Uiteindelijk heb ik mijn Pro LS Liftback met 20 inch in ontvangst mogen nemen vorige week woensdag.
Let op- onderstaande ervaringen zijn komend vanuit een Mercedes EQC. Ik ben me ervan bewust dat dat een andere klasse auto is.
- Op de 1e volle accu haalde ik 470 km en er was nog 150 beschikbaar. ik meen dat gemiddelde gebruik 14.2 kW was, bij 13C tot 16C en mix van snelweg, binnendoor, stad en limburgse heuvelland. Zeer zeer blij mee.
-Geluid isolatie valt tegen, had iets meer demping verwacht.
-Gebruikte materialen interieur niet overal even premium.
-Comfort onderstel valt iets tegen, had iets meer smoothness verwacht.
-Binnenruimte echt prima, ben 1m96, maar mijn rechterknie zit ook niet knel tegen middenconsole.
-Stoelen inc massage en ventilatie wel fijn, maar bovenkant rug zou iets meer "in" de stoel mogen vallen.
-Display echt veel te groot

. zou het graag willen weg/inklappen tijdens rijden.
-De HUD doet daarintegen prima werk. heb ook ondanks bril geen enkele last van aflezen.
-Merk nog niet veel verschil tussen Comfort en Sport. meer testing nodig.
-Ding is echt lang. past maar net/ net niet in parkeervakken

- Audioinstallatie op zich prima, maar had meer gehoopt. Subwoofer idd ondermaats. denk dat het vooral komt omdat ze hem helemaal achter en onderin auto hebben gezet? in de Merc zat die achter schutbord en voelde je hem lekker in je voet trillen.de Burmeister was soweiso van anere planeet qua kwaliteit geluid,
-Verassend dat ik via de capacitieve knoppen op rechterkant stuur niet door display kan bladeren. matter of fact, vaak kan je als je ergens in menu zit via scherm ook niet simpelweg een stap terug omhoog volgens mij.
-Menu's sowieso nodeloos ingewikkeld. ventilatie roosters instellen echt te lastig. Snelkeuze opties bovenaan menu heeft te weinig plekken (5 meen ik?)
-Dashboard zelf echt dodelijk saai, maar dat wist ik.
-Heb witte bekleding gekozen en die is nog mooier dan verwacht. Microvezel voelt goed aan en kleur is een soort as-wit. nice.
-cool dat ik vanuit bestuurdersstoel de optie heb op de instelling van de bijrijdersstoel in te stellen ( via menu)
-vreemd dat ik de ventilatierichting voor de achterbank niet kan instellen?
-EDIT: Ida is niet al te slim. geen spelletjes, weinig commando's ( ja ik heb de lijst met commando's). je kunt wel NOS website laten voorlezen, maar Chat GPT zit er niet in
Al met al erg tevreden al lijkt bovenstaande aan de negatieve kant maar dat komt zoals gezegd door mijn gekleurde bril.
[
Voor 3% gewijzigd door
Shao Kahn op 22-10-2025 15:00
]