WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:11
GTAm schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:43:
[...]

Zonet toch eens gebeld met de dealer. Volgens hen hadden ze gisteravond nog een email gekregen dat het voor bepaalde wagens niet van toepassing is (zij sprak van productiedatum 11/25). Op de mijne zou dan de juiste software zitten (hoewel die voor november geproduceerd is) en is de recall ondanks de mail dus niet van toepassing.

Beetje een rare communicatie dus als iemand hier meer details over te weten komt, hoor ik het graag.
Ik heb deze ochtend een mail gekregen. De mail sprak over service actie 57K4. Op de recall portal van dIeteren staat onderstaande:

Portiergreep buitenzijde software-update 5.4.4 (57K4)

Begin datum : 04/06/2026

Bij ID.4, ID.5 en ID.7 auto's uit een beperkte productieperiode bestaat de mogelijkheid dat bij snelheden onder 15 km/h en hoge zijwaartse krachten (bv. bij het rijden door bochten) in uitzonderingsgevallen een voertuigportier onverwacht opengaat. Alle betrokken ID. auto's moeten nu tijdens een bezoek aan de werkplaats de ID.Software 5.4.4 krijgen. Om het verblijf in de werkplaats duidelijk te verkorten is voor de auto's een deel van de update ook via Over-the-Air (OTA) beschikbaar via OUK0 ID.Software 5.4.0 beschikbaar. Bij de betrokken auto's wordt de software van diverse regelapparaten naar ID.Software 5.4.4 geüpdatet.

Volgens mijn dealer 2 dagen werk en ze beginnen in te plannen vanaf 23-24/11 (!) 8)7 Ik zit nu op 5.4.0 (dat is via OTA gegaan), ik hoop dat ze ineens naar 5.6 brengen?

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:08
renedg73 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:33:
[...]

welke datum was deze gebouwd?
ben ik ook wel benieuwd naar….

Ik heb de mijne eerder besteld maar hoor niks.

Ik ga er morgen toch eens een belletje aan wagen of vrijdag even langs.

• GTAm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17:05
tjaf schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:00:
[...]

Ik heb deze ochtend een mail gekregen. De mail sprak over service actie 57K4. Op de recall portal van dIeteren staat onderstaande:

Portiergreep buitenzijde software-update 5.4.4 (57K4)

Begin datum : 04/06/2026

Bij ID.4, ID.5 en ID.7 auto's uit een beperkte productieperiode bestaat de mogelijkheid dat bij snelheden onder 15 km/h en hoge zijwaartse krachten (bv. bij het rijden door bochten) in uitzonderingsgevallen een voertuigportier onverwacht opengaat. Alle betrokken ID. auto's moeten nu tijdens een bezoek aan de werkplaats de ID.Software 5.4.4 krijgen. Om het verblijf in de werkplaats duidelijk te verkorten is voor de auto's een deel van de update ook via Over-the-Air (OTA) beschikbaar via OUK0 ID.Software 5.4.0 beschikbaar. Bij de betrokken auto's wordt de software van diverse regelapparaten naar ID.Software 5.4.4 geüpdatet.

Volgens mijn dealer 2 dagen werk en ze beginnen in te plannen vanaf 23-24/11 (!) 8)7 Ik zit nu op 5.4.0 (dat is via OTA gegaan), ik hoop dat ze ineens naar 5.6 brengen?
Bijzonder. Ik zit ook op 5.4.0 en volgens mijn chassisnummer zou het dus niet nodig zijn volgens het linkje van Dieteren.
Pagina: 1 ... 124 125 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1