Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:29
Heftug schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:29:
[...]

Wat ik van de importeur heb begrepen: Alle Id.7 tourer Limited edition modellen met zwarte (standaard) velgen zijn automatisch naar 2026 gezet.
Om de Nederlandse markt (ivm verhoging bijtelling) tegemoet te komen, hebben ze de alternatieve velgen aangeboden. Deze auto’s kunnen dit jaar wel worden uitgeleverd.
Als dat echt waar is dan ben ik de pineut. Zal nogmaals reclameren bij de leasemaatschappij want zij geven aan dat de dealer nog week 51 belooft (en dan: oeps sorry, wordt toch volgend jaar). Liever nu actie en zelfs de extra kosten van de andere velgen absorberen dan vanaf volgend jaar extra bijtelling voor de komende 5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
mark322 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:08:
[...]

Ik heb nog geen ID7, maar als ik zou moeten gokken is het je cruise control uit zetten, zit een knop voor aan de linkerzijde van het stuur. Die kan aan, stand-by of uit uit, als die uit uit is, dan staat er de km stand.

Ik gok in het schermpje wat je door je stuur heen kunt zien
Nee zo werkt dat niet meer op de ID.7.
MaxDlius schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:40:
Ondertussen al 3 dagen met een id7 tourer aan het rijden.

- Is er een manier om op 1 van de schermen het totaal aantal gereden kilometers te tonen?
- Kan ik iconen voor restaurants e.d. wegfilteren uit de kaart?
Welk scherm bedoel je precies? Wil je een deel van je startscherm gebruiken voor een tellertje? Volgens mij is daar wel een widget voor. Ook vind je het bij status van de auto en als je de auto uitschakelt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MaxDlius schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:40:
Ondertussen al 3 dagen met een id7 tourer aan het rijden.

- Is er een manier om op 1 van de schermen het totaal aantal gereden kilometers te tonen?
- Kan ik iconen voor restaurants e.d. wegfilteren uit de kaart?
  • Het totaal aantal afgelegde kilometers (ODO) vind je sowieso in het voertuigmenu ('vol' grijze autootje) onder het tabje 'Status' óf in de App onder 'voertuigstatusrapport'.
  • Wegfilteren / Aangeven van POI's kan in het setup gedeelte van de navigatie. Tandwieltje (Setup) -> Basisfuncties -> Voorkeurscategorieën bijzonder reisdoel vastleggen. Er lijken echter ook POI's fixed in de kaart opgenomen te zijn welke alsnog getoond worden terwijl je in dat menu niets aangevinkt hebt staan. Bij mij in de wijk staat er bijvoorbeeld nog steeds een Chinees restaurant vermeldt wat inmiddels 10 jaar geleden failliet gegaan is én een jaar of 5 geleden ook afgebroken is waarbij er nu een 10-tal vrijstaande woningen op die plek staan.
Valt me nu overigens pas op: Je klikt in de App op 'Voertuigstatusrapport' en vervolgens staat er bij de iOS App bovenaan in het daar opvolgende scherm 'Autostatusrapport'.... :-(

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 18-09-2025 14:57 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

resusaapje

h less

Heeeeeeey! Nog een rooie GTX met 21". Iemand met smaeck O+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zie vooral ID.4’s op die trailer, maar die rode GTX is een mooie spot! :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:31
Is er trouwens iemand die ervaring heeft met het gebruiken van het scherm voor Netflix, YouTube etc. tijdens het laden? Lukt dit gewoon met Apple CarPlay of kan er een Chinese dongle voor aangeschacht worden? Ben benieuwd.

*edit reeds gevonden hier met zoekfunctie. Jammer!

[ Voor 44% gewijzigd door Drakentemmer op 18-09-2025 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Drakentemmer schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:13:
Is er trouwens iemand die ervaring heeft met het gebruiken van het scherm voor Netflix, YouTube etc. tijdens het laden? Lukt dit gewoon met Apple CarPlay of kan er een Chinese dongle voor aangeschacht worden? Ben benieuwd.

*edit reeds gevonden hier met zoekfunctie. Jammer!
Sinds iOS 26 bestaat de functionaliteit om AirPlay te ondersteunen via CarPlay. Dus technisch gezien is het mogelijk om te streamen naar de auto.
Alleen…
De auto moet ook een update krijgen om een aantal dingen te delen met CarPlay, onder andere de parkeerstatus, zodat video enkel gestreamed kan worden in geparkeerde toestand.
Dus het zal wachten worden op een update van vw voor de id7 om dit mogelijk te maken.
En daar wringt het schoentje… vw en updates :+

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:48
Homer-Simpson schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:09:
[...]

Als dat echt waar is dan ben ik de pineut. Zal nogmaals reclameren bij de leasemaatschappij want zij geven aan dat de dealer nog week 51 belooft (en dan: oeps sorry, wordt toch volgend jaar). Liever nu actie en zelfs de extra kosten van de andere velgen absorberen dan vanaf volgend jaar extra bijtelling voor de komende 5 jaar.
Same here, ik probeer meteen contact te zoeken met LM. Vond het al vreemd dat zo ongeveer iedereen hier benaderd is hierover.
Welke LM heb je?

• Ironis
Dit doet me er aan denken: de ID.4 staat volgens mij op dezelfde velgen in de Limited Edition. En rolt uit dezelfde fabriek. Gelden hier dezelfde leveringsproblemen van de velgen en dus dito alternatieve keus om levering dit jaar te regelen? (ik vraag dit voor een collega).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
DaMenaz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:55:
[...]

Rij bijna dagelijks op de A28 en elke dag kom ik wel 1 of 2 van deze combi's tegen. Heb wel het idee dat ze die wagens vervolgens ergens in een grote loods verstoppen, want op de weg zie ik de ID.7 nog veel te weinig. :)
De mijne is gisteren aan het einde van de dag bij de dealer geleverd, dus 99% zeker dat die foto die ik doorkreeg van een goede vriend, echt mijn auto is geweest :)

2 oktober kan ik hem ophalen. Daarna meteen door naar de poetser voor een keramische coating ;)

• disco-stu
  • Laatst online: 16:49
Kan iemand verduidelijken welke mogelijke laadvermogens kunnen ingesteld worden in de wagen / de app? En instelbaar met welke incrementen?

Het enige wat ik zo zelf kan terugvinden is dat je een knop "verminderde AC laadstroom" kan aan of uit toggelen, maar als je die aan aanvinkt, krijg je dan nog meer opties om het AC vermogen in te stellen?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@disco-stu Verminderde AC-laadstroom is letterlijk een halvering van hetgeen dat wordt aangeboden door de paal. Meer niet.

Wil je meer sturen, zal je dit via de laadpaal moeten regelen.

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:08
Iemand ooit al problemen gehad dat de airco is defect gegaan?
Krijg nu bij instappen dat airco niet meer goed werkt en werkplaats moet opzoeken.
Ook alarm gekregen dat ruitenwisser niet werkt, maar deze was weg na volgende rit...
Heb wel een warmtepomp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVexAWIJYmo_IxM6mijyPzoiZZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQKN8cCJeUeq2pfHVmPG38Al.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de ID7 Pro S Tourer sinds december.
Maar heeft ondertussen al 1 maand bij dealer gestaan.
Deels fout van dealer & deels fabricage fout.
Issues met de VW app, achterdeur die bij warm weer sleept tegen voordeur (carrosserie en herspuiten), 12Volt die te laag was, nu Airco etc...

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:29
Ironis schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:42:
[...]

Same here, ik probeer meteen contact te zoeken met LM. Vond het al vreemd dat zo ongeveer iedereen hier benaderd is hierover.
Welke LM heb je?
Arval

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
JanHenk schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:50:
@disco-stu Verminderde AC-laadstroom is letterlijk een halvering van hetgeen dat wordt aangeboden door de paal. Meer niet.

Wil je meer sturen, zal je dit via de laadpaal moeten regelen.
Is het niet gewoon de 11kW dat de auto aankan delen door 2, dus max 5.5

• Ironis
stanny schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:03:
[...]

Is het niet gewoon de 11kW dat de auto aankan delen door 2, dus max 5.5
Nee. Als de lader 6kW is pakt de auto 3.
In mijn ID.3 aan de huisstekker is verlaging van 2,5k naar 1,2 kW

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ja, de laadopties is de app stellen weinig voor.
Ook de limiet veranderen tijdens het laden kan niet, er zit een slider in maar die beweegt dan niet meer.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• rjce
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:30
Hier ook nog niets gehoord, auto is via Ayvens besteld bij van Mossel. Heb Ayvens net een mail gestuurd.

• Ironis
Puppetmaster schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:30:
Ja, de laadopties is de app stellen weinig voor.
Ook de limiet veranderen tijdens het laden kan niet, er zit een slider in maar die beweegt dan niet meer.
Dat werkt bij mijn ID.3 wel bij publieke locaties die ik niet als laadlocatie (t.b.v. voorkeurstijden of vertrektijden) heb opgeslagen, zolang er verbinding is met de auto. Ook D/C-laadnelheid verminderen bijvoorbeeld.

Let op, als je een laadlocatie hebt ingesteld op de plek waar je aan het laden bent, kun je laadlimiet alleen aanpassen in het scherm van de auto of in de app via de laadlocatie in de app. Dat kan dus niet via de 'algemene' laadinstelling in de app.
Ga in het geval je een laadlocatie hebt naar 'Vertrektijden' > Laadlocatie > Tandwiel. Ook daar kun je specifiek voor de laadlocatie instellen of je verminderde A/C-laadstroom wil of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Ironis op 18-09-2025 14:35 ]

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21
scifoflux schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:56:
Iemand ooit al problemen gehad dat de airco is defect gegaan?
Ik heb een lek gehad, maar daar kreeg ik geen waarschuwing of alarm voor, alleen warme lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21
Will_M schreef op donderdag 18 september 2025 @ 08:26:
Valt me nu overigens pas op: Je klikt in de App op 'Voertuigstatusrapport' en vervolgens staat er bovenaan in het daar opvolgende scherm 'Autostatusrapport'.... :-(
Speciaal, bij mij staat er "Wagenstatusrapport"

• disco-stu
  • Laatst online: 16:49
Ironis schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:19:
[...]

Nee. Als de lader 6kW is pakt de auto 3.
In mijn ID.3 aan de huisstekker is verlaging van 2,5k naar 1,2 kW
Ok dus hij gaat wel effectief zo laag als 1.2kW?

En dat is dus het geval als het laadpunt lager is ingesteld dan het laadvermogen van de wagen van 11kW. Dan neemt hij 50% van het vermogen dat het laadpunt toe laat.

Maar wat als het laadpunt meer toe laat dan het 11kW AC laadvermogen van de wagen? Bijvoorbeeld een laadpunt van 22kW en je stelt de knop "verminderde AC laadstroom" in. Past hij dan 50% toe van 11kW (max vermogen wagen) of 50% toe van 22kW (max vermogen van het laadpunt)?

Wel jammer dat er aan de kant van de wagen niet meer instelbaar is qua laadvermogen, dat is wat teleurstellend. Bij bv. Tesla kan je in de app een slider verzetten waarmee je de laadstroom per 1A kan verzetten en die (als ik me niet vergis) ogenblikkelijk wordt toegepast ook tijdens een reeds actieve laadsessie.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Invictus66 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:50:
[...]

Speciaal, bij mij staat er "Wagenstatusrapport"
Zou er dan óók nog een verschil zitten tussen de Android en de iOS (Apple) App, of tussen de App's verdeelt over de diverse Nederlandstalige landen? |:(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26

zumba

De eAmbu is onderweg!

disco-stu schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:52:
[...]
Maar wat als het laadpunt meer toe laat dan het 11kW AC laadvermogen van de wagen? Bijvoorbeeld een laadpunt van 22kW en je stelt de knop "verminderde AC laadstroom" in. Past hij dan 50% toe van 11kW (max vermogen wagen) of 50% toe van 22kW (max vermogen van het laadpunt)?
Hoogstwaarschijnlijk wordt het dan toch 6kW omdat de auto met max 11 kW laadt. Oók op een 22 kW laadpunt.

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:22
De nieuwe iOS update zorgt er eindelijk voor dat de resolutie op de grote ID7 display een pak hoger wordt. Wat een verademing!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:22
Intussen net tienduizend kilometer gereden op exact drie maanden tijd met mijn ID7 Tourer. Het is echt een schitterende wagen om mee te rijden.

Heb ook nog geen noemenswaardige problemen gehad. Gootste hickup was de audio die het tijdens een 200km lange rit niet deed (noch de radio, noch internet radio, noch Spotify, noch Carplay). Bij de eerst volgende rit werkte alles weer naar behoren.

Er is er wel al iemand in geslaagd om schade te rijden aan de achterbumper en geen coördinaten achter te laten. De bumper werd intussen wel heel mooi hersteld.

Grootste frustratie is de standaard Spotify app die het te vaak niet doet. Al biedt Carplay dan uiteraard een eenvoudige oplossing.

[ Voor 69% gewijzigd door The_one007 op 18-09-2025 21:17 ]

• Ironis
disco-stu schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:52:
[...]

Ok dus hij gaat wel effectief zo laag als 1.2kW?

En dat is dus het geval als het laadpunt lager is ingesteld dan het laadvermogen van de wagen van 11kW. Dan neemt hij 50% van het vermogen dat het laadpunt toe laat.

Wel jammer dat er aan de kant van de wagen niet meer instelbaar is qua laadvermogen, dat is wat teleurstellend. Bij bv. Tesla kan je in de app een slider verzetten waarmee je de laadstroom per 1A kan verzetten en die (als ik me niet vergis) ogenblikkelijk wordt toegepast ook tijdens een reeds actieve laadsessie.
50% van het vermogen van de auto, tenzij de lader lager vermogen heeft dan 11kW.
De publieke lader in mijn straat is 22kW maar verminderd laadvermogen geeft 6kW

• Ironis
rjce schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:30:
[...]

Hier ook nog niets gehoord, auto is via Ayvens besteld bij van Mossel. Heb Ayvens net een mail gestuurd.
Antwoord van mijn LM. Ook via Van Mossel. Ze waren er wel mee bezig. Maar niet actief genoeg. Chagrijnige LM.
Ik krijg nu de lelijke velgen zonder meerprijs, maar mijn LM gaat ze omruilen voor andere zwarte velgen van 20” met al-season banden. Wel iets hogere lease nu maar is te overzien.
Productie week 49 waarschijnlijk…

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ironis schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:48:
[...]

Antwoord van mijn LM. Ook via Van Mossel. Ze waren er wel mee bezig. Maar niet actief genoeg. Chagrijnige LM.
Ik krijg nu de lelijke velgen zonder meerprijs, maar mijn LM gaat ze omruilen voor andere zwarte velgen van 20” met al-season banden. Wel iets hogere lease nu maar is te overzien.
Productie week 49 waarschijnlijk…
Welke andere zwarte 20 inch velgen krijg je dan? Heb je een plaatje?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
iOS 26?
Of 18.7?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1