If you’re in control, you’re not going fast enough.
Check, ging voor mij ook net te snel en voor de chicane daar, leuk om elkaars auto te hebben gezienresusaapje schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:01:
[...]
Zaterdagmiddag? Een wit met zwarte kwam mij toen idd tegemoet, zag ik uit mijn ooghoek. Heereweg. Had het effe te druk met het verkeer in de gaten houden om te zwaaien
Hebben we toch een soort micro-meeting gehadSpekkie99 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:38:
[...]
Check, ging voor mij ook net te snel en voor de chicane daar, leuk om elkaars auto te hebben gezien
Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]
Maar nog steeds geen rode gezienLouwke schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:13:
ID7 was ook de meest verkochte elektrische Volkswagen van 2025. Dan gaat het natuurlijk ook wel hard
Komende woensdag tuf ik weer over de A2
Oh ik ook
BigGreen schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:44:
[...]
Oh ik ook(tussen utrecht en eindhoven en vice versa)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/URS4cAYNmYGCpEWAKXrUUUdt.gif?f=user_large)
Hiero van Amsterdam naar Den Bosch (7-8) en weer terug (15-16)!
Had er bijna een gehad, maar de vrouw had ook een zegje. Moet zeggen ben ook wel blij met de aquamarijn, die geeft toch een mooi kleuren spel met de zon. En mijn zoon is gek op de glitters
Afgelopen zondag 1 gespot op de a9, begin middag ik ging in de Skoda richting Haarlem vanuit Amsterdam de Id7 aan de andere kant van de vangrail richting 020, de eerste en enige rode die ik gezien heb tot nu toe.
LOL, en op dat moment reed ik op de A10. Je had er dus TWEE kunnen zien. Met een beetje omrijden...AlexZuH schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:17:
[...]
Afgelopen zondag 1 gespot op de a9, begin middag ik ging in de Skoda richting Haarlem vanuit Amsterdam de Id7 aan de andere kant van de vangrail richting 020, de eerste en enige rode die ik gezien heb tot nu toe.
Gisteren bij de Kwikfit weer op controle geweest. Banden zijn nogmaals gebalanceerd, en er moest inderdaad nog wat aangepast worden. Een of ander verhaal over verschillende dorns in de machine en verschillende asmaat van de voor en achterwielen, waardoor de balancering niet goed was gegaan.mark322 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:46:
Vorige week m’n zomerbanden er onder laten zetten, maar sindsdien trillingen m’n vullingen er ongeveer uit.
De kwik fit gaf aan dat de banden dan “na-gebalanceerd” moesten worden. Dit klinkt als de technische term voor het controleren wat de stagiair nou weer heeft gedaan?
Hopelijk is het wel opgelost vanmiddag.
ik vol goede moed weer terug naar huis, maar helaas trilde het op de snelweg nogsteeds.
Aanstaande donderdag moet de auto naar de VW garage voor het defecte bedienpaneel voor de ramen, en heb de garage gebeld of zij eens naar de balancering willen kijken. Dat konden ze gelukkig gelijk meenemen, dus kijken of zij het wel goed krijgen..
De dealer waar ik ben geweest, Wittebrug Forepark, wist mij in ieder geval niets te vertellen over de MY27.
Het stuur is dan ook wel de meest tastbare verandering, daarnaast zie ik one pedal drive en verkeerslicht herkenning als echte verbeteringen.VincentVisr schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:45:
Even jullie mening, is het ergens niet vreemd dat je rond deze tijd een proefrit maakt in een ID7 die er op moment van oplevering dus net anders uitziet? Mbt stuur en de andere MY27 upgrades?
De dealer waar ik ben geweest, Wittebrug Forepark, wist mij in ieder geval niets te vertellen over de MY27.
Je zou verwachten dat een dealer dit al wel weet ja
Dat is bij elke modelwissel van elke auto zo. De dealers krijgen zowat de eerste exemplaren van de nieuwe uitvoering als showroommodel, maar in tussentijd lopen de bestellingen van klanten ook binnen. Ik heb zelf een ID.7 van het eerste modeljaar besteld op het moment dat hij nog niet bij de dealers stond. Enkele weken voor aflevering stond er wel een in de showroom.VincentVisr schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:45:
Even jullie mening, is het ergens niet vreemd dat je rond deze tijd een proefrit maakt in een ID7 die er op moment van oplevering dus net anders uitziet? Mbt stuur en de andere MY27 upgrades?
Dat leer je wel af. Ik ben tegenwoordig eerder verbaasd als een dealer (niet vw specifiek) eens iets weet.Spekkie99 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:46:
Je zou verwachten dat een dealer dit al wel weet ja
https://www.autoblog.nl/n...ft-duizenden-nederlanders
Het gaat om een flink deel van Volkswagens elektrische line-up. Rijd je in een ID.3, ID.4, ID.7 of ID. Buzz, dan is de kans aanwezig dat jouw auto erbij zit.
Check op ovi.rdw.nl met het kenteken van je Volkswagen of er een terugroepactie is voor je auto. Uiteraard kun je dit ook aan de Volkswagen dealer vragen.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
En de bestelling is gisteren voltooid.
Wat ik dan weer niet lees is hoeveel auto's er dan inmiddels fijn afgefikt. Anders is dat label "ernstig" wel een beetje overdrevenCrusader schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:17:
Volkswagen roept in maart 2026 wereldwijd bijna 100.000 elektrische auto's uit de ID.-serie (o.a. ID.3, ID.4, ID.5, ID.7) en Cupra Born terug, geproduceerd tussen februari 2022 en augustus 2024.
Het gaat om een flink deel van Volkswagens elektrische line-up. Rijd je in een ID.3, ID.4, ID.7 of ID. Buzz, dan is de kans aanwezig dat jouw auto erbij zit.
Check op ovi.rdw.nl met het kenteken van je Volkswagen of er een terugroepactie is voor je auto. Uiteraard kun je dit ook aan de Volkswagen dealer vragen.
Volgens Autoweek staat deze recall nog niet geregistreerd bij de RDW: https://www.autoweek.nl/a...os-terug-om-accuprobleem/Crusader schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:17:
Volkswagen roept in maart 2026 wereldwijd bijna 100.000 elektrische auto's uit de ID.-serie (o.a. ID.3, ID.4, ID.5, ID.7) en Cupra Born terug, geproduceerd tussen februari 2022 en augustus 2024.
Surfroy01 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:18:
Bij autoweek staat alleen de 4+5+Buzz die terug moeten, ach de mijne is van '25 en inderdaad hoeveel zijn er afgefikt?
https://www.electrive.com...100000-meb-electric-cars/According to the KBA recall database, the affected vehicles were built between 7 February 2022 and 23 August 2024. The models ID.3, ID.4 and ID.5, along with the Cupra Born, were produced at Volkswagen’s Zwickau plant in Germany, while both ID. Buzz variants rolled off the line at VW Commercial Vehicles in Hanover.
De ID.7 lijkt vooralsnog helemaal niet geraakt te worden door deze terugroepactie, sowieso wordt die auto niet in Hannover of in Zwickau gebouwd maar in Emden.
Intern registratienummer bij VW blijkt overigens 93MI / 93MK te zijn voor deze re-call (In het ID.x topic zijn er inmiddels al mensen welke de dealer ge contact hebben én daarnaast ook al een afspraak voor controle / fix hebben staan).
[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 24-03-2026 21:11 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dealers krijgen niet standaard de eerste auto’s van MY27. Bestaande bestellingen worden vanzelf MY27 zodra de productie van MY26 stopt. Dus voor een dealer geldt ook: geluk hebben en toevallig een showroom auto in bestelling hebben die MY27 wordt of anders snel een showroomauto bestellen zodra bekend is wanneer MY27 start. Maar normaliter wordt dat dan zeker niet een van de eerste MY27s.bdbfz schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:49:
[...]
Dat is bij elke modelwissel van elke auto zo. De dealers krijgen zowat de eerste exemplaren van de nieuwe uitvoering als showroommodel, maar in tussentijd lopen de bestellingen van klanten ook binnen.
Het is ook een lekker tendentieus geschreven stukje weer op autoblog. Lijkt wel alsof die site niks neutraal over EV’s kan schrijven.Blommie01 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:42:
[...]
Wat ik dan weer niet lees is hoeveel auto's er dan inmiddels fijn afgefikt. Anders is dat label "ernstig" wel een beetje overdreven
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Helemaal niet, dat het niet vaak voorkomt wil niet zeggen dat als het gebeurt het niet gelijk desastreus is. Op mijn werk zijn er een paar buzz met deze melding en het is terecht als je de hele melding leest.Puppetmaster schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:57:
[...]
Het is ook een lekker tendentieus geschreven stukje weer op autoblog. Lijkt wel alsof die site niks neutraal over EV’s kan schrijven.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Don't shoot the messenger, maar ik lees op autoblog wel de ID.7:Surfroy01 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:18:
Bij autoweek staat alleen de 4+5+Buzz die terug moeten, ach de mijne is van '25 en inderdaad hoeveel zijn er afgefikt?
/f/image/exQqppBQaFGTAXgQdLF8xB4e.png?f=fotoalbum_large)
Wat er werkelijk exact aan de hand is en welke auto's het precies betreft, dat weet alleen VW natuurlijk
[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 24-03-2026 23:10 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
daarom heb ik met de lease/dealer afgesproken zodra ze zeker weten dat het en my27 word, gaan ze pas bestellen. heb gelukkig geen haast maar wil wel een my27.VincentVisr schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:20:
De leasemaatschappij zegt dat mijn bestelling een MY26 wordt in ieder geval, dat hebben ze nagevraagd.
En de bestelling is gisteren voltooid.
Ik heb het over autoweek........ die schat ik iets hoger in qua waarheidsgetrouw dan autoblogCrusader schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 23:07:
[...]
Don't shoot the messenger, maar ik lees op autoblog wel de ID.7:
[Afbeelding]
Wat er werkelijk exact aan de hand is en welke auto's het precies betreft, dat weet alleen VW natuurlijk
Zelf twijlel ik heel erg over het exterieur plus pakket (dcc+adaptief onderstel, progressieve stuurbekrachtiging): Mijn huidige Skoda Superb heeft dat ook (Sportline) en ik weet niet of ik het heel erg ga missen als ik het niet neem op de nieuwe. Verder vind ik het schandalig dat de airbags achter alleen bij een veel duurder interieur plus pakket zitten icm enorme luidsprekers. Niet echt vergelijkbaar qua noodzaak, wat mij betreft. Maar ja, je wilt ook veiligheid voor de kinderen op de achterbank...
Wat bedoel je met “enorme luidsprekers”?Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:57:
Verder vind ik het schandalig dat de airbags achter alleen bij een veel duurder interieur plus pakket zitten icm enorme luidsprekers.
Dan bestel je 'm met die airbags achter? Ik zie het probleem niet zo maar dat zal aan mij liggen.Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:57:
Verder vind ik het schandalig dat de airbags achter alleen bij een veel duurder interieur plus pakket zitten icm enorme luidsprekers. Niet echt vergelijkbaar qua noodzaak, wat mij betreft. Maar ja, je wilt ook veiligheid voor de kinderen op de achterbank...
Even gekeken, zo te zien alleen bij de GTX uitvoering. Standaard hebben ze allemaal hoofdairbags achter. Wel gek ja.Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:57:
Ik overweeg deze auto ook en ga zaterdag een proefrit maken. Wat zijn de punten waar ik nou echt op moet letten cq die ik in gedachten moet houden om wel of niet te kopen?
Zelf twijlel ik heel erg over het exterieur plus pakket (dcc+adaptief onderstel, progressieve stuurbekrachtiging): Mijn huidige Skoda Superb heeft dat ook (Sportline) en ik weet niet of ik het heel erg ga missen als ik het niet neem op de nieuwe. Verder vind ik het schandalig dat de airbags achter alleen bij een veel duurder interieur plus pakket zitten icm enorme luidsprekers. Niet echt vergelijkbaar qua noodzaak, wat mij betreft. Maar ja, je wilt ook veiligheid voor de kinderen op de achterbank...
Het is overigens niet zo dat die auto nu onveilig is, ik denk zelfs zonder zijairbags achter dat je kinderen veiliger op weg zijn dan 95% van de rest van de weggebruikers
Vaak bu'j te bang!
Ik rij met een ID.7 met interieurpakket en nu een weekje een ID.7 met exterieurpakket als vervangend vervoer.Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:57:
Ik overweeg deze auto ook en ga zaterdag een proefrit maken. Wat zijn de punten waar ik nou echt op moet letten cq die ik in gedachten moet houden om wel of niet te kopen?
Om eerlijk te zijn, DCC merk ik niet heel veel van, het glazen dak idem (maar het is er ook het weer niet echt voor). Langs de andere kant mis ik de harman kardon speakers dan ook weer niet echt, de geventileerde stoelen zijn in de zomer voor mij wel heel welkom.
Dus mijn conclusie op dit moment is dat als ik nog een ID.7 zou moeten bestellen, ik allicht geen extra pakket zou nemen, enkel de geventileerde stoelen moesten die als aparte optie te kiezen zijn, maar ik ga er van uit dat dat niet zal veranderen.
Dat jij het normaal vindt dat je bij airbags van een paar honderd euro verplicht ook o.a. het luxe 16 kanaals speakersysteem moet kopen (waardoor de veiligheidstoevoeging ineens >2k € kost), wil nog niet zeggen dat ik het normaal vind.Ruud schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Dan bestel je 'm met die airbags achter? Ik zie het probleem niet zo maar dat zal aan mij liggen.
Knip Ik bedoelde het luxere Harman Kardon systeem.LionofJudah68 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:14:
[...]
Wat bedoel je met “enorme luidsprekers”?
[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 25-03-2026 14:24 . Reden: Mag gerust vriendelijker ]
Aan het HK systeem heb je meer dan aan een paar airbags.Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:21:
[...]
Ik bedoelde het luxere Harman Kardon systeem.
Apart als je dat als optie aan je auto toe zou willen voegen...
[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 25-03-2026 14:25 . Reden: Quote edit ]
Zou goed kunnen, maar zijn zij-airbags voor een side impact ongeluk toch best belangrijk?-tom-562 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Even gekeken, zo te zien alleen bij de GTX uitvoering. Standaard hebben ze allemaal hoofdairbags achter. Wel gek ja.
Het is overigens niet zo dat die auto nu onveilig is, ik denk zelfs zonder zijairbags achter dat je kinderen veiliger op weg zijn dan 95% van de rest van de weggebruikers
Welnee... Die auto is zo ook wel veilig genoeg.... Anders komt bij niet door de testen heen...Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:23:
[...]
Zou goed kunnen, maar zijn zij-airbags voor een side impact ongeluk toch best belangrijk?
Wel gek inderdaad, om maximale bescherming voor je kinderen op de achterbank te willen, terwijl je voorin lekker alles maximaal geregeld hebt.Blommie01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:22:
[...]
Aan het HK systeem heb je meer dan aan een paar airbags.
Apart als je dat als optie aan je auto toe zou willen voegen...
Europese wetgeving is van mening dat het niet belangrijk genoeg is.Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:23:
[...]
Zou goed kunnen, maar zijn zij-airbags voor een side impact ongeluk toch best belangrijk?
Wat je er verder zelf van maakt is helemaal aan jou.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
De NCAP ID.7 test auto had ze niet en wel een goede score.True schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:24:
[...]
Europese wetgeving is van mening dat het niet belangrijk genoeg is.
Wat je er verder zelf van maakt is helemaal aan jou.
https://www.euroncap.com/assessments/vw/id.7/1025/
Dat ze in een pakket zitten maakt het voor de fabrikant goedkoper om aan te bieden. Dus extra airbags met als bonus beter geluid.
Als je niet weet of DCC belangrijk is voor je stel ik voor dat je de dealer vraagt om een ID7 met en zonder proef te rijden. Dat kunnen wij namelijk niet voor je bepalen.
Succes met proefrijden!
Dankjewel. Zal eerst maar eens kijken wat ik als eerste krijg zaterdag, als het dan zonder is en het is al 'goed genoeg', dan is het simpel. :-)Spekkie99 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:32:
[...]
De NCAP ID.7 test auto had ze niet en wel een goede score.
https://www.euroncap.com/assessments/vw/id.7/1025/
Dat ze in een pakket zitten maakt het voor de fabrikant goedkoper om aan te bieden. Dus extra airbags met als bonus beter geluid.
Als je niet weet of DCC belangrijk is voor je stel ik voor dat je de dealer vraagt om een ID7 met en zonder proef te rijden. Dat kunnen wij namelijk niet voor je bepalen.
Succes met proefrijden!
Ah de rubberen tegel generatieHelsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:24:
[...]
Wel gek inderdaad, om maximale bescherming voor je kinderen op de achterbank te willen, terwijl je voorin lekker alles maximaal geregeld hebt.
Prima verdienmodel voor de fabrikanten...
Hij krijgt 5 sterren in de tests... Meer kan niet... Hoeveel extra airbags je er ook wilt stoppen..
[ Voor 19% gewijzigd door Blommie01 op 25-03-2026 10:42 ]
vroeger kon allesBlommie01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:35:
[...]
Ah de rubberen tegel generatie
Hij krijgt 5 sterren in de tests... Meer kan niet... Hoeveel extra airbags je er ook wilt stoppen..
Precies, kinderen moeten gewoon een side impact van een crash leren doorstaan, daar worden ze hard van.Blommie01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:35:
[...]
Ah de rubberen tegel generatie
Jij bent ergens tot de conclusie gekomen dat de ID.7 zonder die optie niet veilig is en dat je kinderen gevaar lopen.Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:46:
[...]
Precies, kinderen moeten gewoon een side impact van een crash leren doorstaan, daar worden ze hard van.
Laten we maar weer on-topic gaan.
Onze kinderen zitten thans in autostoelen (tot 1,35m verplicht) die al de side impact beschermen, daar voegt een airbag niets aan toe.
Overigens ben ik wel van mening dat je aan veiligheid wel wat mag uitgeven en vanuit die optiek soms wat gek om dat als optie te geven in plaats van standaard. Maar zou het er niet om laten staan.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Ik zeg niet dat het onveilig is, ik zeg dat het veiliger is met die zij-airbags en dat het ongemakkelijk is als je zelf gehuld in alle mogelijke airbag varianten beschermd voorin zit, terwijl je als ouder toch echt voor je kinderen verantwoordelijk bent en die kun je dus niet makkelijk/goedkoop hetzelfde geven. Dat is wat er aan schort. Ik ben niet degene die mijn wens hier ter discussie stelt. Maar ik licht het graag toe.Blommie01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:58:
[...]
Jij bent ergens tot de conclusie gekomen dat de ID.7 zonder die optie niet veilig is en dat je kinderen gevaar lopen.
Laten we maar weer on-topic gaan.
Onze kinderen zijn de stoeltjes ontgroeid, maar zitten nog steeds op de achterbank.JanHenk schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:01:
Die side impact airbags lijken me voor (semi-)volwassenen die gewoon in een gordel zitten op de achterbank en niet voor kinderen, toch?
Onze kinderen zitten thans in autostoelen (tot 1,35m verplicht) die al de side impact beschermen, daar voegt een airbag niets aan toe.
Overigens ben ik wel van mening dat je aan veiligheid wel wat mag uitgeven en vanuit die optiek soms wat gek om dat als optie te geven in plaats van standaard. Maar zou het er niet om laten staan.
[ Voor 33% gewijzigd door Helsie op 25-03-2026 11:03 ]
Ik vraag me dan wel of hoe je tot de conclusie komt dat het veiliger is. Het lijkt mij meer een aanname zonder onderbouwing.Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:02:
[...]
Ik zeg niet dat het onveilig is, ik zeg dat het veiliger is met die zij-airbags…..
Dit is toch niet serieus he? Mocht het wel zo zijn, mag je gratis de Perplexity pagina lezen die ik net hierover heb laten vullen met linkjes erbij. https://www.perplexity.ai...ag-yiIVD_8hQxWIugIHmf4C.ABlommie01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:05:
[...]
Ik vraag me dan wel of hoe je tot de conclusie komt dat het veiliger is. Het lijkt mij meer een aanname zonder onderbouwing.
[ Voor 27% gewijzigd door Helsie op 25-03-2026 11:08 ]
Dan koop je een oude auto zonder airbags, dan zijn jullie allemaal even veiligHelsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:02:
[...]
Ik zeg niet dat het onveilig is, ik zeg dat het veiliger is met die zij-airbags en dat het ongemakkelijk is als je zelf gehuld in alle mogelijke airbag varianten beschermd voorin zit, terwijl je als ouder toch echt voor je kinderen verantwoordelijk bent en die kun je dus niet makkelijk/goedkoop hetzelfde geven. Dat is wat er aan schort. Ik ben niet degene die mijn wens hier ter discussie stelt. Maar ik licht het graag toe.
En achtering je sowieso nog steeds gordijnairbags voor het hoofd
Vaak bu'j te bang!
Ik ga toch liever op de NCAP testen af dan AI of een onderbuik van iemand...Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:07:
[...]
Dit is toch niet serieus he? Mocht het wel zo zijn, mag je gratis de Perplexity pagina lezen die ik net hierover heb laten vullen met linkjes erbij. https://www.perplexity.ai...ag-yiIVD_8hQxWIugIHmf4C.A
Er is geen reden om aan te nemen dat de ID.7 niet veilig is en die zijairbags iets toevoegen. Dat zou dan eerst moeten worden getest..
vandaag eindelijk de update gekregen van 5.2 naar 5.4 nog zaken waar ik op moet letten als ik ermee ga rijden die anders zijn? (behalve de regeneratie in de B-stand?)
en wel vreemd dat ik niet meteen van 5.2 naar 5.6 ben gegaan of is dat as expected?
Ik zou als ik jouw was niet meer de weg opgaan met kinderen in de auto, is echt niet veilig.Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:02:
[...]
Ik zeg niet dat het onveilig is, ik zeg dat het veiliger is met die zij-airbags en dat het ongemakkelijk is als je zelf gehuld in alle mogelijke airbag varianten beschermd voorin zit, terwijl je als ouder toch echt voor je kinderen verantwoordelijk bent en die kun je dus niet makkelijk/goedkoop hetzelfde geven. Dat is wat er aan schort. Ik ben niet degene die mijn wens hier ter discussie stelt. Maar ik licht het graag toe.
[...]
Onze kinderen zijn de stoeltjes ontgroeid, maar zitten nog steeds op de achterbank.Dus dat verandert weinig aan het verhaal.
Gewoon lekker binnenhouden de kids en als ze toch naar buiten gaan fietsen of wat dan ook, vergeet ze geen helm op te doen.
Jij vindt die airbags schijnbaar heel belangrijk, wat is dan de discussie. Bestel met deze airbags.
Zo ging het bij mij ook. Al heel lang geleden. OTA. En dan blijft het bij 5.4.K0ENH schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:31:
en wel vreemd dat ik niet meteen van 5.2 naar 5.6 ben gegaan of is dat as expected?
Catch my drift?
Toch de dealers dan. Die kunnen als het goed is in hun systeem zien wanneer een wagen die besteld wordt geproduceerd kan worden. Dat zijn productieslots. Vraag dus niet alleen aan de dealer wat de verachting is, maar ook of er nog productieslots beschikbaar zijn voor ze.renedg73 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:44:
Raar ene dealer zegt nu bestellen is productieweek 21 dus ModelJaar27 en andere zegt pas bestellen in week 20. Iemand meer info?
Er zijn normaal gesproken XX productieplaatsen per land beschikbaar, die vervolgens weer verdeeld worden onder de dealerorganisaties. De grote jongens staan dan meestal vooraan. Niet spannend als er meer capaciteit is dan vraag, maar als dat andersom is dan kan dat wel uitmalen.
[ Voor 7% gewijzigd door DaMenaz op 25-03-2026 11:50 ]
Catch my drift?
Idd. Al dan niet met “enorme luidsprekers”.😆Drommels75 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:36:
[...]
Ik zou als ik jouw was niet meer de weg opgaan met kinderen in de auto, is echt niet veilig.
Gewoon lekker binnenhouden de kids en als ze toch naar buiten gaan fietsen of wat dan ook, vergeet ze geen helm op te doen.
Jij vindt die airbags schijnbaar heel belangrijk, wat is dan de discussie. Bestel met deze airbags.
Kunnen we nog 3 pagina's snerende postings plaatsen, maar daar wordt de sfeer niet beter van,
Catch my drift?
Een keer voorklimatiseren app in de tegels van de auto openen, aanpassen en opslaan, mogelijk ergens een sychronisatiefoutje.Surfroy01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:33:
Ik heb dat mijn auto elke ochtend om 5 uur staat voor te verwarmen (althans dat lees ik als bericht op telefoon). Terwijl ik de functie in zowel de voorverwarm app als laadapp uit heb staan?
Even ter check: Daarmee bedoel je dat je in de app onder "Vertrektijden" en dan "Klimatisering" het schuifje uit hebt staan en ook onder "Vertrektijden" dan "Laden" dan "Thuis (of andere naam laadlocatie)" en dan het volgend scherm alle schuiven uit hebt staan? Dan is het gek dat hij wel gaat voorverwarmen.Surfroy01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:33:
Ik heb dat mijn auto elke ochtend om 5 uur staat voor te verwarmen (althans dat lees ik als bericht op telefoon). Terwijl ik de functie in zowel de voorverwarm app als laadapp uit heb staan?
Gaat de auto ook daadwerkelijk verwarmen? In de app van onze SEAT Leon eHybrid kregen we namelijk een tijdje eens per week een melding dat de klimatisering is gestopt, terwijl die op dat moment niks deed.
Catch my drift?
Waar staat wat ik er van vind? Dit is er voor mij een in de categorie beter-duur-dan-niet-te-koop. Aangezien je stelt dat je extra veiligheid voor passagiers achterin wilt, is er maar 1 optie. Nee dat zeg ik verkeerd, 1 optiepakket.Helsie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:19:
[...]
Dat jij het normaal vindt dat je bij airbags van een paar honderd euro verplicht ook o.a. het luxe 16 kanaals speakersysteem moet kopen (waardoor de veiligheidstoevoeging ineens >2k € kost), wil nog niet zeggen dat ik het normaal vind.
Misschien moet je het zo zien; je krijgt het HK-systeem en andere opties er gratis bij.
Productieplaatsen worden niet onder dealerorgansiaties verdeeld. Nu bestellen en nog te produceren, wordt sowieso MY27. Het kan zo zijn dat een dealer een voorraadauto in bestelling heeft staan die in MY26 productie valt. Als die matcht of nog te wijzigen is met een nieuwe bestelling, krijg je alsnog MY26.DaMenaz schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:49:
[...]
Er zijn normaal gesproken XX productieplaatsen per land beschikbaar, die vervolgens weer verdeeld worden onder de dealerorganisaties. De grote jongens staan dan meestal vooraan. Niet spannend als er meer capaciteit is dan vraag, maar als dat andersom is dan kan dat wel uitmalen.
Ik ga af op de info die ik bij 3 afzonderlijke bestellingen heb gekregen van 3 verschillende dealers (SEAT, Volkswagen en Audi). Bewijs zwart op wit heb ik verder niet. Jij wel?Flieger schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:52:
[...]
Productieplaatsen worden niet onder dealerorgansiaties verdeeld. Nu bestellen en nog te produceren, wordt sowieso MY27. Het kan zo zijn dat een dealer een voorraadauto in bestelling heeft staan die in MY26 productie valt. Als die matcht of nog te wijzigen is met een nieuwe bestelling, krijg je alsnog MY26.
Catch my drift?
Bij Vianen een zilveren Tourer met 120kmu richting zuiden.
Even ten noorden van Den Bosch een versie die ik me verder niet herinner.
Niemand die even zwaaide oid. Aso's.
Vanmorgen wel een zwarte Tourer gezien op de A2 (denk ik)resusaapje schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:18:
Zeau! Vandaag de A2 op en neer gereden. Bij Utrecht een zwarte ID7 limo richting zuiden tuffend met 80kmu achter een vrachtauto.
nog steeds geen rode.....
Ook niemand gezien die zwaaide
Verwachte afleverweek: 30-2026. (Dit was week 23)
Wordt nu dan op zeker MY27?
alles vanaf week 20 Bouw is zeker my27Blommie01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:51:
Ik zie een aanpassing in de VW portal.
Verwachte afleverweek: 30-2026. (Dit was week 23)
Wordt nu dan op zeker MY27?
Geluk bij een ongeluk dan...
En nog maar een keer met de Model Y naar Italië... Als hij tenminste gemaakt gaat worden
[ Voor 8% gewijzigd door Blommie01 op 25-03-2026 15:54 ]
Bah, ik ga in wk30 op vakantie... zou toch graag in de nieuwe slee gaan..Blommie01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:53:
[...]
Geluk bij een ongeluk dan...
En nog maar een keer met de Model Y naar Italië... Als hij tenminste gemaakt gaat worden
Ik vind het stiekem niet erg om nog een keer met de MY te gaan. Die Superchargers onderweg tijdens de vakantie zijn echt heel erg fijn...VincentVisr schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:56:
[...]
Bah, ik ga in wk30 op vakantie... zou toch graag in de nieuwe slee gaan..
Speciaal voor jou:BigGreen schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:47:
[...]
Vanmorgen wel een zwarte Tourer gezien op de A2 (denk ik)
nog steeds geen rode.....
Ook niemand gezien die zwaaide
Catch my drift?
Die doen het ook met een ID.7Blommie01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:57:
[...]
Ik vind het stiekem niet erg om nog een keer met de MY te gaan. Die Superchargers onderweg tijdens de vakantie zijn echt heel erg fijn...
Maar niet met mijn laadpas... Die kan ik niet koppelen aan mijn Tesla account. Mijn Tesla zelf is wel via de LM gekoppeld dus volledig plug and charge zonder dat ik een factuur zie.
Ik heb straks als ik de ID.7 heb geen zin om te declareren. Dan gebruik ik gewoon andere laders zodat ik mijn EU laadpas kan gebruiken.
[ Voor 99% gewijzigd door Blommie01 op 25-03-2026 16:04 ]
de meest gerenommeerde laadpassen zijn gewoon te koppelen hoor..Blommie01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:02:
[...]
Maar niet met mijn laadpas... Die kan ik niet koppelen aan mijn Tesla account. Mijn Tesla zelf is wel via de LM gekoppeld dus volledig plug and charge zonder dat ik een factuur zie.
Ik heb straks als ik de ID.7 heb geen zin om te declareren. Dan gebruik ik gewoon andere laders zodat ik mijn EU laadpas kan gebruiken.
Ik heb er een van Tango Electric Business en die staat er -zo ver ik kan zien- niet tussen.K0ENH schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 17:23:
[...]
de meest gerenommeerde laadpassen zijn gewoon te koppelen hoor..
[ Voor 5% gewijzigd door Blommie01 op 25-03-2026 17:49 ]
Kun je ook gewoon met de ID7 gaan staan heb ik ook geregeld gedaan naar Italië afgelopen zomer, gewoon de snellader die het best bij onze route past, soms een SuC, soms een andere, c'est ça.Blommie01 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:57:
[...]
Ik vind het stiekem niet erg om nog een keer met de MY te gaan. Die Superchargers onderweg tijdens de vakantie zijn echt heel erg fijn...
Wellicht dat die 3 keer in tijden van schaarste (chiptekort/Covid) waren of een gelimiteerd actiemodel betrof? Voor de huidige Volkswagen productie is dat, met uitzondering van de GTI 50 Edition, niet van toepassing.DaMenaz schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:57:
[...]
Ik ga af op de info die ik bij 3 afzonderlijke bestellingen heb gekregen van 3 verschillende dealers (SEAT, Volkswagen en Audi). Bewijs zwart op wit heb ik verder niet. Jij wel?
N=1, de echte limited edition van de Tourer, de net uitgekomen 1ST Edition in juni/juli/augustus 2024 is precies zoals hierboven beschreven was. PON had de sloten verdeeld over het dealernetwerk gebaseerd op hoe goed ze normaliter verkopen. Maar dat was toen en niet huidigFlieger schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:06:
[...]
Wellicht dat die 3 keer in tijden van schaarste (chiptekort/Covid) waren of een gelimiteerd actiemodel betrof? Voor de huidige Volkswagen productie is dat, met uitzondering van de GTI 50 Edition, niet van toepassing.
Exact. Voor een nieuw model of introductie/gelimiteerde uitvoering wordt er soms wel een dealerverdeling gemaakt. Maar bij een overgang van modeljaar worden er geen productieplaatsen verdeeld.True schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:40:
[...]
N=1, de echte limited edition van de Tourer, de net uitgekomen 1ST Edition in juni/juli/augustus 2024 is precies zoals hierboven beschreven was. PON had de sloten verdeeld over het dealernetwerk gebaseerd op hoe goed ze normaliter verkopen. Maar dat was toen en niet huidig
En hoe kan je weten in welke week er gestart wordt met de bouw van jouw bestelde auto? Ik mag ergens in april de ID7 Tourer bestellen. Wacht ik dan best tot vb einde april om zeker te zijn van MY2027? Of kan ik gewoon bestellen zodra ik toegang heb tot de configurator (vermoed ergens begin april)?
In gebruikname van die nieuwe lease is gepland half september.
Nog extra vraagje: ik begrijp dat er verduisterde ruiten in zitten. Ik zie echter nog opties staan van verduisterende film 95 %? Dealer zei dat ruiten zelf al iets voor 80 % verduisterd waren en dat dus die folie, die ze er gewoon op kleven weggegooid geld is? --> Klopt dit inderdaad? Is het standaard verduisterende glas effectief al 80%
Heb tot nu toe steeds VW Passat Variant gehad, waar je gordijntjes kon kiezen voor achterbank zodat kindjes geen last hadden van zon, maar dus in ID7 heb je geen rolgordijntjes meer als mogelijke optie?
Heeft er iemand voor die 95% verduisterende film gekozen?
[ Voor 6% gewijzigd door Leffunk op 26-03-2026 10:02 ]
Misschien was ik dat wel ten noorden van Den Bosch in een witte Tourer. Zag je me niet zwaaien?resusaapje schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:18:
Zeau! Vandaag de A2 op en neer gereden. Bij Utrecht een zwarte ID7 limo richting zuiden tuffend met 80kmu achter een vrachtauto.
Mijn auto hoeft pas ergens in december geleverd te worden, maar ik lees inmiddels van alles over model year 2027. Alleen kan ik daar zelf nog niet echt concrete info over vinden, ondanks dat ik best goed gezocht heb (google is normaal echt wel my friend ;-) .
Weet iemand of de prijs omhoog gaat, blijven de limited editions gewoon bestaan? En wat zouden jullie doen: in mei al bestellen, of toch nog even afwachten?
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Net van m'n lease maatschappij een mail ontvangen dat er over de prijsstrijging nog geen informatie is. Bij het samenstellen op de VW Duitsland website zie ik bijvoorbeeld wel dat er enkel nog maar Pro modellen zijn. En dat het Black Edition pakket een meerprijs heeft, in tegenstelling tot wat de NL website nu toont. Mijn configuratie op de DE website is nu 5.000 hoger dan op de NL website.Nutterd schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:26:
Ik kwam er gisteren achter dat een ID.7 Pro S ook binnen mijn leasebudget past. Het zit wel een beetje op het randje met mijn wensen, maar dat vind ik prima hij staat nu meteen op pole position.
Mijn auto hoeft pas ergens in december geleverd te worden, maar ik lees inmiddels van alles over model year 2027. Alleen kan ik daar zelf nog niet echt concrete info over vinden, ondanks dat ik best goed gezocht heb (google is normaal echt wel my friend ;-) .
Weet iemand of de prijs omhoog gaat, blijven de limited editions gewoon bestaan? En wat zouden jullie doen: in mei al bestellen, of toch nog even afwachten?
Ik zit met een vergelijkbare situatie en heb deze week bij de proefrit een korte blik mogen werpen op de informatie over de modeljaarupdate. Grofweg gaat de benaming op de schop maar blijven de prijzen voor de verschillende limited uitvoeringen gelijk. Ik meen dat alleen het exterieurpakket een paar honderd euro duurder gaat worden. Verder geen schokkende informatie en ik heb besloten de lancering op de website van vw even af te wachten voordat ik bestel.Ik kwam er gisteren achter dat een ID.7 Pro S ook binnen mijn leasebudget past. Het zit wel een beetje op het randje met mijn wensen, maar dat vind ik prima hij staat nu meteen op pole position.
Black Style pack kostte vorig jaar (en nu) in België ook extra op de "basis" Business Premium Pro. De Limited Editions met gratis Black Style lijken me iets Nederlands. En als ik er in Duitsland op lette, eind 2025, was Black Style ook meer uitzondering dan de regel, dus was het ook gratis dan in Duitsland?VincentVisr schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:16:
[...]
Net van m'n lease maatschappij een mail ontvangen dat er over de prijsstrijging nog geen informatie is. Bij het samenstellen op de VW Duitsland website zie ik bijvoorbeeld wel dat er enkel nog maar Pro modellen zijn. En dat het Black Edition pakket een meerprijs heeft, in tegenstelling tot wat de NL website nu toont. Mijn configuratie op de DE website is nu 5.000 hoger dan op de NL website.
We orienteren op een ideale wintersport auto, waarbij de ID7 een kanshebber is.
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Vorige zomer door Oostenrijk gereden vanuit Italië naar huis. SOC ging toen met iets van 10% omhoog over een stint van iets van een uur of zo, geen errors/problemen.ReseT schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:02:
Kwam vorige week met een ID4 vanuit de Alpen het probleem tegen dat bij regeneren stopt nadat langdurig op B-stand/remmen de berg af gaat. Kom ook een error display. De SOC was rond de 56%. Is dit ook aanwezig bij een ID7?
NB dat was natuurlijk in de zomer, maar wel in de B-stand zonder de remmen aan te moeten tikken.
Maar het regenereren (remvermogen) is volgens mij iets van 80 à 90 kW maximaal. Dat zou die batterij prima moeten kunnen verwerken, zelfs als het buiten warm is (eventueel met actieve koeling).
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Dit jaar 2x vanuit de Alpen in B stand berg af gereden en dit probleem niet gehad.ReseT schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:02:
Kwam vorige week met een ID4 vanuit de Alpen het probleem tegen dat bij regeneren stopt nadat langdurig op B-stand/remmen de berg af gaat. Kom ook een error display. De SOC was rond de 56%. Is dit ook aanwezig bij een ID7?
Afhankelijk van het accu percentage zie je wel dat de mate van regenereren lager word.
Voor ons is de ID7 de ideale wintersport auto. De skies hoeven niet in een dak/trekhaak- koffer maar kunnen gewoon door het skiluik en dan hebben de kids op de achterbank nog steeds genoeg ruimte.
Wij hebben de coupe versie en die heeft dan ook nog steeds voldoende kofferbak ruimte. De kids hebben nu geen eigen skischoenen en skies, als dat wel zo is dan hebben we wellicht wel een extra koffer nodig.
We hebben bericht ontvangen dat uw nieuwe Volkswagen ID.7 Tourer is ingepland voor productie in week 19. Dit is de week van maandag 4 mei 2026.
MY27🤞
[ Voor 3% gewijzigd door Blommie01 op 26-03-2026 15:22 ]
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
:strip_exif()/f/image/0vJBdaFEzUKHxIe7EdDCVtwa.jpg?f=fotoalbum_large)