Beste ID.7-rijders,
Ik ben erg benieuwd naar jullie inzichten, zeker van degenen die tijdens hun zoektocht ook de Skoda Enyaq hebben overwogen (zonder hier direct een welles-nietes discussie te starten). Ik mag/moet zeer binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken voor het werk en de afweging gaat tussen deze twee.
Dit zijn de netto opties voor mij (lease voor 5 jaar):
Mijn concrete vragen aan jullie:
Ik ben erg benieuwd naar jullie inzichten, zeker van degenen die tijdens hun zoektocht ook de Skoda Enyaq hebben overwogen (zonder hier direct een welles-nietes discussie te starten). Ik mag/moet zeer binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken voor het werk en de afweging gaat tussen deze twee.
Dit zijn de netto opties voor mij (lease voor 5 jaar):
- Skoda Enyaq Tour Edition 77 kWh (MY26/27): ~ € 470 p.m.
- Optie A: Business Maxx (HUD, 360 cam, Premium Audio) voor € 500 p.m.
- Optie B: Maxx Plus (Alles van hierboven + DCC) voor € 530 p.m.
- VW ID.7 Pro Limited 77 kWh (Voorraad MY26): € 530 p.m. (Zonder DCC en akoestisch glas, want dat valt buiten budget).
Mijn concrete vragen aan jullie:
- Vering & DCC: Is de standaard vering in beide auto's identiek? Rijdt een Enyaq mét DCC comfortabeler dan een ID.7 zónder DCC, of strijkt de lange wielbasis van de ID.7 dat verschil glad?
- Akoestiek: De Enyaq Tour Edition wordt standaard geleverd met akoestisch (gelaagd) glas, de ID.7 in mijn budget niet. Hoe verhoudt de stilte in de cabine van een ID.7 zonder akoestisch glas zich tot een Enyaq (die dat wel heeft)?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
:strip_exif()/f/image/M3WD73jk9u7GJNJmNWvEIaWs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pmiUf6ynOtfdZyDsWseB1vbG.jpg?f=fotoalbum_large)