• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 23:01
Surfroy01 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 17:33:
[...]

Dat was mijn vervolg vraag, hoe lang van te voren aanzetten. Maar te lang is denk ik weer energie verspilling. Wel vreemd ik heb een link icoon naar het laden op beginscherm gezet maar daar vind je nergens voor acclimatiseren. Enkel op hoeveel kW het geacclimatiseerd is, zou daar verwachten dat je handmatig kunt acclimatiseren.
- niet op enige feitelijke kennis gebaseerd -
Ik zet hem gewoon aan wanneer ik onder de 70/80% kom. Heb ik daarna namelijk de flexibiliteit om te stoppen en laden waneer ik wil. Ik zou vermoeden dat het niet uitmaakt. Eenmaal op temperatuur houdt hij het vast, zal eerder koelen dan verder opwarmen. Ik zie niet in hoe eerder of later verwarmen meer of minder energie kost.

Je zit op het goede scherm, rechtsonder zit dan voorklimatiseren. Deze verdwijnt als je o.a. op temperatuur bent, aan het AC laden bent of op 100% zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_ueN8dtF17Mj9PDuPr2qFfn_Ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIKXfT7o7oMmy6EHXHvogL7w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door BBx92 op 25-04-2026 19:52 ]

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01
Ik heb mijn toekomstige Tourer Pro S in januari besteld bij A&M Group. Ik kreeg hierbij een leverdatum van 25 juni. Na het lezen van de berichten over MY27 hier heb ik met de nodige moeite contact opgenomen met de garage om te kijken of ik dat model nog kon krijgen, eventueel met een uitstel. Ze gingen zien wat ze konden doen, maar het werd gewoon weer 3w stilte. Tot ik gisteren eindelijk nog iemand aan de lijn kreeg die me wist te zeggen dat de wagen klaar stond voor import. Geen MY27 dus. :(

Teleurgesteld in de garage en ga me nog wel eens opjagen aan het feit dat ik geen updates meer ga krijgen, maar hoe dan ook kijk ik uit naar de wagen. Sowieso zal het wel de moeite zijn.

Alvast wel 1 vraagje voor de huidige eigenaars: Ik hoorde van een collega dat zijn gsm wel heel warm werd op de draadloze lader. De ID7 heeft hier ook geen koeling voorzien. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Kiff schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 23:01:
Alvast wel 1 vraagje voor de huidige eigenaars: Ik hoorde van een collega dat zijn gsm wel heel warm werd op de draadloze lader. De ID7 heeft hier ook geen koeling voorzien. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Gewoon kabeltje erin.
Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1