PeterGamer schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:33:
Ik heb een paar vraagjes aan onze ID.7 berijders:
Zijn jullie tevreden, of hadden jullie toch liever bijvoorbeeld een bmw i5 of ix1 willen hebben? Ik twijfel tussen een id7, i5 of eqe.
Ik heb nu een id3. Fijne auto met k.. stoelen, slechte navigatie en te kort bereik. Wordt de middelste opgelost door de nieuwere id7, of ga ik ook hier gewoon googlemaps gebruiken? Ik vind de rijbaan aanduiding van googlemaps gewoon super.
Hoe zit het met de zelfrijdende capaciteiten van de id7? Oftewel houd deze auto mij netjes in de baan als ik stomdronken of zonder te slapen van de week in de auto stap? Ik drink in het geheel geen alcohol, maak je geen zorgen. Slapen doe ik ook elke dag. Maar, je moet toch aan je eigen veiligheid denken.
In de id3 krijgt mijn zoontje in een kinderstoel op de voorstoel, ja daar zit ook idefix, steeds de zon in zijn bakkes. Is dat in de id7 ook zo?
De stoelen van de id3 zijn vrij smal voor deze 130kg wegende heer. Zijn de stoelen van de id7 nou echt groter of is dat mijn verbeelding? Ja ik heb er in gezeten.
Mijn moedertje woont 200km verderop in de middle of nowhere. Kan ik ook in de winter heen en weer met de id7? Ik hoor tegenstrijdige berichten over de werkelijke afstand van de 700km versie. Ja, tot onder de 400km. Niemand heeft nog echt winterervaring, denk ik?
Wat vergeet ik te vragen?
Ik ben heel tevreden (note: ik heb alle pakketten). Rij voornamelijk op vw navigatie, hele duidelijke (rijbaan) duiding - met name bij afslagen. Daarnaast bij lange reizen, laadstops slim geïntegreerd. Hiervoor had ik een tesla waarbij dat ook het geval was, ik was even bang dat dat in de vw zo ontbreken, maar nee - doet niet onder aan tesla.
Auto houdt je heel goed binnen de lijnen en gedraagt zich zoals het verkeer zich gedraagt, met name bij rijstrook wisselen. Nogmaals, hiervoor een tesla, die handelde veel te abrupt of te traag. VW erg vloeiend.
Ruimte is mega, maar goed dat spreekt voor zich en ik vind de stoelen heel goed.
Range is goed (ook met 20inch), doet ook niet onder aan mijn tesla long range ervaring. Maar ik ben er weinig mee bezig. Je merkt gewoon dat er voldoende range in zit en soms kijk ik naar het verbruik, paar dagen geleden zat ik op 14kwh over 70km incl snelweg - andere keren 17 ofzo. Ben er deze zomer ook 1300km richting het zuiden gereden en terug: appel ei.
Gewoon een goede auto!