Dat is bij gratie van de dealer/leasemaatschappij. vd Udenhout geeft aan deze info niet met mij of Arval te kunnen delen.Schepseltje schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:31:
[...]
Wanneer je bestelt bij een dealer/importeur, ontvang je na de orderbevestiging een link naar het online portaal Volkswagen Honeymoon. In dit portaal kun je de verschillende stappen van het bestelproces volgen (van de geplande productiedatum tot aan het transport van de auto naar Nederland en de uiteindelijke levering.)
Krijg je die link ook als je via private lease de auto bestelt? Ik heb die link nog niet ontvangen, wel een datum (24-10-25 besteld, 30-01-26 geplande leverdatum)Schepseltje schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:31:
[...]
Wanneer je bestelt bij een dealer/importeur, ontvang je na de orderbevestiging een link naar het online portaal Volkswagen Honeymoon. In dit portaal kun je de verschillende stappen van het bestelproces volgen (van de geplande productiedatum tot aan het transport van de auto naar Nederland en de uiteindelijke levering.)
Oh god, lezen is ook een vak hoor.
Maar goed: ik vrees dat Century Groningen die honeymoon link lekker voor zichzelf houdt.
[ Voor 9% gewijzigd door Oceria op 03-11-2025 06:59 . Reden: Niet tot het laatste antwoord gelezen… ]
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Ik kreeg hem opeens toen de auto al in productie ging. Verder werken de meeste links naar nuttige informatie niet, zijn de mails zo opgesteld dat ze all spam filters triggeren en loopt de portal achter (ik heb de auto al gezien terwijl hij op de portal nog 2 stappen terug stond). Ik vond die portal niet goed voor de merkervaring. Wat dat betreft is Volkswagen op mijlen afstand van mijn vorige merk.Oceria schreef op maandag 3 november 2025 @ 06:55:
[...]
Krijg je die link ook als je via private lease de auto bestelt? Ik heb die link nog niet ontvangen, wel een datum (24-10-25 besteld, 30-01-26 geplande leverdatum)
Oh god, lezen is ook een vak hoor.
Maar goed: ik vrees dat Century Groningen die honeymoon link lekker voor zichzelf houdt.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Dit klopt volgens mij niet. Ik heb besteld via Van Mossel en zij werken niet met Honeymoon.Schepseltje schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:31:
[...]
Alleen bestellingen die via de officiële importeursroute bij Pon lopen krijgen automatisch toegang tot het portaal. Sommige importeurs/dealers gebruiken eigen systemen of voorraadkanalen waardoor die koppeling ontbreekt. Daarbij is het vooral bedoeld voor nieuwe particuliere bestellingen. Bij zakelijke lease wordt het portaal (vaak) niet gebruikt.RandomNick schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:10:
[...]
Dit klopt volgens mij niet. Ik heb besteld via Van Mossel en zij werken niet met Honeymoon.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Schepseltje op 03-11-2025 07:24 ]
Thanks voor de foto's! Ik had al ff in het zakje gekeken en had door dat het een bagagenet was, maar heb nog niet de zin/tijd gehad om het ook uit te proberenRandomNick schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:52:
Ik vond bij aflevering een zakje met een handig scheidingsnet in de kofferbak van de ID7T. Handig voor als je de kofferbak wilt volstouwen. Kan zowel in de kofferbak, als ook achter de voerstoelen bevestigd worden (als je de achterbank plat hebt).
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Je krijgt er ook een los netje bij om je bagage te zekeren. Gisteren voor het eerst gebruikt:RandomNick schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:52:
Ik vond bij aflevering een zakje met een mooi scheidingsnet in de kofferbak van de ID7T. Handig voor als je de kofferbak wilt volstouwen. Kan zowel in de kofferbak, als ook achter de voorstoelen bevestigd worden (als je de achterbank plat hebt).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6T2FxHf9ocXSQ86H1ZO7TOE7.jpg?f=user_large)
Wel fijn om 150kg aan tegels op deze wijze te zekeren
Wel heel fijn dat die zaken standaard bij de LE zitten zeg, van die kleine aan de zijkant en de grote om bagage te zekeren wist ik dat ze erbij zaten, maar het scheidingsnet wist ik niet. Echt top.
Ik heb zelf de Zappi gehad, maar deze schakelen af als ze in de zon staan en ze te warm worden (bijna elke middag in juli/augustus. Ik heb dit met twee Zappi's gehad, en MyEnergi zegt "normaal". Dus niet zo'n geweldige zonnelader. Daarnaast is hij (subjectief) spuuglelijk.Huipi schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:06:
[...]
Nu xde vraag, zijn de zappi en ratio een goede keuze of raden jullie nog iets anders aan?
De Ratio heeft een collega van me, werkt prima, maar wel wat basic, en nog steeds een lelijke grijze kast.
Ik heb nu een Easee. Apple product onder de autoladers, werkt perfect, veel mogelijkheden, goede API, prachtige app en een mooie kleiner lader. Alleen te krijgen met socket, maar in de app kan je een laadkabel permanent vastzetten met het slot, dus als je dat fijn vind (zoals ik), koop je er een kabel bij. Ze zijn goedkoop genoeg om dat prima te vinden (ik betaalde €440 voor de Easee + Tibber Pulse, in een actie van Tibber).
Er is wat gedoe geweest rond Easee en keuringen, dat kan je negeren, ging om formaliteiten die allemaal al zijn opgelost en geen aanpassingen aan de lader nodig hadden.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Was ik ook blij verrast om, want ik kon het niet vinden op de brochure van accessoires... Waar je normaliter toch als eerste naar gaat kijken... Toen ik de contactpersoon bij de dealer ernaar vroeg zei ie: "ah, dat klopt, want dat is allemaal standaard meegeleverd". Inderdaad erg fijn!Ironis schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:47:
Wel heel fijn dat die zaken standaard bij de LE zitten zeg, van die kleine aan de zijkant en de grote om bagage te zekeren wist ik dat ze erbij zaten, maar het scheidingsnet wist ik niet. Echt top.
Nog een meevaller: mijn set car-bags, voor specifiek de Enyaq gekocht, passen ook heel goed in de ID.7!
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Ik ga binnenkort naar Berlijn met de ID.7. Nu zit ik even te oefenen met de navigatieinstellingen.
Ik ben voornemens om een Ionity abonnement af te sluiten, dus wil ik (als het even kan) alleen bij Ionity laden. Dit krijg ik echter niet voor elkaar in de onboard navigatie. Als ik alleen Ionity als filter aan zet, zie ik inderdaad alleen Ionity langs de weg, maar stuurt hij mij nog steeds naar snelladers van andere merken.
Als ik de reis plan in de app lijkt het wel goed te gaan. Mijn vraag is dan ook: moet ik de reis per se via de app plannen en naar de auto sturen, of doe ik wat verkeerd?
NB: Handleiding dit keer wél geraadpleegd, kom daar ook niet uit
Ik ben voornemens om een Ionity abonnement af te sluiten, dus wil ik (als het even kan) alleen bij Ionity laden. Dit krijg ik echter niet voor elkaar in de onboard navigatie. Als ik alleen Ionity als filter aan zet, zie ik inderdaad alleen Ionity langs de weg, maar stuurt hij mij nog steeds naar snelladers van andere merken.
Als ik de reis plan in de app lijkt het wel goed te gaan. Mijn vraag is dan ook: moet ik de reis per se via de app plannen en naar de auto sturen, of doe ik wat verkeerd?
Beetje offtopic, maar ik heb dezelfde reis onlangs gemaakt met mn huidige ID4 maar dat ging helemaal prima. Meer dan voldoende laadplaatsen langs de A2 (vanaf de Lutte t/m Berlijn) -> de Fastned bij vd Valk bij Melle (net voorbij Osnabrück) is een aanrader. Ik maak gebruik van een zakelijke travelcard en die deed het echt overal in Duitsland en Berlijn.Knul schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:41:
Ik ga binnenkort naar Berlijn met de ID.7. Nu zit ik even te oefenen met de navigatieinstellingen.
Ontopic: Nog een maandje, dan krijg ik ook een ID.7 LE Pro in stonewashed blue met trekhaak, int + en toch ook de warmtepomp (#zinloos).
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Als je een abonnement van bv. de anwb afneemt dan kun je bij diverse merken laders terecht waaronder Ionity. Werkt prima en het maakt je flexibel, want ook in duitsland heb je niet oevral Ionities laders beschikbaar.Knul schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:41:
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
@Wimhaw Dat weet ik
Het gaat me vooral om het tarief van Ionity, 40ct per kWh is een stuk aantrekkelijker dan de 69ct die je bij een Fastned betaalt zonder abonnement. Onderweg naar Berlijn zitten er ruim voldoende Ionity's om het met de range van de ID.7 te halen.
@BakkerM Goed om te horen
Rij de auto uitsluitend privé, dus moet (helaas) zelf alle kosten dragen.
@BakkerM Goed om te horen
Ik heb een Standaard LE Tourer en niet een Pro versie. Ik mis dat zijnet... en die lijkt me juist wel handig. Zijn ze die vergeten of hoort die niet bij de standaard levering en alleen bij de Pro?Knul schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:43:
[...]
Je krijgt er ook een los netje bij om je bagage te zekeren. Gisteren voor het eerst gebruikt:
[Afbeelding]
Wel fijn om 150kg aan tegels op deze wijze te zekerenWas ook wel blij met de beschermingsmat. Die had alleen nét een tandje stroever gemogen, losse spullen glijden er wel erg makkelijk overheen.
Ik vermoed het laatste, als ik de standaarduitrustingen zo bekijk.koomen75 schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:48:
[...]
Ik heb een Standaard LE Tourer en niet een Pro versie. Ik mis dat zijnet... en die lijkt me juist wel handig. Zijn ze die vergeten of hoort die niet bij de standaard levering en alleen bij de Pro?
Klopt.
Op die foto zit het net trouwens een kwartslag gedraaid.
Op die foto zit het net trouwens een kwartslag gedraaid.
Catch my drift?
Hm, volgens de prijslijst wel bagagenet, en niet de kofferbakmat (vlnr: LE, LE Pro, LE Pro S)koomen75 schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:48:
[...]
Ik heb een Standaard LE Tourer en niet een Pro versie. Ik mis dat zijnet... en die lijkt me juist wel handig. Zijn ze die vergeten of hoort die niet bij de standaard levering en alleen bij de Pro?
/f/image/MMpemsTmgS92OKbeqkWPKRI6.png?f=fotoalbum_large)
Edit:
Even in de VW configurator gekeken. In de LE zit als het goed is wel het grote bagagenet zoals boven afgebeeld, maar niet het bagagenet aan de zijkant. In welk pakket het scheidingsnet hoort is mij niet duidelijk, maar zou zomaar een bijkomend onderdeel kunnen zijn van de kofferbakmat vanaf de LE Pro.
[ Voor 17% gewijzigd door Ironis op 03-11-2025 14:16 ]
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1