Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raised
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14:15
StenilsoN schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:41:
[Afbeelding]

Net twee weken oud en met nog geen 700km op de teller kreeg ik gisteren deze foutmelding. De hele bedieningsunit in de bestuurders deur deed niks meer (ramen/spiegels etc). Vandaag even bij de dealer langs geweest. Terwijl ik daar net zat te wachten werd ik door Volkswagen gebeld dat ze een storing in de auto hadden geconstateerd. Dat vond ik dan wel weer een mooie proactieve service.

Blijkbaar was de Duitse productiemedewerker die aan mijn auto heeft gewerkt niet helemaal wakker. Stekker van de bedieningsunit zat los 🤔.
Zelfde hier, dinsdag voor langsgeweest bij dealer, die hebben de unit gedisconnect en daarna weer de stekker vastgezet en toen deed de hele unit het opeens weer. Fijn dat ik niet de enige ben, wel jammer dat ze in Emden blijkbaar geen stekkers in elkaar kunnen drukken...

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:05
marijn0001 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:20:
Hallo,

Ik heb inmiddels 25.000 km gereden met mijn ID.7 ben er over het algemeen zeer over te spreken. Heb alleen af en toe van die vage bugs die dan na verloop van tijd weer verdwijnen. Nu een zeer irritante, ik ben 2 dagen geleden met de boot van Zweden naar Duitsland gegaan. Bij het oprijden van de boot werkte alles nog naar behoren maar eenmaal aangekomen in Duitsland kon ik geen verbinding meer maken met internet. Dit betekende dat de navigatie geen realtime informatie meer kon tonen wat erg vervelend was maar ook de app kan ik niet meer gebruiken. Ik vermoed dat dit te maken heeft met roaming op internationale wateren en dat er misschien iets is geblokkeerd. Ik zie namelijk wel het icoontje voor 3g en de wereldbol maar die zijn beide grijs. Ik heb de auto inmiddels gereset maar kan nu helemaal geen gebruiker meer toevoegen want dan heb ik een internet verbinding nodig... Ook via de wifi lukt dit niet. Inmiddels heb ik contact opgenomen met Volkswagen maar die hebben pas tijd ergens in november. Al met al erg teleurgesteld in de service van Volkswagen. Komt dit bekend voor en zijn er misschien nog andere opties die ik zou kunnen proberen om de verbinding weer te activeren?
Hier hetzelfde probleem na boot van Noorwegen naar Denemarken. Heb je al een oplossing of wordt het afspraak bij de dealer?

• Steersman
  • Laatst online: 25-08 15:59
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 21-08-2025 11:04 . Reden: Werving op deze manier is niet toegestaan, zoals beschreven in de AV (die je geaccepteerd hebt) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijn0001
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 22:31
AartJW schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:56:
[...]

Hier hetzelfde probleem na boot van Noorwegen naar Denemarken. Heb je al een oplossing of wordt het afspraak bij de dealer?
Ik heb inmiddels een afspraak kunnen maken voor begin september. Ik ben van plan om nog even te bellen met Volkswagen omdat ik toch het gevoel heb dat ze dit ook op afstand moeten kunnen activeren. Mocht dat mogelijk zijn op afstand zal ik het hier ook nog even posten.

• AartJW
marijn0001 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Ik heb inmiddels een afspraak kunnen maken voor begin september. Ik ben van plan om nog even te bellen met Volkswagen omdat ik toch het gevoel heb dat ze dit ook op afstand moeten kunnen activeren. Mocht dat mogelijk zijn op afstand zal ik het hier ook nog even posten.
Ja graag. _/-\o_ Heb de zekering eruit gehaald maar maakt geen verschil. Thanks als het hier deelt. Ga de dealer morgen bellen als ik thuis ben ook ivm de speaker die bromt bij lage tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08 07:22
marijn0001 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Werkt het eruit halen van de zekering en er weer terug in stoppen niet?
Ooit moeten doen voor de ID4 om hem weer online te krijgen.

Zekering F19 dacht ik...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marijn0001
  • Laatst online: 30-08 22:31
Vinslo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:54:
[...]

Werkt het eruit halen van de zekering en er weer terug in stoppen niet?
Ooit moeten doen voor de ID4 om hem weer online te krijgen.

Zekering F19 dacht ik...
Ja, de zekering was de truc. Het was even schrikken want na het erin doen van de zekering en starten van de auto was er helemaal geen ontvangst meer. Maar een halfuur later nogmaals geprobeerd en toen maakte die zowaar weer verbinding. Ik had eerder al de zekeringen bekeken maar dat was de verkeerde zekeringbox (onder de motorkap) en ze zaten dus links van het stuur (logisch). Nu dus inderdaad de F19 zekering er een paar minuten uitgehaald daarna geprobeerd te verbinden waarbij, logischerwijs, een foutmelding gaf. Maar zo wist ik in ieder geval dat het de juiste zekering was. Daarna zekering er weer in gedaan werkte in eerste instantie helemaal niet meer. Maar na ongeveer een halfuur nogmaals geprobeerd en nu kan ik weer verbinding maken via de app. Bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
johansen schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:49:
[...]

Dankjewel!

Ik heb ook juist de tabel in de deur gebruikt. Bij mij staat daar toch echt 3,0 op de achterbanden met volle auto. Wel gek als er bij jou iets anders staat. Ik heb de gewone pro, die is ‘slechts’ 2095 kg ledig gewicht 🫣. Misschien dat dat nog een verschil maakt…

Ik ben er zelf inderdaad eerst even gaan zitten en het viel me juist best mee hoor. Ik heb mijn kinderen ook niet horen klagen. Zo zitten ze iig niet teveel onderuitgezakt 😅
Ik heb voor/achter/licht/zwaar altijd 2,9 bar met een Tourer Pro S uit okt/nov 2024.
Vandaar dat ik het zo raar vond dat je er meer lucht in gedaan had omdat je 'op reis' ging en veel bepakking had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koWKnAXbnZDtiFYfgtA6RDclJZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h4O1yyN0GLOM1XSC280ABSf6.png?f=fotoalbum_large

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AartJW
marijn0001 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:03:
[...]

Ja, de zekering was de truc. Het was even schrikken want na het erin doen van de zekering en starten van de auto was er helemaal geen ontvangst meer. Maar een halfuur later nogmaals geprobeerd en toen maakte die zowaar weer verbinding. Ik had eerder al de zekeringen bekeken maar dat was de verkeerde zekeringbox (onder de motorkap) en ze zaten dus links van het stuur (logisch). Nu dus inderdaad de F19 zekering er een paar minuten uitgehaald daarna geprobeerd te verbinden waarbij, logischerwijs, een foutmelding gaf. Maar zo wist ik in ieder geval dat het de juiste zekering was. Daarna zekering er weer in gedaan werkte in eerste instantie helemaal niet meer. Maar na ongeveer een halfuur nogmaals geprobeerd en nu kan ik weer verbinding maken via de app. Bedankt allemaal!
Ja hier werkt de truc met zekering F19 ook! Zekering er 10min uit en bij de auto weglopen en sleutels buiten bereik houden. Daarna boel opstarten en reset gedaan van infotainment en even wachten en alles komt weer online.

Hierbij wat foto's ter begeleiding (onder de motorkap vind je nog een zekeringkast met een zekeringstangetje):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pOzENWQfWZ7Z4p4hWL-dcyaeuI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQNjzqUJ4nlWOZVKFoQLNBwb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWhu7-mXOKlOdD_GdMIReE112MY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLIocjPnR8kELz9U9kt4Dadx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuPLiMNi71XKMx_X551ceM2z6tE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7FVBZ5vR8krNFgSeFbeKn9A.jpg?f=fotoalbum_tile

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:17
True schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:42:
[...]

Ik heb voor/achter/licht/zwaar altijd 2,9 bar met een Tourer Pro S uit okt/nov 2024.
Vandaar dat ik het zo raar vond dat je er meer lucht in gedaan had omdat je 'op reis' ging en veel bepakking had.

[Afbeelding]
Mijn Tourer Pro Limited Edition uit aug 2025 heeft deze bandenspanning tabel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FEjelv2rhv9c9iiPGM9DLEfOvu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPxxzRz3qSGojXWYqlBaCLpm.jpg?f=fotoalbum_large

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zal wel het verschil tussen de Pro en de Pro S zijn (ivm accugewicht)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ja, waarschijnlijk. Ik heb hetzelfde als True.
Voor de vakantie dus op 3 bar gezet. ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RGS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 23:56

RGS

RGS schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:11:
Ik heb sinds een aantal weken dagelijks steeds 2 meldingen tijdens het rijden:

- storing: dynamische bochtenverlichting
- storing: dempers

Alleen al gisteravond kwam deze set meldingen al 5 x. Na een tiental minuten verdwijnen deze 2 meldingen weer van het scherm (en worden de meldingen weer OTA doorgestuurd naar de werkplaats).
Gisteren heeft de ID7 GTX de hele dag bij de werkplaats gestaan maar die kunnen (natuurlijk) niets vinden.

Komt iemand dit bekend voor of heeft er ook last van?
Na 3x in de garage te zijn geweest de afgelopen weken lijkt het te zijn opgelost. Zowel de frontcamera A05 als de niveausensor van de dempers zijn vervangen.

Mocht je deze meldingen veelvuldig krijgen dan weet je waar dit aan kan liggen 👍

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Laatst online: 30-08 13:59
Goedemorgen! Ik heb gisteren mijn Pro Limited Tourer op mogen halen en wat is het een mooie wagen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlBLHKzxhQmyad6bsUdeFWbAqps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8olm5uDE0g9Lm41GWxvF6rh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDvtTorxd1qh9Or5TM7GXCUkiMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liB4ZpOpdzNlBYzSuuAsBdUh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben nog alle opties en instellingen aan het ontdekken maar eerste paar kilometers zijn gemaakt!

Groetjes van G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-08 08:19
Toch leuk een auto waar je zelf problemen aan kunt oplossen >:)

Wel vreemd het bandenspanning verschil tussen een S en niet S uitvoering. Zo groot kan dat accugewicht nooit zijn, als we recht evenredig door rekenen met capaciteit dan is dat ~8% meer accu maar bandenspanning is dan het dubbele verschil in basis stand????

Even opgezocht, het gewicht verschil is nog geen 2%.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Surfroy01 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:23:

Wel vreemd het bandenspanning verschil tussen een S en niet S uitvoering. Zo groot kan dat accugewicht nooit zijn, als we recht evenredig door rekenen met capaciteit dan is dat ~8% meer accu maar bandenspanning is dan het dubbele verschil in basis stand????

Die snap ik ook niet, een 5 personen + bagage Pro is zwaarder dan een 2 personen Pro S. Het zou willen met verdeling van het gewicht te maken hebben, maar ik vind het wel ietwat eigenaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aesch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 17:41
Loompie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:02:
[...]

660 per maand obv 15k km/jaar bij 36 maanden.
Ik ben erg benieuwd naar hoe je vergeleken hebt met de TCO. Ik ben me ook aan het oriënteren op een id7 tourer en kom er niet helemaal uit.
Als ik privé aanschaf (pro S limited met pakketten) = ~62k + 2k winterband set + 15k (60 maanden verzekering en MRB) = 79k. 5 jaar onderhoud zit er bij.

Doe ik dan 5 jaar private lease = 809 (wat de vw berekening geeft bij mij met gelijke parameters) = 48.450.

Begrijp ik dan goed dat je met een restwaarde van 30k precies gelijk uitkomt, is de restwaarde lager zou je beter private lease doen en vise versa.

Of mis ik iets cruciaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
Surfroy01 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:23:

Ik denk niet dat het aan het verschil tussen S en niet S ligt, maar mogelijk zitten er simpelweg andere banden onder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Vinslo schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Ik denk niet dat het aan het verschil tussen S en niet S ligt, maar mogelijk zitten er simpelweg andere banden onder?
Bandendruk is altijd afhankelijk van het model en nooit van de banden zelf*.
Als je een band stuk rijdt of na 60k km alleen de achteras laat vervangen krijg je dan twee stickers met verschillende bandendruk? Zoiets heb ik nog nooit gezien, 100% modelafhankelijk.

*uitzondering is natuurlijk de maximumdruk die de fabrikant bij de banden meegeeft, maar zoveel ga je er nooit in doen in een personenauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
True schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:59:
[...]

Bandendruk is altijd afhankelijk van het model en nooit van de banden zelf*.
Als je een band stuk rijdt of na 60k km alleen de achteras laat vervangen krijg je dan twee stickers met verschillende bandendruk? Zoiets heb ik nog nooit gezien, 100% modelafhankelijk.

*uitzondering is natuurlijk de maximumdruk die de fabrikant bij de banden meegeeft, maar zoveel ga je er nooit in doen in een personenauto.
Goed punt. Maar verschillen tussen 19-20-21 inch kunnen toch wel effect hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Vinslo schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:03:
[...]

Goed punt. Maar verschillen tussen 19-20-21 inch kunnen toch wel effect hebben?
Dat zou in theorie kunnen, maar ik heb er 19" onder en mijn ervaring is, minder rubber, hogere advies bandenspanning. Dus dan zou ik de 2,9 bar niet mee kunnen verklaren.
Iemand met een Tourer Pro S i.c.m. 20" of 21" die eens kan zeggen wat er op zijn/haar bandenspanningsticker staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:55

The Legend

*Plop*

aesch schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:28:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar hoe je vergeleken hebt met de TCO. Ik ben me ook aan het oriënteren op een id7 tourer en kom er niet helemaal uit.
Als ik privé aanschaf (pro S limited met pakketten) = ~62k + 2k winterband set + 15k (60 maanden verzekering en MRB) = 79k. 5 jaar onderhoud zit er bij.

Doe ik dan 5 jaar private lease = 809 (wat de vw berekening geeft bij mij met gelijke parameters) = 48.450.

Begrijp ik dan goed dat je met een restwaarde van 30k precies gelijk uitkomt, is de restwaarde lager zou je beter private lease doen en vise versa.

Daar komt het wel op neer volgens mij. Ik heb vorig jaar dat sommetje gemaakt, maar toen was de PL prijs veel hoger. Met de huidige PL prijzen en afschrijving zou PL evenduur goedkoper kunnen zijn. Daarbij kan een overweging zijn dat je met PL het afschrijvingsrisico afdekt. Tegelijkertijd kan het zijn dat de ID7 minder hard afschrijft dan gemiddeld (kennelijk is dat ook de verwachting van VW, waarom zou je anders zulke lage leaseprijzen hanteren). Maar dat is natuurlijk ook wensdenken van mij als privé koper :P Wat me wel een dingetje lijkt: je least nu heel goedkoop (relatief) een ID7, maar wie zegt dat je bij einde looptijd tegen eenzelfde prijs een vergelijkbaar model kunt krijgen? Als de ID7 dan onverwachts veel minder blijkt af te schrijven, kan het alsnog onvoordelig uitpakken. Maar dat zijn een boel als en maar’en :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
The Legend schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Daar komt het wel op neer volgens mij. Ik heb vorig jaar dat sommetje gemaakt, maar toen was de PL prijs veel hoger. Met de huidige PL prijzen en afschrijving zou PL evenduur goedkoper kunnen zijn. Daarbij kan een overweging zijn dat je met PL het afschrijvingsrisico afdekt. Tegelijkertijd kan het zijn dat de ID7 minder hard afschrijft dan gemiddeld (kennelijk is dat ook de verwachting van VW, waarom zou je anders zulke lage leaseprijzen hanteren). Maar dat is natuurlijk ook wensdenken van mij als privé koper :P Wat me wel een dingetje lijkt: je least nu heel goedkoop (relatief) een ID7, maar wie zegt dat je bij einde looptijd tegen eenzelfde prijs een vergelijkbaar model kunt krijgen? Als de ID7 dan onverwachts veel minder blijkt af te schrijven, kan het alsnog onvoordelig uitpakken. Maar dat zijn een boel als en maar’en :+
Dit: "kennelijk is dat ook de verwachting van VW, waarom zou je anders zulke lage leaseprijzen hanteren" is 100% marketing/sales praat. Dit komt gewoon door de verplichting om x% EVs te verkopen, maar dat komt raar over als argument bij de koper/leaser dus hanteren ze 'we verwachten een hogere restwaarde' wat natuurlijk heerlijk praat als sales.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-08 08:19
True schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:10:
[...]

Dat zou in theorie kunnen, maar ik heb er 19" onder en mijn ervaring is, minder rubber, hogere advies bandenspanning. Dus dan zou ik de 2,9 bar niet mee kunnen verklaren.
Iemand met een Tourer Pro S i.c.m. 20" of 21" die eens kan zeggen wat er op zijn/haar bandenspanningsticker staat?
Lijkt mij sterk dat de sticker mee verandert met de velg maat. Vaak heb je op de sticker daa voor diverse velgmaten. Omdat dezelfde auto met verschillende maten af fabriek geleverd kan worden. Maar hier dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

True schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:14:
[...]

Dit: "kennelijk is dat ook de verwachting van VW, waarom zou je anders zulke lage leaseprijzen hanteren" is 100% marketing/sales praat. Dit komt gewoon door de verplichting om x% EVs te verkopen, maar dat komt raar over als argument bij de koper/leaser dus hanteren ze 'we verwachten een hogere restwaarde' wat natuurlijk heerlijk praat als sales.
Zou goed kunnen, maar als het alleen om EV-afzet zou gaan, waarom dan niet gaan stunten met de ID3, 4 of 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
The Legend schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:09:
[...]

Zou goed kunnen, maar als het alleen om EV-afzet zou gaan, waarom dan niet gaan stunten met de ID3, 4 of 5?
Ingezet op productie voor de ID.7 me dunkt. En voor die modellen zijn ook wel LE modellen meen ik of hé de ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
[...]

Ik heb dezelfde sticker als StenilsoN met 19", maar wel met een non-tourer en non-S.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Vinslo schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Ik heb dezelfde sticker als StenilsoN met 19", maar wel met een non-tourer en non-S.

8)7
Hij heeft ook een Pro dus dat betekent enkel dat de Tourer en Limousine hetzelfde is, wat prima kan natuurlijk, dat scheelt amper qua gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-08 22:38
[...]

De iD4 en iD7 zijn respectievelijk 449 en 539. Daar zit een logische opbouw in. De iD3 is gewoon achterlijk duur. Of de 4/7 zijn gunstig geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Zoals hierboven al benoemd hebben ze het actietarief voor de PL ook voor de ID4.

De ID3 inderdaad niet. Maar ook bijvoorbeeld de ID.7 sedan niet (als ik me goed herinner), alleen de Tourer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Bij aanschaf moet je eigenlijk ook rente(verlies) rekenen. Of de financial lease rente bijvoorbeeld. Dat maakt echt flink verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aesch
JanHenk schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:45:
[...]

Bij aanschaf moet je eigenlijk ook rente(verlies) rekenen. Of de financial lease rente bijvoorbeeld. Dat maakt echt flink verschil...
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt? Anders dan de afschrijving nog verlies?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@aesch Het kapitaal van de aanschaf kost ook geld. Gemist rendement, of gemiste rente. Dat zijn eigenlijk ook (verborgen) kosten. Het meest zichtbaar wordt dat als je de aanschaf volledig gaat financieren met een lening (financial lease), daarvoor kun je gauw 6% rekenen en volgens mij krijg je bij VWPFS al gauw 9% rente voor je kiezen.

Rente(verlies) zit in je private lease verwerkt. Je hoeft je eigen geld niet aan te spreken en dat kan gewoon (blijven) renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aesch
JanHenk schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:50:
@aesch Het kapitaal van de aanschaf kost ook geld. Gemist rendement, of gemiste rente. Dat zijn eigenlijk ook (verborgen) kosten. Het meest zichtbaar wordt dat als je de aanschaf volledig gaat financieren met een lening (financial lease), daarvoor kun je gauw 6% rekenen en volgens mij krijg je bij VWPFS al gauw 9% rente voor je kiezen.

Rente(verlies) zit in je private lease verwerkt. Je hoeft je eigen geld niet aan te spreken en dat kan gewoon (blijven) renderen.
Duidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:10
raised schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:12:
[...]

Zelfde hier, dinsdag voor langsgeweest bij dealer, die hebben de unit gedisconnect en daarna weer de stekker vastgezet en toen deed de hele unit het opeens weer. Fijn dat ik niet de enige ben, wel jammer dat ze in Emden blijkbaar geen stekkers in elkaar kunnen drukken...
Enig idee hoe en waar ze dit gedaan hebben? Als anderen (misschien ikzelf) deze storing krijg kunnen we/ze het dan zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
RandomNick schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:08:
[...]

Enig idee hoe en waar ze dit gedaan hebben? Als anderen (misschien ikzelf) deze storing krijg kunnen we/ze het dan zelf oplossen.
Je wilt echt niet met een nieuwe auto zelf de bekleding los gaan maken en/of andere deur delen in het zicht om iets op te lossen wat in de fabriek goed had moeten zijn.
Als zoiets niet werkt ga je terug met je auto en ga je gewoon stampij maken dat je afleverkosten betaald voor een auto waarbij ze zelf niet eens gecontroleerd hebben of het werkt.

Ze maken maar tijd voor je als je hagelnieuwe auto niet naar wens is binnen een week na levering. Dan ga je toch niet zelf lopen prutsen? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Iemand ervaring met de Zonweringset Tourer (14B064365) ?

Is dat de moeite waard, of kan ik beter bij Carshades of Sonniboy shoppen? (Al heeft die laatste ze nog niet in het assortiment volgens mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:26

resusaapje

h less

[...]
Alleen de GTX heeft (af fabriek) eventueel 21". De andere modellen maximaal 20".

Maar een hoger druk bij meer inches is blijkbaar alvast niet het geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIJ_5mqQrv_L6Ktr2giura1Divc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRKZ46CRHOMhe8ejllsTOJOc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door resusaapje op 22-08-2025 13:07 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:03:
[...]

Alleen de GTX heeft (af fabriek) eventueel 21". De andere modellen maximaal 20".

[Afbeelding]
0,6 bar verschil tussen lichte of zwarte bepakking op de achteras met 21" vind ik best nog wel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:31:
[...]

0,6 bar verschil tussen lichte of zwarte bepakking op de achteras met 21" vind ik best nog wel veel.
Mwa, ik rij nooit zo zwaar beladen ;)

Opmerkelijker vind ik het verschil tussen de Pro S en de hele rest van de line-up

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57
[...]

15k voor wegenbelasting (gaat omhoog per 1-1) en nieuwwaarde verzekering lijkt me weinig voor 5 jaar.

5 jaar gratis OH voorwaarden;

De Volkswagen ID. modellen die in Nederland verkocht zijn, krijgen standaard tot 5 jaar gratis onderhoud⁠1. Dit betekent dat de eerste service-inspecties geheel kosteloos zijn⁠2. Je kunt bij elk officieel Volkswagen servicepunt terecht voor de kosteloze service-inspecties. Slijtagedelen zoals banden, remmen en ruitenwissers vallen buiten de kosteloze service-inspecties. Neem contact op met je dichtsbijzijnde dealer om te kijken jij nog gebruik kan maken van een gratis service-inspectie.

Dus wel de inspecties maar niet de slijtagedelen voor 5 jaren.

En zoals gezegd zit je geld vast.

VW wil vooral veel verkopen ivm de EU boetes en vergroten van de klant base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-08 22:13
resusaapje schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:03:
[...]

[Afbeelding]
Mijn Pro Business Tourer heeft 20 inch velgen en Pirelli Cinturato P7 banden van:
Voor 235 / 45
Achter 255 / 40

En deze sticker zit op de deur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOdz5AOhNr67mbbmxWxXf4ZTnAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcU9FUWIqQdPUjGABZGgVpFN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Wat een vreemde situatie

Bij normale belasting:
True: Tourer Pro S 19" 2,9 - 2,9
Poppenbaas: Tourer Pro S 2,9 - 2,9
StenilsoN: Tourer LE 2,5 - 2,5
Vinslo: Limo Pro 2,5 - 2,5
johansen: Tourer Pro 20" 2,5 - 2,5
Resus: Tourer GTX 19" 2,5 - 2,5
Resus: Tourer GTX 21" 2,5 - 2,5

Wat is er anders aan de Pro S tov de Pro en de GTX dat je 15% hogere bandenspanning nodig hebt?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:50
De S staat voor Spanning

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:41:
Wat een vreemde situatie
Wat is er anders aan de Pro S tov de Pro en de GTX dat je 15% hogere bandenspanning nodig hebt?
T.b.v. de leesbaarheid:
NaamModelAccuVelgSpanning voorSpanning achter
TrueTourerPro S19"2,92,9
PuppetmasterTourerPro S19"2,92,9
StenilsoNTourerPro LE19"2,52,5
VinsloLimousinePro19"2,52,5
johansenTourerPro20"2,52,5
ResusTourerGTX19"2,52,5
ResusTourerGTX21"2,52,5
Pro tip: https://tableconvert.com/bbcode-generator alleen even: border=1 toevoegen in de table tags.

[ Voor 8% gewijzigd door True op 23-08-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:10
True schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:32:
[...]

Je wilt echt niet met een nieuwe auto zelf de bekleding los gaan maken en/of andere deur delen in het zicht om iets op te lossen wat in de fabriek goed had moeten zijn.
Als zoiets niet werkt ga je terug met je auto en ga je gewoon stampij maken dat je afleverkosten betaald voor een auto waarbij ze zelf niet eens gecontroleerd hebben of het werkt.

Ze maken maar tijd voor je als je hagelnieuwe auto niet naar wens is binnen een week na levering. Dan ga je toch niet zelf lopen prutsen? 8)7
Technisch heb je gelijk, maar ik heb met de Enyaq diverse dingetjes gehad in de laatste jaren (van de week nog een ritje heen en weer om een laadklepje te vervangen dat de dealer zelf beschadigd had) en die ritjes van 25min enkele reis + wachten etc zit ik niet meer zo op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:17
True schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:05:
[...]

T.b.v. de leesbaarheid:
TrueTourerPro S19"2,92,9
PuppetmasterTourerPro SOnbk.2,92,9
StenilsoNTourerLEOnbk.2,52,5
VinsloLimousineProOnbk.2,52,5
ResusTourerGTX19"2,52,5
ResusTourerGTX21"2,52,5
Pro tip: https://tableconvert.com/bbcode-generator alleen even: border=1 toevoegen in de table tags.
Ik heb Tourer Pro Limited Edition met 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-08 16:21
Na paar weken geleden testrit te hebben gedaan met de IX2, zonet met de ID7 gereden.
In vergelijking met de BMW veel meer comfort, zowel qua zitting, zachtheid, trekkracht. Die BMW reed echt keihard, waar elk putje een schok en beleving gaf.

Enige waar ik minder over te spreken ben, is de enorm belabberde kwaliteit van de camera, en ook de HUD is in vergelijking met mijn huidige wagen (DS4) en de BMW maar matig qua scherpte.

Onder de streep gaat de voorkeur wel zeker uit naar de ID7. Het zou de bussines sport (BE) in Kings Red worden Leasing prijzen zijn quasi gelijk, in september valt de definitieve beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Asomers schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:57:
Na paar weken geleden testrit te hebben gedaan met de IX2, zonet met de ID7 gereden.
In vergelijking met de BMW veel meer comfort, zowel qua zitting, zachtheid, trekkracht. Die BMW reed echt keihard, waar elk putje een schok en beleving gaf.

Enige waar ik minder over te spreken ben, is de enorm belabberde kwaliteit van de camera, en ook de HUD is in vergelijking met mijn huidige wagen (DS4) en de BMW maar matig qua scherpte.

Onder de streep gaat de voorkeur wel zeker uit naar de ID7. Het zou de bussines sport (BE) in Kings Red worden Leasing prijzen zijn quasi gelijk, in september valt de definitieve beslissing.
Eens met de camera, dat kan echt veel beter (zoals op de vorige generatie VAG .. waarom VW .. waarom ?), maar de HUD is bij mij gewoon scherp had je die wel goed afgesteld en was het niet toevallig een demo auto waar het projectorglas vies was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
True schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:02:
[...]

Eens met de camera, dat kan echt veel beter (zoals op de vorige generatie VAG .. waarom VW .. waarom ?), maar de HUD is bij mij gewoon scherp had je die wel goed afgesteld en was het niet toevallig een demo auto waar het projectorglas vies was?
Zelf mijn Peugeot had 9jaar geleden betere kwaliteit 😅. Jammer voor een flagship en wagen van deze catalogus waarde.

Betreft HUD, je kan wel eens gelijk hebben. het was idd een pure demowagen.
Ik had maar een uurtje en wou zoveel mogelijk rijden, en functies zoals acc, travel assist uittesten, waardoor ik niet naar de instellingen heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
[...]

T.b.v. de leesbaarheid:
TrueTourerPro S19"2,92,9
VinsloLimousineProOnbk.2,52,5
ResusTourerGTX19"2,52,5
ResusTourerGTX21"2,52,5
Voor mij ook 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Asomers schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:57:
Testgereden met een ID.7 met DCC?
Ik kom zelf van bmw en ik vind de ID.7 (zonder DCC) bij momenten een echter stuiterbak i.v.m. mijn bmw :|
Echt op het onaangename af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
stanny schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:38:
[...]

Ik kom zelf van bmw en ik vind de ID.7 (zonder DCC) bij momenten een echter stuiterbak i.v.m. mijn bmw :|
Als de met DCC 'comfort' optie exact de instelling is zonder DCC dan kun je met DCC dus nog iets meer comfort (lees deinend slagschip) of veel sportiever rijden (lees je voelt elke hobbel als je maximaal sportief instelt).
Ik heb mijn auto op individual dan ook net iets sportiever dan 'comfort' afgesteld en dat rijdt echt heerlijk. De 'comfort' stand is ook zeker niet verkeerd. Maar ik merk absoluut het verschil en gebruik zeker buiten Nederland de slider nog wel eens. Ook op de amper-verharde wegen in het buitengebied is het fijn om de auto op wat meer comfort te zetten, met gaten in een zandweg bijv. dan kun je daar rustig een beetje op doorrijden zonder dat je constant tegen het dak aan zit.

Welke BMW heb jij gereden dan? Destijds was mijn proefrit in een i4 (i5 was nog niet op de markt) dramatisch qua onderstel/wegligging waarbij ik voor de rijdersauto totaal geen weggevoel had, ik zou verplicht het sportonderstel moeten nemen voor een goede rijervaring en heb toen maar direct bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
stanny schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:38:
[...]

Neen, was zelf nog zonder DCC.
Enkele slechte stukken weg gereden, die we ook met BMW hadden gedaan en was dag en nacht verschil. De IX2 (met M sport pack) was echt keihard. Oke, wegligging lag daardoor wel beter in de bochten dan de VW, je zal er meer kunnen mee 'smijten' , maar de vw gaf een algemeen een rustgevender gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
True schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:45:
[...]

Als de met DCC 'comfort' optie exact de instelling is zonder DCC dan kun je met DCC dus nog iets meer comfort (lees deinend slagschip) of veel sportiever rijden (lees je voelt elke hobbel als je maximaal sportief instelt).
Ik heb mijn auto op individual dan ook net iets sportiever dan 'comfort' afgesteld en dat rijdt echt heerlijk. De 'comfort' stand is ook zeker niet verkeerd. Maar ik merk absoluut het verschil en gebruik zeker buiten Nederland de slider nog wel eens. Ook op de amper-verharde wegen in het buitengebied is het fijn om de auto op wat meer comfort te zetten, met gaten in een zandweg bijv. dan kun je daar rustig een beetje op doorrijden zonder dat je constant tegen het dak aan zit.

Welke BMW heb jij gereden dan? Destijds was mijn proefrit in een i4 (i5 was nog niet op de markt) dramatisch qua onderstel/wegligging waarbij ik voor de rijdersauto totaal geen weggevoel had, ik zou verplicht het sportonderstel moeten nemen voor een goede rijervaring en heb toen maar direct bedankt :+
Een 3 touring, diesel dus.
Is het dan ergens juist te stellen dat EVs sowieso meer neigen te stuiteren? Door het hogere gewicht lijkt me dat ergens nog logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
Asomers schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:14:
[...]

Neen, was zelf nog zonder DCC.
Enkele slechte stukken weg gereden, die we ook met BMW hadden gedaan en was dag en nacht verschil. De IX2 (met M sport pack) was echt keihard. Oke, wegligging lag daardoor wel beter in de bochten dan de VW, je zal er meer kunnen mee 'smijten' , maar de vw gaf een algemeen een rustgevender gevoel.
Over het algemeen ben ik tevreden hoor, er zijn gewoon stukken weg waar ik met men bmw rustig over kon cruisen en waar ik nu best wel dooreen geschud word…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
stanny schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:02:
[...]

Een 3 touring, diesel dus.
Is het dan ergens juist te stellen dat EVs sowieso meer neigen te stuiteren? Door het hogere gewicht lijkt me dat ergens nog logisch.
Ben je een Belg? In dat geval zal ik DCC sowieso aanraden. :P

zie: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

[ Voor 10% gewijzigd door True op 22-08-2025 21:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
True schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:17:
[...]

Ben je een Belg? In dat geval zal ik DCC sowieso aanraden. :P

zie: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Ik kan niet wachten tot ze het kilometerrijden hier invoeren zodat we eindelijk over biljartlakens kunnen glijden /s :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loompie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:33
Eikkie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:28:
[...]

Heb je nog overwogen om de lease voor 5 jaar vast te zetten? Gezien de huidige actieprijs.
Ja, heb allerlei looptijden aangevraagd, prijzen waren bij gelijkblijvende kilometrage:
- 663 euro bij 24 maanden
- 660 euro bij 36 maanden
- 650 euro bij 48 maanden

Ik ken mezelf, na circa 3 jaar begint het te kriebelen en gaat het hart harder kloppen om te gaan zoeken naar een nieuwe (of eerder: andere/mag ook jong 2e hands zijn) bolide met veelal verbeterde specs (qua prijs vs range/laadsnelheid/ruimte/tech/etc). En de daling van de prijs per maand vond ik niet interessant genoeg om mezelf langer vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loompie
JanHenk schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:29:
[...]

Oké, dat is een koopje. Als ik jouw wagen invul in de configurator krijg ik 693 p/mnd, dus jouw offerte is goedkoper dan de configurator.

Bij mij was het echter andersom. 782 in de configurator en 801 op de offerte.

Geen idee waar dat verschil in zit, om eerlijk te zijn.
2 zaken spelen mijns inziens een rol dat er verschillen kunnen bestaan:
- onderhandelde prijs/korting bedingen
- provinciaalse opcenten

Die 2e is best significant qua verschillen: in de regio Zuid Holland waar ik woon, ligt deze een stuk hoger dan op andere plekken. Merkte ik bij de dealer toen hij verbaasd keek waarom ik op de configurator op 696 euro uitkwam (bij hem 696 op zijn systeem, op VW online zelf 691…). Ging zomaar tientjes omlaag toen hij een andere regio invoerde.

Ik denk dat dit ook andersom kan werken afhankelijk van de regio duurder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loompie
[...]

Wat ik heb gedaan:
- aanname dat de restwaarde van 5 jaar 50% van de aanschafprijs is (gunstiger dan je nu ziet bij generatie 2020-2023 van circa 50-60k kostende auto’s, zie Tesla 3/Y, EV6, Enyaq, etc). En de afschrijving vervolgens over 5 jaar omgeslagen
- MRB
- verzekering conform mijn specs (casco)
- 500 euro jaarlijkse kosten (omgeslagen over looptijd) ivm banden slijtage, etc
- 1,8% gederfde rentekosten (je stopt 60k eigen geld erin), als je dit zou beleggen dan uiteraard mogelijk stuk hoger %

Ditzelfde kun je ook doen als je over 3 of 4 jaar de TCO wil berekenen.

Uiteraard is de afschrijving veruit de grootste kostenpost en normaliter gedraagt die afschrijving zich exponentieel dalend de eerste jaren. Anders gezegd: in de eerste jaren schrijf je verhoudingsgewijs het meeste geld af.

En hoe duurder de auto, hoe erger dit is: de markt voor een dikke EV van 2 jaar die nog 80k kost, is klein. Kijk maar eens naar de 2e hands prijzen van de BMW iX, Mercedes EQS, Audi Q8 etron, etc.

Inderdaad: als private lease prijs dan lager is dan de omgeslagen TCO per maand bij gelijke looptijd, dan ben je met private leaseprijs voorcalculatorisch goedkoper uit.

Uiteraard hangt dat sterk af van de daadwerkelijke afschrijving, wat jouw wensen zijn (korter/langer rijden met de EV), etc.

Bij mij speelde mee dat ik het risico op sterker dan verwachte afschrijving bij private lease (tov privé aanschaf) nu niet draag: de laatste jaren lijkt dat de verstandige keuze te zijn bij nieuwe EVs omdat de restwaarde harder daalde dan vooraf door OEM’ers aangenomen en de concurrentie/technologische ontwikkeling bij EVs (accuprijzen/verbruik en dus range) vol bezig is.

De VW ID7 Pro S heeft een WLTP range van 682 km ofzo. Mijn huidige EV6 LR 520 km en dat was toen als totaal pakket (vs prijs) echt top in 2022…. Nu is dat normaal en is 650-700 km range de norm aan het worden, zo lijkt het. En dat drukt de restwaarde van mijn EV6: nieuwprijs 56k in 2022 en actuele restwaarde rond 30-31k = circa 44% afschrijving in 3 jaar…

[ Voor 22% gewijzigd door Loompie op 23-08-2025 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001

Tarin

Just plain weird.

Ik kreeg eergisteravond een kleine 5 minuten nadat ik met bijna 80% SoC van huis weggereden ben, vlak (5 meter) voor ik stil moest staan voor een stoplicht een gele/oranje foutmelding met vrij veel tekst in het kleine schermpje: het zou niet mogelijk zijn het resterende bereik te berekenen, en ik moest maar een werkstatt opzoeken.
Bij het stoplicht even het contact uitgedaan en de boel weer gestart, foutmelding weg; ritje afgemaakt zonder problemen (zelfs zonder betrouwbaar berekend rest bereik ging die 50km wel lukken met een SoC van 80%.
Ik weet helaas niet de exacte bewoording van de melding, het was vrij veel tekst en ik wilde graag voor het stoplicht op groen sprong weten of ik door kon rijden.. hebben jullie deze melding wel eens gezien? Ik heb op restbereik en Restreichweite gezocht en gegoogled, maar dan krijg je vooral info de algehele range met volle batterij..

Mogelijk heeft het te maken met het gedrag bij laden/filmpje wat ik eerder deze week postte, dus ik wilde er wel komende week even over met de dealer waar hij in onderhoud is (zakelijke lease) bellen, zonder veel hoop na alle verhalen hier van werkplaatsen die pas maanden later tijd hebben, en (eigen ervaring van) weinig technische kennis als je semi-spontaan langskomt met een concrete vraag.

Krijg ik gistermiddag een mailtje van die dealer, dat ze via We connect de tip hadden doorgekregen dat onze auto een gele waarschuwing had weergegeven en of ik tijd heb morgenvroeg langs te komen. Misschien hebben ze hier in het midden van Duitsland minder te doen, of hebben al die technici eindelijk hun vervolgopleiding elektrische auto's afgesloten?

Ik ben in elk geval benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 23-08-2025 08:27 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loompie
[...]

Ik dacht dat nu ook de ID3 en ID4 scherp in de markt staat met de Limited Edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Sinds gisteravond probleem met de noodhulp, GPS werkt niet en navigatie denkt dat ik hemelsbreed een kilometer verder ben, ook geen internet. Slimme auto wordt domme auto.

Ben ik de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loompie
The Legend schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Uiteindelijk is PL vs aanschaf een super persoonlijke keuze. Mijn vriendin denkt hier heel anders over dan ik: die vindt schuld niet fijn (zo min mogelijk afhankelijk zijn financieel van derden) en ziet een auto zeer rationeel als middel van A naar B dat zo min mogelijk geld moet kosten

Dus je kunt net zo goed denken om de ID7 LE privé aan te schaffen en minimaal 8-10 jaar te rijden (of zelfs oprijden). In dat geval zeer lage km kostprijs (afschrijving uitsmeren over zoveel jaar), 8 jaar batterij garantie, 10 jaar kostenloze support op ID Connect met kaart updates, etc. en dat voor een super complete grote auto met grote range 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:46:
Sinds gisteravond probleem met de noodhulp, GPS werkt niet en navigatie denkt dat ik hemelsbreed een kilometer verder ben, ook geen internet. Slimme auto wordt domme auto.

Ben ik de enige?
Ik zal het vanmiddag eens testen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Loompie schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:16:
[...]

Uiteindelijk is PL vs aanschaf een super persoonlijke keuze. Mijn vriendin denkt hier heel anders over dan ik: die vindt schuld niet fijn (zo min mogelijk afhankelijk zijn financieel van derden) en ziet een auto zeer rationeel als middel van A naar B dat zo min mogelijk geld moet kosten

Dus je kunt net zo goed denken om de ID7 LE privé aan te schaffen en minimaal 8-10 jaar te rijden (of zelfs oprijden). In dat geval zeer lage km kostprijs (afschrijving uitsmeren over zoveel jaar), 8 jaar batterij garantie, 10 jaar kostenloze support op ID Connect met kaart updates, etc. en dat voor een super complete grote auto met grote range 😊
Dat was hier ook de overweging, door lang te rijden smeer je de eerste hoge afschrijving lang uit. De vraag is alleen hoe lang we het volhouden om te blijven rijden :P Als ik over 5 jaar met een 2030 ID7 Tourer ineens 350/400km kan rijden met de vouwwagen en in 10 minuten van 10-80% laad dan is het stiekem toch verleidelijk :P Achja, ik heb het ook gedaan omdat het nu kon, ik het leuk vind en een bijdrage wil leveren aan de transitie. Dat mag allemaal ook gewoon geld kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ben ik de enige?
Hier in Duitsland is alles netjes online. Ik reed een paar weken geleden wel volgens de gps een meter of 100 naast de straat waar ik was maar dat was de volgende dag voorbij.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Nu online
[...]

T.b.v. de leesbaarheid:
TrueTourerPro S19"2,92,9
ResusTourerGTX19"2,52,5
ResusTourerGTX21"2,52,5
Ik heb ook 19” wielen. 😊

Ik weet niet hoe een ID.7 zonder DCC rijdt, maar als dat net zo is als DCC op comfort, dan is het best een deinend schip idd. Ik heb het onderstel, via individual, op sport en de rest op op comfort, dan ligt hij net wat strakker.

Vergeleken met de ID.7 was de model 3 een skelter. Niet oncomfortabel imo, maar veel strakker en door de lagere zit sportiever rijdend.

[ Voor 11% gewijzigd door Puppetmaster op 23-08-2025 14:09 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ben ik de enige?
Ik had gisteren wel even storing SOS, maar dat was ‘s middags alweer weg. Net nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Navigatie en internet is weer op orde SOS zou nog steeds stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:21
De laatste update van de Volkswagen app (iOS) is niet echt een vooruitgang wat mij betreft.

Ik zocht een snellader in de buurt van een bestemming en er werd niets weergegeven. Ik speelde wat met de instellingen van gewenste SOC bij aankomst en prompt plant de routeplanner in de app de route naar de oorspronkelijke bestemming met op 1 min. afstand van die bestemming een 300 kW snellader. 8)7 Vervolgens kan ik met geen mogelijkheid die snellader vinden of als bestemming ingeven/opslaan.

Verder blijft het vreemd dat ik in mijn navigatiesysteem alleen km kan aangeven (tot 100km op eindbestemming) en je in de app percentages (tot 90% op eindbestemming) kan ingeven. Nogal een verschil..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:01

Johnny E

Dôh !!

Gisteren proefgereden en gevallen voor de ID.7, wat een heerlijke comfortabele auto is het!

Het betreft een jonge occasion in van mei ‘24 met net geen 15k km op de teller. Het is de Pro Business uitvoering.

Nu helaas nog ca 3 weken wachten tot levering ivm montage van de trekhaak.

Echt heel blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTNzbubzw75ZQsJ6YIH51ovHNmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62d3eZmvIeEanNl9vw9Ofcnn.jpg?f=fotoalbum_large

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08 23:04
Heeft iemand al eens meegemaakt dat alle instelling ineens gereset zijn? Precies terug naar fabrieksinstellingen zonder dat ik dit gevraagd heb.
Enkel het profiel van mezelf en van mijn vrouw heeft hij nog onthouden. Heel raar en frustrerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:52
bertbelgie schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:50:
Heeft iemand al eens meegemaakt dat alle instelling ineens gereset zijn? Precies terug naar fabrieksinstellingen zonder dat ik dit gevraagd heb.
Enkel het profiel van mezelf en van mijn vrouw heeft hij nog onthouden. Heel raar en frustrerend.
Als je de melding krijgt dat er nieuwe instellingen zijn en je bevestigt dan ging bij mij ook alles naar fabrieksinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Johnny E schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:24:
Gisteren proefgereden en gevallen voor de ID.7, wat een heerlijke comfortabele auto is het!

Het betreft een jonge occasion in van mei ‘24 met net geen 15k km op de teller. Het is de Pro Business uitvoering.

Echt heel blij mee!

[Afbeelding]
Mooi! Precies de demo van Maas uit de 2e post in dit topic, waar ik in gereden heb. Die was alleen van maart 2024.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08 23:04
-TYPHOON- schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:54:
[...]

Als je de melding krijgt dat er nieuwe instellingen zijn en je bevestigt dan ging bij mij ook alles naar fabrieksinstellingen
Misschien per ongeluk bevestigd tijdens het poetsen dan. Volgende keer beter opletten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S80Executive
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:31
Heey, met de Trondheim velgen. Die zie je niet veel. Ik krijg ze op de Tourer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOpfuCJy-h_dd82ig5hUFvmKFyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PdXjFnGwpxXV72pk6AbGHIlJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:22

bonyuri

Investigator!

Echt heel blij mee!

[Afbeelding]
Aftermarket trekhaak ja?! Doen ze dat ondertussen al?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

bonyuri schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:41:
[...]

Aftermarket trekhaak ja?! Doen ze dat ondertussen al?
De originele wegklapbare trekhaak van VW wordt geleverd en gemonteerd. Incl de aanpassing in de software. Trekhaak zelf incl kabelset en kentekenplaat kost zo’n €1200 excl. montage.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Johnny E schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:55:
[...]

De originele wegklapbare trekhaak van VW wordt geleverd en gemonteerd. Incl de aanpassing in de software. Trekhaak zelf incl kabelset en kentekenplaat kost zo’n €1200 excl. montage.
Welke dealer doet dit voor je? In mijn eerste gesprekken met de lokale dealer werd gemeld dat dit niet mogelijk was (volgens mij ivm de software idd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

bonyuri schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

Welke dealer doet dit voor je? In mijn eerste gesprekken met de lokale dealer werd gemeld dat dit niet mogelijk was (volgens mij ivm de software idd)
Van den Brug in Drachten.

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passat1
[...]

T.b.v. de leesbaarheid:
TrueTourerPro S19"2,92,9
PuppetmasterTourerPro S19"2,92,9
ResusTourerGTX19"2,52,5
ResusTourerGTX21"2,52,5
Met betrekking tot de bandenspanning: Het viel me al op dat de ID7 Pro Business een gecombineerd verbruik heeft van 141,2 Wh/km (615 km gecombineerde actieradius) en de Pro S Business van 137,3 Wh/km (702 km), ondanks het iets hogere gewicht.

Wellicht heeft de Pro S een standaard hogere bandenspanning om net boven de 700 km uit te komen, dat staat wat lekkerder in de folder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Passat1 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 16:28:
[...]

Met betrekking tot de bandenspanning: Het viel me al op dat de ID7 Pro Business een gecombineerd verbruik heeft van 141,2 Wh/km (615 km gecombineerde actieradius) en de Pro S Business van 137,3 Wh/km (702 km), ondanks het iets hogere gewicht.

Wellicht heeft de Pro S een standaard hogere bandenspanning om net boven de 700 km uit te komen, dat staat wat lekkerder in de folder :)
Dat vind ik nog niet eens zo'n gek idee eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Loompie schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 07:56:
[...]

Ja, heb allerlei looptijden aangevraagd, prijzen waren bij gelijkblijvende kilometrage:
- 663 euro bij 24 maanden
- 660 euro bij 36 maanden
- 650 euro bij 48 maanden

Ik ken mezelf, na circa 3 jaar begint het te kriebelen en gaat het hart harder kloppen om te gaan zoeken naar een nieuwe (of eerder: andere/mag ook jong 2e hands zijn) bolide met veelal verbeterde specs (qua prijs vs range/laadsnelheid/ruimte/tech/etc). En de daling van de prijs per maand vond ik niet interessant genoeg om mezelf langer vast te leggen.
Heldere afweging. Hier wel voor 5 jaar gegaan. Met als argument dat de aanbieding zo goed is en ik niet een vergelijkbare aanbieding verwacht in de komende 3/4 jaar. Ik verwacht dat de prijzen omhoog gaan. Iets met een glazen bol. En ja, ook bij mij gaat het over 3 jaar kriebelen. Wie weet bied ik de lease dan wel ter overname aan.

In nov. komt hier de Tourer Pro Limited volledig in het zwart 8) Nog lang getwijfeld over een trekhaak en besloten deze achterwege te laten...

Ps. Dit topic heeft goed geholpen met de keuze voor de ID.7. Allen dank daarvoor. _/-\o_

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwid7driver
  • Laatst online: 29-08 13:59
Heeft iemand van jullie ook last van een vibrerende achteruit bij het rijden? Het lijkt alsof deze de hele tijd trilt? Dit maakt geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

vwid7driver schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:38:
Heeft iemand van jullie ook last van een vibrerende achteruit bij het rijden? Het lijkt alsof deze de hele tijd trilt? Dit maakt geen geluid.
Vreemd dat je niks hoort als je vooruit rijdt.

_O-

Sorry, kon het niet laten.

Nee, niks aan trillingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:12

bomberboy

BOEM!

vwid7driver schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:38:
Een domme vraag, maar je bent zeker dat het de achteruit is en niet je achteruitkijkspiegel?
Als de muziek wat harder staat (zeker met wat extra bas) dan trilt de spiegel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7u5t1c3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-08 15:57
2024 ID7 Pro Limousine 20"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aFZQDv-ICxfPJcuq4GTPJO2D54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZS4JlFitbBnA4G9r3LCKToC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Iets wat ik trouwens gemerkt heb bij een proefrit met een ID.7 en het gebruik van Apple CarPlay:
Ik draai iOS 26 (Beta 3 op dit moment nog) en na een paar minuten "crashte" CarPlay, en kreeg ik het niet meer aan de gang zonder een reset van het entertainment systeem.
Ik herinnerde me iets wat ik ook had met iOS 26 op mijn Skoda Octavia MK4 (2021), wat niet dezelfde uitwerking had, maar wel voor problemen zorgde.

Om dit op te lossen heb ik WIFI uit moeten zetten in de instellingen van het entertainment systeem. iOS 26 + CarPlay wil op de een of andere manier altijd draadloos verbinden, ook al kies je hier niet voor.
Toen ik WIFI uit had gezet in de ID.7 bleef de CarPlay verbinding perfect werken!

Misschien is dit een probleem met enkel de beta van iOS26 en wordt dit later nog opgelost, maar wie weet heeft iemand er hier iets aan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Zo hé!

Gisteren de grootste lading ooit binnengeslurpt: 69,93kWh.

Iemand een grotere slok genomen? 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
resusaapje schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:10:
Zo hé!

Zeker! En nee, geen S.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLaxHiYVncPzmZTpR6u6vRB3KI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hE1Gg4Wyrbs3zjLw0YEA8d4.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:00

Rannasha

Does not compute.

Zo hé!

Een maandje geleden 82,14 kWh. Kwam vrijwel leeg aan 's avonds en moest de volgende dag weer een lange heen en terug rit maken, zonder laadmogelijkheid bij aankomst.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Zo hé!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVCJsZbZ0dOet9m-8LqQo5ci2F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeuQwD52rHHlz9329uhP0exk.jpg?f=fotoalbum_large

Van <1 naar 100% na thuiskomst van vakantie :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 29-08 16:40
Ik heb shortlease via het werk, dus ik heb niet heel veel te kiezen (ik kan voorkeuren aangeven).
De keuze was tussen een ID.7 Tourer Business die wat boven het leasebudget lag, of een ID.7 Tourer GTX die precies in mijn budget paste (want ze wilde er vanaf).
Dat was dus nog wel even een rekensom... De normale Tourer was "standaard", bij deze GTX hebben ze volgens mij "Ja" ingevuld bij de vraag "Opties?".
De GTX is in de bijtelling duurder, maar in de leaseprijs goedkoper..

Zoals gezegd: rekenen dus. Afvragen wat je wilt. Is het je het geld waard?
Uiteindelijk: ja, het is het mij waard. Dus sinds vrijdag mag ik in een ID7 Tourer GTX rijden.
En man, wat een wagen... Vergeleken met de ID5 waar ik uit kom is het echt wel een wereld van verschil.

Wel 2x moeten aanmelden, omdat de App bleef staan op "Limited Services", maar goed, dat is een kleinigheid.
De auto rijdt heerlijk, DCC moet ik nog een beetje mee spelen, net als heel veel andere instellingen. Ook nou eens goed uitzoeken wat er nu precies allemaal opzit...

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixCTaYalphvTQsm8AVlxklERuiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/itSJ4XPQ7BU956tqpXk4vGPx.png?f=fotoalbum_large

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Nu online
bonyuri schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:33:
Iets wat ik trouwens gemerkt heb bij een proefrit met een ID.7 en het gebruik van Apple CarPlay:
Ik draai iOS 26 (Beta 3 op dit moment nog) en na een paar minuten "crashte" CarPlay, en kreeg ik het niet meer aan de gang zonder een reset van het entertainment systeem.
Ik herinnerde me iets wat ik ook had met iOS 26 op mijn Skoda Octavia MK4 (2021), wat niet dezelfde uitwerking had, maar wel voor problemen zorgde.

Om dit op te lossen heb ik WIFI uit moeten zetten in de instellingen van het entertainment systeem. iOS 26 + CarPlay wil op de een of andere manier altijd draadloos verbinden, ook al kies je hier niet voor.
Toen ik WIFI uit had gezet in de ID.7 bleef de CarPlay verbinding perfect werken!

Misschien is dit een probleem met enkel de beta van iOS26 en wordt dit later nog opgelost, maar wie weet heeft iemand er hier iets aan :)
iOS 26?
Dat is wel heel beta lijkt me als reguliere gebruikers nog op 18.6 zitten en het normaliter per jaar een versienummer omhoog gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
Puppetmaster schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:18:
[...]

iOS 26?
Dat is wel heel beta lijkt me als reguliere gebruikers nog op 18.6 zitten en het normaliter per jaar een versienummer omhoog gaat?
Inderdaad een beta, maar Apple gaat nu wel alle versie nummers (iOS, iPadOS, macOS,…) gelijktrekken en ze gaan mee met het jaar, alhoewel ze daar nu dus eentje op voor gaan lopen :)

[ Voor 32% gewijzigd door stanny op 25-08-2025 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 11:46

Echt heel blij mee!

[Afbeelding]
Kunnen ze dat tegenwoordig? Paar maanden terug hadden ze de software nog niet om de trekhaak te configureren in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

De dealer kon in het order pakket van VW de trekhaak en montage configureren voor na-fabriek montage op de ID.7. Voor de dealer was dat bepalend of het kan of niet.

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:56:
Navigatie en internet is weer op orde SOS zou nog steeds stuk zijn.
SOS nog steeds stuk, mag 22 september langskomen :'(
Van de dame aan de telefoon kon ik zelf niets resetten met een zekering, maar zal ik gewoon fase 19 proberen, schijnt de SOS problemen op eerdere ID modellen ook (tijdelijk) op te lossen (en Q4s, Enyaqs je snapt 'm), misschien is dat alles wat de auto even nodig heeft ..

Pagina: 1 ... 59 ... 61 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers