MacPoedel schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 07:48:
[...]
Pro Business Sport is een pakket dat VW in België aanbiedt. Komt met Black Style Pack, Pack Interior Plus (H&K audio, zetelventilatie, +- Interior StylePakket Plus in NL), Pack Design Plus (DCC, progressieve stuurbekrachtiging, +- Exterieur Pakket Plus in NL).
Normaal heeft die Bergen velgen maar hier is voor Hudsons met all seasons gekozen, moest ik ook van mijn werkgever.
Ik ben zelf aan het twijfelen tussen een ID.7 Tourer Pro S Business Premium of Sport (
Belgische configurator).
Ik weet niet zeker of ik de verschillen helemaal begrijp tussen de twee. Is de "Sport" gewoon hetzelfde als de "Premium" aangekleed met "Pack Interior Plus" en "Pack Design Plus zonder panoramisch dak"? Ik zie in de specs ook een minimaal (verwaarloosbaar) verschil de Sport geraakt 5 kilometer verder. Niet dat het wat uitmaakt, maar ik wil de verschillen gewoon begrijpen.
Momenteel ben ik geneigd om naar de Sport te gaan, want die is goedkoper dan de Premium als je die aankleed met de voornoemde opties.
Algemene beschrijvingen op het internet verhelderen niet echt, vind ik:
- Choose the Business Premium if your typical usage involves long highway commutes where you value maximum ride comfort and luxury features.
- Choose the Business Sport if you prefer a sharper driving experience, tighter cornering control via the DCC adaptive suspension, and an aggressive road stance.
Ik verkies rijcomfort. Maar daar horen voor mij ook geventileerde stoelen bij (in Premium heb je hiervoor de bijkomende optie "Pack Interior Plus" nodig) en diverse zaken die in "Pack Design Plus" voegen voor mij ook zaken toe aan het rijcomfort (Geluidsisolerende beglazing, elektrisch inklapbare spiegels,...).
Dus de "Sport" lijkt me gewoon een meer aangeklede "Premium" te zijn, toch?
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.