Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22:10
eizopro schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:38:
[...]

In één van de layouts kan je de drive mode in een wat grotere tegel plaatsen waar je dan met 1 touch meteen een selectie kunt maken.
Voor mij niet zo handig daar ik enkel het hoofd tabblad gebruik en er geen combinatie mogelijk lijkt te zijn van zowel de drive mode als de kaart.
De drive mode staat bij mij ook bovenaan dus dat is hetzelfde dan... Met de stem vind ik dan makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:39
resusaapje schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:43:
[...]

Schijnt wettelijk voorgeschreven te zijn. Hij is gecertificeerd voor een bepaald verbruik en dient dan ook normaal zo te starten.

Ja jong, als ik zin heb om sportief te rijden, dien ik vooraf DRIE knoppen in te drukken: eigenbaanpiep, snelheidspiep, sportyspicemode.

Nu ja, in ruil daarvoor hoeven wij BEVers bij het stoplicht geen ctrl-alt-del-launchcontrol uit te voeren ;)
Dat is omdat VW maar 1 modus heeft laten homologeren. Er zijn wel degelijk EV's die de specifieke modus onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
eizopro schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:48:
Trouwens, elke keer bij het instappen krijg ik dat aanmeldscherm te zien waar je dan op 'OK' moet drukken. In mijn vorige wagen (Audi) had ik dat ook, maar die meldde na een korte tijd vanzelf aan.

Is dat ergens in te stellen?
Neen, helaas, altijd ok drukken…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrSnowflake
DaMenaz schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:34:
Kwam gisteren een zilverkleurige Tourer tegen. Het is inderdaad nog een witte raaf.

Overige VW's zonder lichtgevend logo (of je er nu fan van bent of niet), ogen nu wel ineens alsof er iets stuk is in het donker.

Het is overigens ook geen nekkendraaier. Ik word in de ID.7 nooit nagekeken (kan ook de kleurstelling zijn). Dat was bij de EV6 wel anders. Daar kwamen mensen je zelfs aanspreken. _O-
Toch al van redelijk wat mensen gehoord dat ze mijn auto wel mooi vinden. Bij de Superb had ik 1x dat iemand me een thumbs up gaf op de snelweg, ik had dan ook één van de eerste Superb 3 Sedans in 2015. Maar daarbuiten heeft niemand iets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18

resusaapje

h less

eizopro schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:48:
Trouwens, elke keer bij het instappen krijg ik dat aanmeldscherm te zien waar je dan op 'OK' moet drukken. In mijn vorige wagen (Audi) had ik dat ook, maar die meldde na een korte tijd vanzelf aan.

Is dat ergens in te stellen?
Ik heb de s-code geactiveerd: bij het starten moet je een pincode invoeren, dus dat 'ok' kan er ook nog wel bij. Geen probleem, ben ik zo gewend van de vorige kar.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

wars schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:24:
[...]

Op de BE site kan je nu ook kiezen met of zonder geluidsisolerende beglazing.
Hoe kan je controleren of je geluidsisolerende beglazing hebt? Mijn leverdatum is van eind maart naar eind januari gegaan, dat roept bij mij wat argwaan op :)
Doe je raam half open en kijk of er vulling tussen binnen- en buitenkant zit O-)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Zoomzoom schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:56:
[...]

Hoe staat ie als widget op het home scherm? Volgens PON moest dat via drive mode en dan individual en kon het niet met 1 touch.
Het zijn wel iets meer klikken, maar het valt mij mee.
  1. OK (van het starten) - verplichte Duitsheid noem ik het maar even
  2. drive mode tegel/widget
  3. individual
  4. home knopje
  5. wegrijden

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larsue
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06 17:39
Sinds enkele weken ben ik na lang uitkijken ook in het bezit van een ID7 Tourer in het Stonewashed blue.

Ik vind de auto echt fantastisch comfortabel rijden, vlot, geen piepje, geen kraakje, weinig tot geen windgeruis.
Het touch screen werkt aangenaam, het menu is overzichtelijk, echt een fijne wagen op dat vlak.

Maar om aangenaam te kunnen rijden moet ik wel telkens de Lane Assist uitschakelen, deze doet bij mij toch rare dingen.

Ik rij perfect gecentreerd, toch denkt Active Lane Assist daar anders over en probeert de auto naar de linkerkant van de baan te brengen. Als ik dan blijf tegensturen, dan begint de rode LED strip te branden, gasresponse 0, auto begint te vertragen, gordelspanners trillen, ...

Mijn enige optie was naar de pechstrook sturen, nadien kwamen alle functies weer terug en kon ik weer invoegen.

Bij mij gaat de Lane Assist dus onmiddellijk uit bij het vertrekken, aangezien dit voor mij best een "traumatiserende" ervaring was. Het voelt heel naar aan als je opeens geen controle meer hebt over je eigen wagen en de vrachtwagen achter je toeterend komt aangereden.

Zijn er hier anderen met gelijkaardige ervaringen?

Wat ik ook jammer vind is dat je het interieur alarm niet permanent kunt uitschakelen.
Wat zou de reden hierachter kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
The Legend schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:11:
[...]

Als je je hier een beetje in wil verdiepen is het handig om een fatsoenlijke log te hebben, zodat je eenvoudig kunt zien wat een ritje verbruikt. Daardoor kun je ook heel goed het verschil zien in verbruik bij verschillende temperaturen, maar bv. ook hoogtemeters (tenzij je in de polder woont). Ik gebruik Tronity en dat bevalt prima (kost met referral code iets van 35 euro voor een jaar).
Volgende wagen gaat ook een id.7 zijn. Rij nu met een tesla. Is er bij Volkswagen ook iets van selfhosted mogelijkheden? Draai zelf al sinds het begin teslamate op een docker en werkt bijzonder goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:38

The Legend

*Plop*

frye schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:44:
[...]

Volgende wagen gaat ook een id.7 zijn. Rij nu met een tesla. Is er bij Volkswagen ook iets van selfhosted mogelijkheden? Draai zelf al sinds het begin teslamate op een docker en werkt bijzonder goed.
Je kunt via HomeAssistent het een en ander uitlezen, maar ik vermoed dat het beperkter zal zijn dan bij bij Tesla.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Larsue schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 05:45:
Sinds enkele weken ben ik na lang uitkijken ook in het bezit van een ID7 Tourer in het Stonewashed blue.

Ik vind de auto echt fantastisch comfortabel rijden, vlot, geen piepje, geen kraakje, weinig tot geen windgeruis.
Het touch screen werkt aangenaam, het menu is overzichtelijk, echt een fijne wagen op dat vlak.

Maar om aangenaam te kunnen rijden moet ik wel telkens de Lane Assist uitschakelen, deze doet bij mij toch rare dingen.

Ik rij perfect gecentreerd, toch denkt Active Lane Assist daar anders over en probeert de auto naar de linkerkant van de baan te brengen. Als ik dan blijf tegensturen, dan begint de rode LED strip te branden, gasresponse 0, auto begint te vertragen, gordelspanners trillen, ...

Mijn enige optie was naar de pechstrook sturen, nadien kwamen alle functies weer terug en kon ik weer invoegen.

Bij mij gaat de Lane Assist dus onmiddellijk uit bij het vertrekken, aangezien dit voor mij best een "traumatiserende" ervaring was. Het voelt heel naar aan als je opeens geen controle meer hebt over je eigen wagen en de vrachtwagen achter je toeterend komt aangereden.

Wat ik ook jammer vind is dat je het interieur alarm niet permanent kunt uitschakelen.
Ik heb dit nog nooit gehad, de lane assist werkt heel prettig bij mij houdt 'm mooi in het midden van een rijstrook.

Ik zou er mee teruggaan, dit lijkt op een defect of zo iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zoomzoom
resusaapje schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:12:
[...]

Ik heb de s-code geactiveerd: bij het starten moet je een pincode invoeren, dus dat 'ok' kan er ook nog wel bij. Geen probleem, ben ik zo gewend van de vorige kar.
Ik heb die s code ook geactiveerd in de app, maar heb ze maar 1x in de auto moeten invullen. De auto onthoudt die code (ergens een vinkje gezet)... Ik druk dus alleen op ok voor de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
True schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:55:
[...]

Ik heb dit nog nooit gehad, de lane assist werkt heel prettig bij mij houdt 'm mooi in het midden van een rijstrook.

Ik zou er mee teruggaan, dit lijkt op een defect of zo iets.
Hmmm, bij mijn weten werkt de lane assist om je binnen het rijvak te houden... Maar niet om je de hele tijd gecentreerd te houden. Dat is de travel assist... Die houdt je gecentreerd.
Met de lane assist bots je eigenlijk de hele tijd tegen de lijnen aan en wordt je dan heen en weer gecorrigeerd volgens mij, nou ja dat was mijn ervaring toch... En bij de Kona was dat trouwens ook zoiets... De ene setting slingerde de auto heen en weer tussen de lijnen en de andere was altijd center.

[ Voor 13% gewijzigd door Zoomzoom op 31-12-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Zoomzoom schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:22:
[...]

Hmmm, bij mijn weten werkt de lane assist om je binnen het rijvak te houden... Maar niet om je de hele tijd gecentreerd te houden. Dat is de travel assist... Die houdt je gecentreerd.
Met de lane assist bots je eigenlijk de hele tijd tegen de lijnen aan en wordt je dan heen en weer gecorrigeerd volgens mij, nou ja dat was mijn ervaring toch... En bij de Kona was dat trouwens ook zoiets... De ene setting slingerde de auto heen en weer tussen de lijnen en de andere was altijd center.
Oh ja, in die setting gebruik ik de lane assist nooit en vrijwel altijd de TA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:39
Hoe is bij jullie de uitlijning affabriek? Mijn ID.7 Tourer op 20” (afgeleverd op winterbanden) spoort perfect, maar het stuur heeft dan wel een kleine scheefstand naar links. De OCD’er in mij irriteert zich daar mateloos aan.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:31

Klinkt als een calibratie issue?
Heel af en toe een melding gehad dat de auto zegt "blijf in het midden van de baan" o.i.d. maar dat was dan ook een terechte opmerking.

Nooit dit probleem gehad in 23k kilometers. Rijd vaak met TA, en dat werkt heel prettig, maar ook zonder werkt LA alleen als ik echt over de lijn dreig te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Misschien een stomme vraag: de ID.7 heeft voor en achter verschillende bandenmaten. Heeft hij ook voor en achter verschillende velgbreedtes, of zijn het wel 4 dezelfde velgen? Kom dat in de documentatie nergens tegen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
DaMenaz schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:32:
Hoe is bij jullie de uitlijning affabriek? Mijn ID.7 Tourer op 20” (afgeleverd op winterbanden) spoort perfect, maar het stuur heeft dan wel een kleine scheefstand naar links. De OCD’er in mij irriteert zich daar mateloos aan.
Geen scheefstand van het stuur gemerkt, maar ik ben daar mogelijk minder gevoelig voor. Lijkt me eerder een kwestie dat het stuur ietsje anders op de stuuras moet staan of zo; maar dat zal de garage dan wel moeten doen. Of het stuur een keer los zetten en kijken of het in een andere positie wat wijzigt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom

Mede stonewash blue eigenaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

DaMenaz schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:30:
Misschien een stomme vraag: de ID.7 heeft voor en achter verschillende bandenmaten. Heeft hij ook voor en achter verschillende velgbreedtes, of zijn het wel 4 dezelfde velgen? Kom dat in de documentatie nergens tegen.
Bij de maten gaan alle cijfers over de velg, behalve het tweede cijfer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eizopro
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-09 15:49
resusaapje schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:12:
[...]

Bij de maten gaan alle cijfers over de velg, behalve het tweede cijfer
Enkel het laatste cijfer slaat op de velg. De eerste 2 zijn de bandenmaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
eizopro schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:21:
[...]

Precies. 235 of 255 zegt niks over de velg. Ik zoek : "inch"Jx20

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eizopro
DaMenaz schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:30:
Lijkt wel een verschil op te zitten bij zowel 19" als 20"
https://www.auto-data.net...er-pro-82-kwh-286hp-51321
Wheel rims size Front wheel rims: 8J x 19; 8.5J x 20
Rear wheel rims: 8.5J x 19; 9.5J x 20

Wheel rims size Front wheel rims: 8J x 19
Rear wheel rims: 8.5J x 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

eizopro schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:26:
[...]

[...]
Die 8.5 /9.5 (in dit geval) gaat over de breedte van de velg (in inches) en de 19 / 20 over de doorsnede / hoogte van de velg.

Er missen helaas nog érg belangrijk gegevens bij die waarden: De ET waarde waarmee de offset aangegeven wordt (de positie van het hart van de velg ten opzichte van de midden van het velg bed) en de positie van de boutgaten (zal wel iets van 5x110 112 zijn).

Ik ga in het voorjaar eens kijken of de zomerwielen van m'n VW-Tiguan onder m'n ID.3 willen passen.... 20" Suzuka Black, maar ik vrees dat de ET waarde daarvan te laag is waardoor de velg te ver naar buiten komt).

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 31-12-2024 14:47 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
eizopro schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:26:
[...]

[...]
Top! Thanks! Die had ik niet gevonden. _/-\o_

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Will_M schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:30:
[...]

Die 8.5 /9.5 (in dit geval) gaat over de breedte van de velg (in inches) en de 19 / 20 over de doorsnede / hoogte van de velg.

Er missen helaas nog érg belangrijk gegevens bij die waarden: De ET waarde waarmee de offset aangegeven wordt (de positie van het hart van de velg ten opzichte van de midden van het velg bed) en de positie van de boutgaten (zal wel iets van 5x110 zijn).
Hier heb je alle data voor de 20 inch montreal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGbECemzNl7i-MnWcnlcb-Ec0xU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7cLsoW24IYTFHkL0RX0JKVpr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@mm1987 De ID.7 lijkt dus twee verschillende velgmaten te hebben (achtervelg is 1 inch breder waardoor ook de ET waarde (in mm) hoger moet zijn om zo toch de juiste offset te kunnen behouden en de velg niet te ver naar binnen, richting de schokbreker, te gaan zetten).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 31-12-2024 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
frye schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:44:
[...]

Je zou naar deze kunnen kijken (ik gebruik hem ook voor mijn ID4):
https://github.com/tillsteinbach/VWsFriend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Will_M schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:39:
@mm1987 De ID.7 lijkt dus twee verschillende velgmaten te hebben (achtervelg is 1 inch breder waardoor ook de ET waarde (in mm) hoger moet zijn om zo toch de juiste offset te kunnen behouden en de velg niet te ver naar binnen, richting de schokbreker, te gaan zetten).
Ja je kan nooit van voor naar achter wisselen, de bandenmaat is anders, het velgbed is breder 9,5J ipv 8,5J en de ET waarde is een fractie anders. Al valt de ET waarde nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even een heel ander vraagje: Ik rijd dan wel niet met een ID.7 maar met een MY25 ID.3 (van inmiddels al weer twee weken oud) waarop de zelfde ID Software versie 5.0 draait als dat de ID.7 aan boord heeft (in het 'andere' ID.x topic zijn AFAIK nog geen mensen met deze combi van software en auto aanwezig).

Zijn er hier misschien mensen welke vanuit de VW-Shop de 'Wellness App' geïnstalleerd hebben en welke vervolgens de standaard aanwezige 'Sfeer App' niet meer kunnen gebruiken? Ik heb dat 30-jkeuren Ambiënt Light systeem aan boord maar kon met dat systeem niets meer nadat ik die 'Wellness App' geïnstalleerd had. Ook ná het verwijderen van die App wilde het standaard 'Sfeer Menu' geen teken van leven meer gaan vertonen dus ik heb het hele infotainment gebeuren inmiddels met succes een 'Factory Default' gegeven om daarna vervolgens weer wél gebruik te kunnen maken van het standaard aanwezige 'Sfeer Menu'.

Is uiteraard geen hele spannende softwarebug, maar als er meer mensen last van hebben dan is het misschien wel de moeite van het, bij VW, melden waard. Het opnieuw instellen van 'ALLES' ná een Factory Default is eenmalig leuk als je het systeem volledig wilt leren kennen, maar......

8) >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 31-12-2024 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eizopro
Will_M schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:05:
Even een heel ander vraagje: Ik rijd dan wel niet met een ID.7 maar met een MY25 ID.3 (van inmiddels al weer twee weken oud) waarop de zelfde ID Software versie 5.0 draait als dat de ID.7 aan boord heeft (in het 'andere' ID.x topic zijn AFAIK nog geen mensen met deze combi van software en auto aanwezig).

Zijn er hier misschien mensen welke vanuit de VW-Shop de 'Wellness App' geïnstalleerd hebben en welke vervolgens de standaard aanwezige 'Sfeer App' niet meer kunnen gebruiken? Ik heb dat 30-jkeuren Ambiënt Light systeem aan boord maar kon met dat systeem niets meer nadat ik die 'Wellness App' geïnstalleerd had. Ook ná het verwijderen van die App wilde het standaard 'Sfeer Menu' geen teken van leven meer gaan vertonen dus ik heb het hele infotainment gebeuren inmiddels met succes een 'Factory Default' gegeven om daarna vervolgens weer wél gebruik te kunnen maken van het standaard aanwezige 'Sfeer Menu'.

Is uiteraard geen hele spannende softwarebug, maar als er meer mensen last van hebben dan is het misschien wel de moeite van het, bij VW, melden waard. Het opnieuw instellen van 'ALLES' ná een Factory Default is eenmalig leuk als je het systeem volledig wilt leren kennen, maar......

8) >:)
In mijn ID7 heb ik die app geïnstalleerd en de sfeer app werkt normaal. Een 5 tal voorgeprogrammeerde sferen beschikbaar of individueel instellen (heb geen idee hoeveel kleurencombinaties dat zijn bij de id7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

eizopro schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:48:
[...]

In mijn ID7 heb ik die app geïnstalleerd en de sfeer app werkt normaal. Een 5 tal voorgeprogrammeerde sferen beschikbaar of individueel instellen (heb geen idee hoeveel kleurencombinaties dat zijn bij de id7)
Ik kon ná de installatie van die 'Wellness App' in die standaard Sfeer-App dus aanklikken wat ik wilde maar de auto deed er, buiten een bevestigings geluidje geven, verder niets meer mee. ook niet na het weer verwijderen van die 'Wellness App'. De kleuren in de auto veranderde vervolgens wel van wit naar iets anders bij het selecteren van één van de drie Wellness Scenes maar niet meer bij het selecteren van één van de vijf 'Sfeer' presets óf de individuele modi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eizopro
Will_M schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:07:
[...]

Ik kon ná de installatie van die 'Wellness App' in die standaard Sfeer-App dus aanklikken wat ik wilde maar de auto deed er, buiten een bevestigings geluidje geven, verder niets meer mee. ook niet na het weer verwijderen van die 'Wellness App'. De kleuren in de auto veranderde vervolgens wel van wit naar iets anders bij het selecteren van één van de drie Wellness Scenes maar niet meer bij het selecteren van één van de vijf 'Sfeer' presets óf de individuele modi.
Klinkt inderdaad als een bug, maar bij mij werkt het volledig normaal. Overigens is die Wellness-app niet echt mijn ding. Buiten het even testen ervan, zie ik mezelf die nooit meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

eizopro schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:18:
[...]

Klinkt inderdaad als een bug, maar bij mij werkt het volledig normaal. Overigens is die Wellness-app niet echt mijn ding. Buiten het even testen ervan, zie ik mezelf die nooit meer gebruiken.
Bij mij was het ook gewoon een 'test' om te kijken wat die gratis App me zou kunnen brengen maar het is inderdaad meer een overbodige gimmick als je die sfeer App al hebt. Ik kwam er daags naderhand alleen pas achter dat de standaard Sfeer-App niets meer deed doordat de auto binnen een week al ineens aan alzheimer leek te lijden en geen enkele kleurinstelling meer wilde vasthouden buiten die tijdelijke 'sessie' instellingen uit het Wellness menu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:58:
[...]

Oh ja, in die setting gebruik ik de lane assist nooit en vrijwel altijd de TA.
@Zoomzoom nog even een rit geprobeerd met LA en zonder TA, bij mij geen ping-pong problemen eigenlijk vergelijkbaar als ik met mijn '19 Octavia had. Wordt niet overmatig gecorrigeerd/gewaarschuwd.

Misschien lastig virtueel om over te brengen hoe ik het ervaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
True schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:16:
[...]

@Zoomzoom nog even een rit geprobeerd met LA en zonder TA, bij mij geen ping-pong problemen eigenlijk vergelijkbaar als ik met mijn '19 Octavia had. Wordt niet overmatig gecorrigeerd/gewaarschuwd.

Misschien lastig virtueel om over te brengen hoe ik het ervaar ;)
Beetje stuurcorrectie klopt maar je moet zelf wel de rijstrook behouden en kan feitelijk niet op lane assist rekenen om de auto centraal in de rijstrook te houden.

In de handleiding vond ik:
De rijstrookbehoudassistent (Lane Assist) ondersteunt de bestuurder binnen de systeemgrenzen bij het blijven aanhouden van de rijstrook. De functie is niet geschikt en niet geconstrueerd om zelfstandig de rijstrook aan te houden.

Travel Assist kan dat wel zolang je het stuur vasthoudt uiteraard...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackSpoTT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-08 16:42
Een fijne video met alle antwoorden op FAQ van beginnende ID.7 rijders:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
eizopro schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:21:
[...]

De breedte van een band heeft toch ook betrekking op de breedte van de velg? Juust de verhouding hoogte-breedte is niet relevant voor de velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake

Hier heb zelfs ik nooit gehad, gelukkig. Ik zou me er niet veilig bij voelen en direct naar de garage mee gaan.
Mogelijk iets van de verzekering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eizopro
MrSnowflake schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 12:34:
[...]

De breedte van een band heeft toch ook betrekking op de breedte van de velg? Juust de verhouding hoogte-breedte is niet relevant voor de velg.
Deels. Elke velg heeft een range van bandbreedtes die er op mogen. Wanneer je dus voor en achter verschillende bandbreedtes hebt, wil dat niet automatisch zeggen dat ook de velgbreedte verschillend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eizopro
BlackSpoTT schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:44:
Een fijne video met alle antwoorden op FAQ van beginnende ID.7 rijders:

[YouTube: VW Id.7 - Frequently asked questions by beginners]
Ik snap niet goed hoe een panoramisch dak het verbruik zou verhogen? Dat beetje extra gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eizopro
DaMenaz schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:34:
Kwam gisteren een zilverkleurige Tourer tegen. Het is inderdaad nog een witte raaf.

Overige VW's zonder lichtgevend logo (of je er nu fan van bent of niet), ogen nu wel ineens alsof er iets stuk is in het donker.

Het is overigens ook geen nekkendraaier. Ik word in de ID.7 nooit nagekeken (kan ook de kleurstelling zijn). Dat was bij de EV6 wel anders. Daar kwamen mensen je zelfs aanspreken. _O-
Het was me nog niet eerder opgevallen maar mijn wagen heeft geen lichtgevende logo’s, die zijn gewoon mat wit.
Ik heb de pro business s met design pack plus.
Hoort dat er dan niet op te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
eizopro schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:53:
[...]

Het was me nog niet eerder opgevallen maar mijn wagen heeft geen lichtgevende logo’s, die zijn gewoon mat wit.
Ik heb de pro business s met design pack plus.
Hoort dat er dan niet op te zitten?
De eerste lichting hatchbacks had nog geen verlichte logo’s. Met de komst van de Tourer is dat gewijzigd. Was eerder nog niet toegestaan in Europa.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eizopro
DaMenaz schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:09:
[...]

De eerste lichting hatchbacks had nog geen verlichte logo’s. Met de komst van de Tourer is dat gewijzigd. Was eerder nog niet toegestaan in Europa.
Het is een hatchback van anderhalve week oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyO
  • Laatst online: 08:36
Sinds een paar dagen werkt bij mij het bedieningspaneel in de bestuurdersdeur van de ramen/spiegels en (kinder)sloten niet meer. Wordt ook niet meer verlicht. Heb gelezen dat dit vroeger een softwarebug kon zijn, maar de genoemde ‘fix’ van parkeerstand -> gordellos en opnieuw starten via startknop werkt helaas niet.

Iemand ervaring/tips? Anders wordt het weer een ritje dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
eizopro schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:23:
[...]

Het is een hatchback van anderhalve week oud
Anderhalve week geleden gebouwd?

Geen ID waarom je logo’s niet verlicht zijn. :?

[ Voor 11% gewijzigd door DaMenaz op 01-01-2025 23:56 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eizopro
DaMenaz schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 23:54:
[...]

Anderhalve week geleden gebouwd?

Geen ID waarom je logo’s niet verlicht zijn. :?
Geleverd. Ik weet niet wanneer die gebouwd is maar ik neem aan dat dat geen maanden eerder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Verlicht logo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Tm-liyz_RTNZQ3gXzs-ONubpNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BcADygDp260MznRSFa6PWamN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVBSKj65Qyr3V5Qe25v3nOwke3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNoeuU9KtRlCUPxiyKEcHU1x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door DaMenaz op 02-01-2025 17:40 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:35
Sinds 19/12 aan het rondrijden met de ID7 pro S tourer met alle toeters en bellen.
Auto rijdt geweldig alleen wilt de volkswagen connect en hoofdgebruiker niet werken.

Kom van de skoda Enyaq dus wist wel software dingetje was, maar dit is fursterend aan het worden.
Ik kan niet aanmelden als hoofdgebruiker. Eveneens geprobeerd met account van mijn vrouw (id4) en zelfde issue.

Ik kan hem toevoegen in de app, maar in de auto zegt dat hij niet kan niet toevoegen als hoofdgebruiker. In de app zie ik de auto online als ik in de auto zit. Eens eruit dan is hij offline. Banner onderaan met beperkte diensten is wel aanwezig altijd.

Garage stuurt me wat wandelen en zegt om te wachten, echter zijn we nu 2 weken verder en nog steeds niets.

Iemand zelfde meegemaakt en idee hoe dit op te lossen?
Heb factory reset van infotiement gedaan, andere gsm etc…
Zonder resultaat.

Krijg deze error in de auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7RM-MV36AWeSXxuCMiYb6tUb_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXGJKdBtHScQVLCDN7xgNMV5.jpg?f=fotoalbum_large

In de app zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Jh1oeY3pu_RX99VZovC7dxpRU4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5Bo1UlJwN5QeHyJKriURQtzr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

scifoflux schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:23:
Sinds 19/12 aan het rondrijden met de ID7 pro S tourer met alle toeters en bellen.
Auto rijdt geweldig alleen wilt de volkswagen connect en hoofdgebruiker niet werken.

Kom van de skoda Enyaq dus wist wel software dingetje was, maar dit is fursterend aan het worden.
Ik kan niet aanmelden als hoofdgebruiker. Eveneens geprobeerd met account van mijn vrouw (id4) en zelfde issue.

Ik kan hem toevoegen in de app, maar in de auto zegt dat hij niet kan niet toevoegen als hoofdgebruiker. In de app zie ik de auto online als ik in de auto zit. Eens eruit dan is hij offline. Banner onderaan met beperkte diensten is wel aanwezig altijd.

Garage stuurt me wat wandelen en zegt om te wachten, echter zijn we nu 2 weken verder en nog steeds niets.

Iemand zelfde meegemaakt en idee hoe dit op te lossen?
Heb factory reset van infotiement gedaan, andere gsm etc…
Zonder resultaat.

Krijg deze error in de auto:
[Afbeelding]

In de app zie ik het volgende:
[Afbeelding]
Lijkt er op dat de LM(?) zich als hoofdgebruiker heeft laten registreren en dat je dus een S-PIN reset nodig hebt om 'm een volledige Factory-Default te kunnen gaan geven, desnoods via de WE-Connect Shop. Dealer kán dat oplossen voor je maar de vraag is in dat geval of de eigenaar (LM?) het daar ook mee eens is.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-01-2025 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
Will_M schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:44:
[...]

Lijkt er op dat de LM(?) zich als hoofdgebruiker heeft laten registreren en dat je dus een S-PIN reset nodig hebt om 'm een volledige Factory-Default te kunnen gaan geven. Dealer kán dat oplossen voor je maar de vraag is of de eigenaar (LM?) het daar ook mee eens is.
Betreft een financiele leasing, waarbij mijn onderneming economische eigenaar is van de wagen. Dus LM heeft hier niets mee te zien. En zou 100% van alle voordelen moeten kunnen genieten.

Heb ook nergens een S-pin ingesteld.

Hoe doe ik factory reset in de WE-Connect shop?

[ Voor 3% gewijzigd door scifoflux op 02-01-2025 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

scifoflux schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:48:
[...]

Betreft een financiele leasing, waarbij mijn onderneming economische eigenaar is van de wagen. Dus LM heeft hier niets mee te zien. En zou 100% van alle voordelen moeten kunnen genieten.

Heb ook nergens een S-pin ingesteld.
Dan gewoon even terug gaan naar de dealer en die S-PIN opvragen / laten resetten zodat je daarna als volledige eigenaar bekend wordt bij https://connect-shop.volkswagen.com/

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 02-01-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Heb je beide sleutels bij je als je de ID probeert te regelen in de auto?

Ik had als voorloper een hagelnieuwe Golf, maar daar kreeg ik maar 1 sleutel bij. Dus een paar weken als gast rondgereden.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DaMenaz schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:00:
Heb je beide sleutels bij je als je de ID probeert te regelen in de auto?

Ik had als voorloper een hagelnieuwe Golf, maar daar kreeg ik maar 1 sleutel bij. Dus een paar weken als gast rondgereden.
:o

Da's inderdaad ook nog een optie (waar ik in dit specifieke geval nog niet eens aan gedacht had). Als er een andere 'sleutel' gebruikt is tijdens het instellen van het hoofaccount dan heb je die sleutel ook nodig tijdens een reset (tenzij je een VW Dealer bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
Will_M schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:07:
[...]

:o

Da's inderdaad ook nog een optie (waar ik in dit specifieke geval nog niet eens aan gedacht had). Als er een andere 'sleutel' gebruikt is tijdens het instellen van het hoofaccount dan heb je die sleutel ook nodig tijdens een reset (tenzij je een VW Dealer bent).
Heb beide sleutels ja. Maar zou ik geen error krijgen mocht ik niet de juiste sleutel gebruiken?

Tijdens aflvering in garage waren beide sleutels aanwezig in de wagen. Ondertussen ook al case open gedaan bij VW zelf. Wat een klucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

scifoflux schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:24:
[...]

Heb beide sleutels ja. Maar zou ik geen error krijgen mocht ik niet de juiste sleutel gebruiken?

Tijdens aflvering in garage waren beide sleutels aanwezig in de wagen. Ondertussen ook al case open gedaan bij VW zelf. Wat een klucht!
Gaat beslist allemaal goed komen maar ik snap je 'frustratie' wel 8)

Veel dealers én daarmee dus ook verkopers weten nog steeds niet (goed) wat ze nu eigenlijk verkopen (en instellen) tijdens het leveren van een gloednieuw 'speelgoedje' aan een berijder.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 02-01-2025 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
interessant maar hier offtopic

[ Voor 138% gewijzigd door We Are Borg op 02-01-2025 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
Will_M schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:43:
[...]

Veel dealers én daarmee dus ook verkopers weten nog steeds niet (goed) wat ze nu eigenlijk verkopen (en instellen) tijdens het leveren van een gloednieuw 'speelgoedje' aan een berijder.
Dat ook de garages het niet meer kunnen bijbenen qua software geloof ik meteen. Er is geen enkele garage/dealer die begonnen is of personeel werft om software support te geven. En in feite is dat wat meer en meer nodig is voor het goed kunnen actief houden van een vloot moderne auto's. Eigenlijk ligt hier bij VW en pon een grote verantwoordelijkheid... Maar die blijven de dealer als 1e (en eigenlijk minst bekwame) aanspreekpunt op dit gebied gebruiken. Veeeeeel beter om centrale support te bieden.

Edit: in feite is gebruikerssupport meestal nog beter. Dit forum of het Duitse MeinId.com

[ Voor 4% gewijzigd door Zoomzoom op 02-01-2025 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Je auto wordt je batterij en technisch prima te doen met de id7... Maar heeft tijd nodig... Niet in het minst van laadpaal makers, energiemaatschappijen en de wetgever.

Want die wetgever en de belastingdienst (of de fiscus voor de Belgen) gaan er hier ongetwijfeld wat van vinden... Als je je auto laadt en dan eea terug kan geven aan het huis of het net dan ben je weer aan het "handelen" of zo... Of stel je voor, je laadt thuis en geeft het terug bij het huis van een familielid... De chaos! _O-
scifoflux schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:19:
[...]

Issue is dat ik vaak meer weet dan de dealers, door gewoon YouTube te kijken.
En nee ben geen betweter.
Dus mijn hoop dat het snel opgelost gaat worden is klein.

Wat ik vaak niet snap in BE (ben belg), is dat de persoon die de auto aflevert niet zelf 1 week met soort gelijke auto heeft gereden.
Dus eigenlijk ontdekt die samen met u de auto.
Lijkt me niet moeilijk om de afleveraar met nieuwe model auto een week te laten rijden en alles testen.
Zo is hij op de hoogte van alles en praktijk ervaring.
Zo kan hij/zij de ideale klanten ondersteuning geven.

Dom voorbeelden:
- Je kan vanaf 4.X software batterij voorverwarmen aan de hand van navigatie. (afhandelaar euh kan..., geen idee of mogelijk is)
- GPS instellen hoeveel minimum bereik bij laadstops & welke minimum bereik bij aankomst. Interessant om te geven bij langere roadtrips of vakantie.
- bij mijn Enyaq: ja meneer normaal iedere Skoda een ijskrabber, bij Enyaq is dit niet meer. Ik: Euh wat is dit in de kofferklep? Afleveraar: Hey ja wist ik niet en heb al veel enyaqs afgeleverd, amai iets bijgeleerd.
...

En deze mensen gaan nu mijn ID koppeling met cloud oplossen.
Dan mag ik me toch zorgen maken.

Wat er waarschijnlijk gebeuren is dat ik de auto een week kwijt ben en zij een week een case gaan open doen bij VW.
Waar VW gaat zeggen om de "computer" te vervangen.
Wie weet lukt een reset met die 2 sleutels... De error is eigenlijk dat ie met die ene sleutel weigert een hoofdgebruiker te maken. En je zou uiteindelijk tot een punt moeten komen waar je toch een s-pin moet maken.
Eigenlijk is forum support meestal beter dan de dealer vanwege veel meer ervaring.
Ook meinid.com als je Duits goed is?

[ Voor 60% gewijzigd door Zoomzoom op 02-01-2025 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eizopro
Zorg schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:24:
[mbr]interessant maar hier offtopic[/]
Zorg schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:24:
[mbr]interessant maar hier offtopic[/]
Je auto moet dan heel de dag aan de stekker hangen om de opbrengst op te slaan. Vervolgens heel de avond om je huis van stroom te voorzien.
Als je dan eens weg moet, is je batterij leeg.
Je gaat een heel pak panelen nodig hebben om 65KWh aan zonne-energie op te wekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scifoflux
[...]

Issue is dat ik vaak meer weet dan de dealers, door gewoon YouTube te kijken.
En nee ben geen betweter.
Dus mijn hoop dat het snel opgelost gaat worden is klein.

Wat ik vaak niet snap in BE (ben belg), is dat de persoon die de auto aflevert niet zelf 1 week met soort gelijke auto heeft gereden.
Dus eigenlijk ontdekt die samen met u de auto.
Lijkt me niet moeilijk om de afleveraar met nieuwe model auto een week te laten rijden en alles testen.
Zo is hij op de hoogte van alles en praktijk ervaring.
Zo kan hij/zij de ideale klanten ondersteuning geven.

Dom voorbeelden:
- Je kan vanaf 4.X software batterij voorverwarmen aan de hand van navigatie. (afhandelaar euh kan..., geen idee of mogelijk is)
- GPS instellen hoeveel minimum bereik bij laadstops & welke minimum bereik bij aankomst. Interessant om te geven bij langere roadtrips of vakantie.
- bij mijn Enyaq: ja meneer normaal iedere Skoda een ijskrabber, bij Enyaq is dit niet meer. Ik: Euh wat is dit in de kofferklep? Afleveraar: Hey ja wist ik niet en heb al veel enyaqs afgeleverd, amai iets bijgeleerd.
...

Wat er waarschijnlijk gebeuren is dat ik de auto een week kwijt ben en zij een week een case gaan open doen bij VW.
Zoomzoom schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:50:

Wie weet lukt een reset met die 2 sleutels... De error is eigenlijk dat ie met die ene sleutel weigert een hoofdgebruiker te maken. En je zou uiteindelijk tot een punt moeten komen waar je toch een s-pin moet maken.
Eigenlijk is forum support meestal beter dan de dealer vanwege veel meer ervaring.
Ook meinid.com als je Duits goed is?
Net geprobeerd met de tweede sleutel enkel beide erin. En zonder succes. Laat ons hopen dat mijn ticket bij VW Connect iets gaat opleveren.
Thx voor de suggesties.

Mijn duits is helaas niet zo goed. Buiten ein zwei polizei stopt het.
Mijn frans daarintegen is vele malen beter. :)

[ Voor 17% gewijzigd door scifoflux op 02-01-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
[...]

Hier kan een garage ook niets aan doen: Ofwel heeft de auto een probleem (bug, connectie-issue, …), ofwel is het bij de VW servers dat het fout gaat. Eventueel zou het zelfs een issue bij de mobiele operator kunnen zijn. Een connectieprobleem van de auto zou ook mogelijks veroorzaakt kunnen worden door een defect in de module, die de garage wel zou kunnen vervangen, maar lijkt me niet dat dit het probleem is. Mijn collega had ook problemen om een gebruiker in te stellen, maar dat was bij hem gelukkig opgelost een paar uur later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Bij mijn garage reden er 2 dagelijks met een id.7. Maar ze waren toch niet in staat om te controleren of de 2 sleutels die met de auto mee kwamen wel werkten.

Nu weten ze sws wel veel te weinig over de auto's die ze verkopen of afleveren. Bij welke garage groep ben je geweest?
Die kunnen sws vrij weinig oplossen aan het cloud issue. Zoals ze mij wijs gemaakt hebben kunnen ze zelfs vrijwel niets. Voor alles moeten ze VW betrekken: Auto uitlezen, doorsturen naar VW, update van vw uitvoeren.
Uh ja dit dus. Maar die computer vervangen gaan ze niet snel doen. Mijn auto is 4x binnen geweest voor de melding van het kinderslot en hij gaat volgende week nóg eens binnen (dat is de 7de keer sinds juni dat de auot naar de garage moet) om eindelijk een slot te vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door MrSnowflake op 03-01-2025 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
MrSnowflake schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 02:17:
[...]

Hier kan een garage ook niets aan doen: Ofwel heeft de auto een probleem (bug, connectie-issue, …), ofwel is het bij de VW servers dat het fout gaat. Eventueel zou het zelfs een issue bij de mobiele operator kunnen zijn. Een connectieprobleem van de auto zou ook mogelijks veroorzaakt kunnen worden door een defect in de module, die de garage wel zou kunnen vervangen, maar lijkt me niet dat dit het probleem is. Mijn collega had ook problemen om een gebruiker in te stellen, maar dat was bij hem gelukkig opgelost een paar uur later.
Ik blame de dealer niet voor het issue met de VW-servers, zij kunnen hier ook niets aan doen.
Maar ze kunnen wel moeite doen en even kijken en of case open doen bij VW.
Lijkt me niet zo moeilijk en hyper klant vriendelijk. :)
MrSnowflake schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 02:23:
[...]

Bij mijn garage reden er 2 dagelijks met een id.7. Maar ze waren toch niet in staat om te controleren of de 2 sleutels die met de auto mee kwamen wel werkten.

Nu weten ze sws wel veel te weinig over de auto's die ze verkopen of afleveren. Bij welke garage groep ben je geweest?

[...]

Uh ja dit dus. Maar die computer vervangen gaan ze niet snel doen. Mijn auto is 4x binnen geweest voor de melding van het kinderslot en hij gaat volgende week nóg eens binnen (dat is de 7de keer sinds juni dat de auot naar de garage moet) om eindelijk een slot te vervangen.
Computer vervangen is bij mijn vorige auto (Enyaq) wel degelijk gebeurd.
Update van 3.2 -> 3.7 via OTA lukte niet.
Was een verdere dealer die dit opgelost heeft en klantvriendelijk en correct was.
Ze moesten dit doen nadat ze contact hadden met VW/Volkswagen en was auto twee dagen kwijt.
Daarna moest ik beide sleutels meenemen om ze terug in te leren en kon ik de 3.7 update later uitvoeren.

Auto komt van de BE tegenhanger van PON. Kortom de bron.

Net ook contact gehad met de VW connect support & twee sleutels in de auto hoeft niet voor de ID-serie.
Dit is wel nodig bij de golfs, Passat etc...
Zij zien de auto wel volledig staan in hun systeem en volledig online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
scifoflux schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Ik blame de dealer niet voor het issue met de VW-servers, zij kunnen hier ook niets aan doen.
Dat klopt, ze kunnen op zijn minst zeggen: Wij kunnen het niet oplossen, maar zullen VW contacteren. dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Was een verdere dealer die dit opgelost heeft en klantvriendelijk en correct was.
Ze moesten dit doen nadat ze contact hadden met VW/Volkswagen en was auto twee dagen kwijt.
Daarna moest ik beide sleutels meenemen om ze terug in te leren en kon ik de 3.7 update later uitvoeren.

Hebben ze onmiddellijk de computer vervangen? Ben je niet eerst 4x terug moeten gaan? Of ga je direct naar D'Ieteren? Mss had ik dat ook moeten doen. Mja, dat is niet in de buurt om af te zetten of te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
[...]

[...]

Net ook contact gehad met de VW connect support & twee sleutels in de auto hoeft niet voor de ID-serie.
Dit is wel nodig bij de golfs, Passat etc...
Zij zien de auto wel volledig staan in hun systeem en volledig online.
Dat de auto online staat is dan al goed nieuws... Maar zien ze geen hoofdgebruiker of eentje die jij niet bent?

Eigenlijk zouden huidige eigenaren het advies moeten geven aan nieuwe eigenaren om niet van de dealer weg te rijden zonder dat die hoofdgebruiker ingesteld en werkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik wil vannacht eens tot 100% laden ivm een lange trip morgen. Normaal laad ik tot 80%. In de app heb ik de ‘laden tot’ instelling op 100% gezet. Wil dan met de Zappi regelen dat ‘ie pas vlak voor vertrek daadwerkelijk op 100% zit. Om dat te testen heb ik nu vast een deel geladen, maar hij stopt nu gewoon weer bij 80%. Laadsessie gestopt en opnieuw gestart, maar bij de weergave van de actuele lading blijft staan ‘beoogd laadniveau 80%’ terwijl verderop in de instellingen dus gewoon 100% is ingevoerd. Mis ik wat? 8)7

[edit]

Ff in de auto gestapt, en daar staat de slider dan tot 80. Wat dan het nut is van de app vraag ik me af.

Nu laadt ‘ie door tot het eindpunt van het schema in Zappi. Hopelijk dat hij dan morgenochtendvroeg ook daadwerkelijk weer start met laden. Fingers crossed :P

[ Voor 22% gewijzigd door The Legend op 03-01-2025 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-09 09:09

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

The Legend schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:38:
Ik wil vannacht eens tot 100% laden ivm een lange trip morgen. Normaal laad ik tot 80%. In de app heb ik de ‘laden tot’ instelling op 100% gezet. Wil dan met de Zappi regelen dat ‘ie pas vlak voor vertrek daadwerkelijk op 100% zit. Om dat te testen heb ik nu vast een deel geladen, maar hij stopt nu gewoon weer bij 80%. Laadsessie gestopt en opnieuw gestart, maar bij de weergave van de actuele lading blijft staan ‘beoogd laadniveau 80%’ terwijl verderop in de instellingen dus gewoon 100% is ingevoerd. Mis ik wat? 8)7

[edit]

Ff in de auto gestapt, en daar staat de slider dan tot 80. Wat dan het nut is van de app vraag ik me af.

Nu laadt ‘ie door tot het eindpunt van het schema in Zappi. Hopelijk dat hij dan morgenochtendvroeg ook daadwerkelijk weer start met laden. Fingers crossed :P
Er zijn twee plekken in de app waar je het laadniveau kan instellen.

1. De algemene instellingen, dit is voor publieke laadpalen edg.
2. Onder 'departure times' -> Charging -> Locatie (Thuis?) -> Settings. Dit is het laadniveau voor persoonlijke laadplekken (Thuis, werk etc.) en deze zijn allen individueel in te stellen.

Ander vraagje misschien dat een van jullie dat weet, ik had vanmiddag de hond in de auto na dierenarts bezoek, vervolgens nog even een snelle stop bij de super, maar hoe sluit ik de auto af zonder de klimatisering uit te schakelen en zonder het alarm in te schakelen? Zal vast kunnen, maar heb het nog niet eerder nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
scifoflux schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:23:
Kwam per ongeluk in dit topic. Mijn probleem lijkt hierop, ik heb een nieuwe ID.3 waarbij ik die kan toevoegen in de app, maar niet in de laatste stap kan activeren. Blijft hangen op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Kx4nOtvliynhinQ88YeXYHNmcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUXWS09VpM5IuOzm00QqBmqs.jpg?f=fotoalbum_large

Wereldbol is zwart, SOS lampje is groen, factory reset gedaan, zekering in de garage eruit gehaald allemaal met zelfde 0 resultaat. Na hem een week achter gelaten te hebben in de garage denken ze dat de SOS(? - iets onder de achterbank) module defect is. Die is niet leverbaar en moet gemaakt (?) worden in de fabriek. Nieuwe auto ook, probleem speelt al 8 weken inmiddels. De lol van een nieuwe auto begint er wel aardig af te gaan zo.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Zodra je P inschakelt en het contact afschakelt zie ik op het infotainmentscherm het ‘vaarwel’ scherm. Daarom is een vink met ‘Direct klimatiseren’ (verwarming/airco) te zien en een vink bij ‘Interieurbewaking’ (alarm). De klimaatinstellingen die voor het afschakelen van het contact werden gebruikt, worden overgenomen bij het direct klimatiseren.

Misschien niet de meest logische vertaling maar hier zal je het mee moeten doen ;-)

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

[edit]

Het is of wat al genoemd is, dat het hier om je vaste paal gaat met aparte instellingen óf je bent de save-knop vergeten (overkomt mij geregeld eigenlijk ..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik hou de voertuiglimiet altijd op 100%. :) Ik regel met de (aansturing van de) laadpaal wel hoeveel % ik in de auto wil. Buitenshuis mag ie, als ik ga laden, eigenlijk altijd wel tot 100 en anders pas ik het meteen in de auto aan.

De laadlocaties en bijbehorende instellingen zijn niet altijd even betrouwbaar, is mijn ervaring…

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
Zoomzoom schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:56:
[...]

Dat de auto online staat is dan al goed nieuws... Maar zien ze geen hoofdgebruiker of eentje die jij niet bent?

Eigenlijk zouden huidige eigenaren het advies moeten geven aan nieuwe eigenaren om niet van de dealer weg te rijden zonder dat die hoofdgebruiker ingesteld en werkend is.
Eigenlijk zouden we moeten zeggen: Issue dag 1? Laat de auto bij de dealer zodat hij alles kan nakijken. Maar dat kunnen ze niet én blijkbaar hebben alle auto's zo'n problemen.

Bv ik heb óók problemen met mijn touch knoppen op het stuur. Maar daar heeft bv de Polestar 4 blijkbaar ook last van.

Het lijkt dat er op dit moment geen enkele auto is die zelfs met de basic functionaliteiten geen problemen geeft. Nogal droevig, nét omdat alles software is! Die bugs zouden er na 1 jaar uit mogen zijn met toch knoppen. Hoe kan het zijn dat ze na zo veel jaar (denk een jaar of 5 ondertussen bij vw) nóg altijd issues hebben met touch knoppen. Bugfixes gaan toch mee??

Ik verwacht overigens niet dat een auto 100% zonder issues is. Mijn superb heeft ook een aantal issues gehad, mijn eerste superb bv had problemen met Android auto dat om de 300km eens bleef hangen en da moest je de infotainment herstarten. Vervelend, maar niets té zot.

[ Voor 24% gewijzigd door MrSnowflake op 03-01-2025 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Donaldinho schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:57:
[...]

Kwam per ongeluk in dit topic. Mijn probleem lijkt hierop, ik heb een nieuwe ID.3 waarbij ik die kan toevoegen in de app, maar niet in de laatste stap kan activeren. Blijft hangen op:

[Afbeelding]

Wereldbol is zwart, SOS lampje is groen, factory reset gedaan, zekering in de garage eruit gehaald allemaal met zelfde 0 resultaat. Na hem een week achter gelaten te hebben in de garage denken ze dat de SOS(? - iets onder de achterbank) module defect is. Die is niet leverbaar en moet gemaakt (?) worden in de fabriek. Nieuwe auto ook, probleem speelt al 8 weken inmiddels. De lol van een nieuwe auto begint er wel aardig af te gaan zo.
Ik voel met je mee. Die SOS module is al zeker 7 jaar een issue. In mijn 2019 Superb is die ook vervangen geweest en toen bestond het probleem al veel langer.

Die Superb is eens voor een ander issue binnen geweest. Ze hadden er 2 weken voor voorzien, maar na de eerste week hadden ze er nog niet eens naar gekeken. De auto had een probleem waardoor hij soms niet wou rijden, ik was uiteraard ambetant dat ze na 1 week nog niets gedaan hadden (en ik zou na week 2 op vakantie vertrekken), maar aan de telefoon vond de garage het blijkbaar uitermate relevant dat ze de sos module wel al gemaakt hadden, ze bleef maar herhalen "Maar de sos is nu weer functioneel". Dat systeem was op dat moment al meer dan een jaar kapot en zelfs bij 3x onderhoud had er niemand naar gekeken bij de garage. Redelijk frustrerend die garage (het was een andere als waar ik de id.7 heb gekocht, maar wel A&M).

[ Voor 23% gewijzigd door MrSnowflake op 03-01-2025 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom

[edit]

Heb ik ook een keer gehad. Had hem hoger gezet naar 100, wilde dan eigenlijk iets wijzigen in de app naar direct laden of zo en het was weer 80.
Als battery care mode aanstaat gaat hij slechts 1 keer naar de hogere instelling die je in de auto kiest... Nadien altijd opnieuw naar 80% vanwege battery care.
Behalve dus de vooraf ingestelde settings per laad locatie, die negeren de battery care settings als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Ik merk bij ritten dat Android Auto af en toe "ontkoppeld wordt" en een paar sec. Later weer verbonden.
Af en toe wel een irritatie als ik via AA muziek luister.
Gebeurt meer als de telefoon in mijn jas blijft zitten maar toch ook als hij zelfs met USB kabel verbonden is. Vind ik wel een beetje vreemd.
Iemand anders die hetzelfde ervaart of ligt het aan mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MrSnowflake schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:11:
[...]

Eigenlijk zouden we moeten zeggen: Issue dag 1? Laat de auto bij de dealer zodat hij alles kan nakijken. Maar dat kunnen ze niet én blijkbaar hebben alle auto's zo'n problemen.

Bv ik heb óók problemen met mijn touch knoppen op het stuur. Maar daar heeft bv de Polestar 4 blijkbaar ook last van.

Het lijkt dat er op dit moment geen enkele auto is die zelfs met de basic functionaliteiten geen problemen geeft. Nogal droevig, nét omdat alles software is! Die bugs zouden er na 1 jaar uit mogen zijn met toch knoppen. Hoe kan het zijn dat ze na zo veel jaar (denk een jaar of 5 ondertussen bij vw) nóg altijd issues hebben met touch knoppen. Bugfixes gaan toch mee??

Ik verwacht overigens niet dat een auto 100% zonder issues is. Mijn superb heeft ook een aantal issues gehad, mijn eerste superb bv had problemen met Android auto dat om de 300km eens bleef hangen en da moest je de infotainment herstarten. Vervelend, maar niets té zot.
Ik ben het hier niet mee eens. Als je een auto komt halen en er werkt iets niet wat duidelijk wel zou moeten werken mogen ze het gewoon oplossen. Jij geeft aan dat je al 7x bent terug geweest voor de auto sinds juni. Ik vind dat abnormaal veel.
Ik kan wat direct overkomen en hier bedoel ik niets mee, maar ik denk dat menig rijder wat assertiever zijn keuzes maakt en wat assertiever naar een oplossing toe werkt. 7x een auto inleveren voor problemen is in mijn optiek gewoon innemen en tijdelijk wat anders leveren; dit is onacceptabel. Dat is niet meer een grijs gebied en op geen manier af te schuiven op 'alle auto's hebben problemen'.

Mijn trekhaak werkte niet bij aflevering. Ik heb het gewoon gezegd: waarom betaal ik afleverkosten (via de LM) als jullie niet eens de meeste basale controles uitvoeren voor aflevering?
Op dag twee bleek de dummy-stekker voor CSS niet vast te zitten én één netje was al gescheurd. Ik ben er op zaterdag gewoon heen gereden en heb aangegeven dat ik het opgelost wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Iemand die weet of de achterklep ook met het knopje gesloten kan worden? Ik kon dat in mijn '19 Octavia wel namelijk, maar ik krijg dat niet voor elkaar met de knop in de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

MrSnowflake schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:11:
[...]
Hoe kan het zijn dat ze na zo veel jaar (denk een jaar of 5 ondertussen bij vw) nóg altijd issues hebben met touch knoppen. Bugfixes gaan toch mee??
VW doet updates voor het entertainment systeem en kaarten OTA.
Voor gerichte low level firmware updates die raken aan het rijden, heb je de dealer nodig (als er tenminste een fix beschikbaar is gesteld door CARIAD).

Ik meen dat Tesla wel remote firmware updates kan aanbieden en daarmee fysieke recalls beperken? (not sure)

[ Voor 19% gewijzigd door JJ Le Funk op 04-01-2025 07:46 ]

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
True schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:56:
Iemand die weet of de achterklep ook met het knopje gesloten kan worden? Ik kon dat in mijn '19 Octavia wel namelijk, maar ik krijg dat niet voor elkaar met de knop in de deur.
Ja, werkt hier gewoon. Zowel bij openen als sluiten de knop in de deur omhoog trekken. Auto moet aan staan en in de P-stand.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Werkt hier ook wel, maar ik meen dat je de knop moet vasthouden voor sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

The Legend schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:05:
Werkt hier ook wel, maar ik meen dat je de knop moet vasthouden voor sluiten.
Nope. Da's alleen bij de knop op de a/b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
resusaapje schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Nope. Da's alleen bij de knop op de a/b
Bij sluiten moet je ook de deurknop vasthouden. Laat je los, dan stopt het sluiten. (Zit nu in de auto).

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@DaMenaz @The Legend inderdaad werkt, beetje raar dat het niet werkt in de D, gewoon een limitatie qua snelheid erop zou prima zijn me dunkt. Immers werkt openen wel in de D :+
Bedankt heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Vanochtend vanuit het oosten naar Leiden gereden (Naturalis). Reed 110 op de TA, 189km afgelegd, 99km/h gemiddeld. Verbruik gemiddeld 20,5 kWh/100km. Temperatuur tussen 0 en 4 graden. Vertrokken met 100%. Nu nog 48% over, kom dus net niet heen en weer vermoedelijk. Hypermilen met de auto vol is wellicht geen goed idee :P

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 04-01-2025 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
The Legend schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:49:
Vanochtend vanuit het oosten naar Leiden gereden (Naturalis). Reed 110 op de TA, 189km afgelegd, 99km/h gemiddeld. Verbruik gemiddeld 20,5 kWh/100km. Temperatuur tussen 0 en 4 graden. Vertrokken met 100%. Nu nog 48% over, kom dus net niet heen en weer vermoedelijk. Hypermilen met de auto vol is wellicht geen goed idee :P
Terugweg 103 op de TA en wind mee, dat ga je wel redden dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:54
vraagje heeft iemand all de functie plug en charge aan de praat gekregen, mijn laadpaal van eneco ondersteunt dit (alfen) , maar is niet echt heel duidelijk of dit werkt zonder we charge abonnement af te sluiten ? en te koppelen aan mij eneco pas

krijgt id7 volgende week en lijkt me handig zodat ik niet steeds pas hoef te gebruiken , fastned schijnt dit ook te ondersteunen

Het laadstation ondersteunt de laadfunctie Plug & Charge conform ISO 15118.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Mikew schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:00:
vraagje heeft iemand all de functie plug en charge aan de praat gekregen, mijn laadpaal van eneco ondersteunt dit (alfen) , maar is niet echt heel duidelijk of dit werkt zonder we charge abonnement af te sluiten ? en te koppelen aan mij eneco pas

krijgt id7 volgende week en lijkt me handig zodat ik niet steeds pas hoef te gebruiken , fastned schijnt dit ook te ondersteunen

Het laadstation ondersteunt de laadfunctie Plug & Charge conform ISO 15118.
Ik dacht dat je daar een We Charge abonnement voor moet afsluiten en dat je het dan onderweg kan gebruiken bij openbare laadpunten. Heb nergens gelezen dat het voor thuisgebruik is. Alleen al omdat je een vast We Charge tarief per kWh betaalt.

Zie ook: https://www.volkswagen.nl...laadoplossingen/we-charge

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 04-01-2025 15:17 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Voor een Alfen paal kun je Plug & Charge instellen (is iets anders dan Autocharge) door je RFID pasnummer in te voeren (kun je uit de transacties van de Alfen laadpaal aflezen) en de modus op Plug & Charge te kiezen in plaats van RFID, onder het tabblad Autorisatie.
Hiervoor hoeft je auto niet ISO 15118 te ondersteunen maar kan ook een andere auto gebruik maken van de paal. Die doet niks meer dan de ingestelde pas bij elke transactie meesturen i.p.v. communiceren met de auto om te bepalen welke pas gebruikt moet worden.

Gebruik het hier al jaren naar tevredenheid, ook sinds kort met de ID.7

[ Voor 0% gewijzigd door Emacee op 04-01-2025 16:51 . Reden: Typo RFID ]

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:25:
[...]

Misschien leuk om te bekijken als ID.7 rijder zijnde. De ID.7 GTX komt uitermate goed uit deze 'real-life-test' (y)

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 04-01-2025 17:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

True schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:25:
[...]

Uiteindelijk op 5% bij FastNed nog ff 5 minuten (10,61 kWh) bijgeladen tijdens het bestellen van het eten, nu weer thuis :)

Terugweg 191km aan 89km/g gemiddeld (105 op de TA) en 19,3 kWh/100km.

Tot het bijladen dus van 100% naar 5% gereden en 353 km afgelegd (95% snelweg). Hier zou de 86kW versie dus wellicht net het verschil maken en in de winter ook 400km kunnen komen? Maar goed, voor mij is dit echt dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
The Legend schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:34:
[...]

Uiteindelijk op 5% bij FastNed nog ff 5 minuten (10,61 kWh) bijgeladen tijdens het bestellen van het eten, nu weer thuis :)

Terugweg 191km aan 89km/g gemiddeld (105 op de TA) en 19,3 kWh/100km.

Tot het bijladen dus van 100% naar 5% gereden en 353 km afgelegd (95% snelweg). Hier zou de 86kW versie dus wellicht net het verschil maken en in de winter ook 400km kunnen komen? Maar goed, voor mij is dit echt dikke prima.
Heb toevallig vandaag bij een SuC naar 95% geladen, toen gaf mijn S 420km rijbereik aan, dus met de huidige temperaturen en de GOM van mijn rechtervoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

True schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:07:
[...]

Heb toevallig vandaag bij een SuC naar 95% geladen, toen gaf mijn S 420km rijbereik aan, dus met de huidige temperaturen en de GOM van mijn rechtervoet.
Mijn GOM gaf vanochtend ook 400km aan, daarvan bleven ca. 370 echte km’s over (100-0%).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wU9tpVSVWu5a8txgPVN5CRih0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jx2mFh2WtEbiCBYjFqMEG2QI.jpg?f=fotoalbum_large

Even snel een foto gemaakt na de eerste rit. Vandaag om 12 uur opgehaald en direct weg uit Veenendaal. Als eerste rit op bezoek bij familie in Friesland. ~300 km en 20.0kWh/100km, wat me niet tegen valt voor 0-3 graden buiten en praktisch alleen snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldabra
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
Hallo, hier aan het uitkijken naar de levering van een ID.7 GTX Tourer.
Al heel wat zitten lezen over de ID.7.

Iemand die het ontbreken van een frunk ervaart als een gemis?
Vond bedrijfje dat hiervoor een oplossing heeft uitgewerkt: https://www.frunk.at/en/shop/

Rijders onder jullie die dat aangeschaft hebben of is dubbele bodem in koffer toch handiger?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aldabra schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:19:

Vond bedrijfje dat hiervoor een oplossing heeft uitgewerkt: https://www.frunk.at/en/shop/

Rijders onder jullie die dat aangeschaft hebben of is dubbele bodem in koffer toch handiger?

Groeten
Heb je nú al een auto met zo'n 'frunk' of denk je alleen maar dat je zonder zo'n opbergruimte wat gaat missen?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 04-01-2025 23:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik had hiervoor een EV met frunk. Gebruikte het als schuurtje voor de kabel en alle andere zooi die je bij je hebt. Was handig, maar mis het niet. Elke keer onder het stuur duiken om de voorklep te ontgrendelem was ook niet echt praktisch. Het vak onder de laadvloer achterin voldoet ook.
Laden doe ik thuis met een vaste kabel. Heb de meegeleverde alleen een keer gebruikt om te testen of ie het doet.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
Shivs schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:12:
[Afbeelding]

Even snel een foto gemaakt na de eerste rit. Vandaag om 12 uur opgehaald en direct weg uit Veenendaal. Als eerste rit op bezoek bij familie in Friesland. ~300 km en 20.0kWh/100km, wat me niet tegen valt voor 0-3 graden buiten en praktisch alleen snelweg.
Er zijn niet veel autos die de efficiëntie en laadsnelheid van de id.7 evenaren en al helemaal niet als je een sedan wilt. Wsl is de tesla m3 juist nog wat beter. Maar zelfs de BYD Han is officieel minder efficient ennlaad trager (of laden duurt langer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Aldabra schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:19:

Groeten
Gefeliciteerd. En met je GTX heb je geen dubbele bodem. Althans, die plaat heeft 5cm speling, dus net genoeg voor een laadkabel en daaronder zit een ruimte die bij de meesten gevuld is met een sub(mwa)woofer.

Die frunkmaker zit ik ook over te denken, vanwege vieze laadkabels, maar realiseer je dat itt bij bv een Tesla je de klep alleen met de "motorkap"-hendel in de voetenruimte van de bestuurder kan openen |:(
Vervoeren van sterk riekende etenswaren kan je ook vergeten ;)

Pro-tip: verlaat de dealer niet voordat je een hoofdgebruikers account hebt en die werkt. Rij meteen naar een AC-lader en probeer die uit. Rij meteen naar een snellader en probeer die uit. Lukt niet? Gekkigheid? Meteen rechtsomkeert. Alles goed? Enjoy!

Pagina: 1 ... 21 ... 64 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1