• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-02 19:21

passat_to_ev

Nice_car

Surfroy01 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:31:
Ik krijg steeds e-mails met; Heb jij al een elektrisch rijden training met jouw Volkswagen ID.7 Tourer ingepland? Elektrisch rijden heeft veel te bieden, maar brengt ook nieuwe mogelijkheden en technieken met zich mee. Daarom nodigen we je uit voor een gratis Elektrische rijtraining! Tijdens deze training gaan we samen door de slimme functies van je Volkswagen heen, zoals het infotainmentsysteem, de rijhulpsystemen en delen we handige tips over laden en navigatie Zo ontdek je snel alles wat je nodig hebt en haal je het meeste uit iedere rit!

Heeft iemand dit gedaan, moeite waard? Rij nu na 7 weken en 7,000km denk ik met alle functionaliteiten wel kennende rond.
Mijn vrouw heeft deze gedaan en viel erg tegen. Ze leggen alle functies in de auto uit, maar dat had de verkoper bij de aflevering ook al gedaan, voor zover wij het niet zelf al wisten door eerdere ervaringen/youtube etc. Ze noemen het een rijtraining maar ze rijden niet eens met je. Dus mijn vrouw vond het verspilde tijd. O ja, als je de training gepland hebt krijg je nog steeds wekelijks de herinnering om de training te plannen in de mail 8)7 .

[ Voor 3% gewijzigd door passat_to_ev op 09-11-2025 09:01 ]

MW_ID7

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:34
Ik hoor het al, die laat ik aan mij voorbijgaan. Als het goed is stopt het na 3 maanden.

• S80Executive
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-02 09:22
En jawel, ook hier staat nu een Kings Red ID.7 op de oprit. Ongelooflijk druk geweest de laatste dagen, dus nog geen tijd gehad om er eens voor te gaan zitten en alles in te stellen. Maar hij rijdt! En goed ook, toch wel beter dan de Volvo EC40 die we hebben achtergelaten. Ik wilde jullie echter niet de foto's van Kings Red in real life onthouden, dus kijk hieronder maar eens goed.

Als je denkt, welke mafkees zet zijn intereurleds op blauw-rood? Nou, de 11e van de 11e komt eraan en de huiskleuren van onze carnavalsvereniging zijn... Juist, blauw-rood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORH-9dPn73-wrcdJ0b0MVYK_02c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbGzkk0ZjH3yeXlAc5mgvTXY.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNTX__QU7vw4QpUpwz1qy-v0hYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4qrhs8koUAc54pJ7WtBifOq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bW_VjVlk00j0lsAG7dxn2DzUQoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIpQkJ0Eq6JEtL0fa91UflMR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KawKLTLwv_dRynUbS0_WUu8SFqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qp5tGI8SrgmBGUHp73CZudUA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAHWGZFqQMoKJOM-iaCJS4mGCaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kgnxz46zpBk3ttsp8w17qQKN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klI3nYs3tdyGiC-cxl54dNqQ79k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BK3Z7DqNmhFSq3gpbTrtKZe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BH51-aiAVTRo5EU84devVWKfec8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1iMzzVqqPeIfzCAmmWtlVJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qq4ixSCI2q21FfCDAVN8KJK9Gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzjsHN30xaGPwZjWRGGlTEpA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-CJkRuqjI1q6bMNE6GP1-uwANY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6r0HGmX96O9twWHTMvcKq15.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7Lij550kc3nEqbDKtkvX9XSlBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vJBdaFEzUKHxIe7EdDCVtwa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqtegP5Q6ZJab4m5hFfooSsuLmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFNrvz6mHe1R0elftHSJLAK3.jpg?f=fotoalbum_large

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
S80Executive schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:08:
En jawel, ook hier staat nu een Kings Red ID.7 op de oprit. Ongelooflijk druk geweest de laatste dagen, dus nog geen tijd gehad om er eens voor te gaan zitten en alles in te stellen. Maar hij rijdt! En goed ook, toch wel beter dan de Volvo EC40 die we hebben achtergelaten. Ik wilde jullie echter niet de foto's van Kings Red in real life onthouden, dus kijk hieronder maar eens goed.

Als je denkt, welke mafkees zet zijn intereurleds op blauw-rood? Nou, de 11e van de 11e komt eraan en de huiskleuren van onze carnavalsvereniging zijn... Juist, blauw-rood.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oprecht mooie shots die niet zouden misstaan op een artikel van Autoweek!
spoiler:
Waar ze natuurlijk zoals Autoweek betaamd EVs in de comments ongefundeerd moeten afkraken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt dat je het straatbeeld opfleurt, knap setje velgen ook!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

resusaapje

h less

Toffe platen!

Enne, ik doe mee met je interieurkleuren :)F

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-02 19:46
Hele mooie foto's @S80Executive! Wie heb je gestrikt om voor je te rijden terwijl jij in de berm lag?
En betreffende de kleuren. Ik heb rood-blauw, gewoon omdat ik die het mooiste vind nu. Je bent dus niet de enige.

• sintkapoentje
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09-01 09:22
Id7 besteld en hij komt in december, aldus dealer. Alleen nu lees ik in een review dat met twee kinderstoeltjes achterin, de midden plek toch erg krap is. Ik hoop dat het meevalt en dat we geen aangepaste kinderzitjes hoeven te kopen. Iemand toevallig met twee kinderzitjes in de auto die iets kan roepen over de ruimte die dan overblijft? Onze oudste zit nu meestal op een verhoger. Bijna 6.

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

resusaapje

h less

sintkapoentje schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:49:
Id7 besteld en hij komt in december, aldus dealer. Alleen nu lees ik in een review dat met twee kinderstoeltjes achterin, de midden plek toch erg krap is. Ik hoop dat het meevalt en dat we geen aangepaste kinderzitjes hoeven te kopen. Iemand toevallig met twee kinderzitjes in de auto die iets kan roepen over de ruimte die dan overblijft? Onze oudste zit nu meestal op een verhoger. Bijna 6.
Jazeker. Bovenaan de pagina: Zoek in het forum (y)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:30

Lancer

What the......

Zo, die subwoofer plaatsing is echt r*k in de auto. Eens een ritje achterin gezeten. Voor hoor je de subwoofer nauwelijks, achterin hoor je alleen maar gedreun en geen muziek (zelfs met de subwoofer schuif op het midden). Echt heel slecht. Is dat beter met een ARS24 subwoofer?

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Lancer schreef op maandag 10 november 2025 @ 07:26:
Zo, die subwoofer plaatsing is echt r*k in de auto. Eens een ritje achterin gezeten. Voor hoor je de subwoofer nauwelijks, achterin hoor je alleen maar gedreun en geen muziek (zelfs met de subwoofer schuif op het midden). Echt heel slecht. Is dat beter met een ARS24 subwoofer?
Bij mijn huidige Golf 7.5 merk ik dat de balans ook een paar tikjes naar achteren moet om overal mooi geluid te horen. Kan dat niet bij de ID.7?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09:28
Ja is beter. Maar heb niet de illusie dat het dan overal in de auto hetzelfde wordt. Dit lukt nooit in een auto omdat de frequentierespons per zitplek verschilt.

• Ruud
Qua geluid;
Ik heb nog een Match M5.4 DSP liggen, als de ID.7 binnen is en het niet regent ga ik maar eens kijken of dat ook past met een ID.7 non-HK en ARS24 subwoofer. Een ID.4 of 5 kan in ieder geval wel. Zou gek zijn als de ID.7 ineens compleet anders is qua infotainment-hardware.

Voetnoot; ik zal me niet druk maken om de achterste zitplaatsen want daar zit nooit iemand :+ Dus mijn ervaring zal niet 1:1 vertaald kunnen worden voor andere use cases.

[ Voor 23% gewijzigd door Ruud op 10-11-2025 09:17 ]

• LuPo
  • Nu online
Ruud schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:01:
Qua geluid;
Ik heb nog een Match M5.4 DSP liggen, als de ID.7 binnen is en het niet regent ga ik maar eens kijken of dat ook past met een ID.7 non-HK en ARS24 subwoofer. Een ID.4 of 5 kan in ieder geval wel. Zo gek zijn als de ID.7 ineens compleet anders is qua infotainment-hardware.

Voetnoot; ik zal me niet druk maken om de achterste zitplaatsen want daar zit nooit iemand :+ Dus mijn ervaring zal niet 1:1 vertaald kunnen worden voor andere use cases.
Heb je al zo'n ARS24 subwoofer besteld? :)

• Ruud
LuPo schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:14:
[...]

Heb je al zo'n ARS24 subwoofer besteld? :)
Nee, eerst maar eens kijken of een non-HK koets echt gelijk is aan de HK-ID.7. Ik ben er van overtuigd dat het zo is omwille van standaardisatie en dat de subwoofer gewoon past maar je weet het pas zeker als je het zelf ziet.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:47

Crusader

Arc Nature

In mijn ervaring maakt die ARS24 subwoofer een enorm verschil, muziek klinkt veel voller, de basweergave niet meer blikkerig maar veel meer in balans. Of dit voorkomt dat je achterin de subwoofer hoort en alleen maar gedreun ervaart durf ik even niet te zeggen, ik heb nog niet achterin gezeten. Ik weet wel dat ik voor geen goud terug wil naar de stock-subwoofer.

Edit: subwoofer-wissel kan alleen als je de Harman Kardon audio optie hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 10-11-2025 09:24 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• S80Executive
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-02 09:22
RandomNick schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:32:
Wie heb je gestrikt om voor je te rijden terwijl jij in de berm lag?
Ook daar is een carnavalsnetwerk goed voor. Iemand waarvan ik weet dat ie goed kan aurorijden.

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 11:40
In het kader van ontzettend prangende wereldissues: ben ik de enige die zich verbaasd over hoe langzaam stuurverwarming opwarmt? ja, na 2 minuten voel ik al wat warmte maar maximaal voel ik pas na 12 (!) minuten.

Ik ben gewend dat die na 2 min volle bak warm is.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• LuPo
  • Nu online
Mooie vergelijkingsreview van Car Maniac

YouTube: UNFAIR - aber für WEN? | CLA 350 4MATIC vs. ID7 GTX

Conclusie: de ID.7 is voor velen de betere keuze; want comfortabeler, ruimer en de rij-assistenten werken een stuk beter. De Mercedes heeft 800V-techniek waardoor hij sneller laadt; 10-80% in 23 minuten i.p.v de 26 minuten die de ID.7 nodig heeft. Geen wezenlijk verschil wat mij betreft. De Mercedes is daarnaast een stapje efficiënter dan de ID.7, maar ook de ID.7 is zeer efficiënt.

Wat mij betreft een topprestatie van VW!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:16
Raar vergelijk. Die CL(A-klasse) is een c-segmenter toch?

Catch my drift?

• LuPo
  • Nu online
DaMenaz schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:05:
Raar vergelijk. Die CL(A-klasse) is een c-segmenter toch?
Qua prijs zeer prima te vergelijken. CLA heeft schijnbaar ook veel minder geluidsisolatie.

Ik vind het knap voor een auto uit 2023 tegen een auto uit 2025. :)

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:52:

Conclusie: de ID.7 is voor velen de betere keuze; want comfortabeler, ruimer en de rij-assistenten werken een stuk beter. De Mercedes heeft 800V-techniek waardoor hij sneller laadt; 10-80% in 23 minuten i.p.v de 26 minuten die de ID.7 nodig heeft. Geen wezenlijk verschil wat mij betreft. De Mercedes is daarnaast een stapje efficiënter dan de ID.7, maar ook de ID.7 is zeer efficiënt.

Zo, een uur lang naar Duits gelul luisteren, daar moet je ook maar zin in hebben :+

Bedankt voor de samenvatting. En zoals ik al vaker heb gezegd, Volkswagen krijgt doorgaans te weinig krediet voor hun 400V-MEB-platform :P Er zijn zeker wel wat verbeteringen mogelijk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon goed ontworpen en wat jaren na de eerste introductie, staat het wel echt goed.

Los van dit soort (semi-)objectieve zaken als verbruik, laadsnelheid, rijassistenten en geluidsisolatie, is het ook nog afwachten hoe dat nieuwe platform van Mercedes zich gaat verhouden in relatie tot zaken als onderhoudskosten en -interval. Het is allemaal weer net wat meer complex en Mercedes kennende is onderhoud niet een belangrijke factor bij het ontwerp geweest. Daar heb ik nog weinig over kunnen vinden helaas.

Daarnaast is de CLA wel echt een ander segment auto natuurlijk, ook al zijn ze op prijs wellicht vergelijkbaar.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• LionofJudah68
Ruud schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:18:
[...]

Nee, eerst maar eens kijken of een non-HK koets echt gelijk is aan de HK-ID.7. Ik ben er van overtuigd dat het zo is omwille van standaardisatie en dat de subwoofer gewoon past maar je weet het pas zeker als je het zelf ziet.
De ruimte in de kofferbak is gelijk dus die ARS sub past. En je DSP versterker zou je er met het juiste kabelharnas tussen moeten kunnen krijgen omdat, wat je zegt, het niet zal verschillen van ID.4/5. Ik heb echter nog geen filmpje gezien waarbij ze dit kunstje ook op een ID.7 hebben toegepast. Ik vermoed dat dit toch wel snel kan komen gezien het tempo waarin o.a. ARS filmpjes opload van andere VAG producten.

[ Voor 7% gewijzigd door LionofJudah68 op 10-11-2025 11:39 ]

• DaMenaz
JanHenk schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:23:
[...]En zoals ik al vaker heb gezegd, Volkswagen krijgt doorgaans te weinig krediet voor hun 400V-MEB-platform :P
Wat vooral irritant is, is al dat gezeur van gasten die ooit in 2021 een keer een ID.3 van binnen hebben gezien en denken dat de ID.7 in 2025 precies hetzelfde is.

Catch my drift?

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20-01 13:59
LuPo schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:52:

Eens. Ik had 'm ook al bekeken. Het allermooiste vind ik dat het kanaal 'zonder roze bril' zijn mening geeft, maar ondanks dat de pro/con-lijst van de ID.7 beter was, hij toch koos voor de CLA. Hoe dan ook, mooie prestatie.

Andere recente video van Car Maniac is de challange van Munchen naar Pisa op 1 lading (750 km) waar hij al vrij snel zegt: ik kap ermee, dit is te gevaarlijk, maar wat een heerlijke auto. Zij hebben de trip afgemaakt met 1 korte laadstop en waren bijna 3 uur eerder in Pisa. Voor 10 euro besparing is het het niet waard om 90kmh achter vrachtwakens te plakken. Maar laat ook weer mooi zien hoe efficient de ID.7 is.

• Ruud
Het amperage van een 800V platform is natuurlijk wel gehalveerd bij gelijkblijvend vermogen. Ben benieuwd of daar nog winst behaald kan worden in duurzaamheid van de accu of aanhangende delen.

Het aantal cellen zal grofweg gelijk zijn gezien de capaciteit van de accu maar de belasting van de cellen is de helft lager bij gelijk vermogen.

• DaMenaz
De ruimte achter de voorbumper doet bij mij inmiddels al weer niet onder voor de bladkorven die de gemeente verderop in de straat heeft gezet. Daar is echt niet over nagedacht. Ziet er niet uit.
Binnenkort maar weer eens een wasbox in rijden en ze eruit blazen. Kan nooit goed zijn...
Vandaag 44K aangetikt. Zaterdag blaast hij zijn eerste kaarsje uit.

[ Voor 10% gewijzigd door DaMenaz op 10-11-2025 13:55 ]

Catch my drift?

• RandomNick
DaMenaz schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:54:
Vandaag 44K aangetikt. Zaterdag blaast hij zijn eerste kaarsje uit.
Gewoon ff wachten tot zaterdag toch? Dan blaast 'ie ze er vanzelf uit 🍂

• nickcs
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-12-2025
Toch nog even over het topic 'verschillen van MY26'. Voor mij de doorslaggevende, alleszins voor de GTX, is de verhoging van toelaatbare treklast van 1200 kg naar 1800kg. Toch netjes vind ik.

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 05:53
Ik heb ook een MY26 (limited edition Pro)
Geremd 1000kg & ongeremd 750kg zie ik op mijn kentekenbewijs.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:05
Ja, gemiste kans van VW, maar dat is hier al heel vaak gepasseerd.

Bij de GTX iig wel gecorrigeerd. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• appelstruike
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 11:04
Collega heeft vandaag zijn id.7 in ontvangst genomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l67VsSWE4GWwP0Y7kL4uAM_QfbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEl1u1njJoePYoTsGAvXmsRA.jpg?f=fotoalbum_large
De mijne hopelijk binnen de aankomende 2 weken.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:59

The Legend

*Plop*

Vandaag ritje van oost naar west en vice versa, 397km. Vertrokken met 100% en thuisgekomen met 11%, gemiddelde snelheid 90km/h (cc 110), temperatuur 8-10 graden. Toch wel prettig dat dat zonder laadstop kan (ID7T FE 77kWh).

Ik ben toch malle pietje niet!

• RandomNick
The Legend schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:00:
Vandaag ritje van oost naar west en vice versa, 397km. Vertrokken met 100% en thuisgekomen met 11%, gemiddelde snelheid 90km/h (cc 110), temperatuur 8-10 graden. Toch wel prettig dat dat zonder laadstop kan (ID7T FE 77kWh).
Ervaring komt goed overeen met een trip naar Dld die ik vorige week had. Totaal 440 km gereden, gemiddelde snelheid iets hoger denk ik, en temp. ook. Op de Autobahn alleen twee keer kortstondig even de topsnelheid opgezocht. Kwam thuis met nog 12 km en een gemiddeld verbruik van 16.4 kWh/100km

• The Legend

The Legend

*Plop*

snip: link drop is niet de bedoeling

[ Voor 80% gewijzigd door We Are Borg op 11-11-2025 18:03 ]

• Ironis
appelstruike schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:21:
Collega heeft vandaag zijn id.7 in ontvangst genomen.
[Afbeelding]
De mijne hopelijk binnen de aankomende 2 weken.
Die velgen zijn niet af-fabriek als ik mij niet vergis.. ;)

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:19
snip: graag via TR

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 11-11-2025 18:04 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:09
bdbfz schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:24:
[...]

graag een beetje uitleg ipv een blanco linkdrop?
Titel van het filmpje is niet duidelijk genoeg? ;)

Dit weekend een record gevestigd: auto laten voorverwarmen, net de straat uitrijden en beseffen dat je thuis iets vergeten bent. Gemiddeld verbruik over die paar honderd meter van 89kWh/100km :)

Over de dik 2000km die ik nu heb gereden is mijn totale verbruik (aan de laadpaal gemeten, dus met pak 'm beet 10% laadverlies) 18,71kWh/100km. Blijf het jammer vinden dat er geen rittenregistratie mogelijk is (zoals bij Tesla en Volvo), maar vooruit.

• LuPo
  • Nu online
Minpunt is dat er maar twee knopjes voor 4 ramen zijn. Nou, dan is het een goede auto!

Ander minpunt is het kleine display. Je hebt geen grote toerenteller meer nodig, het AR head-up display zorgt ervoor dat je niet meer naar beneden hoeft te kijken.

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:21
LuPo schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:37:
[...]

Ander minpunt is het kleine display. Je hebt geen grote toerenteller meer nodig, het AR head-up display zorgt ervoor dat je niet meer naar beneden hoeft te kijken.
Deze ergernis van journalisten over het kleine schermpje snap ik ook nooit zo goed. Je hebt alle informatie duidelijk leesbaar voor je. Eerder in dit topic zei iemand ook al dat dit ergernissen zijn vanuit journalisten die maar één of een paar dagen met zo'n auto rijden. Dan is het misschien wennen. Zelf rijd ik nu nog een Enyaq zonder HUD (nog 2 weken tot ID7), en zelfs zonder die HUD mis ik eigenlijk niets op het display.

En tot slot: als dit de punten zijn waar ze zich druk over maken, is het gewoon een bijzonder goede auto.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:47

Crusader

Arc Nature

Wij hebben de ID.7 juist gekocht vanwege dat kleine display, heerlijk minimalistisch, meer heb je niet nodig in combinatie met de HUD.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Surfroy01
Enkel vanwege het minimalistische display, stoor je je dan niet aan het cinema scherm in het midden :)

Zonder dollen ik vind ook dat kleine schermpje icm de HUD prima rijden, mis niks, grote aanrader!

• The Legend

The Legend

*Plop*

De Passat zou ook een ‘prettiger’ interieur hebben door een groter display achter het stuur. Het klonk mij meer als een wat conservatieve autojournalist die moeilijk kan loslaten. Waarom zou je een groot scherm achter het stuur nodig hebben, als je alle relevante info op de HUD icm een klein schermpje kwijt kan. De 4-ramen-en-maar-2-knopjes-kritiek deel ik overigens volledig :P

• appelstruike
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 11:04
Ironis schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:12:
[...]

Die velgen zijn niet af-fabriek als ik mij niet vergis.. ;)
Dit is de Winterset, 19" die je bij VW kan bijbestellen. We hebben allebei als zomerset de 20" Montreal :)

• DaMenaz
Was fijn geweest als het scherm achter het stuur een tikkie groter was geweest en meer info had gegeven. Bijvoorbeeld voor de boordcomputer en km-stand. Maar zo’n TV als in de Passat is inderdaad niet nodig.

Catch my drift?

• Jeek84
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum (want sinds gisteren een ID.7 Tourer), dus ik heb nog iets te lezen.

Mijn vraag voor nu:
Is er een Whatsapp groep van gebruikers van de ID.7?

Er is voor de Enyaq (mijn vorige auto) een dergelijke groep, wat ik als best prettig ervaren heb (tips, tricks, ervaringen, maar ook leuke ditjes/datjes).

• Ruud
Jeek84 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:05:
Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum (want sinds gisteren een ID.7 Tourer), dus ik heb nog iets te lezen.

Mijn vraag voor nu:
Is er een Whatsapp groep van gebruikers van de ID.7?

Er is voor de Enyaq (mijn vorige auto) een dergelijke groep, wat ik als best prettig ervaren heb (tips, tricks, ervaringen, maar ook leuke ditjes/datjes).
Je hebt hier toch een groep gelijkgestemden?

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 17:05

S913

Abusus non tollit usum

Niet nieuw op het forum, maar meld me nu ook even in dit topic :) Ik krijg nl 2de week december mijn Tourer ... door alle drukte en hectiek is de tijd tussen order (half aug) en levering voorbij gevlogen, dus ga me nu ook maar eindelijk eens inlezen in dit topic.

Order e.d. ging eigenlijk best vlot (ook de keuze was snel gemaakt), alleen kreeg ik in september te horen dat ze de zwarte velgen van de Black Edition niet meer konden leveren ... heb je een volledige zwarte auto met zwarte velgen gepland, bieden ze je alleen maar alternatieven met een groot deel blank alu.
Gelukkig kwam "mijn eigen" koper snel terug van vakantie en heeft nog andere (mooiere) zwarte velgen via de importeur geregeld ... maar kan nog even niet vinden van welk model die oorspronkelijk zijn.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:25
S913 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:25:
Niet nieuw op het forum, maar meld me nu ook even in dit topic :) Ik krijg nl 2de week december mijn Tourer ... door alle drukte en hectiek is de tijd tussen order (half aug) en levering voorbij gevlogen, dus ga me nu ook maar eindelijk eens inlezen in dit topic.

Order e.d. ging eigenlijk best vlot (ook de keuze was snel gemaakt), alleen kreeg ik in september te horen dat ze de zwarte velgen van de Black Edition niet meer konden leveren ... heb je een volledige zwarte auto met zwarte velgen gepland, bieden ze je alleen maar alternatieven met een groot deel blank alu.
Gelukkig kwam "mijn eigen" koper snel terug van vakantie en heeft nog andere (mooiere) zwarte velgen via de importeur geregeld ... maar kan nog even niet vinden van welk model die oorspronkelijk zijn.
Heb je een foto van de velgen? Ik ben ook nog zoekende naar zwarte velgen namelijk. (Krijg nu hudsons, maar die vinden we niet mooi, dus gaan er iets anders onder laten zetten)

• S913

S913

Abusus non tollit usum

sn0x0r schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:14:
Heb je een foto van de velgen? Ik ben ook nog zoekende naar zwarte velgen namelijk. (Krijg nu hudsons, maar die vinden we niet mooi, dus gaan er iets anders onder laten zetten)
Dit zijn ze, maar dus geen idee waar ze vandaan komen (model). Kan ze zelf niet vinden bij de andere modellen. Zeg alleen wel ff dat ze de mijne er niet onderuit schroeven (als ze al kunnen achterhalen waar hij staat 😅😄)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nF1rc6F0_Xo1JqyPEHEZ_5dmQuo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i4OCrrkJqRbP12AnhmhQLvVa.png?f=user_large

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• sn0x0r
S913 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:37:
[...]

Dit zijn ze, maar dus geen idee waar ze vandaan komen (model). Kan ze zelf niet vinden bij de andere modellen. Zeg alleen we ff dat ze de mijne er niet onderuit schroeven (als ze al kunnen achterhalen waar hij staat 😅😄)

[Afbeelding]
Dit zijn MAK Kassel's volgens mij. Die had ik zelf online ook al bekeken. (Bron)

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ah thnx. Omdat ze via de importeur kwamen heb ik alleen bij PON modellen gezocht. Had geen after market velgen verwacht.
Niet dat ik het erg vind, ik vind ze vooralsnog erg mooi op het plaatje … nu nog op de auto 🙂

~ H.P. Lovecraft

• RandomNick
pim89 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:16:
[...]

Deze ergernis van journalisten over het kleine schermpje snap ik ook nooit zo goed. Je hebt alle informatie duidelijk leesbaar voor je. Eerder in dit topic zei iemand ook al dat dit ergernissen zijn vanuit journalisten die maar één of een paar dagen met zo'n auto rijden. Dan is het misschien wennen. Zelf rijd ik nu nog een Enyaq zonder HUD (nog 2 weken tot ID7), en zelfs zonder die HUD mis ik eigenlijk niets op het display.

En tot slot: als dit de punten zijn waar ze zich druk over maken, is het gewoon een bijzonder goede auto.
En als ze een Tesla reviewen hoor je ze nergens over, terwijl het schermpje daar geheel ontbreekt.

• sn0x0r
S913 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:55:
Ah thnx. Omdat ze via de importeur kwamen heb ik alleen bij PON modellen gezocht. Had geen after market velgen verwacht.
Niet dat ik het erg vind, ik vind ze vooralsnog erg mooi op het plaatje … nu nog op de auto 🙂
Snap ik. Ik ben er iig 99% zeker van dat het dus de MAK is. Ik verwacht mijn ID.7 rond dezelfde periode. In welke kleur komt jouw ID.7 eigenlijk? Want zodra die er is wil ik wel ff foto's zien! :) Kan ik een idee krijgen van hoe het eruit ziet.

• Ruud
heb je een volledige zwarte auto met zwarte velgen gepland
@sn0x0r

• Ruud
Maar even zonder gekheid, als velgen zwart zijn dan boeit het toch niet hoe ze eruit zien? Het is toch, zwart. Je ziet er maar weinig van. Zeker met de donkere trommels achter. Of ligt dat aan mij omdat ik er nooit goed naar kijk?

[ Voor 13% gewijzigd door Ruud op 11-11-2025 19:48 ]

• S913

S913

Abusus non tollit usum

@sn0x0r Klopt, hij wordt all black. 5 jaar witte auto gereden en ik heb het gehad met lichte kleuren :) Twijfelde nog even over donkerblauw, maar toch zwart geworden. Zal als ik hem heb hier wat foto’s plaatsen.
Ruud schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:45:
Maar even zonder gekheid, als velgen zwart zijn dan boeit het toch niet hoe ze eruit zien? Het is toch, zwart. Je ziet er maar weinig van. Zeker met de donkere trommels achter. Of ligt dat aan mij omdat ik er nooit goed naar kijk?
Klopt deels, maar in eerste instantie kreeg ik alleen te horen: we kunnen de standaard black edition (hele zwarte velgen) niet meer leveren en kon kiezen uit modellen (plus bijbetalen) die voor een groot deel blank alu waren … dan heb je een hele zwarte auto en alleen in de velgen allemaal lichte vlakken.
Daarnaast ook al zijn de beide zwart, toch kan je het ene model mooier vinden.

[edit] ter referentie, dit zijn de standaard black edition velgen. Dan vind ik die nét meer open velgen die ik eerder postte toch echt mooier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0MlyamVR5CsBj0OMSad7zI9bJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VHafjTxtFRiN4u0kwJ9Ynp3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door S913 op 11-11-2025 21:20 ]

~ H.P. Lovecraft

• Jeek84
Ruud schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:08:
[...]

Je hebt hier toch een groep gelijkgestemden?
Das waar, maar Whatsapp zit meer in mijn systeem/routine dan een forum, vandaar de vraag.

• Jeek84
Ruud schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:45:
Ik ben achteraf blij dat ik voor de standaard zwarte velgen gekozen heb. Vind ik toch mooier dan een alu kleur. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhSYhGLlspYVS3dzKPmkCIQCX6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Th8I9MrL5K5pesT4kDFpSHhb.jpg?f=fotoalbum_large

• LuPo
  • Nu online

[...]
Ik hoop maar dat het je eigen verkoper is, want anders is het wel het kortste bezit ooit. ;)
Ik vind die velgen volgens mij mooier dan de Bergen velgen, leuke keuze!

[ Voor 36% gewijzigd door LuPo op 11-11-2025 21:55 ]

• sn0x0r
S913 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:16:
@sn0x0r Klopt, hij wordt all black. 5 jaar witte auto gereden en ik heb het gehad met lichte kleuren :) Twijfelde nog even over donkerblauw, maar toch zwart geworden. Zal als ik hem heb hier wat foto’s plaatsen.

[...]

Klopt deels, maar in eerste instantie kreeg ik alleen te horen: we kunnen de standaard black edition (hele zwarte velgen) niet meer leveren en kon kiezen uit modellen (plus bijbetalen) die voor een groot deel blank alu waren … dan heb je een hele zwarte auto en alleen in de velgen allemaal lichte vlakken.
Daarnaast ook al zijn de beide zwart, toch kan je het ene model mooier vinden.

[edit] ter referentie, dit zijn de standaard black edition velgen. Dan vind ik die nét meer open velgen die ik eerder postte toch echt mooier.

[Afbeelding]
Ik heb nu ook een witte auto. Maar ga nu voor de uni grey (de standaard kleur), met dus zwarte velgen. Vond de andere kleuren niet mooi, wilde niet weer wit, en zwart met zwart vond ik te.... zwart haha. :+

• Lancer

Lancer

What the......

Nu 2 dagen achter elkaar gehad dat alle assistentiesystemen een paar seconden uitvielen. Dan krijgt je in snelvuur een aantal waarschuwingen achter elkaar. En een paar seconden later werkt alles weer. Ik meen gelezen te hebben dat er ook anderen zijn die zoiets meegemaakt hebben. Is dit daadwerkelijk een bekend verschijnsel?

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Lancer schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 22:19:
Nu 2 dagen achter elkaar gehad dat alle assistentiesystemen een paar seconden uitvielen. Dan krijgt je in snelvuur een aantal waarschuwingen achter elkaar. En een paar seconden later werkt alles weer. Ik meen gelezen te hebben dat er ook anderen zijn die zoiets meegemaakt hebben. Is dit daadwerkelijk een bekend verschijnsel?
Op vaste plekken is (of was) dit een bekend verschijnsel, jij lijkt het te hebben over verschillende plekken waar je het eerder niet had en het niet goed reproduceerbaar is, is mijn aanname correct?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• Lancer

Lancer

What the......

True schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 22:27:
[...]

Op vaste plekken is (of was) dit een bekend verschijnsel, jij lijkt het te hebben over verschillende plekken waar je het eerder niet had en het niet goed reproduceerbaar is, is mijn aanname correct?
Yep, dat is correct.

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-02 20:58
sn0x0r schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:52:
[...]

Ik heb nu ook een witte auto. Maar ga nu voor de uni grey (de standaard kleur), met dus zwarte velgen. Vond de andere kleuren niet mooi, wilde niet weer wit, en zwart met zwart vond ik te.... zwart haha. :+
hmm, de witte waar ik 5 jaar mee mag toeren, met de niet zwarte velgen, is net binnen.
Mag ik nog wel mee discussieren of word ik verbannen naar noord- danwel zuidpool?

• DaMenaz
Inter18 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 23:43:
[...]

hmm, de witte waar ik 5 jaar mee mag toeren, met de niet zwarte velgen, is net binnen.
Mag ik nog wel mee discussieren of word ik verbannen naar noord- danwel zuidpool?
Jij mag bij mij in team anti-zwarte velgen. 😬

Catch my drift?

• Ruud
DaMenaz schreef op woensdag 12 november 2025 @ 01:19:
[...]

Jij mag bij mij in team anti-zwarte velgen. 😬
:w O-)

• LuPo
  • Nu online
[...]

Ik krijg de Scale Silver met Hudson velgen and i'm proud of it. Vind die mooier dan de Bergen, dus nee je bent zeker niet de enige.

• sn0x0r
[...]

Wit is heel vet hoor. Ik was gewoon toe aan een andere kleur. Wit met zwarte velgen vind ik zelf wel helemaal mooi haha. Qua besmettelijkheid van wit vind ik allemaal wel meevallen, als je je daaraan zou storen heb je dat met de andere kleuren ook wel denk ik.

Het liefst had ik ook iets van een metallic grijs (antraciet) gezien bij VW, maar helaas. Het berggrijs van de Mercedes A-klasse die we ooit lang geleden hadden blijft een van mijn favoriete kleuren op een auto. Een andere kleur die ik altijd gewaardeerd heb is Daytona grijs van Audi. Maar goed, zinloos natuurlijk want allemaal geen optie. Misschien toch maar eens naar een professionele wrapper gaan... :+

• LionofJudah68
sn0x0r schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:23:
[...]
Het liefst had ik ook iets van een metallic grijs (antraciet) gezien bij VW, maar helaas. Het berggrijs van de Mercedes A-klasse die we ooit lang geleden hadden blijft een van mijn favoriete kleuren op een auto. Een andere kleur die ik altijd gewaardeerd heb is Daytona grijs van Audi. Maar goed, zinloos natuurlijk want allemaal geen optie. Misschien toch maar eens naar een professionele wrapper gaan... :+
Eens, ik had hiervoor een CLA SB in Berggrijs. Bijna net zo mooi als Daytona grijs O+ Die kleur had ik in gedachte voor de A6 E-tron. Het werd echter een ID.7 O-)

• S913

S913

Abusus non tollit usum

sn0x0r schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:23:
Qua besmettelijkheid van wit vind ik allemaal wel meevallen, als je je daaraan zou storen heb je dat met de andere kleuren ook wel denk ik.
Na 5 jaar: I beg to differ 😅 Ik heb bomen op mijn oprit (vogels, aanslag, mos), zwarte druipers uit kieren en gaten nadat je net je auto gewassen hebt, grijze aanslag in de winter etc.
Ik gok even voor 5 jaar op een hele donkere kleur 😁

~ H.P. Lovecraft

• Knul
Wit en zwart zijn erg besmettelijke kleuren.. Wat dat betreft is het (soort van) donkerblauw van mijn ID.7 wel prettig. De auto heb ik nog niet gewassen (heb 'm nu 1.5 maand), dus hij is behoorlijk smerig. Dat zie je echter pas als je er bovenop staat, ideaal!

Mooi vergelijk met het donkerblauwe van mijn andere auto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YaHpKQY1peTsVgsXmpiyjt_-6Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vaRpDJQ4fZadL4TMO2byDx0t.jpg?f=user_large

Vind de kleur van de BMW mooier, maar ach, je kan niet alles hebben :)

[ Voor 61% gewijzigd door Knul op 12-11-2025 09:08 ]

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb mijn aquamarine al twee keer (met de hand) gewassen in 4 week :+

De zwarte lijsten onderlangs aan de zijkant, met die vouwen er in, zijn wel magneten voor viezigheid en vanwege het hoogglans zwart zie je het daar dus ook sneller op.

Verder wel erg content met de wagen hoor, de eerste 2.000km zitten erop :) Krijg ook best wel wat positieve opmerkingen van deze gene. Zelfs van verstokte petrolheads trouwens. Afijn, ik classificeer mezelf niet als petrolhead uiteraard, maar auto's zijn toch ook wel een hobby van me.

[ Voor 17% gewijzigd door JanHenk op 12-11-2025 09:18 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Inter18
Knul schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:06:
Wit en zwart zijn erg besmettelijke kleuren.. Wat dat betreft is het (soort van) donkerblauw van mijn ID.7 wel prettig. De auto heb ik nog niet gewassen (heb 'm nu 1.5 maand), dus hij is behoorlijk smerig. Dat zie je echter pas als je er bovenop staat, ideaal!

[Afbeelding]

Serieus, je vergelijkt de -kleur-?
En niet het oergevoel van autorijden met als je geluk hebt de optie ABS, 200pk en succes ermee meneer, versus het betuttelende van moderne auto's?.
Voel me ineens heel oud, bijna rebels

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Inter18 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:16:
En niet het oergevoel van autorijden met als je geluk hebt de optie ABS, 200pk en succes ermee meneer,
Voor mij was de stoelmassage de doorslaggevend feature ... maar ik ben dan ook echt oud :P

Qua kleur zou mijn auto sowieso al deels zwart zijn, want de Black Edition was economisch zo interessant, dus had ik toch al een zwart dak, velgen en andere details ... En dan vond ik full black nét iets mooier dan donkerblauw/zwart

[ Voor 27% gewijzigd door S913 op 12-11-2025 09:25 ]

~ H.P. Lovecraft

• Knul
S913 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:19:
[...]

Voor mij was de stoelmassage de doorslaggevend feature ... maar ik ben dan ook echt oud :P
Dat hielp bij mij ook mee, maar he, ik ben al begin 30 :+

@JanHenk Ja, dat hoogglans zwart wordt wel snel vies, net als die grote gapende ruimte aan de voorkant. Daar kan ik dit voorjaar gratis compost uit halen voor in de tuin...

@Inter18 Tsja, het zijn twee totaal verschillende auto's voor twee totaal verschillende doelen. Enige overeenkomsten zijn achterwielaandrijving en de kleur (soort van) ;) De VW is voor dagelijkse ritten superieur, maar de beleving van open rijden met een zescilinder kan die moeilijk overtreffen.

• Inter18
Mannen, ik heb alleen een foto van de wagen waar andere ongekentekende auto's op staan.
Als dit enige privacy wet breekt laat het me meteen weten ajb. het is wat ver ingezoomd om andere auto's te maskeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDGvaPZl7dzTqc5nXAof9KMarko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTZJ8AQEClH52vQ1Ve9v4bZ9.jpg?f=fotoalbum_large

• Surfroy01
Heb mijn witte ID.7T nu een week of 8 met >7Kkm gereden en nog niet gewassen, achterkant is vuil maar ook weer niet heel erg vuil. Ik was dit soort reisauto's zelden. Mijn ervaring, ze worden een X-hoeveelheid vuil, en dat blijft vaak zeer stabiel. Binnen schoon houden vind ik belangrijker.

Overigens vind ik de zwarte velgen onder een witte LE net weer te. Heb de Montreal 20" eronder liggen en die vind ik prima staan.

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:17
Jeek84 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:31:
[...]

Ik ben achteraf blij dat ik voor de standaard zwarte velgen gekozen heb. Vind ik toch mooier dan een alu kleur. [Afbeelding]
Hele mooie combi! Ik ben zelf gegaan voor de “drugdealer” versie en all black gegaan, love it !

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:17
En voor wie interesse heeft, AI Box werkt perfect! Ondanks snelladen toch even wat kijken tijdens het wachten…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9t7MJoTJsxWKhHxfBiEsbvhZm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YW7FJiSq2PEXmJ9trinGa71h.jpg?f=fotoalbum_large

• DaMenaz
Knul schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:06:

[Afbeelding]

Wat een gaaf schaalmodel van die BMW!

Catch my drift?

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kq_BZbXqTqNqjLKueEP2S1X9HDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PE3w33W6kjWhqXZDxSyAbsHB.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXYSZLuUekcfoB9rlglLfRv7ptA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vddpHoyZ5v5zXFxCV3lXQhcg.png?f=fotoalbum_large

Gisteren hebben ze de trekhaak achteraf gemonteerd. Die waren ze vergeten te bestellen en was dus niet gemonteerd bij afleveren.

Vandaag ging ik eens kijken hoe dat werkt, heb ik het knoppie ineens weer in m’n handen. Ik probeerde hem zelf terug te klikken, maar hij bleef niet zitten.

Net terug naar de dealer, het hoort blijkbaar dat hij niet al te vast zit, want dan kan je er makkelijk bij voor de kabels. Vaag verhaal. Ik heb er zelf nog subtiel tegen aan getikt en hij lijkt nu wel beter te zitten. Even afwachten hoe het gaat.

Verder wel mooi systeem, beter dan de afneembare trekhaak die ik op m’n golf had, die viel er spontaan vanaf.

Waar ik me wel aan stoor, normaal zit die knop blijkbaar bij andere auto’s aan de rechterkant? Maar omdat hij nu aan de linkerkant zit is het icoontje op z’n kop. Hebben andere met een trekhaak dit ook? Of heb ik gewoon de verkeerde knop?

Edit: extra fotootje omdat het zo lelijk is :o

[ Voor 12% gewijzigd door mark322 op 12-11-2025 14:29 ]

• RandomNick
mark322 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:57:
[Afbeelding]

Gisteren hebben ze de trekhaak achteraf gemonteerd. Die waren ze vergeten te bestellen en was dus niet gemonteerd bij afleveren.

Vandaag ging ik eens kijken hoe dat werkt, heb ik het knoppie ineens weer in m’n handen. Ik probeerde hem zelf terug te klikken, maar hij bleef niet zitten.

Net terug naar de dealer, het hoort blijkbaar dat hij niet al te vast zit, want dan kan je er makkelijk bij voor de kabels. Vaag verhaal. Ik heb er zelf nog subtiel tegen aan getikt en hij lijkt nu wel beter te zitten. Even afwachten hoe het gaat.

Verder wel mooi systeem, beter dan de afneembare trekhaak die ik op m’n golf had, die viel er spontaan vanaf.

Waar ik me wel aan stoor, normaal zit die knop blijkbaar bij andere auto’s aan de rechterkant? Maar omdat hij nu aan de linkerkant zit is het icoontje op z’n kop. Hebben andere met een trekhaak dit ook? Of heb ik gewoon de verkeerde knop?
Wat een wazig verhaal. Natuurlijk hoort die knop niet bij een tikje los te komen. Wie houdt je tegen om met een klein beetje lijm langs de randen dit zelf te verbeteren?
Dan de knop zelf: bij de ID.7 zit deze gewoon links, net als waar die van jouw zit. De knop is dus gewoon niet de originele liijkt mij. Bij de Enyaq die ik hiervoor had zat hij wel rechts.

Zie hier: YouTube: Volkswagen ID.7 Towing Bracket and Transport Accessories
Zie hier: (even scrollen) https://www.pouw.nl/volkswagen/modellen/id7-tourer

Ik zou dit niet accepteren. Ze hadden wat goed te maken, en dan maken ze er weer zo'n rommeltje van.

Dan nog een bonustip van flip: Je netje kan je aan de onderzijde vast maken in een speciale uitsparing die hiervoor is gemaakt. Dan zit hij wat beter dan nu aan dat sjoroog.
Zie hier: https://aupvuiezrp.cloudi....jpg?width=840&height=630

[ Voor 16% gewijzigd door RandomNick op 12-11-2025 13:38 . Reden: Nog wat toevoegingen ]

• Surfroy01
Soeltanofswing schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:05:
En voor wie interesse heeft, AI Box werkt perfect! Ondanks snelladen toch even wat kijken tijdens het wachten…[Afbeelding]
Matt met zijn AMG? Anyhow welke AI box heb je?

• S913

S913

Abusus non tollit usum

ETA: Donderdag 4 december *O*

~ H.P. Lovecraft

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:56
RandomNick schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:28:
[...]

Wat een wazig verhaal. Natuurlijk hoort die knop niet bij een tikje los te komen. Wie houdt je tegen om met een klein beetje lijm langs de randen dit zelf te verbeteren?
Dan de knop zelf: bij de ID.7 zit deze gewoon links, net als waar die van jouw zit. De knop is dus gewoon niet de originele liijkt mij. Bij de Enyaq die ik hiervoor had zat hij wel rechts.

Zie hier: YouTube: Volkswagen ID.7 Towing Bracket and Transport Accessories
Zie hier: (even scrollen) https://www.pouw.nl/volkswagen/modellen/id7-tourer

Ik zou dit niet accepteren. Ze hadden wat goed te maken, en dan maken ze er weer zo'n rommeltje van.

Dan nog een bonustip van flip: Je netje kan je aan de onderzijde vast maken in een speciale uitsparing die hiervoor is gemaakt. Dan zit hij wat beter dan nu aan dat sjoroog.
Zie hier: https://aupvuiezrp.cloudi....jpg?width=840&height=630
tnx voor je reactie. ik gok omdat het de verkeerde knop is, hij net niet lekker in het paneel valt. Dat ie daardoor dus ook niet goed blijft zitten. Ik ga de verkoper eens malen.

En zeker goede bonustip, dit netje zo altijd al niet zo netjes vanaf aflevering, maar nu gelijk in die uitsparing gedaan en het zit gelijk een stuk beter. _/-\o_

• DaMenaz
Plop de knop er nog eens uit. Misschien zit er nog een sticker met onderdeelnummer op. Dan weet je genoeg.

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
mark322 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:31:
[...]

tnx voor je reactie. ik gok omdat het de verkeerde knop is, hij net niet lekker in het paneel valt. Dat ie daardoor dus ook niet goed blijft zitten. Ik ga de verkoper eens malen.

En zeker goede bonustip, dit netje zo altijd al niet zo netjes vanaf aflevering, maar nu gelijk in die uitsparing gedaan en het zit gelijk een stuk beter. _/-\o_
Je kunt gokken wat je wilt, maar het is met zekerheid de verkeerde knop.
  • het icoon zit verkeerd om
  • als het icoon wel rechtop zit, past die enkel aan de rechter kant van de auto
  • de ID.7 heeft de knop links
Het is de verkeerde knop, kan niet duidelijker.

• DaMenaz
Nu maar hopen dat het knopje niet toch klopt en de trekhaak op de kop zit.

Catch my drift?

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10:25
Vandaag gebeld door dealer wegens levering.
23.06.2025 bestelbevestiging
04.12.2025 ophalen

- ID.7 Tourer Pro limited black edition.
- Grenadill Black.
- Soul Black interieur
- Exterieur pakket plus
- Trekhaak inklapbaar
- en............... Bergen velgen.

Vanaf 4 december dus weer een all-black op de weg 8)

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Toevallig in de regio Amsterdam? Dan hebben ze die dag 2 zwarte Black Editions af te leveren :)
Alleen andere velgen en ik heb het interieur ipv exterieur pakket.

~ H.P. Lovecraft

• pim89
Hier ook een afleverafspraak gemaakt. Over twee weken, 27 november.

Hij was al in juni besteld, maar i.v.m. aflopend contract op 27 november mocht het niet eerder geleverd worden.

Wat voor één was het ook alweer?
ID.7 Tourer Pro S Limited edition
Kings red (en zwart dak uiteraard)
Soul Black interieur (ik vind wit mooier, maar vertrouw het gezien niet op schoonhouden)
Interieur pakket plus
Montreal velgen
Trekhaak inklapbaar

Waarschijnlijk gaan de komende twee weken voelen als twee maanden...

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

JanHenk schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:15:
Ik heb mijn aquamarine al twee keer (met de hand) gewassen in 4 week :+

De zwarte lijsten onderlangs aan de zijkant, met die vouwen er in, zijn wel magneten voor viezigheid en vanwege het hoogglans zwart zie je het daar dus ook sneller op.

Verder wel erg content met de wagen hoor, de eerste 2.000km zitten erop :) Krijg ook best wel wat positieve opmerkingen van deze gene. Zelfs van verstokte petrolheads trouwens. Afijn, ik classificeer mezelf niet als petrolhead uiteraard, maar auto's zijn toch ook wel een hobby van me.
Daarom heb ik een abonnement op de wasstraat genomen met mijn witte ID.7 en ga ik 2 tot 3 keer per week hier doorheen. Ook handig voor het stofzuigen (nee, ik heb geen smetvrees, houd gewoon van een schone auto)

MW_ID7

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:05
Hoe houdt de lak dat?
3x/wk is best serieus vaak.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:03
Hier ook een witte...sinds augustus al 3x door de wasstraat. Dat ga ik meestal per jaar met mn leaseauto. En even stofzuigen doe ik hier wel op de oprit.

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

Puppetmaster schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:42:
Hoe houdt de lak dat?
3x/wk is best serieus vaak.
Op mijn auto van 2 maanden oud is nog niets te zien :P Maar ik ga na de winter wel minder vaak verwacht ik.

MW_ID7

• Ironis
@S913 @Drommels75 @pim89 Welke dealers?
Ik heb te horen gekregen dat vorige week transportopdracht naar fabriek is gedaan, dus deze of volgende week in NL. Dan nog afleveren.

• pim89
Ironis schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:17:
Ik heb te horen gekregen dat vorige week transportopdracht naar fabriek is gedaan, dus deze of volgende week in NL. Dan nog afleveren.
Ik zit bij Pouw Deventer

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Amsterdam ZO

~ H.P. Lovecraft

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10:25
Ironis schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:17:
Van Mossel Waalwijk, aflevering kon eerder maar i.v.m. huidige leascontract pas vanaf 01.12
Pagina: 1 ... 77 ... 102 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1