Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:48
resusaapje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:25:
Het zou wellicht aan de accu kunnen liggen? 2x GTX zijn getroffen en dus misschien ook de Pro S?

Volgens de lijst zijn dat: @Spill1e , @JeroenD , @BlackSpoTT , @buddow , @True , / , Gibsky.
Hebben jullie al eens aan de snellader gehangen en hoe ging dat?
Ik heb een Pro S en geen problemen met snelladen. Werkt prima, met en zonder voorverwarmen ( maar dan wat trager) trouwens. Verschillende laders al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47

The Legend

*Plop*

Weliswaar geen Pro S, maar ook hier nul problemen met laden (überhaupt geen problemen eigenlijk :P).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7QzbG1NcWG0k1Loie7mDAESeZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihhUATbIKg4hJ02xVWOC3hvY.jpg?f=fotoalbum_large
Kwam net deze tabel op Facebook van de ADAC (Duitse ANWB) tegen
In Duitsland is 1 een Nederlandse 10. Hoe lager het cijfer hoe beter de auto is.

Hier een link van wat ze over de ID7 schrijven:
https://www.adac.de/rund-...test/beste-autos-ranking/

[ Voor 19% gewijzigd door Wimhaw op 10-01-2025 10:55 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-09 09:09

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

MrSnowflake schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:21:
[...]

Toen we terugkwamen van frankrijk had ik een specifieke lader gezocht (200kW, want de auto haalt 190), we komen daar aan, ik steek hem in: 155kW. Er was toevallig iemand daar om te helpen bij het laden, ik sprak hem er over aan en hij zei: Ja die laders zijn idd 200kW (of 300wsl), maar op deze locatie zijn we gelimiteerd tot 155kW. (heel vervelend als ze aangegeven staan als 200kW en je er speciaal naar rijdt om die reden).

Misschien was dat bij jou hetzelfde?
Nee hoor, ik heb het misschien niet helemaal correct verwoord. Ik heb wel degelijk gepiekt op 185kw en ben zeer tevreden met hoe de auto laadt. 150kw was het gemiddelde over de gehele laadsessie van 5 naar 60% een nette waarde vind ik zelf.

De ietwat bedompte smiley was meer uit sympathie voor de laadproblemen die Resusaapje ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:19
KMdijkens schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:44:
[...]

Nee hoor, ik heb het misschien niet helemaal correct verwoord. Ik heb wel degelijk gepiekt op 185kw en ben zeer tevreden met hoe de auto laadt. 150kw was het gemiddelde over de gehele laadsessie van 5 naar 60% een nette waarde vind ik zelf.

De ietwat bedompte smiley was meer uit sympathie voor de laadproblemen die Resusaapje ondervindt.
Zo had ik het niet gelezen, ik d8 dat je piekte op 185kW. 150kW gemiddeld is mooi. Lezen is moeilijk, ik had "gemiddeld" niet gezien. Wsl door de smiley idd :).

[ Voor 35% gewijzigd door MrSnowflake op 09-01-2025 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tulipmania
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-08 11:22
resusaapje schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:18:
Nou, ik ben lid van de club hoor. Knop half indrukken, raam op een kiertje gezet. Knop half optillen, raam gaat verder open. Knop helemaal opgetild, raam gaat helemaal open.
Da's vreemd, even bij de bijrijder testen. Hetzelfde!
Daarna beide knoppen helemaal optillen; alles dicht.

WTF! 8)7
Heb dit ook vanaf dag 1, ID.7 Tourer Pro van sep 24. Het is vooral bij nat weer. Niet handig als je het raam dicht wilt doen bij regen en het gaat juist helemaal open. Nu twee keer bij de dealer geweest om het op te lossen. Smeren en resetten hebben niks geholpen. De dealer heeft nu bevestigd dat het toch een softwareprobleem is dat wordt opgelost in update 5.4. Hier moet ik dus op wachten.
Er zit nu 5.0 in mijn auto. Rijdt er al iemand met een nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackSpoTT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-08 16:42
resusaapje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:25:
Het zou wellicht aan de accu kunnen liggen? 2x GTX zijn getroffen en dus misschien ook de Pro S?

Volgens de lijst zijn dat: @Spill1e , @JeroenD , @BlackSpoTT , @buddow , @True , / , Gibsky.
Hebben jullie al eens aan de snellader gehangen en hoe ging dat?
Hier een keer een snellader gebruikt, kan namelijk thuis laden en op mijn werk. Het was een test, dus accu was niet volledig voorverwarmd. Bij de eerste snellader kreeg ik na 5 minuten een error, stopte ermee. De tweede snellader geprobeerd en dat ging prima, redelijk stabiel tussen de 120-100 kw en boven de 80% langzaam zakken.

Zal binnenkort nog eens checken voor eventuele fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Pfff krijg maar geen beslissing genomen.

ID.7 of de ID.7 Tourer.

Rij nu met een Tesla model 3 maar mag in maart bestellen.

50/50 kwa voorkeur. Gezin met 2 kinderen... Wat zou de beste keuze zijn?
Beide modellen zouden de "Pro Bussiness Premium" zijn. (Belgie)
Geen opties.

Heb lang voorkeur naar de reguliere id.7 gehad maar hoe meer ik kijk naar de tourer, hoe meer ik weer twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:38
frye schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:55:

ID.7 of de ID.7 Tourer.

Geen opties.

Heb lang voorkeur naar de reguliere id.7 gehad maar hoe meer ik kijk naar de tourer, hoe meer ik weer twijfel.
Tourer! geen twijfel mogelijk als je een familie hebt. Meer ruimte voor bagage en andere zooi als je met de familie op pad gaat. Rijkwijdte is nagenoeg vergelijkbaar als de standaard id.7

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

ID.7 of de ID.7 Tourer.

Geen opties.

Persoonlijke smaak en keuze, de limousine heeft ook al bakken met ruimte. Het zit 'm vooral in de hoogte bij bijv. vakanties waar je nog een dekbed kan stapelen bijvoorbeeld. En sommige zaken zijn wat hoekiger waardoor het beter in de station passen.
Ik neem aan dat je ze beiden in het echt bekeken hebt?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
True schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:59:
[...]

Persoonlijke smaak en keuze, de limousine heeft ook al bakken met ruimte. Het zit 'm vooral in de hoogte bij bijv. vakanties waar je nog een dekbed kan stapelen bijvoorbeeld. En sommige zaken zijn wat hoekiger waardoor het beter in de station passen.
Ik neem aan dat je ze beiden in het echt bekeken hebt?
Klopt, testrit gemaakt in de id.7.
En een half uur staan staren naar de auto's die naast elkaar stonden in de garage. :X 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

ID.7 of de ID.7 Tourer.

Geen opties.

Hier zelf met hetzelfde dilemma gezeten.
Na wat opzoekwerk en bezoekjes aan de showroom tot de volgende conclusie gekomen: die 30/maand extra te betalen voor een +/-70L extra ruimte tot tegen het dak is het mij echt niet waard. De sedan heeft ook gewoon al meer kofferruimte dan mijn huidige wagen, dus het zal maar moeten lukken, die 1 of 2 keer per jaar dat die volgeduwd zal worden :9
En anders moeten de kinders maar wat meer tussen hun eigen rommel zitten :+

ps: mochten ze even veel kosten, was het wel de tourer geweest, vind ik er beter uitzien 8)

[ Voor 4% gewijzigd door stanny op 10-01-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
stanny schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:59:
[...]

Hier zelf met hetzelfde dilemma gezeten.
Na wat opzoekwerk en bezoekjes aan de showroom tot de volgende conclusie gekomen: die 30/maand extra te betalen voor een +/-70L extra ruimte tot tegen het dak is het mij echt niet waard. De sedan heeft ook gewoon al meer kofferruimte dan mijn huidige wagen, dus het zal maar moeten lukken, die 1 of 2 keer per jaar dat die volgeduwd zal worden :9
En anders moeten de kinders maar wat meer tussen hun eigen rommel zitten :+

ps: mochten ze even veel kosten, was het wel de tourer geweest, vind ik er beter uitzien 8)
Het prijsverschil in de Nederlandse bijtelling is €18,33 bruto per maand. Dat was het mij ruimschoots waard om te kiezen voor de mooiere wagen: de tourer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20:17
frye schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:00:
[...]

Klopt, testrit gemaakt in de id.7.
En een half uur staan staren naar de auto's die naast elkaar stonden in de garage. :X 8)7
Als lease zou ik zeggen... Volg vooral je eigen smaak. Als persoonlijke aankoop lijkt me dat de herverkoopwaarde van de Tourer toch wat hoger zal liggen vanwege meer mensen met Tourer smaak... Dus dan lijkt de Tourer wat beter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:37
Hallo allemaal! Deze week de bestelling geplaatst van mijn ID.7 Tourer:

ID.7 Tourer Pro Business
Kleur: Grenadill Black
Velgen: Montreal, 20inch
Interieur: ArtVelours donkergrijs met zwart
Black Style pakket

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lyR2S9R8cv76Mi4PPWeSfdchVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PonqEESaQCjCu3kYgSYMyH2O.png?f=fotoalbum_large

Ik verwacht de auto in week 8 te ontvangen. Ondertussen lees ik me hier in en mee. :Y)

Vraag die ik al heb: bij eerdere Volkswagens bestond de mogelijkheid om via VAGCom zaken aan laten passen. Bijv. achterlichten branden bij dagrijverlichting. Zijn dit soort aanpassingen (al) mogelijk op de ID.7?

[ Voor 28% gewijzigd door Flieger op 10-01-2025 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:56

ID.7 of de ID.7 Tourer.

Geen opties.

Allebei mooi en ruim. Jaren geleden voor dit dilemma gestaan met een Octavia. Toen gegaan voor de hatch, maar dan alleen omdat je daar optioneel wel een achterwisser op kon bestellen. Bij de ID.7 kan dat niet. En dat ga je missen. Het marketingpraatje dat die door de stroomlijn niet nodig is, is onzin. Als je auto in de regen staat en je wilt wegrijden, dan is de achterruit onbruikbaar. En ook als hij smerig is, dan wil je graag even wissen. Spreek uit ervaring met mijn vorige stroomlijn-EV-zonder-achterwisser.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Flieger schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:42:

ID.7 Tourer Pro Business
Black Style pakket

[Afbeelding]

Ik verwacht de auto in week 8 te ontvangen. Ondertussen lees ik me hier in en mee. :Y)

Vraag die ik al heb: bij eerdere Volkswagens bestond de mogelijkheid om via VAGCom zaken aan laten passen. Bijv. achterlichten branden bij dagrijverlichting. Zijn dit soort aanpassingen (al) mogelijk op de ID.7?
Gefeliciteerd!

VAGcom was mooi op de oudere VAGjes. OBD Eleven schijnt niet te werken op de ID.7. https://forum.obdeleven.com/thread/21941/7

Tegenwoordig kun je van alles via het scherm in de auto zelf aanpassen en instellen. Bijvoorbeeld welke lichtshow je wilt op je achterlichten.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
Ben tegen en irritatie aangebotst. De telefoon opnemen gaat met ok op het stuurwiel... Maar ophangen moet blijkbaar via het display... OK toets doet dan niks... Of wachten tot de ander de verbinding verbreekt. Niet erg logisch.
Iemand andere ervaringen of een slimmigheidje via het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zoomzoom schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:11:
Ben tegen en irritatie aangebotst. De telefoon opnemen gaat met ok op het stuurwiel... Maar ophangen moet blijkbaar via het display... OK toets doet dan niks... Of wachten tot de ander de verbinding verbreekt. Niet erg logisch.
'Hallo ID' :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Uhm... Tijdens een telefoongesprek? Werkt dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zoomzoom schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:29:
[...]

Uhm... Tijdens een telefoongesprek? Werkt dat dan?
Ik heb 't nog niet geprobeerd maar je kunt er ook een telefoongesprek mee opstarten én dat systeem 'weet' ook of ik als bestuurder iets roep of dat het een passagier is welke iets gedaan wil hebben. Stiekem best wel een intelligent systeem wat verbazingwekkend goed werkt met ID Software v5.0 in combinatie met de mogelijkheden van de auto in mijn geval dus in een ID.3 MY25....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eizopro
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-09 15:49
Zoomzoom schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:11:
Vind ik ook wel irritant, alsook het feit dat je via het stuurwiel geen telefoongesprek kunt starten om bijvoorbeeld iemand snel terug te bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eizopro
DaMenaz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:33:
[...]

Gefeliciteerd!

VAGcom was mooi op de oudere VAGjes. OBD Eleven schijnt niet te werken op de ID.7. https://forum.obdeleven.com/thread/21941/7

Tegenwoordig kun je van alles via het scherm in de auto zelf aanpassen en instellen. Bijvoorbeeld welke lichtshow je wilt op je achterlichten.
Die software zou nog steeds erg handig zijn als enkele zaken daarmee aangepast kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan:

Automatisch aanmelden bij het starten van de wagen
Standaard uitschakelen van enkele assist functies
Standaard activeren van een individueel rijprofiel
Uitschakelen van de touch-bediening op het stuurwiel
..
Dit soort aanpassingen zou de wagen aanzienlijker fijner maken voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
eizopro schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:17:
[...]

Die software zou nog steeds erg handig zijn als enkele zaken daarmee aangepast kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan:

Automatisch aanmelden bij het starten van de wagen
Standaard uitschakelen van enkele assist functies
Standaard activeren van een individueel rijprofiel
Uitschakelen van de touch-bediening op het stuurwiel
..
Dit soort aanpassingen zou de wagen aanzienlijker fijner maken voor mijzelf.
"Standaard uitschakelen van enkele assist functies"
Alleen in je dromen vanwege EU wetgeving. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:22:
[...]

"Standaard uitschakelen van enkele assist functies"
Alleen in je dromen vanwege EU wetgeving. :+
Ik heb nog steeds geen tijd gehad om te gaan kijken wat er met de huidige ID v5.0 software nog mogelijk is met VAGCOM / VCDS maar 'vroegâh' was het vaak al voldoende om de landcode om te zetten naar een land buiten de EU (Noorwegen I.E.) waardoor er een aantal settings ineens wel 'persistent' werden.

Ik zal komend weekend eens gaan kijken of ik überhaupt nog wel iets aan kan passen, zoals bijvoorbeeld het comfort-knipperen naar 4x in plaats van 3x (ik heb een volledige un-limeted HEX-NET licentie en software van Rosstech VCDS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
eizopro schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:14:
[...]

Vind ik ook wel irritant, alsook het feit dat je via het stuurwiel geen telefoongesprek kunt starten om bijvoorbeeld iemand snel terug te bellen.
Dat doe ik dan weer wel met de chat. Maar hoe je kan afbreken terwijl je belt via de chat is me een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Will_M schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:36:
[...]

Ik heb nog steeds geen tijd gehad om te gaan kijken wat er met de huidige ID v5.0 software nog mogelijk is met VAGCOM / VCDS maar 'vroegâh' was het vaak al voldoende om de landcode om te zetten naar een land buiten de EU (Noorwegen I.E.) waardoor er een aantal settings ineens wel 'persistent' werden.

Ik zal komend weekend eens gaan kijken of ik überhaupt nog wel iets aan kan passen, zoals bijvoorbeeld het comfort-knipperen naar 4x in plaats van 3x (ik heb een volledige un-limeted HEX-NET licentie en software van Rosstech VCDS).
Ik weet vrij zeker dat dit in de laatste generaties VAG-wagens alleen mogelijk is door een dealer als er al iets mogelijk is. Is allemaal dichtgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:05
Will_M schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:36:
[...]

Ik heb ook VCDS. Ze kunnen/mogen de SFD2 beveiliging van de communicatie tussen de modules (nog) niet breken. Je kan dus zo goed als niets aanpassen. Ik zou ook graag Scandinavische DRL achteraan hebben, maar dat kan dus (nog) niet, jammer genoeg. Op het OBDeleven forum wordt dit besproken: OBDeleven forum SFD2 discussion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
bdbfz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:01:
[...]

Ik heb ook VCDS. Ze kunnen/mogen de SFD2 beveiliging van de communicatie tussen de modules (nog) niet breken. Je kan dus zo goed als niets aanpassen. Ik zou ook graag Scandinavische DRL achteraan hebben, maar dat kan dus (nog) niet, jammer genoeg. Op het OBDeleven forum wordt dit besproken: OBDeleven forum SFD2 discussion
Staat die niet standaard aan?
Ik ben nog geen ID.7 tegengekomen met de achterverlichting uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Zoomzoom Ik heb zojuist al wel even voor je gekeken of ik een telefoongesprek middels 'Hallo ID' ook kan laten beëindigen, maar helaas.... Zelfs met de 'Hallo ID' knop op het stuur blijft 'Ze' angstvallig stil en is 'Ze' te bang om een ander in de rede te gaan vallen :P

Misschien deze techniek ook eens aan wat "IRL Dames" proberen op te gaan leggen.... >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:05
True schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:06:
[...]

Staat die niet standaard aan?
Ik ben nog geen ID.7 tegengekomen met de achterverlichting uitgeschakeld.
Interessant. Met de korte winterdagen zie ik niet veel ID.7's overdag. En mijn eigen achter-dagrijverlichting zie ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
bdbfz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:12:
[...]

Interessant. Met de korte winterdagen zie ik niet veel ID.7's overdag. En mijn eigen achter-dagrijverlichting zie ik niet.
YouTube staat vol rijtesten van de ID.7. Als ze met DRL rijden, dan staan de achterlichten uit.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Werkt bij iemand anders het online boekje / de digitale handleiding op het moment ook niet? Als ik een onderwerp wil openen geeft die: 'No topic found!' in het midden en een paarse balk met: '(i) De inhoud kan niet worden weergegeven. Probeer het later opnieuw.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
True schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:44:
Werkt bij iemand anders het online boekje / de digitale handleiding op het moment ook niet? Als ik een onderwerp wil openen geeft die: 'No topic found!' in het midden en een paarse balk met: '(i) De inhoud kan niet worden weergegeven. Probeer het later opnieuw.'
Ik heb op owners manuals de handleiding als pdf gedownload... Wordt natuurlijk niet geüpdatet maar dan heb je hem altijd. Zoeken op ownersmanuals id7 Tourer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Will_M schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:07:
@Zoomzoom Ik heb zojuist al wel even voor je gekeken of ik een telefoongesprek middels 'Hallo ID' ook kan laten beëindigen, maar helaas.... Zelfs met de 'Hallo ID' knop op het stuur blijft 'Ze' angstvallig stil en is 'Ze' te bang om een ander in de rede te gaan vallen :P

Misschien deze techniek ook eens aan wat "IRL Dames" proberen op te gaan leggen.... >:) :*)
Geen fijne vergelijking voor de vrouwen op het forum...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Heb trouwens nog niemand gehoord die het stemcommando heeft aangepast. Ik vind Ida maar niks, dus ik roep al een tijdje ‘hey auto’. Maar de mogelijkheden zijn dus onbeperkt :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
The Legend schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:42:
Heb trouwens nog niemand gehoord die het stemcommando heeft aangepast. Ik vind Ida maar niks, dus ik roep al een tijdje ‘hey auto’. Maar de mogelijkheden zijn dus onbeperkt :P
Mijn zoontje is gek van Wall-E, dus daar luistert de auto nu ook al een tijd naar. 😂

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:49
Ik rij sinds kort een ID.3 Pro S business 77kWh met 5.0 software. Omdat de 7-rijders ook deze software gebruiken stel ik toch maar hier mijn vraag.
De auto start altijd op met klimaatbeheersing ‘aan’. Kan je de klimaatbeheersing altijd op ‘uit’ hebben staan? Idem voor de rijmodus, staat altijd op ‘comfort’ terwijl ik eigenlijk altijd op ‘eco’ wil hebben staan. Hoe stel ik dit in? Alvast dank voor de reacties.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
mcmiles schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:27:
Ik rij sinds kort een ID.3 Pro S business 77kWh met 5.0 software. Omdat de 7-rijders ook deze software gebruiken stel ik toch maar hier mijn vraag.
De auto start altijd op met klimaatbeheersing ‘aan’. Kan je de klimaatbeheersing altijd op ‘uit’ hebben staan? Idem voor de rijmodus, staat altijd op ‘comfort’ terwijl ik eigenlijk altijd op ‘eco’ wil hebben staan. Hoe stel ik dit in? Alvast dank voor de reacties.
  • Klimaatbeheersing kun je volgens mij in de app aanpassen (en ook wel ergens in een menu).
  • Rijmodus staat altijd op standaard bij starten i.v.m. rijtesten/whatever (staat wel een paar pagina's terug, is ook door iemand anders benoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:49
True schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:30:
[...]
  • Klimaatbeheersing kun je volgens mij in de app aanpassen (en ook wel ergens in een menu).
  • Rijmodus staat altijd op standaard bij starten i.v.m. rijtesten/whatever (staat wel een paar pagina's terug, is ook door iemand anders benoemd).
Dank voor je reactie. Ik heb nu klimaatbeheersing via het menu in de auto op ‘uit’ staan. Echter als ik de auto start springt automatisch de klimaatbeheersing ‘aan’. Via de app is idem. Ik zou hem graag na het starten zelf de klimaatbeheersing ‘aan’ willen zetten. Wat de rijmodus betreft, helder voor mij en begrijp het nu.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVjXg4pF9xDhW7GhEzxfWKZh1y0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhmDfZHqJcPG2lGGSYw0ehOU.jpg?f=fotoalbum_large

In de app zit er onder de kop "air conditioning" een optie voor het automatisch inschakelen van de klima bij het instappen. In de auto zelf is ook een dergelijke optie te vinden, de handleiding doet het momenteel echter niet dus ik kan hier geen plaatjes van delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:54
vandaag is Nederland  weer een ID 7 Pro business tourer rijker op de weg 

kleine update op sommige items 

Hoofdgebruiker , geen problemen en binnen 2 minuten geregeld thuis al alles op telefoon ingesteld aan de hand van de activatiemail die ik had gekregen van de garage dus alleen nog even code scannen en klaar  
rest ziet alles er goed uit 

even aan de snellader gehangen ook geen probleem en mooie snelle laadsnelheid 

morgen maar eens verder met het vele instellen enigste wat ik tot nu toe nog niet aan de praat kreeg extra gebruiker , maar kan zijn aan mijn kant morgen maar eens rustig overdag na kijken of het lukt 

wel 1 ander dingetje vanwege lease mag hij niet door de dealer op winterbanden worden gezet , en bij profile en andere schijnen er problemen te zijn om de 19 "" achterbanden te krijgen op het moment. staan die in back order terwijl ik die ruim 2 weken geleden heb besteld. weet niet of dit ook bij vw is dus mocht je binnenkort gaan rijden snel winterbanden regelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:57

resusaapje

h less

@Mikew, veel plezier met je nieuwe wheels. Protip: hou het bij 1 gebruiker. Sla hooguit meerdere settings voor je stoelen op.
En die banden, tja, je zit midden in de winter...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-09 23:27
Mikew schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:48:
vandaag is Nederland  weer een ID 7 Pro business tourer rijker op de weg 

kleine update op sommige items 

Hoofdgebruiker , geen problemen en binnen 2 minuten geregeld thuis al alles op telefoon ingesteld aan de hand van de activatiemail die ik had gekregen van de garage dus alleen nog even code scannen en klaar  
rest ziet alles er goed uit 

even aan de snellader gehangen ook geen probleem en mooie snelle laadsnelheid 

morgen maar eens verder met het vele instellen enigste wat ik tot nu toe nog niet aan de praat kreeg extra gebruiker , maar kan zijn aan mijn kant morgen maar eens rustig overdag na kijken of het lukt 

wel 1 ander dingetje vanwege lease mag hij niet door de dealer op winterbanden worden gezet , en bij profile en andere schijnen er problemen te zijn om de 19 "" achterbanden te krijgen op het moment. staan die in back order terwijl ik die ruim 2 weken geleden heb besteld. weet niet of dit ook bij vw is dus mocht je binnenkort gaan rijden snel winterbanden regelen
Bij mij precies hetzelfde, kon bij toeval anderhalve week later al bij Profile terecht waarbij hij ook mn winterbanden van voorkeur kon plaatsen. Helaas dag van tevoren gebeld dat de achterbanden er wel waren maar voorbanden niet. Twee weken later gelukkig alsnog gelukt.
Maar een auto midden in winter afleveren zonder winterbanden terwijl dat wel in je leasecontract staat vind ik erg klantonvriendelijk van de leasemaatschappij (Alphabet in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew
Wolksvagen schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:57:
[...]

Bij mij precies hetzelfde, kon bij toeval anderhalve week later al bij Profile terecht waarbij hij ook mn winterbanden van voorkeur kon plaatsen. Helaas dag van tevoren gebeld dat de achterbanden er wel waren maar voorbanden niet. Twee weken later gelukkig alsnog gelukt.
Maar een auto midden in winter afleveren zonder winterbanden terwijl dat wel in je leasecontract staat vind ik erg klantonvriendelijk van de leasemaatschappij (Alphabet in mijn geval).
Inderdaad ook Alphabet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kreeg net voor het eerst de melding dat de lading van de 12v batterij laag was (en dus preconditioning via de app niet werkte). Heeft iemand een manier om de status van de 12v batterij uit te kunnen lezen? Ik heb wel een integratie met HA, maar daar zit ‘ie niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beutre
  • Laatst online: 10-09 11:18
Flieger schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:42:

ID.7 Tourer Pro Business
Black Style pakket

[Afbeelding]

week 8? Op 3 jan werd mijn ID7 besteld en de levertermijn is mei 2025.... (Pro S tourer + warmtepomp + glazen dak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveld
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 15:05
Hallo.
Trotse berijder van een ID.7 Tourer hier. Ik heb zo iets raars en ik ben benieuwd of anderen dat ook hebben en wat het zou kunnen zijn. Ik krijg namelijk altijd op dezelfde plek als ik richting een bepaalde rotonde rij, een foutmelding van mijn hulpsystemen (die serie van oranje foutmeldingen in het display). Het is ook gelijk weer weg en goed maar het is echt heel bizar. Het maakt niet uit of het licht of donker buiten is. Ik heb er gereden bij droog, regen en natte sneeuw en telkens is het [plonk].

Voor degenen in de buurt van Soest die zich niet kunnen bedwingen om het ook eens te proberen, hier is het :
https://maps.app.goo.gl/6LBtrvCvDFh2ByUM7?g_st=com.google.maps.preview.copy

Heeft iemand wel eens iets dergelijks meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier ook Alphabet als LM en ik heb m'n auto op 18 December nieuw opgehaald bij de VW Dealer (van Mossel Waalwijk) met uiteraard de 20" Bridgestone Turanza zomerbanden gemonteerd. Ik ga er dit jaar/seizoen ook geen winterbanden meer onder laten monteren. Status qua banden en onderhoud, incl.contracthouders voor het onderhoud, kun je bij Alphabet overigens ook altijd terugvinden in het portal van Alphabet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ptxVetoqKMW0m6qQ1pWxDmlT2I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HjoOEfgzvMzbT0caSL6KDPGl.jpg?f=user_large

De LM (Alphabet) heeft volgens mij ook alleen maar een contract met 'Profile Tyrecenter' voor de banden incl. de opslag van de tweede set banden dus zó vreemd is het niet dat de VW dealer deze wisselactie niet op zich genomen heeft, dat zou alleen maar een extra transport actie naar het 'Profile Bandenhotel' van de zomerset gekost hebben. VW levert nieuwe auto's sowieso alleen af op zomerbanden, als er bij levering nieuwe All-Seasons onder liggen dan is dit bij de importeur geregeld / uitgevoerd, nog voordat de auto naar de dealer getransporteerd is.

Hebben er hier overigens al eens ooit mensen gedurende een aantal seconden op dat 'vierkantje' onder in het infotainment systeem gedrukt? Je komt dan in een update menu terecht waarbij er in eerste instantie een 'normaal' scherm getoond wordt wat aangeeft dat er een update voor je beschikbaar gesteld is. Klik je dan vervolgens verder dan kom je in een soort van 'Bootloader' / 'Engineering Menu' terecht waarin je wat keuze's kunt maken......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nte3k7JUAnYBgfKXgkuj-v-StOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaT8J8w841C74RJuCjOJ4jYt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb m'n auto eens een nacht in dat scherm laten staan zonder daar een keuze te maken omdat ik dacht dat de auto dan zelf wel eens wat aan het updaten kon zijn echter vanochtend stond dat scherm nog steeds op 'Update' ......

Na daar zojuist nog even wat verder rond geklikt te hebben toch maar weer voor de optie 'Reboot to normal mode' gekozen.... Het aanklikken van de 'update' optie gaf de mogelijkheid om zaken via USB-1 / USB-2 te kunnen updaten :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2FnjMQC3c4MbwK3VQnMOwtsI6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTr8BhJsQaIZVFEvQYbgkF6y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 12-01-2025 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Will_M schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:59:
[...]

Hier ook Alphabet als LM en ik heb m'n auto op 18 December nieuw opgehaald bij de VW Dealer (van Mossel Waalwijk) met uiteraard de 20" Bridgestone Turanza zomerbanden gemonteerd. Ik ga er dit jaar/seizoen ook geen winterbanden meer onder laten monteren. Status qua banden en onderhoud, incl.contracthouders voor het onderhoud, kun je bij Alphabet overigens ook altijd terugvinden in het portal van Alphabet.

[Afbeelding]

De LM (Alphabet) heeft volgens mij ook alleen maar een contract met 'Profile Tyrecenter' voor de banden incl. de opslag van de tweede set banden dus zó vreemd is het niet dat de VW dealer deze wisselactie niet op zich genomen heeft, dat zou alleen maar een extra transport actie naar het 'Profile Bandenhotel' van de zomerset gekost hebben. VW levert nieuwe auto's sowieso alleen af op zomerbanden, als er bij levering nieuwe All-Seasons onder liggen dan is dit bij de importeur geregeld / uitgevoerd, nog voordat de auto naar de dealer getransporteerd is.

Hebben er hier overigens al eens ooit mensen gedurende een aantal seconden op dat 'vierkantje' onder in het infotainment systeem gedrukt? Je komt dan in een update menu terecht waarbij er in eerste instantie een 'normaal' scherm getoond wordt wat aangeeft dat er een update voor je beschikbaar gesteld is. Klik je dan vervolgens verder dan kom je in een soort van 'Bootloader' / 'Engineering Menu' terecht waarin je wat keuze's kunt maken......

[Afbeelding]

Ik heb m'n auto eens een nacht in dat scherm laten staan zonder daar een keuze te maken omdat ik dacht dat de auto dan zelf wel eens wat aan het updaten kon zijn echter vanochtend stond dat scherm nog steeds op 'Update' ......

Na daar zojuist nog even wat verder rond geklikt te hebben toch maar weer voor de optie 'Reboot to normal mode' gekozen.... Het aanklikken van de 'update' optie gaf de mogelijkheid om zaken via USB-1 / USB-2 te kunnen updaten :9

[Afbeelding]
Waarom laat je er niet alsnog winterbanden onder zetten?
We zijn nog niet eens halverwege de Nederlandse winters. Je werkgever (en mogelijk jij ook) betalen hier gewoon voor. Laat ze het maar oplossen, daar is het een lease voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@True Juist vanwege onder andere dát wat je zelf ook al zegt: 'Nederlandse Winters' :9

Ik ga dit jaar/seizoen niet meer naar een wintersportlocatie met deze auto en ik vertrouw de Bridgestone Turanza's inmiddels ook ruim voldoende qua handling bij de huidige weersomstandigheden incl sneeuw. Scheelt mij twee bezoekjes aan een FastFitter waar ik vanuit het verleden nooit echt een 'warm gevoel' aan over gehouden heb en daar na een bandenwissel eigenlijk bijna altijd wel met beschadigde velgen of banden naar buiten reed. Ik ben wat dat aangaande misschien nog wel zuiniger op m'n Lease Auto dan dat ik op m'n eigen privé auto ben (én ja, alles wordt dan wel weer gewoon vergoed incl. de tijd welke ik niet aan het werk ben, maar....).

Ben inmiddels overigens wel aan het onderhandelen met de LM en m'n werkgever zodat ik er (desnoods privé?) een nieuw setje '18" of 19" staaltjes' met winterbanden bij kan gaan aanschaffen. Wielen wisselen kan ik hier thuis zelf (en als ik banden om moet leggen op een velg dan lukt me dat óók nog wel).

Buiten het korte tijdsbestek om waarin heel leaserijdend Nederland een semi-verplichte bandenwissel moet laten uitvoeren zijn de vaste medewerkers van de FastFitters overigens vaak gewoon wél erg kundig. Helaas worden er tijdens die kortlopende landelijke bandenwisselactie vaak minder kundige mensen van de straat geplukt welke geen affiniteit met de 'spullenboel' lijken te hebben, het lijkt er zelfs ooit op dat iedereen die dan weet dat een autoband zwart is al banden mag komen 'monteren' 8)

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 12-01-2025 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
@Will_M Bij toeval al een keer in dat bootmenu gekomen op de ID.7. Tijdens het rijden. Bij afsluiten van dat menu start de boel opnieuw op. Toen had ik dus al rijdend even geen info meer op alle schermen. Ook niet achter het stuur.

Datzelfde bootmenu gebruik ik op onze Leon e-Hybrid om de firmware te updaten via USB. Dat gaat bij die auto sneller dan wachten op de OTA.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
pveld schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:45:
Hallo.
Trotse berijder van een ID.7 Tourer hier. Ik heb zo iets raars en ik ben benieuwd of anderen dat ook hebben en wat het zou kunnen zijn. Ik krijg namelijk altijd op dezelfde plek als ik richting een bepaalde rotonde rij, een foutmelding van mijn hulpsystemen (die serie van oranje foutmeldingen in het display). Het is ook gelijk weer weg en goed maar het is echt heel bizar. Het maakt niet uit of het licht of donker buiten is. Ik heb er gereden bij droog, regen en natte sneeuw en telkens is het [plonk].

Voor degenen in de buurt van Soest die zich niet kunnen bedwingen om het ook eens te proberen, hier is het :
https://maps.app.goo.gl/6LBtrvCvDFh2ByUM7?g_st=com.google.maps.preview.copy

Heeft iemand wel eens iets dergelijks meegemaakt?
Ik heb wel een "foutieve actie" met travel assist rond de A13 Rotterdam... Waar hij blijkbaar een bocht ziet die er niet is... Maar met de sensoren nog niks gehad.

Vraag me af of daar iets van een stoorzender zit waar de sensors op reageren... Dat soort dingen krijg je met al die systemen... En is de reden dat fully autonomous nog wel ver weg is denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
beutre schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:35:
[...]

week 8? Op 3 jan werd mijn ID7 besteld en de levertermijn is mei 2025.... (Pro S tourer + warmtepomp + glazen dak)
Ik heb geen S, geen warmtepomp en geen glazen dak. Wellicht dat (een van) die zaken zorgen voor vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
Flieger schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:48:
[...]

Ik heb geen S, geen warmtepomp en geen glazen dak. Wellicht dat (een van) die zaken zorgen voor vertraging.
Vorige melders gaven aan dat het glazen dak vertraging geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zoomzoom schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:04:
[...]

Vorige melders gaven aan dat het glazen dak vertraging geeft.
Mijn auto liep in Oktober 2024 tijdens het gereserveerde productieslot nog vertraging op vanwege de IQ koplampen waarbij er in een bepaalde batch 'druppelvorming' in de interne glazen/lenzen zichtbaar was. Auto is daarna pas medio November 2024 volledig van de band gerold en vervolgens in December alsnog uitgeleverd aan me (en dus nog vóór de 17% bijtelling over de éérste €30K)

Het productieproces van een auto is tegenwoordig volledig 'JIT' (Just In Time) waarbij er in de gehele assemblagelijn misschien maar voor een paar uur aan onderdelenvoorraad aanwezig is, ook bij de diverse toeleveranciers zijn geen voorraden meer aanwezig. Als er vervolgens érgens ook maar iets aan vertraging ontstaat dan gaat de hele levering aan de koper een 'Banking' status krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 12-01-2025 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik moest onlangs parkeren in een smal straatje. Zette de wagen expres zo dicht mogelijk langs de stoep. Helaas te dicht, waarbij de Montreal-velg linksachter beschadigd raakte. Gloeiende, gebeurt me nooit! Helaas winterbanden zonder velgrandbescherming gekregen. Mijn EV6 had ook 20", maar hogere banden. Die waren nog onbeschadigd bij inleveren.
Dus een waarschuwing: let op met parkeren want de velgen zijn kwetsbaar. Ga het wel laten herstellen (CNC). Nadeel is dat de auto dan 4 dagen weg moet en ik niet zo lang zonder kan. Dan is het wel balen dat er geen reservewiel is. Ook niet echt een maat wielen die je zo even hebt liggen.
De leasemaatschappij gaf aan dat het niet hersteld hoefde te worden. Ook bijzonder. Maar ik ga niet 4 jaar met "wheels of shame" rijden. :$

[ Voor 9% gewijzigd door DaMenaz op 12-01-2025 15:25 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DaMenaz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:23:
Ik moest onlangs parkeren in een smal straatje. Zette de wagen expres zo dicht mogelijk langs de stoep. Helaas te dicht, waarbij de Montreal-velg linksachter beschadigd raakte. Gloeiende, gebeurt me nooit! Helaas winterbanden zonder velgrandbescherming gekregen. Mijn EV6 had ook 20", maar hogere banden. Die waren nog onbeschadigd bij inleveren.
Dus een waarschuwing: let op met parkeren want de velgen zijn kwetsbaar. Ga het wel laten herstellen (CNC). Nadeel is dat de auto dan 4 dagen weg moet en ik niet zo lang zonder kan. Dan is het wel balen dat er geen reservewiel is. Ook niet echt een maat wielen die je zo even hebt liggen.
De leasemaatschappij gaf aan dat het niet hersteld hoefde te worden. Ook bijzonder. Maar ik ga niet 4 jaar met "wheels of shame" rijden. :$
Ik kén het gevoel helaas... :X

Als je het op eigen kosten mag (wilt) laten herstellen: https://develgendokter.nl/diensten/velgen-reparatie/ is dan misschien een optie voor je?

Ze kunnen je daar eventueel ook voorzien van een (gratis) leen velg / wiel, for the time beïng, als je dat wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:12:
[...]

Waarom laat je er niet alsnog winterbanden onder zetten?
We zijn nog niet eens halverwege de Nederlandse winters. Je werkgever (en mogelijk jij ook) betalen hier gewoon voor. Laat ze het maar oplossen, daar is het een lease voor.
Psiez :)

Ik laat eigenlijk al sinds jaaaren winterbanden monteren halverwege december. Zomerbanden dan ergens april/mei. Maar goed, als je halverwege december nog een afspraak moet maken, kan het wel even duren voor je aan de beurt bent, zeker met onze afwijkende maten

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Psiez :)

Ik laat eigenlijk al sinds jaaaren winterbanden monteren halverwege december. Zomerbanden dan ergens april/mei. Maar goed, als je halverwege december nog een afspraak moet maken, kan het wel even duren voor je aan de beurt bent, zeker met onze afwijkende maten
Met dat tweede ben ik het oneens, bij de order van de ID.7 kies je toch ook voor winterbanden, al dan niet via de LM? Dan mogen ze ook gewoon klaar liggen bij aflevering in de winter dat je dan nog een afspraak elders moet maken geloof ik dan nog wel. Maar ook daarbij, je hoort echt wel een aantal weken van te voren dat de auto geleverd gaat worden. Je vraagt de dealer/LM of die op de winterset geleverd wordt, zo niet maak je alvast een afspraak bij de bandenfitter.
Eigenlijk allemaal dingen die een LM zou mogen doen zonder dat ze achter de broek hoeft aan te zitten, maar helaas is service tegenwoordig niet meer een kernwaarde bij de meeste LMs ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Will_M schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:30:
[...]

Ik kén het gevoel helaas... :X

Als je het op eigen kosten mag (wilt) laten herstellen: https://develgendokter.nl/diensten/velgen-reparatie/ is dan misschien een optie voor je?

Ze kunnen je daar eventueel ook voorzien van een (gratis) leen velg / wiel, for the time beïng, als je dat wenst.
Thanks. Ik had contact met EM Wheels in Warmond. Die leveren ook goed werk. Daar was de optie een huurauto. Leenvelg vind ik dan beter, aangezien ik dik 1.000 km per week rij.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik zou toch zweren dat het spiegel logo zowel links al rechts geprojecteerd wordt op de grond? Net na een wasbeurt viel me op dat alleen de bestuurderszijde een logo projecteert en de passagierszijde alleen een lampje heeft. Dat was toch beide :? Zou de lens aan de linkerkant eruit gevallen kunnen zijn? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

The Legend schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:28:
Ik zou toch zweren dat het spiegel logo zowel links al rechts geprojecteerd wordt op de grond? Net na een wasbeurt viel me op dat alleen de bestuurderszijde een logo projecteert en de passagierszijde alleen een lampje heeft. Dat was toch beide :? Zou de lens aan de linkerkant eruit gevallen kunnen zijn? :X
Dat klopt inderdaad niet, aan beiden kanten hoort het logo geprojecteerd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
The Legend schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:28:
De spiegels houden niet van hogedrukwassers. Al verschillende berichten gezien van o.a. Cupra Formentor-rijders die ineens een verminkt logo op de grond hadden staan.

Afbeeldingslocatie: https://imgdlvr.com/pic/fotoaanpassen.nl/20250112-2123/public

[ Voor 6% gewijzigd door DaMenaz op 12-01-2025 17:49 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KMdijkens schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:34:
[...]

Dat klopt inderdaad niet, aan beiden kanten hoort het logo geprojecteerd te worden.
Definieer 'Het Logo' :P

Bij mijn auto lijkt die projectie sinds de eerste dag aan beide kanten al meer op een oud Renault Logo dan dat het, in de verste verte ook maar ergens op een VW Logo lijkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XquNU3aIdgyQNd3Q2jg9Ix1F9OY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsArJIIq20ax3s4aUimY3DfU.jpg?f=fotoalbum_large

>:)

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 12-01-2025 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Will_M schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:07:
[...]

Bij mijn auto lijkt die projectie sinds de eerste dag aan beide kanten al meer op een oud Renault Logo dan dat het op een VW Logo lijkt

[Afbeelding]

Dan vermoed ik dat je een van de andere ID series rijdt. Bij de ID.7 is het het VW logo dat op de grond geprojecteerd wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNC9iU4gTWlsVnhEApoOlpQs4wA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vc0efdczOkB5epl1y3ZYGUMU.jpg?f=fotoalbum_large

Op andere ID modellen ziet het er inderdaad anders uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWoR9zBqqI9P4lAs88hz81yMpBU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/JBeElaHcd3gauLj0FNWbRXs5.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@KMdijkens Klopt! Is een ID.3 MY25 welke qua software sinds dit modeljaar ook weer gewoon gelijk is aan de ID.7 (echter missen er soms (nog?) wat hardware-matige zaken zoals bijvoorbeeld de koeling/ventilatie in de stoelen én zoals nu blijkt ook de VW lensjes in de 'puddle lights').

M'n HUD geeft wel exact dat logo wat je laat zien, overigens.

:9

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 12-01-2025 18:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• V-Ray471
  • Laatst online: 08-09 12:02
Inmiddels dik 27 duizend km's verder met de Tourer. Erg tevreden mee. Op een niet werkende claxon na in week 1 heb ik geen enkel probleem met de auto gehad. Software doet het goed, geen irritatiepunten. Niks van de vele zaken die ik hier en daar voorbij hoor komen.

De verlaging bevalt goed; ding ligt als een blok op de weg, maar je merkt altijd dat ie aardig aan het gewicht is. Het blijft immers een lange EV. Leuke is wel dat ie af en toe z'n kont een eindje opzij zet. I like it. Hij smoelt langer en iedere keer dat ik er naartoe loop wordt ik er blij van. Al meerdere duimpjes omhoog gehad en een enkele mede-ID7 rijdert bij de Fastned die even kwam kijken en kletsen.

Verbruik is in de zomer geweldig en haalde met hypermilen de 12kw/h wel. Meer dan eens de 500km gehaald. Nu, met temperaturen rond het vriespunt, korte ritjes en een zware rechtervoet is het eerder 22 tot 24 kw/h en haal ik er de 350km mee. Over anderhalve week met 3 man mee naar Oostenrijk. Los van de wintersport nu al zin in de rit. Ik mis de Tesla Model 3 totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

@V-Ray471, top voor je man!

Gek hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik mis mijn model 3 nog elke dag. Vooral omdat ik nu een Mazda rij :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

DaMenaz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:36:
[...]

De spiegels houden niet van hogedrukwassers. Al verschillende berichten gezien van o.a. Cupra Formentor-rijders die ineens een verminkt logo op de grond hadden staan.

[Afbeelding]
Dat zou mooi klote zijn :/ Hoewel ik nooit echt met de HD-spuit op de onderkant van de spiegel heb gericht. Dealer maar ff een mailtje doen.

@BatteryR ik lees dat jij dit probleem ook had. Is dat al opgelost en weet je hoe precies?

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 12-01-2025 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Ray471
resusaapje schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:36:
@V-Ray471, top voor je man!

Gek hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik mis mijn model 3 nog elke dag. Vooral omdat ik nu een Mazda rij :F
Dan snap ik het wel. Offtopic: Nieuwe Mazda 6e gezien? :9~ Jammer van de range, maar heel fraai. Zeker de stoelen. En mét serieuze frunk!.

[ Voor 3% gewijzigd door V-Ray471 op 12-01-2025 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
V-Ray471 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:53:
[...]

Dan snap ik het wel. Offtopic: Nieuwe Mazda 6e gezien? :9~ Jammer van de range, maar heel fraai. Zeker de stoelen en de grille.
Die Chinese Changan Deepal SL03? Meh.

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:46:
[...]

Dat zou mooi klote zijn :/ Hoewel ik nooit echt met de HD-spuit op de onderkant van de spiegel heb gericht. Dealer maar ff een mailtje doen.

@BatteryR ik lees dat jij dit probleem ook had. Is dat al opgelost en weet je hoe precies?
Toch nog maar ff gecheckt en met een doekje de gaatjes waar de Led’s inzitten goed droog / schoon gemaakt en warempel, het logo is weer terug :+ een dikke waterdruppel op de lens is dus al voldoende om het logo volledig te laten verdwijnen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Legend schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:11:
[...]

Toch nog maar ff gecheckt en met een doekje de gaatjes waar de Led’s inzitten goed droog / schoon gemaakt en warempel, het logo is weer terug :+ een dikke waterdruppel op de lens is dus al voldoende om het logo volledig te laten verdwijnen 8)7
Water als 'lens'.... WIE verzint dát nu weer :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Will_M schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:07:
[...]

Bij mijn auto lijkt die projectie sinds de eerste dag aan beide kanten al meer op een oud Renault Logo dan dat het, in de verste verte ook maar ergens, op een VW Logo lijkt

[Afbeelding]

No flame intended, maar dit is de tweede keer (ander voorbeeld) dat je niet zegt dat je een ID.3 rijdt en als de rest v.h. topic wél over de ID.7 gaat zorgt dat voor verwarring (nu de puddle lights, eerder de ruimte naast de subwoofer). Ik snap dat er in het ID.X topic weinig ervaring is met de SW5.0 (bedankt VW ..), maar wellicht handig om in dit topic duidelijk aan te geven dat je een ID.3 rijdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Voor de Frunk’ers, ik hoor net dat @BatteryLife op YouTube een set heeft gekregen van Frunk.at. Komt komende week ergens een video van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:28:
[...]

No flame intended, maar dit is de tweede keer (ander voorbeeld) dat je niet zegt dat je een ID.3 rijdt en als de rest v.h. topic wél over de ID.7 gaat zorgt dat voor verwarring (nu de puddle lights, eerder de ruimte naast de subwoofer). Ik snap dat er in het ID.X topic weinig ervaring is met de SW5.0 (bedankt VW ..), maar wellicht handig om in dit topic duidelijk aan te geven dat je een ID.3 rijdt.
De ID.3 zit met de MY25 update nu eigenlijk (of eindelijk) in dezelfde impasse als dat de ID.7 dat ook zat tijdens het uitbrengen van dat model door VW.

Ik hoop dat we elkaar gewoon de ruimte (en hulp) kunnen blijven gaan geven op dit platform, net zoals we dat al jaren doen in o.a. de ICE topics aangaande alle diverse VW / VAG modellen (maar volgens mij zitten jij en iedereen met een ID.7 er hier wat dat aangaande wel hetzelfde in).

d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Will_M schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:36:
[...]

De ID.3 zit met de MY25 update nu eigenlijk (of eindelijk) in dezelfde impasse als dat de ID.7 dat ook zat tijdens het uitbrengen van dat model door VW.

Ik hoop dat we elkaar gewoon de ruimte (en hulp) kunnen blijven gaan geven op dit platform, net zoals we dat al jaren doen in o.a. de ICE topics aangaande alle diverse VW / VAG modellen (maar volgens mij zitten jij en iedereen met een ID.7 er hier wat dat aangaande wel hetzelfde in).

Tuurlijk kan dat, maar als jij met zeer beknopte reacties stellig claimt dat er geen ruimte naast de subwoofer voor een laadkabel is óf dat je insinueert dat logo van je auto vanaf het begin al anders is dan je mag verwachten. Dan is het gewoon niet handig als je dit zonder uitleg doet in het ID.7 topic terwijl jij reageert vanuit het perspectief met jouw ID.3 in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew
heeft iemand al remote parking assist aan de praat ? 

app netjes gekoppeld  kan op parking drukken ,etc 
maar krijg dan gelijk 
"parkeermanoeuvre onderbroken"sleutel buiten het bereik. ga dichter bij de auto staan en houd de parkeer knop ingedrukt om door te gaan en ja heb alle kanten van de auto geproeered en reserve sleutel ook maar zelfde

vraag welke parkeer knop (sta buiten de auto ? ) en of hoe krijg ik uitrijden aan de praat 
bij gebrek aan handleiding die al dagen niet werkt op de site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Iemand anders vandaag problemen met de app?
Vanochtend werkte die nog, maar nu kan ik er niets meer mee (op Android). Alleen 'authorised workshop' en 'settings' staan nog in de app. En ik gebruik maar één gebruiker dus dat zou het ook niet (mogen) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Mikew schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:32:

maar krijg dan gelijk 
"parkeermanoeuvre onderbroken"sleutel buiten het bereik. ga dichter bij de auto staan en houd de parkeer knop ingedrukt om door te gaan en ja heb alle kanten van de auto geproeered en reserve sleutel ook maar zelfde

vraag welke parkeer knop (sta buiten de auto ? ) en of hoe krijg ik uitrijden aan de praat 
Misschien bij wijze van proef de sleutel in de auto leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikew
JJ Le Funk schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:23:
[...]

Misschien bij wijze van proef de sleutel in de auto leggen?
nee dat had ik ook al geprobeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
True schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:09:
Vanochtend werkte die nog, maar nu kan ik er niets meer mee (op Android). Alleen 'authorised workshop' en 'settings' staan nog in de app. En ik gebruik maar één gebruiker dus dat zou het ook niet (mogen) zijn.
Handig.. zo'n gesplitst topic :X
UTMachine in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"
ikweethetbeter in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

True schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:09:
Ik heb even gekeken en ik ervaar hetzelfde op mijn iPhone. Heeft het vanmorgen ook nog gedaan idd. Vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
offtopic:
Zeker, want anders hadden we sinds het openen van dit topic nog 2.325 posts meer die grotendeels irrelevant zijn voor de posters hier.

Maar bedankt voor de bevestiging dat het niet aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eizopro

maar krijg dan gelijk 

Na het lezen van dit bericht werd ik nieuwsgierig en besloot het zelf eens te proberen. Bij mij werkt het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCG8GQMRxK0hO5zVhcY6vfYbspg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxC4HNFd2d6ZvWcRLtPIuT6q.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is het eerste venster dat ik te zien krijg. Dus gewoon accepteren en doorgaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPYF41hwEhdpvgjFQY5PobgbN-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jF3dHTbrhCPgXooM8BieI6dH.jpg?f=fotoalbum_large
Accepteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsYNcX-kZQ68qgYvM9otaV78eFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMmr0yQBmJkBKiZAGZl98Obv.jpg?f=fotoalbum_large
Houd de startknop enkele seconden ingedrukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDpVQA1NWo8jbya19oRZN1xgyqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBvoGwEUjjpsYs5nAYsglMOT.jpg?f=fotoalbum_large
Selecteer de richting waarin je de auto wilt laten manoeuvreren en houd vervolgens de blauwe parkeerknop ingedrukt. Zodra je de knop loslaat, wordt het manoeuvre onderbroken.

Ik heb het niet heel uitgebreid getest, maar wanneer ik bij het uitparkeren de linker- of rechterpijl selecteer, rijdt de wagen niet uit. Enkel de wielen draaien naar de betreffende positie, waarna wordt aangegeven dat het manoeuvre is voltooid. Parallel parkeren moet ik nog eens testen.

Al bij al een leuke gimmick, maar ik zie mezelf dit in de praktijk zelden of nooit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew
eizopro schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:16:
[...]

Na het lezen van dit bericht werd ik nieuwsgierig en besloot het zelf eens te proberen. Bij mij werkt het wel.

[Afbeelding]
Dit is het eerste venster dat ik te zien krijg. Dus gewoon accepteren en doorgaan.

[Afbeelding]
Accepteren.

[Afbeelding]
Houd de startknop enkele seconden ingedrukt.

[Afbeelding]
Selecteer de richting waarin je de auto wilt laten manoeuvreren en houd vervolgens de blauwe parkeerknop ingedrukt. Zodra je de knop loslaat, wordt het manoeuvre onderbroken.

Ik heb het niet heel uitgebreid getest, maar wanneer ik bij het uitparkeren de linker- of rechterpijl selecteer, rijdt de wagen niet uit. Enkel de wielen draaien naar de betreffende positie, waarna wordt aangegeven dat het manoeuvre is voltooid. Parallel parkeren moet ik nog eens testen.

Al bij al een leuke gimmick, maar ik zie mezelf dit in de praktijk zelden of nooit gebruiken.
bedankt voor de update , inderdaad niet echt belangrijk maar was het gewoon aan het testen zal van de week nog eens proberen maar kreeg continue bericht met sleutel niet aanwezig rest werkt wel alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveld
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 15:05

Ik krijg de app niet eens gekoppeld. In m'n auto blijft het cirkeltje maar draaien, maar er komt maar geen QR code om de app te activeren...

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
V-Ray471 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:28:
Inmiddels dik 27 duizend km's verder met de Tourer. Erg tevreden mee. Op een niet werkende claxon na in week 1 heb ik geen enkel probleem met de auto gehad. Software doet het goed, geen irritatiepunten. Niks van de vele zaken die ik hier en daar voorbij hoor komen.

De verlaging bevalt goed; ding ligt als een blok op de weg, maar je merkt altijd dat ie aardig aan het gewicht is. Het blijft immers een lange EV. Leuke is wel dat ie af en toe z'n kont een eindje opzij zet. I like it. Hij smoelt langer en iedere keer dat ik er naartoe loop wordt ik er blij van. Al meerdere duimpjes omhoog gehad en een enkele mede-ID7 rijdert bij de Fastned die even kwam kijken en kletsen.

Verbruik is in de zomer geweldig en haalde met hypermilen de 12kw/h wel. Meer dan eens de 500km gehaald. Nu, met temperaturen rond het vriespunt, korte ritjes en een zware rechtervoet is het eerder 22 tot 24 kw/h en haal ik er de 350km mee. Over anderhalve week met 3 man mee naar Oostenrijk. Los van de wintersport nu al zin in de rit. Ik mis de Tesla Model 3 totaal niet.
Heb je meer foto's van je auto met verlaging? Ik heb teruggezocht en 1 afbeelding gevonden. Standaard vind ik de ID.7 ook nogal hoog. De prijs die je noemde viel me ook mee. Weet je of DCC wel/niet hebben nog verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldabra
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15-09 19:44
Flieger schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:59:
[...]

Heb je meer foto's van je auto met verlaging? Ik heb teruggezocht en 1 afbeelding gevonden. Standaard vind ik de ID.7 ook nogal hoog. De prijs die je noemde viel me ook mee. Weet je of DCC wel/niet hebben nog verschil maakt?
Ook geïnteresseerd in meer foto’s van de look van je tourer en of je daardoor nog kan blijven genieten van het DCC. Ik ga de tourer ook leasen, dus van belang dat de set gehomologeerd is en de keuring er niet moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Geinig nieuws: het schijnt dat ID.7's die vanaf circa november werden afgeleverd, een cosmetische update naar v5.2 hebben gekregen. Cosmetisch, omdat er aan de software niks veranderd, maar slechts het nummertje dat je in beeld krijgt verandert. Hoera.

Infopagina bij VW over softwareversies:
https://www.volkswagen.de...are-in-neufahrzeugen.html
(5.2 wordt niet genoemd)
(5.4 alleen nog maar bij Skoda)
(Echte inhoud wordt niet besproken)
(Nee, de NL en B pagina's tonen niks)

[ Voor 3% gewijzigd door resusaapje op 14-01-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew
resusaapje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:45:
Geinig nieuws: het schijnt dat ID.7's die vanaf circa november werden afgeleverd, een cosmetische update naar v5.2 hebben gekregen. Cosmetisch, omdat er aan de software niks veranderd, maar slechts het nummertje dat je in beeld krijgt verandert. Hoera.

(5.2 wordt niet genoemd)
kan bevestigen dat ik 5.2 software heb en vroeg me al af wat er veranderd was (11 JAn opgehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:52
resusaapje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:45:

(5.2 wordt niet genoemd)
Ik heb vannacht ook 5.2 gekregen. Enige dat me direct opviel was het optimale laadlimiet wat nu niet meer op 80% maar op 90% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Mriceke schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Ik heb vannacht ook 5.2 gekregen. Enige dat me direct opviel was het optimale laadlimiet wat nu niet meer op 80% maar op 90% staat.
Heb je die OTA gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:52
True schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:40:
[...]

Heb je die OTA gekregen?
Ja, ik heb er niks voor hoeven doen, kreeg er ook geen melding van. Ik zag ineens die 90% staan en dacht, eens kijken of ik een nieuwe ID versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Ray471

maar krijg dan gelijk 

Ik heb dit ook nog niet door eerlijk gezegd. 1 keer geprobeerd en onder de indruk dat het zo kan, maar de frustratie werd al snel zo groot (buiten bereik, etc) dan ik me bedacht dat ik me dan net zo goed in de auto kan wurmen en zelf strak kan inparkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
  • Laatst online: 12-08 10:38
Met dit koude weer is het best vervelend dat ik nog steeds niet kan aanmelden als hoofdgebruiker (gaat pas op 30 januari hopelijk gefixed worden). Ten eerste kan ik de auto niet voorverwarmen vanop afstand. Ik kan het wel vanuit de auto doen maar dan moet ik er wel in blijven zitten want zodra ik de auto verlaat springt alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Ray471
Flieger schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:59:
[...]

Ik zal binnenkort wel even nieuwe foto's maken.(niet zeuren dat ie smerig is! :X )
Aldabra schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:33:
[...]

Ook geïnteresseerd in meer foto’s van de look van je tourer en of je daardoor nog kan blijven genieten van het DCC. Ik ga de tourer ook leasen, dus van belang dat de set gehomologeerd is en de keuring er niet moeilijk over doet.
Niet gehomologeerd. Welke keuring?

DCC werkt wel, maar wees erop bedacht dat je bij in- en uitrijden van garages bijvoorbeeld nog weleens de bodem schraapt. Of bij het te hard nemen van een drempel een tikkie op de bodem krijgt. Je moet je wel dus een beetje aanpassen en niet als een SUV over verkeersdrempels heen denderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew
V-Ray471 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:44:
[...]

Ik heb dit ook nog niet door eerlijk gezegd. 1 keer geprobeerd en onder de indruk dat het zo kan, maar de frustratie werd al snel zo groot (buiten bereik, etc) dan ik me bedacht dat ik me dan net zo goed in de auto kan wurmen en zelf strak kan inparkeren.
Heb het inmiddels aan de praat en inderdaad vraag ik me af wat moet ik er mee maar ja nieuwe auto dus alles even uit proberen.
Kan me wel voor stellen in een garage als er weer eens iemand boven op je auto parkeert het makkelijk is om je auto stukje naar achter te rollen om in te stappen

Ps contact gehad met VW en handleiding zijn ze druk mee bezig om weer aan de praat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryR
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-08 15:00
The Legend schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:46:
[...]
Nee, kon pas eind Jan bij de dealer terecht, keep u posted!
Pagina: 1 ... 23 ... 64 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1