• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-02 23:09
Om dan maar even mee te gaan met de andere berichten. Ik heb gisteren Pouw Apeldoorn aan de lijn gehad en ik mag die van mij ophalen op 28 november. Flinke shipment in NL dus. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3_QYmSeg2fVixioC9o0OzjzWhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkkpAx7NIGcfsucGXWAK8mmR.jpg?f=fotoalbum_large

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:44
Voor wie zich nog afvroeg hoe de Hudson velgen staan onder Scale Silver:
Kwam deze toevallig tegen bij Intratuin vorige week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DErliclltrFHwrydOg3hBWLLGMA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NuWcyKmC7MFzSfLYL3856lgg.jpg?f=user_large

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:01
Scale silver is ook een mooie kleur vind ik. Als ie net ietsje donkerder (meer contrast tussen donker en licht) was geweest dan was dat 'm geworden in plaats van blauw.

Voor alle afleverafspraken; hoeveel tijd zat er tussen dat de auto geproduceerd was en binnenkomst dealer? Dat is dan weer interessante data.

[ Voor 6% gewijzigd door Ruud op 13-11-2025 08:12 ]

• LuPo
Ruud schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:12:
Scale silver is ook een mooie kleur vind ik. Als ie net ietsje donkerder (meer contrast tussen donker en licht) was geweest dan was dat 'm geworden in plaats van blauw.

Voor alle afleverafspraken; hoeveel tijd zat er tussen dat de auto geproduceerd was en binnenkomst dealer? Dat is dan weer interessante data.
Grappig, ik vond juist de donkerblauwe te donker met het zwart van de black edition. Maar gelukkig is het smaak zodat er straks lekker veel verschillende kleuren op de weg rijden d:)b

• ChrisRobinson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-11-2025
LuPo schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:40:

[Afbeelding]
En hierbij de scale silver met de '20 inch Montreal, voor de geïnteresseerden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9rxy69Yy-Rii60u78oOag46X6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNpXIS78dhRhWqFGxvRmKMec.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door ChrisRobinson op 13-11-2025 09:56 ]

• Ruud
ChrisRobinson schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:52:
[...]

En hierbij de scale silver met de '20 inch Montreal, voor de geïnteresseerden.[Afbeelding]
Misschien had ik toch Scale silver moeten kiezen :+

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Doe hier vooral een plaatje van een Scale Silver Tourer met black pakket (de LE)! :)

Zelf ben ik nog steeds groot fan van aquamarine, maar ik kan dit ook zeker waarderen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:04
bdbfz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:25:
[...]

De Belgische invoerder beschrijft het als volgt (recall search voor mijn ID.7 1st):
Exterior door handle software update 5.6.3 (57K5)
[...]
De dealer is bezig met de 4.0 -> 5.x upgrade. Sinds een halfuurtje krijg ik in de app "Identiteit bevestigen en meer functies gebruiken". Something's cooking!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-02 19:46
Drommels75 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:31:
[...]

Van Mossel Waalwijk, aflevering kon eerder maar i.v.m. huidige leascontract pas vanaf 01.12
Even opletten daar. Ik miste de witte kentekenplaat bij aflevering, die kon ik gelukkig meteen in de buurt afhalen, en tevens was er meteen al wat schade (hetgeen ze trouwens zelf wel netjes hebben gemeldt).

• RandomNick
S913 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:00:
Toevallig in de regio Amsterdam? Dan hebben ze die dag 2 zwarte Black Editions af te leveren :)
Alleen andere velgen en ik heb het interieur ipv exterieur pakket.
Aardig wat nieuwe rouwauto's de weg op dan })

• RandomNick
pim89 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:12:
Hier ook een afleverafspraak gemaakt. Over twee weken, 27 november.

Hij was al in juni besteld, maar i.v.m. aflopend contract op 27 november mocht het niet eerder geleverd worden.

Wat voor één was het ook alweer?
ID.7 Tourer Pro S Limited edition
Kings red (en zwart dak uiteraard)
Soul Black interieur (ik vind wit mooier, maar vertrouw het gezien niet op schoonhouden)
Interieur pakket plus
Montreal velgen
Trekhaak inklapbaar

Waarschijnlijk gaan de komende twee weken voelen als twee maanden...
Hele mooie combi! Geniet nog maar even van dat wachten. Het bezit van de zaak...

• LuPo
JanHenk schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:16:
Doe hier vooral een plaatje van een Scale Silver Tourer met black pakket (de LE)! :)

Zelf ben ik nog steeds groot fan van aquamarine, maar ik kan dit ook zeker waarderen.
Week 52 zal ik je hopelijk kunnen voorzien hierin!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:14

Een paar dagen in mijn geval, einde productie 7nov, hij stond er dinsdag de 11e

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:34
Lijkt het nu zo of kun je met automatisch van baan veranderen terug naar rechts na inhalen vrachtwagen sneller terug dan na inhalen personen auto?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:17
Surfroy01 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:51:
Lijkt het nu zo of kun je met automatisch van baan veranderen terug naar rechts na inhalen vrachtwagen sneller terug dan na inhalen personen auto?
Werkt bij mij sowieso wispelturig.... Op de vijfbaans A2 kan ik soms wel naar links, maar niet naar rechts terwijl beide banen vrij zijn.

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 17:05

S913

Abusus non tollit usum

Besteld eind juli
Productiestart 17/10
Onderweg naar NL 03/11
Gebeld voor levering 10/11
Levering 4/12 (maar ook dan pas ivm oude lease contract)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:18
Volgensmij heeft het te maken met de snelheid van het andere voertuig. Ik (lijk te) merk(en) dat ie, als mensen met een stevig snelheidsverschil van achter komen, veel eerder al die lane change 'deactiveert' dan iemand die met 1 km/u je wil inhalen bijv.

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:27
Badeen schreef op donderdag 13 november 2025 @ 15:48:
[...]

Volgensmij heeft het te maken met de snelheid van het andere voertuig. Ik (lijk te) merk(en) dat ie, als mensen met een stevig snelheidsverschil van achter komen, veel eerder al die lane change 'deactiveert' dan iemand die met 1 km/u je wil inhalen bijv.
Dit sluit aan bij een andere ervaring die ik op dit moment in de Enyaq heb: als je kort achter een auto invoegt die hard voorbij kwam, vertraagt de auto op ACC niet, doe je dit bij een langzamer passerende auto dan remt 'ie wel direct af. Wat mij betreft een prettige funtie, ik vind hard afremmen achter een snel van je wegrijdende auto niet zo nodig.

• Roodhoofd
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-02 21:53
LuPo schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:40:

[Afbeelding]
Nice! Ik haal mijn ID.7 Tourer Pro LE in Scale Silver met hudson velgen, ex- en interieur pakket op 1 december op bij de dealer. Besteld op 14 juli.

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Iemand die dit gedrag herkent?
De auto stond sinds gisterenavond gewoon op de oprit en toen ik deze voormiddag vertrok was die plots +/-8% voller
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvnZb-qvtKecCp55aqmszISdRsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYYnfhorGDCoVgth2roS0NyK.jpg?f=fotoalbum_large

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
stanny schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:16:
De auto stond sinds gisterenavond gewoon op de oprit en toen ik deze voormiddag vertrok was die plots +/-8% voller
[Afbeelding]
Ja, ik herken dat iemand vergelijkbaar gedrag heeft gerapporteerd in dit topic.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• ArneRH
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 04-02 19:54
Het is zo, uit mijn ervaring.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-02 21:18
Roodhoofd schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:12:
[...]

Nice! Ik haal mijn ID.7 Tourer Pro LE in Scale Silver met hudson velgen, ex- en interieur pakket op 1 december op bij de dealer. Besteld op 14 juli.
Hier ook de ID7 Tourer Pro LE Scale Silver met trekhaak begin juli besteld. Ik werd vandaag gebeld door de leasemaatschappij dat ze niet kunnen garanderen dat de auto dit jaar wordt geleverd. Ik heb nu dezelfde ID7 aangeboden gekregen in de kleur zwart welke wel dit jaar zeker op kenteken komt. Baal er wel een beetje van. Ik heb nu ook al 5 jaar een zwarte ID4 en wilde wel een keer wat anders.

• Ruud
lochtejans schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:40:
[...]

Hier ook de ID7 Tourer Pro LE Scale Silver met trekhaak begin juli besteld. Ik werd vandaag gebeld door de leasemaatschappij dat ze niet kunnen garanderen dat de auto dit jaar wordt geleverd. Ik heb nu dezelfde ID7 aangeboden gekregen in de kleur zwart welke wel dit jaar zeker op kenteken komt. Baal er wel een beetje van. Ik heb nu ook al 5 jaar een zwarte ID4 en wilde wel een keer wat anders.
Dan is de keuze toch simpel? Met een beetje geluk komt ie wel dit jaar op kenteken en heb je pech dan heb je in ieder geval de kleur die je wilde. Kies je de zwarte dan zul je zien dat de zilverkleurige toch op tijd binnen is 😬

• lochtejans
Ruud schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:52:
[...]

Dan is de keuze toch simpel? Met een beetje geluk komt ie wel dit jaar op kenteken en heb je pech dan heb je in ieder geval de kleur die je wilde. Kies je de zwarte dan zul je zien dat de zilverkleurige toch op tijd binnen is 😬
Tja zou kunnen maar het scheelt me in het slechtste geval netto 6K aan bijtelling. Best veel voor een kleurtje.

• RandomNick
[...]

Ik vraag me dan toch af hoelang ze die bestelbon hebben laten slingeren. De meeste auto's hier worden gewoon in 3 tot 4 maanden geleverd (tenzij het niet eerder mag vanwege uitdienen leasecontract), dus wat gaat hier dan verkeerd.

Ik snap dat het moeilijk is, maar voor 6K zou ik het wel weten.

Deze reserveren en eventueel alsnog op de zilverkleurige overstappen mocht die op tijd zijn kan zeker niet?

• lochtejans
RandomNick schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:12:
[...]

Ik vraag me dan toch af hoelang ze die bestelbon hebben laten slingeren. De meeste auto's hier worden gewoon in 3 tot 4 maanden geleverd (tenzij het niet eerder mag vanwege uitdienen leasecontract), dus wat gaat hier dan verkeerd.

Ik snap dat het moeilijk is, maar voor 6K zou ik het wel weten.

Deze reserveren en eventueel alsnog op de zilverkleurige overstappen mocht die op tijd zijn kan zeker niet?
Ik vind het ook vreemd. Mijn huidig leasecontract loopt nog tot 26 januari maar dat zou toch niet moeten uitmaken? Ik ga je suggesties nog even navragen.

• Ruud
Je hebt de rekensom zo te horen al gemaakt, is de kleur je 6000 euro waard. Dat kun jij alleen bepalen.

En of een bestelbon blijft liggen of niet maakt niet uit. Ze gaan een auto die in augustus binnen had kunnen zijn niet zo lang op voorraad zetten. Die gaat naar een klant die wel eerder kan of wil rijden en ze maken van een later productieslot jouw auto.

Heel soms komt het wel eens voor dat een auto wel in de showroom gezet wordt met toestemming van de klant. Maar niet bij een 13-in-een-dozijn auto zoals een ID.7. Dan moet het ietsje specialer of totaal nieuw zijn in een mooie specificatie.

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
RandomNick schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:36:
[...]

Aardig wat nieuwe rouwauto's de weg op dan })
Maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft, dan was het ook maar saai op de weg 8) .
Zorg niet dat er eentje extra bij komt, rij nu een Tucson N-line full black ;)

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:20
lochtejans schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:54:
[...]

Tja zou kunnen maar het scheelt me in het slechtste geval netto 6K aan bijtelling. Best veel voor een kleurtje.
Die 6k is bruto. Als je een vierjarig leasecontract hebt.
30.000 euro * 5% (22 ipv 17)

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:30
lochtejans schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:18:
[...]

Ik vind het ook vreemd. Mijn huidig leasecontract loopt nog tot 26 januari maar dat zou toch niet moeten uitmaken? Ik ga je suggesties nog even navragen.
LM geeft bij bestelling vaak aan of er direct uitgeleverd mag worden, mijne was ook april volgend jaar maar mag eerder. Daar houd de dealer dan ook rekening mee, wellicht dat het daarom allemaal langer duurt bij jou.

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
Spekkie99 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:39:
[...]

LM geeft bij bestelling vaak aan of er direct uitgeleverd mag worden, mijne was ook april volgend jaar maar mag eerder. Daar houd de dealer dan ook rekening mee, wellicht dat het daarom allemaal langer duurt bij jou.
1 maand verschil zal vaak niets uitmaken, spreek je over 4 maanden dan zal het contract van de lopende leaseauto toch afgekocht moeten worden. Als deze al aan de kilometers zit zal het weer een ander verhaal worden. Maar uiteindelijk zal toch ook je werkgever een akkoord moeten geven tot vroegtijdig beeindigen van het lopende contract.

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:20
Spekkie99 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:39:
[...]

Inderdaad. Mijn leasecontract loopt 29 december af. Toen ik de auto bij de LM bestelde in juni, heeft de dealer de order direct doorgezet en 29 december gecommuniceerd aan de fabriek. Dan wachten ze gewoon een paar maanden met de productie.
Inmiddels is de mijne wel op transport naar NL en dus komt de auto ongeveer zes weken eerder aan in NL.

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20-01 13:59
[...]

Ben jij nog gebeld over de velgen? Als ze de zwarte velgen er nog altijd onder willen zetten heb je inderdaad een probleem, die zijn niet leverbaar. De meesten hier hebben een andere velgkeuze voorgesteld gekregen om levering dit jaar te garanderen. Daarnaast is de vraag: Leveren volgend jaar kan nog wel betekenen dat de auto dit jaar gebouwd wordt en op kenteken wordt gezet. Dan heb je nog wel 17% bijtelling.

• sintkapoentje
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09-01 09:22
Ik kan die van mij 24 nov afhalen, erg blij mee!
Id7 tourer 77kwh pro limited edition
Stonewashed blue metallic

Met als optie de trekhaak en toen was het budget op :)

[ Voor 56% gewijzigd door sintkapoentje op 13-11-2025 22:06 ]

• lochtejans
Ironis schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:15:
[...]

Ben jij nog gebeld over de velgen? Als ze de zwarte velgen er nog altijd onder willen zetten heb je inderdaad een probleem, die zijn niet leverbaar. De meesten hier hebben een andere velgkeuze voorgesteld gekregen om levering dit jaar te garanderen. Daarnaast is de vraag: Leveren volgend jaar kan nog wel betekenen dat de auto dit jaar gebouwd wordt en op kenteken wordt gezet. Dan heb je nog wel 17% bijtelling.
Ik had in september de hudson velgen aangegeven als vervanger. Later heb ik dit laten omzetten naar onderstaande 19” velgen. Dat was geen probleem en zou niks vertragen.

Bij de nu voorgestelde auto zitten 20” montreal velgen. Dit voor hetzelfde leasebedrag als oorspronkelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbQOoAyUDjbYNFtWnwl0xpL1wBA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7IBc6Xa1BF0bMXe0UPTJdMOt.jpg?f=user_large

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

resusaapje

h less

Voor de liefhebber:

OTA update: ID.S 5.4.0 (OUK0)
Start date : 10-11-2025

En wat krijg je dan? En wie krijgt dat dan? Dat vertelt je... Skoda |:(
https://www.skoda-auto.com/emobility/5-4-3-software-update

The 5.4.3 software brings system optimizations aimed at improving performance across several areas such as charging, camera system, HMI, LED High Beam Lights and Head-Up Display. The estimated time for the update is several hours.

[ Voor 70% gewijzigd door resusaapje op 13-11-2025 23:15 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Emetic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 21:54

Emetic

Blook

Iemand een idee waarom de laadpoort rechtsachter zit? Ik zie de logica niet dat je als bestuurder steeds om je auto heen moet lopen.

De Supermolecuul

• resusaapje

resusaapje

h less

Emetic schreef op donderdag 13 november 2025 @ 23:05:
Iemand een idee waarom de laadpoort rechtsachter zit? Ik zie de logica niet dat je als bestuurder steeds om je auto heen moet lopen.
Aan welke kant van de straat parkeer jij meestal?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Emetic

Emetic

Blook

resusaapje schreef op donderdag 13 november 2025 @ 23:10:
[...]

Aan welke kant van de straat parkeer jij meestal?
Ik zie zelden laadmogelijkheden waar je parallel parkeert. In de hybrides die ik reed plugde ik in aan de bestuurderszijde. Geen groot issue, maar voor mijn parkeerplek waar ik met de kont inparkeer is het onhandig. Zeker voor zo'n lange bak.

De Supermolecuul

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Emetic schreef op donderdag 13 november 2025 @ 23:21:
[...]

Ik zie zelden laadmogelijkheden waar je parallel parkeert. In de hybrides die ik reed plugde ik in aan de bestuurderszijde. Geen groot issue, maar voor mijn parkeerplek waar ik met de kont inparkeer is het onhandig. Zeker voor zo'n lange bak.
Ligt compleet aan de wijk en de opzet. Hier in de regio genoeg fileparkeerplaatsen met ook een laadpaal.

Dit is allemaal te redden zie ook: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:04
Emetic schreef op donderdag 13 november 2025 @ 23:21:
[...]

In de hybrides die ik reed plugde ik in aan de bestuurderszijde.
In de eerste generatie PHEV's van VW (Golf GTE en Passat GTE) was de tankklep gewoon de tankklep, en de laadpoort zat vooraan achter de grille. In de eerste generatie BEV's (e-UP en e-Golf) zat de laadpoort achter de tankklep: die tankklep was er toch al in de gebruikte ICE carrosserie. Het was beter/goedkoper/gemakkelijker om die te gebruiken dan die dicht te moeten maken en een andere poort te voorzien.
In de ID reeks hadden ze dat kunnen herdenken, maar ze hebben beslist om die plaatsing te behouden.

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op donderdag 13 november 2025 @ 23:30:
[...]

Ligt compleet aan de wijk en de opzet. Hier in de regio genoeg fileparkeerplaatsen met ook een laadpaal.

Hey, een Britse uitvoering! 8)

• Emetic

Emetic

Blook

True schreef op donderdag 13 november 2025 @ 23:30:
[...]

Hier niet, en dat was dan ook mijn referentie. En tikkie knorrig omdat ik 2 insteekparkeerplekken heb met de lader rechtsachter. :-(

Qua veiligheid en kwetsbaarheid is er wat voor te zeggen. Dat zal wel de doorslag gegeven hebben. Zou toch een mooie optie zijn voor de verkoop: extra laadplug links.

De Supermolecuul

• resusaapje

resusaapje

h less

Emetic schreef op donderdag 13 november 2025 @ 23:41:
[...]

Hier niet, en dat was dan ook mijn referentie. En tikkie knorrig omdat ik 2 insteekparkeerplekken heb met de lader rechtsachter. :-(

Qua veiligheid en kwetsbaarheid is er wat voor te zeggen. Dat zal wel de doorslag gegeven hebben. Zou toch een mooie optie zijn voor de verkoop: extra laadplug links.
En dát ben ik met je eens: twee laadkleppen. Voor het ouwerwetsche Jaguargevoel

• JanHenk
  • Niet online
Zou toch een mooie optie zijn voor de verkoop: extra laadplug links.
Daarvoor kun je naar zustermerk Audi. De A6 en Q6 etron hebben dat (standaard).

Wel is maar één van de twee poorten geschikt voor snelladen. Maar voor AC-laden heb je twee poorten.

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 05:53
resusaapje schreef op donderdag 13 november 2025 @ 23:04:
Voor de liefhebber:

OTA update: ID.S 5.4.0 (OUK0)
Start date : 10-11-2025

En wat krijg je dan? En wie krijgt dat dan? Dat vertelt je... Skoda |:(
https://www.skoda-auto.com/emobility/5-4-3-software-update

The 5.4.3 software brings system optimizations aimed at improving performance across several areas such as charging, camera system, HMI, LED High Beam Lights and Head-Up Display. The estimated time for the update is several hours.
Mijn auto heeft versie 5.6 zie ik.

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:27
[...]

Ik weet niet of dit een discussie is die ik wil aanwakkeren, maar here goes nothing: je zou bij insteekparkeerplekken ook altijd achteruit moeten inparkeren, en dan heb je doordat de laadpoort achter zit sowieso geen issue.

Al ben ik het er wel mee eens dat laadpoorten aan beide zijden nog handiger is.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:15
JanHenk schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 05:44:
[...]

Daarvoor kun je naar zustermerk Audi. De A6 en Q6 etron hebben dat (standaard).

Wel is maar één van de twee poorten geschikt voor snelladen. Maar voor AC-laden heb je twee poorten.
Dat is idd een mooie oplossing van Audi.
En dan zit de DC-poort ook nog eens aan de juiste kant. Alleen jammer dat ze (nog) niet zo snel kunnen laden bij Tesla SuC’s. ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Surfroy01
Ik ben al lang blij dat ik de laadklep kan zien in de spiegel (uhhhh ja die laat ik nog wel eens open staan). Bij mijn privé EV zit ie rechtsvoor, zooooo vaak met open laadklep gereden.

• Ironis
Ik snap ook niet helemaal de keuze voor rechtsachter. Wat zou het toch handig zijn als het wat universeler is, zeker met nu en dan een Tesla SuC op de route. Dan maar hopen dat er v4 SuC's staan, of anders een vrije plek helemaal aan de zijkant, naast een andere MEB-auto of anders toch maar 1 extra plek blokkeren.

Wel onbetaalbaar: de boze blikken van sommige Tesla-rijders als je noodgedwongen een dubbele plek inneemt om te laden..

Bij mij in de straat vind ik irritant dat de lader aan de linkerkant van de parkeervakken zit (eenrichting, parkeevakken aan beide zijden van de weg). De parkeervakken zitten ook nog eens in een flauwe bocht. Als ik op de achterste plek moet staan ben ik genoodzaakt de auto te keren omdat de kabel anders over mijn auto gedrapeerd moet worden, en dat doe ik toch liever niet. Overigens red ik het dan ook net niet, tenzij ik over de lijn kan parkeren aan de voorkant. Ik heb echter binnen de lijtjes leren kleuren dus dan maar keren :P

[ Voor 38% gewijzigd door Ironis op 14-11-2025 08:43 ]

• janssenben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:42
stanny schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:16:
[Afbeelding]
Stukje natuurkunde/chemie: de capaciteit van je batterij is afhankelijk van het voltage, lege batterij, laag voltage, volle batterij hoog voltage. verder is het voltage afhankelijk van de temperatuur. (nooit de batterijen van de afstandsbediening even warm gemaakt in je handen, om maar niet nieuwe te pakken?) dus als je auto snachts stilstaat en koud is is je voltage lager. ga je rijden, en warmt de batterij op, gaat je voltage omhoog. (en daarna weer naar beneden...) Idem, na het laden zal temperatuur van je batterij zakken, en dus voltage afnemen.

• JanHenk
  • Niet online
Surfroy01 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:32:
Ik ben al lang blij dat ik de laadklep kan zien in de spiegel (uhhhh ja die laat ik nog wel eens open staan). Bij mijn privé EV zit ie rechtsvoor, zooooo vaak met open laadklep gereden.
Haha, herkenbaar. Te veel aan het hoofd en als je eerst de kabel terughangt... Dat heb je ook minder snel als de poort aan de linkerkant zit schat ik zo in. Ik heb ook liever links, maar ben het al gewend dat ie zo zit.

• Surfroy01
Ik laat bij Tesla laders veelal bij hotels (van der Valk) en die hebben lang genoeg kabels om gewoon netjes in je vak te blijven staan.

• Puppetmaster
JanHenk schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:54:
[...]

Haha, herkenbaar. Te veel aan het hoofd en als je eerst de kabel terughangt... Dat heb je ook minder snel als de poort aan de linkerkant zit schat ik zo in. Ik heb ook liever links, maar ben het al gewend dat ie zo zit.
Wat niet meehelpt is dat de klep bij m’n vorige auto automatisch open/dicht ging. Maar ik zie wel een stijgende lijn, komt dus wel goed tzt. ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Surfroy01 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:05:
Ik laat bij Tesla laders veelal bij hotels (van der Valk) en die hebben lang genoeg kabels om gewoon netjes in je vak te blijven staan.
Dan zijn dat V4's. Met een V3 red je dat niet.

• Puppetmaster
Soms staan de V3’s zo opgesteld dat je er beide kanten mee op kan, maar dat zijn er wel weinig. Ook liggen er dan soms drempels waardoor het alsnog niet lukt.

• resusaapje

resusaapje

h less

Puppetmaster schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:34:
Soms staan de V3’s zo opgesteld dat je er beide kanten mee op kan, maar dat zijn er wel weinig. Ook liggen er dan soms drempels waardoor het alsnog niet lukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E6QPpdJVftI9J5pwtKmJpxNgyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pu8bxKPUbi7Oc7Ua1iZrUeet.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, hier hoefde het niet. Maar de blik van de teslarijder die aan de juiste kant ging staan en toen op zoek ging naar de kabel was onbetaalbaar :+

• Ruud
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 14-11-2025 09:56 . Reden: Hoe goed bedoeld ook: niet op deze manier graag ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:39:
[...]

[Afbeelding]

En ja, hier hoefde het niet. Maar de blik van de teslarijder die aan de juiste kant ging staan en toen op zoek ging naar de kabel was onbetaalbaar :+
Uuhm, dit zijn V4's en die zijn normaliter (als de plaatsing niet helemaal onlogisch is) uitstekend geschikt om binnen het aangewezen parkeervlak te laden ongeacht waar je de laadpoort op de auto hebt zitten.

Zie bijv. deze van mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcXDJr7DtIT9ll6GBKJNb_Ovhhg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CxvM3SlmjsWj7LSh3RNpw3KN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door True op 14-11-2025 09:46 ]

• JanHenk
  • Niet online
Ik mag Tesla-rijders ook graag wat plagen, want maak (als ik het nodig heb) toch wel graag gebruik van de Superchargers hoor :P

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uNXtO4GlppqaUjxxwswDMHhRys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnjMLDmmmH0teOi2wlxQ0GQu.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vorige bolderkar.

• Puppetmaster
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkoQ3yKrbc1VSc0osQu7Hqks-Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3AhzT0MLbw3jkym7GI6TGhF.jpg?f=fotoalbum_large
WTF?
Alleen door wat regen?

Normaliter is het aangegeven bereik bij deze SoC >500km.
Het aangegeven verbruik op een tripje (40km) snelweg á 110kmh op de teller was ook 22,8
Kan nog een HVAC effect zijn, maar als dit de voorbode voor wintersport is, stemt me dat niet blij… 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Puppetmaster op 14-11-2025 10:53 ]

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:45:
[...]

Uuhm, dit zijn V4's en die zijn normaliter (als de plaatsing niet helemaal onlogisch is) uitstekend geschikt om binnen het aangewezen parkeervlak te laden ongeacht waar je de laadpoort op de auto hebt zitten.

Zie bijv. deze van mij:
[Afbeelding]
Bedankt dat je bijna letterlijk mijn tekst herhaalt O-)

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:15

bonyuri

Investigator!

Is er een manier om het huidige verbruik ook in drivers display te laten zien? Ik weet dat het in de HUD zichtbaar is, maar er is genoeg ruimte in drivers display naar mijn idee...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
bonyuri schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:34:
Is er een manier om het huidige verbruik ook in drivers display te laten zien? Ik weet dat het in de HUD zichtbaar is, maar er is genoeg ruimte in drivers display naar mijn idee...
Nee, helaas. Km-stand ook niet.

Catch my drift?

• Puppetmaster
Het kan wel als tegeltje in je centrale scherm. Dat icm de HUD vind ik wel afdoende. :)

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Puppetmaster schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:47:
Het kan wel als tegeltje in je centrale scherm. Dat icm de HUD vind ik wel afdoende. :)
Oh, dat is wel een goeie idd. Ik vind het vrij raar dat om het in je HUD te zien als je navigeert je een keer naar "rechts" moet drukken om het in beeld te krijgen.
En er is nog genoeg ruimte in drivers display om zoiets te laten zien, maar goed. :)

• RandomNick
Puppetmaster schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:47:
Het lijkt me we leuk om te zien hoe iedereen zijn schermen heeft ingericht.
Ik heb er eerlijk gezegt nog niet veel aan veranderd.

• janssenben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:42
Puppetmaster schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:56:
[Afbeelding]
WTF?
Alleen door wat regen?

Het aangegeven verbruik op een tripje (40km) snelweg á 110kmh op de teller was ook 22,8
Kan nog een HVAC effect zijn, maar als dit de voorbode voor wintersport is, stemt me dat niet blij… 8)7
Had je de auto voorverwarmd? En de accu? als ik dit doorreken, dan zit je op 9.1kwh verbruikt.
als je normaal 16kwh/100 telt dan zou je 6.5 hebben verbruikt. met 2,6 kwh voor opwarmen auto en opwarmen accu zit je aardig in de buurt van jouw cijfers?

• Badeen
Puppetmaster schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:56:
[Afbeelding]
WTF?
Alleen door wat regen?

Was de nu benoemde rit de vorige rit? Ik merk dat mijn vorige rit bijzonder veel effect heeft op de getoonde range, dus als je een keer savonds laat met tegenwind en regen lekker naar huis stampt, schrik je de ochtend erna toch wel van het bereik dat ie aangeeft :P

• Puppetmaster
Het benoemde was de huidige rit.
De vorige rit was met aanhanger, daar zou nog wat range verlies van kunnen doorsijpelen?
Maar dan nog vind ik een verbruik van 22,8 op een traject dat op droge dagen een verbruik van ca. 16 heeft wel een groot verschil.
Met dat verbruik van 22,8 klopt de verwachtte range wel ongeveer want 86/22,8*0,9=3,395

• Badeen
Puppetmaster schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:18:
Het benoemde was de huidige rit.
De vorige rit was met aanhanger, daar zou nog wat range verlies van kunnen doorsijpelen?
Maar dan nog vind ik een verbruik van 22,8 op een traject dat op droge dagen een verbruik van ca. 16 heeft wel een groot verschil.
Met dat verbruik van 22,8 klopt de verwachtte range wel ongeveer want 86/22,8*0,9=3,395
Dat zou idd best wel wat ermee te maken kunnen hebben. Uiteraard ook temperatuur, (tegen)wind en regen kunnen ook echt heel veel effect hebben. Ik heb op mijn woonwerk ritten in september/oktober (met die mooie dagen) een verbruik van ca 14,5 gehaald, toen zat daar 1x een dag met slecht weer en kou tussen. Schoot het verbruik kats ineens omhoog naar 20+..

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik heb bijna altijd op mijn heenreis naar werk (west naar oost) een veel beter verbruik dan de terugreis.
Bijna altijd tegenwind op de terugreis en dan maakt echt een enorm verschil!

• JanHenk
  • Niet online
Regen is ook wel een aardige “killer” hoor, zowel door extra rolweerstand als voornamelijk cabineverwarming. Kou maar met zonnige omstandigheden is in mijn ervaring een stuk zuiniger qua gebruik.

• S80Executive
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-02 09:22
LuPo schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:37:
[...]
Minpunt is dat er maar twee knopjes voor 4 ramen zijn. Nou, dan is het een goede auto!

Ander minpunt is het kleine display. Je hebt geen grote toerenteller meer nodig, het AR head-up display zorgt ervoor dat je niet meer naar beneden hoeft te kijken.
Als je het knopje 'rear' met slecht 1 (!) vinger ingedrukt houd, dan gaan zelfs de 4 ramen tegelijk naar beneden. Kom daar maar eens om bij een auto met 4 knopjes ;)

• RandomNick
RandomNick schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:26:
[...]

Het lijkt me we leuk om te zien hoe iedereen zijn schermen heeft ingericht.
Ik heb er eerlijk gezegt nog niet veel aan veranderd.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door RandomNick op 14-11-2025 16:17 ]

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 05:53
Nice! 22 graden?? Ik sterf al bij 20.5 zo heet stookt de auto zichzelf op (en ik ben een koukleum haha)

• RandomNick
JiBo schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:29:
Nice! 22 graden?? Ik sterf al bij 20.5 zo heet stookt de auto zichzelf op (en ik ben een koukleum haha)
Serieus? Als je er maar lang genoeg inzit wordt het vanzelf koud. Ik ga zeker de 24 graden nog zien als het kouder wordt (heb wel altijd de jas uit in de auto).

• Surfroy01
Huh AC op 20 graden met stuur en stoel verwarming is prima te doen.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
RandomNick schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:09:
[...]

Serieus? Als je er maar lang genoeg inzit wordt het vanzelf koud. Ik ga zeker de 24 graden nog zien als het kouder wordt (heb wel altijd de jas uit in de auto).
Als je je clima heter moet zetten omdat het buien kouder wordt, dan is je clima stuk.

Catch my drift?

• Homer-Simpson
  • Laatst online: 15:10
Heb mijn ID.7 tourer nog niet binnen (nog 2 weekjes wachten). Zie IDA rechtsboven op je hoofdscherm staan. Wat heb je aan IDA/maak je daar vaak gebruik van?

• RandomNick
Homer-Simpson schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:27:
[...]

Heb mijn ID.7 tourer nog niet binnen (nog 2 weekjes wachten). Zie IDA rechtsboven op je hoofdscherm staan. Wat heb je aan IDA/maak je daar vaak gebruik van?
Ik ben me nog aan het beraden op IDA. Ze werkt op zich best OK. Ze begrijpt een hoop, en in gewone normale zinnen, maar nog niet alles. Je kan in het nederlands tegen haar praten, zie hier een lijst met commando's (staan hier engelstalig, maar in het NL werkt het ook): https://www.vwidtalk.com/...nested_view=1#post-157118

Het tegeltje is wel handig omdat daar gedurende het rijden additionele informatie komt. Bijvoorbeeld als er een file is, hoelang deze nog duurt. Of na een uurtje of wat rijden het aanbod om wat frisse lucht te blazen nadat ze al een keer heeft gewaarschuwd dat je misschien even een pauze moet nemen.

• RandomNick
DaMenaz schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:21:
[...]

Als je je clima heter moet zetten omdat het buien kouder wordt, dan is je clima stuk.
Misschien heb je deze post gemist, maar van dit verschijnsel heb ik echt wel last, en hoe kouder buiten hoe meer. Dus helaas, ik vind het geen goede clima.

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-02 22:14
Zijn er nog mensen die een Limited Edition instapper rijden van de ID7 tourer? Ik ben hiervoor in de markt, maar zie ze vrijwel nergens, volgens mij is deze nog niet lang uit kan dat kloppen?
Ik heb eind deze maand nog een proefrit gepland bij de dealer, maar heb ook vernomen dat er nergens demo's rijden met de basis instap trim Limited Edition.
Om deze dus te zien in het echt is op dit moment volgens mij nergens mogelijk, anders dan in de configurator online bij VW zelf.

Do more

• sn0x0r
  • Laatst online: 11:25
Nou, dat is allemaal weer snel gegaan. Dealer belde net en heb zojuist een afspraak gemaakt om op 25 november m'n ID.7 op te halen! *O* De bestelling is op 29 september door PON Financial Services in behandeling genomen, en eind november ophalen. Ongeveer 2 maanden doorlooptijd, dat is niet slecht denk ik dan. :)

• Ironis
sn0x0r schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:04:
Nou, dat is allemaal weer snel gegaan. Dealer belde net en heb zojuist een afspraak gemaakt om op 25 november m'n ID.7 op te halen! *O* De bestelling is op 29 september door PON Financial Services in behandeling genomen, en eind november ophalen. Ongeveer 2 maanden doorlooptijd, dat is niet slecht denk ik dan. :)
Poh, jaloers. Maar gefeliciteerd. Geniet van de voorpret :)

Zelf besteld half augustus. Nog geen duidelijkheid wanneer de levering is. Auto is wel onderweg naar Nederland nu .. Maar via LM, zal dan wel wat langer duren allemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Ironis op 14-11-2025 16:44 ]

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:30

Lancer

What the......

RetroHead schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:45:
Zijn er nog mensen die een Limited Edition instapper rijden van de ID7 tourer? Ik ben hiervoor in de markt, maar zie ze vrijwel nergens, volgens mij is deze nog niet lang uit kan dat kloppen?
Ik heb eind deze maand nog een proefrit gepland bij de dealer, maar heb ook vernomen dat er nergens demo's rijden met de basis instap trim Limited Edition.
Om deze dus te zien in het echt is op dit moment volgens mij nergens mogelijk, anders dan in de configurator online bij VW zelf.
Ik kan me maar 1 gewone limited edition herinneren die ik gezien heb in de laatste maanden. Er staat er wel 1 in voorraad:
https://voorraad.volkswag...kwh-286pk-limited-edition
https://voorraad.volkswag...tifunctioneel-stuurwiel--

Krijg je iig een beter idee van de bekleding en zo (en waar je er een kunt bekijken)

[ Voor 22% gewijzigd door Lancer op 14-11-2025 17:16 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Avaan
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09-02 07:08
Ik krijg a.s. woensdag mijn instapper LE, maar dan de niet tourer uitgeleverd.

• sunshinos
  • Laatst online: 03-02 14:15
@RetroHead
In onderstaande video zie je jouw gewenste uitvoering vrij uitvoerig.
YouTube: 2024 VW ID.7 Tourer (86kWh | 286hp) - POV Drive
Omdat dit een uitvoering is voor de Duitse markt mist die het Black Styling pakket wat je in Nederland bij de Limited Edition uitvoering er wel bij krijgt.
Als je in de video op de details let, zie je het volgende:
-Deurbekleding inzetstuk is van kunststof, dus geen Art Velours.
-Dashboardbekleding heeft geen stiknaad
-Lichtschakelaar ontbreekt de mistlamp knop voorzijde auto. Mistlampen voorzijde ontbreken.
-De ambiente interieur verlichting heeft alleen de doorgaande lichtbalk, dus niet de 2 kleurencombinatie
-Geen IQ light matrix koplampen, maar wel met grootlichtassistent
-Geen dynamische knipperlichten achterzijde
-Mechanisch te openen kofferbakklep. Werkt overigens sneller dan elektrisch uitvoering en is nog steeds op afstand te openen. De hoogte bij openen is niet te begrenzen. Je ziet in de video dat de bestuurder de klep voorzichtig opent om hem niet tegen het plafond van de parkeergarage te laten komen.
-2 zones klimaat instelling, dus achterbank niet apart instelbaar.
-Geen extra geluidswerende zijruiten. De voorruit is wel gelaagd en geluidswerend.
-Andere achterlichten, waarbij de achtergrond zwart is. Bij de Pro is die wit. De achterlichten zijn niet doorlopend en geven de auto een andere uitstraling dan een doorgetrokken LED balk.
-Geen doorgetrokken LED balk tussen de koplampen en geen verlicht VW logo.
-Standaard stoelen van stof die alleen mechanisch verstelbaar zijn, dus ook geen Easy Entry. Geen uitschuifbare dijbeen ondersteuning (broodkruimelverzamelaar). Geen massage, geen stoelventilatie en droogfunctie. Wel stoelverwarming.
-Geen DCC, dus onderstel staat altijd in comfort stand.
-Geen panoramadak.
-Geen 360 graden rondom camera zicht.
-Geen automatisch parkeren, maar wel met parkeerassistent
Dit model is uitgerust met stuurwielverwarming. Is een optie. Standaard is geen voorruitverwarming ingeschakeld, maar is wel geinstalleerd. Dus tegen betaling vrijschakelbaar.
Software matig kan je de standaard ID.7 gewoon met optie upgraden naar de Pro, dus inclusief VW navigatie en Travel Assist. Alle andere assistentie systemen zitten ook op de instap ID.7. Beide upgrades zijn naderhand vrijschakelbaar tegen betaling. Je kan verder ook zonder de VW navigatie, dan gebruik je Carplay of Android Auto die draadloos of met kabel is te verbinden.
Op het infotainmentscherm krijgt de Non Pro nog een plusje. Daar kan je namelijk op de klimaatinstelling balk onderin het scherm, meer sneltoetsen plaatsen. Iets wat de Pro niet kan.
Wat bij de omschrijving van de extra’s voor de Pro uitvoering op de website van VW opvalt (zowel NL, België als Duitsland) is dat ze in de optielijst omschrijving voor meer uitvoering, vaak opties vermelden die er standaard al opzitten bij de Non Pro. Bijvoorbeeld: verlichte deurgrepen. Die heb je al bij de standaard instap ID.7, maar worden extra vermeld als je het exterieurpakket er bij koopt.
Bijvoorbeeld donkere ramen worden opgenoemd, maar die zitten al in het Black Style pakket.
De dynamische grootlicht assistent wordt genoemd, maar ook die zit al in het standaard pakket.
De op afstand te openen kofferbakklep is standaard, maar wordt ook in exterieurpakket genoemd. De verwarmbare voorstoelen worden genoemd, zijn ook al standaard.
De achteruitrijcamera wordt genoemd, maar is standaard aanwezig.
Dat zijn al 5 zaken die er standaard al opzitten. Zo denk je dat je meer krijgt bij een Pro keuze voor die prijs, maar dat is misleidend.
Wat er wel op zit, helaas een duitse lijst, maar die is veel uitvoeriger dan de Nederlandse website.
Außenspiegelgehäuse schwarz lackiert
Stoßfänger in Wagenfarbe
Spurhalteassistent "Lane Assist"; freischaltbare Sonderausstatung: Fahrassistent
"Travel Assist"
Automatische Distanzregelung ACC
Notbremsassistent "Front Assist" mit Fußgänger- und Radfahrererkennung
Einparkhilfe; freischaltbare Sonderausstattung: Parkassistent "Park Assist Pro"
Ablenkungs- und Müdigkeitserkennung
Vorbereitet für spätere Freischaltung: Memory-Funktion für Parkassistent
Rückfahrkamera "Rear View", vorbereitet für spätere Freischaltung:
Umgebungsansicht "Area View, 360 Grad"
Spurwechselassistent "Side Assist", Ausparkassistent und Ausstiegswarnung
Verkehrszeichenerkennung
Abbiegebremsfunktion und Ausweichunterstützung
ISOFIX-Halteösen für Kindersitze auf den äußeren Rücksitzen sowie auf dem
Beifahrersitz, i-Size-kompatibel
Car2X
Fahrprofilauswahl
Ladekabel
Servolenkung elektromechanisch, geschwindigkeitsabhängig geregelt
Diebstahlwarnanlage mit Innenraumüberwachung, Back-up-Horn und
Abschleppschutz
3 Kopfstützen hinten
Sicherheitsoptimierte Kopfstützen vorn
Verbandtasche, Warndreieck und Warnweste
Airbag für Fahrer und Beifahrer, mit Beifahrerairbag-Deaktivierung
Maximale DC-Ladeleistung (Gleichstrom) 175 kWh
E-Sound, 2 Mal, Comfort und Sport
CCS-Ladedose, rechts hinten
Proaktives Insassenschutzsystem
11 kW AC-Ladeleistung (Wechselstrom)
Kopfairbags vorn und hinten, Seitenairbags vorn, Center-Airbag
Warnton und -leuchte für nicht angelegte Gurte vorn und hinten
Notruf-Service; keine Registrierung notwendig, Dienst ist bei Auslieferung aktiviert
Vordersitze beheizbar
Vordersitze mit Höheneinstellung
Multifunktionslenkrad; freischaltbare Sonderausstattung: Beheizbarkeit
Make-up-Spiegel beleuchtet in den Sonnenblenden
Rücksitzlehne asymmetrisch geteilt umklappbar, mit Durchlademöglichkeit und
Mittelarmlehne, 2 Becherhalter
Ambientebeleuchtung 10-farbig
Pedale in Edelstahl, im "Play/Pause"-Design
Mittelkonsole
Frontscheibe in Verbundsicherheitsglas, infrarot-reflektierend, geräuschdämmend,
freischaltbar: drahtlose Beheizbarkeit
Gepäckraumboden
Wärmeschutzverglasung grün, seitlich und hinten
Klimaanlage "Air Care Climatronic" mit 2-Zonen-Temperaturregelung; freischaltbar:
3-Zonen-Regelung
Gepäcknetz
Schlüsselloses Schließ- und Startsystem "Keyless Access", mit Safe-Sicherung
Fernentriegelung für Heckklappe
Reifenkontrollanzeige
Bordwerkzeug
Radsicherungen mit erweitertem Diebstahlschutz
Abdeckungen für Leichtmetallräder
Telefonschnittstelle "Comfort"; freischaltbare Sonderausstattung: induktive
Ladefunktion
Radio
App-Connect Wireless für Apple CarPlay und Android Auto
Digitaler Radioempfang DAB+
Augmented-Reality-Head-up-Display
Vorbereitet für spätere Freischaltung: Navigationsfunktion "Discover Pro Max"
8+1 Lautsprecher
Vorbereitet für We Connect (Plus) oder VW Connect (Plus); Online-Update- Fähigkeit
(außer für Sonderumbauten)
2 USB-C-Schnittstellen vorn, 2 USB-C-Ladebuchsen an der Mittelkonsole hinten; Ladeleistung bis zu 45 Watt
Sprachassistent IDA
Scheibenwaschdüsen vorn automatisch beheizt (nicht mehr ab MY 2026)
Regensensor
Innenspiegel automatisch abblendend
Türgriffmulden beleuchtet
Umfeldbeleuchtung mit Logoprojektion
LED-Rückleuchten
LED-Scheinwerfer
Außenspiegel elektrisch einstell-, anklapp- und beheizbar, mit Beifahrerspiegelabsenkung
Fernlichtassistent "Light Assist"
Scheibenbremsen vorn
Aktive Frontklappe
Trommelbremsen hinten
Fußmatten
Vorbereitung Alcohol Interlock
Mit besondere Anforderungen an die Lenksäulenverriegelung
Kein Sonderfahrzeug, Standard-Ausführung
Standard-Klimazonen
Option: Anhängevorrichtung, Elektrisch ausklappbar
Volldach
Tür und Seitenverkleidung Schaumfolie, Insert in Kunstleder
Getriebe für Elektroantrieb ( 1-Gang )
Batterie 320A (49Ah)
Ohne zusätzliche Bereifung
Ohne Feuerlöscher
Ohne Systeme für den Fahrzeugzugang
Ohne Sitzbelüftung/Massagesitze
Diversity-Antenne für FM-Empfang
Hochvolt-Batterie 82 kWh (brutto)
Dreipunkt-Automatiksicherheitsgurte vorn mit Höheneinstellung und Gurtstraffer
Softwareverbund Ausführung 2 UN-ECE
Linkslenker
Serviceanzeige 2 Jahre (fest) ohne km Elektro-Fahrzeug
Ohne Anschlussgarantie
Doppelton-Signalhorn
Betriebsspannung 12 V
Bauteilesatz ohne länderspezifische Bauvorschrift
Dreipunkt-Automatiksicherheitsgurte für die äußeren Rücksitzplätze
Stabilisator hinten
Leuchtweitenregulierung
Ohne Armlehnen für Vordersitze
Heckantrieb
Kombi-Instrument mit elektronischem Tachometer, Kilometer- und Tageskilometerzähler
Ohne Scheinwerferreinigungsanlage mit Waschwasser-Standanzeige
Geschwindigkeitsbegrenzer mit vorausschauender Regelung ACC
Komfortausstattung
Elektro-Motor: Höchste konsolidierte Nutzleistung/Nutzleistung 210KW GM. ist:
N22/N25/T39/T65/T23/T3P/TI3/T03
Fahrzeuge ohne besonderen Produktaufwertungsmaßnahmen
Elektrische Luftzusatzheizung
Drehmoment 545 Nm Grundmotor ist: N22/T3P
Stabilisator vorn
Außenspiegel Fahrerseite asphärisch, Beifahrerseite konvex
Fahrzeugklassen-Differenzierung -14BOhne
Trennwand
Schriftzugs für die Modellbezeichnung auf der Heckklappe
Mit UNECE CS&SU
Ohne besondere Karosseriemaßnahmen
Ohne Nebelscheinwerfer
Spezielles Typschild für EG für M1-Pkw
Dämpfung hinten,Basis 1
Ohne Zusatz-/Standheizung
Getriebe Übersetzung 7,915
Armaturentafel Standard
Dämpfung vorn
Entriegelung Hintersitz mechanisch
Betriebserlaubnis Nachtrag
Ohne Stadt / Kreuzungsassistent
Rechtsverkehr
DC/DC Wandler 3,0 KW
Zellmodul C
Normalsitze vorn
Ohne Dachreling
Elektro-Motor Aggr.0ET.A
Transportschutzfolie (Mindestschutz) mit zus. Transportschutzmaßnahmen
Ohne Lendenwirbelstütze in den Sitzlehnen
Regionscode " ECE " für Radio
Kältemittel R1234yf
UWB fähiges Land und Trägerfrequenz 433,92 bis 434,42Mhz
Sitzmittelbahnen der Vordersitze und äußeren Rücksitzplätze in Stoff

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ter info, mijn app synchroniseert niet meer maar ik zag op VW support dat er een storing is

• Puppetmaster
Voor Nick:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wq0wBI9BN8lNlMxyY4JoMh703u8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xeH14dvTDTxHGMaHBTZVAhG0.jpg?f=fotoalbum_large
Het tweede scherm heb ik niet ingericht en kijk ik nooit op. :)

• koomen75
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:34
Ik rijd een non Pro LE Tourer. Als je specifieke vragen hebt.. laat maar weten.

• mrameijer
  • Laatst online: 30-01 20:19
snip: vraag en aanbod

[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 14-11-2025 22:04 ]

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25

Johnny E

Dôh !!

Ik heb de ID 7 nu ca 3 maanden en vindt het een heerlijke auto op twee puntjes na.

1- de keyless entry doet het vaker niet dan wel. Ik moet 8 van de 10 keer op het knopje drukken ipv dat de auto ontgrendeld als ik in de buurt ben.
2- de kaarten in de ingebouwde navi zijn echt knetter oud. Rondtondes die er al tijden zijn staan er niet op, bedrijven die al lang weg zijn nog wel. Handmatig updaten via USB lukt niet, thans het infotainment doet niets, behalve de usb-c stick leeg gooien als ik m er in stop. Iemand tips?

Specs!

• Niveus
  • Laatst online: 09-02 06:11
Idem, laat maar weten

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-02 22:14
Wow dank allemaal voor de reacties en videos/links naar modellen die met veel foto's online staan. Top! Ik ga er in duiken, proefritje gepland voor 29-11. Denk dat ik dan wel genoeg indrukken heb :-)

Do more

• RandomNick
Lancer schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:10:
[...]

Ik kan me maar 1 gewone limited edition herinneren die ik gezien heb in de laatste maanden. Er staat er wel 1 in voorraad:
https://voorraad.volkswag...kwh-286pk-limited-edition

Krijg je iig een beter idee van de bekleding en zo (en waar je er een kunt bekijken)
De laatste twee hebben op de foto's ook gewoon 3-zone climate control met een controller voor de achterbank. Dit in tegenstelling tot wat @sunshinos schrijft.

• LuPo
RandomNick schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:25:
[...]

De laatste twee hebben op de foto's ook gewoon 3-zone climate control met een controller voor de achterbank. Dit in tegenstelling tot wat @sunshinos schrijft.
Dan zit het comfort pakket erop. Optie voor €1990 bij de LE.

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:39
We hebben nu net iets meer dan 1 jaar de VW ID7 Business Pro Tourer in ons bezit. Wat een fijne wagen is dit. 100% perfect nee, maar de pluspunten overheersen wel.
Bijna 35k km'rs gereden waarvan ruim 5,5k met vouwwagen in Scandinavië. Verbruik zomer periode onder de 16kWh/100km en winter net iets boven de 20kWh/100km.

Zou ik hierna ook nog eentje kopen of leasen op dit moment nog een keer deze auto kopen/leasen? Dan is mijn antwoord voluit JA!! Geen seconde spijt gehad van het rijden in deze mooie slee!

[ Voor 10% gewijzigd door Wimhaw op 15-11-2025 10:40 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• Puppetmaster
Wimhaw schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:25:
Zou ik hierna nog eentje kopen of leasen. Zeker!! Geen seconde spijt gehad van het rijden in deze mooie slee!
Dat soort uitspraken waag ik me niet meer aan. ;)
Toen ik nog m’n model3 reed dacht ik er ook zo over en toch is het anders gelopen.
Tegen die tijd maar een kijken wat er dan is, liefst Europees, maar dan moet er wel weer iets beters zijn.

Pagina: 1 ... 78 ... 102 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1