• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
No Comment schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:53:
Net een mailtje gekregen van HomeWizard, de thuisbatterij zal ook in België beschikbaar komen (vanaf 17 april 2025 toegestaan in Vlaanderen).

Gezien wij hier geen saldering hebben, kan de terugverdientijd een stuk lager zijn dan in Nederland. Volgens mijn eerste berekeningen zou ik met 2 batterijen een TVT van 6 jaar hebben.
Had ook berekend, maar ik reken sowieso tss 6 en 8 jaar voor één batterij, zeker met de winter heb je veel 'donkere' dagen. Persoonlijk vind ik dit ook nog meevallen.
RemmyB83 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:41:
[...]

Reken ook vanaf 2027 de btw en energiebelasting mee. En het plaatje ziet er gelijk een stuk anders uit. Tot die tijd wacht ik in iedergeval nog even af, met het aanschaffen van een batterijtje.
snap ik, echter ik ga uit van zo als het nu is, wat in 2027 gaat gebeuren is nog helemaal niet zeker, vergeet niet dat de EK daar nog iets over te zeggen heeft. We zullen het zien, en we weten op dit moment ook nog helemaal niet wat dit dan mbt de energiekosten en de boetes ed er uit gaat zien, alles is op dit moment op los zand gebouwd.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kun je na afloop het belangrijkste deel mogelijk met screenshots hier op dit topic plaatsen of anders stuur het naar mij op dan maak ik daar wel iets van.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10:09
MacD007 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:13:
[...]

kun je na afloop het belangrijkste deel mogelijk met screenshots hier op dit topic plaatsen of anders stuur het naar mij op dan maak ik daar wel iets van.
Bij voorbaat (namens heel velen) heel veel dank 🙏🏻

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:41
MacD007 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:07:
[...]

snap ik, echter ik ga uit van zo als het nu is, wat in 2027 gaat gebeuren is nog helemaal niet zeker, vergeet niet dat de EK daar nog iets over te zeggen heeft. We zullen het zien, en we weten op dit moment ook nog helemaal niet wat dit dan mbt de energiekosten en de boetes ed er uit gaat zien, alles is op dit moment op los zand gebouwd.
Ben ik helemaal met je eens. Ik ben er namelijk ook niet zeker van, want ik hoor het al jaren. Vandaar dat ik hem nu ook niet ga aanschaffen.
En stel dat het niet doorgaat, dan degradeert je accu wel verder (tot 2030?) zonder er echt profijt van te hebben. Plus straks mis je functies bij de Homewizard batterij, die andere batterij aanbieders mogelijk wel hebben.
Tja, voor mijn nu ook nog te veel onzekerheden.

Pijnacker Oost/West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimBony
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-09 20:07
RemmyB83 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:29:
[...]
Plus straks mis je functies bij de Homewizard batterij, die andere batterij aanbieders mogelijk wel hebben.
Op deze manier is het nooit het goede moment. Er is er altijd een ander merk die met iets nieuws komt dat beter, sneller, groter/kleiner, goedkoper of geavanceerder is. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
Ik hoef niet alles zeker te weten. Soms zit het mee soms tegen. De eerste zonnepanelen waren ook maar marginaal rendabel tot er oorlog kwam.

Ik investeer graag in minder kosten per maand. Maar ik ga niemand overtuigen dat ook te moeten doen maar het geeft mij rust.

• RemmyB83
JimBony schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:43:
[...]

Op deze manier is het nooit het goede moment. Er is er altijd een ander merk die met iets nieuws komt dat beter, sneller, groter/kleiner, goedkoper of geavanceerder is. :+
Als je het NU rond kan rekenen, dan was NU waarschijnlijk het goede moment. _/-\o_ dat is het in mijn geval niet, verder staat de tijd ook niet stil. En is een homewizard accu in mijn optiek ook niet bijzonderder dan andere accu's.
Het gaat er mijn niet zo zeer om dat de ontwikkelingen door gaan, als de aanschaf van een accu rendabel is. Maar wel als je hem aanschaft en er nog te veel onzekerheden zijn, dan kun je denk ik beter even wachten.

Pijnacker Oost/West

• RemmyB83
alwind schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:55:
Ik hoef niet alles zeker te weten. Soms zit het mee soms tegen. De eerste zonnepanelen waren ook maar marginaal rendabel tot er oorlog kwam.

Ik investeer graag in minder kosten per maand. Maar ik ga niemand overtuigen dat ook te moeten doen maar het geeft mij rust.
Welke oorlog bedoel je? 😉
Mijn zonnepanelen waren in 2018 rendabeler dan nu🥲

Pijnacker Oost/West

Acties:
  • +4 Henk 'm!
MacD007 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:13:
[...]

Hier ook aangemeld. Ik ga dr vanuit dat @HomeWizard_NL het niet bezwaarlijk vindt als we hier info / screenshots gaan delen ter informatie en vermaak en natuurlijk ons weer in lange discussies storten 😜

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmsta
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 13:44
Was er al iemand bekend met deze ?

https://stekker-batterij.nl/

5Kwh voor 1899 euro (+59 verzenden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

elmsta schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:55:

Die werd (volgens mij door de eigenaar/vertegenwoordiger van de site) gisteren ook al gespamd in een ander plugin-battery-topic. Dat topic is nu gesloten "voor onderhoud" (met andere woorden, even de rotzooi-reclame-posts verwijderen). Dus ik denk dat het verstandig is om het hier bij de HW-batterij te houden. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
elmsta schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:55:

Ziet er niet echt betrouwbaar uit. Spelfouten, lelijke opmaak… Dat heeft Home Wizard beter op orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmsta
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 13:44
Bra-Jo schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:18:
[...]

Die werd (volgens mij door de eigenaar/vertegenwoordiger van de site) gisteren ook al gespamd in een ander plugin-battery-topic. Dat topic is nu gesloten "voor onderhoud" (met andere woorden, even de rotzooi-reclame-posts verwijderen). Dus ik denk dat het verstandig is om het hier bij de HW-batterij te houden. :)
Was gewoon een oprechte vraag van mij, als iemand dit spam vind verwijder dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem nog niet goed bekeken. Kwam deze tegen. https://eva-power.nl/

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:57
Devke schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:48:
Opslag 1 of 2 kW
laden vanaf PV panelen Max 1200W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Volgens mij kan je beter hier plaatsen
Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
Devke schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:48:
Ik hoop nog steeds dat HW de prijs gaat verlagen om de features die HW mist te compenseren. Tot nu toe enorm veel spijt van mijn aanbetaling bij HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkoes schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:30:
[...]

Ik hoop nog steeds dat HW de prijs gaat verlagen om de features die HW mist te compenseren. Tot nu toe enorm veel spijt van mijn aanbetaling bij HW.
Hoeveel besteld dan? Ik weet even niet meer of het 50 euro was per batterij of aantal niet uitmaakte.
Prijsverlaging ga ik niet vanuit. Al zou het wel een mooie Black Friday stunt zijn 😜

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 22-11-2024 18:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkoes
Devke schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:35:
[...]

Hoeveel besteld dan? Ik weet even niet meer of het 50 euro was per batterij of aantal niet uitmaakte.
Prijsverlaging ga ik niet vanuit. Al zou het wel een mooie Black Friday stunt zijn 😜
Ik ga wel uit van een prijsverlaging.
Op 1395euro lijkt de concurrentie een betere keuze.
Eerder dit jaar leek dit nog een mooie deal. Nu niet meer.

Prijs,nom algos, directe aansluitingen en handelen. Als je het ene niet hebt dan zet je in op het andere.

[ Voor 16% gewijzigd door Henkoes op 22-11-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen888
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:55
Henkoes schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:39:
[...]

Ik ga wel uit van een prijsverlaging.
Op 1395euro lijkt de concurrentie een betere keuze.
Idem, als ze slim zijn adverteren ze met 999 euro zichzelf als de goedkoopste om meer aandacht te trekken. Maar denk dat ie gewoon 1395 blijft ben ik bang en ga dan ook annuleren mocht ik volgende week dinsdag niet onder de indruk zijn. Als ie er al had gestaan had ik mijn verlies genomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
arjen888 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:20:
[...]

Idem, als ze slim zijn adverteren ze met 999 euro zichzelf als de goedkoopste om meer aandacht te trekken. Maar denk dat ie gewoon 1395 blijft ben ik bang en ga dan ook annuleren mocht ik volgende week dinsdag niet onder de indruk zijn. Als ie er al had gestaan had ik mijn verlies genomen...
Ik lees wat vaker het annuleringsverhaal hier. Als er genoeg klanten zijn die hem wel afnemen tov van de voorraad dan zal HW er sws weinig mee doen. Het verkoopt toch wel. Maaaaaar de concurrentie groeit. Net nog een linkje gedeeld.

Day ahead handel is vlgs mij ook al genoeg voor BTW teruggave. Op de Duravolt en nu Eva zit die dayahead erop. Dan zou in theorie daar de BTW nog van af kunnen. Op die van HW niet.

Ik ben ook benieuwd naar dinsdag. Misschien moeten we HW oproepen tot een leuke Black Friday actie.😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Devke schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:38:
[...]

Ik lees wat vaker het annuleringsverhaal hier. Als er genoeg klanten zijn die hem wel afnemen tov van de voorraad dan zal HW er sws weinig mee doen. Het verkoopt toch wel. Maaaaaar de concurrentie groeit. Net nog een linkje gedeeld.

Day ahead handel is vlgs mij ook al genoeg voor BTW teruggave. Op de Duravolt en nu Eva zit die dayahead erop. Dan zou in theorie daar de BTW nog van af kunnen. Op die van HW niet.

Ik ben ook benieuwd naar dinsdag. Misschien moeten we HW oproepen tot een leuke Black Friday actie.😜
Bij mij gaat de HW retour als de prijs niet omlaag gaat. Ik vind ze gewoon te duur voor wat ze willen bieden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Zalmjam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05:41
Henkoes, nu schrijf je in 1 uur tijd 3x hetzelfde. Wordt u niet een beetje moe van uzelf.
Zou haast gaan hopen dat het 1395 blijft, als u begrijpt wat ik daarmee bedoel.
Adieu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
@Henkoes misschien is het beter om volgende keer niet een pre order te doen als u er zoveel last van heeft. Dat is het niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zalmjam schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:27:
Henkoes, nu schrijf je in 1 uur tijd 3x hetzelfde. Wordt u niet een beetje moe van uzelf.
Adieu
Hij is allicht wat teleurgesteld over zijn eerdere beslissing om in de HW accu te springen nu er andere opties beschikbaar komen en wil een beetje sturen op een actie vanuit HW.
Op zich begrijpelijk maar mischien niet prettig voor de andere topic gebruikers.

Ikzelf had ook in Juni dacht ik een pre-order geplaatst en 50 euro aan betaald, ik kon er af omdat de levering niet gedaan kan worden op de gestelde datum.

Hadden ze wel voldaan aan hun voorgestelde levertijd had er hier een HW accu gestaan.
Mischien een beetje balen ivm de kwh per euro prijs maar goed die keus heb je toen gemaakt en toen waren er niet echt andere opties.

Nu zijn die opties er wel en krabben enkele early adapters zich achter de oren.
You win some you lose some.

Daar tegen over staat dat het HW team wel wat meer vertrouwen met zich mee draagt, dat ze wel een goed overwogen plan hebben en alle andere producten goed functioneren en qua garantie heb ik ook alleen maar positieve ervaringen.

Ik ga nu voor de Duravolt accu maar daar heb ik geen historische ervaringen mee dus uiteindelijk is dat ook maar een gok dat je iets krijgt dat goed is en de service moet je ook nog maar afwachten.
Maar dat risico neem ik dan maar.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Henkoes
Adieu
Excuses. Je hebt gelijk. Ben inderdaad wat repetitief geweest.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Ik wordt een beetje moe over het gepraat over prijsverlaging of omdat er sommige featerus er niet zijn.

De prijs was bekend en ook de eigenschappen. Ook was bekend dat er een wachttijd voor de levering zou zijn.

Dus waarom is de batterij besteld als je dat niet goed vindt.

De stelling dat er nu is anders is wijs ik af. Want wat zou je roepen als er wel direct geleverd was?
Wil je dan ook nog een korting omdat een ander bedrijf later met wat anders is gekomen.

Wees een vent en sta bij je beslissing en stop met dit gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Ronald.42 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:39:
[...]

Hij is allicht wat teleurgesteld over zijn eerdere beslissing om in de HW accu te springen nu er andere opties beschikbaar komen en wil een beetje sturen op een actie vanuit HW.
Op zich begrijpelijk maar mischien niet prettig voor de andere topic gebruikers.

Ikzelf had ook in Juni dacht ik een pre-order geplaatst en 50 euro aan betaald, ik kon er af omdat de levering niet gedaan kan worden op de gestelde datum.

Hadden ze wel voldaan aan hun voorgestelde levertijd had er hier een HW accu gestaan.
Mischien een beetje balen ivm de kwh per euro prijs maar goed die keus heb je toen gemaakt en toen waren er niet echt andere opties.

Nu zijn die opties er wel en krabben enkele early adapters zich achter de oren.
You win some you lose some.

Daar tegen over staat dat het HW team wel wat meer vertrouwen met zich mee draagt, dat ze wel een goed overwogen plan hebben en alle andere producten goed functioneren en qua garantie heb ik ook alleen maar positieve ervaringen.

Ik ga nu voor de Duravolt accu maar daar heb ik geen historische ervaringen mee dus uiteindelijk is dat ook maar een gok dat je iets krijgt dat goed is en de service moet je ook nog maar afwachten.
Maar dat risico neem ik dan maar.
Geeft inderdaad mijn gevoel bij de situatie bloot.
Inderdaad goede ervaringen met HW, vandaar de hoop dat ik toch voor hen kan kiezen.

We gaan zien welke stappen en nieuwtjes er aan het licht komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hanev001 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:02:
Ik wordt een beetje moe over het gepraat over prijsverlaging of omdat er sommige featerus er niet zijn.

De prijs was bekend en ook de eigenschappen. Ook was bekend dat er een wachttijd voor de levering zou zijn.

De stelling dat er nu is anders is wijs ik af. Want wat zou je roepen als er wel direct geleverd was?
Wil je dan ook nog een korting omdat een ander bedrijf later met wat anders is gekomen.

Joh laat sommige dingen even gaan. Ik mag niet op de man spelen dus zal ik ook niet doen. Probeer de teugels soms even wat te laten vieren als tip. Weet dat een klant koning is en een bedrijf leeft van de klant. Dus alleen daar zn bestaansrecht haalt. Het is iemand zn goed recht om na 6 maanden eens een andere mening te krijgen. Sorry hoor maar dan had HW ze maar moeten uitleveren. De concurrentie zit niet stil en gaat niet braaf zitten wachten. Ja eindeloos herhalen hoeft niet maar raar vind ik het niet. Tussen de lancering en uitlevering zit straks 8 maanden. Er veranderd gewoon veel in een dergelijke markt. Het is een goed recht om dan nog steeds te evalueren of je eigen gestelde business case nog overeind staat ja of nee. De 1 doet dit openbaar (topic) en de ander doet dit vanuit zn luie stoel.

[ Voor 29% gewijzigd door Devke op 23-11-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:29:
[...]

Joh laat sommige dingen even gaan. Ik mag niet op de man spelen dus zal ik ook niet doen. Probeer de teugels soms even wat te laten vieren als tip. Weet dat een klant koning is en een bedrijf leeft van de klant. Dus alleen daar zn bestaansrecht haalt. Het is iemand zn goed recht om na 6 maanden eens een andere mening te krijgen. Sorry hoor maar dan had HW ze maar moeten uitleveren. De concurrentie zit niet stil en gaat niet braaf zitten wachten. Ja eindeloos herhalen hoeft niet maar raar vind ik het niet. Tussen de lancering en uitlevering zit straks 8 maanden. Er veranderd gewoon veel in een dergelijke markt. Het is een goed recht om dan nog steeds te evalueren of je eigen gestelde business case nog overeind staat ja of nee. De 1 doet dit openbaar (topic) en de ander doet dit vanuit zn luie stoel.
Op zich kan ik het met je eens zijn.

Je kan na een wacht periode van gedachten veranderen maar maak dan gebruik van de optie om de boel te annuleren en accepteer dat een inpuls inkoop je 50 Euro gekost heeft en laat het daar dan bij.

Het leven zit echter vol met keuzes en er zal altijd wat anders, misschien beter, misschien goedkoper, aan de horizon zijn. Het zal mijn persoonlijkheid zijn maar als ik een keuze heb gemaakt blijf ik daarbij omdat achteraf twijfelen of spijt hebben in effect alleen maar een slecht gevoel oplevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Adieu
Als je de berichten van dit topic leest van 165 pagina's, kan je wel voorstellen dat sommige personen hier wel minimaal wel 20 keer het zelfde zeggen, zonder daarmee echt wat zeggen ;)
Laat Henkoes dat maar doen, na 4 of 5 keer houd hij vanzelf wel op.
Wat betreft de annuleringen kan ik goed begrijpen, wat ik al eerder (ook wel 5 keer :+ ), ding is gewoon simpel veel te duur voor wat je krijgt, nu zie je dat al met de concurrentie met de zelfde (of betere specs.).
Laat staan als dat ding daadwerkelijk geleverd wordt, dan is de de concurrentie xx zo groter dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:15:
[...]

Op zich kan ik het met je eens zijn.

Je kan na een wacht periode van gedachten veranderen maar maak dan gebruik van de optie om de boel te annuleren en accepteer dat een inpuls inkoop je 50 Euro gekost heeft en laat het daar dan bij.

Het leven zit echter vol met keuzes en er zal altijd wat anders, misschien beter, misschien goedkoper, aan de horizon zijn. Het zal mijn persoonlijkheid zijn maar als ik een keuze heb gemaakt blijf ik daarbij omdat achteraf twijfelen of spijt hebben in effect alleen maar een slecht gevoel oplevert.
Ik volg je best wel. Ik snap daarnaast ook zeker de andere gedachte. Andere situatie. Ik kijk ook wat naar TVT. Een onderdeel van mijn keuze. Nu is mijn stroomprijs duurder geworden. Verschil tussen terugleverprijs en boete is groter geworden. Dat is iets nadeliger voor me. Het zal per cycli iets meer gaan "kosten". Dat is ook een verandering vd markt die invloed heeft op in dit geval de HW batterij. Ook een aanpassing die nu pas zichtbaar wordt. Dat kan keuze's beïnvloeden of heroverwegen. Maar goed we snappen elkaar daarin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
hanev001 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:02:

Ik deel je mening. Ik bekijk het dan maar positief. Wellicht door alle annuleringen komt mijn maart levering naar voren.
Ik vind de kwaliteit en betrouwbaarheid van alle andere HW producten die ik heb en de app dusdanig goed dat ik de functionaliteiten die ik moet missen op de batterij minder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
@HomeWizard_NL zou de efficiency curve (wattage / efficiency) gedeeld kunnen worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:57
Henkoes schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:05:
@HomeWizard_NL zou de efficiency curve (wattage / efficiency) gedeeld kunnen worden?
Hier een voorbeeld van Sessy, andere voorbeelden die ik heb gezien zijn gelijkwaardig, verwacht het zelfde bij de HW accu.
Gezien het lage vermogen van de HW accu mag je een redelijk RTE verwachten bij NOM Veel beter dan bij grote systemen met een veel te grote omvormer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rs36n_8dQk0elFVhO1Z3IkDGIc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/O7bXS0iTNT8SFl9ADqaMSdb3.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
Henkoes schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:05:
Is dat deze niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkgZpVmzDt1nI5YCmvQyqsNZG5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YXaWfAYFujk6m71nP9G3p5Be.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of ik de plaatjes goed lees hoor..... maar voor dit soort RTE waardes doe ik het. Reken nu met 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:29:
[...]

Ik weet niet of ik de plaatjes goed lees hoor..... maar voor dit soort RTE waardes doe ik het. Reken nu met 80%.
Mensen begin nu aub niet met speculeren op basis van gegevens die niet van HW komen wat de RTE van de HW is.

Het eerste plaatje is van een andere leverancier/batterij en wat de bron is van de tweede wordt niet vermeld.

Als je niet uitkijkt gaat dit een eigen leven leiden en komen er straks weer claims dat de HW niet doet wat wordt verwacht als gevolg van dit soort externe data die niets met HW te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:40:
[...]

Mensen begin nu aub niet met speculeren op basis van gegevens die niet van HW komen wat de RTE van de HW is.

Het eerste plaatje is van een andere leverancier/batterij en wat de bron is van de tweede wordt niet vermeld.

Als je niet uitkijkt gaat dit een eigen leven leiden en komen er straks weer claims dat de HW niet doet wat wordt verwacht als gevolg van dit soort externe data die niets met HW te maken hebben.
Volgens mij was het gewoon een vraag van @easywoods. Niet meer niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07:34
Die lijkt me van een (willekeurige?) pv-omvormer, gezien de as met MPPT-voltages die overeenkomen met gemiddelde stringlengtes van gangbare pv-voltagea.

@HomeWizard_NL heeft hier volgens mij wel eens verteld dat een/hun accu-omvormer fundamenteel verschilt van pv-omvormers. Bij Enphase zie je trouwens dat ze in hun batterijsystemen ook andere micro-omvormers toepassen dan die ze voor zonnepanelen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
hanev001 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:40:
[...]

Bron 2e plaatje: migjes in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je verwijst naar een andere post zonder bron vermelding, dat helpt niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De mail van HomeWizard...... ze hebben er zin in..... ik ook! Eindelijk meer te zien m.b.t. de thuisbatterij 😊

Ben ontzettend benieuwd en zal natuurlijk e.a. hier delen 💪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWQ-8UnDIAEixtWSfUV-MmrXOA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tshqod295uAXHVSzTYhAvbbC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Devke op 25-11-2024 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 14:42
Kan iemand het evenement opnemen?
Erg jammer dat niet alle pre-orders mogen deelnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Devke schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:21:
De mail van HomeWizard...... ze hebben er zin in..... ik ook! Eindelijk meer te zien m.b.t. de thuisbatterij 😊

[Afbeelding]
Ik heb niks ontvangen. Zou je de link per PM kunnen sturen? Ik zit in de maart batch maar kan niet tot maart wachten met beslissen welke batterij ik nu kies ivm preorders die dan verlopen zijn. Of is dat niet toegestaan @HomeWizard_NL ?

[ Voor 3% gewijzigd door Henkoes op 25-11-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkoes schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:00:
[...]

Ik heb niks ontvangen. Zou je de link per PM kunnen sturen? Ik zit in de maart batch maar kan niet tot maart wachten met beslissen welke batterij ik nu kies ivm preorders die dan verlopen zijn.
Is een persoonlijke unieke link. Kan een ander zich niet op aanmelden (zo lees ik het). Dat je hem niet gehad hebt klopt. Hij is gestuurd naar de November batch klanten.

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 25-11-2024 21:07 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
De link delen is niet de bedoeling. Maar ik ken wel een collega die de stream zou kunnen opnemen en na het event via een private youtube link zou kunnen delen

[ Voor 3% gewijzigd door gielz op 25-11-2024 21:10 ]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
gielz schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:07:
De link delen is niet de bedoeling. Maar ik ken wel een collega die de stream zou kunnen opnemen en na het event via een private youtube link zou kunnen delen
Super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 14:42
gielz schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:07:
Zou top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Devke schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:21:

[Afbeelding]
Wat voor een extra informatie zal hier worden gegeven?
Denk je meer info zal krijgen dan de xxx herhalingen die hier besproken en uitgelegd werden door de HW medewerker hier in dit topic van de functies van deze thuisbatterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 21:38

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

mongkut schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:53:
[...]

Wat voor een extra informatie zal hier worden gegeven?
Denk je meer info zal krijgen dan de xxx herhalingen die hier besproken en uitgelegd werden door de HW medewerker hier in dit topic van de functies van deze thuisbatterij?
Even geduld, dan weten we het, ben zelf wel benieuwd naar eventuele feiten die nog niet besproken zijn.

Zojuist een mail met aanbiedingen gehad aangaande Black Friday van Home Wizard.

De batterij is niet tegen een lager tarief aangeboden.
Ik heb hem al besteld, dus maakt ook niet veel uit.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Wilmaas schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:11:
[...]

Even geduld, dan weten we het, ben zelf wel benieuwd naar eventuele feiten die nog niet besproken zijn.

Zojuist een mail met aanbiedingen gehad aangaande Black Friday van Home Wizard.

De batterij is niet tegen een lager tarief aangeboden.
Ik heb hem al besteld, dus maakt ook niet veel uit.
Ze hadden op zijn minst wel een p1 dongel er gratis bij moeten geven voor de nieuwe kopers.
Vind het overigens heel bijzonder dat je die er niet bij krijgt bij de aanschaf, voor die prijs (die het HW kost) had dit ten alle tijden er gratis bij gemoeten, zonder dat ding werkt die hele batterij niet.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@mongkut ze 'moeten' niets :)
Bovendien: veel HW-gebruikers zullen al een P1 lezer hebben.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Proton_ schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:33:
@mongkut ze 'moeten' niets :)
Bovendien: veel HW-gebruikers zullen al een P1 lezer hebben.
letterlijk moeten ze inderdaad niks, maar zonder dat ding werkt hij gewoon niet.
Ze leveren toch ook een netsnoer mee (mag ik hopen) die heeft iedereen toch ook thuis ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De prijs is 1395 gebaseerd op zonder de dongle. Anders had hij 1420 gekost (bijvoorbeeld) en hadden mensen die al een dongle hadden dus extra moeten betalen voor iets wat ze al bezaten.

Niks wat je 'gratis' krijgt van een bedrijf is gratis.

(Ik moet er niet aan denken dat ik bij elke HW socket een dongle erbij zou 'krijgen' of bij elke hue lamp een bridge, etc etc. Of dat je bij elke videokaart er een hele PC bij zou moeten krijgen want zonder dat werkt hij niet :D )

[ Voor 33% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-11-2024 11:49 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
<knip> je punt was duidelijk, en door

[ Voor 89% gewijzigd door Septillion op 26-11-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mongkut schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:49:
[mbr]<knip> je punt was duidelijk, en door[/]
Ik feiten begin je weer met je stelling dat de prijs te hoog is.
Ik had gehoopt dat we dit nu eens een keer achter ons gelaten hadden.

Dus AUB niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07:34
Als HW kosten kan besparen, dan vertaalt dat zich (deels) in lagere verkoopprijzen (of er zou ook meer geld kunnen gaan naar het ontwikkelen van extra functionaliteit). En het is goedkoper om gewoon losse producten te verkopen, dan om verschillende paketten samen te stellen en/of met kortingscodes te werken, en dan moet je er in de logistiek óók nog rekening mee houden dat je bij sommige leveringen de dongle moet weglaten.

Ik vind het wel prima zo, recht toe recht aan. Je koopt een batterij, en weet dat je zelf nog los een dongle moet bijbestellen, als je die nog niet hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:11
mongkut schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:28:
[...]

Ze hadden op zijn minst wel een p1 dongel er gratis bij moeten geven voor de nieuwe kopers.
Vind het overigens heel bijzonder dat je die er niet bij krijgt bij de aanschaf, voor die prijs (die het HW kost) had dit ten alle tijden er gratis bij gemoeten, zonder dat ding werkt die hele batterij niet.
Waarom.
Je ziet ook meer en meer als je een nieuwe mobiel koopt er geen oplader meer bij zit.
Dit om de afvalberg niet nog groter te maken en de meeste mensen hebben al een USB oplader.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:44
Ook de slimme thuisbatterij wordt onder vuur genomen, Tennet gaat actie ondernemen tegen thuisaccu's die handelen op de onbelansmarkt.

Ik ben blij met de HW accu...

https://www.rtl.nl/nieuws...jen-lastiger-na-ingrijpen

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 10:00
Niks ten nadele van de homewizard want ik vind het een mooi product, heb het nodige maar nog niet de accu, met de duravolt/marstek of sessy etc kan je je natuurlijk ook beperken tot eigen verbruik. En dan zijn de concurrenten toch wel stevig goedkoper. Nu gaat het niet enkel om terugverdienen, maar ja waarom meer uitgeven als dat niet perse nodig is? Maar dat is voor iedereen persoonlijk

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Waarom er zo geheimzinnig over gedaan wordt.
Het is gewoon een klik klare link.
Mijn vermoeden is dat dit beperkt wordt om overbelasting van de server te verkomen.
Ik mag toch hopen dat HomeWizard het later op bijvoorbeeld YouTube platform zet.
Zodat iedereen die interesse heeft de video kan bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKw7rLE1PS9GqCIbiE-B3JR0pW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVZI5Wo2pgTs0keTrwVH0aHQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik ben benieuwd of ze het op YouTube plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:20
Even een aantal fotootjes hoe het in de app eruit gaat zien:
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/5R76vT8b4.png
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/7oa7iT3b4.png
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/37f45Tcb4.png

[ Voor 14% gewijzigd door Pilovali op 26-11-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Laatst online: 01:20
Verder was het niet erg interessant. Voornamelijk vragen die ook al op de Q&A stonden of hier al behandeld zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nikon.
  • Laatst online: 13-09 20:38
Live stream viel eigenlijk best tegen. Allemaal open duren en ik heb eigenlijk niets nieuws gehoord. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert Luiten
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-08 08:23
helaas mee eens....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:20
Wat zouden ze meer moeten vertellen. Het is plug en play, de grafiekjes zijn uitgelegd en hoe je hem aansluit. Hij probeert de meter op 0 te houden. Hij laadt als je stroom over hebt en ontlaad als je zou gaan inkopen.

[ Voor 33% gewijzigd door winwiz op 26-11-2024 20:44 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 23:54

Tubby

or not to be

Nou ja; of anders verwoord; geen verassingen of gekke draaiingen in wat ze aanbieden :)

Mijn eigen notes;

- 70% ~ 88% efficiency van de stroom die je erin stopt naar die je eruit haalt
- temp tussen 10 en 30, 0 en 40 doet ie het ook maar misschien gethrottled; daarbuiten schakelt hij uit
- Bij geen internet zal het blijven werken (hij communiceert lokaal direct met de P1 meter)
- Wel API voor uitlezen (in eerste instantie) ntb over aansturen
- In Q2 ook ondersteuning voor aansturen vanuit kWh meter ipv P1 meter

[ Voor 71% gewijzigd door Tubby op 26-11-2024 20:44 ]

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
nikon. schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:40:
Live stream viel eigenlijk best tegen. Allemaal open duren en ik heb eigenlijk niets nieuws gehoord. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog 🤷‍♂️
Het was duidelijk niet bedoeld voor tweakers die gewoon de vraag en antwoorden op de website al gelezen hadden ;)

Het is inderdaad waarom ik eigenlijk nooit webinars kijk.

Maar uit de plaatjes die hier boven staan kon ik wel opmaken dat de efficientie niet direct uit de app te halen is.
Dat ga ik dan toch opvangen met een socket tussen batterij en stopcontact. Op die manier kun je heel goed zien wat er in gaat tijdens het laden, en dan in de batterij zelf hoeveel er daadwerkelijk binnengekomen is, en de andere kant op ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

Remco2001

Ehm, ok...

Tubby schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:42:
Nou ja; of anders verwoord; geen verassingen of gekke draaiingen in wat ze aanbieden :)
Gelukkig niet nee. :D

Maar wel informatief en nice van ze dat ze dit hebben gedaan, een beetje ter compensatie op het extra wachten. In januari zullen de echte reviews en ervaringen komen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Laatst online: 07:44
Voor tweakers niet erg interessant, beetje standaard dingen werden verteld due idd hier ook al besproken zijn. Enige interessante waren de grafiekjes zoals in de app zichtbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkYyrpzW6IuNPWELUMkB2R73e5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJpUsaRGVGXB033Mpbblgz7o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qh_dmk4kKqs-a_9cqvDYMB59CQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hy6XzddF3tvyMbyJMUAnnZJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6voDj6fuZjk4RU0A4C4WvSZOWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBWLvwnneXrfClT5jH5Sh4mx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eh01AyAED1Tt4DAPdaShT7a4_tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlJtQ1EeIzPBJqmN1YTCi4dK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVWrVKwDsMwJR-4se7aCC6FW37M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKsxfo1mbHN1UPXbqsGP6FQK.jpg?f=fotoalbum_large

Verder wel interessant om te horen dat de batterij vol zit met sensoren zoals een water sensor, zodra z'n voeten nat worden schakelt hij uit. En bewegingssensoren om te kijken of hij gevallen is of op een wasmachine staat ofzo.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:20
ArthurMorgan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:44:
[...]

Maar uit de plaatjes die hier boven staan kon ik wel opmaken dat de efficientie niet direct uit de app te halen is.
Dat ga ik dan toch opvangen met een socket tussen batterij en stopcontact. Op die manier kun je heel goed zien wat er in gaat tijdens het laden, en dan in de batterij zelf hoeveel er daadwerkelijk binnengekomen is, en de andere kant op ook.
Dat zie je toch in zijn "eigen" grafiek. Paars als hij laadt en groen als hij ontlaadt. De stippelijn is hoe vol hij is

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sarge78
  • Laatst online: 16-09 15:04
Ik vond dit toch wel heel teleurstellend hoor. Dit is hetzelfde nieuws als in de facebookgroep, eigen HW Q&A op de website en wat je hier vindt. Echt niets nieuws behalve zicht op de grafiekjes.

Vragen in de chat werden ook niet echt beantwoord. Ze zouden nog 10 minuten nablijven voor vragen, maar ook toen niet. Live? Geen idee... wie zal het zeggen.

Vond het in de kleurverdeling op het apparaat wat onlogisch naar mijn idee. Hij is groen bij ontladen en paars bij laden. Dat was andersom toch beter geweest?

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
winwiz schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:46:
[...]

Dat zie je toch in zijn "eigen" grafiek. Paars als hij laadt en groen als hij ontlaadt. De stippelijn is hoe vol hij is
Dat gaat niet over de efficiëntie (dat getal tussen de 70 en 88%)

Hoeveel stroom kost het om hem vol te krijgen, en hoeveel stroom krijg ik dara vervolgens weer uit om te gebruiken.

fictief voorbeeld. Het kan zeg 2,9 kWh kosten om hem te vullen en dan 2,5 kWh aan effectieve besparing. Ik wil dit graag monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Je was me net voor.
Ik had het ook opgenomen maar niet echt de moeite waard.
Een antwoord in de chat box kreeg ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Wij gaan ons pre-order van mrt cancelen.

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Korte samenvatting:

- 1e levering verwacht eind januari. Loopt op schema;
- Staat de batterij langere tijd stil (winter) dan zal de batterij zelf een beetje opladen zolang stekker in WCD zit. Wil je hem opslaan dan opladen tot een 70%
- 4 jaar ontwikkeltijd om tot deze batterij te komen.
- Als er dingen zijn die niet goed zijn voor de batterij..... staan op een trillende wasmachine bijvoorbeeld dan krijg je tips in de app. Er zitten diverse sensoren die zaken detecteren.
- Er staan een aantal batterijen in het veld actief.
- Behuizing is brandwerende kunststof en bescherming tegen onder stroom staan (kunststof geleid niet)
- Geluid. Koelkast geluid. Advies is dus niet plaatsen op een slaapkamer of in een pad wat vrij moet zijn om je huis veilig te kunnen verlaten. Slaapkamer heeft meer te maken met het geluid maar valt imo ook onder pad wat je vrij wilt houden. Safety first.
- Geen stekkerdozen gebruiken
- Bij meerdere batterijen ontgrendel je via de app. Je moet dan wel een aantal voorwaarden die niet genoemd zijn accepteren. Advies is om HW daarbij te betrekken of een electriciën.
- Energy Display laat info over je batterij zien.
- Bij meerdere batterijen krijg je ook 1 totaal grafiek van de batterijen. Niet per batterij.
- Open API. Alleen nog uit te lezen bij levering. Reden is dat p1 meter en batterij veilig communiceren. Laat je dit aan de gebruiker over is het dan ook veilig? Ze onderzoeken dit wel. Ook veiligheid staat bij HW voorop was de indruk.

De grafiek plaatjes zijn al gedeeld. Jammer dat er ook veel vragen bij zaten die gewoon bij FAQ van HW website staan.

@HomeWizard_NL bedankt voor jullie inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:50:
[...]

Je was me net voor.
Ik had het ook opgenomen maar niet echt de moeite waard.
Een antwoord in de chat box kreeg ik ook niet.
Hier 1 gehad dat het aanbod komt. Andere ook geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:01:
[...]

Hier 1 gehad dat het aanbod komt. Andere ook geen antwoord.
Het was erg druk in de chat, dus ik begrijp het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:02:
[...]

Het was erg druk in de chat, dus ik begrijp het wel.
Wellicht vullen ze die aan bij FAQ. Kon je aantallen zien dan? Mensen in chat? Hier niet gezien nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

yingli405 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:53:
Ik ben wel benieuwd waarom juist nu na de webinar of is het toevallig dat je deze post juist nu plaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:03:
[...]

Wellicht vullen ze die aan bij FAQ. Kon je aantallen zien dan? Mensen in chat? Hier niet gezien nl.
Chat was private. Dus ging volgens mij van persoon op persoon. Geen idee hoeveel medewerkers van Homewizard op de chat aanwezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
yingli405 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:53:
Vertel dan ook waarom... Dit is ook zo'n kreet in de ruimte.

Wij hebben er 2 voor de eerste batch in bestelling staan en 1 voor de batch van maart.

Die gaan we niet meer allemaal laten komen. Welke volgorde en wat wel en wat niet, ben ik nog niet over uit.
Verwacht 1 van de eerste batch en dan even testen en anders de 2 van de eerste batch niet en dan alleen die van maart. Dan zie ik later wel verder.

Denk dat ik iets te enthousiast was bij de reserveringen.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sarge78
Remco2001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:04:
[...]

Chat was private. Dus ging volgens mij van persoon op persoon. Geen idee hoeveel medewerkers van Homewizard op de chat aanwezig waren.
Dat de chat private was vond ik erg tegenvallen. Je kunt zoveel informatie halen uit de vragen en antwoorden van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilovali schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:32:
Even een aantal fotootjes hoe het in de app eruit gaat zien:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wrs kun je hier de RTE wel uithalen. 3 kWh batterij in. 2 kWh eruit. Opgeladen van 0 naar 100% en nog 25% over aan capaciteit. Zo bekijk ik hem ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sarge78 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:05:
[...]

Wij hebben er 2 voor de eerste batch in bestelling staan en 1 voor de batch van maart.

Die gaan we niet meer allemaal laten komen. Welke volgorde en wat wel en wat niet, ben ik nog niet over uit.
Verwacht 1 van de eerste batch en dan even testen en anders de 2 van de eerste batch niet en dan alleen die van maart. Dan zie ik later wel verder.

Ben ook benieuwd wat jou van gedachte heeft veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
[...]

Had je nog gerekend of beredeneerd waarom je er meer dan 1 wilde hebben. Of meer op gevoel van meer si beter?

Ik heb het laatst via excelsheets en 5 minutendata van een heel jaar berekend. Ik zou anderhalve accu moeten hebben :D

Met 1 HW pak ik ongeveer 650-750 kWh en met 2 ontgrendeld komt daar nog ongeveer 250 kWh bij. Als ik hem niet ontgrendel minder dan 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Devke schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:07:
[...]

Wrs kun je hier de RTE wel uithalen. 3 kWh batterij in. 2 kWh eruit. Opgeladen van 0 naar 100% en nog 25% over aan capaciteit. Zo bekijk ik hem ff.
Dat betwijfel ik een beetje. Zeker het laden van de batterij is lastig. Het deel in de omvormer wat voor het verlies zorgt zit voor het gedeelte in de app wat de batterij zelf laat zien.

Stel het kost 880 Watt om met 800 Watt te laden, dan denk ik dat je in de app die 800 ziet.

bij ontladen is het juist mogelijk dat je niet goed ziet wat de oorspronkelijke vraag geweest is van de P1 meter. Je ziet wel getallen, maar of die exact weergeven wat je denkt dat ze weergeven is heel lastig te beoordelen als je die niet echt ergens anders laat meten. Al verwacht ik dat dit bij ontladen wel net iets makkelijker te doen zal zijn dan het laden zelf.

Uiteraard is het met plussen en minnen sowieso ook wel te doen. Maar een socket precies boven de batterij in da app maakt het wat makkelijker ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

ArthurMorgan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:12:
[...]

Had je nog gerekend of beredeneerd waarom je er meer dan 1 wilde hebben. Of meer op gevoel van meer si beter?

Ik heb het laatst via excelsheets en 5 minutendata van een heel jaar berekend. Ik zou anderhalve accu moeten hebben :D

Met 1 HW pak ik ongeveer 650-750 kWh en met 2 ontgrendeld komt daar nog ongeveer 250 kWh bij. Als ik hem niet ontgrendel minder dan 200.
Ben nog steeds net zo enthousiast als in het begin. Ik persoonlijk heb er 3 vanwege ontlaadvermogen (wil ook de pieken op kunnen vangen) en het relatief grote aantal (33) zonnepanelen en omdat ik het leuk vind en het geld ervoor over had. Terugverdientijd persoonlijk niet mee bezig, ben nog steeds van mening dat het nu nog niet enorm veel zoden aan de dijk zet (saldering). Nu ietsjes meer vanwege terugleverkosten, maar goed, daar deed ik het dus niet voor. Dat is wellicht voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit : Stef was idd degene in het webinar met uitleg. Tjeerd in de app. Dus opmerking mbt opname laten waaien.... my mistake 😜

[ Voor 86% gewijzigd door Devke op 26-11-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:54
Remco2001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:21:
[...]

Ben nog steeds net zo enthousiast als in het begin. Ik persoonlijk heb er 3 vanwege ontlaadvermogen (wil ook de pieken op kunnen vangen) en het relatief grote aantal (33) zonnepanelen en omdat ik het leuk vind en het geld ervoor over had. Terugverdientijd persoonlijk niet mee bezig, ben nog steeds van mening dat het nu nog niet enorm veel zoden aan de dijk zet (saldering). Nu ietsjes meer vanwege terugleverkosten, maar goed, daar deed ik het dus niet voor. Dat is wellicht voor later.
Bij mij precies hetzelfde.
3 stuks besteld levering zou deze maand zijn, hoopte dus voor de winter echt begint.
Helaas dus, maar late ze nog steeds komen.

Helaas webinar gemist was later thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:23:
Denk dat het ook een vooraf opgenomen webinar was. Ik kreeg namelijk antwoord van iemand die ook tegelijk in dat webinar aan het praten was. Bij webinar aankondiging kregen we ook de mogelijkheid een vraag te stellen. Die zijn deels opgepakt. Ik denk dat alleen tijdens het webinar wat vragen beantwoord zijn die ff binnen kwamen door de presentator (ontwikkelaar). Viel me op net.
Ik kreeg antwoord van Tjeerd. Stef was de gast. Dus als Stef jou antwoord gaf, was het of een andere Stef of het was inderdaad opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

SpikeHome schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:25:
[...]

Bij mij precies hetzelfde.
3 stuks besteld levering zou deze maand zijn, hoopte dus voor de winter echt begint.
Helaas dus, maar late ze nog steeds komen.

Helaas webinar gemist was later thuis.
Paar posts hierboven is een link gepost met de webinar. Kun je terugkijken op youtube.

-edit-

Gequote voor je: :)

[ Voor 24% gewijzigd door Remco2001 op 26-11-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:19:
[...]

Dat betwijfel ik een beetje. Zeker het laden van de batterij is lastig. Het deel in de omvormer wat voor het verlies zorgt zit voor het gedeelte in de app wat de batterij zelf laat zien.

Stel het kost 880 Watt om met 800 Watt te laden, dan denk ik dat je in de app die 800 ziet.

bij ontladen is het juist mogelijk dat je niet goed ziet wat de oorspronkelijke vraag geweest is van de P1 meter. Je ziet wel getallen, maar of die exact weergeven wat je denkt dat ze weergeven is heel lastig te beoordelen als je die niet echt ergens anders laat meten. Al verwacht ik dat dit bij ontladen wel net iets makkelijker te doen zal zijn dan het laden zelf.

Uiteraard is het met plussen en minnen sowieso ook wel te doen. Maar een socket precies boven de batterij in da app maakt het wat makkelijker ;)
Die socket er tussen zweeft ook al een tijdje in mijn gedachte. Denk dat ik die ook maar eens ga meepakken. Ff kijken of ik er nog 1 heb liggen of kan vrij maken die toch achteraf weinig meerwaarde heeft of 1 in BF korting bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:23:
Denk dat het ook een vooraf opgenomen webinar was. Ik kreeg namelijk antwoord van iemand die ook tegelijk in dat webinar aan het praten was. Bij webinar aankondiging kregen we ook de mogelijkheid een vraag te stellen. Die zijn deels opgepakt. Ik denk dat alleen tijdens het webinar wat vragen beantwoord zijn die ff binnen kwamen door de presentator (ontwikkelaar). Viel me op net.
Edit: my mistake. Was een ander persoon die op chat vragen beantwoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingli405
  • Niet online
Remco2001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:03:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom juist nu na de webinar of is het toevallig dat je deze post juist nu plaatst?
zie mijn opm hieronder.

[ Voor 20% gewijzigd door yingli405 op 26-11-2024 21:33 ]

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yingli405
  • Niet online
[...]

Toko HW vinden we niet transparant naar klanten toe en dan zet je ook nog een eigen content manager neer... pfff.

Pagina: 1 ... 42 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.