Ik heb de laatste tijd gemerkt dat automatisch sluiten bij wegwandelen nogal hit or miss is... Was voorheen altijd oke. Ik heb ook geen zinnige reden waarom kunnen ervaren... Lijkt gewoon soms wel soms niet te werken. Iemand anders al last van gehad?
Batterij van de sleutel (bijna) leeg?Zoomzoom schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:40:
Ik heb de laatste tijd gemerkt dat automatisch sluiten bij wegwandelen nogal hit or miss is... Was voorheen altijd oke. Ik heb ook geen zinnige reden waarom kunnen ervaren... Lijkt gewoon soms wel soms niet te werken. Iemand anders al last van gehad?
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Je bent geen hoofgebruiker en daarom heb je niet alle rechten. M.a.w. je vrouw kan overal zijnmarcelmg2 schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:38:
De VW app liet bij mij ook een leeg scherm zien bij de kleuze voor de navigatiepijl. Nu ineens weer in orde. Geen idee waarom wel/niet, maar misschien een relatie met het wisselen van de 'Gebruiker' in de auto?
Als mn vrouw met de ID7T weg is en zij kiest haar eigen gebruiker dan heb ik zeer beperkte opties in de app. Er staat dan 'Beperkte diensten'. Kan bijvoorbeeld ook geen lokatie zien. Er staat dan 'Wij kunnen het alleen weergeven als de motor...' En dan niks. Ik weet dus niet wat er nog meer moet staan. Heb nu geen idee waar mn ID7T is...Heb nu wel een route naar de auto gestuurd, ben benieuwd of mn vrouw er straks wat over roept.
Naar wat ik weet vanwege privacy regels. Weet niet of ze omgekeerd wel jou positie kan zien. Zou dit even checken voordat je de hort op gaat!
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Wimhaw schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:16:
[...]
Je bent geen hoofgebruiker en daarom heb je niet alle rechten. M.a.w. je vrouw kan overal zijn![]()
Naar wat ik weet vanwege privacy regels. Weet niet of ze omgekeerd wel jou positie kan zien. Zou dit even checken voordat je de hort op gaat!![]()
![]()
Maar ben wel hoofdgebruiker. Kan alleen 'niks' zien als zij ingelogd is...
Hier ook soms. Of als ik naast de auto sta en mn vrouw wil de kofferbak ontgrendelen met de voet, dat ie dat niet doet. Soms (1 van de 10 keer) niet afsluit.Zoomzoom schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:40:
Dus zeker niet 100% betrouwbaar. Batterij zou het niet aan moeten kunnen liggen, heb de auto net een maand.
Duidelijk dat betekend dat ook omgekeerd zij niet kan zien waar je bent, want bij mij ligt het hoofdgebruikersschap bij mijn vrouw. Haar werkauto!marcelmg2 schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:26:
[...]
Maar ben wel hoofdgebruiker. Kan alleen 'niks' zien als zij ingelogd is...
Ik kan haar ook niet zien waar ze zit, als ze haar gebruiksprofiel gebruikt!
Hier precies hetzelfde. Als mijn vriendin haar profiel actief heeft zie ik de locatie van de auto niet en staat er "beperkte diensten" Weet bijna zeker dat je hiervoor wel de locatie kon zien van de auto als ze er 'm mee had (alleen bij contact uit). Erg raar want ik ben de beheerder van de auto. Zal wel weer Duitse strenge privacy regels zijn.marcelmg2 schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:38:
De VW app liet bij mij ook een leeg scherm zien bij de kleuze voor de navigatiepijl. Nu ineens weer in orde. Geen idee waarom wel/niet, maar misschien een relatie met het wisselen van de 'Gebruiker' in de auto?
Als mn vrouw met de ID7T weg is en zij kiest haar eigen gebruiker dan heb ik zeer beperkte opties in de app. Er staat dan 'Beperkte diensten'. Kan bijvoorbeeld ook geen lokatie zien. Er staat dan 'Wij kunnen het alleen weergeven als de motor...' En dan niks. Ik weet dus niet wat er nog meer moet staan. Heb nu geen idee waar mn ID7T is...Heb nu wel een route naar de auto gestuurd, ben benieuwd of mn vrouw er straks wat over roept.
Zolangzamerhand is het gebruiken van verschillende profielen meer een hinder dan een voordel. Rare is dat ze als niet beheerder wel mijn navigatie favorieten en geschiedenis ziet en ook niet zelf een "werk locatie" kan opslaan. De radio is wel weer per profiel gescheiden. Schiet mij maar lek...
Profiel onafhankelijk zijn volgens mij (die dus blijven staan bij wisselen profiel):
- navigatie favorieten
- navigatie geschiedenis
- ACC stand
- indeling van schermen
- airco instellingen (denk ik)
Gooi je toch een Apple Airtag in je auto.Wimhaw schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:57:
[...]
Duidelijk dat betekend dat ook omgekeerd zij niet kan zien waar je bent, want bij mij ligt het hoofdgebruikersschap bij mijn vrouw. Haar werkauto!
Ik kan haar ook niet zien waar ze zit, als ze haar gebruiksprofiel gebruikt!
Hallo allemaal!
Net de aanvraag gedaan voor een ID.7 Tourer Pro Limited Edition ter vervanging van onze ID.3 Pro uit 2022. Het bleek toch elke verre vakantie weer een uitdaging om alles voor 4 personen in de ID.3 gepropt te krijgen en de ID.7 Tourer Pro LE is wel heel aantrekkelijk in de private lease. Dus de knoop doorgehakt. Alleen de Hudson velgen en trekhaak toegevoegd en die Aquamarine Blue genomen.
Als het goed is komt hij in de eerste week van januari. Dat is later dan ze kunnen leveren, maar dat is ivm afkoop van een paar maanden ID.3 en omdat ze niet willen uitleveren tussen 30 november en 1 januari.
Overigens bewust gekozen voor de Hudson velgen omdat die (mijn bescheiden mening) mooi staat onder de ID.7 en omdat die met All Season banden komen.
Dus vanaf vandaag ook dit draadje volgen en op den duur uit het ID.3 draadje stappen
Net de aanvraag gedaan voor een ID.7 Tourer Pro Limited Edition ter vervanging van onze ID.3 Pro uit 2022. Het bleek toch elke verre vakantie weer een uitdaging om alles voor 4 personen in de ID.3 gepropt te krijgen en de ID.7 Tourer Pro LE is wel heel aantrekkelijk in de private lease. Dus de knoop doorgehakt. Alleen de Hudson velgen en trekhaak toegevoegd en die Aquamarine Blue genomen.
Als het goed is komt hij in de eerste week van januari. Dat is later dan ze kunnen leveren, maar dat is ivm afkoop van een paar maanden ID.3 en omdat ze niet willen uitleveren tussen 30 november en 1 januari.
Overigens bewust gekozen voor de Hudson velgen omdat die (mijn bescheiden mening) mooi staat onder de ID.7 en omdat die met All Season banden komen.
Dus vanaf vandaag ook dit draadje volgen en op den duur uit het ID.3 draadje stappen
:strip_exif()/f/image/OHPv54EAVY8Kasf9HkKQccp3.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je elkaar vertrouwt dan wil je elkaars locatie 24/7 niet weten. Althans ik niet!
Wil graag weten waar de auto in de wijk staat zodat ik in de ochtend niet 4 laadpalen hoef af te zoeken.
Dan is het toch lekker dat dat in een ID7 niet werkt..Wimhaw schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:25:
[...]
Als je elkaar vertrouwt dan wil je elkaars locatie 24/7 niet weten. Althans ik niet!
Dat kan je toch ook vragen?AartJW schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:32:
[...]
Wil graag weten waar de auto in de wijk staat zodat ik in de ochtend niet 4 laadpalen hoef af te zoeken.
Tja.... 🤨
Vraagje voor de ID.7 Tourer bezitters: Met welke snelheid kan de auto maximaal laden op 1 fase? Kan de auto met 25A of 32A op 1 fase worden geladen icm zonnepanelen en een 25A / 32A aardlekautomaat in de meterkast?
Max 11kWh volgens mij!TweakersOnly schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:09:
Vraagje voor de ID.7 Tourer bezitters: Met welke snelheid kan de auto maximaal laden op 1 fase? Kan de auto met 25A of 32A op 1 fase worden geladen icm zonnepanelen en een 25A / 32A aardlekautomaat in de meterkast?
11kWh wordt inderdaad genoemd als maximale snelheid op 3 fase. Op 1 fase wordt 3.7kWh als maximum genoemd, maar theoretisch zou met load balancing en een 3x25A aanslutiing met 5.8kWh geladen kunnen worden.
Met een 1-Fase Netaansluiting heb je in NL. standaard max. 35A ter beschikking voor je gehele woning. Je zou er theoretisch gezien dus twee 16A groepen aan kunnen koppelen vanuit je eigen groepenkast (VxA=W => max. 32A = 32Ax230V = 7360W en dus absoluut géén 11kW).
Een ID.7 kan met Max. 11kW/h AC laden, misschien dat daar je verwarring vandaan komt?
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 08-09-2025 21:36 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
1-fase 32A (7.4 kW), 3-fase 3x16A (11kW).TweakersOnly schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:09:
Mijn sleutel is 7 maand oud dus dat lijkt het me ook niet te zijn.marcelmg2 schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:28:
[...]
Hier ook soms. Of als ik naast de auto sta en mn vrouw wil de kofferbak ontgrendelen met de voet, dat ie dat niet doet. Soms (1 van de 10 keer) niet afsluit.
Dus zeker niet 100% betrouwbaar. Batterij zou het niet aan moeten kunnen liggen, heb de auto net een maand.
Was bij mij vanaf dag 1, het hangt ook niet per se af van onder welke hoek je bij de auto wegloopt en of er nog een andere auto tussen zit of zoiets. Ik kijk dus altijd even achterom of de "oortjes" wel omhoog gaan staan.Zoomzoom schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:28:
[...]
Mijn sleutel is 7 maand oud dus dat lijkt het me ook niet te zijn.
Dit is eigenlijk het enige aspect waarop ik terug denk aan de Tesla M3: het feilloos ontgrendelen en vergrendelen en dat ook nog eens met de telefoon ipv zo'n "sleutel" naast het gemak van aanmaken van user profielen.
[ Voor 21% gewijzigd door R632 op 08-09-2025 21:43 ]
Ik vind het best vreemd... Je zou van een computer toch enige consistentie verwachtenR632 schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:36:
[...]
Was bij mij vanaf dag 1, het hangt ook niet per se af van onder welke hoek je bij de auto wegloopt en of er nog een andere auto tussen zit of zoiets. Ik kijk dus altijd even achterom of de "oortjes" wel omhoog gaan staan.
Met nachtdiensten etc is dat soms lastig vroeg in de ochtend. Maar meestal vergeet ik het te vragen en sta ik al bij de standaard laadpaal...
Ga toch voor de stock in aquamarine blue gaan denk ik.
Al is het wel met een dubbel gevoel, maar de snelle levering ,goedkopere TCO (870€ minder eigen bijdrage) en aangezien er weinig (naar mijn mening) veranderd bij het MY2026 heeft toch de doorslag gegeven.
Nu hier alles intern nog goedgekeurd krijgen voordat de stockwagen weg is, anders zal het alsnog een rode worden
Ik neem aan dat indien je een ID7 in bestelling hebt staan waarbij de 3-zone klimatisering onderdeel is van een optiepakket dat je dat nog wel geleverd krijgt ook al krijg je een MY26 uitvoering. Iemand die kan bevestigen of die aanname klopt?
Feest in Twente! Er rijdt sinds gister weer een nieuwe ID.7, Aquamarine Blue (Pro Limited Edition, alleen trekhaak als extra optie).
Helaas wel direct een minpuntje: Mijn Android Auto is er in de ritten gister en vanochtend (250km) een keer of 6 uit geklapt.. Nou had ik hiervoor een ID.3 1st edition, daarbij had ik het probleem nooit. Op vakantie had ik een ID.3 van de nieuwste generatie mee, daarmee had ik het ook. Ik denk dus dat het ergens in de SW versie van de nieuwe modellen icm mijn oneplus zit. Iemand enig idee of en waar ik kan troubleshooten?
Helaas wel direct een minpuntje: Mijn Android Auto is er in de ritten gister en vanochtend (250km) een keer of 6 uit geklapt.. Nou had ik hiervoor een ID.3 1st edition, daarbij had ik het probleem nooit. Op vakantie had ik een ID.3 van de nieuwste generatie mee, daarmee had ik het ook. Ik denk dus dat het ergens in de SW versie van de nieuwe modellen icm mijn oneplus zit. Iemand enig idee of en waar ik kan troubleshooten?
De mijne is erg gevoelig voor waar de telefoon ligt in de auto... En wireless is het sowieso af en toe out... Dus ik doe AA via hey kabeltje. In het begin ging hij er dan ook nog uit, maar dat lag aan battery optimization die aanstond voor AA.Badeen schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:13:
Feest in Twente! Er rijdt sinds gister weer een nieuwe ID.7, Aquamarine Blue (Pro Limited Edition, alleen trekhaak als extra optie).
Hoi,HuJuh schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:44:
Hallo allemaal!
Dus vanaf vandaag ook dit draadje volgen en op den duur uit het ID.3 draadje stappen![]()
[Afbeelding]
Hier een soortgelijke situatie! We hadden twee auto's, ik zeg hadden want op de eerste dag van onze vakantie is de Nissan Qashqai (onze auto in bezit) overleden (cylinder van de motor stuk met als gevolg dat het economisch niet meer interessant was om dat zelf te laten repareren). Nissan is verkocht aan de dealer voor een best nog schappelijke prijs. Onze andere auto is een Kia EV6, lease die nog tot 14 december 2026 doorloopt. Dat betekent dat we nog ruim een jaar te gaan hebben.
Nu kwam ik gisteren eigenlijk per toeval uit op de Volkswagen website en zat ik eens een ID.7 Tourer Pro Limited Edition samen te stellen en dacht ik eerst dat de private lease prijs een foutje moest zijn, maar na een telefoontje met Volkswagen werd dit bevestigd als de juiste prijs. (Wel nog met de opmerking dat de lokale prijs bij een dealer nog iets anders kan worden vanwege de provinciale opcenten, maar goed). Voor ons zou het ideaal zijn als we de ingangsdatum kunnen oprekken tot een maximum, en daar zit ook mijn vraag aan jou, want ik begrijp dat jullie iets soortgelijks hebben afgesproken? Aan de telefoon werd mij ook al verteld dat ze in december geen auto's uitleveren, geen idee waarom, maar het zal kloppen, want jij bevestigd dat ook al.
Helaas kon hij niet vertellen of de actie in Q4 ook nog zou gelden, dus we gaan hoe dan ook volgende week vrijdag een proefrit maken. Heb aangevraagd bij de dealer om een proefrit te maken in een model dat zoveel mogelijk overeenkomt met mijn samengestelde versie (met name zelfde soort stoelen en panorama dak). Dit omdat ik 2.03m lang ben en zeker wil weten dat de auto comfortabel is voor iemand met mijn lengte. Bij de EV6 die we nu hebben pas ik wel (ook panorama dak), maar als ik mijn haar iets te golvend naar boven heb staan zit ik wel tegen het dak aan. De proefrit die ik destijds maakte was in een model zonder panorama dak, en dat maakt schijnbaar een paar centimeter verschil.
Daarnaast ben ik ook gewoon benieuwd naar de verschillen an sich. De EV6 bevalt mij best goed, puntjes van kritiek zijn bijvoorbeeld het vrij trage infotainment systeem (veel EV6'en hadden het probleem dat Android Auto via de kabel uit bleef vallen, het eerste jaar heb ik zonder gereden alvorens ik een keer de moeite heb genomen om de auto hier 4x!!! voor terug te brengen voordat het probleem definitief opgelost was). En het andere dat ik soms storend vind is de adaptive cruise control. Ik rij zelf altijd aandachtig, maar ik vind de ACC soms best 'dom'. Met name in hoe ver hij naar voren kijkt, als iemand stilstaat bij een stoplicht gaat hij keihard accelereren om vervolgens in de buurt van de stilstaande auto keihard te moeten remmen. Daarnaast heb ik een periode gehad dat de accu bleef leeg lopen, dit lijkt te liggen aan een kapotte communicatie module, met als gevolg dat ik dus mijn auto via de app niet kan aansturen. Dat lijkt misschien niet zo'n groot probleem, maar omdat ik via Frank Energie de auto 'slim' kon laden bespaarde ik daar wat extra centen mee, maar wel een beetje een slok op een borrel.
Goed, heel verhaal, binnenkort dus proefrijden en kijken of de auto een beetje bevalt. Mocht dat het geval zijn zullen we nog gas moeten geven op alles regelen, maar het is niet anders.
Ik had een soortgelijke situatie juli van dit jaar. Mijn PL contract loopt nog tot half juli 2026. Dus bij Pouw Apeldoorn dezelfde vraag gesteld. De verkoper gaf aan dat deze prijs zo goed is omdat ze moeten compenseren voor de fossiele auto's die zijn verkocht om geen boete te krijgen. Daarnaast willen ze in de europese markt de ID7 Tourer grof neerzetten. Hij zei wel dat er een x aantal zijn voor deze prijs voor Private Lease al zou dat zijn geweest om de druk erop te zetten. Ik weet 80% zeker dat per 1 januari 2026 deze prijs er niet meer is. Wij hebben de levering op kunnen rekken tot 'niet leveren voor 31 november', de kentekens moeten namelijk nog dit kalenderjaar op naam worden gezet wil het gelden voor 2025.sn0x0r schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:39:
[...]
Hoi,
Hier een soortgelijke situatie! We hadden twee auto's, ik zeg hadden want op de eerste dag van onze vakantie is de Nissan Qashqai (onze auto in bezit) overleden (cylinder van de motor stuk met als gevolg dat het economisch niet meer interessant was om dat zelf te laten repareren). Nissan is verkocht aan de dealer voor een best nog schappelijke prijs. Onze andere auto is een Kia EV6, lease die nog tot 14 december 2026 doorloopt. Dat betekent dat we nog ruim een jaar te gaan hebben.
Nu kwam ik gisteren eigenlijk per toeval uit op de Volkswagen website en zat ik eens een ID.7 Tourer Pro Limited Edition samen te stellen en dacht ik eerst dat de private lease prijs een foutje moest zijn, maar na een telefoontje met Volkswagen werd dit bevestigd als de juiste prijs. (Wel nog met de opmerking dat de lokale prijs bij een dealer nog iets anders kan worden vanwege de provinciale opcenten, maar goed). Voor ons zou het ideaal zijn als we de ingangsdatum kunnen oprekken tot een maximum, en daar zit ook mijn vraag aan jou, want ik begrijp dat jullie iets soortgelijks hebben afgesproken? Aan de telefoon werd mij ook al verteld dat ze in december geen auto's uitleveren, geen idee waarom, maar het zal kloppen, want jij bevestigd dat ook al.
Helaas kon hij niet vertellen of de actie in Q4 ook nog zou gelden, dus we gaan hoe dan ook volgende week vrijdag een proefrit maken. Heb aangevraagd bij de dealer om een proefrit te maken in een model dat zoveel mogelijk overeenkomt met mijn samengestelde versie (met name zelfde soort stoelen en panorama dak). Dit omdat ik 2.03m lang ben en zeker wil weten dat de auto comfortabel is voor iemand met mijn lengte. Bij de EV6 die we nu hebben pas ik wel (ook panorama dak), maar als ik mijn haar iets te golvend naar boven heb staan zit ik wel tegen het dak aan. De proefrit die ik destijds maakte was in een model zonder panorama dak, en dat maakt schijnbaar een paar centimeter verschil.
Daarnaast ben ik ook gewoon benieuwd naar de verschillen an sich. De EV6 bevalt mij best goed, puntjes van kritiek zijn bijvoorbeeld het vrij trage infotainment systeem (veel EV6'en hadden het probleem dat Android Auto via de kabel uit bleef vallen, het eerste jaar heb ik zonder gereden alvorens ik een keer de moeite heb genomen om de auto hier 4x!!! voor terug te brengen voordat het probleem definitief opgelost was). En het andere dat ik soms storend vind is de adaptive cruise control. Ik rij zelf altijd aandachtig, maar ik vind de ACC soms best 'dom'. Met name in hoe ver hij naar voren kijkt, als iemand stilstaat bij een stoplicht gaat hij keihard accelereren om vervolgens in de buurt van de stilstaande auto keihard te moeten remmen. Daarnaast heb ik een periode gehad dat de accu bleef leeg lopen, dit lijkt te liggen aan een kapotte communicatie module, met als gevolg dat ik dus mijn auto via de app niet kan aansturen. Dat lijkt misschien niet zo'n groot probleem, maar omdat ik via Frank Energie de auto 'slim' kon laden bespaarde ik daar wat extra centen mee, maar wel een beetje een slok op een borrel.
Goed, heel verhaal, binnenkort dus proefrijden en kijken of de auto een beetje bevalt. Mocht dat het geval zijn zullen we nog gas moeten geven op alles regelen, maar het is niet anders.
Uiteraard is het ook wat glazen bol kijken, maar ik heb maar geaccepteerd dat ik een boete bedrag van € 1.400,- moet betalen. Dat verdien ik zo terug, de ID7 (niet tourer) is € 170,- duurder per maand, dat heb ik dus zo terug verdiend (mits ik in de toekomst bij een ID7 zou blijven en de prijzen gaan omhoog).
Mijn dealer gaf overigens nog een keer extra € 20,- p.m. korting. Dus betaal straks € 607,- per maand voor een zwarte, €250,- eigen risico en all season banden.
Enige twijfel punt blijft wel of ik het exterieur pakket niet had moeten nemen. Zelfde geldt voor het interieur pakket. Al ben je zo 30 euro per maand meer kwijt per pakket. Maarja, heb besteld, dus wijzigen kan toch niet meer.
Succes met je keuze!!
Hier geen last van, maar ik gebruik AA dan ook weinig met mijn Pixel 8A. Ik zou eens goed zoeken op je OP model en versie i.c.m. VAG auto's. Ik had/heb iets vergelijkbaars met de native spotify app die bij sommige VAG modellen aanwezig is en problemen kan geven met het niet meer doorgeven van geluid bij een telefoongesprek via Bluetooth. Heel raar probleem overigens, ik las er online van één iemand ook wat over met ook mijn specifieke telefoon bij - ik meen - een Tiguan. Dat gezegd hebbende heb ik daar al maanden geen last meer van - waarschijnlijk door een update van de SW en/of van de Spotify app en/of van de telefoon zelf.Badeen schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:13:
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Auto wilde niet starten vanochtend: 'Elektrosysteem werkt niet correct. Auto veilig stoppen!'
Auto wordt straks naar de dealer gesleept vanwege foutcode P0AA5 - Negatieve contactor Hybrid/EV-accu circuit vast in geopende stand.
Ik wilde graag zo snel mogelijk een afspraak voor de SOS storingsmelding, maar dit had niet gehoeven.
Auto wordt straks naar de dealer gesleept vanwege foutcode P0AA5 - Negatieve contactor Hybrid/EV-accu circuit vast in geopende stand.
Ik wilde graag zo snel mogelijk een afspraak voor de SOS storingsmelding, maar dit had niet gehoeven.
De 3-zone climate is niet gewijzigd hoor. Vóór de prijslijst van 17 juli was die standaard op de Pro LE of in het comfort pakket op de LE. Nu met de prijslijst van 17 juli (ervan uitgaande dat dat MY26 is), is dat nog exact gelijk.Homer-Simpson schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:05:
Ik neem aan dat indien je een ID7 in bestelling hebt staan waarbij de 3-zone klimatisering onderdeel is van een optiepakket dat je dat nog wel geleverd krijgt ook al krijg je een MY26 uitvoering. Iemand die kan bevestigen of die aanname klopt?
Was hier een keer genoemd in het topic maar klopt mijns inziens niet. Kortom geen zorgen, 3-zone climate zit er wel op.
Jij hebt nu toch ook een Enyaq trouwens?
Oei, bijzondere melding...True schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:57:
Auto wilde niet starten vanochtend: 'Elektrosysteem werkt niet correct. Auto veilig stoppen!'
Had je hem aan de oplader vannacht?
Hebben de overige ID.7 bezitters in Twente, ook dat als ze op de kruising westerval / auke vleerstraat rijden in enschede, alle systemen in error gaan?
Ik heb dit consistent, als ik op die kruising rij (maakt niet uit vanaf welke kant), dat alle plingels afgaan, totdat ik weer van de kruising af ben.
iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen?
Ik heb dit consistent, als ik op die kruising rij (maakt niet uit vanaf welke kant), dat alle plingels afgaan, totdat ik weer van de kruising af ben.
Ik kom daar wel eens, maar niet frequent. Als ik een keer in die hoek moet zijn, wil ik er wel een keer overheen rijden. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit daar gehad heb. For the record, dan rij je dus onder de Westerval door en heb je storingen?leonr schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:47:
Hebben de overige ID.7 bezitters in Twente, ook dat als ze op de kruising westerval / auke vleerstraat rijden in enschede, alle systemen in error gaan?
Vergelijkbare situatie (van wat jij beschrijft) doet zich ook voor op sommige andere locaties zie o.a.:
True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Wolksvagen in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Nee ik laad thuis niet. Gisteren nog gewoon geladen overdag en daarna kon ik nog twee ritten maken. Geen vuiltje aan de horizon toen nog.JanHenk schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:40:
[...]
Oei, bijzondere melding...
Had je hem aan de oplader vannacht?
Ik kwam vanochtend terug van het naar school brengen van een van de kinderen en ik vond een email in mijn inbox van de dealer, die melde dat er via We Connect een alarmlichtje was doorgegeven en vroeg of ik een afspraak nodig had.
Op zich een mooie service, ware het niet dat ik geen enkel alarmlichtje of overwacht gedrag heb gemerkt in de auto.
Op zich een mooie service, ware het niet dat ik geen enkel alarmlichtje of overwacht gedrag heb gemerkt in de auto.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik ben in mei overgestapt van een EV6 naar de ID.7. Hoewel ik heel tevreden was over de Kia en eigenlijk van plan was de facelift EV6 te kopen, ben ik door de prijsdaling van VW modellen toch overgestapt naar de ID.7. En ik moet zeggen in alles een flinke upgrade!sn0x0r schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:39:
[...]
......
Het is een veel 'volwassener' auto, alles ademt meer kwaliteit dan de Kia. bekleding, portieren, wegligging (veel betere demping!) meer vermogen, lager verbruik en dus grotere actieradius. Ook het heads up display is heel erg fijn en werkt perfect samen met het grote en snelle infotainment scherm Grotere kofferbak, heerlijke stoelen, echt een perfecte reiswagen. Ik ben er deze zomer mee naar Luca gereden en in 1 dag weer naar huis (3x laden) zo ontspannen reizen met de ID.7...
Ze hebben een aantal dezelfde functies zoals bv adaptive cruise control. Maar de Kia gaat flink in de ankers als er iemand voor je naar de linkerbaan gaat, de ID.7 doet dit zoveel soepeler, dat je bijna niet merkt dat hij vaart mindert. Dus wel dezelfde features op papier, maar bij de VW veel beter uitgewerkt.
Veel mensen klagen over de 'touch-knoppen' aan het stuurwiel, ik zelf heb er geen moeite mee. Het had beter gekund, maar per ongeluk indrukken overkomt mij niet snel. Je krijgt bovendien altijd haptische feedback als je de knoppen gebruikt (tenzij je dit uitzet, dat zou ik dus niet doen...)
Het enige waarop de EV6 wint wat mij betreft is de laadsnelheid. Maar ik laad altijd thuis en alleen op vakantie merk ik dat de VW langer aan de paal moet voor 80% (ruim 30 minuten) dan de Kia (rond de 18). En de app, die is wel heel erg basic bij VW, dat doen de Koreanen weer veel uitgebreider. Maar qua auto is de Volkswagen echt een flinke stap omhoog.
[ Voor 7% gewijzigd door Adjo op 09-09-2025 11:02 ]
Ik zal eens kijken als ik daar rij, meestal kom ik alleen niet in die hoek van Enschede. Is dit overal op die kruising (dus zowel als je passert via de westerval als wanneer je passeert via auke vleerstraat) of alleen in een specifieke richting?leonr schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:47:
Ik zal m eens gaan proberen met kabel, op vakantie leek dat niet de oplossing met de id3, wellicht in de 7 wel...Zoomzoom schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:23:
[...]
De mijne is erg gevoelig voor waar de telefoon ligt in de auto... En wireless is het sowieso af en toe out... Dus ik doe AA via hey kabeltje. In het begin ging hij er dan ook nog uit, maar dat lag aan battery optimization die aanstond voor AA.
Dit klinkt al heel bemoedigend! Jouw verhaal over de ACC herken ik naast mijn eigen andere problemen ermee ook heel goed, dus daar ga ik zeker op letten. Wat ik overigens ook enorm storend vind bij de Kia is dat je tijdens ACC om de haverklap een "Houd handen aan het stuur" melding krijgt. Alleen... ik heb altijd mijn handen aan het stuur! Heel irritant en het enige dat dan werkt is even een hele kleine draai geven aan het stuur. Zeker op lange rechte stukken gebeurt dit heel veel. Weet iemand hier toevallig of bij de ID.7 er in het stuur iets van sensoren zitten dat hij 'voelt' dat je je handen wel degelijk op het stuur hebt zitten?Adjo schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:59:
[...]
Ik ben in mei overgestapt van een EV6 naar de ID.7. Hoewel ik heel tevreden was over de Kia en eigenlijk van plan was de facelift EV6 te kopen, ben ik door de prijsdaling van VW modellen toch overgestapt naar de ID.7. En ik moet zeggen in alles een flinke upgrade!
Het is een veel 'volwassener' auto, alles ademt meer kwaliteit dan de Kia. bekleding, portieren, wegligging (veel betere demping!) meer vermogen, lager verbruik en dus grotere actieradius. Ook het heads up display is heel erg fijn en werkt perfect samen met het grote en snelle infotainment scherm Grotere kofferbak, heerlijke stoelen, echt een perfecte reiswagen. Ik ben er deze zomer mee naar Luca gereden en in 1 dag weer naar huis (3x laden) zo ontspannen reizen met de ID.7...
Ze hebben een aantal dezelfde functies zoals bv adaptive cruise control. Maar de Kia gaat flink in de ankers als er iemand voor je naar de linkerbaan gaat, de ID.7 doet dit zoveel soepeler, dat je bijna niet merkt dat hij vaart mindert. Dus wel dezelfde features op papier, maar bij de VW veel beter uitgewerkt.
Veel mensen klagen over de 'touch-knoppen' aan het stuurwiel, ik zelf heb er geen moeite mee. Het had beter gekund, maar per ongeluk indrukken overkomt mij niet snel. Je krijgt bovendien altijd haptische feedback als je de knoppen gebruikt (tenzij je dit uitzet, dat zou ik dus niet doen...)
Het enige waarop de EV6 wint wat mij betreft is de laadsnelheid. Maar ik laad altijd thuis en alleen op vakantie merk ik dat de VW langer aan de paal moet voor 80% (ruim 30 minuten) dan de Kia (rond de 18). En de app, die is wel heel erg basic bij VW, dat doen de Koreanen weer veel uitgebreider. Maar qua auto is de Volkswagen echt een flinke stap omhoog.
Wat laadsnelheid ga ik geen problemen ervaren. Ik heb in de 3 jaar dat ik de auto ongeveer heb 2x bij een snellader gestaan. Een keer was het niet nodig, maar heb ik hem maar volgegooid bij een hotel omdat het kon, één keer was op weg naar Disneyland zodat ik zeker wist dat ik daar niet een laadplek hoefde te zoeken, want ik had geen idee hoe dat daar geregeld zou zijn. Uiteindelijk was m'n stop ruim langer dan een half uur, maar dat is overigens ook omdat ik zelf lang autorijden helemaal niet fijn vind, dus een wat langere stop is wat mij betreft altijd wenselijk.
Bij de ID.7 gaat het inderdaad alleen om aanraking, je hoeft geen druk uit te oefenen (volgens mij bij de facelift EV6 overigens ook). Voor mij wordt dat ook een groot pluspunt t.o.v. de Tesla M3.sn0x0r schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:27:
[...]
Weet iemand hier toevallig of bij de ID.7 er in het stuur iets van sensoren zitten dat hij 'voelt' dat je je handen wel degelijk op het stuur hebt zitten?
[ Voor 6% gewijzigd door Bazi op 09-09-2025 11:29 ]
Hah grappig, ik heb dit juist op een stuk weg tussen Hoogeveen en Slagharen. Hiervoor een Renault Scenic gehad, geen problemen. Daarvoor een Cupra Born, exact dezelfde meldingen op exact hetzelfde stuk.leonr schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:47:
Het lijkt op iets van straling door het een of ander.
Daarna verdwijnen de foutmeldingen ook weer als sneeuw voor de zon
Groetjes van G
Omdat ik een aantal maanden geleden bij mijn opdrachtgever in vaste dienst ben gegaan, heb ik nu geen lease auto meer. We hebben, om de tijd te overbruggen, een short lease auto genomen maar zijn nu bezig om wat knopen door te hakken over een private lease auto zodat we ons weer fatsoenlijk kunnen voortbewegen als gezin van vijf.
Nu was ik erg verbaasd over de ID.7 LE prijzen voor private lease, ik dacht ook dat het bijna niet klopte.
We zijn, terwijl de jongens op school waren, gaan kijken bij de VW en Skoda dealer. Ik vind die ID.7 echt erg mooi en qua ruimte perfect, mijn vrouw heeft liever een wat kleinere auto dus zij is helemaal verliefd op de nieuwe Skoda Elroq.
Hoe zien de vrouwen/vriendinnen het als zij in die ID.7 rijden? Met al die hulpmiddelen moet het toch geen probleem zijn zou je zeggen.
Nu was ik erg verbaasd over de ID.7 LE prijzen voor private lease, ik dacht ook dat het bijna niet klopte.
We zijn, terwijl de jongens op school waren, gaan kijken bij de VW en Skoda dealer. Ik vind die ID.7 echt erg mooi en qua ruimte perfect, mijn vrouw heeft liever een wat kleinere auto dus zij is helemaal verliefd op de nieuwe Skoda Elroq.
Hoe zien de vrouwen/vriendinnen het als zij in die ID.7 rijden? Met al die hulpmiddelen moet het toch geen probleem zijn zou je zeggen.
En hoe vindt je vrouw het als ze 3 koffers minder mee kan slepen op vakantieTung-pi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:58:
Omdat ik een aantal maanden geleden bij mijn opdrachtgever in vaste dienst ben gegaan, heb ik nu geen lease auto meer. We hebben, om de tijd te overbruggen, een short lease auto genomen maar zijn nu bezig om wat knopen door te hakken over een private lease auto zodat we ons weer fatsoenlijk kunnen voortbewegen als gezin van vijf.
De Elroq heeft echt for minder kofferruimte.
Mijn vrouw is lyrisch over het gebruik van de ID7 TourerTung-pi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:58:
Kleine draaicirkel voor alleen de achterwiel aandrijving auto's en goede camera's. Eventueel een app erbij voor het inparkeren, maar dat hebben we nog niet nodig gehad en dus geen ervaring mee.
Stoelen zijn perfect in te stellen met ieder zijn eigen instelling. Voor de kinderen achterin is deze auto perfect. (Been)ruimte genoeg zelfs als ze rond de 2m zijn.
Haha, dat zijn duidelijke reacties.
Ik ga eens kijken wat ze er van zegt, heb in ieder geval vast een proefrit gepland met beide auto's.
Ik ga eens kijken wat ze er van zegt, heb in ieder geval vast een proefrit gepland met beide auto's.
Qua draaicirkel wint de Enyaq / Elroq (zelfde wielbasis) het nog wel (9,3 meter) vrij ruim van de ID.7 (10,9 meter). Dit zijn de RWD varianten, de AWD varianten van beide zijn een stukje ruimer.
Zal ongetwijfeld te maken hebben met de langere wielbasis van de ID.7, want technisch is er verder bij mijn weten geen verschil.
Ik reed laatst een keer in de Peugeot 108 van mijn moeder en die heeft een grotere draaicirkel dan de Enyaq.
Zal ongetwijfeld te maken hebben met de langere wielbasis van de ID.7, want technisch is er verder bij mijn weten geen verschil.
Ik reed laatst een keer in de Peugeot 108 van mijn moeder en die heeft een grotere draaicirkel dan de Enyaq.
Hiervoor een Skoda Octavia '21, mijn vrouw was er erg op tegen en zag er tegen op. Maar na een paar ritten is ze er echt blij mee, parkeren e.d. lukt allemaal perfect. Achteruitrijcamera is wel een must, 360° camera vind ik zelf ook prettig, mijn vrouw zegt dat ze dat niet echt gebruikt.Tung-pi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:58:
Het enige echte nadeel wat m.i. objectief te onderbouwen is, is dat de auto vooral erg breed is, dat maakt dat je niet elk vak kunt kiezen met parkeren (gebaseerd op andere berijders hun parkeerskills). Maar dat was met de Octavia net zo goed. Kleine draaicirkel is keer op keer heerlijk. Parkeerhulp voor fileparkeren gebruik ik liever dan dat ik zelf fileparkeer (als dat uit je systeem is, raak je dat kwijt). Als laatste rijdt mijn vrouw zelfs met TA aan op de snelweg/N-wegen terwijl ze bij de Octavia alleen op de ACC reed en geen TA systemen actief wilde hebben die meesturen.
Ehmm. Enyaq en Elroq zijn breder dan de ID.7 ☺️True schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:16:
[...]
Hiervoor een Skoda Octavia '21, mijn vrouw was er erg op tegen en zag er tegen op. Maar na een paar ritten is ze er echt blij mee, parkeren e.d. lukt allemaal perfect. Achteruitrijcamera is wel een must, 360° camera vind ik zelf ook prettig, mijn vrouw zegt dat ze dat niet echt gebruikt.
Het enige echte nadeel wat m.i. objectief te onderbouwen is, is dat de auto vooral erg breed is, dat maakt dat je niet elk vak kunt kiezen met parkeren (gebaseerd op andere berijders hun parkeerskills). Maar dat was met de Octavia net zo goed. Kleine draaicirkel is keer op keer heerlijk. Parkeerhulp voor fileparkeren gebruik ik liever dan dat ik zelf fileparkeer (als dat uit je systeem is, raak je dat kwijt). Als laatste rijdt mijn vrouw zelfs met TA aan op de snelweg/N-wegen terwijl ze bij de Octavia alleen op de ACC reed en geen TA systemen actief wilde hebben die meesturen.
Werkelijk? Ik heb het juist andersom.Bazi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:29:
[...]
Bij de ID.7 gaat het inderdaad alleen om aanraking, je hoeft geen druk uit te oefenen (volgens mij bij de facelift EV6 overigens ook). Voor mij wordt dat ook een groot pluspunt t.o.v. de Tesla M3.
Bij de Tesla: handen van het stuur, elke 10sec even een tikje tegen het stuur, met de hand of het been. Lekker relaxed achteroverleunen. Je handen laten hangen waar je wil.
Bij de VW: 1 hand onderin het stuur laten hangen, elke 10sec even knijpen. Af en toe van hand wisselen.
Geen dealbreaker verder, maar toch nėt wat minder cool
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Hiervoor heb ik een Grande Scenic gereden en daarvoor een Megane estate, in beide gevallen vond ik het altijd leuk om hem lekker in een krap vak te proppen. Mijn vrouw lukt dat perkeren ook altijd wel, maar het brede staat haar tegen.True schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:16:
[...]
Hiervoor een Skoda Octavia '21, mijn vrouw was er erg op tegen en zag er tegen op. Maar na een paar ritten is ze er echt blij mee, parkeren e.d. lukt allemaal perfect. Achteruitrijcamera is wel een must, 360° camera vind ik zelf ook prettig, mijn vrouw zegt dat ze dat niet echt gebruikt.
Als ik er inderdaad naar kijk, https://www.ultimatespecs...olkswagen-IDBuzz-LWB.html, dan is de Elroq inderdaad iets breder.

Op lange stukken rechtdoor rijden, zoals snelweg zonder verkeer, kon het inderdaad wel met alleen druk van je been. Maar in druk/normaal verkeer vind ik dat niet werken, als je steeds van rijbaan moet wisselen om in te halen. Dan moet je toch je handen aan het stuur houden (om te sturen en AP weer inschakelen) en ben je je positie van je been kwijt.resusaapje schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:26:
[...]
Werkelijk? Ik heb het juist andersom.
Bij de Tesla: handen van het stuur, elke 10sec even een tikje tegen het stuur, met de hand of het been. Lekker relaxed achteroverleunen. Je handen laten hangen waar je wil.
Bij de VW: 1 hand onderin het stuur laten hangen, elke 10sec even knijpen. Af en toe van hand wisselen.
Geen dealbreaker verder, maar toch nėt wat minder cool
Met je hand kun je ook wel de juiste stand innemen dat je net genoeg druk uitoefent, maar er is weinig bandbreedte tussen te weinig of teveel druk. En elke 15 seconden bewust druk moeten uitoefenen vind ik erg irritant.
Tijdens de proefrit met de ID7 was het voldoende als mijn hand op het stuur rustte, ik hoefde nooit te knijpen. Helemaal de handen los mag sowieso niet, en dat hoeft van mij ook niet.
Ja dus? Ik benoem nadelen die ik heb t.o.v. wat ik hiervoor had, een Octavia.RandomNick schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:19:
[...]
Ehmm. Enyaq en Elroq zijn breder dan de ID.7 ☺️
Tung-pi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:45:
[...]
Hiervoor heb ik een Grande Scenic gereden en daarvoor een Megane estate, in beide gevallen vond ik het altijd leuk om hem lekker in een krap vak te proppen. Mijn vrouw lukt dat perkeren ook altijd wel, maar het brede staat haar tegen.
Als ik er inderdaad naar kijk, https://www.ultimatespecs...olkswagen-IDBuzz-LWB.html, dan is de Elroq inderdaad iets breder.
offtopic:
Dit is makkelijk vergelijken: https://www.carsized.com/...koda-elroq-2025-suv/rear/
Dit is makkelijk vergelijken: https://www.carsized.com/...koda-elroq-2025-suv/rear/
Inmiddels is de leverdatum van de eind juni bestelde ID.7T pro wéér vertraagd: eind oktober is 14 november geworden. Zonder opgaaf van reden. Begint nu wel een beetje irritant te worden, zeker als ik hier lees dat de meesten 2,5-3 maanden levertijd hadden. Bovendien bekruipt me het gevoel dat dit niet de laatste vertraging zal zijn en de vrees groter wordt dat hij dit jaar niet meer op kenteken komt (en dus hogere bijtelling). Iemand tips of en hoe ik dit kan laten escaleren?Drakentemmer schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:10:
[...]
Het was gelukkig een foutje, maar inmiddels wel van de dealer vernomen dat de leverdatum nogal vertraagd is: 3e week van september is laatste week van oktober geworden. Ik zal vast niet de enige zijn?
NL of BE?Drakentemmer schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:34:
[...]
Inmiddels is de leverdatum van de eind juni bestelde ID.7T pro wéér vertraagd: eind oktober is 14 november geworden. Zonder opgaaf van reden. Begint nu wel een beetje irritant te worden, zeker als ik hier lees dat de meesten 2,5-3 maanden levertijd hadden. Bovendien bekruipt me het gevoel dat dit niet de laatste vertraging zal zijn en de vrees groter wordt dat hij dit jaar niet meer op kenteken komt (en dus hogere bijtelling). Iemand tips of en hoe ik dit kan laten escaleren?
Welke dealer gaat uitleveren?
Waar heb je besteld?
Zit er een LM tussen?
Welke LM?
Is het PL of full operational lease?
Edit: welke opties/pakketten?
Ik zou mij geen zorgen maken over wat we vroeger nog wel zagen: auto's in nov/dec niet meer op kenteken zetten. Ik heb sinds covid meerdere nieuwe auto's geleverd gekregen (don't ask) en keer op keer werd aangegeven wegens leverproblemen (over de hele linie) worden auto's gewoon zo snel mogelijk uitgeleverd.
Vergeet niet dat in dit geval VW er ook bij gebaat is de auto in 2025 op kenteken te hebben i.v.m. CO2 boetes.
Excuus. NL, zakelijke lease via Athlon, dealer Amega Dordrecht.True schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:37:
[...]
NL of BE?
Welke dealer gaat uitleveren?
Waar heb je besteld?
Zit er een LM tussen?
Welke LM?
Is het PL of full operational lease?
Ik zou mij geen zorgen maken over wat we vroeger nog wel zagen: auto's in nov/dec niet meer op kenteken zetten. Ik heb sinds covid meerdere nieuwe auto's geleverd gekregen (don't ask) en keer op keer werd aangegeven wegens leverproblemen (over de hele linie) worden auto's gewoon zo snel mogelijk uitgeleverd.
Vergeet niet dat in dit geval VW er ook bij gebaat is de auto in 2025 op kenteken te hebben i.v.m. CO2 boetes.
Laat ik vooropstellen dat ik zakelijk tot in de puntjes vervelend kan zijn, of jij het ook zo wilt aanvliegen, laat ik aan jou.Drakentemmer schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:39:
[...]
Excuus. NL, zakelijke lease via Athlon, dealer Amega Dordrecht.
De dealer zou het beste weten hoe het zit met de levertijd, de LM zal de dealer vragen. Liggend aan je contacten zou ik of bij de LM of bij de dealer proberen. Als je een wagenparkbeheerder hebt zal ik die eens aan het werk zetten, zeker als je een preferred LM hebt. Immers zijn ze preferred met een reden, goed leveren en doen wat ze moeten, in dit geval uitzoeken waarom het lang duurt en zorgen dat die auto in 2025 op kenteken komt. Als je bij een wat kleiner bedrijf werkt en zelf het contract hebt uitgekozen en niet veel contacten hebt bij je LM kun je ook je dealer bellen. Als die lokaal zit zou ik er persoonlijk gewoon bij langs gaan, die verkopers kunnen heel weinig als jij in de showroom staat en ze kritische vragen stelt over de levering. Met een belletje kun je dit overigens ook wel bereiken. Als je een vast contactpersoon had/hebt tijdens de verkoop zou je die rechtstreeks kunnen bellen en die vragen.
Simpelweg aansturen op je verwachting, dat je het vervelend vind en dat je in het verkooptraject nog goed zat voor levering in '25.
Persoonlijk denk ik dat dit gewoon komt doordat de MY26 productie gestart is en er nog een kink in de kabel zit. Ik zou mij er niet te druk om maken.
Mijn ervaring, de dealer weet het best. Fleetmanager heb ik in mijn geval niks nakkes denada aan. LM idem dito, die gaven een leverdatum 6-8 weken later dan de dealer en uiteindelijk is de auto 2 weken eerder gearriveerd (vrijdag ophalen
)
Hier ook vertraging.
ID7 Limited besteld op 2 juli, levering naar tweede helft november ivm vertraging vanuit de fabriek
ID7 Limited besteld op 2 juli, levering naar tweede helft november ivm vertraging vanuit de fabriek
Klinkt als dezelfde perikelen die ik destijds (2022) had bij mijn EV6... dat heeft ruim 6 maanden geduurd destijds. Dat maakt mij hoopvol dat de overbruggingsperiode tussen bestellen en ontvangen heel lang gaat kunnen zijn... nadeel is alleen wel dat per 1 januari prijzen mogelijk anders zouden worden, tenminste dat suggereerde iemand van Volkswagen Private lease aan de telefoon gisteren?
Zullen we anders in het ID.7 topic niet aannames gaan doen gebaseerd op de levering van een volledig ander merk en model auto van jaren geleden?sn0x0r schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:04:
Klinkt als dezelfde perikelen die ik destijds (2022) had bij mijn EV6... dat heeft ruim 6 maanden geduurd destijds. Dat maakt mij hoopvol dat de overbruggingsperiode tussen bestellen en ontvangen heel lang gaat kunnen zijn... nadeel is alleen wel dat per 1 januari prijzen mogelijk anders zouden worden, tenminste dat suggereerde iemand van Volkswagen Private lease aan de telefoon gisteren?
Dit is wel ontzettend niet onderbouwd doemdenken.
Mijn ervaring afgelopen jaar voor de MY25 was een vertraging van ik meen 2x 3 weken uiteindelijk ingekort naar 5 weken - bestelt in juni geleverd eind okt/begin nov. Dat is gewoon in dit topic terug te vinden.
Semi off-topic, maar altijd cool om carsized nog eens aan te halenTung-pi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:45:
[...]
Hiervoor heb ik een Grande Scenic gereden en daarvoor een Megane estate, in beide gevallen vond ik het altijd leuk om hem lekker in een krap vak te proppen. Mijn vrouw lukt dat perkeren ook altijd wel, maar het brede staat haar tegen.
https://www.carsized.com/...gen-id7-2023-estate/rear/
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Ik zeg juist dat ik hoopvol ben... ik doemdenk helemaal niet over een vertraging want dat zou voor mij juist alleen maar beter zijn. Enige wat ik dus niet weet is wat dat met een prijs zou doen omdat 1 januari schijnbaar een relevante datum is.True schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:08:
[...]
Zullen we anders in het ID.7 topic niet aannames gaan doen gebaseerd op de levering van een volledig ander merk en model auto van jaren geleden?
Dit is wel ontzettend niet onderbouwd doemdenken.
Mijn ervaring afgelopen jaar voor de MY25 was een vertraging van ik meen 2x 3 weken uiteindelijk ingekort naar 5 weken - bestelt in juni geleverd eind okt/begin nov. Dat is gewoon in dit topic terug te vinden.
Ik ben aan het kijken naar een gebruikte ID7 Tourer (eerst ingeschreven in Februari 2025). Zijn er tussen dan en nu nog dingen veranderd (in de productie) waar ik best op let?
De zoekterm die je zoekt is MY26 daarmee kun je je antwoorden gemakkelijk vinden in dit topic.arnoldus1955 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:25:
Ik ben aan het kijken naar een gebruikte ID7 Tourer (eerst ingeschreven in Februari 2025). Zijn er tussen dan en nu nog dingen veranderd (in de productie) waar ik best op let?
Correct heb nu een Enyaq 80 '21 maandagochtendmodelJanHenk schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:38:
[...]
De 3-zone climate is niet gewijzigd hoor. Vóór de prijslijst van 17 juli was die standaard op de Pro LE of in het comfort pakket op de LE. Nu met de prijslijst van 17 juli (ervan uitgaande dat dat MY26 is), is dat nog exact gelijk.
Was hier een keer genoemd in het topic maar klopt mijns inziens niet. Kortom geen zorgen, 3-zone climate zit er wel op.
Jij hebt nu toch ook een Enyaq trouwens?
Als zij later leveren is het probleem bij de dealer/Volkswagen. Afgesproken prijs blijft gewoon. Dus later leveren mag daar geen invloed op hebben.sn0x0r schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:04:
Ik krijg het letterlijk vanuit alle hoeken, bij deze punten begint het meestal:True schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:55:
[...]
Ik kom daar wel eens, maar niet frequent. Als ik een keer in die hoek moet zijn, wil ik er wel een keer overheen rijden. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit daar gehad heb. For the record, dan rij je dus onder de Westerval door en heb je storingen?
Vergelijkbare situatie (van wat jij beschrijft) doet zich ook voor op sommige andere locaties zie o.a.:
True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Wolksvagen in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
:strip_exif()/f/image/kNq5b80gperiZkcHiHNGuBhA.png?f=user_large)
Maar het is consequent, dus het gebeurt altijd en is ook altijd weer over als ik weg ben. En dit is ook de enige plek waar ik het heb mee gemaakt.
Hey, bekende naam!sn0x0r schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:39:
[...]
Daarnaast ben ik ook gewoon benieuwd naar de verschillen an sich. De EV6 bevalt mij best goed, puntjes
Heb de EV6 nog geen milliseconde gemist sinds ik de ID.7 Tourer heb. 🫶
Catch my drift?
En ja hoor, ook ik kan geen adressen met doorgeven van Goochem Maps naar VW app...
Heel apart; ik zie op de appbalk het vw logootje als een razende verschijnen/verdwijnen. Terwijl de app gewoon open staat. Op de plattegrond die echter geheel wit is. Functioneert voor de rest trouwens prima
Heel apart; ik zie op de appbalk het vw logootje als een razende verschijnen/verdwijnen. Terwijl de app gewoon open staat. Op de plattegrond die echter geheel wit is. Functioneert voor de rest trouwens prima
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Volgende week vrijdag proefrijden! Maar door de reacties hier ben ik behoorlijk enthousiast geworden haha. Daarnaast belde de dealer vanochtend al even en die gaf aan dat ze mijn exacte samenstelling hebben staan voor de proefrit (andere kleur weliswaar dus nu weet ik nog niet hoe de auto gaat bevallenDaMenaz schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:23:
[...]
Hey, bekende naam!
Heb de EV6 nog geen milliseconde gemist sinds ik de ID.7 Tourer heb. 🫶
Dus dan weten we gelijk in ieder geval hoe de ruimte gaat zijn. Kinderstoelen achterin zal ook prima zijn afgaande op de reacties hier. Dan blijft over hoe snel of langzaam ze kunnen leveren. Later is voor mij iig beter.
Helaas geldt dat in ieder geval niet voor zakelijke aanschaf. Dan mogen ze de prijs tot aan de levering nog aanpassen. Voor particuliere koop alleen als er nadrukkelijk een vaste prijs is afgesproken. Dus het hangt nog af van wat er in de voorwaarden/orderbevestiging staat.Wirret schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:37:
[...]
Als zij later leveren is het probleem bij de dealer/Volkswagen. Afgesproken prijs blijft gewoon. Dus later leveren mag daar geen invloed op hebben.
Ik vond het ook heel bizar, maar dat zijn de standaard voorwaarden van de BOVAG, bij alle merken is dat zo.
[ Voor 5% gewijzigd door Bazi op 09-09-2025 20:11 ]
Zakelijk sowieso want daar ben ik met mijn EV6 al mee geconfronteerd. De fiscale waarde van de auto wordt vastgesteld bij het op kenteken zetten van de auto, die was alleen tussen bestellen en leveren inmiddels 3000!!!! euro hoger geworden. Dat was een bijzonder aangename verrassing. (Was mijn eerste lease auto überhaupt, dus daarmee wel al iets wijzer geworden)Bazi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:10:
[...]
Helaas geldt dat in ieder geval niet voor zakelijke aanschaf. Dan mogen ze de prijs tot aan de levering nog aanpassen. Voor particuliere koop alleen als er nadrukkelijk een vaste prijs is afgesproken. Dus het hangt nog af van wat er in de voorwaarden/orderbevestiging staat.
Ik vond het ook heel bizar, maar dat zijn de standaard voorwaarden van de BOVAG, bij alle merken is dat zo.
Nog even een andere vraag in het algemeen, wat is de actieve klimatisering van de voorstoelen? Is dat stoelventilatie? (Aangezien verwarmen apart benoemd staat)
Voor de verduidelijking, ik bedoel niet alleen de fiscale waarde, maar de daadwerkelijke aankoopprijs. Zelfs dat mogen ze verhogen. Verlagingen worden uiteraard niet doorgevoerd...sn0x0r schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:20:
[...]
Zakelijk sowieso want daar ben ik met mijn EV6 al mee geconfronteerd. De fiscale waarde van de auto wordt vastgesteld bij het op kenteken zetten van de auto, die was alleen tussen bestellen en leveren inmiddels 3000!!!! euro hoger geworden. Dat was een bijzonder aangename verrassing. (Was mijn eerste lease auto überhaupt, dus daarmee wel al iets wijzer geworden)
Dat is een automatische regeling voor de verwarming/koeling. Er zitten temperatuur/vochtigheidssensoren in die dan de verwarming of koeling automatisch kunnen regelen.sn0x0r schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:20:
[...]
Nog even een andere vraag in het algemeen, wat is de actieve klimatisering van de voorstoelen? Is dat stoelventilatie? (Aangezien verwarmen apart benoemd staat)
Ook heb je een 'stoomfunctie' waarbij de verwarming en koeling tegelijk aan gaan.
Je kunt verwarming/koeling ook afzonderlijk voor de zitting en de rugleuning instellen.
En je hebt nog een "max" stand voor verwarming en koeling die dan een X aantal minuten op maximaal gaan.
Zie bijv. https://www.huiskes-kokke...gt-zitcomfort-van-de-id-7
[ Voor 3% gewijzigd door Bazi op 09-09-2025 20:29 ]
Ik doe regelmatig Windmolenweg - Auke Vleer en ja ook hier die storing, gauw weg bij het verkeerslicht en alles weer okay.leonr schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:33:
[...]
Ik krijg het letterlijk vanuit alle hoeken, bij deze punten begint het meestal:
[Afbeelding]
Maar het is consequent, dus het gebeurt altijd en is ook altijd weer over als ik weg ben. En dit is ook de enige plek waar ik het heb mee gemaakt.
[ Voor 20% gewijzigd door R632 op 09-09-2025 22:23 ]
Qua levertijd begin ik m ook te knijpen. Nadat bestellen een maand heeft geduurd (begin augustus besteld) hoor ik nu dat er nog steeds geen productiedatum bekend is gemaakt en er dus ook nog geen leverdatum bekend is. Verwachting is productie eind nov. Ik hoop dat dat lukt, of iig dit jaar kenteken…
Gister speciaal voor jou even over de westerval naar de Grolsch gereden, daar heb ik geen problemen gehad. Nu eens een paar redenen zoeken om die andere afslagen te pakkenleonr schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:33:
[...]
Ik krijg het letterlijk vanuit alle hoeken, bij deze punten begint het meestal:
Ik lees dat we hier inmiddels toch wel zo'n 6 à 7 Twentenaren hebben, wanneer wordt de 2-persoons meeting van mij en @The Legend eens uitgebreid?
Aangenomen dat ik mijn auto terug heb natuurlijk

Ik zoek zonder haast nog een leuk huus in het oost'n. Ik laat me graag bijpraten. Meeting in de buurt van Almere okee?True schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:24:
Ik lees dat we hier inmiddels toch wel zo'n 6 à 7 Twentenaren hebben, wanneer wordt de 2-persoons meeting van mij en @The Legend eens uitgebreid?![]()

Misschien bij de auke vleerstraat? Kunnen we allemaal tegelijk de storing meldingen triggerenTrue schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:24:
Ik lees dat we hier inmiddels toch wel zo'n 6 à 7 Twentenaren hebben, wanneer wordt de 2-persoons meeting van mij en @The Legend eens uitgebreid?![]()
Op de westerval zelf heb ik het niet, enkel bij alle afslagen.Badeen schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:50:
Gister speciaal voor jou even over de westerval naar de Grolsch gereden, daar heb ik geen problemen gehad. Nu eens een paar redenen zoeken om die andere afslagen te pakken
Zelf kom ik er ook niet heel vaak langs, dus het duurde ook even voordat ik de link gelegd had met de locatie en de meldingen.
[ Voor 36% gewijzigd door leonr op 10-09-2025 14:06 ]
Dit weekend voor een gesloten ID 7 gestaan omdat... de batterij van de sleutel plat was. Zonder waarschuwing vooraf. Ik kon dus de wagen niet meer in en dat op een plaats ergens te velde. Gelukkig een goede ziel gevonden die me naar een winkel wou brengen ( winkel die gelukkig zondag open was). Is het normaal dat de batterij sneuvelt na minder dan een jaar? Ondertussen heb ik een reserverbatterij in mijn portefeuille steken+ heb alle sleutelsnufjes uitgezet. Bij mijn vorige wagen, een VW Passat, gaf de batterij pas de geest na een jaar of 8.
Heb je de sleutel op een afstand van <20m veel in beweging? Bijv. in de broekzak terwijl je door huis heen loopt. Dan gaat de sleutel namelijk niet in standby en blijft die contact houden met de auto.joinke schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:11:
[...]
Dit weekend voor een gesloten ID 7 gestaan omdat... de batterij van de sleutel plat was. Zonder waarschuwing vooraf. Ik kon dus de wagen niet meer in en dat op een plaats ergens te velde. Gelukkig een goede ziel gevonden die me naar een winkel wou brengen ( winkel die gelukkig zondag open was). Is het normaal dat de batterij sneuvelt na minder dan een jaar? Ondertussen heb ik een reserverbatterij in mijn portefeuille steken+ heb alle sleutelsnufjes uitgezet. Bij mijn vorige wagen, een VW Passat, gaf de batterij pas de geest na een jaar of 8.
Overigens kun je de auto ook gewoon openen met een lege sleutelbatterij, in het instructieboekje staat wel duidelijk beschreven hoe dat werkt, in het kort en uit mijn hoofd:
- fysieke sleutel loshalen uit sleutel
- deurhendel sleutelklepje los pielen
- handmatig de deur openen
- sleutel in middenconsole leggen bovenop sleutellogo
- auto starten
Je hoort tijdig waarschuwingen te krijgen dat de batterij van de sleutel laag is. In elk geval, zo werkt het bij de Enyaq en ik kan me niet voorstellen dat dit bij VW anders is. Met de Enyaq ben ik nu aan de derde batterij toe, in 4,5 jaar.joinke schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:11:
[...]
Dat de sleutel minder lang mee gaat dan de Passat is logisch denk ik, deze sleutel houdt als je om de auto heen beweegt steeds bij waar je bent, en dat vraagt wellicht meer energie.
Maar er zit toch neem ik aan in de FOB wel een sleutel die je kan gebruiken om alsnog de auto open te maken?RandomNick schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:29:
[...]
Je hoort tijdig waarschuwingen te krijgen dat de batterij van de sleutel laag is. In elk geval, zo werkt het bij de Enyaq en ik kan me niet voorstellen dat dit bij VW anders is. Met de Enyaq ben ik nu aan de derde batterij toe, in 4,5 jaar.
Dat de sleutel minder lang mee gaat dan de Passat is logisch denk ik, deze sleutel houdt als je om de auto heen beweegt steeds bij waar je bent, en dat vraagt wellicht meer energie.
Ja. Paar postings hierboven heeft @True een halve handleiding geschreven.sn0x0r schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:44:
[...]
Maar er zit toch neem ik aan in de FOB wel een sleutel die je kan gebruiken om alsnog de auto open te maken?
Catch my drift?
Ik begin steeds beter te bergrijpen waarom VAG géén papieren handleidingen meer meelevert. Mensen lezen zélfs de digitale handleiding niet eens terwijl die gewoon online bereikbaar is (ook op het moment dat je je auto niet meer ik kunt komen terwijl daar vroeger meestal wèl de nog ongebruikte papieren versie in het dashboardkastje lag).
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 10-09-2025 19:15 ]
Precies dit werd mij bij aflevering, niet zonder reden blijkbaar, uitgelegd incl. demo.True schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:22:
[...]
Heb je de sleutel op een afstand van <20m veel in beweging? Bijv. in de broekzak terwijl je door huis heen loopt. Dan gaat de sleutel namelijk niet in standby en blijft die contact houden met de auto.
Overigens kun je de auto ook gewoon openen met een lege sleutelbatterij, in het instructieboekje staat wel duidelijk beschreven hoe dat werkt, in het kort en uit mijn hoofd:
- fysieke sleutel loshalen uit sleutel
- deurhendel sleutelklepje los pielen
- handmatig de deur openen
- sleutel in middenconsole leggen bovenop sleutellogo
- auto starten
Iemand nog problemen met de dataverbinding? Sinds enkele dagen is de wagen offline dus ook geen verkeersinfo.
@-TYPHOON- Hier (in Duitsland) werkt de dataverbinding zonder problemen (afgezien van langzaam verschuivende Baustelle die hij niet helemaal kende waardoor we een extra rondje moesten rijden want de oprit van de snelweg was afgesloten. Anders de zekering 19-truc proberen denk ik.
De ID.4 gaf ook niet aan dat de sleutel batterij zwak aan het worden was; bij de golf 7.5 had ik geen keyless entry dus die batterijen gingen langer mee dan de lease-periode.
De A4 uit de poule die ik daarvoor had kreeg ik overgedragen met voor beide sleutels een melding dat de batterij bijna leeg was, dat ik AdBlue na moest vullen, dat het oliepeil laag was en na twee keer sproeien was de ruitenwisservloeistof op.
De ID.4 gaf ook niet aan dat de sleutel batterij zwak aan het worden was; bij de golf 7.5 had ik geen keyless entry dus die batterijen gingen langer mee dan de lease-periode.
De A4 uit de poule die ik daarvoor had kreeg ik overgedragen met voor beide sleutels een melding dat de batterij bijna leeg was, dat ik AdBlue na moest vullen, dat het oliepeil laag was en na twee keer sproeien was de ruitenwisservloeistof op.
[ Voor 25% gewijzigd door Tarin op 10-09-2025 18:54 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik heb het niet vaak gehoord maar mn vrouw vind 'm te groot. We komen van een Q4, ook niet klein, maar deze is toch echt weer een slag groter. Dus vaak pakt ze dan haar Polo...Tung-pi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:58:
Denk dat het even wennen is.
Hier in NL (Noord-Brabant) werkt de dataverbinding ook nog gewoon. Ik kreeg zojuist, dankzij die nieuwe "Digitale Extra's" optie in de App, nog een aanbieding op het Navigatie Scherm om wat bij een McDonalds te gaan halen toen ik bij een Hornbach vestiging op amper 500 Meter van zo'n FastFood vestiging stond....Tarin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:39:
@-TYPHOON- Hier (in Duitsland) werkt de dataverbinding zonder problemen (afgezien van langzaam verschuivende Baustelle die hij niet helemaal kende waardoor we een extra rondje moesten rijden want de oprit van de snelweg was afgesloten. Anders de zekering 19-truc proberen denk ik.

Die wordt net zoals de gewone handleiding niet gelezenDaMenaz schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:53:
[...]
Ja. Paar postings hierboven heeft @True een halve handleiding geschreven.
Ja nadat ik die 'voordelen' gelezen had, heb ik die maar niet geactiveerd/geïnstalleerd, dat biedt m.i. echt geen meerwaarde.Will_M schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:20:
[...]
Hier in NL (Noord-Brabant) werkt de dataverbinding ook nog gewoon. Ik kreeg zojuist, dankzij die nieuwe "Digitale Extra's" optie in de App, nog een aanbieding op het Navigatie Scherm om wat bij een McDonalds te gaan halen toen ik bij een Hornbach vestiging op amper 500 Meter van zo'n FastFood vestiging stond....
Die is ook niet heel klein, het is denk ik ook gewenning.marcelmg2 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:16:
[...]
Ik heb het niet vaak gehoord maar mn vrouw vind 'm te groot. We komen van een Q4, ook niet klein, maar deze is toch echt weer een slag groter. Dus vaak pakt ze dan haar Polo...
Denk dat het even wennen is.
We gaan het vrijdag zien, ik denk dat het meevalt. Maar ik kan niet voor mijn vrouw beslissen, al weet ik wel wat ik doe (als ze haar mening niet geeft en zegt dat ik mag belissen).
Ach vanaf de parkeerplaats van de Hornbach is dit je uitzicht, dus zo heel gek is dat ook weer nietWill_M schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:20:
[...]
Hier in NL (Noord-Brabant) werkt de dataverbinding ook nog gewoon. Ik kreeg zojuist, dankzij die nieuwe "Digitale Extra's" optie in de App, nog een aanbieding op het Navigatie Scherm om wat bij een McDonalds te gaan halen toen ik bij een Hornbach vestiging op amper 500 Meter van zo'n FastFood vestiging stond....
/f/image/ly7Psj6KDiWECl051NxLDDDO.png?f=fotoalbum_large)
McDonalds (en Hornbach) fan hier
On-topic: heb lange tijd overwogen een Xpeng P7 aan te schaffen. Dat kan intussen alleen nog als youngtimer. Vanwege twijfels over restwaarde en geen dealer in de buurt en mogelijke issues bij reparaties of schade nu alternatieven aan het overwegen. De ID.7 is dan toch wel een serieuze kandidaat, alleen uiterlijk toch wel wat minder uitstraling dan de P7. Hoe zit het met de responsiviteit van VW m.b.t oplossen software bugs en toevoegen gevraagde features. Daarin lijkt Xpeng echt uit te blinken, die indruk krijg ik niet van VW na wat rond bladeren hier?
Begin augustus de Limited pro tourer in volledig zwart besteld. Indicatie levering was eind nov.
Krijg ik vandaag van de dealer te horen dat de 19 inch zwarte "Bergen" velgen héél slecht leverbaar zijn en er is ook geen zicht op wanneer deze weer beschikbaar zijn. Met vervolgens dit aanbod:
:strip_exif()/f/image/wRUIZVTmsTPxtyEdZMedVYtT.png?f=user_large)
We gaan maar voor de 20 inch versie. Toch wel jammer, gezien de eerste keuze voor all black.
Krijg ik vandaag van de dealer te horen dat de 19 inch zwarte "Bergen" velgen héél slecht leverbaar zijn en er is ook geen zicht op wanneer deze weer beschikbaar zijn. Met vervolgens dit aanbod:
:strip_exif()/f/image/wRUIZVTmsTPxtyEdZMedVYtT.png?f=user_large)
We gaan maar voor de 20 inch versie. Toch wel jammer, gezien de eerste keuze voor all black.
It's me
Je koopt een auto zoals je die ook rijdt in het demo model. Het werkt zoals het hoort. De SW is redelijk tot goed te noemen af en toe een foutje (lees 2x in 10 maand) die na enkele dagen opgelost is. Je koopt of leaset een auto geen software.Batilan schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:30:
Hoe zit het met de responsiviteit van VW m.b.t oplossen software bugs en toevoegen gevraagde features. Daarin lijkt Xpeng echt uit te blinken, die indruk krijg ik niet van VW nna wat rond bladeren hier?
offtopic:
Persoonlijk vind ik VW vergelijken met een Chinese rammelbak met spionage camera's, goedkoop in de markt gezet door slavenarbeid en oneerlijke subsidies t.b.v. het overnemen van een westerse markt niet een eerlijke vergelijking, maar dat is geen discussie die we hier hoeven te voeren.
Persoonlijk vind ik VW vergelijken met een Chinese rammelbak met spionage camera's, goedkoop in de markt gezet door slavenarbeid en oneerlijke subsidies t.b.v. het overnemen van een westerse markt niet een eerlijke vergelijking, maar dat is geen discussie die we hier hoeven te voeren.
Heb je er al eens ingereden?
Ik ben vandaag ook gebeld door de dealer met hetzelfde bericht; de zwarte Bergen velgen zijn niet leverbaar. Ik kreeg ook de keuze uit twee velgen fabriek af hierboven maar daarnaast ook nog een set zwarte velgen 19” aftermarket.Eikkie schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:43:
Begin augustus de Limited pro tourer in volledig zwart besteld. Indicatie levering was eind nov.
[Afbeelding]
Misschien de moeite om hier bij jouw dealer naar te vragen? Mijn dealer is Broekhuis
Ik kreeg hetzelfde bericht. Wilde de zwarte Bergen velgen sowieso niet, maar kon destijds bij het bestellen v/d auto nog geen Hudsons kiezen en had geen ruimte meer in mijn leasebudget voor de Montreals. Dus heb recent zelf een setje Hudsons online gekocht. Nu krijg ik ze gratisEikkie schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:43:
[Afbeelding]

Ik verwacht hier niet direct veel bijval voor een Chinees, maar je hebt er zelf duidelijk nog niet in gereden.True schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:48:
[...]
Je koopt een auto zoals je die ook rijdt in het demo model. Het werkt zoals het hoort. De SW is redelijk tot goed te noemen af en toe een foutje (lees 2x in 10 maand) die na enkele dagen opgelost is. Je koopt of leaset een auto geen software.
offtopic:
Heb je er al eens ingereden?
Zelf heb ik er wel in gereden en kan je melden dat het geweldig rijdt zowel de P7 als de G6.
Dat je een auto koopt, en geen software klopt zeker, maar met name met alle nieuwe rijhulp, navigatie, en dashboard systemen speelt software wel degelijk een steeds grotere rol en kan je auto tijdens zijn levensduur flink ge-upgrade worden wat betreft rijervaring (mits de fabrikant daar een goede strategie voor heeft uitgezet). Bij XPeng is de kans dan ook groot dat je een auto krijgt die niet precies is "zoals je die ook rijdt in het demo model".
Gelukkig wil je wèl in een auto rijden die gemaakt wordt door een fabrikant die flink in een Chinese EV producent investeert die rammelbakken met spionage camera's maakt middels slavenarbeid
[ Voor 3% gewijzigd door Batilan op 10-09-2025 21:41 ]
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1