Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldabra
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-04 23:12
Will_M schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:25:
[...]

Heb je nú al een auto met zo'n 'frunk' of denk je alleen maar dat je zonder zo'n opbergruimte wat gaan missen?
Tja, rij nu hybride en regelmatig met spullen in de koffer. Dat is soms erg onhandig.
Maar is wel een feit dat ik meestal thuis zal opladen en dan is zo’n vaste kabel een goed idee.
Maar eerst ervaren als ik hem heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aldabra schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:55:
[...]

Tja, rij nu hybride en regelmatig met spullen in de koffer. Dat is soms erg onhandig.
Maar is wel een feit dat ik meestal thuis zal opladen en dan is zo’n vaste kabel een goed idee.
Maar eerst ervaren als ik hem heb.
Ik laad, mede vanwege de huidige laadtarieven buiten de deur, eigenlijk altijd weer thuis (met een ID.3 77kWh) en gebruik de 'losse' laadkabel welke onder de vloer ligt dus eigenlijk nooit (meer)....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 22:59
Emacee schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:39:
Voor een Alfen paal kun je Plug & Charge instellen (is iets anders dan Autocharge) door je RFID pasnummer in te voeren (kun je uit de transacties van de Alfen laadpaal aflezen) en de modus op Plug & Charge te kiezen in plaats van RFID, onder het tabblad Autorisatie.
Hiervoor hoeft je auto niet ISO 15118 te ondersteunen maar kan ook een andere auto gebruik maken van de paal. Die doet niks meer dan de ingestelde pas bij elke transactie meesturen i.p.v. communiceren met de auto om te bepalen welke pas gebruikt moet worden.

Gebruik het hier al jaren naar tevredenheid, ook sinds kort met de ID.7
Isnhet systeem wat je nu beschrijft, dat systeem waarbij de auto zijn identifier doorstuurt, en VW's sturen allemaal dezelfde door?

En is dat in te stellen met de app? Of waar doe ik dat, want dit wil ik ook!

[ Voor 4% gewijzigd door MrSnowflake op 05-01-2025 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:53:
[...]

Gefeliciteerd. En met je GTX heb je geen dubbele bodem. Althans, die plaat heeft 5cm speling, dus net genoeg voor een laadkabel en daaronder zit een ruimte die bij de meesten gevuld is met een sub(mwa)woofer.

Die frunkmaker zit ik ook over te denken, vanwege vieze laadkabels, maar realiseer je dat itt bij bv een Tesla je de klep alleen met de "motorkap"-hendel in de voetenruimte van de bestuurder kan openen |:(
Vervoeren van sterk riekende etenswaren kan je ook vergeten ;)

Pro-tip: verlaat de dealer niet voordat je een hoofdgebruikers account hebt en die werkt. Rij meteen naar een AC-lader en probeer die uit. Rij meteen naar een snellader en probeer die uit. Lukt niet? Gekkigheid? Meteen rechtsomkeert. Alles goed? Enjoy!
Naast de subwoofer is toch plek voor de laadkabel, of is dat bij de GTX ook opgevuld met iets anders?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op zondag 5 januari 2025 @ 00:35:
[...]

Naast de subwoofer is toch plek voor de laadkabel, of is dat bij de GTX ook opgevuld met iets anders?
:N

Gaat nie passe nie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Laat ik 'm anders stellen, is de ruimte naast de subwoofer bij de GTX minder groot dan bij de non-GTX'en?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op zondag 5 januari 2025 @ 01:35:
[...]

Laat ik 'm anders stellen, is de ruimte naast de subwoofer bij de GTX minder groot dan bij de non-GTX'en?
Dankzij de 'iets' grote accu: Ja .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 11:54
MrSnowflake schreef op zondag 5 januari 2025 @ 00:04:
[...]

Isnhet systeem wat je nu beschrijft, dat systeem waarbij de auto zijn identifier doorstuurt, en VW's sturen allemaal dezelfde door?

En is dat in te stellen met de app? Of waar doe ik dat, want dit wil ik ook!
Dit is niet het systeem waarbij de auto z’n identifier doorstuurt en werkt dus compleet auto-onafhankelijk. De Plug & Charge functie die je in de Volkswagen app ziet, staat hier dus los van (en werkt alleen met We Charge laadpassen).

Op je Alfen laadpaal stel dit in met de myEve app van Alfen (of met hun Windows tool ACE Installer), je hebt hiervoor wel het hoofdwachtwoord van Alfen nodig. Als je niet weet wat dit is staat er in het Alfen topic en op hun site meer informatie, ze hebben dat een nogal ingewikkeld proces gemaakt maar als het eenmaal werkt gaat het super.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Emacee schreef op zondag 5 januari 2025 @ 07:34:
[...]

Dit is niet het systeem waarbij de auto z’n identifier doorstuurt en werkt dus compleet auto-onafhankelijk. De Plug & Charge functie die je in de Volkswagen app ziet, staat hier dus los van (en werkt alleen met We Charge laadpassen).

Op je Alfen laadpaal stel dit in met de myEve app van Alfen (of met hun Windows tool ACE Installer), je hebt hiervoor wel het hoofdwachtwoord van Alfen nodig. Als je niet weet wat dit is staat er in het Alfen topic en op hun site meer informatie, ze hebben dat een nogal ingewikkeld proces gemaakt maar als het eenmaal werkt gaat het super.
Ok dus wat jij beachrijft is gewoon de paal die altijd dezelfde kaart gebruikt ongeacht welke auto insteekt. Cool ik ga het eens bekijken. Maar mss wel niet heel slim om hier thuis te doen, gezien de paal aan de straat staat. Mss kan ik binnen een start ladennknop voorzien.

Er zijn 2 soorten plug & charge.
Er is de eerate versie waarbij een id werd doorgestuurd, vw stuurt altijd dezelfde id door (dus alle vws hebben dezelfde id), daarom day dit niet werkt voor vw. Dan is er de iso standaard die vee iintelligenter en complexer is. Deze is ondersteund door VW maar enkel met wecharge en autos identificeren zich zelf met certificaten, maar er is hier voor een server infrastructuur nodig dus wsl dat het alleen met wecharge werkt atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20:05
Shivs schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:12:
[Afbeelding]

Even snel een foto gemaakt na de eerste rit. Vandaag om 12 uur opgehaald en direct weg uit Veenendaal. Als eerste rit op bezoek bij familie in Friesland. ~300 km en 20.0kWh/100km, wat me niet tegen valt voor 0-3 graden buiten en praktisch alleen snelweg.
Mooi mooi. Ritje heen en weer België dit weekeind was ook 20.1kwh/100km. Blijft allemaal redelijk prettig qua range.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:57
Will_M schreef op zondag 5 januari 2025 @ 02:06:
[...]
Haha. Bij MEB liggen alle cellen tussen de voor en achteras.

De ruimte naast de sub is niet mega, maar de gele laadkabel die ik bij de auto heb gekregen past er makkelijk met nog wat ander klein grut.

Bij onze andere wagen, een Leon FR PHEV, heb ik zo’n ruimte niet, omdat daar de accu’s onder de achterbank liggen en daardoor de benzinetank verhuisd is naar onderin de kofferbak. Dan mis je zo’n vak wel en ligt de tas met de kabel altijd in de weg.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb denk ik iets fout gedaan, gisteren op de bank een beetje zitten klikken in de app en toen in de shop drie apps “gekocht”. Mijn verwachting was dat ze daarna in de auto beschikbaar zouden zijn, maar niets is minder waar. De app die ik in de auto zelf uit de shop heb gehaald werd wel direct geïnstalleerd.

In de auto in de shop staat bij de drie apps die ik had gekocht nu “Even wachten…” en dat blijft dus staan. Weet iemand hoe ik de apps geïnstalleerd krijg in de auto? Want ik kan nu dus niets doen zoals het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Will_M schreef op zondag 5 januari 2025 @ 02:06:
[...]

Ik heb het nog even nagezocht, maar wat @DaMenaz ook al aangeeft, nee niet.
Hier is een kofferbak van een GTX te zien (timestamp incl.): YouTube: VW ID.7 GTX Tourer - This VW Could CHANGE EVERYTHING! | Full Review en naast de subwoofer is er net zoals in de S (die ik heb) gewoon ruimte voor een laadkabel. Je moet 'm een beetje oprollen, maar het past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Shivs schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:11:
Ik heb denk ik iets fout gedaan, gisteren op de bank een beetje zitten klikken in de app en toen in de shop drie apps “gekocht”. Mijn verwachting was dat ze daarna in de auto beschikbaar zouden zijn, maar niets is minder waar. De app die ik in de auto zelf uit de shop heb gehaald werd wel direct geïnstalleerd.

In de auto in de shop staat bij de drie apps die ik had gekocht nu “Even wachten…” en dat blijft dus staan. Weet iemand hoe ik de apps geïnstalleerd krijg in de auto? Want ik kan nu dus niets doen zoals het lijkt.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit wel eens wat te maken kan hebben met de klachten die we de laatste tijd hier ook lezen over de hoofdgebruiker; het klinkt allemaal als mogelijke server problemen bij Volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
True schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:02:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat dit wel eens wat te maken kan hebben met de klachten die we de laatste tijd hier ook lezen over de hoofdgebruiker; het klinkt allemaal als mogelijke server problemen bij Volkswagen.
In principe zouden die als installeerbaar moeten verschijnen in de auto... Dus het zou inderdaad kunnen dat er server problemen zijn als die in de wacht blijven staan. Op zich niks verkeerd met ze in de app te "kopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Als het nog een tijdje duurt bel ik Volkswagen support wel even. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraans
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-05 11:58
Fijn topic, ik lees al een poosje mee!

Morgen wordt onze Tourer Pro Business door de LM thuis bezorgd. Ik zag de tip van @resusaapje al m.b.t. hoofdgebruikersaccount. Gaat dat over de app? Kan ik die al installeren? Wat zouden jullie, met de kennis van nu, absoluut willen checken of vragen bij aflevering?

Alvast dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorritTyb
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-05 13:19
kraans schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:42:

Morgen wordt onze Tourer Pro Business door de LM thuis bezorgd. Ik zag de tip van @resusaapje al m.b.t. hoofdgebruikersaccount. Gaat dat over de app? Kan ik die al installeren? Wat zouden jullie, met de kennis van nu, absoluut willen checken of vragen bij aflevering?

Ik ben er momenteel nog steeds niet in geslaagd om als hoofdgebruiker aan te melden op de auto. De garage heeft wel al vanop afstand mijn app identificatie in orde gebracht. Een van de komende dagen ga ik naar de garage zodat ze het daar kunnen fixen. Hopelijk werkt dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Even uit mijn hoofd, want dit lijstje komt niet van mij. Dit is het lijstje met dingen die ik heb onthouden uit dit topic:

- VW logo projectie op de grond, kijk of de lensjes allebei zijn geplaatst.
- Trekhaak proberen
- Hoofdgebruiker instellen
- Apps installeren uit de shop op de auto, niet de app (mogelijk een tijdelijk probleem)
- Check zodra je kan het snelladen, dit werkt in één bekend geval niet goed

Verder:

- Algemeen rondje (ziet alles er goed uit, geen schade(s), etc)
- Installeer de app alvast en maak je account aan, dat scheelt je weer wat tijd
- Zorg dat je de kentekenkaart hebt of het bewijs van tenaamstelling
- Twee sleutels
- Witte kentekenplaat hoort er bij
- Laadkabel

Iedereen kan aanvullen :-). Ik zal kijken of ik de lijst compleet kan maken met reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Shivs schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:01:
Even uit mijn hoofd, want dit lijstje komt niet van mij. Dit is het lijstje met dingen die ik heb onthouden uit dit topic:

- VW logo projectie op de grond, kijk of de lensjes allebei zijn geplaatst.
- Trekhaak proberen
- Hoofdgebruiker instellen
- Apps installeren uit de shop op de auto, niet de app (mogelijk een tijdelijk probleem)
- Check zodra je kan het snelladen, dit werkt in één bekend geval niet goed

Verder:

- Algemeen rondje (ziet alles er goed uit, geen schade(s), etc)
- Installeer de app alvast en maak je account aan, dat scheelt je weer wat tijd
- Zorg dat je de kentekenkaart hebt of het bewijs van tenaamstelling
- Twee sleutels
- Witte kentekenplaat hoort er bij
- Laadkabel

Iedereen kan aanvullen :-). Ik zal kijken of ik de lijst compleet kan maken met reacties.
Witte plaat is LM/dealer optie om die bij de aflevering te doen.
Bij een Business uitvoering krijg je de all-weather schaal meegeleverd.

Controleren achteruitrijcamera-sproeier: in R zetten, camera aanzetten, ruitensproeier achter aanzetten (linker pookje bovenop éénmaal/half naar rechts voor wissen, tweemaal/helemaal naar rechts voor sproeien achterruit + camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
jorritTyb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:53:
[...]

Ik ben er momenteel nog steeds niet in geslaagd om als hoofdgebruiker aan te melden op de auto. De garage heeft wel al vanop afstand mijn app identificatie in orde brengen. Een van de komende dagen ga ik naar de garage zodat ze het daar kunnen fixen. Hopelijk werkt dat.
Ik heb even de reacties op het Duitse forum bekeken voor dit probleem en er zijn veel opties waar het mis kan gaan en die moeten gechecked worden:
- als je al een VW account met auto had of hebt kan de aanmelding fout gaan. Makkelijkste oplossing is proberen met een ander email adres en nieuw VW account
- als er in de uitlevermelding bij de dealer iets niet klopt Met bijv. de datum dan kan de server denken dat de auto nog niet geleverd is en gaat het ook fout
- of er zit iets anders fout met je VW account in de backend
- als de auto niet minimaal 4g signaal heeft gaat het meestal ook fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Zoomzoom schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:44:
[...]

Ik heb even de reacties op het Duitse forum bekeken voor dit probleem en er zijn veel opties waar het mis kan gaan en die moeten gechecked worden:
- als je al een VW account met auto had of hebt kan de aanmelding fout gaan. Makkelijkste oplossing is proberen met een ander email adres en nieuw VW account
- als er in de uitlevermelding bij de dealer iets niet klopt Met bijv. de datum dan kan de server denken dat de auto nog niet geleverd is en gaat het ook fout
- of er zit iets anders fout met je VW account in de backend
- als de auto niet minimaal 4g signaal heeft gaat het meestal ook fout.
Heb net heel veel moeite gedaan om mijn huidige account geidentificeerd te krijgen dus dat ga ik niet snel aanpassen. Het vreemde is dat de auto mij wel als hoofdgebruiker ziet. Ik kan in het informatie scherm zien dat ik de hoofdgebruiker ben. Maar het aanmelden als hoofdgebruiker lukt niet.

Ik zal het morgen wel zien in de garage.

Bedankt voor de tips althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Ik heb trouwens nog een vraag. Waar kun je eigenlijk zien welke opties je Id7 allemaal heeft? Ik had namelijk een ID7 Pro besteld met alle opties behalve glazen dak en warmtepomp (omdat die warmtepomp net buiten budget ging). Maar nu blijkt dat mijn auto toch een warmtepomp heeft dus ik vraag me dan af hoe het met de andere opties zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

The Legend

*Plop*

Weet iemand toevallig welke Bosch Aerotwin achterwisser ik moet hebben? Voor al vervangen, maar achter nog niet. Gebruik ‘m zelden, maar dat ding lijkt wel door de ruit naar binnen te willen qua geschraap 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 15:57
jorritTyb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:26:
Ik heb trouwens nog een vraag. Waar kun je eigenlijk zien welke opties je Id7 allemaal heeft? Ik had namelijk een ID7 Pro besteld met alle opties behalve glazen dak en warmtepomp (omdat die warmtepomp net buiten budget ging). Maar nu blijkt dat mijn auto toch een warmtepomp heeft dus ik vraag me dan af hoe het met de andere opties zit.
Mijn ID.7 Pro zonder warmtepomp wordt deze maand geleverd. Ik hoop dat er bij mij ook een warmtepomp zal opzitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:45
The Legend schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:01:
Weet iemand toevallig welke Bosch Aerotwin achterwisser ik moet hebben? Voor al vervangen, maar achter nog niet. Gebruik ‘m zelden, maar dat ding lijkt wel door de ruit naar binnen te willen qua geschraap 8)7
Zoek even in dit forum, want het is al een paar keer gemeld! Succes.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Wimhaw schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:23:
[...]

Zoek even in dit forum, want het is al een paar keer gemeld! Succes.
Uiteraard dat eerst gedaan, maar ik vind alleen (mijn eigen) Posts over de wissers aan de voorzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
The Legend schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:26:
[...]

Uiteraard dat eerst gedaan, maar ik vind alleen (mijn eigen) Posts over de wissers aan de voorzijde :)
Ik weet niet waar je zoekt, maar als je "Bosch Aerotwin" in de bovenstaand witte balk onder de rode Tweakers standaard menu (zoek in het Forum............. vergrootglas) invoerd krijg je vele post te zien naast de jouwe.
Kijk ook even bid de ID 3/4/5 forum want daar zat de 7 in eerste instantie ook bij

[ Voor 8% gewijzigd door Wimhaw op 06-01-2025 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Ik had gezien dat de auto de mogelijkheid heeft om het ingebouwde 4G netwerk als een WIFI hotspot te gebruiken voor mensen in de auto. Wat ik me afvraag is hoe ik te weten kom wat de capaciteit is van dat 4G netwerk? Hoeveel data per maand en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
jorritTyb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:27:
Ik had gezien dat de auto de mogelijkheid heeft om het ingebouwde 4G netwerk als een WIFI hotspot te gebruiken voor mensen in de auto. Wat ik me afvraag is hoe ik te weten kom wat de capaciteit is van dat 4G netwerk? Hoeveel data per maand en dergelijke.
4G via hotspot van de auto. Mijn advies doe dat niet!! Je betaald de HOOFDPRIJS 8)7 8)7 |:( |:(
Via je eigen provider of een (e-)sim van het land waar je bent is vele malen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Wimhaw schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:32:
[...]

4G via hotspot van de auto. Mijn advies doe dat niet!! Je betaald de HOOFDPRIJS 8)7 8)7 |:( |:(
Via je eigen provider of een (e-)sim van het land waar je bent is vele malen goedkoper.
Betaal aan wie? Ik heb nooit een contract of iets getekend voor die 4G. Dus hoe zou ik dat moeten betalen dan? BTW, dit is een lease wagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimhaw
4G Hotspot werkt naar mijn weten alleen als je het activeerd.
Zie https://vw.cubictelecom.com/nl
Voor standaard data gegevensuitwisseling van auto over en weer naar VW server is gratis.
Heb ook een lease auto. Maar je LM is gek als ze dat voor nop doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Wimhaw schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:39:
4G Hotspot werkt naar mijn weten alleen als je het activeerd.
Zie https://vw.cubictelecom.com/nl
Voor standaard data gegevensuitwisseling van auto over en weer naar VW server is gratis.
Heb ook een lease auto. Maar je LM is gek als ze dat voor nop doen!
Aha ok. Daar is de catch :)
Ik heb het idd niet nodig maar vroeg het me gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 12:18
MrSnowflake schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:06:
[...]

Hebben ze onmiddellijk de computer vervangen? Ben je niet eerst 4x terug moeten gaan? Of ga je direct naar D'Ieteren? Mss had ik dat ook moeten doen. Mja, dat is niet in de buurt om af te zetten of te brengen.
Helemaal niets moeten doen of leuteren.
Gebeld naar de garage waar ik geen klant was en zelfs de auto niet besteld hebt.
Kom maar is langs meneer, dan kijken we dat na.
Reparatie duurt maar 1 dag als de ruiten opnieuw ingesteld dient te worden.

Ze hebben hetzelfde vastgesteld als mij en vanalles geprobeerd.
Contact gehad met Skoda support (ze kunnen dat de dealers, maar haten dit te doen omdat dit heel lang duurt en vervelende vragen zijn).
Na deze support sessie moesten ze van Skoda de computer vervangen.
Mij gebeld en heb ik zelfs vervangauto gekregen.

Kortom dit was klasse service en paar weken daarna kon de update feilloos werken.

Dus vraag aan de dealer dat ze een case open doen bij VW.

quote]Donaldinho schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:57:
[...]

Kwam per ongeluk in dit topic. Mijn probleem lijkt hierop, ik heb een nieuwe ID.3 waarbij ik die kan toevoegen in de app, maar niet in de laatste stap kan activeren. Blijft hangen op:

[Afbeelding]

Wereldbol is zwart, SOS lampje is groen, factory reset gedaan, zekering in de garage eruit gehaald allemaal met zelfde 0 resultaat. Na hem een week achter gelaten te hebben in de garage denken ze dat de SOS(? - iets onder de achterbank) module defect is. Die is niet leverbaar en moet gemaakt (?) worden in de fabriek. Nieuwe auto ook, probleem speelt al 8 weken inmiddels. De lol van een nieuwe auto begint er wel aardig af te gaan zo.
[/quote]
Is dit probleem bij jou al opgelost?

[ Voor 32% gewijzigd door scifoflux op 06-01-2025 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Wimhaw schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:34:
[...]

Ik weet niet waar je zoekt, maar als je "Bosch Aerotwin" in de bovenstaand witte balk onder de rode Tweakers standaard menu (zoek in het Forum............. vergrootglas) invoerd krijg je vele post te zien naast de jouwe.
Kijk ook even bid de ID 3/4/5 forum want daar zat de 7 in eerste instantie ook bij
Ja dat zeg ik, alleen posts over de ruitenwissers vóór. Maar als jij hem al wel hebt gevonden kun je ook even het linkje plaatsen m’n toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Zou dat in principe niet op de factuur moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
jorritTyb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:41:
[...]

Aha ok. Daar is de catch :)
Ik heb het idd niet nodig maar vroeg het me gewoon af.
Geen catch eigenlijk volgens de handleiding:

Via een mobiel apparaat of via de eSIM
van de auto, kunt u het infotainmentsysteem als Wifi®hotspot voor acht andere mobiele apparaten gebruiken

Dus je kan het infotainment systeem koppelen met een WiFi hotspot van je telefoon en die dan gebruiken als gateway voor 8 apparaten. Ben niet helemaal helder wat het voordeel is tov. De mobiel gewoon als hotspot te gebruiken maar goed. Misschien kan iemand anders dat verhelderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
Het is de Bosch A027S. Goed lezen wat in het forum staat.🤐 Dit is een set ruitenwissers (voor en achter) en op dit forum is meerdere keren bevestigd dat deze set ook op de ID7 past.

Ik heb hem nog niet dus van mij uit geen garantie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Zoomzoom schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:45:
[...]

Geen catch eigenlijk volgens de handleiding:

Via een mobiel apparaat of via de eSIM
van de auto, kunt u het infotainmentsysteem als Wifi®hotspot voor acht andere mobiele apparaten gebruiken

Dus je kan het infotainment systeem koppelen met een WiFi hotspot van je telefoon en die dan gebruiken als gateway voor 8 apparaten. Ben niet helemaal helder wat het voordeel is tov. De mobiel gewoon als hotspot te gebruiken maar goed. Misschien kan iemand anders dat verhelderen...
Neen, het is effectief een hotspot gemaakt door de sim kaart die in de auto zelf zit. Maar het is dus wel tegen betaling. Mijn auto heeft internet connectie via eigen sim kaart. En het is die waarop je een hotspot kunt van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jorritTyb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:31:
[...]

Neen, het is effectief een hotspot gemaakt door de sim kaart die in de auto zelf zit. Maar het is dus wel tegen betaling. Mijn auto heeft internet connectie via eigen sim kaart. En het is die waarop je een hotspot kunt van maken
Aan wie worden de kosten aangaande (extra) data-ge/verbruik in dat geval dan doorbelast én op welke manier? Ik heb nog niet met die optie gespeeld maar ik kan me zo voorstellen dat ze bij VW ergens dan wel willen weten waar ze de rekening heen kunnen gaan sturen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
jorritTyb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:31:
[...]

Will_M schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:49:
[...]

Aan wie worden de kosten aangaande (extra) data-ge/verbruik in dat geval dan doorbelast én op welke manier? Ik heb nog niet met die optie gespeeld maar ik kan me zo voorstellen dat ze bij VW ergens dan wel willen weten waar ze de rekening heen kunnen gaan sturen :+
Je kan in de app data pakketten kopen bij een provider.
Maar dus je kan wel degelijk ook je eigen mobiel hotspot maken en de auto/infotainment daarop laten data trekken voor alle passagiers. Heb het net nog effe geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:25

resusaapje

h less

Wimhaw schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:24:
Het is de Bosch A027S. Goed lezen wat in het forum staat.🤐 Dit is een set ruitenwissers (voor en achter) en op dit forum is meerdere keren bevestigd dat deze set ook op de ID7 past.

De A27S is een set wissers voor de voorruit. De achterruit is de A284H.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

kraans schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:42:

Als je de VIN hebt, ja :)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op zondag 5 januari 2025 @ 00:35:
[...]

En vieze natte kabel daar in proppen? Mij niet gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

resusaapje schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:26:
[...]

In mijn geval betreft het overigens 'maar' een 'Full-Option' ID.3 Pro-S Business MY25 en géén ID.7. De rede dat ik ook hier ooit wat info zoek in het ID.7 topic is omdat de ID SW5.0 spullen incl. het infotainment systeem weer gelijkwaardig is aan dat van de ID.7 sinds de 2025 versie van de ID.3 :o

Het kan dus zijn dat er in de ID.7 wat meer ruimte in dat vak aanwezig is maar dan nog geldt precies dát wat je zegt: Daar prop ik liever ook geen smerige laadkabel van 7 meter bij (misschien dat de 5 meter kabel welke ik ook nog heb daar wel past, maar..... :N ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Wimhaw schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:24:

Ja dat is precies de set die ik als eerste in dit topic heb genoemd, en dat is dus geen set voor en achter maar alleen voor. Wel goed lezen wat er in het forum staat :+
resusaapje schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:21:
[...]

De A27S is een set wissers voor de voorruit. De achterruit is de A284H.
Die zocht ik dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
scifoflux schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Helemaal niets moeten doen of leuteren.
Gebeld naar de garage waar ik geen klant was en zelfs de auto niet besteld hebt.
Kom maar is langs meneer, dan kijken we dat na.
Reparatie duurt maar 1 dag als de ruiten opnieuw ingesteld dient te worden.

Ze hebben hetzelfde vastgesteld als mij en vanalles geprobeerd.
Contact gehad met Skoda support (ze kunnen dat de dealers, maar haten dit te doen omdat dit heel lang duurt en vervelende vragen zijn).
Na deze support sessie moesten ze van Skoda de computer vervangen.
Mij gebeld en heb ik zelfs vervangauto gekregen.

Kortom dit was klasse service en paar weken daarna kon de update feilloos werken.

Dus vraag aan de dealer dat ze een case open doen bij VW.
Wat een positief verhaal bij jouw Skoda dealer. Iedere keer dat mijn auto is binnengeweest hebben ze contact gehad met VW. En nu eindelijk gaan ze een slot vervangen. Maar dat gaat niet veel uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-05 21:32
Even gek vraagje: hoe kan je zien of je een warmtepomp aan boord hebt. Bij aflevering stond het keurig vermeld, maar hoe weet je of dat ding er ook echt in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Hoe weet je zeker dat hij een warmtepomp heeft?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Wolksvagen schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:46:
Even gek vraagje: hoe kan je zien of je een warmtepomp aan boord hebt. Bij aflevering stond het keurig vermeld, maar hoe weet je of dat ding er ook echt in zit?
Ik heb een 1st edition met warmtepomp en ik dacht het te kunnen merken aan de bak herrie die de auto maakt (buiten te horen) zodra hij gaat verwarmen. Maar ik heb nog geen auto zonder WP ernaast gezet om te testen of die stiekem ook dat geluid maakt :P

Ik lees elders op VW en Skoda fora dat kennelijk onder de “motorkap” een gele sticker zit waarop staat welk koelmiddel wordt gebruikt. R744 zou duiden op de WP.

[ Voor 13% gewijzigd door The Legend op 06-01-2025 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Wimhaw schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:34:
[...]

Beetje flauw natuurlijk, maar toen de ID.7 van dat topic gesplitst was, rolden er nog geen Tourers rond in Nederland. En laten dat nou net de enige ID.7's zijn met een ruitenwisser achter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
Op een Engels forum over andere VAG modellen gevonden dat je dat aan de sticker onder de “motor”-kap kan zien. Daar moet voor de koelvloeistof R744 staan, dat staat er bij mij zoals op de foto te zien is.
En zoals @The Legend aangeeft maakte ie inderdaad een bak herrie toen ik deze foto maakte en het klimaatsysteem aan ging 😆

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYqxC7NGdBWq7jOQpEDTlsKjVV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAa1fMshe6wrDF0qRoAf6g2h.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Wolksvagen op 06-01-2025 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:26:
[...]

Will_M schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:33:
[...]

In mijn geval betreft het overigens 'maar' een 'Full-Option' ID.3 Pro-S Business MY25 en géén ID.7. De rede dat ik ook hier ooit wat info zoek in het ID.7 topic is omdat de ID SW5.0 spullen incl. het infotainment systeem weer gelijkwaardig is aan dat van de ID.7 sinds de 2025 versie van de ID.3 :o

Het kan dus zijn dat er in de ID.7 wat meer ruimte in dat vak aanwezig is maar dan nog geldt precies dát wat je zegt: Daar prop ik liever ook geen smerige laadkabel van 7 meter bij (misschien dat de 5 meter kabel welke ik ook nog heb daar wel past, maar..... :N ).
Mwah, als het een vieze kabel is, heb ik ook vieze handen en toen mij dat één keer is overkomen heb ik maar gelijk een handdoekje in de kofferbak gelegd. En als de kabel echt vies is loop ik even met het doekje de kabel langs. Echt schoon genoeg voor in de bak onderin en echt ruimte zat. Daar passen zonder gekheid met gemak drie standaard kabels van 5 meter in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 09:23
Je kunt via myvolkswagen.net inloggen met het account dat je ook in de auto gebruikt. Dan krijg je de auto's te zien die op dat account geregistreerd staan en bij iedere auto kun je op 'naar de wagenuitrusting' klikken. Dat levert een lijst op met een overzicht van alles wat er op de auto zit volgens VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
MJMaverick schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:23:
[...]

Je kunt via myvolkswagen.net inloggen met het account dat je ook in de auto gebruikt. Dan krijg je de auto's te zien die op dat account geregistreerd staan en bij iedere auto kun je op 'naar de wagenuitrusting' klikken. Dat levert een lijst op met een overzicht van alles wat er op de auto zit volgens VW.
Ik vind daar nergens een link met 'wagenuitrusting'. Waar zou dat moeten staan? Mijn wagen staat er wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7w5lbKOwHdrF3uqq4ypGxCyY9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WH9vwZAl81wYIBbvYzzDaTMK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
jorritTyb schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:31:
[...]

Ik vind daar nergens een link met 'wagenuitrusting'. Waar zou dat moeten staan? Mijn wagen staat er wel:

[Afbeelding]
Bij mij staat rechts van het plaatje van de auto het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6j1X37ppysb7x0QS6GzFl3cpVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AWwj1kq8mHfC6i1Di9ECigkx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
MJMaverick schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:43:
[...]

Bij mij staat rechts van het plaatje van de auto het volgende:
Hmm daar staat niets bij mij. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Misschien komt het doordat ik op de auto nog niet ingelogd geraak als hoofdgebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
jorritTyb schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:49:
Misschien komt het doordat ik op de auto nog niet ingelogd geraak als hoofdgebruiker
Dat zou kunnen. Aan meelezers: zijn er andere ID.7 rijders die wel naar het wagenuitrusting deel van de website kunnen? En hoe zit het bij hen dan met het hoofdgebruiker zijn in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
The Legend schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:02:
[...]

Ja dat is precies de set die ik als eerste in dit topic heb genoemd, en dat is dus geen set voor en achter maar alleen voor. Wel goed lezen wat er in het forum staat :+

[...]

Die zocht ik dus _/-\o_
Ik heb direct ook beide setjes besteld. Hele fijne auto, hele matige wissers 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
MJMaverick schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:13:
[...]

Dat zou kunnen. Aan meelezers: zijn er andere ID.7 rijders die wel naar het wagenuitrusting deel van de website kunnen? En hoe zit het bij hen dan met het hoofdgebruiker zijn in de auto?
Geen probleem met hoofdgebruiker en ik zie die link naar wagenuitrusting dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Shivs schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:32:
[...]

Ik heb direct ook beide setjes besteld. Hele fijne auto, hele matige wissers 😉
Ik heb zelf eigenlijk geen probleem met de wissers; blijkbaar heb ik dan een setje van een andere toeleverancier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Ik in principe ook niet, als het raam maar nat genoeg is. Als het wat droger is en de automagische wissers toch aan gaan dan piept het als een speenvarken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Auto ingeleverd zodat ze kunnen doormeten. Zit nog 70kW in de accu, dus hoop dat ze hem niet te lang laten verstoffen :/

Als vervangend vervoer kreeg ik een Toyota Yaris aangeboden.
Sorry, ga ik niet mee akkoord.
Waarom niet?
Duh? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
[...]

Ja staat bij mij ook in mn account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

[...]

Ja, rechts staat:
Uitrustingsdetails

naar de wagenuitrusting
Digitaal instructieboekje

Naar het instructieboekje
Voor gebruikers scroll ik op de hoofdpagina naar beneden en in een blauw blok halverwege de pagina staat:
Autogebruikers
Beheer de gebruikers van jouw Volkswagen.
Aantal gebruikers: 1
User's profile picture
xxxxxxxxx

[Gebruikers beheren]
Klik ik op [Gebruikers beheren] dan zie ik verschijnen:
Gebruikers beheren
Jij bepaalt in welke mate mensen je auto mogen gebruiken. Gastgebruikers kunnen zich aanmelden in de auto met hun eigen Volkswagen-gebruikersaccount en hebben vervolgens gratis toegang tot je mobiele onlinediensten. Je kunt gastgebruikers op elk gewenst moment verwijderen.
Profielnaam
Gebruikersrol
User's profile picture
xxxxxxxxx
Hoofdgebruiker
Gebruikers beheren doe je hier:
https://vwid.vwgroup.io/account

[ Voor 7% gewijzigd door resusaapje op 07-01-2025 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eizopro
  • Laatst online: 28-05 23:17

[Afbeelding]
Staat er bij mij ook niet bij. Ik zie hetzelfde als jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
eizopro schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:20:
[...]

Staat er bij mij ook niet bij. Ik zie hetzelfde als jou.
En ben jij als hoofdgebruiker ingelogd in jou auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
[...]

Ik kan er bij. Gekke mix van Engels en Nederlands. En een foutje:

“Inleg deurbekleding in kunstleder (donkerblauw) incl. rode stiknaad”

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Zoomzoom schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:37:
[...]

Ik heb zelf eigenlijk geen probleem met de wissers; blijkbaar heb ik dan een setje van een andere toeleverancier?
Same, ik had het er een tijdje geleden over met @The Legend , maar ik heb dus echt nul problemen met de wissers (voor en achter) terwijl hij en anderen klagen over het klapperen. Misschien dat er ergens typenummers op staan en we die kunnen vergelijken?
For science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:52:
Auto ingeleverd zodat ze kunnen doormeten. Zit nog 70kW in de accu, dus hoop dat ze hem niet te lang laten verstoffen :/

Als vervangend vervoer kreeg ik een Toyota Yaris aangeboden.
Sorry, ga ik niet mee akkoord.
Waarom niet?
Duh? |:(
Jouw post zette mij aan het denken. Ik moet één segment lager accepteren in het leasecontract bij vervangend vervoer.
Hier een linkje met een quote van iemand van Volkswagen Nederland: "Deze auto is echt een klasse hoger gepositioneerd dan de Passat en is bijvoorbeeld goed te vergelijken met een Mercedes EQE" via: https://www.automotive-on...trische-id-7/?gdpr=accept (archive mocht de andere link ooit niet meer werken (en niet omwille van een betaalmuur: http://archive.today/4MfM2 ))
Mochten ze met een 'te laag' segment vervangend vervoer aankomen is het hiermee makkelijk schermen.
Indien zelfde segment zit je binnen VAG te kijken naar: Audi A6, iets anders is er niet binnen in het E-segment.
Indien een klasse lager in het D-segment zit je binnen VAG te kijken naar: Audi A4 of A5, Skoda Superb of VW Arteon. Waar een A5 en een Arteon ook nog onder E-segment geschaard zouden kunnen worden.

PS als iemand er wel een archive linkje van weet te maken houd ik mij aanbevolen.

Dat gezegd hebbende is het wel echt van de zotte dat je een Yaris krijgt als vervangend vervoer voor iets (meen ik) waar je nog geen idee van hebt hoe lang dit mag gaan duren om te analyseren en op te lossen. Én het een auto is van enkele weken oud waar iets van defect is wat echt zonder twijfel moet werken. Puur uit tegemoetkoming zouden ze een vergelijkbare auto moeten geven ook al zouden ze (indien lease) mogelijk er mee weg kunnen komen met een segment lager.

[ Voor 3% gewijzigd door True op 10-03-2025 21:13 . Reden: Archive link t.b.v. behouden informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eizopro
  • Laatst online: 28-05 23:17
jorritTyb schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:22:
[...]

En ben jij als hoofdgebruiker ingelogd in jou auto?
Ja, de enige ingestelde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-05 21:27
Hi Allen!

Lees al geruime tijd mee op dit forum en heb begin december mijn bestelling mogen plaatsen (tourer pro s business )

Nu zie ik alleen in mijn overzicht een (1) staan bij de LM.

Krijg ik dan een verouderde 1 edition en dus geen software 5.0? Of lees ik dit verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjjanUomfYW256FB6Hn9SFP2Fw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ExZ6DV07IgEFnCHyqXVzecx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Soeltanofswing schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:22:
Hi Allen!

Lees al geruime tijd mee op dit forum en heb begin december mijn bestelling mogen plaatsen (tourer pro s business )

Krijg ik dan een verouderde 1 edition en dus geen software 5.0? Of lees ik dit verkeerd?

[Afbeelding]
Geen idee (ha) waar die (1) voor staat, maar voor een 1st edition staat het sowieso niet, die worden niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Net naar de garage geweest om mijn hoofdgebruiker probleem proberen op te lossen maar het is hen ook niet gelukt. Ze hebben wel gezien dat er 'iets mis' is met de computer van de wagen en ik heb nu een afspraak (30 jan) waar ze de computer gaan proberen te fixen. Tot dan zal ik het zonder communicatie moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hi Allen!

[Afbeelding]
Misschien om aan te geven dat je er echt maar (1) krijgt en niet (2)? :P

Maar alle Tourers worden geleverd met SW5.0 dus daar geen zorgen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Ik vind nu bij de uitrusting (die site die op de pagina staat) dat mijn auto zou moeten beschikken over "Special edition for model year 2025". Iemand enig idee wat dit zou mogen zijn? Of is het, zoals ik vermoed, gewoon een leuke tekstje dat elkaar wordt aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 12:18
jorritTyb schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:44:
Net naar de garage geweest om mijn hoofdgebruiker probleem proberen op te lossen maar het is hen ook niet gelukt. Ze hebben wel gezien dat er 'iets mis' is met de computer van de wagen en ik heb nu een afspraak (30 jan) waar ze de computer gaan proberen te fixen. Tot dan zal ik het zonder communicatie moeten doen.
Ik kom net van bij een andere VW-dealer binnen dezelfde groep, iets groter dan waar ik mijn oorspronkelijke auto gekocht had.
Bij mijn oorspronkelijke dealer zien ze me nooit meer.
Gisteren informatief gebeld naar de status van mijn aangekaarte problemen met de ID7 op 30/12.
Krijg ik doodleuk antwoord dat ze geen zin hebben om te kijken en ik morgen moet terugbellen.
Zelfs na aandringen weigerde hij nog maar te kijken in zijn systeem, hem bedankt voor de bewezen diensten.

Andere dealer gebeld en die vond geen probleem dat ik daar langs kwam voor het garantie probleem.

Daar liet ik de foto zien van de hoofdgebruiker en de technieker keek mee.
Die had net een ID3 met zelfde probleem gehad, issue is dat volkswagen een andere IP-adres met het mac-adres verwacht. En hierdoor loopt het fout. Hij moet nu binnen voor dit issue op te lossen op 20/01.
Nog niet opgelost, maar wat betreft klanten service mooi en correct.
En heb vertrouwen dat het in de week van 20/01 opgelost zal worden.

Had ook issue waarbij het klepje van DC pinnen los kon komen. Hadden ze al vaker gezien en hadden ze zelfs reserve stuk in de schuif liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emqu
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-01 17:56
buddow schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:37:
Gisteren bij starten thuis direct 7 'gele' waarschuwingen. Van front assist t/m storing in elektrische aandrijving, bezoek werkplaats. Auto reed verder prima, alles werkte, enkel wat veiligheidsvoorzieningen die dus niet actief waren. Bewust maar even niks gedaan, naar kantoor gereden en auto geparkeerd. Zoals ik hoopte, 's avonds wegrijden en niks meer aan de hand.

Herkennen jullie dit? Niet echt een probleem, wel irritant. Tot nu toe dus 1x voorgekomen, in 3.000km. Pro S Tourer (dus 2025/ SW5.0)
en reacties daarop zoals deze:
True schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:49:
[...]

Ik heb een vergelijkbare melding: 'storing in elektrische aandrijving' ook éénmaal gehad in 2.500 km die ook verdwenen was na de volgende start (overigens niet i.c.m. andere meldingen).

Ik houd voor mijzelf overigens alle 'abnormaliteiten' bij in een Google Forms en als ik het een keer zat ben ga ik bij de dealer klagen, dan mogen ze zich er eens over buigen. Het zijn allemaal van die kleine dingen die geen directe impact hebben op het rijplezier, maar eigenlijk niet passen bij een auto van 70k.
Ik had dezelfde meldingen weer sinds begin december en het viel mij na verloop van tijd op dat die meldingen bij mij altijd optreden als ik over een riggel/hobbeltje op de (snel)weg reed. Meestal kreeg ik dan de melding over TA, ACC en een waarschuwing "storing in elektrische aandrijving". De meldingen verdwenen weer na uitschakelen en opnieuw starten van de auto. Erg vervelend, maar redelijk onschuldig en dus ook mee door gereden.

Vorige week reed ik in België en weer dezelfde meldingen. Alleen dit keer kwamen er steeds meer meldingen bij, waaronder een rode melding over de aandrijving en toen had ik dus ook daadwerkelijk geen aandrijving meer :( . Tussen een paar vrachtwagens door net de vluchtstrook kunnen bereiken en daar de "reset" gedaan. Alles werkte weer. Dit was geen leuke ervaring en zeker niet meer in de categorie "onschuldig".

Auto vervolgens naar de dealer gebracht en die hebben dit keer (was tweede keer) iets gevonden op basis van mijn melding over de riggels/hobbels: er bleek een ABS-sensor kabel-stekker los te zitten, of eigenlijk de kabel was gedeeltelijk losgekomen uit de stekker. Deze is vervangen en hopelijk treden deze storingen nu niet meer op. Weer even wat vertrouwen krijgen in de auto (apr '24, SW 4.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Hi Allen!

[Afbeelding]
Bij mij stond ook een (1) op de factuur... En de infotainment start soms op met een 1st edition scherm... Maar vervolgens heb ik wel 5.0... En staat er in mijn wagenspecs op my volkswagen.net Model Year 2025. Dus blijkbaar een soort spraakverwarring in de orderlijnen bij VW. Verschillende gebruikers melden trouwens ook 1st edition scherm zonder dat het daarvoor een 1st edition is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
emqu schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:12:
[...]

[...]

Ik had dezelfde meldingen weer sinds begin december en het viel mij na verloop van tijd op dat die meldingen bij mij altijd optreden als ik over een riggel/hobbeltje op de (snel)weg reed. Meestal kreeg ik dan de melding over TA, ACC en een waarschuwing "storing in elektrische aandrijving". De meldingen verdwenen weer na uitschakelen en opnieuw starten van de auto. Erg vervelend, maar redelijk onschuldig en dus ook mee door gereden.

Vorige week reed ik in België en weer dezelfde meldingen. Alleen dit keer kwamen er steeds meer meldingen bij, waaronder een rode melding over de aandrijving en toen had ik dus ook daadwerkelijk geen aandrijving meer :( . Tussen een paar vrachtwagens door net de vluchtstrook kunnen bereiken en daar de "reset" gedaan. Alles werkte weer. Dit was geen leuke ervaring en zeker niet meer in de categorie "onschuldig".

Auto vervolgens naar de dealer gebracht en die hebben dit keer (was tweede keer) iets gevonden op basis van mijn melding over de riggels/hobbels: er bleek een ABS-sensor kabel-stekker los te zitten, of eigenlijk de kabel was gedeeltelijk losgekomen uit de stekker. Deze is vervangen en hopelijk treden deze storingen nu niet meer op. Weer even wat vertrouwen krijgen in de auto (apr '24, SW 4.0).
Maar toch raar dat je aandrijving er mee ophoudt als een ABS-sensor los is. Rood ABS lampje is terecht (of geel), maar geen aandrijving?

Fijn dat het nu opgelost lijkt te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
emqu schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:12:
[...]

[...]

Ik ben zo een keer met een Aston DB9 over circuit Zandvoort gescheurd... Na 30 rondjes was de aandrijving ook klaar. Wat bleek... Stekker los _O-

Het kan dus ook auto's van 250k gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:18
scifoflux schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:12:
[...]

Had ook issue waarbij het klepje van DC pinnen los kon komen. Hadden ze al vaker gezien en hadden ze zelfs reserve stuk in de schuif liggen.
Dat had ik een jaar geleden met mijn 1st edition ook. Toen stonden de wisselstukken nog niet in het VW systeem, dus wel een tijd moeten wachten voor ze een nieuw exemplaar hadden. Het eindstukje staat gewoon niet ver genoeg open, waardoor het niet vast klemt/klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Hi Allen!

[Afbeelding]
De 1st is altijd een Pro, geen Pro S.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 15:16
Zoomzoom schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:35:
[...]

Bij mij stond ook een (1) op de factuur... En de infotainment start soms op met een 1st edition scherm... Maar vervolgens heb ik wel 5.0... En staat er in mijn wagenspecs op my volkswagen.net Model Year 2025. Dus blijkbaar een soort spraakverwarring in de orderlijnen bij VW. Verschillende gebruikers melden trouwens ook 1st edition scherm zonder dat het daarvoor een 1st edition is.
Nog een andere mogelijkheid: Ik heb volgens de offerte een 1st edition, maar dat scherm heb ik nog nooit gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Mriceke schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:20:
[...]

Nog een andere mogelijkheid: Ik heb volgens de offerte een 1st edition, maar dat scherm heb ik nog nooit gezien :D
Hou de power-"knop" van je display maar eens een seconde of 10 ingedrukt. Dan start het systeem opnieuw en krijg je een startscherm met VW-logo en 1st eronder.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Shivs schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:11:

Dit probleem heeft zichzelf verholpen ondertussen. De auto meldde vandaag dat ik de apps uit de winkel kon installeren en dat werkt ook daadwerkelijk nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Okay, laat ik eens klantenservice spelen:

Zodra je de auto ontvangt, DRINGEND meteen snellader zoeken en uitproberen!

Omschrijving van het probleem:
Bij het snelladen (alias DC-laden) breekt de auto de poging na 1 tot max 3 minuten af.
De kabel kan dan ontkoppeld worden door 3x de [openen]-knop op de afstandsbediening te drukken, waarna je een volgende poging kan ondernemen die hetzelfde afloopt.

Constatering van uitzondering: als het snellaadstation zo drukbezet is, dat je onder de 60kW blijft, gaat de sessie door. Vastgesteld door mij bij één Tesla SuC te Emmeloord, dus geen garantie dat dit overal en altijd zo is.

Ervaring: een 8tal laders van Tesla, Ionity, Fastned, in NL en DE. Bij nood kan je zo 20 rondjes laden om naar huis te kunnen hinken; er lijkt (tot nog toe) niks (nog meer) kapot te gaan.

Omstandigheden: toestand van de accu lijkt er niet toe te doen: vol, leeg, koud, warm, maakt allemaal geen verschil.

Stand van zaken: auto leeg naar dealer ter test en deze bevestigt mijn ervaring. Dealer heeft probleem nu bij VW zelf aangemeld.

Zoektocht: internet staat vol met dergelijke problemen, maar opvallend van een Duitse versie van mijn auto, dus een ID.7 GTX. ZIjn verhaal:
Update over het probleem: de volgende poging mislukte opnieuw, blijkbaar vanwege de batterij. Er zijn weer onderdelen besteld - ze zouden binnen ongeveer 2 weken binnen moeten zijn, op zijn vroegst

VW heeft kennelijk geen idee wat het probleem is en de onderdelen die vervangen moeten worden, zijn allemaal heel moeilijk te verkrijgen. Tot nu toe zijn de hoogspanningslader en de hoogspanningskabelset (naar verluidt) vervangen (en zijn er enkele software-updates uitgevoerd).

Afgelopen weekend hebben we de tweede oplostermijn op 20.januari gezet. Mentaal heb ik de auto al gedag gezegd. Vandaag heb ik de laatste persoonlijke spullen uit de auto gehaald. Hij staat al 2 maanden in de werkplaats, maar nu heb ik de accu en dergelijke al eens kunnen bekijken. Dat is ook interessant.
:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Bijzonder. Nog niet geprobeerd, ga ik snel een keer doen (snelladen doe ik eigenlijk alleen in het buitenland).

Had hiervoor een EV waar de contactpunten af-fabriek net te kort waren en daardoor geen communicatie met de snellader plaatsvond als die al wat slijtage had. Stond ik als een malle de kabel aan te duwen bij het starten van snelladen. 🤪

Thanks!

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
resusaapje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:38:
Okay, laat ik eens klantenservice spelen:

Zodra je de auto ontvangt, DRINGEND meteen snellader zoeken en uitproberen!

Omschrijving van het probleem:
Bij het snelladen (alias DC-laden) breekt de auto de poging na 1 tot max 3 minuten af.
De kabel kan dan ontkoppeld worden door 3x de [openen]-knop op de afstandsbediening te drukken, waarna je een volgende poging kan ondernemen die hetzelfde afloopt.

Constatering van uitzondering: als het snellaadstation zo drukbezet is, dat je onder de 60kW blijft, gaat de sessie door. Vastgesteld door mij bij één Tesla SuC te Emmeloord, dus geen garantie dat dit overal en altijd zo is.

Ervaring: een 8tal laders van Tesla, Ionity, Fastned, in NL en DE. Bij nood kan je zo 20 rondjes laden om naar huis te kunnen hinken; er lijkt (tot nog toe) niks (nog meer) kapot te gaan.

Omstandigheden: toestand van de accu lijkt er niet toe te doen: vol, leeg, koud, warm, maakt allemaal geen verschil.

Stand van zaken: auto leeg naar dealer ter test en deze bevestigt mijn ervaring. Dealer heeft probleem nu bij VW zelf aangemeld.

Zoektocht: internet staat vol met dergelijke problemen, maar opvallend van een Duitse versie van mijn auto, dus een ID.7 GTX. ZIjn verhaal:

[...]

:|
Heb dit nog niet ervaren, speciaal dat VW het ook niet zou weten... Maar er zitten natuurlijk zoveel batterijcomponenten in... Ondertussen zelf maar 2x aan de snellader gehangen, aan tussen de 100 en 150kwh. Maar beide keren in 1 keer naar 90%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ateq
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 12:58
Ik heb oudjaarsavond (uit nood) aan de snellader gehangen. Had wel een beetje laadstress, vooral toen ik de melding kreeg dat ik nog maar 1 lader kon bereiken. Dit klopte overigens niet, ik wist nog een ander laadstation van de snelweg af. Ik moet zeggen dat dit zeer soepel ging. Heb in ruim 10 minuten tot 50% geladen vanaf 5%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:54

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Heb afgelopen weekend op de terugweg vanuit Winterberg ook van 5 naar 60% kunnen laden met gemiddeld 150kw. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
KMdijkens schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:21:
Heb afgelopen weekend op de terugweg vanuit Winterberg ook van 5 naar 60% kunnen laden met gemiddeld 150kw. :/
Toen we terugkwamen van frankrijk had ik een specifieke lader gezocht (200kW, want de auto haalt 190), we komen daar aan, ik steek hem in: 155kW. Er was toevallig iemand daar om te helpen bij het laden, ik sprak hem er over aan en hij zei: Ja die laders zijn idd 200kW (of 300wsl), maar op deze locatie zijn we gelimiteerd tot 155kW. (heel vervelend als ze aangegeven staan als 200kW en je er speciaal naar rijdt om die reden).

Misschien was dat bij jou hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Ateq schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:18:
Ik heb oudjaarsavond (uit nood) aan de snellader gehangen. Had wel een beetje laadstress, vooral toen ik de melding kreeg dat ik nog maar 1 lader kon bereiken. Dit klopte overigens niet, ik wist nog een ander laadstation van de snelweg af. Ik moet zeggen dat dit zeer soepel ging. Heb in ruim 10 minuten tot 50% geladen vanaf 5%.
Ik heb meestal geen probleemn en van de 15x dat ik een snellader heb gebruikt is er 2x gebeurt dat de sessie goed begon maar dan ineens stopte. Telkens een andere lader genomen en dan was het goed. (Ik heb een Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Het zou wellicht aan de accu kunnen liggen? 2x GTX zijn getroffen en dus misschien ook de Pro S?

Volgens de lijst zijn dat: @Spill1e , @JeroenD , @BlackSpoTT , @buddow , @True , / , Gibsky.
Hebben jullie al eens aan de snellader gehangen en hoe ging dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Nadat mijn auto begin december een week binnen was geweest bij de garage hadden ze gezien dat een slot vervangen moest worden, want dat was de oorzaak dat ik na bepaalde tijd die storing kinderslot kreeg.

Gisteren hebben ze dan het slot vervangen. Het leek me een goed idee om het ook even te testen. Ik druk op het kinderslot knopje: Lampje gaat niet aan! 4 sec later *ping* foutmelding: "Storing kinderslot". Dat had hij NIET voor hij binnen ging.

Toen dacht ik: ma wacht, als ze dat slot vervangen hebben en dat geeft nu al een storing, werkt het dan wel? Ik test de deur achter de bestuurder: is dicht, kinderslot werkt, ik test de andere deur, met het nieuwe slot: gaat open. De garage heeft gisteren dus het kinderslot helemaal kapot gekregen.

Verder gaat de lease maatschappij een expertise op mijn auto uitvoeren. De gene die het gaat doen had daarvoor de garage gebeld en stuurde ons: "Ik heb met de garage gebeld, die zei me inderdaad dat de auto bij hun is geweest en gisteren werd opgehaald en dat alles gemaakt is. Met vriendelijke groet."

Hij had duidelijk mijn document met alle issues niet gelezen, want daar in stond al dat alles van in december nog steeds niet goed was. Maar we hebben hem onmiddellijk laten weten dat het slot nu helemaal niet meer werkt dus dat er niets opgelost is. Hopelijk boekt hij snel iets in, dat ze de prul mee kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:25:
Het zou wellicht aan de accu kunnen liggen? 2x GTX zijn getroffen en dus misschien ook de Pro S?

Volgens de lijst zijn dat: @Spill1e , @JeroenD , @BlackSpoTT , @buddow , @True , / , Gibsky.
Hebben jullie al eens aan de snellader gehangen en hoe ging dat?
Sowieso werken deze bij mij:
  • Supercharger Hengelo
  • Fastned Deurningen A1 richting Hengelo
Geen problemen hier en met accuverwarming ook echt snelheden boven 150 kW.

[ Voor 3% gewijzigd door True op 09-01-2025 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
Even een vraagje aan wie een trekhaak heeft op de ID7. Waar zit de elektra aansluiting, want vanmiddag wilde ik mijn fietsendrager aansluiten en kon de e-aansluitplug niet vinden.
Heb eronder gelegen en in de holte waar de aanhangkogel zit bekeken en kon niets vinden.
Kan iemand een foto ervan maken om aan te geven hoe het eruit ziet en waar het zit?
Dank je

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.JFrue29JQq7Ks2_0HJtFsQHaFj%26pid%3DApi&f=1&ipt=c641880431fa3d6799cda4345b796c8edc4ecda60385c50ed7a2f3f24a547571&ipo=images

Dit is de trekhaak van de ID Buzz, maar het is hetzelfde bij de ID.7. Zie je dat ronde ding aan de zijkant? Dat is een klepje met daarachter de stekkeraansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
Shivs schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:20:
[Afbeelding]

Dit is de trekhaak van de ID Buzz, maar het is hetzelfde bij de ID.7. Zie je dat ronde ding aan de zijkant? Dat is een klepje met daarachter de stekkeraansluiting.
Dank je. _O-
Had hem wel gezien maar het leek me eerder onderdeel van het "kogelgewricht" 7(8)7
Ben gewend bij mijn vorige auto's dat er een aparte plug zit ipv een geïntegreerde.
Weer wat geleerd.

Pagina: 1 ... 22 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers