• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik vind die digitale versie van een analoge teller echt een droevig gezicht. Of het is gewoon niet goed uitgevoerd, kan ook.

Verder zit ik niet in het kamp dat per se een groot scherm achter m'n stuur moet hebben. Het kleine schermpje is zelfs al relatief overbodig wanneer je de HUD hebt. Dus om hem nu groter te maken met info die al op twee andere plekken staat, hoeft van mij ook niet. Vind het wel lekker strak zo :)

Je kan het als fabrikant niet gauw goed doen, want de volgende passant vind het weer geweldig dat je een groot scherm voor je neus hebt, met een digitale versie van een analoge wijzer en fysieke drukknoppen op het stuur. Over smaak valt niet te twisten.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:18
JanHenk schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:56:
Ik vind die digitale versie van een analoge teller echt een droevig gezicht. Of het is gewoon niet goed uitgevoerd, kan ook.

Verder zit ik niet in het kamp dat per se een groot scherm achter m'n stuur moet hebben. Het kleine schermpje is zelfs al relatief overbodig wanneer je de HUD hebt. Dus om hem nu groter te maken met info die al op twee andere plekken staat, hoeft van mij ook niet. Vind het wel lekker strak zo :)

Je kan het als fabrikant niet gauw goed doen, want de volgende passant vind het weer geweldig dat je een groot scherm voor je neus hebt, met een digitale versie van een analoge wijzer en fysieke drukknoppen op het stuur. Over smaak valt niet te twisten.
Klopt. Groot scherm achter het stuur kan prima werken. HUD vind ik persoonlijk fijner bij het rijden. Allebei is overkill. Nu denk ik niet dat de ID.3 standaard de HUD heeft.
In de ID,7 had ik wel graag een iets groter display gehad, maar dan wel geïntegreerd in het dash. Bij de Enyaq is dat wel netjes.gedaan.
Tripcomputer-info (verbruik) en info over de media (radio/spotify etc) had ik graag permanent op het display achter het stuur gehad.

Catch my drift?

• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22:03
DaMenaz schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:09:
[...]
Tripcomputer-info (verbruik) en info over de media (radio/spotify etc) had ik graag permanent op het display achter het stuur gehad.
En een knopje op het stuur om de telefoon op te hangen |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:18
BBx92 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:08:
[...]
En een knopje op het stuur om de telefoon op te hangen |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Toevallig besefte ik me gisteren, 65.000 km op de klok, dat ik nog nooit dat knopje "OK" op het stuur heb gebruikt en ook geen idee heb wat je er mee kunt, 8)7

Catch my drift?

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:12

MaxDlius

Buiten De Zone

Zijn er hier die de cargo modus gebruiken met kinderstoelen? Wat aan het zien wat die extra liters aan bagageruimte aan comfort zouden kosten voor de lange zomervakantieritten.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

• BBx92
MaxDlius schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:44:
Zijn er hier die de cargo modus gebruiken met kinderstoelen? Wat aan het zien wat die extra liters aan bagageruimte aan comfort zouden kosten voor de lange zomervakantieritten.
Ik heb dit wel gebruikt afgelopen voorjaarsvakantie met een draaiend kinderstoeltje/maxi cosi. Gaat prima. Met beetje duwen en trekken kan je hem zelf in cargo modus zetten zonder de stoel los te halen.

• Phrenesis
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-04 16:12
MJMaverick schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:03:
[...]

Volgens mij heeft iedere auto (VIN, dus niet hoofdgebruiker) een periode van 2 jaar gratis Connect Plus vanaf het eerste moment van Plus activeren. VW rommelt wel heel veel met voorwaarden, toch gratis verlengen, etc. zodat ik het lastig vind om hier een eenduidig antwoord op te geven.

Als voorbeeld: ik nam de voormalige persauto die ik nu rij na ongeveer 10 maanden over, melde mezelf aan als hoofdgebruiker en de Connect Plus op deze auto liep vanaf dat moment nog 14 maanden door. Wat er aan het einde van die 14 maanden (en dus 24 maanden in totaal) gebeurt weet ik niet.
Je kan de contracten in we connect zien en als de eind datum is bereikt zonder dat je verlengd, dan raak je de functionaliteiten kwijt die onder dat contract vallen. Je kan (ruim) van tevoren al verlengen, zodat je geen onderbrekingen hebt.

Overigens moet je ook het (basis) VW Connect contract (nodig voor basis functionaliteit in de VW app) verlengen, ondanks dat deze gratis is.

• fwp
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:44

fwp

janssenben schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:16:
Hebben jullie nu ook wel eens 'last' van een zwevende witte stip (ong 1/1.5cm in diameter) op de voorruit vanuit het HUD? Ik krijg hier geen foto van gemaakt, tot nu toe. Het lijkt met name voor te komen als je een hoogstaande zon hebt, pal van achteren. Dus met name als je midden op de dag richting Noorden rijd. Kan nog niet vinden of hier iets tegen te doen is, en kon geen eerdere melding in dit forum vinden?
Volgens mij had ik gisteren zelfs een dubbele!
Niet echt last van overigens, maar viel me ook op de afgelopen dagen. Was voor het eerst ook (rij sinds december).

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:23
MJMaverick schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:03:
[...]

Als voorbeeld: ik nam de voormalige persauto die ik nu rij na ongeveer 10 maanden over
Heb je de GH*-**-S?
Knul schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:18:
Met name het grote instrumentarium voor je én de fysieke knoppen onder het infotainmentsysteem vind ik erg mooie toevoegingen. Wellicht dat deze nog naar de gefacelifte (MY28?) ID.7 komen.
De ID.3 Neo is goed gelukt. Ik vind het grotere scherm achter het stuur ook mooier dan het kleine ding in de ID.7. Waar het icoontje van de stuurwielverwarming en die van de SOC onder de 20% elkaar moeten afwisselen vanwege ruimtegebrek. >:)

De ID.7 krijgt een grondige facelift en gaat dan verder als ID. Passat. Dan komen er weer knoppen in het interieur en ook een wat groter scherm.

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:24
Flieger schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:29:
[...]

Heb je de GH*-**-S?

[...]

De ID.7 krijgt een grondige facelift en gaat dan verder als ID. Passat. Dan komen er weer knoppen in het interieur en ook een wat groter scherm.
Enig idee wanneer die facelift uitkomt? Ik zou de neo versie van de id7 wel zien zitten ipv de huidige. Geef mij maar knopjes.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:23
Zimonia2 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:40:
[...]
Enig idee wanneer die facelift uitkomt? Ik zou de neo versie van de id7 wel zien zitten ipv de huidige. Geef mij maar knopjes.
Ergens in de tweede helft van 2027. Het wordt dus geen ID.7 Neo, maar ID. Passat.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:59
Inter18 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 07:35:
[...]

Er zit een uit stekende rand op de band vlak boven de velg, waardoor de band het eerst de stoeprand raakt ipv de velg.
Banden met velgbeschermers redden je in een aantal gevallen, afhankelijk van hoe snel jezelf reageert op het schurende geluid. Het werkt zeker, maar verwacht geen wonderen.
Ah. Dat hebben mijn zomerbanden volgens mikt, maar de winterbanden dus niet.

• RandomNick
DaMenaz schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:54:
[...]

Zonde hè. Bij mij hebben de zomerbanden wel een velgbeschermrand, maar de winterbanden niet. Ik heb dus ook al twee velgen met een lichte beschadiging (lang leve de sneeuw).

Wilde het laten maken tegen eigen risico, maar de leasemaatschappij gaf geen toestemming. Kwam wel met inleveren

Kras op de velg, deuk n m'n ego. ;(
Yep, deed op de dag zelf even pijn, maar daarna kan ik het ook wel weer loslaten. Het is nou eenmaal een gebruiksvoorwerp. Er zal komende jaren nog wel wat bijkomen.

• RandomNick
Hebben jullie nu ook wel eens 'last' van een zwevende witte stip (ong 1/1.5cm in diameter) op de voorruit vanuit het HUD? Ik krijg hier geen foto van gemaakt, tot nu toe. Het lijkt met name voor te komen als je een hoogstaande zon hebt, pal van achteren. Dus met name als je midden op de dag richting Noorden rijd. Kan nog niet vinden of hier iets tegen te doen is, en kon geen eerdere melding in dit forum vinden?
Hey, die heb ik vanmiddag even gezien denk ik. Zat een stukje hoger dan de HUD projectie. Even gezien meer verder niet zo op gelet en later niet meer gezien. Reed vanuit het zuiden noordwaarts dus zon in de rug.

• RandomNick
Afgelopen dagen wat lange ritten gemaakt met ruim 700 km totaal. Wat een heerlijke auto is het toch! Heerlijk stil, snel en ontspannen rijden (travel assist). Snelladen voor het eerst gedaan, ruim 186 KW piek en een mooie curve, van 8% naar 60% in 16 min.

Verbruik vandaag was mooi laag met 20 graden, terwijl ik voor zover het verkeer het toeliet steeds 130 heb gereden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gefvrcQ0kN6XjSGQCwOYtuwj3Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drdP0gdeVUJ8jTrR2Tg50CWf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door RandomNick op 15-04-2026 21:03 ]

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:25
Surfroy01 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:25:
[...]

Graag gedaan :) (al noem ik niemand bij naam). Maar als het zo'n fantastisch system is, waarom wordt het niet standaard geleverd, dat zou de meerwaarde meer dan waard zijn. Oke ik zal zelf het antwoord geven, de standaard vering en wegligging is gewoon al goed.
Vanaf de andere kant gezien:
waarom is DCC, Geluidsisolerende zijruiten voor en Progressieve besturing 1500 euro?
Dit dekt, behalve het kraken, al mijn klachten af, toeval?
After market dempers en andere banden (stiller) en ik passeer de 2000euro al

Het zijn opties waarvoor je eerder (datum? @True ) flink moest bijbetalen.
Maar nu is het goed te doen.

Waarom niet standaard?
Om de (lease) prijs te drukken, de limited edition is speciaal voor de NL markt
Andere bedrijven houden een max waarde aan voor hun wagenpark. Door dcc optioneel te houden wordt de prijs van een pro s net niet door de grens van 60.000 euro heen geduwd

De toekomstige bestuurders moeten voor zichzelf uitmaken wat het best bij hen past.

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:25
RandomNick schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:53:
[...]

Yep, deed op de dag zelf even pijn, maar daarna kan ik het ook wel weer loslaten. Het is nou eenmaal een gebruiksvoorwerp. Er zal komende jaren nog wel wat bijkomen.
Als je je foto bekijkt, dan zie je dat je achterbanden een beetje getrokken staan, waardoor de velg sowieso een sitting duck is. in mijn straatje is het straatlantaarn licht zeer ongelukkig met parkeren, ook de camera gaat je niet redden. de meeste velgen zijn hier 'abstracte kunst'

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:25

Oceria

I've been in between....

Reflectie van de zon in de hud projector?

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• BBx92
Inter18 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:00:
[...]Andere bedrijven houden een max waarde aan voor hun wagenpark. Door dcc optioneel te houden wordt de prijs van een pro s net niet door de grens van 60.000 euro heen geduwd.
Dit is bij ons het geval :w. Aanschafbudget is c.a. €60K. Voor mij kwam dat uit met een Pro + interieur + exterieur + wtp + trekhaak. S zat er niet in (en niet nodig voor mij). Collega heeft wel een S maar geen exterieur en geen wtp. Niet alle bedrijven leasen.
Pagina: 1 ... 114 115 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1