• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:39
True schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:09:
[...]


Als ik mij niet vergis is deze al eerder langsgekomen waarbij het oordeel van de garage was dat ze het wel willen doen/regelen/laten doen (het wrappen) maar bij de eerste APK het er wel af moet.
Klopt helemaal…

Is al eerder op deze manier voorbij gekomen

  • Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:11
BigGreen schreef op zondag 21 juni 2026 @ 17:52:
[...]

https://apk-handboek.rdw.nl/personenautos/lichten-lichtsignalen-en-retroreflecterende-voorzieningen/verplichte-lichten-en-retroreflectoren

Er moeten dus: twee rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig; zijn

Eigenlijk heeft de ID7 eigenlijk maar 1 lange reflector!
Lager op de bumper zitten nog mooie reflecterende strepen...

  • pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Bekende van mij heeft dat ook gewrapped, de hele balk van links naar recht incl lampen. Al 2 jaar zonder gedoe. Maar ja APK pas na 4 jaar natuurlijk.

Ziet er wel mooier uit bij een volledig zwarte wagen. Even goed prima zichtbaar in het donker trouwens.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen


  • Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:50
Felix098797 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 17:41:
Iemand enig idee of je het middendeel van de lange reflector van de achterbumper zwart mag wrappen?

Vanuit wetgeving? Beetje hetzelfde idee als de ID.3.

Zie render.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had je een standaard limited edition moeten bestellen. Dan heb je die verlichting niet.

  • Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:28
Felix098797 heeft het over de bumperbrede reflector onderin de bumper. Die heeft elke ID.7.

[ Voor 7% gewijzigd door Flieger op 21-06-2026 22:43 ]


  • Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-06 17:30
BigGreen schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:49:
[...]

Heb geen WP. Maar na een tijdje komt er dus wel koude lucht uit.
Hier geen WP, koude lucht begint binnen 30sec -1 minuut.

Als hij op 'Lo' staat dan doet de wagen ook met deze temperaturen een goede poging je in te vriezen.

  • Jurgen73
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 23-06 13:32
Vorige vrijdag men ID7 (MY27) in ontvangst mogen nemen en is een zaligheid om te rijden.

Enkel, bij aflevering zijn we er niet in geslaagd om de App (iphone) te koppelen met de wagen. Ik ben wel als hoofdgebruiker aangemeld, maar zodra de App start met synchroniseren loopt het fout. Verschillende zaken zoals alles verwijderen qua app, wagen in de app, hoofdgebruiker, enz al eprobeerd, niets helpt.

Zijn er nog aanwezigen die dit probleem hebben gehad en hoe ze dit hebben opgelost ?

  • VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Jurgen73 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:33:
Vorige vrijdag men ID7 (MY27) in ontvangst mogen nemen en is een zaligheid om te rijden.

Enkel, bij aflevering zijn we er niet in geslaagd om de App (iphone) te koppelen met de wagen. Ik ben wel als hoofdgebruiker aangemeld, maar zodra de App start met synchroniseren loopt het fout. Verschillende zaken zoals alles verwijderen qua app, wagen in de app, hoofdgebruiker, enz al eprobeerd, niets helpt.

Zijn er nog aanwezigen die dit probleem hebben gehad en hoe ze dit hebben opgelost ?
Ga vanmiddag mijn ID7 ophalen, zal je laten weten hoe het loopt..

If you’re in control, you’re not going fast enough.


  • Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:06
Jurgen73 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:33:
Vorige vrijdag men ID7 (MY27) in ontvangst mogen nemen en is een zaligheid om te rijden.

Enkel, bij aflevering zijn we er niet in geslaagd om de App (iphone) te koppelen met de wagen. Ik ben wel als hoofdgebruiker aangemeld, maar zodra de App start met synchroniseren loopt het fout. Verschillende zaken zoals alles verwijderen qua app, wagen in de app, hoofdgebruiker, enz al eprobeerd, niets helpt.

Zijn er nog aanwezigen die dit probleem hebben gehad en hoe ze dit hebben opgelost ?
Vertaald van de Duitse website van Volkswagen:

Met de voorbereiding op de digitale sleutel is het voertuig voorbereid op later gebruik. Afhankelijk van de leverdatum van het voertuig is de service zelf pas beschikbaar nadat de activering via een software-update van het voertuig heeft plaatsgevonden. Voor het gebruik van de digitale sleutel heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig.

Bron: De ID. Software 6

[ Voor 0% gewijzigd door Scorpio_King op 22-06-2026 09:56 . Reden: typo ]


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na de eerste ritten vallen me, naast de (nog) niet werkende functies (mobile key en parkassist pro app) nog wat dingen op (nog steeds in de categorie first world problems, maar wel jammer):
  • De memory functie voor een parkeeractie is echt veel te gevoelig voor grassprietjes of ielige takjes langs de oprit. Daardoor in combinatie met een wat gakke stuur-aanpak steeds vol in de ankers, dus onbruikbaar voor de begroeide inrit die we hebben.
  • Diverse zaken worden niet onthouden door de auto, waarbij de DCC-instelling het meest opvalt. Gelukkig is comfort de default, die meestal wel acceptabel is, maar ik zou hem zelf 2 tintjes strakker zetten en dat is echt precies niet wat je elke rit wil doen.
  • Geen zonnebrilvakje (!!!). Ja, niet supoer erg, maar ik denk dat ik al heel lang geen auto meer heb gehad die geen zonnebrilvakje had. Gemiste kans, waarschijnlijk gaat de ruimte bij de spiegel in middels helemaal op aan elektronica.
  • Ik haal echt de verwachte afstand op een lading echt compleet niet. Niet een beetje minder, maar 414km op 80% accu (met deze accutechnische prima temperaturen) is wel héél veel minder dan de WLTP van 625km waarop mijn auto is afgegeven. Misschien moet er nog een beetje balancering of optimalisatie op gang komen, geen idee hoe het werkt. Maar ik vraag me echt af hoe mensen met kleinere accu's dit doen. Voor mij is 414km nu echt wel genoeg, maar met winter en accudegradatie zie ik de toekomst nu al somber in.
  • De Volkswagen app is sober en vrij matig. Gebruikers van je auto zien werkt niet (om 'technische redenen'), S-PIN wijzigen brengt me naar een pagina waar ik geen S-PIN kan wijzigen, de knop 'Plug & Charge' brengt me naar een 'er is iets misgegaan' scherm, etc. Hopelijk komt hier nog wat verbetering in.
Maar het rijden blijft een genot. De auto rijdt soepel en comfortabel, de airco doet het goed, het gebruiksgemak is écht hoog en ook de schermen die je kunt maken op de nieuwe software geeft mij voor het eerst het gevoel dat ik ook zonder Android Auto een fatsoenlijke rij-ervaring kan hebben. En dat is uiteindelijk wel waar een auto om draait. Andere pluspunten komend van Skoda Superb:
  • Sleutel toewijzing is handmatig te doen (en blijft behouden)
  • Metalen klep om te laden ipv plastic meuk
  • Stoel is comfortabel (maar ik had sportstoel waardoor de hoofdleuning niet verstelbaar was)
  • De HUD is top, voldoende informatief.
  • Reguliere cruisecontrol (ipv uitsluitend ACC)
  • Goed getinte achterruiten.
  • Stil
En dan heb ik nog lekkere rubbermatten, zodat de vuile schoenen ook gewoon de auto in kunnen. :-)

  • Jurgen73
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 23-06 13:32
Scorpio_King schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:56:
[...]

Vertaald van de Duitse website van Volkswagen:

Met de voorbereiding op de digitale sleutel is het voertuig voorbereid op later gebruik. Afhankelijk van de leverdatum van het voertuig is de service zelf pas beschikbaar nadat de activering via een software-update van het voertuig heeft plaatsgevonden. Voor het gebruik van de digitale sleutel heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig.

Bron: De ID. Software 6
Eerst de app koppeling met de ID7 werkende krijgen ;)

Digitale sleutel is "nice to have"

  • janssenben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-06 13:29
Goedemorgen,

sinds November heb ik een ID.7 en in het algemeen ben ik zeer tevreden over deze auto.

op 1 punt heb ik wel wat bedenkingen: De stoel / hoofdsteun combinatie. Ik heb al een half jaar last van mijn schouders/nek, en ik begin hier toch te kijken naar de stoelen. ben zelf 1.88 en heb langere tijd de hoofdsteun afgesteld met bovenkant hoofd = bovenkant hoofdsteun. Maar als ik dan met mijn schouders tegen de stoel wil zitten, zit mijn nek naar voren geknikt. In Stappen nu de hoofdsteun verder naar beneden aan het doen, en dit lijkt wel beter te zijn, maar nu zit de hoofdsteun nog maar ter hoogte van mijn oren.

Meer mensen die dit fenomeen herkennen, of nog tips hebben?

  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:34

-tom-562

Oliesjeik

Helsie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:03:
Na de eerste ritten vallen me, naast de (nog) niet werkende functies (mobile key en parkassist pro app) nog wat dingen op (nog steeds in de categorie first world problems, maar wel jammer):
  • [b]
  • De memory functie voor een parkeeractie is echt veel te gevoelig voor grassprietjes of ielige takjes langs de oprit. Daardoor in combinatie met een wat gakke stuur-aanpak steeds vol in de ankers, dus onbruikbaar voor de begroeide inrit die we hebben.
  • [/b]
  • Diverse zaken worden niet onthouden door de auto, waarbij de DCC-instelling het meest opvalt. Gelukkig is comfort de default, die meestal wel acceptabel is, maar ik zou hem zelf 2 tintjes strakker zetten en dat is echt precies niet wat je elke rit wil doen.
  • Geen zonnebrilvakje (!!!). Ja, niet supoer erg, maar ik denk dat ik al heel lang geen auto meer heb gehad die geen zonnebrilvakje had. Gemiste kans, waarschijnlijk gaat de ruimte bij de spiegel in middels helemaal op aan elektronica.
  • Ik haal echt de verwachte afstand op een lading echt compleet niet. Niet een beetje minder, maar 414km op 80% accu (met deze accutechnische prima temperaturen) is wel héél veel minder dan de WLTP van 625km waarop mijn auto is afgegeven. Misschien moet er nog een beetje balancering of optimalisatie op gang komen, geen idee hoe het werkt. Maar ik vraag me echt af hoe mensen met kleinere accu's dit doen. Voor mij is 414km nu echt wel genoeg, maar met winter en accudegradatie zie ik de toekomst nu al somber in.
  • De Volkswagen app is sober en vrij matig. Gebruikers van je auto zien werkt niet (om 'technische redenen'), S-PIN wijzigen brengt me naar een pagina waar ik geen S-PIN kan wijzigen, de knop 'Plug & Charge' brengt me naar een 'er is iets misgegaan' scherm, etc. Hopelijk komt hier nog wat verbetering in.
Maar het rijden blijft een genot. De auto rijdt soepel en comfortabel, de airco doet het goed, het gebruiksgemak is écht hoog en ook de schermen die je kunt maken op de nieuwe software geeft mij voor het eerst het gevoel dat ik ook zonder Android Auto een fatsoenlijke rij-ervaring kan hebben. En dat is uiteindelijk wel waar een auto om draait. Andere pluspunten komend van Skoda Superb:
  • Sleutel toewijzing is handmatig te doen (en blijft behouden)
  • Metalen klep om te laden ipv plastic meuk
  • Stoel is comfortabel (maar ik had sportstoel waardoor de hoofdleuning niet verstelbaar was)
  • De HUD is top, voldoende informatief.
  • Reguliere cruisecontrol (ipv uitsluitend ACC)
  • Goed getinte achterruiten.
  • Stil
En dan heb ik nog lekkere rubbermatten, zodat de vuile schoenen ook gewoon de auto in kunnen. :-)
Hoezo, je auto heeft gewoon ALA (Active Lawnmower Assist) ;)
Volgens mij is dat gewoon een VW euvel, mijn ID4 knalt 'm soms ook keihard in de remmen met achteruit inparkeren

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:25
Helsie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:03:
  • Ik haal echt de verwachte afstand op een lading echt compleet niet. Niet een beetje minder, maar 414km op 80% accu (met deze accutechnische prima temperaturen) is wel héél veel minder dan de WLTP van 625km waarop mijn auto is afgegeven. Misschien moet er nog een beetje balancering of optimalisatie op gang komen, geen idee hoe het werkt. Maar ik vraag me echt af hoe mensen met kleinere accu's dit doen. Voor mij is 414km nu echt wel genoeg, maar met winter en accudegradatie zie ik de toekomst nu al somber in.
Héél veel minder is een beetje overdreven lijkt me, maar WLTP halen is op veel auto's moeilijk. Vooral je rechtervoet heeft heel veel invloed ;) . Als ik even naar mijn eigen auto kijk, geeft hij momenteel een range aan van 621km, omgerekend naar 100% en ik doe daar echt niet speciaal mijn best voor.

  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
Helsie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:03:
• Diverse zaken worden niet onthouden door de auto, waarbij de DCC-instelling het meest opvalt. Gelukkig is comfort de default, die meestal wel acceptabel is, maar ik zou hem zelf 2 tintjes strakker zetten en dat is echt precies niet wat je elke rit wil doen.
Je kan die voorkeuren van DCC in individual opslaan en dan daar een snelkoppeling van maken. Dan is het maar één tik.

Helaas moet je dat idd altijd blijven doen.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Invictus66 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:12:
[...]

Héél veel minder is een beetje overdreven lijkt me, maar WLTP halen is op veel auto's moeilijk. Vooral je rechtervoet heeft heel veel invloed ;) . Als ik even naar mijn eigen auto kijk, geeft hij momenteel een range aan van 621km, omgerekend naar 100% en ik doe daar echt niet speciaal mijn best voor.
Moet je zien, ik kom met 1,2 x 414 = 496km. Dat vind ik wel een heel groot gat.

  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
https://evdb.nz/wltp

De gemiddelde snelheid van de WLTP cyclus is 47 km/h…

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:50
Jurgen73 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:33:
Vorige vrijdag men ID7 (MY27) in ontvangst mogen nemen en is een zaligheid om te rijden.

Enkel, bij aflevering zijn we er niet in geslaagd om de App (iphone) te koppelen met de wagen. Ik ben wel als hoofdgebruiker aangemeld, maar zodra de App start met synchroniseren loopt het fout. Verschillende zaken zoals alles verwijderen qua app, wagen in de app, hoofdgebruiker, enz al eprobeerd, niets helpt.

Zijn er nog aanwezigen die dit probleem hebben gehad en hoe ze dit hebben opgelost ?
Graag foto’s!

  • Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:50
VincentVisr schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:45:
[...]

Ga vanmiddag mijn ID7 ophalen, zal je laten weten hoe het loopt..
Graag foto’s!

  • Felix098797
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 19:49
BigGreen schreef op zondag 21 juni 2026 @ 17:52:
[...]

https://apk-handboek.rdw.nl/personenautos/lichten-lichtsignalen-en-retroreflecterende-voorzieningen/verplichte-lichten-en-retroreflectoren

Er moeten dus: twee rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig; zijn

Eigenlijk heeft de ID7 eigenlijk maar 1 lange reflector!

Dank! Vind het net wat stoerder staan. De rode strip had ook een tikkeltje minder opzichtig kunnen zijn.

  • VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Om 14:00 de afspraak, haha ;)

If you’re in control, you’re not going fast enough.


  • bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:40
Helsie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:19:
[...]

Moet je zien, ik kom met 1,2 x 414 = 496km. Dat vind ik wel een heel groot gat.
Correctie: je komt op 1,25 x 414 = 517,5 km. Om van 80 naar 100 om te rekenen, doe je + 25%, niet + 20%.

  • Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 17:01
Helsie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:19:
[...]

Moet je zien, ik kom met 1,2 x 414 = 496km. Dat vind ik wel een heel groot gat.
Ik rijd veel snelweg als het kan 130, ik haal in de winter 77kWh accu zonder WP 380-420km 100% nu 480.

  • stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Gisteren van 100 naar 20% gereden, zie ik 115km resterend -> 575km op 100% voor de 77kWh versie.
Ik rij zoals het op dat moment past, ik hou eigenlijk geen rekening met verbruik, buiten dan de lange ritten op reis.
De rit was autosnelweg naar Brussel, ring van Brussel, Brussel centrum en terug, dus een mix van vanalles, overal de max snelheid die mag en TA 99% van de tijd aan, de airco op standje auto met 20 graden.
Niks te klagen hier :)

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
bdbfz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:30:
[...]

Correctie: je komt op 1,25 x 414 = 517,5 km. Om van 80 naar 100 om te rekenen, doe je + 25%, niet + 20%.
Facepalm over mijn rekenfout. Maar nog steeds een fors gat met wat ik zou verwachten.

  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
Helsie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:01:
[...]

Facepalm over mijn rekenfout. Maar nog steeds een fors gat met wat ik zou verwachten.
Jij rijdt vast als een jekko. :7

Catch my drift?


  • pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Helsie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:03:
Na de eerste ritten vallen me, naast de (nog) niet werkende functies (mobile key en parkassist pro app) nog wat dingen op (nog steeds in de categorie first world problems, maar wel jammer):
  • Geen zonnebrilvakje (!!!). Ja, niet supoer erg, maar ik denk dat ik al heel lang geen auto meer heb gehad die geen zonnebrilvakje had. Gemiste kans, waarschijnlijk gaat de ruimte bij de spiegel in middels helemaal op aan elektronica.
  • Sleutel toewijzing is handmatig te doen (en blijft behouden)
Zonnebril vakje mistte ik van de vorige twee (Skoda) wagens naar de huidige Skoda Enyaq. Dus het went ;)

Wat betreft sleutel. Je hebt hiervoor netjes 2 accounts gemaakt denk ik? Want nu werkt dat echt dramatisch op de Enyaq (met maar 1 account trouwens). Is dat fatsoenlijk/makkelijk genoeg te kiezen wisselen als je instapt?

SFE Enyaq Tips & Handleidingen


  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
Hebben de MY27-rijders momenteel ook een scherm vol bloemetjes en bijtjes? :+

Catch my drift?


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pc-freakz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:10:
[...]

Zonnebril vakje mistte ik van de vorige twee (Skoda) wagens naar de huidige Skoda Enyaq. Dus het went ;)

Wat betreft sleutel. Je hebt hiervoor netjes 2 accounts gemaakt denk ik? Want nu werkt dat echt dramatisch op de Enyaq (met maar 1 account trouwens). Is dat fatsoenlijk/makkelijk genoeg te kiezen wisselen als je instapt?
Ja, 2 accounts aangemaakt en per account een sleutel. Met het icoontje in de nieuwe interface kun je snel wisselen naar een andere gebruiker. Maar het herkennen op sleutel werkt hier ook goed. :-) Mijn vrouw heeft zojuist bevestigd dat ie bij haar naar haar profiel ging en bij mij zojuist weer netjes naar het mijne.
DaMenaz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:09:
[...]

Jij rijdt vast als een jekko. :7
Ja uh, ik moet dat koppel dat ik nu ineens tot mijn beschikking heb, wel een klein beetje vieren. :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Helsie op 22-06-2026 14:26 ]


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DaMenaz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:12:
Hebben de MY27-rijders momenteel ook een scherm vol bloemetjes en bijtjes? :+
Ik ga NU kijken in de auto. :-P
edit:
Waar moet ik dat zien?
VincentVisr schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:45:
[...]

Ga vanmiddag mijn ID7 ophalen, zal je laten weten hoe het loopt..
Toen ik mijn auto ging halen, zei mijn uitleveradviseur (?) dat dit zijn 2e MY27-uitlevering was en bij de eerste werkte het ook niet. Bij mij werkte het wel. Ik heb weliswaar Android. Kan het zijn dat er een verschil is tussen de Andoird en de Apple app?

[ Voor 55% gewijzigd door Helsie op 22-06-2026 14:25 ]


  • Phrenesis
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-06 10:42
Helsie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:01:
[...]

Facepalm over mijn rekenfout. Maar nog steeds een fors gat met wat ik zou verwachten.
Bjørn Nyland (bekende EV youtuber) heeft meer kilometers kunnen rijden dan de WLTP.

YouTube: Driving over 600 km in a single charge with VW ID7 Pro

  • VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30

edit:
Waar moet ik dat zien?
[...]

Toen ik mijn auto ging halen, zei mijn uitleveradviseur (?) dat dit zijn 2e MY27-uitlevering was en bij de eerste werkte het ook niet. Bij mij werkte het wel. Ik heb weliswaar Android. Kan het zijn dat er een verschil is tussen de Andoird en de Apple app?
Mijn iPhone is volledig gekoppeld nu, geen foutmelding gezien.

Voor mij de eerste keer dat ik een auto ga ophalen die volledig nieuw is, maar wat een schitterende wagen is dit zeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCJrzW9V1d5JKAMjReE_fWb2KMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGEPuyntPwLPgVWRPWt8vj6A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rFRTYz2YIW1WgTdgidgxj_OtFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DgicsJC4LbFzyYz75q43w1IB.jpg?f=fotoalbum_large

If you’re in control, you’re not going fast enough.


  • Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:00

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

VincentVisr schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:44:
[...]

Mijn iPhone is volledig gekoppeld nu, geen foutmelding gezien.

Voor mij de eerste keer dat ik een auto ga ophalen die volledig nieuw is, maar wat een schitterende wagen is dit zeg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie auto! Fijn dat alles gelukt is met koppelen...

Is dit de Waal in Tiel?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464


  • True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:12:
Hebben de MY27-rijders momenteel ook een scherm vol bloemetjes en bijtjes? :+
Ja dat is dat Midzomer-scherm (21/juni, langste dag). Ben allang blij dat de piepjes deze keer hetzelfde zijn en niet weer aangepast zijn zoals met Halloween 8)7 8)7
Edit: oh crap, ik ben geen MY27-rijder en jij weet natuurlijk wel wat dit is. :>

[ Voor 11% gewijzigd door True op 22-06-2026 16:58 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente


  • VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Nutterd schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:51:
[...]


Mooie auto! Fijn dat alles gelukt is met koppelen...

Is dit de Waal in Tiel?
Hoogeboom in Rotterdam Zuid! Erg goed geholpen, heel fijn.

If you’re in control, you’re not going fast enough.


  • Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 17:01
VincentVisr schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:57:
[...]

Hoogeboom in Rotterdam Zuid! Erg goed geholpen, heel fijn.
Grappig ik ben daar ook geweest en die wilde niet eens een offerte maken voor me zoals ik dat wenste. Daar was Wittebrug in de Lier veel coöperatiever in.

  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
Surfroy01 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:33:
[...]

Grappig ik ben daar ook geweest en die wilde niet eens een offerte maken voor me zoals ik dat wenste. Daar was Wittebrug in de Lier veel coöperatiever in.
Mijn wagen is daar ook afgeleverd. Nog nooit zo snel weer buiten gestaan. Allemaal netjes, maar wel echt een leasebakkenschuiver.

Catch my drift?


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nutterd schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:51:
[...]


Mooie auto! Fijn dat alles gelukt is met koppelen...

Is dit de Waal in Tiel?
De afleverruimte bij De Waal in Tiel ziet er best wel anders uit. Overigens grappig hoe de kleur daar echt heel anders is dan in het zonlicht. En daar kreeg ik wel gewoon alle tijd voor uitleg, maar misschien omdat het geen leasebak is? :-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEFYne2__E21Ymw1oWlMR9t9Z4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLplG8448n78sD9BzCeEDwnc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Helsie op 22-06-2026 17:37 ]


  • VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Helsie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:37:
[...]

De afleverruimte bij De Waal in Tiel ziet er best wel anders uit. Overigens grappig hoe de kleur daar echt heel anders is dan in het zonlicht. En daar kreeg ik wel gewoon alle tijd voor uitleg, maar misschien omdat het geen leasebak is? :-)[Afbeelding]
Heb bij de Waal in Tiel (Audi dealer) mijn Cupra Leon ST gehaald, goed - ze zijn geen Cupra dealer maar daar ben ik toen echt met een summiere uitleg eruit gegooid haha. Vind het zelf altijd erg lekker om de auto te ontdekken en alle functies te bekijken. Wat dat betreft kan ik me daar weinig zorgen om maak. Voor mij was met de ID7 de eerste keer in een volledig elektrische auto... dus ik kon nu wel een goede uitleg gebruiken & ook gekregen en al mijn vragen zijn beantwoord. En vanaf nu, lekker uit vogelen en vooral rijden en genieten!

If you’re in control, you’re not going fast enough.


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
VincentVisr schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:20:
[...]

Heb bij de Waal in Tiel (Audi dealer) mijn Cupra Leon ST gehaald, goed - ze zijn geen Cupra dealer maar daar ben ik toen echt met een summiere uitleg eruit gegooid haha. Vind het zelf altijd erg lekker om de auto te ontdekken en alle functies te bekijken. Wat dat betreft kan ik me daar weinig zorgen om maak. Voor mij was met de ID7 de eerste keer in een volledig elektrische auto... dus ik kon nu wel een goede uitleg gebruiken & ook gekregen en al mijn vragen zijn beantwoord. En vanaf nu, lekker uit vogelen en vooral rijden en genieten!
Zo is het. Ik heb donderdagavond bijna tot middernacht in de auto zitten fröbelen. Want ja, beter doen als je de tijd hebt dan tijdens het rijden of vlak voor vertrek. :+

  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
Helsie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:01:
[...]
Facepalm over mijn rekenfout. Maar nog steeds een fors gat met wat ik zou verwachten.
Zie mn vorige post.
Als jij netjes gaat rijden conform de WLTP cyclus, dan haal je ook je WLTP range.

Ook als je anders een ritverbruik onder de 14 kWh/100 km hebt, haal je die range.

Rijd je (gemiddeld) sneller, trek je veel op / veel remmen enz, dan is je verbruik hoger en je range navenant lager.

Daarnaast is de GOM variabel en geeft dus niet een vaste range.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:28
marijn0001 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:33:
Verder rijdt de auto nog steeds erg fijn maar baal ik er wel van dat ik geen software updates meer hoef te verwachten terwijl er toch af en toe wat bugs inzitten.
Hoe kom je erbij dat er geen updates meer komen voor <6.0?

  • NielsLee
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 19:02
Jurgen73 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:33:
Vorige vrijdag men ID7 (MY27) in ontvangst mogen nemen en is een zaligheid om te rijden.

Enkel, bij aflevering zijn we er niet in geslaagd om de App (iphone) te koppelen met de wagen. Ik ben wel als hoofdgebruiker aangemeld, maar zodra de App start met synchroniseren loopt het fout. Verschillende zaken zoals alles verwijderen qua app, wagen in de app, hoofdgebruiker, enz al eprobeerd, niets helpt.

Zijn er nog aanwezigen die dit probleem hebben gehad en hoe ze dit hebben opgelost ?
Het probleem bleek niet in de Bluetooth-koppeling te zitten, maar in de overdracht naar het lokale 5GHz wifi-netwerk van de auto. De volgende twee stappen hebben het probleem bij mij 100% opgelost:

1. De Infotainment Reset (Cache legen): De auto moet eenmalig geforceerd worden om de wifi-tokens vers aan te maken. Dit doe je door de fysieke aan/uit-knop (het touch-icoon linksonder het 15-inch scherm) minstens 15 tot 20 seconden ingedrukt te houden totdat het scherm zwart wordt en het Volkswagen-logo opnieuw verschijnt.

2. Uitzetten 'Privé wifi-adres' (Cruciaal voor iPhones):

Op de iPhone van de klant moet via Instellingen -> Wifi op het "i"-icoontje achter het wifi-netwerk van de ID.7 worden geklikt. Schakel hier de optie 'Privé wifi-adres' UIT. Als dit aan staat, wijzigt de iPhone telkens zijn digitale identiteit (MAC-adres). De vernieuwde, strikte firewall van Software 6.0 blokkeert de telefoon dan halverwege de rit uit veiligheid, waardoor CarPlay crasht.

Sinds het uitvoeren van deze stappen draait het systeem als een zonnetje.

  • WimM69
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-06 12:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eiy3A06pKc5EYaOG8NVkgYsS7Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFBt9jqchf5mPpzO59I0AVl3.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren mijn auto thuis afgeleverd gekregen, ben er blij mee (heel zacht uitgedrukt :)).

Modeljaar 2027, koppelen van iPhone ging soepel. Ben erg nieuwsgierig hoe de standaardnavigatie is in combinatie met opladen (dit was in mijn vorige auto (Tesla Model 3, 2022) heel erg goed).
Verder nu al aan het genieten van de stoelen.

[ Voor 21% gewijzigd door WimM69 op 23-06-2026 07:45 ]


  • resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:57

resusaapje

h less

WimM69 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:42:
[Afbeelding]
Gisteren mijn auto thuis afgeleverd gekregen, ben er blij mee (heel zacht uitgedrukt :)).

Modeljaar 2027, koppelen van iPhone ging soepel. Ben erg nieuwsgierig hoe de standaardnavigatie is in combinatie met opladen (dit was in mijn vorige auto (Tesla Model 3, 2022) heel erg goed).
Verder nu al aan het genieten van de stoelen.
De enig juiste kleur ;)

Ja, navigatie via laders gaat prima. Wel even in de "ëxtra navigatie objecten" checken of alle merken aanstaan. UIt mijn hoofd ontbreekt bv Ionity of Fastned.

Tesla wordt totaal genegeerd. Tenzij je zelf het adres opzoekt; dan weet de wagen spontaan dat het een laadstation betreft. Tevens, als je accu beneden een bepaald peil komt en er geen ander merk binnen bereik is, heeft hij er opeens wel weet van :*)

Maar ja, modeljaar 2027 kan het weer heel anders doen 8)

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]


  • Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-06 15:17
resusaapje schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:18:
[...]

De enig juiste kleur ;)

Ja, navigatie via laders gaat prima. Wel even in de "ëxtra navigatie objecten" checken of alle merken aanstaan. UIt mijn hoofd ontbreekt bv Ionity of Fastned.

Tesla wordt totaal genegeerd. Tenzij je zelf het adres opzoekt; dan weet de wagen spontaan dat het een laadstation betreft. Tevens, als je accu beneden een bepaald peil komt en er geen ander merk binnen bereik is, heeft hij er opeens wel weet van :*)

Maar ja, modeljaar 2027 kan het weer heel anders doen 8)
Dit klopt niet helemaal volgensmij, Tesla word (in ieder geval in mijn 2026 model) genegeerd als je in de instellingen de compabiliteit met wecharge aan hebt staan. Met wecharge kan je niet laden bij tesla namelijk. By default staat ie volgensmij aan (dus wordt tesla genegeerd), als je die uit zet komen alle laadstations naar boven (dus ook tesla).

  • Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:28
resusaapje schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:18:
[...]
Ja, navigatie via laders gaat prima. Wel even in de "ëxtra navigatie objecten" checken of alle merken aanstaan. UIt mijn hoofd ontbreekt bv Ionity of Fastned.
Waar vind ik ‘extra navigatie objecten’?

Ik kan filteren op laadlocaties en daar Ionity selecteren en dan wordt enkel Ionity getoond. En onder basisfuncties en dan bijzondere reisdoelen kan ik voorkeuren aangeven maar als ik hier niets selecteer, wordt juist alles getoond. Fastned is nergens te vinden/filteren.

  • resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:57

resusaapje

h less

Flieger schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:39:
[...]


Waar vind ik ‘extra navigatie objecten’?

Ik kan filteren op laadlocaties en daar Ionity selecteren en dan wordt enkel Ionity getoond. En onder basisfuncties en dan bijzondere reisdoelen kan ik voorkeuren aangeven maar als ik hier niets selecteer, wordt juist alles getoond. Fastned is nergens te vinden/filteren.
Dat vind je niet onder "laden", maar onder "navigatie". Je bv postkantoren wel of niet tonen. fastned staat daar ook tussen.

maar Badeen zegt iets heel waardevols. Moet ik even naar kijken. Heb er al meer dan een jaar niet aangezeten en misschien dat ik toentertijd iets stoms heb gedaan 8)

[ Voor 13% gewijzigd door resusaapje op 23-06-2026 08:45 ]

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]


  • Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-06 15:17
Flieger schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:39:
[...]


Ik kan filteren op laadlocaties en daar Ionity selecteren en dan wordt enkel Ionity getoond. En onder basisfuncties en dan bijzondere reisdoelen kan ik voorkeuren aangeven maar als ik hier niets selecteer, wordt juist alles getoond. Fastned is nergens te vinden/filteren.
resusaapje schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:44:
[...]

Dat vind je niet onder "laden", maar onder "navigatie". Je bv postkantoren wel of niet tonen. fastned staat daar ook tussen.

maar Badeen zegt iets heel waardevols. Moet ik even naar kijken. Heb er al meer dan een jaar niet aangezeten en misschien dat ik toentertijd iets stoms heb gedaan 8)
In je navigatiescherm staat in een van de hoeken een laadicoontje met een filter erbij (ja, lekker vaag, I know. Zit niet in de auto nu). Daar heb je als een van de bovenste toggles "WeCharge" staan. Die omzetten en alle laadpunten komen pardoes naar boven!

  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:34

-tom-562

Oliesjeik

Flieger schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:46:
[...]


Hoe kom je erbij dat er geen updates meer komen voor <6.0?
Volgens mij komen er zelfs updates met nieuwe functionaliteit (heb ik op een aantal plekken gelezen)

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zijn er hier eigenlijk andere verse ID.7-gebruikers (met MY27) die hun S-PIN in de app/website niet kunnen wijzigen? Hoewel ik een werkende S-PIN heb, kan ik hem niet meer wijzigen (en dat heb ik nodig omdat ik een verkeerd nummer gekozen heb, vergeten rekening te houden met kinderen die meekijken).

De pagina geeft in het grijs 'Je hebt tot nu toe nog geen S-PIN aangemaakt'. Maar dat klopt dus niet. Zojuist VW Support gebeld, zal mij benieuwen hoe goed de support is, mooie eerste testcase.

[ Voor 24% gewijzigd door Helsie op 23-06-2026 10:39 ]


  • True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Helsie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:38:
Zijn er hier eigenlijk andere verse ID.7-gebruikers (met MY27) die hun S-PIN in de app/website niet kunnen wijzigen? Hoewel ik een werkende S-PIN heb, kan ik hem niet meer wijzigen (en dat heb ik nodig omdat ik een verkeerd nummer gekozen heb, vergeten rekening te houden met kinderen die meekijken).

De pagina geeft in het grijs 'Je hebt tot nu toe nog geen S-PIN aangemaakt'. Maar dat klopt dus niet. Zojuist VW Support gebeld, zal mij benieuwen hoe goed de support is, mooie eerste testcase.
Wanneer heb jij die S-PIN nodig? Ik heb die in ruim 1,5 jr tijd misschien twee keer mogen invullen ergens.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente


  • stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
True schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:51:
[...]
Wanneer heb jij die S-PIN nodig? Ik heb die in ruim 1,5 jr tijd misschien twee keer mogen invullen ergens.
Elke keer ik de auto wil ont/vergrendelen in de app omdat die app mijn Face ID niet wil onthouden op iOS |:(

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
True schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:51:
[...]


Wanneer heb jij die S-PIN nodig? Ik heb die in ruim 1,5 jr tijd misschien twee keer mogen invullen ergens.
Ik overweeg om hem in te stellen als verplicht bij aanmelding omdat er nu apps op het infotainmentsysteem zitten die login vereisen.

  • VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
True schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:51:
[...]


Wanneer heb jij die S-PIN nodig? Ik heb die in ruim 1,5 jr tijd misschien twee keer mogen invullen ergens.
Ik moet die ook iedere keer invullen als ik instap, kan dat uitgezet worden?

If you’re in control, you’re not going fast enough.


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
VincentVisr schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:06:
[...]

Ik moet die ook iedere keer invullen als ik instap, kan dat uitgezet worden?
Yep dat kan uit. Druk op je profiel-icoontje rechtsboven naast de klok. Dan heb je links 3 tabjes als ik het me goed herinner: de bovenste is gebruikerskeuze, de 2e is die je moet hebben. Daar kun je bijv ook sleutel koppelen en een andere optie is het vragen om de S-PIN, auto-PIN of geen PIN.

  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
-tom-562 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:04:
[...]

Volgens mij komen er zelfs updates met nieuwe functionaliteit (heb ik op een aantal plekken gelezen)
Ik heb naast de ID.7 ook een Leon PHEV uit 2021. Die hardwaren is met de facelift een paar jaar geleden vernieuwd, maar ook ons 'oude' systeem krijgt nog steeds periodiek firmwareupdates OTA.

Catch my drift?


  • bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-06 13:05
Ik heb de auto eind mei besteld en vraag me af wanneer ik meer info krijg vanuit de fabriek. hoe is dit bij jullie gegaan? verwachte leverdatum is bij mij 4-9-2026

  • MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
bjornricardo33 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:09:
Ik heb de auto eind mei besteld en vraag me af wanneer ik meer info krijg vanuit de fabriek. hoe is dit bij jullie gegaan? verwachte leverdatum is bij mij 4-9-2026
Daarin ben je afhankelijk van de dealer. Als deze een zogenaamd Honeymoon account of link met je heeft gedeeld en daar jouw e-mail adres aan heeft gekoppeld dan is het proces te volgen en krijgen je pro-actief informatie toegestuurd wanneer er een stap in het proces wordt gezet. Als dat niet is gebeurd ben je aan de bereidwilligheid van de dealer overgeleverd voor updates in het proces.

  • Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:00

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

bjornricardo33 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:09:
Ik heb de auto eind mei besteld en vraag me af wanneer ik meer info krijg vanuit de fabriek. hoe is dit bij jullie gegaan? verwachte leverdatum is bij mij 4-9-2026
Ik krijg geen info vanuit de fabriek maar de dealer houd me op de hoogte! Half Mei besteld, 19-06 geproduceerd en staat nu voor transport...aflever datum (met potlood) 28-07

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb mijn order-to-delivery tijdlijn op een rijtje gezet, misschien dat iemand er iets aan heeft om zelf de doorlooptijden af te leiden:
  • di 31-3 (week 14) opdracht verstrekt
  • wo 1-4 (week 14) ingeboekt door dealer - 3-4 bericht dat er geen productiedatum bekend is.
  • za 9-5 (week 19) bericht 'uw auto wordt geproduceerd'
  • wo 20-5 week 21) bericht 'auto nog niet geproduceerd, ook nog geen VIN, wel 'in productie/banking'
  • di 9-6 (week 24) bericht 'auto nog steeds bij fabriek, wel een VIN toegekend'
  • do 11-6 (week 24) bericht 'auto is in Nederland en kan een week later gereden worden'
  • do 18-6 (week 25) auto opgehaald
In deze periode zat een 'banking' periode dat alles 'on hold' leek te staan én een transport achterstand, dus wellicht kan het veel sneller als er van zulke situaties geen sprake is. Totale doorlooptijd is dus hetzelfde geweest als de potlood-projectie die Nutterd heeft gekregen, maar vanaf productie was de auto dus wel in 1,5 wk bij mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Helsie op 23-06-2026 14:34 ]


  • ptjuh89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:20
-tom-562 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:04:
[...]

Volgens mij komen er zelfs updates met nieuwe functionaliteit (heb ik op een aantal plekken gelezen)
Care to share? O-)

  • VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Welke navi apps, via carplay, worden wel ondersteund op de HUD? Ik ben er inmiddels achter dat Waze geen enkele info door pusht.. of kun je dat zelf nog ergens aanpassen ook?

Waar ik ook achter ben, de HUD is niet goed zichtbaar met een zonnebril op.. :(

[ Voor 19% gewijzigd door VincentVisr op 23-06-2026 15:53 ]

If you’re in control, you’re not going fast enough.


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
VincentVisr schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:36:
Welke navi apps, via carplay, worden wel ondersteund op de HUD? Ik ben er inmiddels achter dat Waze geen enkele info door pusht.. of kun je dat zelf nog ergens aanpassen ook?
Op Android zorgt Google Maps via Android Auto in elk geval wel voor HUD-integratie. Ik zag dat er ook een optie was om apps toegang te geven tot de auto, maar ben de naam kwijt en waar dat zat. Geen idee of dat invloed hierop zou hebben.

Overigens, iemand zei hier eerder iets over de OK-knop op het stuur. Ik heb opgezocht waar die voor is: je kunt er meldingen mee sluiten in de HUD/het display achter het stuur. Weten we dat ook weer. :-)

  • resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:57

resusaapje

h less

Badeen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:58:
[...]


[...]

In je navigatiescherm staat in een van de hoeken een laadicoontje met een filter erbij (ja, lekker vaag, I know. Zit niet in de auto nu). Daar heb je als een van de bovenste toggles "WeCharge" staan. Die omzetten en alle laadpunten komen pardoes naar boven!
Zet "actieve laadstations tonen" uit om alles te tonen. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZmahFvKyQJdFzDfVsPM66x04qA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5hB4KyMtLeFhd8ATCIyctLV.jpg?f=fotoalbum_large

Bij Hotel Breukelen moet je zoveel inzoomen om die Amerikaanse SuC te zien. 150kW. Die ander is Allego.

En om wat opmerkingen voor te zijn: 24/28 palen zijn nu beschikbaar 8)

[ Voor 4% gewijzigd door resusaapje op 23-06-2026 16:10 ]

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]


  • MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:52
True schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:57:
[...]


Ja dat is dat Midzomer-scherm (21/juni, langste dag). Ben allang blij dat de piepjes deze keer hetzelfde zijn en niet weer aangepast zijn zoals met Halloween 8)7 8)7
Edit: oh crap, ik ben geen MY27-rijder en jij weet natuurlijk wel wat dit is. :>
Kwam het door het Midzomer scherm dat mijn auto (MY26) plots begon te biepen als ik op stuurknoppen duw? Nu heb ik alle tonen bij aanraken toetsen uitgeschakeld, ik dacht dat dit al zo was en die instelling vanzelf terug aan was gegaan.

  • mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:23
VincentVisr schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:36:


Waar ik ook achter ben, de HUD is niet goed zichtbaar met een zonnebril op.. :(
Optie is om een goedkopere niet polariserende zonnebril te kopen. Het polariserende zorgt ervoor dat je reflectie (en dus de hud) minder goed ziet. Kantel je je gezicht maar eens wat naar links of rechts en je zal zien dat je hud dan beter zichtbaar is. Is niet een speciaal VW dingetje mijn tijdelijke BMW heeft dit ook.

  • bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:40
MacPoedel schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:22:
[...]

Kwam het door het Midzomer scherm dat mijn auto (MY26) plots begon te biepen als ik op stuurknoppen duw? Nu heb ik alle tonen bij aanraken toetsen uitgeschakeld, ik dacht dat dit al zo was en die instelling vanzelf terug aan was gegaan.
Ja, de geluidjes (voor drukken en swipen) zijn weer veranderd in het seizoensthema. Zal blij zijn wanneer dat weer voorbij is. Het zou leuk zijn als dat configureerbaar is (en wanneer die instelling dan niet gereset wordt bij elk nieuw seizoen).

  • DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 12:48
MacPoedel schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 07:48:
[...]


Pro Business Sport is een pakket dat VW in België aanbiedt. Komt met Black Style Pack, Pack Interior Plus (H&K audio, zetelventilatie, +- Interior StylePakket Plus in NL), Pack Design Plus (DCC, progressieve stuurbekrachtiging, +- Exterieur Pakket Plus in NL).

Normaal heeft die Bergen velgen maar hier is voor Hudsons met all seasons gekozen, moest ik ook van mijn werkgever.
Ik ben zelf aan het twijfelen tussen een ID.7 Tourer Pro S Business Premium of Sport (Belgische configurator).

Ik weet niet zeker of ik de verschillen helemaal begrijp tussen de twee. Is de "Sport" gewoon hetzelfde als de "Premium" aangekleed met "Pack Interior Plus" en "Pack Design Plus zonder panoramisch dak"? Ik zie in de specs ook een minimaal (verwaarloosbaar) verschil de Sport geraakt 5 kilometer verder. Niet dat het wat uitmaakt, maar ik wil de verschillen gewoon begrijpen.

Momenteel ben ik geneigd om naar de Sport te gaan, want die is goedkoper dan de Premium als je die aankleed met de voornoemde opties.

Algemene beschrijvingen op het internet verhelderen niet echt, vind ik:
  • Choose the Business Premium if your typical usage involves long highway commutes where you value maximum ride comfort and luxury features.
  • Choose the Business Sport if you prefer a sharper driving experience, tighter cornering control via the DCC adaptive suspension, and an aggressive road stance.
Ik verkies rijcomfort. Maar daar horen voor mij ook geventileerde stoelen bij (in Premium heb je hiervoor de bijkomende optie "Pack Interior Plus" nodig) en diverse zaken die in "Pack Design Plus" voegen voor mij ook zaken toe aan het rijcomfort (Geluidsisolerende beglazing, elektrisch inklapbare spiegels,...).

Dus de "Sport" lijkt me gewoon een meer aangeklede "Premium" te zijn, toch?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.


  • MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:52
DriesA schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:05:
[...]

Ik ben zelf aan het twijfelen tussen een ID.7 Tourer Pro S Business Premium of Sport (Belgische configurator).

Ik weet niet zeker of ik de verschillen helemaal begrijp tussen de twee. Is de "Sport" gewoon hetzelfde als de "Premium" aangekleed met "Pack Interior Plus" en "Pack Design Plus zonder panoramisch dak"? Ik zie in de specs ook een minimaal (verwaarloosbaar) verschil de Sport geraakt 5 kilometer verder. Niet dat het wat uitmaakt, maar ik wil de verschillen gewoon begrijpen.

Momenteel ben ik geneigd om naar de Sport te gaan, want die is goedkoper dan de Premium als je die aankleed met de voornoemde opties.

Algemene beschrijvingen op het internet verhelderen niet echt, vind ik:
  • Choose the Business Premium if your typical usage involves long highway commutes where you value maximum ride comfort and luxury features.
  • Choose the Business Sport if you prefer a sharper driving experience, tighter cornering control via the DCC adaptive suspension, and an aggressive road stance.
Ik verkies rijcomfort. Maar daar horen voor mij ook geventileerde stoelen bij (in Premium heb je hiervoor de bijkomende optie "Pack Interior Plus" nodig) en diverse zaken die in "Pack Design Plus" voegen voor mij ook zaken toe aan het rijcomfort (Geluidsisolerende beglazing, elektrisch inklapbare spiegels,...).

Dus de "Sport" lijkt me gewoon een meer aangeklede "Premium" te zijn, toch?
Ja zo te zien is de Business "Sport" nu een Business Premium met Pack Interior Plus, Pack Design Plus zonder panoramisch dak (kan nog wel bijgenomen worden) en Black Style pack.

De Business Sport komt nu standaard niet meer met zwarte velgen, dat was bij mij nog wel.

De garage had voor mij eerst een Business Premium voorgesteld met Pack Interior Plus en Pack Design Plus omdat ik niet echt de zwarte elementen moest hebben. Achteraf heb ik dan gezien dat de Business Sport goedkoper uit kwam en ik er dan de zwarte elementen bij kreeg. Misschien had ik eerst niet gevraagd achter het interieurpakket omdat ik normaal de "merk" speakers niet neem, maar na testrit met de gewone speakers (zonder subwoofer) wou ik dat pakket dan toch liever wel. En door de Sport variant te nemen had ik nog wat budget over voor het Protection pack :) (misschien was het verschil nog meer).

  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
Helsie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:55:
Overigens, iemand zei hier eerder iets over de OK-knop op het stuur. Ik heb opgezocht waar die voor is: je kunt er meldingen mee sluiten in de HUD/het display achter het stuur. Weten we dat ook weer. :-)
🫶

Dat was ik. In 73.000 km alleen nog nooit een melding in de HUD gehad.

Catch my drift?


  • pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Heeft iemand die de wagen al heeft al kunnen ontdekken of je echt de interieur camera kan gebruiken om als alternatief voor je S-pin te dienen? Dus inloggen door te gaan zitten en vooruit te kijken. Zo staat het in de handleiding namelijk. Heb overigens nog geen foto gezien waarop de camera zichtbaar is, dus wie weet is hij er niet eens 🫣

[ Voor 8% gewijzigd door pc-freakz op 23-06-2026 18:55 ]

SFE Enyaq Tips & Handleidingen


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pc-freakz schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:55:
Heeft iemand die de wagen al heeft al kunnen ontdekken of je echt de interieur camera kan gebruiken om als alternatief voor je S-pin te dienen? Dus inloggen door te gaan zitten en vooruit te kijken. Zo staat het in de handleiding namelijk. Heb overigens nog geen foto gezien waarop de camera zichtbaar is, dus wie weet is hij er niet eens 🫣
Ik heb die optie zeker niet, zit wel in de telefoon app. 😉

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DaMenaz schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:50:
[...]

🫶

Dat was ik. In 73.000 km alleen nog nooit een melding in de HUD gehad.
Wel onderin, neem ik aan?

  • I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:55
Onze ID7 ging altijd netjes op slot bij het weg lopen. Piept netjes als een deur open staat.

Echter de laatste dagen gaat hij niet op slot maar piept wel. Hij registreert wel dat ik weg loop, maar gaat niet op slot. Ramen en deuren zijn allemaal dicht. Iemand tips wat ik kan proberen?

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
I-King schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:11:
Onze ID7 ging altijd netjes op slot bij het weg lopen. Piept netjes als een deur open staat.

Echter de laatste dagen gaat hij niet op slot maar piept wel. Hij registreert wel dat ik weg loop, maar gaat niet op slot. Ramen en deuren zijn allemaal dicht. Iemand tips wat ik kan proberen?
Als alles dicht is, dan is een sleutel in de auto ook een reden om niet te vergrendelen... Maar dat zou je wel merken denk ik, een sleutel in de auto. Andere optie is dat de kofferbakklep of laadklep niet goed sluit. Ik zie dat het ook nog de motorkap kan zijn (met een slecht contact).

[ Voor 10% gewijzigd door Helsie op 23-06-2026 23:33 ]


  • I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:55
Het was idd de reserve sleutel die erin was blijven liggen. Die waren we idd al een paar dagen aan het zoeken. 8)7 Bedankt!

  • AON
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 24-06 07:31

AON

Sinds vorige week rij ik een ID.7. Het is met nog niet gelukt de VW app te gebruiken en mijzelf als hoofdgebruiker te registeren. Bij het afleveren lukte het al niet en nu nog steeds niet. Na het scannen van de QR Code met het chassisnummer, blijft het blijft de app op een wit/beige scherm hangen. Ik heb inmiddels in de auto daardoor wel verschillende gebruikers aangemaakt zie ik, maar mij als hoofdgebruiker icm de app lukt niet. Iemand ook deze ervaring en/of tips hoe op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door AON op 24-06-2026 07:31 ]


  • Jimmy80
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 18:05
MacPoedel schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:35:
[...]

Ja zo te zien is de Business "Sport" nu een Business Premium met Pack Interior Plus, Pack Design Plus zonder panoramisch dak (kan nog wel bijgenomen worden) en Black Style pack.

De Business Sport komt nu standaard niet meer met zwarte velgen, dat was bij mij nog wel.

De garage had voor mij eerst een Business Premium voorgesteld met Pack Interior Plus en Pack Design Plus omdat ik niet echt de zwarte elementen moest hebben. Achteraf heb ik dan gezien dat de Business Sport goedkoper uit kwam en ik er dan de zwarte elementen bij kreeg. Misschien had ik eerst niet gevraagd achter het interieurpakket omdat ik normaal de "merk" speakers niet neem, maar na testrit met de gewone speakers (zonder subwoofer) wou ik dat pakket dan toch liever wel. En door de Sport variant te nemen had ik nog wat budget over voor het Protection pack :) (misschien was het verschil nog meer).
Klopt helemaal. Ik heb vrijdag mijn MY2026 Pro S business sport in ontvangst genomen. Is een leasewagen en de Sport was opmerkelijk goedkoper in de lease in vergelijking met een business premium met de aparte pakketten. Bij mijn weten heeft de sport geen opties die je niet kan toevoegen aan de business premium. Dus sport = business premium met 2 pakketten, maar sport is gunstiger in lease.

  • Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 17:01
Vanochtend continu 130km/u kunnen rijden de 268km naar het noorden, nu met een gemiddeld verbruik van 17,9kWh/100km. In de winter is dat ~21kW/h......... dus 15% verschil winter/zomer.

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
AON schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:31:
Sinds vorige week rij ik een ID.7. Het is met nog niet gelukt de VW app te gebruiken en mijzelf als hoofdgebruiker te registeren. Bij het afleveren lukte het al niet en nu nog steeds niet. Na het scannen van de QR Code met het chassisnummer, blijft het blijft de app op een wit/beige scherm hangen. Ik heb inmiddels in de auto daardoor wel verschillende gebruikers aangemaakt zie ik, maar mij als hoofdgebruiker icm de app lukt niet. Iemand ook deze ervaring en/of tips hoe op te lossen?
Ik heb zelf mijn profiel eerst aangemaakt op volkswagen.nl en daarna pas apart de auto gekoppeld (en heb Android). Weet niet wat jouw aanmaak volgorde is? En of je op je thuis wifi zit als je het probeert en daar wellicht dingen geblokkeerd worden (bijv door pi-hole oid)? Dan zou wifi uitschakelen en 5G op je telefoon een extra stap zijn om de kans te vergroten.

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jimmy80 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:45:
[...]

Klopt helemaal. Ik heb vrijdag mijn MY2026 Pro S business sport in ontvangst genomen. Is een leasewagen en de Sport was opmerkelijk goedkoper in de lease in vergelijking met een business premium met de aparte pakketten. Bij mijn weten heeft de sport geen opties die je niet kan toevoegen aan de business premium. Dus sport = business premium met 2 pakketten, maar sport is gunstiger in lease.
Ik blijf de gemengde uitlevering van MY26 en MY27 wel apart vinden. Dan zijn er toch auto's die echt lang op transport hebben moeten wachten?

  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
I-King schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:11:
Piept netjes als een deur open staat.
Ook bij een deur? Bij mij alleen als de achterklep open staat. Wat superirritant is als je aan het laden/lossen bent.

Catch my drift?


  • True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:32:
[...]

Ook bij een deur? Bij mij alleen als de achterklep open staat. Wat superirritant is als je aan het laden/lossen bent.
Kun je gewoon uitschakelen hè.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente


  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
True schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:33:
[...]


Kun je gewoon uitschakelen hè.
Ongetwijfeld. :)

Catch my drift?


  • VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Vanochtend wat zitten puzzelen in de Ionity-app waar je gemakkelijk je route kunt plannen, batterij capaciteiten in kunt geven en op je route geeft deze dan aan waar je onderweg kunt laden en hoe lang je daar ongeveer staat. Maar ook de aantal laadpalen beschikbaar, wat voor laadcapaciteit wordt aangeraden voordat je weer doorrijd en de kosten ervan.

Wij rijden naar Oostenrijk over een aantal weekjes, dus ik was even aan het puzzelen. Via de Ionity app zet je de route gemakkelijk over naar Google Maps waarmee ik veelal in de auto zal rijden. Wellicht een tip :)

If you’re in control, you’re not going fast enough.


  • Felix098797
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 19:49
Eindelijk gebeld door Waalwijk. Vanuit de ‘locale’ dealer 0.0 vernomen tijdens het proces en tevens werkte de Van Mossel app ook niet naar behoren.

Besteld op 26/02 en aflverdatum 03/07.

ook niet meer vernomen dat ik een MY2027 zou krijgen in de tussentijd. Want namelijk een ‘26 variant besteld. Dit is natuurlijk prima maar de communicatie laat te wensen over. Na gebeld te zijn door Waalwijk, nog contact gehad mer de lokale Van Mossel dealer maar zij wisten nog niet wanneer de auto zou komen en tevens konden ze nog niet vertellen of het een MY2027 zou zijn. Nogal wat verbeteringen te maken.

iemand anders ook dergelijke ervaring? Tevens is de termijn van bestellen t/m leveren ook wat aan de lange kant als ik andere tijdlijnen hier moet geloven. Ook geen idee waarom er vertraging was. Kwam hier pas achter nadat mijn initiele keverdatum was verstreken - toen toch maar even naar Waalwijk direct gebeld.

Ach, nog een weekje wachten en dan hebben we hem. Net op tijd voor de trip naar de Dolomieten!

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Felix098797 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:00:
Eindelijk gebeld door Waalwijk. Vanuit de ‘locale’ dealer 0.0 vernomen tijdens het proces en tevens werkte de Van Mossel app ook niet naar behoren.

Besteld op 26/02 en aflverdatum 03/07.

ook niet meer vernomen dat ik een MY2027 zou krijgen in de tussentijd. Want namelijk een ‘26 variant besteld. Dit is natuurlijk prima maar de communicatie laat te wensen over. Na gebeld te zijn door Waalwijk, nog contact gehad mer de lokale Van Mossel dealer maar zij wisten nog niet wanneer de auto zou komen en tevens konden ze nog niet vertellen of het een MY2027 zou zijn. Nogal wat verbeteringen te maken.

iemand anders ook dergelijke ervaring? Tevens is de termijn van bestellen t/m leveren ook wat aan de lange kant als ik andere tijdlijnen hier moet geloven. Ook geen idee waarom er vertraging was. Kwam hier pas achter nadat mijn initiele keverdatum was verstreken - toen toch maar even naar Waalwijk direct gebeld.

Ach, nog een weekje wachten en dan hebben we hem. Net op tijd voor de trip naar de Dolomieten!
Echt heel raar, om meerdere redenen:
  • Doorlooptijd is inderdaad bizar lang. Ik heb ruim een maand later besteld en de auto 2 weken eerder (maar: ik heb wellicht geluk gehad in de 'transport achterstand inloop')
  • Als je nu een afleverdatum hebt, moeten ze zeker je VIN weten en daaraan kun je zelf zien welk MY het is.
  • Geen communicatie van de dealer is sowieso niet best.

  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
VincentVisr schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:54:
Vanochtend wat zitten puzzelen in de Ionity-app waar je gemakkelijk je route kunt plannen, batterij capaciteiten in kunt geven en op je route geeft deze dan aan waar je onderweg kunt laden en hoe lang je daar ongeveer staat. Maar ook de aantal laadpalen beschikbaar, wat voor laadcapaciteit wordt aangeraden voordat je weer doorrijd en de kosten ervan.

Wij rijden naar Oostenrijk over een aantal weekjes, dus ik was even aan het puzzelen. Via de Ionity app zet je de route gemakkelijk over naar Google Maps waarmee ik veelal in de auto zal rijden. Wellicht een tip :)
Vorig jaar ook de Ionity-app gebruikt voor Oostenrijk (met maandabonnement). Daarna wel de laadstops in de VW-navi gezet ivm het automatisch preconditioneren. Voordeel is dat je dan zeker weet dat je voor een scherp tarief kan laden. Nadeel is dat je dan de flexibiliteit kwijt bent als de stops als harde doelen worden ingegeven.

Hoorde dat onze laadpassen binnenkort van nationaal naar Europa worden omgezet, dus is dat ook meteen opgelost. :)

Catch my drift?


  • Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:50
Voor de lange wachters, wanneer loopt het huidige leasecontract af? Ik heb mijn auto in februari besteld met de mededeling niet leveren voor 4 juli ivm expiratiedatum leasecontract. Op 15 mei heb ik een definitieve productieweek ontvangen. Dealer vertelde me dat pon rekening houdt met expiratiedatum van leasecontracten bij het bestellen van auto’s bij de fabriek.

  • Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-06 16:44
Felix098797 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:00:
Eindelijk gebeld door Waalwijk. Vanuit de ‘locale’ dealer 0.0 vernomen tijdens het proces en tevens werkte de Van Mossel app ook niet naar behoren.

Besteld op 26/02 en aflverdatum 03/07.

ook niet meer vernomen dat ik een MY2027 zou krijgen in de tussentijd. Want namelijk een ‘26 variant besteld. Dit is natuurlijk prima maar de communicatie laat te wensen over. Na gebeld te zijn door Waalwijk, nog contact gehad mer de lokale Van Mossel dealer maar zij wisten nog niet wanneer de auto zou komen en tevens konden ze nog niet vertellen of het een MY2027 zou zijn. Nogal wat verbeteringen te maken.

iemand anders ook dergelijke ervaring? Tevens is de termijn van bestellen t/m leveren ook wat aan de lange kant als ik andere tijdlijnen hier moet geloven. Ook geen idee waarom er vertraging was. Kwam hier pas achter nadat mijn initiele keverdatum was verstreken - toen toch maar even naar Waalwijk direct gebeld.

Ach, nog een weekje wachten en dan hebben we hem. Net op tijd voor de trip naar de Dolomieten!
Hier (BE) ook amper feedback van dealer (A&M Groep) en leasemaatschappij (KBC). Heb enkel door zelf veelvuldig te bellen volgend tijdsschema kunnen reconstrueren:
  • 2 januari: wagen besteld bij dealer
  • 23 april: wagen zou geproduceerd zijn en klaar staan voor transport
  • 1 juni: wagen zou in Brussel staan en "vrijgegeven" zijn om naar dealer vervoerd te worden
  • 8 juni: mail van KBC: vermoedelijke leverdatum 16 juni. hierbij gevraagd om VIN en gekregen (MY2026 zoals verwacht ;( )
  • 22 juni: dealer gebeld en deze zegt te wachten op KBC
Ik vermoed dus dat het juli gaat worden en ik dus 6 maanden in totaal heb moeten wachten. Begrijp dus de verschillen in levertermijnen hier ook niet.

Heb trouwens (ongeduldig als ik ben) de app wel al geinstalleerd en de VIN proberen koppelen, maar krijg na alle stappen "We're sorry. Something is not working properly." Ik hoop maar dat ik mijn levering niet bemoeilijkt heb. ;)
Skoelat schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:38:
Voor de lange wachters, wanneer loopt het huidige leasecontract af? Ik heb mijn auto in februari besteld met de mededeling niet leveren voor 4 juli ivm expiratiedatum leasecontract. Op 15 mei heb ik een definitieve productieweek ontvangen. Dealer vertelde me dat pon rekening houdt met expiratiedatum van leasecontracten bij het bestellen van auto’s bij de fabriek.
Mijn leasecontract liep af op 21 april, is gewoon verlengd door bedrijf/leasemaatschappij.

[ Voor 11% gewijzigd door Kiff op 24-06-2026 11:40 ]


  • Felix098797
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 19:49
Helsie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:04:
[...]

Echt heel raar, om meerdere redenen:
  • Doorlooptijd is inderdaad bizar lang. Ik heb ruim een maand later besteld en de auto 2 weken eerder (maar: ik heb wellicht geluk gehad in de 'transport achterstand inloop')
  • Als je nu een afleverdatum hebt, moeten ze zeker je VIN weten en daaraan kun je zelf zien welk MY het is.
  • Geen communicatie van de dealer is sowieso niet best.
Idd heel raar.

Ik kan dus niets zelf zien in de Van Mossel app. Staat nog steeds dat de auto nog niet in NL is maar de auto is er al ruim een week.

scheelt dat het een leasebak is maar je zou maar €60k hebben neergelegd en dan zou behandeld worden.

Overall niet best maar kijk er wel naar uit.

  • RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-06 16:57
Felix098797 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:00:
Eindelijk gebeld door Waalwijk. Vanuit de ‘locale’ dealer 0.0 vernomen tijdens het proces en tevens werkte de Van Mossel app ook niet naar behoren.

Besteld op 26/02 en aflverdatum 03/07.

ook niet meer vernomen dat ik een MY2027 zou krijgen in de tussentijd. Want namelijk een ‘26 variant besteld. Dit is natuurlijk prima maar de communicatie laat te wensen over. Na gebeld te zijn door Waalwijk, nog contact gehad mer de lokale Van Mossel dealer maar zij wisten nog niet wanneer de auto zou komen en tevens konden ze nog niet vertellen of het een MY2027 zou zijn. Nogal wat verbeteringen te maken.

iemand anders ook dergelijke ervaring? Tevens is de termijn van bestellen t/m leveren ook wat aan de lange kant als ik andere tijdlijnen hier moet geloven. Ook geen idee waarom er vertraging was. Kwam hier pas achter nadat mijn initiele keverdatum was verstreken - toen toch maar even naar Waalwijk direct gebeld.

Ach, nog een weekje wachten en dan hebben we hem. Net op tijd voor de trip naar de Dolomieten!
Geen communicatie is natuurlijk niet fijn. Ik heb zelf de ervaring bij VM dat de dealer er alleen maar 'op papier' is. Contact en aflevering liepen via een soort centrale afleverafdeling, en de aflevering gebeurde op het VM HQ in Waalwijk. Overigens was het (mail)contact met die afdeling goed, en kreeg ik zaken als VIN na vragen meteen opgestuurd.

  • Felix098797
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 19:49
Skoelat schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:38:
Voor de lange wachters, wanneer loopt het huidige leasecontract af? Ik heb mijn auto in februari besteld met de mededeling niet leveren voor 4 juli ivm expiratiedatum leasecontract. Op 15 mei heb ik een definitieve productieweek ontvangen. Dealer vertelde me dat pon rekening houdt met expiratiedatum van leasecontracten bij het bestellen van auto’s bij de fabriek.
Ah okay. Dan vind ik het nog vreemder. Heb geen aflopend leasecontract met hen. Rij nu een auto vd zaak op buitenlands kenteken…

  • RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-06 16:57
Felix098797 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:42:
[...]

Idd heel raar.

Ik kan dus niets zelf zien in de Van Mossel app. Staat nog steeds dat de auto nog niet in NL is maar de auto is er al ruim een week.

scheelt dat het een leasebak is maar je zou maar €60k hebben neergelegd en dan zou behandeld worden.

Overall niet best maar kijk er wel naar uit.
Dit herken ik wel. De app gaf bij mij nog steeds 'wordt binnenkort geleverd' aan, terwijl ik de auto al had. Het zal wel afhankelijk zijn van een bepaalde status in hun systeem die niet goed bijgewerkt wordt. Sowieso is de app verder vrij basic, dus je mist er verder niets aan.

  • Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:50
Felix098797 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:46:
[...]

Ah okay. Dan vind ik het nog vreemder. Heb geen aflopend leasecontract met hen. Rij nu een auto vd zaak op buitenlands kenteken…
Dat is inderdaad raar. Waren er opties besteld waar restricties (langere levertijd) op zaten? Als je wijs wil doen kun je de verkoper vragen naar het levertijden info bulletin. Hierin staan per bestelweek de productieweek, restricties en transporttijd. Weet alleen dat dit in Nederland gecommuniceerd wordt vanuit pon naar dealers.

  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:34

-tom-562

Oliesjeik

Felix098797 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:42:
[...]

Idd heel raar.

Ik kan dus niets zelf zien in de Van Mossel app. Staat nog steeds dat de auto nog niet in NL is maar de auto is er al ruim een week.

scheelt dat het een leasebak is maar je zou maar €60k hebben neergelegd en dan zou behandeld worden.

Overall niet best maar kijk er wel naar uit.
Van Mossel gonna Van Mossel? Lees anders eens wat dingen/ervaringen over Van Mossel in een van de MG topics :+ Ik had hiervoor een MG (en dus VM), maar de lokale VW dealer (Huiskes-Kokkeler) is echt een verademing wat dat betreft

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:59
Mijn ID.7 lijkt last te hebben van de warmte. Afgelopen donderdag een noodstop bij de uitrit van de parkeergarage. Ik dacht eerst dat ik ergens tegenop was geknald, zo abrupt stond ik stil. Toen ik vervolgens een parkeervak in wilde draaien om de eventuele schade te bekijken besloot de auto me te trakteren op nóg een noodstop.

Frappant detail: ben deze parkeergarage al talloze keren in- en uitgereden zonder dat de auto ergens op aansloeg. Dag later was er niets aan de hand.

Daarnaast had de auto wat moeite met op slot gaan. Bij het weglopen, met de sleutel in de zak, ging de auto piepen. Dat doet ie normaliter als er een deur open is, maar alle deuren zaten dicht. Met een druk op de vergrendelknop ging de auto vervolgens wel op slot. Dit heeft zichzelf na een aantal dagen weer opgelost, maar het blijft vreemd.

Het enige positieve van de extreme hitte: hij is errug zuinig. Sinds dit warme weer scoor ik met vrijwel alleen snelweg (100km/h weliswaar) rond of onder de 14kWh/100km.

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Felix098797 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:42:
[...]

Idd heel raar.

Ik kan dus niets zelf zien in de Van Mossel app. Staat nog steeds dat de auto nog niet in NL is maar de auto is er al ruim een week.

scheelt dat het een leasebak is maar je zou maar €60k hebben neergelegd en dan zou behandeld worden.

Overall niet best maar kijk er wel naar uit.
Tsja, ik wil geen dealers bashen, maar deze kan ik niet laten. De reactie van de Van Mossel-VW-verkoper (Tilburg) toen ie mijn deal verloren had aan een ander was dermate triest dat ik zelfs mijn onderhoud daar niet meer wil laten doen.

  • Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:05
Hier in Frankrijk houd de id.7 zich erg goed in de hitte tot 40+ van afgelopen dagen. Zelfs wat verdere tripjes gemaakt om van de airco te genieten aangezien ons huisje er geen heeft. Tja gemiddeld 23 graden hier in Bretagne, rond deze tijd normaal gesproken.. Anyhow zelfs de TA doet het goed hier op de wegen en buitenwegen, wat een verschil met die suggestie stroken in Nederland die alles in de war gooit..
Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1