Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42
en hier dan een informatief filmpje van de software ontwikkeling van Rivian ( Munro Live )

YouTube: Behind the Code: Rivian’s Software Updates with Wassym Bensaid

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:54
Afgelopen weekend travel assist eens goed uitgeprobeerd niet op snelweg want dat geloof ik wel dat het werkt maar op zn 50 km bochtige binnenwegen met rotondes provinciale wegen etc. moet zeggen echt top systeem hoe hij met bochten ,rotondes en verkeer omgaat bijna gehele rit op travel assist , beter dan andere systemen.

Volgen mij mist er 1 item dat hij stoplichten leest iemand ervaring mee niet echt kunnen testen ?
Zolang er iemand voor je zit wekt het perfect tot stilstand komen en weer door gaan automatisch , maar een paar keer was ik de eerste bij rood licht en deed hij niks dacht ik (of wellicht te laat) kan ook zijn dat ik uit heb staan snelheid aan te passen aan hand van borden dus nog even testen eerdaags

Ps ook met meerde gebruikers werkt nu top incl stoel instellingen , je moet eigenlijk de memory knop op de stoel vergeten. En bij elke gebruiker onthoud hij gewoon laatste positie van die gebruiker dus erg handig nu 3 gebruikers ingesteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17-09 08:22
resusaapje schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:01:
[...]

Dan heb ik goed nieuws voor je: VW verlaat het huidig platform en stapt over op Rivian. Je koopt dus nu legacy... >:)
Tegen 2028 wordt de nieuwe stack geïntroduceerd blijkbaar... VW is duidelijk... Ze gaan er alles aan doen om competitief te blijven en dat is goed nieuws eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:08
Donaldinho schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:57:
[...]

Kwam per ongeluk in dit topic. Mijn probleem lijkt hierop, ik heb een nieuwe ID.3 waarbij ik die kan toevoegen in de app, maar niet in de laatste stap kan activeren. Blijft hangen op:

[Afbeelding]

Wereldbol is zwart, SOS lampje is groen, factory reset gedaan, zekering in de garage eruit gehaald allemaal met zelfde 0 resultaat. Na hem een week achter gelaten te hebben in de garage denken ze dat de SOS(? - iets onder de achterbank) module defect is. Die is niet leverbaar en moet gemaakt (?) worden in de fabriek. Nieuwe auto ook, probleem speelt al 8 weken inmiddels. De lol van een nieuwe auto begint er wel aardig af te gaan zo.
Kleine update langs mijn kant betreffend het zelfde issue in de ID7.

Auto is binnen sinds deze morgend.
Case is open gedaan bij VW, maar nog geen antwoord gekregen van VW.
Dus auto blijft een dag langer staan in de garage.

Wel spijtig dat VW zo lang over doet om te antwoorden.
Dus auto van 1 maand al 2 dagen kwijt nu. :(

Hopelijk moeten ze de SOS-module niet vervangen, want dan moet die nog besteld worden, waardoor ik hem nog dag langer kwijt ben.
Best case.

[ Voor 5% gewijzigd door scifoflux op 20-01-2025 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:57
Mikew schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:39:
Volgen mij mist er 1 item dat hij stoplichten leest iemand ervaring mee niet echt kunnen testen ?
Zolang er iemand voor je zit wekt het perfect tot stilstand komen en weer door gaan automatisch , maar een paar keer was ik de eerste bij rood licht en deed hij niks dacht ik (of wellicht te laat) kan ook zijn dat ik uit heb staan snelheid aan te passen aan hand van borden dus nog even testen eerdaags
Stoplichten worden inderdaad niet gezien door Travel Assist. Heeft iets of iemand je het idee gegeven dat dat wel zo zou zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew
bdbfz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:52:
[...]

Stoplichten worden inderdaad niet gezien door Travel Assist. Heeft iets of iemand je het idee gegeven dat dat wel zo zou zijn??
nee vroeg het me af in het kader test alle opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
Mikew schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:59:
[...]

nee vroeg het me af in het kader test alle opties
De enige informatie die TA uit camera's haalt, dient voor het volgen van witte/gele belijning. Al de rest komt uit radar en GPS+kaartgegevens. Ultrasoonsensoren zijn er ook, maar die doen bij mijn weten niks voor TA, wel voor parkeerhulp en dodehoekhulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bdbfz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:14:
[...]

De enige informatie die TA uit camera's haalt, dient voor het volgen van witte/gele belijning. Al de rest komt uit radar en GPS+kaartgegevens. Ultrasoonsensoren zijn er ook, maar die doen bij mijn weten niks voor TA, wel voor parkeerhulp en dodehoekhulp.
De 'Guided Lane-Assist' wordt volgens mij wel (mede) van info voorzien door die IR-sensoren

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:14:
Ik vind vooral het licht van de achterliggers in de zijspiegels hinderlijk. Vreemde keuze van VW om geen automatisch dinmende buitenspiegels te monteren op hun topmodel.
Na het lezen van je bericht heb ik er eens op gelet, maar ik vind het niet storend. Zit je wellicht relatief laag in de auto (met je hoofd)?
Dus stoel laag en/of rugleuning ver achterover gekanteld?

[ Voor 6% gewijzigd door True op 20-01-2025 19:07 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Mikew schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:39:
Afgelopen weekend travel assist eens goed uitgeprobeerd niet op snelweg want dat geloof ik wel dat het werkt maar op zn 50 km bochtige binnenwegen met rotondes provinciale wegen etc. moet zeggen echt top systeem hoe hij met bochten ,rotondes en verkeer omgaat bijna gehele rit op travel assist , beter dan andere systemen.

Ps ook met meerde gebruikers werkt nu top incl stoel instellingen , je moet eigenlijk de memory knop op de stoel vergeten. En bij elke gebruiker onthoud hij gewoon laatste positie van die gebruiker dus erg handig nu 3 gebruikers ingesteld
De TA werkt echt vlekkeloos. Komend van een '19 Octavia heb ik proefgereden in andere merken met TA-achtige hulpsystemen, maar er kan echt niets tippen aan wat VAG te bieden heeft hierin. Mede hierom ook voor de ID.7 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:46:
[...]

Same, hier ook de 5.2 (geen ID sinds wanneer, ik controleer de SW versie niet met regelmaat) en ook nog de 80%, heb de melding weer uitgeschakeld en komt gelijk weer klagen wanneer ik 'm op 90% zet. Daar lijkt blijkbaar wat verschil in te zitten?
Hier een Pro S overigens, wellicht dat dat hiervoor nog uitmaakt?
Fun fact, vanaf vandaag ineens ook de mogelijkheid om zonder waarschuwingen en porren het opladen op 90% stop te zetten. Terwijl ik dus ook al 6+ dagen met 5.2 rond rijd, geen idee wat er veranderd is dat het nu ineens wel mag, maar het viel mij vandaag ineens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:19
Kan de TA eigenlijk ook zelf rotondes rijden? Ik merk wel dat ie afremt net als bij een kruising, maar het sturen gaat volgens mij nog niet vanzelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tulipmania
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-08 11:22
Zoomzoom schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:03:
[...]

Bekend probleem. Raam hercalibratie werkte bij mij even... Maar lijkt een SW probleem. Ik vraag me eigenlijk af of 5.2 dat opgelost heeft. Zonder SW release notes heeft eigenlijk niemand een idee natuurlijk.
Mijn dealer heeft gezegd dat het raamprobleem bij 5.4 is opgelost. Is info van fabriek. Ik heb nu ook ineens 5.2 maar nog steeds wispelturige voorramen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
buddow schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:15:
Kan de TA eigenlijk ook zelf rotondes rijden? Ik merk wel dat ie afremt net als bij een kruising, maar het sturen gaat volgens mij nog niet vanzelf
Niet dat ik weet, maar ik ga het ook niet proefondervindelijk testen. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackSpoTT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-08 16:42
Na het lezen van de problemen met snelladen mijn Tourer Pro S toch even getest bij verschillende laders. Conclusie: No problemo. Steeds 10-15 minuten geladen, met zo'n 15 minuten voorverwarmen:

Bij een zeer drukke lader ergens bij een hotel 70 kW
Laadstation langs de snelweg (ook druk) 110 kW
300 kW-lader in the middle of nowhere 160 kW

Viel me op dat de laadcurve vrij stabiel is en de aangegeven voorverwarmde laadsnelheid ook realiteit is.

Verder zo'n 4000 km op de teller en hij rijdt als een zonnetje. Vooral bij lange ritten merk je hoe uitgerust je uit de auto komt. Draaicirkel blijft bizar klein. Inparkeren met de app is een ontzettend handige feature.

Het enige wat ik nog wil veranderen is de ruitenwissers, die zijn gewoon van mindere kwaliteit.

Toch een random probleem wat soms opspeelt: vooral na hard afremmen valt de emergency brake assist kort uit. Nu zo'n 4 keer voorgekomen. Na enkele seconden, max een minuutje, rijden gaat de melding weer weg. Iemand anders last van gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorritTyb
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-08 10:38
bdbfz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:14:
[...]

Verkeersbord herkenning is toch ook met de camera (althans voor een deel)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

True schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:07:
[...]

Niet dat ik weet, maar ik ga het ook niet proefondervindelijk testen. })

[YouTube: Car takes flight over roundabout in Poland]
geen enkele moeite voor uitwijken of remmen maar wel vol het gas erop.

met zo'n vaart gaat TA je ook niet helpen, die doet alleen subtiele stuurbewegingen en zal waarschijnlijk uitschakelen bij een override door de bestuurder op het gaspedaal.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:06

resusaapje

h less

Aha, sinds dit jaar zijn de geïsoleerde zijruiten vóór een apart pakket:

Zijruiten vóór geluidsisolerend, verder blabla-onzin (Pakket VW5)
€ 240

Prijs valt mee, maar naar ik begrijp is de levertijd dan wel een dingetje...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
jorritTyb schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 07:05:
[...]

Verkeersbord herkenning is toch ook met de camera (althans voor een deel)?
Inderdaad, dat zag ik over het hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Net als dat de verkeersbord herkenning ook regelmatig iets over het hoofd ziet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

resusaapje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:38:

€ 240

Kun je meteen die lelijke 'life-hammers' gaan demonteren. Dat gelaagde glas krijg je écht niet door geslagen met zo'n hamertje (of wat dan ook) :9
Shivs schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:50:
Net als dat de verkeersbord herkenning ook regelmatig iets over het hoofd ziet ;-)
Is ook niet zo heel erg vreemd met die verkeersborden jungle welke we (vooral hier in NL) vaak aantreffen.

Ook de ID.3 heeft overigens vorige week de ID Software v5.2 update als OTA volledig op de achtergrond mogen ontvangen (MY25 model) en heeft sinds gisteren dan ook een 90% SOC op het moment dat de 'Battery Care' optie geselecteerd is.

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 21-01-2025 13:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:23
Zag net in mijn VW connect app dat de geplande aanpassing van morgen al doorgevoerd is.
Mijn vrouw is hoofgebruiker aangezien ze via haar werk de auto least.
Nu kan ik meer dingen doen met de app zoals voorverwarmen, laadvermogen instellen.
Dat is een positieve aanpassing, waarvan ik had gehoopt dat hij zou komen.

Mijn/onze bevindingen nu na ruim 6500km in 3,5 maand verder.
Een heerlijke auto. Tot heden hebben we geen storingenen gehad die anderen wel in dit forum hebben gemeld.
Massage-, raam-, knoppenbediening en rij-assist support werken allemaal prima.
1 kleine irritatie punt is de verkeersbord herkenning die niet overal even goed werkt. Gevolg van plotseling remmen op wegen waar niets aan de hand is is toch wel een veiligheids dingetje. Deze heb ik uitgezet!
Na een lange autorit kom je relatief ontspannen uit de auto.
Thuisladen verliezen nemen wel toe naarmate het kouder wordt. Vindt dat best wel een tegenvaller. Kan aan de Alfen lader liggen, want daar heb ik geen verstand van.
Gelukkig betaalt het werkt van mijn vrouw wat er door de Alfen lader naar de auto gaat incl. verliezen. Hierdoor krijgen we geen extra kosten.

Al met al oordeel: Onze ID7 Tourer Pro Buisness is een zeer goede auto die heerlijk rijdt. Wij zijn er blij mee!

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RudyO
  • Laatst online: 17-09 08:32
RudyO schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:24:
Sinds een paar dagen werkt bij mij het bedieningspaneel in de bestuurdersdeur van de ramen/spiegels en (kinder)sloten niet meer. Wordt ook niet meer verlicht. Heb gelezen dat dit vroeger een softwarebug kon zijn, maar de genoemde ‘fix’ van parkeerstand -> gordellos en opnieuw starten via startknop werkt helaas niet.

Iemand ervaring/tips? Anders wordt het weer een ritje dealer
Het probleem was spontaan opgelost, maar gistermiddag gebeurde hetzelfde nog eens. Hele bedieningspaneel zwart en reageert niet. Vanochtend eens goed gekeken, en het kunnen oplossen:

Waar bij de meeste auto's de kabels vanuit de deur door een slang/hoes lopen en pas achter het dashboard een connectoren hebben, heeft de ID.7 een grote connector zitten bij het scharnier van de deur. Deze even losgewurmt en weer vastgeklikt en alles werkt weer.

Met de stoel ook al op dag 1 problemen gehad, de massage stopte er halverwege mee en geen knop op de stoel reageerde meer, stoel 'resetten' is een rode connector onder de stoel even los en vast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even bewust hier in het ID.7 topique een vraagje met betrekking tot, in mijn geval een ID.3 aangaande het IQ-Drive deel onder ID software v5.x :+

Heeft hier iemand het al voor elkaar gekregen om dat IQ-Drive deel incl de verlichting gewoon automatisch op te laten starten bij het 'starten' van de auto? Óf ik doe iets verkeerd / verwacht te veel, of er bestaan ergens Europeesche regels welke willen hebben dat je die systemen pér rit handmatig gaat activeren.

Systemen staan in de instellingen menu's allemaal gewoon 'aan' maar ik moet iedere keer alles weer per rit activeren middels de knopjes op het stuurwiel / de richtingaanwijzer.

Gaat me vooral om de 'grootlicht assistent en de 'guided lane assist' functie (en stiekem ook de DCC setting welke iedere keer weer terugvalt naar 'Comfort', maar dat geeft de auto ook gewoon aan dat dat zo moet gebeuren), zelfs met een eigen 'gebruikers-account' voor de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 21-01-2025 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-09 16:45

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Will_M schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:20:
Even bewust hier in het ID.7 topique een vraagje met betrekking tot, in mijn geval een ID.3 aangaande het IQ-Drive deel onder ID software v5.x :+

Heeft hier iemand het al voor elkaar gekregen om dat IQ-Drive deel incl de verlichting gewoon automatisch op te laten starten bij het 'starten' van de auto? Óf ik doe iets verkeerd / verwacht te veel, of er bestaan ergens Europeesche regels welke willen hebben dat je die systemen pér rit handmatig gaat activeren.

Systemen staan in de instellingen menu's allemaal gewoon 'aan' maar ik moet iedere keer alles weer per rit activeren middels de knopjes op het stuurwiel / de richtingaanwijzer.

Gaat me vooral om de 'grootlicht assistent en de 'guided lane assist' functie (en stiekem ook de DCC setting welke iedere keer weer terugvalt naar 'Comfort', maar dat geeft de auto ook gewoon aan dat dat zo moet gebeuren), zelfs met een eigen 'gebruikers-account' voor de auto.
Ik hoop dat ik je vraag goed begrijp maar met IQ drive refereer je naar het autmatisch anticiperen van de auto op het wegverloop (bochten, rotondes, etc?) en de grootlicht assistent? Deze functies staan bij mij op mijn ID.7 allemaal standaard aan en hoef ik bij het starten van de auto niet zelf in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Will_M schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:20:

Grootlicht-assistent is bij mij standaard aan, door de linkerhendel één keer naar voren te duwen. Maar het grootlicht gaat pas werken wanneer de auto dat wil. Dus klik, relax en wacht af :)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KMdijkens schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:30:
[...]

Ik hoop dat ik je vraag goed begrijp maar met IQ drive refereer je naar het autmatisch anticiperen van de auto op het wegverloop (bochten, rotondes, etc?) en de grootlicht assistent? Deze functies staan bij mij op mijn ID.7 allemaal standaard aan en hoef ik bij het starten van de auto niet zelf in te schakelen.
Spul staat bij mij in de menu's inderdaad ook gewoon altijd aan, behalve die ACC optie welke op basis van het wegverloop met me mee gaat denken. Misschien dat ik die optie ook maar weer eens aan gaan zetten maar ik had dat deel bewust uitgezet voor dat ik er achter kwam dat de auto zichzelf gewoon ook in een file 'stil' kan zetten terwijl de ACC gewoon op 100KM/h blijft staan. Als ik dat met m'n vorige auto probeerde (een MY20 VW Tiguan) dan kon ik beter ook meteen een volle doos blanco schadeformulieren achter in de kofferbak gaan zetten. Rotondes en bochten neem ik (als motorrijder) in de regel ook iets 'vlotter' op APEX dan dat de meeste andere weggebruikers dat doen.....

Dat IQ-Drive kan ook een baanwissel op de snelwegen voor je uitvoeren waarbij dat ook middels het HUD geprojecteerd wordt in de voorruit maar dát deel moet ik dus steeds opnieuw activeren door middels de 'mode' knop op het stuurwiel even naar ACC of Speedlimiter te gaan en dan vervolgens weer terug naar de IQ-Drive Mode.
resusaapje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:32:
[...]

Grootlicht-assistent is bij mij standaard aan, door de linkerhendel één keer naar voren te duwen. Maar het grootlicht gaat pas werken wanneer de auto dat wil. Dus klik, relax en wacht af :)
Grootlicht Assistent moet zo dus ook bij iedere rit opnieuw geactiveerd worden middels de richtaanwijzerhendel naar achteren (weg van het stuur) te bewegen (terwijl m'n Tiguan die optie gewoon permanent aan liet staan).

Wordt zo in een nóg modernere auto met AI alsnog een hele routine om pér rit alles naar eigen believen.zélf weer aan óf uit te gaan zetten ... Vooruitgang IT is :9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 21-01-2025 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Will_M schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:59:

Grootlicht Assistent moet zo dus ook bij iedere rit opnieuw geactiveerd worden middels de richtaanwijzerhendel naar achteren te bewegen (terwijl m'n Tiguan die optie gewoon permanent aan liet staan).

Wordt zo in een nóg modernere auto met AI alsnog een hele routine om pér rit alles naar eigen believen.zélf weer aan óf uit te zetten ... Vooruitgang IT is :9
Nope, bij mij althans niet. Zolang de hendel naar voren staat, zie je in het mini-beelsscherm achter het stuur het grijze grootlichtlogo. Indien de auto besluit dat het tijd wordt het grootlicht aan te zetten, doet het dat automagisch. Geen enkele input van de bestuurder verder nodig.

Bron: N=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:06:
[...]

Nope, bij mij althans niet. Zolang de hendel naar voren staat, zie je in het mini-beelsscherm achter het stuur het grijze grootlichtlogo. Indien de auto besluit dat het tijd wordt het grootlicht aan te zetten, doet het dat automagisch. Geen enkele input van de bestuurder verder nodig.

Bron: N=1
Voor mij werkt dit inderdaad precies zo, de hendel eenmalig naar achteren gezet en sindsdien staat het altijd aan.

Dat geldt overigens ook voor de travel assist (IQ drive) daarvoor hoef ik niet eerst te wisselen naar de ACC of Speedlimiter. Enkel op het 'Set'-knopje drukken om de snelheid in te stellen en hij doet het.

Het automatisch van rijbaan laten verwisselen van de auto staat alleen aan als travel assist / IQ drive is ingeschakeld voor zover ik weet, maar daar kan ik naast zitten ik gebruik de feature zelf eigenlijk niet behalve dat ik hem af en toe eens aan zie springen als ik zelf al bezig was met een baan wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KMdijkens schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:35:
[...]

Voor mij werkt dit inderdaad precies zo, de hendel eenmalig naar achteren gezet en sindsdien staat het altijd aan.

Dat geldt overigens ook voor de travel assist (IQ drive) daarvoor hoef ik niet eerst te wisselen naar de ACC of Speedlimiter. Enkel op het 'Set'-knopje drukken om de snelheid in te stellen en hij doet het.

Het automatisch van rijbaan laten verwisselen van de auto staat alleen aan als travel assist / IQ drive is ingeschakeld voor zover ik weet, maar daar kan ik naast zitten ik gebruik de feature zelf eigenlijk niet behalve dat ik hem af en toe eens aan zie springen als ik zelf al bezig was met een baan wissel.
Dan is dát waarschijnlijk de 'truc' :*) Én dus ook mijn fout dat het niet werkt zoals dat het door mij verwacht wordt

Ik zet de ACC er op middels de 'Cancel' knop omdat ik (nog) gewend ben om daar de ACC volledig mee aan of uit te moeten zetten...

Learning All The Time, zelfs met reeds 35 jaar aan opgedane rijervaring _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman37
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:45
Wolksvagen schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:59:
[...]

Hier ook update van 5.0 naar 5.2 en batterij wordt nog steeds geadviseerd tot 80% op te laden.
bij mij is dit ook, software 5.2 en 80% opladen. Bij wijziging naar 90% krijg ik melding, dat 80% het beste is voor de levensduur batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorritTyb
Herman37 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:26:
[...]

bij mij is dit ook, software 5.2 en 80% opladen. Bij wijziging naar 90% krijg ik melding, dat 80% het beste is voor de levensduur batterij.
Waar zie je ergens die software versie? Ik had wel een scherm gevonden met allemaal versies van verschillende onderdelen maar niets dat met een 5 begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:35
Ik rij nu bijna dagelijks over de A28. En altijd als ik bij Amersfoort richting Utrecht ga in de vooravond, dan stoppen thv afrit 4 Amersfoort alle rijhulpsystemen ermee. Kan daarna meteen weer Travel Assist weer activeren. Echt maf, elke keer dezelfde plek. De weg maakt daar geen rare bochten oid.
Hebben alle ID7’s die daar rijden dit issue? Ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 21-01-2025 19:07 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
True schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:59:
[...]

Na het lezen van je bericht heb ik er eens op gelet, maar ik vind het niet storend. Zit je wellicht relatief laag in de auto (met je hoofd)?
Dus stoel laag en/of rugleuning ver achterover gekanteld?
Ik zit laag ja. Er is wel mee te leven, maar als je beter gewend bent dan valt het op.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
DaMenaz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:06:
Ik rij nu bijna dagelijks over de A28. En altijd als ik bij Amersfoort richting Utrecht ga in de vooravond, dan stoppen thv afrit 4 Amersfoort alle rijhulpsystemen ermee. Kan daarna meteen weer Travel Assist weer activeren. Echt maf, elke keer dezelfde plek. De weg maakt daar geen rare bochten oid.
Je zou het PON center Zeist kunnen bellen en het hen vragen... Sommige van hen komen ongetwijfeld voorbij afrit 4... Of ze kunnen het ook zelf makkelijk gaan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pveld
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 15:05
Volgens mij heb ik dat laatst daar ook gehad. Ik zal die route eens wat vaker nemen en er op letten. Ik heb het sowieso op een vaste plek in Soest altijd dat de hulpsystemen kortstondig uitvallen. Het lijkt er dus op dat de id.7 te triggeren is. #snowflake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04
RudyO schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:41:
[...]

Met de stoel ook al op dag 1 problemen gehad, de massage stopte er halverwege mee en geen knop op de stoel reageerde meer, stoel 'resetten' is een rode connector onder de stoel even los en vast maken.
De massagefunctie is bij mij ook 1 maal vastgelopen. Dit gemeld bij de dealer en toevallig staat hij de komende 2 dagen bij de dealer voor het compleet vervangen van de massage kussens in beide stoelen. Schijnbaar een bekend probleem? Geen idee, maar viel onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
pveld schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:30:
[...]

Volgens mij heb ik dat laatst daar ook gehad. Ik zal die route eens wat vaker nemen en er op letten. Ik heb het sowieso op een vaste plek in Soest altijd dat de hulpsystemen kortstondig uitvallen. Het lijkt er dus op dat de id.7 te triggeren is. #snowflake
Als dat inderdaad zo is dan zou VW dat moeten gaan onderzoeken, want dat is dan wel een gevoeligheid van de sensoren die moet afgedekt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:23
Zoomzoom schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:17:
[...]

Als dat inderdaad zo is dan zou VW dat moeten gaan onderzoeken, want dat is dan wel een gevoeligheid van de sensoren die moet afgedekt worden.
Heb de afgelopen maanden regelmatig langs de zelfde afslag gereden en wij hebben geen enkel probleem met ons systeem gehad. M.a.w. dit is een specifiek probleem voor zijn auto.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Het viaduct bij afrit 4 ligt op mijn route naar mijn ouders en inderdaad heb ik afgelopen keren dat ik daar langs kwam dezelfde problemen gehad. Alle systemen op oranje/geel en 100 meter verder alles weer goed. Zowel op de heen als terugweg. Mijn vermoeden was dat de oude legerbasis die daar zat een bepaalde stoorzender heeft, niet bewust, maar gewoon iets dat op een bepaalde frequentie werkt en daardoor stoort. Mogelijk iets voor de monitoring van het oude schietgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Shivs schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:41:
Het viaduct bij afrit 4 ligt op mijn route naar mijn ouders en inderdaad heb ik afgelopen keren dat ik daar langs kwam dezelfde problemen gehad. Alle systemen op oranje/geel en 100 meter verder alles weer goed. Zowel op de heen als terugweg. Mijn vermoeden was dat de oude legerbasis die daar zat een bepaalde stoorzender heeft, niet bewust, maar gewoon iets dat op een bepaalde frequentie werkt en daardoor stoort. Mogelijk iets voor de monitoring van het oude schietgebied.
Apart hè. Gekke is dat het de andere kant op niet gebeurt.
Ik zie ze al kijken bij de dealer. :?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Bij mij gebeurd het dus twee kanten op, maar dat is dus niet op de snelweg, maar er overheen. Ik vermoed dat als je op de snelweg rijdt het in noordelijke richting wel voorkomt en zuidelijk niet. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Shivs schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:47:
Bij mij gebeurd het dus twee kanten op, maar dat is dus niet op de snelweg, maar er overheen. Ik vermoed dat als je op de snelweg rijdt het in noordelijke richting wel voorkomt en zuidelijk niet. Klopt dat?
Nee, juist andersom (zie mijn oorspronkelijk post).

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Ah oke, dan let ik de volgende keer even op aan welke kant het precies gebeurd bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Shivs schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:41:
offtopic:
Dat Kamp van Zeist / Justitieel Complex Zeist is wel voor wat meer dingen gebruikt, ik verwacht dat ze daar ook wel anti-drone systemen hebben of hebben gehad. Misschien dat zoiets wat doet voor die hulp/veiligheidssystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biro
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17:22
Ik kom hier meerdere keren per week langs en heb (gelukkig) nog nooit een probleem gehad met de ID7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorritTyb
Na drie weken tijd heeft de auto mij eindelijk geaccepteerd als hoofdgebruiker. Ik had deze middag de auto weggebracht naar een laadpunt. Toen ik dan te voet thuis kwam kreeg ik ineens een beriicht van de VW app dat mijn auto aan het laden was en ik kon zien hoe ver hij al was. Ook zag ik de de klimatisering functie actief was. Dit had ik voorheen nooit gehad.

Ben net de auto gaan halen en nu kan ik ineens wel aanmelden als hoofdgebruiker. Geen idee waarom het nu ineens besluit van te gaan werken maar wel goed nieuws anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
jorritTyb schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:35:
Na drie weken tijd heeft de auto mij eindelijk geaccepteerd als hoofdgebruiker. Ik had deze middag de auto weggebracht naar een laadpunt. Toen ik dan te voet thuis kwam kreeg ik ineens een beriicht van de VW app dat mijn auto aan het laden was en ik kon zien hoe ver hij al was. Ook zag ik de de klimatisering functie actief was. Dit had ik voorheen nooit gehad.

Ben net de auto gaan halen en nu kan ik ineens wel aanmelden als hoofdgebruiker. Geen idee waarom het nu ineens besluit van te gaan werken maar wel goed nieuws anders.
Misschien gelukt als bijvangst doordat VW per vandaag de rechten heeft aangepast (gastgebruiker). :) Fijn dat je nu hoofdgebruiker bent. Anders mis je wel veel handige functionaliteiten.

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 22-01-2025 15:53 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
jorritTyb schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:35:

Troost u en wees gelukkige.
Kon je daarvoor ook niet aanmelden als hoofdgebruiker en kreeg je error bericht in u auto?

Heb de mijne sinds 18/12 en na 4weken te rijden besloten om dealer te gaan en dat ze het oplossen.
Staat er nu sinds maandag.
Case open bij VW i.v.m. hoofdgebruiker die auto niet wil assigneren.
Maar VW heeft tot op heden niet geantwoord...
Dus we gaan dag 4 zonder auto in. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Kwam er bij toeval achter dat als je op het grote scherm bovenaan in het midden naar beneden swipet (er staat ook een streepje), er nog een extra configureerbaar menu met snelkoppelingen tevoorschijn komt. Handig!

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorritTyb
scifoflux schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:40:
[...]

Troost u en wees gelukkige.
Kon je daarvoor ook niet aanmelden als hoofdgebruiker en kreeg je error bericht in u auto?

Heb de mijne sinds 18/12 en na 4weken te rijden besloten om dealer te gaan en dat ze het oplossen.
Staat er nu sinds maandag.
Case open bij VW i.v.m. hoofdgebruiker die auto niet wil assigneren.
Maar VW heeft tot op heden niet geantwoord...
Dus we gaan dag 4 zonder auto in. :(
Ja ik had idd het probleem dat ik een fout kreeg als ik probeerde aan te melden als hoofdgebruiker. Ik had hiervoor al een afspraak op 30 januari. Ik heb deze nog niet geannuleerd tot dat ik zeker ben dat het volledig in orde is. So fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
jorritTyb schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:53:
[...]

Ja ik had idd het probleem dat ik een fout kreeg als ik probeerde aan te melden als hoofdgebruiker. Ik had hiervoor al een afspraak op 30 januari. Ik heb deze nog niet geannuleerd tot dat ik zeker ben dat het volledig in orde is. So fingers crossed :)
Heb je iets moeten triggeren?
Of opnieuw aangemeld vandaag in de auto?

Of out of the blue ineens auto verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
scifoflux schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:55:
[...]

Heb je iets moeten triggeren?
Of opnieuw aangemeld vandaag in de auto?

Of out of the blue ineens auto verbonden?
Min of meer out of the blue. Ik kreeg ineens een melding op mijn smartphone van de VW app ivm het starten van het laden. Ik had die melding nog nooit gekregen. Toen ik dan in de VW app ging zag ik dat ik het laden kon volgen. Dat was voorheen ook niet het geval. Dan later vandaag toen ik de auto ging halen heb ik het dan gewoon opnieuw geprobeerd en idd, ik kon ineens aanmelden als hoofdgebruiker. Ik heb dit in de vorige 3 weken meerdere keren geprobeerd. Altijd zonder success. Maar vandaag werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Kan je eens kijken of je toevallig ook versie 5.2 hebt gekregen? Mogelijk heeft dat het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Shivs schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:10:
Kan je eens kijken of je toevallig ook versie 5.2 hebt gekregen? Mogelijk heeft dat het probleem opgelost.
Ja ik heb 5.2. Maar ik denk dat ik die al een paar dagen heb want bij mij is ergens begin deze week de optimale laadstand naar 90% gesprongen en ik denk dat dat met die 5.2 te maken heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyO
RudyO schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:41:
[...]

Het probleem was spontaan opgelost, maar gistermiddag gebeurde hetzelfde nog eens. Hele bedieningspaneel zwart en reageert niet. Vanochtend eens goed gekeken, en het kunnen oplossen:

Waar bij de meeste auto's de kabels vanuit de deur door een slang/hoes lopen en pas achter het dashboard een connectoren hebben, heeft de ID.7 een grote connector zitten bij het scharnier van de deur. Deze even losgewurmt en weer vastgeklikt en alles werkt weer.

Geen idee of t met het losmaken van die connector te maken heeft, maar sindsdien een ‘storing airbag’. Valt nog niet mee om de ID.7 storing vrij te houden 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew
Heeft iemand ergens en duidelijk berekening gezien mbt tot batterij verlies in bv 3-4 jaar met altijd AC laden tot 100% vs bv 80% / 90%

Begrijp DC laden niet tot 100% doen, maar daar ben je meestal bij om op tijd te stoppen maar ik vraag me werkelijk af wat het voordeel is continue bedenken of je wel of niet 100% moet laden voor de volgende dag en of het wezenlijk verschil oplevert gezien het een lease auto is weet je toch dat naar aantal jaar wordt vervangen

4 jaar BMW hybride gehad en altijd tot 100% elke keer geladen en bij inleveren niet echt idee dat batterij veel had ingeleverd.

ps hier 5.2 vanaf levering maar nog steeds 80% grens dus vraag me af wat hier de trigger is om dit aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Mikew schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:44:
Heeft iemand ergens en duidelijk berekening gezien mbt tot batterij verlies in bv 3-4 jaar met altijd AC laden tot 100% vs bv 80% / 90%

Begrijp DC laden niet tot 100% doen, maar daar ben je meestal bij om op tijd te stoppen maar ik vraag me werkelijk af wat het voordeel is continue bedenken of je wel of niet 100% moet laden voor de volgende dag en of het wezenlijk verschil oplevert gezien het een lease auto is weet je toch dat naar aantal jaar wordt vervangen

4 jaar BMW hybride gehad en altijd tot 100% elke keer geladen en bij inleveren niet echt idee dat batterij veel had ingeleverd.

ps hier 5.2 vanaf levering maar nog steeds 80% grens dus vraag me af wat hier de trigger is om dit aan te passen.
Geen idee wat de trigger is, maar dat zal wel komen v.d. week. Ik denk niet dat je verschil gaat merken tussen 100% en 90% laden in de looptijd van een leasecontract.

Ik had eigenlijk wel de insteek dat dit mijn laatste leaseauto zou worden (als het full operational leasen in de bijtelling niet voordeliger zou worden). Zeker als ik zie dat de restwaardes van de EVs behoorlijk onderuit gaan, kan het goed zijn dat ik mijn auto t.z.t. van de LM ga overnemen.

Van wat ik weet is 100% ook niet erg, het is vooral erg als die met 100% blijft staan. Dus tot 100% laden kan prima in dat opzicht als je daarna ook gaat rijden met de auto.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jorritTyb
Nu dat ik hoofdgebruiker ben kan ik eindelijk de auto ook besturen vanuit Home Assistant. Dit is een kleine raspberry pi die al vanalle andere zaken in mijn huis bestuurd. Het voordeel is dat dit werkt in browser en smartphone en ik vind het persoonlijk veel handiger dan de VW app omdat ik alles zelf onder controle heb. Al de dingen die je hier op de screenshot ziet zijn configureerbaar en kan ik daar zelf opzetten. Er zijn nog meer opties beschikbaar die ik er nog niet heb opstaan. Wel niet zo evident om op te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58pbcmRa6wqSupwNEmM5XzA1oKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DK3YDvssaaKLcwcKi7gzCEeL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
jorritTyb schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 06:47:
Nu dat ik hoofdgebruiker ben kan ik eindelijk de auto ook besturen vanuit Home Assistant. Dit is een kleine raspberry pi die al vanalle andere zaken in mijn huis bestuurd. Het voordeel is dat dit werkt in browser en smartphone en ik vind het persoonlijk veel handiger dan de VW app omdat ik alles zelf onder controle heb. Al de dingen die je hier op de screenshot ziet zijn configureerbaar en kan ik daar zelf opzetten. Er zijn nog meer opties beschikbaar die ik er nog niet heb opstaan. Wel niet zo evident om op te zetten.

[Afbeelding]
Welke integratie gebruik je hiervoor? In juni heb ik ook een id7 en heb reeds home Assistant met zo een dashboard voor men huidige wagen, handig als ik dat dan gewoon kan aanpassen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorritTyb
stanny schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Welke integratie gebruik je hiervoor? In juni heb ik ook een id7 en heb reeds home Assistant met zo een dashboard voor men huidige wagen, handig als ik dat dan gewoon kan aanpassen :)
Ik gebruik 'Volkswagen Connect' die je kunt installeren via HACS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 16:56
Ja heb ik ook, precies zoals jij / op dezelfde plek, 's ochtends naar mijn werk...
(ID7 tourer first edition sinds nov 2024, demo model van 1/2 jaar oud)
Daarvoor 2 jaar ID4 (ook met Travel Assist) en die had dat niet daar...
En daarvoor 2 jaar ID3 en ook niet...

Man oh man wat een fijne stille en comfortabele wagen is die ID7.

Enne potentiële ID kopers / rijders: VW Travel Assist is zooooo fijn en goed, zou ik zeker als optie erbij doen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorritTyb
Ik heb nu bijna een maand mijn ID7. Voorheen had ik een Toyota Corolla Touring Sports (hybride) waar ik overigens heel tevreden over was.

Goede punten:
  • Rijcomfort is zeer goed: aangename zetels, voelt goed tijdens het rijden
  • Vanop afstand voorverwarmen is bijzonder handig
  • HEEL veel plaats in de auto
  • Goede hulp bij het parkeren (camera's)
  • Goed infotainment systeem
  • Travel assist is heel goed (niet perfect maar goed genoeg in de meeste gevallen)
  • ...
Minder goede punten:
  • Het heeft drie weken geduurd voor mijn hoofdgebruiker probleem was opgelost
  • Hoewel de id7 goed voelt op de weg was mijn Toyota nog niet iets 'zachter'. Ik heb het gevoel dat ik de onregelmatigheden van de weg beter kan voelen in de id7. Zelfs met dcc helemaal naar links.
  • Ik kan de koffer openen met een enkele druk van de knop maar bij het sluiten moet ik hem ingedrukt houden (van binnen uit ten minste). Dat is een beetje vervelend
  • De spraakherkenning werkt bij mij toch niet zo heel goed. Als ik een adres probeer te zeggen dat heeft hij het bijna altijd mis. 'Breng mij naar huis' werkt wel goed
Maar in het algemeen vind ik het een schitterende auto en ik ben heel blij met mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:53
KoezzyEV schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:40:
[...]

Ja heb ik ook, precies zoals jij / op dezelfde plek, 's ochtends naar mijn werk...
(ID7 tourer first edition sinds nov 2024, demo model van 1/2 jaar oud)
Daarvoor 2 jaar ID4 (ook met Travel Assist) en die had dat niet daar...
En daarvoor 2 jaar ID3 en ook niet...
Heb dit ooit met een Tesla gehad in Noorwegen, steeds weer op een kaarsrecht leeg stuk weg ging de auto hard in de ankers, iedere keer op precies hetzelfde punt.
Na een week keek ik toevallig naar de navigatie, en zag dat de auto afremde voor een rotonde (die niet bestond en daar ook nooit geweest was).
Hele maffe fout, misschien is er ook zoiets bij jullie aan de handen kan een navigatieupdate het verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

jorritTyb schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:07:
..

Minder goede punten:
  • Het heeft drie weken geduurd voor mijn hoofdgebruiker probleem was opgelost
  • Hoewel de id7 goed voelt op de weg was mijn Toyota nog niet iets 'zachter'. Ik heb het gevoel dat ik de onregelmatigheden van de weg beter kan voelen in de id7. Zelfs met dcc helemaal naar links.
  • Ik kan de koffer openen met een enkele druk van de knop maar bij het sluiten moet ik hem ingedrukt houden (van binnen uit ten minste). Dat is een beetje vervelend
  • De spraakherkenning werkt bij mij toch niet zo heel goed. Als ik een adres probeer te zeggen dat heeft hij het bijna altijd mis. 'Breng mij naar huis' werkt wel goed
Ik had ook nog een vraagje mbt de achterklep, kunnen anderen hier de achterklep van de auto ook sluiten dmv de sleutel?
Ik kan met het knopje in de auto links in het portier de achterklep zowel openen als sluiten (op dezelfde manier als beschreven door jorritTyb)
Met de afstandsbediening lukt het mij enkel de achterklep te openen maar niet om deze vervolgens ook weer via de sleutel te sluiten. Doe ik iets verkeerd of kan dit gewoon niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:19
Ik heb ook een vast punt waar de ID7 een deel van de hulpsystemen tijdelijk uitschakelt. Het is maar een seconde of 10. Het is een rotonde, waarbij aan de zijkant van de weg een aantal glasbolreflectoren ligt. Ik heb de indruk dat die dit veroorzaken. De eerste keer schrik je een beetje, omdat je meerdere waarschuwingen krijgt. Maar ze verdwijnen alweer snel en je merkt er verder niks van. Ik vind het niet zo spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Hier kan ik over zeggen dat dit bij mij net hetzelfde is. geen ID7, maar een bmw hier.
Lijkt me ergens dat als je van binnenuit de koffer wilt dichtdoen je dat actief moet blijven doen in de hoop dat je blijft opletten tijdens de sluitbewiging?
Zal wel iets met verantwoordelijkheid of zo te maken hebben gok ik...

Kan wat vervelend overkomen, langs de andere kant blijft het wel makkelijk dat die sluit functie er is. Men vorige auto wou de koffer enkel openen met die knop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pveld
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 15:05
buddow schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:21:
Ik heb ook een vast punt waar de ID7 een deel van de hulpsystemen tijdelijk uitschakelt. Het is maar een seconde of 10. Het is een rotonde, waarbij aan de zijkant van de weg een aantal glasbolreflectoren ligt. Ik heb de indruk dat die dit veroorzaken. De eerste keer schrik je een beetje, omdat je meerdere waarschuwingen krijgt. Maar ze verdwijnen alweer snel en je merkt er verder niks van. Ik vind het niet zo spannend.
Net daar op de A28 bij afrit 4 gingen bij mij ook alle piepjes weer af. Dus het is eerder een modeldingetje dan een probleem van een individuele auto. Katteogen heb ik daar niet gezien en bij mij in de straat ligt het er ook vol mee dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

En nee, het is geen dramatisch groot probleem maar vreemd is het wel dat "iets" de systemen kan ontregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Ivm dat koffer openen had ik trouwens nog een vraag. Op mijn werk moet ik mijn auto parkeren in een relatief lage garage. Op dit moment durf ik de kopper niet volledig laten opengaan. Ik doe het altijd manueel en druk dan ook terug op de knop om het te stoppen. Mijn vraag is of ik me hier zorgen over moet maken of dat er een detectie in de auto zit om het openen automatisch te stoppen als er een obstakel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
jorritTyb schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:29:
Ivm dat koffer openen had ik trouwens nog een vraag. Op mijn werk moet ik mijn auto parkeren in een relatief lage garage. Op dit moment durf ik de kopper niet volledig laten opengaan. Ik doe het altijd manueel en druk dan ook terug op de knop om het te stoppen. Mijn vraag is of ik me hier zorgen over moet maken of dat er een detectie in de auto zit om het openen automatisch te stoppen als er een obstakel is?
Ja, het openen stopt op tijd als er een laag plafond boven zit. En nee, ik vertrouw het ook niet :) . Je kan ook gewoon het kofferdeksel even tegenhouden. Hij stopt dan met een piepje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:41
bdbfz schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:47:
Ja, het openen stopt op tijd als er een laag plafond boven zit.
Echt? Ik heb wegens onoplettendheid mijn koffer al een geopend bij een te laag plafond, de koffer stopte in mijn geval alvast niet vanzelf. Hoe zou de auto dat moeten weten/detecteren?

[ Voor 6% gewijzigd door Invictus66 op 23-01-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
Invictus66 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:55:
[...]

Echt? Ik heb wegens onoplettendheid mijn koffer al een geopend bij een te laag plafond, de koffer stopte in mijn geval alvast niet vanzelf. Hoe zou de auto dat moeten weten/detecteren?
Hmm, ik parkeerde vorig jaar vaak in een nipte parkeergarage (waar ik nu niet meer kom), en daar stopte het openen volgens mij op tijd. Maar meestal hield ik het zelf tegen uit voorzorg... Ik neem (nam?) aan dat er een ultrasoon sensortje in zit.

Maar misschien pastte het op sommige parkeerplekken _net_ met de normale opening? Ik kan het op die locatie niet meer testen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Voor zover ik weet detecteert deze dat ook niet, er wordt enkel weerstand gedetecteerd en dan stopt hij met verder openen; maar dan heb je het plafond dus al geraakt.

Ik geloof wel dat er een optie is om de achterklep slechts tot een bepaalde hoogte te laten openen en dit in het geheugen op te slaan door de knop een aantal tellen vast te houden oid, maar de exacte instructies zul je dan even in de handleiding moeten opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
KMdijkens schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:19:
[...]

Ik had ook nog een vraagje mbt de achterklep, kunnen anderen hier de achterklep van de auto ook sluiten dmv de sleutel?
Ik kan met het knopje in de auto links in het portier de achterklep zowel openen als sluiten (op dezelfde manier als beschreven door jorritTyb)
Met de afstandsbediening lukt het mij enkel de achterklep te openen maar niet om deze vervolgens ook weer via de sleutel te sluiten. Doe ik iets verkeerd of kan dit gewoon niet?
Ik zou die eens testen vandaag of morgen, ik ben wel benieuwd. Mijn ervaring bij VAG is dat het openen op een afstandje kan (met de AB), maar sluiten kan alleen op maximaal ~2m afstand (met de AB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eizopro
  • Laatst online: 10-09 15:49
True schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:14:
[...]

Ik zou die eens testen vandaag of morgen, ik ben wel benieuwd. Mijn ervaring bij VAG is dat het openen op een afstandje kan (met de AB), maar sluiten kan alleen op maximaal ~2m afstand (met de AB).
Op mijn id7 werkt het inderdaad op die manier. Sluiten van de koffer kan wel met de afstandsbediening maar dus enkel wanneer ik dichtbij de wagen sta.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eizopro
Volgens mij zit er geen detectie in om deze te laten stoppen. Wel kan je de openingshoogte instellen door deze handmatig naar de gewenste positie te brengen en dan de knop om de klep te sluiten enkele seconden ingedrukt te houden tot je een geluidje hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyO
True schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:14:
[...]

Ik heb begrepen dat het alleen kan als je achter de auto staat. Al die functies zijn zo beperkt dat je een vorm van veiligheid hebt dat er niks tussen komt te zitten. Dus kan me ook voorstellen dat met sleutel alleen kan van achter de auto (zicht op achterklep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

resusaapje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:38:

€ 240

Geluidsisolerende zijramen kunnen worden besteld, maar de leverdatum wordt dan blijkbaar met minimaal 3 maanden vertraagd. Man man man...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik mag me hier als het niet heel raar loopt ook binnenkort melden - ik wissel van baan, moet de ID.4 inleveren en moest op zoek naar direct leverbare auto's; bovendien is het een jong bedrijf, dus nog geen interessante voorwaarden bij een grotere leasing-aanbieder.
De ID.7 had ik in eerste instantie opgegeven, want de lokale VW-dealer had geen vooraad en mijn configuratie zat ruim 200 Euro boven budget.
Ik wil fatsoenlijk plek op de achterbank en een redeljike kofferbak, dus ik heb nog even getwijfeld over een EQB (ouder platform, dus minder laadvermogen en (ook vanwege het frontoppervlak) minder bereik) en de Explorer EV (kleinere kofferbak dan wat ik van de ID.4 gewend ben) van Ford maar ik was met geen van beiden echt blij.
Toen kreeg ik een tip voor een voorraadauto bij dezelfde garage-keten waar mijn collega zijn uiteindelijk redelijk betaalbare Arteon vandaan had.. dus als het goed is staat hier over 2 weken voor de komende 4 jaar een grenadillzwarte Tourer Pro.

Hebben jullie nog een goede tip voor een telefoonhouder? Voor de ID.4 heb ik een magsafe-unit geprint; ik vind van Brodit een ProClip voor naast het beeldscherm (maar dat is teveel in het zicht of juist raar achter het stuur denk ik, plus alleen voor modeljaar 2025?) of een voor voor de roostertjes in het midden (dan hangt de telefoon wel mooi in de luchtstroming maar is de alarmlichten-knop slechter bereikbaar (en dat die zo slecht reageert stoort me in de ID.4 ook, je moet er echt op duwen terwijl het aanvoelt als een touch-knop)).

Is er een overzicht van verschillen in het model van MY2025; is de beeldscherm-unit anders?

Anders knutsel ik zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QK1Z3-ZQ3npr0w7pW988yvlD264=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hIM6DsUfmu2l3H2LxhxoDpZY.png?f=user_large

waar ik dan stiekem ook wel weer zin in heb..
eizopro schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Volgens mij zit er geen detectie in om deze te laten stoppen. Wel kan je de openingshoogte instellen door deze handmatig naar de gewenste positie te brengen en dan de knop om de klep te sluiten enkele seconden ingedrukt te houden tot je een geluidje hoort.
Handmatig als in op het goede moment met het knopje stoppen (of de klep met de hand tegenhouden)?

Dat is inderdaad wel interessant als (een van) je regelmatige parkeerplekken te laag of te krap is (de klep van de ID.4 heeft ook al een keer een kabelkanaal getoucherd, en bij de allereerste keer laden in de garage van een hotel activeerde de slingerende kabel de kofferbak-open-sensor en kon ik nog net vermijden dat de wallbox een zetje kreeg - sindsdien heb ik een EVCableHook, wat een dikke aanrader is als je wel eens onderweg AC laadt).
Aan de andere kant ga ik dan heel vaak mijn hoofd stoten..

[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 24-01-2025 08:49 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04
Nou volgens mij zit er geen detectie op, of in ieder geval niet volledig. Precies wat jij omschrijft had ik laatst ook in een parkeergarage in Amsterdam. Niet goed opgelet met het openen van de kofferbak en deze heeft helaas gewoon het plafond aangetikt... dus ik let voortaan wel 2x op met openmaken van de kofferbak in parkeergarages..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
[quote]Tarin schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:00:
Ik mag me hier als het niet heel raar loopt ook binnenkort melden - ik wissel van baan, moet de ID.4 inleveren en moest op zoek naar direct leverbare auto's; bovendien is het een jong bedrijf, dus nog geen interessante voorwaarden bij een grotere leasing-aanbieder.
De ID.7 had ik in eerste instantie opgegeven, want de lokale VW-dealer had geen vooraad en mijn configuratie zat ruim 200 Euro boven budget.
Ik wil fatsoenlijk plek op de achterbank en een redeljike kofferbak, dus ik heb nog even getwijfeld over een EQB (ouder platform, dus minder laadvermogen en (ook vanwege het frontoppervlak) minder bereik) en de Explorer EV (kleinere kofferbak dan wat ik van de ID.4 gewend ben) van Ford maar ik was met geen van beiden echt blij.
Toen kreeg ik een tip voor een voorraadauto bij dezelfde garage-keten waar mijn collega zijn uiteindelijk redelijk betaalbare Arteon vandaan had.. dus als het goed is staat hier over 2 weken voor de komende 4 jaar een grenadillzwarte Tourer Pro.

Hebben jullie nog een goede tip voor een telefoonhouder? Voor de ID.4 heb ik een magsafe-unit geprint; ik vind van Brodit een ProClip voor naast het beeldscherm (maar dat is teveel in het zicht of juist raar achter het stuur denk ik, plus alleen voor modeljaar 2025?) of een voor voor de roostertjes in het midden (dan hangt de telefoon wel mooi in de luchtstroming maar is de alarmlichten-knop slechter bereikbaar (en dat die zo slecht reageert stoort me in de ID.4 ook, je moet er echt op duwen terwijl het aanvoelt als een touch-knop)).

Is er een overzicht van verschillen in het model van MY2025; is de beeldscherm-unit anders?

[Afbeelding]

Ik heb de telefoon gewoon in dat middenvsk liggen... Moet die niet hebben tijdens het rijden. Android auto is via het display ook beschikbaar dus geen reden voor een extra telefoonscherm.
Waarom zou je het nodig hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Zoomzoom schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:00:
[quote]Tarin schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:00:

[Afbeelding]

Ik heb de telefoon gewoon in dat middenvsk liggen... Moet die niet hebben tijdens het rijden. Android auto is via het display ook beschikbaar dus geen reden voor een extra telefoonscherm.
Waarom zou je het nodig hebben?
Ik gebruik het liefste de ingebouwde navigatie, met muziek/podcasts via bluetooth vanaf mijn telefoon. Mijn evaring met Carplay/Android Auto is dat het voor mij net te vaak niet werkt. Telefoon stopt met laden/raakt oververhit bij lange stukken, verbinding komt soms niet/traag tot stand, ...
Met de telefoon in de houder kan ik makkelijk Spotify/Podcasts bedienen en als de ingebouwde navigatie toch raar doet (2 keer gebeurd in 2 jaar ID.4) snel even Google Maps aanslingeren.
Onder de streep de minste afleiding onderweg en aankomen met een volle telefoon (de iPhones van mijn werk hebben nooit fatsoenlijk geladen in het telefoonvakje van de VW's van mij en mijn collega's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Tarin schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Ik gebruik het liefste de ingebouwde navigatie, met muziek/podcasts via bluetooth vanaf mijn telefoon. Mijn evaring met Carplay/Android Auto is dat het voor mij net te vaak niet werkt. Telefoon stopt met laden/raakt oververhit bij lange stukken, verbinding komt soms niet/traag tot stand, ...
Met de telefoon in de houder kan ik makkelijk Spotify/Podcasts bedienen en als de ingebouwde navigatie toch raar doet (2 keer gebeurd in 2 jaar ID.4) snel even Google Maps aanslingeren.
Onder de streep de minste afleiding onderweg en aankomen met een volle telefoon (de iPhones van mijn werk hebben nooit fatsoenlijk geladen in het telefoonvakje van de VW's van mij en mijn collega's).
In het geval van de ID.7 kan je in ieder geval de spotify app ook rechtstreeks op het infotainment van de auto zelf installeren en gebruiken zonder telefoon.
Maar ik moet zeggen dat Apple carplay tot noch toe voor mij ook uitstekend werkt. Nooit problemen met het verbinden, altijd direct bij het instappen. En nog geen laad-/hitteproblemen ervaren met de telefoon. (In de id.7 is deze lader ook gekoeld dmv 2 luchtkanalen die onder de telefoon doorlopen)

Ik heb zelf ook regelmatig flitsmeister gewoon op het display van mijn telefoon aanstaan terwijl hij daar ligt, bedienen hoef ik nooit maar zicht op de telefoon is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

KMdijkens schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:40:
[...]

In het geval van de ID.7 kan je in ieder geval de spotify app ook rechtstreeks op het infotainment van de auto zelf installeren en gebruiken zonder telefoon.
Maar ik moet zeggen dat Apple carplay tot noch toe voor mij ook uitstekend werkt. Nooit problemen met het verbinden, altijd direct bij het instappen. En nog geen laad-/hitteproblemen ervaren met de telefoon. (In de id.7 is deze lader ook gekoeld dmv 2 luchtkanalen die onder de telefoon doorlopen)

Ik heb zelf ook regelmatig flitsmeister gewoon op het display van mijn telefoon aanstaan terwijl hij daar ligt, bedienen hoef ik nooit maar zicht op de telefoon is uitstekend.
Misschien dat ik het dan eerst ook maar gewoon probeer.
Ik had deze week mijn collega aan de telefoon die op dat moment Carplay probeerde in zijn Arteon, die vond het maar niks; het verschilt echter enorm per automerk en -model dus wie weet werkt het in de ID.7 toch helemaal geweldig. Iets printen kan ik altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 22:39
[/list]
Bedoel je de knop in de deur? Ik had de indruk dat ik daarmee inderdaad het koffer kon sluiten, maar laatst wou ik het doen (want een kind kwam niet aan de knop), maar hij deed niks. Ik was niet zeker of de auto mij weer met iets nieuws in de steek laat, of dat mijn hersenen mij stilletjes aan in de steek beginnen te laten :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
MrSnowflake schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:23:
[...]

Bedoel je de knop in de deur? Ik had de indruk dat ik daarmee inderdaad het koffer kon sluiten, maar laatst wou ik het doen (want een kind kwam niet aan de knop), maar hij deed niks. Ik was niet zeker of de auto mij weer met iets nieuws in de steek laat, of dat mijn hersenen mij stilletjes aan in de steek beginnen te laten :P .
Stond de auto in P? Anders werkt het niet volgens mij.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
KMdijkens schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:19:
[...]
Lol, mijn vorige post was dus te vroeg en ik hoe niet aan mezelf te twijfelen: weer iets wat maar half werkt.
Met de afstandsbediening heb ik hetzelfde: soms werkt het, soms niet. Soms moet je dichtbij staan (zoals bij Skoda) en soms gaat het van 2m verder (zoals VW altijd deed?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
DaMenaz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:24:
[...]

Stond de auto in P? Anders werkt het niet volgens mij.
DUs met de auto in P kan je het koffer wel sluiten met de knop in de deur? Ik zal er eens opletten, want hij stond de laatste keer sws niet in P. Vreemde vereiste. Het koffer kan open gedaan worden in D, maar sluiten moet in P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

MrSnowflake schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:30:
[...]

DUs met de auto in P kan je het koffer wel sluiten met de knop in de deur? Ik zal er eens opletten, want hij stond de laatste keer sws niet in P. Vreemde vereiste. Het koffer kan open gedaan worden in D, maar sluiten moet in P.
Ja en als je hem in 'P' zet ben je je persoonlijke instellingen (rijhulpsystemen/rijmodus) weer kwijt. Erg gebruiksvriendelijk allemaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
MrSnowflake schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:30:
[...]

Ik ging ervan uit (alleen nog gebruikt in P en dat werkt altijd). De handleiding noemt die voorwaarde niet. Wel dat je de knop in de deur omhoog moet houden (dus vasthouden) bij openen of sluiten.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eizopro
Tarin schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:00:
[...]
Handmatig als in op het goede moment met het knopje stoppen (of de klep met de hand tegenhouden)?
[...]
Maakt niet uit. Je kan het met het knopje doen, met de hand stoppen of rustig manueel naar de gewenste positie brengen. Zo heb ik het van de dealer begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:38:
[...]

Ik ging ervan uit (alleen nog gebruikt in P en dat werkt altijd). De handleiding noemt die voorwaarde niet. Wel dat je de knop in de deur omhoog moet houden (dus vasthouden) bij openen of sluiten.
Hier hadden we het een aantal weken geleden ook over en ik kreeg het ook niet voor elkaar, heb het nog getest in de P en dat werkte wel inderdaad. Maar als in de handleiding daar niets over staat vind ik dat nog wel een (klein) puntje eigenlijk. Dit werkte voorheen ('21 Octavia) veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Lol dat slaat echt nergens op. Je kan hem dus openen en wegrijden, dat is geen probleem maar sluiten in d kan niet... bedankt om te bevestigen.

In de Superb was het ook vasthouden, want ik niet vreemd vind, maar hij moest jiet in P...

[ Voor 24% gewijzigd door MrSnowflake op 24-01-2025 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
True schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:50:
[...]

Hier hadden we het een aantal weken geleden ook over en ik kreeg het ook niet voor elkaar, heb het nog getest in de P en dat werkte wel inderdaad. Maar als in de handleiding daar niets over staat vind ik dat nog wel een (klein) puntje eigenlijk. Dit werkte voorheen ('21 Octavia) veel prettiger.
Ik had al een déjà-vu. _O-

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 14:45
Hi ID7 rijders,

Sinds deze week behoor ik ook tot de club :) Ik begin de wagen aardig goed te kennen en wou vandaag eens experimenteren met de "geplande vertrektijden" ("scheduled charging"). Ik heb deze nu ingesteld als volgt:
  • Direct opladen tot 40%
  • Opladen tot 70% tegen vertrektijd
  • Vertrektijd morgenavond 19u
Alleen negeert hij het direct opladen volledig en laadt onmiddelijk naar de 70%. Ik zag het toen hij nu aan 43% zat en nog steeds aan het laden was.

Hoe is jullie ervaring hier mee? Werkt dit? Bepaalde zaken waar je rekening moet mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Cirolf schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:16:
Hoe is jullie ervaring hier mee? Werkt dit? Bepaalde zaken waar je rekening moet mee houden?
De app is niet zo eenvoudig. Als je je thuislader als een aparte laadlocatie hebt ingesteld, dan vind je daar nogmaals bijna dezelfde instellingen als die je kunt gebruiken als je ergens bij een willekeurige laadpaal op straat staat. Gok dat je e.e.a. op de verkeerde plek hebt ingesteld.

Waar ik nog steeds tegenaan loop, is dat de auto vaak wel op 11 kW gaat laden, maar regelmatig ook totaal willekeurig rond de 4-5 kW of 7-8 kW gaat laden. Dan start hij gepland laden op 5 kW ipv 11 kW en geeft hij doodleuk aan dat het 15 uur gaat duren, terwijl ik om 7:00 wil gaan rijden. Ik heb een dynamisch contract.
Als ik dan switch in de app van gepland opladen naar direct laden, dan onderbreekt hij de laadsessie en gaat dan vrolijk op een andere snelheid verder.
Reset ik de paal, dan is het wel weer 11 kW. Superirritant. Met de EV6 heb ik altijd gewoon op 11 kW geladen, dus het lijkt aan de auto te liggen. Eneco ziet ook niks geks aan bij Alfen Eve Single Pro op afstand (en langskomen willen ze wel doen, maar als het niet aan de lader ligt, dan krijg ik daar een dikke rekening voor).

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 14:45
DaMenaz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:36:
[...]

De app is niet zo eenvoudig. Als je je thuislader als een aparte laadlocatie hebt ingesteld, dan vind je daar nogmaals bijna dezelfde instellingen als die je kunt gebruiken als je ergens bij een willekeurige laadpaal op straat staat. Gok dat je e.e.a. op de verkeerde plek hebt ingesteld.

Waar ik nog steeds tegenaan loop, is dat de auto vaak wel op 11 kW gaat laden, maar regelmatig ook totaal willekeurig rond de 4-5 kW of 7-8 kW gaat laden. Dan start hij gepland laden op 5 kW ipv 11 kW en geeft hij doodleuk aan dat het 15 uur gaat duren, terwijl ik om 7:00 wil gaan rijden. Ik heb een dynamisch contract.
Als ik dan switch in de app van gepland opladen naar direct laden, dan onderbreekt hij de laadsessie en gaat dan vrolijk op een andere snelheid verder.
Reset ik de paal, dan is het wel weer 11 kW. Superirritant. Met de EV6 heb ik altijd gewoon op 11 kW geladen, dus het lijkt aan de auto te liggen. Eneco ziet ook niks geks aan bij Alfen Eve Single Pro op afstand (en langskomen willen ze wel doen, maar als het niet aan de lader ligt, dan krijg ik daar een dikke rekening voor).
Ik denk dat ik het op de goede locatie heb ingesteld. Ik heb inderdaad een aparte laadlocatie gemaakt voor de thuislader en daarin de instellingen gemaakt voor 40% direct laden en 70% tegen vertrektijd. Alleen negeert hij de 40% en gaat meteen richting 70%.

Ik heb trouwens dezelfde laadpaal als jij. Hier geen probleem met de snelheid al gaat hij bij mij nooit hoger dan 7KW omdat m'n electriteitsaansluiting niets meer aan kan.

Voor de zekerheid, je hebt de setting "gereduceerd AC laden" niet aangevinkt? Daarmee gaat mijn laadnsnelheid precies gedeeld door 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

DaMenaz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:36:
[...]

Mijn AC-hardware is naar aanleiding van soortgelijke klachten van mij gisteren vervangen. Morgen even testen, maar twijfel voorlopig maar even aan je auto ipv aan jezelf en de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
jorritTyb schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:06:
[...]

Min of meer out of the blue. Ik kreeg ineens een melding op mijn smartphone van de VW app ivm het starten van het laden. Ik had die melding nog nooit gekregen. Toen ik dan in de VW app ging zag ik dat ik het laden kon volgen. Dat was voorheen ook niet het geval. Dan later vandaag toen ik de auto ging halen heb ik het dan gewoon opnieuw geprobeerd en idd, ik kon ineens aanmelden als hoofdgebruiker. Ik heb dit in de vorige 3 weken meerdere keren geprobeerd. Altijd zonder success. Maar vandaag werkte het.
Ben gisteren mijn auto terug gaan ophalen bij de dealer. Nadat die er een week stond. (van maandag).
Issue was volgens hun nog niet opgelost en case bij VW had nog niet veel opgeleverd.
Ik had hun donderdag nog gebeld met de vraag of ze nog konden proberen aanmelden vermits u positieve ervaring Jorrit.
Ja meneer goed idee zullen we doen.

Gisterenavond meld ik me aan via mailadres & wachtwoord in de auto en jawel ben aangemeld.
Direct ook resem updates binnen gekregen.
Geen hoofdgebruiker instellen is niet zo onschuldig dat sommige denken.
Want je krijgt geen OTA of niets.
Nu kan ik ook zien welke versie ik heb en dat is 5.2 van fabriek uit.

Weer sterk staaltje van VW kwaliteit.

In mijn visie heeft VW paar auto's niet vrijgegeven in hun systeem die 5.2 draaide uit fabriek.
En door de update ronde van 5.2 zijn deze wel vrij gekomen.

Iemand enig idee wat er hier wordt geüpdatet van deze modules?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJSHoYprFcTZuIxfn0XHT1JpGoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qh4Ci8mN1RNciXghSVOPS1Hs.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog kijken of ze mijn afdekplaatje van DC hebben vervangen zodat hij er niet afvalt.
En ook testen of ik kan snelladen zonder onderbreking.
Als ik kan snelladen voor 4min zonder onderbreking heb ik geen issue correct?
Want na 2min sloeg die de sessie af las ik hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
scifoflux schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:06:
[...]

Ben gisteren mijn auto terug gaan ophalen bij de dealer. Nadat die er een week stond. (van maandag).
Issue was volgens hun nog niet opgelost en case bij VW had nog niet veel opgeleverd.
Ik had hun donderdag nog gebeld met de vraag of ze nog konden proberen aanmelden vermits u positieve ervaring Jorrit.
Ja meneer goed idee zullen we doen.

Gisterenavond meld ik me aan via mailadres & wachtwoord in de auto en jawel ben aangemeld.
Direct ook resem updates binnen gekregen.
Geen hoofdgebruiker instellen is niet zo onschuldig dat sommige denken.
Want je krijgt geen OTA of niets.
Nu kan ik ook zien welke versie ik heb en dat is 5.2 van fabriek uit.

Weer sterk staaltje van VW kwaliteit.

In mijn visie heeft VW paar auto's niet vrijgegeven in hun systeem die 5.2 draaide uit fabriek.
En door de update ronde van 5.2 zijn deze wel vrij gekomen.

Iemand enig idee wat er hier wordt geüpdatet van deze modules?
[Afbeelding]

Nu nog kijken of ze mijn afdekplaatje van DC hebben vervangen zodat hij er niet afvalt.
En ook testen of ik kan snelladen zonder onderbreking.
Als ik kan snelladen voor 4min zonder onderbreking heb ik geen issue correct?
Want na 2min sloeg die de sessie af las ik hier.
Voor het snelladen inderdaad een minuutje of 5 en dan wel boven de 100kwh als ik het goed begreep van degenen met het probleem
Pagina: 1 ... 25 ... 65 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1