Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:09
True schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:57:
[...]

Ik heb nog even teruggezocht, maar er is niemand in dit topic die heeft aangetoond dat zijn auto 1-phase 32A (7.4 kW) heeft kunnen laden - bij voorkeur nog met een foto. Dus als ik heel eerlijk ben geloof ik het gewoon nog niet :P

Heeft iemand thuis de mogelijkheid om 1-phase 32A (7.4 kW) te testen en bewijs te leveren? :+
Aangezien er tegenwoordig volgende laadkabel meegeleverd wordt ga ik er van uit dat de auto max 16A per fase aankan.
Laadkabel Mode 3 Type 2, 16 A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
True schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:57:
[...]

Ik heb nog even teruggezocht, maar er is niemand in dit topic die heeft aangetoond dat zijn auto 1-phase 32A (7.4 kW) heeft kunnen laden - bij voorkeur nog met een foto. Dus als ik heel eerlijk ben geloof ik het gewoon nog niet :P

Heeft iemand thuis de mogelijkheid om 1-phase 32A (7.4 kW) te testen en bewijs te leveren? :+
Ik heb mijn Peblar op kantoor gezekerd met 32A automaat en ik heb hem al eens met 27/28A zien laden op 1 fase. Daar heb ik volgens mij ook wel een screenshot van. Is dat voldoende bewijs voor je? 8)

MEB kan op 1-fase gewoon 32A pakken hoor. Als de lader en de laadkabel geschikt zijn natuurlijk.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CasseenovaTech schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:02:
[...]

Oh wow, thanks! Dit zou een verklaring kunnen zijn, want het zijn inderdaad TotalEnergie-palen. Ik zal dit de komende periode in de gaten houden en als ik wijzer ben koppel ik het terug. _/-\o_
NIet alleen Total Energy doet dat. Ik heb hier thuis een eigen 22kW laadpaal (op een Enexis / Essent 3 x 45A huisaansluiting) welke via de backend van Eneco 'gestuurd' wordt. De 11kW welke m'n VW maximaal kan afnemen zou in theorie dus ten alle tijden gehaald moeten kunnen worden echter komt het tegenwoordig regelmatig voor dat de auto niet boven de 7kW komt qua laadsnelheid als ik 'm tussen 16:00 uur en 21:00 uur 'inplug'.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:34
Wat overigens m.i. terecht is (als je een eigen parkeerplek hebt!). Beetje onnodig om op die momenten de auto vol te pompen als je de volgende dag pas om 7:30 weg hoeft ;)

Ik ben begonnen mijn verbruik inclusief laadverliezen bij te houden. Het lijkt erop dat het verschil tussen de boordcomputer en het daadwerkelijk verbruik (aan de paal gemeten) tussen de 5-10% schommelt. Conform verwachting dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Knul schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:11:
Wat overigens m.i. terecht is (als je een eigen parkeerplek hebt!). Beetje onnodig om op die momenten de auto vol te pompen als je de volgende dag pas om 7:30 weg hoeft ;)

Ik ben begonnen mijn verbruik inclusief laadverliezen bij te houden. Het lijkt erop dat het verschil tussen de boordcomputer en het daadwerkelijk verbruik (aan de paal gemeten) tussen de 5-10% schommelt. Conform verwachting dus :)
Klopt helemaal!!! Ik sluit m'n auto dan ook zelden tot nóóit op die tijdstippen aan omdat ik 3 dagen in de week vanuit huis werk en daarbij dus ook méér dan genoeg tijd en gelegenheid heb om de auto overdag op te laden mét vaak ook nog het volledige gebruik van m'n zonnepanelen (door het laadniveau in de auto te verminderen naar 1-Fase).

Binnenkort komen ze ook eindelijk die 45A smeltzekeringen er uit pakken en omwisselen voor 25A vairanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:36
True schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:49:
[...]
Ik weet het niet eens zeker, maar kan de ID.7 überhaupt: 1-phase 32A (7.4 kW)?
Ja, de ID.7 kan dat. Zelfs het pre-MEB platform van de e-Golf kon dat al, trouwens. Meerfasig laden was toen wel beperkt tot 2x16A, wat ook op 7.4 kW neerkomt.
Ik heb zelf een 1-fase laadpaal thuis, dus ik spreek uit eigen ervaring. Ik ga enkel richting 7 kW op zonnige dagen in de zomer, maar het kan 100% zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JanHenk schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:07:
[...]

Ik heb mijn Peblar op kantoor gezekerd met 32A automaat en ik heb hem al eens met 27/28A zien laden op 1 fase. Daar heb ik volgens mij ook wel een screenshot van. Is dat voldoende bewijs voor je? 8)

MEB kan op 1-fase gewoon 32A pakken hoor. Als de lader en de laadkabel geschikt zijn natuurlijk.
"Is dat voldoende bewijs voor je?"
Gezien ik helaas meer en meer zie dat zaken die eerder gelezen zijn hier of elders als feiten worden geponeerd vind ik het helemaal niet zo'n gek idee om wat bewijs te leveren als we het hebben over (technische) specificaties van de auto.

Hier doet de mijne 10kW op werk van 30 naar 80% SoC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6vjY-rK0MmmUsMDQdvVlisQ8KU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MKtAAAAopCqWHcHtwDgByNnD.png?f=fotoalbum_tile

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
True schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:16:
[...]

Gezien ik helaas meer en meer zie dat zaken die eerder gelezen zijn hier of elders als feiten worden geponeerd vind ik het helemaal niet zo'n gek idee om wat bewijs te leveren als we het hebben over (technische) specificaties van de auto.
Eens hoor.

Ik kan de screenshot echter zo ook niet meer vinden. Ik ga het nog een keer reproduceren en laat het dan weten. Maar daarvoor heb ik voldoende zonnestroom nodig (omdat de netaansluiting 25A is, kan ik er pas boven bij laden met PV-overschot. En dat seizoen is wel nagenoeg voorbij momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
proostyves schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:05:
[...]

Aangezien er tegenwoordig volgende laadkabel meegeleverd wordt ga ik er van uit dat de auto max 16A per fase aankan.

[...]
De handleiding van de ID.7 zegt "De maximale laadstroom bedraagt 16 A resp. 32 A en is afhankelijk van de gebruikte infrastructuur, de laadkabel en de uitrusting van de lader.". Sluit je auto aan op een monofase lader, als je boven 16A ziet op een monofase lader (i.e. > 3.6kW), is de maximale laadstroom dus 32A (i.e. 7.4 kW). De auto heeft geen grens tussen 16A en 32A.

De handleiding zegt niks over kW AC laadsnelheid, enkel Ampere AC laadsnelheid. Volgens mij doen ze dat omdat kW afhangt van het precieze voltage. Dat kan makkelijk 10% schommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23-10 11:36
True schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:16:
[...]

Hier doet de mijne 10kW op werk van 30 naar 80% SoC:
[Afbeelding]
Je doet het er maar mee. Of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janssenben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:48
janssenben schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:30:
Mocht er iemand deze week een trailer met een ID.7 Tourer Pro S Scale Silver met exterieur pakket zien rijden, dan hou ik me aanbevolen voor een foto...

YouTube: Wachten duurt lang
*O* Net opweg naar Schiphol ingehaald door een ID.7 Tourer LE in Scale Silver. Zag er mooi uit zo in het donker met de verlichting voor en achter. <3

Vandaag bericht gehad dat Auto vorige week van de band is gerold, dus nog paar weken wachten. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 21:12
LionofJudah68 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:37:
[...]

Je doet het er maar mee. Of niet.
Laten we het een beetje gezellig houden hier mannen en vrouwen! :)

Hopelijk gaat hier een dezer dagen de PL aanvraag de deur uit voor een Tourer Pro LE in Scale Silver met trekhaak. 8)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:32
https://www.bild.de/polit...-68f799d44fa665dfcbddc7b8

Ben benieuwd of en wanneer het grote uitstellen weer gaat beginnen. Het artikel zegt 10 a 20 dagen voordat de toelevering van Nexperia-chips of producten met chips stokt.

Beetje achtergrond op Tweakers
nieuws: Europese auto-industrie kritisch op Nederlandse overname van Nexperia...
https://tweakers.net/zoeken/?keyword=nexperia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:07

Lancer

What the......

Ruud schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:50:

Ben benieuwd of en wanneer het grote uitstellen weer gaat beginnen. Het artikel zegt 10 a 20 dagen voordat de toelevering van Nexperia-chips of producten met chips stokt.

Beetje achtergrond op Tweakers
nieuws: Europese auto-industrie kritisch op Nederlandse overname van Nexperia...
https://tweakers.net/zoeken/?keyword=nexperia
Dat is wat mij betreft al begonnen. Ik had binnen 2 dagen steenslag op de parkeercamera aan de voorkant. Het is onbekend wanneer dit onderdeel leverbaar is. (En daarna nog door een wachtrij van 2 maanden (!) voor reparatie).

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Lancer schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:59:
[...]

Dat is wat mij betreft al begonnen. Ik had binnen 2 dagen steenslag op de parkeercamera aan de voorkant. Het is onbekend wanneer dit onderdeel leverbaar is. (En daarna nog door een wachtrij van 2 maanden (!) voor reparatie).
Dat heeft daar niks mee te maken geloof ik. Ik had een defecte spiegelcamera dat was ook duimen draaien.
En twee jaar geleden een Skoda met een defecte sensor in de DSG, daarvoor stonden bij mijn dealer 8 auto's (!) in backorder.

VW heeft het logistieke deel niet voor elkaar, maar dat afschuiven op de recente gebeurtenissen is vooral voor VW erg makkelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HqdK6X1ZlZ6MUig7zPwd-feaCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyvP6VlUtedypvfJ43cecPLE.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Peblar met 32A afzekering levert hier nagenoeg 32A op één fase (zie meter laadstromen) aan de ID.7. De netaansluiting zit al op die 25A hier, dus randje van de zekering 8)

Ik moest even wachten tot de zon ging schijnen om richting die 32A te komen... Daarnaast moest ik even een los curl command verzenden om 1-fase te forceren op de laadpaal (Peblar), anders zou ie bij "snel laden" direct overschakelen naar 3-fase.

Hopelijk hiermee aangetoond dat 32A over één fase wel degelijk mogelijk is met MEB auto's zoals de ID.7. Overigens gebruik ik hiervoor dus niet de meegeleverde laadkabel, want die is (in mijn geval) 20A. De gebruikte laadkabel zit aan mijn 22kW (dus 32A) laadpaal en is zelf ook 32A. Doorgaans is de netaansluiting de beperking maar bij voldoende zon kan ik dus tot 32A gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:19
Uiteindelijk heb ik mijn Pro LS Liftback met 20 inch in ontvangst mogen nemen vorige week woensdag.

Let op- onderstaande ervaringen zijn komend vanuit een Mercedes EQC. Ik ben me ervan bewust dat dat een andere klasse auto is.

- Op de 1e volle accu haalde ik 470 km en er was nog 150 beschikbaar. ik meen dat gemiddelde gebruik 14.2 kW was, bij 13C tot 16C en mix van snelweg, binnendoor, stad en limburgse heuvelland. Zeer zeer blij mee.
-Geluid isolatie valt tegen, had iets meer demping verwacht.
-Gebruikte materialen interieur niet overal even premium.
-Comfort onderstel valt iets tegen, had iets meer smoothness verwacht.
-Binnenruimte echt prima, ben 1m96, maar mijn rechterknie zit ook niet knel tegen middenconsole.
-Stoelen inc massage en ventilatie wel fijn, maar bovenkant rug zou iets meer "in" de stoel mogen vallen.
-Display echt veel te groot :). zou het graag willen weg/inklappen tijdens rijden.
-De HUD doet daarintegen prima werk. heb ook ondanks bril geen enkele last van aflezen.
-Merk nog niet veel verschil tussen Comfort en Sport. meer testing nodig.
-Ding is echt lang. past maar net/ net niet in parkeervakken :)
- Audioinstallatie op zich prima, maar had meer gehoopt. Subwoofer idd ondermaats. denk dat het vooral komt omdat ze hem helemaal achter en onderin auto hebben gezet? in de Merc zat die achter schutbord en voelde je hem lekker in je voet trillen.de Burmeister was soweiso van anere planeet qua kwaliteit geluid,
-Verassend dat ik via de capacitieve knoppen op rechterkant stuur niet door display kan bladeren. matter of fact, vaak kan je als je ergens in menu zit via scherm ook niet simpelweg een stap terug omhoog volgens mij.
-Menu's sowieso nodeloos ingewikkeld. ventilatie roosters instellen echt te lastig. Snelkeuze opties bovenaan menu heeft te weinig plekken (5 meen ik?)
-Dashboard zelf echt dodelijk saai, maar dat wist ik.
-Heb witte bekleding gekozen en die is nog mooier dan verwacht. Microvezel voelt goed aan en kleur is een soort as-wit. nice.
-cool dat ik vanuit bestuurdersstoel de optie heb op de instelling van de bijrijdersstoel in te stellen ( via menu)
-vreemd dat ik de ventilatierichting voor de achterbank niet kan instellen?
-EDIT: Ida is niet al te slim. geen spelletjes, weinig commando's ( ja ik heb de lijst met commando's). je kunt wel NOS website laten voorlezen, maar Chat GPT zit er niet in

Al met al erg tevreden al lijkt bovenstaande aan de negatieve kant maar dat komt zoals gezegd door mijn gekleurde bril.

[ Voor 3% gewijzigd door Shao Kahn op 22-10-2025 15:00 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:24
Ruud schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:50:

Zal niet lang duren lijkt me. Een nieuw artikel geeft aan:

"De doorslaggevende factor is hoe hoog de winst voor een bepaald model is", aldus bronnen binnen het bedrijf. In eerste instantie zullen de fabrieken van het kernmerk VW worden getroffen, later gevolgd door de productie van voertuigen van Audi, Seat/Cupra en andere merken.

en

Omdat de voorraden halfgeleiders snel slinken, zullen na Wolfsburg binnenkort ook andere fabrieken getroffen worden. Als de situatie niet verbetert, voorzien de plannen in de tijdelijke sluiting van fabrieken in Emden, Hannover, Zwickau en andere steden.

Bron: https://www.bild.de/polit...-68f8e9714fa665dfcbdddac7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Shao Kahn schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:15:
-Merk nog niet veel verschil tussen Comfort en Sport. meer testing nodig.
Goed luisteren als je wegrijdt, in comfort suist hij weg, in sport doet hij vroem-vroem uit die speaker die voetgangers moet waarschuwen. :P

In comfort deint hij iets na over een verkeersdrempel. Met sport is er een veel strakker weggedrag plus (iets) meer stuurgevoel, maar daar was je niet naar op zoek maak ik uit je commentaar op. Verder vind ik hem zelf wat zenuwachtig op het gas in sport en de regeneratie is anders ingesteld.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@JanHenk Zo te zien woon jij al in een zogenaamd 'risico-gebied' qua netspanningen? Ik meet hier thuis MAXIMAAL nog een zéér nette ~226 á ~227V ~ over alle 3 de fasen zodat m'n PV omvormers zélfs in de goede maanden van het jaar zichzelf nooit uit hoeven te schakelen (bij ~230V x 110% = ~253V).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 22-10-2025 20:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GTAm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 14:50
Vandaag nog eens snelgeladen met de Pro S Tourer. Van 13 naar 35% op een kleine 7 minuten.
Na de opbouwtijd de hele tijd boven de 200kw gebleven. Zalig, zo snel.
De Alfa Romeo naast mij stond aan het begin van mijn beurtje aan 70 te laden en bij mijn loskoppelen nog aan 60...

Vrijdagavond vertrekken we er mee naar Spanje. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. De laadpasjes en Ionity abonnement zijn geregeld dus hopelijk verloopt dat vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeremy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:27
HouseL schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:21:
[...]

Zal niet lang duren lijkt me. Een nieuw artikel geeft aan:

"De doorslaggevende factor is hoe hoog de winst voor een bepaald model is", aldus bronnen binnen het bedrijf. In eerste instantie zullen de fabrieken van het kernmerk VW worden getroffen, later gevolgd door de productie van voertuigen van Audi, Seat/Cupra en andere merken.

en

Omdat de voorraden halfgeleiders snel slinken, zullen na Wolfsburg binnenkort ook andere fabrieken getroffen worden. Als de situatie niet verbetert, voorzien de plannen in de tijdelijke sluiting van fabrieken in Emden, Hannover, Zwickau en andere steden.

Bron: https://www.bild.de/polit...-68f8e9714fa665dfcbdddac7
Nu ook op NOS: https://nos.nl/artikel/25...avond-duits-crisisoverleg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mischien Nimwegen maar weer even tijdelijk onder Duits bewind laten vallen.... Óf was daar ooit eerder al iets mee...?

:o :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:35
AartJW schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:22:
[...]

Hier vind je meer info over de verschillen tussen 5.2 en 5.4 (Duits) : https://www.meinid.com/wi...id-software-5-x/#module27
OMG, Alleen hiervoor wil ik de upgrade zo graag hebben:

Quick access to speed limit warning The
speed limit warning system can be configured by means of a quick access in the icon bar at the top of the screen.
For example, it is possible to display the warning only visually, but to deactivate the acoustic warning.
(In accordance with current legal requirements, full activation takes place every time the vehicle is started)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:15

MaxDlius

Buiten De Zone

Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:20:
[...]

OMG, Alleen hiervoor wil ik de upgrade zo graag hebben:

Quick access to speed limit warning The
speed limit warning system can be configured by means of a quick access in the icon bar at the top of the screen.
For example, it is possible to display the warning only visually, but to deactivate the acoustic warning.
(In accordance with current legal requirements, full activation takes place every time the vehicle is started)
Is met 5.4 toch ook al toegankelijk via de auto-instellingen shortcut? Moet ik sowieso standaard altijd openen om de drive mode naar ECO te veranderen...🙃

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
MaxDlius schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:27:
[...]

Is met 5.4 toch ook al toegankelijk via de auto-instellingen shortcut? Moet ik sowieso standaard altijd openen om de drive mode naar ECO te veranderen...🙃
Ik heb 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-10 11:39
Goedenavond, na al een klein jaar de ID.7 Tourer te hebben viel het mij deze week in het donker op dat de handel van de richtingaanwijzers/ruitenwissers geen enkel verlicht icoontje heeft. Klopt dat of is er iets defect bij mijn auto?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVBIojVWRSPPBnFoIG9igqmFQrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUp4XTXKhMlkUnt5UtvfHzCy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JS2023 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:43:
Goedenavond, na al een klein jaar de ID.7 Tourer te hebben viel het mij deze week in het donker op dat de handel van de richtingaanwijzers/ruitenwissers geen enkel verlicht icoontje heeft. Klopt dat of is er iets defect bij mijn auto?

[Afbeelding]
Dat klopt toch?
Die weet je toch wel in het donker te vinden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:37
True schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:48:
[...]

Dat klopt toch?
Die weet je toch wel in het donker te vinden? :P
Wat zelfs in met een zaklamp niet te vinden was en waar ik de handleiding 2x voor moest lezen was het uitzetten van de automatische grootlicht assistent. Eerst duwen om aan te zetten, dan weer duwen om 'm naar gewoon grootlicht te zetten en dan naar je toetrekken om het grootlicht uit te zetten. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
AartJW schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:00:
[...]

Wat zelfs in met een zaklamp niet te vinden was en waar ik de handleiding 2x voor moest lezen was het uitzetten van de automatische grootlicht assistent. Eerst duwen om aan te zetten, dan weer duwen om 'm naar gewoon grootlicht te zetten en dan naar je toetrekken om het grootlicht uit te zetten. 🤔
Ja die heb ik mijn vrouw v.d. week ook nog uitgelegd en terwijl ik het uitlegde bedacht ik mij ook, waarom zo vreselijk ingewikkeld VW .. waarom :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nieuws: 'Volkswagen legt productie Golf volgende week stil door tekort Nexper...

@True Sorry.... >:) :o

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 22-10-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Lancer schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:28:
[...]

Goed luisteren als je wegrijdt, in comfort suist hij weg, in sport doet hij vroem-vroem uit die speaker die voetgangers moet waarschuwen. :P

In comfort deint hij iets na over een verkeersdrempel. Met sport is er een veel strakker weggedrag plus (iets) meer stuurgevoel, maar daar was je niet naar op zoek maak ik uit je commentaar op. Verder vind ik hem zelf wat zenuwachtig op het gas in sport en de regeneratie is anders ingesteld.
ha ja nee dat had ik gehoord idd :)
vindt " vroem-vroem" iets te ambitieus voor wat ik hoor. Vindt het maar halfbakken geluidje. Doe dan een leuke V8 sound ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
JS2023 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:43:

[Afbeelding]
hm, ik heb dat selectortje op de bovenkant van de hendel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-10 23:02

passat_to_ev

Nice_car

Nu op vakantie 2e keer melding gehad over kinderbeveiliging en vervolgens werkt het hele deurpaneel niet meer grrr. Geen raam meer open kunnen doen, geen spiegel meer naar beneden laten klappen bij achteruit rijden en geen spiegelverwarming. Garage maar bellen voor 3e bezoek in 6 weken en het 4e bezoek staat gepland voor december voor niet werkende park assist app (wel qr code, niet koppelen). O ja, ook al stoelmassage vastgelopen met een bult vast in je rug, maar dit heeft zichzelf hersteld. Fijne auto maar kwalitatief ver van mijn Passat in 2016 helaas.

MW_ID7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taco_ni
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:44
Shao Kahn schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:41:
[...]

Toevallig geen Tourer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Shao Kahn schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:41:
[...]

Da's voor het (handmatig) kunnen bedienen van de ruitenwisser op de achterruit :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
Will_M schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:55:
[...]

Da's voor het (handmatig) kunnen bedienen van de ruitenwisser op de achterruit :9
ahh ja natuurlijk, ik heb de liftback, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:54
Shao Kahn schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:02:
ahh ja natuurlijk, ik heb de liftback, thanks.
Waardoor ik meteen benieuwd ben of de liftback dan ook geen sproeier heeft voor de achteruitrijcamera. Die bedien je namelijk ook met dat schakelaartje.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
[...]

Of gewoon even wachten tot het grootlicht daadwerkelijk actief is en m dan uitschakelen. Zo moeilijk is t niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
DaMenaz schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 00:27:
[...]

Waardoor ik meteen benieuwd ben of de liftback dan ook geen sproeier heeft voor de achteruitrijcamera. Die bedien je namelijk ook met dat schakelaartje.
Op de liftback is dat een extra knop op het scherm bij de parkeercamera.

Nog meer touch :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:23
[...]

Dit werkt vrij simpel. Als de grootlichtassistent (GA) aanstaat én actief is (Blauw grootlichtlampje met A er in) haal je de hendel naar je toe om hem helemaal uit te schakelen. Gevoelsmatig is dit 'tijdelijk grootlicht' of 'seinen', maar als het blauwe lampje aanstaat is dit dus niet zoe
Als het grootlichtlampje wit is met een A er in, dus GA is wel aan, maar is inactief, moet je m inderdaad wegduwen om om te schakelen naar gewoon groot licht en daarna naar je toehalen om uit te schakelen. Mijn vraag is echter wat de noodzaak is om hem uit te schakelen als ie toch inactief is. Je kan dan het beste wachten tot GA actief is om hem uit te schakelen met een simpele handeling door de hendel kort naar je toe te halen bij actief GA

[ Voor 9% gewijzigd door Ironis op 23-10-2025 09:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:49

bonyuri

Investigator!

Ruud schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 02:10:
[...]

Of gewoon even wachten tot het grootlicht daadwerkelijk actief is en m dan uitschakelen. Zo moeilijk is t niet.
Het is niet moeilijk, maar het is ook zeker niet intuitief. Ik loop ook altijd te klooien met automatisch grootlicht, en vindt het nog niet goed genoeg werken om het altijd op de "A" stand te hebben staan

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 13:38
Ik zit ook nog op 4.1.
Weet er iemand of ze bij het eerste onderhoud ook de software updaten? Of moet je dat expliciet vragen? Ik bedenk me net dat er uberhaupt maar weinig zullen zijn die dat eerste onderhoud al gehad hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:24
Wilibrord schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:30:
[...]

Ik zit ook nog op 4.1.
Weet er iemand of ze bij het eerste onderhoud ook de software updaten? Of moet je dat expliciet vragen? Ik bedenk me net dat er uberhaupt maar weinig zullen zijn die dat eerste onderhoud al gehad hebben...
Soms doen ze het automatisch, soms niet, soms weigeren ze het. Verschilt per dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
HouseL schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:44:
[...]

Soms doen ze het automatisch, soms niet, soms weigeren ze het. Verschilt per dealer.
https://www.meinid.com/wiki/lexicon/8-software-versionen/ hier staat dat er een specifieke reden moet zijn om te upgraden via de garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
HouseL schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:44:
[...]

Ik heb in dit topic überhaupt nog niet gelezen dat een Nederlandse MY24 naar SW5 geüpdatet is. Ik neem jouw stelling met een flinke korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
True schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:27:
[...]
Ik heb in dit topic überhaupt nog niet gelezen dat een Nederlandse MY24 naar SW5 geüpdatet is. Ik neem jouw stelling met een flinke korrel zout.
Het ging dan ook niet enkel over de upgrade naar SW5 maar over upgraden in het algemeen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
LuPo schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:31:
[...]

Laten we het een beetje gezellig houden hier mannen en vrouwen! :)

Hopelijk gaat hier een dezer dagen de PL aanvraag de deur uit voor een Tourer Pro LE in Scale Silver met trekhaak. 8)
Aanvraag is de deur uit. Kijken hoe snel VWPFS deze dagen met beoordelen is. :)

Wordt wel een leuke upgrade van een VW Golf Variant 1.5 TSI '19 naar een VW ID.7 Tourer Pro Limited Edition MY26. Ja een hele mond vol :+

[ Voor 15% gewijzigd door LuPo op 23-10-2025 15:49 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vandaag mijn ID.7 Tourer opgehaald. Wat een wagen. :D
Ik ben zeer content met mijn kleurkeuze: Kings Red.

Zat te twijfelen tussen de Aquamarine Blue en de Kings Red. Uiteindelijk semi-blind, alleen video gezien, voor de rode kleur gekozen. Staat hem uitstekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptJUhTdSvYtlM7jeXw_I_vdVCCM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nkzv77f7cNqT7QJ7mBCbyqpX.jpg?f=fotoalbum_medium

Bij de garage was niet veel ruimte om een goede foto te nemen. En buiten is het behoorlijk aan het regenen vandaag. Als meer beelden gewenst zijn dan vraag gerust.
LionofJudah68 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:00:
Nog maar even over software versies: ik heb 5.6. Of is dit "normaal"?
Ook de mijne is voorzien van ID Software 5.6.
Dat zal dan heden de meest recente versie zijn. :)

[edit2]
Een aantal foto's buiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_M8wb86G9DjbYGTuQQG3cZwO1Fo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNGLsSWCKxvcZ3LqLaMzMbQS.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOSLtd68JanZKLXqh13YssDjc14=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vH2yRF6D3zbLCdVLtELhlnWi.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6d7o-KCs7qtpX0QtfpG3R6MuAmA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWC3uKNhNDVz1nCl1UPzf7h2.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGsK1-xcj284WT3fIsFaSod-u50=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1NB0APmJlm5AO4PWwaJUSna.jpg?f=fotoalbum_small
Zonnetje verschuilde zich achter de wolken en liet een enkele keer zijn gezicht zien. :)

[ Voor 73% gewijzigd door Ultraman op 24-10-2025 12:30 . Reden: + foto + nog meer foto's ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ultraman schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:36:

Zat te twijfelen tussen de Aquamarine Blue en de Kings Red. Uiteindelijk semi-blind, alleen video gezien, voor de rode kleur gekozen. Staat hem uitstekend.

[...]

Dit vraagt om een foto uiteraard!

Private lease, koop of zakelijke lease? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:25
LuPo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:24:
[...]

Wordt wel een leuke upgrade van een VW Golf Variant 1.5 TSI '19 naar een VW ID.7 Tourer Pro Limited Edition '25 (MY26). Ja een hele mond vol :+
Goede timing ook, met de aankomende productieproblemen en fabrieksluitingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:34
Is de software soms niet handmatig te updaten dat er zoveel over gesproken wordt? Bij m'n EV6 kan dat zowel betaald als altijd gratis (betaald kan het OTA, maar gratis alleen via een USB stick). Updates waren overigens spaarzaam en meestal ook weinig zeggend (nieuwe interieur geluiden om tot rust te komen staan mij bij haha).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
sn0x0r schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:58:
Is de software soms niet handmatig te updaten dat er zoveel over gesproken wordt? Bij m'n EV6 kan dat zowel betaald als altijd gratis (betaald kan het OTA, maar gratis alleen via een USB stick). Updates waren overigens spaarzaam en meestal ook weinig zeggend (nieuwe interieur geluiden om tot rust te komen staan mij bij haha).
Feiten:
  • De SW van de ID.x range van VW is niet handmatig te updaten door de berijder.
  • De SW van de ID.x range van VW is soms OTA te updaten, liggend aan de huidige versie t.o.v. wat er beschikbaar is - als dit het geval is, is het niet altijd duidelijk dat je de SW-versie daadwerkelijk update - ik meen dat we een maand of 8 geleden een shop update hadden die onderwater ook de SW een .+1 gaf (niet dat het wat doet, of wel, want er zijn geen change notes publiek beschikbaar).
  • De SW van de ID.x range van VW is soms bij de dealer te updaten, liggend aan de huidige versie t.o.v. wat er beschikbaar is - dit is vooral relevant bij de andere ID.modellen waarbij de SW2 en SW3 zeer slecht waren en er geregeld updates nodig waren voor de meeste basale zaken; let op dit is niet relevant voor de ID.7, maar dit is wel de enige echte praktijk ervaring die men met een ID.x heeft met updaten.
  • De SW van de ID.7 voor MY24 van SW4.X updaten naar SW5.X voor enkele features die wél beloofd zijn, maar nooit uitgeleverd (bijv. remote parkeren) staat volgens sommigen die contact gehad hebben met VW op 'gepland voor 2025', maar niemand heeft hier concreet nog wat van gehoord.
  • De SW van de ID.7 voor MY24 van SW4.X updaten naar SW5.X is van wat ik weet enkel 1x uitgevoerd in ik meen Portugal (zie: bdbfz in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" ik heb geen FB dus kan het niet verder uitzoeken) omdat er veel problemen waren bij die specifieke auto.
SW updaten bij VW: :F 8)7 |:( :w ;w :')

Als iemand mijn feiten wil betwisten: graag, maar het liefst wel onderbouwd en niet op de onderbuik of gebaseerd op AI hallucinaties. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

LuPo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:38:
[...]

Dit vraagt om een foto uiteraard!
Daar heb je gelijk in. Wegens het weer geen uitgebreide fotosessie gedaan, maar ik heb er eentje van tijdens het ophalen toegevoegd. :)
Private lease, koop of zakelijke lease? :)
Dit is een zakelijke lease.
Ik ben er wel eentje die goed voor de spullen zorgt. De ID.3 die ik bij de dealer heb geparkeerd kon, volgens mijn vader, bijna zo weer de showroom in. De ID.7 tracht ik net zo goed bij te houden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
True schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:08:
[...]

Feiten:
  • De SW van de ID.x range van VW is soms OTA te updaten, liggend aan de huidige versie t.o.v. wat er beschikbaar is - als dit het geval is, is het niet altijd duidelijk dat je de SW-versie daadwerkelijk update - ik meen dat we een maand of 8 geleden een shop update hadden die onderwater ook de SW een .+1 gaf (niet dat het wat doet, of wel, want er zijn geen change notes publiek beschikbaar).
  • De SW van de ID.x range van VW is soms bij de dealer te updaten, liggend aan de huidige versie t.o.v. wat er beschikbaar is - dit is vooral relevant bij de andere ID.modellen waarbij de SW2 en SW3 zeer slecht waren en er geregeld updates nodig waren voor de meeste basale zaken; let op dit is niet relevant voor de ID.7, maar dit is wel de enige echte praktijk ervaring die men met een ID.x heeft met updaten.
  • De SW van de ID.7 voor MY24 van SW4.X updaten naar SW5.X voor enkele features die wél beloofd zijn, maar nooit uitgeleverd (bijv. remote parkeren) staat volgens sommigen die contact gehad hebben met VW op 'gepland voor 2025', maar niemand heeft hier concreet nog wat van gehoord.
  • De SW van de ID.7 voor MY24 van SW4.X updaten naar SW5.X is van wat ik weet enkel 1x uitgevoerd in ik meen Portugal (zie: bdbfz in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" ik heb geen FB dus kan het niet verder uitzoeken) omdat er veel problemen waren bij die specifieke auto.

Als iemand mijn feiten wil betwisten: graag, maar het liefst wel onderbouwd en niet op de onderbuik of gebaseerd op AI hallucinaties. :+
Dit is Tweakers toch? Kun je bronnen toevoegen voor je beweringen? :+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ultraman schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:22:
[...]

Daar heb je gelijk in. Wegens het weer geen uitgebreide fotosessie gedaan, maar ik heb er eentje van tijdens het ophalen toegevoegd. :)

[...]

Dit is een zakelijke lease.
Ik ben er wel eentje die goed voor de spullen zorgt. De ID.3 die ik bij de dealer heb geparkeerd kon, volgens mijn vader, bijna zo weer de showroom in. De ID.7 tracht ik net zo goed bij te houden. :)
Leuk man, wij waren altijd hetzelfde inderdaad. Zorgde ook hetzelfde voor de lease- als voor een privé auto.
Voor de Golf Variant o.a. een IONIQ5 RWD, Mondeo en Volvo V40 gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
LuPo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:24:
[...]

Wordt wel een leuke upgrade van een VW Golf Variant 1.5 TSI '19 naar een VW ID.7 Tourer Pro Limited Edition '25 (MY26). Ja een hele mond vol :+
Week of 2 terug; maandag geupload, vrijdag akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ruud schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:28:
[...]

Dit is Tweakers toch? Kun je bronnen toevoegen voor je beweringen? :+ :>
Wie eist bewijst, kun jij het (dat wat ik stel) wél dan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

[Afbeelding]

Bij de garage was niet veel ruimte om een goede foto te nemen. En buiten is het behoorlijk aan het regenen vandaag. Als meer beelden gewenst zijn dan vraag gerust.

[...]

Herkenbaar. Zelfde twijfel gehad in kleuren, ook voor rood gekozen. Ik kijk uit naar meer foto’s zodra het weer dat toestaat.
Die van mij is nu in productie.

Heb je nu ook de dynamische naafdoppen? Of hebben ze het logo op de naaf voor aflevering gewoon mooi uitgelijnd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

pim89 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:48:
[...]

Herkenbaar. Zelfde twijfel gehad in kleuren, ook voor rood gekozen. Ik kijk uit naar meer foto’s zodra het weer dat toestaat.

Heb je nu ook de dynamische naafdoppen? Of hebben ze het logo op de naaf voor aflevering gewoon mooi uitgelijnd?
Oe goeie. Zal straks eens kijken. Gezien de posts hier gok ik dat het die naafdoppen zijn.
Weerbericht zegt dat de regen dadelijk terugvalt naar 0,1 mm. Zou qua timing goed passen. Dan maak ik wel wat meer foto's voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 23-10-2025 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:29
In de app van LM staat dat ik rondom 235x45x20 heb ivm afspraak winterbanden. Gelukkig kon ik dat handmatig aanpassen maar wat scherts mijn verbazing, achter 255x40x20. Dus hoogte voor en achter is verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Surfroy01 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:10:
In de app van LM staat dat ik rondom 235x45x20 heb ivm afspraak winterbanden. Gelukkig kon ik dat handmatig aanpassen maar wat scherts mijn verbazing, achter 255x40x20. Dus hoogte voor en achter is verschillend?
Breedset achter omdat er 286pk op de achterwielen zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
pim89 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:48:
[...]

Dynamische naafkappen zijn standaard onder het Black Edition pakket volgens de huidige prijslijst. Wat ik overigens wel komisch vind is dat het Black Edition pakket niet op de GTX geleverd kan worden en de GTX dan ook zonder standaard dynamische naafkappen zit en je die als accessoire moet bij kopen voor € 150 incl. btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis

[...]

Zelfde twijfel, maar Kings Red is gewoon de mooiste met het zwart. Heb je de zwarte velgen? Ennee.. fotoooo! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Surfroy01 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:10:
Het tweede getal in de bandenmaat is de wanghoogte en die wordt genoteerd in een percentage van de breedte. Dus heel gek is het niet, dat de wanghoogte procentueel kleiner is bij een bredere band, om uiteindelijk een nagenoeg even hoge band te hebben.

Overigens zie je hetzelfde bij een ander formaat velg. De maat van de 19" onder de ID.7 is bijvoorbeeld 255/45 R19, dus een hogere wang, kleinere velg, totaal nagenoeg even groot wiel.

[ Voor 13% gewijzigd door JanHenk op 23-10-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ironis schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:24:
[...]

Zelfde twijfel, maar Kings Red is gewoon de mooiste met het zwart. Heb je de zwarte velgen? Ennee.. fotoooo! 8)
Ik heb de Hudson velgen (staan op de foto toch? :) ). Die had ik juist gekozen in plaats van de normale zwarte Bergen velgen die met het Black Edition pakket komen. Ik denk dat door die keuze de mijne een maand eerder geleverd is dan vooraf aangegeven. Mid-augustus besteld en nu in eind oktober al geleverd. Ik vind het best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis
Ultraman schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:40:
[...]

Ik heb de Hudson velgen (staan op de foto toch? :) ). Die had ik juist gekozen in plaats van de normale zwarte Bergen velgen die met het Black Edition pakket komen. Ik denk dat door die keuze de mijne een maand eerder geleverd is dan vooraf aangegeven. Mid-augustus besteld en nu in eind oktober al geleverd. Ik vind het best snel.
Ja, ik zie nu pas je edit. Mooi!
Ik ben nog wel benieuwd naar een zijaanzicht met die Hudson-wielen. Mijn contact bij de LM vind ze lelijk en wil zwarte velgen voor me regelen waarbij we deze inruilen. Ik twijfel nog, want wel duurder in de lease ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ironis schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:51:
[...]

Ik ben nog wel benieuwd naar een zijaanzicht met die Hudson-wielen. Mijn contact bij de LM vind ze lelijk en wil zwarte velgen voor me regelen waarbij we deze inruilen. Ik twijfel nog, want wel duurder in de lease ..
Ik heb een foto gemaakt, maar die is wel wat dichtbij omdat hij op de oprit staat. En een ID.7 vreet de oprit nagenoeg helemaal op ;)
Ik heb besloten dat ik morgenmiddag wat foto's zal maken op een parkeerplek en die hier zal delen. Bovendien laat volgens het huidige weerbericht het zonnetje zich even zien morgen einde dag. Benieuwd hoe de lak er dan uit ziet.

Ook heb ik er al een kleine schade op zitten. Toen ik thuis kwam zag ik dat er tussen portier en koets twee plekjes/puntjes zijn waar de lak er af is. Alsof de gesp van de gordel even tussen de deur heeft gezeten en daar wat lak er af heeft gedrukt. Je ziet de witte primer er onder. Dat heb ik kort na lunch uiteraard even gemeld. Werd net gebeld door de dealer dat ze dat voor mij gaan oplossen middels een spot repair. Met excuses dat ze dat zelf niet gezien hadden met afleveren. Want zo'n mooie auto moet ook mooi afgeleverd worden. Komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:29
JanHenk schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:27:
[...]

Het tweede getal in de bandenmaat is de wanghoogte en die wordt genoteerd in een percentage van de breedte. Dus heel gek is het niet, dat de wanghoogte procentueel kleiner is bij een bredere band, om uiteindelijk een nagenoeg even hoge band te hebben.

Overigens zie je hetzelfde bij een ander formaat velg. De maat van de 19" onder de ID.7 is bijvoorbeeld 255/45 R19, dus een hogere wang, kleinere velg, totaal nagenoeg even groot wiel.
255/235 =1,0851
45/40 =1,125
Dan is de achterband toch echt lager dan de voorband verhoudingsgewijs. Nouja misschien ook gedaan ivm sneeuwkettingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis
Surfroy01 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:15:
[...]

255/235 =1,0851
45/40 =1,125
Dan is de achterband toch echt lager dan de voorband verhoudingsgewijs. Nouja misschien ook gedaan ivm sneeuwkettingen?
Dit is hoe je de werkelijke hoogte van de band berekent:
Hoogte: % x breedte = hoogte
45% van 235mm breedte = 105,75mm hoog
40% van 255mm = 102mm hoog
Verschil is dus maar 3,75mm.
Pak je 35% of 45% kom je op een hoogte van 89,25 of 114,75, aanzienlijk grotere afwijking dan de 3,75mm in het geval van de breedsets van de ID.7

[ Voor 4% gewijzigd door Ironis op 23-10-2025 17:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

[...]

Jouw contact bij de LM gaat niet rijden met je auto toch? Lijkt me belangrijker wat je zelf vindt :)

Overigens vind ik die zwarte velgen spuuglelijk, en juist de 19” Hudsons mooier (en de Montreal 20” nog iets mooier :P)

En wat dacht je anders van deze pareltjes :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyunRbuveojAS0i2KlXnVb_KxPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qF1TgMqo8uyFcUvEpLiOLdGS.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door The Legend op 23-10-2025 17:41 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
The Legend schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:35:
[...]

Jouw contact bij de LM gaat niet rijden met je auto toch? Lijkt me belangrijker wat je zelf vindt :)

Overigens vind ik die zwarte velgen spuuglelijk, en juist de 19” Hudsons mooier (en de Montreal 20” nog iets mooier :P)

[Afbeelding]
Dan kunnen we met onze Volkswagen weer echt bij de McDonalds vertonen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 17:43
[...]

[Afbeelding]
Helemaal mee eens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:54
Bijna wintertijd. Dan kunnen zwarte velgen weer. 🤭

Catch my drift?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shao Kahn
[...]

[Afbeelding]
Een Impreza Turbo belde net, wilt graag zijn velgen terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
True schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:08:
[...]

Feiten:

In DE is het dus (nu wel) mogelijk (weet niet met welke reden) om te updaten in de werkplaats van 5.2 naar 5.4.3 (dus niet OTA) . Zie deze Insta video: https://www.instagram.com...kc/?igsh=emIxaTNrbHVzOXMz

Die animatie in de Hud heb ik met 5.4 niet BTW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

AartJW schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:42:
[...]

In DE is het dus (nu wel) mogelijk (weet niet met welke reden) om te updaten in de werkplaats van 5.2 naar 5.4.3 (dus niet OTA) . Zie deze Insta video: https://www.instagram.com...kc/?igsh=emIxaTNrbHVzOXMz

Ik zie hem wel met 5.4 (af fabriek). Dit is het demo mode filmpje wat erin zit. Er kwam vandeweek wel een update langs, maar die was alleen voor het bijwerken van de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Lancer schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:20:
[...]

Ik zie hem wel met 5.4 (af fabriek). Dit is het demo mode filmpje wat erin zit. Er kwam vandeweek wel een update langs, maar die was alleen voor het bijwerken van de handleiding.
Ga nog eens kijken straks of ik dat filmpje ook heb, maar weet bijna zeker van niet want vorige week HUD nog versteld en dit was me wel opgevallen. Mijn leverdatum was 1 Aug 25.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13

resusaapje

h less

[...]

OTA betekent Over The Autohaus, dus het klopt wel 8)

Man! Hij werd geïnformeerd dat hij voor een update zijn auto TWEE DAGEN bij ze moest achterlaten 8)7

Wat mis ik m'n Tesla :'(
(Als die CEO toch niet zo'n eikel was hè... |:( )

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:43
resusaapje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:32:
[...]

Man! Hij werd geïnformeerd dat hij voor een update zijn auto TWEE DAGEN bij ze moest achterlaten 8)7

Vooral voor de software? Dat is inderdaad een wereld van verschil. Werkt gewoon altijd en altijd goed.

Ik heb naast een id4 een tesla m3, eerstgenoemde wordt gevangen door de id7 over een paar weken.

Ik vind die M3 wel vrij armoedig verder, stoelen zitten niet lekker en zomers zijn ze bloedheet. De auto is mega hard geveerd en slecht afgewerkt. Ja hij is lekker vlot maar voor de lange ritten en wat comfort zou ik er zeker niet meer voor kiezen. Je merkt het vooral wanneer je overstapt van de een naar de ander. Klasse apart hoor, zeker tov de ID7.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[...]

Ik heb in mijn eerdere post vier buiten foto's toegevoegd. Hopelijk geeft dat wat beter beeld van een rode Tourer met de Hudson velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
[...]
In het filmpje toont hij hoe hij die animatie ziet tijdens het verstellen van de HUD-positie. Hij vertelt dat hij nog niet gechecked heeft of hij het bij normale navigatie ook ziet. Ik denk dat we er van uit mogen gaan dat dat NIET het geval is. Dit is gewoon een preprogrammed animatie om het verstellen van de HUD-positie te verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:52
resusaapje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:32:
[...]

Ja, eens!
De ID.7 is veel ruimer en comfortabeler op de snelweg, maar verder…
Infotainment loopt achter, app is nog altijd primitief. Gekke uitval van de electronica door los stekkertje.
Slechte ruitenwissers, stuiteren al na slechts 7000 hoofdzakelijk zomerse kilometers.
Geluid van de audio installatie is duidelijk minder. Ik vond de tesla stoelen ook lekker zitten, zeker de nieuwe geventileerde van Highland. Die was ook duidelijk beter afgemeerd dan m’n MY20 M3, zonder het sportieve weggedrag te verliezen.
Services is beter geregeld, moet hier via de lokale overbezette dealer wat een stel prutsers zijn.
De M3 ben ik nooit langer kwijt geweest dan een uur oid voor banden wissels en dergelijk onderhoud.

[ Voor 5% gewijzigd door Puppetmaster op 24-10-2025 12:56 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13

resusaapje

h less

Ultraman schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:29:
[...]

Ik heb in mijn eerdere post vier buiten foto's toegevoegd. Hopelijk geeft dat wat beter beeld van een rode Tourer met de Hudson velgen.
Nice. Goeie kleur ook 8)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:47

Crusader

Arc Nature

bdbfz schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:33:
[...]

In het filmpje toont hij hoe hij die animatie ziet tijdens het verstellen van de HUD-positie. Hij vertelt dat hij nog niet gechecked heeft of hij het bij normale navigatie ook ziet. Ik denk dat we er van uit mogen gaan dat dat NIET het geval is. Dit is gewoon een preprogrammed animatie om het verstellen van de HUD-positie te verbeteren?
Ik herken in mijn HUD alles wat er op de demo te zien is, behalve die oranje auto op z'n kant (nog geen ongeval meegemaakt die dat zou moeten triggeren). De witte auto die jou lijkt in te halen wordt ook niet op die manier getoond, maar moet een real-life auto voorstellen want daarvan herken ik ook de lijnen en pijltje wat de HUD laat zien.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:05
Puppetmaster schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:53:
[...]

Ja, eens!
De ID.7 is veel ruimer en comfortabeler op de snelweg, maar verder…
Infotainment loopt achter, app is nog altijd primitief. Gekke uitval van de electronica door los stekkertje.
Slechte ruitenwissers, stuiteren al na slechts 7000 hoofdzakelijk zomerse kilometers.
Geluid van de audio installatie is duidelijk minder. Ik vond de tesla stoelen ook lekker zitten, zeker de nieuwe geventileerde van Highland. Die was ook duidelijk beter afgemeerd dan m’n MY20 M3, zonder het sportieve weggedrag te verliezen.
Services is beter geregeld, moet hier via de lokale overbezette dealer wat een stel prutsers zijn.
De M3 ben ik nooit langer kwijt geweest dan een uur oid voor banden wissels en dergelijk onderhoud.
Tja ik kies een auto op hoe die rijdt, hoe comfortabel die is, hoe die er uit ziet, hoe uitgerust je bent na een lange rit, hoe veilig die is, de actieradius.
Niet op wat voor app er bij zit en of je vaak updates van software krijgt. Het stuk software dat belangrijk ie is TA en laat die (op snel- en provinciale wegen) nou minimaal net zo goed of beter werken dan bij tesla. En de bediening in de auto is belangrijk maar ook meer dan in orde in de VW.
Ik heb heel veel collega’s met een tesla en die hebben overal condens en vocht in de auto, lak die eraf valt waar je bij staat. Rijden als een ongeveerde kart en afwerkingsniveau is lik mn vestje.

Ieder zn meug en oh ja wie de CEO is interesseert me ook geen biet. Durf te stellen dat wij allemaal zonder Google niet weten wie de ceo is van Renault, Volkswagen, Toyota of general motors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:33
pim89 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:28:
[...]

Same here: deed ergens al de aanname dat het misschien wel bewust zou zijn. Ook die van mij zou in de week van 27 oktober geproduceerd worden en ik kreeg gisteravond bericht dat ze begonnen waren.
De mijne ook! Heb jij al wat gehoord over een afleverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Oceria

I've been in between....

Ik mag me hier ook aanmelden. Zojuist is de private lease van een stonewashed blue id.7 tourer pro s l.e. Goedgekeurd. De dealer (Century Groningen) verwacht hem in week 52 af te leveren. Gezien de kerstballen van die week denk ik eerder week 2 2026.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Laatst online: 20:25
Oceria schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:35:
Ik mag me hier ook aanmelden. Zojuist is de private lease van een stonewashed blue id.7 tourer pro s l.e. Goedgekeurd. De dealer (Century Groningen) verwacht hem in week 52 af te leveren. Gezien de kerstballen van die week denk ik eerder week 2 2026.
De dealer vertelde me dat er in december geen auto’s worden afgeleverd vanwege de restwaarde (in mijn geval gaat het om een VW ID.4 LE, maar dat zou geen verschil moeten maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Oceria

I've been in between....

Schepseltje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:45:
[...]

De dealer vertelde me dat er in december geen auto’s worden afgeleverd vanwege de restwaarde (in mijn geval gaat het om een VW ID.4 LE, maar dat zou geen verschil moeten maken).
Klinkt alsof uw dealer geen zin heeft om van de pepernoten en gevulde kalkoen af te blijven ;)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Schepseltje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:45:
[...]

Dat is echt wel achterhaald inmiddels. Zeker in deze decembermaand is het extreem druk bij alle dealers in Nederland om maar zoveel mogelijk leaseauto's af te leveren vanwege de bijtelling.

De mijne staat nog op wk1/26. Stap 1 in het 9 stappen-programma dat sommige dealers hebben om het wachten aangenaam te maken. Maar ik vind het maar irritant dat er geen vooruitgang is 😁

Laadpaal is in ieder geval aangesloten vandaag dus laat maar komen. 😁

[ Voor 11% gewijzigd door Ruud op 24-10-2025 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Heftug schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:31:
[...]

De mijne ook! Heb jij al wat gehoord over een afleverdatum?
Nee, maar gaat ook niet veranderen bij mij denk ik. Hij mag niet eerder dan 27-11 geleverd worden. Daar was de productiedatum ook op afgestemd. Viel me toen op dat dit vier weken voor de vroegste afleverdatum was.
Ik heb overigens ook geen idee hoe lang het daadwerkelijke productieproces duurt, dus wanneer de volgende statusupdate kan komen.

Overigens is die van mij wel vroeg besteld. Heb toen nog niet MY26 besteld. Ben benieuwd wat er dan nu geleverd wordt.
Pagina: 1 ... 72 73 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1