Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-Ray471
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 12:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOaDtqlKCiIoXxToC4Otm1KU0nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHYlketcVRmwXfsYCKBLxuAK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0czb0rkdpcOOBmqSGKoV3qG-x9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50pjZhz8TOHhZTlDrfQL6yZc.jpg?f=fotoalbum_large

Net even twee foto’s gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-Ray471
Heb ook nu 5.2 erop staan. Hij geeft wel nog steeds 80% aan als optimaal laden.

Op de Duitse website wordt ook al gesproken over 5.4 met (YES!) een optie om vanuit je telefoon een route of bestemming te pushen naar de auto. Nu alleen nog graag synchroniseren met m’n agenda.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vb-se6DpuCNbPQ2EgYBKRMd0SrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfA1cHsxKq21FxwdbA3jZtgR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22:10
V-Ray471 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:38:

Op de Duitse website wordt ook al gesproken over 5.4 met (YES!) een optie om vanuit je telefoon een route of bestemming te pushen naar de auto. Nu alleen nog graag synchroniseren met m’n agenda.

[Afbeelding]
Gek, ik heb volgens mij nog steeds 5.0, maar ik kan al een route naar de, auto pushen vanuit de App. Dat bedoel je toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

resusaapje

h less

[Afbeelding]
5.4 voorlopig alleen 1 bepaalde skoda,
5.0 kan al bestemmingen vanaf app aan,
Verschillen tussen alle versies 5 ziet nog niemand, en onderwater heten ze allemaal 5.0.0,
Agenda... Tesla gehad zeker? ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Ray471
Zoomzoom schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:59:
[...]

Gek, ik heb volgens mij nog steeds 5.0, maar ik kan al een route naar de, auto pushen vanuit de App. Dat bedoel je toch
Ehm... even bekeken: ja. Inderdaad, zie het nu ook. Ik ben inderdaad verwend met Agenda-Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-09 09:09

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Ik zou het erg prettig vinden een adres uit een andere app door te kunnen sturen naar de vw app (auto). Voelt nu nogal omslachtig en net zoveel moeite om het adres gewoon in de auto in te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KMdijkens schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:43:
Ik zou het erg prettig vinden een adres uit een andere app door te kunnen sturen naar de vw app (auto). Voelt nu nogal omslachtig en net zoveel moeite om het adres gewoon in de auto in te tikken.
Omslachtig is het! :)

Maar het werkt met slechts één extra stap:
0. Pik het adres ergens op (hoofd, agenda, mail),
1. Gooi het adres naar of zoek het adres in een mapping app (google maps, waze, etc),
2. maak een route maar ga er nog niet mee aan de slag,
3. Gooi die route naar de VW-app,
4. Gooi de route naar de auto.

Fwalah!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Misschien kan het zelfs slimmer cq sneller, maar ik merk dat ik bij kompjoeters altijd dezelfde stappen doe, als ze bewezen a l t i j d werken.
Zo ook de achterklep:
- Schop onder de bumper,
- Doe een stap naar achter,
- 1001,
- 1002,
- 1003

Fwalah 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Omslachtig is het! :)

Maar het werkt met slechts één extra stap:
0. Pik het adres ergens op (hoofd, agenda, mail),
1. Gooi het adres naar of zoek het adres in een mapping app (google maps, waze, etc),
2. maak een route maar ga er nog niet mee aan de slag,
3. Gooi die route naar de VW-app,
4. Gooi de route naar de auto.

Fwalah!
Stap 3 wil mij niet lukken en daar zit precies mijn "irritatie" misschien dat dat meer aan Apple ligt dan VW dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KMdijkens schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:54:
[...]

Stap 3 wil mij niet lukken en daar zit precies mijn "irritatie" misschien dat dat meer aan Apple ligt dan VW dan?
Hmm, staat me bij dat je in de app of de auto een vinkje moet zetten oid om routes te mogen of willen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Ik zit er nog wat mee te spelen nu, getriggered door jouw opmerking. Ik kan vanuit Apple maps wel delen naar de VW app, maar vanuit Google maps staat de VW app niet tussen de mogelijkheden om naar te delen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldabra
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:15
V-Ray471 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Ik zal binnenkort wel even nieuwe foto's maken.(niet zeuren dat ie smerig is! :X )

[...]

Niet gehomologeerd. Welke keuring?
Thx.
Technische keuring (in NL APK); in België wel pas na 4 jaar, maar zal langer met de ID.7 rijden en is leasing, wil geen issues. Die van jou staat mooi alleszins 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Ray471
Aldabra schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:58:
[...]

Thx.
Technische keuring (in NL APK); in België wel pas na 4 jaar, maar zal langer met de ID.7 rijden en is leasing, wil geen issues. Die van jou staat mooi alleszins 👌
Heb eerder al auto's verlaagd (lease) en die moesten na 3 jaar ook door APK. Nooit problemen mee gehad. Maar goed om even rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

[Afbeelding]
Same, hier ook de 5.2 (geen ID sinds wanneer, ik controleer de SW versie niet met regelmaat) en ook nog de 80%, heb de melding weer uitgeschakeld en komt gelijk weer klagen wanneer ik 'm op 90% zet. Daar lijkt blijkbaar wat verschil in te zitten?
Hier een Pro S overigens, wellicht dat dat hiervoor nog uitmaakt?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:39
Zoomzoom schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:59:
Kan je een route of een bestemming pushen? Dat is toch niet helemaal hetzelfde. Ik zit zelf nog op versie 4.1 (benieuwd of ze ooit de vroege ID.7s naar 5.x gaan brengen), maar als ik vanuit de app een "route" naar de auto stuur, is dat stiekem enkel de bestemming, hij berekent zelf opnieuw de route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
Invictus66 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:00:
[...]

Kan je een route of een bestemming pushen? Dat is toch niet helemaal hetzelfde. Ik zit zelf nog op versie 4.1 (benieuwd of ze ooit de vroege ID.7s naar 5.x gaan brengen), maar als ik vanuit de app een "route" naar de auto stuur, is dat stiekem enkel de bestemming, hij berekent zelf opnieuw de route.
Ik kan vanuit Google maps een route delen naar de VW App... Daar kan ik die meteen doorsturen naar de auto... Maar in de auto vermoed ik inderdaad dat hij die herberekent op basis van huidige verkeer... En voor mij is dat oké, want meestal zit er sowieso wat tijd tussen de twee acties. Ik heb nog niet getest of hij eventuele tussenstops meeneemt, maar lijkt me wel, want dat deed hij wel als ik het uit de VW app verstuurde.

[ Voor 8% gewijzigd door Zoomzoom op 15-01-2025 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Laatst online: 22:39

[Afbeelding]
Je kan in 4 toch ook een (simpele) route sturen naar je auto?

Het is wel mooi van VW dat jullie updates krijgen van de id software en wij nog altijd op 4 zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door MrSnowflake op 15-01-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Zoomzoom schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:13:
[...]

Ik kan vanuit Google maps een route delen naar de VW App... Daar kan ik die meteen doorsturen naar de auto... Maar in de auto vermoed ik inderdaad dat hij die herberekent op basis van huidige verkeer... En voor mij is dat oké, want meestal zit er sowieso wat tijd tussen de twee acties. Ik heb nog niet getest of hij eventuele tussenstops meeneemt, maar lijkt me wel, want dat deed hij wel als ik het uit de VW app verstuurde.
Gebruik jij Android of iOS?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrSnowflake
Ik heb juist onderstaande mail ontvangen van Volkswagen. De app wordt eindelijk fatsoenlijk combineerbaar met gebruikers in de auto!
Vandaag brengen we je graag op de hoogte van de nieuwe mogelijkheden voor je We Connect-/VW Connect-diensten1. Om ervoor te zorgen dat alle aangemelde gebruikers de optimale ID.-ervaring in de Volkswagen-app en in de auto hebben, breiden we met ingang van 22/01/2025 de rechten voor aangemelde gastgebruikers en hoofdgebruikers uit.

Dit betekent dat niet alleen hoofdgebruikers maar ook aangemelde gastgebruikers meer kunnen, zoals de stoelinstellingen wijzigen, de airco gebruiken of de acculaadstatus de ID. in de Volkswagen-app2 op hun mobiele telefoon bekijken. Dit kan zelfs wanneer ze niet in de auto zitten (toegang op afstand). Bovendien worden de diensten met toegang op afstand zowel voor hoofdgebruikers als gastgebruikers beschikbaar. Het maakt daarbij niet uit wie zich als laatste in de auto heeft aangemeld.

Voor het uitbreiden van de rechten hoef je niets te doen. De rechten worden automatisch bijgewerkt en leveren geen extra kosten op voor de hoofdgebruiker of aangemelde gastgebruikers. De software van de auto of de Volkswagen-app hoeft niet geüpdatet te worden.

Je kunt de actuele versie van het privacybeleid hier bekijken.
De software van de auto of de Volkswagen-app hoeft niet geüpdatet te worden.
Waarom werkte het dat niet??

[ Voor 7% gewijzigd door MrSnowflake op 15-01-2025 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:54
MrSnowflake schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:49:
Ik heb juist onderstaande mail ontvangen van Volkswagen. De app wordt eindelijk fatsoenlijk combineerbaar met gebruikers in de auto!

[...]

[...]

was ik inderdaad al tegen op gelopen dat mij zoon had als laatste in de auto gereden onder zijn profiel en vervolgens kon ik bijna niks meer in de app als hoofdgebruiker

pas nadat ik weer in was geloged in de auto kon ik weer alle items in de app gebruiken

dus goede zaak dat dit wordt aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:54
Vanwege de rechten, zoals ze het aangeven.

Hele welkome aanpassing.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:38
MrSnowflake schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:49:

[...]

[...]

Kregen dezelfde melding vanochtend. Per 22-1-2025 gaat het in. Werd wel eens tijd dat het ging gebeuren!
Ach ja beter te laat dan ....... :+

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Mikew schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:01:
[...]

was ik inderdaad al tegen op gelopen dat mij zoon had als laatste in de auto gereden onder zijn profiel en vervolgens kon ik bijna niks meer in de app als hoofdgebruiker

pas nadat ik weer in was geloged in de auto kon ik weer alle items in de app gebruiken

dus goede zaak dat dit wordt aangepast
DIe rechten zijn een keuze he. Waarom stonden hun rechten dan zo ingesteld dat het afgelopen jaren niet werkte en nu, zonder update wel? Dat was mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Bijna 1.000 km met een Pro S (op de Nardo Ring):

https://www.autoweek.nl/a...eter-zonder-bij-te-laden/

Verschrikkelijke commentaren altijd daar op dat puberforum.

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2025/01/Volkswagen-ID7-Nardo-2-821x545.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door DaMenaz op 15-01-2025 15:38 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
MrSnowflake schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:29:
[...]
DIe rechten zijn een keuze he. Waarom stonden hun rechten dan zo ingesteld dat het afgelopen jaren niet werkte en nu, zonder update wel? Dat was mijn vraag.
Bij onze Leon e-Hybrid zijn er drie smaken. Hoofdgebruiker, medegebruiker en gastgebruiker, waarbij de medegebruiker eigenlijk alles kan wat de hoofdgebruiker ook kan. Was ook een onaangename en frustrerende verrassing, de eerste kennismaking met de ID in de app. Wat VW nu doet bij de ID's is eigenlijk de rechten van de gastgebruiker omzetten in medegebruiker.
Vragen naar het waarom heeft nu niet zoveel zin meer. VW zelf gaf aan dat het te maken had met privacy.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
DaMenaz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:29:
[...]

Bij onze Leon e-Hybrid zijn er drie smaken. Hoofdgebruiker, medegebruiker en gastgebruiker, waarbij de medegebruiker eigenlijk alles kan wat de hoofdgebruiker ook kan. Was ook een onaangename en frustrerende verrassing, de eerste kennismaking met de ID in de app. Wat VW nu doet bij de ID's is eigenlijk de rechten van de gastgebruiker omzetten in medegebruiker.
Vragen naar het waarom heeft nu niet zoveel zin meer. VW zelf gaf aan dat het te maken had met privacy.
In de mail hebben ze het over "aangemelde gastgebruikers", dus wat jij zelf (of Cupra/Seat) medegebruikers noemt. Een echte gastgebruiker is ook mogelijk, maar die is niet aangemeld.

De ID app is sws heel wat minder als de oude app. Je kan nu ook geen historiek van verbruik zien, ook een gemis.

Ja, maar nu kan het ineens wel, dus dat is nog altijd hetzelfde probleem met privacy; van mijn vrouw mag ik ook weten waar ze naar toe is, dus laat de keuze aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
MrSnowflake schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:39:
[...]
Ja, maar nu kan het ineens wel, dus dat is nog altijd hetzelfde probleem met privacy; van mijn vrouw mag ik ook weten waar ze naar toe is, dus laat de keuze aan mij.
Ik heb het ook niet verzonnen. Bij de Leon zie je geen locatie-info als de auto rijdt. Wel de locatie als hij afgesloten geparkeerd staat.
Jaren terug bij de Connected-voertuigen kon je de wagens wel al rijdend volgen bij VAG. Echt consistent is het niet.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:19
MrSnowflake schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:29:
[...]

De auto filterde/beveiligde dit niet naar de server toe, maar de server filterde/beveiligde het wel richting de app. Dat nemen ze aan de serverkant nu weg. In de auto hoeft er dus niks te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Ik heb Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
bdbfz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:25:
[...]

De auto filterde/beveiligde dit niet naar de server toe, maar de server filterde/beveiligde het wel richting de app. Dat nemen ze aan de serverkant nu weg. In de auto hoeft er dus niks te veranderen.
Nieuwe interpretatie van de privacy wetgeving binnen VW veronderstel ik. Ik kan me de discussies tussen product management en legal levendig voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
Zoomzoom schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:13:
[...]

Nieuwe interpretatie van de privacy wetgeving binnen VW veronderstel ik. Ik kan me de discussies tussen product management en legal levendig voorstellen...
Yep, of nieuwe End User License Agreement die clausules bevat die dit coveren. Zelfde type discussies ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hier is ook de 5.2 binnen gerold ergens afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 14:45
Shivs schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:27:
Hier is ook de 5.2 binnen gerold ergens afgelopen week.
Heb je een OTA gekregen van een eerdere versie? Zoja, van welke software versie kom je? :)
Merk je ook een verschil? Release notes bij een dergelijke update zouden wel leuk zijn. Voorziet VW die eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Zoomzoom schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:13:
[...]

Kijk, dit is een uitleg. Voor VW een loze reden natuurlijk, want ze hadden er ook voor kunnen zorgen dat de gastgebruiker dan wél aan de gegevens kon als die ingelogd is in de auto. Dat was voor mij ook goed geweest, dan had ik wel gezorgd dat ik met de 2 accounts aan de auto kan voor bv standverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Cirolf schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:53:
[...]

Heb je een OTA gekregen van een eerdere versie? Zoja, van welke software versie kom je? :)
Merk je ook een verschil? Release notes bij een dergelijke update zouden wel leuk zijn. Voorziet VW die eigenlijk?
Het was een OTA update vanaf 5.0 en zoals de anderen in dit topic al zeiden, geen idee wat het verschil is. Misschien dat release notes zouden helpen om te zien wat er veranderd is, maar die heb ik nooit gezien.

Ik ben vooral blij om te zien dat het OTA systeem lijkt te werken. Want met de reputatie van VW was het goed mogelijk geweest dat je voor updates naar de garage moet.

[ Voor 13% gewijzigd door Shivs op 16-01-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 15:35
V-Ray471 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:28:
DCC werkt wel, maar wees erop bedacht dat je bij in- en uitrijden van garages bijvoorbeeld nog weleens de bodem schraapt. Of bij het te hard nemen van een drempel een tikkie op de bodem krijgt. Je moet je wel dus een beetje aanpassen en niet als een SUV over verkeersdrempels heen denderen.
Heb jij aparte verlaging doorgevoerd voor de ID7?
Of gewoon de standaard met DCC?

Ik heb de standaard met DCC en vind al dat deze laag op poten staat.
Ik ben al twee keer luide boek gehoord.
eerste keer net ik de dealer uitreed en tegen 5-10km/h over hun drempel reed.
Heb de bodem en alle kanten gecontroleerd maar zie nergens schraap of deuken of dergelijke.

Dus ben wel extra voorzichtig, want zo'n bonken hoor ik niet graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eizopro
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-09 15:49
True schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:46:
[...]

Same, hier ook de 5.2 (geen ID sinds wanneer, ik controleer de SW versie niet met regelmaat) en ook nog de 80%, heb de melding weer uitgeschakeld en komt gelijk weer klagen wanneer ik 'm op 90% zet. Daar lijkt blijkbaar wat verschil in te zitten?
Hier een Pro S overigens, wellicht dat dat hiervoor nog uitmaakt?
Maakt het eigenlijk uit welk model je hebt? Het enige verschil tussen de Pro en de Pro S is toch alleen de accu, als ik het goed begrepen heb?
Hier heb ik trouwens de Pro Business en nog steeds versie 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
  • Laatst online: 12-08 10:38
Hoe betrouwbaar is het automatisch parkeren? Ik wou het een paar dagen geleden eens proberen. Hij had een parkeerplaats gevonden en toen ik op start drukte begon hij er aan maar ik heb het onderbroken omdat het nogal snel ging en het was erg donker dus ik vertrouwde het niet. Er stonden ook behoorlijk veel andere auto's op de parking.

Is dit een systeem dat je 100% kunt vertrouwen om nooit tegen een andere auto te botsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:52
jorritTyb schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:11:
Hoe betrouwbaar is het automatisch parkeren? Ik wou het een paar dagen geleden eens proberen. Hij had een parkeerplaats gevonden en toen ik op start drukte begon hij er aan maar ik heb het onderbroken omdat het nogal snel ging en het was erg donker dus ik vertrouwde het niet. Er stonden ook behoorlijk veel andere auto's op de parking.

Is dit een systeem dat je 100% kunt vertrouwen om nooit tegen een andere auto te botsen?
Ik heb het 1 keer geprobeerd, file parkeren op een plek die vrij smal was. Tot mijn verbazing werkte het eigenlijk heel goed, alleen zit je toch een beetje zenuwachtig te kijken of je niet moet ingrijpen.

Verder gebruik ik het automatisch parkeren wel eens als ik thuis kom, dan zet 'ie de auto netjes neer zoals ik dat eerder heb opgeslagen. Dat werkt eigenlijk heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Mriceke schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:01:
[...]

Ik heb het 1 keer geprobeerd, file parkeren op een plek die vrij smal was. Tot mijn verbazing werkte het eigenlijk heel goed, alleen zit je toch een beetje zenuwachtig te kijken of je niet moet ingrijpen.

Verder gebruik ik het automatisch parkeren wel eens als ik thuis kom, dan zet 'ie de auto netjes neer zoals ik dat eerder heb opgeslagen. Dat werkt eigenlijk heel goed.
Hij doet op zich wel goed maar ik blijf er ook wat zenuwachtig bij.
Heb wel al een paar keer gehad dat ie dacht dat er een obstakel stond (de haag op de oprit) en dan staat hij meteen stil... Niet lichtjes remmen, nee alles dicht... Dus ik dacht eerst dat ie ergens tegen zat. Dan moet je zelf overnemen... Dus hij is redelijk conservatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
eizopro schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:10:
[...]

Maakt het eigenlijk uit welk model je hebt? Het enige verschil tussen de Pro en de Pro S is toch alleen de accu, als ik het goed begrepen heb?
Hier heb ik trouwens de Pro Business en nog steeds versie 5.0.
Nee, maar het ging mij even om het 'batterij veiligheidsadvies' van 80% of mogelijk nieuw 90% waar bij mij (met de Pro S) dus nog op 80% staat. Wellicht dat dat juist voor het verschil in accu's wel uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
jorritTyb schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:11:

Vergelijkbare ervaringen als anderen, het werkt erg goed, en gaat beter dan ik zou verwachten. Nog geen ingreep gehad anders dan dat ik het gevoel heb dat ik moet ingrijpen omdat het niet past, maar de auto heeft de afmetingen van de koets beter in de smiezen dan ik dat zelf heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Dat automatisch inparkeren ben ik persoonlijk eigenlijk niet zo van onder de indruk. Hij doet er toch wat langer over om een parkeervak te vinden en mist meermaals vakken waar ik hem zelf wel in durf te zetten. Verder vind ik hem erg langzaam en maakt hij veel meer steken dan nodig.

Maar goed die twee keer dat ik er mee gespeeld heb is alles wel goed gegaan, ik heb niet het idee dat hij snel fouten maakt. Ik doe het zelf alleen veel vlotter en met een hoop minder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
KMdijkens schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:33:
Dat automatisch inparkeren ben ik persoonlijk eigenlijk niet zo van onder de indruk. Hij doet er toch wat langer over om een parkeervak te vinden en mist meermaals vakken waar ik hem zelf wel in durf te zetten. Verder vind ik hem erg langzaam en maakt hij veel meer steken dan nodig.

Maar goed die twee keer dat ik er mee gespeeld heb is alles wel goed gegaan, ik heb niet het idee dat hij snel fouten maakt. Ik doe het zelf alleen veel vlotter en met een hoop minder gedoe.
Voor gewoon parkeren doe ik het zelf wel. Maar fileparkeren doe ik te weinig om dat goed in de vingers te houden, dan mag hij wel voor mij (iets langzamer) netjes de auto parkeren zonder de velgen te beschadigen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:38:
[...]

Voor gewoon parkeren doe ik het zelf wel. Maar fileparkeren doe ik te weinig om dat goed in de vingers te houden, dan mag hij wel voor mij (iets langzamer) netjes de auto parkeren zonder de velgen te beschadigen. :+
Klopt hij schijnt erg goed de velgen te beschermen :+

Verder werkt dit geweldig in veel te krappe plekken, zodat je jezelf niet door krappe openingen hoeft te persen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:47:
[...]

Klopt hij schijnt erg goed de velgen te beschermen :+

Verder werkt dit geweldig in veel te krappe plekken, zodat je jezelf niet door krappe openingen hoeft te persen.
Dat is mijn ervaring dus helemaal niet. Fileparkeren waar je met een centimeter of 5 speling voor en achter bumper aan bumper staat wil het systeem niet eens aan beginnen en die vakken skipt hij gewoon, waar ik dat zelf echt wel aan durf.
Als je langs 'reguliere' parkeervakken rijdt (waar je voor of achteruit inparkeert) en er staat een auto met een wiel over jouw kant van de streep dan wil het systeem dat vak niet pakken terwijl ik het zelf prima vind mijn auto er ook net wat scheef parallel aan de andere auto naast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
KMdijkens schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Dat is mijn ervaring dus helemaal niet. Fileparkeren waar je met een centimeter of 5 speling voor en achter bumper aan bumper staat wil het systeem niet eens aan beginnen en die vakken skipt hij gewoon, waar ik dat zelf echt wel aan durf.
Als je langs 'reguliere' parkeervakken rijdt (waar je voor of achteruit inparkeert) en er staat een auto met een wiel over jouw kant van de streep dan wil het systeem dat vak niet pakken terwijl ik het zelf prima vind mijn auto er ook net wat scheef parallel aan de andere auto naast te zetten.
NFI, maar met 5 of 10 cm marge kun je toch niet fileparkeren, dan moet je echt 15x steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Ja 5 cm is wellicht wat gechargeerd en meer om mijn punt te maken. Maar het komt er min of meer op neer dat als het mij meer dan 2x steken kost dan durft de auto het niet aan. Ik zou juist denken dat dat de soort manoeuvres zijn waar het voor de meeste gebruikers een fijn systeem zou kunnen zijn.

Overigens vind ik dat het systeem het ook prima zou moeten kunnen om in nog krappere vakken te parkeren waar je 10-15x moet steken. Dan zou het wellicht van echte toegevoegde waarde zijn voor de mensen die dat zelf te spannend vinden. Dat systeem zou het prima moeten kunnen naar mijn idee.

[ Voor 36% gewijzigd door KMdijkens op 16-01-2025 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

[...]

Het is eerder 30cm. En ik bedoelde garagesteken.
Uitstappen, knopje drukken, perfect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Maar je mag vervolgens niet bij de auto weglopen, sta je nog steeds te wachten tot hij klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Ach goed, ik zal niet onder het target audience van een dergelijk systeem vallen. Fijn dat het voor anderen wel iets toevoegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 20:22
Hoe is de geluidskwaliteit van de standaard boxen in de ID7? Zou standaard 8+1 opzet zijn blijbkaar.

[ Voor 34% gewijzigd door The_one007 op 17-01-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-09 22:02
[...]

In België is het, dacht ik wettelijk verplicht om min. 1m plaats te laten voor en achter. Op 5cm voor en achter in parkeren is dan wel mooi, maar hier alleszins niet toegelaten. Niet dat iemand er naar kijkt, maar soit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V-Ray471
scifoflux schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:26:
[...]

Heb jij aparte verlaging doorgevoerd voor de ID7?
Of gewoon de standaard met DCC?

Ik heb de standaard met DCC en vind al dat deze laag op poten staat.
Ik ben al twee keer luide boek gehoord.
eerste keer net ik de dealer uitreed en tegen 5-10km/h over hun drempel reed.
Heb de bodem en alle kanten gecontroleerd maar zie nergens schraap of deuken of dergelijke.

Dus ben wel extra voorzichtig, want zo'n bonken hoor ik niet graag.
Ja, aparte verlaging doorgevoerd inderdaad. Dus andere veren met 3 tot 4 cm lagere rij-hoogte. Heeft niks met DCC te maken. DCC heeft volgens mij alleen invloed op de demping, niet op de rij-hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Zo, maar eens via via nagegaan wat er bij mij aan de hand zou kunnen zijn, dat het snelladen niet werkt.

Bij die Duitse GTX zijn nu 2 hoogspanningscontactoren en een besturingsprintplaat in de accu vervangen.
De totale reparatietijd bedroeg bij hem 8 weken (inclusief Kerstmis) - dus netto 6 weken. Morgen maar eens bellen wat de stand van zaken bij die van mij is.
Ben ook benieuwd hoe groot het foutieve lot (EN: batch. just sayin...) is en dus hoeveel mensen hier last van gaan hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Na jouw opmerkingen @resusaapje heb ik vandaag het snelladen ook maar eens getest. Bij Fastned met accu voorverwarmen kwam ik tot boven de geadverteerde 175kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUG9shtFNI2O4GaevZQL25d9E8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXcFWIoiDloXFpPwczaAJXkb.jpg?f=fotoalbum_large

De top was 184kW toen ik met 19% aan de lader ging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zoomzoom
Ik was een keer aan het kijken naar de privacy instellingen vanwege dat datalek dat VW een aantal weken geleden had.
Nu blijkt dat als je locatiegegevens uitzet ook de SOS en noodoproep niet meer werkt met locatiedata... Dus dan weet de VW hulpdienst dus niet waar je zit. Dus dat is niet zo handig.

Echter... Aanzetten van alle locatiedata zorgt er dus voor dat VW de auto ook continu tot op de meter kan volgen niet alleen als je die knop drukt. Nu worden die data beheerd onder gdpr en dus waar nodig ook terug gewist... Maar het bevestigt voor mij wel het idee dat een Chinese auto echt niet in mijn leven komt... Geen zin in dat al die gegevens door een leger analysten daar kan doodgeanalyseerd worden... Wilde het gewoon even kwijt. Welk bedrijf je data beheert maakt wel wat uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-09 23:27
True schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:19:
[...]

Nee, maar het ging mij even om het 'batterij veiligheidsadvies' van 80% of mogelijk nieuw 90% waar bij mij (met de Pro S) dus nog op 80% staat. Wellicht dat dat juist voor het verschil in accu's wel uitmaakt?
Hier ook update van 5.0 naar 5.2 en batterij wordt nog steeds geadviseerd tot 80% op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zoomzoom schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:50:
Ik was een keer aan het kijken naar de privacy instellingen vanwege dat datalek dat VW een aantal weken geleden had.
Nu blijkt dat als je locatiegegevens uitzet ook de SOS en noodoproep niet meer werkt met locatiedata... Dus dan weet de VW hulpdienst dus niet waar je zit. Dus dat is niet zo handig.

Echter... Aanzetten van alle locatiedata zorgt er dus voor dat VW de auto ook continu tot op de meter kan volgen niet alleen als je die knop drukt. Nu worden die data beheerd onder gdpr en dus waar nodig ook terug gewist... Maar het bevestigt voor mij wel het idee dat een Chinese auto echt niet in mijn leven komt... Geen zin in dat al die gegevens door een leger analysten daar kan doodgeanalyseerd worden... Wilde het gewoon even kwijt. Welk bedrijf je data beheert maakt wel wat uit...
Ik vertrouw persoonlijk dan ook nog liever op 'de Duitsters' dan dat ik dat op de Chinezen of bepaalde Amerikanen kan gaan doen, echter zag ik onlangs ook dat een doorgezette route vanuit de VW App op m'n Apple iPhone ook weer via 'Google' berekend werd voor me.....

:9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tulipmania
  • Laatst online: 30-08 11:22
Will_M schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:46:
[...]

Ik vertrouw persoonlijk dan ook nog liever op 'de Duitsters' dan dat ik dat op de Chinezen of bepaalde Amerikanen kan gaan doen, echter zag ik onlangs ook dat een doorgezette route vanuit de VW App op m'n Apple iPhone ook weer via 'Google' berekend werd voor me.....

:9
Met de data van het VW-lek heeft de Duitse Chaos Computer Club een interessante presentatie gemaakt van wat je er allemaal uit kan halen. https://streaming.media.ccc.de/38c3/relive/598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
tulipmania schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:09:
[...]

Met de data van het VW-lek heeft de Duitse Chaos Computer Club een interessante presentatie gemaakt van wat je er allemaal uit kan halen. https://streaming.media.ccc.de/38c3/relive/598
Het geeft goed aan wat er allemaal mee kan gedaan worden met die data. Op zich wel goed dat VW een flinke tik op de vingers krijgt, want dan wordt het sowieso veiliger in die systemen, aangezien ik er wel van uitga dat VW er tenminste niet bewust op uit is om de data voor persoonlijke info te "minen" . Sowieso zit er bij mij niet mijn volledige naam in de app, noch de juiste geboortedatum... Dat soort "digitale verwarring" zaaien helpt wel mochten er lekken zijn; als suggestie voor anderen. Maar de locatiedata, daar moet VW wat mee qua bescherming uiteraard.
Emacee schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:37:
Tourer Pro S. Uitgeleverd op het randje van 2024, in de app/website van WeCharge lijkt het 2025 modeljaar te zijn.
De vorigen met dit probleem waren blijkbaar gtx en... Maar het lijkt erop dat er toch een groter probleem is.
Het goede nieuws is dat er in Duitsland eentje met dit probleem net hersteld is, maar ze hadden wel 4 weken nodig om te bedenken wat er mis was en dan nog 2 weken spare parts en herstelling of zo.... Maar er is dus iemand proefkonijn geweest dus hopelijk vanaf nu sneller herstel.

Voor de zekerheid nog maar een keer aan een andere DC lader proberen... Maar het lijkt wel heel erg op het nu gekende probleem.

[ Voor 46% gewijzigd door Zoomzoom op 18-01-2025 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
resusaapje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:38:
Okay, laat ik eens klantenservice spelen:

Zodra je de auto ontvangt, DRINGEND meteen snellader zoeken en uitproberen!

Omschrijving van het probleem:
Bij het snelladen (alias DC-laden) breekt de auto de poging na 1 tot max 3 minuten af.
De kabel kan dan ontkoppeld worden door 3x de [openen]-knop op de afstandsbediening te drukken, waarna je een volgende poging kan ondernemen die hetzelfde afloopt.

Constatering van uitzondering: als het snellaadstation zo drukbezet is, dat je onder de 60kW blijft, gaat de sessie door. Vastgesteld door mij bij één Tesla SuC te Emmeloord, dus geen garantie dat dit overal en altijd zo is.

Ervaring: een 8tal laders van Tesla, Ionity, Fastned, in NL en DE. Bij nood kan je zo 20 rondjes laden om naar huis te kunnen hinken; er lijkt (tot nog toe) niks (nog meer) kapot te gaan.

Omstandigheden: toestand van de accu lijkt er niet toe te doen: vol, leeg, koud, warm, maakt allemaal geen verschil.

Stand van zaken: auto leeg naar dealer ter test en deze bevestigt mijn ervaring. Dealer heeft probleem nu bij VW zelf aangemeld.

Zoektocht: internet staat vol met dergelijke problemen, maar opvallend van een Duitse versie van mijn auto, dus een ID.7 GTX. ZIjn verhaal:

[...]

:|
Op basis van dit advies zojuist geprobeerd en heb precies hetzelfde probleem. Met 6% aangekomen en kort de 197kW laadsnelheid aangetikt. Net voor de teller van Fastned op 2 minuten sprong werd de sessie afgekapt en was er een storingsmelding in het rijdersdisplay te zien, te kort in beeld om er een foto van te maken. Nog 2 sessies erna geprobeerd maar die duurder nog korter en kwamen niet echt op gang. Maandag maar eens de dealer bellen want zo kan ik niet op wintersport.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Emacee schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:39:
[...]

Op basis van dit advies zojuist geprobeerd en heb precies hetzelfde probleem. Met 6% aangekomen en kort de 197kW laadsnelheid aangetikt. Net voor de teller van Fastned op 2 minuten sprong werd de sessie afgekapt en was er een storingsmelding in het rijdersdisplay te zien, te kort in beeld om er een foto van te maken. Nog 2 sessies erna geprobeerd maar die duurder nog korter en kwamen niet echt op gang. Maandag maar eens de dealer bellen want zo kan ik niet op wintersport.
Welke uitvoering heb je?

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emacee
Tourer Pro S. Uitgeleverd op het randje van 2024, in de app/website van WeConnect lijkt het 2025 modeljaar te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Emacee op 18-01-2025 21:39 ]

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroend1986
  • Laatst online: 11-04 13:19
Tijd om mijn ID.7 voor te stellen!

Ik heb een ID.7 Pro S Business Premium, uitgerust met enkele optiepakketten. Besteld in oktober 2024 en afgeleverd in december 2024. Inmiddels al 2.500 km mee gereden. Mijn vorige wagen was een Skoda Superb Hybrid iV.

De rijervaring is toppie!

Er zijn slechts een paar dingen waar ik nog aan moet wennen: de kwaliteit van de achteruitrijcamera in vergelijking met die van de Superb en het bedienen van de mistlampen voor en achter – daar zit ik af en toe nog naast.

Verder geen problemen, opmerkingen of andere zaken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGPqnuwIOzQh2vlIRucZOLo7bp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1RE4fxq6ZALho9ttKIpIvZk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik merkte trouwens van de week op dat ik de mistverlichting voor niet kan activeren en de dimlichten kan uitschakelen. Iets wat bij de 'ouderwetse' verstralers onderop de bumpers als voor mistverlichting toch echt wel een toevoeging was. Dat gezegd hebbende werken de lichtunits sowieso echt al fenomenaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zoomzoom
True schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:39:
Ik merkte trouwens van de week op dat ik de mistverlichting voor niet kan activeren en de dimlichten kan uitschakelen. Iets wat bij de 'ouderwetse' verstralers onderop de bumpers als voor mistverlichting toch echt wel een toevoeging was. Dat gezegd hebbende werken de lichtunits sowieso echt al fenomenaal.
Ja die IQlight is echt zeer goed. Een beetje "onderbelichte" topper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
True schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:39:
Het is bij VW in het verleden altijd zo geweest dat je de lichtknop van "auto" (als je dat had) voorbij "standlicht" naar "aan" moest draaien, voor je de knop kon uittrekken voor achter mistlicht, en verder kon uittrekken voor achter+voor mistlicht. Volgens mij kon je dus nooit de voor mistlichten opzetten zonder het achter mistlicht, en nooit het achter mistlicht zonder de gewone dimlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
bdbfz schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:06:
[...]

Het is bij VW in het verleden altijd zo geweest dat je de lichtknop van "auto" (als je dat had) voorbij "standlicht" naar "aan" moest draaien, voor je de knop kon uittrekken voor achter mistlicht, en verder kon uittrekken voor achter+voor mistlicht. Volgens mij kon je dus nooit de voor mistlichten opzetten zonder het achter mistlicht, en nooit het achter mistlicht zonder de gewone dimlichten.
Dat is niet waar.
Destijds met de draaiknop had je eerst mistvoorlicht en daarna pas mistachterlicht.
Edit: overigens is dat ook twee generaties auto's geleden.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 18-01-2025 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
True schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:16:
[...]

Dat is niet waar.
Destijds met de draaiknop had je eerst mistvoorlicht en daarna pas mistachterlicht.
Edit: overigens is dat ook twee generaties auto's geleden.
Je hebt gelijk, ik herinnerde het me verkeerd.
Maar (voor of voor+achter) mistlicht aanzetten zonder dimlicht ging toen fysiek niet, toch?

[ Voor 12% gewijzigd door bdbfz op 18-01-2025 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

The Legend

*Plop*

Dat herinner ik me ook van onze Sharan (2016), mistlicht niet zonder dimlicht.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

Bij dichte mist is het beter om geen dimlicht te voeren , die werpt een wit verlichte muur op , terwijl de mistlampen als het ware onder de mist door schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
MLLL schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:12:
Bij dichte mist is het beter om geen dimlicht te voeren , die werpt een wit verlichte muur op , terwijl de mistlampen als het ware onder de mist door schijnen.
Alleen laat de wegcode dat (alvast in België) niet toe. politie.be over mistlichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MLLL schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:12:
Correct, maar dat werkt dus niet (meer) met de ID.7. Het is namelijk 'AAN' of 'AUTO' en 'AUTO' is ook 'AAN' in mijn test (overdag met mist, wel vrij licht/helder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
bdbfz schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Alleen laat de wegcode dat (alvast in België) niet toe. politie.be over mistlichten
In dat geval, kan je ze alleen of in combinatie met het dimlicht of grootlichten gebruiken
Ik lees toch dat je de mistlampen alleen kan gebruiken, OF in combinatie met dim/grootlicht..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emacee
Emacee schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:37:
Tourer Pro S. Uitgeleverd op het randje van 2024, in de app/website van WeConnect lijkt het 2025 modeljaar te zijn.
Vandaag nog eens geprobeerd na volledige voorverwarming van de accu. Dit bij een andere Fastned locatie. De sessie bleef nu lopen (laadsnelheid rond de 110kW bij een SoC van 45%, keurig volgens verwachting). Na 5 minuten zonder hickups de sessie zelf beëindigd, dit geeft de burger moed.

Komende week nog maar even een vinger aan de pols houden en ook wat andere stations proberen, kan ook wat (snellaad-)koudwatervrees zijn. Software is nu 5.2 trouwens. Ik weet niet of/waar je kan terugzien wanneer de update is uitgevoerd, zou toevallig zijn als het misging met toen nog 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
True schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Correct, maar dat werkt dus niet (meer) met de ID.7. Het is namelijk 'AAN' of 'AUTO' en 'AUTO' is ook 'AAN' in mijn test (overdag met mist, wel vrij licht/helder).
Op de Enyaq heb ik “slecht weer verlichting”, dan gaat ie dus lager en breder schijnen.

Zit dat niet op de ID7?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JanHenk schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:03:
[...]

Op de Enyaq heb ik “slecht weer verlichting”, dan gaat ie dus lager en breder schijnen.

Zit dat niet op de ID7?
Ja zeker, maar volgens mij schijnt hij niet lager, wat ik vooral merk is dat er links en rechts meer licht wordt geschenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik vind vooral het licht van de achterliggers in de zijspiegels hinderlijk. Vreemde keuze van VW om geen automatisch dinmende buitenspiegels te monteren op hun topmodel.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-09 23:27
Heb ik echt totaal geen last van maar zal persoonlijke voorkeur zijn. In m’n vorige auto met automatisch dimmende zijspiegels vond ik de spiegels juist veel te donker naar m’n zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
DaMenaz schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:14:
Ik vind vooral het licht van de achterliggers in de zijspiegels hinderlijk. Vreemde keuze van VW om geen automatisch dinmende buitenspiegels te monteren op hun topmodel.
5 jaar geleden kreeg je 3 dimmende spiegels op de Superb en maar 2 (binnen en bestuurderskant) op de Passat, bij de is.7 is ook de bestuurderskant weggevallen. Vreemd inderdaad. Ook dat er geen optie is (of was?) Voor zonnewering achter vind ik raar. Enyaq heeft dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Shivs schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:40:
Na jouw opmerkingen @resusaapje heb ik vandaag het snelladen ook maar eens getest. Bij Fastned met accu voorverwarmen kwam ik tot boven de geadverteerde 175kW.

[Afbeelding]

De top was 184kW toen ik met 19% aan de lader ging.
In het weekend moest ik ook even een beetje bijladen om comfortabel thuis te koemn. Ik had een rit van vertrek tot lader van een 25tal minuten. De accu verwarming stond op en zou bij vertrek 33min duren. Bij aankost (dus een 25min later zou het nog 36min duren. De maximale laadsnelheid ging wel omhoog, maar gezien ik met 18% fing laden, zou die richting 170kW moeten gaan, maar het maximum was 110kW. Het was 0gr buiten, zeker niet warm aar koud ook niet. Verder heb ik de hele weg ook een beetje gelijk een hooligan opgetrokken om het effect daarvan te zien, maar uiteindelijk is het in die 25min van een 80kW naar 110kW gegaan. Wat volgens mij nog een groot stuk komt door te zakken van 35% naar 18%.

Verder zat de actuele laadsnelheid ook nog ene heel eind van de potentiële snelheid in het lijntje op het optimalisatie scherm.

Heeft nog iemand die ervaring, dat het preconditioneren bij deze licht winterse temperaturen wel heel lang duurt? Of is het een nieuwe toevoeging voor mijn lijstje?

[ Voor 4% gewijzigd door MrSnowflake op 20-01-2025 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 20:22
The_one007 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:45:
Hoe is de geluidskwaliteit van de standaard boxen in de ID7? Zou standaard 8+1 opzet zijn blijbkaar.
Iemand? ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zoomzoom
Ik zag die voorbijkomen maar kan niet helpen want bij mij zit de subwoofer er bij in. Ik ben wel audio gevoelig en ben er blij mee.... Maar het standaard-systeem heb ik dus niet echt ervaren. Heb wel met 2 demo auto's gereden waar het ook prima, was, maar herinner me niet of dat bij allebei het standaard systeem was. Was toen meer bezig met de rest van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Gisteren wat rare zaken gehad met mijn Id7. Ik was net vertrokken en toen ik net aan het rijden was wou ik de stoelverwarming aanzetten. Maar hij kwam klagen dat dat enkel kon met het contact aan. Wel ik was al aan het rijden. Ik ga er dan van uit dat mijn contact aan staat :-) Een tijdje later werkte het wel terug. Zat blijkbaar wat vertraging op.

Tweede probleem was dat ik wat aan het experimenteren was met de massage functie. Dus gewoon alle programma's even proberen. Uiteindelijk wou ik het afzetten maar dat ging niet perfect. Een van de 'massage elementen' (geen idee hoe dat noemt) bleef staan het de laatste massage het had gelaten. Was best vervelend. Een nieuwe massage starten en dan terug stoppen lost het niet op. Hij reset de stoel niet naar neutrale stand. Ik heb uiteindelijk alles moeten afzetten en uit de auto gaan om dit te fixen.

Voor de rest werkt alles prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
jorritTyb schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:54:
Gisteren wat rare zaken gehad met mijn Id7. Ik was net vertrokken en toen ik net aan het rijden was wou ik de stoelverwarming aanzetten. Maar hij kwam klagen dat dat enkel kon met het contact aan. Wel ik was al aan het rijden. Ik ga er dan van uit dat mijn contact aan staat :-) Een tijdje later werkte het wel terug. Zat blijkbaar wat vertraging op.

Tweede probleem was dat ik wat aan het experimenteren was met de massage functie. Dus gewoon alle programma's even proberen. Uiteindelijk wou ik het afzetten maar dat ging niet perfect. Een van de 'massage elementen' (geen idee hoe dat noemt) bleef staan het de laatste massage het had gelaten. Was best vervelend. Een nieuwe massage starten en dan terug stoppen lost het niet op. Hij reset de stoel niet naar neutrale stand. Ik heb uiteindelijk alles moeten afzetten en uit de auto gaan om dit te fixen.

Voor de rest werkt alles prima
Dat zijn beide bekende issues. Die laatste heb ik zelf wel niet.

Van wanneer is jouw auto? Software versie en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
MrSnowflake schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:58:
[...]

Dat zijn beide bekende issues. Die laatste heb ik zelf wel niet.

Van wanneer is jouw auto? Software versie en zo?
Ik heb de auto gekregen op 27 december.
Software versie is recent geupdate. Zit nu op de versie die 90% aangeeft als optimale laad capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
jorritTyb schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:10:
[...]
Ik heb de auto gekregen op 27 december.
Software versie is recent geupdate. Zit nu op de versie die 90% aangeeft als optimale laad capaciteit
Binnen de 3 weken heb jij dus ook al issues met de auto. Top vw en het ergst vanal is dat het bekende issues zijn. Die al bekend zijn van autos uit 2023.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
DaMenaz schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:14:
En dit zijn dus weer van die dingen waardoor ik blij ben hier op een forum mee te lezen. Het is dusdanig vanzelfsprekend dat je er niet eens bij stilstaat dat het niet geleverd wordt, of zelfs kan worden.

Maar ondertussen wel verlichte logootjes inbouwen. Weer duidelijk een kwestie van verkeerde prioriteiten en sparen op de verkeerde onderdelen. Ik stoor me reeds aan het feit dat in m'n huidige auto de rechterbuitenspiegel niet automatisch dimt. Al valt daar in het stadsverkeer nog wat voor te zeggen, zeker bij auto's van Duitse komaf en het fietsverkeer aldaar.

offtopic:
Steden zonder lantaarns, fietsers zonder licht, en rechtdoorgaand fiets- en rechtsafbuigend autoverkeer tegelijkertijd groen hebbende. Een dimmende spiegel maakt het er niet beter op dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
MrSnowflake schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:14:
[...]

In het weekend moest ik ook even een beetje bijladen om comfortabel thuis te koemn. Ik had een rit van vertrek tot lader van een 25tal minuten. De accu verwarming stond op en zou bij vertrek 33min duren. Bij aankost (dus een 25min later zou het nog 36min duren. De maximale laadsnelheid ging wel omhoog, maar gezien ik met 18% fing laden, zou die richting 170kW moeten gaan, maar het maximum was 110kW. Het was 0gr buiten, zeker niet warm aar koud ook niet. Verder heb ik de hele weg ook een beetje gelijk een hooligan opgetrokken om het effect daarvan te zien, maar uiteindelijk is het in die 25min van een 80kW naar 110kW gegaan. Wat volgens mij nog een groot stuk komt door te zakken van 35% naar 18%.

Verder zat de actuele laadsnelheid ook nog ene heel eind van de potentiële snelheid in het lijntje op het optimalisatie scherm.

Heeft nog iemand die ervaring, dat het preconditioneren bij deze licht winterse temperaturen wel heel lang duurt? Of is het een nieuwe toevoeging voor mijn lijstje?
Het duurde bij mij ongeveer 45 minuten met voorverwarmen, maar ik moet ook zeggen dat ik bewust heb gepland om op het juiste moment bij de lader aan te komen. Ik was namelijk een rondje aan het rijden om het kleinste lid van de familie te laten slapen, die had er die dag echt geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Die issues die je bij meerdere mensen ziet zijn irritant inderdaad. Zelf ook last van het zijraam dat je niet half kunt openen en sluiten, maar eerst helemaal zakt.

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Ik kreeg net een telefoontje van de garage met de mededeling dat het probleem waarschijnlijk (ha!) is gevonden. Obgetwijfeld dankzij mijn Duitse voorganger. Er zijn al onderdelen voor de accu besteld en als die deze week binnenkomen, kan de auto eind deze week klaar zijn.

Duimen maar! (y) :S (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
DaMenaz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:37:
Die issues die je bij meerdere mensen ziet zijn irritant inderdaad. Zelf ook last van het zijraam dat je niet half kunt openen en sluiten, maar eerst helemaal zakt.
Daarstaks had ik mijn beide voorvensters een klein sukje open, want ik hoorde iets vreemds aan de ophanging. Toen ik de vensters wou dicht doen, gingen ze tot 3x toe (!!!) verder open ipv dicht te gaan. En daarna werkte de one touch functie weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Cid Highwind schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:31:
[...]

En dit zijn dus weer van die dingen waardoor ik blij ben hier op een forum mee te lezen. Het is dusdanig vanzelfsprekend dat je er niet eens bij stilstaat dat het niet geleverd wordt, of zelfs kan worden.

Maar ondertussen wel verlichte logootjes inbouwen. Weer duidelijk een kwestie van verkeerde prioriteiten en sparen op de verkeerde onderdelen. Ik stoor me reeds aan het feit dat in m'n huidige auto de rechterbuitenspiegel niet automatisch dimt. Al valt daar in het stadsverkeer nog wat voor te zeggen, zeker bij auto's van Duitse komaf en het fietsverkeer aldaar.

offtopic:
Steden zonder lantaarns, fietsers zonder licht, en rechtdoorgaand fiets- en rechtsafbuigend autoverkeer tegelijkertijd groen hebbende. Een dimmende spiegel maakt het er niet beter op dan.
Het niet dimmen van mijn buutenspiegels stoort me in de id7 minder dan in de Fabia, misschien omdat je in die laatste lager zit? Maar ik vind het wel jammer dat het niet beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

MrSnowflake schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:26:
[...]

Daarstaks had ik mijn beide voorvensters een klein sukje open, want ik hoorde iets vreemds aan de ophanging. Toen ik de vensters wou dicht doen, gingen ze tot 3x toe (!!!) verder open ipv dicht te gaan. En daarna werkte de one touch functie weer niet.
Haha, moois spul huh? ;)

Ik las al van iemand die dat overkwam toen hij een laag sneeuw wilde wegduwen. raam beetje open, veegveeg, raam dicht, oeps hij gaat helemaal open, halve kilo sneeuw op schoot, wtf!
Nu valt er wat voor te zeggen om die sneeuw weg te vegen voordat je instapt en dat deze feature wellicht bedoeld is om je dit gedrag af te leren, maar toch vervelend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
resusaapje schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:31:
[...]

Haha, moois spul huh? ;)

Ik las al van iemand die dat overkwam toen hij een laag sneeuw wilde wegduwen. raam beetje open, veegveeg, raam dicht, oeps hij gaat helemaal open, halve kilo sneeuw op schoot, wtf!
Nu valt er wat voor te zeggen om die sneeuw weg te vegen voordat je instapt en dat deze feature wellicht bedoeld is om je dit gedrag af te leren, maar toch vervelend :+
Goed dat je het zegt, ik zou dat ook nog wel doen: klein beetje openen om de kindjes aan te sporen. Maar als hij dan verder open gaat, wordt het wel een heel koude verwelkoming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

MrSnowflake schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:38:
[...]

Goed dat je het zegt, ik zou dat ook nog wel doen: klein beetje openen om de kindjes aan te sporen. Maar als hij dan verder open gaat, wordt het wel een heel koude verwelkoming.
Hij doet het (per raam per rijsessie) maar één keer. Daarna gedraagt het raam zich zoals verwacht. Wat het aleen maar gekker maakt, maar goed.

Het schijnt trouwens te voorkomen zijn, door de knop te trekken en vast te houden. Moet ik echter nog proberen. Als die van mij ooit terugkomt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
MrSnowflake schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:26:
[...]

Bekend probleem. Raam hercalibratie werkte bij mij even... Maar lijkt een SW probleem. Ik vraag me eigenlijk af of 5.2 dat opgelost heeft. Zonder SW release notes heeft eigenlijk niemand een idee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 17:18
Dit hele gedoe lijkt wel alsof de geschiedenis zich herhaalt. Eerste CanBus systemen ook zoveel onverklaarbare fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

twowheeler schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:06:
Dit hele gedoe lijkt wel alsof de geschiedenis zich herhaalt. Eerste CanBus systemen ook zoveel onverklaarbare fouten.
Dan heb ik goed nieuws voor je: VW verlaat het huidig platform en stapt over op Rivian. Je koopt dus nu legacy... >:)

Pagina: 1 ... 24 ... 64 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1