Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:04
Badeen schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:52:
[...]

Ik durf niet te zeggen of je slechte voeten hebt, dat zou ook zo lullig zijn om te zeggen nl ;) Bij mij werkt t de 3 keer dat ik m gebruikt hebt wel gewoon goed. Hell, gister haalde ik de laadkabel onder de auto weg en ging ie al ineens open. Deed mij denken aan de volgende ultieme gimmick: loskoppelen van de laadkabel opent automatisch de achterklep, scheelt weer een handeling.

Enfin: de dealer gaf bij mij aan dat je net iets rechts van de trekhaak een trap onder de auto moest geven, niet midden onder. Kan anders zijn bij jou als je geen trekhaak hebt
Heb ook een trekhaak, toch maar eens proberen met mijn slechte voeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:02
Surfroy01 schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:10:
Heb ik van die ongelukkige voeten of is de achterklep bediening onder de auto met je voet bedienen gewoon een slechte gimmick?
Ik heb het uitgezet. Mijn lader hangt aan de zijgevel en als ik achteruit de auto op de oprit zet, dan zit de laadpoort aan de andere kant. De kabel loopt dan onderlangs de achterkant van de auto. Dat resulteerde elke keer met loskoppelen van de kabel in een openende klep. 😂

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:46
DaMenaz schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:18:
[...]

Ik heb het uitgezet. Mijn lader hangt aan de zijgevel en als ik achteruit de auto op de oprit zet, dan zit de laadpoort aan de andere kant. De kabel loopt dan onderlangs de achterkant van de auto. Dat resulteerde elke keer met loskoppelen van de kabel in een openende klep. 😂
Dat is toch ideaal? Weer een handeling minder. Tenzij je een vaste kabel hebt natuurlijk, dan is t wel weer onhandig...

Vind ik overigens dan ook wel een gemiste luxeoptie: inhouden van de koffericoon op de sleutel opent de kofferbak. Of heb ik hier een stukje uitleg gemist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:50
Badeen schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:48:
[...]
Vind ik overigens dan ook wel een gemiste luxeoptie: inhouden van de koffericoon op de sleutel opent de kofferbak. Of heb ik hier een stukje uitleg gemist?
Handleiding wel eens gelezen, of het geprobeert? Tip: Bladzijde 119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdechen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:22
Drommels75 schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:06:
[...]

Hier ook Ayvens en van Mossel, via Ayvens app staat levering nu voor week 49 (destijds ook afgesproken i.v.m. aflopen huidige contract). Verder nog niets gehoord wat betreft de velgen, ga het ook niet navragen. Hoor het wel en anders zie ik het wel met welke velgen deze geleverd wordt. Zijn het niet de zwarte zoals in de bestelbevestiging dan hebben we een case >:)
Ik zou toch even bellen. Heb ik vandaag ook gedaan (ook Ayvens en van Mossel) terwijl ik geen bericht heb gehad en wat bleek, ik sta toch op de lijst. :'(. Ze schijnen een aardige achterstand te hebben met de afhandeling van de lijst. Ik hoorde ook dat de "deadline" van de importeur al is verstreken en ik kreeg alleen de Hudson of Montreal als optie. Morgen ga ik nog even bellen met de LM om te vragen hoeveel de 20 inch mij extra gaat kosten in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeen
RandomNick schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:47:
[...]

Handleiding wel eens gelezen, of het geprobeert? Tip: Bladzijde 119
Ik heb de handleiding nog niet gelezen, maaaar op jouw aanraden heb ik de engelse handleiding ff nagekeken en verrek, blijkbaar heb ik m nooit lang genoeg ingehouden! (Of die precieze combo gebruikt) _/-\o_

(Viel me wel op, de nederlandse handleiding is anders dan de engelse. Ik was echt benieuwd wat je wilde zeggen met de interieurbewakingsjandleiding tot het kwartje viel en ik de engelse erbij pakte :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Badeen schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:04:
[...]

Ik heb de handleiding nog niet gelezen, maaaar op jouw aanraden heb ik de engelse handleiding ff nagekeken en verrek, blijkbaar heb ik m nooit lang genoeg ingehouden! (Of die precieze combo gebruikt) _/-\o_

(Viel me wel op, de nederlandse handleiding is anders dan de engelse. Ik was echt benieuwd wat je wilde zeggen met de interieurbewakingsjandleiding tot het kwartje viel en ik de engelse erbij pakte :P )
Ik heb de ID.7 nog niet, en dus nog geen toegang tot de NL versie ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:52
RandomNick schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:55:
[...]

Ik heb de ID.7 nog niet, en dus nog geen toegang tot de NL versie ☺️
Heb je toevallig een linkje naar de Engelse handleiding? Ik kon hem zo snel niet vinden O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Link naar de NL handleiding staat gewoon in de openingspost.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09
frankdechen schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:25:
[...]

Ik zou toch even bellen. Heb ik vandaag ook gedaan (ook Ayvens en van Mossel) terwijl ik geen bericht heb gehad en wat bleek, ik sta toch op de lijst. :'(. Ze schijnen een aardige achterstand te hebben met de afhandeling van de lijst. Ik hoorde ook dat de "deadline" van de importeur al is verstreken en ik kreeg alleen de Hudson of Montreal als optie. Morgen ga ik nog even bellen met de LM om te vragen hoeveel de 20 inch mij extra gaat kosten in de lease.
Bij Ayvens 15 per maand. A-point waar mijne besteld is kwam bij mij nog met een zwarte alternatieve 19 inch velg.

Zou zeker gaan bellen want zonder keuze loopt je bestelling niet door en iedereen wil hem vast nog dit jaar op kenteken hebben....

[ Voor 8% gewijzigd door Spekkie99 op 22-09-2025 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badeen
mark322 schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:58:
[...]

Heb je toevallig een linkje naar de Engelse handleiding? Ik kon hem zo snel niet vinden O-)
https://www.handleidi.ng/volkswagen/id7-2024/handleiding

Alstu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09:50
frankdechen schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:25:
[...]

Die discussie wil ik dan wel aangaan met de LM, leveren ze maar andere after market zwarte velgen.
Extra kosten kan ik je wel ongeveer aangeven, hoef je maar de configurator voor op te starten bij Ayvens.

Ex. BTW
Hudson 19": 0 euro
Trondheim 20": 31 euro

Ik ga eventueel in ieder geval geen €31 per maand extra betalen voor een setje velgen (Dan pech gehad).
Montreal 20": 26 euro

Wel vreemdt dat de Bergen velgen via de configurator op de volkswagen site zelf nog steeds te selecteren zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Drommels75 op 22-09-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09
Drommels75 schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:17:
[...]

Die discussie wil ik dan wel aangaan met de LM, leveren ze maar andere after market zwarte velgen.
Extra kosten kan ik je wel ongeveer aangeven, hoef je maar de configurator voor op te starten bij Ayvens.

Ex. BTW
Hudson 19": 0 euro
Trondheim 20": 31 euro

Ik ga eventueel in ieder geval geen €31 per maand extra betalen voor een setje velgen (Dan pech gehad).
Montreal 20": 26 euro

Wel vreemdt dat de Bergen velgen via de configurator op de volkswagen site zelf nog steeds te selecteren zijn.
Je denkt dat dealers en lease maatschappijen dit voor het eerst mee maken? Lees de voorwaarden van je contract of bestelling er maar op na. Maar de meesten willen best mee denken over een oplossing. A-point kwam zelf met een zwart alternatief 19 inch wiel bijvoorbeeld.

Ze zijn ook nog gewoon leverbaar maar dan moet je langer op je auto wachten. Mag je zelf bepalen of je dat wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmerdezwart
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 22:00
Surfroy01 schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:10:
Heb ik van die ongelukkige voeten of is de achterklep bediening onder de auto met je voet bedienen gewoon een slechte gimmick?
Zorg dat je voldoende afstand houdt. Als je er te dicht op staat werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
DaMenaz schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:03:
Link naar de NL handleiding staat gewoon in de openingspost.
Er staan twee linkjes, maar bij de ene moet ik een VIN invullen die ik nog niet heb, en bij de andere kan ik alleen uit bedrijfswagens (busjes enzo) kiezen. Als jij een werkende NL versie hebt hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:32
Invictus66 schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:33:
Net even gekeken, mijn kabel is wel degelijk 32A. Er stond toevallig een recentere ID7 van een collega te laden, die kabel was inderdaad een stuk dunner dan die van mij.
Waarschijnlijk heeft Volkswagen recent stiekem bezuinigd op de kabel
Bij mijn ID.7 (januari 2024, BE) heb ik ook een 32A kabel gekregen. Bij mijn e-Golf (eind 2017) zat een 20A kabel, terwijl die ook 32A over 1 fase kan trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:03
RandomNick schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 07:45:
[...]

Er staan twee linkjes, maar bij de ene moet ik een VIN invullen die ik nog niet heb, en bij de andere kan ik alleen uit bedrijfswagens (busjes enzo) kiezen. Als jij een werkende NL versie hebt hou ik me aanbevolen.
Bij deze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeen
[...]

En anders via deze: https://ownersmanuals2.co...r-2025-handleiding-101405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:36

Metten

ik hou het graag simpel

jelmerdezwart schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:00:
[...]

Zorg dat je voldoende afstand houdt. Als je er te dicht op staat werkt het niet
Dit, en je moet echt van rechts naar links ‘swipen’ lijkt het. Dicht kan ook met omgekeerde beweging.

Weet iemand trouwens of die hinderlijke piepjes uit kunnen, vooral als je met open deuren wegloopt met de sleutel in je zak…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Dank! Ik was op zoek naar de pdf voor op de ereader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeen
Metten schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:08:
[...]

Dit, en je moet echt van rechts naar links ‘swipen’ lijkt het. Dicht kan ook met omgekeerde beweging.

Weet iemand trouwens of die hinderlijke piepjes uit kunnen, vooral als je met open deuren wegloopt met de sleutel in je zak…
Hahaha, ik kreeg dus echt het advies om niet te swipen maar rechts van de trekhaak te trappen.

Wat betreft die tweede, ik durf niet te zeggen dat ik nog niet in de handleiding heb gezocht erop :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Badeen schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:16:
[...]

Hahaha, ik kreeg dus echt het advies om niet te swipen maar rechts van de trekhaak te trappen.

Wat betreft die tweede, ik durf niet te zeggen dat ik nog niet in de handleiding heb gezocht erop :$
Hier een video van de ID.4. Werkt hetzelfde bij de ID.7
YouTube: Hands Free Trunk Opening on the ID.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:36
Vraagje: Welke OBD2 gebruiken jullie? Wij hebben sinds kort een tweede autotje gekocht, en ik wil een OBD kopen om naar wat fout statussen te kijken. Maar het leek me ook wel handig dat ik diezelfde OBD kan gebruiken voor de id7.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Badeen schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:16:
[...]
Idem.
"Neen meneer, dat swipen moet niet, gewoon even schoppen onder de bumper ergens in het midden en dat werkt."
Doet inderdaad wat moet ongeveer 9 op de 10 keer, die andere keer hou ik het dan wel op mezelf die net niet goed zat :)

En wat is dat geluidssignaal van de koffer die opent en sluit vanop afstand (enkel via de sleutel of de knop in de deur bediend als ik het goed heb) LUID!
Een piepje, tot daar aan toe, maar nu hoort de ganse straat dat ik mijn koffer bedien :+
Zo erg eigenlijk dat ik het altijd met de knop op de koffer zelf doe nu... Jammer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
[...]

Die eerste link werkt gewoon. Daar is al een VIN ingevuld.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
DaMenaz schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:01:
[...]

Die eerste link werkt gewoon. Daar is al een VIN ingevuld.
Je hebt gelijk zie ik nu :-)
Ik had de disclaimer afgewezen, in de veronderstelling dat het een cookiemelding was, en dan krijg je hem niet te zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09:50
Spekkie99 schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:54:
[...]

Je denkt dat dealers en lease maatschappijen dit voor het eerst mee maken? Lees de voorwaarden van je contract of bestelling er maar op na. Maar de meesten willen best mee denken over een oplossing. A-point kwam zelf met een zwart alternatief 19 inch wiel bijvoorbeeld.

Ze zijn ook nog gewoon leverbaar maar dan moet je langer op je auto wachten. Mag je zelf bepalen of je dat wil.
Snap ik ook, wacht wel af of er een bericht komt en kijk dan wel verder wat er eventueel mogelijk is.
Zou mij echter ook niets verbazen dat 'mijn' id.7 al bij de dealer staat. Gelijk besteld met @Surfroy01 bij dezelfde LM. Hij heeft hem week 37 reeds in ontvangst genomen (wel zonder Berger velgen)

23.06 besteld: Eerste leverings indicatie week 40. Dit sloot ook aan op de verwachte levertijden van 14 weken.
11.09 update naar verwachte levering begin december week 49, dit sluit vervolgens aan op de afspraken i.v.m. aflopen huidige leasecontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:11
Metten schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:08:
[...]

...

Dat is een instelling in het Openen en Sluiten deel. Ik weet de exacte tekst niet, maar iets in de trant van "Geef audio signaal wanneer sluiten mislukt".
Pagina: 1 ... 65 66 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1