• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:04

MLLL

Palm Treo 650

TJgeelen schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 22:08:
Aan het voorbereiden op camping vakantie met de id7 tourer. Iemand tips voor hoe om te gaan met laden op de camping? Kabeltje kopen en laden bij de plek, hopen/regelen dat je bij de receptie kan laden of gewoon onderweg doen bij boodschappen en sightseeing?

vrouwlief is bang om op een kleine camping in middle of nowhere terecht te komen en niet makkelijk zouden kunnen laden.
Klein stroomaggregaat meenemen.

Kun je laden wanneer je wil.

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Richard84 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:44:
[...]

Wanneer is deze geproduceerd? Hij zou toch al lang onderweg moeten zijn zou je denken.
Uiterlijk week 26 moeten alle backorders in Nederland zijn,was de info die ik kreeg.

  • Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:25
RandomNick schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:45:
Sinds een paar weken word ik gebombardeerd met de onderste melding als ik 'uitgesteld laden' heb ingesteld en de tijd om te gaan laden is nog niet aangebroken. Als de tijd er is gaat de auto overigens wel gewoon netjes laden. Iemand een idee of ik ergens wellicht een conflicterende instelling over het hoofd zie? Kan het zelf niet vinden.

[Afbeelding]
Ik krijg die melding ook. Niet zo vaak als jij, maar als ik de wagen aansluit aan mijn laadpaal die op zonneladen staat krijg ik steeds die melding als er op dat moment nog niet voldoende zonnestroom beschikbaar is om het laden te starten. Net zoals bij jouw start hij overigens wel netjes vanaf de zonnepanelen voldoende produceren.

  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
TJgeelen schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 22:08:
Aan het voorbereiden op camping vakantie met de id7 tourer. Iemand tips voor hoe om te gaan met laden op de camping? Kabeltje kopen en laden bij de plek, hopen/regelen dat je bij de receptie kan laden of gewoon onderweg doen bij boodschappen en sightseeing?

vrouwlief is bang om op een kleine camping in middle of nowhere terecht te komen en niet makkelijk zouden kunnen laden.
offtopic:
Nooit op de campingplek laden. Dat is behoorlijk asociaal in mijn optiek. Het schiet niet op voor jouw auto, maar trekt wel een zware wissel op de faciliteiten van de camping. Campingeigenaren zijn er ook absoluut niet blij mee.

Wat je zegt, onderweg is er vaak genoeg beschikbaar. Een snellader bij de supermarkt, een openbare paal, etc.
Met MY27 ID.7 kun je overigens wel andersom: off-grid kamperen, gezien ie 16A V2L heeft :D Daar ben ik stiekem wel een beetje jaloers op. Zo viel deze meivakantie de campingstroom er regelmatig af. Ik had toen graag wat uit de auto gehaald...

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Alleen een beetje jammer dat de dealer niet vooraf wist dat het MY27 werd. Nu heb ik die ingebouwde WCD (199 euro) niet in de kofferbak...

SFE Enyaq Tips & Handleidingen


  • pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Zijn er ID.7 berijders die (aftermarket) beschermfolie op de achterbumper (op de laaddrempel zeg maar) dan wel op de dorpels hebben? Zie dat VW die ook origineel heeft, voor 65 euro...

SFE Enyaq Tips & Handleidingen


  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
pc-freakz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:31:
Alleen een beetje jammer dat de dealer niet vooraf wist dat het MY27 werd. Nu heb ik die ingebouwde WCD (199 euro) niet in de kofferbak...
In de kofferbak? V2L is met een adapter in de laadpoort. Kun jij ook gebruik van maken als je een MY27 hebt/krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door JanHenk op 17-06-2026 09:40 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
pc-freakz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:34:
Zijn er ID.7 berijders die (aftermarket) beschermfolie op de achterbumper (op de laaddrempel zeg maar) dan wel op de dorpels hebben? Zie dat VW die ook origineel heeft, voor 65 euro...
Ik had dit op m’n Octavia HB. Strip beschermt de lak tegen krassen, maar vond de strip zelf ook weer lelijk. Dus nu met de ID.7 voorzichtig doen en anders hebben we de DAP.

Catch my drift?


  • SndR.7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-06 16:58
Wij hebben onze ID.7 Tourer in de laatste week van Februari besteld.

De productie was in week 18 en leverweek zou week 26 zijn, al vanaf het begin dat de auto besteld is, is de leverweek niet echt veranderd. Even was er sprake dat die wel snel naar NL zou komen na productie, en de leverweek een stuk naar voren zou schuiven. Later kreeg ik te horen dat door de software update de leverdatum toch weer richting week 26 zou gaan.

(Moet wel zeggen dat wij nog een last minute wijziging hebben gedaan (van 19' naar 20' velgen) maar dit was nog ruim voor de productiedatum.)

Vorige week nog even gebeld, toen was er nog weinig nieuws te melden.

Heb trouwens nooit een honeymoon link gehad helaas :'(

[ Voor 11% gewijzigd door SndR.7 op 17-06-2026 12:07 ]


  • resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:57

resusaapje

h less

Speciale actie: Connect+ van €259 voor €219. Nog maar 14 dagen geldig! :o

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]


  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
resusaapje schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:45:
Speciale actie: Connect+ van €259 voor €219. Nog maar 14 dagen geldig! :o
Abonnement gaat in na afloop huidige 2 jaar toch?

Catch my drift?


  • RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
pc-freakz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:34:
Zijn er ID.7 berijders die (aftermarket) beschermfolie op de achterbumper (op de laaddrempel zeg maar) dan wel op de dorpels hebben? Zie dat VW die ook origineel heeft, voor 65 euro...
Ja, heb ik. Echter niet van VW zelf.

Details: RandomNick in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

  • resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:57

resusaapje

h less

DaMenaz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:47:
[...]

Abonnement gaat in na afloop huidige 2 jaar toch?
Dat is de aanname die ik nergens bevestigd zie. Probeer jij het aub uit en laat je het hier weten?

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]


  • True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:47:
[...]

Abonnement gaat in na afloop huidige 2 jaar toch?
Lijkt mij wel, de mail van VW stelt:
"Goed om te weten: Je nieuwe licentie gaat pas in na het verlopen van de bestaande, zo kun je de diensten naadloos blijven gebruiken zonder een dag te verliezen."

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente


  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
resusaapje schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:51:
[...]

Dat is de aanname die ik nergens bevestigd zie. Probeer jij het aub uit en laat je het hier weten?
Ik durf dat wel :+

Helaas is de VW shop (website) enorm traag en klapt die er steeds uit.


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxFg7FNguAqEPLIkhNkizVaBzlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rHU4NUWux0a7qSx1JOz4NAD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door DaMenaz op 17-06-2026 15:19 ]

Catch my drift?


  • VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Levering van de ID7 een paar dagen uitgesteld vanwege ontbreken CVO... helaas pindakaas.

Klein weekje extra wachten.

If you’re in control, you’re not going fast enough.


  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
resusaapje schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:51:
[...]

Dat is de aanname die ik nergens bevestigd zie. Probeer jij het aub uit en laat je het hier weten?
Pfff, de Connect Shop is net zo buggy als de Spotify app. Zowel in de auto, op de telefoon als via de laptop. Na tig foutmeldingen blijft hij hangen in het scherm met persoonsgegevens.

Probeer het later nog wel.

Edit: met veel pijn en moeite eindelijk gelukt. 2 jaar sluit aan als de huidige 2 jaar is afgelopen. Zie wel dat Connected Travel Assist nog een keer apart moet worden afgerekend voor € 60,90 (1 jaar).


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbH4NaryRZ3kUlA6nMzCIiP2GDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZNCK6WagwSIrGhCstkjWwMN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYOME1nX-TO5BZTFdttry-RzyjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDpwd1CjcuIiX7FYCEVI9O6A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door DaMenaz op 17-06-2026 16:08 ]

Catch my drift?


  • The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:35

The Legend

*Plop*

Mijn auto (juli 24) staat nu bij de dealer voor de HV-recall. Eerste terugkoppeling is dat er een celmodule wordt vervangen, pack weer opgebouwd, spanning gebalanceerd en getest en dan is de vraag of er nog een cel ‘uitvalt’ of niet (zoiets).

Ik ben toch malle pietje niet!


  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
Kunnen ze meteen een paar cellen bijplaatsen. 100 kWh-uitvoering.

Catch my drift?


  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
Wat was ook alweer de toegevoegde waarde van Plus?
Alle basisfuncties lijken wel in de normale connect te zitten.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
Puppetmaster schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:24:
Wat was ook alweer de toegevoegde waarde van Plus?
Alle basisfuncties lijken wel in de normale connect te zitten.
Weet niet wat sneller is. Jij die "vw connect plus" intikt in Google, of ik die een hele posting gaat schrijven. Weet wel wat mijn voorkeur is. :+

Catch my drift?


  • Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:39
Blommie01 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:26:
Ik heb helaas met mijn nr 900 nog steeds niets van de dealer vernomen.

Net maar weer een mailtje gestuurd. :-(
Reactie van de dealer:

Ze hebben geen flauw idee wanneer mijn auto komt... Ze geven aan pas iets meer te weten wanneer hij bij hun wordt afgeleverd. :X

  • Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Blommie01 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:40:
[...]

Reactie van de dealer:

Ze hebben geen flauw idee wanneer mijn auto komt... Ze geven aan pas iets meer te weten wanneer hij bij hun wordt afgeleverd. :X
Welke dealer? Klinkt vreemd je zou toch verwachten dat een belletje/mailtje wel ff zou moeten kunnen

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464


  • Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Puppetmaster schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:24:
Wat was ook alweer de toegevoegde waarde van Plus?
Alle basisfuncties lijken wel in de normale connect te zitten.
https://www.vwbedrijfswagens.nl/nl/digitale-diensten-en-apps/we-connect-voor-id-modellen/diensten.html

Als ik dit bekijk dan is vooral de toegevoegde waarde het kunnen klimatiseren en de online navigatie input van meerwaarde bij Plus. Als mijn link ook geldig is voor de ID7 dan valt het me tegen dat die twee functies in het Plus pakket vallen.

  • Maarten Koning
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:26
Blommie01 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:40:
[...]

Reactie van de dealer:

Ze hebben geen flauw idee wanneer mijn auto komt... Ze geven aan pas iets meer te weten wanneer hij bij hun wordt afgeleverd. :X
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Geen enkele indicatie.

  • Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:16
Nano2009 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 22:57:
Hier gaat het tot nu toe allemaal behoorlijk voortvarend.

8 mei: bestelling geplaatst

8 juni: verwachte start productie

4 juni: start productie

11 juni: auto is onderweg naar Nederland
Update: vandaag gebeld dat de auto in Nederland is en dat ik een afleverafspraak kan inplannen vanaf 1 juli! Dus vanaf bestelling tot uitlevering zit dan nog geen 2 maanden.

Ik vind het wel oprecht heel vervelend voor diegene hier die er een andere ervaring op nahouden en ben benieuwd waarom er zoveel verschil in zit..

  • pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
JanHenk schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:40:
[...]


In de kofferbak? V2L is met een adapter in de laadpoort. Kun jij ook gebruik van maken als je een MY27 hebt/krijgt.
Je hebt voor MY27 ook de optie tot een stopcontact 16A in de kofferbak. Zie VW configurator. Dat kost 199 euro en kan je dus ook gebruiken tijdens het rijden. Soort van V2L maar dan aan de binnenkant ;)
Maar goed, heb het nu ook (+/-200W) en maar een handvol keren gebruikt om wat "zwaarders" op te laden.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen


  • sidelo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-06 23:24
Nano2009 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:21:
[...]

Update: vandaag gebeld dat de auto in Nederland is en dat ik een afleverafspraak kan inplannen vanaf 1 juli! Dus vanaf bestelling tot uitlevering zit dan nog geen 2 maanden.

Ik vind het wel oprecht heel vervelend voor diegene hier die er een andere ervaring op nahouden en ben benieuwd waarom er zoveel verschil in zit..
Kan met opties te maken hebben ik weet nog toen ik mijn vorige auto bestelde de dealer aangaf toen ik 360 camera wilde de levertijd dan wel 2 maanden langer werd omdat die pas later op voorraad kwamen en dan ook pas weer in een latere productie run gemaakt gingen worden. Toen maar zonder genomen :)

  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
Homer-Simpson schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:49:
[...]
Als ik dit bekijk dan is vooral de toegevoegde waarde het kunnen klimatiseren en de online navigatie input van meerwaarde bij Plus. Als mijn link ook geldig is voor de ID7 dan valt het me tegen dat die twee functies in het Plus pakket vallen.
In de app lees ik vooral de online navigatie input.
Klimatiseren in de app is standaard connect.
Jammer dat de VW app geen screenshots toestaat.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Puppetmaster schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:58:
[...]

In de app lees ik vooral de online navigatie input.
Klimatiseren in de app is standaard connect.
Jammer dat de VW app geen screenshots toestaat.
Is een instelling:
Persoontje rechts onder -> app settings -> aan/uit

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente


  • WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Door het invullen van je VIN kun je zoals bekend hier je handleiding bekijken. Als je dan (op je mobiel) op het hamburgermenu naast de zoekbalk klilkt dan kun je onderin het scherm kiezen voor 'Digitale handleiding downloaden'. Via een desktop browser krijg ik die link niet te zien, enkel als ik het venster erg smal maak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5sLvqdP6tBjrASBv87GIO_fQxw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/p8SnZNwXRpgOT11KTKZrRcVo.png?f=user_large

Helaas geeft de link bij mij een foutmelding. Ik had graag de pdf versie gehad... Is het jullie al gelukt?

[ Voor 14% gewijzigd door WoC op 17-06-2026 22:22 ]


  • id72025
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 25-06 19:39
MLLL schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 04:45:
[...]

Klein stroomaggregaat meenemen.

Kun je laden wanneer je wil.
In de buurt laden, dan kun je weer een hele tijd vooruit, zoveel rijdt je toch niet als je op de camping staat?

  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
True schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:00:
[...]
Is een instelling:
Persoontje rechts onder -> app settings -> aan/uit
Thnx! :D

Dit is connect plus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2Ufv0v0eoA9_g88MULXIIU8vIw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fcLPDgEJO3tXGrkf6Asoo7nf.png?f=fotoalbum_large

Weet niet of ik daar €220 voor over heb voor 2 jaar. 🤔


Dit is connect (10 jaar gratis):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_ZiEBWYMWZ5W93bazH9IN_w1_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNPGP9x4OE5RWXKhNEIk4LFg.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ow40CG19s0VQHlAYVNAZoiFV-m8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNAWWuoU24BSfnfr3DiSp6xY.jpg?f=fotoalbum_large

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
WoC schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:18:
Door het invullen van je VIN kun je zoals bekend hier je handleiding bekijken. Als je dan (op je mobiel) op het hamburgermenu naast de zoekbalk klilkt dan kun je onderin het scherm kiezen voor 'Digitale handleiding downloaden'. Via een desktop browser krijg ik die link niet te zien, enkel als ik het venster erg smal maak.

[Afbeelding]

Helaas geeft de link bij mij een foutmelding. Ik had graag de pdf versie gehad... Is het jullie al gelukt?
Die digitale browse versie is verschrikkelijk en dan druk ik me nog zacht uit. Idem voor o.a. Skoda's al jaren. 5+ jaar terug was gewoon overal de PDF van beschikbaar. Die is tenminste bruikbaar (en doet het offline)... Maar helaas, ik krijg hier ook een download foutmelding. Sowieso zie ik de download knop alleen op mijn telefoon, die link geeft op de laptop overigens idem foutmelding.

Edit: als je het browser venster heel smal maakt krijg je de download knop te zien op een laptop/desktop. Niet dat het dan wel werkt... maar er zijn pdf's online te vinden (wel oud of verkeerde taal), dus het heeft een keer gewerkt.
Gezichtsherkenning

Als u uw gebruikersprofiel met de gezichtsherkenning beveiligt, wordt uw gebruikersprofiel automatisch in de auto geladen als u op de bestuurdersstoel gaat zitten.
  1. Om de gezichtsherkenning te activeren, S-PIN ingeven.

    De gezichtsherkenning wordt in de auto ingeleerd.
  2. Om de gegevens van de gezichtsherkenning te wissen, de gezichtsherkenning deactiveren.
Zodra de gezichtsherkenning door een aangemelde gebruiker als beveiliging is gekozen, wordt bij het begin van de rit het gezicht gescand.

De gegenereerde gegevens blijven in de auto en worden niet doorgestuurd.
Aldus die handige handleiding. Gezichtsherkenning!? :henk

[ Voor 29% gewijzigd door pc-freakz op 17-06-2026 23:23 ]

SFE Enyaq Tips & Handleidingen


  • Richard84
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 01:22
Ik heb net te horen gekregen dat wij de ID7 volgende week zaterdag af kunnen halen. Besteld op 7 mei en eind juni afgeleverd. Ik moet eerlijk zeggen dit is de kortste doorlooptijd die ik heb gehad bij het aanschaffen van een nieuwe auto.

Nu maar hopen dat hij niet vol met fouten in de software zit aangezien het een MY27 is ;-)

  • Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Richard84 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:44:
Ik heb net te horen gekregen dat wij de ID7 volgende week zaterdag af kunnen halen. Besteld op 7 mei en eind juni afgeleverd. Ik moet eerlijk zeggen dit is de kortste doorlooptijd die ik heb gehad bij het aanschaffen van een nieuwe auto.

Nu maar hopen dat hij niet vol met fouten in de software zit aangezien het een MY27 is ;-)
Misschien valse hoop maar omdat het op Android gebaseerd is maak ik me daar geen zorgen over! Ben wel erg benieuwd...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464


  • K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:59
Nutterd schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 14:34:
[...]

Misschien valse hoop maar omdat het op Android gebaseerd is maak ik me daar geen zorgen over! Ben wel erg benieuwd...
is het niet zo dat vw toch zelf voor de integratie met de onderdelen van de auto moet zorgen? dus communicatie naar alle modules zoals bijv. de airco etc. :?

  • Richard84
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 01:22
Leuk om even te kijken een review over de ID7 MY27. Hier kun je goed de vernieuwing zien en de nieuwe software.


YouTube: NEW! VOLKSWAGEN ID.7 UPDATE!! - Full Review!

  • Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:39
Nutterd schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 14:34:
[...]

Misschien valse hoop maar omdat het op Android gebaseerd is maak ik me daar geen zorgen over! Ben wel erg benieuwd...
Ik zou daar voorzichtig mee zijn... Ik heb ergens gelezen dat het nog op versie 13 is gebaseerd.

  • Felix098797
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 19:49
Hoooi,

wat een verhalen zeg over de levering. Helaas geen goede ervaring mee tot nu toe. Op 26/02 besteld en deze zou 26/05 binnenkomen. Helaas door onbekende reden vertraagd ennde verwachte leverdatum staat nu op 06/07. Ik mag hopen dat er niet nog een maand bij komt… ik wel er nog mee naar de Italiaanse Dolomieten. Besteld bij de Van Mossel dealer.

tevens geen flauw idee of ik de 2026 variant krijg of toch de 2027. Iemand enig idee? Origineel wel de 2026 besteld dus zou het raar vinden als het de 2027 variant is.

Kijk er wel naar uit. Betreft de tourer Pro met alle pakketten incl. H&K en excl. Panorama, en zwarte kleur met de Montreal velgen. Auto is dus helemaal ‘blacked out’, heb deze deze spec nog maar 1x zien rijden maar wat een auto zeg!!

  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
B&O ja?

Ik heb Herman Karton.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • Felix098797
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 19:49
Correctie H&K inderdaad haha…. Heb ik nu..

  • resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:57

resusaapje

h less

Felix098797 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:51:
Correctie H&K inderdaad haha…. Heb ik nu..
Heckler & Koch 8-)

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]


  • DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:43
Richard84 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:21:
Leuk om even te kijken een review over de ID7 MY27. Hier kun je goed de vernieuwing zien en de nieuwe software.


YouTube: NEW! VOLKSWAGEN ID.7 UPDATE!! - Full Review!
Knoppenstuur heeft ook de OK knop zie ik. Benieuwd of die nu wel een functie heeft.

Oogt wel ouderwets ineens. 😬

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 18-06-2026 23:06 ]

Catch my drift?


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vanmiddag de auto gehaald, ben enorm blij! De Android software is uitgebreid en consistent ontworpen. Helaas nog wat functies die niet werken (Phone key bijvoorbeeld) en in de app lukt het identificeren niet dat nodig is voor bepaalde functies. Daarnaast is de park Assist remote app ook niet te activeren, omdat ik de benodigde qr code niet in beeld kan toveren op het autoscherm. Maar goed, allemaal geen dealbreakers, echte first world problems. 😁

  • Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:22

Oceria

I've been in between....

BakkerM schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:10:

(…)

2.) Mijn heads-up display AR lijkt voor de helft te werken. Ik heb wel de snelheid, het verbruik en soms de route-begeleiding, maar bijvoorbeeld niet die rijstrookherkenning. Wat ze in dit filmpje laten zien (YouTube: Volkswagen ID.7 Augmented Reality Head up Display) dat heb ik allemaal niet / half. Zeker hetgeen op seconde 20 langskomt krijg ik niet in beeld. Heel soms een uitroepteken als een voorganger plots remt (lees: als ik te dicht op de voorganger kom). Alsof ik een optie/AR-scherm mis?

De auto staat al gepland voor onderhoud/reparatie over een maand, maar iemand al enig idee wat betreft punt 2?
Je kunt kiezen wat er in de hud wordt weergegeven:
Keuzemenu “Voertuig” > tabblad “Interieur” > functietoets “Head-up display”

Hier kun je de hud aanpassen naar wens. Volgens mij staan daar wat dingen uit bij jou.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...


  • id72025
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 25-06 19:39
Blommie01 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:16:
[...]

Ik zou daar voorzichtig mee zijn... Ik heb ergens gelezen dat het nog op versie 13 is gebaseerd.
Geen enkele bron

  • Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 17:01
DaMenaz schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 23:05:
[...]

Knoppenstuur heeft ook de OK knop zie ik. Benieuwd of die nu wel een functie heeft.

Oogt wel ouderwets ineens. 😬
Worden de vroegere versies ineens collector items vanwege de haptonomische knoppen :D waar ik overigens absoluut geen problemen (meer) mee heb. Eenmaal gewend, heb ik juist problemen als ik in de R5 van mijn vrouw rijd.

  • renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-06 11:50
Nano2009 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:21:
[...]

Update: vandaag gebeld dat de auto in Nederland is en dat ik een afleverafspraak kan inplannen vanaf 1 juli! Dus vanaf bestelling tot uitlevering zit dan nog geen 2 maanden.

Ik vind het wel oprecht heel vervelend voor diegene hier die er een andere ervaring op nahouden en ben benieuwd waarom er zoveel verschil in zit..
15 -04 : bestelling geplaatst wel met afspraak wacht op my27

8 juni: verwachte start productie

5 juni: start productie

18 juni: auto is onderweg naar Nederland

4 juli aflevering

Dealer had 15 id7 in bestelling waarvan die van mij een van de laatste was.

Alle eerder gebouwde id7's stonden nog op banking voor softwareupdate.

die van Mij tijdens productie al goede software dus heeft alle andere ingehaald.

  • The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:35

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:22:
Mijn auto (juli 24) staat nu bij de dealer voor de HV-recall. Eerste terugkoppeling is dat er een celmodule wordt vervangen, pack weer opgebouwd, spanning gebalanceerd en getest en dan is de vraag of er nog een cel ‘uitvalt’ of niet (zoiets).
Nou, mijn HV-accu wordt gereviseerd begrijp ik. 1 cell is vervangen, nu blijken er nog 3 ‘stuk’ dus die worden ook vervangen. Heb nog niet begrepen dat er leverproblemen zijn, cellen hopen ze vanmiddag binnen te krijgen. Heb alleen geen idee hoeveel cellen er precies in de accu zitten.

Ik heb overigens in de praktijk niks gemerkt van de kennelijke defecte cellen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Legend op 19-06-2026 08:51 ]

Ik ben toch malle pietje niet!


  • MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:52
Oceria schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 02:42:
[...]


Je kunt kiezen wat er in de hud wordt weergegeven:
Keuzemenu “Voertuig” > tabblad “Interieur” > functietoets “Head-up display”

Hier kun je de hud aanpassen naar wens. Volgens mij staan daar wat dingen uit bij jou.
Over de zaken die je in de HUD kunt kiezen, kleine irritatie van mij is dat je informatie over rijhulp en navigatie kunt uitschakelen, maar niet van verbruik en bereik tenzij je echt alles (behalve snelheid) uit zet met de VIEW knop. Ik begrijp dat ze dat bereik op zoveel mogelijk plekken willen tonen om range anxiety tegen te gaan, maar ik heb er op ritjes van 10-20 km geen behoefte aan. Voor mij was bereik tonen in instrumentenpaneel voldoende.

Dus nu rijd ik zoveel mogelijk met navigatie aan, omdat Travel Assist en D mode dan beter anticiperen, en omdat ik dan de batterij informatie in de HUD opzij kan zetten...

Andere irritatie is dat mijn telefoon (Pixel 9) regelmatig niet wilt laden omdat die Google Wallet opent op de draadloze lader en de auto dan denkt dat er een kaart ligt. Heeft niemand daar last van, of hebben de meesten contactloos betalen vanop lockscreen uit staan? Snelle foto omdat de boodschap ook weer weg gaat als ik telefoon weg haal. Er steken geen kaarten in het hoesje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HR2DDWvhLerZWOxrRegPJMh8AOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y90aEdpywPzlMHzyI18QkaZU.jpg?f=fotoalbum_large

  • pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
The Legend schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:50:
[...]

Nou, mijn HV-accu wordt gereviseerd begrijp ik. 1 cell is vervangen, nu blijken er nog 3 ‘stuk’ dus die worden ook vervangen. Heb nog niet begrepen dat er leverproblemen zijn, cellen hopen ze vanmiddag binnen te krijgen. Heb alleen geen idee hoeveel cellen er precies in de accu zitten.

Ik heb overigens in de praktijk niks gemerkt van de kennelijke defecte cellen.
Bij de Enyaq heb ik in 5 jaar tijd denk ik 4 maanden rondgereden met de melding dat de accu defect is. De meeste keren verdween het vanzelf (2-3 dagen), soms pas na 3-4 weken en meer dan tien 10-80% snellaad cycli (wat ik normaal alleen op vakantie doe). Er zijn uiteindelijk wel een keer cellen vervangen, ik meen 2 cell-groepen. Dat kostte ook 2,5 dag...

Daarna was het drama met de laadsnelheid, gedurende 3 maanden vaak een harde klap halverwege (warmte/uitzetting/metaal/net scheef gemonteerd?) en sindsdien minder actieradius in het algemeen.
De auto is nu dus 5 jaar oud en rapporteert via OBD2 nog maar 53 kWh van de ogenschijnlijke 58/62. Kom ook niet meer boven de 300 km uit ook al rij ik een rit gemiddeld 15,0 bij 20+ graden.

Lang verhaal kort, hopelijk is dat 5 jaar later, bij de ID.7 een stuk minder gevoelig/beter ingeregeld. In dit geval ga ik na levering ook met CarScanner kijken wat nu de waardes zijn en bijvoorbeeld over een jaar. Zodra de WiCan Pro leverbaar is overweeg ik die er permanent in te laten (ben ik ook niet afhankelijk van de API).

SFE Enyaq Tips & Handleidingen


  • Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:50
Helsie schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 23:22:
Vanmiddag de auto gehaald, ben enorm blij! De Android software is uitgebreid en consistent ontworpen. Helaas nog wat functies die niet werken (Phone key bijvoorbeeld) en in de app lukt het identificeren niet dat nodig is voor bepaalde functies. Daarnaast is de park Assist remote app ook niet te activeren, omdat ik de benodigde qr code niet in beeld kan toveren op het autoscherm. Maar goed, allemaal geen dealbreakers, echte first world problems. 😁
Foto’s graag!

  • WimM69
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-06 12:31
Felix098797 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:43:
Hoooi,

wat een verhalen zeg over de levering. Helaas geen goede ervaring mee tot nu toe. Op 26/02 besteld en deze zou 26/05 binnenkomen. Helaas door onbekende reden vertraagd ennde verwachte leverdatum staat nu op 06/07. Ik mag hopen dat er niet nog een maand bij komt… ik wel er nog mee naar de Italiaanse Dolomieten. Besteld bij de Van Mossel dealer.

tevens geen flauw idee of ik de 2026 variant krijg of toch de 2027. Iemand enig idee? Origineel wel de 2026 besteld dus zou het raar vinden als het de 2027 variant is.

Kijk er wel naar uit. Betreft de tourer Pro met alle pakketten incl. H&K en excl. Panorama, en zwarte kleur met de Montreal velgen. Auto is dus helemaal ‘blacked out’, heb deze deze spec nog maar 1x zien rijden maar wat een auto zeg!!
Je dealer kan de vraag beantwoorden welk modeljaar je krijgt. Productieweek >= 2026-19 is nieuwe modeljaar.

  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
pc-freakz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:35:
[...]
Zodra de WiCan Pro leverbaar is overweeg ik die er permanent in te laten (ben ik ook niet afhankelijk van de API).
Dan blijft het alarm afgaan helaas, is wat mij betreft geen reële optie. De "Tibber-route" geeft veel minder data, maar werkt hier op dit moment wel stabiel en de belangrijkste parameters heb je. Tronity is eventueel nog een overweging.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Wat ik begrepen heb is dat je de "sleep" kort moet zetten en "periodic wake" uitschakelen. Dus, binnen <30 seconden na uitschakelen in deep-sleep bijvoorbeeld en dus niet meer OBD uitlezen... Maar goed, ik heb de WiCan nodig voor een andere ICE auto, dus kan het zonder risico testen :)

SFE Enyaq Tips & Handleidingen


  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
Richard84 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:21:
Leuk om even te kijken een review over de ID7 MY27. Hier kun je goed de vernieuwing zien en de nieuwe software.


YouTube: NEW! VOLKSWAGEN ID.7 UPDATE!! - Full Review!
Hij geeft aan dat de nieuwe een efficiëntere aandrijflijn gekregen heeft, maar dat is toch niet veranderd?
Lijkt me vooral dat z’n GOM nog moet leren. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@pc-freakz Ja, zo lang de auto niet 'slaapt' kan het zonder trigger van het alarm. Maar ik vind het zelf juist handig om data te hebben terwijl de auto wel slaapt. Voor evcc zodat ie laadplannen kan maken (updaten) onder andere. In feite heb ik dan genoeg aan de status (aangesloten) en SoC. Die beide variabelen worden via Tibber (ben er geen klant trouwens) netjes en op tijd ontsloten dus ik ben voorlopig weer gered...

Ieder heeft z'n eigen use-case natuurlijk, dus als zo'n WiCAN voor jou werkt is dat natuurlijk mooi. :) Ik had dat ook het liefst gehad, dan ben je onafhankelijk.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:50
Zijn hier mensen die een een standaard limited Edition zonder fabrieksnavigatie.? Welke apps gebruiken jullie.

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vooruit :-) Ik had de kleur nog niet in het echt gezien voor ik bestelde, maar ben er blij mee. Als het zonnig is, is het lichter en wanneer het donkerder wordt, kleurt ie mee naar donkerder, erg mooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQM98eNrnwK6W09mwZ_IJ6KRrCk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4S3AG4quw1WdiHRXXK8LptUN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2dJKmsqtEVFOHeTmnATTcgL-M4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iu5iQdUeKy28nG7FUwQkFrxz.jpg?f=fotoalbum_tile
Skoelat schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:21:
Zijn hier mensen die een een standaard limited Edition zonder fabrieksnavigatie.? Welke apps gebruiken jullie.
Ik heb een ABRP abbo genomen, ook met het oog op de vakantie. Maar heb hem nog te kort om echt ervaringen te kunnen delen. Ik merk dat ik ook nog automatisch naar Google Maps pak.

[ Voor 15% gewijzigd door Helsie op 19-06-2026 11:42 ]


  • Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:11
Skoelat schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:21:
Zijn hier mensen die een een standaard limited Edition zonder fabrieksnavigatie.? Welke apps gebruiken jullie.
Heb wel standaard de navigatie maar gebruik evengoed Waze

  • Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:50
Helsie schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:36:
[...]

Vooruit :-) Ik had de kleur nog niet in het echt gezien voor ik bestelde, maar ben er blij mee. Als het zonnig is, is het lichter en wanneer het donkerder wordt, kleurt ie mee naar donkerder, erg mooi.
[Afbeelding][Afbeelding]
[...]

Ik heb een ABRP abbo genomen, ook met het oog op de vakantie. Maar heb hem nog te kort om echt ervaringen te kunnen delen. Ik merk dat ik ook nog automatisch naar Google Maps pak.
Das n dikke Sjaak

  • bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-06 13:05
Helsie schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:36:
[...]

Vooruit :-) Ik had de kleur nog niet in het echt gezien voor ik bestelde, maar ben er blij mee. Als het zonnig is, is het lichter en wanneer het donkerder wordt, kleurt ie mee naar donkerder, erg mooi.
[Afbeelding][Afbeelding]
[...]

Ik heb een ABRP abbo genomen, ook met het oog op de vakantie. Maar heb hem nog te kort om echt ervaringen te kunnen delen. Ik merk dat ik ook nog automatisch naar Google Maps pak.
Ziet er top uit, ik heb dezelfde alleen met Hudson velgen ivm allseasons banden. Trondheim of andere velgen kon ik ook krijgen maar daarvoor moest ik 38 euro per maand extra betalen en dat vond ik toch wat veel.

  • Jurgen73
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 23-06 13:32
Richard84 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:21:
Leuk om even te kijken een review over de ID7 MY27. Hier kun je goed de vernieuwing zien en de nieuwe software.


YouTube: NEW! VOLKSWAGEN ID.7 UPDATE!! - Full Review!
Klinkt mss raar, maar ik herken de autkeuring ... kans is bestaande dat dit de wagen is dit ik deze namiddag mag gaan afhalen, gezien deze deze week naar de keuring is geweest voor de trekhaak

  • Maarten Koning
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:26
Maarten Koning schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:01:
[...]

Een Pro S Limited Edition als Limousine, Gletscherwit met zwart dak en het lichte interieur ('Mistral Grey'), interieur pakket plus, warmtepomp, Trondheim velgen. In o.a. Duitsland en België kun je 'm ook met wit stuur bestellen, in Nederland helaas niet, dat had ik ook wel mooi gevonden.

Het is modeljaar 2026 maar de mijne staat ook op 'banking'. Besteld begin januari, de richtdatum voor levering was vandaag (aansluitend op einde leasecontract van de huidige auto). Er zit niets anders op dan het telefoontje van de dealer af te wachten. Hopelijk nog (ruim) voor de vakantie.
En zojuist gebeld door de dealer, aanstaande donderdag mag ik 'm komen ophalen. Ik zal kort daarop een echte foto plaatsen, nu nog even de impressie van de configurator.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpQrBUD4Bp_0BEsvqScBQOi7uDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MfFgP7D9RUwc4NwiDlk6Z7Lr.png?f=fotoalbum_large

  • Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:50
Ik heb zojuist een chassisnummer ontvangen van de dealer

  • Maarten Koning
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:26
Dan kun je dus al zien of het modeljaar 26 of 27 is. Als het tiende karakter van het chassisnummer een T is, dan is het 2026. Is het een V, dan 2027.

  • Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:50
V, dus 2027. Maandag in elkaar geschroefd

[ Voor 57% gewijzigd door Skoelat op 19-06-2026 14:08 ]


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maarten Koning schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:31:
[...]

En zojuist gebeld door de dealer, aanstaande donderdag mag ik 'm komen ophalen. Ik zal kort daarop een echte foto plaatsen, nu nog even de impressie van de configurator.

[Afbeelding]
Supermooi. Als ik los van vrouw had mogen kiezen, had ik zeker geen tourer genomen :-D

  • Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:39
Helsie schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:12:
[...]

Supermooi. Als ik los van vrouw had mogen kiezen, had ik zeker geen tourer genomen :-D
M.a.w. je vrouw heeft invloed op de keuze van jouw auto? :?

  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Mijn vrouw wilde een derde kind, ik wilde (dan) graag een ID.Buzz...
spoiler:
Onze derde kind is inmiddels al dik 1 jaar.. Dus... Hebben we nu een ID.7 Tourer. :+

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Blommie01 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:16:
[...]

M.a.w. je vrouw heeft invloed op de keuze van jouw auto? :?
Is dat heel gek als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent, 1 auto hebt en deze koopt?

  • BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:01
Oceria schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 02:42:
[...]


Je kunt kiezen wat er in de hud wordt weergegeven:
Keuzemenu “Voertuig” > tabblad “Interieur” > functietoets “Head-up display”

Hier kun je de hud aanpassen naar wens. Volgens mij staan daar wat dingen uit bij jou.
Ik ben veelvuldig door dat menu heengegaan maar ik kan bijna niks aanpassen. Enkel de positie van de HUD, maar niet de inhoud. Zodra ik in dat scherm zit dan krijg ik die 'demo' waarin alle AR functies werken, maar ik zie geen mogelijkheid iets structureels aan te passen. Zodra ik uit dat menu ga dan verdwijnt het merendeel en blijf ik met de onderkant over (snelheid, verbruik).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eugNZmHZZ_KsmbXY-GMJo__Vwqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZDPCSP9ub8o34hyIv5ttSCH.jpg?f=fotoalbum_large Bovenstaande zie ik dus alleen als ik geparkeerd ben en in het HUD menu zit, zodra ik het menu afsluit verdwijnen de rijstroken en heb ik alleen de onderbalk. Binnenkort onderhoud, misschien een software dingentje?

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different


  • The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:35

The Legend

*Plop*

pc-freakz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:35:
[...]

Bij de Enyaq heb ik in 5 jaar tijd denk ik 4 maanden rondgereden met de melding dat de accu defect is. De meeste keren verdween het vanzelf (2-3 dagen), soms pas na 3-4 weken en meer dan tien 10-80% snellaad cycli (wat ik normaal alleen op vakantie doe). Er zijn uiteindelijk wel een keer cellen vervangen, ik meen 2 cell-groepen. Dat kostte ook 2,5 dag...

Daarna was het drama met de laadsnelheid, gedurende 3 maanden vaak een harde klap halverwege (warmte/uitzetting/metaal/net scheef gemonteerd?) en sindsdien minder actieradius in het algemeen.
De auto is nu dus 5 jaar oud en rapporteert via OBD2 nog maar 53 kWh van de ogenschijnlijke 58/62. Kom ook niet meer boven de 300 km uit ook al rij ik een rit gemiddeld 15,0 bij 20+ graden.

Lang verhaal kort, hopelijk is dat 5 jaar later, bij de ID.7 een stuk minder gevoelig/beter ingeregeld. In dit geval ga ik na levering ook met CarScanner kijken wat nu de waardes zijn en bijvoorbeeld over een jaar. Zodra de WiCan Pro leverbaar is overweeg ik die er permanent in te laten (ben ik ook niet afhankelijk van de API).
Nou, hopelijk blijft dit doemscenario me bespaart :o Nog ff een update gevraagd: in mijn 77 kWh pack zitten 12 celmodules, en daarvan worden er nu 4 vervangen. Daarna weer balanceren en opnieuw testen. Heb dus iig al voor 1/3e een nieuwe accu :P Inkoopprijs per module kennelijk dik 2200 euro. Geen lullige reparatie dus.

[ Voor 9% gewijzigd door The Legend op 19-06-2026 17:22 ]

Ik ben toch malle pietje niet!


  • TJgeelen
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22:44
wordt bij jullie het scherm ook zo heet? Net bij rijden gewoon echt heet bij aanraken, al meerdere keren opgevallen dus het ligt niet alleen aan het feit dat het vandaag 33 graden is/was.

  • Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Helsie schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:04:
[...]

Is dat heel gek als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent, 1 auto hebt en deze koopt?
Hier word ook overlegd hoor, dus niet gek! Uiteindelijk heb ik wel het laatste woord want auto is voor mij belangrijker.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464


  • BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:39
ik weet dat het erg warm is maar vindt dat de auto er wel lang over doet voordat hij koudere lucht begint te blazen. Met de Airco op Hoog gezet en max-AC aan duurt het toch wel zo'n 15-20 min voordat er echt iets van koude lucht kom. Als dat eenmaal op gang is dan blijft ie wel koude lucht blazen.
Ben ik gewoon ongeduldig of is er iets aan de hand?

  • The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:35

The Legend

*Plop*

BigGreen schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:43:
ik weet dat het erg warm is maar vindt dat de auto er wel lang over doet voordat hij koudere lucht begint te blazen. Met de Airco op Hoog gezet en max-AC aan duurt het toch wel zo'n 15-20 min voordat er echt iets van koude lucht kom. Als dat eenmaal op gang is dan blijft ie wel koude lucht blazen.
Ben ik gewoon ongeduldig of is er iets aan de hand?
Lijkt me niet normaal. Klinkt alsof er een lek in het systeem zit. Heb je een WP? Dan is een hogedruksysteem. Bij mij bleek vorig jaar een leiding een klein lek te hebben waardoor de airco niet meer functioneerde.

Ik ben toch malle pietje niet!


  • BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:39
The Legend schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:47:
[...]

Lijkt me niet normaal. Klinkt alsof er een lek in het systeem zit. Heb je een WP? Dan is een hogedruksysteem. Bij mij bleek vorig jaar een leiding een klein lek te hebben waardoor de airco niet meer functioneerde.
Heb geen WP. Maar na een tijdje komt er dus wel koude lucht uit.

  • Felix098797
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 19:49
WimM69 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Je dealer kan de vraag beantwoorden welk modeljaar je krijgt. Productieweek >= 2026-19 is nieuwe modeljaar.

het wordt een 2027 model. En gelukkig met levering volgende week.

  • Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:39
Helsie schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:04:
[...]

Is dat heel gek als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent, 1 auto hebt en deze koopt?
De auto is als man vaak nog het enige wat je wel uit kunt kiezen in een huwelijk :+

  • wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Spekkie99 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:12:
Tot 1 januari ga ik de id.7 zakelijk rijden, wat gebruiken jullie voor de ritten registratie?

Vond wel iets met yeshugo die een koppeling met de VW omgeving kan maken.
Ik zoek ook een rittenregistratie voor de id7

Welke is het geworden en beviel die?

  • Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:11
wsiev schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:18:
[...]

Ik zoek ook een rittenregistratie voor de id7

Welke is het geworden en beviel die?
Heb idd yeshugo voor een paar maanden genomen, had alleen de basis functie nodig (ritten registratie voor de Belastingdienst) en dat ging prima. Je koppelt je mijn VW login en die halen ze realtime op. Makkelijk te exporteren en te bewerken.

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Blommie01 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:04:
[...]

De auto is als man vaak nog het enige wat je wel uit kunt kiezen in een huwelijk :+
Haha ,station was haar enige eis,de rest mocht ik (en ik heb veel 18+ lego🤣)

  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
BigGreen schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:43:
ik weet dat het erg warm is maar vindt dat de auto er wel lang over doet voordat hij koudere lucht begint te blazen. Met de Airco op Hoog gezet en max-AC aan duurt het toch wel zo'n 15-20 min voordat er echt iets van koude lucht kom. Als dat eenmaal op gang is dan blijft ie wel koude lucht blazen.
Ben ik gewoon ongeduldig of is er iets aan de hand?
Dat is niet goed. Te weinig koelmiddel is meest aannemelijk. Eerst laten vullen en dan kijken hoe lang dat het blijft doen? Anders is er ergens een lek.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:22

Oceria

I've been in between....

BakkerM schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:08:
[...]

Ik ben veelvuldig door dat menu heengegaan maar ik kan bijna niks aanpassen. Enkel de positie van de HUD, maar niet de inhoud. Zodra ik in dat scherm zit dan krijg ik die 'demo' waarin alle AR functies werken, maar ik zie geen mogelijkheid iets structureels aan te passen. Zodra ik uit dat menu ga dan verdwijnt het merendeel en blijf ik met de onderkant over (snelheid, verbruik).

[Afbeelding] Bovenstaande zie ik dus alleen als ik geparkeerd ben en in het HUD menu zit, zodra ik het menu afsluit verdwijnen de rijstroken en heb ik alleen de onderbalk. Binnenkort onderhoud, misschien een software dingentje?
Dan zit je in het juiste menu, maar de auto moet wel aan staan om dingen aan te kunnen passen

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...


  • BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:39
JanHenk schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:18:
[...]


Dat is niet goed. Te weinig koelmiddel is meest aannemelijk. Eerst laten vullen en dan kijken hoe lang dat het blijft doen? Anders is er ergens een lek.
Ja dat kan natuurlijk ook, ga maandag maar eens even langs de dealer.

  • id72025
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 25-06 19:39
BigGreen schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:43:
ik weet dat het erg warm is maar vindt dat de auto er wel lang over doet voordat hij koudere lucht begint te blazen. Met de Airco op Hoog gezet en max-AC aan duurt het toch wel zo'n 15-20 min voordat er echt iets van koude lucht kom. Als dat eenmaal op gang is dan blijft ie wel koude lucht blazen.
Ben ik gewoon ongeduldig of is er iets aan de hand?
Niet normaal. En laat de auto lekker voorkoelen via de app, automatisch of handmatig 10 tot paar minuten van te voren afhankelijk van temp buiten.

  • wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
BakkerM schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:08:
[...]

Ik ben veelvuldig door dat menu heengegaan maar ik kan bijna niks aanpassen. Enkel de positie van de HUD, maar niet de inhoud. Zodra ik in dat scherm zit dan krijg ik die 'demo' waarin alle AR functies werken, maar ik zie geen mogelijkheid iets structureels aan te passen. Zodra ik uit dat menu ga dan verdwijnt het merendeel en blijf ik met de onderkant over (snelheid, verbruik).

[Afbeelding] Bovenstaande zie ik dus alleen als ik geparkeerd ben en in het HUD menu zit, zodra ik het menu afsluit verdwijnen de rijstroken en heb ik alleen de onderbalk. Binnenkort onderhoud, misschien een software dingentje?
Ook niet met de view knop op het stuur?

  • Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:25
The Legend schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:47:
[...]

Lijkt me niet normaal. Klinkt alsof er een lek in het systeem zit. Heb je een WP? Dan is een hogedruksysteem. Bij mij bleek vorig jaar een leiding een klein lek te hebben waardoor de airco niet meer functioneerde.
Ik had hetzelfde, toen mijn auto een dik jaar oud was. Zou het toeval zijn dat wel hier dan al met minimaal 3 zijn waar bij de airco faalt na relatief korte tijd?

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vraag voor de andere MY27-bezitters: krijgen jullie de mobile key ook niet geactiveerd? Ik wil vooral weten of het voor iedereen speelt of alleen voor mij.

  • Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:39
Helsie schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:44:
Vraag voor de andere MY27-bezitters: krijgen jullie de mobile key ook niet geactiveerd? Ik wil vooral weten of het voor iedereen speelt of alleen voor mij.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze functie nog niet actief is

  • Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Blommie01 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze functie nog niet actief is
Dat zou het verklaren. De knop om het te activeren is inderdaad niet actief. Maar de melding die je krijgt, lijkt meer op dat ie denkt dat je geen hoofdgebruiker bent (terwijl mijn gebruiker dat wel is). Vandaar de check. Geldt hetzelfde voor de remote park assist (met de aparte app) om van buiten de auto de auto te laten uitrijden?

  • BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:39
Invictus66 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:50:
[...]

Ik had hetzelfde, toen mijn auto een dik jaar oud was. Zou het toeval zijn dat wel hier dan al met minimaal 3 zijn waar bij de airco faalt na relatief korte tijd?
Kreeg je een melding?

Mijn auto geeft verder niets aan, en lijkt me dat als er geen of niet genoeg druk hebt er wel een sensor een foutmelding moet geven.

  • Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:39
Helsie schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:07:
[...]

Dat zou het verklaren. De knop om het te activeren is inderdaad niet actief. Maar de melding die je krijgt, lijkt meer op dat ie denkt dat je geen hoofdgebruiker bent (terwijl mijn gebruiker dat wel is). Vandaar de check. Geldt hetzelfde voor de remote park assist (met de aparte app) om van buiten de auto de auto te laten uitrijden?
Daar ben ik niets over tegen gekomen anders dan dat er regelmatig problemen zijn met een module die dan vervangen moet worden. Maar dat is niet specifiek MY27.

  • Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:25
BigGreen schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:26:
[...]

Kreeg je een melding?

Mijn auto geeft verder niets aan, en lijkt me dat als er geen of niet genoeg druk hebt er wel een sensor een foutmelding moet geven.
Nee, helemaal niks. Het werd gewoon niet goed koud in de auto

  • marijn0001
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:10
Bij mij is de airco ook stuk. Gaf wel een melding aan in de auto dat de airco niet goed werkte. Ze hebben hem nu bijgevuld en het werkt weer maar ik heb het afgelopen jaar wel geleerd dat ik niet veel vertrouwen hoef te hebben in de service van VW. Inmiddels is de 12V accu vervangen, schokdempers, lager was ook niet goed, auto uitgelijnd en een aantal software problemen. Opzich allemaal prima aangezien het een lease auto is. Maar bij elke afspraak die ik moest maken had ik geluk als ik binnen een maand terecht kon. Heb daarbij A Point en Pon geprobeerd. Misschien dat er nog andere dealers zijn die een betere service hebben. Verder rijdt de auto nog steeds erg fijn maar baal ik er wel van dat ik geen software updates meer hoef te verwachten terwijl er toch af en toe wat bugs inzitten. Zo klopt mij ritten registratie sinds laden vaak niet. Die toont soms meer dan 1000 km gereden sinds de laatste laadsessie. Nu haalt die best een redelijk bereik maar zo ver toch echt niet.

  • Felix098797
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 19:49
Iemand enig idee of je het middendeel van de lange reflector van de achterbumper zwart mag wrappen?

Vanuit wetgeving? Beetje hetzelfde idee als de ID.3.

Zie render.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bkgr-N3Wi2sG5nkGJ7hU1pSe128=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIheB8xTK35TUp0M0cVRn7hf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMve1jkMLoPggk7SuaG94YDrn9g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dDrmJeV50ZWGRaPdwg9512vc.jpg?f=user_large

  • BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:39
Felix098797 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 17:41:
Iemand enig idee of je het middendeel van de lange reflector van de achterbumper zwart mag wrappen?

Vanuit wetgeving? Beetje hetzelfde idee als de ID.3.

Zie render.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
https://apk-handboek.rdw.nl/personenautos/lichten-lichtsignalen-en-retroreflecterende-voorzieningen/verplichte-lichten-en-retroreflectoren

Er moeten dus: twee rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig; zijn

Eigenlijk heeft de ID7 eigenlijk maar 1 lange reflector!

  • True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Felix098797 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 17:41:
Iemand enig idee of je het middendeel van de lange reflector van de achterbumper zwart mag wrappen?

Vanuit wetgeving? Beetje hetzelfde idee als de ID.3.

Zie render.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik mij niet vergis is deze al eerder langsgekomen waarbij het oordeel van de garage was dat ze het wel willen doen/regelen/laten doen (het wrappen) maar bij de eerste APK het er wel af moet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

Pagina: 1 ... 127 ... 129 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1