Die staat uit. Alles wat uit kan is uit. Dit is echt het reagere op de verkeerde rijbaan, het zien van onzichtbare obstakels. Ik kan het prima volgen in de HUDDaMenaz schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:19:
[...]
+1
Het inhouden op de snelweg wordt ongetwijfeld veroorzaakt door de optie 'routeverloop'. Die uitzetten en je hebt nergens last van. Phantom braking is echt totaal iets anders.
Ik heb een Tesla en een ID7. Phantom breaking in de Tesla heb ik regelmatig. Of de Tesla die besluit dat een flauwe bocht toch met 90 km/u genomen moet worden i.p.v. de 130 km/u die ik rijd. Je kunt je enigszins voorstellen wat er dan gebeurd in de autoInter18 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:00:
[...]
Die staat uit. Alles wat uit kan is uit. Dit is echt het reagere op de verkeerde rijbaan, het zien van onzichtbare obstakels. Ik kan het prima volgen in de HUD
De ID7 geeft soms weleens een melding als je op een geparkeerde auto afrijdt, ja dat is vervelend maar het doet verder niks. Ja hij ziet weleens een stoepje aan voor een muur waardoor je flink op de rem gaat met achteruit inparkeren. Dit alles komt niet in de buurt van phantom (niks te zien) breaking, wat op een Tesla HW3 in ieder geval bijna elke (snelweg) rit weleens gebeurd bij mij.
1000 km heen en weer naar Frankrijk in de ID7 geen last van gehad.
Vergeet ook niet dat filerijden in een Tesla echt verschrikkelijk is. Niet te doen.
Samenvatting: keihard gas en keihard remmen bij elke cm ruimte.
Ja, dat was in de goede oude tijd dat ze nog radar/parkeersensoren gebruikten een stuk beter dan sinds Tesla Vision. Die laatste is ook wel weer wat verbeterd, maar nooit zo goed geworden als voorheen.
Maar dat is verder offtopic in deze thread.
Maar dat is verder offtopic in deze thread.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
In tegenstelling tot in mijn E-Golf heb ik het echte phantom breaking nog niet meegemaakt in de ID.7. Het is echt wel schrikken als de auto ineens in de ankers gaat. Waar ik wel regelmatig last van heb is dat de ID.7 niet snel genoeg herkend dat de voorganger al is uitgevoegd (dit is ook zichtbaar in de hud) en daarom nog wel eens wil vertragen (niet keihard remmen) ondanks dat er niemand op de rijbaan voor me zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Phrenesis op 12-05-2026 14:00 ]
>2 jaar en 73K km in mijn ID.7. Ik herken dit totaal niet. Defecte radar?Inter18 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:00:
[...]
Die staat uit. Alles wat uit kan is uit. Dit is echt het reagere op de verkeerde rijbaan, het zien van onzichtbare obstakels. Ik kan het prima volgen in de HUD
Dat zou goed kunnen inderdaad. Gezien al het andere dat reeds gebeurd is, waarom zou deze wel heel blijven of recht zitten? Het gebeurd altijd als er iets links van de wagen zit, rolt , rijdt of staat.bdbfz schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:00:
[...]
>2 jaar en 73K km in mijn ID.7. Ik herken dit totaal niet. Defecte radar?
Op normale wijze vrachtwagens inhalen geen probleem, dat is in bovengenoemde Tesla wel anders
Ik heb zelf de ID.7 besteld met het kleine accupakket en was tot vandaag ook in de veronderstelling dat deze over de APP310 zou beschikken. Vandaag zijn echter de prijzen van de gefacelifte Audi Q4 met APP350 bekendgemaakt (in het nieuwsbericht van Audi zelf wordt ook nadrukkelijk de APP350 genoemd). In de configurator (en de prijslijst) op de Audi website zie je dat de Q4 met het kleine accupakket (dezelfde als de ID.7) 350 Nm koppel (dus APP350) en 204 pk heeft. Zelf was ik altijd in de veronderstelling dat 204 pk alleen mogelijk was met de APP310, maar dat klopt dus niet. Ook de APP350 is in staat om 204 pk te leveren.True schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:24:
[...]
Die 204 pk motor impliceert de APP310 motor en als je de DE-wiki door een translator haalt zie je dat er al heel veel auto's op de markt zijn waar men geen enkel klagen heeft over het vermogen van die motor: Wikipedia: VW APP310 – Wikipedia vooral de Skoda Enyaq, de Ford Explorer en de ID. Buzz zijn wel wagens met een redelijk gewicht en formaat wat toch richting de ID.7 gaat.
Het zou dus zomaar kunnen dat de ID.7 wél over de APP350 beschikt en niet over de oudere APP310. Helaas weten we het pas zeker zodra de auto daadwerkelijk in het wild beschikbaar is, maar ik ben benieuwd. Omdat de APP310 inmiddels echt een oudere motor van Volkswagen is, gok ik er zelf op dat de ID.7 de APP350 krijgt.
[ Voor 7% gewijzigd door Nano2009 op 12-05-2026 18:40 ]
Klinkt - niet gehinderd door kennis van zaken - als slechte uitlijning van de radar.Inter18 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:04:
[...]
Dat zou goed kunnen inderdaad. Gezien al het andere dat reeds gebeurd is, waarom zou deze wel heel blijven of recht zitten? Het gebeurd altijd als er iets links van de wagen zit, rolt , rijdt of staat.
Op normale wijze vrachtwagens inhalen geen probleem, dat is in bovengenoemde Tesla wel anders
In Nederland besteld? Dan is het MY27, als de start productie en productieweek correct zijn.AvantBlack schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:28:
[...]
Ja ik baal wel. Mijn auto is precies een week te vroeg gebouwd. Definitieve productieweek 19, maar productie is gestart in 18, dus valt nog net in de oude…
Denk dat vooral het vertrouwen van Inter18 in de VW ID.7 defect is.bdbfz schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:00:
[...]
>2 jaar en 73K km in mijn ID.7. Ik herken dit totaal niet. Defecte radar?
Ik heb phantom breaking ook gehad van het botsdetectie systeem van de Superb (niet op adaptive cruise),altijd op 50 of 60 wegen met tegemoetkomend verkeer bij ontbrekende middellijn. Kan me vanuit de techniek van zulke systemen prima voorstellen dat dit soort glitches ooit wel eens zullen voorkomen, bij allerlei varianten. Maar de Tesla is gewoon te voorzichtig en kiest altijd voor remmen waar je als mens voor uitwijken zou kiezen en dat is irritant conservatief. Ik vind het hoopgevend dat meeste van jullie dat met de id.7 niet hebben 😁
Dit is mijn eerste EV maar wat is het verschil dan tussen stand “B” en “One pedal driving” wat ik hier lees er met MY27 pas opzit. Doet toch hetzelfde ? Toen ik de auto ophaalde eind april noemde de dealer dit ook “one pedal driving”
Grotendeels hetzelfde, alleen bij "volledig" one pedal drive komt de auto ook tot stilstand. Dat doet de ID7 pas vanaf MY27. Bij de huidige moet je nog de rem gebruiken om stil te staan.jsimane schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:47:
Dit is mijn eerste EV maar wat is het verschil dan tussen stand “B” en “One pedal driving” wat ik hier lees er met MY27 pas opzit. Doet toch hetzelfde ? Toen ik de auto ophaalde eind april noemde de dealer dit ook “one pedal driving”
[ Voor 6% gewijzigd door BBx92 op 12-05-2026 20:50 ]
En de Max regeneratie is vrij licht in de MY26.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Het voordeel van het systeem van de MY26 is dan weer wel dat je de auto kan laten "kruipen".BBx92 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:49:
[...]
Grotendeels hetzelfde, alleen bij "volledig" one pedal drive komt de auto ook tot stilstand. Dat doet de ID7 pas vanaf MY27. Bij de huidige moet je nog de rem gebruiken om stil te staan.
En dat gebruik ik eigenlijk best wel veel. Missen doet ik de 100% one-pedal dan ook niet. Ik vind de (maximale) regeneratie trouwens ook meer dan genoeg.
Dat kruipen is ook handig tegen de manouvreerrem (de panic brake bij parkeren). Als je beetje gas moet geven - bv door auto hold - grijpt die veel sneller in. Met kruipen amper.GTAm schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:03:
[...]
Het voordeel van het systeem van de MY26 is dan weer wel dat je de auto kan laten "kruipen".
En dat gebruik ik eigenlijk best wel veel. Missen doet ik de 100% one-pedal dan ook niet. Ik vind de (maximale) regeneratie trouwens ook meer dan genoeg.
Ah, vandaar dat ik dat ook bijna nooit heb. 
Het kruipen is wel handig idd.
M’n E-up kan echter beide, die kan kruipen maar ook stilstaan (zonder instellingen te veranderen). Komt niet zelf geheel tot stilstand., maar remt wel sterker met de regeneratie.
Het kruipen is wel handig idd.
M’n E-up kan echter beide, die kan kruipen maar ook stilstaan (zonder instellingen te veranderen). Komt niet zelf geheel tot stilstand., maar remt wel sterker met de regeneratie.
Je hebt absoluut gelijk.Wolksvagen, deze machine is in elkaar gezet door een dronken matroos.Wolksvagen schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:29:
[...]
Denk dat vooral het vertrouwen van Inter18 in de VW ID.7 defect is.
Je rijdt rustig binnen bebouwde kom achter iemand aan. we stoppen voor een zebrapad, Daarna rustig weer optrekken en de HELE alarmwinkel gaat af. het grote rode uitroepteken in de HUD, luid gepiep en remmen slaan aan met zo'n mooie harde aangrijp bonk op je schijven ( opa reed regelmatig op het circuit in zijn goede dagen) om meteen weer los te laten. Dan ben je toch blij dat je alleen in de auto zit en geen passagiers bij je hebt.
Er is geen peil op te trekken wat voor grappen ie de volgende rit gaat uithalen.
Helemaal met alles uit rijden wil ik ook niet, want juist de noodrem kan een zeer waardevolle functie zijn.
Ik ben ook oprecht jaloers op de vele tevreden bestuurders hier
Ik denk dat het ook te maken heeft met achterwiel aandrijving en het verder niet instelbaar zijn (flippers) van de regeneratie. Wat ik wel een plus vind is dat de remlichten niet meteen aan gaan branden zoals je veel ziet bij onze Tesla ridders. die lijken in druk verkeer soms op een stroboscoop.Puppetmaster schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:55:
En de Max regeneratie is vrij licht in de MY26.
Voor mij is de regeneratie sterk genoeg, voldoende om met het verkeer mee te remmen naar het volgende stoplicht.
Dealer heeft bevestigd dat het MY26 is geworden. Stond erbij.Flieger schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:01:
[...]
In Nederland besteld? Dan is het MY27, als de start productie en productieweek correct zijn.
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1