Standaard bij aflevering aan huis, dan komt doorgaans een pensionado of een student je auto brengen. En die vertrekt na je krabbel direct weer. Vooral leuk bij je eerste EV (of automaat bijvoorbeeld 😄).WimM69 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:29:
Maandag de 22e wordt mijn ID7 sedan thuis afgeleverd (Zuid Holland). De auto is een lease-auto en wordt geleverd door een dealer uit Nood Holland (contractafspraken van de leasemaatschappij). Op zich niets mis mee, maar ik had de levering graag aan de lokale dealer graag gegund.
Echter kom ik er van de week achter dat de auto wordt afgegeven en verder niets meer. Bij eerdere VW's kreeg ik nog e.e.a. aan uitleg. Overigesn was de aflevering thuis mijn eigen keuze, als ik voor een dealer in Noord Holland had gekozen, dan was er wel de mogelijkheid voor extra uitleg geweest. Maar ja, die keuze maakte ik een paar maanden geleden en deze consequentie hoorde ik deze week pas.
Nu is het niet mijn eerste auto, dus grotendeels kom ik er vast wel uit. Maar wat ik nu aan apps 'moet' doen, dat is me toch niet helemaal duidelijk. Waarschijnljik moet ik niets en is alles vanuit de auto prima te doen.
Maar een app voor de bediening kan toch wel handig zijn. Ik heb tot nu toe uitgevogeld dat de VW Connect app en eventueel Park assist app handig zijn.
Op FB verschijnen regelmatig probleemposts over het verbinden van de VW Connect app aan de auto. Is er hier ervaring met dit onderwerp? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten?
Als je voor onderhoud wel naar de lokale dealer gaat wil hij je misschien wel de uitleg geven als het rustig is bijvoorbeeld. Klantbinding is ook belangrijk al vergeten de sales mensen dat altijd…