• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:33
Eikkie schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:43:
Begin augustus de Limited pro tourer in volledig zwart besteld. Indicatie levering was eind nov.
Krijg ik vandaag van de dealer te horen dat de 19 inch zwarte "Bergen" velgen héél slecht leverbaar zijn en er is ook geen zicht op wanneer deze weer beschikbaar zijn. Met vervolgens dit aanbod:

[Afbeelding]

We gaan maar voor de 20 inch versie. Toch wel jammer, gezien de eerste keuze voor all black. 8)
Oohhh ik hoop echt dat ik die vraag ook krijg..maar ik ben bang van niet. Aflevering staat inmiddels geplanned op 11 oktober, dus zou me heel erg verbazen als dat nog zou gebeuren. Dan zou ik zeker voor de Hudson gaan.

Als ik die aanbieding niet krijg, en dus wel de zwarte velgen krijg, Dan kunnen we wellicht wel ruilen? O-) (geen idee wat lease maatschappij daarvan zou vinden)

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
mark322 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:36:
[...]

Oohhh ik hoop echt dat ik die vraag ook krijg..maar ik ben bang van niet. Aflevering staat inmiddels geplanned op 11 oktober, dus zou me heel erg verbazen als dat nog zou gebeuren. Dan zou ik zeker voor de Hudson gaan.

Als ik die aanbieding niet krijg, en dus wel de zwarte velgen krijg, Dan kunnen we wellicht wel ruilen? O-) (geen idee wat lease maatschappij daarvan zou vinden)
Of je neemt mijn set over, mag voor een mooi prijsje weg ;)

• mark322
Drakentemmer schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:41:
[...]

Of je neemt mijn set over, mag voor een mooi prijsje weg ;)
Je gratis setje neem ik dan aan? ;)
Ik neem t.z.t. even contact met je/jullie op! Ik wacht even af waar de dealer mee komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:08
Begin augustus de Limited pro tourer in volledig zwart besteld. Indicatie levering was eind nov.
Krijg ik vandaag van de dealer te horen dat de 19 inch zwarte "Bergen" velgen héél slecht leverbaar zijn en er is ook geen zicht op wanneer deze weer beschikbaar zijn. Met vervolgens dit aanbod:

[Afbeelding]

We gaan maar voor de 20 inch versie. Toch wel jammer, gezien de eerste keuze voor all black. 8)
Yes, me too! Samen met een collega.

Ik ben voor de 20 inch gegaan, stiekem was dat het enige waar ik een beetje van baalde van de LE.
Op de winterbanden zitten die anderen al :P

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:15
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met deze leveringsproblemen. Inmiddels al de hele dag argumenten aan het verzinnen om voor de 20 inch te gaan…

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47

The Legend

*Plop*

Over de sleutel: ik heb deze de batterij ook al vervangen. Merkte dat Key-less nog wel werkte, maar de AB regelmatig niet. Toen kreeg ik ook een melding op het scherm op enig moment. Vond het binnen een jaar ook wel vroeg..

Ik ben toch malle pietje niet!

• Electromonkey
Eikkie schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:21:
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met deze leveringsproblemen. Inmiddels al de hele dag argumenten aan het verzinnen om voor de 20 inch te gaan…
Tsja dat is wel echt puur de looks denk ik. Range en comfort worden in principe minder.
Ik heb 19 inch voor in de winter, range zal dan natuurlijk al een stuk minder zijn.
In de zomer geloof ik het wel, komen ze ook mooier uit in het zonnetje natuurlijk :+ .

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-09 23:33
Helaas heb ik ook bericht gekregen dan ik andere velgen moet kiezen. Mijn voorkeur gaat wel naar de geheel zwarte velgen. Iemand die wel deze velgen binnenkort geleverd krijgt en liever 1 van de 2 sets had gehad. Misschien kan een ruil plaats vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:56
Jammer dat ze die spaakvelgen niet aanbieden in 20”. Maargoed, alles beter dan zwarte wielen . 😬

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 11-09-2025 15:40 ]

Catch my drift?

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:09
Drakentemmer schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:30:
[...]

Ik kreeg hetzelfde bericht. Wilde de zwarte Bergen velgen sowieso niet, maar kon destijds bij het bestellen v/d auto nog geen Hudsons kiezen en had geen ruimte meer in mijn leasebudget voor de Montreals. Dus heb recent zelf een setje Hudsons online gekocht. Nu krijg ik ze gratis 8)7
Morgen maar even contact zoeken met de LM dan. Zal bij mij ook de reden van de vertraging zijn dan. Ik heb de zwarte Bergen-velgen in mijn config..

• Bossie81
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-09 21:33

[Afbeelding]

Zou het niet mogelijk zijn om de zilveren delen zwart te laten maken?

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:04
Electromonkey schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:57:
[...]

Tsja dat is wel echt puur de looks denk ik. Range en comfort worden in principe minder.
Ik heb 19 inch voor in de winter, range zal dan natuurlijk al een stuk minder zijn.
In de zomer geloof ik het wel, komen ze ook mooier uit in het zonnetje natuurlijk :+ .
Wat is precies het comfort verschil tussen 19 en 20 inch velgen? Dat het impact heeft op range wist ik wel, maar comfort niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
The Legend schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:46:
Over de sleutel: ik heb deze de batterij ook al vervangen. Merkte dat Key-less nog wel werkte, maar de AB regelmatig niet. Toen kreeg ik ook een melding op het scherm op enig moment. Vond het binnen een jaar ook wel vroeg..
Ik heb ook al een paar batterijtjes vervangen bij de sleutel van de Enyaq. Op gegeven moment merk je precies het gedrag wat jij benoemt (paar keer moeten klikken op de sleutel), niet veel later krijg ik vaak ook een melding in het display.

En ook al eens handmatig moeten openen, wat op zich ook niet heel lastig is.

Ik krijg eigenlijk precies dezelfde auto terug begrijp ik inmiddels :+

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

• JanHenk
  • Niet online
sn0x0r schreef op donderdag 11 september 2025 @ 07:21:
[...]

Wat is precies het comfort verschil tussen 19 en 20 inch velgen? Dat het impact heeft op range wist ik wel, maar comfort niet...
Ik vind zelf het verschil in rijcomfort tussen mijn huidige 21” en de 19” winterset op de Enyaq, met DCC, nagenoeg verwaarloosbaar.

Mijn ID.7 neem ik ook weer met DCC, heb me er niet van laten weerhouden om gewoon de 20” te nemen.

Weet niet of DCC nog veel uitmaakt voor die beleving, maar moet het even benoemen voor de volledigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

[...]

Ik heb de 19” Hudsons op winterbanden gereden afgelopen winter, en daarna gewisseld naar de 20” Montreals op zomerbanden. Ik vond het geen wereld van verschil. Vraag me af of ik het blind getest zou merken.

Wel DCC, maar omdat die standaard terugspringt naar Comfort blijft ‘ie daar bij veel korte ritjes gewoon op staan.

[ Voor 11% gewijzigd door The Legend op 11-09-2025 07:47 ]

• sn0x0r
Ja DCC heb ik ook aangeklikt, ook winterbanden, en de 20" velgen. Geen idee hoe ze heten, maar vond ze verreweg het mooist haha, al die andere dichtere velgen vind ik echt niet mooi, ondanks dat ze misschien beter zijn voor verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drakentemmer
Cid Highwind schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 00:13:
[...]

De crux zit hem in het feit dat je de 20” velgen met twee verschillende soorten banden kunt bestellen. De sportbanden en de eco banden.

Als ik me niet vergis was die 10% extra verbruik omdat de auto op een set Potenzas stond. De sportbanden dus.

Omdat de bandenmaat (lees: breedte, dus contactoppervlak) echter identiek is tussen de 19” en 20” vraag ik me af of er wel een verschil is tussen de twee als ze beiden op het gelijke schoeisel staan. Of dat dit te verwaarlozen valt.

Het comfort met dcc en 20” was in ieder geval goed te doen.

Edit: Volgens de WLTP meting op de website geldt de volgende indicatie:
ID7 Pro 19": 618 km
ID7 Pro 20" eco: 602 km
ID7 Pro 20" sport: 566 km

ID7 Pro S 19": 709 km
ID7 Pro S 20" eco: 670 km
ID7 Pro S 20" sport: 628 km

Verder kost de warmtepomp 4 km 8)7
Zal wel met de testmethode onder optimale omstandigheden te maken hebben, waar deze vooral voor extra ballast zorgt. Verklaart meteen waarom ze deze er niet standaard in hebben gezet: Betere getalletjes voor de brochure.

Bovenstaande getallen allen op basis van de standaarduitrusting overigens, want dit scheelt verder ook nog wat. Wel frappant dat tussen de Pro en de Pro S het verschil zowel in absolute zin als relatief flink groter is. 16 km versus 39 km. Ruimschoots het dubbele. Of anders gezegd: bijna de helft van de winst door de grotere accu. En dat zijn dan nog de eco banden. Bij de sportbanden wordt de extra capaciteit grotere accu bijna in z'n geheel teniet gedaan.
Met de zoekfunctie (19 20 range comfort) hier nog een informatieve post gevonden over de velggrootte irt comfort en range.

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:57
Wel vanmorgen melding van Ayvens lease dat het verwachte levermoment bijgesteld is van week 40 naar week 49. Verder niets over leverproblemen velgen (19" Berger besteld), dealer is Van Mossel Fleet en Logistics in Waalwijk.

Wachten wel af, aanpassing levermoment kan bij mij ook liggen aan het nog lopende contract van mijn huidige leaseauto. Destijds al afgesproken dat levering begin december zou moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ben wel benieuwd hoe de leveringen zich gaan ontwikkelen met de LE's en ook combinatie met PL aanbieding.

Deze pagina maar even in de gaten houden de komende tijd :)

Sinds juni zit er in ieder geval een aardige versnelling in de leveringen, maar ik denk dat de grootste aantallen nog moeten komen.

En blauw is de populairste kleur ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JanHenk op 11-09-2025 09:21 ]

• janssenben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:47
Hier ook issues ivm de velgen, maar wat wel vreemd is: als alle leveringen vertraagd zijn, gaan ze dan nu 2 maanden niet produceren?

Of spelen hier andere strategische keuzes van VAG mbt allocatie van auto's naar specifieke markten?

• Electromonkey
[...]

Het zal inderdaad verwaarloosbaar zijn (zoals al door andere aangegeven) maar grotere velgen betekenen meestal dat de banden platter worden (lagere bandwang). Hierdoor is er minder rubber dat schokken kan opvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:57:
Auto wilde niet starten vanochtend: 'Elektrosysteem werkt niet correct. Auto veilig stoppen!'
Auto wordt straks naar de dealer gesleept vanwege foutcode P0AA5 - Negatieve contactor Hybrid/EV-accu circuit vast in geopende stand.

Ik wilde graag zo snel mogelijk een afspraak voor de SOS storingsmelding, maar dit had niet gehoeven. :+
Nadat de ID.7 ruim 48u bij de dealer op het terrein staat, gaan ze er vandaag echt naar kijken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:37
True schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:04:
[...]

Nadat de ID.7 ruim 48u bij de dealer op het terrein staat, gaan ze er vandaag echt naar kijken.
Kijken of er wat aan doen?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Vervangend vervoer kost hen geld, dus ze hebben wel enige vorm van motivatie om het z.s.m. op te lossen. Maar als het makkelijk op te lossen is met een reset denk ik direct, waarom moet de auto daarvoor in storing komen. Mijn gevoel is dat ik nog wel tot na het weekend zonder zit.

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:32

zumba

De eAmbu is onderweg!

mouluh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:03:
Helaas heb ik ook bericht gekregen dan ik andere velgen moet kiezen. Mijn voorkeur gaat wel naar de geheel zwarte velgen. Iemand die wel deze velgen binnenkort geleverd krijgt en liever 1 van de 2 sets had gehad. Misschien kan een ruil plaats vinden.
Hier zelfde verhaal.
Dealer Pouw, XLlease (Pon).
Dan maar Hudson.

zumba

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:03
Wirret schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:45:
[...]

De verkoper gaf aan dat deze prijs zo goed is omdat ze moeten compenseren voor de fossiele auto's die zijn verkocht om geen boete te krijgen. Daarnaast willen ze in de europese markt de ID7 Tourer grof neerzetten.
Des te zuurder is het voor klanten met PL van nèt voor de ingang van deze stunttarieven dat VWPFS geen enkele coulance/tegemoetkoming biedt. :(

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• JanHenk
  • Niet online
Ze hebben bij VW in ieder geval iedereen collectief tegelijk benaderd inzake die zwarte Bergen velgen heb ik wel door :+

Ik had al 20" Montreal genomen. Achteraf had ik die meerspaakswielen (Trondheim) wel willen hebben, vind ik echt gaaf. Maar die stond niet op de prijslijst toen ik bestelde.

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:46
Haha hier ook melding gekregen omtrent de velgen. Nu had ik bewust qua kleur grijs icm zwarte velgen genomen. Ben geen fan van Chrome. Even kijken wat mogelijk is qua aftermarket. Mogen ze wel wat moeite voor doen vind ik.

@Plutonite heb jij een afbeelding gekregen wat als alternatieve zwarte aftermarket velg wordt aangeboden?

[ Voor 20% gewijzigd door Nyazzin op 11-09-2025 12:53 ]

• sn0x0r
JanHenk schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:54:
Ze hebben bij VW in ieder geval iedereen collectief tegelijk benaderd inzake die zwarte Bergen velgen heb ik wel door :+

Ik had al 20" Montreal genomen. Achteraf had ik die meerspaakswielen (Trondheim) wel willen hebben, vind ik echt gaaf. Maar die stond niet op de prijslijst toen ik bestelde.
Ik vroeg mij al af waarom die Trondheims hier weinig genoemd werden, die heb ik vooralsnog op mijn wensenlijstje staan namelijk. Aangezien ik voor de zwarte lak wil gaan vind ik zwarte velgen er sowieso niet mooi bij namelijk. (En de grijze unilak lijkt mij niet mooi, want daar vind ik zwarte velgen juist weer wel mooier bij). Had graag een donkergrijze metallic op de prijslijst gezien, maar helaas. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@sn0x0r Die stond er pas sinds 17 juli jl. bij als optie. Mijn bestelling is van een week ervoor :+ En toen was de keuze véél beperkter (alleen Bergen of Montréal).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bramji 117
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:28
Net contact gehad met de dealer mbt de velgen.
Hij gaf aan dat mijn auto gewoon op de Bergen velgen komt. 19 september is de productie klaar en komt de auto naar Nederland. Bestelling is 1/2 augustus door de dealer geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drakentemmer
JanHenk schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:54:

Of het klopt weet ik niet, maar toen ik gisteren telefonisch de Amega Fleet medewerker (mijn dealer) vroeg waarom mijn ID7T zo fors (1,5 maand) vertraagd is, zei hij dat ze in de fabriek vaak op een bepaald x aantal orders wachten voordat de productie van een nieuwe 'batch' start. Misschien dat dit de reden is dat iedereen uit dezelfde 'batch' nu opeens een bericht krijgt over de velgen omdat ze voor de eerstvolgende 'batch' niet meer beschikbaar zijn.

Hij gaf daarnaast aan dat als ik mijn velgenkeuze voor as. vrijdag doorgaf, mijn ID7T in week 38 in productie gaat en in week 40 van de band rolt. Dan met transport, rijklaar maken etc. waarschijnlijk in week 43 geleverd. Maar uiteraard 0 garanties |:(

Waar ik overigens meteen voor getekend zou hebben zijn de 20" Skagen velgen. By far de mooiste en dikste velgen imo! Daar heb ik in dit topic nog nooit iemand over gehoord. Ze zijn echter volgens de configurator alleen op de GTX leverbaar. Kan ze aftermarket i.t.t. de Hudson's etc. online ook nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Drakentemmer schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:20:
[...]
Waar ik overigens meteen voor getekend zou hebben zijn de 20" Skagen velgen. By far de mooiste en dikste velgen imo! Daar heb ik in dit topic nog nooit iemand over gehoord. Ze zijn echter volgens de configurator alleen op de GTX leverbaar. Kan ze aftermarket i.t.t. de Hudson's etc. online ook nergens vinden.
Die vind ik ook zeker het mooist, maar helaas is de GTX als LE helemaal niet zo aantrekkelijk als de andere LE modellen. Achtereenvolgens is het (voor de LE uitvoeringen, standaard private lease opties):
- € 550,- p/m
- € 569,- p/m (€ 19,- verschil)
- € 599,- p/m (€ 30,- verschil)
- € 988,- p/m (€ 389,- verschil!!!)

Anders had ik zeker de GTX gepakt haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003

resusaapje

h less

sn0x0r schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:38:
[...]

Die vind ik ook zeker het mooist, maar helaas is de GTX als LE helemaal niet zo aantrekkelijk als de andere LE modellen. Achtereenvolgens is het (voor de LE uitvoeringen, standaard private lease opties):
- € 550,- p/m

En daarom zijn er ook nog maar 46 GTXen in NL, tov 2531 ID.7s.
Nog geen 1%. Lekker exclusief O+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• appelstruike
  • Laatst online: 14:00
Ook ik kreeg een e-mail omtrent de zwarte velgen en de 19 inch ter vervanging. Mij werd niet de optie geboden om voor 290 euro de 20 inch montreal bij te nemen. Bij navraag bleek dit toch mogelijk te zijn. Daarnaast vernam ik vanuit mijn werkgever dat het budget is verhoogd met 2.000,00 voor de aankoop van de nieuwe auto. Nu past precies interieurpakket + in het budget. De dealer kon dit gelukkig nog wijzigen in de bestelling. Aflevering staat gepland op 1 november aanstaande. Gaat om een Tourer LE met dus 20 inch montreal, interieur pakket + en trekhaak in de kleur aquamarine blue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

appelstruike schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:53:
en trekhaak in de kleur aquamarine blue.
Uniek! ;)

Gefeliciteerd heur. Dat wordt genieten straks d:)b

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Drakentemmer
sn0x0r schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:38:
[...]

- € 550,- p/m

Ja het is nogal waanzin om een GTX te bestellen vanwege enkel de Skagen velgen. Het is jammer dat VW niet alle velgen op alle modellen (als optie) beschikbaar stelt. Maar ergens snap ik dat natuurlijk ook wel.
resusaapje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:49:
[...]
En daarom zijn er ook nog maar 46 GTXen in NL, tov 2531 ID.7s.
Nog geen 1%. Lekker exclusief O+
Maar je ziet het (mits een aantal opties/pakketten zijn gekozen) tenslotte alleen maar aan het GTX logo aan de zijkant en evt. dus de velgen 8)7

• JanHenk
  • Niet online
De voorbumper is ook wel iets anders vormgegeven. En interieur natuurlijk, maar dat zie je van de buitenkant wat moeilijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plutonite
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:12
Nyazzin schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:24:
Haha hier ook melding gekregen omtrent de velgen. Nu had ik bewust qua kleur grijs icm zwarte velgen genomen. Ben geen fan van Chrome. Even kijken wat mogelijk is qua aftermarket. Mogen ze wel wat moeite voor doen vind ik.

@Plutonite heb jij een afbeelding gekregen wat als alternatieve zwarte aftermarket velg wordt aangeboden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BM3GKN0nW2UltwJTx_fKq89fVKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/am6gIDU8adiM9GGyD9N8bFGZ.jpg?f=fotoalbum_large

Deze velgen zijn mij aangeboden als alternatief. Wel gevraagd om het vw logo op de naafdop en dat was geen probleem

• Ironis
Veel mensen worden benaderd over de velgen. Mijn LM weet nog van niets gaven ze vandaag aan.

Misschien is het een latere batch die nog ingepland moet worden. Besteld vlak voor half augustus, er is nog geen productiedatum bekend..

• janssenben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:47
appelstruike schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:53:
.. Nu past precies interieurpakket + in het budget. De dealer kon dit gelukkig nog wijzigen in de bestelling. ...
Interesant, heb nu 'Moonstone Grey' als kleur staan, maar als het lukt ga ik overstappen naar team 'King Red'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

Lancer

What the......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-_SMLOb4w8Tio4jb-C54E86h5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xF3QZuhe1g69RjcRo4lVrq3C.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHx-Dnf-ZMqq9LOyZssT1iFt8yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqdUfocZZyrvKpVS3jVC3KXv.jpg?f=fotoalbum_large
Gister aangekomen bij de dealer. Het is nog een MY25 met enkeltonige claxon.

Full options, behalve grote velgen. Die zijn wel mooier, maar ik ben dat angstzweet over stoepranden inmiddels wel zat. Zeker nu de puber des huizes volgende maand zijn rijbewijs haalt.

Wordt op 23-9 afgeleverd.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:49
Drakentemmer schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:31:
[...]

Met de zoekfunctie (19 20 range comfort) hier nog een informatieve post gevonden over de velggrootte irt comfort en range.
Goed graafwerk :D

De 20 inchers van mijn proefrit, met DCC, waren comfortabeler dan de C-Klasse die ik destijds reed (ook 18", gelijke wanghoogte als ik me niet vergis, adaptief onderstel in comfort) en tevens comfortabeler dan m'n huidige EQE op het standaard 19" schoeisel.

Als comfort je zorg is, kan ik je, zeker als het met DCC komt, geruststellen: Je kan er geen Benz voor hebben :)

• mark322
Lancer schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Full options, behalve grote velgen. Die zijn wel mooier, maar ik ben dat angstzweet over stoepranden inmiddels wel zat. Zeker nu de puber des huizes volgende maand zijn rijbewijs haalt.

Dat interieur is wel chique zo! Mooier dan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

mark322 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:53:
[...]

Dat interieur is wel chique zo! Mooier dan gedacht.
Was een beetje een gok. Kon het nergens live kijken bij het bestellen. Ik ben wel blij dat de blauwe piping er niet meer op zit maar dat het nu gewoon wit is.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• ScBa
  • Laatst online: 11-09 18:50
Sinds een maand ben ik eigenaar van een ID.7 Tourer Pro.
Tot nu toe erg tevreden, maar ben ik benieuwd of er nog meer mensen problemen ervaren met de functie Park Assist Pro.
De eerste dag heeft het afstandsbediend parkeren gewerkt en na 2 dagen niet meer.
Verbinding toen helemaal verbroken, maar ik krijg sindsdien geen QR-code meer.
Hij blijft nu constant “laden”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJjKseZ9ZrmQ-dJFSp8CSN-vozg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJ7p6At1aT9EQGYGanLhZLWW.jpg?f=fotoalbum_large

VW gaf toen aan dat er een storing was met VW Connect.
Nu er geen actieve storing meer is werkt het nog niet.

Is er iemand met hetzelfde probleem of weet iemand een oplossing?

[ Voor 28% gewijzigd door ScBa op 11-09-2025 17:59 ]

• resusaapje

resusaapje

h less

Drakentemmer schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:02:
Maar je ziet het (mits een aantal opties/pakketten zijn gekozen) tenslotte alleen maar aan het GTX logo aan de zijkant en evt. dus de velgen 8)7
Neuh, ook aan het zwarte plastic onderop de neus en kont: de X-en...

Daar doen we het voor ;)

Ik heb trouwens geen GTX voor anderen, dus prima als het nauwelijks opvalt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ironis
janssenben schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:44:
[...]

Interesant, heb nu 'Moonstone Grey' als kleur staan, maar als het lukt ga ik overstappen naar team 'King Red'
Team Kings Red is het beste team, al zeg ik het zelf. Geweldige kleur bij deze auto.

• DaMenaz
Rechter achterband aan flarden. Nu hopen dat ze morgen ergens een set banden in de goede maat hebben. 🙄

Zag ook dat ze bij VW de band verkeerd om gemonteerd hebbem. Letters INSIDE aan de buitenkant… handig.

[ Voor 33% gewijzigd door DaMenaz op 11-09-2025 20:29 ]

Catch my drift?

• DaMenaz
Ironis schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:14:
[...]

Team Kings Red is het beste team, al zeg ik het zelf. Geweldige kleur bij deze auto.
Haalde jij me vanochtend in op de A2 bij Utrecht? 😄

Catch my drift?

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ScBa schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:53:
Tot nu toe erg tevreden, maar ben ik benieuwd of er nog meer mensen problemen ervaren met de functie Park Assist Pro.
De eerste dag heeft het afstandsbediend parkeren gewerkt en na 2 dagen niet meer.

[Afbeelding]

Dit heb ik ook tijden gehad. Uiteindelijk na een paar maanden niet kijken deed hij het ineens weer. Dus geen idee wat het probleem was. Het was voor mij niet belangrijk genoeg om de dealer te bellen, maar als je het vaak gebruikt zou ik dat zeker doen.

• Puppetmaster
ScBa schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:53:

[Afbeelding]

Ik heb dat aan de app kant. Krijg wel een QR, maar de app blijft malen. Poos geleden hier ook gemeld, maar kennelijk herkende niemand het.
Eens kijken of daar al een update geweest is?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Puppetmaster schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:47:
[...]

Ik heb dat aan de app kant. Krijg wel een QR, maar de app blijft malen. Poos geleden hier ook gemeld, maar kennelijk herkende niemand het.
Eens kijken of daar al een update geweest is?
Ik heb het ook nooit werkend gekregen, zelfde issue. Daarna nooit meer getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ironis
DaMenaz schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:19:
[...]

Haalde jij me vanochtend in op de A2 bij Utrecht? 😄
I wish.. ik wacht nog op een productiedatum.. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis
joinke schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:11:
[...]

Dit weekend voor een gesloten ID 7 gestaan omdat... de batterij van de sleutel plat was. Zonder waarschuwing vooraf. Ik kon dus de wagen niet meer in en dat op een plaats ergens te velde. Gelukkig een goede ziel gevonden die me naar een winkel wou brengen ( winkel die gelukkig zondag open was). Is het normaal dat de batterij sneuvelt na minder dan een jaar? Ondertussen heb ik een reserverbatterij in mijn portefeuille steken+ heb alle sleutelsnufjes uitgezet. Bij mijn vorige wagen, een VW Passat, gaf de batterij pas de geest na een jaar of 8. _/-\o_
Je kan altijd de auto in met een lege batterij. Er zit aan de bestuurderskant in de deurhendel een sleutelgat verstopt 😅.
Ik neem aan dat die voor de ID.7 hetzelfde is als die van de ID.4: YouTube: Gaat de deur van je Volkswagen ID.4 niet meer open? Zo los je het op!

Nu te laat, maar handig te weten voor een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avaan
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15-09 07:11
Ik heb gisteren het bericht gekregen dat de standaard zwarte velgen ook niet leverbaar zijn. Ik krijg nu de hudson 19 inch. Niet blij mee. Ik heb gevraagd of ze voor mij niet ook de 20 inch montreal hebben. Ik heb de niet pro besteld dus ben benieuwd of ze daar in meegaan. (Ayvens / udenhout den bosch). Hopelijk vandaag reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:59
Wat doe ik verkeerd? Mijn laadkabel blijft vastzitten in de auto als ik een laadsessie (AC) voortijdig wil beindigen.
Ik heb de auto al ontgrendeld en zelf in menu op Stop opladen gedrukt (hij stopt dan wel) maar de laadkabel gaat niet los van de auto.
Na meerdere keren op ontgrendelen drukken lukt het vaak na enige tijd wel. Als de laadsessie al gestopt is werkt het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:05
AartJW schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:29:
Wat doe ik verkeerd? Mijn laadkabel blijft vastzitten in de auto als ik een laadsessie (AC) voortijdig wil beindigen.
Ik heb de auto al ontgrendeld en zelf in menu op Stop opladen gedrukt (hij stopt dan wel) maar de laadkabel gaat niet los van de auto.
Na meerdere keren op ontgrendelen drukken lukt het vaak na enige tijd wel. Als de laadsessie al gestopt is werkt het zonder problemen.
Wat ik mij kan bedenken is dat het iets meer tijd kost voor de laadsessie stopt, maar bij mijn vorige ID3 was het op stop drukken, bestuurderskant eruit en naar de kabel lopen voldoende tijd om de sessie ook daadwerkelijk te stoppen. Als ik jouw verhaal zo lees heb ik het idee dat het wel in de 1 minuut plus tijd zit voordat ie de kabel wil loslaten..

Echt wel een gemis mi bij de meeste snelladers, op de snelladers van Tesla zit een knop waarmee je je laadsessie (van je tesla (?), weet niet of het bij andere merken ook werkt) direct kan afbreken, indrukken en een seconde later trek je m er al uit. Dat zouden ze echt bij alle snelladers mogen doen, ideale functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Ironis schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:51:
[...]

Je kan altijd de auto in met een lege batterij. Er zit aan de bestuurderskant in de deurhendel een sleutelgat verstopt 😅.
Ik neem aan dat die voor de ID.7 hetzelfde is als die van de ID.4: YouTube: Gaat de deur van je Volkswagen ID.4 niet meer open? Zo los je het op!

Nu te laat, maar handig te weten voor een volgende keer.
Je kan ook ontgrendelen met de app, als je dat hebt ingesteld. Ook handig voor deze situaties.
De sleutel werkt vervolgens (voor het rijden) nog wel door hem in de middenconsole te leggen is me verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Puppetmaster schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:21:
[...]
De sleutel werkt vervolgens (voor het rijden) nog wel door hem in de middenconsole te leggen is me verteld.
In de bekerhouder inderdaad. Daar zie je ook een symbool (zowel op de rubberen inlay als eronder).

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Ja, idd. :)
Iets met RFID oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Laatst online: 21:05
Bij de Enyaq is het dubbel ontgrendelen met de FOB voldoende. Je hoeft het opladen niet eerst te stoppen ofzo. Gewoon dubbel ontgrendelen en de kabel kan 1 sec later los. Werkt dat anders bij de ID7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
RandomNick schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:38:
[...]

Bij de Enyaq is het dubbel ontgrendelen met de FOB voldoende. Je hoeft het opladen niet eerst te stoppen ofzo. Gewoon dubbel ontgrendelen en de kabel kan 1 sec later los. Werkt dat anders bij de ID7?
1 x ontgrendelen is genoeg bij de ID.7.

@AartJW wacht je niet te lang? Als je hem niet direct loskoppelt, dan vergrendelt hij weer.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Als je met keyless naar auto loopt dan ontgrendeld de laadpoort kort, daarna wordt die weer vergrendeld en start het laden weer (bij AC (!)). Als je dan in de auto op stop drukt stopt het laden, maar wellicht dat het nog wel vergrendeld is, dan moet je dus een keer weer op de ontgrendelknop van de sleutel drukken. Ik heb hier zelf nog nooit problemen mee gehad, jij zegt dat één keer drukken dan niet voldoende is?
Edit: wat @DaMenaz ook zegt, als ik bij mijn auto aankom en ik trek eerst de laadkabel los uit de EVSE en daarna de auto is de kant van de auto inmiddels weer vergrendeld, je hebt niet zo heel lang (wat m.i. geen probleem is) voordat de kabel weer vergrendeld wordt.
Badeen schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:47:
Echt wel een gemis mi bij de meeste snelladers, op de snelladers van Tesla zit een knop waarmee je je laadsessie (van je tesla (?), weet niet of het bij andere merken ook werkt) direct kan afbreken, indrukken en een seconde later trek je m er al uit. Dat zouden ze echt bij alle snelladers mogen doen, ideale functie.
Nee bedankt, ik wil niet dat iemand anders mijn snellaad sessie zou kunnen annuleren en dan zelf zou kunnen gaan laden.
Bij de standaard snellaadpalen (die dertien in dozijn whitelabel snelladers die je veel ziet bij tankstations e.d.) kun je het gewoon met twee knoppen annuleren MITS je ook je laadpas scant. Na mijn vakantie kan ik met de knoppen in elke taal het menu ook door zonder naar het scherm te kijken, maar dat is muscle memory :9 .

[ Voor 6% gewijzigd door True op 12-09-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@True De Alpitronic Hypercharger bedoel je? Fastned heeft ze ook veel. Ik ben fan, nooit problemen mee gehad, snel en duidelijk in gebruik.

In tegenstelling tot die Tritium en ABB apparaten. Ondingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Lancer schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik herken de vestiging (AadR). Let goed op dat je banden goed gemonteerd zijn. :X

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JanHenk schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:54:
@True De Alpitronic Hypercharger bedoel je? Fastned heeft ze ook veel. Ik ben fan, nooit problemen mee gehad, snel en duidelijk in gebruik.

In tegenstelling tot die Tritium en ABB apparaten. Ondingen.
Ja exact die, werkt perfect en ook i.c.m. de ID.7 echt nog nul problemen mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

DaMenaz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:55:
[...]

Ik herken de vestiging (AadR). Let goed op dat je banden goed gemonteerd zijn. :X
Gewaarschuwd mens telt voor twee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:59
DaMenaz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:44:
[...]

@AartJW wacht je niet te lang? Als je hem niet direct loskoppelt, dan vergrendelt hij weer.
Ik ga het nog een keer checken volgende keer.

Maar ik loop naar de auto (welkom verlichting gaat aan, maar auto is dan nog gesloten). Open de auto via de handgreep (gebruik geen sleutel om te ontgrendelen) zet mijn tas op achterbank loop naar de laadkabel en dan zit ie nog vast. Als het een openbare laadpaal is pak ik nog de laadpas houd die voor de laadpaal om sessie te stoppen en dan naar de auto en dan zit ie ook vast.

Mijn vriendin had het net ook nog en alleen met unlock op sleutel te drukken is de kabel dan te verwijderen. De deur van de auto staat dan gewoon open... Waarom geen unlock knop bij de laadpoort!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Om te voorkomen dat grapjassen je kabel gaan ontgrendelen en loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Lancer schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:30:
[...]

Gewaarschuwd mens telt voor twee _/-\o_
Let er dan meteen ook op dat je VELGEN goed gemonteerd zijn 8)
(voor en achter zijn verschillend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramji 117
  • Laatst online: 15:28
resusaapje schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:16:
[...]

Let er dan meteen ook op dat je VELGEN goed gemonteerd zijn 8)
(voor en achter zijn verschillend)
Gekke vraag misschien: auto’s worden toch volledig “afgemonteerd” door de fabriek? Wat kan een dealer nog verkeerd doen aan de banden en velgen indien niet after market?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Bramji 117 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:32:
[...]

Gekke vraag misschien: auto’s worden toch volledig “afgemonteerd” door de fabriek? Wat kan een dealer nog verkeerd doen aan de banden en velgen indien niet after market?
"Dag meneer True uw auto is binnen en wij willen graag met u een leverdatum en tijd afspreken. Schikt het u op vandaag+8 werkdagen? En wilt u dan ook gelijk de winterbanden gemonteerd hebben gezien het inmiddels $herfstmaand is, zoals u in uw leasecontract heeft afgesproken? "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
The Legend schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:55:
Gisteren de ID7 naar de detailer gebracht om grondig gereinigd, gepolijst en in de glascoating te worden gezet. Hij stuurde gisterenavond al de lakmeting door. Laklaag is rondom aan de dunne kant, gemiddeld rond de 80-90 en net onder de raamlijsten zelfs maar 50 micron. Wellicht is de unilak (Moonstone Grey) wat dunner dan de metallic lakken. Weinig ruimte (kennelijk) voor grovere correcties mocht dat ooit nodig zijn. Maar goed dat die coating er direct op zit :P
Ik heb ook een detailer ingeschakeld om mijn aankomende ID.7 in de keramische coating te laten zetten. :)

Die 50 micron is wel weinig. Zijn er anderen (graag met andere lak, liefst aquamarine) die meer weten van de lakdikte van hun wagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelstruike
  • Laatst online: 14:00
Avaan schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:03:
Ik heb gisteren het bericht gekregen dat de standaard zwarte velgen ook niet leverbaar zijn. Ik krijg nu de hudson 19 inch. Niet blij mee. Ik heb gevraagd of ze voor mij niet ook de 20 inch montreal hebben. Ik heb de niet pro besteld dus ben benieuwd of ze daar in meegaan. (Ayvens / udenhout den bosch). Hopelijk vandaag reactie
Vast wel, moest er bij van Udenhout ook om vragen. Voor 290 incl. btw zou je ze aangeboden moeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20:17
DaMenaz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:44:
[...]

Soms moet ik de procedure 3x ontgrendelen met 1sec tussen gebruiken... Werkt bij mij totnogtoe altijd. En in de koffer kan altijd manueel lostrekken als het echt niet elektronisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Laatst online: 21:05
True schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:49:
Nee bedankt, ik wil niet dat iemand anders mijn snellaad sessie zou kunnen annuleren en dan zelf zou kunnen gaan laden.
Bij veel IONITY stalls kan dit dus. Heeft me altijd verbaast. Gewoon een stop knop, en het laden wordt afgebroken en de stall vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:53
JanHenk schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:59:
Om te voorkomen dat grapjassen je kabel gaan ontgrendelen en loskoppelen.
Zonder sleutel in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Bramji 117 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:32:
[...]

Dealer (Maas De Koning) doet bij mij de zomer/winterwissel. En de aflevering op winterbanden afgelopen november (Wittebrug). Auto is van VWPFS. Die willen zoveel mogelijk via de dealer.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joinke
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-09 15:28
Will_M schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:57:
Ik begin steeds beter te bergrijpen waarom VAG géén papieren handleidingen meer meelevert. Mensen lezen zélfs de digitale handleiding niet eens terwijl die gewoon online bereikbaar is (ook op het moment dat je je auto niet meer ik kunt komen terwijl daar vroeger meestal wèl de nog ongebruikte papieren versie in het dashboardkastje lag).

:9
Ik wist wel dat ik mijn sleutel nog kon gebruiken (had ik ooit eens gelezen in een papieren handleiding ;-) ) maar ik had geen zin om te prutsen aan de klink (misschien onterecht). Snel even batterij wisselen leek mij een betere oplossing. Ik was vooral verrast dat de batterij zo snel leeg was en vooral dat ik hier geen melding van kreeg op het dashbord. Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:55
Met de komst van mijn nieuwe VW ID.7 Tourer, ben ik al aan het uitkijken om 2ehands dakdragers aan te kopen. Ben ik juist als een dakdrager voor VW-model Passat Variant - Referentie: 3G9071151 ook compatibel is?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:23
Vanmiddag mijn witte pro tourer LE met 20” in ontvangst genomen.

Tot nu toe doet alles het 😂

Staat nu wel aan de ozon geur verwijderaar, vrouwlief werd misselijk van de nieuwe geur. En morgen gaan we meteen op pad met de ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:15
True schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:49:
[...]

Nee, die knop op een Tesla kabel werkt alleen als je zelf met de sleutel ernaast staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark322
Surfroy01 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:59:
Vanmiddag mijn witte pro tourer LE met 20” in ontvangst genomen.

Tot nu toe doet alles het 😂

Staat nu wel aan de ozon geur verwijderaar, vrouwlief werd misselijk van de nieuwe geur. En morgen gaan we meteen op pad met de ID.
Fotootje? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Bazi schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:06:
[...]

Nee, die knop op een Tesla kabel werkt alleen als je zelf met de sleutel ernaast staat.
Dat kan niet, want een AC lader wordt nooit ontgrendeld met de sleutel, maar pas als het laden beëindigd wordt vanuit de snellader of auto. Omdat je anders constant opnieuw het laadvermogen moet opbouwen.
Of je hebt het nu niet over een ID.7 en over een Tesla, maar dan snap ik de relevantie van je posts hierover niet in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:15
True schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:42:
[...]

Dat kan niet, want een AC lader wordt nooit ontgrendeld met de sleutel, maar pas als het laden beëindigd wordt vanuit de snellader of auto. Omdat je anders constant opnieuw het laadvermogen moet opbouwen.
Of je hebt het nu niet over een ID.7 en over een Tesla, maar dan snap ik de relevantie van je posts hierover niet in dit topic.
Ik heb het inderdaad over een Tesla-kabel bij een Tesla-auto als voorbeeld hoe dat werkt. Jij reageerde namelijk op iemand die vertelde hoe dit bij Tesla's werkt, wat andere laders en auto's ook zouden kunnen implementeren. Waarop je aangaf dit niet verstandig te vinden omdat dan iedereen het dan zou kunnen ontgrendelen.
Maar dat is dus niet zo. De lader doet niets, de knop geeft een signaal aan de auto, die vervolgens het laden stopt en de kabel ontgrendeld.
Dus als de laadpaalaanbieders de knop toevoegen, en de auto dit vervolgens goed implementeert, net als bij Tesla's, dan kan dat wel werken, ook voor de ID7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman37
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16:11
snip: offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 12-09-2025 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leid372
  • Laatst online: 19:38
Hier ook bericht gehad dat de 19” Berger velgen niet leverbaar zijn en worden vervangen door de 19” Hudson.

Lichtelijk teleurgesteld omdat ik die zwarte velgen goed bij het zwarte dak vond staan.. Ben benieuwd of iemand hier er nog een goede deal uit weet te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:53
Leid372 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:31:
Hier ook bericht gehad dat de 19” Berger velgen niet leverbaar zijn en worden vervangen door de 19” Hudson.

Lichtelijk teleurgesteld omdat ik die zwarte velgen goed bij het zwarte dak vond staan.. Ben benieuwd of iemand hier er nog een goede deal uit weet te slaan.
Wanneer wordt jouw id.7 geleverd, mijne staat voor week 45 maar nog geen bericht over de velgen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik haal altijd (als eerste) de rechter achterdeur van het slot met de deurhendel, dan gaat kan ik de stekker er uit halen. Volgens mij ook als de laadsessie nog niet af is - ik zal het zondagochtend eens proberen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groene_henkie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:56
Hier ook het bericht ontvangen over de Hudson velgen. Dealer Van Udenhout en LM Athlon. Besteld op 4 juli, levering stond op week 39 en is nu verplaatst naar eind november.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Surfroy01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QFX23
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:33
Ik heb eind augustus een ID7 Pro limited besteld voor de private lease. Ik kreeg ook het bericht over de velgen maar ik mag ook gewoon op de zwarte velgen blijven wachten. Levering wordt dan misschien wel pas in 2026, maar dat vind ik niet zo erg want dat sluit beter aan met de einddatum van mijn huidige lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-09 23:33
Jammer van de Berger velgen maar levering is belangrijker dus gekozen voor Montréal velgen. Ik ben nu aan het denken om deze te gaan gebruiken als winterset. Voor de zomer een aftermaket set, GMP totale 20 inch in het zwart of in die trant. In combinatie met stonewashed blue LE zal dat mij wel bekoren.

• GTAm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16:52
Kozzmozz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:44:
Met de komst van mijn nieuwe VW ID.7 Tourer, ben ik al aan het uitkijken om 2ehands dakdragers aan te kopen. Ben ik juist als een dakdrager voor VW-model Passat Variant - Referentie: 3G9071151 ook compatibel is?
Geen idee of die van de Passat B9 passen. Die van de Passat B8´s die ik voor de ID7T had, passen in ieder geval (ook) wél en ga ik gebruiken om de "skibak" (= dakkoffer) op te monteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ironis

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:22
Interessante deal die ID.7 Tourer Pro LE in private lease. Wij zijn op zoek naar een elektrische auto dus deze moeten we zeker gaan proefrijden. Ik lees mee de komende tijd :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Surfroy01
En zo ziet ie er bij daglicht uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH7PvKMl2lGb87OxPFL10EK6NEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3lijhpUwzAd7MXRxQljTBEk.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens mbt levensduur batterij afstandsbediening. Ik zie in het donker zodra je de sleutel neerlegt of oppakt dat het lampje knippert op sleutel. M.a.w. probeert contact te maken met de auto.

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:01

passat_to_ev

Nice_car

Sinds gisteren ben ik ook de gelukkige berijder van een ID.7 tourer metallic white met exterieur plus, interieur plus en trekhaak. Ik moest vanwege snelheid een voorraad model kiezen, maar dat is dus geen straf. Na 5 jaar Kia e-Niro is dit toch wel weer een (grote) stap vooruit. Voor de Kia reed ik Passat en ik noem deze nu al de Passat 2.0. Ik zal binnenkort een foto uploaden.
Ik heb direct ook een paar vraagjes aan de mede-berijders hier:
- park assist pro app koppelt niet met de auto, iemand een idee waar dit aan kan liggen?
- is de af-fabriek trekhaak een fix4bike uitvoering en zo ja, ik neem aan dat dit geen problemen geeft voor een gewone aanhanger koppeling?
- rechts achterin lijkt er een draai in de gordel te zitten door foutieve montage (kom je natuurlijk achter als je al weg bent bij de garage). Iemand anders dit gehad?
Ik hoop veel ervaringen met jullie uit te wisselen.

MW_ID7

• DaMenaz
Benieuwd of de LE’ers straks in de app wel nog steeds zwarte wielen hebben in de afbeelding van de auto.
Elke keer weer het gevoel van teleurstelling. 🫢

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1