Ik ben echt superblij met het lichte interieur. Ik vind het echt zoveel fraaier dan het saaie donkere interieur. Ik heb 2 kids (10 en 12), heb inmiddels 13.000 km gereden met ook regelmatig voetbalkids achterin, en ik draag bijna altijd jeans; ziet er allemaal nog als nieuw uit. En je hebt hiermee veel minder piano-zwart in je auto. Dus ik zou juist extra blij zijn als ik jou wasHomer-Simpson schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:42:
Ik ben sinds mei van dit jaar in semi blije afwachting van een nieuwe pro limited tourer in Stonewashed Blue black edition, met trekhaak, exterieur pakket plus en Interieur pakket plus en onbekende velgen.
Huidige leasecontract loopt medio november af dus gevraagde leverdatum was week 47. Inmiddels zit ik op week 51.
Na minimaal 6 pogingen heb ik mijn leasemaatschappij Arval en dealer van de Udenhout ervan weten te overtuigen dat de Bergen velgen slecht leverbaar zijn en ik andere velgen wil om de auto nog zeker in 2025 geleverd te krijgen. Heb geen bericht gekregen welke velgen ze nu hebben gekozen: wel dat er zonder de keuze voor nieuwe velgen sowieso pas in 2026 geleverd kon worden.
Waarom semi blij: kwam gister achter een fout in de configuratie die ik niet had opgemerkt. Ga dus een wit interieur krijgen ipv zwart.![]()
https://gathering.tweaker...message/83764540#83764540
@Homer-Simpson Zolang de wagen nog niet in productie is, kan het interieur wellicht nog gewijzigd worden? Ik kan de link naar de post niet lezen overigens.
Mijn dealer heeft trouwens dezelfde fout gemaakt. Ik had een zwart interieur besteld. Maar bij aflevering zag ik dat ik het lichte interieur had.
Even nagekeken hoe dit kon. Bleek dat degene die de bestelling heeft geplaatst bij de fabriek, een andere persoon dan mijn contactpersoon in verband met vakantie, dus niet goed heeft opgelet…
Foutje bedankt. Ik heb er overigens maar geen al te groot probleem van gemaakt: ik vind het stiekem wel gaaf en durfde het zelf eigenlijk niet te bestellen. Maar nu ik het heb, ben ik er wel heel blij mee. Smaak natuurlijk.
Het is niet echt spierwit trouwens. Het is lichtgrijs. Dat maakt ook dat je er minder snel iets op zou zien dan je denkt. En anders is het ook best wel schoon te houden met de juiste middelen.
Mijn dealer heeft trouwens dezelfde fout gemaakt. Ik had een zwart interieur besteld. Maar bij aflevering zag ik dat ik het lichte interieur had.
Foutje bedankt. Ik heb er overigens maar geen al te groot probleem van gemaakt: ik vind het stiekem wel gaaf en durfde het zelf eigenlijk niet te bestellen. Maar nu ik het heb, ben ik er wel heel blij mee. Smaak natuurlijk.
Het is niet echt spierwit trouwens. Het is lichtgrijs. Dat maakt ook dat je er minder snel iets op zou zien dan je denkt. En anders is het ook best wel schoon te houden met de juiste middelen.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Dat klinkt bovengemiddeld goed! Heb je toevallig een foto van de stand van zaken bij jou?johansen schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:19:
[...]
Ik ben echt superblij met het lichte interieur. Ik vind het echt zoveel fraaier dan het saaie donkere interieur. Ik heb 2 kids (10 en 12), heb inmiddels 13.000 km gereden met ook regelmatig voetbalkids achterin, en ik draag bijna altijd jeans; ziet er allemaal nog als nieuw uit. En je hebt hiermee veel minder piano-zwart in je auto. Dus ik zou juist extra blij zijn als ik jou was
Hou niet van pianolak dus dat treft. Mijn kinderen zijn 4 en 6 en hebben nog te korte beentjes om goed ‘de hoek om’ te kunnen gaan bij de bank. Dus veel contact van schoeisel met de bank.
Maar goed. Sopje is zo gemaakt en mogelijk ziet er het dus toch wel heel gaaf uit. Dan zou ik de initiële teleurstelling wel gauw te boven moeten zijn.
JanHenk schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:21:
@Homer-Simpson Ik kan de link naar de post niet lezen overigens.
Homer-Simpson schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 07:51:
Kom erachter dat ik mijn nieuwe auto per ongeluk met wit interieur heb besteld i.v.m. zwart. Gelukkig heb ik altijd jeans aan en twee jonge kinderen. Dus what could possibly go wrong.
Optie bestelcode nagenoeg gelijk en bevestiging van dealer gaf niet de volledige code weer alleen de eerste drie letters. En ik had nog nooit eerder een nieuwe nieuwe auto besteld.
[Afbeelding]
Mistral Gray is Marketeers voor wit.
Nog maar twee maanden wachten voordat ik het resultaat van deze FUUUUUUUUU onder ogen hoef te komen
Kun je een bepaald merk snelladers uitsluiten van de routebepaling met laadstops? Kreeg laatst een Tesla lader voorgesteld maar daar werkt mijn (zakelijke) laadsleutel niet.
MW_ID7
Toevallig al wel geprobeerd de pas in de Tesla app te koppelen? Dan laad je met de app en niet met je laadpas.passat_to_ev schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:02:
Kun je een bepaald merk snelladers uitsluiten van de routebepaling met laadstops? Kreeg laatst een Tesla lader voorgesteld maar daar werkt mijn (zakelijke) laadsleutel niet.
https://www.tesla.com/nl_nl/support/charging/ev-roaming
[ Voor 5% gewijzigd door taco_ni op 25-10-2025 12:09 ]
Nope, helaas.passat_to_ev schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:02:
Catch my drift?
Tot 1 januari ga ik de id.7 zakelijk rijden, wat gebruiken jullie voor de ritten registratie?
Vond wel iets met yeshugo die een koppeling met de VW omgeving kan maken.
Tronity.ioSpekkie99 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:12:
Tot 1 januari ga ik de id.7 zakelijk rijden, wat gebruiken jullie voor de ritten registratie?
Wat de actual fuck, hoezo is de auto ineens in halloweenthema? Iemand enig idee waar ik dit uit moet zetten? Heb seizoensgebonden animaties al uit staan in de setup...
Kan niet, welkom bij Volkswagen.Badeen schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:36:
Wat de actual fuck, hoezo is de auto ineens in halloweenthema? Iemand enig idee waar ik dit uit moet zetten? Heb seizoensgebonden animaties al uit staan in de setup...
Er komt ook nog een kerstthema en een midzomerthema.
Meest vervelende is, dat de (touch)geluiden ook anders zijn.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Help.. Ik vond het al vervelend dat er ineens een herfst thema kwam.. Naja, had de dealer er ook al over gebeld. Die zei dat het ergens uit te zetten was wel, maar ik heb m nog niet gevonden. Wordt nog door ze teruggebeld eroverTrue schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:43:
[...]
Kan niet, welkom bij Volkswagen.
Er komt ook nog een kerstthema en een midzomerthema.![]()
Meest vervelende is, dat de (touch)geluiden ook anders zijn.
Dat voorzien ze dan wel, maar nuttige dingen…
Wat ik bijvoorbeeld mis is de mogelijkheid om via de app de batterijvoorverwarming aan te zetten. Als de auto geparkeerd staat en ik ga bijvoorbeeld op 2km afstand gaan snelladen, lukt dat niet aan volle snelheid want niet voorverwarmd.
Of zijn er wel manieren om dat te doen?
Wat ik bijvoorbeeld mis is de mogelijkheid om via de app de batterijvoorverwarming aan te zetten. Als de auto geparkeerd staat en ik ga bijvoorbeeld op 2km afstand gaan snelladen, lukt dat niet aan volle snelheid want niet voorverwarmd.
Ik krijg ineens bij het instappen de vraag om in ‘onlinemodus’ te gaan, in plaats van profiel te kiezen (=ok drukken). Hoe fix ik dit? Automatisch op slot gaan lijkt ook ineens slecht te werken.
[ Voor 17% gewijzigd door The Legend op 25-10-2025 17:04 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Nee het contact moet aan staan om dit te doen (op contact), maar echt een probleem hoeft dit in de praktijk niet te zijn. Als je echt bijna leeg bent kun je toch al vrij rap laden. Enige wat nog een belemmering kan zijn, is de accutemperatuur als het buiten echt koud is, dan hebben we het wel over winterse omstandigheden.stanny schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:03:
Dat voorzien ze dan wel, maar nuttige dingen…
Hoe het wel kan, in de auto gaan zitten, contact aan, sleutel laten liggen, uitstappen. Auto met sleutel op contact laten staan terwijl die verwarmt.
Ik weet alleen niet hoe lang dit zo blijft voordat die uit gaat, volgens mij blijft dit wel een tijdje door gaan, maar niet op slot én de sleutel in de auto
Ok, op die manier.True schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:10:
[...]
Nee het contact moet aan staan om dit te doen (op contact), maar echt een probleem hoeft dit in de praktijk niet te zijn. Als je echt bijna leeg bent kun je toch al vrij rap laden. Enige wat nog een belemmering kan zijn, is de accutemperatuur als het buiten echt koud is, dan hebben we het wel over winterse omstandigheden.
Hoe het wel kan, in de auto gaan zitten, contact aan, sleutel laten liggen, uitstappen. Auto met sleutel op contact laten staan terwijl die verwarmt.
Ik weet alleen niet hoe lang dit zo blijft voordat die uit gaat, volgens mij blijft dit wel een tijdje door gaan, maar niet op slot én de sleutel in de auto.
Best suboptimaal vind ik, de sleutel in een open wagen laten liggen
Maar goed, zoals je zegt, niet echt een probleem. Had wel fijn geweest had het gekund.
Volgens mij kun je het uitzetten in het setup menu > Beeldscherm > seizoensgebonden Thema (oid). Staat standaard idd aan.Badeen schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:59:
[...]
Help.. Ik vond het al vervelend dat er ineens een herfst thema kwam.. Naja, had de dealer er ook al over gebeld. Die zei dat het ergens uit te zetten was wel, maar ik heb m nog niet gevonden. Wordt nog door ze teruggebeld erover
Ik zie 'm ook idd maar je moet stilstaan om de demo modus te zien. Ik had de Hud vorige keer versteld tijdens het rijden en dan zie je alleen het rechthoek.Lancer schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:20:
[...]
Ik zie hem wel met 5.4 (af fabriek). Dit is het demo mode filmpje wat erin zit. Er kwam vandeweek wel een update langs, maar die was alleen voor het bijwerken van de handleiding.
Nope, die stond bij mij dus al uit.. Wel echt bijzonder dat zoiets er dan doorheen komt.AartJW schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:38:
[...]
Volgens mij kun je het uitzetten in het setup menu > Beeldscherm > seizoensgebonden Thema (oid). Staat standaard idd aan.
Toch even een oprecht bedankje aan mijn huisdealer die mijn winterbanden op de juiste manier monteert - immers is elke band met binnen/buitenkant én één kant opdraaiend profiel alleen passend op de juiste velg.
Wel jammer dat ze daarbij de bandenspanning tot 2,6 bar hebben opgepompt (rondom) en linksachter zelfs tot minder dan 2,4 .. toen ik gisteren de eerste rit (anders dan dealer -> huis) maakte over de snelweg kon ik direct bij een tankstation eraf omdat de auto een probleem signaleerde met de bandendruk. Stelletje amateurs zijn het ook ..
NB mijn uitvoering/velgen zijn simpel, altijd, overal, rondom 2,9 bar.
Ze zullen maar eens een keer doen waar ze voor betaald krijgen ..
Wel jammer dat ze daarbij de bandenspanning tot 2,6 bar hebben opgepompt (rondom) en linksachter zelfs tot minder dan 2,4 .. toen ik gisteren de eerste rit (anders dan dealer -> huis) maakte over de snelweg kon ik direct bij een tankstation eraf omdat de auto een probleem signaleerde met de bandendruk. Stelletje amateurs zijn het ook ..
NB mijn uitvoering/velgen zijn simpel, altijd, overal, rondom 2,9 bar.
Ze zullen maar eens een keer doen waar ze voor betaald krijgen ..
Vandaag van Den Haag naar Huizen gereden en weer terug, en géén ID.7 tegen gekomen.
Waar waren jullie?
Waar waren jullie?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik weet niet tof het hier al gezegd is geweest, maar met ID v5.6 moet je niet meer iedere keer je user te bevestigen. Van zodra je begint te rijden wordt de user geaccepteerd. Onmiddellijk dus user aanpassen moet voor vertrek gebeuren, of je moet in het scherm zoeken naar de functie. Iig een goeie stap vooruit. Nu nog koppelen aan de sleutel, of de stoel instelling.
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1