• appelstruike
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:04
Vandaag bericht ontvangen dat ze 1-11 niet gaan halen. Verwachte levering aan dealer is 14-11. Bestelling was al ergens in juni. Tourer Pro LE met int+.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:02
RandomNick schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:46:
[...]

In mijn vorige passat had het deurvak helemaal achterin een speciale uitsparing voor hesjes. Heeft de ID7 deze niet? Het is een smalle uitsparing waar verder niks in past, maar een hesje perfect bleef zitten.
Ik denk dat ik in een video op YT vandaag zag dat de ID.7 ook een dergelijk vak heeft. Iemand die de auto al heeft die dit kan bevestigen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXYDOHxc9zC53ZIVSaxXMYBW-iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRMiozY9BDe1m1vODkDxHh6p.jpg?f=fotoalbum_large

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:48
RandomNick schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:32:
[...]

Ik denk dat ik in een video op YT vandaag zag dat de ID.7 ook een dergelijk vak heeft. Iemand die de auto al heeft die dit kan bevestigen?
Klopt. Zowel bij de bestuurder links als bij de passagier rechts.

[ Voor 30% gewijzigd door bdbfz op 16-10-2025 18:45 ]

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-02 23:24
De mijne is zelfs met hesjes geleverd op die plek door Hoogeboom.

[ Voor 14% gewijzigd door DaMenaz op 16-10-2025 21:24 ]

Catch my drift?

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20-01 13:59
gompie97 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:36:
[...]

Fantastisch nieuws! Wanneer heb je 'm besteld en wat voor uitvoering? Zelf begin ik een beetje te zweten bij mijn verwachte leverdatum van 26-12 ...
Hij is half augustus besteld. ID.7 Tourer Limited Edition Pro, King’s Red.

Productie was uitgesteld ivm leveringsproblemen van de zwarte velgen.
Levertijd na bestelling komt dus op ongeveer 3 - 3,5 mnd

• Ironis
DaMenaz schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:16:
[...]

Mooi vooruitzicht! En Oostenrijk past 'm prima! 8)

[Afbeelding]
_/-\o_

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:30
Gisteren eindelijk te voet naar de garage kunnen gaan om met een nieuwe wagen terug te komen :*) .
Komende van een Peugeot 308SW voorloopwagen is de grootte wel even wennen, maar rijdt heerlijk.
Er zijn echt wel stappen gezet in kwaliteit en software (heb bij de vorige baas een ID.4 met SW 3.7 gereden)

Bij aflevering geen problemen gehad met gebruiker te koppelen en zowel de gewone app als de parkeer app en voorlopig heb ik een exemplaar met goede wissers :9 .
Software bij aflevering: 5.4

Enkel bij het thuiskomen kwamen de kids er achter dat het bedieningspaneel van de passagiersklimatisatie achteraan los in de behuizing zit, dus toch nog een tripje langs de garage maken vandaag |:(

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-02 12:56
Oi, 5.4 al! Ben benieuwd wat daarin gefixed is. Ik zit nog steeds op 5.2.

• fwp
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:48

fwp

Zat laatst op Google 😏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DH6UhxKrIoYjkmWBuK2WzvhoiPQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lkr7U1PMcF6M1tizNyFkrCy5.png?f=fotoalbum_large

• fwp
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:48

fwp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXpq1284tqlAIaYdtObtUY90mtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HNWUNOVVkwK2MSdSWI62TBFo.png?f=fotoalbum_large

Heb deze ID.7 Tourer. Pro Limited Edition kings red met de Trondheim velgen in bestelling staan. Doorloop is zo’n 10-12 weken en zou voor de kerst geleverd moeten worden. In ieder geval minimaal dit jaar nog op kenteken ivm bijtelling natuurlijk.

De 2 + pakketten kunnen kiezen en een trekhaak. Warmtepomp vond ik zonde geld en hoop geen spijt te krijgen van het achterwege laten van de S. Iets kleinere accu, iets minder snel laden. Is voor mij alleen maar relevant voor vakanties etc. Heb een gezin met 2 jonge kinderen, 3u + doorjekkeren naar je bestemming doe ik niet meer 😁
Zwart interieur genomen. Vond de grijs achtige een beetje smütsich? overkomen. Mijn referentie van een Tesla met witte bekleding, wat ik goed te doen vond.

Ben benieuwd, proefrit was heerlijk. Zin in de volgende massage. Ben benieuwd in het rood ook. Die zijn er niet veel las ik al in eerdere berichten.
Leuk om fora mee te lezen met jullie.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
fwp schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:37:
[Afbeelding]

Heb deze ID.7 Tourer. Pro Limited Edition kings red met de Trondheim velgen in bestelling staan. Doorloop is zo’n 10-12 weken en zou voor de kerst geleverd moeten worden. In ieder geval minimaal dit jaar nog op kenteken ivm bijtelling natuurlijk.
Trondheim for the win!

Ik ben ook, bewust, niet voor de S gegaan. Die paar keer per jaar dat het nuttig is zijn op 1 hand te tellen voor me. Dat geld hou ik liever in mijn zak.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Is dat een AI antwoord? Zo ja zou ik mijn vraagtekens hierbij hebben.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• Ironis
fwp schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:37:
[Afbeelding]

De 2 + pakketten kunnen kiezen en een trekhaak. Warmtepomp vond ik zonde geld en hoop geen spijt te krijgen van het achterwege laten van de S. Iets kleinere accu, iets minder snel laden. Is voor mij alleen maar relevant voor vakanties etc. Heb een gezin met 2 jonge kinderen, 3u + doorjekkeren naar je bestemming doe ik niet meer 😁
Zwart interieur genomen. Vond de grijs achtige een beetje smütsich? overkomen. Mijn referentie van een Tesla met witte bekleding, wat ik goed te doen vond.

Ben benieuwd, proefrit was heerlijk. Zin in de volgende massage. Ben benieuwd in het rood ook. Die zijn er niet veel las ik al in eerdere berichten.
Leuk om fora mee te lezen met jullie.
Goede keus! Vooral de kleur 8)

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-02 12:56
True schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:25:
[...]

Is dat een AI antwoord? Zo ja zou ik mijn vraagtekens hierbij hebben.
Als ik zelf google dan is dat wat ik terug krijg. Lijkt van een Skoda site af te komen.

https://share.google/yKTAzcIjWr7Wbt6LI

[ Voor 7% gewijzigd door asaki op 17-10-2025 18:02 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
asaki schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:54:
[...]

Als ik zelf google dan is dat wat ik terug krijg. Lijkt van een Skoda site af te komen.

https://share.google/yKTAzcIjWr7Wbt6LI
Dus samengevatte update-informatie van een .cz site voor een Enyaq over een versie update die (onderwater) mogelijk vergelijkbaar is, maar voor een andere merk en type auto is wordt gebruikt om aannames in te vullen in een topic over de VW ID.7.
Veeg mij maar op, AI mag hallucineren, maar shit in = shit out.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-02 18:51
True schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:55:
[...]

Dus samengevatte update-informatie van een .cz site voor een Enyaq over een versie update die (onderwater) mogelijk vergelijkbaar is, maar voor een andere merk en type auto is wordt gebruikt om aannames in te vullen in een topic over de VW ID.7.
Veeg mij maar op, AI mag hallucineren, maar shit in = shit out.
Jouw perspectief is natuurlijk het glas compleet leeg en vrij negatief.
De eerder gedeelde onderwerpen komen deels overeen met wat op de genoemde website staat.

Ik zeg in ieder geval bedankt voor het delen, baat het niet schaadt het niet O+

Groetjes van G

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Garrettvr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:08:
[...]

Jouw perspectief is natuurlijk het glas compleet leeg en vrij negatief.
De eerder gedeelde onderwerpen komen deels overeen met wat op de genoemde website staat.

Ik zeg in ieder geval bedankt voor het delen, baat het niet schaadt het niet O+
Wat je nu krijgt is dat men een valse perceptie krijgt en verwachtingen. De 'noodzaak' om naar 5.4 te willen updaten.
Ik help iedereen dan even uit de droom en zet ze met beide benen op de grond: VW heeft het niet zo met SW en met updaten, als we wat krijgen is het op goed geluk.

Dit is hetzelfde als die foute informatie die hier rondbazuinde over de 3-zone climate die nieuw zou zijn in de MY26. Ondanks dat het vrijwel direct werd gepareerd, heb ik het nog drie keer door anderen gepost zien worden met 'ik heb gelezen dat'. :X

M.b.t. de overeenkomst van de Skoda website, daar wordt ook niet geduid of het nieuwe features zijn vanaf de 4.X of vanaf de 5.X variant dus dat kun je ook niet uit opmaken. Een AI samenvatting hiervan wordt er niet beter van, om even te quoten: "may include bug fixes and performance improvements", ah joh ;)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:35
True schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:22:
[...]

Dit is hetzelfde als die foute informatie die hier rondbazuinde over de 3-zone climate die nieuw zou zijn in de MY26. Ondanks dat het vrijwel direct werd gepareerd, heb ik het nog drie keer door anderen gepost zien worden met 'ik heb gelezen dat'. :X
Dat komt omdat je die berichten ervoor kreeg als je in het topic zocht op MY26. De berichten die het ontkrachten kreeg ik er met deze zoekterm toen niet voor...

Misschien kun je het in de TS zetten? :X

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 18-10-2025 07:09 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02 12:40

Lancer

What the......

Het lijkt erop dat ik mijn laadprobleem gefixed heb. Waar de auto initieel nog wel eens een fout wilde geven wanneer ik de laadpaal van pauze afhaalde (ivm de dynamische stroomprijs) werkt het stoppen en starten van laden op de auto zelf wel goed (Home Assistant for teh win).

Nu de volgende laadbug. Nadat de auto klaar was met laden zie ik dat midden in de nacht, wanneer het laden al gestopt was op 80%, de laadlimiet opeens op 100% wordt. Volgens mij heb ik dat hier ook wel eens langs zien komen en ook op het Inet wordt dit gedrag beschreven. (Ik heb geen laadlocaties ingesteld).

Volgende automation geschreven die de laadlimiet terugzet als deze uit zichzelf naar een andere waarde gaat. Eens zien hoe dit werkt.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45

Crusader

Arc Nature

De VW app communiceert niet meer met mijn ID.7 en laat een oude status van gisteren zien. Stukje gereden en opgeladen maar status blijft ongewijzigd. Ontgrendelen via de app werkt ook niet, blijft hangen.
Is dit een producteigenschap die vaker voorkomt en is er ergens een statuspagina van de VW diensten te vinden?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Crusader schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:47:
De VW app communiceert niet meer met mijn ID.7 en laat een oude status van gisteren zien. Stukje gereden en opgeladen maar status blijft ongewijzigd. Ontgrendelen via de app werkt ook niet, blijft hangen.
Is dit een producteigenschap die vaker voorkomt en is er ergens een statuspagina van de VW diensten te vinden?
https://support.volkswage...l/vw-connect-probleem-app

En waarschijnlijk is er nu bij VW (serieus!!) géén probleem bekend en zit het falen van de App in de verbinding tussen je auto en de leverancier van de roaming 4G verbinding (Voor NL lopen deze verbindingen over het Vodafone netwerk middels een WholeSale contractor) óf in je eigen verbinding. Slecht 4G bereik óver dat eerst genoemde netwerk is overigens meestal de oorzaak van het falen van de App.

Hier, Zuid/Oost Noord-Brabant' meteen even gekeken.... Auto opent en sluit perfect middels de App 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 18-10-2025 16:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Will_M schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:58:
[...]

https://support.volkswage...l/vw-connect-probleem-app

En waarschijnlijk is er nu bij VW (serieus!!) géén probleem bekend en zit het falen van de App in de verbinding tussen je auto en de leverancier van de roaming 4G verbinding (Voor NL lopen deze verbindingen over het Vodafone netwerk middels een WholeSale contractor) óf in je eigen verbinding. Slecht 4G bereik óver dat eerste netwerk is overigens meestal de oorzaak van het falen van de App.

Hier, Zuid/Oost Noord-Brabant' meteen even gekeken.... Auto opent en sluit perfect middels de App 8)
Ik verwacht dat dit ook vanzelf weer oplost. Bereik van 4G netwerk is prima volgens infotainment scherm. Is het ook altijd geweest hier thuis, sta pal naast een gebouw waarop alle mobiele aanbieders een antenne hebben staan.

Over paar weken gaat de auto (net in bezit) weer terug naar de dealer omdat de parkeerapp het één keer gedaan heeft en sindsdien niet meer. Opnieuw koppelen geeft geen QR code in de auto dus kan niks scannen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Crusader

Veel kans dat de dealer als éérste stappen je auto terug gaat zetten naar de fabrieksinstellingen waarna je zélf je auto weer als 'nieuwe hoofdgebruiker' aan moet gaan melden middels een verse installatie van de VW-App op Jouw telefoon.... En daarna vervolgens ook de Remote Park App opnieuw mag gaan downloaden én koppelen.

Dat soort zaken kun je ook zelf doen op een vrije zaterdagmiddag (kost misschien 10 minuten van je tijd, in plaats van een ritje naar de dealer + het wachten....).

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Will_M schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:32:
@Crusader

Veel kans dat de dealer als éérste stappen je auto terug gaat zetten naar de fabrieksinstellingen waarna je zélf je auto weer als 'nieuwe hoofdgebruiker' aan moet gaan melden middels een verse installatie van de VW-App op Jouw telefoon.... En daarna vervolgens ook de Remote Park App opnieuw mag gaan downloaden én koppelen.

Dat soort zaken kun je ook zelf doen op een vrije zaterdagmiddag (kost misschien 10 minuten van je tijd, in plaats van een ritje naar de dealer + het wachten....).
In mijn geval niet, dat is wat ik voorstelde aan de Connect helpdesk maar die zeiden dat ze een technisch artikel hadden dat ze doorsturen naar mijn dealer om dat daar uit te laten voeren. Moet echt bij de dealer gebeuren. Ze zeiden, net als de dealer, dat een fabrieksreset met een kanon op een mug schieten is en echt als laatste poging moet worden ondernomen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Crusader schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:17:
[...]

In mijn geval niet, dat is wat ik voorstelde aan de Connect helpdesk maar die zeiden dat ze een technisch artikel hadden dat ze doorsturen naar mijn dealer om dat daar uit te laten voeren. Moet echt bij de dealer gebeuren. Ze zeiden, net als de dealer, dat een fabrieksreset met een kanon op een mug schieten is en echt als laatste poging moet worden ondernomen.
Als dat een wekelijks ritueel zou gaan worden dan geef ik ze gelijk, maar...... Nu lijkt het er meer op dat er érgens een verdienmodel aan het 'praten' is geweest.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:17
Mijn vrouw kreeg de bijrijders deur van binnenuit niet open. Ik zag wel dat de spiegel een oranje waarschuwing gaf dat er iets achter/naast de auto was. Inderdaad een fietsers die langs gereden kwam. Is dat een beveiliging dat je niet iets zomaar met de deur raakt? Dat is best wel een goede safety dan.

Zo heb ik regelmatig dat ik mij oprit afrij en een tak of klein iets inde tuin ervoor zorgt dat noodrem er keihard intrapt. Schrik mij elke keer een hoedje om het netjes uit te drukken. Wilde dit eigenlijk uitzetten totdat ik van de week iemand ophaalde van een druk station en ik vrij onoverzichtelijk achteruit moest rijden en er een fatbike (ofcourse) vanuit het niets aangevlogen kwam. Auto trapte weer vol op de rem maar nu ter voorkoming van een serieuze aanrijding, toch maar aan laten staan en mijn tuin snoeien.

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:47

resusaapje

h less

Surfroy01 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:50:
Mijn vrouw kreeg de bijrijders deur van binnenuit niet open. Ik zag wel dat de spiegel een oranje waarschuwing gaf dat er iets achter/naast de auto was. Inderdaad een fietsers die langs gereden kwam. Is dat een beveiliging dat je niet iets zomaar met de deur raakt? Dat is best wel een goede safety dan.

Zo heb ik regelmatig dat ik mij oprit afrij en een tak of klein iets inde tuin ervoor zorgt dat noodrem er keihard intrapt. Schrik mij elke keer een hoedje om het netjes uit te drukken. Wilde dit eigenlijk uitzetten totdat ik van de week iemand ophaalde van een druk station en ik vrij onoverzichtelijk achteruit moest rijden en er een fatbike (ofcourse) vanuit het niets aangevlogen kwam. Auto trapte weer vol op de rem maar nu ter voorkoming van een serieuze aanrijding, toch maar aan laten staan en mijn tuin snoeien.
Dat klopt. Lees de handleiding maar eens 8)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Will_M schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:25:
[...]

Als dat een wekelijks ritueel zou gaan worden dan geef ik ze gelijk, maar...... Nu lijkt het er meer op dat er érgens een verdienmodel aan het 'praten' is geweest.
Voor mij is het gratis, garantie.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Crusader schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:55:
[...]

Voor mij is het gratis, garantie.
Gratis als in: Je hebt er zélf al (gewoon) voor betaald bij de aanschaf .... 8)

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:17
resusaapje schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:53:
[...]

Dat klopt. Lees de handleiding maar eens 8)
Heb ik gedaan zoals ik studeer(de) alles vluchtig doorlezen 😂 heb wel wat beters te doen met mijn tijd en if everything fails TTRTFM 😂😂😂

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Will_M schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:50:
[...]

Gratis als in: Je hebt er zélf al (gewoon) voor betaald bij de aanschaf .... 8)
Dan kan ik er maar beter gebruik van maken nietwaar

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-02 22:31
Hier in september ook de melding gekregen dat de Bergen wielen niet dit jaar geleverd konden worden. Gekozen voor de Hudson variant waar ik achteraf een beetje spijt van heb gekregen. Onlangs nog gevraagd of er achteraf nog iets geregeld kon worden. De LM kwam met deze oplossing (19 inch) voor € 645 inclusief BTW:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbQOoAyUDjbYNFtWnwl0xpL1wBA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7IBc6Xa1BF0bMXe0UPTJdMOt.jpg?f=user_large

Hebben jullie enig idee welke velgen dit zijn?

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:55
lochtejans schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:50:
Hier in september ook de melding gekregen dat de Bergen wielen niet dit jaar geleverd konden worden. Gekozen voor de Hudson variant waar ik achteraf een beetje spijt van heb gekregen. Onlangs nog gevraagd of er achteraf nog iets geregeld kon worden. De LM kwam met deze oplossing (19 inch) voor € 645 inclusief BTW:

[Afbeelding]

Lijken op zwarte ID3 velgen in deze brochure:
https://www.volkswagen.nl...-Accessoires-magazine.pdf

Gevonden via Google search met het plaatje wat je stuurde.

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:33

[Afbeelding]

Die kreeg ik van A-point als alternatief voor de bergen velgen aangeboden, waren toen zonder meerprijs. Ik heb geen idee welke dit zijn.

• Ruud
  • Nu online

[Afbeelding]

Let even goed op de maat. Als het ID.3 velgen zijn past dat echt niet met de standaard bandenmaat van een ID.7.

Volgens Google heeft een ID.3 7.5j velgen vs 8.5j aan de achteras van een ID.7. Dat is een inch minder breed. Daar krijg je geen 255 brede band op.
mark322 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

Lijken op zwarte ID3 velgen in deze brochure:
https://www.volkswagen.nl...-Accessoires-magazine.pdf

Gevonden via Google search met het plaatje wat je stuurde.
De ID.7 velgen uit de brochure wil ik ipv de Trondheims... O+ Niet duur ook inclusief all seasons. Ware het niet dat de aanbieding afgelopen is. Ik zal de bekende oem velgenhandels eens in de gaten houden.

• Ironis

[Afbeelding]

Google Lens, eerste resultaat:
https://www.google.com/ur...Z4dmBsJADFQAAAAAdAAAAABAE

MAK wielen, maar als je bij Giva Wheels zelf zoekt op velgen geschikt voor de ID.7 kom ik deze ook tegen, maar niet als breedset:
https://www.givawheels.nl...-black/?product=1#results

Breedset houdt in dat de achterbanden (bij de aandrijflijn) breder zijn dan de voorbanden. Ik weet niet wat de implicaties zijn voor het rijplezier als je de achterbanden net zo smal doet als voor, maar het is niet voor niets breder bij de geleverde velgen, dunkt me.
Voor is 235 en achter 255 bij een breedset.

[ Voor 16% gewijzigd door Ironis op 19-10-2025 12:09 ]

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-02 09:20
DaMenaz schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:46:
Ik had hiervoor een 800v en ja, de piek was hoger, maar de totale snellaadbeurt was vergelijkbaar. De ID.7 heeft een goede curve.
Nu kom ik alleen in de vakantie bij een snellader, dus sowieso een non-issue voor mij, maar het verschil tussen de ID.7 en de EV6 met een accu van vergelijkbare grootte, vind ik verwaarloosbaar. Dan moet je echt met de stopwatch naast de auto gaan staan.
Valt me wel op dat ze altijd een hogere piek halen dan in de folder. De EV6 heb ik op 245 kW gehad (235 kW in de folder) en de ID.7 al op 185 kW ipv de geadverteerde 175 kW)
Sowieso is de ID7 daarin beter denk ik. APP550 is rete efficiënt en de auto is veel aerodynamisch er dan die EV6. Goede keus :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-02 22:31
Bij de mail van de LM stond ook “Zomer Hankook 235/50R19 + 255/45R19”.

• Spekkie99
Ruud schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:37:
[...]

Let even goed op de maat. Als het ID.3 velgen zijn past dat echt niet met de standaard bandenmaat van een ID.7.

Volgens Google heeft een ID.3 7.5j velgen vs 8.5j aan de achteras van een ID.7. Dat is een inch minder breed. Daar krijg je geen 255 brede band op.

[...]

De ID.7 velgen uit de brochure wil ik ipv de Trondheims... O+ Niet duur ook inclusief all seasons. Ware het niet dat de aanbieding afgelopen is. Ik zal de bekende oem velgenhandels eens in de gaten houden.
Mijn dealer ruilt het standaard alternatief voor de bergen velgen in voor een velg die ik wil, met bijbetaling uiteraard maar er was nog ruimte in mijn lease budget.

• Ruud
  • Nu online
Spekkie99 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:59:
[...]

Mijn dealer ruilt het standaard alternatief voor de bergen velgen in voor een velg die ik wil, met bijbetaling uiteraard maar er was nog ruimte in mijn lease budget.
Mooi, dan kun je in ieder geval kiezen voor niet-zwarte velgen :+ Welke worden het?

• Spekkie99
Ruud schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:19:
[...]

Mooi, dan kun je in ieder geval kiezen voor niet-zwarte velgen :+ Welke worden het?
Dat is grappig, ik wilde juist wel perse zwarte velgen onder de witte auto. Het worden de Skagen.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Crusader schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:47:
Mocht iemand anders hier ooit tegenaan lopen, het is (in mijn geval) opgelost door in het infotainment systeem onder het gebruikersprofiel de settings te openen en de privacysettings ("Privésfeerinstellingen") even aan te passen. In mijn geval stonden de opties "Voertuig-/gebruiksgegevens" en "Positiegegevens verzenden" al aan, maar toen ik deze even uitschakelde en weer inschakelde werd de auto vrijwel direct weer herkend in de VW app met actuele gegevens.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 20:12

The Legend

*Plop*

Iemand die dit herkent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFhKeA3A1n7HxkLUAkklysbHAyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7KDCxjAnYHZ3vF1l7ytwk0H0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keFeRrAX1Y5MBy9CxtZJCojxAUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acm1840pkBxuBNUfLabU2tEw.jpg?f=fotoalbum_large

Schuimrubber dat onder spoiler begint uit te piepen?

Ik ben toch malle pietje niet!

• DaMenaz

[Afbeelding]

Komen de trommeltjes lekker in uit. 😁

Catch my drift?

• janssenben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 09:33
Mocht er iemand deze week een trailer met een ID.7 Tourer Pro S Scale Silver met exterieur pakket zien rijden, dan hou ik me aanbevolen voor een foto...

YouTube: Wachten duurt lang

[ Voor 9% gewijzigd door janssenben op 20-10-2025 10:31 . Reden: hyperlink pakte niet het plaatje zoals verwacht ]

• DaMenaz
janssenben schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:30:
Mocht er iemand deze week een trailer met een ID.7 Tourer Pro S Scale Silver met exterieur pakket zien rijden, dan hou ik me aanbevolen voor een foto...

Haalde gisteren op de A348 bij Velp nog een GTX Tourer in in Scale Silver. Mooie combi (2x).

Catch my drift?

• LuPo
janssenben schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:30:

Misschien kan @Crusader ons nog een foto sturen van een Scale Silver :p

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:26
Cries in 4.0 :(

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-02 13:56
Mijn vriendin reed gisteren voor het eerst alleen een lang stuk. Ze klaagde dat de auto te koud was, ondanks dat de temperatuur op 21.5 stond.

Ik zag wel dat de climate control niet op automatisch stond. De airco/verwarming zou desondanks 'gewoon' moeten werken toch?

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:02
I feel your pain in 4.1

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Knul schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:34:
Mijn vriendin reed gisteren voor het eerst alleen een lang stuk. Ze klaagde dat de auto te koud was, ondanks dat de temperatuur op 21.5 stond.

Ik zag wel dat de climate control niet op automatisch stond. De airco/verwarming zou desondanks 'gewoon' moeten werken toch?
Het is een bekend MEB ding dat ie, wanneer de wagen op temperatuur is, meer koude lucht gaat blazen in plaats van warm. In het Enyaq topic ook meermaals klachten voorbij zien komen. Zelf niet zo'n last van, maar mijn vriendin klaagt er ook wel eens over als we samen op pad zijn...

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• JanHenk
  • Niet online
Het was goed weer, dit weekend 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxkqFCg2XNGM7JxHnzpCJ2nOC3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tBPMTDXu9nPG3g4HmlDOUNx.jpg?f=fotoalbum_large

Raad de kleur :+

• Crusader

Crusader

Arc Nature

LuPo schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:53:
[...]

Misschien kan @Crusader ons nog een foto sturen van een Scale Silver :p
@janssenben Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZYA98wBOuADskeDRo7aAdbqmVk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nsA1BMpPh8g5K4FaAZRW8Pqt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJb8oqRtROPQRNPxT284JIQ9I4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vkHv8CWw89pP3R7saLsjnKaU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvHXVMUr4en_Q0rMozF6C-I41YU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qBOwO5EBMDRLoqryIzfmaDl8.png?f=fotoalbum_large

Zei ik onlangs dat ik de ID.7 zelden zie rijden, staat er op de dag dat ik 'm bij de dealer ophaalde even later in een parkeergarage dezelfde >:)

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:38
Is een ID7 ook met een gewone achterbank te krijgen? Ik heb 3 volwassen pubers thuis (en nu een touran die nog prima bevalt overigens) Ik kan nergens auto's vinden die gewoon 3 stoelen achterin hebben en niet zo'n vervelend skiluik/bekerhouder ding oh enne bij voorkeur wel uit de VW stal ergens (anders krijg ik tesla's aangeboden)

[ Voor 14% gewijzigd door HvdBent op 20-10-2025 12:29 ]

• JanHenk
  • Niet online
@HvdBent Nee helaas. Dat zie je ook steeds minder / niet. Voorheen had "Stellantis" (Peugeot, Citroën) wel modellen met drie stoelen naast elkaar. Dat was zo ongeveer een USP omdat ze de enige waren. Maar ook die hebben geen nieuwe modellen meer met drie stoelen. Buiten dat het überhaupt vrij treurige BEV's zijn.

Ik ken het probleem, drie kinderen. Echter wel kleintjes (max. 5 jaar), dus hier nog in eigen kinderstoelen.

• DaMenaz
Helaas hebben wij geen geheime optielijst voor achterbanken die niet in de configurator staan. :)
Is de ID.Buzz geen optie? Die heeft wel meer een bank met 3 zitplaatsen, al is de middelste plek ook daar minder voorgevormd. Maar het is geen skiluik.

Catch my drift?

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10:57
Deze week voor het eerst langere tijd (een week) op reis naar Frankrijk en nu voor het eerst aan het snelladen as we speak. Ik ben echt positief verrast over de snelheid (gewoon een Pro) en hoe lang hij op hoge snelheid blijft laden. Super chill.

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:38
DaMenaz schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:35:
Helaas hebben wij geen geheime optielijst voor achterbanken die niet in de configurator staan. :)
Is de ID.Buzz geen optie? die heeft wel meer een bank met 3 zitplaatsen, al is de middelste plek ook daar minder voorgevormd. Maar het is geen skiluik.
ID BUZZ vind ik leuk, maar weet niet of het laadvermogen al verbeterd is, volgens mij kon je daarin haast geen baggage meenemen als je al 5 volwassenen geladen had, en het rijbereik is me net iets te krap :P Maar het blijft een mooi ding

• gompie97
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19-11-2025
Voor de andere zenuwpezen met mij die een bestelling hebben staan voor een ID.7, met levering eind dit jaar. Zojuist teruggekoppeld gekregen dat de verwachte levertijd van 26-12 is bijgesteld naar 03-12!

• Knul
JanHenk schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:09:
[...]

Het is een bekend MEB ding dat ie, wanneer de wagen op temperatuur is, meer koude lucht gaat blazen in plaats van warm. In het Enyaq topic ook meermaals klachten voorbij zien komen. Zelf niet zo'n last van, maar mijn vriendin klaagt er ook wel eens over als we samen op pad zijn...
Meh, dit probleem heeft mijn 30-jaar oude cabrio ook al, had ergens gehoopt dat het in 30 jaar tijd al wel opgelost zou zijn :+ Helaas..

• janssenben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 09:33
Crusader schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:15:
[...]

@janssenben [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zei ik onlangs dat ik de ID.7 zelden zie rijden, staat er op de dag dat ik 'm bij de dealer ophaalde even later in een parkeergarage dezelfde >:)
Ben ik nu heel vervelend als ik ga klagen dat dit geen Tourer's zijn :D 8)7

• JanHenk
  • Niet online
janssenben schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Nou ja... Met het black pack van de limited edition is het dak (alles boven de 'heupen') toch zwart, net als bij deze ID.7's.

• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09:15
Nog maar even over software versies: ik heb 5.6. Of is dit "normaal"?

• DaMenaz
LionofJudah68 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:00:
Nog maar even over software versies: ik heb 5.6. Of is dit "normaal"?
Zeker niet. Hier ben je de eerste (die dat meldt).
Zo uit de fabriek gerold?

Catch my drift?

• LionofJudah68
DaMenaz schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:01:
[...]

Zeker niet. Hier ben je de eerste (die dat meldt).
Zo uit de fabriek gerold?
Geen idee, de auto is 30 september geleverd maar heb pas gisteren gekeken welke software versie erop zit.

• LuPo
janssenben schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Speciaal voor jou: https://www.autoweek.nl/o...gen-id-7-elektrisch-2025/

• Ruud
  • Nu online
gompie97 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:44:
Voor de andere zenuwpezen met mij die een bestelling hebben staan voor een ID.7, met levering eind dit jaar. Zojuist teruggekoppeld gekregen dat de verwachte levertijd van 26-12 is bijgesteld naar 03-12!
Ga maar voor hoor zakelijke leaserijders, ik wacht rustig af :+

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-01 10:17

bonyuri

Investigator!

LionofJudah68 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:05:
[...]

Geen idee, de auto is 30 september geleverd maar heb pas gisteren gekeken welke software versie erop zit.
Is het een MY26?! Zou je moeten kunnen zien aan VIN

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Knul
Hier een MY26, aflevering op 04-10, software versie 5.4.

• LionofJudah68
bonyuri schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:24:
[...]

Is het een MY26?! Zou je moeten kunnen zien aan VIN
Ja, MY26.

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Knul schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:37:
Hier een MY26, aflevering op 04-10, software versie 5.4.
De mijne is in juli nog geleverd met 5.2 terwijl ik al meermaals berichten had zien passeren dat er al auto’s op 5.4 zaten 8)7
Houdt echt geen steek die versies….

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:46
Ik heb inmiddels een paar keer het 'probleem' gehad dat de auto met max 7kw laadt, op een 11kw lader. Bij verminderde laadstroom als instelling kom je dan op een sneue 3kw en bizarre laadtijden.

Is dit een bekend probleem? wat is de oplossing?

• DaMenaz
buddow schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:08:
Ik heb inmiddels een paar keer het 'probleem' gehad dat de auto met max 7kw laadt, op een 11kw lader. Bij verminderde laadstroom als instelling kom je dan op een sneue 3kw en bizarre laadtijden.

Beetje lastig zeggen met zo weinig info.

Bij mij lag het aan een niet goed aangesloten datakabel van mijn slimme meter naar mijn Alfen Eve Single Pro. Sinds dat gefikst is, laadt hij altijd op 11 kW als dat gevraagd wordt.

Catch my drift?

• resusaapje

resusaapje

h less

Hier idem. Al sinds november 2024. Oorzaak: één fase klapt er uit.
Software-oplossing zou komen in Q3 2025. En in de zomer van 2025 deed hij inderdaad een hoopgevende 10kWh.
Nu het wat kouder wordt zakt hij na 1uurtje 10kWh terug naar 7kWh. ;w

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:46

Kleine toevoeging: de laadpaal is niet het probleem, want onze Zoë laadt met de maximaal afgezekerde 14kw

• JanHenk
  • Niet online
Afgelopen weekend een laadsessie van 39:50 uur, welke 8 keer is gestart en onderbroken i.v.m. PV-laden. Door de wallbox overigens (geen laadlocaties en andere ongein in de ID.7 geprogrammeerd). Tot mijn genoegen werkt het perfect.

* JanHenk klopt af...

Bij een Enyaq 85 van een vriend van mij is het alleen maar ellende met het ding, fase-schakelen, uitgesteld laden, etc. hij schiet steeds in de storing en wil niet hervatten. Zekering 3 heeft maar kortstondig effect. Verder exact dezelfde set-up als ikzelf heb.

Ik heb het idee dat er een bepaalde productieserie /-tijdvak is geweest van slechte OBC's. En het probleem is niet beperkt tot de ID.7. Ik zou er absoluut niet tevreden mee zijn, voor mij is het één van de belangrijkste dingen aan elektrisch rijden.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JanHenk schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:27:
Ik heb het idee dat er een bepaalde productieserie /-tijdvak is geweest van slechte OBC's. En het probleem is niet beperkt tot de ID.7. Ik zou er absoluut niet tevreden mee zijn, voor mij is het één van de belangrijkste dingen aan elektrisch rijden.
Terecht punt, als dat zo ver zou gaan én VW/PON biedt geen oplossing krijgen we over 3 à 4 jaar advertenties voor de auto met bijgevoegd een rapport of PV-gestuurd laden wel of niet zou werken. 8)7

Dit is in NL wel zo'n beetje het grootste online medium voor de ID.7, we zouden een template kunnen maken om dit goed te testen en uiteindelijk iets met de cijfers kunnen proberen richting VW/PON.

• DaMenaz
True schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:34:
[...]... iets ... kunnen proberen richting VW/PON.
Dit is je eerste VAG neem ik aan? _O-

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:53:
[...]

Dit is je eerste VAG neem ik aan? _O-
Nee ik was de /s vergeten :P

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-02 06:47

MaxDlius

Buiten De Zone

stanny schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:01:
[...]

De mijne is in juli nog geleverd met 5.2 terwijl ik al meermaals berichten had zien passeren dat er al auto’s op 5.4 zaten 8)7
Houdt echt geen steek die versies….
Hier een my25 van september. Geleverd met 5.2 en een week later automatisch naar 5.4 gegaan.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09:20
MaxDlius schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:39:
[...]

Hier een my25 van september. Geleverd met 5.2 en een week later automatisch naar 5.4 gegaan.
De mijne is van 12/25 maar Staat nog steeds op 5.2... Bijzonder dat er geen tijdlijn of principe voor lijkt te zijn.

• DaMenaz
Zie verschillende versies, lees nergens merkbare verschillen. 🤔 (m.u.v. de 4.x uiteraard).

[ Voor 16% gewijzigd door DaMenaz op 21-10-2025 11:59 ]

Catch my drift?

• Spekkie99
Productie in Emden lijkt iets voor te lopen, mijne zou vanaf 27okt gemaakt van worden maar kreeg vandaag bericht dat ze begonnen zijn.

• CasseenovaTech
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 22:36
Hi (toekomstige) mede ID.7'ers,

Na op 19-7-'25 het bericht te hebben gekregen van de dealer dat onze ID.7 Tourer LE Pro was besteld heb ik 'm dan eindelijk vorige week vrijdag op mogen halen. Het heeft dus zo'n 3 maanden geduurd (ter referentie; LM = VWPFS en dealer = Ames Dordrecht). De afgelopen maanden heb ik de ervaringen en discussies hier al met interesse gevolgd, maar nu ik 'm dan ook daadwerkelijk zelf heb zal ook ik de eerste ervaringen (en vragen) met jullie delen.

Na 1,5 jaar in een Kia ProCeed (2020) en een paar maanden in een Hyundai i20 (2022/shortlease) te hebben gereden is dit een behoorlijke stap omhoog in comfort en luxe. Bovendien is dit onze eerste BEV. De eerste indruk is zeer goed. Het koppelen van de app bij de dealer verliep soepel en het interieur voelt kwalitatief degelijk aan. Ook de stoelen zijn erg prettig. Daarnaast was ik verbaasd toen ik zag dat ook deze auto met software versie 5.6 geleverd is. Geen idee wat de wijzigingen zijn t.o.v. 5.2 en 5.4 overigens. Na alle sneltoetsen en pagina's ingesteld te hebben voelt te bediening redelijk intuïtief en ook de knoppen op het stuur bevallen me beter dan verwacht. Het rijden zelf is ook een genot, alhoewel dat ook deels zal komen door het karakter van een elektrische auto. Het soepele wegrijden vanuit stilstand, de korte sprintjes bij invoegen/inhalen en het algehele comfort van deze auto (geen DCC) geeft deze auto een erg fijn karakter! 8)

Wel heb ik nog een vraag over het laden. Ik heb de auto nu 2x opgeladen (ingesteld tot max. 80%) aan twee verschillende AC-laders in onze buurt. De eerste heeft een max. capaciteit van 17kW, maar ik heb de snelheid van het laadproces niet boven de 7kW gezien. Er hing wel een andere auto aan de paal, maar hiervan was het laadproces voltooid. De tweede keer was ik de enige aan een laadpaal van 11kW. Na het starten van de laadsessie zag ik de laadsnelheid netjes naar de 10kW gaan. "Mooi, dan lag het de vorige keer niet aan de auto" dacht ik nog. Eenmaal thuis zag ik even later via de app dat de laadsnelheid was ingezakt naar 4kW terwijl ie pas op 60% stond. Deze snelheid is zo gebleven helaas. Eenmaal volgeladen en terug bij de auto had ik de slider even op 90% gezet, zodat er nog wat te laden viel. Toch eerst even de kabel losgehaald en daarna de laadsessie opnieuw gestart. Toen begon ie weer netjes te laden op 10kW. De instelling voor gereduceerde AC-laadsnelheid is gecheckt en staat uit.

Is dit normaal? Of kan ik nog iets checken? Uiteraard ga ik dit de komende periode in de gaten houden, maar dit leek mij geen logisch laadgedrag...

En als ik nog iets kan checken in een auto met 5.6, let me know!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rh4M0nPKZMV6YpRGrwQuKx-TR6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjMuvfW0EyNr1gqJUCwMpJx1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYgivvxty7S9lCsbTwattoAiT_w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVlIyb2TFVR3Buu0DRMpckUc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOgOo_CFBPyStXmcmyt9qvQnnxw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pNmE2xb4f0a9d2NSCajhPRA.jpg?f=fotoalbum_tile

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:16
DaMenaz schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:58:
Zie verschillende versies, lees nergens merkbare verschillen. 🤔 (m.u.v. de 4.x uiteraard).
Hier vind je meer info over de verschillen tussen 5.2 en 5.4 (Duits) : https://www.meinid.com/wi...id-software-5-x/#module27

• resusaapje

resusaapje

h less

CasseenovaTech schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:14:

Wel heb ik nog een vraag over het laden. Ik heb de auto nu 2x opgeladen (ingesteld tot max. 80%) aan twee verschillende AC-laders in onze buurt. De eerste heeft een max. capaciteit van 17kW, maar ik heb de snelheid van het laadproces niet boven de 7kW gezien. Er hing wel een andere auto aan de paal, maar hiervan was het laadproces voltooid. De tweede keer was ik de enige aan een laadpaal van 11kW. Na het starten van de laadsessie zag ik de laadsnelheid netjes naar de 10kW gaan. "Mooi, dan lag het de vorige keer niet aan de auto" dacht ik nog. Eenmaal thuis zag ik even later via de app dat de laadsnelheid was ingezakt naar 4kW terwijl ie pas op 60% stond. Deze snelheid is zo gebleven helaas. Eenmaal volgeladen en terug bij de auto had ik de slider even op 90% gezet, zodat er nog wat te laden viel. Toch eerst even de kabel losgehaald en daarna de laadsessie opnieuw gestart. Toen begon ie weer netjes te laden op 10kW. De instelling voor gereduceerde AC-laadsnelheid is gecheckt en staat uit.

Is dit normaal? Of kan ik nog iets checken? Uiteraard ga ik dit de komende periode in de gaten houden, maar dit leek mij geen logisch laadgedrag...
Nee, dit is niet normaal, maar wel erg standaard.
Lees maar terug in dit forum. Of overal elders.

Er bestaat een vermoeden wat het zou kunnen zijn, maar VW gaat het niet voor je oplossen. Het is wachten op de eerste klant die een rechtzaak gaat aanspannen.

• JanHenk
  • Niet online
Ik zou niet direct naar de auto wijzen. Openbare palen halen niet altijd de geadverteerde snelheid, zowel bij dubbele als enkele laders (die met elkaar in een netwerk zitten) kan load balancing hebben gespeeld.

• DaMenaz
Extra toeters en bellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDWoWojVEYikEYTdSxhRdLcIF40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msWenfAJB7kNagsiRAyqrhni.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
AartJW schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:22:
[...]

Hier vind je meer info over de verschillen tussen 5.2 en 5.4 (Duits) : https://www.meinid.com/wi...id-software-5-x/#module27
Bijzonder want ik heb wel:
  • QI die uitgeschakeld kan worden
  • Privacy Notice die nooit uit zichzelf weggaat
based on user feedback.
This list may be incomplete or incorrect.
Klaarblijkelijk, of ik zweef qua versies ergens tussenin natuurlijk O-)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JanHenk schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:27:
Ik zou niet direct naar de auto wijzen. Openbare palen halen niet altijd de geadverteerde snelheid, zowel bij dubbele als enkele laders (die met elkaar in een netwerk zitten) kan load balancing hebben gespeeld.
Eens, op werk haal ik 11kW als ik de enige ben aan een dubbele paal. Aan straat is dat niet altijd een gegeven.

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Spekkie99 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:13:
Productie in Emden lijkt iets voor te lopen, mijne zou vanaf 27okt gemaakt van worden maar kreeg vandaag bericht dat ze begonnen zijn.
Same here: deed ergens al de aanname dat het misschien wel bewust zou zijn. Ook die van mij zou in de week van 27 oktober geproduceerd worden en ik kreeg gisteravond bericht dat ze begonnen waren.

• CasseenovaTech
resusaapje schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

Nee, dit is niet normaal, maar wel erg standaard.
Lees maar terug in dit forum. Of overal elders.

Er bestaat een vermoeden wat het zou kunnen zijn, maar VW gaat het niet voor je oplossen. Het is wachten op de eerste klant die een rechtzaak gaat aanspannen.
Hmm, dat zou jammer zijn. Ik heb in de afgelopen weken inderdaad wel gelezen dat anderen hier soms mee stoeien. Wat is het vermoeden wat het zou kunnen zijn? Die heb ik even gemist.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:36

Ik weet niet waar je woont, maar bij Total Energie hebben ze tegenwoordig op plekken slim laden ingesteld, waardoor de laadsnelheid kan wisselen.

https://totalenergies.nl/elektrisch-rijden/slim-laden

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• CasseenovaTech
M@cer schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:53:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar bij Total Energie hebben ze tegenwoordig op plekken slim laden ingesteld, waardoor de laadsnelheid kan wisselen.

https://totalenergies.nl/elektrisch-rijden/slim-laden
Oh wow, thanks! Dit zou een verklaring kunnen zijn, want het zijn inderdaad TotalEnergie-palen. Ik zal dit de komende periode in de gaten houden en als ik wijzer ben koppel ik het terug. _/-\o_

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:48

De maximum laadsnelheid op 1 fase is 7.4 kW (32A), en de maximum laadsnelheid op 3 fasen is 11 kW (3x16A). Wat laadpalen precies kunnen leveren (1 of 3 fasen, maximum amperage) is niet altijd duidelijk. Bij een paal van 11 kW weet je dat het 3x16A is, bij 22 kW weet je dat het 3x32A is, maar alle andere configuraties zijn giswerk. En dynamische loadbalancing kan dan nog zorgen voor verschillen tussen de maximale mogelijkheden van de paal en wat je auto echt kan krijgen.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
bdbfz schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:19:
[...]

De maximum laadsnelheid op 1 fase is 7.4 kW (32A), en de maximum laadsnelheid op 3 fasen is 11 kW (3x16A). Wat laadpalen precies kunnen leveren (1 of 3 fasen, maximum amperage) is niet altijd duidelijk. Bij een paal van 11 kW weet je dat het 3x16A is, bij 22 kW weet je dat het 3x32A is, maar alle andere configuraties zijn giswerk. En dynamische loadbalancing kan dan nog zorgen voor verschillen tussen de maximale mogelijkheden van de paal en wat je auto echt kan krijgen.
Ik weet het niet eens zeker, maar kan de ID.7 überhaupt: 1-phase 32A (7.4 kW)?

• LionofJudah68
True schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:49:
[...]

Ik weet het niet eens zeker, maar kan de ID.7 überhaupt: 1-phase 32A (7.4 kW)?
In ieder geval 1-fase 25A weet ik uit eigen ervaring thuis toen ze de laadpaal hadden geplaatst, de meterkast hadden voorbereid maar Stedin nog niet geweest was. Weet alleen niet precies meer hoeveel kW, het was 6 of 7.

[ Voor 7% gewijzigd door LionofJudah68 op 21-10-2025 14:58 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
LionofJudah68 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:57:
[...]

In ieder geval 1-fase 25A weet ik uit eigen ervaring thuis toen ze de laadpaal hadden geplaatst, de meterkast hadden voorbereid maar Stedin nog niet geweest was.
Ik heb nog even teruggezocht, maar er is niemand in dit topic die heeft aangetoond dat zijn auto 1-phase 32A (7.4 kW) heeft kunnen laden - bij voorkeur nog met een foto. Dus als ik heel eerlijk ben geloof ik het gewoon nog niet :P

Heeft iemand thuis de mogelijkheid om 1-phase 32A (7.4 kW) te testen en bewijs te leveren? :+

• LionofJudah68
True schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:57:
[...]

Ik heb nog even teruggezocht, maar er is niemand in dit topic die heeft aangetoond dat zijn auto 1-phase 32A (7.4 kW) heeft kunnen laden - bij voorkeur nog met een foto. Dus als ik heel eerlijk ben geloof ik het gewoon nog niet :P

Heeft iemand thuis de mogelijkheid om 1-phase 32A (7.4 kW) te testen en bewijs te leveren? :+
Iemand moet de eerste zijn. Waarom geloof je het niet, wou je zeggen dat ik lieg? Bewijs heb ik, kan ik gewoon zien aan mijn rapporten die Peblar maakt.

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09:20
True schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:57:
[...]

Thuis heb ik 1fase 25A vanwege de Hyundai Kona. De VW haalt daar 5.5kw op... Dus ik zou zeggen dat het dan bij 32A meer dan 7kw zou moeten zijn. Nu haal ik bij publieke laadpalen geregeld ook dikwijls maar 7...

Thuis wel met 32A laadkabel van de laadpaal zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Zoomzoom op 21-10-2025 15:08 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1