Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryR
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-08 15:00
Ik ben na het zien van de meest recente tests verder overtuigd dat de bestelde Tourer Pro Business in Denim Stonewashed Blue en met 19" een goede keuze is. Kleur ziet er in daglicht evt goed uit en met 19" lijkt het nog niet een auto op ballonbanden imho. Nog een week of 8.....

[ Voor 3% gewijzigd door BatteryR op 21-08-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
BatteryR schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:30:
Ik ben na het zien van de meest recente tests verder overtuigd dat de bestelde Tourer Pro Business in Denim Blue en met 19" een goede keuze is. Kleur ziet er in daglicht evt goed uit en met 19" lijkt het nog niet een auto op ballonbanden imho. Nog een week of 8.....
Denim Blue ken ik niet (op een ID.7 althans) bedoel je Stonewashed Blue of Aquamarine Blue? Of is dit een kleur voor een ander land?

[ Voor 183% gewijzigd door True op 21-08-2024 09:56 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-09 09:09

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Denim blue is van Volvo geloof ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatteryR
Denim - Stonewashed Denim - Blue Denim Stonewashed - Blue Denim, Spijkerbroeken blauw, jullie snappen het wel ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
BatteryR schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:34:
Denim - Stonewashed Denim - Blue Denim Stonewashed - Blue Denim, Spijkerbroeken blauw, jullie snappen het wel ;-)
Ik vind vale spijkerbroeken lelijk ik kies altijd Aquamarine Blue denim broeken uit :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Ik draag geen spijkerbroeken, maar ik heb dan ook een zwarte besteld. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:51

resusaapje

h less

Ik ben van adel en draag rode broeken. Vandaar King's Red.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:27
BatteryR schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:30:
Ik ben na het zien van de meest recente tests verder overtuigd dat de bestelde Tourer Pro Business in Denim Stonewashed Blue en met 19" een goede keuze is. Kleur ziet er in daglicht evt goed uit en met 19" lijkt het nog niet een auto op ballonbanden imho. Nog een week of 8.....
Ik zou die kleur echt graag eens in het echt willen zien om het goed te kunnen beoordelen. Op veel beelden komt het mij persoonlijk net wat te flets voor. Zilver daarentegen is nu ook niet per sé mijn smaak voor dit model.

Het aquamarinblau zou mooi zijn met een beige lederen interieur, maar met zwart is het allemaal ook vrij donker. Wel een erg mooie kleur in het zonlicht.

In het rood moet ik hem ook nog tegenkomen maar dat staat op het moment bij mij op de eerste plaats. Beetje meer kleur op de weg mag wel.

Succes met wachten. Bij ons op de zaak kan vanwege administratieve uitdagingen nog altijd niet besteld worden dus mag er zelf nog even over nadenken. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatteryR
Aha, ik snap het. Dus als je altijd in joggingbroeken loopt, kies je Moonstone Grey?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
BatteryR schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:00:
Aha, ik snap het. Dus als je altijd in joggingbroeken loopt, kies je Moonstone Grey?
Nee dan ga je voor een Golf GTI of Golf R natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:45
Ik zie allemaal positieve filmpjes. Behalve van die zure vent van AutoWeek. Zelfs Wouturrrr is blij.

Wel opvallend hoeveel fouten je ontdekt elke keer. Van uitrustingsaspecten, zoals zwarte skirts of Kings Red die specifiek bij de GTX zouden horen tot heel veel verkeerde cijfers.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:18:
Ik zie allemaal positieve filmpjes. Behalve van die zure vent van AutoWeek. Zelfs Wouturrrr is blij.

Wel opvallend hoeveel fouten je ontdekt elke keer. Van uitrustingsaspecten, zoals zwarte skirts of Kings Red die specifiek bij de GTX zouden horen tot heel veel verkeerde cijfers.
Ik vind die reviews van Wouter sowieso altijd heerlijk wegkijken. Je moet een beetje van de soms wat cynische toon houden, maar inhoudelijk is hij scherp.

Sowieso vond ik aantal video's wel ietwat zwak ook die van Autovisie: matige beelden, matig geluid en allemaal cijfers opnoemen waar ik een pen bij moet houden om ze mee te schrijven als ik daarna er nog wat mee wil. Die technische specs m.u.v. echt speciale dingen die je wilt benoemen in de review kan ik ook wel uit een document halen of van de website lezen. Wat is dat toch dat ze allemaal opgelezen worden, maar niet in een hoekje in de video gemonteerd kunnen worden 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:31

The Legend

*Plop*

Ik wacht nog ff tot de prijzen wat verder zakken. Ben na de proefrit met een fastback met panoramadak wel fan van de hoeveelheid licht die dat geeft in het interieur. Dus de 1st editions vallen dan af. Maar een full options voorraadmodel met panodak kan ik nog niet krijgen voor 60k, dus dan wachten we nog maar ff. Misschien dat de introductie van de A6 Avant Etron de prijzen van de ID7 nog wat verder onder druk zet.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

The Legend schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:18:
Ik wacht nog ff tot de prijzen wat verder zakken. Ben na de proefrit met een fastback met panoramadak wel fan van de hoeveelheid licht die dat geeft in het interieur. Dus de 1st editions vallen dan af. Maar een full options voorraadmodel met panodak kan ik nog niet krijgen voor 60k, dus dan wachten we nog maar ff. Misschien dat de introductie van de A6 Avant Etron de prijzen van de ID7 nog wat verder onder druk zet.
Hoezo vallen de first editions dan af? Je doelt denk ik op de eerste serie first's die afgeleverd zijn zonder panodak wegens productieproblemen, maar in principe hadden alle first editions een panodak moeten krijgen. Die van mij heeft er ook wel een. Betwijfel alleen dat je die exemplaren met pano binnekort ergens bij een dealer zal zien staan want die zullen allemaal al verkocht zijn gok ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31

Superflip

*pwiet*

Vandaag de afspraak gemaakt voor het ophalen van de Tourer (BE), op 4 September ruil ik na een jaar de Enyaq Coupé in.

Ik kan niet wachten 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

KMdijkens schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:29:
[...]

Hoezo vallen de first editions dan af? Je doelt denk ik op de eerste serie first's die afgeleverd zijn zonder panodak wegens productieproblemen, maar in principe hadden alle first editions een panodak moeten krijgen. Die van mij heeft er ook wel een. Betwijfel alleen dat je die exemplaren met pano binnekort ergens bij een dealer zal zien staan want die zullen allemaal al verkocht zijn gok ik.
Ah ik dacht dat alle 1st editions waren ‘getroffen’.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

The Legend schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:37:
[...]

Hier is er eentje met pano. Wel op 19" wielen, gek genoeg. Hoe dat dan weer werkt snap ik niet.

Of deze in mooi vuilniszak grijs. Dan wel met 20" wielen.

[ Voor 23% gewijzigd door KMdijkens op 21-08-2024 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

KMdijkens schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

Hier is er eentje met pano. Wel op 19" wielen, gek genoeg. Hoe dat dan weer werkt snap ik niet.
[...]
Er staat in de optielijst dan wel weer dat hij 20" wielen heeft, misschien gewoon niet de correcte plaatjes erbij gezet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

KMdijkens schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

Of deze in mooi vuilniszak grijs. Dan wel met 20" wielen.
Om het moeilijk te maken ben ik ook nog specifiek opzoek naar een versie in Aquamarine blue (of eventueel Stonewashed blue) :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Wij hebben nog wel een pot blauwe verf staan van het schilderen van mijn zoontjes kamer geloof ik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
frankvdk1 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:08:
[Afbeelding]

En toen deed mijn auto opeens niks meer. Nu wachten op de mobiliteitsservice. Ben benieuwd wat het is en of het eenvoudig op te lossen is.

Ik stond op het punt te vertrekken naar mijn werk, maar bij instappen kreeg ik direct deze melding. Auto ook niet ik de versnelling te krijgen, alleen in neutraal. Gelukkig geen drukke ochtend dus rustig thuis opstarten…
Heb ik ook eens gehad. Wel een drukke ochtend destijds, snel andere auto regelt, weer terug naar m’n eigen om de fietsendrager er af te halen (misschien 10-15 minuten er tussen) starten en gaan ( zo van alles lost van zelf op?)

Dus niets van hulp nodig gehad

Hoe is ‘t bij jouw afgelopen?

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
KMdijkens schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:17:
Wij hebben nog wel een pot blauwe verf staan van het schilderen van mijn zoontjes kamer geloof ik ;)
Je moet hem wassen met stenen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
The Legend schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:37:
[...]

Volgens a-point hoofddorp waren er slechts 140 zonder pano, daar zat nog wel een extra korting op, maar ze worden wel echt schaars nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

mitsumark schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:31:
[...]

Volgens a-point hoofddorp waren er slechts 140 zonder pano, daar zat nog wel een extra korting op, maar ze worden wel echt schaars nu.
140 stuks totaal zou dat moeten zijn. Met en zonder panoramadak.

Althans volgens de Volkswagen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
KMdijkens schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:47:
[...]

Ik begreep dat er uiteindelijk maar 101 naar nederland zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04
dizzytal schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:28:
[...]

Heb ik ook eens gehad. Wel een drukke ochtend destijds, snel andere auto regelt, weer terug naar m’n eigen om de fietsendrager er af te halen (misschien 10-15 minuten er tussen) starten en gaan ( zo van alles lost van zelf op?)

Dus niets van hulp nodig gehad

Hoe is ‘t bij jouw afgelopen?
Auto vanmorgen naar de dealer gebracht. Startte toen inderdaad wel toen de mobiliteit kwam. Auto had volgende week toch een afspraak bij de dealer en die hebben ze netjes naar voren gehaald. Dan kijken ze direct naar het voorval van het niet starten, dus netjes opgelost in mijn optiek. Even afwachten waar ze morgen mee komen als reden van de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
KMdijkens schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:47:

Mothergoose schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:42:
Ik begreep dat er uiteindelijk maar 101 naar nederland zijn gekomen.
Ah, misschien heb ik dat verkeerd begrepen. Bedankt voor de correctie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
frankvdk1 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:34:
[...]

Auto vanmorgen naar de dealer gebracht. Startte toen inderdaad wel toen de mobiliteit kwam. Auto had volgende week toch een afspraak bij de dealer en die hebben ze netjes naar voren gehaald. Dan kijken ze direct naar het voorval van het niet starten, dus netjes opgelost in mijn optiek. Even afwachten waar ze morgen mee komen als reden van de storing.
Nou ben benieuwd of er wat uit komt/uit te lezen is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:27
True schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:26:
[...]

Ik vind die reviews van Wouter sowieso altijd heerlijk wegkijken. Je moet een beetje van de soms wat cynische toon houden, maar inhoudelijk is hij scherp.

Sowieso vond ik aantal video's wel ietwat zwak ook die van Autovisie: matige beelden, matig geluid en allemaal cijfers opnoemen waar ik een pen bij moet houden om ze mee te schrijven als ik daarna er nog wat mee wil. Die technische specs m.u.v. echt speciale dingen die je wilt benoemen in de review kan ik ook wel uit een document halen of van de website lezen. Wat is dat toch dat ze allemaal opgelezen worden, maar niet in een hoekje in de video gemonteerd kunnen worden 8)7 .
Mijn indruk: Al dat cijfergeriedel is een voorwaarde om de auto überhaupt mee te krijgen van de fabrikant. Men moét dus de nodige features laten zien, net zoals iedereen bij de introductie het over het panoramadak moest hebben. Het feit dat Wouter een infographic heeft meegekregen zegt genoeg :)

Autoblog vond ik overigens al lang niet meer zo boeiend als toen Casper nog de reviews deed. Geen spraakgebrek en inhoudelijk was hij een stuk sterker. Dat gezegd hebbende, hij weet hier wel een aantal details over het rijden te vertellen die ik de laatste jaren dusdanig vaak heb gemist, dat ik bij hen was afgehaakt. Zaken als stuurgevoel en onderstel waren vroeger echt hun stokpaardjes, de laatste jaren kwam men weinig verder dan "wel lekker" terwijl een autovisie er eigenlijk nog meer over wist te vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdk1
dizzytal schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:39:
[...]

Nou ben benieuwd of er wat uit komt/uit te lezen is…
Dealer belde vanmorgen, maar helaas zonder een reactie waar ik wat aan had:
- Regelmatig uitvallen HUD --> geen foutmelding uitgelezen, opnieuw ingeleerd
- Niet altijd automatisch vergrendelen bij weglopen --> geen foutmelding uitgelezen, opnieuw ingeleerd
- GPS die af en toe zijn locatie kwijt is --> geen foutmelding uitgelezen, niks aan kunnen doen

En dan het voorval waarvoor ik mobiliteit nodig had: Geen foutcode uit kunnen lezen, auto heeft niks geks geregistreerd. Handig... kan dus zomaar weer gebeuren zonder oorzaak of oplossing. Ze hebben wel gekeken naar lekstroom, alleen ook zonder resultaat. Ze konden dus de storing niet herleiden waardoor mijn auto tijdelijk onbruikbaar was.

Tot slot is er wel beginnende marterschade ontdekt... hopelijk blijft het hierbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:28
frankvdk1 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:19:
[...]

- Niet altijd automatisch vergrendelen bij weglopen --> geen foutmelding uitgelezen, opnieuw ingeleerd
- GPS die af en toe zijn locatie kwijt is --> geen foutmelding uitgelezen, niks aan kunnen doen

En dan het voorval waarvoor ik mobiliteit nodig had: Geen foutcode uit kunnen lezen, auto heeft niks geks geregistreerd. Handig... kan dus zomaar weer gebeuren zonder oorzaak of oplossing. Ze hebben wel gekeken naar lekstroom, alleen ook zonder resultaat. Ze konden dus de storing niet herleiden waardoor mijn auto tijdelijk onbruikbaar was.

Tot slot is er wel beginnende marterschade ontdekt... hopelijk blijft het hierbij.
Bij zo'n diverse pannes denk ik echt aan 12V issues, dat of een van de communicatiebussen (CANBUS, ...) in de auto die gestoord is. En marterschade helpt met beide niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Zo, dat valt me niet eens tegen: offerte gekregen voor een ID.7 GTX Business bijna-full-options voor circa €1000 ex brandstof bij 30000km/jr gedurende 5jr

Da's 15% lager dan ik dacht d:)b

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• V-Ray471
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 12:02
De Tourer heeft sinds dinsdag een update. Zo smoelt ie toch een stuk beter. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSbMt2vpA3JEmdzlkwtY1uTlZHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qsc8UbjqDeyAstsTo9FWe4h.jpg?f=fotoalbum_large

• resusaapje

resusaapje

h less

V-Ray471 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:24:
De Tourer heeft sinds dinsdag een update. Zo smoelt ie toch een stuk beter. [Afbeelding]
Eibach 4cm gelukt dus (y)

Waar laten doen? Ik zou 2cm ook wel leuk vinden, maar nog nooit zoiets laten doen.

Binnenkort ook maar wat leuks uit China laten komen. Bakjes, spoilertjes, ander goeiekope zooi.
Iemand nog tips voor leuke stuff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
Aangezien mijn auto bij de dealer staat voor de storing en de klachten, had ik gelijk geïnformeerd of de ID. software 5.0 ook voor mijn auto beschikbaar is (momenteel 4.0). Helaas was er vanuit de dealer nog geen update voor mijn ID.7 beschikbaar. Ik ben benieuwd wanneer ze de Tourer software ook uitrollen naar de 'gewone' ID.7.

Iemand hier al meer over gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-Ray471
resusaapje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:25:
[...]

Eibach 4cm gelukt dus (y)

Waar laten doen? Ik zou 2cm ook wel leuk vinden, maar nog nooit zoiets laten doen.

Binnenkort ook maar wat leuks uit China laten komen. Bakjes, spoilertjes, ander goeiekope zooi.
Iemand nog tips voor leuke stuff?
Geen Eibach. Die wilde de auto wel twee keer een week gebruiken om te testen. Dat gaat echt niet lukken. Deze set is custom made door Crooke in Bunschoten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

V-Ray471 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:03:
[...]

Geen Eibach. Die wilde de auto wel twee keer een week gebruiken om te testen. Dat gaat echt niet lukken. Deze set is custom made door Crooke in Bunschoten.
Wat heeft dat grapje gekost? En hoeveel lager ligt hij nu en hoeveel bodemspeling heb je dan? Wat vind je van het rijcomfort tov voor de verlaging? Hoe gaan verkeersdrempels? Ben heel benieuwd.

Ondertussen heb ik gisteren zelf mijn auto opgehaald. Meteen een goede vuurdoop gehad, rondje Nijmegen > Den Bosch > Eindhoven > Dusseldorf > Nijmegen. Op één volle lading stroom kunnen rijden, verbruik genoteerd van 17 kwh per 100 km. Geloof dat ik nog 140~ km over had bij aankomst.

Gezien m'n rijstijl en nog moeten wennen aan de 'B' stand ben ik daar eigenlijk zeer tevreden mee.
Gisteren alle verkeerssitutaties zo'n beetje meegemaakt. Stadsverkeer, landelijk, snelweg met ~110, autobahn 150 op de cruise (en even een kort stukje de top aangetikt). Ook een half uurtje file gehad.

De auto is geleverd met Pirelli P7 eco's voor wie het wilde weten.

Zal als ik vandaag tijd heb nog even een paar plaatjes schieten, hoeweel hij wel erg vies is geworden van de rit. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisRobinson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2024
frankvdk1 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:44:
Aangezien mijn auto bij de dealer staat voor de storing en de klachten, had ik gelijk geïnformeerd of de ID. software 5.0 ook voor mijn auto beschikbaar is (momenteel 4.0). Helaas was er vanuit de dealer nog geen update voor mijn ID.7 beschikbaar. Ik ben benieuwd wanneer ze de Tourer software ook uitrollen naar de 'gewone' ID.7.

Iemand hier al meer over gehoord?
Ik heb de gewone en heb ook gewoon 5.0. Bij aflevering zat het erop - 3 maanden geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V-Ray471
KMdijkens schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:45:
[...]

Wat heeft dat grapje gekost? En hoeveel lager ligt hij nu en hoeveel bodemspeling heb je dan? Wat vind je van het rijcomfort tov voor de verlaging? Hoe gaan verkeersdrempels? Ben heel benieuwd.

Ondertussen heb ik gisteren zelf mijn auto opgehaald. Meteen een goede vuurdoop gehad, rondje Nijmegen > Den Bosch > Eindhoven > Dusseldorf > Nijmegen. Op één volle lading stroom kunnen rijden, verbruik genoteerd van 17 kwh per 100 km. Geloof dat ik nog 140~ km over had bij aankomst.

Gezien m'n rijstijl en nog moeten wennen aan de 'B' stand ben ik daar eigenlijk zeer tevreden mee.
Gisteren alle verkeerssitutaties zo'n beetje meegemaakt. Stadsverkeer, landelijk, snelweg met ~110, autobahn 150 op de cruise (en even een kort stukje de top aangetikt). Ook een half uurtje file gehad.

De auto is geleverd met Pirelli P7 eco's voor wie het wilde weten.

Zal als ik vandaag tijd heb nog even een paar plaatjes schieten, hoeweel hij wel erg vies is geworden van de rit. O-)
Voor 789 helpen ze je verder. Ligt zo'n vooraan 3,5cm lager en achter 3cm. Ik heb zelf de meetlat er niet naast gehouden, maar voor m'n gevoel ligt ie nog wel wat lager. Hij is ook wel wat stugger (want kortere vering) en ja, nu moet je rekening houden met verkeersdrempel anders klap je erop. Ook oneffenheden ga je meer voelen. Vandaag even door nationaal kampioen drempel-dorpje Swifterant gereden en daar moet je gewoon echt aanpassen en niet als een malle over het wegdek heenrijden zoals dat voorheen wel kon.

De auto ligt aanmerkelijk beter op het asfalt in de bochten en deint op de snelweg een stuk minder. Ik moet de DCC nog wat uittesten en instellen, maar standaard staat ie op Comfort en dat is best een verschil, maar zweeft nog steeds over de snelweg (natuurlijke habitat). Ik ga nog wat spelen met de individual settings en kijken of ie daarmee misschien weer comfortabeler wordt.

Bloed-irritant overigens dat de auto bij opnieuw starten weer terugvalt in de Comfort modus alsmede dat je de snelheidswaarschuwing weer moet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Dat van die snelheidswaarschuwing is helaas verplicht dat die aanstaat (EU).

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Had de dealer direct bij aflvering al gevraagd of dat iets is dat zij uit kunnen/willen zetten. Helaas niet. Afwachten of er oplossingen van derden komen dus.

P.S. Het was mij gisteren ook opgevallen dat zelfs als ik die snelheidswaarschuwing tijdens de rit al had uitgezet dat hij na de grensovergang weer opnieuw aan stond. :-(

[ Voor 35% gewijzigd door KMdijkens op 23-08-2024 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Alle waarschuwingen, hulpdingen e.d maakt mij op zich niets uit dat die constant aan staan. Lekker laten wat mij betreft misschien helpt t voor sommige mensen om iets bewuster te rijden en een ongeluk(je) te verminderen.

Wat ik wel verschrikkelijk irritant vind is dat je de modus steeds moet wijzigen, snap niet dat die niet gewoon vast staat op de laatste instellingen of aan je profiel gekoppeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

dizzytal schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:04:
Alle waarschuwingen, hulpdingen e.d maakt mij op zich niets uit dat die constant aan staan. Lekker laten wat mij betreft misschien helpt t voor sommige mensen om iets bewuster te rijden en een ongeluk(je) te verminderen.
Mijn voornaamste ergenis aan het systeem is dat hij het toch ook echt heel vaak fout heeft. Denk aan een onderbordje niet herkend of een bordje van een afrit gepakt bij het passeren etc. om diezelfde reden heb ik het automatisch snelheid overnemen van de rijassistent ook uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KMdijkens schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:21:
[...]

Mijn voornaamste ergenis aan het systeem is dat hij het toch ook echt heel vaak fout heeft. Denk aan een onderbordje niet herkend of een bordje van een afrit gepakt bij het passeren etc. om diezelfde reden heb ik het automatisch snelheid overnemen van de rijassistent ook uitgezet.
Dat zal altijd wel pret blijven. Jezelf pikt immers ook niet altijd alles op? Mijn huidige waggel reageert bijvoorbeeld soms op kruisende wegen op een snelweg. Leuk, van 100 naar 70 wanneer je links rijdt. Of werkzaamheden zonder einde-gebodsbord. Hij blijft 30 aanhouden tot we op een écht andere weg zitten.
Nu ik een Duitsche auto heb besteld, ben ik benieuwd of deze het wél goed doet bij het naderen van bebouwde kom. Immers, meteen bij dat bord moet je 50 rijden en niet rustig terugvallen. De camera's die soms na zo'n bord staan hebben namelijk geen enkele begrip voor je :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
KMdijkens schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:21:
[...]

Dat het systeem het wel eens fout heeft had ik ook aangegeven in mij eerste rij indruk in het ID topic voor de splitsing. Op een gegeven moment rij ik op een dijk met een afslag naar de b-weg er onder langs. Dan pakt ie die als de snelheid, maar dat soort dingen is imho sporadisch en echt niet ‘heel vaak’ Voor mij niet direct een reden om alle waarschuwings- en hulpsystemen uit te zetten. Kan t beter, wellicht, maar ik heb er echt niet zo’n groot probleem mee.

Zelfs nu op vakantie, (denk reis door D’land, Oostenrijk, Slovenië en uitstap naar Kroatië) waarbij je toch vaak wat andere bewegwijzering ziet gaat bij mij gewoon best heel erg goed ;)

[ Voor 8% gewijzigd door dizzytal op 23-08-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letjal1
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03-02 08:31
Zijn er toevallig eigenaars die enkele foto’s willen doorsturen van de ID7 Tourer Black grendilla . Ik ben aan het twijfelen over de kleur . Vooral de zijkant met de grijze band die naarvoor loopt wil ik bekijken of dit niet teveel opvalt . Want bij de ID4 is dit niet zo mooi .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Letjal1 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:33:
Zijn er toevallig eigenaars die enkele foto’s willen doorsturen van de ID7 Tourer Black grendilla . Ik ben aan het twijfelen over de kleur . Vooral de zijkant met de grijze band die naarvoor loopt wil ik bekijken of dit niet teveel opvalt . Want bij de ID4 is dit niet zo mooi .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfXU80KHU6k7lDJlQzfBSqeoX5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0sGVGLLsgDW3Hi0UC6yrs4X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqmoTc_U0JfiMM1fwENz53gQAB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxO7GQUYfEAQDTF70MtBW900.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzKTmmvsLpoQBXqFE_AErwv41H4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8rtjJDYIJptxsEsuBxqxM1RU.png?f=fotoalbum_large

Ik ben gewoon normaal uitgestapt, auto afgesloten. App blijft aangeven dat de AC aan staat. Gaf ook aan dat de auto niet op slot zat ook al heeft de auto wel geknipperd en zijn de spiegels in gegaan. Die heb ik wel via de app “op slot” kunnen zetten.

De airco blijft deze fout melding geven. Als ik in de auto kijk is alles donker. Zou zomaar kunnen dat hij eigenlijk toch wel uit staat.

En wat betekent die 3 min? Dat het 3 minuten zou moeten duren voor de temp. bereikt is of dat hij dan gaat beginnen? Zou hij daarna weer moeten stoppen of blijft hij de auto op temperatuur houden tot je het uitschakelt?

Edit: Heb het opgelost door de auto via de app eerst te ontgrendelen dan de airco uit te zetten en dan pas weer te vergrendelen. Vreemde bedoeling.

[ Voor 7% gewijzigd door KMdijkens op 23-08-2024 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:28
Letjal1 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:33:
Zag gisteren een zwarte sedan, en die was wel erg fraai hoor. En normaal ben ik zit zo’n fan van zwart, maar deze kwam erg mooi uit de verf. Van deTourer kan ik het niet zeggen. In het echt is toch anders dan op de foto.

Ik vond nu alleen ze zilveren nog echt lelijk. De moonstone Grey leek me ook niet zo mooi en is echt op em aan het groeien. Donkerblauw blijft overigens de mooiste kleur. By far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Laatst online: 14-09 21:37
frankvdk1 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:19:
[...]

Hud was bij mij dag 2 ook uitgevallen. Ze hebben een update gedaan en nu werkt hij "al" 3 maanden zouder fouten.

het niet vergrendelen heb ik ook. De auto gaat daarvoor (en nog 14 andere issues die ik genoteerd heb) een week naar de garage. Hopelijk kunnen ze het ook effectief oplossen. Niet sluiten bij weglopen is vervelend. Maar geregeld gaat de auto niet open zelfs als ik de knop op de sleutel gebruik. Vorige week zeker 15x op de knop geduwt… geen reactie. Tot ineens hij gelukkig toch besliste om open te gaan.

Dat ze niets kunnen vinden ivm die foutmelding is wel heel erg droevig. Als de software beslist die fout te geven zouden ze de reden ook wel mogen loggen. Mooi weer van VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
ChrisRobinson schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:46:
[...]

Ik heb de gewone en heb ook gewoon 5.0. Bij aflevering zat het erop - 3 maanden geleden.
Ik vraag met toch echt af hoe VW werkt. Ik heb mijn auto sinds begin juni en heb 4.1 (denk 4.1 bij aflevering). Ze doen daar toch echt maar wat. Als 5.0 al zeker 3 maanden beschikbaar is, waarom rollen ze het niet verder uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
dizzytal schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:04:

Wat ik wel verschrikkelijk irritant vind is dat je de modus steeds moet wijzigen, snap niet dat die niet gewoon vast staat op de laatste instellingen of aan je profiel gekoppeld is.
Ik vind het ok dat de auto aangeeft wat de toegelaten snelheid is, en je er zelfs op wijst als je te snel gaat. Maar het zou dan ook wel fijn zijn dat het in 99% van de gevallen correct is. Meestal geeft de auto 20km/u te traag aan als maximum snelheid, waardoor je dus constant foutief de melding krijgt dat je te snel rijdt, waardoor ik geïriteerd raak en je het systeem begint te negeren (dus compleet nutteloos wordt). Maar ook is de maximum snelheid soms gewoon 20km/u te hoog, waardoor je ook niks hebt aan het systeem. Hij houdt nl nooit rekening met kruispunten, na kruispunten wordt in het verkeer de toegelaten snelheid 'gereset', maar de auto negeert dat compleet. Op mijn trajecten is de aangegeven max snelheid daardoor 80% fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roald_
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 20:12
Vandaag zelf maar eens contact opgenomen met garage voor een update van de leverdatum van mijn ID.7 Tourer (besteld 24/5, België). Blijkt reeds aangekomen te zijn maar mag van de leasemaatschappij pas halfweg september uitgeleverd worden. Nog even geduld... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
MrSnowflake schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:54:
[...]

Hud was bij mij dag 2 ook uitgevallen. Ze hebben een update gedaan en nu werkt hij "al" 3 maanden zouder fouten.

het niet vergrendelen heb ik ook. De auto gaat daarvoor (en nog 14 andere issues die ik genoteerd heb) een week naar de garage. Hopelijk kunnen ze het ook effectief oplossen. Niet sluiten bij weglopen is vervelend. Maar geregeld gaat de auto niet open zelfs als ik de knop op de sleutel gebruik. Vorige week zeker 15x op de knop geduwt… geen reactie. Tot ineens hij gelukkig toch besliste om open te gaan.

Dat ze niets kunnen vinden ivm die foutmelding is wel heel erg droevig. Als de software beslist die fout te geven zouden ze de reden ook wel mogen loggen. Mooi weer van VW.
Bij mij hebben ze de HUD ook opnieuw ingeleerd, maar helaas alweer 2x uitgevallen...

Wat betreft die storing zeiden ze: het komt wel vaker voor dat dit type auto's niet te bedienen zijn, zonder dat er een storing wordt opgeslagen. Hele fijne mededeling in ieder geval...

Daarnaast gister ook voor het eerst gehad dat de massagefunctie van de passagierstoel tijdens uitvoering ineens vast liep. De kussens bleven vervolgens continue opgeblazen en de massagefunctie was onbedienbaar. Niet prettig... Nadat ik terug was van het terras, was het gelukkig weer weg.

[ Voor 11% gewijzigd door frankvdk1 op 26-08-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:58
Zie tot mijn verbazing dat software versie 5.0 al is uitgerold? Wat is het verschil met 4.0 dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
KaiseRRuby schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:38:
Zie tot mijn verbazing dat software versie 5.0 al is uitgerold? Wat is het verschil met 4.0 dan?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:58
Het is vooral een stuk sneller. Ik hoop dat ze nog eens een keer tijd hebben om de oudere versies ook wat op te krikken qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterGamer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-04 07:21
Ik heb een paar vraagjes aan onze ID.7 berijders:

Zijn jullie tevreden, of hadden jullie toch liever bijvoorbeeld een bmw i5 of ix1 willen hebben? Ik twijfel tussen een id7, i5 of eqe.

Ik heb nu een id3. Fijne auto met k.. stoelen, slechte navigatie en te kort bereik. Wordt de middelste opgelost door de nieuwere id7, of ga ik ook hier gewoon googlemaps gebruiken? Ik vind de rijbaan aanduiding van googlemaps gewoon super.

Hoe zit het met de zelfrijdende capaciteiten van de id7? Oftewel houd deze auto mij netjes in de baan als ik stomdronken of zonder te slapen van de week in de auto stap? Ik drink in het geheel geen alcohol, maak je geen zorgen. Slapen doe ik ook elke dag. Maar, je moet toch aan je eigen veiligheid denken.

In de id3 krijgt mijn zoontje in een kinderstoel op de voorstoel, ja daar zit ook idefix, steeds de zon in zijn bakkes. Is dat in de id7 ook zo?

De stoelen van de id3 zijn vrij smal voor deze 130kg wegende heer. Zijn de stoelen van de id7 nou echt groter of is dat mijn verbeelding? Ja ik heb er in gezeten.

Mijn moedertje woont 200km verderop in de middle of nowhere. Kan ik ook in de winter heen en weer met de id7? Ik hoor tegenstrijdige berichten over de werkelijke afstand van de 700km versie. Ja, tot onder de 400km. Niemand heeft nog echt winterervaring, denk ik?

Wat vergeet ik te vragen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrSnowflake
PeterGamer schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:33:

Zijn jullie tevreden, of hadden jullie toch liever bijvoorbeeld een bmw i5 of ix1 willen hebben? Ik twijfel tussen een id7, i5 of eqe.

Ik heb nu een id3. Fijne auto met k.. stoelen, slechte navigatie en te kort bereik. Wordt de middelste opgelost door de nieuwere id7, of ga ik ook hier gewoon googlemaps gebruiken? Ik vind de rijbaan aanduiding van googlemaps gewoon super.

Hoe zit het met de zelfrijdende capaciteiten van de id7? Oftewel houd deze auto mij netjes in de baan als ik stomdronken of zonder te slapen van de week in de auto stap? Ik drink in het geheel geen alcohol, maak je geen zorgen. Slapen doe ik ook elke dag. Maar, je moet toch aan je eigen veiligheid denken.

In de id3 krijgt mijn zoontje in een kinderstoel op de voorstoel, ja daar zit ook idefix, steeds de zon in zijn bakkes. Is dat in de id7 ook zo?

De stoelen van de id3 zijn vrij smal voor deze 130kg wegende heer. Zijn de stoelen van de id7 nou echt groter of is dat mijn verbeelding? Ja ik heb er in gezeten.

Mijn moedertje woont 200km verderop in de middle of nowhere. Kan ik ook in de winter heen en weer met de id7? Ik hoor tegenstrijdige berichten over de werkelijke afstand van de 700km versie. Ja, tot onder de 400km. Niemand heeft nog echt winterervaring, denk ik?

Ik vind de id7 een zalige auto: rijdt heel goed, stoelen zijn goed, is ruim, is comfy, verbruikt weinig...

Maar ik zou hem niet opnieuw kiezen met alle problemen die hij heeft lijkt het meer op de eerste auto van een nieuwe fabrikant. De issues die ik voor heb, maar ook anderen bv @frankvdk1, horen echt niet bij een fabrikant als VW en al zeker niet bij zon dure auto (niet dat het wel ok zou zijn bij een goedkopere auto). Ik zou alleen niet weten wat ik wel zou nemen dan.

Ix'en hebben weinig range, i4 te klein koffer (voor de hond), ev9 verbruikt de helft meer. Mss dan toch een tesla y? :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChrisRobinson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2024

Ik ben heel tevreden (note: ik heb alle pakketten). Rij voornamelijk op vw navigatie, hele duidelijke (rijbaan) duiding - met name bij afslagen. Daarnaast bij lange reizen, laadstops slim geïntegreerd. Hiervoor had ik een tesla waarbij dat ook het geval was, ik was even bang dat dat in de vw zo ontbreken, maar nee - doet niet onder aan tesla.

Auto houdt je heel goed binnen de lijnen en gedraagt zich zoals het verkeer zich gedraagt, met name bij rijstrook wisselen. Nogmaals, hiervoor een tesla, die handelde veel te abrupt of te traag. VW erg vloeiend.

Ruimte is mega, maar goed dat spreekt voor zich en ik vind de stoelen heel goed.

Range is goed (ook met 20inch), doet ook niet onder aan mijn tesla long range ervaring. Maar ik ben er weinig mee bezig. Je merkt gewoon dat er voldoende range in zit en soms kijk ik naar het verbruik, paar dagen geleden zat ik op 14kwh over 70km incl snelweg - andere keren 17 ofzo. Ben er deze zomer ook 1300km richting het zuiden gereden en terug: appel ei.

Gewoon een goede auto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Disclaimer: ik rijd de ID.7 nog niet, maar ik heb wel voor een vergelijkbare afweging gestaan. De BMW i5 is net zoals de EQE echt een stuk duurder, dan ga je met wat opties gemakkelijk richting de 90k. Tevens is de range van de i5 echt wel een heel stuk minder dan de ID.7 (puur op papier even). De i4 heb ik nog een proefrit in gemaakt (de i5 was toen volgens mij nog niet beschikbaar), maar dat deed mij weinig daarnaast had je voor die 65k nog geen standaard ACC wat ik echt sneu vind. De iX1 was naar mijn herinnering achterin gewoon krap.

Ik kom van een Skoda Octavia '21 die had met Travel Assist het al zo voor elkaar dat ik een woon-werk rit van 200 km via de snelweg zo'n 195 km kon laten rijden (ik hoefde bij wijze van spreken alleen van rijstroken te wisselen). Dat werkte gewoon echt vlekkeloos. Daarom wilde ik eigenlijk weer een VAG auto van minimaal dezelfde generatie omdat ik dat niveau van autonoom rijden wilde evenaren. Een alternatief voor mij was bijv. de Ford Mustang Mach-E, maar die kon dat autonome deel totaal niet evenaren.

Als jij niet wakker ligt van 20k tot 30k fiscaal meer (even aannemend dat je leaset) of dat bedrag gerust privé wilt betalen kun je die EQE overwegen dat is echt een prima auto.

PS Mijn ervaringen met de ID.7 is qua autonoom vergelijkbaar als met mijn Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterGamer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-04 07:21
True schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:26:
[...]

Disclaimer: ik rijd de ID.7 nog niet, maar ik heb wel voor een vergelijkbare afweging gestaan. De BMW i5 is net zoals de EQE echt een stuk duurder, dan ga je met wat opties gemakkelijk richting de 90k. Tevens is de range van de i5 echt wel een heel stuk minder dan de ID.7 (puur op papier even). De i4 heb ik nog een proefrit in gemaakt (de i5 was toen volgens mij nog niet beschikbaar), maar dat deed mij weinig daarnaast had je voor die 65k nog geen standaard ACC wat ik echt sneu vind. De iX1 was naar mijn herinnering achterin gewoon krap.

Ik kom van een Skoda Octavia '21 die had met Travel Assist het al zo voor elkaar dat ik een woon-werk rit van 200 km via de snelweg zo'n 195 km kon laten rijden (ik hoefde bij wijze van spreken alleen van rijstroken te wisselen). Dat werkte gewoon echt vlekkeloos. Daarom wilde ik eigenlijk weer een VAG auto van minimaal dezelfde generatie omdat ik dat niveau van autonoom rijden wilde evenaren. Een alternatief voor mij was bijv. de Ford Mustang Mach-E, maar die kon dat autonome deel totaal niet evenaren.

Als jij niet wakker ligt van 20k tot 30k fiscaal meer (even aannemend dat je leaset) of dat bedrag gerust privé wilt betalen kun je die EQE overwegen dat is echt een prima auto.

PS Mijn ervaringen met de ID.7 is qua autonoom vergelijkbaar als met mijn Octavia.
Begrijp ik goed dat je de id7 hebt gekozen? Wat was hier dan de reden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
PeterGamer schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:28:
[...]

Begrijp ik goed dat je de id7 hebt gekozen? Wat was hier dan de reden van?
Ja correct, ik heb hier: True in "Keuze leaseauto - Deel 6" mijn uiteindelijke keuze en denkwijze wel beschreven, kijk vooral ook even naar die twee posts die ik in de eerste zin aanhaal. Als je gebaseerd hierop nog vragen hebt, laat het gerust (inhoudelijk over de ID.7) hier weten, of algemene afwegingen daar in dat topic.
Ik verwijs je nu even gemakkelijk omdat ik anders toch delen opnieuw zal gaan typen, dit is net iets makkelijker. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Ik ben zo vrij geweest de levertijden Google Sheets te hijacken om er ook de issues in te zetten die andere ID.x rijders voorhebben.

https://docs.google.com/s...1343556369#gid=1343556369

@True misschien kan je dit ook in het TS zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
MrSnowflake schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 01:52:
Ik ben zo vrij geweest de levertijden Google Sheets te hijacken om er ook de issues in te zetten die andere ID.x rijders voorhebben.

Ik ben maar zo vrij geweest hem vast aan te vullen met mijn ervaringen.

Voor wat betreft 'Melding 'stuurverwarming uitgeschakeld' verschijnt bij contact", deze melding krijg ik ook. Maar dit is alleen als ik klimatisering vooraf ingesteld heb en ik op de vertrektijd met de auto vertrek, in mijn geval in de ochtend dus. Dan heeft de stuurverwarming ook daadwerkelijk aangestaan, zodat mijn auto bij instappen al op temperatuur is en het comfortabel vertrekken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
frankvdk1 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 07:19:
[...]

Ik ben maar zo vrij geweest hem vast aan te vullen met mijn ervaringen.

Voor wat betreft 'Melding 'stuurverwarming uitgeschakeld' verschijnt bij contact", deze melding krijg ik ook. Maar dit is alleen als ik klimatisering vooraf ingesteld heb en ik op de vertrektijd met de auto vertrek, in mijn geval in de ochtend dus. Dan heeft de stuurverwarming ook daadwerkelijk aangestaan, zodat mijn auto bij instappen al op temperatuur is en het comfortabel vertrekken is.
Bij mij is het random.

Hoe staat je hud scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MrSnowflake schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 01:52:

Hij staat er natuurlijk al in de vorm leveringstijden én in de TW.
Ik moet zeggen dat ik de pagina niet heel goed vind. Cruciale delen zoals: moment van leveren, software bij leveren, huidige software (dus met problemen) missen.
Ik zie een behoorlijke gap tussen jouw problemen met een auto die zo'n beetje als eerste van de loopband kwam en enkele andere berijders hier die (veel) later een ID.7 gingen rijden.

Edit: ik zou persoonlijk ook de termen van 'heb ik' of 'heb ik niet' wijzigen in aanwezig of afwezig dat is bij de eerste twee letters duidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door True op 27-08-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
MrSnowflake schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:03:
[...]

Bij mij is het random.

Hoe staat je hud scheef?
Het bovenste deel van de HUD staat af en toe scheef. Niet altijd. Maar de groene en rode volglijnen van de auto voor je bijvoorbeeld staan dan scheef geprojecteerd. Onderste 'vaste' gedeelte staat altijd recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
True schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:47:
[...]

Hij staat er natuurlijk al in de vorm leveringstijden én in de TW.
Ik moet zeggen dat ik de pagina niet heel goed vind. Cruciale delen zoals: moment van leveren, software bij leveren, huidige software (dus met problemen) missen.
Ik zie een behoorlijke gap tussen jouw problemen met een auto die zo'n beetje als eerste van de loopband kwam en enkele andere berijders hier die (veel) later een ID.7 gingen rijden.

Edit: ik zou persoonlijk ook de termen van 'heb ik' of 'heb ik niet' wijzigen in aanwezig of afwezig dat is bij de eerste twee letters duidelijk.
je mag je velden toevoegen als je wil en de termen kan je aanpassen als je wilt. Het was 2u 's nachts en mijn ideeën waren op. Ik had net alles verzameld om naar de garage te sturen en toen kwam dit idee in mij op.

Maar ik weet niet of de id software er veel mee van doen heeft. De issues die bij wél opgelost zijn geweest, hebben niet geleid tot een andere id software versie.

[ Voor 8% gewijzigd door MrSnowflake op 27-08-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
frankvdk1 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

Het bovenste deel van de HUD staat af en toe scheef. Niet altijd. Maar de groene en rode volglijnen van de auto voor je bijvoorbeeld staan dan scheef geprojecteerd. Onderste 'vaste' gedeelte staat altijd recht.
Dat is inderdaad vreemd, dat heb ik niet voor. Heel vervelend ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Vraagje over het laden. Ik zag in >>deze video<< van Battery LIfe over sw 5.0 dat in het laden-menu de mogelijkheid bestaat om de laadstroom te halveren.

Klopt het dat je dan de laadsnelheid van 11 kW kunt halveren naar 5,5 kW?

Ik kan in mijn EV6 ook de laadstroom verlagen (in stapjes van 10% tot 60%), maar dan pakt hij 60% van de ~ 17 kW van mijn aansluiting (ook al is mijn Alfen-paal 11 kW. Dan zit je nog steeds op zo'n 8,5 kW).

Zou mooi zijn als hij kan halveren, om zo op een eenvoudige manier maximaal zonnestroom te pakken (laadpaal wordt via een backoffice beheerd).

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 27-08-2024 13:56 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 08:53
DaMenaz schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:56:
...

Klopt het dat je dan de laadsnelheid van 11 kW kunt halveren naar 5,5 kW?

....
Dit is een instelling die altijd in de ID-software heeft gezeten. Het klopt dat je dan met 5,k kW laadt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
MJMaverick schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:38:
[...]
Dit is een instelling die altijd in de ID-software heeft gezeten. Het klopt dat je dan met 5,k kW laadt inderdaad.
Top, dank je! _/-\o_

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:16
Is het eigenlijk mogelijk de rechter spiegel automatisch te laten zakken bij het schakelen naar achteruit? Nu moet ik telkens de draaiknop in de deur draaien naar de rechter spiegel alvorens de spiegel zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman37
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-09 17:11
Mijn ID7 is aangekomen in de garage. Nu hebben ze me een mail gestuurd met een offerte om We-care gold te nemen.
Zou ik hier op ingaan of niet?
Graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

-TYPHOON- schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:23:
Is het eigenlijk mogelijk de rechter spiegel automatisch te laten zakken bij het schakelen naar achteruit? Nu moet ik telkens de draaiknop in de deur draaien naar de rechter spiegel alvorens de spiegel zakt.
Zeker hier bestaat zelfs een snelkoppeling voor in dit menu;

Afbeeldingslocatie: https://images.hgmsites.net/hug/2025-volkswagen-id-7_100905258_h.webp

Ik heb deze zelf geloof ik ook aanstaan maar er nog niet op gelet of deze ook werkelijk iets doet, zal er eens wat meer op letten.

Edit: Excuus ik heb je vraag niet helemaal correct gelezen.

Zoals ik de instructie uit het handboekje lees moet de knop altijd omgedraaid worden;
Stand van buitenspiegel aan bijrijderszijde bij achteruitrijden opslaan
Auto met de autosleutel waaraan de instelling moet worden toegekend, ontgrendelen.
Achteruitversnelling inschakelen.
Bijrijdersbuitenspiegel zo verstellen dat u bijvoorbeeld de stoeprand goed kunt zien.
Versnellingsbak in neutrale stand zetten.
Contact uitschakelen.
De ingestelde spiegelstand wordt opgeslagen en aan de autosleutel toegekend.
Instelling van de buitenspiegel aan bijrijderszijde voor achteruitrijden opvragen
Draaiknop voor de buitenspiegels in de stand voor de instelling van de buitenspiegel aan bijrijderszijde draaien.
Bij ingeschakeld contact de achteruitversnelling inschakelen.
De buitenspiegel aan bijrijderszijde neemt de opgeslagen stand aan.
De buitenspiegel aan bijrijderszijde keert weer terug uit de opgeslagen stand voor achteruitrijden als sneller dan ca. 15 km/h (ca. 9 mph) vooruit wordt gereden of als de draaiknop in een andere stand wordt gedraaid.

[ Voor 48% gewijzigd door KMdijkens op 27-08-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
-TYPHOON- schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:23:
Geen idee hoe, maar bij mij doet hij dit altijd standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
In het spiegelmenu kun je dat instellen toch?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 08:06

MLLL

Palm Treo 650

DaMenaz schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:29:
Zit er geen helikopterview op een ID7?
Dat is best skeer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
DaMenaz schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:29:
Staat ingeschakeld maar ik moet telkens de draaiknop naar de bijrijdersspiegel schakelen om deze te doen zakken. Deze draaiknop wordt telkens gereset terwijl dit vroeger bij mijn Golf 7 wel ingesteld bleef waardoor bij achteruitschakelen de spiegel ook zakte. Nu niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 08:53
-TYPHOON- schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:46:
[...]

Staat ingeschakeld maar ik moet telkens de draaiknop naar de bijrijdersspiegel schakelen om deze te doen zakken. Deze draaiknop wordt telkens gereset terwijl dit vroeger bij mijn Golf 7 wel ingesteld bleef waardoor bij achteruitschakelen de spiegel ook zakte. Nu niet dus...
Ik weet niet beter dan dat dit de enige manier is. Spiegel-draaiknop op R draaien, in de achteruit zetten (omgekeerde volgorde werkt volgens mij ook). En dit iedere keer na herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

-TYPHOON- schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:46:
[...]

Ik heb er nu even heel bewust mee lopen spelen. Ik krijg ze ook enkel in de kantelpositie bij het draaien van de knop. Anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

In mijn huidige VW werkt dat ook op die manier. Ik laat de knop ook altijd op R staan dan heb je het probleem toch ook niet? Alleen in de winter werkt spiegelverwarming dan geloof ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -TYPHOON-
The Legend schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:28:
In mijn huidige VW werkt dat ook op die manier. Ik laat de knop ook altijd op R staan dan heb je het probleem toch ook niet? Alleen in de winter werkt spiegelverwarming dan geloof ik niet.
In de ID7 is dat een knop die blijft ronddraaien. Dus reset de positie na elke opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

@-TYPHOON- Ah, das een probleem dan ja. Maar heb je de spiegel nog nodig als je de 360 graden camera ook hebt? Of is die niet altijd standaard?

Dit is trouwens ook een goede vraag voor @Rainesh Kun je bij de ID7 met VCDS de functie van de rechter buitenspiegel zo programmeren dat hij automatisch kantelt bij inschakelen van R? :>

[ Voor 43% gewijzigd door The Legend op 27-08-2024 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:28
The Legend schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:16:
@-TYPHOON- Ah, das een probleem dan ja. Maar heb je de spiegel nog nodig als je de 360 graden camera ook hebt? Of is die niet altijd standaard?

Dit is trouwens ook een goede vraag voor @Rainesh Kun je bij de ID7 met VCDS de functie van de rechter buitenspiegel zo programmeren dat hij automatisch kantelt bij inschakelen van R? :>
Heel veel modules in de ID.7 zijn SFD2 protected. VCDS kan noch SFD noch SFD2 unlocken, bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
frankvdk1 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:28:
[...]

Daarnaast gister ook voor het eerst gehad dat de massagefunctie van de passagierstoel tijdens uitvoering ineens vast liep. De kussens bleven vervolgens continue opgeblazen en de massagefunctie was onbedienbaar.
Iet wat gerelateerd hier aan: gisteren een nieuw issue: ik ze thet contact aan en wou mijn stoel ventilatie activeren, zegt de auto dat het alleen kan bij ingeschakeld contacthet was ingeschakeld want ik reed zelfs. Het was ook niet eenmalig, want we zijn gaan uiteten en daarna deed hij het opnieuw. Straks nog eens proberen.

Ik vraag met ook af of de ventilatie van de rugleuning wel werkt. Het zitvlak wordt beduidend frisser en je voelt het ook, maar bij de rugleuning is dat veel minder duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door MrSnowflake op 28-08-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Ik heb ondertussen @True 's suggestie doorgevoerd in de sheet, nog een issue dat ik had toegevoegd, de overige voor mezelf geupdated en simpele statistiekjes toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MrSnowflake schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:09:
Ik heb ondertussen @True 's suggestie doorgevoerd in de sheet, nog een issue dat ik had toegevoegd, de overige voor mezelf geupdated en simpele statistiekjes toegevoegd.
Ik zou 'huidige softwareversie' wel een mooie vinden, dan is er ook redelijkerwijs te correleren of er zaken opgelost worden met updaten naar een nieuwe SW. Voor de eerste generatie ID.7 rijders wel interessant en iedereen die 'm net of binnenkort krijgt wat minder me dunkt, maar dat zal de komende jaren juist wel weer interessant worden.

Edit: het tabblad: 'ID.X issues Statistieken' slaat natuurlijk helemaal nergens op als men geen meldingen maakt wanneer ze geen problemen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door True op 28-08-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
True schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:14:
[...]

Ik zou 'huidige softwareversie' wel een mooie vinden, dan is er ook redelijkerwijs te correleren of er zaken opgelost worden met updaten naar een nieuwe SW. Voor de eerste generatie ID.7 rijders wel interessant en iedereen die 'm net of binnenkort krijgt wat minder me dunkt, maar dat zal de komende jaren juist wel weer interessant worden.

Edit: het tabblad: 'ID.X issues Statistieken' slaat natuurlijk helemaal nergens op als men geen meldingen maakt wanneer ze geen problemen hebben.
Blijkt nu al dat software versie vrijwel nutteloos is, ik heb 4.1 en heb de meeste problemen, terwijl bdbfz 4.0 heeft. Ook is er geen eenvoudige manier om de historiek op te volgen. Verder hebben alle subsystemen hun eigen software en bijgevolg versie.

Een bouwjaar zou relevanter zijn, al is mijne ook van 2024. Idealiter hadden de auto's een duidelijke revisie.

De statistieken zijn enkel relevant om te zien welke modellen de meeste problemen per registratie hebben. Je kan dan de vergelijking maken tussen de verschillende modellen.

[ Voor 4% gewijzigd door MrSnowflake op 28-08-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MrSnowflake schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:36:
[...]

Blijkt nu al dat software versie vrijwel nutteloos is, ik heb 4.1 en heb de meeste problemen, terwijl bdbfz 4.0 heeft. Ook is er geen eenvoudige manier om de historiek op te volgen. Verder hebben alle subsystemen hun eigen software en bijgevolg versie.

Een bouwjaar zou relevanter zijn, al is mijne ook van 2024. Idealiter hadden de auto's een duidelijke revisie.

De statistieken zijn enkel relevant om te zien welke modellen de meeste problemen per registratie hebben. Je kan dan de vergelijking maken tussen de verschillende modellen.
N=2, ik vind het zeer voorbarig om gebaseerd op de meldingen van de ID.7 om te zeggen dat SW-versie vrijwel nutteloos is. Dat is het mooie aan data verzamelen en als je er genoeg van hebt kun je er wat over zeggen. Nu zeer zeker nog niet.
Wellicht dan ook bouwjaar+maand aangeven (al dan niet bij indicatie (volgens mij zit er nog steeds wel een sticker in de auto met die informatie) en er zitten ook zeer praktische verschillen tussen de limousine en de station dus dat is ook nog wel een punt wat een nuttige toevoeging zou kunnen zijn dat dat voor de eerdere ID.X niet zo relevant is maakt het voor ons irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

MrSnowflake schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:11:
[...]

Iet wat gerelateerd hier aan: gisteren een nieuw issue: ik ze thet contact aan en wou mijn stoel ventilatie activeren, zegt de auto dat het alleen kan bij ingeschakeld contacthet was ingeschakeld want ik reed zelfs. Het was ook niet eenmalig, want we zijn gaan uiteten en daarna deed hij het opnieuw. Straks nog eens proberen.

Ik vraag met ook af of de ventilatie van de rugleuning wel werkt. Het zitvlak wordt beduidend frisser en je voelt het ook, maar bij de rugleuning is dat veel minder duidelijk.
Dus bv de stoelen voorverwarmen in de winter, gaat sowieso niet? Ik wordt steeds chagrijniger :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
resusaapje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:48:
[...]

Dus bv de stoelen voorverwarmen in de winter, gaat sowieso niet? Ik wordt steeds chagrijniger :'(
Volgens mij gaat het wel en volgens mij kan je ook met contact uitgeschakeld je zetel klimatiseren (moet ik wel nakijken). Maar ineens krijg ik die foutmelding :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdk1
[...]

[...]

Met de klimatisering zet hij bij kouder weer automatisch je stoel en stuurverwarming aan (indien dit op je auto zit) op het tijdstip wat je hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
[...]

Ik wou het even nakijken in de app, want ik d8 dat je het daar kon programmeren. Maar mijn vrouw is ingelogd in de auto… dus dikke pech, ik kan niks zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Ik zit nu ook niet in de auto maar voor zover ik weet stel je in de app enkel in of je wil voorwarmen/koelen en niet of de stoelverwarming/koeling aan moet. Dit stel je (eenmalig) in in de instellingen van de klima in de auto. Daarna zal hij indien zo ingesteld als de auto tov de buitentemp. verwarmd moet worden ook de stoel/stuurverwarming aanzetten.

Er is dus geen aparte knop binnen de app om de stoelverwarming op zichzelf aan of uit te zetten. Maar het kan wel opgenomen worden in het algemene preconditioneringsproces. (mooi scrable woord)
MrSnowflake schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:11:
[...]

Betreft het zwakker zijn van de stoelklima in de rug tov de zitting, dit ervaar ik zelf niet. Overigens kan je ook in de instellingen, voor de rugleuning en het zitvlak individueel de intensiteit bepalen. Wellicht dat het voor jou helpt de intensiteit van de rugleuning hoger te zetten?

[ Voor 34% gewijzigd door KMdijkens op 28-08-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

MrSnowflake schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:02:
[...]

Maar mijn vrouw is ingelogd in de auto… dus dikke pech, ik kan niks zien.
Je hebt me zojuist nog wat chagrijniger gemaakt ;)

Wat ik nu bv wel eens doe is als mijn vrouw de auto heeft, de auto voorkoelen voor haar, omdat ze dat wel eens vergeet.
En zij checkt wel eens wat mijn verwachte aankomsttijd is, zodat het avondhap op tafel staat op het moment dat ik binnenkom :9

(en ja, je kan IN de auto zien dat iemand anders meekijkt. En ja, je kan dat meekijken uitschakelen)

Waarom is 3l0n zo'n L*L, want ik wil een t3sla!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Straks word je nog chagrijniger omdat iemand vertelt dat het dak niet open kan of er geen derde zitrij is. _O-

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

DaMenaz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:20:
Straks word je nog chagrijniger omdat iemand vertelt dat het dak niet open kan of er geen derde zitrij is. _O-
Neh, want dat wist ik al. En hoef ik niet 8)

Waar ik wel van baal is dat er geen dashcams in zitten. Moet ik die zelf kopen en monteren. Wat een treurnis...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
@resusaapje je had je natuurlijk, optioneel, in kunnen lezen voordat je een auto ging aanschaffen. Het is maar een idee. Dan had je nu niet zo hoeven chagrijnen toch? Of zeg ik nu iets heel stoms?
En wat is de reden dat je geen Tesla hebt gekozen dan?

*sowieso

Pagina: 1 ... 7 ... 64 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1