• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@True Fantastisch, geluksmomentje :+

(Ook mijn bestelde uitvoering trouwens. Kleur komt er nu goed uit!)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 20:46

Crusader

Arc Nature

True schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:46:
Ik kon het niet laten vanmiddag om de ID.7 naast een broertje te zetten bij de bouwmarkt :+

[Afbeelding]
Echt bijzonder mooie bakken. Ik heb slechts 1 keer in het wild een paar maanden geleden een ID.7 zien rijden, waardoor we 'm hebben proefgereden en ook besteld hebben. Maar sinds die dag heb ik ze niet meer zien rijden, snap er niks van. Alsof er maar 5 in NL rijden ofzo. Woon in omgeving Den Haag.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:57
Crusader schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:22:
[...]

Echt bijzonder mooie bakken. Ik heb slechts 1 keer in het wild een paar maanden geleden een ID.7 zien rijden, waardoor we 'm hebben proefgereden en ook besteld hebben. Maar sinds die dag heb ik ze niet meer zien rijden, snap er niks van. Alsof er maar 5 in NL rijden ofzo. Woon in omgeving Den Haag.
Ik rij rond in Den Haag!
Zie ze ook niet heel veel overigens. Soms 1 bij mij in de buurt (donkerblauw)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik begin ze hier te zien als taxi, lijken ze me ook erg goed voor. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-01 15:51
Puppetmaster schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:13:
In Noorwegen hebben we idd regelmatig ID.7 Tourers gezien als taxis en ook als huurauto oa bij Hertz.
Zou me niet verbazen als ze dat ook in ons land gaan doen. Heerlijke auto met voldoende ruimte achterin.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Kwam er in maart in Groningen één tegen, verder nog nergens gezien, was volgens mij wel van een algemeen taxibedrijf en niet van een één-pitter.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01 15:39

bonyuri

Investigator!

RandomNick schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:48:
[...]

Zo is het bij VW vanaf dag één geweest met de EV's. Ik rij nu nog een Enyaq van het eerste uur. Alle updates zouden toen Ota zijn en meer sprookjes. Ondertussen heb ik 4x bij de dealer mogen komen voor een update en zijn ze gestopt bij 3.8, en verder gaat het niet meer. Het systeem is ongeveer de helft zo traag als in nieuwere Enyaqs en dus ook de ID7.
Huidige systemen met 5.x werken nu echt wel oké. Ik ben wel benieuwd of er ooit nog 6.x naar ID.7 komt…

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:43
Van de week weer die irritante melding op het scherm dat er nieuwere gebruikersinstellingen beschikbaar waren. Niet op OK geklikt, omdat ik wist dat alle instellingen dan juist weg zijn. Helaas vrouwlief niet gewaarschuwd, dus nu kon ik alles weer opnieuw configureren (tegels, snelkoppelingen, favorieten, sfeerverlichting). Stomme bug.
Kreeg ook een update van de Wellness-app, maar dat kan ook de vorige update zijn die opnieuw werd geladen. Nog niet gecheckt.

17 september kan ik eindelijk de LED-strip (aquarium) rechtsvoor laten vervangen. 4 maanden na melden. Eerst 3 maanden gewacht op een afspraak. Daar hebben ze foto's gemaakt.... en dan nog een maand geduld voor de reparatie zelf. Pff. Bumper moet los.

Catch my drift?

• Puppetmaster
  • Nu online
The Legend schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:52:
[YouTube: Volkswagen ID.7 Pro Long-Term Review | 25,000 km Owner’s Opinion After 20 Months]

Voor toekomstige kopers/rijders. Hierin wordt overigens bevestigd dat in SW5.4 de privacy melding automatisch verdwijnt.
Ik heb ook 5.4, maar zie nog elke dag de “OK” melding…?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 19:38
Puppetmaster schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:25:
[...]

Ik heb ook 5.4, maar zie nog elke dag de “OK” melding…?
Dit zul je ook blijven zien, maar het is de vraag of ie nu na 10 seconden (oid) vanzelf verdwijnt.

• BigGreen
MJMaverick schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:37:
[...]

Dit zul je ook blijven zien, maar het is de vraag of ie nu na 10 seconden (oid) vanzelf verdwijnt.
Niet bij mij !

• Puppetmaster
  • Nu online
MJMaverick schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:37:
[...]

Ja, niet na een bepaalde tijd, maar zodra je gaat rijden.
Toch nog lastig, want je kan niet meteen je home screen zien en bijv. je muziek aanpassen.
Op OK drukken gaat daarvoor sneller.

• BigGreen
Puppetmaster schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:42:
[...]

Ja, niet na een bepaalde tijd, maar zodra je gaat rijden.
Toch nog lastig, want je kan niet meteen je home screen zien en bijv. je muziek aanpassen.
Op OK drukken gaat daarvoor sneller.
Net toch even uitgetest en inderdaad de melding gaat weg als je gaat rijden. Maar ik moet meestel toch eerst wat uit en aan zetten en dan moet je toch eerst op ok drukken.

Langzaam gaan we vooruit en hopelijk gaan we ooit weer rijden zonder de melding.

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-01 13:46
Crusader schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:22:
[...]

Ik zie er echt wel veel rondrijden. Regio noordoost Nederland, maar rijd vaak de randstad in en zie er ook veel. Verrijking van het straatbeeld. _/-\o_

Overigens zie ik ook elke keer dat ik naar de randstad rijd tenminste 1, zo niet meer vrachtwagens vol met ID7s (en soms een enkele ID4 erop), dus volgens mij worden er nog zat afgeleverd. :*)

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 27-01 21:38
Van het weekend voor het eerst echt "lang" gereden. Van huis (Berkel en Rodenrijs) via Woudenberg (schoonzus ophalen) naar Joure.
Wat een heerlijke auto om lange stukken in te rijden!
Ik heb de DCC wel op de Sport instelling gezet, want in comfort vind ik hem teveel deinen.

Cijfertjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fanz2XgYEiw--e2ZkcPKc7WDGds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5oVxYcTvJVAL8Yey8qiQiIga.png?f=fotoalbum_large

Blog

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:49
Net bericht dat mijn ID.7T aangekomen is bij de dealer, eind volgende week ophalen, al met al 10 weken sinds bestellen bij de dealer en dus 11 met ophalen. Niet verkeerd.

• Wimhaw
Even een update over ID7 Tourer vakantie verbruik met vouwwagen Combi-Camp Country.
Route:
Nederland/Duitsland/Denemarken/Zweden/Noorwegen/(boot)Denemarken/Duitsland/Nederland.
Ca. 90% met vouwwagen gereden.
Totaal 5671 km gereden en 1070kWh geladen
verbruik = 18,86kWh per 100km.
Mooi resultaat denk ik.

• Wimhaw
Ben.Hahlen schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:09:
Van het weekend voor het eerst echt "lang" gereden. Van huis (Berkel en Rodenrijs) via Woudenberg (schoonzus ophalen) naar Joure.
Ik heb de DCC wel op de Sport instelling gezet, want in comfort vind ik hem teveel deinen.

Cijfertjes:
[Afbeelding]
Ik weet niet wat je hebt gedaan met je rechtervoet, want je verbruiksgegevens zijn best wel hoog tov mijn vakantie met vouwwagen van 18,9kWh per 100km en ruim 5600km gereden in o.a. bergachtige omgeving van Noorwegen.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-01 18:52
Ben.Hahlen schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:09:

Cijfertjes:
[Afbeelding]
Ik vind de verbruikscijfers wel tegenvallen als ik die afzet tegen de verbruikscijfers van Bjorn Nyland bijv. De sedan doet 11.7kwh per 100km. De Tourer zou daar iets boven zitten.
Wimhaw schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:17:
[...]

Ik weet niet wat je hebt gedaan met je rechtervoet, want je verbruiksgegevens zijn best wel hoog tov mijn vakantie met vouwwagen van 18,9kWh per 100km en ruim 5600km gereden in o.a. bergachtige omgeving van Noorwegen.
Gelukkig dat het iemand anders het ook opvalt. Maar met een gemiddelde van 75km/u...

[ Voor 21% gewijzigd door aschja op 01-09-2025 15:29 ]

• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09:39
Surfroy01 schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:57:
Net bericht dat mijn ID.7T aangekomen is bij de dealer, eind volgende week ophalen, al met al 10 weken sinds bestellen bij de dealer en dus 11 met ophalen. Niet verkeerd.
Is dat ook de leverweek die ze je hebben opgegeven nadat de auto definitief besteld was?

• Ben.Hahlen
[...]
aschja schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:28:
[...]
Ik vind de verbruikscijfers wel tegenvallen als ik die afzet tegen de verbruikscijfers van Bjorn Nyland bijv. De sedan doet 11.7kwh per 100km. De Tourer zou daar iets boven zitten.
[...]
Gelukkig dat het iemand anders het ook opvalt. Maar met een gemiddelde van 75km/u...
Ja, niet heel veel bijzonders met mijn rechtervoet.
De eerste etappe een stuk file gehad en daardoor moeten optrekken en afremmen (en daardoor ook de lagere gemiddelde snelheid).
In etappe 2 en 3 zit een stuk A6 waar je 130 mag en etappe 4 was na 19:00, dus toen, op de stukken waar het kon, 130 KM/u gereden.
En dan heb ik ook nog bijna alles op de ACC gereden.

EV-Database geeft voor de Tourer GTX een verbruik van 172Wh/km op, dus daar zit ik dan niet superveel boven weer (weet niet hoe ze dat berekenen).

En de kinderen hebben achterin volgens mij gebruik gemaakt ook van de stoelverwarming, want het was koud ofzo :')

Blog

• Ben.Hahlen
Overigens net even de 1000KM Challenge met de Tourer Pro GTX doorgescrold, maar daar komt Bjorn Nyland op een verbruik van 240Wh/km bij een gemiddelde van 105,3 (wel een gemiddelde temperatuur van 6 graden, overigens)

Blog

• BigGreen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fyhzIbQm0499OjEoRrTZV6n9HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWuvNyEH2dCMUqGnnq8V2jrx.jpg?f=fotoalbum_large
En dan kom je in de parkeergarage er gewoon nog een tegen met een lege plek ernaast :*)

• johansen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:06
Hier ook een lange trip gemaakt (mijn eigen 1000km challenge...) terug naar huis vanuit Bretagne. Verbruik valt me eigenlijk heel erg mee met een volgepakte auto (incl 2 kids) en een fietsendrager achterop. Heb ook hele stukken 120/130 gereden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9H0hfUFUT6lzORrTYXPD8cLLQiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L724acJMlJE6FCmriLgH0Nl3.jpg?f=fotoalbum_large

De laadcurve bij de snelladers was wel opvallend. De batterij was uiteraard warm na urenlang op de Péage gereden te hebben, maar denk dat ie op den duur overhit raakte en daardoor de snelheid van het laden nogal instortte (het laden begon wel dik boven de 180 kWh en ik kwam met 8% aan). De gemiddelde laadsnelheid lag derhalve net onder de 100 kWh.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8CHxa6_wic5k7rESIeYo-yCVd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1dra3bwrxKU7EDlpmKzwNzE.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de eerste schade opgelopen; ergens is een Fransoos met zn neus lichtjes langs de zijkant van de ID.7 geschaafd (en geen briefje ofzo achtergelaten). Zonde, maar gaan we uiteraard snel weer netjes laten maken. :/

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:38

The Legend

*Plop*

[...]

Die situaties zijn gewoon moeilijk te vergelijken. In Scandinavië is de gemiddelde snelheid veel lager dan hier op de snelweg, of richting zuid Europa. Verder is jouw vouwwagen zo compact/laag dat die nauwelijks impact heeft op je verbruik.

Ik ben toch malle pietje niet!

• GTAm
  • Laatst online: 25-01 22:47
Ik heb de mijne intussen al een kleine 3 weekjes geleden in ontvangst genomen. Een Tourer Pro S Business Premium (België). Met als enige optie de wegklapbare trekhaak. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeI7zFOCVopMconcRvNJOj-Dw1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F2InMGaC7QRJvkJ1DUYKvRaP.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn eerste EV maar ik was er klaar voor (o.a. dankzij het inlezen via dit forum, bedankt daarvoor). Ik rijd ca. 50k per jaar. Ik heb (momenteel) geen laadpaal thuis, dus we zullen zien wat dit geeft. Door de digitale meter en het capaciteitstarief ga ik er voorlopig ook geen plaatsen. Ik kan laden op het werk en parkeer mij hier en daar aan een (openbare) laadpaal als ik op klantenbezoek ben. Tot nu toe 1x snelgeladen (meer om het eens te doen dan uit echte noodzaak).

Wat een ontzettend goede auto! Ik kom uit een 2021 Passat B8 Variant Diesel die ik na een goeie 4 jaar en 220k km met gemengde gevoelens achterliet. Dit is echt in heel veel opzichten een stap (of 2) omhoog ten opzichte van deze Passat. De enige dingen die ik mis zijn: mijn panoramisch open dak, de (subjectief) mooiere looks, het gekoelde handschoenkastje en op onze vakantietrips zal ik zijn lange actieradius missen.
Maar het rijden met de achterwieltractie, de 550Nm koppel, de ruimte voorin en achterin (voor de 3 tienerzonen), de verbeterde werking van de Travel Assist, de stilte, het comfort, ...

Na exact 2 weekjes eens gekeken wat deze tot dan verbruikte: 15,1kWh/100km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Alu7384eaz2mxc23OirBhgIQRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBWNqFNaKXUTpQA1cmFwOFQW.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is dus een mix van 30/50/70/90- en snelwegen. Grotendeels bij droog weer en ik denk behoorlijk ideale temperaturen.
Afgelopen week overigens eens geëxperimenteerd met snelheden en bijhorende verbruikscijfers op een dadelijks 50km lang erg rustig traject aan constante snelheid vanuit Oostende richting Gent:
50km aan 100km/u constant bij 15 gr is 14.0kWh/100km
50km aan 110km/u constant bij 15 gr is (net geen) 16.0kWh/100km
50km aan 120km/u constant bij 12 gr is 18.0kWh/100km
50km aan 120km/u constant, met 3 fietsen op trekhaak, bij 17 gr is 21.0kWh/100km

Bij mooi weer trekken we in de herfstvakantie richting Zuid-Spanje (exact 2.000km). Met onze Passats deden we er meestal 17 à 18 uur over (snelste tijd was 15u45m) inclusief (heel korte) stops. Met de ID7 zal dit natuurlijk niet lukken, maar ik ben benieuwd wat er wél gaat lukken.

• Wimhaw
The Legend schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:09:
[...]

Die situaties zijn gewoon moeilijk te vergelijken. In Scandinavië is de gemiddelde snelheid veel lager dan hier op de snelweg, of richting zuid Europa. Verder is jouw vouwwagen zo compact/laag dat die nauwelijks impact heeft op je verbruik.
Deels geef ik je gelijk.
Situaties zijn idd verschillend.
Max. 130km/h (niet continu) op nagenoeg vlak wegdek vs volgeladen vouwwagen van minstens 700kg en de auto was ook volgeladen op deels bergachtig/heuvelachtig en deels onverhard terrein. Op snelwegen in NL/D en DK toch zo'n 105km/h gereden met ACC en S/N circa 5km boven de toegestane snelheid. Ook hele stukken gereden in bergachtige omgeving. Temp varieerde tussen 6°C - 25°C.
Ondanks de verschillende omstandigheden had ik toch verwacht dat zijn verbruik zuiniger zou uitvallen tov mijn gemiddeld verbruik. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Wimhaw op 02-09-2025 08:41 ]

• Surfroy01
LionofJudah68 schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:01:
[...]

Is dat ook de leverweek die ze je hebben opgegeven nadat de auto definitief besteld was?
LM gaf aan eind oktober/begin November na bestellen. Dealer zei toen al dat wordt mid September, nu dus eerder. ze hebben alleen 1,5 week nodig om de auto rijklaar te maken (oa kenteken aanvragen).

• Puppetmaster
  • Nu online
Wimhaw schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:36:
[...]

Deels geef ik je gelijk.
Situaties zijn idd verschillend.
Max. 130km/h (niet continu) op nagenoeg vlak wegdek vs volgeladen vouwwagen van minstens 700kg en de auto was ook volgeladen op deels bergachtig/heuvelachtig en deels onverhard terrein. Op snelwegen in NL/D en DK toch zo'n 105km/h gereden met ACC en S/N circa 5km boven de toegestane snelheid. Ook hele stukken gereden in bergachtige omgeving. Temp varieerde tussen 6°C - 25°C.
Ondanks de verschillende omstandigheden had ik toch verwacht dat zijn verbruik zuiniger zou uitvallen tov mijn gemiddeld verbruik. 8)
Het effect van snelheid en stroomlijn verstoring lijkt meer dan het effect van een lage, gestroomlijnde vouwwagen.

Zie bijv. ook deze experimenten:
GTAm schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:15:
50km aan 100km/u constant bij 15 gr is 14.0kWh/100km
50km aan 110km/u constant bij 15 gr is (net geen) 16.0kWh/100km
50km aan 120km/u constant bij 12 gr is 18.0kWh/100km
50km aan 120km/u constant, met 3 fietsen op trekhaak, bij 17 gr is 21.0kWh/100km
Bij 130 kom je dan al gauw richting de 20 kWh/100km.
Wij hadden met onze vouwwagen erachter en lange stukken ACC op 120 een verbruik van 19,5.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Die ervaring heb ik ook. Ik kan in Tronity (paid subscription) al mijn ritten terugkijken. Afgelopen vakantie reed ik (met grote vouwwagen) op de snelweg bijvoorbeeld 184km met 25,1kWh en 98,16km/u gemiddeld. Vervolgens gingen we later van Zwitserland over de Alpen richting Frankrijk, en toen reed ik 213km met 19,5kWh/100km en 56,32km/u gemiddeld. Snelheid en de daarbij horende luchtweerstand is bij mijn combinatie een veel grotere factor dan gewicht en hoogtemeters.

Om goed te vergelijken moet je echt de harde data hebben, want de daadwerkelijke gemiddelde snelheid is vaak een heel stuk lager dan je ‘ervaren’ gemiddelde snelheid op basis van je teller (zo reed ik zonder vouwwagen in mei goed door vanuit Frankrijk (140/150) maar toch kwam mijn gemiddelde snelheid ‘maar’ uit op iets van 112km/u). Andere test: probeer eens 30 kilometer in een uur te fietsen op de normale niet afgesloten openbare weg, en merk hoeveel harder je op kruissnelheid moet rijden om dat gemiddelde te halen :P

[ Voor 36% gewijzigd door The Legend op 02-09-2025 21:23 ]

• RudyO
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-01 20:24
Wolksvagen schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

Kan je op een of andere manier een update naar een nieuwere softwareversie forceren? Ik zit nog op 5.2 en automatische softwareupdates staat aan en hij geeft aan dat alle software up tot date is en er geen updates beschikbaar zijn.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het (serieuze) antwoord op de vraag. Was met Tesla natuurlijk verwend met regelmatig een update

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
RudyO schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:11:
[...]

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het (serieuze) antwoord op de vraag. Was met Tesla natuurlijk verwend met regelmatig een update
Voor zover ik weet is dit officieel niet mogelijk.
Bij de vorige generatie VAG was het mogelijk om het dealerupdate bestand op een usb stick te zetten en die in de auto te steken, dan de auto via enkele menu knoppen in een update scherm te krijgen en dan te hopen dat de update succesvol wordt uitgevoerd. Bij mijn '21 Octavia heb ik dat destijds wel voor elkaar gekregen. Let wel, toen was het ook mogelijk om voor een update van de versie een dealerafspraak te maken.

Ik heb nog nergens gehoord of gelezen dat dat op dit moment mogelijk is voor de ID.7.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Echt heel toevallig dit, gisteren de ID.7 ingeleverd voor schadeherstel (True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic") en ik krijg een ID.3 mee die qua kenteken echt 1 cijfer lager is. Mijn ID.7: AAA-02-B, de ID.3 leenauto: AAA-01-B vooral erg toevallig. Maar ook wel weer goed mogelijk, schadehersteller zit bij het dealerbedrijf in dus die auto wordt ook via hen geleverd en die worden natuurlijk na elkaar allemaal een kenteken toebedeeld de kans dat opeenvolgende auto's bij dezelfde dealer vandaan komen is wel vrij groot.

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-01 19:46
True schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:23:
[...]

Voor zover ik weet is dit officieel niet mogelijk.
Bij de vorige generatie VAG was het mogelijk om het dealerupdate bestand op een usb stick te zetten en die in de auto te steken, dan de auto via enkele menu knoppen in een update scherm te krijgen en dan te hopen dat de update succesvol wordt uitgevoerd. Bij mijn '21 Octavia heb ik dat destijds wel voor elkaar gekregen. Let wel, toen was het ook mogelijk om voor een update van de versie een dealerafspraak te maken.

Ik heb nog nergens gehoord of gelezen dat dat op dit moment mogelijk is voor de ID.7.
Die mogelijkheid zit er zeker nog in. Je kan de unit makkelijk in engineering modus opstarten. Daar kan je kiezen om de SW via usb te updaten. Ik zal vanavond een foto maken.

Ik dacht, maar zal het vanavond bevestigen, door dat vierkantje dat je naar je 'home' scherm brengt, 10 seconden ingedrukt te houden.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
tjaf schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:16:
[...]

Die mogelijkheid zit er zeker nog in. Je kan de unit makkelijk in engineering modus opstarten. Daar kan je kiezen om de SW via usb te updaten. Ik zal vanavond een foto maken.

Ik dacht, maar zal het vanavond bevestigen, door dat vierkantje dat je naar je 'home' scherm brengt, 10 seconden ingedrukt te houden.
De nuance: we kunnen het engineering scherm openen betekent niet dat wij als gebruiker de auto ook kunnen updaten. Wie weet moet er tegenwoordig een signed update specifiek voor de auto gebruikt worden of dat de files niet meer gemakkelijk te exporteren zijn door een vriendelijke dealer die ze daarna distribueert bij de 'power users' zoals wij.

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-01 19:46
True schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:30:
[...]

De nuance: we kunnen het engineering scherm openen betekent niet dat wij als gebruiker de auto ook kunnen updaten. Wie weet moet er tegenwoordig een signed update specifiek voor de auto gebruikt worden of dat de files niet meer gemakkelijk te exporteren zijn door een vriendelijke dealer die ze daarna distribueert bij de 'power users' zoals wij.
Goed punt. Daar had ik niet aan gedacht.

• STVST
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11-09-2025
Vol ongeduld:
Weet er iemand wat de levertermijn is als je dealer zegt "de wagen is reeds opgenomen in de productieplanning"? :)

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:43
STVST schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:22:
Vol ongeduld:
Weet er iemand wat de levertermijn is als je dealer zegt "de wagen is reeds opgenomen in de productieplanning"? :)
Diezelfde dealer?

Catch my drift?

• Kanselman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-01 09:16
STVST schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:22:
Vol ongeduld:
Hier 30-07 gehoord dat productie definitief gepland was en vorige week afspraak gemaakt om de auto 17-09 op te halen. Auto is eind mei besteld.

• Surfroy01
Dat is maf, mijn auto is 23 juni besteld en kan ik volgende week ophalen............

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Surfroy01 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:54:
Dat is maf, mijn auto is 23 juni besteld en kan ik volgende week ophalen............
11 weken dat komt wel overeen met Alphabet ongeveer hanteert als levertermijn: https://theta.alphabet.co...%20Levertijden%202025.pdf met iets marge.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 20:46

Crusader

Arc Nature

Voor de statistieken (Google Sheet is niet meer beschikbaar):
ID.7 Limousine Pro LE in Scale Silver met interieur + exterieur Plus pakketten besteld op 13 juni.
Afgelopen maandag een mailtje dat de auto is geproduceerd en op weg naar de dealer is.
Afspraak gemaakt om 24 september op te halen, dus bijna 15 weken levertijd (Wittebrug Den Haag)

[ Voor 3% gewijzigd door Crusader op 04-09-2025 10:52 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
VW De Meern gaat uit van 3 maanden levertijd begreep ik vorig week.

• Bramji 117
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:41
Is er mogelijk sprake van verwarring?
Als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk zie ik het volgende:
31-7 bestelbevestiging vanuit LM
31-7 bevestiging VW bestelling
1-8 bestelling doorgezet naar fabriek?
Initiële leverdatum: week 45/2025
Update 18-8: 42/43/2025

Gaat om een Pro Limited Edition Moonstone grey, alles standaard

[ Voor 11% gewijzigd door Bramji 117 op 04-09-2025 11:03 ]

• janssenben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:37
Hier 10 Juli (week 28) bevestiging vanuit Dealer, met verwachte levertijd week 42.
elke maand om update vanuit dealer gevraagd, maar geen aanpassing tot nu toe aan verwachte leverdatum.

Pro S LE + Interior + Exterior + Trekhaak Moonstone Grey

• aschja
Ik ben zeer geïnteresseerd in een iD7 in de private lease. Voor €569 rij je een zeer complete auto. Alleen is het zo dat ik nog een jaar aan een e-c4 contract zit.

Hoe groot achten jullie dat deze actie doorloopt volgend jaar? Want het is niet een tarief, wat lijkt mij, kan blijven bestaan?

• JanHenk
  • Niet online
@aschja Niet heel groot, om eerlijk te zijn. Naar verluidt is ie er de rest van het kalenderjaar nog wel. Maar daarna is wel echt koffiedik kijken.

Je zou kunnen informeren naar afkoop van die e-c4?

• JanHenk
  • Niet online
janssenben schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:35:
Hier 10 Juli (week 28) bevestiging vanuit Dealer, met verwachte levertijd week 42.
elke maand om update vanuit dealer gevraagd, maar geen aanpassing tot nu toe aan verwachte leverdatum.

Pro S LE + Interior + Exterior + Trekhaak Moonstone Grey
Hier idem, week 28 besteld en week 42 als indicatie gekregen. Zelfde configuratie, behalve de kleur.

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
StenilsoN schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:34:
[...]

Bij mij blijft het gewoon in beeld staan als ik niet op OK klik (5.4)
Ik moet mijzelf corrigeren, bij mij gaat het beeld wel automatisch weg als ik ga rijden, zonder op OK te moeten klikken. Ik weet niet of het komt omdat ik een keer op meer informatie heb geklikt of dat hij het altijd heeft gedaan, maar ik dacht echt dat het eerder gewoon in beeld bleef staan.

• bdbfz
  • Laatst online: 27-01 21:57
Op Facebook zegt iemand uit Portugal dat zijn dealer een upgrade van software 4.0 naar 5.x gedaan heeft (om een reeks problemen op te lossen). Facebook thread over SW4 -> SW5 upgrade

• aschja
JanHenk schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:32:
@aschja Niet heel groot, om eerlijk te zijn. Naar verluidt is ie er de rest van het kalenderjaar nog wel. Maar daarna is wel echt koffiedik kijken.

Je zou kunnen informeren naar afkoop van die e-c4?
Afkoop is mogelijk. Maar de vrouw is overtuigd dat er volgend jaar ook prima deals zullen zijn. Maar ik betwijfel dat. Dit is voor het type auto een bijzonder goede deal.

• bonyuri
  • Laatst online: 26-01 15:39

bonyuri

Investigator!

bdbfz schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:43:
Op Facebook zegt iemand uit Portugal dat zijn dealer een upgrade van software 4.0 naar 5.x gedaan heeft (om een reeks problemen op te lossen). Facebook thread over SW4 -> SW5 upgrade
Kan het niet lezen, want geen FaceBook account :)
Maar goed, wel een goede ontwikkeling als dit inderdaad gelukt is voor systemen die nu SW5 zijn, om mogelijk naar SW6 in de toekomst te gaan.
Ik heb sowieso wel hoop voor SW6 op huidige ID.7, aangezien de ID.7 uit deze video blijkbaar ook al SW6 draait (ook al zegt infotainment dat het SW5.2 is)
YouTube: DRIFT-MODUS für VW's Elektro-Modelle? | ID. Software 6.0 | ID.7 GTX ...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
aschja schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:23:
Ik ben zeer geïnteresseerd in een iD7 in de private lease. Voor €569 rij je een zeer complete auto. Alleen is het zo dat ik nog een jaar aan een e-c4 contract zit.

Hoe groot achten jullie dat deze actie doorloopt volgend jaar? Want het is niet een tarief, wat lijkt mij, kan blijven bestaan?
Heb je al eens geinformeerd bij de dealer wat er mogelijk is? Dat ze de 7 qua levering wat kunnen uitstellen bijvoorbeeld, wellicht moet je dan een x periode dubbele lasten dragen maar dan kan je wel dvan de actie gebruik maken. Andere optie is iemand die je kent jouw leasecontract laten overnemen, dan kan je zsm naar een mooie 7 ;)

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09:37
aschja schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:23:

Wat ik eens van de dealer begrepen heb is wanneer deze actie afgelopen is de prijs nog steeds rond hetzelfde nivo zal blijven liggen, maar dat alleen de standaard uitrusting wat soberder zal zijn.
De actie is er gekomen omdat ze merkten dat er weinig ID.7's verkocht werden, dit omdat met de oude prijsstelling deze bij velen (ver) boven het leasebudget viel.

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 11:40
Mijn ID7 Pro S LE:

Besteld: 22 juli 2025
1e leverdatum: midden nov.
aangepaste leverdatum na paar weken: tweede helft okt

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Drommels75 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:08:
[...]

Wat ik eens van de dealer begrepen heb is wanneer deze actie afgelopen is de prijs nog steeds rond hetzelfde nivo zal blijven liggen, maar dat alleen de standaard uitrusting wat soberder zal zijn.
De actie is er gekomen omdat ze merkten dat er weinig ID.7's verkocht werden, dit omdat met de oude prijsstelling deze bij velen (ver) boven het leasebudget viel.
Wederom denk ik dat dit gewoon sales geblaat is, alsof de verkopers in bij de dealers zo in depth weten wat de keuze en strategie is omtrent het prijspunt.
VW wist van te voren dat deze auto als E-segment in de markt met een prijs vanaf 60k tot 75k (voor de LE van kaal Pro tot Tourer GTX met velgen, WP) zal resulteren in het missen van een deel van de markt, niet alleen in NL, maar ook in DE en andere landen.

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de boetes die hieruit voort zouden komen: https://climate.ec.europa...rt/light-duty-vehicles_en

• aschja
True schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:08:
[...]

Wederom denk ik dat dit gewoon sales geblaat is, alsof de verkopers in bij de dealers zo in depth weten wat de keuze en strategie is omtrent het prijspunt.
VW wist van te voren dat deze auto als E-segment in de markt met een prijs vanaf 60k tot 75k (voor de LE van kaal Pro tot Tourer GTX met velgen, WP) zal resulteren in het missen van een deel van de markt, niet alleen in NL, maar ook in DE en andere landen.

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de boetes die hieruit voort zouden komen: https://climate.ec.europa...rt/light-duty-vehicles_en
Ik wil alleen weten of de prijzen op dit niveau blijven volgend jaar. Want de huidige Private Lease prijzen zijn hard to ignore.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
aschja schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:19:
[...]

Ik wil alleen weten of de prijzen op dit niveau blijven volgend jaar. Want de huidige Private Lease prijzen zijn hard to ignore.
Als VW denkt hun target qua CO2 te kunnen halen zal die PL actie m.i. niet meer doorlopen. Maar ja, wie ben ik om dit te denken.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:22
aschja schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:19:
[...]

En dat hangt er dus puur vanaf of VW als concern genoeg EVs verkoopt om boetes te verkopen. De normen zijn net weer flink aangescherpt, alleen hebben de fabrikanten met veel lobby voor elkaar gekregen dat ze over 2025-2027 mogen middelen.

De fabrikanten zijn er steeds in geslaagd om haast chirurgische precisie het aantal EVs te verkopen om boetes te voorkomen. Doel is het zo lang mogelijk uitmelken van de fossiele auto's, wat ze nu in 2025 dus nog doen.

Dat betekent dus dat vooral richting het einde van die periode veel fabrikanten vaart zullen moeten maken. Ik verwacht zelf dat er een goede kopersmarkt is vwb EVs in de komende jaren:

- targets voor EVs zijn verhoogd
- veel fabrikanten zullen in 2026-2027 moeten inhalen wat ze in 2025 tekort kwamen.
- Chinese fabrikanten zoeken groei en meer winst door export naar Europa.

Er is dus veel druk op fabrikanten om goede EVs te verkopen voor een goede prijs. VW moet bovendien wel aan de bak in Europa, omdat het in China niet wil vlotten met hun EVs en in de VS de fossiele industrie heeft gezorgd dat de politiek alles wat duurzaam is kapot maakt.

Europa is hun thuismarkt en hier moeten ze dus wel sterk blijven.

Is dat een garantie dat deze specifieke actie er volgend jaar nog is? Nee, natuurlijk niet. Dat weet ook nog niemand buiten een paar mensen van VAG en de importeur. Maar dan komen er weer nieuwe acties. Ook is al gezegd dat de hele line-up een refresh krijgt naar het nieuwe MEB+ platform. Dat zou ook lagere prijzen, betere software etc kunnen betekenen.

Over het algemeen rijd je liever dat contract met Citroën uit en ga je daarna kijken naar een opvolger.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien even kort samenvatten, niet iedereen heeft Facebook, of wil 't gebruiken ;-)

Gisteren mij ID7 weg gehad naar de dealer ivm een storing in het kinderslot. Dat werkte al een tijdje niet goed, deuren waren van binnen uit nooit te openen. Eerst eind juli naar de dealer voor diagnose: slot moet vervangen worden. Niet leverbaar; begin sept is 't er. Klusje van een uurtje, dus gewoon even wachten met een kopje koffie en een werkplek.

Gisteravond; een deur kan netjes geopend worden van binnen uit; de ander... niet. :-(
Maar even kijken, maar wordt waarschijnlijk gevalletje van weer terug.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• JanHenk
  • Niet online
Ja de glazen bol is kapot, maar we kunnen wel wat redeneren op de stoel van VW.

Het probleem is dat zo'n private lease actie zo weer voorbij kan zijn. Niemand geeft je een garantie dat ie tot het einde van het jaar nog loopt (al heb ik dat wel gehoord, het is niet garant). En dat is ook met een reden natuurlijk: ze willen je een gevoel van urgentie geven, om nu zoveel mogelijk te verkopen. Anders gaan veel meer mensen afwachten...

Er zullen volgend jaar ook heus wel aanbiedingen de vinden zijn @aschja . Maar of het ook op deze specifieke auto zal gelden, durf ik niet te zeggen. Ik schat zo in dat het op 1 januari eerst voorbij is met dit specifieke feest. En dat gaandeweg het verloop van het jaar men besluit om wellicht bepaalde aanbiedingen terug te brengen (om de jaartargets te halen). Maar die zou ik eerder verwachten op bijv. een ID.3 (die nu helemaal niet in de PL aanbieding is overigens).

Zelf was ik eigenlijk ook van plan om begin volgend jaar pas een nieuwe auto te kopen, maar deze PL-aanbieding heeft me over de streep gehaald, ik vind het te scherp om te laten lopen. :)

• bdbfz
dizzytal schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:21:
[...]
Misschien even kort samenvatten, niet iedereen heeft Facebook, of wil 't gebruiken ;-)
A. Campos (Portugal) op Facebook:
My car is at VW garage doing the update from version 4.0 to some 5.x.
The update is taking 3 days...
Does anyone has done this? How long did it take?
[...]
I had a lot of issues lately with the software:
- unable to control the rear climate,
- battery care changed automatically to 100% when leave Home area
- several times without connectivity from car to app due to low 12v battery
- some time it doesn't show actual consumption or estimates
- etc.etc.etc
After they analysing all of this they decided to update.
I don't know the real state of it, because the car is on the garage, but today I received on VW app the request to update my login with car Id and selfie and now I have the lock/unlock option available, that is part oh a 5.x version.
Let's see if it will not need a rollback!

• aschja
JanHenk schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:01:
Ja de glazen bol is kapot, maar we kunnen wel wat redeneren op de stoel van VW.

Het probleem is dat zo'n private lease actie zo weer voorbij kan zijn. Niemand geeft je een garantie dat ie tot het einde van het jaar nog loopt (al heb ik dat wel gehoord, het is niet garant). En dat is ook met een reden natuurlijk: ze willen je een gevoel van urgentie geven, om nu zoveel mogelijk te verkopen. Anders gaan veel meer mensen afwachten...

Er zullen volgend jaar ook heus wel aanbiedingen de vinden zijn @aschja . Maar of het ook op deze specifieke auto zal gelden, durf ik niet te zeggen. Ik schat zo in dat het op 1 januari eerst voorbij is met dit specifieke feest. En dat gaandeweg het verloop van het jaar men besluit om wellicht bepaalde aanbiedingen terug te brengen (om de jaartargets te halen). Maar die zou ik eerder verwachten op bijv. een ID.3 (die nu helemaal niet in de PL aanbieding is overigens).

Zelf was ik eigenlijk ook van plan om begin volgend jaar pas een nieuwe auto te kopen, maar deze PL-aanbieding heeft me over de streep gehaald, ik vind het te scherp om te laten lopen. :)
Ik krijg helaas mijn vrouw niet overtuigd. Helpt ook niet dat we €1200 moeten lappen om het contract van Citroen af te kopen. Daarnaast heeft zo 0,0 interesse in auto's. Ik snap het van haar kant ook wel dat er volgend jaar ongetwijfeld ook nog acties zullen zijn. Wellicht geen iD7, maar de EV markt is zo hard in beweging. Daarnaast heb ik het idee dat het aanbod niet mee stijgt met de vraag, dus ik hoop voor mijn portemonnee dat er eind volgend jaar nog wat CO2-criteria gehaald moeten worden. We zijn net nog even samen bij de dealer geweest, blijft een machtig mooie sloep.

• JanHenk
  • Niet online
Ik weet niet of deze eerder voorbij is gekomen, maar ik vond dit nog wel een interessante vlog van Munro (echt een expert op met name EV-batterij gebied). In deze video wordt de motor besproken i.s.m. een andere expert.

De APP550 die in de ID.7 (Tourer) ligt, even uit elkaar gehaald en bekeken.

Ze trekken de conclusie dat dit echt één van de allerbeste EV-motoren is op dit moment. Op wellicht die van Lucid na, maar dat is een andere prijsklasse en niet zo'n massaproduct als de VW APP550 motor. Alles is gericht op duurzaamheid (als in, lang meegaan), efficiëntie (laag verbruik, hoge range) en dan heeft ie ook nog een relatief hoog specifiek vermogen en koppel (in relatie tot de omvang van de motor). :)

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-01 21:05
JanHenk schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:15:
Ik weet niet of deze eerder voorbij is gekomen, maar ik vond dit nog wel een interessante vlog van Munro (echt een expert op met name EV-batterij gebied). In deze video wordt de motor besproken i.s.m. een andere expert.

[YouTube: German Engineering At Its Best: Tearing Down the New Volkswagen APP550 Electric Motor]

De APP550 die in de ID.7 (Tourer) ligt, even uit elkaar gehaald en bekeken.

Ze trekken de conclusie dat dit echt één van de allerbeste EV-motoren is op dit moment. Op wellicht die van Lucid na, maar dat is een andere prijsklasse en niet zo'n massaproduct als de VW APP550 motor. Alles is gericht op duurzaamheid (als in, lang meegaan), efficiëntie (laag verbruik, hoge range) en dan heeft ie ook nog een relatief hoog specifiek vermogen en koppel (in relatie tot de omvang van de motor). :)
Heel gaaf, zeker als werktuigbouwkundige, om te zien wat er in de toekomstige auto ligt. Dankjewel voor het filmpje. Was genieten.

Mijn id kan ik op 11 oktober ophalen. Huidige lease stopt op 12 oktober, maar ze vonden het oké als ik het een dag eerder ophaal. Wel echt zin in! Zitten ook de lagers van m’n werkgever in, dus m’n baas zal blij zijn. :+

Als de lease het goed vond was de eerst mogelijke datum rond 23 september, en hij was op 14 mei besteld bij de dealer. Klinkt wat aan de lange kant? 19 weken totaal. Er was wat vertraging opgelopen door de zomer sluiting van de fabriek.

Ben wel benieuwd of ik de my25 of 26 ga krijgen?

• The Legend

The Legend

*Plop*

mark322 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 22:41:
[...]

Heel gaaf, zeker als werktuigbouwkundige, om te zien wat er in de toekomstige auto ligt. Dankjewel voor het filmpje. Was genieten.

Mijn id kan ik op 11 oktober ophalen. Huidige lease stopt op 12 oktober, maar ze vonden het oké als ik het een dag eerder ophaal. Wel echt zin in! Zitten ook de lagers van m’n werkgever in, dus m’n baas zal blij zijn. :+

Als de lease het goed vond was de eerst mogelijke datum rond 23 september, en hij was op 14 mei besteld bij de dealer. Klinkt wat aan de lange kant? 19 weken totaal. Er was wat vertraging opgelopen door de zomer sluiting van de fabriek.

Ben wel benieuwd of ik de my25 of 26 ga krijgen?
Ik denk MY26. Mijn Tourer heeft een 1e toelating in NL van juli 2024 en is een MY25.

• Hulaliuneez
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-01 11:38
The Legend schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 07:56:
[...]

Ik denk MY26. Mijn Tourer heeft een 1e toelating in NL van juli 2024 en is een MY25.
Mijn Tourer heb ik afgelopen dinsdag op mogen halen. MY25 model. Las overigens in dit forum dat de productie van het MY26 model vanaf deze week zou starten. Anyways, wat een geweldige auto is het! d:)b

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-01 09:23
Hulaliuneez schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:44:
[...]

Mijn Tourer heb ik afgelopen dinsdag op mogen halen. MY25 model. Las overigens in dit forum dat de productie van het MY26 model vanaf deze week zou starten. Anyways, wat een geweldige auto is het! d:)b
Dealer gaf bij mij aan dat de auto volgende week in productie gaat. Ben benieuwd hoe snel het allemaal gaat. Levertijd is ineens opgeschoven van week 43 naar week 39.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hulaliuneez schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:44:
[...]

VW/VAG Generiek: Ná de zomervakantie worden er eigenlijk alléén nog maar modelnummers voor het volgende jaar gebouwd. Tijdens de zomervakantie ligt de productie dan ook vaak praktisch 'bijna' helemaal stil en worden de assemblagelijnen pér fabriek opnieuw ingeregeld (als dat noodzakelijk blijkt te zijn). De productie welke er nog wel mondjesmaat tijdens de zomervakantie plaatsvind is vooral bedoeld om als 'voorraad' model weg te kunnen blijven zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 06-09-2025 17:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• aesch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-01 13:20
Ik zit ook te kijken naar een PL id7, wat een mooie bak!
Nu vraag ik me af of je zelf in zo'n constructie andere banden zou kunnen monteren? bijvoorbeeld de https://premiumwheels.de/...5A-All-weather/171738815# set is aanzienlijk goedkoper dan de 2400 euro die een set winterbanden in de PL zelf zou kosten. Aangezien dit origineel VW betreft zou je haast zeggen dat het wel moet mogen, maar weet iemand dit zeker?

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-01 19:29

MaxDlius

Buiten De Zone

24 juni besteld => 2 september onderweg naar de concessiehouder in Wevelgem, BE.

Wellicht dus ophalen volgende week ergens 😊 Joepie! Stonewashed blue pro business premium Tourer met warmtepomp.

Ik laat hier nog even weten of het een MY25 of MY26 is.

[ Voor 12% gewijzigd door MaxDlius op 06-09-2025 20:16 ]

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

• JanHenk
  • Niet online
aesch schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:08:
Ik zit ook te kijken naar een PL id7, wat een mooie bak!
Nu vraag ik me af of je zelf in zo'n constructie andere banden zou kunnen monteren? bijvoorbeeld de https://premiumwheels.de/...5A-All-weather/171738815# set is aanzienlijk goedkoper dan de 2400 euro die een set winterbanden in de PL zelf zou kosten. Aangezien dit origineel VW betreft zou je haast zeggen dat het wel moet mogen, maar weet iemand dit zeker?
Ik heb precies deze wielen ook besteld (zie mijn eerdere berichten in het topic), vanuit Dld. Let wel op dat ze met een enorme vrachtwagen-combo komen (DB Schenker). Dat ging hier niet lukken in mijn doodlopende straatje :+ Dus dat was nog even een geregel..

Het maakt de leasemaatschappij verder niet uit hoor. Als je die wagen maar weer inlevert met de wielen waarop ze zijn afgeleverd.

Had dezelfde overweging als jij, plus ik heb sowieso de overtuiging dat ik in de winter liever op “all seasons” rij en in de lente t/m herfst op “zomer”.

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-01 19:12
Voor degenen die het gebruiken, lukt het jullie nog om een bestemming, vanuit bijvoorbeeld google maps door te sturen via de vw app naar de auto? Het werkt bij mij al een tijdje niet meer goed. In de VW app is het scherm dat je ziet door de navigatiepijl onderin te kiezen, helemaal leeg en dat blijft ook zo. App opnieuw installeren heeft helaas niet geholpen. Werkte prima in het begin.

• aesch
JanHenk schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:20:
[...]

Ik heb precies deze wielen ook besteld (zie mijn eerdere berichten in het topic), vanuit Dld. Let wel op dat ze met een enorme vrachtwagen-combo komen (DB Schenker). Dat ging hier niet lukken in mijn doodlopende straatje :+ Dus dat was nog even een geregel..

Het maakt de leasemaatschappij verder niet uit hoor. Als je die wagen maar weer inlevert met de wielen waarop ze zijn afgeleverd.

Had dezelfde overweging als jij, plus ik heb sowieso de overtuiging dat ik in de winter liever op “all seasons” rij en in de lente t/m herfst op “zomer”.
Dat zou mooi zijn.

Dit hele PL is nieuw voor me en wel een gekke puzzel zeg, veel gepiel met die calculators ook. Als ik nu een auto samenstel lijkt het zelfs goedkoper om een contract met 15K km af te sluiten dan 20K km? Maandbedrag is 564 per jaar goedkoper. En km kosten per extra km is 11.06 cent. Rijden we dan tóch die 20k is het alsnog goedkoper, pas als we veel meer gaan rijden komt er een omslagpunt.

Of zie ik hier dan iets over het hoofd?

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:36

resusaapje

h less

buddow schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:33:
Voor degenen die het gebruiken, lukt het jullie nog om een bestemming, vanuit bijvoorbeeld google maps door te sturen via de vw app naar de auto? Het werkt bij mij al een tijdje niet meer goed. In de VW app is het scherm dat je ziet door de navigatiepijl onderin te kiezen, helemaal leeg en dat blijft ook zo. App opnieuw installeren heeft helaas niet geholpen. Werkte prima in het begin.
Hier werkt het nog prima.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:36

resusaapje

h less

aesch schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:06:
[...]

Dat zou mooi zijn.

Dit hele PL is nieuw voor me en wel een gekke puzzel zeg, veel gepiel met die calculators ook. Als ik nu een auto samenstel lijkt het zelfs goedkoper om een contract met 15K km af te sluiten dan 20K km? Maandbedrag is 564 per jaar goedkoper. En km kosten per extra km is 11.06 cent. Rijden we dan tóch die 20k is het alsnog goedkoper, pas als we veel meer gaan rijden komt er een omslagpunt.

Onderhoudskosten ná die 15k? Bv banden

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:48
Hier hetzelfde probleem. Geen idee of het mogelijks relevant is, maar ik heb een id7 met 4.x software.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ja is bij stuk sinds mijn SOS storing.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:48:
[...]

Dat zit normaliter toch in de PL Boven contract kilometerprijs?

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:20
Ja hier werkt het ook niet meer op Android. Tijdens vakantie deze share functie veel gebruikt, zowel locatie als route delen.

• aesch
resusaapje schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:48:
[...]

Zitten die dan weer niet in de extra kosten per km verstopt?
Genoeg om uit te zoeken iig en deze vraag ik sowieso na bij de dealer. Dank!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
aesch schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:46:
[...]

Zitten die dan weer niet in de extra kosten per km verstopt?
Genoeg om uit te zoeken iig en deze vraag ik sowieso na bij de dealer. Dank!
Ja, 100%.

• aschja
Dealer gaf aan dat de huidige leverdatum week 49 is. De auto moet dit jaar op kenteken zijn. Goedkeuring papierwerk PL kost ongeveer een week. Dus je moet wel een beetje haast maken.

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-01 16:53
[...]

Dat zou mooi zijn.

Wij hebben ook gekozen voor een 15k bundel i.p.v 20k. Dat terwijl we waarschijnlijk wel op 20k uitkomen. Met 9 cent per km buiten de bundel is deze constructie goedkoper voor ons. :?

It's me

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:13
[...]

Dat zou mooi zijn.

Nee, best bijzonder. Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van.

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 12:47
Eikkie schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:30:
[...]

Wij hebben ook gekozen voor een 15k bundel i.p.v 20k. Dat terwijl we waarschijnlijk wel op 20k uitkomen. Met 9 cent per km buiten de bundel is deze constructie goedkoper voor ons. :?
Mocht je hierop uitkomen zullen ze wel het contract na een jaar waarschijnlijk corrigeren. Dit werd bij mij in ieder geval aangegeven. Ik heb 5 jaar obv 30k km maar verwacht er jaarlijks 35k km te rijden. Dan heb je financieel geen verrassingen aan het einde van het contract. Zowel voor de berijder als voor de dealer.

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-01 17:07
Mijn id.4 my2024 sw4.1 is 2 weken geüpdate van v4.1 naar v5.4.3 zijn hier en daar wel dingen anders maar merk geen grote verschillen. Heb nu wel een wellness app in de store staan. Iemand hier bekend mee?

P.s. ik had met v4.1 alleen maar problemen, (meldingen van verlichting, bocht verlichting en dynamisch groot licht meldingen, daarnaast duurde het soms 5min voordat de trekhaak uitgeklapt was).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B83asDatCZRZYLPBfpQKTIuWskA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yT1xv23VVtp9aktM2HTw1feJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door A.Geerts op 07-09-2025 19:49 ]

Tja.... 🤨

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
A.Geerts schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:45:
[...]

Mijn id.4 my2024 sw4.1 is 2 weken geüpdate van v4.1 naar v5.4.3 zijn hier en daar wel dingen anders maar merk geen grote verschillen. Heb nu wel een wellness app in de store staan. Iemand hier bekend mee?

P.s. ik had met v4.1 alleen maar problemen, (meldingen van verlichting, bocht verlichting en dynamisch groot licht meldingen, daarnaast duurde het soms 5min voordat de trekhaak uitgeklapt was).

[Afbeelding]
Ik neem aan dat die update niet uit de lucht kwam vallen, maar je hier actief naar gevraagd hebt bij de dealer óf dat de dealer dit als mogelijk oplossing heeft geboden voor je problemen, correct?

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:50
A.Geerts schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:45:
[...]

daarnaast duurde het soms 5min voordat de trekhaak uitgeklapt was.

[Afbeelding]
Hoe bedoel je dit precies? De trekhaak wordt toch alleen ontgrendeld zodat hij naar beneden 'valt'?

• RandomNick
RandomNick schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:04:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? De trekhaak wordt toch alleen ontgrendeld zodat hij naar beneden 'valt'? Uitklappen moet je daarna zelf doen.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
RandomNick schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:04:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? De trekhaak wordt toch alleen ontgrendeld zodat hij naar beneden 'valt'?
Die trekhaak heeft ook helemaal niets met de SW te maken, van wat ik weet kun je storingsvrij rijden zonder stroom op het trekhaak-zwenkmechaniek. Het zou mij verbazen als het trekhaak-zwenkmechaniek; knopje en het mechaniek zelf iets te maken heeft met de SW van de rest v.d. auto.

• bdbfz
Het navigatiepijl scherm bleef hier ook blanco op de wifi thuis. Even overgeschakeld naar 4G data, en app herstart, en toen zag ik de kaart wel. Nu werkt het ook via wifi terug.

• RandomNick
True schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:42:
[...]

Die trekhaak heeft ook helemaal niets met de SW te maken, van wat ik weet kun je storingsvrij rijden zonder stroom op het trekhaak-zwenkmechaniek. Het zou mij verbazen als het trekhaak-zwenkmechaniek; knopje en het mechaniek zelf iets te maken heeft met de SW van de rest v.d. auto.
Een soortgelijke gedachte had ik ook. Ik denk meer aan een mechanische issue, wat vuil in het vergrendelmechaniek waardoor je de haak even moet helpen bij ontgrendelen. Dat moet ik bij mijn 4,5 jaar oude Enyaq de laatste tijd ook regelmatig (nog 1,5 maand, en een beetje te lui om er onder te gaan liggen en het even schoon te maken / in het vet te zetten).

• A.Geerts
True schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:58:
[...]

Ik neem aan dat die update niet uit de lucht kwam vallen, maar je hier actief naar gevraagd hebt bij de dealer óf dat de dealer dit als mogelijk oplossing heeft geboden voor je problemen, correct?
Nee werd door de VW dealer aangeboden om de problemen te verhelpen.

Tja.... 🤨

• A.Geerts
True schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:42:
[...]

Volgens de dealer had het met sw op de trekhaakmodule te maken. Geen idee of dat klopt maar dat krijg ik te horen.

Tja.... 🤨

• ArneRH
  • Laatst online: 27-01 08:02
Bij mij werkt het ook niet meer, Android, sinds de laatste update van de VW app. Na 'delen' in Google Maps kom ik in de VW app in het navigatie scherm maar krijg ik alleen mijn huidige locatie te zien, niet de doelbestemming die ik in Maps had geselecteerd. Het versturen naar de auto werkt wel nog, maar ik moet dus in de VW app de doelbestemming opnieuw opzoeken, selecteren en versturen. Hopelijk wordt dit met een nieuwe update van de VW app verholpen, lijkt me een bug. Ideale functie, niet alleen op vakantie, maak(te) er veel gebruik van.

• s.maes
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-01 12:32
Helaas, bij mij ook niet meer... :-(

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

s.maes schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:50:
[...]

Helaas, bij mij ook niet meer... :-(
Ik kan bij mij op m'n iPhone nog gewoon locaties / routes door laten sturen naar m'n auto / VW App (v2.571.1) bij gebruik van Apple Maps (ik heb geen Google maps geïnstalleerd staan). Kan het misschien zijn dat er een abonnement verlopen is, er (nieuwe) privacy voorwaarden niet geäccepteerd zijn óf dat er onder de instellingen in de App wat vinkjes verdwenen zijn (Instellingen -> Mobiele onlinediensten)?

De routeplanner in de VW App maakt overigens ook gebruik van Google Maps >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 08-09-2025 14:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:28
De VW app liet bij mij ook een leeg scherm zien bij de kleuze voor de navigatiepijl. Nu ineens weer in orde. Geen idee waarom wel/niet, maar misschien een relatie met het wisselen van de 'Gebruiker' in de auto?
Als mn vrouw met de ID7T weg is en zij kiest haar eigen gebruiker dan heb ik zeer beperkte opties in de app. Er staat dan 'Beperkte diensten'. Kan bijvoorbeeld ook geen lokatie zien. Er staat dan 'Wij kunnen het alleen weergeven als de motor...' En dan niks. Ik weet dus niet wat er nog meer moet staan. Heb nu geen idee waar mn ID7T is...Heb nu wel een route naar de auto gestuurd, ben benieuwd of mn vrouw er straks wat over roept.

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09:18
A.Geerts schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:47:
[...]

Volgens de dealer had het met sw op de trekhaakmodule te maken. Geen idee of dat klopt maar dat krijg ik te horen.
Als ik hem even help komt hij mee, anders blijft de trekhaak ook ingeklapt...
Pagina: 1 ... 61 ... 99 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1