mark322 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:01:
[...]
Gisteren bij de Kwikfit weer op controle geweest. Banden zijn nogmaals gebalanceerd, en er moest inderdaad nog wat aangepast worden. Een of ander verhaal over verschillende dorns in de machine en verschillende asmaat van de voor en achterwielen, waardoor de balancering niet goed was gegaan.
ik vol goede moed weer terug naar huis, maar helaas trilde het op de snelweg nogsteeds.
Aanstaande donderdag moet de auto naar de VW garage voor het defecte bedienpaneel voor de ramen, en heb de garage gebeld of zij eens naar de balancering willen kijken. Dat konden ze gelukkig gelijk meenemen, dus kijken of zij het wel goed krijgen..
Vandaag bij de garage geweest voor het bedienpaneel, de balancering van de banden, en ik had nog een rare trillingsprobleem.
Dit laatste probleem viel me op als de elektrische rem stopt en de gewone remschijven het over nemen, dan wilde hij nogal trillen tijdens het remmen. Die leek vooral bij volle accu, maar dan gaan natuurlijk ook eerder je remschijven in gebruik ipv de regeneratie rem.
Vanmiddag werd ik terug gebeld;
Bedien paneel moet vervangen worden, gaan we bestellen en dan vervangen. Daarmee gelijk een software update, dus dat kan 21 april.

het was dus niet het stekkertje er weer in stoppen.
Mijn trilling rem probleem hebben ze in ieder geval ook geconstateerd tijdens een proefrit, en ze denken dat dit door de remschijven komt. Als de auto in āNā staat en je remt dan, dan regenereert hij niet, en dan voel je de trillingen ontzettend. Dat klinkt mij alsof het kromme schijven zijn? Gaan ze de 21ste ook naar kijken.
De balancering van de banden? Dat waren ze vergeten, maar denken ze dat ook door de remschijven komt. Toen ik aangaf dat het er ook is zonder dat je remt, en gekomen is na de banden wissel, vond hij dat ook wel toevallig.
Naja, maar weer naar de kwik fit, en de 21ste weer terug.