It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
En als je 100 km van je werk woont en op werk niet kunt laden ben je gewoon vijf dagen in de week in twee maanden in het jaar het bokje en kun je dagelijks even vijf minuten bij een Fastned gaan staan.Puppetmaster schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:21:
[...]
Mja, dat zijn dan snelweg waarden.
Als je zo’n trip maakt start je vast met 100%, je kan ook doorrijden tot <10% en afhankelijk van de curve laden tot 90%.
Dat geeft alweer wat meer range.
Ik kan binnen mijn omgeving wel honderd mensen aanwijzen die zonder enige pijn met 200km range aan echte kilometers uit de voeten kunnen, maar soms past het gewoon (net) niet.
Ik zou het erg jammer vinden als iemand gebaseerd op het idee: 'kan wel' straks een ID.7 rijdt en daar spijt van heeft.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Ik had afgelopen weekend ook al wat issues met de Eneco-eMobility App, als-in: Ik zag de actuele laadsessies én m'n auto er sinds 16-05 niet meer in terug, maar ik had toen nog wel de ijdele hoop dat 't allemaal wel goed zou gaan komen..... Mede doordat alles precies samen viel met de 'Major' bij Eneco en d'r gehele laadnetwerk inclusief particuliere laadpalen.buddow schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:05:
Ik gebruikte de Eneco app om te laden met gunstige tarieven (dynamisch). Nu wordt volkswagen niet meer ondersteund vanwege gewijzigde API. Volkswagen zelf komt met Gridio aanzetten, maar dat is met een abonnement. Hebben jullie nog tips?
nieuws: Opnieuw storing met Eneco Connectric-laadpalen: mogelijk werkt thuisl...
Zojuist begon de Eneco-eMobility App echter weer een teken van leven te vertonen (én m'n actieve thuislaadsessie dus te beperken / stoppen) maar.... Onderstaande 'In-App' mededeling verklaarde eigenlijk genoeg.
:strip_exif()/f/image/rpt4J0EV4FPk8YKYlI52P3WS.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels weer een App minder op m'n iPhone, én een ander kWh inkooptarief voor hen dus ....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Uiteraard kijk je primair naar je behoefte aan range en bij dergelijk woon-werkverkeer wil je meer dan net aan.True schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:25:
[...]
En als je 100 km van je werk woont en op werk niet kunt laden ben je gewoon vijf dagen in de week in twee maanden in het jaar het bokje en kun je dagelijks even vijf minuten bij een Fastned gaan staan.
Ik nam de 86kWh om relaxed op vakantie te kunnen, ook in de winter.
Maar als je doel is het gemiddelde woon-werkverkeer ermee te rijden (20km enkele reis) en prive niet veel lange afstanden, dan kan die 59kWh genoeg zijn.
Blijven persoonlijke afwegingen.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
"De auto staat nog steeds bij de fabriek.
De fabriek geeft aan vanaf week 23 gelijkmatig op transport te gaan richting Nederland. Uiterlijk week 25/26 zijn alle backorder getransporteerd. Concreter dan dit kan ik het niet maken."
Verder append begreep ik dat ie nog niet gebouwd is en dat de dealer er vertrouwen in heeft dat ik er mee op vakantie moet kunnen in juli. Ben benieuwd 🙏
De fabriek geeft aan vanaf week 23 gelijkmatig op transport te gaan richting Nederland. Uiterlijk week 25/26 zijn alle backorder getransporteerd. Concreter dan dit kan ik het niet maken."
Verder append begreep ik dat ie nog niet gebouwd is en dat de dealer er vertrouwen in heeft dat ik er mee op vakantie moet kunnen in juli. Ben benieuwd 🙏
Ik vraag mij inderdaad voor mijn situatie af of die meerprijs van 5000 euro het waard is om voor een grotere accu te gaan. Zeer waarschijnlijk ga ik er voor mijn werk geen problemen mee ondervinden, straks thuis een laadpaal en meestal zal mijn enkele reis tussen de 50 en 120 km zijn. Dan moet ik net de pech hebben om in de winterperiode op een project te komen met een aanzienlijke afstand van 120 km + ik moet er niet kunnen laden...dan zou ik eventueel op de terug weg moeten bijladen...Puppetmaster schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:21:
[...]
Uiteraard kijk je primair naar je behoefte aan range en bij dergelijk woon-werkverkeer wil je meer dan net aan.
Ik nam de 86kWh om relaxed op vakantie te kunnen, ook in de winter.
Maar als je doel is het gemiddelde woon-werkverkeer ermee te rijden (20km enkele reis) en prive niet veel lange afstanden, dan kan die 59kWh genoeg zijn.
Blijven persoonlijke afwegingen.
5000 euro extra is automatisch weer 600 euro aan netto extra bijtelling per jaar. En voor dat bedrag
kun je bijvoorbeeld (is circa 1000-1200 bruto) extra verlof kopen van je werkgever....
Daarvoor wil ik best wel 30% extra stopmomenten hebben om te laden tijdens mijn vakantie...
Als je mij vraagt of ik nog de 'S' zou nemen zou ik ook zeggen dat ik af kan met een 'non-S' i.p.v. de S. Als ik de auto tegen een boom rij of er valt een piano op bestel ik 'm morgen opnieuw in een 'non-S'. Dat is mij achteraf de bijtelling ook niet waard, maar ik kwam van een ICE en had wat range anxiety.Aphyrnae schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:33:
[...]
Ik vraag mij inderdaad voor mijn situatie af of die meerprijs van 5000 euro het waard is om voor een grotere accu te gaan. Zeer waarschijnlijk ga ik er voor mijn werk geen problemen mee ondervinden, straks thuis een laadpaal en meestal zal mijn enkele reis tussen de 50 en 120 km zijn. Dan moet ik net de pech hebben om in de winterperiode op een project te komen met een aanzienlijke afstand van 120 km + ik moet er niet kunnen laden...dan zou ik eventueel op de terug weg moeten bijladen...
5000 euro extra is automatisch weer 600 euro aan netto extra bijtelling per jaar. En voor dat bedrag
kun je bijvoorbeeld (is circa 1000-1200 bruto) extra verlof kopen van je werkgever....
Daarvoor wil ik best wel 30% extra stopmomenten hebben om te laden tijdens mijn vakantie...
Met de kennis van nu geloof ik het wel, ook op vakantie naar Italië. Maar toch vind ik nog een stapje lager in range wel kielekiele voor mijn vakantie.
Als ik even kijk naar wat data voor mijn vakantie afgelopen jaar naar Italië:
:strip_exif()/f/image/a5IV76VX4pBoqo9VaPOekc2b.png?f=user_large)
Dan zie je links de geladen stroom per laadsessie (rood als het niet in een 59 kWh accu past). Daarnaast hoeveel de geladen stroom als accupercentage van mijn 'S' is. Daarnaast hoeveel dat zou zijn t.o.v. een 'non S' en daarnaast hoeveel dat zou zijn t.o.v. de 59 kWh accu. Als laatste een markering indien de sessie meer is dan 70% van een 59 kWh accu.
Die laatste is m.i. relevant want in de praktijk rijd je door tot ergens 10% en dan ga/wil je snelladen en als de snelheid erg in kakt (of wanneer je weer zin hebt en je cafeïne aangevuld en de blaas leeg) bij die 80% ga je weer rijden.
Ik heb puur gereden op 'zin in pauze' wanneer ik zin had aan pauze (of mijn vrouw) gingen wij stoppen bij de eerste of tweede snellader met de 87 kWh kan ik ook zeggen dat ik de keuze maak voor de pauze en niet de auto die moet laden, dit ging echt heerlijk precies zoals ik ook met een benzineslurper zou rijden.
6 van de 15 laadsessies van de vakantie hadden niet in de 59 kWh variant gepast en 11 van de 15 hadden niet met mijn '70%-regel' in de 59 kWh variant gepast. Voor mij zou de 59 kWh variant dus betekenen dat ik mijn rij- en pauzegedrag aanzienlijk zou moeten aanpassen.
In totaal heb ik 819% geladen in 15 sessies met gemiddeld 47,5kWh of 54,6%.
Ik vond het wel geinig om wat praktijk data te laten meelopen in mijn gedachten gang en toen ik bezig was dacht ik dan kan ik het ook wel meeposten
Er staan twee niet snellaadsessies tussen, maar dat maakt verder voor het idee niet uit.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
1) Dat heb ik zelfs niet, en dat zegt wel watReseT schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:10:
Heb sinds aflevering geluidsproblemen bij lage snelheden. En ik vroeg mij af of er meer mensen de geluiden herkennen. En zo ja, wat voor oplossingen er zijn? Zou sowieso willen weten of dit een ' producteigenschap ' is.
1) Piepen van de remmen bij het stoppen van de auto.
2) Bij volledige stuuruitslag kraken/ knarsen. In de video lijkt mij niet dat dit de bandcontact met het ondergrond is?
3) bij koud weer, a 7 graden en lager, alsof er losse dekseltjes hoorbaar zijn. Voornamelijk op klinkers of kinderkopjes.
Alles bij de voorkant van de auto/ voorwielen en de daarbij horend ophanging.
YouTube: Volkswagen ID7 GTX sound issues at low speeds
Heb dit geprobeerd op te nemen.
2) Aangezien je een GTX hebt zouden het de homokineten kunnen zijn, Dat doet zich idd voor bij volledige stuuruitslag. Vermijd ook heel enthousiast wegrijden met veel stuuruitslag, de stuurinrichting vind het niet heel grappig
3) Men heeft bij mij de buitenste ventilatie rooster van het dashboard vervangen, wellicht zit het daar
Best een goede, je zet in op lage bijtelling maar wel de 20inchers.Aphyrnae schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:47:
Zijn er hier mensen met de instapversie van de tourer qua batterij capaciteit?
I.v.m. de bijtelling hou ik mijn fiscale waarde liever laag en vraag mij af of ik in de praktijk een actieradius groter dan 400 km echt nodig heb.
Voor mijn werk in ieder geval niet...en voor die één of twee keer per jaar op vakantie is het niet nodig; dan maar iets meer pauzes.
Ik ben dus voornemens om de id7 tourer met een 59 kwh batterij te nemen..en dan 20 inch velgen..en ook nog eens zonder warmtepomp. Blijf ik in de praktijk dan nog op ongeveer 400 km aan actieradius?
Meer on topic:
Áls het een nieuwe motor betreft dan is er geen data bekend, zoals eerder gepost
Als het de oude motor betreft dan kun je niet 1 op 1 van 77 of 86kWh terugrekenen naar 59. De oude motor is niet zo efficient als de huidige 286pk. Er hobbelen in mijn omgeving een ID.4 1st edition rond en een ID.3 niet Neo. Beide hebben het hoger verbruik dan van mijn ID.7, onder vergelijkbare omstandigheden.
Als je wel lineair reken van 86kWh naar 59 dan zou je met de huidige weersomstandigheden 343km (100% naar 0). Als we mijn vorige dappere Kia Soul 64kWh erbij halen, grotere batterijj maar de stroomlijn van een huis, dan zul je reeel gezien in de winter na 200km snelweg, 280km gemixed, moeten laden.
Als je weet waar je aan begint dan is het goed te doen, je rijdt dan wel een slagschip van een wagen.
Heeft iemand zijn ID.7 in de Volkswagen app al de naam Bulli gegeven?
Waarom zou je dát in 's-hemelsnaam willen doen? De term 'Bulli' behoort de VW-T serie toe (met misschien de ID.Buzz GTX als moderne uitzondering) maar toch zéker niet een ID.7Flieger schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 00:13:
Heeft iemand zijn ID.7 in de Volkswagen app al de naam Bulli gegeven?
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 21-05-2026 01:19 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1