• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:00
In de categorie klein leed. Merk al een tijdje dat het profiellogo niet meer synchroniseert. De profielen werken prima, maar je ziet rechtsboven in beeld op het display dus alleen een grijs poppetje en niet de profielafbeelding.Ook bij starten van de auto ontbreekt deze.

Meer mensen die dit hebben (opgelost)?

Catch my drift?

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 23:31
Nutterd schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:26:
Mijn auto hoeft pas ergens in december geleverd te worden, maar ik lees inmiddels van alles over model year 2027. Alleen kan ik daar zelf nog niet echt concrete info over vinden, ondanks dat ik best goed gezocht heb (google is normaal echt wel my friend ;-) .

Weet iemand of de prijs omhoog gaat, blijven de limited editions gewoon bestaan? En wat zouden jullie doen: in mei al bestellen, of toch nog even afwachten?
De wijzigingen met MY27 zijn al meerdere malen aan bod gekomen in dit topic. De Limited Edition uitvoeringen blijven. Misschien wordt er iets bij geplust. ;)

Je kan nu bestellen en aangeven dat je in december pas mag rijden. Dan zorgen ze ervoor dat hij in november gebouwd wordt. Misschien pak je nog net de eindejaarsupdate mee.

Ik zou zelf informeren of je wat eerder mag wisselen en zsm in de ID.7 willen stappen.

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:40
mark322 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:01:
[...]

Gisteren bij de Kwikfit weer op controle geweest. Banden zijn nogmaals gebalanceerd, en er moest inderdaad nog wat aangepast worden. Een of ander verhaal over verschillende dorns in de machine en verschillende asmaat van de voor en achterwielen, waardoor de balancering niet goed was gegaan.

ik vol goede moed weer terug naar huis, maar helaas trilde het op de snelweg nogsteeds.

Aanstaande donderdag moet de auto naar de VW garage voor het defecte bedienpaneel voor de ramen, en heb de garage gebeld of zij eens naar de balancering willen kijken. Dat konden ze gelukkig gelijk meenemen, dus kijken of zij het wel goed krijgen..
Vandaag bij de garage geweest voor het bedienpaneel, de balancering van de banden, en ik had nog een rare trillingsprobleem.

Dit laatste probleem viel me op als de elektrische rem stopt en de gewone remschijven het over nemen, dan wilde hij nogal trillen tijdens het remmen. Die leek vooral bij volle accu, maar dan gaan natuurlijk ook eerder je remschijven in gebruik ipv de regeneratie rem.

Vanmiddag werd ik terug gebeld;

Bedien paneel moet vervangen worden, gaan we bestellen en dan vervangen. Daarmee gelijk een software update, dus dat kan 21 april. -O- het was dus niet het stekkertje er weer in stoppen.

Mijn trilling rem probleem hebben ze in ieder geval ook geconstateerd tijdens een proefrit, en ze denken dat dit door de remschijven komt. Als de auto in ā€œNā€ staat en je remt dan, dan regenereert hij niet, en dan voel je de trillingen ontzettend. Dat klinkt mij alsof het kromme schijven zijn? Gaan ze de 21ste ook naar kijken.

De balancering van de banden? Dat waren ze vergeten, maar denken ze dat ook door de remschijven komt. Toen ik aangaf dat het er ook is zonder dat je remt, en gekomen is na de banden wissel, vond hij dat ook wel toevallig. :+

Naja, maar weer naar de kwik fit, en de 21ste weer terug.

• Big_Sander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-05 19:50
Blommie01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:21:
Update in de VW portal:

We hebben bericht ontvangen dat uw nieuwe Volkswagen ID.7 Tourer is ingepland voor productie in week 19. Dit is de week van maandag 4 mei 2026.

MY27šŸ¤ž
Ik had door dat er een portal is, welke portal is dat? Is dat voor iedereen toegankelijk? Ofwel kan ik daar ook mijn bestelling volgen?

• Send
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 13:27
pukpietje schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:16:
[...]

Ik zit met een vergelijkbare situatie en heb deze week bij de proefrit een korte blik mogen werpen op de informatie over de modeljaarupdate. Grofweg gaat de benaming op de schop maar blijven de prijzen voor de verschillende limited uitvoeringen gelijk. Ik meen dat alleen het exterieurpakket een paar honderd euro duurder gaat worden. Verder geen schokkende informatie en ik heb besloten de lancering op de website van vw even af te wachten voordat ik bestel.
Exterieur Plus met panoramadak wordt 350 Euro duurder.
Exterieur Plus zonder panoramadak wordt 100 Euro duurder.
Assistance Plus, 300 Euro duurder.
Montreal velgen 20" gaan (terug) maar reguliere prijs van 590 Euro.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:15
Big_Sander schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:29:
[...]

Ik had door dat er een portal is, welke portal is dat? Is dat voor iedereen toegankelijk? Ofwel kan ik daar ook mijn bestelling volgen?
Ik heb een persoonlijke link van de dealer gekregen waar ik het proces kan volgen. Ik hoef niet in te loggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blommie01 op 26-03-2026 21:07 ]

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-05 23:31
Update in de VW portal:

We hebben bericht ontvangen dat uw nieuwe Volkswagen ID.7 Tourer is ingepland voor productie in week 19. Dit is de week van maandag 4 mei 2026.

MY27šŸ¤ž
wel spannend

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:25
DaMenaz schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:02:
In de categorie klein leed. Merk al een tijdje dat het profiellogo niet meer synchroniseert. De profielen werken prima, maar je ziet rechtsboven in beeld op het display dus alleen een grijs poppetje en niet de profielafbeelding.Ook bij starten van de auto ontbreekt deze.

Meer mensen die dit hebben (opgelost)?
Ik heb het gisteren geconstateerd. Viel samen met een melding 'er is een update voor uw profiel' die ik geweigerd heb omdat ik bang ben dat het mijn instellingen reset. Er stond ook iets bij dat het sowieso stoelinstellingen zou beĆÆnvloeden.

• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 12:16
Raar. Lijkt vanmorgen opeens of een lading pixels niet meer mee willen doen. Soft reset maakt geen verschil :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIOvrj-4r1jdmblwghz6oMzu8hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrJkxrwDeOVaz74nywXrYGr6.jpg?f=fotoalbum_large

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 23:18

resusaapje

h less

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9yG9Q40xCMJcWo_VLb-5PeWqto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdXd6jr6ViGdaiqELTUTj4dM.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ik weer. De app synchroniseert niet. Nota bene in Duitsland, geboorteland van mijn Rode Schicht. Data roaming staat aan, app-rechten lijken goed te staan, auto zelf doet alles vrolijk mee. Laadapps doen het ook goed, dus ik krijg keurig een melding als de batterij vol is.
Iemand een gouden tip?

[ Voor 38% gewijzigd door resusaapje op 27-03-2026 08:48 ]

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]

• BBx92
resusaapje schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:36:
[Afbeelding]

Heb ik weer. De app synchroniseert niet. Nota bene in Duitsland, geboorteland van mijn Rode Schicht. Data roaming staat aan, app-rechten lijken goed te staan, auto zelf doet alles vrolijk mee. Laadapps doen het ook goed, dus ik krijg keurig een melding als de batterij vol is.
Iemand een gouden tip?
Had ik vanmorgen ook last van. Klimatisering wilde niet opstarten. Toen ik de app force restarte en het nog een keer probeerde kreeg ik alleen de melding dat het laden was beƫindigd. Misschien zijn de VW servers vanmorgen even de weg kwijt.

• VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-05 10:09
Update in de VW portal:

MY27šŸ¤ž
Mijn levering staat voor week 27, begin juli, dat zal toch wel zƩker de MY27 zijn haha.. ik wil ook niet langer wachten op de ID7. Weet iemand of het bijvoorbeeld ook zo kan zijn, dat wanneer de dealer de auto nu besteld dat het gegarandeerd een MY26 wordt of gaat dat niet op besteldatum?

If you’re in control, you’re not going fast enough.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:15
Mijn ID7 had na een paar weken een kapotte SOS module. Na dat vaststellen in de garage was 't ongeveer 8 weken wachten op vervangend materiaal. Nu kregen ze 'm niet direct gemaakt en staat hij al een weekje in de garage. Gelukkig een leenauto gekregen, een hybride a5, maar ik ben blij als we weer terug kunnen in de ID7.

• resusaapje

resusaapje

h less

BBx92 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:57:
[...]

Had ik vanmorgen ook last van. Klimatisering wilde niet opstarten. Toen ik de app force restarte en het nog een keer probeerde kreeg ik alleen de melding dat het laden was beƫindigd. Misschien zijn de VW servers vanmorgen even de weg kwijt.
En idd alles doet het weer. Hoera. Nu met een gerust hart naar Dresden cruisen. Ionity doet het uitstekend met de druppel. Wel wat langzaam. Sneller dan 120kW gaat het niet...

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:24
resusaapje schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:50:
[...]

En idd alles doet het weer. Hoera. Nu met een gerust hart naar Dresden cruisen. Ionity doet het uitstekend met de druppel. Wel wat langzaam. Sneller dan 120kW gaat het niet...
Hier nog een ID.7 die zich momenteel in ā€œdie Heimatā€ bevind. Geen issues met de app connectiviteit en gisteren zowel EnBw als Ionity geladen en snelheden van 175+ kw voorbij zien komen.. vreemd dat die nu dan zo ā€œlangzaamā€ is of accu niet lang genoeg kans gehad om voor te verwarmen??

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
JanHenk schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:15:
@ReseT Lijkt me gek om eerlijk te zijn, jouw batterij was lang niet vol. Die ervaring had ik met een Enyaq uit 2021 niet en met mijn huidige ID.7 ook niet. Je moet wel oppassen dat je niet de batterij bovenaan de berg tot 100% gaat opladen natuurlijk, want dan mis je compleet je regeneratievermogen.

Maar het regenereren (remvermogen) is volgens mij iets van 80 Ć  90 kW maximaal. Dat zou die batterij prima moeten kunnen verwerken, zelfs als het buiten warm is (eventueel met actieve koeling).
We vertrokken voor 7uur in de ochtend en met -8c de berg af. De accu was wel erg koud. Neem aan dat het daardoor komt.

Maar zou met een id7 hier verbetering geven? Dmv dat je voor vertrek bij een voorverwarmde auto ook de accu geconditioneerd wordt voor recuperatie?

We zijn op zoek naar een occasion en vandaag ook een proefrit gemaakt in een Tourer pro met interieur plus een exterieur plus.

Wat mij opviel is het windgeluid op de snelweg. Die is veel luider dan bij mijn id4.1m met accoustisch/ geluidswerend glas. Komt overeen met wat eerder hier is genoemd.

Zag in voorgaande berichten dat deze optie nogal een sporadisch toegepast is.
Hoe kan ik via occasion sites snel zien of de auto accoustisch glas heeft? On-site kan ik het wel zien zitten.

De rest proefrit was het echt heerlijk om in te rijden. Veel soepeler dan de id4 die ik rij.

Verder vertelde de verkoper dat de private lease actie na vandaag stoppen.

Zag verder op de occasions dat veel limited editions op kenteken zijn gezet. In totaal zijn ongeveer 300 id7 te koop, waarvan 260 Tourers zijn. Van het totaal zijn 230 onder de 100km op de teller.

Met de aankomende nieuwe MY27, potentiƫle rebranding naar ID Passat, enorme voorraad moet de kans naar een goede prijs mogelijk zijn?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geluidsisolerend glas moet (volgens de huidige optiepakketten) vergezeld gaan van dynamic chassis control. Wellicht weten eerdere kopers of dit in het verleden anders was?

Ik heb besloten voor de id.7 Tourer te gaan met beide plus optiepakketten (interieur en exterieur), zonder panoramadak, met trekhaak en warmtepomp (en de Trondheim velgen, kleur aquamarine blue). Nu nog even kijken welke dealer de beste prijs icm inruil biedt.:-)

• Flieger
ReseT schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 22:17:
[...]
Met de aankomende nieuwe MY27, potentiƫle rebranding naar ID Passat, enorme voorraad moet de kans naar een goede prijs mogelijk zijn?
MY27 is geen reden voor een andere inruilprijs. De naam gaat met de facelift pas naar ID. Passat en er is geen enorme voorraad.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Flieger schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:57:
[...]

MY27 is geen reden voor een andere inruilprijs. De naam gaat met de facelift pas naar ID. Passat en er is geen enorme voorraad.
Zeker?

Voorraad nieuw (tijdstip post):
ID.7 234x
ID.4 137x
ID.3 76x

Vandaag is ook nog eens het laatste dag van eerste kwartaal. Ik voel een verlenging/nieuwe ID7 actie komen.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Flieger

• Avaan
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16-05 20:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcCaG_EuDFGO94Yo8dfxgllE7oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HU8bRs6qQsh3x63pku8OC9Xa.jpg?f=fotoalbum_large
Broeders!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

Lancer

What the......

Daar heb ik er ook 1 van! (Blauwe limousine met een zwart dak). Die zijn er volgens mij niet heel erg veel. De linker is trouwens geen Pro. Die zijn helemaal zeldzaam.

[ Voor 6% gewijzigd door Lancer op 30-03-2026 14:05 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• DaMenaz
Lancer schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:04:
[...]
De linker is trouwens geen Pro.
Dan had 'ie rechts moeten staan. O-)

Catch my drift?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:16
resusaapje schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:36:
[Afbeelding]

Iemand een gouden tip?
Mijn Ida deed het afgelopen vrijdag niet in Duitsland, omdat mijn gekozen taal (Nederlands) niet beschikbaar zou zijn 8)7 Daarnaast een hele hoop false postives over het niet op slot zijn van de auto. Denk dat er iets niet helemaal lekker ging met de connectie daar.

Gisteren overigens geen last meer gehad :)

• BlackNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05 17:42
Ik heb vandaag ook akkoord gegeven op de Offerte van mijn ID7 Tourer Pro S limited Edition bij onze fleet management, moet nu nog even bij ons door de hoepels in de organisatie ter goedkeuring etc.

ID7 Tourer PRO S Limited - stonewashed blue met zwart dak
int. en ext.pakket plus
warmtepomp en trekhaak
allseasons vanaf fabriek
black edition ( zonder velgen ivm allseasons)

huidige auto loopt nog tot eind september in de lease, dus heel benieuwd of ik de MY27 ga krijgen.

kijk er in ieder geval naar uit om in deze auto kilometers te gaan maken.

• Helsie
  • Niet online
Ik heb zojuist een PDF van de dealer gekregen met de wijzigingen per productieweek 19-2026 (wat volgens mij ruimschoots eerder is dan de huidige productieplanning, dus ik denk dat nieuwe auto's meestal wel MY27 zullen worden):
CodeBeschrijvingWijzigingPrijs
2ZPMultifunctioneel stuurwielTouch keys worden vervangen door fysieke knoppen. Standaard op alle uitvoeringen.-
JX1Front Cross Traffic AlertWaarschuwt voor naderende voertuigen en ondersteunt bestuurders op kruispunten met slecht zicht. Standaard op alle uitvoeringen.-
EM3Vermoeidheidsherkenning systeem incl. interieurcameraVermoeidheidsherkenning functionaliteit uitgebreid met interieur camera die bestuurder monitort. Standaard op alle uitvoeringen.-
8UJ / 7UAOneInfotainmentIntroductie van nieuw infotainment systeem "OneInfotainment" (op basis van Google Android): "Ready to Discover" wordt "Voorbereiding OneInfotainment - Innovision", "Discover Pro Max" wordt "OneInfotainment - Innovision". Hiermee wijzigt ook de codering van het Comfort Pakket van PBP naar PBM-
EL8Voorbereiding voor VW Connect MOD5GVervangt de huidige generatie VW Connect MOD4. Werkt via het snellere 5G network. Standaard op alle uitvoeringen.-
6XTAutomatisch dimmende buitenspiegelsStandaard op GTX Limited Edition en optioneel via Exterieur Pakket Plus (met of zonder panoramadak).-
-Maximum snelheidVerhoging van de maximum snelheid van 180km/h naar 200km/h voor GTX Limited Edition-
VW5Zijruiten vóór geluidisolerendVervalt als losse optie. Standaard op de GTX Limited Edition en voor overige uitvoeringen via Exterieur Pakket Plus (met of zonder panoramadak).-
PE1Exterieur Pakket Plus inclusief panoramadakVervangt PE5. Naamswijziging en uitbreiding pakket met zijruiten vóór geluidsisolerend (VW5) & automatisch dimmende buitenspiegels.€ 2.840 (+€ 350)
PE2Exterieur Pakket PlusVervangt PA6. Naamswijziging en uitbreiding pakket met automatisch dimmende buitenspiegels.€ 1.540 (+€ 100)
PD4Assistance Pakket PlusVervangt PD1. Uitbreiding pakket met Mobile Device Key (Mogelijkheid om auto te openen en sluiten met behulp van een smartphone) en uitbreiding van Area View weergaves. Standaard op alle uitvoeringen m.u.v. Limited Edition.Voor Limited Edition: € 1.790 (+€ 300)
PJ7Velgen 'Montreal', 20 inch lichtmetaalVervangt PJ2. Restricties naar verwachting per start MY27 opgelost. Hiermee gaat de optie terug naar de reguliere prijs.€ 590
WPWWarmtepompVervangt WPU. Warmtepomp 2.0 tot 10% efficiĆ«nter met beter thermisch beheer – verbeterd gebruik van restwarmte van de accu en andere elektrische componenten om het interieur te verwarmen indien nodig.-
4Q6V2L-voorbereidingVoorbereiding ten behoeve van Vehicle-to-Load (V2L) bi-directioneel laden. Standaard op alle uitvoeringen.-
Nieuwe accessoires:
CodeBeschrijvingWijziging
000054412BSV2L Adapter - Standard versieAdapter om reguliere 230V stekker aan te sluiten op laadaansluiting van de auto. Beschikbaar via Accessoires.
000054412BTV2L Adapter - Camping versie (CEE 230 V)Adapter om campingstekker aan te sluiten op laadaansluiting van de auto. Beschikbaar via Accessoires.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Knul schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:48:
[...]

Mijn Ida deed het afgelopen vrijdag niet in Duitsland, omdat mijn gekozen taal (Nederlands) niet beschikbaar zou zijn 8)7 Daarnaast een hele hoop false postives over het niet op slot zijn van de auto. Denk dat er iets niet helemaal lekker ging met de connectie daar.

Gisteren overigens geen last meer gehad :)
Er gaat nog steeds iets niet helemaal lekker met de synchronisatie met / naar de auto volgens mij. Ik heb in m'n VWID (account) een afbeelding (Userpic) opgenomen welke normaliter ook in de auto zichtbaar getoond wordt op het aanmeldscherm. Sinds afgelopen vrijdag staat daar op dat aanmeldscherm dus weer een rondje met alleen initialen inplaats van een persoonlijke afbeelding. In de App is dat plaatje overigens nog steeds wel zichtbaar op het 'account' tabblad.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 30-03-2026 18:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DaMenaz
Will_M schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:16:
[...]

Er gaat nog steeds iets niet helemaal lekker met de synchronisatie met / naar de auto volgens mij. Ik heb in m'n VWID (account) een afbeelding (Userpic) opgenomen welke normaliter ook in de auto zichtbaar getoond wordt op het aanmeldscherm. Sinds afgelopen vrijdag staat daar op dat aanmeldscherm dus weer een rondje met alleen initialen inplaats van een persoonlijke afbeelding. In de App is dat plaatje overigens nog steeds wel zichtbaar op het 'account' tabblad.
Had ik ook gemeld vorige week idd. En als bonus nu in de auto weer eens alle profielinformatie vanzelf gewist. Dus wƩƩr alles helemaal instellen. Is nu al de 4e keer.

Catch my drift?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DaMenaz schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:31:
[...]

Had ik ook gemeld vorige week idd. En als bonus nu in de auto weer eens alle profielinformatie vanzelf gewist. Dus wƩƩr alles helemaal instellen. Is nu al de 4e keer.
Aan het ontbreken van dat plaatje tijdens het instappen merk ik meestal wel dat er 'iets' veranderd is. Dat plaatje kwam vervolgens eigenlijk altijd wel weer terug na een rit. Afgelopen week was ook de sfeerverlichting tijdens het instappen ineens 'blauw' (standaard setting / 'Desire Theme') terwijl ik die instelling zelf altijd op 'Euphoria' (rood) wil hebben net zoals dat de auto ansich ook rood is. Die kleurinstelling kwam en komt ook nu vervolgens wƩl weer goed na het 'inloggen' in de auto .

Misschien moet ik mezelf maar even volledig afmelden bij de auto om vervolgens een 'verse start' te kunnen gaan maken na 15½ maand gebruik zónder klachten :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 30-03-2026 19:05 ]

• resusaapje

resusaapje

h less

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_4D4Gufow2eeHRRBLW5LoKumpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPzp6o6QIyZvzSvkXRLMJR6H.jpg?f=fotoalbum_large

Hehe! Eindelijk boven de 160kW gekomen. Ionity met nog 60km in de accu.

[ Voor 255% gewijzigd door resusaapje op 30-03-2026 19:09 ]

• resusaapje

resusaapje

h less

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfbvCWb6URtbq9kRe353YobIbd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3EPQGlBXCcA0uOjRqMcdusw.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk nah! Als de waggel echt helemaal geen enkele andere optie heeft, stuurt ie wėl naar een Tesla SuC ;)

[ Voor 63% gewijzigd door resusaapje op 30-03-2026 19:06 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

resusaapje schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:02:
Kijk nah! Als de waggel echt helemaal geen enkele andere optie heeft, stuurt ie wėl naar een Tesla SuC ;)
Ik zou je adres even weghalen? :*)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
[Afbeelding]

Als ik het niet mis heb stuurt hij je sowieso met een gerust hart langs een V4 SuC, maar neemt daarbij wel mee dat, die gewoon meestal nog een km of 1 Ć  2 om zijn t.o.v. tankstation snelladers.
V4s hebben een betaalterminal dus heb je ook geen app voor nodig.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:15:
[...]

Als ik het niet mis heb stuurt hij je sowieso met een gerust hart langs een V4 SuC, maar neemt daarbij wel mee dat, die gewoon meestal nog een km of 1 Ć  2 om zijn t.o.v. tankstation snelladers.
V4s hebben een betaalterminal dus heb je ook geen app voor nodig.
In Dld. zitten de meeste SUC stations van Tesla gelukkig bij/ op een Autohof/ laadplein waar zich ook de Ionity laders bevinden (welke VW blindelings weet te vinden middels de eigen onboard navigatie) zodat ook het 'automagisch' pre-conditioneren van de HVA meestal gewoon goed werkt.

• BBx92
[Afbeelding]

Die EnBW (+REWE <3 ) is nog veel beter! #jaloers

• Lancer

Lancer

What the......

Weer een 1e wereld probleem opgelost. De wrijving van de telefoon op de laadmat was kleiner dan longitudinale en laterale maximale wrijving van de banden. Het wat bruusk beroeren van het rechterpedaal of het snel veranderen van richting leidde heel vaak tot een laadfout.

Met de 3d printer twee pogingen gedaan. De eerste was niet ideaal, moest met dubbelzijdig tape vast en leidde ertoe dat een gezinslid niet meer kon laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlG5N9RJtOgahyWEdI5sFUaDAig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnMEgUaAwMcOMsTJSuvMlvkF.jpg?f=fotoalbum_largePoging 2 doet het veel beter. Ligt ā€œlosā€ in het 3mm diepe laadvak en kan zo uitgenomen worden.

De telefoon komt nu alleen maar van zijn plek door rotatie om de x- of y-as. (Niet aan te raden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKHf_G2MzLkF6RtGeo1_mP-Z2FA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqhBHIDHahsblBX3lgL1gmQX.jpg?f=fotoalbum_large Wel geprint in PLA met Carbon fiber wegens de dunnere zijkanten.

Ook de auto uitgebreid laten poetsen vorige week. De detailer heeft daar ook een vlog van gemaakt. Toch altijd weer knap wat het resultaat is. (En het heeft wat therapeutisch om 45min te kijken hoe iemand je auto wast.)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 07:05
Hey allen,

Ik zoek een goede (elektrische) wagen om mijn hond (een Scottish Deerhound - qua omvang vergelijkbaar met een Deense Dog) te vervoeren. De ID.7 Tourer lijkt de grootste koffer te hebben in zijn segment.

Naast koffervolume zijn twee criteria relevant:
* Instaphoogte - zodat hij eenvoudig in/uit de koffer kan - dus de afstand van de vloer (de grond) tot de drempel van de koffer;
* De hoogte in de koffer zelf - om te zien of de hond er kan staan;

Kan iemand even zijn rolmeter nemen en dit meten voor mij? Ik vond de gegevens niet online of in dit topic.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07:34
Over ongeveer 3 weken ruil ik mijn Q4 in voor een ID7 Tourer. Ben benieuwd naar de on board navi; in de Audi verwijst hij qua laadstations vaak naar compleet onlogische plekken. Ver van de snelweg, of locaties met maar 2 laders etc. Hoe is dat in de VW?

Afgelopen vakantieritten veelal opgelost met ABRP, en de laadstations als routepunten in de Audi navi gestopt. Werkt op zich prima, maar als het handiger kan… dan graag.. šŸ˜Ž

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gerardvhgn schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:32:
Over ongeveer 3 weken ruil ik mijn Q4 in voor een ID7 Tourer. Ben benieuwd naar de on board navi; in de Audi verwijst hij qua laadstations vaak naar compleet onlogische plekken. Ver van de snelweg, of locaties met maar 2 laders etc. Hoe is dat in de VW?

Afgelopen vakantieritten veelal opgelost met ABRP, en de laadstations als routepunten in de Audi navi gestopt. Werkt op zich prima, maar als het handiger kan… dan graag.. šŸ˜Ž
N=1 maar mijn persoonlijke ervaring is dat de huidige onboard VW navigatie in een ID.x me op de langere ritten waarbij meerdere laadsessies noodzakelijk zijn telkens keurig naar grote 'multi-vendor' laadpleinen loodst.

• BBx92
Gerardvhgn schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:32:

Ik ervaar de navi + automatisch laadplannen wel als "set and forget". Jammergnoeg kan je geen voorkeur aangeven buitenom Ionity/WeCharge, dus als je een voorkeur of abonnement hebt dan ben je alsnog aangewezen op handmatig plannen. #zwaarleven als de baas alleen laden in NL betaalt -O-

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:04
Afgelopen vrijdag zijn de winterbanden van mijn ID7 Tourer gewisseld naar zomerbanden (Pirelli 20ā€). Nu heb ik het gevoel dat er een lichte trilling in de auto zit. Wat zou dat kunnen zijn?

• BBx92
DriesA schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:05:
Hey allen,

Ik zoek een goede (elektrische) wagen om mijn hond (een Scottish Deerhound - qua omvang vergelijkbaar met een Deense Dog) te vervoeren. De ID.7 Tourer lijkt de grootste koffer te hebben in zijn segment.

* Instaphoogte - zodat hij eenvoudig in/uit de koffer kan - dus de afstand van de vloer (de grond) tot de drempel van de koffer;

Kan iemand even zijn rolmeter nemen en dit meten voor mij? Ik vond de gegevens niet online of in dit topic.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsNSOFbr6ntaWLe0i2amK-13NKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCNqqvI14O68tk0UD83Fv7MX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJWV_cqn4LuizRaswIZPEqQcR1w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHYcwtacrVylCVT6DjEWXyQK.jpg?f=fotoalbum_tile

• BBx92
lochtejans schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:19:
Afgelopen vrijdag zijn de winterbanden van mijn ID7 Tourer gewisseld naar zomerbanden (Pirelli 20ā€). Nu heb ik het gevoel dat er een lichte trilling in de auto zit. Wat zou dat kunnen zijn?
Ik heb dat ook (continental eco contact 6q). Zit in stuur maar ook in de auto zelf. Ik ga morgen terug naar de bandenman om te controleren of de balancering wel goed is.

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:24
DriesA schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:05:
Hey allen,

Noot: de interne hoogte van de kofferbak is ca 76cm (of 78,5) met laadvloer in lage positie, de doorgang is wat kleiner. Als ik mijn aussie in de kofferbak zie denk ik dat een formaat deense dog het niet ruim heeft, maar wel zou pasen. Kun je niet bij de dealer vragen om ff te passen? Opklapbare ramp mee en hij/zij loopt zo naar binnen ;)

• VincentVisr
Helsie schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:56:
Ik heb zojuist een PDF van de dealer gekregen met de wijzigingen per productieweek 19-2026 (wat volgens mij ruimschoots eerder is dan de huidige productieplanning, dus ik denk dat nieuwe auto's meestal wel MY27 zullen worden):
CodeBeschrijvingWijzigingPrijs
2ZPMultifunctioneel stuurwielTouch keys worden vervangen door fysieke knoppen. Standaard op alle uitvoeringen.-
JX1Front Cross Traffic AlertWaarschuwt voor naderende voertuigen en ondersteunt bestuurders op kruispunten met slecht zicht. Standaard op alle uitvoeringen.-
EM3Vermoeidheidsherkenning systeem incl. interieurcameraVermoeidheidsherkenning functionaliteit uitgebreid met interieur camera die bestuurder monitort. Standaard op alle uitvoeringen.-
8UJ / 7UAOneInfotainmentIntroductie van nieuw infotainment systeem "OneInfotainment" (op basis van Google Android): "Ready to Discover" wordt "Voorbereiding OneInfotainment - Innovision", "Discover Pro Max" wordt "OneInfotainment - Innovision". Hiermee wijzigt ook de codering van het Comfort Pakket van PBP naar PBM-
EL8Voorbereiding voor VW Connect MOD5GVervangt de huidige generatie VW Connect MOD4. Werkt via het snellere 5G network. Standaard op alle uitvoeringen.-
6XTAutomatisch dimmende buitenspiegelsStandaard op GTX Limited Edition en optioneel via Exterieur Pakket Plus (met of zonder panoramadak).-
-Maximum snelheidVerhoging van de maximum snelheid van 180km/h naar 200km/h voor GTX Limited Edition-
VW5Zijruiten vóór geluidisolerendVervalt als losse optie. Standaard op de GTX Limited Edition en voor overige uitvoeringen via Exterieur Pakket Plus (met of zonder panoramadak).-
PE1Exterieur Pakket Plus inclusief panoramadakVervangt PE5. Naamswijziging en uitbreiding pakket met zijruiten vóór geluidsisolerend (VW5) & automatisch dimmende buitenspiegels.€ 2.840 (+€ 350)
PE2Exterieur Pakket PlusVervangt PA6. Naamswijziging en uitbreiding pakket met automatisch dimmende buitenspiegels.€ 1.540 (+€ 100)
PD4Assistance Pakket PlusVervangt PD1. Uitbreiding pakket met Mobile Device Key (Mogelijkheid om auto te openen en sluiten met behulp van een smartphone) en uitbreiding van Area View weergaves. Standaard op alle uitvoeringen m.u.v. Limited Edition.Voor Limited Edition: € 1.790 (+€ 300)
PJ7Velgen 'Montreal', 20 inch lichtmetaalVervangt PJ2. Restricties naar verwachting per start MY27 opgelost. Hiermee gaat de optie terug naar de reguliere prijs.€ 590
WPWWarmtepompVervangt WPU. Warmtepomp 2.0 tot 10% efficiĆ«nter met beter thermisch beheer – verbeterd gebruik van restwarmte van de accu en andere elektrische componenten om het interieur te verwarmen indien nodig.-
4Q6V2L-voorbereidingVoorbereiding ten behoeve van Vehicle-to-Load (V2L) bi-directioneel laden. Standaard op alle uitvoeringen.-
Nieuwe accessoires:
CodeBeschrijvingWijziging
000054412BSV2L Adapter - Standard versieAdapter om reguliere 230V stekker aan te sluiten op laadaansluiting van de auto. Beschikbaar via Accessoires.
000054412BTV2L Adapter - Camping versie (CEE 230 V)Adapter om campingstekker aan te sluiten op laadaansluiting van de auto. Beschikbaar via Accessoires.
Zou je door deze wijzigingen nog een prijsstijging kunnen verwachten op een net geplaatste bestelling?

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:04
BBx92 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:21:
[...]

Ik heb dat ook (continental eco contact 6q). Zit in stuur maar ook in de auto zelf. Ik ga morgen terug naar de bandenman om te controleren of de balancering wel goed is.
Merkt het ook in het stuur. Verder trillen m’n benen ook een beetje tijdens het rijden. Daarnaast zei m’n dochter van acht dat de auto meer geluid maakt dan voorheen.

• BBx92
Badeen schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:27:
[...]

[...]

Noot: de interne hoogte van de kofferbak is ca 76cm (of 78,5) met laadvloer in lage positie, de doorgang is wat kleiner. Als ik mijn aussie in de kofferbak zie denk ik dat een formaat deense dog het niet ruim heeft, maar wel zou pasen. Kun je niet bij de dealer vragen om ff te passen? Opklapbare ramp mee en hij/zij loopt zo naar binnen ;)
Dit is inderdaad wel met de laadvloer in de hoge stand. Er is wel wat ruimte tot het dak, maar tov de stoelen is dat niet een super lang gedeelte. Geen idee wat relevant is, geen honden hier.

• Helsie
  • Niet online
VincentVisr schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:27:
[...]

Zou je door deze wijzigingen nog een prijsstijging kunnen verwachten op een net geplaatste bestelling?
Volgens mij wel. Elke bestelling is onder voorbehoud van prijs- en modelwijzigingen... Althans, mijn offerte bevat de illustere zin: "Wij zullen je uiterlijk bij aflevering van jouw Volkswagen informeren over de definitieve prijzen en de opbouw daarvan."

Ik weet niet wat voor rechten het meebrengt (of je mag annuleren oid).

[ Voor 18% gewijzigd door Helsie op 31-03-2026 06:47 ]

• Crusader
  • Laatst online: 16:27

Crusader

Arc Nature

Lancer schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:49:
Ook de auto uitgebreid laten poetsen vorige week. De detailer heeft daar ook een vlog van gemaakt. Toch altijd weer knap wat het resultaat is. (En het heeft wat therapeutisch om 45min te kijken hoe iemand je auto wast.)
Een goede tip van die detailer, waar wij ook rekening mee hebben gehouden bij aanschaf: overweeg je keramische-/glascoating op je auto aan te laten brengen, zeg dan tegen de dealer bij bestelling dat je gƩƩn polymeercoating bij aflevering op je auto wilt hebben. Dat zit alleen maar in de weg.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Crusader schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:24:
[...]

Een goede tip van die detailer, waar wij ook rekening mee hebben gehouden bij aanschaf: overweeg je keramische-/glascoating op je auto aan te laten brengen, zeg dan tegen de dealer bij bestelling dat je gƩƩn polymeercoating bij aflevering op je auto wilt hebben. Dat zit alleen maar in de weg.
Welke VW dealer doet een polymeercoating over de auto bij aflevering zonder meerprijs?

• Passat1
  • Laatst online: 14:47
Volgens mij gaan we binnenkort nog veel meer ID7s verwelkomen met het nieuwe basismodel in de configurator met 59 kwh accu vanaf 44.990, goede ontwikkeling van VW :)

[ Voor 57% gewijzigd door Passat1 op 31-03-2026 09:46 . Reden: link toegevoegd ]

• Lancer

Lancer

What the......

True schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:36:
[...]

Welke VW dealer doet een polymeercoating over de auto bij aflevering zonder meerprijs?
Geen, maar bij ons kwam het allen ter sprake toen ik over de prijs van de auto begon. Het kan best zo zijn dat het er anders stilzwijgend bij wordt gezet,

De detailer gaf aan dat die ook niet altijd correct werd aangebracht aangezien die 48 uur moet intrekken voor het uitpoetsen. Geen idee of dat bij mijn auto het geval was. Het enige dat ik wel kon zien was dat er veel meer contrast in de kleur zal in vergelijking met de aflevering.

Ik was niet heel tevreden over hoe schoon de auto was bij aflevering. De vlekken die tijdens transport op de lichte bekleding gemaakt waren waren weg, maar daar was ook alles mee gezegd.

[ Voor 9% gewijzigd door Lancer op 31-03-2026 09:55 ]

• VincentVisr
De MY27 staat in de configurator op volkswagen.nl :)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik kreeg gisteren het nieuws dat mijn ID.7 Tourer bij de dealer staat. Nu moet mijn werkgever nog de betaling en inschrijving in orde brengen en dan kan ik die hopelijk deze week nog halen, maar het zal denk ik begin volgende week zijn (na Pasen dan).

• Knul
Passat1 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:45:
Volgens mij gaan we binnenkort nog veel meer ID7s verwelkomen met het nieuwe basismodel in de configurator met 59 kwh accu vanaf 44.990, goede ontwikkeling van VW :)
Dat zal dan waarschijnlijk een LFP accu zijn, gelijk aan die in de ID.4 en andere VAG-producten. Gezien je dan altijd tot 100% kan opladen* verlies je eigenlijk geen real-world range. 20% van 77kWh is immers 15.4, scheelt dan 'maar' 2kWh.

*Daar zijn wat discussies over, maar laten we er voor nu even vanuit gaan :)

Alleen op echt lange ritten zal je het verschil gaan merken. Daar vind ik de 77kWh accu al niet briljant, ~300km reƫle range met 130km/h is wel ongeveer de max.

Edit: Ik heb de snellaadcijfers niet kunnen vinden, maar als het dezelfde accu is als de Ford Explorer/Capri is is dit een schamele 115kW:

https://www.autoweek.nl/a...volkswagens-een-lfp-accu/

Dat is (imo) erg karig voor het type auto.

[ Voor 11% gewijzigd door Knul op 31-03-2026 10:12 ]

• renedg73
Helsie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 06:44:
[...]

Volgens mij wel. Elke bestelling is onder voorbehoud van prijs- en modelwijzigingen... Althans, mijn offerte bevat de illustere zin: "Wij zullen je uiterlijk bij aflevering van jouw Volkswagen informeren over de definitieve prijzen en de opbouw daarvan."

Ik weet niet wat voor rechten het meebrengt (of je mag annuleren oid).
is toch gewoon 1800 euro extra op mijn config

• Dieg000
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:59
Ik ben inmiddels 700 km eigenaar van een ID.7 Tourer LE in Kings Red met alle opties (behalve de warmtepomp). Qua reisauto, ruimte en comfort fantastisch (ik kom uit een stugge BMW i3S) maar qua software en afwerking ben ik absoluut nog niet overtuigd van Volkswagen. Bij mij ook de volgende problemen:
  • Kinderslotprobleem
  • Remote park assist werkt vaker niet dan wel
  • Kofferbakmat matige kwaliteit
  • Matige ruitenwissers en bediening
  • Spotify logt elke dag uit
  • Enorm omslachtige registraties
  • Beperkte user management (partner kan niet zien waar de auto staat als ik de laatste bestuurder was)
  • Identiteit bevestigen lukt met geen mogelijkheid in de app (dus geen remote lock functie)
  • Geen one pedal driving, echt een enorm gemis als je hieraan gewend bent
  • Matige werking IDA
Verder zijn de matten van enorm slechte kwaliteit: Er zit na 700 km al een grotere deuk/beschadiging bij het gaspedaal dan de i3S na 69000 km(!) Herkent iemand dit?

2-onder-1-kap uit 1994. Oppervlakte 129 m2. Beneden VV, boven radiatoren. WTW met CO2 sturing, volledig HR++, Honeywell Touch Modulation, Quatt 4 kW

• Lancer

Lancer

What the......

Dieg000 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:41:
Ik ben inmiddels 700 km eigenaar van een ID.7 Tourer LE in Kings Red met alle opties (behalve de warmtepomp). Qua reisauto, ruimte en comfort fantastisch (ik kom uit een stugge BMW i3S) maar qua software en afwerking ben ik absoluut nog niet overtuigd van Volkswagen. Bij mij ook de volgende problemen:
  • Kinderslotprobleem
  • Beperkte user management (partner kan niet zien waar de auto staat als ik de laatste bestuurder was)
  • Identiteit bevestigen lukt met geen mogelijkheid in de app (dus geen remote lock functie)
  • Matige werking IDA
Verder zijn de matten van enorm slechte kwaliteit: Er zit na 700 km al een grotere deuk/beschadiging bij het gaspedaal dan de i3S na 69000 km(!) Herkent iemand dit?
Die matten zijn idd van karton. Ik heb de eerste week al nieuwe besteld. Let ook op met klittenband en de vaste bekleding. Daar trek je zo een gat ik als je de klitteband lostrekt.

One pedal driving mis ik eigenlijk niet. De dynamische aanpak die je kan instellen, waarbij de regeneratie plaatsvindt op basis van de afstand tot je voorligger en verloop van de weg werkt voor mij prima (eigenlijk beter nog dan OPD).

Remote park werk bij mij prima, maar ik moest wel wat uitzonderingen maken in mijn DNS Adblock filters. Daarna werkte het probleemloos. Identiteit bevestigen ging na 2 pogingen ook probleemloos (Iedereen in het gezin zit op iOS)

Dat je niet kan zien waar de auto staat als die niet op jouw profiel is ingelogd is een verplichting die uit de AVG komt. Had van mij ook niet gehoeven. (Ook mijn vorige auto, een Volvo, had hier last van).

En IDA, ach IDA, leuke poging, maar die gebruik ik alleen nog maar om de achterruitverwarming aan en uit te zetten, omdat de knop te ver weg en verstopt zit. Ik mis haar verder ook niet.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

True schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:36:
[...]

Excuus, het is geen polymeercoating maar een Waxoyl behandeling die VW levert (tegen 199 euro meerprijs, maar had de indruk dat dat er standaard bij zit omdat ik nergens om had gevraagd maar het wel op de offerte stond). Ook die coating is niet gewenst als je een keramische-/glascoating gaat doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Crusader op 31-03-2026 11:21 ]

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-05 09:25
https://www.autoweek.nl/a...k.com/#Echobox=1774942903

Zal vehicle-to-load-functie ook op bestaande modellen beschikbaar komen?

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 07:05
Hey BBx92, Badeen, bedankt hiervoor! :)
Ik zie dus een instaphoogte van 66cm, alsook de hoogte van de koffer (bij opening) is 66cm.
Binnenin is de kofferbak dan 76cm/78,5cm (afhankelijk van laadvloer).

Ik ben aan het vergelijken met een SUV (type ID.4), en de instaphoogte is hiermee al een stuk toegankelijker voor de hond (12cm lager), maar anderzijds is de hoogte binnenin ook lager (6cm).

Tijd voor een praktijktest en met de hond naar de showroom te gaan. >:)

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-05 18:42
  • Kinderslotprobleem
  • Matige werking IDA
Ik herken 2 dingen, ruitenwissers (maar de afgelopen 5 nieuwe auto's af fabriek nog nooit goede ruitenwissers erop gekregen - waar je al op kunt bezuinigen). En IDA, navigeer naar adres X........ ik weet niet wat je bedoelt, zeg breng mij naar......... zucht. En dan heeft ze bv 3 keuzes, die kun je niet aantikken moet je zeggen kies optie 1 etc....... Moet wel zeggen dat ze 99 van de 100 keer het adres goed overneemt en vind en dat ze zegt, daar gaan we terwijl ik nog stil sta vind ik wel lief,,,,,. Voor de rest gebruik ik haar niet.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
  • Kinderslotprobleem
  • Matige werking IDA
Welkom.
Een aantal van die problemen zijn vervelend, maar kon je zelf toch ondervinden in een proefrit, of zijn die wezenlijk anders dan met je proefrit? Ik doel dan op:
  • bediening ruitenwissers
  • OPD
Met die beschadiging in de mat moet je gewoon naar de dealer, dat is onzin.
Kinderslot idem ditto, moet werken.
Spotify is inderdaad troep zo inconsistent als die werkt.
Registraties zijn 1x toch, of doel je op iets anders?
App gebruik is ietwat .. Duits qua privacy, tja.
App koppelen is eens eerder voorbij gekomen, kan de dealer voor je inregelen.
Wat werkt er niet aan IDA? Voor de standaard dingen zoals navigeren werkt ze bij mij eigenlijk altijd wel redelijk, bij sommige adressen komt ze er niet uit.

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:24
DriesA schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:41:
[...]

Hey BBx92, Badeen, bedankt hiervoor! :)
Ik zie dus een instaphoogte van 66cm, alsook de hoogte van de koffer (bij opening) is 66cm.
Binnenin is de kofferbak dan 76cm/78,5cm (afhankelijk van laadvloer).

Ik ben aan het vergelijken met een SUV (type ID.4), en de instaphoogte is hiermee al een stuk toegankelijker voor de hond (12cm lager), maar anderzijds is de hoogte binnenin ook lager (6cm).

Tijd voor een praktijktest en met de hond naar de showroom te gaan. >:)
Een van de weinige usecases waar een suv daadwerkelijk ruimer is ;)

Als de dealer het niet goed vind om de hond de auto in te tillen en je zit in regio twente, stuur maar een dm en dan mag je bij mij wel ff proberen.

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:01
Badeen schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:47:
[...]

Een van de weinige usecases waar een suv daadwerkelijk ruimer is ;)

Als de dealer het niet goed vind om de hond de auto in te tillen en je zit in regio twente, stuur maar een dm en dan mag je bij mij wel ff proberen.
Als ervaringsdeskundige kan ik vertellen dat voor onze 2 Oud Duitse Herders (schofthoogte 60+cm) de auto perfect is. Beide honden hebben op de hoogste laadvloerstand voldoende ruimte om de kont te keren, te zitten of te liggen. :9 Onze achterbak is met een devider hek in 2 gelijke delen ingedeeld. Dat gaat goed. Je hebt een probleem als je een grote hond hebt zoals een Deensedog of vergelijkbaar. 8)7
Zonder devider hek heeft 1 hond een zee van ruimte.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:58
Klopt het dat de nieuwe limited editions nu 'slechts' 204 pk hebben i.p.v. 286 PK? En mist er nog meer?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:05
Passat1 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:45:
Nou vindt de 77kwh accu eigenlijk wel het minimum en dan ook nog een minder krachtige motor er in!
Als je van de wltp nog eens 100km aftrekt (dit haalt ie toch nooit) en dan nog 20% dan hou je erg weinig over. Laat staan in de winter.

• Knul
Oggy schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:54:
Klopt het dat de nieuwe limited editions nu 'slechts' 204 pk hebben i.p.v. 286 PK? En mist er nog meer?
Nee, je kan ze ook configureren met de 'oude' 286pk motor + 77/82kWh accu.

T.a.v. de mattendiscussie: Dit is mijn bestuurdersmat na 13.000km:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lb_AOiexZOwS3TSYmGAF4WCgRi0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3AYNHJYAIVDeCt31MCY9q9T5.jpg?f=user_large

De (originele) fabrieksmat van mijn 31-jaar oude BMW met bijna 2 ton op de teller ziet er beter uit :')

• renedg73
Oggy schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:54:
alleen bij de kleinste batterij

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:46
Lancer schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:17:
En IDA, ach IDA, leuke poging, maar die gebruik ik alleen nog maar om de achterruitverwarming aan en uit te zetten, omdat de knop te ver weg en verstopt zit. Ik mis haar verder ook niet.
Laat de knop voor de achterruitverwarming nou net ƩƩn van de weinige fysieke "knoppen" zijn.

• Helsie
  • Niet online
Zojuist bestelling geplaatst voor ID.7 Tourer Pro S Limited Edition (die nu niet meer in de configurator staat). In aquamarine blue, met int/ext plus (zonder panoramadak), trekhaak en warmtepomp. En natuurlijk mooie Trondheim velgen. Blij mee, zin in. Hij komt net na mijn zomervakantie, nog 1x zonder laadstress.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Invictus66 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:23:
[...]

Laat de knop voor de achterruitverwarming nou net ƩƩn van de weinige fysieke "knoppen" zijn.
Bij mij is dat een touch knop.

• Knul
Andere vraag: Wat scoren jullie qua verbruik (gemiddeld)? Ik zit nu op:

Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/1676487.png

Gemeten aan de laadpaal over 14.000km en 75 laadbeurten. Volgens de auto zelf zit ik op 18.9kWh/100km.

Drie verre reizen gemaakt met veel 130km/h, verder 90% autosnelweg met 100km/h. Mijn ID.7 is een 77kWh variant met all-seasons.

• BBx92
Helsie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:38:
Zojuist bestelling geplaatst voor ID.7 Tourer Pro S Limited Edition (die nu niet meer in de configurator staat). In aquamarine blue, met int/ext plus (zonder panoramadak), trekhaak en warmtepomp. En natuurlijk mooie Trondheim velgen. Blij mee, zin in. Hij komt net na mijn zomervakantie, nog 1x zonder laadstress.
Alleen mensen zonder EV hebben laadstress ;)

• BBx92
BigGreen schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Nou vindt de 77kwh accu eigenlijk wel het minimum en dan ook nog een minder krachtige motor er in!
Als je van de wltp nog eens 100km aftrekt (dit haalt ie toch nooit) en dan nog 20% dan hou je erg weinig over. Laat staan in de winter.
Genoeg mensen die met 250-300km prima uit de voeten kunnen. Verbazingwekkend veel mensen die niet met de auto op vakantie gaan maar overal vliegen. De bekende HME vraag: "ik kom vaker buiten Nederland dan buiten de randstad". En voor €45k heb je dan een flinke auto die in veel leasebudgetten past.

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
BBx92 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:36:
[...]

Had ik ook vorig voorjaar. Avonden en avonden zitten plannen en zoeken en laadpassen bestellen.
Tot de reis naar zuid Spanje er effectief was. Nog nooit zo relaxed op reis geweest, geen laadfiles, alles met 1 abo en een reserve laadpas overleefd :)
Spoiler: eens echt op reis draait het toch allemaal anders uit dan wat je had kunnen plannen, zeker met 2 kleuters achterin :+

• Helsie
  • Niet online
BBx92 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:36:
[...]

Haha, could be true. Maar als ik kijk hoe de heen- en terugreis toch wel vaak 'continu rammen' zijn, dan is 'even tanken' toch wat sneller dan 'even laden'. En zonder laadpaal bij je vakantiehuis wil je ook niet stranden in de bergen. Dus ik vind het toch wel fijn om eerst in vertrouwd Nederland ervaring op te doen dan in dunbevolkt Alpen-gebied. Thuis natuurlijk ook gewoon de luxe van altijd met volle accu van huis.
stanny schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:41:
[...]

Had ik ook vorig voorjaar. Avonden en avonden zitten plannen en zoeken en laadpassen bestellen.
Tot de reis naar zuid Spanje er effectief was. Nog nooit zo relaxed op reis geweest, geen laadfiles, alles met 1 abo en een reserve laadpas overleefd :)
Spoiler: eens echt op reis draait het toch allemaal anders uit dan wat je had kunnen plannen, zeker met 2 kleuters achterin :+
Dat is ook weer zo. Volgens mij is het vooral ook een kwestie van 'niet tot het laatste eindje acculading doorrijden', klopt dat? #askingforafriend

[ Voor 35% gewijzigd door Helsie op 31-03-2026 15:43 ]

• BBx92
Helsie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:42:
[...]

Haha, could be true. Maar als ik kijk hoe de heen- en terugreis toch wel vaak 'continu rammen' zijn, dan is 'even tanken' toch wat sneller dan 'even laden'. En zonder laadpaal bij je vakantiehuis wil je ook niet stranden in de bergen. Dus ik vind het toch wel fijn om eerst in vertrouwd Nederland ervaring op te doen dan in dunbevolkt Alpen-gebied. Thuis natuurlijk ook gewoon de luxe van altijd met volle accu van huis.
Het fijne van de EV is dat als je - als je er voor open staat - toch eens bij jezelf te rade gaat over "continue rammen" wel zo gezond is. Als je - zeker in de zomer - rijdt pak je makkelijk 300km+ tussen de laadstops. Dan is het echt wel gezond om een pauze te nemen. En met 180kw+ laadsnelheid ben je na 1 luier, een peuter met een woedeaanval en 2 koppen koffie toch weer op 90%+.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Knul schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:57:

[Afbeelding]

Gemeten aan de laadpaal over 14.000km en 75 laadbeurten. Volgens de auto zelf zit ik op 18.9kWh/100km.

Drie verre reizen gemaakt met veel 130km/h, verder 90% autosnelweg met 100km/h. Mijn ID.7 is een 77kWh variant met all-seasons.
Meten aan de EVSE is eigenlijk niet zo goed, dan houd je geen rekening met alle laadverliezen die er zijn. Ik laad veel PV-gestuurd, super efficient, als ik 80% in de auto kan pompen i.p.v. er 3ct / kWh voor te krijgen is winst.

Vrijdag weer de bandenwissel, dan maak ik de onzuinigheid op van de winterperiode met winterbanden.
Eerste seizoen winter was: 21,32 kWh/100km
Eerste seizoen zomer was: 17,4 kWh/100km
Tweede seizoen winter is: NTB kWh/100km

• BBx92
[...]
Dat is ook weer zo. Volgens mij is het vooral ook een kwestie van 'niet tot het laatste eindje acculading doorrijden', klopt dat? #askingforafriend
Ikzelf plan van te voren met ABRP. Dan zoek ik relaxte stops waarbij ik mik op max 2,5 a 3u rijden op 110km/u in de planning. Dat red je makkelijk op 1 accu. Als je dan accu over hebt kun je gewoon harder rijden tot je precies op <20km range uit komt bij je laadstop O-). In mijn planning stel ik dan in dat ik met 50%+ acculading aan kom. Dat is dan vaak nog even een 10-15 minuten stop een uurtje voor je bestemming. Vaak ook wel zo gezond om het laatste stukje fris te rijden.

Je kan ook gewoon blind op de navi rijden met minimaal aankomstpercentage hoger zetten.

• stanny
  • Niet online
het spannendste dat ik meegemaakt was, was met 2% toekomen aan een tesla supercharger waar ik geen bereik had :o
Gelukkig kwam er net een Nederlander oprijden die wel ontvangst had en die vriendelijke mens heeft mij toen hotspot-gewijs uit de nood geholpen. Bleek achteraf een issue met mijn telefoon geweest te zijn.
Verder hou ik toch graag een 10 tal % marge voor als er toch uitgeweken moet worden.

• stanny
  • Niet online
[...]
Haha, could be true. Maar als ik kijk hoe de heen- en terugreis toch wel vaak 'continu rammen' zijn, dan is 'even tanken' toch wat sneller dan 'even laden'.
Net dat maakt het veel relaxter, verplicht worden elke dikke 2u eens rustig de benen te strekken, love it. Het mag dan allemaal iets langer duren, ik kom nu veel en veel frisser op de eindbestemming aan.

• Helsie
  • Niet online
stanny schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:01:
[...]

Net dat maakt het veel relaxter, verplicht worden elke dikke 2u eens rustig de benen te strekken, love it. Het mag dan allemaal iets langer duren, ik kom nu veel en veel frisser op de eindbestemming aan.
Zeker, qua aantal stops redden wij het zeker ook wel. Maar de stops die wij meestal hebben, zijn op rustige parkeerplaatsjes, hopelijk voorzien ze die ook steeds meer van laders (zag wel laatst dat dat gaande is). Want de grote pomp-plekken zijn voor ons ook niet de plekken waar wij relaxend stoppen. Maar dat wordt gewoon ervaren, heb er echt wel zin in.
BBx92 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:52:
[...]
Ikzelf plan van te voren met ABRP. Dan zoek ik relaxte stops waarbij ik mik op max 2,5 a 3u rijden op 110km/u in de planning. Dat red je makkelijk op 1 accu. Als je dan accu over hebt kun je gewoon harder rijden tot je precies op <20km range uit komt bij je laadstop O-). In mijn planning stel ik dan in dat ik met 50%+ acculading aan kom. Dat is dan vaak nog even een 10-15 minuten stop een uurtje voor je bestemming. Vaak ook wel zo gezond om het laatste stukje fris te rijden.

Je kan ook gewoon blind op de navi rijden met minimaal aankomstpercentage hoger zetten.
De auto laten bepalen waar je laadt, is voor mij echt wel iets nieuws. Werk dat goed met ingebouwde navi?

[ Voor 37% gewijzigd door Helsie op 31-03-2026 16:05 ]

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Knul schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:57:

[Afbeelding]

Alles hangt ervan af in welk seizoen je je kilometers gereden hebt. Dit is het gemiddeld verbruik van al mijn ID.7 ritten sinds februari 2024 (opgeslagen door Tronity, dus gebaseerd op data van de auto zelf, niet de laadpaal). In totaal ruim 70K kilometer. De lijn is een moving average, en dat geeft duidelijk aan waar de zomers en waar de winters zitten.

PS belangrijk is wel dat dat moving average een gemiddelde over _ritten_ is, niet over kilometers. Korte ritten tellen dus even hard mee als lange ritten. Het gemiddelde over al mijn kilometers is 18.5 kWh/100km volgens Tronity.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KT_gC9KhqoFh-cBkD2BGKL4vsgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pT93ptbl4sJxFHvS4QHEmQiC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door bdbfz op 02-04-2026 07:00 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Helsie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:04:
[...]

Zeker, qua aantal stops redden wij het zeker ook wel. Maar de stops die wij meestal hebben, zijn op rustige parkeerplaatsjes, hopelijk voorzien ze die ook steeds meer van laders (zag wel laatst dat dat gaande is). Want de grote pomp-plekken zijn voor ons ook niet de plekken waar wij relaxend stoppen. Maar dat wordt gewoon ervaren, heb er echt wel zin in.

[...]

De auto laten bepalen waar je laadt, is voor mij echt wel iets nieuws. Werk dat goed met ingebouwde navi?
Afgelopen zomer naar Italiƫ, ik heb gewoon staan laden wanneer ik wilde pauzeren, geen centje pijn op meer dan 3000 kilometer.

• BBx92
Helsie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:04:
[...]

[...]

VW navi is gewoon set and forget. Plant zelf laadstops in. Enige minpunt is dat je niet kan bepalen bij welke aanbieder je laadt. Als je werkgever een EU laadpas aanbiedt kan je die prima volgen. Of als je een abbo neemt bij Ionity of WeCharge.

De grote tankstations vind ik ook de meest verschrikkelijke plekken op aarde. Op vakantie is het voor ons eigenlijk altijd Duitsland. Dan heb ik een abbo bij EnBW. Zij hebben een deal met supermarktketens (REWE, Globus) om daar laders te plaatsen, dat vinden wij hele fijne plekken om te stoppen. Zij bieden bundels aan om te laden voor 44ct of 39ct. Vaak wel stukje van de snelweg af, maar dat maakt je stop ook wel echt een rustmoment ipv de stressor van een snelwegstop.

[ Voor 5% gewijzigd door BBx92 op 31-03-2026 16:35 ]

• Helsie
  • Niet online
Jullie hebben me overtuigd en gerustgesteld: ik heb het gevraagde uitstel eraf laten halen en gewoon op zsm laten zetten. :-)

• Flieger
Helsie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:38:
Zojuist bestelling geplaatst voor ID.7 Tourer Pro S Limited Edition (die nu niet meer in de configurator staat).
De motor/accu is geen onderdeel meer van de uitvoering. Jouw bestelling wordt dus een Limited Edition Plus met 286pk en 86kW-h accu.

• resusaapje

resusaapje

h less

Weer terug van een rondje Ostdeutschland, Czechia, Bayern. 2000km in 4 dagen gingen ontspannen en vlug voorbij. Tacc op 150km/u en rollen maar. Afgezien van de frequente wegwerken viel dat prima vol te houden. Laden deden we wanneer het ons uitkwam en dat was vaak na twee uurtjes rijden.

De grootte van de auto werd me ook goed duidelijk toen ik de middeleeuwse binnenstad van Rothenburg ob der Tauber wilde binnenrijden. Drie krappe stadspoorten die je door moet. Met de Peugeot 406 station was dat jaren geleden geen probleem, maar nu had ik wel hartkloppingen 8)

Op de laatste dag helaas in een file terechtgekomen. Ongeluk op een flink hoge brug en olie op alle drie rijstroken. Later zagen we dat de vangrail aan de buitenkant van de brug z'n werk ternauwernood heeft kunnen doen. Op breken na naar buiten gebogen. We stonden daardoor drie uur stil. De voorspellingsmeter liep terug naar 95km, maar ach de volgende laadstop is al na 12km. Wel wat bezorgd dat wellicht iedereen in de file zou willen laden en de volgende mogelijkheid was pas over 45km, maar nee, we waren de enigen.
Dat was wel het enige moment in mijn zevenjarige laadgeschiedenis dat ik het wachten irritant vond. Ik had al drie uur gewacht en nou weer een halfuur? Maar goed, plasje, koffie, broodje en het humeur werd al beter.
Kortom, een prima Grand Tour eXperience

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 14:56
(jarig!)
[...]

alles went, mn enyaq weegt 2200kg en heeft diezelfde 77kwh en 204pk, en die was ook verkrijgbaar met 180pk en de 58kwh accu...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:50

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Je bedoelt dus een prima range voor 95% van alle ritten. En ook nog eens LFP, dus die knak je gewoon altijd 100% vol. Dikke prima dus

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 31-03-2026 19:46 ]

Vaak bu'j te bang!

• Helsie
  • Niet online
Flieger schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:08:
[...]

De motor/accu is geen onderdeel meer van de uitvoering. Jouw bestelling wordt dus een Limited Edition Plus met 286pk en 86kW-h accu.
Mijn orderbevestiging meldt dat gewoon nog wel op de 'oude manier'. Maar komt qua samenstelling toch op hetzelfde neer, zeker met al die plus-pakketten.

• DaMenaz
Knul schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:06:
Edit: Ik heb de snellaadcijfers niet kunnen vinden, maar als het dezelfde accu is als de Ford Explorer/Capri is is dit een schamele 115kW:
160 kW volgens de technische specificaties in de configurator.

Catch my drift?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24
Knul schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:06:
[...]

Dat zal dan waarschijnlijk een LFP accu zijn, gelijk aan die in de ID.4 en andere VAG-producten. Gezien je dan altijd tot 100% kan opladen verlies je eigenlijk geen real-world range. 20% van 77kWh is immers 15.4, scheelt dan 'maar' 2kWh.

Alleen op echt lange ritten zal je het verschil gaan merken. Daar vind ik de 77kWh accu al niet briljant, ~300km reƫle range met 130km/h is wel ongeveer de max.
Het is idd voor het dagdagelijks gebruik niet veel verschil, maar ook dan heb je doorgaans dat bereik niet nodig.
Het wordt minder fijn als je de range op een lange rit wel nodig hebt, zeker als de laadsnelheid zo laag is. 8)7
Gefixt door Demanaz ;)

Dan zou ik altijd doorsparen voor die €5000 extra. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Puppetmaster schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:10:
[...]

Het is idd voor het dagdagelijks gebruik niet veel verschil, maar ook dan heb je doorgaans dat bereik niet nodig.
Het wordt minder fijn als je de range op een lange rit wel nodig hebt, zeker als de laadsnelheid zo laag is. 8)7
Gefixt door Demanaz ;)

Dan zou ik altijd doorsparen voor die €5000 extra. :)
Bij een lange rit moet je sowieso snelladen, met die kleine accu zul je op zo'n rit dus 1 of 2x extra moeten laden. Voor die 5000 euro kun je heel veel kWh's snel laden :P (plus het scheelt wss ook in de MRB)

Vaak bu'j te bang!

• chris_V
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-03 22:32
Ik vind het nu wel beu dat we de nieuwste updates niet gaan krijgen.

Blijkbaar komt er ook een nieuwe app shop met netflix/streaming diensten. Maar alleen voor de nieuwe wagens.

Dat vind ik dan veel belangerijker dan die knoppen aan het stuur, want daar stoor ik me eigenlijk totaal niet aan.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

chris_V schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:32:

Blijkbaar komt er ook een nieuwe app shop met netflix/streaming diensten. Maar alleen voor de nieuwe wagens.

Dat vind ik dan veel belangerijker dan die knoppen aan het stuur, want daar stoor ik me eigenlijk totaal niet aan.
Dan hang je er toch gewoon zo'n AI box aan? Ben je voor 2 Ć” 3 tientjes klaar. Wat moet je moet streamingdiensten in je auto trouwens :P

Vaak bu'j te bang!

• Helsie
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:13:
[...]

Dan hang je er toch gewoon zo'n AI box aan? Ben je voor 2 Ć” 3 tientjes klaar. Wat moet je moet streamingdiensten in je auto trouwens :P
De woningnood is real, een id.7 is goedkoper dan een huis.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:54
chris_V schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:32:

Dan ruil je m toch in? Tesla ziet je graag komen.

• BBx92
lochtejans schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:19:
Gister bij de bandenman geweest. Bleek een onbalans in rechtsvoor + rechtsachter te zitten. Beide beperkt qua grammen, maar wel aan dezelfde zijde. Dat heeft de trilling in de stoel/middenconsole/interieur wel opgelost. Daarnaast had ik nog een klein hoogteverschil in de band rechtsvoor. Daar helaas niks aan te doen. Naar achteren verplaatsen kan helaas niet, want de bandenmaten zijn afwijkend. Nu alleen een hele beperkte trilling in het stuur bij constant ~110. Twijfel nog of ik dit gewoon ga accepteren tot de band op is of dat ik terug moet naar VW, gezien dit de banden zijn waar de auto op geleverd is.
Pagina: 1 ... 111 ... 119 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1