Ik mag me hier als het niet heel raar loopt ook binnenkort melden - ik wissel van baan, moet de ID.4 inleveren en moest op zoek naar direct leverbare auto's; bovendien is het een jong bedrijf, dus nog geen interessante voorwaarden bij een grotere leasing-aanbieder.
De ID.7 had ik in eerste instantie opgegeven, want de lokale VW-dealer had geen vooraad en mijn configuratie zat ruim 200 Euro boven budget.
Ik wil fatsoenlijk plek op de achterbank en een redeljike kofferbak, dus ik heb nog even getwijfeld over een EQB (ouder platform, dus minder laadvermogen en (ook vanwege het frontoppervlak) minder bereik) en de Explorer EV (kleinere kofferbak dan wat ik van de ID.4 gewend ben) van Ford maar ik was met geen van beiden echt blij.
Toen kreeg ik een tip voor een voorraadauto bij dezelfde garage-keten waar mijn collega zijn uiteindelijk redelijk betaalbare Arteon vandaan had.. dus als het goed is staat hier over 2 weken voor de komende 4 jaar een grenadillzwarte Tourer Pro.
Hebben jullie nog een goede tip voor een telefoonhouder? Voor de ID.4 heb ik een
magsafe-unit geprint; ik vind van Brodit een
ProClip voor naast het beeldscherm (maar dat is teveel in het zicht of juist raar achter het stuur denk ik, plus alleen voor modeljaar 2025?) of
een voor voor de roostertjes in het midden (dan hangt de telefoon wel mooi in de luchtstroming maar is de alarmlichten-knop slechter bereikbaar (en dat die zo slecht reageert stoort me in de ID.4 ook, je moet er echt op duwen terwijl het aanvoelt als een touch-knop)).
Is er een overzicht van verschillen in het model van MY2025; is de beeldscherm-unit anders?
Anders knutsel ik zoiets:
waar ik dan stiekem ook wel weer zin in heb..
eizopro schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:37:
[...]
Volgens mij zit er geen detectie in om deze te laten stoppen. Wel kan je de openingshoogte instellen door deze handmatig naar de gewenste positie te brengen en dan de knop om de klep te sluiten enkele seconden ingedrukt te houden tot je een geluidje hoort.
Handmatig als in op het goede moment met het knopje stoppen (of de klep met de hand tegenhouden)?
Dat is inderdaad wel interessant als (een van) je regelmatige parkeerplekken te laag of te krap is (de klep van de ID.4 heeft ook al een keer een kabelkanaal getoucherd, en bij de allereerste keer laden in de garage van een hotel activeerde de slingerende kabel de kofferbak-open-sensor en kon ik nog net vermijden dat de wallbox een zetje kreeg - sindsdien heb ik een EVCableHook, wat een dikke aanrader is als je wel eens onderweg AC laadt).
Aan de andere kant ga ik dan heel vaak mijn hoofd stoten..
[
Voor 11% gewijzigd door
Tarin op 24-01-2025 08:49
]