Hoelang ben je nu aan het "handelen" op Epex? Hoeveel dagen waren daar de moeite waard om te handelen?Taro schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:18:
[...]
Verschilt echt per dag. Vandaag was dit bijv. zeker wel interessant met inkoop op 15 cent en verkoop op 33 cent. Het is dus fijn om een accu te hebben waarbij je van strategie kunt wisselen, want ik heb er vandaag mijn voordeel mee gedaan.
Morgen is handelen niet interessant, maar dan zet ik de accu hier op NOM en zondag is handelen waarschijnlijk wel weer interessant.
Ik zou dus niet te snel zeggen dat de spread te klein is, het is niet iedere dag interessant, maar als je de optie hebt is dat zeker wel fijn. En je hoeft natuurlijk niet iedere dag te wisselen, maar per seizoen zou je ook een andere setting kunnen kiezen.
Afijn, zeggen dat het zinloos is is wat mij betreft een investment bias (strikt gezien nog niet mogelijk, maar iedereen begrijpt wel wat ik bedoel) en het napraten van de leverancier.
Heb je dan rekening gehouden met afschrijvingskosten en laadverliezen? Ben wel benieuwd.