• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:21

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Kecin schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:48:
Even wat koppelingen gemaakt in het topic en ook gelijk maar even een aanbetaling gedaan voor de volgende batch. Rond januari energiecontract wijzigen dus heb absoluut geen haast.
@HomeWizard_NL , is er eigenlijk nu een betaalverplichting als mijn reservering doorgaat naar order? Dat heb ik nergens gezien, dus ik neem aan dat ik tzt nog kan annuleren (met verlies van aanbetaling) als het me uiteindelijk niet wat lijkt?

Overigens @HomeWizard_NL , gaan jullie nog een versie naar Tweakers sturen voor een review?
Je hebt geen koopverplichting, uiteraard gaat er wel voor jou al een batterij in productie.

Heb je een Plug-In Battery gereserveerd en wil je deze annuleren? Je kan op elk moment annuleren. Om een eerlijke wachtrij voor de Plug-In Battery te kunnen bieden, worden aanbetalingen bij annulering niet gerestitueerd. In het geval dat de levering onverhoopt vertraging oploopt, ontvang je bij annulering wel je aanbetaling terug. Neem dan contact met ons op om een annulering in gang te zetten.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Aardedraadje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:05:
@HomeWizard_NL het voordeel dat jullie zelf schetsen is de relatief kleine inverter van 800W die de batterij efficiënt zou maken. Omdat je immers met lagere vermogens toch efficiënt bezig bent t.o.v. een grotere omvormer. Het product kan ook gestapeld worden (tot 4 batterijen) waarbij het ingangsvermogen opschaalt, maar het uitgangsvermogen standaard gelimiteerd blijft tot 800W.

Vraag; hoe wordt het laadvermogen en ontlaadvermogen bij opstapelen van batterijen verdeeld? Zeker als het vermogen laag is, lijkt het me efficiëntst om per batterij trapsgewijs te (ont)-laden? Of wordt dit evenredig verdeeld, ten koste van efficiëntie?
We maximaliseren voor de hoogste efficientie.
Voorbeeld
Bij 600w is dat een batterij. Bij 900 watt is dat 2 batterijen op 450W. Afhankelijk van wat op dat moment het meest efficient is. Hoe vol of leeg de cellen zijn en de temperatuur speelt ook mee.

Vermogen simpelweg verdelen is inefficient.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Aardedraadje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:17:
[...]

Klinkt goed :D

Vervolgvraag; en dan ben ik klaar op dit late uur :z Als je batterijen stapelt en een eigen groep geeft, hoe ziet het ontgrendelde vermogen er uit? Is dat altijd 800W x Aantal batterijen, of kun je ook bijvoorbeeld 4 batterijen limiteren op 1600W?
Voor nu is het enkel gelimiteerd (standaard) of ongelimiteerd (op eigen zekering groep). Al kan ik me voorstellen dat een instelbaar limiet in specifieke gevallen wensbaar kan zijn.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
asing schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:31:
[...]

Gezien het plaatsingsgemak zou ik mijn 2 units kunnen verdelen over 2 groepen die zelfs op 2 verschillende fases zitten. Technisch gezien wordt het heel lastig om te bepalen of ze op verschillende groepen zitten als die groepen op dezelfde fase zitten.

Als de units echter op verschillende fases zitten dan is er uiteraard een verschuiving in de sinus en als de batterij dat kan zien dan weten ze dat ze op verschillende fases zitten. In dat geval zou je 2 of 3 keer 800W los kunnen laten.
Dit is een van de redenen waarom we verdeling over groepen niet adviseren als vervanger voor een echte eigen eindgroep voor ontgrendeling van het maximale vermogen. Hiervoor moet je ‘subgroepen’ gaan bepalen wat de kans op configuratie fouten vergroot.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
MacD007 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 00:44:
[...]

Helaas, wat ik uit het stuk van Home Wizzard gelezen dus exact dat.

Eigenlijk zou dit dus niet kunnen, gelukkig hebben mensen die dit niet willen nu nog ( binnen 14 dagen van hun online aankoop ) de mogelijkheid deze zonder opgave van redenen kunnen annuleren en dienen dan ook hun 50 euro terug te krijgen.
Dit is wettelijk zo geregeld, en kan door Home Wizzard ook niet zo maar buiten werking gesteld worden. De uitzonderingen hierop zijn voor dit product niet van toepassing.
Ik zal me best doen om dit te nuanceren ;)

Je reserveert een Plug-In Battery en doet een aanbetaling van €50 (dat is minder dan 5% van de kostprijs). Deze aanbetaling zien we als een stukje garantie dat jij er zeker een krijgt voor de opgegeven leverdatum en dat jij het product wilt hebben en gaat afnemen. Vervolgens gaan wij alle grondstoffen inkopen om jouw batterij te maken.

Na je reservering heb je 14 dagen bedenktijd en kun je kostenloos annuleren. Na deze 14 dagen kun je deze wel annuleren, maar krijg je de aanbetaling niet terug.

Omdat we het wel zo eerlijk vonden, hebben we indien dat de levering verlaat is met de opgegeven leverdatum een optie om te annuleren waarbij je de aanbetaling wel terugkrijgt. Zo weet je zeker dat je jouw product krijgt. (en voor ons een stok achter de deur om op te schieten :9 )

Voor de levering wordt gevraagd het openstaande restbedrag te betalen, betaal je deze niet dan zien we dit als een annulering, betaal je hem wel dan komen we de batterij bij je leveren.

Na levering bieden we nogmaals 30 dagen bedenktijd waarin je de batterij naar ons kan retourneren indien deze niet aan aan de gestelde verwachtingen voldoet, hiervoor is alleen de transport voor eigen kosten. en krijg je het volledige aankoop bedrag terug (inclusief aanbetaling).

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
hoevenpe schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:52:
[...]

Jullie zitten in Noordwijk, idee om mensen ook af te laten halen ipv zelf te bezorgen? Eventueel voor een korting, scheelt jullie tijd en gedoe.
Als je dit soort producten in massa opslaat en vervoert hangen hier nogal wat regels en certificaten aan vast (dit is ook een van de redenen voor de langere levertijd). We hebben hiervoor een speciaal magazijn in Dordrecht opgezet. Met het succes van de verkoop is het waarschijnlijk minder gedoe om hem bij jouw thuis te leveren dan dat mensen zelf komen ophalen, we kunnen namelijk de bezorg routes vrij nauw op elkaar afstemmen. Mocht dit tegen die tijd anders zijn, dan zullen we hiervoor een optie aanbieden.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
0xygen500 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:56:
[...]

Is dat echt goedkoper? Gaat zo'n batterij niet gewoon met een postnl verzonden worden. Iemand ontvangen kost ook tijd en geld 😉
Reguliere bezorgers mogen maar beperkt dit soort producten vervoeren (en doen dit dan ook niet). Hij wordt dan ook zeker niet bezorgd door PostNL/DHL/DPD etc. dit is namelijk ADR vervoer.

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 28-06-2024 10:04 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Sarge_ schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:57:
@HomeWizard_NL De accu is nu nog niet zo heel slim. Er zijn bijvoorbeeld geen tijdschema's of andere voorwaarden toe te voegen enz. Ik ben bijvoorbeeld erg gebaat bij een oplossing om beter te ondersteunen bij EV laden en de batterij niet leeg te trekken.

Nu zou dat met een energy socket moeten.

Als jullie dat soort slimme aanpassingen al zouden willen, is het dan wel slim te maken of kan dit gewoon niet in de technologie die er nu in zit?
Technisch zijn hier geen limitaties om dit alsnog in de toekomst te ondersteunen. Hoe, wat en wanneer hangt af van de ontwikkelingen in de markt.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
JanHenk schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:48:
[...]

Ik ben het hier mee eens: de API zou m.i. ook writes moeten kunnen ondersteunen. Wellicht lukt dit niet bij de introductie, maar wel op termijn. Bij de HW Energy Socket kan dit ook, dus wellicht dat dit eenvoudig te implementeren is.

EVCC stuurt bijv. een ontladingsblokkade naar de thuisbatterij wanneer er op vol vermogen een auto wordt opgeladen.
We zijn al aan het onderzoeken wat we hier kunnen gaan bieden.

[ Voor 13% gewijzigd door HomeWizard_NL op 28-06-2024 12:02 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
prakka schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:26:
[...]

Ik hoop dat dit softwarematig ook ingesteld kan worden.
Het beste laat je de batterij gewoon altijd aangesloten, dan monitoren alle systemen namelijk ook continu alle componenten, het standby verbruik is maar 1W als hij uit staat. Als je de batterij uit het stopcontact haalt werken er enkel een aantal kritische beveiligingen bijv. val-, hitte en waterlekkage detectie.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
ArthurMorgan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:03:
[...]

Het is dus geen probleem dat hij 2 a 3 maanden vrijwel geheel leeg is begrijp ik?

Van andere batterijen meende ik dat dat juist heel slecht was voor de levensduur.
Het beste is om deze aangesloten te laten, het systeem kan zichzelf dan reguleren en monitoren. Het stroomverbruik binnen deze tijd is naar onze testen nihil.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
MacD007 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Beste @HomeWizard_NL , mogelijk dat mijn vraag over de randaarde stekker is ondergegaan, maar kunnen jullie daar nu iets over zeggen welke type stekker (op jullie foto's zie ik een type F stekker, en die is normaal gesproken met randaarde., gebruiken.

en dan ook direct de vraag of de WCD dus dan ook over een randaarde moet beschikken, mn oudere huizen zijn vaak ook nog voorzien van WCD zonder randaarde.
Een wandcontactdoos met randaarde is aanbevolen maar niet vereist. De batterij staat in tegenstelling tot een zonnepanelen omvormer niet in verbinding met op het dak, en heeft ook geen metalen behuizing zoals een wasmachine.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Aardedraadje schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:27:
[...]

Komt over als een "huilie" verhaal. Er wordt meteen geschermd met brandjes en ontploffingen... Ik neem het niet serieus. Ja je zult het vast in een volle groep kunnen prikken waardoor er bij het laden misschien een keer een automaat afslaat. Of dat er bij het ontladen 800W extra loopt. Maar sowieso is 2,5mm² overgedimensioneerd voor 16A, en ook een normale installatieautomaat of stop slaat vrij traag af bij een paar honderd watt extra. Ik zie het pcobleem niet zo.

Sowieso wordt er geschermd met meerdere batterijen op een verdeelblok. Ze snappen het product dus niet, want zo werkt het ding niet. Je stapelt ze op elkaar.

Alleen als een handige Harrie de volle vermogens ontgrendelt en hem vrolijk op een gedeelde groep prikt, zou je problemen kunnen verwachten. Maar then again, dat is precies wat een erkende installateur hier in eerste instantie met de zonnepanelen ook deed. Installateurs zijn ook niet alles 7(8)7
Correctie, elke batterij heeft wel zijn eigen stekker, wat ze hier zeggen betreft meerdere batterijen aansluiten op een ''slecht'' stekkerblok kan dus, maar dit is niet anders dan dat nu ook met tosti ijzers, waterkokers, paneelverwarmers en andere grote apparaten ook al doen op hetzelfde stekkerblok van de action.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
MacD007 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:30:
[...]

Betekend dat de behuizing dus een dubbele isolering heeft en er wel een type F steker is gebruikt echter deze niet met een randaarde is voorzien ? klopt dit ? :?
[Afbeelding]
of
heeft de stekker wel een randaarde en is deze ook in het apparaat aanwezig maar is niet noodzakelijk voor een goede werking. :?
Het tweede.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Wouterkaas schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:15:
Bij cashbackxl krijg je 5% cashback bij Homewizard. Als die vlieger hier ook op gaat is dat wel de moeite waard :P
Wij gebruiken nooit kortingscodes, elke site die dit roept zoekt gewoon naar kliks. :O onze acties zijn altijd voor iedereen gelijk als ze er zijn. (Soms wat limitaties op land niveau)

[ Voor 13% gewijzigd door HomeWizard_NL op 29-06-2024 16:32 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
MacD007 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:20:
[...]

:? sorry ik volg je helaas even niet meer ?
ik denk als het internet er uit ligt dan heeft volgens mij de p1 dongle ook geen verbinding meer met de "cloud", want volgens mij gaat dat nog steeds via de eigen wifi.
De verbinding tussen de p1 meter en de batterij gaat over de lokale wifi verbinding. En werkt dus ook zonder cloud.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
jeanpaulh schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:28:
@HomeWizard_NL klopt het dat wanneer je 2 batterijen gebruikt er maar met 800W ontladen kan worden? Dus ook wanneer de 2 batterijen op 2 verschillende groepen of zelfs fases worden aangesloten?

In de FAQ staat dat er 800W per batterij kan worden ontladen, maar hier ontbreekt deze tekst :

[Afbeelding]

Bij 3 batterijen komt er wel een melding te staan.
We adviseren echt een eigen groep (of meerdere eigen groepen per fase als je dat wilt) voor het ongrendelen van het maximale ontladen. Doorsnee consumenten uitleggen dat ze batterijen over verschillende groepen of fases moeten verdelen zonder kennis van wat groepen of fases zijn is gewoon vragen om gebruikersfouten waar risico's aan zitten. Wij proberen het voornamelijk gewoon overzichtelijk en veilig te houden met dit standpunt.

Dus kort door de bocht. wil je de batterijen ontgrendelen, mogen er geen andere apparaten zitten op de groepen van de batterijen. Doe je dit toch, eigen risico.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
MacD007 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:49:
[...]
nee, het verdienmodel is de meerprijs die je voor dit systeem betaald, los kosten deze waarschijnlijk ergens rond de 600-700 euro, dus daar zit best wel een behoorlijk prijsverschil in, natuurlijk moet daar nog de ontwikkelkosten ook vanaf.
idem voor je P1 dongle, kost normaal rond de 30 euro, een groot deel daarvan is dus de kosten van het systeem.

[...]
er zal op een gegeven moment best wel ergens van iemand een mogelijkheid zijn om deze zelf te kunnen gebruiken, zeker leuk voor een tweaker, alleen zijn wij nu niet bepaald de hoofddoelgroep voor dit product, dat zijn dus die andere 95% van de consumenten die gewoon een simpel plug & play & forgot dingetje willen hebben. gewoon inpluggen en gaan met die banaan.

[...]

wat denk je, dat duurt wel even iets meer dan wat je nu denkt. en waarom zouden ze ? :? het is geen tictoc waar je contnu online moet zijn.
In de eerste dagen na de release zijn we voornamelijk hier actief om eventuele misvattingen recht te trekken en de grootste vragen te beantwoorden. Vanaf dit moment lezen we nog wel mee, maar zijn we inderdaad minder actief aan het reageren. We zien tweakers niet primair als een klantenservice kanaal.

In het kort over privacy, wij verkopen geen klantdata. Het ''verdienmodel'' van de batterij, is de verkoop van de batterij.

https://www.homewizard.com/nl/privacy-beleid/

[ Voor 6% gewijzigd door HomeWizard_NL op 09-07-2024 17:02 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Bravo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:14:
[...]

I stand corrected.
Al lees ik niet helemaal terug hoe de 'HomeWizard-product informatie: Informatie van de door u aangesloten Energy producten zoals energiemeting, versienummer, statistieken en diagnostische gegevens.' worden gebruikt, buiten het leveren van de dienst (grafiekjes), geven van klantsupport enz.

@HomeWizard_NL : Is het privacy beleid op dit punt gewijzigd? Ik kan mij het standpunt herinneren dat de energiedata alleen voor de klant is, niet voor verkoop aan derden of het ontwikkelen van diensten.
Hier is niets in veranderd, en zoals we al aangeven verkopen we niet aan derden. Data wordt wel intern gebruikt, bijvoorbeeld om te zien hoeveel gebruikers baat zouden hebben bij het toevoegen van de voltage grafieken (hoeveel % slimme meters ondersteund dit). Het liefste werken we natuurlijk aan functies die nauw aansluiten met de gebruikers.

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 10-07-2024 00:10 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Taro schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:03:
[...]

Ik had verwacht minimaal quitte te draaien, omdat het primair om het maximaliseren van eigen verbruik draait en dat is gelukt, zelfs incl. omzetverliezen. Natuurlijk wel leuk geweest als er minimaal 1 cent winst was geweest ;)

De -O- was overigens niet als verrassing bedoeld, maar als verbazing dat die exact op 0,00 uit kwam.

[...]

Ik heb geen terugleverkosten en ik saldeer bewust al niet meer, het jaarverbruik is hier hoger dan de zonnepanelenopwek. Daarom speel ik met andere variabelen en wordt de business case inderdaad anders. Vandaar de simulatie.

[...]

Ik heb een dynamisch contract en mijn simulatie is dus ook gebaseerd op day-ahead uurprijzen.

Zoals in vorige berichten aangegeven vermoed ik dat ik persoonlijk door mijn situatie:
  1. Dynamisch contract
  2. Zonnepanelen op ZO/ZW/NW, daardoor al eerder zonnepanelen opwek tegen doorgaans gemiddeld hoge dynamische tarieven, waardoor de HomeWizard accu relatief duur oplaadt vs bijv. alleen zonnepanelen op zuid, met doorgaans een gemiddeld lager uurtarief
  3. Geen terugleverboetes
  4. Geen saldering ivm lagere opwek vs verbruik over heel het jaar heen
Beter voor een andere leverancier kan gaan, zoals bijv. Sessy of een alternatief.

Áls HomeWizard de optie toevoegt om tegen de goedkoopste dynamische tarieven te gaan laden, dan is het echt een winner, kan deze beter met andere merken concurreren, ook omdat de aanschafprijs per kWh relatief laag is tov bijv. de Sessy.

Ik laat de simulatie nog lekker doorlopen, ik heb geen haast en dit vind ik al heel leuk om te doen en zien. Simuleren op basis van je eigen huissituatie is echt het beste dat je kunt doen.

Heb ook een en ander via Excel uitgerekend:
[Afbeelding]

Waarbij ik moet opmerken dat wij vorig jaar november 3 warmtepompen hebben toegevoegd en elektrisch zijn gaan verwarmen/koelen en vanaf dat punt het verbruik dus enorm is toegenomen. Dat icm een EV zorgt voor hoge pieken in het verbruik en daarnaast ook meer afname, waardoor een grotere accucapaciteit en ontlaad- + laadcapaciteit voor mij relevant zijn.

De persoon die hier langskwam en bijv. het nachtverbruik van het huis en de koivijverpomp wilde dekken kan prima uit met 1x HomeWizard Battery. Ik heb er minimaal 2 en misschien zelfs 3x nodig, waarbij de 2x de beste ROI lijkt te hebben over het hele jaar gezien.
Een van de complexe dingen hieraan, die sessy overigens ook niet doet (correct me if im wrong). Is dat je dagen hebt waar de prijs relatief laag is. maar dat dit alsnog niet uit je eigen zonne-energie komt maar uit het net. Dit betekend dat je belasting gaat betalen over iets wat niet had gehoeven. Om dus goed te bepalen hoeveel uur of welke uren je wilt gaan laden, moet je kunnen voorspellen hoeveel opwek jij hebt met jouw opstelling voor de komende 24 uur. Naar mijn weten gaat sessy nu gewoon volle bak laden op de laagste uren volgens EPEX tot vol, ongeacht wat je zonnepanelen doen. Dit is in onze ogen ook niet echt slim. Overigens verwachten we wel dat er een optie gaat zijn om enkel te gaan laden op het moment dat je zonnepanelen op de dag het meeste opwekken ipv. zodra er teruglevering is. Wanneer dit exact gaat zijn weet ik nog niet, maar aannemelijk is wel dat dit in volgend jaar gaat zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 10-07-2024 21:51 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Taro schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:50:
[...]

Ik heb in Home Assistant een Solar plugin die dat kan voorspellen voor mijn locatie met mijn panelen. Daar zit dan o.a. een weer-plugin aan gekoppeld. Als de HomeWizard Battery via een API aangestuurd kan worden gaat er ineens een wereld open.

Als ik stroom teruglever ontvang ik daarover belasting, dus als ik diezelfde stroom direct zelf verbruik heb ik indirect die belasting ook betaald, in mijn geval is dat dus niet van toepassing, ik moet altijd rekenen mét belasting. Er is immers geen sprake van een overschot op jaarbasis maar een tekort. Veel te veel mensen houden alleen rekening met vaste contracten icm overschot en salderen, dat is op mij (gelukkig) niet meer van toepassing.

De Sessy heeft een API en kan je dus heel goed zelf sturen, ook bijv. de limit instellen, of bijv. laden met de max van de huidige teruglevering, zodat je geen stroom van het net haalt, maar alleen het overschot laadt.

Lage tarieven gaan in de zomer vaak samen met veel of de meeste teruglevering op de betreffende dag, de dynamische prijs is immers op dat moment zo laag omdat er dan veel aanbod vanuit zon is. Het gaat natuurlijk niet altijd op, omdat het ook bewolkt met veel wind kan zijn.

Mijn laadpaal heeft ook de optie om alleen op zonnestroom te laden, dat heb ik 2 jaar lang gedaan, maar tegenwoordig is die native gekoppeld aan dynamische tarieven en laadt die alleen wanneer de stroom goedkoop is, wat vaak samen gaat met de meeste opwek op die dag.

Mijn persoonlijke doel is niet per se zoveel mogelijk eigen opwek gebruiken, mijn doel is met de goedkoopste stroom te laden om er daarna de avond en nacht mee door te komen. Met een max van bijv. 800 Watt zal dat doorgaans betekenen dat dat volledig zonnestroom is, op dit moment lever ik bijv. 4.400 Watt terug, voorkomen dat een deel het net op gaat kan ik toch niet, dus dan kies ik het liefst de goedkoopste momenten. Als ik mijn eigen stroom niet opmaak doet een ander dat wel, dus ik vind dat ook niet erg.

Afijn: Een dynamische modus waarbij je een leverancier kunt kiezen zodat de goedkoopste dynamische uren benut kunnen worden maakt het tot een veel breder inzetbaar product. Daarnaast zou een API die voor Home Assistant geschikt is het nog mooier maken, dan kan je bijv. 0-800 Watt instellen en laden aan-/uitzetten via scripts.

Ik weet dat dat niet het primaire doel is, nu is het een simpel en doeltreffend apparaat, maar wel voor een specifieke doelgroep, terwijl die een stuk breder zou kunnen zijn/worden met wat softwarematige uitbreidingen. Jullie willen neem ik aan ook voorkomen dat mensen met slimme stekkers alsnog een en ander zelf gaan proberen te sturen, het apparaat vaak aan-/uitzetten is vermoedelijk ook niet wenselijk.
Heb ik het dan correct dat je rekent vanuit een model waar je bij afname uit het net 14 cent energiebelasting betaald.

Als je volledig uit zonne energie laad, (dat kan dus over 6 uur heen zijn op een minder zonnige dag) heb je over die kWh's helemaal geen belasting betaald (je hebt ze immers zelf opgewekt). Waar als je op de goedkoopste uren had geladen zoals je voorsteld, bijvoorbeeld 2 uur, je uit het net laad en wel belasting betaald.

Op de minder zonnige dagen is het dus eigenlijk niet logisch om te sturen op EPEX. EPEX werkt alleen als je in de laagste X uren ook 800W+ teruglevert. Maar dan moet je dat dus wel van te voren al weten ;)

Dat je belasting blijft ontvangen over wat je teruglevert zou ik over de levensduur van de batterij niet vanuit gaan, dit is voor nu tot eind 2026.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
pkirillov schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:00:
[...]

@HomeWizard_NL kan je hier even naar deze vraag kijken a.j.b.? Ik maak me ook zorgen of mijn "slimme meter" wel slim genoeg is. Mijn meter geeft update eens per 10 seconden. Is het genoeg voor effectieve batterij aansturing?
Een slimme meter met een update per 10 seconden zal prima werken met de batterij, maar bij een slimme meter met seconden data zal de batterij sneller kunnen reageren op veranderingen. Daardoor zal de 10 seconden meter inderdaad iets minder efficient sturen. Als je het maximale eruit wilt halen kun je de slimme meter laten upgraden door de netbeheerder. Of onze kWh meter gebruiken voor aansturing (vanaf volgend jaar maart).

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Bravo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:08:
[...]

Top dat jullie ook gaan werken met een kWh meter als basis om te regelen, zo kan je evt een EV lader uitsluiten van de compenseren stroom door die niet te meten.
Hebben jullie al zicht op hoe snel de batterij het benodigde vermogen gaat leveren? Als iedere seconde geregeld kan worden, dan verwacht ik dat de reactie van de batterij binnen die seconde is? Anders krijg je rare regel effecten en een jojoënd effect.
Hoe snel de omvormer is, is afhankelijk van het verschil in aansturing. Van 100 naar 200W is sneller dan van 100 naar 800W. En als deze van laden naar ontladen moet ook langer. Het regelen hiervan is ook niet zo makkelijk als je zou denken. Het is niet zo dat als je zegt doe maar 500W, dat de omvormer dan binnen 1 seconden exact 500W output. Er is hier daarom niet echt een antwoord op. Doorgaans ligt de reactie snelheid binnen de 1 a 2 seconden om te reageren, maar om te balanceren naar 0 is dus net lastiger omdat je verbruik ook per seconde wisselt.

[ Voor 6% gewijzigd door HomeWizard_NL op 10-07-2024 19:42 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
RaymondD schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:44:
@HomeWizard_NL is er al iets bekend over de geluidsproductie van de plug-in accu? Ik verwacht dat er wel fans nodig zijn, met name tijdens laden. Klopt dat?
Nominaal 32 dB op 1 meter afstand. Als de ruimte warmer is dan 25 graden kan dit wat hoger zijn. Er zitten inderdaad ventilatoren in. Overigens zijn de meeste passieve omvormers (zonder ventilatoren) ook al snel 30dB.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Taro schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:44:
[...]

Ja, ongeveer. Maar als ik teruglever ontvang ik hetzelfde bedrag aan energiebelasting over alle teruggeleverde kWh's uit de zonnepanelen gedurende het hele jaar.

[...]

Dat is niet correct. Als ik ze direct zelf gebruik hoef ik inderdaad de belasting niet te berekenen, MAAR, als ik ze teruglever zou ik er wel het volledige bedrag incl. belasting en BTW voor terugkrijgen, dus iedere kWh die ik zelf direct gebruik moet ik zien/behandelen als zijnde incl. BTW & belasting. Jullie gaan nog steeds uit van een vast contract incl. overschot zonnestroom ipv dynamische tarieven met een tekort ipv overschot....

[...]

Jawel, jullie negeren wederom het principe van dynamische tarieven incl. tekort ipv overschot op jaarbasis.

[...]

Dat is wederom niet correct, aangezien het hier dynamische tarieven betreft. Naar mijn weten verandert daar per 2027 niets aan.

Nogmaals: Jullie lijken constant uit te gaan van een vast contract, met overschot op jaarbasis. Dat is voor mijn situatie en die van heel veel anderen niet van toepassing. Verdiep je ook eens in die situatie, die is daadwerkelijk heel anders...
Bij het stoppen van de saldering. Krijg je de epex prijs voor je teruglevering. Op dat moment is laden uit het net en terugleveren belasting betalen over kwh’s die je niet gebruikt. Je krijgt dan namelijk niet de belasting meer terug bij het terugleveren, huidig is dat +-14ct per kWh ongeacht de epex prijs.

Wij hebben ons zeer verdiept in elke situatie. Zowel in buitenland als nederland. Zowel met als zonder zonnepanelen, met vast, flex, dynamisch tarief en onbalans. Als de saldering weg valt is voor dynamisch tarief het beste wat we hierboven beschrijven: Laden obv forecast van jouw opwek + epex en ontladen volgens NOM.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Taro schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Yes, exact wat ik ook wil bereiken: Laden tijdens de goedkoopste epex uren en ontladen NOM.

Als jullie dat mogelijk maken _/-\o_

Ps. zie de DM.
Ik quote mezelf maar even van een reactie hiervoor;
HomeWizard_NL schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:31:
[...]

Een van de complexe dingen hieraan, die sessy overigens ook niet doet (correct me if im wrong). Is dat je dagen hebt waar de prijs relatief laag is. maar dat dit alsnog niet uit je eigen zonne-energie komt maar uit het net. Dit betekend dat je belasting gaat betalen over iets wat niet had gehoeven. Om dus goed te bepalen hoeveel uur of welke uren je wilt gaan laden, moet je kunnen voorspellen hoeveel opwek jij hebt met jouw opstelling voor de komende 24 uur. Naar mijn weten gaat sessy nu gewoon volle bak laden op de laagste uren volgens EPEX tot vol, ongeacht wat je zonnepanelen doen. Dit klinkt in onze ogen ook niet echt slim. Overigens verwachten we wel dat er een optie gaat zijn om enkel te gaan laden op het moment dat je zonnepanelen op de dag het meeste opwekken ipv. zodra er teruglevering is. Wanneer dit exact gaat zijn weet ik nog niet, maar aannemelijk is wel dat dit in volgend jaar gaat zijn.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Broodro0ster schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:39:
[...]

Je moet de batterij niet laten injecteren op de avond piek he. Die spaar je uiteraard voor 's nachts.
Als de batterij al vol is, wordt de overige zonne energie gewoon op het net geinjecteerd uiteraard.

Maar met 800W en 2.7kWh kom je niet ver inderdaad. Al begint het wel te tellen als je 4 blokjes hebt.
HomeWizard heeft zelf aangegeven dat ze nog de opties aan het bekijken zijn om de API evt. meer mogelijkheden te geven. En anders gaan er wel knutselaars bijzitten die aan de slag gaan gaan met smart plugs.

Ik heb ook geen dynamisch tarief want ik een gunstiger tarief dan eender welk dynamisch plan, maar ik ben er wel mee bezig en heb simulaties draaien. En alles staat of valt met timing als je zo'n tarief hebt.
Let wel op dat het schakelen met ''smart plugs'' echt niet fijn is voor een omvormer. dit zouden we dan ook niet aanraden.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Broodro0ster schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:17:
[...]

Ik spreek niet specifiek over jouw situatie he.
Maar waarom zou je op een mooie zomer dag jouw zonne energie niet verkopen voor een goede prijs ipv de batterij te laden? En 's middag de batterij laden met zonne energie als die niet veel waard is op de markt?
Ga je dan ochtends de dure zonne stroom in de batterij steken en dan 's middags de overtollige stroom gaan verkopen voor een peulenschil?

Dan is zoals een appelboer die 's ochtends de appels gaat plukken terwijl de andere boeren voor een mooie prijs hun appels te verkopen. Om dan 's middags zijn appels met de overschot van de andere boeren te verkopen aan dumping prijzen.

We zijn hier nog steeds Tweakers he 8)7
Mee eens, tenzij je smiddags een eitje gaat bakken op je inductieplaat. en stroom uit het net moet halen omdat je batterij niks geladen heeft om bij te springen. ;) Of s'ochtends een wasmachine aanzet etc. Niet dat het geen goed idee is om te ondersteunen, maar het is niet in alle gevallen beter.

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 11-07-2024 17:28 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
MacD007 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:12:
[...]

Volgens niet, je zou dan de kWh meter direct achter de hoofdschakelaar moeten plaatsen, ik weet niet of deze voor bv 40A geschikt is, na een korte check, ja, zijn ze, ze kunnen tot 100A (per fase) hebben. .
Deze dient ook na een installatieautomaat/zekering geplaatst worden, hou daar dus rekening mee.

Daarnaast mis je juist de functie van de P1 dongle, die heb je volgens mij wel nodig om de app te starten. Dus op zich een leuk idee maar betwijfel of het werkt.

die vraag of je deze kWh meter als vervanging van een P1 dongle kunt gebruiken zul je dus direct aan Home wizzard moeten stellen. Ze lezen hier we mee, dus mogelijk dat je van hun een antwoord krijgt.

@HomeWizard_NL zouden jullie hier jullie licht op kunnen schijnen _/-\o_
Zoals in het eerdere bericht ook vermeld :+ ja je kan vanaf volgend jaar ook onze kWh meter gebruiken als aansturing voor de batterij in plaats van de P1 Meter. Deze moet dan aangesloten zijn op de hoofdaansluiting. (Deze functie wordt verwacht rond maart volgend jaar)

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Leoniq schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:20:
[...]

Beste HW, ik gebruik deze voor batterij aansturing als ook voor het niet hebben van een P1 (domme slimme meter). Dit wat hierboven vermeld wordt impliceert dat de HW batterij volgend jaar maart dus een open API krijgt. Of zit ik fout?
Als je onze producten en visie een beetje kent, weet je ook dat we enorm voorstander zijn van lokale open API’s. Sterker nog, al onze producten ondersteunen dit en zijn ook officiele integratie in home assistant. Echter ligt dit bij de batterij echt een heel stuk anders als je deze veilig wilt aansturen. Dit is namelijk een samenspel van de batterijen en de hoofdmeter om dit veilig te doen. Wat bij een open api nooit gegarandeerd is. Nogmaals we zeggen niet dat het er niet komt, want zullen er ons zeker in verdiepen hoe we dit veilig kunnen doen zonder dat een klant onwetend een onveilige situatie creert.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Aardedraadje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:23:
[...]

Mee eens, maar ik kan me toch voorstellen dat er ongewenste situaties kunnen ontstaan bij lokaal aansturen. Ik snap dat HomeWizard hier naar kijkt voordat ze het eventueel aan zouden bieden.

- Ze moeten zorgen dat API requests binnen de (eventueel ontgrendelde) limieten liggen.
- Ze moeten meerdere batterijen kunnen aansturen/balanceren. Dus een API request voor "nu ontladen met 800W": is die voor één batterij of het totaal? En " nu ontladen met 1600W" als ik 4 batterijen heb? Sommige mensen zullen hierin verschillende opties wensen.
- Ze moeten zorgen dat een keep-alive voorkomt dat als HASS vastloopt (bijvoorbeeld) de batterij onbedoeld helemaal vol of leeg loopt. Dus een API request zal een bepaalde geldigheidsduur moeten hebben.

En vast nog meer nieuwe zaken die toegevoegd zouden moeten worden, en daarbij hopelijk ook geen bugs introduceren of bestaande features in de weg zitten.
Veel gebruikers zien hier de risicos niet van in, wat de kans op onwenselijke situaties alleen maar groter maakt.

Bijvoorbeeld: als jij 3 batterijen op een groep aan sluit. En je spreekt die batterijen individueel aan met eigen code, zou er niets zijn wat je tegenhoud om vol vermogen terug te leveren op een bestaande groep. Los van dat dit in nederland niet mag, zitten er ook gewoon risicos aan. De batterijen weten mogelijk niets van elkaars bestaan omdat er geen overkoepelende controle is in de code omdat deze zelf wordt geschreven.

Schrijf je de code zelf dan kun je dit zelf bouwen in je eigen code als je echt heel goed weet wat je aan het doen bent. Maar download de gewone gebruiker nietswetend een tooltje van internet om de batterijen aan te sturen, dan is er geen enkele controle over hoe deze aanstuurt. Zoals je begrijpt is dit simpelweg niet wenselijk. Wij hebben de plicht om gebruikers te beschermen.

(Let op dat bovenstaande slechts één voorbeeld is van wat er kan gebeuren).

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
watercoolertje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:07:
[...]

Dit verlies heb je altijd ongeacht welk apparaat het erna verbruikt.

[...]

Dit verlies heb je altijd ongeacht welk bron er ook gebruikt wordt.

[...]

Dit verlies heb je altijd ongeacht welk apparaat het erna verbruikt.

[...]

Dit verlies heb je altijd ongeacht welk bron er ook gebruikt wordt.

[...]
Dat klopt zeker, maar dat verlies is niet tegen te gaan, dat is er altijd, enkel door je accu/zonnepanelen/auto niet te gebruiken heb je dat niet/minder.

Het lijkt vooral erger omdat het verlies op verlies op verlies op verlies is. Maar het is vergelijkbaar met in 1 keer een briefje van 50 euro verliezen of 5x een briefje van 10 verliezen. In beide gevallen isbhet verlies hetzelfde alleen op een andere (verspreide) manier.

[...]
Als je die volle cyclus gebruikt om je huis te voorzien gaat er dagelijks ook gewoon een cyclus doorheen?
Of de batterij stopt of niet als je de auto laad, maakt energetisch geen verschil. Echter als deze wel ontlaad haal je mogelijk meer cycli binnen een dag, wat betekend dat je meer zonnestroom hebt gebruikt en dus ook bespaard. Sterker nog, bij hoog vermogen ontladen is de efficientie hoger. Dus ook die heb je nog mee.

Een reden om stroom te bewaren door tijdelijk niet te ontladen naar een ev is als je tarieven per uur veranderen en later duurder zijn dan huidig, echter weet de batterij niet van te voren of er in die tijden ook veel verbruik gaat zijn. Wat het onmogelijk maakt om hier autonoom een beslissing in te maken.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
ArthurMorgan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:51:
@HomeWizard_NL

Ik heb gekeken in de faq maar zie het daar niet terugkomen.

Maar ik neem aan dat die 800 Watt mede gekozen is om hem niet aan te hoeven melden bij energieleveren.nl? Of moet hij wel worden aangemeld? (799 watt zou dat sowieso voorkomen geloof ik.)

Als ik een aparte groep maak en er meerdere op aansluit en het vermogen verhoog. Moeten ze dan alsnog worden aangemeld. Of hoeft dat überhaupt niet omdat deze batterijen geen netinjectie hebben?

(Al vraag ik me dus sowieso af of batterijen die puur voor eigen gebruik zijn, en dus niet injecteren, onder de verplichtingen vallen....)
Zover nu bekend, hoef je deze als je er een koopt niet aan te melden. Bij twee of meer die op een eigen groep zitten en ontgrendeld zijn gaan we er voor nu vanuit van wel.

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 12-07-2024 19:19 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Devke schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:46:
[...]

Annuleren van de order kan altijd nog. Max 50 euro schade. HW heeft het niet maar zal iets moeten doen met laden op goedkopere tarieven. Anders is denk ik voor 80% van de kopers met panelen 2 a 3 maanden het systeem niet meer dan een doosje wat niks staat te doen. Je maakt mij niet wijs dat ze dit laten gebeuren. Dit geldt dan voor dynamische tarieven uiteraard. Spread moet dan wel groot genoeg zijn maar ik zie al maanden die ruimte wel. Met een vast/variabel tarief heb je de boete besparing maar die zal in de winter nagenoeg 0 zijn voor de meeste. Opwek is eigenlijk gelijk zelfverbruiken.
We hebben hier al enkele rekenmodellen op dynamische tarieven in wintermaanden lopen, De spread wordt echter niet vaak groter dan 10ct/kWh. Dan reken je al gunstig omdat de batterij niet in een uur vol gaat, en dat terugleveren tegen dezelfde kosten alleen werkt tot de saldering er niet meer is.

De snelle berekening is, stel dat dit in 3 wintermaanden de helft van de tijd voorkomt (dat is zeer gunstig). Dan heb je het over 45 dagen. heb je het alsnog over een 'winst' per winter van minder dan 10 euro/batterij.

Zoals al enkele keren eerder aangegeven, we zeggen niet dat er niets komt voor dynamische tarieven, maar de casus is simpelweg huidig enkel zinvol voor de hobby. Of het duurzaam is, is discutabel afhankelijk van of de stroom van de windmolens die de prijs spread veroorzaken hun stroom aan jouw wijk kunnen leveren. Maar we rekenen er nog steeds aan, en hebben niet opgegeven.

Meest voor de hand liggende functie waar naar gekeken wordt met dyntar nu is om te kunnen laden in de laagste uren zodat niet 's ochtends om 11u al je batterij vol is op zonnige dagen als je dynamische tarieven hebt. Echter heeft dit wel als nadeel dat als je 's middags bijv. je wasmachine aan zet de batterij dus niet kan bij springen omdat ie mogelijk nog niet geladen heeft.

We focussen nu echt op de woning op nul houden. In de praktijk komt dit huidig neer op optimaliseren en verbeteren van reactiesnelheden van de batterij, efficiëntie en voorspellende algoritmes. Een batterij die nul op de meter modus heeft is nog geen batterij die dit in werkelijkheid ook goed kan zoals in dit forum ook al vaker ter spraken is gekomen.

enkele voorbeelden:
Als je omvormer maar een keer per minuut kan schakelen zit je er natuurlijk veel naast, maar ook bijvoorbeeld als je tegen de omvormer zegt dat hij 400W moet uitleveren, maar in werkelijkheid 370W uitlevert zit je er ook naast (onder andere temperatuur/celvoltage/kabelverlies hebben invloed hierop). Veel omvormers worden gemaakt om op hun piek de beste efficientie te halen (mooi voor de technische documenten en RTE). Waar wij juist optimaliseren om over een veel grotere range een goede efficientie te halen (en ja, dit gaat soms iets ten koste van de piek). Omdat de omvormer nou eenmaal meestal niet in maximum modus hoeft te draaien voor NOM. Batterijen die claimen alles te doen, maken consessies. Een omvormer van 3kW die 200W NOM moet leveren is nooit zo efficient als een van 800W die dat moet doen. (dan kun je rekening houden met meer dan 50% verlies)

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Er zal altijd wat stroom in de batterij blijven zitten om niet te diep te ontladen (wat slecht is voor de levensduur van de cellen). Als de batterij te leeg gaat zal de batterij zelf sporadisch opladen om de cellen goed te houden. Als de batterij niet aan een stekker zit gaat de batterij in een maximale slaap modus om zo lang mogelijk door te gaan op de huidige lading.

We raden zelf dan ook aan dat als je de batterijen voor langere tijd niet gebruikt om deze 50~80% geladen op te bergen. We raden aan om voor de zekerheid alsnog elk half jaar ze weer even op te laden. Maar idealiter staan ze gewoon aangesloten.

Beste temperaturen (voor efficiëntie en levensduur) is tussen de 10-30 graden. Buiten deze temperaturen zal de batterij mogelijk beperktere input/output hebben om ook de levensduur te verlengen. Maximale operationele temperatuur is 0~40 graden, buiten deze temperaturen zal de batterij geen input en/of output hebben en uitgaan. Andere batterijen die buiten kunnen staan, hebben intern elektrische verwarmingselementen om de batterij ''op temperatuur'' te houden. Zoals je al kan raden kost dat extra stroom. Betreft het plaatsen in een vorstvrije ruime, dit is gewoon aangeraden voor de langste levensduur. Zet je hem niet in een vorstvrije ruime is dit eigen risico.

[ Voor 8% gewijzigd door HomeWizard_NL op 01-08-2024 09:35 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
a2aan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:32:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de garantie, als je de batterij ergens halverwege de winter uit het stopcontact haalt, en vijf jaar later weer wil gebruiken, krijg je dan voor €329 een nieuwe(re), als 'ie het niet meer blijkt te doen? En ik neem dan aan dat je de batterij (redelijk) geladen ontvangt, zodat 'ie het in ieder geval nog twee jaar ongebruikt volhoudt.
uit de faq:
Niemand wil garanties of verzekeringen die je niet gebruikt maar wel vooraf (indirect) betaalt, zeker als achteraf blijkt dat je net buiten de voorwaarden valt als je het wel nodig hebt. Daarom bieden wij tot 7 jaar na aankoop óf 4000 cycli ‘Swap Service’. Mocht je batterij onverhoopt defect raken dan helpen we jou graag op de volgende manier:

– gaat je batterij binnen 2 jaar stuk, dan komen we hem ophalen en vervangen we hem direct kosteloos voor een nieuwe.
– gaat je batterij in jaar 3 t/m 7 stuk? Geen zorgen, wat er ook stuk is gegaan, wij komen de batterij bij jou thuis ophalen en vervangen hem voor een thuisbatterij die nieuwer is dan degene die je had. Dit kost €329.

Bij andere batterijen krijg je vaak een langere maar zeer beperkte productgarantie. Dat betekent dat je het product binnen de garantie niet zonder kosten kan laten repareren. Denk aan voorrijkosten, reparatiekosten, onderdelen die buiten garantie vallen of als slijtage worden gezien. Bij HomeWizard geldt: wat er ook gerepareerd moet worden, wij halen je defecte batterij bij je op en geven je een werkend exemplaar.

Met een HomeWizard Plug-In Battery weet je waar je aan toe bent, blijft jouw aankoopprijs laag, je terugverdientijd kort en betaal je enkel als je het nodig hebt.
De verwachte levensduur van de batterij is 15 jaar.

De genoemde Swap Service dekt geen gebruikersschade zoals valschade, waterschade of gebruik anders dan omschreven in de gebruiksovereenkomst. We bieden geen ondersteuning bij het correct inrichten van jouw eigen wifinetwerk.
In de gebruiksovereenkomst staat wel dat je deze als je hem inderdaad los haalt (zoals in eerdere post ook beschreven) dan je deze minimaal oplaad tussen de 50~80% en eenmaal per half jaar weer oplaad om de cellen goed te houden. Schade die ontstaat door toedoen van de gebruiker valt niet onder deze service. Laat jij je batterij in je vijver buiten vallen, of zet jij hem in een koelcel van -20 graden, heb je hem open gemaakt etc. kun je geen aanspraak doen op de swap service.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
a2aan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:33:
[...]

Dat hangt maar net af van je persoonlijke situatie. Met een warmtepomp zou het zomaar kunnen dat je vrij abrupt overgaat van een dag met zonne-overschot, naar een aantal dagen (zwaar) bewolkt weer, naar een situatie dat de warmtepomp ervoor zorgt dat er op zonnige dagen alsnog geen overschot meer is om de batterij te laden.

[...]

Nou, blijkbaar staat die asterisk in de gebruikersovereenkomst (zie post van @HomeWizard_NL hierboven), en wordt je toch geacht om de stekker er bij 50-80% uit te trekken (wat dus niet altijd even makkelijk is), én ieder half jaar op te laden (wat dus ook alleen kan als je zonne-energie 'over' hebt), om in aanmerking to komen voor de swap service.

Als je gaat verhuizen naar een huis waar langer dan een half jaar geen zonnepanelen op (kunnen) liggen, moet je de batterij dus wegdoen, want zelf kan je hem niet 'in leven' houden.

[...]

Het wordt een wat theoretische discussie, maar als het in die gebruikersovereenkomst over 'ontkoppelen' gaat, dan geldt dat niet als je de batterij anderhalf jaar in de ongeopende doos laat zitten. En blijkbaar is het toch nodig (of op zijn minst aan te raden) om hem minimaal ieder half jaar op te laden.
De verwachting is dat er bij launch een transport/opslag functie is om hem naar 80% te laden, en hij daarna uitgaat. Zou natuurlijk een beetje gek zijn als daar limitaties op zitten zoals je hierboven beschrijft :+

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
TeslaRS schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:52:
@HomeWizard_NL
Bij hoeveel watt teruglevering aan het net begint de accu op te laden? Moet de p1 meter 800+ watt zien voor de accu om te beginnen met laden? Of bij 400 watt gaat hij met 400 watt laden?
als voorbeeld: Bij 436W teruglevering, zal de batterij 436W laden. Mogelijk komen hier nog wat ''veiligheidsmarge in'' omdat je verbruik heel snel kan wisselen. dus dat hij 5% eronder gaat bijvoorbeeld. Dus 436W teruglevering is 414W laden om te voorkomen dat je uit het net laad ipv zon.

[ Voor 23% gewijzigd door HomeWizard_NL op 01-08-2024 15:50 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
hanev001 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:59:
[...]

Ik vind die veilgheidsmarge niet echt belangrijk, de kans dat de sturing er naast zit , zowel bij het laden als het ontladen, is altijd aanwezig zeker als je een DSMR4 meter hebt.

Waar ik veel meer belangstelling voor heb is de vraag of er een minimum laad/ontlaad vermogen van toepassing is. Het doel voor mij is vooral in de zomer het nachtverbruik afdekken met de batterij maar dat verbruik ligt dan vaak tussen de 50W en 100W. Als het minimum hoger is dan doet de batterij niet waar hij nu juist voor bedoeld is.
Hoe lager het vermogen, hoe meer verlies (warmte) van de omvorming. Effectief is het daarom juist beter om de batterij niet te begrenzen.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Devke schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:24:
[...]

Spread zat dan dus. Dan vind ik het wel raar dat HW aangeeft dat het niet rendabel dan is. Kan er zelf niks zinnigs over roepen. Ik heb op 1 april (nee geen grapje) binnen HW de dynamisch tarieven aangezet (Zonneplan er even aangekoppeld) om te kijken hoe het zou gaan werken. Zie grafiekjes.

[Afbeelding]

Als ik ze goed interpeteer dan zouden de zonnepanelen nu 21.8 ct / kWh hebben opgebracht. De afname zou 17.2 ct / kWh zijn geweest. Correct me if i am wrong! Dan letten we eigenlijk de laatste tijd een beetje meer op wanneer we een vaatwasser of wasmachine aangaat (voor nu een TLB namelijk).

Ik snap je wel. Mensen zoeken zekeheid. Die zekerheid krijgen ze door meer te betalen.

Ja die HW batterijen zijn zeker leuk. Er staat er hier 1 in bestelling (november). Met de blik naar dynamisch zit ik ook zeker te wachten op het slimmer laden. Wel lekker allemaal automatisch graag 🙂.

Sessy is ook zeker leuk maar duurder. Wel een stuk flexibeler. Jij had ruimte in de garage las ik dus dan zal je het geluid niet horen binnen. Hier zou het dan naar zolder moeten. Temp daar winter graad of 10... zomer 25+. Daarnaast een open trap naar de zolder tov 1e verdieping. Slaapkamer. Wil ze niet horen. Dat houdt me daar weer tegen. Daarnaast mochten we verhuizen (kans bestaat) dan is het ook wel lekker dat de boel mee kan of goed meeverkopen.

Ik kan je dus prima volgen in je verhaal.
Er waren afgelopen december/jan/feb pakweg, 21 dagen met een spread hoger dan 10ct, en ongeveer 6 met een spread hoger dan 15ct. Als je daar de ‘zonnige dagen’ vanaf haalt hield je van al deze dagen maar 6 dagen over. Dus 6x max 15ct p/kwh. En dan nog niet meegenomen dat je er 16ct belasting over betaald, en bij directe zon niets. De grootste spread was 0,21 op een zonnige dag.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
SXForce schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:20:
Even een korte vraag tussendoor: ik zie meerdere mensen met berekeningen die een laadverlies aanhouden van 20%. Hoe komen jullie bij dat getal? Ik zie online dat verschillende 800w omvormers niet zo inefficiënt zijn. Ik kom eerder op 10-15% uit met laden en ontladen o.b.v de specs.
De efficiëntie is afhankelijk van veel variabelen. Ook moet je specifiek kijken naar omvormers die voor batterijen bedoeld zijn. Zonnepanelen omvormers zijn namelijk niet vergelijkbaar. Specs zijn ook altijd onder lab omstandigheden (denk aan ideale temperatuur, ideale laadpercentage en ideale vermogen). De meeste omvormers gaan kwa efficiëntie naar beneden als deze onder de 50% worden ontladen. Bij een 2000W omvormer is dat dus vanaf 1000W, bij een 800W omvormer is dat vanaf 400W. Bij 200W kun je er vanuit gaat dat een 2000W omvormer nog maar 70% of minder efficient is in een omzetting. Bij een 800W omvormer ligt dat rond de 85%. Omdat het heel afhankelijk is per woning en hoe hoog het uitgaande vermogen is, kun je over de daadwerkelijke efficiëntie in de echte wereld alleen maar een bandbreedte geven.

Overigens is het wel zo dat bij opladen vanuit zonnestroom het verlies in kosten natuurlijk eigenlijk minimaal is. Zeker als je huidig wat meer op wekt dan je verbruikt in een jaar. Dan heb je het in veel contracten nog maar over 0.03ct waar je dan een % verlies op maakt. Als de saldering eraf is heb je het eigenlijk ook over een % van die 0.03ct, maar dan ongeacht wat je op een jaar teruglevert.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Wij hebben o.a uitvoerig op aardlek reactie ontwikkeld en getest. De batterij heeft hierdoor geen enkele invloed op het tijdig reageren van de aardlek.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:32:
[...]

Een wandcontactdoos met randaarde is aanbevolen maar niet vereist. De batterij staat in tegenstelling tot een zonnepanelen omvormer niet in verbinding met op het dak, en heeft ook geen metalen behuizing zoals een wasmachine.
Bij deze. Overigens is er geen informatie van de site weggehaald. De batterij heeft wel een geaarde stekker ookal is er geen risico betreft de aanraakveiligheid.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
ArthurMorgan schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:20:
[...]

Ik vrees van niet. Je hebt daar 2 meetpunten voor nodig 1 voor en 1 na de omvormer. Anders krijg je of wat er netto in en uit gaat of wat er bruto in en uit gaat.

Wat ik hoop is dat het een meting is na de omvormer. Dan kan ik via de socket (mits die inderdaad ook teruglevering kan meten als teruglevering) het laden van elkaar aftrekken en ook het ontladen. Als de batterij alleen voor de omvormer meet wat er in en uitgaat is het sowieso lastig om er echt goed achter te komen denk ik. (Maar dat verwacht ik niet omdat je moet kunnen uitlezen hoeveel kWh er nog op de batterij aanwezig is.)
De batterij meet dit zelf al, en krijg je grafieken van.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
alwind schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:18:
[...]

De accu is nog niet beschikbaar, maar zal dat waarschijnlijk wel accepteren en daar is hier ook al vaker over gesproken. Het is echter niet goed om dergelijke apparaten heel vaak ineens stroomloos te maken, omdat je daarmee ook het BMS (Battery Management System) uitschakelt dat de kwaliteit van de accu moet monitoren/bewaken/beheren.
Dit is onder andere een reden om niet met een socket uit te schakelen. Ook heeft de batterij aan grid normen te voldoen, als een batterij opstart kan het tot wel 10+ minuten duren voordat deze zijn maximale in en output op het net mag zetten. Ook zullen interne relais meer schakelingen maken door het stroomloos maken, warmte oplopen omdat er geen actieve koeling direct meer is etc. Zoals eerder aangegeven, we raden dus niet aan om deze met een socket te schakelen ookal lijkt dit een ''makkelijke'' oplossing.

We kunnen niet garanderen dat de batterij altijd voor elke gebruiker en elke toepassing optimaal werkt. We zullen met verloop van tijd functies toevoegen om de batterij beter te laten passen bij de wensen van de gebruikers. Zoals eerder vermeld ligt de focus nu op een zo goed mogelijk product voor NOM (nul op de meter).

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Sjamo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:00:
[...]

Dank voor de duidelijkheid. Dat is ook precies wat ik zoek in de batterij dus voor mij is het goed nieuws.

Wat ik me af vraag, de mogelijke aanpassingen die er misschien komen in de toekomst, zijn dat aanpassingen die gelden voor alle batterijen, dus ook met terugwerkende kracht de batterijen die in november worden uitgeleverd, of wordt dat een aanpassing die gaat gelden voor toekomstig bestelde of later uitgeleverde batterijen?

En als het met terugwerkende kracht is, zal er dan de mogelijkheid komen om te kiezen of je de nieuwe opties wil benutten, of wordt het gewoon een update waarna alles anders is?
Toekomstige functies komen voor alle plug-in batteries beschikbaar. Het is niet zo dat als je nu koopt je later functies mis loopt die andere wel krijgen.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
easywoods schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:13:
Ik neem aan dat HW alle data van alle p1 meters van klanten gebruikt om een afweging te maken wanneer dynamisch laden zinvol zal zijn 🤷🏻‍♂️ Zou leuk zijn als we af en toe zouden horen hoe hun berekeningen er op dit moment voor staan…
Als het gaat om dynamisch (EPEX) handelen lijken de berekeningen hier weinig rendabel te zijn in vergelijking met NOM. De spread is zelden groot/lang genoeg om echt verschil te maken (wij sorteren in veel berekeningen wel al voor op het niet aanwezig zijn van saldering). We zien nog steeds wel mogelijkheden in het verbeteren van NOM met dynamische contracten door voorspellen van wanneer er geladen/ontladen moet worden op basis van weer en gebruiksvoorspellingen. Maar zoals je leest zijn hier nog enkele algoritmes voor nodig die uitontwikkeld moeten worden om dit goed te doen en zullen dan ook niet bij lancering aanwezig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 25-09-2024 16:33 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Devke schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:39:
[...]

Dat gaat wel betekenen dat bij lancering in November het wel lastig wordt om de batterij lekker zn werk te laten doen. Zonnepanelen leveren in november al stuk minder op. December en Januari verbruik je wel steeds wat je opwekt direct. Februari begint pas weer leuker te worden. Was op voorhand al bekend bij me. Goed dat jullie wat verder kijken. Ik heb wat spread momenten gezien. Ze zijn idd niet in overvloed (nog). Het moet groot genoeg zijn om idd niet te laden met verlies (omzettingsverliezen). Is er al iets zinnigs te zeggen over November? Begin? Eind?
Uiteraard was ons wel al bekend dat november niet de beste introductie maand zou zijn voor een product dat zonne-energie opslaat :+ . Toch wilden we graag ruim op tijd een eerste batch bij gebruikers neerzetten om de eerste reacties en feedback alvast op te halen en te verbeteren voordat het zon-seizoen begint. Er zit daarom ook een beperkte groep in de November batch (jullie waren er echt snel bij :P ), en veruit de meeste voor maart. Het grootste verschil in November is niet eens dat er minder zon schijnt, maar voornamelijk dat het veel korter licht is en de batterij dus al relatief vroeg start met energie uitgeven en dus ook eerder leeg is.

[ Voor 13% gewijzigd door HomeWizard_NL op 25-09-2024 16:59 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Devke schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:50:
Ik snap veel beweeg redenen van @Taro wel. Ik zie in de simulatie hier nu al dat bewolkte dagen geen tot nauwelijks opladen van de accu betekend in mijn situatie.

Als je in de winter dan "goedkoper" kunt bijladen op dynamisch voor eigen gebruik zou voor mij dat een welkome optie zijn. Al zit ik nu nog wel variabel. Maar wat voor de 1 geldt hoeft voor de ander niet te gelden. Goed je eigen situatie inschatten en daarna handelen. Ik begin met 1 HW batterij maar kijk toch ook naar een systeem wat wel flexibelere is (ter info voor mezelf). Iets verder durven kijken dan....
Hoi Devke,

We zijn erg benieuwd naar een rekenvoorbeeld waar ''goedkoper'' bijladen op EPEX gunstig uitvalt. Welke spread verwacht je? Houd je dan rekening met saldering, verlies, afschrijving etc of bewust niet?

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
alwind schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:16:
Het is niet alleen laden op de goedkoopste momenten. Ook ontladen op de duurste. Je krijgt dus een heel andere modus. Heeft niks meer met 0 op de meter te maken.
Overigens gaat deze functionaliteit niet werken als je niet meer mag salderen. Je moet dan namelijk nog eens 14ct extra spread halen in verschil tussen inkoop en verkoop. (tenzij hier andere regelgeving voor komt, en dat is nog maar de vraag over hoe dat technisch zou moeten of kunnen)

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Taro schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:54:
[...]

Dat is dus het issue, dat @HomeWizard_NL zelf ook niet lijkt te begrijpen (daarom beginnen ze steeds over spread, wat hier dus niet van toepassing is).

Bij iemand met dynamische tarieven laadt de HW Battery ook alsnog op met zonnestroom, maar wel duurdere zonnestroom als dat niet getimed kan worden. Dat het voor jou ivm een vast contract niet van toepassing is, betekent niet dat het voor anderen niet van toepassing is.

Zonnestroom van 9:00 is bij een dynamisch contract meer waard dan zonnestroom van 12:00. Hopelijk dringt dat nu eens bij iedereen die dit als een non-discussie afdoet door.
Volgensmij gaat de discussie hier voornamelijk over ‘bijladen uit het net in de wintermaanden’ op dynamisch, waar spread zeker belangrijk is.

Jouw punt (op goedkoopste moment uit zonoverschot laden) kijken we al naar, maar daar komt complexe logica bij kijken zoals het verbruik en teruglevering voorspellen per woning. Een ‘domme’ uitstel functie werkt op sommige dagen averechts als er weinig opwek is.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Catdogsf schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 01:01:
[...]

Ik snap dat je aan het speculeren bent, zal ik er ook nog even 1 opgooien?

Hoe kan het dat Homewizard zelf hier in dit topic veelvuldig antwoord gaf, maar de laatste tijd angstvallig stil is als er vragen gesteld worden?!?
De laatste week ging het voornamelijk veel over wanneer de eerste uitgeleverd zouden gaan worden, omdat daar onzekerheid was hebben we wat minder gereageerd. We waren eerder al op de hoogte gebracht dat de batterijcellen vertraging konden gaan oplopen, echter was er niet bekend hoeveel vertraging er zou zijn door schaarste in grondstoffen. We wilden pas onze klanten op de hoogte brengen als er een duidelijk verhaal was over hoeveel vertraging er zou zijn, zodat we jullie niet meerdere keren hoeven teleur te stellen. Cellen van A kwaliteit zijn op dit moment lastig leverbaar (bij een A kwaliteit is de afwijking tussen het voltage in de cellen veel minder, en heb je per volume/gewicht dus meer batterij opslag en een langere levensduur)

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
ArthurMorgan schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Eentje. @HomeWizard_NL Zijn alle leveringen uitgesteld of een gedeelte? Als alle zijn uitgesteld misschien even naar de mails kijken want niet iedereen heeft die ontvangen. (En niet alle bestellers zullen Tweakers volgen natuurlijk.)
Er zijn geen gebruikers die de batterij wel in November krijgen, als je geen mail hebt gehad, neem dan even contact op met onze support. Dan kunnen we mogelijk zien waar dit mis is gegaan.

Gezien de vertraging kunnen de gebruikers met een november levering kostenloos annuleren met een restitutie van de pre-order voorschot. Ook na levering heb je nog 30 dagen bedenktijd zoals bij al onze producten, uiteraard krijg je dan ook je volledige bedrag terug als je van de koop af ziet. Wel betaal je zelf de kosten voor retourneren.

[ Voor 23% gewijzigd door HomeWizard_NL op 18-10-2024 11:15 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
kmf schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:12:
[...]

Zullen de "klanten" die niet hier zitten en geen mail hebben gehad leuk vinden. Bereid je dan maar voor op heel veel negatieve reviews als die in November niks hebben gekregen. Liever wat pro-actiever doen voor de reputatie van je bedrijf.

Deze instelling is de laatste druppel voor mij en dus zie ik ook van de eerste batch af net als @vrotogel .
Dan zullen we eerst moeten achterhalen waarom deze gebruikers geen mail hebben gehad, en hiervoor hebben we wat gebruikers nodig, die inderdaad geen mail hebben gehad. Zodat we dit kunnen achterhalen.

Het is uiteraard niet zo dat we bewust mensen niet mailen |:(

[ Voor 6% gewijzigd door HomeWizard_NL op 18-10-2024 11:18 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
mongkut schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:41:
[...]

Het is alleen jammer dat je bij Hw ook niet met zekerheid kan zeggen dat ze A cellen gebruiken, ik kan het namelijk nergens lezen in hun verkoop praatje.
Wij gebruiken grade A cellen.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
JanHenk schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:17:
@HomeWizard_NL

Wij gaan ervan uit dat jullie ook een API beschikbaar stellen van de Plug-In Battery (PIB?), volgens mij is dat eerder ook aangegeven. Enig idee wanneer de documentatie aangevuld wordt?
Huidig heb ik nog geen update wanneer hier meer info over beschikbaar komt. Voor nu werken we aan een read-only API die beschikbaar zou moeten zijn bij uitlevering. Er wordt nog gekeken naar de mogelijkheid van een write API, maar op dit moment hebben andere functies een hogere prioriteit. Belangrijkste voor deze write API is dat een gebruiker het veilig kan aansturen.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Johan14 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:35:
Indien ik twee of meer Home Wizzard thuis accu’s koop kunnen die allemaal op één stopcontact worden aangesloten of op twee of drie aparte stopcontacten?

Indien ik ze stapelbaar maak.
Elke batterij heeft een eigen stekker.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
rvee schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:21:
ik zie een aantal mensen hier roepen dat omvormer beste max kan draaien. de ecoflow gaat dan al snel in standje kookplaat. Dus is dat echt wel efficient om max vermogen te draaien? Als ik deze site lees is de sweetspot voor de omvormer meer in het 15-50% bereik. Helaas geen sheet van HW kunnen vinden, misschien dat iemand die wel heeft?
https://www.inverter.com/what-is-inverter-efficiency
Hoe lager het vermogen ten opzichte van het maximum, hoe minder efficient.

Grof voorbeeld;
Een 2000W omvormer is op 100W veel minder efficient dan een 1000W omvormer.

Dit is voor elke omvormer hetzelfde.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Sonero schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:18:
[...]

Helemaal mee eens. De site van het KVK kan je daar van alles over vertellen.
Aan de andere kant: het gaat hier om een product dat pas na een jaar of 5 rendabel is / wordt. Is het dan zo raar een langere garantietermijn te verwachten dan die 2 jaar?
Twee jaar garantie heb je sowieso op elk product dat je binnen de EU koopt.
Er zijn een aantal verschillende manieren hoe een bedrijf met lange garantie om kan gaan. Onze ervaring is dat bij lange garantie er in de praktijk een van de volgende dingen speelt.

1. Je bied een lange garantie en verrekend het in de kostprijs, resultaat is een veel duurder product voor iedereen.

2. Je verrekend het niet in de kostprijs maar verkoopt garantie vooraf los (denk aan een aanvullende garantie) je moet vooraf bepalen of je extra garantie wilt zoals bijvoorbeeld Apple Care (bij ons betaal je enkel als je het gebruikt).

3. Je bied een lange garantie en schrijft het dicht in de garantie voorwaarden (kleine lettertjes) zodat je alleen in extreme gevallen daadwerkelijk hoeft te handelen (klantonvriendelijk, maar lage productprijs).

4. Je bied een lange garantie maar daar zitten verborgen kosten aan vast (voorrijkosten, alleen op specifieke componenten, exl. werkuren etc - klantonvriendelijk, lage productprijs).

5. Je bied een lange garantie, je bedrijf draait enkel op dit product, je neemt het risico dat als het goed mis gaat en niemand meer ondersteuning of garantie heeft omdat het bedrijf dan per definitie verliesgevend (of failliet) is. Iedereen verliest, het risico ligt uiteindelijk bij de klant.

Wij wilden van te voren heel transparant en eerlijk zijn over kosten en waar je aan toe bent. In ons model zijn er geen verborgen kosten, je krijgt altijd gelijkwaardig model thuisbezorgd en de oude wordt weer meegenomen, je hebt na vervanging weer 2 jaar volledig dekkende garantie. Je betaald alleen als je het nodig hebt. Je weet waar je aan toe bent.

Kortom, Dat een partij 10 jaar garantie bied, betekend niet dat je als klant per definitie beter af bent.

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 12-11-2024 11:33 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Henkoes schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:59:
[...]

Eens. Met de huidige prijs en afwezigheid van handelen staan ze 2-0 achter.
Handelen/goedkoop laden in de winter scheelt wel degelijk geld.
Handelen is niet rendabel. Laten we als voorbeeld morgen (20 November 2024) nemen op de day ahead met laden uit het net en NOM ontladen (het meest gunstige handel programma op day ahead).

Ex belasting is het laagste punt €0.08, en de hoogste €0.14. je spread is dus €0.06.

Als je ''financieel'' rekent voor jezelf op de manier dat je in ieder geval geen verlies maakt wil je de kostprijs afschrijven over het aantal cycli. Dus laten we zeggen 1400 euro elke cycli is 2.7kWh met 6000 cycli. Grof gerekend is dat 1400/(2.7*6000)= €0.086 wat je per cycli kost. Je kan morgen dus geen winst maken.

En dan nemen we heel veel factoren nog niet mee. (De batterij gaat niet vol in enkel het laagste uur, teruglevering kost je 14ct belasting (saldering), geen verlies in de omzetting, geen afnemend vermogen van de batterij over tijd en dat je 100% van de volledige batterij kan gebruiken.)

Doe je hetzelfde met zonne energie, krijg je de volledige stroom prijs incl belastingen, in veel gevallen €0.20~0.26. (gerekend zonder saldering) Je spread is dan dus gelijk aan dit bedrag. Je winst per cycli ligt dus vele malen hoger.

En als je zegt, ''er zijn genoeg dagen met wel genoeg spread''. Het aantal winterdagen vorig jaar met een spread hoger dan €0.15 was 22, en waarbij het niet zonnig was is vorig jaar is maar 4. Je kon dus welgeteld op 4 dagen ''winst'' maken met je batterij met handelen door uit het net te laden en NOM te gebruiken.

Handelen op uur niveau is huidig gewoon een ''verkoop praat'' waar je geen enkele batterij mee terug kan verdienen.

Aanmerkingen:
Ik heb het hier niet over onbalans handelen.
Ik heb het ook niet over NOM binnen een dynamisch tarief laden en ontladen op de meest gunstige uren. Dit is namelijk wel iets waar we actief naar kijken.

Overigens de stroomprijs waarmee wij op de website rekenen voor de terugverdientijd de mediaan van de afgelopen 5 jaar. Onze verwachting is dat de prijs per kWh ook duurder gaat worden in de komende jaren. Je zal de prijs voor de komende jaren moeten weten wil je hier echt iets over kunnen zeggen, en als iemand die glazen bol heeft willen wij hem graag inzien :)

[ Voor 8% gewijzigd door HomeWizard_NL op 19-11-2024 16:40 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
stil schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:24:
[...]

mooie reactie @HomeWizard_NL
hierover
Ik heb het ook niet over NOM binnen een dynamisch tarief laden en ontladen op de meest gunstige uren. Dit is namelijk wel iets waar we actief naar kijken.

zou ik dan graag wat meer horen...... want dit vereist ook meer mogelijkheden als er nu zijn.
Deze functie verreist nog de nodige ontwikkeling van een voorspellend algoritme, we communiceren dit nu niet omdat het nog onduidelijk is wanneer/ of dat dit beschikbaar gaat zijn, we zullen eerst een periode moeten gaan testen met echte opstellingen. maar we streven naar 2025.

[ Voor 6% gewijzigd door HomeWizard_NL op 19-11-2024 16:45 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Devke schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:48:
[...]

Fijn dat jullie reageren. Ik heb toch wel een paar vragen hierbij.

Jullie rekenen uit wat de kosten per cycli zijn. 8 ct. Ik denk dat jullie hier 8 ct per kWh bedoelen. Cycli prijs ligt op ruim 23 ct.

De berekening m.b.t zonneopwek gaat mijn idee mank. Wat jullie eigenlijk aangegeven is datje voor iedere kWh die je in de batterij stopt 20-26 cent ongeveer terug krijgt. Dat is niet waar. Als je nu die zelfde kWh het net in laat stromen dan krijg je een prijs die ergens daar ligt afhankelijk van een contract - de terug leverboete. Stel je neemt af tegen 26 ct per kWh en de TLB is 10 ct dan is mijn potentieel verdienmodel die 10 ct daar ik nog steeds geld krijg van de energieleverancier. Daarnaast gaan jullie al uit van einde saldering in de berekening. Ik weet dat je ergens een punt moet nemen maar er zijn nog een paar hobbels. Laat eerst dit kabinet de eindstreep maar eens halen en daarnaast er is (nog) geen meerderheid in de 1e kamer. Dus je rekent eigenlijk al met iets wat totaal niet zeker is.

Over de stroomprijzen kan je twisten, ook dat zal liggen aan of je een dynamisch contract had of vast. De overheid heeft toen het e.a. ook gecompenseerd waardoor ook dat gemiddelde wat lager zal liggen. ChatGPT geeft ook wel hogere prijzen aan maar daar liggen we nu ruim ruim onder.

Quote van ChatGPT. "Samenvatting van de gemiddelde kale stroomprijs over de afgelopen 5 jaar:
2019-2020: Ongeveer 30-35 cent per kWh.
2021: Ongeveer 40-50 cent per kWh.
2022: Ongeveer 80-100 cent per kWh (extreme prijsstijgingen).
2023: Ongeveer 40-60 cent per kWh".
Inderdaad, de berekening is per kWh.

Wij rekenen inderdaad zonder saldering, als deze blijft bestaan wordt naar waarschijnlijkheid te TLB hoger. Linksom of rechtsom gaat ergens de rekening betaald worden (hint: niet bij de energieleverancier, en waarschijnlijk ook niet bij de nederlanders zonder PV).

Als het je gaat om financieel gewin is het enkel met de TLB al rendabel om een batterij te hebben. echter niemand kan je vertellen hoe de komende 10 jaar eruit gaan zien, en iedereen die dat wel doet moet je zeker met een korrel zout nemen (Wie heeft hier die glazen bol? :+ ).

Los van het financiële stuk ben je zelfstandiger met je energie, minder afhankelijk van wat de energieprijzen doen. Doe je ook nog wat goed voor het milieu en het net en help je de energie transitie.

[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 19-11-2024 17:07 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Devke schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:07:
[...]

Nope. Jullie mogen een x mee kijken met mijn simulatie maar de HW batterij ga je niet terugverdienen met 10 ct per kWh boete. Ik laat HA dan rekenen met een RTE van 80%. 10 ct boete. 26 ct afnameprijs. Gaat saldering eraf dan wordt het een ander verhaal. En ja de rekening ligt zeker bij de consument (les 1 economie 😜).

Mijn bedoeling van de batterij is lering en vermaak. Hobby kost geld. Glazenbol? Tja doe mij dr ook 1.
Afhankelijk van welke aannames je neemt, is hiervan de uitkomst anders. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat dit topic al zoveel ''discussie'' oplevert. Wel fantastisch om te zien ;)

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
JimBony schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:40:
[...]

Dit was voor mij nog net de missende functionaliteit die me over de streep doet trekken. Prima dat we er nog even op moeten wachten, maar goed om te horen dat het in ontwikkeling is.
Feit dat er überhaupt doorontwikkeling is maakt voor mij de hogere prijsstelling minder problematisch. Het verandert weinig aan de prijs per capaciteit verhouding, maar stelt me wel in staat de beperktere capaciteit gedurende het hele jaar beter te benutten.

Verder zou ik überhaupt heeeeel nieuwsgierig zijn naar de roadmap voor 2025 m.b.t. de batterij en de aansturing daarvan. Is er een mogelijkheid daar (uiteraard onder voorbehoud van haalbaarheid etc.) iets van te delen?
Ik verwacht dat veel Tweakers hier graag iets van willen zien. Gaan we zelf knutselen/programmeren om iets voor elkaar te krijgen, of wachten we dat de fabrikant onze gedroomde functionaliteiten toevoegt aan het product.
Uiteraard moet de grote uitrol van batterijen nog beginnen. En maken we dit product ook voor gebruikers die minder technisch zijn. In januari zullen de mogelijkheden tot aansturing puur NOM zijn (de ene NOM is de ander niet, ons doel hier is om de beste NOM te maken op de markt, en hier zit veel tijd in, ook hier zijn we nog aan het optimaliseren aan alle kanten).

Het allerbelangrijkste is gewoon een goed product neerzetten, zeker met de hoeveelheid mensen die in het eerste kwartaal hun batterij al krijgen.

Uiteindelijk kijken we voor nieuwe functionaliteit voornamelijk naar wat de klanten missen en wat ook daadwerkelijk nuttig is. Alle functies moeten in onze optiek financieel of ecologisch nut hebben (of moeten wel heel erg leuk zijn :9 ).

Ons algemene doel is dan ook algoritmes maken die ''semi'' automatisch de juiste keuzes maken op elk moment, en daarnaast een API om zelf aan te kunnen sturen. Het huidige algoritme (NOM) is perfect voor gebruikers met een vast contract en zonnepanelen (huidig de grootste doelgroep). De volgende is een geoptimaliseerde variant hierop voor dynamisch tarief gebruikers. Een ander onderdeel waar aan gewerkt wordt in 2025 is een API om zelf aan te sturen voor iedereen die liever wel graag de touwtjes in handen neemt.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Henkoes schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:09:
[...]

Zijn er plannen om op prijs per kwh meer te concurreren en dus de terugverdientijd te verkorten? @HomeWizard_NL
stil schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:45:
[...]

Mooie ontwikkelingen! En wat zijn de verwachtingen m.b.t. de prijsontwikkelingen?
Er zal altijd iemand goedkoper zijn als je andere of goedkopere componenten kiest of een chinese OEM met een sticker. De zonnepanelen worden ook niet goedkoper omdat de terugverdientijd dan beter word, de energieprijs bepaalt de grondstofprijs niet, sterker nog, de prijs van lithium is juist aan het stijgen. Wij zetten onze producten altijd zo scherp mogelijk in de markt (zie onze andere producten). Betekend dit dat de prijs nooit omlaag gaat, nee dat niet. Maar op dit moment hebben wij eerder moeite om aan de vraag te voldoen van de batterij.

[ Voor 17% gewijzigd door HomeWizard_NL op 20-11-2024 13:06 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
asing schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:12:
[...]

Mijn grootste wens zou zijn om bij een bepaalde "afname" de invoeding door de HW batterij te laten stoppen. Zo zou ik willen voorkomen dat de HW batterij leegloopt op de Tesla die ik in de nacht aan het opladen ben. Er hoeft wat mij betreft geen signaal te zitten tussen de Tesla en de HW batterij, een instelbaar vermogen waarboven de HW batterij niet gaat meehelpen om een NOM te realiseren zou ik zeer op prijs stellen.
Even los van het sentiment dat je met een batterij je auto vollaad in plaats van nachtstroom.

Wat zie je als financieel of ecologisch nut om dit te doen? Uitgaande van een vaste stroom prijs is het juist nuttig om deze zo snel mogelijk NOM leeg te krijgen met een zo'n efficient mogelijk vermogen.

Als het je gaat om dynamische tarieven dan nogmaals de verwijzing naar de eerder genoemde toekomstige functionaliteit. Laad je je auto op een goedkoop dynamisch moment, zal de batterij niet bijspringen, doe je het op een duur moment springt ie wel bij etc.

Dit is overigens geen opmerking om te zeggen dat we het niet willen, maar soms leggen we liever gebruikers uit waarom je iets niet moet willen, en horen we graag de achterliggende gedachte voordat we daadwerkelijk 1 op 1 gaan bouwen. Befaamde quote van Henry Ford: “If I had asked my customers what they wanted they would have said a faster horse.”

[ Voor 20% gewijzigd door HomeWizard_NL op 20-11-2024 13:09 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
asing schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:32:
[...]

In mijn geval meet de laadpaal het opgenomen vermogen van de auto en hiervoor krijg ik een vergoeding van mijn werkgever. Thuis laden kost mij om die reden niets.

Als ik nu de Tesla een paar uur laat laden waarbij de HW batterij gaat proberen om NOM te creëren (succes tegen 11kW :9 ) dan kan ik die stroom niet meer gebruiken om NOM te creëren op het moment dat het mij wel geld kost.

Daar komt bij dat er altijd sprake is van omzetverliezen in AC/DC en en uiteraard slijt de accu extra door extra cycli.

Om die reden zet ik de inhoud van de batterij liever voor mezelf in dan voor de Tesla.
Volgensmij klopt deze beredenatie niet, die vergoeding van je laadpaal is voor het aantal kWh dat door je laadpaal heen gaat. Los van of je batterij, zonnepanelen, windmolen of fiets die stroom opwekt krijg je daar vergoeding voor, die dan net zo goed de kosten dekt van je nachtverbruik. Of die kWh uit de batterij nou je auto of je elektrische fiets in gaat, maakt geen verschil, de kosten per kWh is gelijk.

De slijtage van een accu is inherent, dan kun je hem beter helemaal uitzetten :). Die AC/DC verliezen heb je ook alsnog, maar dan s'nachts en minder efficient.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
JimBony schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:42:
[...]

Laat ik beginnen te zeggen dat ik deze interactie met jullie tof vind. Leuk om te horen welke argumenten HomeWizard heeft om bepaalde functionaliteiten wel of (nog) niet toe te voegen.

Verder wil ik even ingaan op het stuk over dynamische tarieven;
Ik heb overdag mijn HomeWizard batterij volgeladen met 'gratis' zonnestroom. Deze wil ik gedurende de donkere uren gaan gebruiken voor NOM. Einde dag moet een van onze elektrische auto's laden voor de volgende dag. Voor ons regelt Jedlix het beste/goedkoopste laadmoment voor de auto. Laten we voor het verhaal zeggen dat dit tussen 00:00 en 03:00.
Om 00:00 schiet de vraag van mijn woning naar 11kW en wordt de batterij leeggetrokken. Het laden van de auto stopt om 03:00 en er is daarna geen capaciteit meer voor NOM gedurende de donkere uren. Sterker nog, de woning moet tegen piektarieven vanaf 06:00 tot 08:00 stroom van het net halen totdat er weer iets van zonneproductie komt.

Ik hoop dat bovenstaande situatie een beetje te volgen is en dat jullie begrijpen wat ik probeer te vermijden.
Wij verwachten dat het algoritme dat eerder besproken is dit kan afvangen.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Henkoes schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:43:
[...]

Is de 80% efficiency op basis van laden en ontladen, of alleen opladen en vervolgens ook weer 80% bij ontladen?
We communiceren tussen de 70~90% efficiëntie, dit gaat over één kWh laden en ontladen.

Maar hoe efficient exact is afhankelijk van veel factoren. Cellspanning, grid spanning, temperatuur van de omgeving, hoe hard je laad en ontlaad etc. Grof gezegd kun je mogelijk gemiddeld 80% wel aannemen, maar dat verschilt per gebruik.

Onze omvormer hebben we geoptimaliseerd voor een zo vlak mogelijke verlies response. Hij is dus relatief efficiënter met lage vermogens dan andere omvormers, maar ook minder efficient met hoge vermogens dan omvormers die alleen voor piek vermogen zijn geoptimaliseerd.

[ Voor 21% gewijzigd door HomeWizard_NL op 20-11-2024 13:11 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
peterbier schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:18:
@HomeWizard_NL
Klopt deze email dat ik de batterij alvast kan betalen.?
[Afbeelding]
Ja, we hebben een aantal aanvragen gehad van gebruikers waarbij volgend jaar de batterij geleverd wordt, maar die nog dit jaar willen betalen om binnen een ''subsidie'' regeling te vallen van de werkgever of gemeente. Vandaar dat we deze optie aanbieden. Deze functie hoef je dus ook alleen te gebruiken als je dit nodig hebt. Anders krijg je t.z.t. voor levering automatisch een bericht om te betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 20-11-2024 13:27 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Peterhardenberg schreef op woensdag 27 november 2024 @ 00:03:
[...]

Ik snap dat de plug bijde kanten op meet, hoeveel stroom er door gaat, maar geeft de plug ook aan wat import is en wat export is??
Of telt de plug domweg import en export bij elkaar op. zie je in een over zicht van de plug import en export los van elkaar?
De batterij zelf toont je al meer info in grafieken als dat je er een socket tussen zou zetten. Die heb je dus niet nodig.

Ook is het hard afschakelen van een omvormer niet bevordelijk voor de levensduur. In de handleiding wordt dan ook geadviseerd dat je de batterij direct op een wandcontactdoos aansluit zonder tussenkomst van andere randapparatuur.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
ArthurMorgan schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:38:
[...]

Kun je de oplaad en ontlaadefficientie direct (zeg in het 'nu' gedeelte tot op de seconde nauwkeurig) in de grafiek zien. In de plaatjes die gister getoond werden kon ik dat niet zien.

De socket zou gewoon als puur meetpunt gebruikt worden. Niet voor aan en uitzetten. Het advies om geen stekkerdoos te gebruiken lijkt me toch echt anders dan de socket als ik kijk naar de redenen die jullie geven om geen stekerdoos te gebruiken.

[Afbeelding]

Wat laat dit precies zien?
Ik zou denken dat het paarse gedeelte is na de omvormer. Dus er gaat zeg 880 Watt naar de batterij toe, vervolgens doet de omvormer zijn werk en hou je nog 800 Watt over die in de batterij zelf gezet wordt en die je ziet in de grafiek.
Die twee gedeelten wil ik ergens zien eigenlijk. En in dit plaatje zie ik slechts het laden en ontladen als enkele getallen.
Hoi! Nee je kan niet direct de efficiëntie zien. Je ziet de meting na de omvormer (dus wat komt er daadwerkelijk in en uit). Dat betekend wel dat je op week/maand/jaar goed een gemiddelde efficiëntie kan zien. Omdat je dan bijvoorbeeld kan zien dat er 100kWh in is gegaan en 80kWh uit.

edit: zoals Taro ook hierboven zegt. :P

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
asing schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:57:
[...]

In mijn persoonlijke situatie, ik heb een paaltje aan de muur hangen. Dat paaltje meet de stroom die de auto in gaat. Ik heb doorgegeven wat mij dat kost en de werkgever vergoed die kosten. Laden kost mij dus niets.

Afgezien van DC -> AC -> DC conversie en de bijbehorende verliezen doe je ook een cyclus aan je batterij toevoegen. Dus die 6000 wordt 5999. Als dat incidenteel gebeurt is dat niet zo erg maar als je dat iedere nacht doet dan tikt het wel lekker door zeg maar. Nu zou je kunnen zeggen dat het eigenlijk geen moer uitmaakt want de werkgever betaalt dan voor mijn gratis stroom dus ik verhuis alleen het betaalmoment zeg maar. Ook zet je de omvormer maximaal aan het werk wat het beste rendement oplevert.

Het mag misschien een gevoelskwestie zijn maar ik zie die slijtage niet zo zitten. In het Sessy topic wordt aangegeven dat een kWh door de Sessy heen ongeveer 10 cent kost. Dat is wat je moet rekenen voor verlies en afschrijving door slijtage. Aangezien hier dezelfde techniek wordt gebruikt zal dat bedrag ook ongeveer gelijk zijn.

Vandaar dat ik liever niet heb dat de HW accu mijn Tesla laadt :) . Na het zien van het webinar heb ik wel een idee als HW zelf geen oplossing biedt. Ik zou de accus tijdelijk van de wifi kunnen knikkeren. O-)
Voor de goede orde, je krijgt voor die ''slijtage'' dan ook betaald door je werkgever omdat je zoals je zegt het betaalmoment verplaatst. Je verdient je batterij dan gewoon sneller terug. Betaald je werkgever het niet moet je de stroom toch ergens uit het net halen, je stroomvraag wordt niet minder door een accu, je verschuift alleen je stroomvraag naar een ander moment.

Overigens, is het van het wifi afgooien van de batterij wel een oplossing die geen schade kan doen aan de batterij (in tegenstelling tot schakelen met een socket) voor zolang als er nog geen officiële aanstuur api is. Daar is het niet voor ontworpen, maar werkt wel ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 27-11-2024 10:04 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
phYzar schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:19:
Ik heb de webinar teruggekeken, en had eigenlijk twee vragen die in me opkwamen:

@HomeWizard_NL
- Er wordt gezegd dat er sensoren inzitten voor bv valdetectie of water. Werken (loggen) die ook als de accu niet is aangesloten? (Dus bv als de postbode hem laat vallen of iemand hem verplaatst, ontkoppeld danwel tijdens stroomstoring)
- Er wordt bij plaatsing gezegd dat hij bij voorkeur niet al te stoffig moet staan omdat dat in de ventilatoren kan komen. Als vuil een issue is voor de accu, is schoonmaken (uitblazen, of iets anders) dan ook mogelijk?
Ja, deze sensoren staan ook aan als de batterij niet op 230V is aangesloten, de batterijen worden geleverd met 'speciaal' ADR transporteurs, we hebben hiervoor Transmission als transport partner. Reguliere transport zoals PostNL/DHL/DPD etc. vervoeren standaard dit soort producten niet (ook geen auto accu's etc)

Het ventilatie ontwerp is een open ontwerp, hij kan dus zelf ook stof weer uitblazen. Alsnog adviseren we niet om hem in een ruimte te zetten waar je ook graag meubeltjes zaagt of andere stofrijke omgevingen.

[ Voor 10% gewijzigd door HomeWizard_NL op 27-11-2024 16:55 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Devke schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:59:
[...]

Ligt eraan waar je meet. Dat is mij dus niet duidelijk. Meet je voor de omvormer, erna........ daarom de vraag waar wordt er gemeten voor die app getallen. Hoor het graag ook van @HomeWizard_NL. Zie tekening paar posts terug.
De batterij toont de meting in grafieken van tusen de omvormer en de 230V stekkeraansluiting. Dus niet tussen de omvormer en de cellen. Een energy socket op de kabelaansluiting zetten heeft dus een ''dezelfde'' meting als resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door HomeWizard_NL op 27-11-2024 15:55 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Om even te reageren om enkele bovenstaande “opmerkingen”

De november batch werd vertraagd door grondstoffen tekort. Dit was 6 weken voor de verloop van de eindleverdatum gecommuniceerd omdat de nieuwe leverdatum nog onduidelijk was. We wilden niet communiceren dat er vertraging was zonder duidelijkheid over een nieuwe leverdatum om onduidelijkheid te voorkomen.

We hebben aangegeven dat de stroomprijs waarop we de tvt berekenen gebaseerd is op de mediaan van de stroomprijs van de afgelopen jaren en een verwachting van de toekomst. Kan dit anders zijn, ja. Is het misleidend, wij vinden van niet.

Met de terugverdientijd refereer je naar een zin die ergens onderin de website in een faq staat. Het is niet alsof we dit hard van de daken schreeuwen (in tegenstelling tot andere aanbieders). Het is nog steeds een eerlijke verwachting die we uitspreken.

De annulering van een reservering was vooraf bekend dat het aanbetaalde bedrag (3,5%) niet wordt gerestitueerd. Tenzij de levering vertraagd is. Het staat je vrij om te annuleren op elk moment. De reden hiervoor is om niet teveel spookreserveringen te krijgen en een eerlijke wachtrij te creeeren voor de mensen die wel echt graag een batterij willen.

Je kan na levering gebruikmaken van de 30 dagen bedenktijd, daarbij komen dan mogelijk wel extra kosten om met ADR transport de batterij bij je op te halen (of je moet deze zelf willen retourneren)

Hier roepen dat we niet transparant zijn terwijl zo’n beetje alles op de site beschreven staat en daarbuiten ook op dit soort forums actief wordt gereageerd vinden wij wat kort door de bocht. Wij vinden transparant zijn belangrijk, en proberen dat ook altijd naar beste geweten te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door HomeWizard_NL op 27-11-2024 22:15 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
JimBony schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:08:
[...]

Dit menen jullie toch niet echt he? Opzich was het hele betoog best aardig, maar dit is wel onprofessioneel. Het moet niet uitmaken hoe klein, waar, in welke kleur, spiegelbeeld of ondersteboven het er staat. Jullie zetten het erop en (potentiële) kopers lezen het.

:+ :+ :+
Lees ook even de alinea over hoe deze tvt tot stand komt. We staan nogsteeds achter de tvt en prijs die we daar verwachten, maar het blijft een verwachting. Uiteraard maakt hoe en waar je iets plaatst wel verschil. Een tvt geven op een batterij is nou eenmaal koffiedik kijken (en ook daar zijn we eerlijk over), wij maken daar een verwachting op basis van echte data en plaatsen dat in een faq. In tegenstelling tot andere batterij verkopers die roepen dat je elk jaar x bedrag verdiend en binnen x jaar terugverdiend in dikgedrukte kopteksten (wat zij ook niet kunnen garanderen).

[ Voor 6% gewijzigd door HomeWizard_NL op 27-11-2024 20:51 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
JimBony schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:58:
[...]

Niemand hier verplicht jullie dergelijke teksten in de FAQ te zetten. Maar als je ze erin zet; dan sta je daarachter en verdedig je dat standpunt.

Persoonlijk vind ik argumentatie zoals 'die ergens onderin de website in een faq staat' of 'zoals eigenlijk andere batterij verkopers wel doen' niet sterk. Het maakt niet uit wat andere batterijverkopers doen.
Met dergelijk argumentatie probeerde je vroeger bij je ouders je onvoldoende voor wiskunde te downplayen; "De rest van de klas had een nog lager cijfer." Hadden zij ook geen boodschap aan.

Nevermind: Ik vind dat jullie een mooi product hebben met een goede propositie voor de lancering. Heb er alle vertrouwen in dat er in het komende jaar nog een aantal mooie features bijkomen.
Terugverdientijd zal mij persoonlijk jeuken. De lol die ik ga hebben en opgedane kennis die ik ermee ga opdoen zijn de €1395,- ruimschoots waard!
Je hebt gelijk. Ik denk dat dit punt voornamelijk voort kwam uit frustratie hoe andere bedrijven met hun klanten ‘omgaan’ met de beloftes die ze maken. Er wordt een antwoord op deze vraag (tvt) van ons verwacht. Wij delen daar vanuit ons uit zo’n goed mogelijke verwachting over, en zetten deze bewust op een plek waar alleen actieve zoekers met deze vraag dit vinden. Niet omdat we er niet achter staan, maar omdat niemand de situatie over een jaar kan voorspellen, laat staan nog veel langer. En we veel liever praten over de dingen die je zeker wel van ons kunt verwachten als gebruiker. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 27-11-2024 22:00 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
In de algemene zin, zijn we altijd uitgegaan van dat er eerst inzicht moet zijn voordat er sturing kan plaatsvinden. Dit betekend ook dat wij in de toekomst steeds meer grootverbruikers stuurbaar willen maken, en het liefst lokaal. Het is in dat opzicht logisch dat het aansturen van grootverbruikers in een woning een beveiligde verbinding zou moeten zijn, en dat niet iedereen met toegang tot het lokale net of met apparaten op het lokale net ineens grootverbruikers kan gaan sturen. Batterij maakt hier inderdaad gebruik van en is dan ook het eerste apparaat wat lokaal een beveiligde verbinding met de P1 Meter maakt om zich te laten aansturen.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
JanHenk schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:58:
@HomeWizard_NL Dank voor de toelichting, de reden voor de ontwikkeling van de v2 API is dus ook (mede) gelegen in de lokale communicatie tussen apparaten van jullie.

Passen jullie de Home Assistant integratie ook aan wanneer v2 uit de beta test komt? Oftewel komt de batterij daar ook in? :)
Toevallig is het eerste apparaat een eigen product, maar deze interface wordt ook open naar andere (niet eigen) producten. Hier volgt tzt meer informatie over.

We zien huidig nog geen redenen om v1 uit te faseren, en zal dus naast v2 bestaan, de wens is er uiteraard wel om HA ook naar v2 te brengen.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Catdogsf schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:57:
@HomeWizard_NL Wordt er ook gewerkt aan 1 batterij die 5,12kWh opslag heeft?
Hoi!

We zijn nu voornamelijk druk met eerst een vloeiende uitlevering :)

Maar om alsnog terug te komen op je vraag over waarom de huidige batterij dan niet al 5.2kWh is. Met 800W omvormer heb je ruim 6 zonuren nodig om 5.2kWh vol te krijgen, dat is eigenlijk voor de meeste seizoenen veel te lang en krijg je dus niet vol (niet genoeg uren in een dag met voldoende zon).

Die 800W omvormer is belangrijk, niet alleen omdat het op een stekker kan, maar omdat het ook efficienter is bij laag gebruik, wat bij een gemiddelde woning 92% van de tijd onder de 800W is. Het klinkt ons niet logisch om een veel zwaardere omvormer te gebruiken die in 92% van de tijd minder efficient is, waar je maar in 8% van de tijd goed gebruik maakt (en je hebt wat redundancy met meerdere omvormers, je hebt minder geluid want minder warmte ontwikkeling etc). Je kunt de aanpak vergelijken met het verschil tussen een grotere (string) omvormer voor meerdere zonnepanelen, of een micro omvormer per paneel.

Je kan dan veel beter 2 batterijen van 2.7 neerzetten, dan heb je optimale efficiëntie, kun je 2x zo snel laden. en ook ontladen als je een aparte eindgroep er voor maakt. Het is natuurlijk wel wat duurder, omdat je dan alle onderdelen verdubbeld ipv alleen de cellen, maar dat heeft zoals beschreven verder alleen maar voordelen.

[ Voor 14% gewijzigd door HomeWizard_NL op 28-11-2024 15:45 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Catdogsf schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:59:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, alleen nu heb ik eigenlijk nog geen echt antwoord op mijn vraag, maar ik ga er maar vanuit dat het antwoord een nee is en een nee blijft?!? :)
Het antwoord is nee, en blijft voorlopig ook nee, maar zeg nooit nooit :) Misschien zijn cellen in de verre toekomst zo goedkoop dat het niet zoveel meer uitmaakt hoeveel er exact in gaat. Maar voor nu bepaalt dit voor een groot deel de product kosten, en is het dus kostbaar om opslag toe te voegen die niet optimaal te gebruiken is.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Taro schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:06:
Was het een optie geweest om de bovenkant/achterkant uit te voeren met koelribben en het apparaat verder gesloten te houden? De SolarEdge omvormer en thuisaccu hier doen dat wel zo. Gewoon een gesloten systeem met flinke koelribben en passieve koeling, kan je het apparaat ook op meer plaatsen neerzetten zonder overlast. Zal qua productie wel een stukje duurder zijn ivm extra en specifiek materiaal.
Hier is inderdaad naar gekeken bij de ontwikkeling, hij zou dan twee keer zo groot moeten worden en 2x zo zwaar. Om deze reden gekozen voor actieve koeling.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
DaanTriple7 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:40:
[Afbeelding]

Dus de wens van veel potentiële klanten is geen 5 minuten werk waard, puur omdat zij zelf die wens invalide vinden. Mooie insteek.
Dit is eerder als een ''bij wijze van'' geweest hoor ik hier. Uiteraard kost het geen 5 minuten om in te bouwen :+ . Maar waar het op neer komt, wij geloven huidig niet in een functie waarbij je op het goedkoopste moment inkoopt en op het duurste moment verkoopt op de dynamische uur prijzen. Wij hebben hier ook verschillende simulaties die dat bevestigen. Zowel ecologisch als financieel heeft het geen positieve impact. Vandaag is het verschil tussen het duurste en goedkoopste uur 0.08ct. je kan dus niks verdienen vandaag op handelen (afschrijving is groter), maar er is wel zon, dus je kan wel zon opladen :)

[ Voor 12% gewijzigd door HomeWizard_NL op 29-11-2024 09:14 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
CopyCatz schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:17:
[...]

Ik wil er niet aan verdienen, ik wil gewoon op dure momenten stroom van een goedkoper moment gebruiken. Handelen wil ik juist niet, maar wel het laden kunnen activeren wanneer ik dat wil.
Wij zien voor sommige functies ook wel toegevoegde waarde zoals:

· NOM laden en ontladen op de dynamisch meest gunstige uren.
· Opladen uit het net als de spread hoger is dan X en daarna NOM gebruiken in de duurste uren.

Al is in het bovenstaande voorbeeld X nu 10ct of hoger als je niet wilt dat het je geld kost.

[ Voor 36% gewijzigd door HomeWizard_NL op 29-11-2024 10:44 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
DaanTriple7 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:42:
[...]

*En op het duurste moment gaat ontladen voor eigen gebruik. Dat is waar de accu bij dynamische tarieven voor ingezet zou kunnen worden.
klopt, maar ook dan moet er een verschil zijn van meer dan 10ct als je wilt dat het heen geld kost.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
CopyCatz schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:13:
[...]

Betekent dit dat jullie dit op termijn gaan implementeren? Want dan wordt de keuze anders en wil ik wel gaan preorderen.
Dit zijn zeker dingen waar we naar kijken ja. Als je hier wat dieper op in gaat is het snel complexer dan je zou denken. Er moeten namelijk een aantal voorspellingen gedaan worden over je verbruik en teruglevering om te bepalen wat dan de juiste uren zijn om dit te doen.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
CopyCatz schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:30:
[...]

Ik zou dan zeggen implementeer een api endpoint voor laden/ontladen, als tweaker zoeken we het zelf wel uit. Maar als jullie “bang” zijn dat mensen op die manier gaan handelen gaat dat niet gebeuren vrees ik. Ik hoop wel dat jullie dit apparaat een open karakter gaan geven en niet te restrictief worden.
Staat ook op de planning en daar zijn we ook niet bang voor :+ we hebben hier ondertussen concrete ideeën over, het is enkel even uitvogelen waar hij op de timeline staat met alle andere functies die we ook nog willen en moeten bouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door HomeWizard_NL op 29-11-2024 11:36 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Devke schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:30:
@HomeWizard_NL ik ben wel benieuwd of je in de app of via uitlezen van de API van de thuisbatterij ook het aantal reeds uitgevoerde cycli kunt zien? Evt aangevuld met aantal cycli per dag?
ja, het totaal aantal cycli zul je in de app kunnen zien

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 02-12-2024 09:09 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Het probleem is voornamelijk dat als je met een 2500W omvormer 250W moet doen je maar op 10% van zijn ideale werkpunt zit. en dat doe je gemiddeld 92% van de dag. over het algemeen is de efficiency op 10% van het werkvermogen niet al te best. Met een 800W omvormer zit je dan nog op 30%.

De vraag is dan ook of je met zon ''grotere'' omvormer daadwerkelijk beter uit bent omdat je 92% van de tijd veel meer verlies hebt omdat je op 10% van het ideale werkpunt opereert. (onze conclusie is nee, vandaar de insteek van onze batterij)

[ Voor 12% gewijzigd door HomeWizard_NL op 02-12-2024 14:01 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
gielz schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:22:
@HomeWizard_NL
Ik kan het even niet zo snel terugvinden door al die batterij sim posts. Maar stel de batterijen komen eind Januari binnen. Is het dan meteen mogelijk om deze net zoals de KWH meter, P1 en energysockets deze toe te voegen als batterijen in home assistant (energie)?
Helemaal zeker weten we dit nog niet, maar dat willen we wel graag tegen die tijd ook voor mekaar hebben met ondersteuning voor uitlezen.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
stil schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:19:
[quote]HomeWizard_NL schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:53:
Het probleem is voornamelijk dat als je met een 2500W omvormer 250W moet doen je maar op 10% van zijn ideale werkpunt zit. en dat doe je gemiddeld 92% van de dag. over het algemeen is de efficiency op 10% van het werkvermogen niet al te best. Met een 800W omvormer zit je dan nog op 30%.

@homewizard Er zullen voor mij veel dagen zijn dat ik met gemak meer dan 800 en zelfs meer dan 2500 watt overschot heb.

Laad ik met meer dan 800 watt dan krijg ik mijn accu waarschijnlijk vaker wel vol. Dat zou met een homewizard die met maximaal 800 watt veel langer duren. Dus je mist dan de kans om wat meer van je eigen zonne-energie op te slaan tenzij je een tweede HW Acccu inzet (allebei niet vol bij maar een paar uur zon). Dus wat is nu ideaal/ optimaal.

Opslaan met mogelijk wat meer omzettingsverlies of niet kunnen opslaan? Dan lever je misschien meer terug aan het net maar was dat de bedoeling? En of dat goed uitpakt is weer afhankelijk van contractvorm, regelgeving etc. Of zie ik dat verkeerd?
Een 2.7kWh batterij met een omvormer op 800W heb je met 3.5 uur vol. Een omvormer met meer vermogen gaat daar het verschil niet maken. Je zit alleen nog sneller vol, waardoor je daarna weer gaat terugleveren (op de meeste dagen).

Onze ervaring is dat de 800W perfect mee schaalt met de opslag grootte. Er zullen winterdagen zijn waar je op 2 a 3 uurtjes misschien niet alles in een batterij kan stoppen, maar kans is ook groot dat als je dat haalt er ook genoeg zonuren zijn om hem alsnog vol te krijgen in een dag.

Hetzelfde geld ook voor witgoed. Ja, met 800W kun je niet je volledige wasmachine afdekken, aan de andere kant, als je dat wel kon had je ook meer opslag nodig, want anders is hij ook makkelijk leeg voor de volgende ochtend. Wil je dus je batterij ook gebruiken om je wasmachine af te dekken heb je dus meer vermogen en opslag nodig, en dus meerdere batterijen.

Zoals eerder gezegd, 92% van het gebruik bij een gemiddelde woning is onder de 800W. Met verliezen meegerekend is groter meestal niet beter, een groot gedeelte van je grotere opslag en vermogen gaan namelijk op aan warmte door efficiëntie verlies.

[ Voor 14% gewijzigd door HomeWizard_NL op 02-12-2024 15:39 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Zolang er communicatie is tussen de batterij en p1 meter in het lokale netwerk zal het werken. Onafhankelijk van internet.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Devke schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:07:
[...]

Het was een rood knipperende ring. Volgens jullie site is er dan geen verbinding met het Wifi netwerk. Dus dat zou betekenen dat de batterij ook niks meer doet dus.
Dat klopt, als je P1 Meter geen verbinding heeft zal de batterij niet kunnen reageren op veranderingen in huis. Na geen reactie zal de batterij zijn werking pauzeren in afwachting van P1 communicatie.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Wat Taro zegt klopt. Als je continu tussen de -1 en +1W hangt dan zal de batterij continu schakelen als je hier niets voor doet. wat de levensduur van de batterij verkort. Er is wat hysterese ingebouwd ingebouwd om dit te voorkomen.

Huidig is de implementatie als volgt (we zijn hiermee nog aan het testen):
De batterij start met terugleveren vanaf 50W verbruik, en stopt als deze zakt onder de 30W verbruik.
De batterij start met laden vanaf 70W teruglevering, en stopt als deze zakt onder 50W teruglevering.

Ook is er wat hysterese tussen het omschakelen van ontladen naar laden afhankelijk van het pendelgedrag wat de batterij vertoont. Hier wordt ontladen altijd snel gedaan maar terug naar laden kan langer duren afhankelijk van het aantal schakelingen dat al geweest is in korte tijd.

Zolang als de batterij in teruglevering of in opladen blijft reageert deze heel snel, maar als je moet schakelen naar aan of uit of laden naar ontladen etc dan kunnen er vertragingen zijn of randvoorwaarden voor hoe de batterij reageert.

Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld een oven, die zal elke 30 seconden met vol vermogen bijverwarmen om op temperatuur te blijven voor een paar seconden, als je batterij dan met elke piek moet mee schakelen van laden naar ontladen doen de relais heel veel schakelingen, op dit punt zal de batterij dan tussendoor niet proberen op te laden maar alleen ontladen naar 0.

[ Voor 19% gewijzigd door HomeWizard_NL op 11-12-2024 15:15 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Henkoes schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:49:
[...]

Klopt het dat HW wel geforceerd laden/ontladen via API gaat ondersteunen?

De alphaess variant rebranded voor onze markt blijkt en goedkoper te zijn, meer te kunnen en langere garantie te hebben.

Als HW wil concurreren zou het mooi zijn als ze nu wat toezeggingen gaan doen.
Helaas ook nog geen prijsverlaging aangekondigd gezien.
We doen ons uiterste best om de batterij volledig lokaal bestuurbaar te maken, zodat je via een lokale API zoveel mogelijk controle hebt, en naar eigen wens kan sturen. We onderzoeken momenteel de haalbaarheid hiervan en hoe we dit kunnen realiseren, terwijl we onze hoge veiligheidseisen kunnen blijven waarborgen.

Hoewel we ons inzetten om dit in de nabije toekomst te realiseren, kunnen we deze functie enkel beschikbaar maken als we de veiligheid kunnen garanderen en ook de levensduur kunnen bewaken. Hoe een gebruiker de batterij aanstuurt kan namelijk ook gevolgen hebben voor de levensduur (zie ook het bericht hierboven over schakelende relais etc).

Op dit moment bieden we naar ons weten een zeer competitieve NOM batterij op de 2~3kW opslag. Uiteraard is het wel zo dat bij een grotere accu goedkoper uit kan zijn per kWh. Een groter batterij pakket heeft enkel zin als je ook harder kan laden met een grotere omvormer, waarbij meer efficiëntie verlies van toepassing is omdat de meeste woningen doorgaans 100W~200W gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door HomeWizard_NL op 12-12-2024 11:56 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Henkoes schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:55:
[...]

Dank voor de reactie.

De EvaPower geeft met een goedkoop instapmode of vooreen kleine meerprijs (maar goedkoper per kwh) onder andere
- langere garantie
- dynamische tarieven optimalisatie
- offgrid functie
- ook plug and play

Oftewel een stuk meer functionaliteit EN meer KWH per euro.
Andere batterijen zijn op 3kwh zo goed als net zo duur als de homewizard plug in battery.

Langere garantie zul je toch echt moeten ervaren. We hebben hier eerder al een lange post over gemaakt. Garantie beloven is makkelijk, nakomen wat anders.

Dynamische tarieven hebben we aangegeven aan te gaan werken, voornamelijk uit het net laden en NOM gebruiken.

Wij zullen als nederlandse partij goed mee kunnen bewegen met de behoefte van nederlandse gebruikers en omstandigheden. Huidige vergelijkbare batterij aanbieders in nederland hebben zelf geen directe controle over de app of de functies. Wij maken daarintegen alle hard/software zelf.

Offgrid betekend hier een stopcontact op het apparaat voor als je stroom uitvalt. In het ontwikkelproces wel overwogen, bewust voor gekozen niet te doen omdat het in onze ogen niet veel toevoegt. De apparaten die je wilt voorzien zijn bijv een cv ketel of koelkast. Maar dan moet de batterij al daarbij staan, en juist deze apparaten kunnen enkele uren zonder stroom zonder dat je hier last van hebt. Bij een lange stroom onderbreking is je batterij nooit groot genoeg. En de kans is aanwezig dat je batterij leeg is als de stroomuitvalt.

Kortom, wil je graag “off grid”, dan ben je opzoek naar een ander product dan wat wij huidig aanbieden.

[ Voor 9% gewijzigd door HomeWizard_NL op 12-12-2024 19:45 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Taro schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:33:
[...]

Nadeel van jullie oplossing is dat opschalen duurder is omdat je ook iedere keer de overhead in de vorm van een omvormer erbij koopt, het is geen modulaire oplossing, al schaalt het wel, maar dat is echt iedere keer de complete oplossing er opnieuw aan toevoegen.

Veel fabrikanten bieden of een losse omvormer aan, of een omvormer met enige opslag erbij, waar je daarna losse accu uitbreiding op aan kunt sluiten en dan worden die systemen inderdaad al snel goedkoper.
Helemaal correct, onze oplossing is anders en daarom ook moeilijker te vergelijken, als je veel vermogen nodig hebt kan een andere oplossing beter bij jou benodigdheden passen. Maar je kunt uitbreiden als je dat wilt.

Wij vinden onze oplossing juist modulair en redundant omdat het standalone modules zijn die samenwerken.

Op dit moment hebben we voornamelijk een ‘luxe” probleem dat we voorlopig meer vraag hebben dan productie capaciteit (en deze is al fors). En daardoor de levertijd van nieuwe bestellingen steeds verder opschuift. Onze prioriteit is dan ook de productie opschalen en iedereen zijn beloofde batterij op tijd leveren.

[ Voor 21% gewijzigd door HomeWizard_NL op 12-12-2024 19:34 ]

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Taro schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:26:
[...]

Regeren is vooruitzien, de overheid adviseert al om van alles in huis te halen en dan is als aanvulling daarop off-grid stroom ook wel zo handig. De komende 25 jaar zullen waarschijnlijk anders zijn dan de afgelopen 25 jaar.

De HW Battery kan echter niet laden als het net uitvalt of als de zon niet schijnt, dat is dus ook iets om rekening mee te houden en het zou niet alleen de toevoeging van een stopcontact vereisen, maar de meeste fabrikanten voegen daarom ook PV-aansluitingen toe. Maar goed, dan kom je dus alweer op een ander systeem uit.
Als je offgrid wilt, moet je een installatie laten aanleggen van €10k~20k+ die echt de stroom van je woning tijdelijk kan overnemen. Fantastisch product, maar andere markt en doelgroep.

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Henkoes schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:52:
[...]

Ik geef juist net een goedkoper voorbeeld, zowel per kwh als instapmodel. Met meer features.

Mijn vraag is concreet hoe HW wil concurreren.

Dit staat dus haaks op de uitspraak dat jullie "net zo duur/goedkoop" zijn. Dat is dus gewoon niet zo.
Als ik het goed begrijp heb je in het voorbeeld als instap een 1 kwh batterij, met 2 uitbreidingen (3kWh) kom je uit op €1500+? Waarvan dit ook nog is een tijdelijke kortingsprijs is (normaal €1700).
De prijs van de plug in battery zal voorlopig niet veranderen. De vraag is al hoger dan het aanbod. Grondstoffen blijven kostbaar. Vind je een ander product dat beter bij je past, laat ons je dan vooral niet tegen houden :)

[ Voor 20% gewijzigd door HomeWizard_NL op 12-12-2024 22:46 ]

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.