• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:25
WimM69 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:29:
Maandag de 22e wordt mijn ID7 sedan thuis afgeleverd (Zuid Holland). De auto is een lease-auto en wordt geleverd door een dealer uit Nood Holland (contractafspraken van de leasemaatschappij). Op zich niets mis mee, maar ik had de levering graag aan de lokale dealer graag gegund.
Echter kom ik er van de week achter dat de auto wordt afgegeven en verder niets meer. Bij eerdere VW's kreeg ik nog e.e.a. aan uitleg. Overigesn was de aflevering thuis mijn eigen keuze, als ik voor een dealer in Noord Holland had gekozen, dan was er wel de mogelijkheid voor extra uitleg geweest. Maar ja, die keuze maakte ik een paar maanden geleden en deze consequentie hoorde ik deze week pas.

Nu is het niet mijn eerste auto, dus grotendeels kom ik er vast wel uit. Maar wat ik nu aan apps 'moet' doen, dat is me toch niet helemaal duidelijk. Waarschijnljik moet ik niets en is alles vanuit de auto prima te doen.
Maar een app voor de bediening kan toch wel handig zijn. Ik heb tot nu toe uitgevogeld dat de VW Connect app en eventueel Park assist app handig zijn.

Op FB verschijnen regelmatig probleemposts over het verbinden van de VW Connect app aan de auto. Is er hier ervaring met dit onderwerp? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten?
Standaard bij aflevering aan huis, dan komt doorgaans een pensionado of een student je auto brengen. En die vertrekt na je krabbel direct weer. Vooral leuk bij je eerste EV (of automaat bijvoorbeeld 😄).

Als je voor onderhoud wel naar de lokale dealer gaat wil hij je misschien wel de uitleg geven als het rustig is bijvoorbeeld. Klantbinding is ook belangrijk al vergeten de sales mensen dat altijd…

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:08
Maandag de 22e wordt mijn ID7 sedan thuis afgeleverd (Zuid Holland). De auto is een lease-auto en wordt geleverd door een dealer uit Nood Holland (contractafspraken van de leasemaatschappij). Op zich niets mis mee, maar ik had de levering graag aan de lokale dealer graag gegund.
Echter kom ik er van de week achter dat de auto wordt afgegeven en verder niets meer. Bij eerdere VW's kreeg ik nog e.e.a. aan uitleg. Overigesn was de aflevering thuis mijn eigen keuze, als ik voor een dealer in Noord Holland had gekozen, dan was er wel de mogelijkheid voor extra uitleg geweest. Maar ja, die keuze maakte ik een paar maanden geleden en deze consequentie hoorde ik deze week pas.

Nu is het niet mijn eerste auto, dus grotendeels kom ik er vast wel uit. Maar wat ik nu aan apps 'moet' doen, dat is me toch niet helemaal duidelijk. Waarschijnljik moet ik niets en is alles vanuit de auto prima te doen.
Maar een app voor de bediening kan toch wel handig zijn. Ik heb tot nu toe uitgevogeld dat de VW Connect app en eventueel Park assist app handig zijn.

Op FB verschijnen regelmatig probleemposts over het verbinden van de VW Connect app aan de auto. Is er hier ervaring met dit onderwerp? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten?
We zitten hier toch op tweakers? 8)7

Ik ga er vanuit dat je na twee maanden wachten inmiddels meer over die auto weet dan dealer zelf...

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Bel gewoon de afleverende dealer dag je hem toch komt ophalen, bezorgen kost ook geld.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SlushyCarpet schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:32:
Het goede nieuws: in de basis is het allemaal vrij simpel en wordt je door de auto begeleidt. Maar enige uitleg van een half uur zou wel handig zijn. Je moet iig de vw app op je telefoon hebben en daarop hebben geregistreerd. Dan gaat het aanmeldproces in de auto daarna ook vlot
Bij het aanmeldprocedure voor een hoofdgebruiker moeten beide sleutels in de auto aanwezig zijn is mij door de dealer verteld.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:32

Ik neem aan dat je de VIN ontvangen hebt. Dan kun je alvast de handleiding via de website van VW doorbladeren.

Digitale Handleiding | Volkswagen

• Blommie01
Door het invullen van mijn VIN kom ik in de nieuwe handleiding van MY27.

Gezien het slechte weer ga ik mij maar direct lekker inlezen, te beginnen bij Mobile Key
Mobile Key zit in je Wallet en je kunt hem op twee manier gebruiken:

- NFC: iPhone of Watch voor de sensor in de deurklink houden om te openen en in het opklaadvak leggen om te kunnen starten.

- UWB: iPhone of Watch bij je hebben is genoeg om de deuren te openen en te starten.

Je kunt direct vanuit je Wallet een sleutel delen met max 4 personen.

Als het dan ook nog goed werkt (dat is bij de A6 van mijn collega niet het geval) word ik hier wel blij van.. :)
One pedal drive werkt in stand B en heeft twee recuperatie standen. Standard en sterk. Laast gekozen stand wordt opgeslagen.

Ook hier grote blij :)
Nieuwe camera voor het interieur zit netjes achter het glas van de binnenspiegel.

[ Voor 103% gewijzigd door Blommie01 op 13-06-2026 16:46 ]

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:06

Ik zal mensen als jij, die een auto laten afleveren, denk ik nooit helemaal begrijpen. Maar goed, dat is een andere discussie.

Als je de filmpjes uit deze playlist bekijkt weet je meer dan genoeg om lekker te kunnen gaan sturen.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:01
@RandomNick In dit geval was er een keuze. Maar dat is met een lease auto niet altijd het geval hoor :) Ik kon hem op kantoor of thuis laten afleveren. Mijne werd notabene door een dealer uit het zuiden geleverd, terwijl ik zelf in het noorden woon. Vond ik maar vreemd.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Spekkie99
  • Nu online
Arjan90 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:37:
@RandomNick In dit geval was er een keuze. Maar dat is met een lease auto niet altijd het geval hoor :) Ik kon hem op kantoor of thuis laten afleveren. Mijne werd notabene door een dealer uit het zuiden geleverd, terwijl ik zelf in het noorden woon. Vond ik maar vreemd.
LM zetten dit gewoon uit in de markt en dealers kunnen bieden om de gunning van leveren te krijgen.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
Spekkie99 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:47:
[...]

LM zetten dit gewoon uit in de markt en dealers kunnen bieden om de gunning van leveren te krijgen.
Dit is niet hoe het werkt.

• Spekkie99
  • Nu online
Flieger schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:52:
[...]

Dit is niet hoe het werkt.
Ok, heb weer wat geleerd 8)7

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:19
Ik kon kiezen voor levering op kantoor of een voorkeur opgeven voor een dealer, dat laatste is ook gehonoreerd geworden, die dealer heeft hem nu ook besteld. LM is Athlon.

• Spekkie99
  • Nu online
DNLK schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 14:55:
Ik kon kiezen voor levering op kantoor of een voorkeur opgeven voor een dealer, dat laatste is ook gehonoreerd geworden, die dealer heeft hem nu ook besteld. LM is Athlon.
Eigen dealer keuze heeft meestal impact op de lease prijs, kijk maar bij direct lease.

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:54

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

RandomNick schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:30:
[...]

Ik zal mensen als jij, die een auto laten afleveren, denk ik nooit helemaal begrijpen. Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik werd juist gek aangekeken op het werk toen ik zei dat ik hem op ging halen (incl. Vrouw en kinderen) en er een dagje van maak...

Is natuurlijk voor iedereen anders maar ik hou echt van auto's,als ik er een uitkies ben ik er blij mee en zie ik het als MIJN auto en zo ga ik er dan ook mee om...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
Spekkie99 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:24:
[...]

Eigen dealer keuze heeft meestal impact op de lease prijs, kijk maar bij direct lease.
Behalve als je dealer Van Mossel kiest, gok ik? ;)

• Spekkie99
  • Nu online
Flieger schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:30:
[...]

Behalve als je dealer Van Mossel kiest, gok ik? ;)
Is DL van Van Mossel zeker, Ja en bij PON die bij de id7 ook mooie kortingen had. Je zal maar dealer zijn tegenwoordig.

• Blommie01
Bij ons bedrijf hebben we voor alle merken een vaste dealer waar afspraken mee zijn gemaakt. Je mag met de dealer elke auto samenstellen die je wilt. Ook voorraad auto's of eentje met de kop er af waar je een leuke korting op het leasebedrag kunt krijgen.

Twee LM's doen een voorstel op basis van de prijs die de dealer aangeeft.

Ik werd erg goed ontvangen en geholpen bij de betreffende VW dealer want we hebben er nog al wat in de vloot :).

Voor aflevering kan ik kiezen: ophalen of laten afleveren door een bedrijf die dat allemaal voor ons regelt. Ik haal altijd mijn auto's zelf op omdat ik dat als liefhebber leuk vindt.

Alles rondom auto's is bij ons echt perfect geregeld. Maar we hebben er dan ook een paar duizend in de vloot zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door Blommie01 op 13-06-2026 16:45 ]

Pagina: 1 ... 125 126 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1