Nou ik vind dat we tegenwoordig meer mogen verwachten. Ik vind de analogie die @stanny maakt naar telefoons wel een goede.-tom-562 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:40:
[...]
Je koopt toch een auto 'as is', je weet wat je hebt op dat moment en daar ben je tevreden mee. Alle extra's in de toekomst zijn mooi meegenomen. Dat er een hoop Tesla fanboys 7,5k uitgeven met de belofte dat ze in de toekomst een zelf rijdende auto krijgen, is erg naïef
Uiteraard is hardware iets dat lastig te vervangen is, maar zeker zoiets als die stoplichtherkenning zou een softwarematige update van Travel Assist kunnen zijn: de camera's en boordcomputer zijn immers al aanwezig.
Ik heb nu een Tesla en die heeft in de afgelopen 3,5 jaar flink wat updates gekregen. Deels ludieke onzin, maar zeker ook wel nuttige zaken. De FSD update heb ik destijds niet gekocht onder het mom "eerst zien, dan geloven".
En zo heeft VW bij de introductie van het MEB platform beloftes gedaan over updates waar ik nu ook kijk volgens hetzelfde principe.
VW heeft ook investeringen in Xpeng en Rivian waar het kennelijk wel lukt om regelmatig software updates uit te rollen.
@Flieger maar ik zie bijv op de website/configurator niet dat de stoplichtfunctie al in de ID.7 serie zit. 0f is dat allemaal nog niet aangepast?