WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 13:46
Jurgen73 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:54:
Net bericht gekregen van VW dealer dat men ID7 Pro S gisteren is aangekomen bij import in Kortenberg :)Kijk er naar uit om de wagen in ontvangst te mogen nemen binnen enkele weken
Wanneer had jij besteld? Ik heb 2 januari besteld en na proberen uit te stellen voor een MY27 heb ik 23 april te horen gekregen dat hij geproduceerd zou zijn en klaar voor import naar BE. Sindsdien radiostilte... Kan me niet inbeelden dat het meer dan een maand duurt om de wagen van DE -> BE te krijgen :)

• Jurgen73
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 16:10
Kiff schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:57:
[...]

Wanneer had jij besteld? Ik heb 2 januari besteld en na proberen uit te stellen voor een MY27 heb ik 23 april te horen gekregen dat hij geproduceerd zou zijn en klaar voor import naar BE. Sindsdien radiostilte... Kan me niet inbeelden dat het meer dan een maand duurt om de wagen van DE -> BE te krijgen :)
Bestelbon werd op 27/02/26 ondertekend en leasing keurde renting dossier goed op 02/03/2026. Normaal was levering oorspronkelijk voorzien rond 11/05 (volgens de bestelbon) wat me toen al iets te optimistisch leek.

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 13:46
Jurgen73 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:01:
[...]

Bestelbon werd op 27/02/26 en leasing keurde renting dossier goed op 02/03/2026. Normaal was levering oorspronkelijk voorzien rond 11/05 (volgens de bestelbon) wat me toen al iets te optimistisch leek.
KBC Leasing melde mij een leverdatum van 26/6, het lijkt alsof ze het aan het uitstellen zijn om dat te doen kloppen :D

Ondertussen staat EVCC en VWSFriend klaar om mijn wagen te ontvangen. Nu nog hopen dat de API's terug werkend zijn tegen dan. Ik zag op het Instagram kanaal id7_tourer een facebook post waar VW ID (is dit echt VW is dan de vraag) beweert in gesprek te zijn met 3rd party apps om alles terug werkend te krijgen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Will_M schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:34:
[...]

Ik vrees inmiddels ook dat 't daar op neer gaat komen. Komende week maar eens een afspraak proberen te gaan plannen voor de éérste beurt welke de auto moet krijgen vóór z'n tweede verjaardag (en dus binnen de garantietermijn) in December. Kunnen ze dat meteen meenemen in / bij de reguliere beurt.

Nou is het 'gewoon' een zakelijke leasewagen dus ik kan 'm voor ieder wissewasje bij de dealer achterlaten met de melding 'doe's ff maken' .... Maar zó belangrijk is deze Nice-2-Have feature natuurlijk ook weer niet.
Er is, althans bij mij, nog steeds een storing met VW WeConnect. Ik kan niet inloggen en de app geeft aan "Connection failed". Als de module in de auto hetzelfde pad volgt dan zal die mogelijk daar ook op stuk lopen op moment.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:57
K0ENH schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:04:
In de D-stand zonder aanhanger vind ik hem bij krachtig remmen sowieso al af en toe "doorduwend" laat staan wat er gebeurt als er ook nog een aanhanger achter hangt..
Ik heb gisteren om de remmen schoon te houden op een rustige weg eens wat stukjes vanaf ~100 naar bijna stilstand geremd vanuit N. Eerlijk gezegd viel het me mee hoe vlot dat ging en hoe goed de auto remt als je het pedaal echt goed indrukt.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:57
In tegenwicht op alle berichten van slechte verbindingen met de app de laaste dagen; hier werkt alles gewoon vlekkeloos. Geen enkele onderbreking of verminderde performance ten opzichte van normaal. Gewoon stabiel als altijd. Kan blijkbaar flink verschillen per gebruiker.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:21
Ultraman schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:08:
[...]

Er is, althans bij mij, nog steeds een storing met VW WeConnect. Ik kan niet inloggen en de app geeft aan "Connection failed". Als de module in de auto hetzelfde pad volgt dan zal die mogelijk daar ook op stuk lopen op moment.
Vw website lukt wel met inloggen. Alleen de app op de telefoon niet. De auto nog steeds geen enkel probleem ook

• Mies ID7
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 19:58
Louwke schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:32:
[...]

Vw website lukt wel met inloggen. Alleen de app op de telefoon niet. De auto nog steeds geen enkel probleem ook
Bij mij lukte het inloggen pas nadat ik de App volledig van de telefoon verwijderd had en opnieuw heb geïnstalleerd. Hierna geen probleem meer gehad.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31
True schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:14:
[...]
Het gaat ook helemaal niet alleen om vermogen of koppel, maar het gaat om wat de producent en eigenlijk de importeur de wagen op heeft laten keuren bij het RDW. Ik meen dat exact dezelfde uitvoering in DE altijd al 1200 kg geremd kon terwijl we in NL op de 1000 kg geremd zaten.
Echt teleurstellend door VW & PON als je het mij vraagt.
Het is Pon i.p.v. PON en er is geen Nederlandse keuring en zeker niet door Pon. Volkswagen regelt dit door middel van een Europese typegoedkeuring. Soms doen ze dat in Nederland en dan is het in de rest van Europa geldig en soms in een ander Europees land en dan geldt hetzelfde. Meestal is het Duitsland.

Het trekgewicht van de ID.7 verandert waarschijnlijk niet meer. Dat gebeurt met de facelift naar ID. Passat. De GTX had nog wat marge en de Enyaq is net vernieuwd en daar loonde een nieuwe typegoedkeuring nog wel.
Pagina: 1 ... 123 124 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1