Acties:
  • +1 Henk 'm!
phuls schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:26:
Ik zou de feature toejuichen om bij een dynamisch contract de thuisaccu zelf te laten laden op een gunstig moment.
Niet het terugleveren oid, maar gewoon gedurende de winter dat de zonnepanelen onvoldoende leveren om de thuisaccu te laden, toch op een goedkope manier je accu op te laden.
Daar zijn al prima alternatieven voor, zie o.a.: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Heb hier sinds een aantal dagen een stekkeraccu met native ondersteuning voor dynamische tarieven actief.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:58
Taro schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

Daar zijn al prima alternatieven voor, zie o.a.: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Heb hier sinds een aantal dagen een stekkeraccu met native ondersteuning voor dynamische tarieven actief.
Vraagje

Kan dit topic niet beter op slot gezet worden tot de HomeWizard thuisbatterij uitgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:50:
[...]

Vraagje

Kan dit topic niet beter op slot gezet worden tot de HomeWizard thuisbatterij uitgeleverd wordt.
Alles kan :)

Hoop echt voor HomeWizard dat ze het volgende levermoment halen en dan nog mee kunnen komen met de concurrentie die echt snel in opkomst is, maar natuurlijk niet in hetzelfde ecosysteem zit.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Ik laat die 2 stuks batterijen gewoon komen.
Voor hobby om het afvlakken van de overspanning in de paardenstal.
Omdat ik buitenaf woon is de spanning al (te) hoog hier.
Zonnepanelen kosten ook niks meer en daarom ga ik nog een aantal bij kopen.
Met ds3l micros.
Ik hoop dan ook dat ik een zonnetaak of timertaak. Of liever een over spanning taak kan maken voor de batterij.
Een voorbeeld in de zomer spanning stijgt 250 volt taak batterij gaat opladen.

Dit als doel dat de omvormers niet uitschakelen en zonne energie mis zal lopen.

Dus simpel buffer hobby project.
En bewust voor HomeWizard gekozen verplaatsbaar. (Stal is niet vorstvrij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@peterbier Als je ook zonnepanelen aan wil sluiten, waarom kijk je dan niet in dat andere topic naar een "balkonset"? Daar zitten al aansluitingen voor zonnepanelen op, hoef je geen extra micro's te kopen. Zijn daarnaast ook nog IP65, dus beter bestand tegen buitengebruik en regen.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 31-10-2024 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:41:
@peterbier Als je ook zonnepanelen aan wil sluiten, waarom kijk je dan niet in dat andere topic naar een "balkonset"? Daar zitten al aansluitingen voor zonnepanelen op, hoef je geen extra micro's te kopen. Zijn daarnaast ook nog IP65, dus beter bestand tegen buitengebruik en regen.
Ik ga echt niet klooien met balkon setjes.
De ECU heb ik al draaien.
Gewoon paar bij leggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2DQctIZ84h_Ibqo9Mws5OC2nFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9kTALH3mlChmlV9AEpnYkG7.jpg?f=fotoalbum_large

Onderverdeelkast is ook al gereed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2h1Fr7DmQWPGl_WsrqMudlznl2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQ9uh9gX7yGngptO6UCjmNff.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@peterbier Ah, helder :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-05 12:45
Devke schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:07:
[...]

Wettelijk kunnen ze het niet verbieden om terugleverkosten te schrappen. Ook een minimale vergoeding voor terugleveren niet. Recent een stukje gelezen.... welk topic was dat ook alweer 😬
Dat was dit artikel:
https://solarmagazine.nl/...trijd-met-europese-regels

Het wordt hoog tijd dat het drinkwater ook geprivatiseerd wordt. Door de vrije marktwerking wordt dit dan goedkoper. En uiteraard beter van smaak. De concurrentie op de drinkwatermarkt krijgt dan haar eigen Waakhond, die boetes uit kan delen. Met als voorzitter een type als Mariette Hamer of Kim Putters of een andere PvdA-er die er nul verstand van heeft. Plus een enorm budget voor tv reclames en verkopers die tijdens het avondeten aanbellen. Zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sonero schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:52:
[...]

Dat was dit artikel:

Het wordt hoog tijd dat het drinkwater ook geprivatiseerd wordt. Door de vrije marktwerking wordt dit dan goedkoper. En uiteraard beter van smaak. De concurrentie op de drinkwatermarkt krijgt dan haar eigen Waakhond, die boetes uit kan delen. Met als voorzitter een type als Mariette Hamer of Kim Putters of een andere PvdA-er die er nul verstand van heeft. Plus een enorm budget voor tv reclames en verkopers die tijdens het avondeten aanbellen. Zin in.
Yep dit is hem. Dus reken maar op blijvende boetes. Daarnaast zeer lage vergoedingen. Ik zag gister dit apparaatje al voorbij komen. https://zonnedimmer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Sonero schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:52:
[...]

Dat was dit artikel:

We gaan nu wel erg oftopic nu, zal ik een waterbatterij topic aanmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
Devke schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:31:
[...]

Yep dit is hem. Dus reken maar op blijvende boetes. Daarnaast zeer lage vergoedingen. Ik zag gister dit apparaatje al voorbij komen. https://zonnedimmer.nl
Die zonnedimmer lijkt de inverter aan/uit te zetten. Een traploze regeling lijkt me aangenamer.
Goodwe heeft een aantal zero export inverters beschikbaar bijvoorbeeld series XS of series EM.
Ander prijskaartje dan de Zonnedimmer uiteraard maar mooie vervangers voor inverters die aan vervanging toe zijn.

Desnoods het overschot traploos in een boiler dumpen lijkt me beter. Zoiets:
https://www.solyxenergy.nl/solar-iboost/ of https://www.woonwijzerwinkel.nl/product/solyx-water-accu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Sonero schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:22:
[...]

Die zonnedimmer lijkt de inverter aan/uit te zetten. Een traploze regeling lijkt me aangenamer.
Goodwe heeft een aantal zero export inverters beschikbaar bijvoorbeeld series XS of series EM.
Ander prijskaartje dan de Zonnedimmer uiteraard maar mooie vervangers voor inverters die aan vervanging toe zijn.

https://www.solyxenergy.nl/solar-iboost/ of https://www.woonwijzerwinkel.nl/product/solyx-water-accu/
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AXh12Blttcr-Hyh0jPheDtVDhQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WQlMCwJboawpPVfV8TNyKaNz.png?f=fotoalbum_large
Is een zout accu niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ging mij even om het idee dat de markt al zich aan het voorbereiden is ;-P

Ik heb stadsverwarming. Zie wel veel staan rondom CV en gas.Stadsverwarming kan zie ik bijv bij Vattenfall. De boiler moet dan bij de afleverset staan. Midden in de gang dus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:26
Jojan265 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:09:
[...]

Met 10 ct/kWh terugleververgoeding en geen terugleverkosten zijn bij mij de baten nog maar de helft (€ 320,-/jaar). De tvt wordt dan verdubbeld.
Als ik kijk op gaslicht.com naar de prijs voor stroom na salderen (dus netto over na salderen) dan krijg je daar tussen de 5 en 7 cent voor terug bij de aanbieders van dynamische tarieven, dat lijkt mee een goede indicator van wat je maximaal kunt verwachten. Aangezien het meeste overschot gaat plaatsvinden op momenten dat de stroom niet heel veel waard is zou het ook zomaar lager kunnen uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:12
[...]

Volgens mij kan dat ook met een energysocket van home wizard, en een al dan niet tweede hands boiler dan moet je nog wel het wattage van de boiler verlagen via een regelaar naar bv 500 wat. Ik heb dit zelf niet maar op youtube staan er wel filmpjes over. Misschien heeft iemand hier wel ervaring mee en wil die dit delen? lijkt mij goedkoper als de bovengenoemde oplossingen. heb overigens een 1 accu besteld en wil een boiler ook nog gaan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door piotr123 op 01-11-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:27
mongkut schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:13:
[...]

We gaan nu wel erg oftopic nu, zal ik een waterbatterij topic aanmaken ;)
Doe maar, want ik geloof niet dat HomeWizard die gaat maken en we zitten tenslotte in het topic Het HomeWizard Plug-In Battery topic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Witlof schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:52:
[...]

Doe maar, want ik geloof niet dat HomeWizard die gaat maken en we zitten tenslotte in het topic Het HomeWizard Plug-In Battery topic O-)
Dat dacht ik ook, maar sommige gaan wel erg oftoppic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
mongkut schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:37:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Is een zout accu niet beter?
Ja. Tevens een pittig prijskaartje en veel meer volume nodig vergeleken met een lithium-batterij.

Een traploze energy-socket - dus niet een aan/uit-regeling - lijkt me een mooie aanvulling voor mensen met een kleine boiler zoals een close-in boiler. Of voor (aanvullende) verwarmingselementen voor buffervaten van warmtepompen en zonneboilers.
Het zou voor @HomeWizard_NL een interessante uitbreiding zijn van hun gamma maar daarmee maaien ze tevens het gras weg voor hun eigen batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
piotr123 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:52:
[...]

Volgens mij kan dat ook met een energysocket van home wizard, en een al dan niet tweede hands boiler dan moet je nog wel het wattage van de boiler verlagen via een regelaar naar bv 500 wat. Ik heb dit zelf niet maar op youtube staan er wel filmpjes over. Misschien heeft iemand hier wel ervaring mee en wil die dit delen? lijkt mij goedkoper als de bovengenoemde oplossingen. heb overigens een 1 accu besteld en wil een boiler ook nog gaan doen.
Zo heb ik dit ook gedaan met een hotfill boiler.
Die zijn maar 500watt (die ik gebruik) en daar een zonnetaak en timertaak via HomeWizard tussenstekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
piotr123 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:52:
[...]

Even heel erg off-topic dan. De filmpjes van Ketelklets zijn heel leerzaam, voorbeeld 1 en voorbeeld 2.
Hij is tevens een beta-tester van de HW batterij: YouTube: HomeWizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:12
Sonero schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:53:
[...]

Even heel erg off-topic dan. De filmpjes van Ketelklets zijn heel leerzaam, voorbeeld 1 en voorbeeld 2.
Ja deze heb ik gezien maar er zijn er meer.
Ook van hem waar een vermogensregelaar in zijn verwerkt zodat je van 2k naar 500 wat kan, 2e filmpje is interessant.
erg oftopic idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sonero schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:53:
[...]

Is hij betatester en heeft hij het product daadwerkelijk? Naar mijn weten heeft hij alleen iets over het product toegelicht, of heb ik iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 05:18
Meer een preview, met beetje j&j uitleg

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
Taro schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:10:
[...]

Is hij betatester en heeft hij het product daadwerkelijk? Naar mijn weten heeft hij alleen iets over het product toegelicht, of heb ik iets gemist?
Zo te zien heb je gelijk, mea culpa.

Hij neemt ook het 'terugleveren via stekker'-argument klakkeloos over. Dat had ik niet van hem verwacht. In EN 50549-1 zie ik nergens die 800 W limiet terug. Wel in dit document wat aangeeft dat een apparaat niet hoeft te voldoen aan de RfG mits teruglevering < 800 W. Alleen voldoen aan de Netcode en Warenwet blijft dan over.

We wachten hier met smart op reviews maar zo te zien gaat HW links en rechts ingehaald worden door eerdere reviews over Duravolt, Anker etc. Geen wonder dat we af en toe afdwalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sonero schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:19:
[...]

Zo te zien heb je gelijk, mea culpa.

Hij neemt ook het 'terugleveren via stekker'-argument klakkeloos over. Dat had ik niet van hem verwacht. In EN 50549-1 zie ik nergens die 800 W limiet terug. Wel in dit document wat aangeeft dat een apparaat niet hoeft te voldoen aan de RfG mits teruglevering < 800 W. Alleen voldoen aan de Netcode en Warenwet blijft dan over.

We wachten hier met smart op reviews maar zo te zien gaat HW links en rechts ingehaald worden door eerdere reviews over Duravolt, Anker etc. Geen wonder dat we af en toe afdwalen...
Het is ook niet erg dat er ontwikkelingen zijn. Des te meer concurrentie, des te beter voor de prijs. Hopelijk niet ten koste van kwaliteit. Cowboys behoud je altijd.

Het ligt er ook aan wat je zoekt. Stekker varianten komen er meer. Nu is HW al wel een gerenomeerde partij. Draaien wat langer mee. Duravolt, Anker etc zegt mij persoonlijk recent allemaal pas wat. Het zou mooi zijn als de eerste resultaten komen. Voor HW zal dit nog 2 maanden gaan duren (minimaal). Persoonlijk vind ik het ook een misser...... maar ja.... het zijn ook niet de mooiste maanden voor alleen zonopwek opslaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
peterbier schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:50:
[...]

Vraagje

Met welke reden zou je dat willen, gelukkig leven we niet in bv Rusland, dus nee, is nergens voor nodig, als je het nu even niet meer wilt houd je niemand tegen om voor je zelf een time-out te doen en gewoon even hier niet meer te komen, maar dat is alleen je eigen besluit.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peterbier
MacD007 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:11:
[...]

Met welke reden zou je dat willen, gelukkig leven we niet in bv Rusland, dus nee, is nergens voor nodig, als je het nu even niet meer wilt houd je niemand tegen om voor je zelf een time-out te doen en gewoon even hier niet meer te komen, maar dat is alleen je eigen besluit.
Welke rede lijkt mij heel duidelijk.
Lees maar een paar berichten (pagina's) terug.
Het is heeeeel simpel als iemand die tegen de HomeWizard batterij is.
Dan heeft die gene hier niks te zoeken.
En laten we dit topic leuk houden.
Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-05 23:29
peterbier schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:27:
[...]

Maar dat is mijn mening.
Helemaal mee eens!
De manier waarop stoort mij ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Jos-P op 02-11-2024 00:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mongkut
[...]

Maar dat is mijn mening.
Dus jij wilt altijd eenzijdige informatie hebben die jou denkbeeld bevestigd?
Ik ben zeker NIET tegen HW plug in batterij, maar vind het apparaat veel te duur met te veel beperkingen.
Als er een E-Auto onderwerp is dat het goed is voor dit en dat, wil je ook niet dat mensen er in mengen en andere meningen laten horen, en als ze dat doen moet dat op jou manier dan gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
[...]

Maar dat is mijn mening.
Ook ik vond jou foto leuk dat je hem had, ook vonden er ook mensen dat niet leuk, dat is het mooie van mens zijn, allemaal een eigen mening.
Kijk als ik heb over zebra's in deze topic heb je een punt (vind ik) dat het storend is en dat je hier niks hoeft te posten.
Als iemand inderdaad iets verkeerd zeg of er niet toe doet grijpt een mod wel in lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Ach ja.
Ik ga de HomeWizard batterijen gebruiken voor afvlakken van spanning.
Een heel ander doel maar goed.
Micros vallen uit door hoge spanning.
Kun je zeggen als tweaker zet de spanning wat hoger. (Dat is makkelijk te doen via url van de ECU)
Maar dat is niet de bedoeling.
Mijn 2 stuks later een erbij om de 30 zonnepanelen te bufferen op L1,L2,L3.
10 panelen per fase met een buffer accu.
Op deze manier haal ik meer uit de HomeWizard accu.
Geen uitval van de micros en in de winterdag de HomeWizard accu's binnen zetten. (Stal niet vorstvrij)

Zolang de salderingsregeling nog bestaat heeft het haast geen zin om een thuisbatterij te nemen.

Bij mensen die vaak hebben dat de omvormer er uit klapt door <253 volt heeft een thuisbatterij meer zin.

Het lijkt mij een heel mooi product en het projectje wat ik er mee wil gaan doen.
De batterijen worden hier verdeeld achter een eigen 4p aardlekautomaat. (30mA 16A)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Maar dat is mijn mening.
Een topic informatief houden op het onderwerp van het topic is het doel maar soms ook lastig. Zoveel mensen zoveel meningen. That's life. Het is wel de toon die de muziek maakt. Het staat je daarnaast vrij om een post te rapporteren. Je kunt een post ook negeren of er wat van zeggen. Ik zeg altijd "geen reactie is ook een reactie". Op slot gooien vind ik een beetje extreme vormen.

Daarnaast vind ik als iemand een duidelijke mening heeft dat hij/zij hem dan ook moet kunnen onderbouwen met feiten. Anders zijn het wat loze kreten allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:36
peterbier schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:36:
Ik laat die 2 stuks batterijen gewoon komen.
Voor hobby om het afvlakken van de overspanning in de paardenstal.
Omdat ik buitenaf woon is de spanning al (te) hoog hier.
Zonnepanelen kosten ook niks meer en daarom ga ik nog een aantal bij kopen.
Met ds3l micros.
Ik hoop dan ook dat ik een zonnetaak of timertaak. Of liever een over spanning taak kan maken voor de batterij.
Een voorbeeld in de zomer spanning stijgt 250 volt taak batterij gaat opladen.

Dit als doel dat de omvormers niet uitschakelen en zonne energie mis zal lopen.

Dus simpel buffer hobby project.
En bewust voor HomeWizard gekozen verplaatsbaar. (Stal is niet vorstvrij)
Ik heb zelf een Sessy en ben aan het experimenteren geweest met een spanningstaak.
Je ben nogal afhankelijk van de opbouw van je e-installatie & netwerk.
Hier in de woonwijk zit nogal wat PV, met mijn accu & airco heb ik amper invloed, zelfs weinig als ik mijn 9kW PV omvormer uitzet.
Spanning gemeten door mijn dsrm5.0 meter.
Leuk als hobby.
Voor de frustratie beter om te accepteren dat in moderne tijden je PV afschakelt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Devke schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:02:
[...]
Daarnaast vind ik als iemand een duidelijke mening heeft dat hij/zij hem dan ook moet kunnen onderbouwen met feiten. Anders zijn het wat loze kreten allemaal.
Vind ik ook, aannames waar deze batterij aankoop voor een hoop mensen op gebaseerd zijn heb je weinig aan.
Wat betreft dat het voor een hoop mensen leuk is voor de hobby vind ik ook ..., een hobby doe je wat mee in mijn ogen en zet je niet in de hoek en er verder niks meer kan doen.
En wat loze kreten betreft, 350 miljoen mensen aan de andere kant van de oceaan, vinden dat prachtig en laten daar hun komende 4 jaar door lei/ijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mongkut schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:15:
[...]

Vind ik ook, aannames waar deze batterij aankoop voor een hoop mensen op gebaseerd zijn heb je weinig aan.
Wat betreft dat het voor een hoop mensen leuk is voor de hobby vind ik ook ..., een hobby doe je wat mee in mijn ogen en zet je niet in de hoek en er verder niks meer kan doen.
En wat loze kreten betreft, 350 miljoen mensen aan de andere kant van de oceaan, vinden dat prachtig en laten daar hun komende 4 jaar door lei/ijden ;)
De HW batterij kan voor een ieder een ander doel hebben of meerdere. Net zoals andere batterijen.

De 1 doet het voor het mileu, meer eigen opwek zelf verbruiken, terugleverboetes verminderen, pure hobby..... kan zo nog wel even doorgaan.

Daarnaast heeft niet iedereen verstand van stroom. Dan is de stekker oplossing voor deze doelgroep de mooiste. Plug and play. Ja zelf kopen, zelf aansluiten zal stuk goedkoper zijn maar niet iedereen kan dat. So be it. Ieder zijn eigen capaciteiten. Maar goed ook anders waren we allemaal electriciën.

Voor mezelf weet ik wat de HW batterij volgens simulatie voor ons zal betekenen. Is een een simulatie maar komt aardig uit van wat ik verwacht. Is de praktijk ook zo? Dat zal blijken als HW hem gaat leveren. Voor mij is het een kennismaking / hobby project. Ik zie het als een opstap voor latere keuze's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Devke schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:25:
[...]

De HW batterij kan voor een ieder een ander doel hebben of meerdere. Net zoals andere batterijen.

De 1 doet het voor het mileu, meer eigen opwek zelf verbruiken, terugleverboetes verminderen, pure hobby..... kan zo nog wel even doorgaan.
Knip. Wel constructief discussiëren aub
Om die berg nog groter te maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 02-11-2024 09:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Er komen hier 2 dingen samen, die ik uit andere topics ook wel herken:
  1. De groep die een product gewoon wil hebben of al heeft en daarover ervaringen wil uitwisselen
  2. De groep die een product kritisch vergelijkt met alternatieven, mogelijk ook andere doelen voor het product heeft en daar een vergelijk in maakt
Voor beide is wat te zeggen. In bijv. het Tesla Model 3/Y topic wordt ook regelmatig dit verschil zichtbaar. En dan is het heel belangrijk met welke toon groep 2 de kritiek uit. Zo lang dat opbouwend en verhelderend is, dan moet dat kunnen. Als er met gestrekt been in wordt gegaan en foute emoticons met dubbele vraagtekens en uitroeptekens bij komen kijken, dan is het niet meer constructief.

Je kunt en moet een kritische groep niet buiten de deur proberen te houden, zolang het gesprek wel constructief en met respect voor elkaar op de inhoud wordt gevoerd. En de een is daar beter in dan de ander.

Dus zullen we de emoties, oneliners en emoji's buiten de deur houden en op de inhoud het gesprek aangaan zodat het voor iedereen leuk blijft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Maar dat is mijn mening.
snap ik volledig, maar om nu een topic te sluiten omwille van een enkeling lijkt me een beetje overdreven actie
ik heb geprobeerd om ook dit soort posters netjes (zo goed mogelijk dan, ook ik ben maar een mens) te woord te staan en vooral met feiten op andere gedachten te brengen.

Voor andere maatregelen zijn daar andere manieren voor, bv een Mod kan hier prima ingrijpen als het volledig uit de hand loopt en zelfs een tijdelijke ban voor die persoon uitspreken.
Daarom zijn er regels op tweakers, echter aangezien ik geen mod ben wil ik ook niet op die stoel gaan zitten.

Vind je het op dit moment niet zo interessant meer dan zou ik je willen vragen kom dan wat minder vaak hier voorbij, wat ik zelf overigens jammer zou vinden.
Ik las ook net nog de post van Taro en kan deze alleen maar onderschrijven.
Ik denk zelfs dat je daar nog een groep 3 bij kunt zetten.
3. De groep die een product (om wat voor reden) niets vind en dit volgens zijn visie wil onderbouwen. Dus niet zo zeer kritisch is over dat product, een stap (of meer) verder gaat dan groep 2.

[ Voor 12% gewijzigd door MacD007 op 02-11-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:57
Afgelopen week is, ben ik bang, tekenend voor de komende maanden… m’n 2 HW batterijen zijn op sterven na dood… 🥲

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWPn7ZNqdnOcY1xl6wglhZ-pbf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HBorlCJagm0jpZpwEIBjw90T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewYerk
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 12:27
Mijn bestelling van 2 stuks voor de batch van november zal ik van de week annuleren. Ik heb er nog even over nagedacht, maar eigenlijk al vanaf het moment van de bestelling, had ik een gevoel van spijt. De terugverdientijd is totaal niet aantrekkelijk en alle andere argumenten heb ik helemaal niets mee!

De prijsontwikkeling (andere aanbieders) is nu zodanig dat je wellicht over een paar jaar beter uitkomt en zolang er nog gesaldeerd wordt, is het eigenlijk m.i. zinloos om te starten met een thuisbatterij.

Als het salderen eindigt, heb ik waarschijnlijk zelfs meer aan een simpele elektrische boiler, dan aan een thuisbatterij. Dan heb ik 6 maanden per jaar gratis warm water en geeft een besparing van thans 300 euro per jaar. Fijn als je die veel te dure stadsverwarming van Vattenfall hebt!

Waarom heb ik ingeschreven op de batch, er moest snel gehandeld worden. Er werd ook aangegeven door HW, dat de batch een beperkt aantal zou zijn en omdat zelf installatie dmv van de stekker mijn specifieke aandacht trok. Achteraf dus eigenlijk een impulsaankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
easywoods schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:40:
Afgelopen week is, ben ik bang, tekenend voor de komende maanden… m’n 2 HW batterijen zijn op sterven na dood… 🥲[Afbeelding]
Deze week hier de resultaten van de 2.7 kWh batterij. 0.25 kWh is max wat erin zou zitten. Nu is de opwek natuurlijk om te huilen maar aan de andere kant direct verbruik is beter dan eerst opslaan. Ik roep dit ook al een tijdje en de komende maanden zal dit meer de standaard worden dan we van zomerse dagen mogen verwachten. Voor mij komt dit niet als verrassing in ieder geval.

Ik weet niet hoe groot de batch is van November maar ik lees toch zo heel af en toe wel opzeggingen.

Allemaal een impuls aankoop? Toch een "beter" systeem gevonden? Toch geen zin in een batterij die 3 a 4 maanden nauwelijks tot niks zal doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUN5RMxcfeE7G4jE5rhZzdTwEvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcPPVTqcwps6sflKoOgIZSWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:55
Devke schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:14:
[...]
Allemaal een impuls aankoop? Toch een "beter" systeem gevonden? Toch geen zin in een batterij die 3 a 4 maanden nauwelijks tot niks zal doen?
[Afbeelding]
3 a 4 maanden niets doen ligt uiteraard niet aan de HW accu, maar aan de geïnstalleerde hoeveelheid PV
Vandaag ruim 15 kWh opgewekt, dus hier de accu's weer heerlijk gevuld voor de nacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toch maar even bij de huidige mijlpaal van 150 pagina's aan post's still blijven staan. *O* :)F :)B *O*
bedankt voor alle bijdragen waarbij er dus ook kritische opmerkingen en vragen gesteld mogen worden.

En dat te bedenken dat dit bij een product gebeurt waarbij deze nog niet eens op de markt uitgeleverd is.

Dat beloofd veel goeds als het product ook geleverd is geworden. Met al zijn mogelijke problemen en uitdagingen die bij een nieuw product er gewoon bijhoren.
Dus op naar post pagina nr. 300.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:12
MacD007 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:37:
En dat te bedenken dat dit bij een product gebeurt waarbij deze nog niet eens op de markt uitgeleverd is.
Zou wel een grap zijn als het hele product niet blijkt te bestaan, een half jaar lang alle betatesters geen foto op het net laten zetten is best knap... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peterhardenberg schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:33:
[...]

3 a 4 maanden niets doen ligt uiteraard niet aan de HW accu, maar aan de geïnstalleerde hoeveelheid PV
Vandaag ruim 15 kWh opgewekt, dus hier de accu's weer heerlijk gevuld voor de nacht.
Klopt. Dan woon jij toch iets mooier. 3.3 kWh binnen geharkt. Bijna de hele dag grijs weer. Geen zon meer gezien vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:12:
[...]

Zou wel een grap zijn als het hele product niet blijkt te bestaan, een half jaar lang alle betatesters geen foto op het net laten zetten is best knap... :P
Is puur marketing of ze staan bij het personeel thuis. Zijn echt geen willekeurige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Devke schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:21:
Is puur marketing of ze staan bij het personeel thuis. Zijn echt geen willekeurige mensen.
Selim, Eef, Markus en Henk zijn niet echt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja voor deze maanden hoef ik het ook niet te doen. Afgelopen 7 dagen zou ik (netto) nog geen 5k Wh uit de batterij gehaald hebben. Gisteren zelfs wel 22 Wh (en dan moet daar het standby verbruik nog af. En ook even afgezien van of hij een beetje in staat is om zulke kleine vermogens te leveren.)
Totale export afgelopen week was dus 6,5 kWh.

Ik heb ook een elektrische boiler die ik puur oplaad op de uren dat ze zon het meeste kan leveren op een dag. (dus batterij-achtig zeg maar)

Ben er na het hele afgelopen jaar heel goed geanalyseerd te hebben wel achter dat een tweede accu niet snel uit* kan. 1 HW levert ongeveer 750 kWh besparing op. Een tweede niet ontgrendelde doet daar nog 150 kWh bovenop, en als ik hem ontgrendel krijg ik er nog weer 50 kWh bij. Had van die tweede meer rendement verwacht. (Overigens zelfs een ontgrendelde Duravolt zou slechts maximaal 250 kWh meer eigen verbruik hebben dan die ene HW in mijn geval.)

offtopic:
*uit kunnen heeft te maken met mijn mening en levert dus geen stof voor discussie op of de HW uberhaupt uit kan :P

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:27:
[...]

Selim, Eef, Markus en Henk zijn niet echt? :+
Is personeel of zo. Die accu's staan echt niet in het veld bij mensen zoals jij en ik. Dan was er al meer gedeeld waar dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er staat 'scenario's'. Niet ervaringen.

Als je de teksten leest dan zijn dat ook niet echt teksten die heel vaak in reviews tegenkomt op deze wijze geschreven. En als laatste '57%' is wel heel specifiek, en dan moet je ook wel echt een vol jaar getest hebben :P

Dus, nee geen ervaringen maar 'voorbeelden'.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:12:
[...]

denk je :? sorry, dat zou ook direct het einde voor Home wizard betekenen, dus nee, ik verwacht dit niet. :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
MacD007 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:26:
denk je :? sorry, dat zou ook direct het einde voor Home wizard betekenen, dus nee, ik verwacht dit niet. :N
Ik verwacht het ook niet, maar 150 pagina's over vaporware zou wel grappig zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:50

Bravo

Second Best

Door de (semi-onverwachte) komst van een EV is het overschot aan PV behoorlijk afgenomen. Ik had gehoopt dat de simulatiebatterij genoeg zou hebben aan de uren dat de PV niet genoeg levert om de minimale 6A voor het laden van de auto te laden, maar dit valt erg tegen. Vandaag is van de 8,3 kWh uit de panelen 4 kWh de auto in gegaan, 2,1 direct verbruikt en bleef er 2,2 kWh over voor de batterij. Dat lijkt voldoende, maar door de wolkenvelden en het gebruik van de vaatwassen en wasmachine is de maximale lading 1 kWh geweest om 16.00 uur, nu gaan de laatste Wh uit de batterij het huis in en staat hij weer op 0.

De simulatie is dus op een dag als vandaag minder positief dan ik had verwacht. Wat ook niet meehelpt is dat de EV-lader nog een minuutje doorlaadt als er een wolkje langskomt. Dat gaat dus ook uit de batterij.

Blij dat de simulatie draait, geeft goede inzichten in de bruikbaarheid van de batterij in de donkere maanden.

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
Peterhardenberg schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:33:
[...]

Geïnstalleerde hoeveelheid PV en het direct eigen gebruik. Heb ruim 8000Wp maar vandaag een eigen direct eigen gebruik van 90% 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bravo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:10:
Door de (semi-onverwachte) komst van een EV is het overschot aan PV behoorlijk afgenomen. Ik had gehoopt dat de simulatiebatterij genoeg zou hebben aan de uren dat de PV niet genoeg levert om de minimale 6A voor het laden van de auto te laden, maar dit valt erg tegen. Vandaag is van de 8,3 kWh uit de panelen 4 kWh de auto in gegaan, 2,1 direct verbruikt en bleef er 2,2 kWh over voor de batterij. Dat lijkt voldoende, maar door de wolkenvelden en het gebruik van de vaatwassen en wasmachine is de maximale lading 1 kWh geweest om 16.00 uur, nu gaan de laatste Wh uit de batterij het huis in en staat hij weer op 0.

De simulatie is dus op een dag als vandaag minder positief dan ik had verwacht. Wat ook niet meehelpt is dat de EV-lader nog een minuutje doorlaadt als er een wolkje langskomt. Dat gaat dus ook uit de batterij.

Blij dat de simulatie draait, geeft goede inzichten in de bruikbaarheid van de batterij in de donkere maanden.
Daarom is het fijn om te kunnen bepalen/instellen of de HW Battery ook ontlaadt als bijv. de EV laadt. Ik heb nu simulaties draaien voor o.a. de HW Battery waarbij de NOM mode aangepast wordt naar Charge only als de EV laadt en die teruggaan naar Default als de EV klaar is met laden. Die simulaties doen het financieel gezien aanzienlijk beter dan het standaard gedrag van de HW Battery.

Heb sinds een paar dagen een stekkeraccu in gebruik genomen met om te beginnen 4 kWh en vandaag dit gedrag gerealiseerd, waarbij de blauwe lijn het verbruik is en de Y-as bij -2200 Watt begint. Gedurende de duurste uren heb ik ieder uur iets teruggeleverd dat ik vanmiddag in de daluren heb geladen samen met de EV en voornamelijk zonnestroom betrof. Omdat de accu heeft geladen tijdens diezelfde goedkope uren ipv is ontladen door de EV, had ik vanavond ook nog iets aan de accu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BQOb5Wr1fa_8iyB23n1l_WlE9E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2FsgwgLI3zlWQJzJ16u2d8cI.png?f=user_large

Voorheen zou ik in de duurste uren dus +-33 cent/kWh hebben betaald, vandaag heb ik 100-300 Watt per uur teruggeleverd in die duurste uren. Morgen laad ik de EV 2-3 uur lang voor 22-23 ct/kWh, maar vul ik ook de thuisaccu met datzelfde tarief, waarbij ik die morgenavond tegen 30 ct/kWh ga ontladen.

Dit is niet om de HW Battery af te kraken, maar het belicht een daadwerkelijke uitdaging waar de HW Battery met de huidige mogelijkheden nog niet mee om kan gaan dat in de praktijk tot de situatie zal leiden dat je accu door de EV wordt leeggetrokken en je dus niet 's avonds en 's nachts NOM kunt draaien OF er onvoldoende opbrengst uit de zonnepanelen is geweest en je dus in de praktijk veel maanden per jaar de accu niet of nauwelijks kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
15 KWh, dan heb jij een hele grote installatie, ik heb ongeveer 6500 Watt op mijn dak (z 13˚) , en heb iets meer dan 10 kWh uur opgewekt (NH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:36
mongkut schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:36:
[...]

15 KWh, dan heb jij een hele grote installatie, ik heb ongeveer 6.5 KWh op mijn dak (z 13˚) , en heb iets meer dan 10 kWh uur opgewekt (NH)
Ik heb maar 3,9kWp en ook 10,7kWh opgewekt vandaag.
ZO, 45.
Of een accu bij mij nut heeft moet ik nog eens bekijken.
Vorig jaar:
geexporteerd. geproduceerd.
Nov 51 kWh 112 kWh
Dec 15 kWh 41 kWh
dit jaar,
Jan 50 kWh 139 kWh
Feb 30 kWh. 90 kWh
En ook het nodige geimporteerd.

Zijn nu ook steeds meer aan het opletten wanneer de wasmachine of droger aan gaat. En de vaatwasser natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
mongkut schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:36:
[...]

15 KWh, dan heb jij een hele grote installatie, ik heb ongeveer 6.5 KWh op mijn dak (z 13˚) , en heb iets meer dan 10 kWh uur opgewekt (NH)
Niet een hele grote maar wel 9550 WP

6,5 kWh op je dak ???
kWh = het aantal kw per uur
Watt piek is het vermogen van een PV installatie.
Ik denk dat je bedoelt 6500 (WP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Peterhardenberg schreef op zondag 3 november 2024 @ 00:50:
[...]

Niet een hele grote maar wel 9550 WP

6,5 kWh op je dak ???
kWh = het aantal kw per uur
Watt piek is het vermogen van een PV installatie.
Ik denk dat je bedoelt 6500 (WP)
sorry laat, (en nu weer te vroeg) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mongkut op 03-11-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:33
Devke schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:14:
[...]
Deze week hier de resultaten van de 2.7 kWh batterij. 0.25 kWh is max wat erin zou zitten. Nu is de opwek natuurlijk om te huilen maar aan de andere kant direct verbruik is beter dan eerst opslaan. Ik roep dit ook al een tijdje en de komende maanden zal dit meer de standaard worden dan we van zomerse dagen mogen verwachten. Voor mij komt dit niet als verrassing in ieder geval.

Ik weet niet hoe groot de batch is van November maar ik lees toch zo heel af en toe wel opzeggingen.

[Afbeelding]
Goedkopere aanbieders idd. Durevolt heeft nu mijn stem. Tenzin HW nu hierop inspeelt en de prijs in lijn met Duravolt per Kwh brengt. Dan is de terugverdientijd korter en aantrekkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Simpel360 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:54:
[...]

Ik heb zelf een Sessy en ben aan het experimenteren geweest met een spanningstaak.
Je ben nogal afhankelijk van de opbouw van je e-installatie & netwerk.
Hier in de woonwijk zit nogal wat PV, met mijn accu & airco heb ik amper invloed, zelfs weinig als ik mijn 9kW PV omvormer uitzet.
Spanning gemeten door mijn dsrm5.0 meter.
Leuk als hobby.
Voor de frustratie beter om te accepteren dat in moderne tijden je PV afschakelt. ;(
Hier heeft het wel invloed.
Ik woon in een buitengebied en hoge spanning op alle fases. (Gemeten met een Fluke meter)
Toen ik nog geen panelen had.
Maar later 4 stuks op een fase en uitval.
Contact gehad met Enexis die hebben de straat trafo een trap lager gezet.
Dit jaar 10 panelen op 1 fase met soms nog uitval van enkele micros.
Bij belasting straalkachel 1000watt geen uitval.
Nu 12 panelen op L1 en L2 (6 en 6).
Mijn eerste doel nu 8 panelen bij leggen met 2 HomeWizard batterijen.
Op L3 wil ik nog eens 10 panelen maar eerst een setje van 6 denk ik.
Voordeel ik kan per micro van Aps aftoppen als ik dat zal willen (per 2 panelen)

Helaas is de kabel naar de stal 5g2.5.
Van de onderverdeling gaat (komt) er een 5g6 kabel die naar de zonneset gaat.

Die (test) straalkachel wil ik dan de HomeWizard batterij voor inzetten.

De Sessy zat ik ook al aan te denken.
3 stuks in de garage op de kabel van de opritverwarming deze is 5g4.
En daar een onderverdeling plaatsen.
Maar ik vindt die Sessy ook wel prijzig.
En wil eerst de 🐱 uit de 🌲 kijken hoe het gaat met het afschaffen van de salderingsregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:34
Geprobeerd terug te lezen maar deze gedachten nog niet gevonden.

Ik heb zelf met andere soort accu’s te maken. (Fietsen).

Daar wordt gezegd/aangeven de accu niet te lang te leeg of te vol weg te leggen zonder gebruik.

Hoe zou deze batterij ermee omgaan als de batterij weken/maanden geen lading binnen krijgt en dus op een laag percentage stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hieperdepiep schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:13:
Geprobeerd terug te lezen maar deze gedachten nog niet gevonden.

Ik heb zelf met andere soort accu’s te maken. (Fietsen).

Daar wordt gezegd/aangeven de accu niet te lang te leeg of te vol weg te leggen zonder gebruik.

Hoe zou deze batterij ermee omgaan als de batterij weken/maanden geen lading binnen krijgt en dus op een laag percentage stil staat.
Dit schrijft HW erover https://gathering.tweaker...filter_keywords%5D=Launch

Laat je stekker in het stopcontact dan regelt de accu het zelf heb ik begrepen. Niet dat hij naar 80% gaat maar een lading die de boel beschermd.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 03-11-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:34
Devke schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:26:
[...]

Dit schrijft HW erover https://gathering.tweaker...filter_keywords%5D=Launch

Laat je stekker in het stopcontact dan regelt de accu het zelf heb ik begrepen.
Dan zou hij dus wel iets bij gaan laden, zonder dat er zonnestroom is of begrijp ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hieperdepiep schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:28:
[...]

Dan zou hij dus wel iets bij gaan laden, zonder dat er zonnestroom is of begrijp ik het verkeerd.
Zo heb ik het ook begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hieperdepiep schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:28:
[...]

Dat, maar ik verwacht ook dat ze bijv. eens per maand een 100%->0%->10+% run zullen doen. LFP accu's kunnen tussen 20-80% moeilijk de state of charge bepalen en doen dat pas goed onder de 10% en rond de 100%. Een LFP accu moet je eigenlijk niet onder de 5-10% of lang op 100% willen hebben ivm extra degradatie, maar het is wel nodig om de cellen te balanceren en het geheel te kalibreren om de SoC goed weer te kunnen geven. Benieuwd hoe HW daarmee om zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuk voorbeeldje dat dynamisch laden leuk was geweest. De spread is hier meer dan genoeg. En ja ik weet dat dit niet alle dagen zo is 😜. Tarieven morgenavond.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JF8zdK5oMg81ApSO63D_xfMyBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAcF8KAUh24EdLQOeMnOsebp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:53
op gas koken is zo gek nog niet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Devke schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:27:
Leuk voorbeeldje dat dynamisch laden leuk was geweest. De spread is hier meer dan genoeg. En ja ik weet dat dit niet alle dagen zo is 😜. Tarieven morgenavond.[Afbeelding]
Ik zag het ook, vrij bizar! Maar ook uniek, tot nu toe. Nog geen patroon…

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En morgen wederom net als vandaag een kans om dynamisch goedkoop te laden. Meer dan genoeg spread. @HomeWizard_NL

Daarnaast is er een leuke concurrent op de markt. Duravolt. Hebben jullie deze accu gezien? Prijs technisch goedkoper per kWh opslag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtE87Lt6PMIE3YhGz5ElBPJ_V7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qjm0xt05iItVeIHEDmaYh0mx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:24
Devke schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:27:
En morgen wederom net als vandaag een kans om dynamisch goedkoop te laden. Meer dan genoeg spread. @HomeWizard_NL

Daarnaast is er een leuke concurrent op de markt. Duravolt. Hebben jullie deze accu gezien? Prijs technisch goedkoper per kWh opslag.
[Afbeelding]
Ook leuk!
Er zitten nog steeds gigantische marges op, zelfs met deze prijzen.
4kW aan accu heb je tegenwoordig soms al voor ca EUR 350 (zonder omvormer en de rest), maar verwacht dat je over 2jr echt wel 5kW thuisaccu's hebt voor EUR 1000 (excl BTW)

[ Voor 4% gewijzigd door Whiskey48 op 05-11-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni Tweakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14:27
Het is inmiddels al enkele dagen november en dat zou de maand zijn waarop de eerste accu's geleverd zouden worden. Weet iemand of nu inderdaad de accu's uitgeleverd worden? Ik zelf sta voor maart in de planning en ben reuze benieuwd of Homewizard hun afgesproken levertijden kan nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toni Tweakers schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:09:
Het is inmiddels al enkele dagen november en dat zou de maand zijn waarop de eerste accu's geleverd zouden worden. Weet iemand of nu inderdaad de accu's uitgeleverd worden? Ik zelf sta voor maart in de planning en ben reuze benieuwd of Homewizard hun afgesproken levertijden kan nakomen.
Nee ze worden niet uitgeleverd. Ik zit in de November batch. Ze komen pas richting Januari. Volgens de mail zou Maart gewoon blijven staan. Geen mail gehad? Spambox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toni Tweakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14:27
Devke schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:17:
[...]

Nee ze worden niet uitgeleverd. Ik zit in de November batch. Ze komen pas richting Januari. Volgens de mail zou Maart gewoon blijven staan. Geen mail gehad? Spambox?
Ik zelf zit in de batch van maart. Ik verwacht dus niet dat ze mij een mail gaan sturen over het feit dat de levering van de november batch is uitgesteld tot januari. Ik heb in ieder geval geen mail gehad. Ook niet in de Spam folder.

Wel jammer dat dit nu gebeurt aangezien ik benieuwd was naar de ervaringen van de gebruikers die nu hun accu zouden krijgen.

Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Met een dikke maand in simulatie zie ik dat (mede door de korte dagen) de nom-doelstelling voor de nacht niet ga halen. Meer kWh capaciteit nodig. Om toch flexibel te zijn en getriggerd door de diverse zelfbouw oplossingen, voor een duale oplossing gekozen. Een powerqueen lader+2.5kWh met ecoflow eind van de week verwacht. Deze moet het standby gebruik gaan dekken ~250 wh (na zonsondergang), geen intelligentie voor nodig in de omvormer. Later (medio Maart) aangevuld met de HW batterij waarbij deze dan de nom dynamisch kan invullen. Totaal kan ik dan laden met 500+800w en teruglevering zal dan in in begin 1050w max (250+800) zijn. Biedt dan tevens mogelijkheden om eventuele pieke n extra op te vangen door de ecoflow slimmer te gaan aansturen via HA. Ben benieuwd of iemand vergelijkbare ideeen heeft/had en de voor/nadelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
rvee schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:32:
Met een dikke maand in simulatie zie ik dat (mede door de korte dagen) de nom-doelstelling voor de nacht niet ga halen. Meer kWh capaciteit nodig. Om toch flexibel te zijn en getriggerd door de diverse zelfbouw oplossingen, voor een duale oplossing gekozen. Een powerqueen lader+2.5kWh met ecoflow eind van de week verwacht. Deze moet het standby gebruik gaan dekken ~250 wh (na zonsondergang), geen intelligentie voor nodig in de omvormer. Later (medio Maart) aangevuld met de HW batterij waarbij deze dan de nom dynamisch kan invullen. Totaal kan ik dan laden met 500+800w en teruglevering zal dan in in begin 1050w max (250+800) zijn. Biedt dan tevens mogelijkheden om eventuele pieke n extra op te vangen door de ecoflow slimmer te gaan aansturen via HA. Ben benieuwd of iemand vergelijkbare ideeen heeft/had en de voor/nadelen?
Ik ben benieuwd hoe je gaat voorkomen dat als er geen teruglevering is je powerqueen gevuld gaat worden met stroom uit je HW batterij? Zelfs als je de powerqueen uitsluitend wilt laden met je teruglevering ben ik bang dat dat niet mooi zal samenwerken 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
easywoods schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:15:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je gaat voorkomen dat als er geen teruglevering is je powerqueen gevuld gaat worden met stroom uit je HW batterij? Zelfs als je de powerqueen uitsluitend wilt laden met je teruglevering ben ik bang dat dat niet mooi zal samenwerken 🤷🏻‍♂️
Wat achtergrond inderdaad; twee pv systemen in huis. 3600wp_2012 en 3000wp_2024. De 3600wp zit achter kwh meter van hw. Daar schakel ik dan de powerqueen (pq) op. >500W dan laden (eerdere pv vermogen gaat dan eerst de hw batterij in en boven 500 de pq in. Overige pv vermogen gaat weer hw batterij in. Hiermee is de lus battery laadt batterij voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Whiskey48 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:31:
[...]

Ook leuk!
Er zitten nog steeds gigantische marges op, zelfs met deze prijzen.
4kW aan accu heb je tegenwoordig soms al voor ca EUR 350 (zonder omvormer en de rest), maar verwacht dat je over 2jr echt wel 5kW thuisaccu's hebt voor EUR 1000 (excl BTW)
Je vergeet de ontwikkelings en overige kosten, en dat zal niet echt gering zijn gezien de aanvullende eisen die er natuurlijk in China niet nodig zijn.
En, ja, over 2 tot 3 jaar (mogelijk nog iets langer) zul je zien dat mn de batterijen (Na-ion) de kosten behoorlijk zullen verlagen.
Bij Li-based batterijen blijf je met hogere kosten veroorzaakt door mn de grondstof Li en de eisen om deze ook nog veilig te houden, zitten.
Nu low-cost zal ook met de kwaliteit te maken hebben, voor een particulier maakt dat waarschijnlijk niets uit, een bedrijf wil dat risico echter zo klein willen houden en dus voor een hogere kwaliteit (en dus duurder) gaan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
MacD007 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:59:
[...]

Je vergeet de ontwikkelings en overige kosten, en dat zal niet echt gering zijn gezien de aanvullende eisen die er natuurlijk in China niet nodig zijn.
En, ja, over 2 tot 3 jaar (mogelijk nog iets langer) zul je zien dat mn de batterijen (Na-ion) de kosten behoorlijk zullen verlagen.
Bij Li-based batterijen blijf je met hogere kosten veroorzaakt door mn de grondstof Li en de eisen om deze ook nog veilig te houden, zitten.
Nu low-cost zal ook met de kwaliteit te maken hebben, voor een particulier maakt dat waarschijnlijk niets uit, een bedrijf wil dat risico echter zo klein willen houden en dus voor een hogere kwaliteit (en dus duurder) gaan kiezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agHaCxUY8A6gPF3W22pzdftNPss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajSIlqFDf2Y5p7QEHVsNSYLu.jpg?f=fotoalbum_large

Idd, de marge van deze Chinees zal flinterdun zijn en geen R&D en verdere ontwikkeling idd.

Een Li (NMC) accu heb ik liever niet in huis als thuisaccu. Voor een auto prima, lekker compact, maar liever een brandveilige LFP (Lifepo4) of straks LFMP accu. Goedkoper, veiliger en gaat langer mee. Dat ze 2x zo groot zijn maakt voor mij niet uit. En ik vind de 4kW LFMP accus tegenwoordig niet eens zo groot meer, zie boven. (Bevat meer dan 320aH gemeten en schijnen erg goede cellen te zijn ).

[ Voor 20% gewijzigd door Whiskey48 op 06-11-2024 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whiskey48 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:35:
[...]

[Afbeelding]

Idd, de marge van deze Chinees zal flinterdun zijn en geen R&D en verdere ontwikkeling idd.

Een Li (NMC) accu heb ik liever niet in huis als thuisaccu. Voor een auto prima, lekker compact, maar liever een brandveilige LFP (Lifepo4) of straks LFMP accu. Goedkoper, veiliger en gaat langer mee. Dat ze 2x zo groot zijn maakt voor mij niet uit. En ik vind de 4kW LFMP accus tegenwoordig niet eens zo groot meer, zie boven. (Bevat meer dan 320aH gemeten en schijnen erg goede cellen te zijn ).
het probleem met deze goedkope batterijen is dat deze op de lange termijn (denk dan aan circa 15 jaar) zeer waarschijnlijk problemen veroorzaken.
En laat dat nu juist wel voor dit soort toepassingen belangrijk zijn. Infeite wil je voor dit soort toepassingen eigenlijk echte grade A cellen hebben, alleen die zijn dus niet echt goedkoop, dus alleen al aan de prijs kun je zien dat je te maken hebt met grade B of C cellen. Het probleem is echter dat jij als consument geen mogelijkheid hebt om dit te controleren. omdat de hiervoor noodzakelijke gegevens voor ons als consumenten gewoon niet beschikbaar worden gesteld.
Dus staat er grade A cellen op tegen zeer goedkope prijs weet je eigenlijk al dat je bedonderd word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:51
MacD007 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:08:
[...]

het probleem met deze goedkope batterijen is dat deze op de lange termijn (denk dan aan circa 15 jaar) zeer waarschijnlijk problemen veroorzaken.
dit is toch wel een zeer stellige bewering, waar kan ik zo'n glazen bol afhalen??
alleen die zijn dus niet echt goedkoop, dus alleen al aan de prijs kun je zien dat je te maken hebt met grade B of C cellen. Het probleem is echter dat jij als consument geen mogelijkheid hebt om dit te controleren.
volgens mij kan je net zomin controleren welke grade HW gebruikt totdat er 1 gelevered en volledig uit elkaar geschroefd is..

WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Laatst online: 23-05 18:26
[...]

En laat dat nu juist wel voor dit soort toepassingen belangrijk zijn. Infeite wil je voor dit soort toepassingen eigenlijk echte grade A cellen hebben, alleen die zijn dus niet echt goedkoop, dus alleen al aan de prijs kun je zien dat je te maken hebt met grade B of C cellen. Het probleem is echter dat jij als consument geen mogelijkheid hebt om dit te controleren. omdat de hiervoor noodzakelijke gegevens voor ons als consumenten gewoon niet beschikbaar worden gesteld.
Dus staat er grade A cellen op tegen zeer goedkope prijs weet je eigenlijk al dat je bedonderd word.
Uuuuhhhh, wat een onzin conclusie. Duurder is echt niet gelijk aan beter. Het zou me overigens niet eens verbazen als dit soort type batterijen ook nog eens uit dezelfde fabriek komen en dus een schaalvoordeel meer invloed heeft op de prijs dan de kwaliteit.

Als HW er 500 in elkaar laat zetten voor de NL en BE markt de stuksprijjs een stuk hoger is dan één of andere chinees die er wereldwijd 25000 wegzet. Zegt helemaal niets over de verhouding prijs/kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
[...]

Aannames... daar druipt dit topic van over :+
Als ik zo al die getallen hier in dit topic voorbij zie komen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toby-Wan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:18:
[...]

dit is toch wel een zeer stellige bewering, waar kan ik zo'n glazen bol afhalen??
[...]
[...]

volgens mij kan je net zomin controleren welke grade HW gebruikt totdat er 1 gelevered en volledig uit elkaar geschroefd is..
Dat is juist, echter heb ik de verwachting dat een bedrijf hier voor zich zelf geen risico gaat lopen, dus bij HW heb je een grotere kans op Grade A dan als je zelf op Ali losse units gaat kopen, zeker als je voor een goedkope prijs gaat.
De kans dat je dan een grade B of C krijgt is gewoon een stuk groter cq een gegeven, omdat je voor die prijs gewoon geen grade A kunt krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MacD007 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:27:
[...]

Dat is juist, echter heb ik de verwachting dat een bedrijf hier voor zich zelf geen risico gaat lopen, dus bij HW heb je een grotere kans op Grade A dan als je zelf op Ali losse units gaat kopen, zeker als je voor een goedkope prijs gaat.
De kans dat je dan een grade B of C krijgt is gewoon een stuk groter cq een gegeven, omdat je voor die prijs gewoon geen grade A kunt krijgen.
Was er niet een bericht hier van HW na de aankondiging van de vertraging dat dit kwam omdat er onvoldoende A-kwaliteit cellen beschikbaar zijn en ze daar op wachten?

Lijkt mij een duidelijke indicatie over de door HW gebruikte cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
hanev001 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:54:
[...]

Was er niet een bericht hier van HW na de aankondiging van de vertraging dat dit kwam omdat er onvoldoende A-kwaliteit cellen beschikbaar zijn en ze daar op wachten?

Lijkt mij een duidelijke indicatie over de door HW gebruikte cellen.
Lijkt me dat HW minder snel een gok zal nemen dan ik wat ik enkel doe op wat (technische) reviews idd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GM15 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:33:
[...]

Uuuuhhhh, wat een onzin conclusie. Duurder is echt niet gelijk aan beter. Het zou me overigens niet eens verbazen als dit soort type batterijen ook nog eens uit dezelfde fabriek komen en dus een schaalvoordeel meer invloed heeft op de prijs dan de kwaliteit.

Als HW er 500 in elkaar laat zetten voor de NL en BE markt de stuksprijjs een stuk hoger is dan één of andere chinees die er wereldwijd 25000 wegzet. Zegt helemaal niets over de verhouding prijs/kwaliteit
als dat je mening is dan geeft dat al aan dat je helemaal niet begrijpt wat het verschil is tussen grade A en lagere grades zoals B, C enz. We hebben het hier over batterijcellen en niet over volledige batterijen.

Juist door de grote productie ontstaan er tijdens deze productie gewoon verschillende kwaliteiten, namelijk die aan hele strenge eisen voldoen (normaal zijn dit 6 hoofdaspecten waarop gecontroleerd word), alleen als aan alle van deze hoofdaspecten de batterij geheel binnen deze specs vallen worden het grade A, producten die net niet of slechts deels aan deze spec's (kleine afwijkingen) worden dit grade B, zijn de afwijkingen weer groter dan wordt het C of zelfs nog lager.
Van elke Cel worden deze data bijgehouden en zijn voor de bedrijven die vanuit deze cellen dan complete batterijen maken beschikbaar. Uiteraard betekend dit ook dat natuurlijk een Cel van grade A een heel stuk duurder is dan een grade B cel. Zonder deze Celdata kun je echter niet zien of de cellen nu grade A of slechter zijn.
mn voor long time use is het erg handig dat juist deze cellen aan zeer nauwe spec's voldoen, hoe gelijkmatiger deze namelijk zijn hoe minder problemen dat voor de BMS is om deze op de juiste manier aan te sturen en dit heeft een behoorlijk effect op de levensduur van de totale batterij. De eerste jaren zul je daar echter niet direct last van krijgen maar op den duur dus wel.
Het is gewoon de eigen keuze die je maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door MacD007 op 06-11-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
MacD007 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:06:
[...]

als dat je mening is dan geeft dat al aan dat je helemaal niet begrijpt wat het verschil is tussen grade A en lagere grades zoals B, C enz. We hebben het hier over batterijcellen en niet over volledige batterijen.

Juist door de grote productie ontstaan er tijdens deze productie gewoon verschillende kwaliteiten, namelijk die aan hele strenge eisen voldoen (normaal zijn dit 6 hoofdaspecten waarop gecontroleerd word), alleen als aan alle van deze hoofdaspecten de batterij geheel binnen deze specs vallen worden het grade A, producten die net niet of slechts deels aan deze spec's (kleine afwijkingen) worden dit grade B, zijn de afwijkingen weer groter dan wordt het C of zelfs nog lager.
Van elke Cel worden deze data bijgehouden en zijn voor de bedrijven die vanuit deze cellen dan complete batterijen maken beschikbaar. Uiteraard betekend dit ook dat natuurlijk een Cel van grade A een heel stuk duurder is dan een grade B cel. Zonder deze Celdata kun je echter niet zien of de cellen nu grade A of slechter zijn.
mn voor long time use is het erg handig dat juist deze cellen aan zeer nauwe spec's voldoen, hoe gelijkmatiger deze namelijk zijn hoe minder problemen dat voor de BMS is om deze op de juiste manier aan te sturen en dit heeft een behoorlijk effect op de levensduur van de totale batterij. De eerste jaren zul je daar echter niet direct last van krijgen maar op den duur dus wel.
Het is gewoon de eigen keuze die je maakt.
Krijg je daar rapporten van die fabrikant?
En wie is hun leverancier/fabrikant en van welk land komt dat, delen ze die informatie met jou of de eindgebruiker.
Als ik hier LFP cellen koop in NL staat er ook dat het een A cel is, hoe kan ik dat controleren.
Hoe kunnen je als eindgebruiker zien dat het A cellen bij HW zijn, of werken er bij HW alleen maar verkopers met blauwe ogen?
En wie zegt dat HW alleen maar A cellen gebruikt dan HW zelf ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GM15
  • Laatst online: 23-05 18:26
MacD007 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:06:
[...]

Jeetje wat een non-sense verhaal weer zeg. Maar dat doe je wel vaker als je commentaar krijgt. Je dwaalt weer leuk af met een lap tekst. Ik reageerde op je''conclusie"
Mooie stellige bewering helemaal nergens op gebaseerd, Maar idd, jij kan natuurlijk ook beoordelen dat ik er niets van begrijp, zoals door een ander ook al aangegeven beschik jij over die glazen bol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Whiskey48 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:07:
[...]

Lijkt me dat HW minder snel een gok zal nemen dan ik wat ik enkel doe op wat (technische) reviews idd :)
Inderdaad, als in de eerste batch al iets verkeerd gaat ivm veiligheid kan je je verdere uitrol wel vergeten, nog los van de impact die dat op HW als bedrijf heeft. En als Nederlands merk kan je je juist profileren door echt goede cellen te gebruiken en daarvoor net iets meer te vragen.

Benieuwd naar de teardown van Will Prowse (https://www.youtube.com/@WillProwse) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mongkut schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:21:
[...]

Krijg je daar rapporten van die fabrikant?
En wie is hun leverancier/fabrikant en van welk land komt dat, delen ze die informatie met jou of de eindgebruiker.
Als ik hier LFP cellen koop in NL staat er ook dat het een A cel is, hoe kan ik dat controleren.
Hoe kunnen je als eindgebruiker zien dat het A cellen bij HW zijn, of werken er bij HW alleen maar verkopers met blauwe ogen?
En wie zegt dat HW alleen maar A cellen gebruikt dan HW zelf ;)
Jij als consument kan dat dus niet controleren, dat had ik dus ook al aangegeven.
Dus als jij een zogenaamde batterij met grade A cellen koopt is in feite alleen de prijs een indicatie of dat ook zo is.
De gegevens zul je echter niet van die leverancier krijgen. En ook dat geeft dus al een indicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mongkut
MacD007 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:38:
[...]

Dus als jij een zogenaamde batterij met grade A cellen koopt is in feite alleen de prijs een indicatie of dat ook zo is.
De gegevens zul je echter niet van die leverancier krijgen. En ook dat geeft dus al een indicatie.
Dus als je zoals bij HW de hoofdprijs betaald is dat een indicatie dat het altijd A cellen zijn?
En als een andere leverancier goedkoper is dan HW, zijn dit geen A cellen?
Stel, als die andere leverancier een ander bisniz model heeft dan HW, en een apparaat met de zelfde A cellen verkoopt maar minder winst wil maken per apparaat maar meer apparaten wilt verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mongkut schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:52:
[...]

Dus als je zoals bij HW de hoofdprijs betaald is dat een indicatie dat het altijd A cellen zijn?
En als een andere leverancier goedkoper is dan HW, zijn dit geen A cellen?
Stel, als die andere leverancier een ander bisniz model heeft dan HW, en een apparaat met de zelfde A cellen verkoopt maar minder winst wil maken per apparaat maar meer apparaten wilt verkopen?
Nee als goed had kunnen lezen stond er dat dus niet. deze conclusie is helemaal van jou, als je er zo over denkt is dat voor mij prima, maar verwacht dan niet dat ik daar dan verder nog er op ga reageren. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Wat Zijn LiFePO4-Cellen Van Klasse A, Klasse B En Klasse C?

linkje

Advies voor accu toepassingen Cellen graad A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Peterhardenberg schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:43:
Wat Zijn LiFePO4-Cellen Van Klasse A, Klasse B En Klasse C?

linkje

Advies voor accu toepassingen Cellen graad A
Dat is voor mij wel zonder linkje ook wel duidelijk, een a classificatie is altijd beter dan een b of c enz.
Maar waar het hier om gaat dat je naar mijn mening nooit aan de prijs en vervolgens de ombouw er omheen kan zien of de LiFePO4 een a classificatie b of c enz. heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mongkut schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:17:
[...]

Dat is voor mij wel zonder linkje ook wel duidelijk, een a classificatie is altijd beter dan een b of c enz.
Maar waar het hier om gaat dat je naar mijn mening nooit aan de prijs en vervolgens de ombouw er omheen kan zien of de LiFePO4 een a classificatie b of c enz. heeft.
oke, dan heb ik wel de vraag hoe jij als consument dit dan wel kunt zien, omdat namelijk de gegevens die hier uitsluitsel over kunnen geven voor jou als consument zeker niet beschikbaar zijn.

1) je geloofd de verkoper op zijn mooie blauwe ogen

2) je gaat er van uit dat je altijd grade A krijgt als er grade A op staat

3) of je richt je dus wel naar de prijs omdat dit een van de weinige aspecten is die daar iets over kunnen zeggen, dit namelijk als de inkooprijs voor grade A cellen al een stuk hoger ligt dan de prijs van je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
MacD007 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:57:
[...]

oke, dan heb ik wel de vraag hoe jij als consument dit dan wel kunt zien, omdat namelijk de gegevens die hier uitsluitsel over kunnen geven voor jou als consument zeker niet beschikbaar zijn.

1) je geloofd de verkoper op zijn mooie blauwe ogen

2) je gaat er van uit dat je altijd grade A krijgt als er grade A op staat

3) of je richt je dus wel naar de prijs omdat dit een van de weinige aspecten is die daar iets over kunnen zeggen, dit namelijk als de inkooprijs voor grade A cellen al een stuk hoger ligt dan de prijs van je batterij.
Dat zeg ik de hele tijd, jij gaat er van uit als je de hoofdprijs betaald bij HW of bij een andere andere leverancier je A cellen krijgt wat je NOOIT kan zien of weten of ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het enige criterium wat je dus hebt is de reputatie van het bedrijf dat je de batterij verkoopt.

Is het een bedrijf als HW dat een naam te verliezen heeft of is het een schimmige webwinkel dat over een paar maanden weer verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
hanev001 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:17:
Het enige criterium wat je dus hebt is de reputatie van het bedrijf dat je de batterij verkoopt.

Is het een bedrijf als HW dat een naam te verliezen heeft of is het een schimmige webwinkel dat over een paar maanden weer verdwenen is.
Dat is idd zo.
Maar je moet naar mijn mening er nooit van uit gaan als een bedrijf de hoofdprijs vraagt voor een product ten opzichte van een ander bedrijf het altijd de beste kwaliteit is.
Er gaan hier in Europa en uiteraard andere delen van de wereld soms producten ruim 10x met een hogere marge de deur uit naar de consument.
Hoe dichter je bij de leverancier zit des te goedkoper, simpel toch?
Als jou familie lid in het verre oosten een LFP fabrikant is en jij koopt hem rechtstreeks daar, en hier ga ver onder de marktprijs zitten omdat je inkoop goedkoop is, wil dat niet zeggen dat je een slechte thuisaccu verkoopt.
Pagina: 1 ... 38 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.