Acties:
  • +6 Henk 'm!

• taco_ni
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 19:21
Zoals iedereen met de Berger velgen moest ik kiezen voor een alternatief. Broekhuis bood naast de standaardkeuze een zwarte velg van een ander merk aan, in overleg met Ayvens gegaan voor Trondheim velgen, staan volgens mij wel chique onder het blauw.
We gaan het begin december zien...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFYCWphJoNbz0dCqN2IEEv8tIHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwqStrsUy6owfZXPQQD5ZfxB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door taco_ni op 13-09-2025 11:04 ]

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:33
Surfroy01 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 08:58:
En zo ziet ie er bij daglicht uit.

[Afbeelding]

Overigens mbt levensduur batterij afstandsbediening. Ik zie in het donker zodra je de sleutel neerlegt of oppakt dat het lampje knippert op sleutel. M.a.w. probeert contact te maken met de auto.
Mooi plaatje, het contrast met het zwarte dak, de 'treeplank' en de velgen is gaaf. Alleen dat poetsen elk weekend 🤔

• RandomNick
passat_to_ev schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:52:
- is de af-fabriek trekhaak een fix4bike uitvoering en zo ja, ik neem aan dat dit geen problemen geeft voor een gewone aanhanger koppeling?
Veel plezier met je nieuwe ride! Deze vraag kan je toch beantwoorden door er even heen te lopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
taco_ni schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:47:
Zoals iedereen met de Berger velgen moest ik kiezen voor een alternatief. Broekhuis bood naast de standaardkeuze een zwarte velg van een ander merk aan, in overleg met Ayvens gegaan voor Trondheim vlegen, staan volgens mij wel chique onder het blauw.
We gaan het begin december zien...[Afbeelding]
Hier heb je een zwarte met Trondheim. Gaat netjes staan hoor!
Bekijk deze auto op Autotrack https://www.autotrack.nl/..._share&utm_medium=at_link

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:29
Heb ook de 19” Bergen in bestelling staan. Gevraagde leverdatum was week 47. Ivm de meldingen in dit topic navraag gedaan bij dealer en leasemaatschappij (Arval). Arval laat weten dan de dealer (vd Udenhout) aangeeft dat ze nu levering in week 51 verwachten. Geen verwachte reden erbij.
Wel jammer dat ik nog een maand langer moet wachten. Wil hem ivm gewijzigde bijtelling wel echt dit jaar nog ontvangen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MOVjEYmpZTaQ__2-VLkw5rZxoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wS2IYXTDE3f0X4kzIKN2dU4b.png?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanselman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:13
RandomNick schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:03:
[...]

Bekijk deze auto op Autotrack https://www.autotrack.nl/..._share&utm_medium=at_link
Als ik deze keuze velgen in mei ook had waren het zeker deze geworden, prachtig!
Mijn auto wordt dinsdag geleverd wel met Bergen velgen, als iemand een set Trondheim velgen heeft hou ik me aanbevolen! O-)

• VtG
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-09 16:23

VtG

Afgelopen donderdag Ayvens opdracht gegeven om een ID.7 te leveren.
Pro uitvoering, alle opties incl trekhaak
Mijn voorwaarde was wel dat de auto dit jaar nog op kenteken moet komen.
Nu ik alle vertragingen lees op dit forum begin ik mij wel een beetje zorgen te maken of dat uberhaupt gaat lukken.

Is er iemand bekend met de actuele levertijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leid372
  • Laatst online: 19:59
Spekkie99 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:38:
[...]

Wanneer wordt jouw id.7 geleverd, mijne staat voor week 45 maar nog geen bericht over de velgen gehad.
Eind december pas

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02
Hier een ID.7 Tourer Pro Business Sport 77 kWh besteld eind Augustus '25 met verwachtte leveringstermijn Januari '26. Deze Belgische configuratie is inclusief de Black Style Pack, welke ook standaard met de alu velgen 19" Bergen (black) komen. Maar de FleetManager verplicht ons om All Seasons banden te kiezen. Daarom dat er op de wagen alu velgen 19" Hudson (bicolor) op gemonteerd worden. Ben er persoonlijk niet rouwig om, anders zou de leveringstermijn opschuiven richting Maart '26.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

resusaapje

h less

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Wat je allemaal niet kunt maken met Gemini. 😄

[Use the model Car 1/24 scale in the illustration, in a realistic style and environment. Place the figure on a computer desk, using a circular transparent acrylic base without any text. On the computer screen, display the 3D modeling process of the figure. Next to the computer screen, place a Tamiya-style toy packaging box printed with the original artwork.]

En natuurlijk een afbeelding van je eigen vroem uploaden naar Gemini AI.

[ Voor 6% gewijzigd door DaMenaz op 13-09-2025 14:45 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GVeldhuizen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:50
AartJW schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:29:
Wat doe ik verkeerd? Mijn laadkabel blijft vastzitten in de auto als ik een laadsessie (AC) voortijdig wil beindigen.
Ik heb de auto al ontgrendeld en zelf in menu op Stop opladen gedrukt (hij stopt dan wel) maar de laadkabel gaat niet los van de auto.
Na meerdere keren op ontgrendelen drukken lukt het vaak na enige tijd wel. Als de laadsessie al gestopt is werkt het zonder problemen.
Laadpaal met verla(d)tingsangst... _/-\o_

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Surfroy01 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 08:58:
Overigens mbt levensduur batterij afstandsbediening. Ik zie in het donker zodra je de sleutel neerlegt of oppakt dat het lampje knippert op sleutel. M.a.w. probeert contact te maken met de auto.
Dat is als die contact heeft met de auto, als je op bijv. 100m staat gaat die niet knipperen als ik het mij goed herinner.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 14:53
RandomNick schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:58:
[...]

Mooi plaatje, het contrast met het zwarte dak, de 'treeplank' en de velgen is gaaf. Alleen dat poetsen elk weekend 🤔
Nou dat ga ik echt niet doen. Ik ben niet zo vies van een vuile auto 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:36
True schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:02:
[...]

Dat is als die contact heeft met de auto, als je op bijv. 100m staat gaat die niet knipperen als ik het mij goed herinner.
Nee, hij gaat knipperen als de sleutel beweegt, omdat ie alleen dan signaal geeft. Dat is bescherming. Als hij stil ligt zendt de sleutel geen signaal uit, zodat het ook niet gebruikt kan worden om je auto te jatten.

Qua batterij is het dus ook raadzaam om de sleutel niet de hele dag in je zak te hebben als ie bijvoorbeeld thuis bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
[b]
Elk weekend? Sorry daar pas ik voor. Nu na 10 maanden heb ik hem pas 3x door de wasstraat gehaald en 1x met de hand gewassen en 2x van binnen schoongemaakt /-gezogen. :*) ;)

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• GTAm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-09 18:17
Die getinte achterlichten zien er super uit! Dat vind ik standaard bij de ID7 (en zeker bij een zwarte) toch een minpuntje.
Als er dan nog een verlagingssetje van H&R onder zou liggen, is die helemaal OK wat mij betreft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:18

passat_to_ev

Nice_car

Hier fotootje van de mijne
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IshC08Q6lNWKrFwdrzAVHUDrOSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjuPjuA7sMIHqvAwi1cgRIkF.jpg?f=fotoalbum_large

MW_ID7

• GTAm
Vandaag dankzij dit forum erop uit gekomen dat "parkeren via de app" niet via de VW app is, maar via een apparte app. Deze zonet gedownload maar ik krijg deze niet gekoppeld aan de auto op de oprit. Nu is de ontvangst van 5G bij ons niet echt denderend, dus eventjes naar een plek een paar 100 meter verderop gereden. Maar lukt nog steeds niet.
Morgen moet ik in Gent zijn, dus daar misschien nog eens proberen.

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:21
GTAm schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:01:
Vandaag dankzij dit forum erop uit gekomen dat "parkeren via de app" niet via de VW app is, maar via een apparte app. Deze zonet gedownload maar ik krijg deze niet gekoppeld aan de auto op de oprit. Nu is de ontvangst van 5G bij ons niet echt denderend, dus eventjes naar een plek een paar 100 meter verderop gereden. Maar lukt nog steeds niet.
Morgen moet ik in Gent zijn, dus daar misschien nog eens proberen.
Toevallig vandaag ontdekt dat het bij mij niet meer werkt. Dit heeft ooit voor mij gewerkt, maar de wagen gaf aan dat er geen telefoon meer gekoppeld was met de park assist pro app. In de app de wagen verwijderd en dan vruchteloos geprobeerd om de wagen opnieuw te koppelen. Maar het lukte me vandaag ook helemaal niet meer. Na de scannen van de QR code bleef de app gewoon hangen op "connecting". :?

• GTAm
tjaf schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:09:
Na de scannen van de QR code bleef de app gewoon hangen op "connecting". :?
idem

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:38
Mooi, zo wordt mijne ook (als de bergen velgen nog geleverd kunnen worden). Is ook duidelijk dat er echt zwarte velgen onder moeten komen.

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

tjaf schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:09:
[...]

Toevallig vandaag ontdekt dat het bij mij niet meer werkt. Dit heeft ooit voor mij gewerkt, maar de wagen gaf aan dat er geen telefoon meer gekoppeld was met de park assist pro app. In de app de wagen verwijderd en dan vruchteloos geprobeerd om de wagen opnieuw te koppelen. Maar het lukte me vandaag ook helemaal niet meer. Na de scannen van de QR code bleef de app gewoon hangen op "connecting". :?
Hier ook geen succes, ligt dus niet aan mijzelf :)

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
ArneRH schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:45:
[...]

Klopt. Met een Zappi kan je volledig op zonne energie laden, startend vanaf 1,4kW en stoppend zodra opwek <1,4kW is dat is ECO+. Of op zonne energie maar op moment dat opwek <1,4kW is gaat ie aanvullen vanaf het net, de ECO stand. Beide kan je kiezen in 1 of 3 fase, afhankelijk van je panelen en omvormer. Of de FAST modus, dat is 3,7-22kW, 1 of 3 fase afhankelijk van auto en huisaansluiting. Maar een geplande FAST tijdslot, bv. als dynamisch tarief laag is, kan alleen gepland in ECO of ECO+ modus. Maar omdat die vastlopen, de auto gaat in blokkeer stand, kan ik ook niet FAST laden, zonder eerst stekker eruit te halen. Dus dan kan ik niks als ik niet thuis ben, ook niet lekker 11kW op de goedkope uurtjes. Daarom is die ECO+ modus foutmelding een vervelend probleem.
Werkt de Zappi nog steeds niet lekker? Ik oriënteer namelijk ook direct op een thuis lader en de Zappi wordt wel vaak aangeraden.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:06

Crusader

Arc Nature

LuPo schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:32:
[...]

Werkt de Zappi nog steeds niet lekker? Ik oriënteer namelijk ook direct op een thuis lader en de Zappi wordt wel vaak aangeraden.
offtopic:
Vanwege de aanschaf van de ID.7 zat ik in dezelfde positie en heb wat laadpalen vergeleken. Ik ben uiteindelijk op de Peblar uitgekomen. Moet nog geïnstalleerd worden dus ik heb nog geen gebruikerservaringen. Voor mij waren automatisering via Home Assistant en het laden op zonnestroom belangrijke punten.

[ Voor 1% gewijzigd door Crusader op 14-09-2025 08:50 . Reden: offtopic ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Eerste ervaring met de TA. Werkt stuk beter dan vergelijkbaar op mijn privé EV. Echter in regen of op weg zonder lijnen wordt het worstelen met een krokodil tijdens potje tafeltennis. Dan lijkt je stuur een flipperkast bal die continu corrigeert en zorgt dat de auto flink van links naar rechts en vice versa stuitert om te zorgen dat je ‘binnen’ de lijntjes blijft. Op snelweg is het erg prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Surfroy01 schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:43:
Eerste ervaring met de TA. Werkt stuk beter dan vergelijkbaar op mijn privé EV. Echter in regen of op weg zonder lijnen wordt het worstelen met een krokodil tijdens potje tafeltennis. Dan lijkt je stuur een flipperkast bal die continu corrigeert en zorgt dat de auto flink van links naar rechts en vice versa stuitert om te zorgen dat je ‘binnen’ de lijntjes blijft. Op snelweg is het erg prettig.
Totaal geen last van dat gedrag, wellicht ligt het aan de soort wegen.
In principe werkt het bij mij vlekkeloos bij alle rijstroken die aan beide kanten belijning heeft; 60-wegen, 80-wegen, autowegen, snelwegen. Bi-be-ko werkt het ook goed met een middenlijn + trottoirband. Vaak zijn de stroken dan wat afwijkend in de breedte over de lengte, dan gaat de auto soms wat zoeken, maar dat zijn echt uitzonderingen én daar is de TA ook niet voor bedoelt noch echt nuttig voor.

[ Voor 25% gewijzigd door True op 14-09-2025 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avaan
  • Laatst online: 20:10
Ik ben afgelopen vrijdag nog teruggebeld door de dealer met de mededeling dat mijn auto reeds in productie is of al gereed was en de Bergen velgen toch aanwezig zijn. Ik ben hier heel blij mee. Deze passen wat mij betreft veel beter op de sedan met de overige zwarte accenten. Ik krijg verder de kleur stonewashed blue (helemaal zwart kreeg ik er thuis niet doorheen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Surfroy01

Het "TA" deel 'leert' ook van jouw rijgedrag én de wegen waarop je het gebruikt (als je daar toestemming toe verleend). Hier in de wijk waar ik woon heeft de gemeente , op een vrij brede 50Km/h doorgaande route, een aantal optische wegversmallingen / slingers en fietssuggestiestroken aangebracht (overigens volledig terecht!!!) en daar had m'n nieuwe auto in het begin op z'n zachtst gezegd 'wat issues' mee in combinatie met de rijstijl welke ik, als local zijnde, daar hanteer....

Inmiddels kan ik die weg inclusief de aangebrachte optische wegversmallingen en slingers middels wegbelijning weer gewoon als zijnde een 'rechte weg' gebruiken, ook met actief ACC.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 14-09-2025 20:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Gisteren voor de eerste keer snellader moeten gebruiken.
Heb default aanstaan dat hij automatisch chargers toevoegd bij navigeren.

Was rechtstreeks naar de charger aan het navigeren.
Moest maar een 30% bijladen om thuis te geraken.

Dus tijdens het laden navigeerde ik terug naar huis maar stelde dan lader voor tussen de plek waar ik toen stond de laden en thuis. Moest dan eerst het vinkje afzetten zodat ik kon weten hoeveel % ik moest hebben. Klopt dit of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

frye schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:28:
Gisteren voor de eerste keer snellader moeten gebruiken.
Heb default aanstaan dat hij automatisch chargers toevoegd bij navigeren.

Was rechtstreeks naar de charger aan het navigeren.
Moest maar een 30% bijladen om thuis te geraken.

Dus tijdens het laden navigeerde ik terug naar huis maar stelde dan lader voor tussen de plek waar ik toen stond de laden en thuis. Moest dan eerst het vinkje afzetten zodat ik kon weten hoeveel % ik moest hebben. Klopt dit of is er een andere manier?
Ook hier geldt weer: De auto léért van jouw (eigen) rijgedrag op het moment dat je je thuislaadlocatie ingesteld hebt in de APP. De 1ste keer dat ik, in Februari bij een buitentemperatuur van ~10o Celsius, vanuit huis op en neer naar Luxemburg ging rijden (~480 Km. v.v. met 100% SOC bij vertrek) werd ik op de terugweg tot vervelens toe geïnformeerd aangaande mogelijke laad-stop punten terwijl ik uiteindelijk alsnog met een SOC van 10% thuis aan kwam zónder onderweg bij geladen te hebben. De keren daarop hield het systeem op exact die zelfde route wijselijk z'n mond......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Will_M schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:49:
@Surfroy01

Het "TA" deel 'leert' ook van jouw rijgedrag én de wegen waarop je het gebruikt (als je daar toestemming toe verleend). Hier in de wijk waar ik woon heeft de gemeente , op een vrij brede 50Km/h doorgaande route, een aantal optische versmallingen / slingers en fietssuggestiestroken aangebracht (overigens volledig terecht!!!) en daar had m'n nieuwe auto in het begin op z'n zachtst gezegd 'wat issues' mee in combinatie met de rijstijl welke ik, als local, daar hanteer....

Inmiddels kan ik die weg inclusief de aangebrachte optische versmallingen en slingers middels wegbelijning weer gewoon als zijnde een 'rechte weg' gebruiken, ook met actief ACC.
Kijk daarom is zo’n forum handig. Ik heb vandaag alles toestemming gegeven in de app en had al stiekum gehoopt dat de TA zelflerend is. Ik ga het hopelijk meemaken.

Het ging gisteren in de stad pingpongend doordat het een 1 richting rijstrook was met verhoogde stoepen aan weerszijden zonder strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:06

Crusader

Arc Nature

Is het mogelijk om tijdens laadsessies Youtube via Apple CarPlay te kijken? Ik heb de ID.7 zelf nog niet en ChatGPT weet het ook niet zeker.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Crusader schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:49:
Is het mogelijk om tijdens laadsessies Youtube via Apple CarPlay te kijken? Ik heb de ID.7 zelf nog niet en ChatGPT weet het ook niet zeker.
Nope. De Youtube Video App is sowieso in z'n geheel niet beschikbaar binnen Apple Carplay, dus...... Is dat derhalve ook niet bij VW. Youtube Music is dat wel, maar daar speel je dus ook alléén maar geluid mee af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Vandaag dus ineens dat de toetsen in het linkerportier niks meer doen. Ook geen lampje. Wel een foutmelding in de app: Fault: electronic child lock. Dat gaat morgen leuk worden op het werk. Kan t raam niet omlaag doen voor de badgereader en ingang is erg smal...
Is het bij iemand met een truukje/reset (hoe doe je die?)/hard schoppen tegen binnenkant portier (nee, laten we die maar niet doen) gelukt de melding weg te krijgen en de ramen te kunnen bedienen?

Verder gedurende de ritten vandaag de rijstrookwisselassistent geoefend. Werkt prima! Wel in het dashboard checken of de auto vindt dat het kan, en daarna is het alleen een tikje tegen de richtingaanwijzer en een 1/2e seconde later wisselt de auto van baan. Wel moet je het stuur 'detecteerbaar' een beetje vast hebben, maar niet mee/tegensturen. Ik laat het stuur door mn vingers glijden. Stuurt mooi tot ie op de volgende baan is en doet dan netjes het knipperlicht ook uit. Nu nog luier aan het rijden. Terwijl ik gemasseerd word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:40
marcelmg2 schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:41:
Vandaag dus ineens dat de toetsen in het linkerportier niks meer doen. Ook geen lampje. Wel een foutmelding in de app: Fault: electronic child lock. Dat gaat morgen leuk worden op het werk. Kan t raam niet omlaag doen voor de badgereader en ingang is erg smal...
Is het bij iemand met een truukje/reset (hoe doe je die?)/hard schoppen tegen binnenkant portier (nee, laten we die maar niet doen) gelukt de melding weg te krijgen en de ramen te kunnen bedienen?

Verder gedurende de ritten vandaag de rijstrookwisselassistent geoefend. Werkt prima! Wel in het dashboard checken of de auto vind dat het kan, en daarna is het alleen een tikje tegen de richtingaanwijzer en een 1/2e seconde later wisselt de auto van baan. Wel moet je het stuur 'detecteerbaar' een beetje vast hebben, maar niet mee/tegensturen. Ik laat het stuur door mn vingers glijden. Stuurt mooi tot ie op de volgende baan is en doet dan netjes het knipperlicht ook uit. Nu nog luier aan het rijden. Terwijl ik gemasseerd word.
Dat probleem met de knoppen in de linkerdeur is een veelvoorkomend probleem door losse stekker. Zoek even door het forum voor meer info. Garage drukt het stekkertje voor je vast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@marcelmg2

Je bent volgens mij inmiddels de derde persoon welke dat soecifieke issue hier in dít topique op Tweakers meldt. Voor zover ik weet is het in bij de andere twee gevallen opgelost middels het 're-seaten' van de interne stekker in het linker voor-portier.

Zou IMHO inmiddels wel een melding vanuit VAG richting de ID.7 fabriek in Emden waardig zijn, echter kan dit alléén vanuit de VW dealer-organisatie gedaan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 14-09-2025 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
marcelmg2 schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:41:
Gelukkig heeft mijn werkgever kentekenplaat herkenning om binnen te komen :)

Je kunt ook proberen de auto open knop op afstandsbediening ingedrukt te houden zodat alle ramen tegelijk open gaan. Al staat dat standaard niet aan in de configuratie zag ik, dat heb ik aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik heb dat ook twee keer gehad en steeds nog “opgelost” door op dat paneeltje het kinderslot aan te zetten en weer uit.
Goed luisteren of je de sloten erop en eraf hoort gaan.
Daarna werkt het bij mij weer een poosje, moet maar eens een afspraak voor het stekkertje maken. ;)

Maar idd een vaker voorkomend euvel, ik denk dat ik de eerste melder was?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Vraagje inzake de variable laadvloer in de ID7T.
Bij de Enyaq heb ik een foam insert met opbergvakjes voor allerhande spul die tussen de echte boden en de vlaadvloer zit als deze in de hoge stand is. De ID7T heeft een dergelijke insert niet voor zover ik kan vinden. Kan iemand dat bevestigen? (Niet mijn eigen foto's, maar puur ter illustratie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jECsIBi1Yd-GrfZgpVx2WP6TkHE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TjDlf3XeJQvbqxg4Wp2xAosw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHMo6dTQQkTvaqp1-yhMDOi3VFQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oeyKC6loppc9cXum5Hy5OSAe.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wt7e_rmr5K7pJSOU5u4taLKPpko=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bX2abeF8DzyNqKt3KAy0K6kr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:53:
@marcelmg2
Zou IMHO inmiddels wel een melding vanuit VAG richting de ID.7 fabriek in Emden waardig zijn, echter kan dit alléén vanuit de VW dealer-organisatie gedaan worden.
Nou, ik heb soort van hetzelfde euvel (af en toe) en mijn Enyaq is gebouwd eind 2020 in Mladá Boleslav.

Ik heb vaak een foutmelding in het bedieningspaneel van het elektronische kinderslot van de achterportieren. Als er dan een paar keer op druk, werkt het weer. Heb het wel eens aangegeven bij de (Skoda) dealer, maar die haalden hun schouders op (nooit eerder van gehoord). Wat me vreemd lijkt, gezien de aantallen meldingen hier en ook in het Enyaq topic. En het is schijnbaar ook simpel op te lossen.

Ik heb het erbij gelaten, want ze wilden mij er alweer een factuur voor sturen ('uw auto is wel uit de garantie meneer'). Dan ruil ik hem wel in :+

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
RandomNick schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:51:De ID7T heeft een dergelijke insert niet voor zover ik kan vinden. Kan iemand dat bevestigen?
Klopt, zit er niet in.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@RandomNick Jij hebt (net als ik) het transport pakket van de Enyaq, dan heb je inderdaad een foam inlay in de dubbele bodem.

Volgens mij is dat bij de ID.7 niet verkrijgbaar. Wel heb je een soortgelijke dubbele bodem. In de laagste stand loopt ie aan het richting de achterbank iets omhoog en is ie dus niet vlak (maar geknikt).. In de hoogste stand heb je wel een vlakke vloer (en dus wel ruimte eronder).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:15
Will_M schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:53:
@marcelmg2

Je bent volgens mij inmiddels de derde persoon welke dat soecifieke issue hier in dít topique op Tweakers meldt. Voor zover ik weet is het in bij de andere twee gevallen opgelost middels het 're-seaten' van de interne stekker in het linker voor-portier.

Bij het belletje voorafgaand aan het afleveren ("zijn er nog specifieke vragen?") heb ik deze nagevraagd of ze dit stekkertje direct ff willen checken, doordat ik in dit forum had gelezen dat het vaker voorkwam. De dealer gaf daarbij aan dat dit al doorgegeven was aan de fabriek en die fout er in de productielijn er inmiddels uit was gehaald. Op hoop van zege!

(Ook meteen maar aangegeven dat ik op mn kentekenplaathouder geen dealernaam enzo wil hebben, daardoor komt de kentekenplaathouder mi net te dicht bij de modelaanduiding op de achterkant.. Gelukkig is dat gelukt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Badeen schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:21:
[...]
(Ook meteen maar aangegeven dat ik op mn kentekenplaathouder geen dealernaam enzo wil hebben, daardoor komt de kentekenplaathouder mi net te dicht bij de modelaanduiding op de achterkant.. Gelukkig is dat gelukt :))
Klopt. Heb mijn houder ook al vervangen door een naamloze. d:)b

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
[...]

Bij het belletje voorafgaand aan het afleveren ("zijn er nog specifieke vragen?") heb ik deze nagevraagd of ze dit stekkertje direct ff willen checken, doordat ik in dit forum had gelezen dat het vaker voorkwam. De dealer gaf daarbij aan dat dit al doorgegeven was aan de fabriek en die fout er in de productielijn er inmiddels uit was gehaald. Op hoop van zege!

Bij A-point Adam ook gevraagd of ze een kentekenplaat zonder boord konden leveren (dus zonder dat dikke stuk met reclame), maar dat kon niet... Dus voor 5 euro eentje gekocht en de oude de kliko in. (y)
Helaas wel de goedkope kentekenplaten (zonder oplegletters) gekregen. Scheelt ze weer een paar euro per auto blijkbaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Wirret schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:45:
[...]

Ik had een soortgelijke situatie juli van dit jaar. Mijn PL contract loopt nog tot half juli 2026. Dus bij Pouw Apeldoorn dezelfde vraag gesteld. De verkoper gaf aan dat deze prijs zo goed is omdat ze moeten compenseren voor de fossiele auto's die zijn verkocht om geen boete te krijgen. Daarnaast willen ze in de europese markt de ID7 Tourer grof neerzetten. Hij zei wel dat er een x aantal zijn voor deze prijs voor Private Lease al zou dat zijn geweest om de druk erop te zetten. Ik weet 80% zeker dat per 1 januari 2026 deze prijs er niet meer is. Wij hebben de levering op kunnen rekken tot 'niet leveren voor 31 november', de kentekens moeten namelijk nog dit kalenderjaar op naam worden gezet wil het gelden voor 2025.

Uiteraard is het ook wat glazen bol kijken, maar ik heb maar geaccepteerd dat ik een boete bedrag van € 1.400,- moet betalen. Dat verdien ik zo terug, de ID7 (niet tourer) is € 170,- duurder per maand, dat heb ik dus zo terug verdiend (mits ik in de toekomst bij een ID7 zou blijven en de prijzen gaan omhoog).

Mijn dealer gaf overigens nog een keer extra € 20,- p.m. korting. Dus betaal straks € 607,- per maand voor een zwarte, €250,- eigen risico en all season banden.

Enige twijfel punt blijft wel of ik het exterieur pakket niet had moeten nemen. Zelfde geldt voor het interieur pakket. Al ben je zo 30 euro per maand meer kwijt per pakket. Maarja, heb besteld, dus wijzigen kan toch niet meer.

Succes met je keuze!!
€607 voor welke versie en welk km per jaar/looptijd? :) Mag ook per PM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:11
AartJW schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:35:
[...]

Bij A-point Adam ook gevraagd of ze een kentekenplaat zonder boord konden leveren (dus zonder dat dikke stuk met reclame), maar dat kon niet... Dus voor 5 euro eentje gekocht en de oude de kliko in. (y)
Helaas wel de goedkope kentekenplaten (zonder oplegletters) gekregen. Scheelt ze weer een paar euro per auto blijkbaar. 8)7
De reclame gaat hier altijd meteen een kentekenplaat sticker overheen met de tekst: Niets is sterker dan dat ene woord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:38
Voor aflevering week 45 ook de vraag welke alternatieve velg ik wil ipv de zwarte Bergen velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-09 09:51

BJW

Ik ben nu twee week in het bezit van mijn ID7 Tourer Pro S, helemaal zwart :). Erg blij mee. Hiervoor 5jaar een ID4 gereden zonder echte problemen en met veel plezier. Maar dit is toch echt wel een upgrade.

Klein irritatiepuntje er zit een trillinkje voor in het dashboard. Hoorbaar als je over een klinkerwegen rijdt (of klopt op het dashboard). Meer die dit herkennen en hebben opgelost?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:57:
Auto wilde niet starten vanochtend: 'Elektrosysteem werkt niet correct. Auto veilig stoppen!'
Auto wordt straks naar de dealer gesleept vanwege foutcode P0AA5 - Negatieve contactor Hybrid/EV-accu circuit vast in geopende stand.

Ik wilde graag zo snel mogelijk een afspraak voor de SOS storingsmelding, maar dit had niet gehoeven. :+
Na 4 werkdagen bij de dealer te staan hebben ze in ieder geval de SOS storingsmelding opgelost door een onderdeel hierin te vervangen - knullig dat zo'n ding stuk gaat binnen 9 maand, maar oké.
Ook hebben ze de ID.7 nu weer rijdend, maar ze zijn er niet tevreden mee. Ze hebben het namelijk opgelost gekregen door enkel het 12V systeem te resetten en dat het op te lossen is met enkel een reset is wel ietwat frappant als je daarvoor geen meter met je auto kunt rijden. Dat ben ik dan ook absoluut eens met de dealer, ze hebben het probleem voorgelegd bij VW zelf en wachten op hun antwoord, als ze geen definitieve oplossing terugkrijgen willen ze eerst zelf nog wat rijden met de auto om te voorkomen dat ik er na een paar kilometer weer mee sta. Wordt vervolgd ..

In de tussentijd rij ik bijna een week met een Passat uit '25 en kan ik tussen de ID.7 en de Passat ook wel een mooie vergelijking maken. Ondanks dat ik erg tevreden ben met mijn ID.7 voelt de Passat meer af en voelt wat degelijker, ik weet niet helemaal waar dat tweede in zit. Dat eerste zit vooral in:
  • De raam- en stuurknoppen die vlekkeloos werken en omdat ze niet capacitief zijn je op de tast de juiste kunt vinden zonder al knoppen in te drukken - subject gewoon beter
  • Ondanks dat het een ICE is, is rollend parkeren echt veel soepeler en prettiger te doen, achteruit door een iets verzakte asfaltweg een verhoogt trottoir op om op mijn oprit te komen gaat in de Passat veel soepeler dan in de ID.7. In het 'gat' moet je iets gas bijgeven wat in de ID.7 resulteert in flink veel gas en lastig doseren, gaat dit met de Passat gewoon beter. Een goede vergelijking is het hebben van meer koppel in een diesel t.o.v. een benzine (hoewel de Passat een 1,5L mild hybrid benzine is). Dit is m.i. puur afstelling van het gas/play-pedaal in de ID.7 en dat mag wel beter.
  • Achteruitrijcamera is veel scherper bij zowel dag als nacht, een punt wat we hier al vaker benoemd hebben, om één of andere reden heeft de ID.7 een camera gekregen uit 2014 i.p.v. uit 2024.
  • De instelbaarheid van de hoofdsteunen voorin de auto zijn net iets prettiger omdat ze ook naar voren kunnen.
Dit vind ik al met al wel jammer, het zijn eigenlijk maar kleine punten die met m.i. weinig moeite en/of kosten de ID.7 echt af hadden kunnen maken (hoofdsteunen is meer voorkeur).

Aan de andere kant neem ik ook de volgende punten goed waar:
  • De draaicirkel van de Passat is bizar groot de eerste paar keer parkeren moest ik hardop lachen omdat ik moest steken waar ik met de ID.7 dat in één draai gehaald had.
  • De motor moeten starten en niet direct rem én draaien naar de D.
  • De motor moeten uitschakelen :+
En deze Passat zal wel niet alle opties hebben, maar ik ben nu ook verwend met o.a.
  • Keyless entry - al twee keer vergeten de auto op slot te doen en al vijf keer bij de auto gestaan en gedacht oh ja ik moet de sleutel pakken - overigens is het wel bizar dat een auto wel keyless start heeft, maar geen keyless entry, je moet toch al de sleutel pakken bij in en uitstappen neem die optie dan standaard op.
  • De elektrische kofferbak.
  • Het vermogen vooral dat het direct aanspreekbaar is, is en blijft echt heerlijk.
  • De rust en stilte in de auto.
  • Deze Passat heeft maar 3 massagestanden en ze zijn alle drie minder dan de ID.7.
  • De stoelen in het algemeen, de ID.7 stoelen zitten echt perfect en die in de Passat zitten erg prettig.
  • Geen stoelkoeling - in amper een week meermaals willen gebruiken.
  • Geen parkeercamera voor, de eerste twee keer dat ik nog steeds het camerabeeld van achter zag dacht ik dat ik niet naar de D geschakeld was.
  • Geen 360° camerasysteem - ik merk dat ik het niet nodig heb, maar de camera voor is wel prettig en ik gebruik de 360° view regelmatig om te kijken of ik wel perfect in het vak sta, als ik het niet kan zien, maar ik sta er wel goed in ga ik de auto ook niet daarna nog verzetten.
Resumé als ik de '25 Passat Variant vergelijk met mijn MY25 ID.7 Tourer blijft de ID.7 logischerwijs de fijnere keuze, maar er zit dan ook fiscaal 19k verschil in dus dat is niet vreemd. Ik blijf het jammer vinden dat VW gekozen heeft voor het capacitieve systeem voor het stuur en de ramen. Het heeft voor mij eigenlijk weinig echt toegevoegde waarde anders dan de gimmick én het is wel een stuk lastiger om goed te leren. En voor de achteruitrijcamera heb ik geen goed woord voor over. De draaicirkel van de ID.7 is geweldig en het rijden erin is dat ook.
Als je de auto full operational leaset én je mag/kan ook BEV/PHEV rijden zou ik eerder voor een goed aangeklede Passat/Superb gaan dan de ID.7 (toen er nog geen LE modellen waren) dat is m.i. de meerprijs in de bijtelling en de mindere heffingskorting niet waard. Privé is de berekening al heel anders gezien de mogelijkheid tot laden via eigen PV-opwek natuurlijk en nu met de huidige PL-tarieven ook.

Ik hoop alleen dat ik snel de ID.7 weer terugkrijg en de problemen niet nogmaals optreden ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
@True
Ik hoop ook dat je hem snel weer terug hebt, maar wel fijn dat de garage er serieus naar kijkt.

Ik heb de Passat en ID.7 ook zeker serieus vergeleken, maar als zakelijke rijder is de ID.7 gewoon voordeliger. Sinds de LE uitvoering zijn ze bij een vergelijkbare uitrusting even duur, of is de Passat zelfs wat duurder. Zeker indien dit jaar geleverd pakt dat qua bijtelling uit in het nadeel van de Passat. Daar komt bij dat één ding voor mij persoonlijk zou opwegen tegen veel andere mogenlijke nadelen: de rust en enorme souplesse van elektrisch rijden.
Toch bedankt voor een mooi vergelijk!

Misschien is er ooit nog een echte tweaker die het aandurft om een how-to voor een betere achteruitrij camera te maken 😁

[ Voor 9% gewijzigd door RandomNick op 15-09-2025 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:59
RandomNick schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:28:
Misschien is er ooit nog een echte tweaker die het aandurft om een how-to voor een betere achteruitrij camera te maken 😁
Ik verwacht eerder een handleiding voor een doe-het-zelf stuurtransplantatie met fysieke knoppen dan een camera-transplantatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
bdbfz schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:54:
[...]

Ik verwacht eerder een handleiding voor een doe-het-zelf stuurtransplantatie met fysieke knoppen dan een camera-transplantatie.
Die is er al, in elk geval voor de ID3.
https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?t=3988

[ Voor 13% gewijzigd door RandomNick op 15-09-2025 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raised
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21:36
[...]
Ik heb de dealer (van Mossel) bij levering gewoon gevraagd het id7 logo eraf te halen. Itt de id3 en id4 is er sowieso te weinig plek imo op de achterklep tussen logo en kentekenplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
RandomNick schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:28:
@True
Ik hoop ook dat je hem snel weer terug hebt, maar wel fijn dat de garage er serieus naar kijkt.

Ik heb de Passat en ID.7 ook zeker serieus vergeleken, maar als zakelijke rijder is de ID.7 gewoon voordeliger. Sinds de LE uitvoering zijn ze bij een vergelijkbare uitrusting even duur, of is de Passat zelfs wat duurder. Zeker indien dit jaar geleverd pakt dat qua bijtelling uit in het nadeel van de Passat. Daar komt bij dat één ding voor mij persoonlijk zou opwegen tegen veel andere mogenlijke nadelen: de rust en enorme souplesse van elektrisch rijden.
Toch bedankt voor een mooi vergelijk!

De uitvoering die ik heb (zie signature) is duurder in de bijtelling dan wanneer ik nu een Passat samenstel met alle opties zónder grotere velgen en zónder 50 kW meer motorvermogen - beiden hebben niet mijn voorkeur en ik heb nu ook geen ID.7 GTX óf grotere velgen genomen.
Het scheelt letterlijk netto een tientje per maand, maar de Passat is wel goedkoper. Dat je een LE voor minder in de bijtelling rijdt dan een vergelijkbare Passat geloof ik zeker, de LE is dan ook gewoon een stuk aantrekkelijker geprijsd dan toen ik de ID.7 uitkoos (helaas :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Surfroy01 schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:28:
[...]

Gelukkig heeft mijn werkgever kentekenplaat herkenning om binnen te komen :)

Je kunt ook proberen de auto open knop op afstandsbediening ingedrukt te houden zodat alle ramen tegelijk open gaan. Al staat dat standaard niet aan in de configuratie zag ik, dat heb ik aangepast.
Die van mij ook, maar niet overal. Bovendien moet ik mijn kenteken nog opvoeren, maar bij de vorige auto had ik die al ingeleverd (3.5 jaar) voor ik dat gedaan had....
Gelukkig was er genoeg ruimte en kon ik goed uitstappen. Uiteindelijk vrij probleemloos naar binnen gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44

Tarin

Just plain weird.

AartJW schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:29:
Wat doe ik verkeerd? Mijn laadkabel blijft vastzitten in de auto als ik een laadsessie (AC) voortijdig wil beindigen.
Ik heb de auto al ontgrendeld en zelf in menu op Stop opladen gedrukt (hij stopt dan wel) maar de laadkabel gaat niet los van de auto.
Na meerdere keren op ontgrendelen drukken lukt het vaak na enige tijd wel. Als de laadsessie al gestopt is werkt het zonder problemen.
Gistermiddag geprobeerd: ik kom bij de auto aan: laadlampje groen. Vervolgens heb ik de auto ontgrendeld door de greep van het rechterachterportier aan te raken: laadlampje wordt wit en de kabel wordt hoorbaar ontregeld.

We hebben een wallbox van Elli (charger pro met rfid en ingebouwde stroomteller), maar volgens mij werkt het aan een publieke laadpaal ook zo.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArneRH
  • Laatst online: 14:48
LuPo schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:32:
[...]

Nee, zowel vanuit Zappi als VW nog geen update die het probleem heeft opgelost. Wel werkt de geplande boost prima als je eco+ in de nacht aanzet, want dan geen zon, dus start de Zappi niet met zonnestroom overschot te laden en komen er dus geen foutmeldingen en blijft de VW gewoon goed verbonden.
Dus een Zappi is top, alleen nog niet in combinatie met de ID.7 momenteel.

[ Voor 6% gewijzigd door ArneRH op 16-09-2025 08:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Blijft bijzonder, bovenstaand probleem. Hopelijk heb ik er geen last van...

Kan het wel snel ondervinden, want ik hoorde zojuist dat mijn bestelde wagen inmiddels in NL is. Vrijdag wordt ie bij de dealer afgeleverd. Over een paar weken rijden dus. :D

Voor de administratie, besteld 16-7, geplande leverdatum 17-10, wordt nu een week of 2 à 3 eerder. Dat zou dan een of 10 à 11 totaal zijn inclusief de zomerstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Tarin schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 01:49:
[...]

Gistermiddag geprobeerd: ik kom bij de auto aan: laadlampje groen. Vervolgens heb ik de auto ontgrendeld door de greep van het rechterachterportier aan te raken: laadlampje wordt wit en de kabel wordt hoorbaar ontregeld.

We hebben een wallbox van Elli (charger pro met rfid en ingebouwde stroomteller), maar volgens mij werkt het aan een publieke laadpaal ook zo.
Ga het zo testen, thanks! Hij is nu aan het laden hier op mijn werk en ga er nu eens echt op letten wat ik anders doe. Had eerst het idee dat het kwam omdat hij nog aan het laden was, maar ga het zo eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:24
AartJW schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:21:
[...]

Ga het zo testen, thanks! Hij is nu aan het laden hier op mijn werk en ga er nu eens echt op letten wat ik anders doe. Had eerst het idee dat het kwam omdat hij nog aan het laden was, maar ga het zo eens testen.
Misschien overbodig, maar met mijn ID.3 (die ik nu nog heb in afwachting van de ID.7) ontgrendel je de kabel van de auto door te ontgrendelen met de sleutel. Dit werkt altijd. Ook al is de auto actief aan het laden. Klik op de afstandsbediening op de open-button en de kabel ontgrendelt.

Zo laten de meeste openbare laders ook na enkele seconden de kabel los, omdat de auto niet meer verbonden is. Scheelt weer uitchecken met de laadpas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Tarin schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 01:49:
[...]

Net getest en het werkt idd, ook als hij nog aan het laden is. Denk dat ik de andere keren meer dan 30sec bezig was vanaf moment dat de sleutel herkend wordt en de laadkabel uit de auto trek.

Pas dus mijn werkwijze aan want 30 sec blijft krap als je: tas weg wilt leggen, laadsleutel uit de auto halen, naar de laadpaal lopen en laadsleutel scannen, achterbak open en dan laadkabel verwijderen.

Thanks allen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

AartJW schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:50:
[...]

Net getest en het werkt idd, ook als hij nog aan het laden is. Denk dat ik de andere keren meer dan 30sec bezig was vanaf moment dat de sleutel herkend wordt en de laadkabel uit de auto trek.

Pas dus mijn werkwijze aan want 30 sec blijft krap als je: tas weg wilt leggen, laadsleutel uit de auto halen, naar de laadpaal lopen en laadsleutel scannen, achterbak open en dan laadkabel verwijderen.

Thanks allen!
Het gaat hier thuis bijna altijd mis als mijn vrouw eerder bij de auto is en alvast de deur openmaakt voor onze dochter; dan moet ik altijd mijn sleutel uit mijn muntgeldzakje halen wat irritant is want het past maar net en er zit zo'n siliconen hoesje omheen. #firstworldproblems.
Ironis schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:09:
[...]

Misschien overbodig, maar met mijn ID.3 (die ik nu nog heb in afwachting van de ID.7) ontgrendel je de kabel van de auto door te ontgrendelen met de sleutel. Dit werkt altijd. Ook al is de auto actief aan het laden. Klik op de afstandsbediening op de open-button en de kabel ontgrendelt.

Zo laten de meeste openbare laders ook na enkele seconden de kabel los, omdat de auto niet meer verbonden is. Scheelt weer uitchecken met de laadpas :)
Klopt, maar dan moet ik die sleutel dus uit dat krappe zakje friemelen (en daarna weer terug). Het is niet voor niks keyless entry, mopperdemopper ;).

[ Voor 30% gewijzigd door Tarin op 16-09-2025 16:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

resusaapje

h less

Tarin schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:10:
[...]

Het gaat hier thuis bijna altijd mis als mijn vrouw eerder bij de auto is en alvast de deur openmaakt voor onze dochter; dan moet ik altijd mijn sleutel uit mijn muntgeldzakje halen wat irritant is want het past maar net en er zit zo'n siliconen hoesje omheen. #firstworldproblems.

[...]

Klopt, maar dan moet ik die sleutel dus uit dat krappe zakje friemelen (en daarna weer terug). Het is niet voor niks keyless entry, mopperdemopper ;).
Pak het probleem bij de wortel aan: herprogrammeer je vrouw!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

resusaapje schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:24:
[...]

Pak het probleem bij de wortel aan: herprogrammeer je vrouw!
Die krijgt al binnenkort een cursus ID.7 tips&tricks :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Tarin schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:10:
[...]

[...]

Vergrendel dan de auto naast de auto met een tik op de deurklinken (buitenkant) en daarna weer openen, dan heb je weer die 30 seconden (of zo) tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

True schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:54:
[...]

Vergrendel dan de auto naast de auto met een tik op de deurklinken (buitenkant) en daarna weer openen, dan heb je weer die 30 seconden (of zo) tijd.
Dat probeer ik de volgende keer. Altijd +1 voor de luie oplossing ;). Maar ik weet niet of dat werkt als een van de portieren nog open is.

[ Voor 9% gewijzigd door Tarin op 16-09-2025 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:09
LuPo schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:40:
[...]

€607 voor welke versie en welk km per jaar/looptijd? :) Mag ook per PM
Dit is de ID7 tourer pro LE zwart, all season banden, 15k km per jaar, 5 jaar looptijd en 250 euro eigen risico. Ik vond het een mooie deal tbh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Vandaag eerste flinke rit gemaakt waar ik eigenlijk de ID.7 voor uitgekozen heb. 268km enkele reis naar kantoor in het noorden van het land. Begon na een km of 10 al goed, allemaal toeters en bellen gingen af want probleem met TA/ACC/Emergency break assist allemaal niet beschikbaar. SOS lampje ging branden....... na paar minuten deed alles het gewoon en niet meer terug gekomen. Laten we het zelflerend vermogen noemen.

Grotendeels op 130km/u gereden met een verbruik van nog geen 19kw/100 km kwam met 180km range over op kantoor aan, netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat tijdelijk uitvallen van de hulpsystemen is een bekende. Op sommige plekken in het land gebeurd dat. De meest bekende is rondom afrit 4 of 5 (weet het nummer niet meer uit m’n hoofd) op de A28 richting Utrecht. Ik vermoed zelf dat er bepaalde frequentie druk wordt gebruikt op de plekken waar dit gebeurd, waardoor het uitvalt.

• Skerpie
  • Laatst online: 17-09 08:40
Spontaan uitvallen van hulpsystemen heb ik helaas ook.

In de buurt van Enschede heb ik dat ook gezien. Wel linke soep aangezien de cruisecontrol eraf gaat en de auto (bij mij) op de rem.

Ik rij nu een maand in de Id.7 Pro Tourer en verder weinig problemen met de hulpsystemen.

Wel een issue met Park Assist Pro dat niet te koppelen is met de app (QR code verschijnt niet). Dat is helaas niet zelf op te lossen en moet de dealer doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Skerpie op 17-09-2025 08:39 ]

• joinke
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17-09 09:51
BJW schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:00:
Ik ben nu twee week in het bezit van mijn ID7 Tourer Pro S, helemaal zwart :). Erg blij mee. Hiervoor 5jaar een ID4 gereden zonder echte problemen en met veel plezier. Maar dit is toch echt wel een upgrade.

Klein irritatiepuntje er zit een trillinkje voor in het dashboard. Hoorbaar als je over een klinkerwegen rijdt (of klopt op het dashboard). Meer die dit herkennen en hebben opgelost?
Bij mij ook zo! zit aan passagierszijde... nog niet opgelost .

• DaMenaz
Skerpie schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:39:Wel linke soep aangezien de cruisecontrol eraf gaat en de auto (bij mij) op de rem.
Gaat je auto remmen als de CC eraf gaat? Dan zou ik ff teruggaan naar de dealer. Dat de vaart eruit gaat snap ik, maar remmen?

Misschien een keer een lijstje maken met plekken waar de systemen uitvallen. Misschien is er een rode draad te ontdekken. A28 ten zuiden van Amersfoort is een bekende, heb het daar dagelijks. Andere plek is de A2 afrit Vinkeveen vanaf Amsterdam, bij The Harbour Club, En dan nog een stuk N201 richting Vinkeveen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:58:
[...]

Gaat je auto remmen als de CC eraf gaat? Dan zou ik ff teruggaan naar de dealer. Dat de vaart eruit gaat snap ik, maar remmen?

Misschien een keer een lijstje maken met plekken waar de systemen uitvallen. Misschien is er een rode draad te ontdekken. A28 ten zuiden van Amersfoort is een bekende, heb het daar dagelijks. Andere plek is de A2 afrit Vinkeveen vanaf Amsterdam, bij The Harbour Club, En dan nog een stuk N201 richting Vinkeveen.
Misschien rijdt hij wel altijd in de B.

• DaMenaz
True schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:25:
[...]

Misschien rijdt hij wel altijd in de B.
Hoop van niet op de snelweg.

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Niet? Doe ik al vier jaar. Ik schrik juist altijd als ie zo doorrolt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:13
De D stand van de volkswagens is juist zo ongelooflijk fijn. Doorrollen als je wilt maar als je richting ander verkeer gaat of richting een kruispunt/rotonde dan begin hij al af te remmen. Ik rijd altijd in D en krijg juist kramp van de one-pedal modus in bijvoorbeeld de Tesla omdat je zelf moet blijven doseren.

Aanrader om jezelf aan te leren hiermee te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
DaMenaz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:30:
[...]

Hoop van niet op de snelweg.
Waarom niet? Doe ik in mijn Enyaq ook al vier jaar. Misschien is het voordeel van de B-stand binnen de bebouwde kom groter dan daarbuiten, maar ook met bijvoorbeeld afritten vind ik de B-stand heel fijn.

• DaMenaz
pim89 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:55:
[...]

Waarom niet? Doe ik in mijn Enyaq ook al vier jaar. Misschien is het voordeel van de B-stand binnen de bebouwde kom groter dan daarbuiten, maar ook met bijvoorbeeld afritten vind ik de B-stand heel fijn.
Omdat alleen de voorbeelden al komen van situaties waarin je niet op de snelweg zelf rijdt? :o

Iedereen moet natuurlijk zelf bepalen wat hij fijn vindt. Zelf mis ik de regeneratie-flippers van de EV6 nog wel eens (zeker in de bergen). Maar ik hoef persoonlijk op de snelweg geen wagen die abrupt afremt zodra je gas lost. Mijn achterliggers ook niet, Zeker niet in onverwachte gevallen, zoals wanneer de ACC plotseling uitvalt (aanleiding).

Catch my drift?

• Surfroy01
Voor mij was dit op de Wippolderlaan (sorry dat heet nu eenmaal zo) bij de stoplichten Wateringseveld richting de A4.

Nog even een vraagje, op de TA tuffend leest hij onderweg snelheidsborden. Ik had de ACC op 130 staan en de ene keer werd een 100 bord gedetecteerd en ging de auto in de remmen om 100 te gaan rijden maar niet consequent, andere keren hoorde je wel de 2 pingels maar veranderde de snelheid niet. Ik heb er nog geen verband tussen gevonden. Of is dit ook weer zelflerend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
DaMenaz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:01:
[...]

Omdat alleen de voorbeelden al komen van situaties waarin je niet op de snelweg zelf rijdt? :o

Iedereen moet natuurlijk zelf bepalen wat hij fijn vindt. Zelf mis ik de regeneratie-flippers van de EV6 nog wel eens (zeker in de bergen). Maar ik hoef persoonlijk op de snelweg geen wagen die abrupt afremt zodra je gas lost. Mijn achterliggers ook niet, Zeker niet in onverwachte gevallen, zoals wanneer de ACC plotseling uitvalt (aanleiding).
Ik denk inderdaad dat het met name persoonlijke voorkeur is. Ook in het meebewegen met het verkeer vind ik semi-one pedal driving prettiger dan de D-modus. Een situatie waarin ACC plots uitvalt heb ik nog niet meegemaakt in m’n Enyaq (ID7 is nog onderweg) en is daarmee in mijn ogen dermate onwaarschijnlijk dat ik m’n gedrag daar niet op ga aanpassen.

Los van dat je natuurlijk altijd moet opletten. Dat is in mijn ogen hetzelfde als bij travel assist die soms reageert op een scheur in de weg en daardoor ineens uitstuurt. Daar moet je alert op zijn en snel ingrijpen. Met dat risico ga ik ook niet travel assist uit laten staan op de snelweg, terwijl dit bij mij wél is voorgekomen I.t.t. Het plots stoppen van de ACC.

Nogmaals: mensen die D fijner vinden: vooral doen. Maar zeggen dat je hoopt dat mensen het niet gebruiken is wat anders dan eigen voorkeur. Er zijn overigens ook snelwegsituaties waar B daadwerkelijk wordt aangeraden, zoals in de bergen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Surfroy01 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:43:
Voor mij was dit op de Wippolderlaan (sorry dat heet nu eenmaal zo) bij de stoplichten Wateringseveld richting de A4.

Nog even een vraagje, op de TA tuffend leest hij onderweg snelheidsborden. Ik had de ACC op 130 staan en de ene keer werd een 100 bord gedetecteerd en ging de auto in de remmen om 100 te gaan rijden maar niet consequent, andere keren hoorde je wel de 2 pingels maar veranderde de snelheid niet. Ik heb er nog geen verband tussen gevonden. Of is dit ook weer zelflerend?
Je kunt TA instellen dat die gebaseerd op:
  • kaarten (niet 100% dekkend, niet 100% wenselijk)
  • bordherkenning (hell no)
  • filestaart
De snelheid naar beneden aanpast, als je zelf de snelheid instelt ná een bord ga je de twee pingels horen indien de snelheid bóven het bord ligt.
Mijn advies (aan alle berijders in alle auto's met kaart & bord aanpassingen in ACC) is om snelheidsaanpassing gebaseerd op kaarten en op bordherkenning uit te schakelen.

Zie ook dit voorbeeld, uit een ID.3: Will_M in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" kan zelf geen fotootje schieten omdat die nog bij de dealer staat :X

[ Voor 7% gewijzigd door True op 17-09-2025 13:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Krijg ik zojuist een foto van een goede vriend van mij, die op een verzorgingsplaats staat te laden, in de buurt van Groningen (Roode Til, Scheemda). Gezien ze in Emden worden geproduceerd, een logische locatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikkHDLo8VRtCdraC_moFTYf-vg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYCuz6wJvXIGdlgH5e4HNfmg.jpg?f=fotoalbum_large

Kan haast niet missen dat de achterste onderop mijn wagen is :D :+ Die wordt straks als eerste gelost in Heerenveen ;)

Hij staat op Pirelli Cinturato's in ieder geval. :P

• DaMenaz
pim89 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:46:
Maar zeggen dat je hoopt dat mensen het niet gebruiken is wat anders dan eigen voorkeur.
Klopt, daarom zei ik: "Iedereen moet natuurlijk zelf bepalen wat hij fijn vindt." (y)
pim89 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:46:
Er zijn overigens ook snelwegsituaties waar B daadwerkelijk wordt aangeraden, zoals in de bergen.
Klopt, daarom zei ik: "Zelf mis ik de regeneratie-flippers van de EV6 nog wel eens (zeker in de bergen)." (y)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
JanHenk schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:09:
Krijg ik zojuist een foto van een goede vriend van mij, die op een verzorgingsplaats staat te laden, in de buurt van Groningen (Roode Til, Scheemda). Gezien ze in Emden worden geproduceerd, een logische locatie.

[Afbeelding]

Kan haast niet missen dat de achterste onderop mijn wagen is :D :+ Die wordt straks als eerste gelost in Heerenveen ;)

Rij bijna dagelijks op de A28 en elke dag kom ik wel 1 of 2 van deze combi's tegen. Heb wel het idee dat ze die wagens vervolgens ergens in een grote loods verstoppen, want op de weg zie ik de ID.7 nog veel te weinig. :)

Catch my drift?

• Ironis
  • Laatst online: 23:24
JanHenk schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:09:

En geen een op de zwarte Bergen-velgen. Heb jij een velgkeus moeten doorgeven? Wanneer heb jij besteld als ik vragen mag?

De mijne (in Kings Red, dus sowieso niet op dat transport te spotten) is besteld rond 10 augustus. Ik heb ondertussen nog altijd geen nieuws over het niet leverbaar zijn van de velgen via de LM. Ik ga nog altijd uit van levering in 2025, en de LM ook .. Maar het blijft wel akelig stil rondom die velgen ..

• DaMenaz
DaMenaz schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:45:
17 september kan ik eindelijk de LED-strip (aquarium) rechtsvoor laten vervangen. 4 maanden na melden. Eerst 3 maanden gewacht op een afspraak. Daar hebben ze foto's gemaakt.... en dan nog een maand geduld voor de reparatie zelf. Pff. Bumper moet los.
Nou, vandaag de nieuwe LED-strip voor gekregen. Helaas constateren ze kleurverschil (zelf nog niet gecheckt). Dus moet hij nog een keer terug. Kunnen de mannen (M/V) niks aam doen, maar wel weer zonde van de tijd.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:35
Ironis schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:11:
[...]

En geen een op de zwarte Bergen-velgen. Heb jij een velgkeus moeten doorgeven? Wanneer heb jij besteld als ik vragen mag?

De mijne (in Kings Red, dus sowieso niet op dat transport te spotten) is besteld rond 10 augustus. Ik heb ondertussen nog altijd geen nieuws over het niet leverbaar zijn van de velgen via de LM. Ik ga nog altijd uit van levering in 2025, en de LM ook .. Maar het blijft wel akelig stil rondom die velgen ..
Wat ik van de importeur heb begrepen: Alle Id.7 tourer Limited edition modellen met zwarte (standaard) velgen zijn automatisch naar 2026 gezet.
Om de Nederlandse markt (ivm verhoging bijtelling) tegemoet te komen, hebben ze de alternatieve velgen aangeboden. Deze auto’s kunnen dit jaar wel worden uitgeleverd.

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 06:35

MaxDlius

Buiten De Zone

Ondertussen al 3 dagen met een id7 tourer aan het rijden.

- Is er een manier om op 1 van de schermen het totaal aantal gereden kilometers te tonen?
- Kan ik iconen voor restaurants e.d. wegfilteren uit de kaart?

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

• LuPo
DaMenaz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:55:
[...]

Rij bijna dagelijks op de A28 en elke dag kom ik wel 1 of 2 van deze combi's tegen. Heb wel het idee dat ze die wagens vervolgens ergens in een grote loods verstoppen, want op de weg zie ik de ID.7 nog veel te weinig. :)
Ik zie ze ook praktisch niet inderdaad! Regio Den Haag. Vandaag nog voorbij Utrecht en terug, maar geen gezien.

• RandomNick
Surfroy01 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:17:
Vandaag eerste flinke rit gemaakt waar ik eigenlijk de ID.7 voor uitgekozen heb. 268km enkele reis naar kantoor in het noorden van het land. Begon na een km of 10 al goed, allemaal toeters en bellen gingen af want probleem met TA/ACC/Emergency break assist allemaal niet beschikbaar. SOS lampje ging branden....... na paar minuten deed alles het gewoon en niet meer terug gekomen. Laten we het zelflerend vermogen noemen.

Grotendeels op 130km/u gereden met een verbruik van nog geen 19kw/100 km kwam met 180km range over op kantoor aan, netjes.
Positief verhaal ten aanzien van verbruik en range! Is dit met de 77 of 86 batterij?

• LuPo
RandomNick schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:26:
[...]

Positief verhaal ten aanzien van verbruik en range! Is dit met de 77 of 86 batterij?
77, zie oa: Surfroy01 in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26

zumba

De eAmbu is onderweg!

Nog maar eentje dan.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Av_eNGxwWKhlUWvaRGGBJEUyFmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHAge052rzsZRmDzxkLMK1xl.jpg?f=fotoalbum_large
A28 thv Assen

zumba

• RandomNick
Dan zeker netjes. 450+ range bij veel 130 teken ik voor. Met de Enyaq met dezelfde batterij haalde ik van de zomer net 320 km op de eerste leg met 120 km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

Ik heb de ID7 nu bijna 1 week en heb het meeste wel geprobeerd en ingesteld. Top auto, ik ben zeer tevreden. Maar 1 (klein) dingetje blijft mij irriteren. Telkens na het starten krijg ik 1 melding “geen wifi verbinding beschikbaar” oid. Ik heb de auto al met mijn telefoon als hotspot verbonden, maar dan na opnieuw starten wordt deze niet opnieuw verbonden. In de manual staat dat je ook een datapakket voor te veel geld kunt aanschaffen bij VW. Waar is deze wifi verbinding voor nodig en hoe zorg ik ervoor dat hij het ontbreken hiervan niet meer als foutmelding geeft?

MW_ID7

• Bram1234
  • Laatst online: 20:56
Sinds een week ben ik ook een trotse eigenaar van een id7 tourer pro. Tot nu toe super tevreden en een mooie upgrade na de Kia e-Niro. Ik was altijd gewend om de mogelijkheid te hebben uitgesteld te kunnen laden, maar dit is me met de id7 nog niet gelukt. Ik heb in de auto mijn laadpaal thuis vastgelegd. ‘Direct laden tot’ staat op 0%. ‘Laden tot’ op 80%. Voorkeurstijden zijn ‘actief’ en ingesteld tussen 23:00 en 6:00. Vervolgens begint de auto toch direct te laden wanneer de laadruppel tegen de laadpaal wordt gehouden. Weet iemand hier de oplossing voor?

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:20
Heftug schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:29:
[...]

Wat ik van de importeur heb begrepen: Alle Id.7 tourer Limited edition modellen met zwarte (standaard) velgen zijn automatisch naar 2026 gezet.
Om de Nederlandse markt (ivm verhoging bijtelling) tegemoet te komen, hebben ze de alternatieve velgen aangeboden. Deze auto’s kunnen dit jaar wel worden uitgeleverd.
Ik had nog even de hoop dat ik geluk zou hebben maar ben vandaag ook benaderd door de leasemaatschappij dat de 19 inch Bergen voorlopig niet leverbaar zijn.

Gekozen voor de 19 inch Hudson aangezien ik nu 21 inch velgen heb met behoorlijke schade.

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:55
MaxDlius schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:40:
Ondertussen al 3 dagen met een id7 tourer aan het rijden.

- Is er een manier om op 1 van de schermen het totaal aantal gereden kilometers te tonen?
- Kan ik iconen voor restaurants e.d. wegfilteren uit de kaart?
Ik heb nog geen ID7, maar als ik zou moeten gokken is het je cruise control uit zetten, zit een knop voor aan de linkerzijde van het stuur. Die kan aan, stand-by of uit uit, als die uit uit is, dan staat er de km stand.

Ik gok in het schermpje wat je door je stuur heen kunt zien
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1