• trojski
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:33
Goedemorgen allen,

Inmiddels ben ik ook overstag. 2 weken terug een ID7 tourer Lim. Ed + besteld in Kings Red met het interieur & exterieur plus. pakket. Na bijna 8 jaar Tesla rijden toe aan wat anders. Inmiddels rij ik in een voorloop ID3 en die bevalt prima. Wel valt me op dat alle persoonlijke instellingen een soort van random toegepast worden. Hopelijk is dat in de ID7 beter. Verwachte leverdatum staat nu op 15-9, ik ben benieuwd!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
id72025 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:55:
[...]

Staan de instellingen ook op max ventileren? Ergens verborgen in het menu.
Thx, kan me niet herinneren ooit in dit menu te zijn geweest.
Vraag me wel een beetje af wat het nut hiervan is. We hebben toch al 3 standen voor het ventileren.

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Invictus66 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:00:
[...]

Thx, kan me niet herinneren ooit in dit menu te zijn geweest.
Vraag me wel een beetje af wat het nut hiervan is. We hebben toch al 3 standen voor het ventileren.
ik denk dat je vooral, net zoals bij de verwarming, een andere sterkte voor het zitvlak als voor de rugleuning kan instellen.

• Phrenesis
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:06
marcelmg2 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:21:
Gisterenochtend leek ik wel dronken, zo erg slingerde ik over de weg (er zat een lichtblauwe ID7T achter me, A1 bij Hengelo, sorry voor 't slingeren...)

Het begon al bij het wegrijden met de melding dat de sensoren vóór geen zicht hadden. 5 minuten later was dat weg. Maar de ID7 ging met de Travel Assist aan alle kanten op slingeren, ging over middenstreep, en bleef dat vrij lang doen. Ik heb dit een tijd terug ook gehad, het was toen ook warm en heel zonnig. Herkent iemand het dat de TA niet goed stuurt/corrigeert? Daar waar die het normaliter erg betrouwbaar doet.
Die melding dat de sensoren voor geen zicht hebben, heb ik vrij regelmatig. Als er in de ochtend vocht op de ramen staat, dan weet ik eigenlijk al dat ik die melding ga krijgen. Die verdwijnt meestal na een paar minuten rijden.
Dat slingeren herken ik ook. De TA kon de auto niet goed binnen de lijntjes houden en uiteindelijk gaf de auto het op en had ik helemaal geen cruise control meer. Achteraf bleek er vuil te zitten voor de sensoren op het voorruit. Ff poetsen en alles werkte weer als vanouds.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:15
Phrenesis schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:37:
[...]

Die melding dat de sensoren voor geen zicht hebben, heb ik vrij regelmatig. Als er in de ochtend vocht op de ramen staat, dan weet ik eigenlijk al dat ik die melding ga krijgen. Die verdwijnt meestal na een paar minuten rijden.
De ruitenwissers vegen ook het zicht van de sensoren bij de binnenspiegel schoon, dus dat zou niet uit mogen maken. Misschien laagstaande zon?

Catch my drift?

• Phrenesis
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:06
DaMenaz schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:45:
[...]

De ruitenwissers vegen ook het zicht van de sensoren bij de binnenspiegel schoon, dus dat zou niet uit mogen maken. Misschien laagstaande zon?
Nee, het was niet de laagstaande zon. Ik had het probleem ook op de terugweg en daarnaast begin ik mijn rit in de ochtend met de zon op de achterkant. In dit geval kregen de ruitenwissers het ruit niet schoon genoeg en de melding verdween nadat ik zelf het ruit gepoetst had.

• DaMenaz
Phrenesis schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:09:
[...]

Nee, het was niet de laagstaande zon. Ik had het probleem ook op de terugweg en daarnaast begin ik mijn rit in de ochtend met de zon op de achterkant. In dit geval kregen de ruitenwissers het ruit niet schoon genoeg en de melding verdween nadat ik zelf het ruit gepoetst had.
Het zijn wel omstandigheden dat de ruit het zwaar heeft met al die insecten etc, inderdaad.

Catch my drift?

• Maarten Koning
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 16:53
Maarten Koning schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:45:
[Afbeelding]

Daar is-ie dan! Pro S (86 kWh) met interieur pakket plus, Trondheim velgen, warmtepomp en het lichte interieur. Zojuist opgehaald.

Tussen alle Tourers is de Limousine relatief zeldzaam, zeker in wit. Het staat 'm goed, vind ik.
Een paar vroege observaties na een paar dagen gebruik en de eerste 500 kilometer achter de rug: een enorm comfortabele auto, superstil, ook met de normale zijruiten. Een keurige afwerking ook en heerlijke (Ergo-Active) stoelen. Ik ben 1.92m en zit als een vorst achter het stuur, 'achter mezelf', dus met de stoel in dezelfde stand, zit ik ook achterin zeer riant. Top.

Het head-up display vind ik verrassend veel toegevoegde waarde hebben, ik zag het eerst als een leuke gimmick maar na de eerste ritten ben ik er toch wel heel blij mee. Vooral tijdens navigeren, wanneer de bewegende pijlen worden geprojecteerd, werkt het verrassend goed en heel natuurlijk, het went gauw. Ook heb je voortdurend de snelheid in beeld en dat is maar goed ook, want met deze auto rijd je snel ongemerkt (veel) te hard. Ik ben normaal altijd een rustige rijder.

In eerste instantie was ik niet onder de indruk van de Harman/Kardon audio, een vlak geluid met erg weinig lage tonen, maar ik ontdekte toen dat er een groot verschil zit tussen audio via Android Auto en de eigen Spotify app van de auto. Met die eigen Spotify app ineens wel een mooi vol en dynamisch geluid. Later begreep ik dat je in Spotify op je telefoon de 'volume-normalisatie' moet uitzetten, dan wordt het een stuk beter, maar nog altijd klinkt de eigen app van de auto beter.

Ik lees vaak dat mensen problemen hebben met (het opstarten van) de Spotify app. Dat was bij mij in eerste instantie ook zo, hij kwam niet voorbij het opstartscherm. Ik las ergens dat het scheelt als je je eigen Spotify-bibliotheek een beetje opschoont, als je heel veel afspeellijsten hebt met bijvoorbeeld duizenden nummers, dan kost het de app moeite om dat allemaal te laden. Na opschonen van afspeellijsten waar ik toch nooit meer naar omkijk en een harde reboot van het scherm (aan/uit-toets linksonder een seconde of 15 vasthouden totdat het scherm zwart wordt en opnieuw start) werkt het nu probleemloos (afkloppen). Op mijn telefoon heb ik in de launcher-instellingen van Android Auto de Spotify-app uitgevinkt, anders start nog steeds als eerste de Spotify app op je telefoon (via AA) op in plaats van die van de auto.

De ruitensproeier vind ik niet erg indrukwekkend, het duurt een tijdje voordat er reinigingsvloeistof uitkomt en dan nog maar een bescheiden straaltje. Dat was in mijn vorige auto echt beter.

Ik heb sinds de aflevering afgeopen donderdag alleen nog maar extreem warm weer gehad maar de A/C kan het prima aan. Ook het voorklimatiseren werkt goed, fijn om vanuit kantoor in een voorgekoelde auto te stappen.

Laden, zowel AC als DC, werkt goed. Bij wijze van proef (het is mijn eerste elektrische auto) bij de dichtstbijzijnde Fastned even van 60 naar 70% geladen, dat ging met 143 kW en dat valt helemaal niet tegen, als ik de accu verder leeggereden had zou het ongetwijfeld nog veel sneller zijn gegaan.

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik ben erg blij met mijn keuze voor wit en voor de Trondheim velgen. In wit lijkt de auto slanker dan in een donkere kleur, omdat de zwarte dorpel onder de deuren dan optisch 'wegvalt'. Ook de velgen maken de auto wat lichtvoetiger om te zien. Grappig dat het VW embleem in het midden van de wielen rechtop blijft. Beetje Spielerei maar vooruit, wel leuk.

• DaMenaz
Maarten Koning schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:04:
[...]

Ik las ergens dat het scheelt als je je eigen Spotify-bibliotheek een beetje opschoont, als je heel veel afspeellijsten hebt met bijvoorbeeld duizenden nummers, dan kost het de app moeite om dat allemaal te laden. Na opschonen van afspeellijsten waar ik toch nooit meer naar omkijk en een harde reboot van het scherm (aan/uit-toets linksonder een seconde of 15 vasthouden totdat het scherm zwart wordt en opnieuw start) werkt het nu probleemloos (afkloppen).
Dat is de moeite van het proberen waard. Thanks! :)

Catch my drift?

• DaMenaz
[...]

De ruitensproeier vind ik niet erg indrukwekkend, het duurt een tijdje voordat er reinigingsvloeistof uitkomt en dan nog maar een bescheiden straaltje. Dat was in mijn vorige auto echt beter.
Daar heeft de mijne gelukkig geen last van. Maar als dat vaker voorkomt, dan snap ik meteen al die mensen die een miljoen jaar doen met 1 tank vloeistof. :+

Catch my drift?

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:34
[...]

Een paar vroege observaties na een paar dagen gebruik en de eerste 500 kilometer achter de rug: een enorm comfortabele auto, superstil, ook met de normale zijruiten. Een keurige afwerking ook en heerlijke (Ergo-Active) stoelen. Ik ben 1.92m en zit als een vorst achter het stuur, 'achter mezelf', dus met de stoel in dezelfde stand, zit ik ook achterin zeer riant. Top.

In eerste instantie was ik niet onder de indruk van de Harman/Kardon audio, een vlak geluid met erg weinig lage tonen, maar ik ontdekte toen dat er een groot verschil zit tussen audio via Android Auto en de eigen Spotify app van de auto. Met die eigen Spotify app ineens wel een mooi vol en dynamisch geluid. Later begreep ik dat je in Spotify op je telefoon de 'volume-normalisatie' moet uitzetten, dan wordt het een stuk beter, maar nog altijd klinkt de eigen app van de auto beter.
Super dat je wagen comfortabel en stil is, de mijne is verre van dat maar hij laat steeds meer subtiele hints zien dat er iets mis is gegaan bij transport. Lakdruppels onder de motorkap en ik heb inmiddels (roestende) lakstift correcties gevonden bij de linker achterdeur. Het waarom wordt steeds duidelijker, nu nog je gelijk krijgen. :(

vwb spotify:
het is even zoeken in je spotify phone-app maar je kunt daar de audiokwaliteit flink omhoog zetten. Daarmee wordt de kwaliteit van de audio hetzelfde als nagenoeg hetzelfde is via de native app (die bij mij al maanden niet meer werkt). Met de standaard instellingen klinkt het inderdaad vlak.
Pagina: 1 ... 129 130 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1