Dat gaat ook alleen voor talenten werken en zelfs daar spelen andere dingen waarschijnlijk een veel grotere rol. Vind het echt een vreemde keuze van Feyenoord om v Persie die nou niet echt geweldige dingen heeft laten zien bij Heerenveen aan te stellen. Maar goed, misschien zien ze dat daar anders en zie ik het totaal verkeerd. Hoop dat hij wel gewoon succesvol wordt, maar ik vrees dat het gewoon middelmaat at best gaat zijn.Agent47 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:23:
Hopen dat spelers juist naar Feyenoord willen komen wegens van Persie ook. Hopen dat zijn status van zijn voetbal tijd spelers overtuigd.
Ik denk dat hangen en wurgen wel wat mee van toepassing is op Ajax, dan op Feyenoord, vooral omdat Ajax met een 0-2 uitwinst het thuis mocht afmaken en het met 10 man moest doen vanaf halverwege de eerste helft. Vooraf dacht je, die gaan eenvoudig door, thuis is vaak gemakkelijker dan uit.Mr.Jappe schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:20:
Mooi dat Ajax door is, net als Feyenoord met hangen en wurgen. Eigenlijk is alleen AZ soeverein naar de volgende ronde, tegen een op papier sterkere tegenstander dan de andere clubs in de Europa league.
Mooi sfeertje in de arena trouwens! Er wordt wel eens lacherig gedaan over de sfeer in de arena, maar dit was volgens mij een mooi feestje. Fijn dat men de waarde van het toernooi inziet en dat winnen gewoon ten koste van alles moet gaan, mooi spel komt later wel.
Bij Feyenoord ging het zeker niet gemakkelijk, maar vind de gevallen verder niet te vergelijken. Met een eerdere 1-0 thuis, weet je vooraf dat het uit erg moeilijk wordt.
Zo, op werk aangekomen en nog 12 uur te gaan voor de werkdag erop zit. Maar kort nachtje na dit bizarre spektakel van Ajax.
Lees nu dat van Persie naar feyenoord gaat, vind de timing om diverse redenen wel vreemd:
midden in een lopend seizoen
van persie presteert nou ook niet echt fantastisch bij heerenveen
gek dat heerenveen (ondanks afkoopsom) vP laat gaan
is vP wel Arne Slot materiaal, zoals Priske na analyses dat zou moeten zijn
Komt er nog een vraag bij mij op, moet je clubs en trainers niet beschermen door net zoals spelers de transferwindows voor trainers te gaan hanteren?
Lees nu dat van Persie naar feyenoord gaat, vind de timing om diverse redenen wel vreemd:
Komt er nog een vraag bij mij op, moet je clubs en trainers niet beschermen door net zoals spelers de transferwindows voor trainers te gaan hanteren?
Gelukkig spelen ze de belangrijke wedstrijden wel vaak goed, psv en feyenoord (2x) gewoon verdiend gewonnen, besiktas thuis was ook heel overtuigend.Snowdog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 05:46:
[...]
Beetje het verhaal van het hele seizoen toch?
Vaak is het wellicht niet imponerend, maar wel heel degelijk.
Wel grappig dat nu ineens de kritiek komt dat het spel niet goed is, terwijl aan het begin van het seizoen mensen ajax op plek 5 hadden verwacht
Is het echt kritiek? Wat betreft belangrijkste wedstrijden goed spelen, geen idee, heb alleen Ajax - PSV gezien, daar vond ik vooral PSV slecht, maar Ajax zette wel goed druk, duidelijk iets waar PSV niet mee om kan gaan (Juventus, gelukkig kijken jullie geen eredivisie)... Anyway, resultaat is het belangrijkste, maar zoals ook al eerder opgemerkt in dit topic was PSV-countervoetbal altijd een ergernis, maar volgens mij is dit Ajax-voetbal nog wel een stapje erger. Doet verder niks af aan de prestaties en als Ajax kampioen wordt (en daar lijkt het wel op), dan is dat gewoon een prestatie van formaat en een van de grootste de afgelopen jaren zou ik zeggen (met dank aan PSV).Exocet schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:07:
[...]
Gelukkig spelen ze de belangrijke wedstrijden wel vaak goed, psv en feyenoord (2x) gewoon verdiend gewonnen, besiktas thuis was ook heel overtuigend.
Vaak is het wellicht niet imponerend, maar wel heel degelijk.
Wel grappig dat nu ineens de kritiek komt dat het spel niet goed is, terwijl aan het begin van het seizoen mensen ajax op plek 5 hadden verwacht
Dan moet je dus ook de niet presterende trainers laten zitten, anders zijn alleen de vrije trainers beschikbaar.Megupe schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:03:
Zo, op werk aangekomen en nog 12 uur te gaan voor de werkdag erop zit. Maar kort nachtje na dit bizarre spektakel van Ajax.
Heerenveen had natuurlijk nee kunnen zeggen maar zo veel vertrouwen hebben ze dus ook niet in Van Persie, of ze kunnen het geld goed gebruiken.
Het verschil is dat ze nu eens verliezen. Geluk hebben dat t over 2 potjes ging.Snowdog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 05:46:
[...]
Beetje het verhaal van het hele seizoen toch?
In de ED mogen ze dit vaker doen van mij
Hopen mag altijd. De realist in mij denkt dat het een groot debacle gaat worden.Russel88 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 06:32:
Het wordt dus Van Persie.
Ik had op iemand gehoopt die bewezen heeft dat hij een team beter laat spelen dan z’n voorgangers of opvolgers.
Helaas is het een keuze die iets teveel gebaseerd is op emotie en de approvals van de ego’s binnen de club.
Desondanks hoop ik dat het een revelatie wordt. En dat we later zeggen dat het de beste Feyenoord trainer ooit is.
Als we toch mogen hopen. Ik hoop dat Te Kloese z’n ego opzij zet en een echte td aanstelt.
Terug bij af!
Zo veel risico... voor beide partijen.LZ86 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:27:
[...]
Hopen mag altijd. De realist in mij denkt dat het een groot debacle gaat worden.
Terug bij af!
Voor Van Persie bepalender dan voor Feyenoord, denk ik.
Afbreukrisico als hij 'faalt' kan zijn hele carrière op losse schroeven zetten.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Precies, ik vrees echt voor v Bronckhorst 2.0Ramzzz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:46:
[...]
Zo veel risico... voor beide partijen.
Maak daar maar van v Bommel, v Nistelrooij, Kuijt, v Bronckhorst 2.0... Allemaal oud-voetballers die helemaal niets toevoegen. Het is logisch om daar bang voor te zijn en v Persie heeft so far ook niks laten zien om daar niet bang voor te zijn. Hoop wel echt dat hij het goed gaat doen, verwacht het echter niet.LZ86 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:48:
[...]
Precies, ik vrees echt voor v Bronckhorst 2.0
Is er überhaupt al duidelijkheid of Hake wel wil?Agent47 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 06:58:
[...]
Met Hake er naast heb ik er wel vertrouwen in. Ben al lang blijft dat Etienne Reijnen de veld trainingen weer lijdt. Was de gouden pion bij slot
Ik vind het nl totaal niet logisch, van zelf verantwoordelijk bij een subtopper en daarna assistent (met heel veel vrijheden) bij een enorm grote club in Engeland (waardoor ie daar ook bij meerdere clubs, iig in Championship terecht zou kunnen), naar assistent bij een NL top 3.
Als hij faalt loopt Feyenoord ook een enorme berg geld mis (CL), dat doet Feyenoord enorm veel pijn. Voor van Persie komt er dan vanzelf wel weer een club in de onderste helft Eredivisie of a la Heerenveen. Kijk naar Steijn die gewoon weer naar Sparta kan.Ramzzz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:46:
[...]
Zo veel risico... voor beide partijen.
Die vergelijking gaat niet op. Steijn heeft er al een hele carrière bij dergelijke clubs op zitten. Die heeft een bewezen track record. Van Persie heeft een jaartje jeugd en een half jaar Heerenveen. Dat geeft bij eventueel falen geen enkele garantie op een vervolg aan zijn trainers carrière.toolkist schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:57:
[...]
Als hij faalt loopt Feyenoord ook een enorme berg geld mis (CL), dat doet Feyenoord enorm veel pijn. Voor van Persie komt er dan vanzelf wel weer een club in de onderste helft Eredivisie of a la Heerenveen. Kijk naar Steijn die gewoon weer naar Sparta kan.
Ik vind het dom dat hij er nu in stapt, maar hoop voor hem dat het werkt.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Hake heeft al een principe akkoord. Die staat volgende week naast RVP.toolkist schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:55:
[...]
Is er überhaupt al duidelijkheid of Hake wel wil?
Ik vind het nl totaal niet logisch, van zelf verantwoordelijk bij een subtopper en daarna assistent (met heel veel vrijheden) bij een enorm grote club in Engeland (waardoor ie daar ook bij meerdere clubs, iig in Championship terecht zou kunnen), naar assistent bij een NL top 3.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
En v Bronckhorst is de meest succesvolle Feyenoord trainer ooit.LZ86 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:48:
[...]
Precies, ik vrees echt voor v Bronckhorst 2.0
Klopt, maar van Persie is een grote naam en dat zal altijd voor interesse zorgen. Al zijn het maar de bestuurders die willen "showen" met een grote naam in de club, doet het lekker voor de sponsoren enzoMalfunctions schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:01:
[...]
Die vergelijking gaat niet op. Steijn heeft er al een hele carrière bij dergelijke clubs op zitten. Die heeft een bewezen track record. Van Persie heeft een jaartje jeugd en een half jaar Heerenveen. Dat geeft bij eventueel falen geen enkele garantie op een vervolg aan zijn trainers carrière.
Ik vind het dom dat hij er nu in stapt, maar hoop voor hem dat het werkt.
Misschien qua aantal prijzen, maar niet qua grootte van die prijzen... van Marwijk zou ik toch een treetje hoger inschalen met de UEFA cup winst, los van de trainer die in de jaren 70 de Europa Cup 1 binnen harkte voor Feyenoord.wokkelz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:15:
[...]
En v Bronckhorst is de meest succesvolle Feyenoord trainer ooit.
Dat klopt, maar op de Uefacup na ging het voor v Marwijk altijd mis in de tweede seizoens helft. Een kampioenschap of beker heeft hi nooit gewonnen. Of wonnen we in zijn tweede termijn wel de beker?toolkist schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:25:
[...]
Misschien qua aantal prijzen, maar niet qua grootte van die prijzen... van Marwijk zou ik toch een treetje hoger inschalen met de UEFA cup winst, los van de trainer die in de jaren 70 de Europa Cup 1 binnen harkte voor Feyenoord.
Ik ben niet blij met de komst van v Persie, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel. Zijn speelstijl past wel bij ons, zijn ervaring niet.
Ik weet niet of ik Van Nistelrooij in dat lijstje zou plaatsen. Die had het bij PSV op zich redelijk voor elkaar, maar verloor halverwege het seizoen bijna alle slagkracht in de aanval met Madueke en Gakpo. Waar daar verder achter de schermen is gebeurd weet ik niet, maar ik schrijf hem nog niet af.Snowdog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:52:
[...]
Maak daar maar van v Bommel, v Nistelrooij, Kuijt, v Bronckhorst 2.0... Allemaal oud-voetballers die helemaal niets toevoegen. Het is logisch om daar bang voor te zijn en v Persie heeft so far ook niks laten zien om daar niet bang voor te zijn. Hoop wel echt dat hij het goed gaat doen, verwacht het echter niet.
van Nistelrooij moet je absoluut in dat rijtje plaatsen, totaal 0 vooruitgang in het hele seizoen, spel leek nergens op, geen idee wat zijn spelopvatting nou was. Ik schrijf hem wel af, hij deed het met een beter dan goed team ok, dat is geen prestatie, dat hadden jij en ik ook nog wel kunnen doen. Dat wordt gewoon geen grote. (en was ook een groot fan van de speler)Bao_mi1 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:29:
[...]
Ik weet niet of ik Van Nistelrooij in dat lijstje zou plaatsen. Die had het bij PSV op zich redelijk voor elkaar, maar verloor halverwege het seizoen bijna alle slagkracht in de aanval met Madueke en Gakpo. Waar daar verder achter de schermen is gebeurd weet ik niet, maar ik schrijf hem nog niet af.
In een constructie zoals destijds met Rijkaard en Ten Cate, kan dat.toolkist schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:23:
[...]
Klopt, maar van Persie is een grote naam en dat zal altijd voor interesse zorgen. Al zijn het maar de bestuurders die willen "showen" met een grote naam in de club, doet het lekker voor de sponsoren enzo
Rijkaard was kansloos gedegradeerd met Sparta. Daarna bereikte hij wel veel met Barcelona - samen met Ten Cate.
Het zal erop neerkomen dat Van Persie over zijn eigen schaduw heen moet kunnen stappen en de vakman zijn werk moet laten doen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik snap tot een bepaalde hoogte wel maar vooral niet waarom van Persie - en destijds van Nistelrooy - zich laten overtuigen om hun rustige ontwikkelpad om te gooien naar een uiterst turbulente en risicovolle optie bij de topclub waar ze naam hebben gemaakt.Snowdog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:31:
[...]
van Nistelrooij moet je absoluut in dat rijtje plaatsen, totaal 0 vooruitgang in het hele seizoen, spel leek nergens op, geen idee wat zijn spelopvatting nou was. Ik schrijf hem wel af, hij deed het met een beter dan goed team ok, dat is geen prestatie, dat hadden jij en ik ook nog wel kunnen doen. Dat wordt gewoon geen grote. (en was ook een groot fan van de speler)
Er is een kans dat de club Feyenoord trainen nooit meer een optie zal zijn omdat het moment ook in de toekomst niet juist is maar wil je daarvoor een deuk oplopen in je cariere?
Ik zou 1 kampioenschap, 2 bekers en 2 JC-schalen echt altijd zonder enige twijfel inruilen voor een UEFA cup winst. Dus daarom vind ik van Marwijk succesvoller dan Gio, maar da's puur mijn mening duswokkelz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:28:
[...]
Dat klopt, maar op de Uefacup na ging het voor v Marwijk altijd mis in de tweede seizoens helft. Een kampioenschap of beker heeft hi nooit gewonnen. Of wonnen we in zijn tweede termijn wel de beker?
Ik ben niet blij met de komst van v Persie, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel. Zijn speelstijl past wel bij ons, zijn ervaring niet.
Hier ben ik het wel mee eens.Napo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:28:
[...]
Ik snap tot een bepaalde hoogte wel maar vooral niet waarom van Persie - en destijds van Nistelrooy - zich laten overtuigen om hun rustige ontwikkelpad om te gooien naar een uiterst turbulente en risicovolle optie bij de topclub waar ze naam hebben gemaakt.
Er is een kans dat de club Feyenoord trainen nooit meer een optie zal zijn omdat het moment ook in de toekomst niet juist is maar wil je daarvoor een deuk oplopen in je cariere?
@Snowdog was er kritiek op Van Nistelrooij? Ja. Natuurlijk. Maar dat mag ook, het was zijn eerste kaar als hoofdcoach. Tuurlijk moet hij dingen leren, maar dat ene seizoen zegt weinig over zijn potentie als hoofdcoach. Want we hebben geen langer ontwikkeltraject kunnen zien.
De vraag is inderdaad meer, waarom kiezen al deze oude grote namen ervoor om zo vroeg bij een topclub te gaan trainen. Er is toch helemaal niks mis met het rustig opbouwen van je carrière en ervaring opdoen in het rechterrijtje of de KKD?
Lijkt me een combinatie van clubliefde en groot vertrouwen in eigen kunnen.Napo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:28:
[...]
Ik snap tot een bepaalde hoogte wel maar vooral niet waarom van Persie - en destijds van Nistelrooy - zich laten overtuigen om hun rustige ontwikkelpad om te gooien naar een uiterst turbulente en risicovolle optie bij de topclub waar ze naam hebben gemaakt.
Als Ajax en Az de volgende ronde overleven dan spelen ze tegen elkaar in de kwartfinale. Dus dan is AZ sowieso door naar de halve finale
Te Kloese durft waarschijnlijk niet tegen Troost en co in te gaan nu en kiest daarom voor iemand waar ze nooit tegen kunnen zijn. En ik breng nogmaals in herinnering dat Arnesen met de keuze voor Slot juist wel tegen de klassieke krachten inging. En dat was absoluut nodig.Gonadan schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:15:
Vanuit Te Kloese voelt dit een beetje als kiezen voor iemand die goed ligt bij de achterban in plaats van primair zoeken naar iemand met bewezen staat van dienst.
Het is een beetje hetzelfde als bij Ajax. Daar zie je wanneer het even niet loopt ook de om "Ajax-DNA" roepende fossielen weer tevoorschijn komen uit alle hoeken en gaten. En dan heb je types als Arnesen nodig om daar schijt aan te hebben.
Dat laatste lijkt van Persie wel te hebben.toolkist schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:33:
[...]
Lijkt me een combinatie van clubliefde en groot vertrouwen in eigen kunnen.
Statistisch gezien is de kans groter dat hij faalt dan dat hij slaagt. De meeste topcoaches waren geen absolute topvoetballer. Een Guardiola is echt een uitzondering. Hopen dat van Persie ook zo'n uitzondering wordt.Snowdog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:52:
[...]
Maak daar maar van v Bommel, v Nistelrooij, Kuijt, v Bronckhorst 2.0... Allemaal oud-voetballers die helemaal niets toevoegen. Het is logisch om daar bang voor te zijn en v Persie heeft so far ook niks laten zien om daar niet bang voor te zijn. Hoop wel echt dat hij het goed gaat doen, verwacht het echter niet.
Dit verzin je toch niet, vandaag is Klaassen jarig
Onze keeper met 100 doelpunten voor Ajax
Hij wilde op tijd naar huis zodat ie fit is voor vandaagTrishul schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:12:
Dit verzin je toch niet, vandaag is Klaassen jarig![]()
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ehm ik hoeft toch niet een sarcastische grap uit te leggen toch? Dat overbeladen schema komt juist doordat een Champions League (met een hymne met de Engelse, Duitse en Franse vertaling van kampioen) is uitgebreid met allerlei clubs die geen kampioen zijn geworden.HollowGamer schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:35:
[...]
En je merkt ook dat bij veel (top) clubs gewoon de emmer overloopt. Krijg je straks selecties met 30+ volwaardige basisspelers?
Ik snap niet zo goed dat er niet aan de bel wordt getrokken. We zijn natuurlijk blij met meer voetbal, maar je kan ook andere leagues meer promoten.
In 95-96 bijvoorbeeld deden er 16 teams mee in het hoofdtoernooi, slechts 1 per land (en is Ajax door een gedrogeerd Juventus verslagen in de finale). 61 wedstrijden in dit toernooi.
Dit seizoen 160 wedstrijden en 36 teams.
[ Voor 4% gewijzigd door PolarBear op 21-02-2025 11:19 ]
En misschien krijgt hij vandaag wel een contractverlenging.Trishul schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:12:
Is nog vrij stil daarover.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mooie dag om jarig te zijnTrishul schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:12:
Lekker man.Trishul schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:12:
Was pas om 02.00 uur thuis, word echt te oud voor deze ongein.
PSV - ARSENAL
FEYENOORD - INTER
FEYENOORD - INTER
[ Voor 120% gewijzigd door Harribo op 21-02-2025 12:21 ]
Jammer, had Fey Arsenal willen zien spelen, als je dan toch een kansloze match speelt, dan geen Inter, jah.
Feyenoord naar Milaan wederom. Pff die spelen met opkomende backs. Ging tegen Leverkusen en Lille totaal fout bij ons..
[ Voor 62% gewijzigd door Agent47 op 21-02-2025 12:30 ]
en mochten ze die winnen, dan Bayern- of een ander die ik vergeten ben, haha.Agent47 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:30:
Feyenoord naar Milaan wederom. Pff die spelen met opkomende backs. Ging tegen Leverkusen en Lille totaal fout bij ons..
Leuke loting. Madrileense derby, Liverpool-PSG, Duits onderonsje.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Eitje.Sjah schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:33:
[...]
en mochten ze die winnen, dan Bayern- of een ander die ik vergeten ben, haha.
Dat is wel een keer fijn. Laat ze elkaar daar maar afslachten.gambieter schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:34:
Leuke loting. Madrileense derby, Liverpool-PSG, Duits onderonsje.
Omdat ie is gered door Dickie Advocaat. En vervolgens met Dickie's speelstijl een goed elftal had.wokkelz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:15:
[...]
En v Bronckhorst is de meest succesvolle Feyenoord trainer ooit.
Toen daar wat spelers van mistte en hij creatief moest zijn viel ie meteen weer door de mand.
Waarom kijk je uberhaupt naar die shitfluencers ?Sjah schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:25:
Zat net paar zenders op YT te kijken ,met de loting, maar dan met een "influencer" erbij die zegt van oww of aahh? Wat is dat voor onzin, wat interesseert mij die gast..?
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Arsenal was mooier geweest, maar of de kans van doorkomen daarmee groter was geweest?LZ86 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:46:
[...]
Gatverdamme, wéér die Italianen.....
Naja, dat is wel klaar.
Duitsland en Spanje zijn best wel genaaid.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Denk dat Feyenoord meer kans heeft tegen een Inter, dan tegen Arsenal. In dat opzicht is het dan wellicht weer gunstig.
Daarom. Priske heeft gesteund tegen Europese toppers. Boschaart ook.DutchOwnage schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:48:
Denk dat Feyenoord meer kans heeft tegen een Inter, dan tegen Arsenal. In dat opzicht is het dan wellicht weer gunstig.
Van Persie kan echt niet achterblijven.
Hetzelfde gevoel als bij City-Real. Mooi dat er eentje uitgaat, jammer dat er een doorgaat. Helaas kunnen ze niet beiden uitgeschakeld wordenRamzzz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:37:
Dat is wel een keer fijn. Laat ze elkaar daar maar afslachten.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ajax loot Eintracht Frankfurt
Ajax en Eintracht Frankfurt speelde nog nooit officieel tegen elkaar, alleen 1 oefenwedstrijd in het verleden met goals van Kudus en Promes aan Ajax zijde.
29-08-2020 Ajax-Eintracht Frankfurt (Dui) 2-1 (1-0)
Ajax en Eintracht Frankfurt speelde nog nooit officieel tegen elkaar, alleen 1 oefenwedstrijd in het verleden met goals van Kudus en Promes aan Ajax zijde.
29-08-2020 Ajax-Eintracht Frankfurt (Dui) 2-1 (1-0)
[ Voor 98% gewijzigd door Gynnad op 21-02-2025 13:21 ]
AZ loot Tottenham Hotspur
24 oktober ook al gespeeld in speelronde 3 in Londen werd het destijds 1-0 voor Tottenham
24 oktober ook al gespeeld in speelronde 3 in Londen werd het destijds 1-0 voor Tottenham
[ Voor 65% gewijzigd door Gynnad op 21-02-2025 13:19 ]
Mooi! "Hey Pipi Langkaus" op de tribunesGynnad schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:17:
Ajax loot Eintracht Frankfurt
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 21-02-2025 15:10 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Frankfurt mooie maar zware loting.
Tottenham schat ik iets hoger in dan man u, dus beetje vakken voor az.
Denk dat je als AZ zijnde liever Man U had geloot, want die zijn totaal niet in vorm en veel blessures terwijl Tottenham uit hun blessure golf aan het komen is.Gynnad schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:18:
AZ loot Tottenham Hotspur
Allemaal de minst leuke/gunstige loting?
PSV weer tegen Arsenal, AZ tegen Spurs in plaats van United, Ajax tegen de nummer 3 van Duitsland in plaats van Lyon op 6 in Frankrijk...
Kans aanwezig dat geen enkele club het red.
PSV weer tegen Arsenal, AZ tegen Spurs in plaats van United, Ajax tegen de nummer 3 van Duitsland in plaats van Lyon op 6 in Frankrijk...
Met de budgetten die Guardiola mag besteden zijn jij en ik ook spontaan top coaches.. Welke club zullen we eens gaan doen? Mag je kiezen of je TD of trainer wil zijnD-e-n schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:05:
[...]
Statistisch gezien is de kans groter dat hij faalt dan dat hij slaagt. De meeste topcoaches waren geen absolute topvoetballer. Een Guardiola is echt een uitzondering. Hopen dat van Persie ook zo'n uitzondering wordt.

Inderdaad, het zijn allemaal lastige tegenstanders geworden. Arsenal en Inter zijn beide natuurlijk lastig, maar Arsenal is denk ik veel stabieler dan PSV. Verwacht een makkelijke overwinning voor Arsenal. Feyenoord tegen Inter wordt ook zeker niet makkelijk. Inter en Napoli zijn de enige goed voetballende teams in Italië, dus dat wordt ook lastig.
Maar hopelijk kunnen ze stunten!
De Europa League wordt ook een lastige voor Ajax en AZ. Beide de verkeerde tegenstander geloot.
Maar hopelijk kunnen ze stunten!
De Europa League wordt ook een lastige voor Ajax en AZ. Beide de verkeerde tegenstander geloot.
Tottenham kan 2 kanten op. De ene keer spelen ze een top club van de mat, de andere keer verliezen de kansloos van onderkant rechterrij. Tegen de Spurs krijg je iig meer ruimte, want verdedigen daar doet Postecoglu niet aan.Megupe schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:19:
Frankfurt doet het fantastisch in de competitie met een 3e plek en gisteren zagen we Ajax ver door de ondergrens zakken in de eerste helft, maar als je de uitslagen ziet van Frankfurt in de Europa League is het ook niet per se heel indrukwekkenddutchgio schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:23:
Allemaal de minst leuke/gunstige loting?
Frankfurt - Viktoria Pilsen 3-3
Besiktas - Frankfurt 1-3
Frankfurt - Rigas FS 1-0 (die weten er wel van te winnen
Frankfurt - Slavia Praag 1-0
Midtjylland - Frankfurt 1-2
Lyon - Frankfurt 3-2
Frankfurt - Ferencvaros 2-0
Roma - Frankfurt 2-0
Ik zou zeggen een groot ego in combinatie met veel zelfoverschatting.toolkist schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:33:
[...]
Lijkt me een combinatie van clubliefde en groot vertrouwen in eigen kunnen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
ja met dat soort geld had Bertje Jacobs Vitesse ook naar de CL 1992 geleid.toolkist schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:27:
[...]
Met de budgetten die Guardiola mag besteden zijn jij en ik ook spontaan top coaches.. Welke club zullen we eens gaan doen? Mag je kiezen of je TD of trainer wil zijn
Dat komt mooi uit, want aanvallen daar doet Farioli niet aantoolkist schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:28:
[...]
Tottenham kan 2 kanten op. De ene keer spelen ze een top club van de mat, de andere keer verliezen de kansloos van onderkant rechterrij. Tegen de Spurs krijg je iig meer ruimte, want verdedigen daar doet Postecoglu niet aan.
Dus dat ze elkaar ontlopen is goed voor de kijkers.
Zonder gekheid denk ik dat het voor alle 4 de Nl wel klaar is na deze ronde. Helaas waren de lotingsgoden ons niet welgezind.
Hopen dat de laatste Portugese ploeg er ook uitvliegt, dan hebben we weer een jaar een extra ticket
[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 21-02-2025 14:02 ]
deze bewaren we evenLZ86 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:01:
[...]
Dat komt mooi uit, want aanvallen daar doet Farioli niet aan
Zonder gekheid denk ik dat het voor alle 4 de Nl wel klaar is na deze ronde. Helaas waren de lotingsgoden ons niet welgezind.
Hopen dat de laatste Portugese ploeg er ook uitvliegt, dan hebben we weer een jaar een extra ticket
Ik neem aan dat ze in Frankfurt wel een veld hebben liggen, dan is 1-0 ook niet spectaculair.Gynnad schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:29:
[...]
Frankfurt doet het fantastisch in de competitie met een 3e plek en gisteren zagen we Ajax ver door de ondergrens zakken in de eerste helft, maar als je de uitslagen ziet van Frankfurt in de Europa League is het ook niet per se heel indrukwekkend
[i]
Frankfurt - Rigas FS 1-0 (die weten er wel van te winnen)
Ik geloof dat we meer voorbeelden (PSG en ook Man City) hebben dat geld zeker geen CL succes oplevert dan omgekeerd.Sjah schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:54:
[...]
ja met dat soort geld had Bertje Jacobs Vitesse ook naar de CL 1992 geleid.
Zeg nooit nooit. Het is natuurlijk wel jammer dat PSV en Feyenoord allebei eerst thuis moeten. Maar tegelijkertijd is het ook zo dat Feyenoord juist in de uitwedstrijden verrassend uit de hoek kan komen.LZ86 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:01:
[...]
Dat komt mooi uit, want aanvallen daar doet Farioli niet aan
Voor beide ploegen is het echt een enorme winst dat ze zo ver zijn gekomen. En er zijn ook wedstrijden geweest waarbij we ook echt indruk hebben weten te maken.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Stengs heeft tijdens het wijzen dinsdag WEER een blessure opgelopen
Tsjonge jonge jonge

Tsjonge jonge jonge
Feyenoord moet het tegen Almere City doen zonder Chris-Kévin Nadje, Bart Nieuwkoop, Hwang In-beom, Gernot Trauner, Jordan Lotomba, Quinten Timber, Justin Bijlow, Ramiz Zerrouki, Facundo González, Calvin Stengs en Ayase Ueda. Zaterdagavond keren Quilindschy Hartman, Stephano Carrillo en Qussama Targhalline weer terug in de wedstrijdselectie van de RotterdammerAgent47 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:41:
Stengs heeft tijdens het wijzen dinsdag WEER een blessure opgelopen![]()
Tsjonge jonge jonge
11 geblesseerden over nog maar
Moet je mij eens uitleggen: aanvaller gaat op de doelman af dribbel deze in de 5 m maar doelman duik de aanvaller alsnog onderuit ,dus geen goal maar vrije trap voor de doelman .Typhone schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 05:57:
[...]
In de 5m meter mag een doelman op alles duiken, wel of geen aanvaller die wel of niet eerder bij de bal is. De keepershandeling mag daar uitgevoerd worden. Dus ja vrije trap voor de doelman.
Wat is voetbal toch een raar spelletje geworden
Bedankt voor de heads-up, dan verander ik de 6-0 nog even naar 5-0LZ86 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:44:
[...]
Feyenoord moet het tegen Almere City doen zonder Chris-Kévin Nadje, Bart Nieuwkoop, Hwang In-beom, Gernot Trauner, Jordan Lotomba, Quinten Timber, Justin Bijlow, Ramiz Zerrouki, Facundo González, Calvin Stengs en Ayase Ueda.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Er zijn kansen voor Ajax. Als ze tenminste niet zo suf spelen als gisteren.Megupe schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:19:
Marmoush, topscorer van Frankfurt is tijdens de winterstop vertrokken naar City.
Dat is gewoon absurd veel. Wat eten en drinken die jongens.LZ86 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:44:
[...]
Feyenoord moet het tegen Almere City doen zonder Chris-Kévin Nadje, Bart Nieuwkoop, Hwang In-beom, Gernot Trauner, Jordan Lotomba, Quinten Timber, Justin Bijlow, Ramiz Zerrouki, Facundo González, Calvin Stengs en Ayase Ueda. Zaterdagavond keren Quilindschy Hartman, Stephano Carrillo en Qussama Targhalline weer terug in de wedstrijdselectie van de Rotterdammer
Ongeveer 8 basisspelers geblesseerd .
Als ze slecht presteren kan je toch de nauwelijks de trainer de schuld geven
Ik geef toe, ik twijfel toch ook of het een penalty is. In onderstaande video, rond seconde 18, lijkt het toch een ongelukkige botsing. Ik geef toe, Pasveer is te laat. Maar alsnog een ongelukkige botsing terwijl de bal al weg is.klada schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:01:
[...]
Moet je mij eens uitleggen: aanvaller gaat op de doelman af dribbel deze in de 5 m maar doelman duik de aanvaller alsnog onderuit ,dus geen goal maar vrije trap voor de doelman .
Wat is voetbal toch een raar spelletje geworden
In het voordeel van Pasveer spreekt natuurlijk dat het zijn doelgebied is.
https://x.com/i/status/1892707345714602044
Hoe embed ik deze video?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik vind het ook geen penalty, speler heeft al lang en breed gekopt en gaat nog voorwaarts, idem voor Pasveer die nog voorwaarts gaat en hem raakt, een botsing zeker, gevolg veel bloed, maar dat wilt niet zeggen dat het per definitie een penalty had moeten zijn.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Weten we zeker dat Van Persie als coach gehaald wordt en niet gewoon voor op het middenveld?LZ86 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:44:
[...]
Feyenoord moet het tegen Almere City doen zonder Chris-Kévin Nadje, Bart Nieuwkoop, Hwang In-beom, Gernot Trauner, Jordan Lotomba, Quinten Timber, Justin Bijlow, Ramiz Zerrouki, Facundo González, Calvin Stengs en Ayase Ueda. Zaterdagavond keren Quilindschy Hartman, Stephano Carrillo en Qussama Targhalline weer terug in de wedstrijdselectie van de Rotterdammer
Ben je alleen een top coach als je de CL wint dan?PolarBear schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:11:
[...]
Ik geloof dat we meer voorbeelden (PSG en ook Man City) hebben dat geld zeker geen CL succes oplevert dan omgekeerd.
Daarbij zegt het dus genoeg over hoe goed Guardiola eigenlijk is. Hij heeft nogal eens een keer gedacht dat ie met een of andere tactische 'vondst' in de eindfase van de CL dacht te kunnen winnen, wat dan keihard tegen hem werkte.
Hij is natuurlijk echt geen koekenbakker, maar de status die hij lijkt te hebben vind ik zwaar overdreven.
Ze hebben toch juist een spits nodig?Pompi schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:01:
[...]
Weten we zeker dat Van Persie als coach gehaald wordt en niet gewoon voor op het middenveld?Grapje natuurlijk, al zie je soms wel van die speler/coach aanstellingen.
Het is letterlijk elke week punten sprokkelen nu. We moeten nog thuis tegen PSV en uit naar AZ en Twente.LZ86 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:44:
[...]
En dan nog de Champions league. Man man man
Het is dat het allemaal goed is gekomen door de vechtlust van zn teamgenoten, anders had ie alle toiletten in de JC ArenA mogen schoon gaan maken met die handschoenen.Harribo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:01:
Klaassen kreeg keepershandschoenen op zijn verjaardag
[Afbeelding]
Wat een week voor hem, laatst al 100 doelpunten gemaakt en zijn auto vol met 100 ballen en nu dit
Kan je zondag ook nog punten kosten dat grapje.Qu3st schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:06:
[...]
Het is dat het allemaal goed is gekomen door de vechtlust van zn teamgenoten, anders had ie alle toiletten in de JC ArenA mogen schoon gaan maken met die handschoenen.
Jij denkt dat hij dan in de goal gaat staan?Vos schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:21:
[...]
Kan je zondag ook nog punten kosten dat grapje.
Je kan zeggen dat de rest van zijn team 100 minuten lang extra moest geven omdat ze met een man minder waren. Dus als je dit weekend het verliest op energie is het deels zijn schuld.Snowdog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:36:
[...]
Jij denkt dat hij dan in de goal gaat staan?
Thanks, dat had ik niet meegekregen (is hier een /s nodig?). Het is jammer dat dit soort dingen en de miljoenenbedragen zo'n grote rol spelen hier op het forum. Het is niet alsof Europees voetbal zo'n enorme invloed heeft op uitslagen voor Ajax, bij een PSV of Feyenoord meer, maar ik denk dat het niet zo zeer is dat ze zo moe zijn, meer een motivatie-probleempje. Maar goed, hopen maar dat het punten gaat kosten dan.ElPaco schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:41:
[...]
Je kan zeggen dat de rest van zijn team 100 minuten lang extra moest geven omdat ze met een man minder waren. Dus als je dit weekend het verliest op energie is het deels zijn schuld.
Vond deze handsball eerlijk gezegd mooier dan wat Suarez flikte op het wk'10.Harribo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:01:
Klaassen kreeg keepershandschoenen op zijn verjaardag
[Afbeelding]
Wat een week voor hem, laatst al 100 doelpunten gemaakt en zijn auto vol met 100 ballen en nu dit
Die van Suarez was beslissender though. De keeper hield de pingel van wat anders 100% een goal en uitschakeling was.Sjah schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:28:
[...]
Vond deze handsball eerlijk gezegd mooier dan wat Suarez flikte op het wk'10.
Bij Klaassen was t meer irritant en genaaid dat je daarna nog een groot deel van de pot zonder 11e speler zat
Oneens, geen enkele garantie dat Ajax met 11 man niet alsnog een verlenging had moeten spelen.ElPaco schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:41:
[...]
Je kan zeggen dat de rest van zijn team 100 minuten lang extra moest geven omdat ze met een man minder waren. Dus als je dit weekend het verliest op energie is het deels zijn schuld.
Ik snap wat je zegt maar het kost toch meer kracht om met 10 man steeds alles dicht te lopen dan met 11. Heeft iemand al een reactie van Klaassen zelf gehoord, wat er in zijn hoofd omging ofzo. Want gezien het moment (zo vroeg in de wedstrijd) was het een behoorlijk vreemde actie.toolkist schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:44:
[...]
Oneens, geen enkele garantie dat Ajax met 11 man niet alsnog een verlenging had moeten spelen.
Het moment van de wedstrijd speelt echt 0,0 een rol denk ik, daar denk je op zo'n moment echt niet bij na. Dat je uberhaupt zo'n actie maakt echter... Dat zou toch wel afgeleerd moeten zijn bij de F-jes, geen idee waarom je zoiets zou doen op zo'n niveau. Echt niet verdedigbaar imo.jbdeiman schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:31:
[...]
Ik snap wat je zegt maar het kost toch meer kracht om met 10 man steeds alles dicht te lopen dan met 11. Heeft iemand al een reactie van Klaassen zelf gehoord, wat er in zijn hoofd omging ofzo. Want gezien het moment (zo vroeg in de wedstrijd) was het een behoorlijk vreemde actie.
Genoeg spelers die gewoon zondag kunnen spelen. Pasveer, Sutalo, Henderson, Taylor, Klaassen, Edvardsen zouden sowieso beschikbaar moeten zijn. Rugani, Rosa, Gaaie lijkt mij ook. Traore, Godts en hopelijk Brobbey ook zouden minuten moeten kunnen maken. Er zijn maar weinig spelers die de 120 minuten hebben gemaakt. Het valt wel mee.ElPaco schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:41:
[...]
En vergeet ook niet het psychologische effect ook niet, dit soort wedstrijden maar een team.
/Edit
Ik lees dat Baas en Brobbey er weer bij zijn. Dus een prima selectie om GAE te verslaan in de eigen Arena.
[ Voor 7% gewijzigd door PolarBear op 21-02-2025 19:49 ]
Sowieso moeten alle spelers die niet geblesseerd geraakt zijn prima weer 90 minuten kunnen maken op zondag. AZ (??) mocht onlangs voor de beker toch extra tijd spelen op donderdag ofzo? Die stonden er het weekend erna ook gewoon weer.PolarBear schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:47:
[...]
Genoeg spelers die gewoon zondag kunnen spelen. Pasveer, Sutalo, Henderson, Taylor, Klaassen, Edvardsen zouden sowieso beschikbaar moeten zijn. Rugani, Rosa, Gaaie lijkt mij ook. Traore, Godts en hopelijk Brobbey ook zouden minuten moeten kunnen maken. Er zijn maar weinig spelers die de 120 minuten hebben gemaakt. Het valt wel mee.
En vergeet ook niet het psychologische effect ook niet, dit soort wedstrijden maar een team.
/Edit
Ik lees dat Baas en Brobbey er weer bij zijn. Dus een prima selectie om GAE te verslaan in de eigen Arena.
Ja ok je speelt nu extra tijd en met 10 man, maar dan nog.
Zie het nu voor het eerst (gisteren al in dromenland toe het gebeurde), 100% penalty voor mij. Geen bal, wel man, hoe duidelijk wil je het krijgen. Eerder dit seizoen Onana eenzelfde soort actie zien doen, die kreeg ook gewoon een penalty tegen.evleerdam schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:34:
[...]
Ik geef toe, ik twijfel toch ook of het een penalty is. In onderstaande video, rond seconde 18, lijkt het toch een ongelukkige botsing. Ik geef toe, Pasveer is te laat. Maar alsnog een ongelukkige botsing terwijl de bal al weg is.
In het voordeel van Pasveer spreekt natuurlijk dat het zijn doelgebied is.
https://x.com/i/status/1892707345714602044
Hoe embed ik deze video?
Die aanvaller komt ook wel erg hoog met zijn armen en handen zeg, wilde hij een hand van God doen ofzotoolkist schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:29:
[...]
Zie het nu voor het eerst (gisteren al in dromenland toe het gebeurde), 100% penalty voor mij. Geen bal, wel man, hoe duidelijk wil je het krijgen. Eerder dit seizoen Onana eenzelfde soort actie zien doen, die kreeg ook gewoon een penalty tegen.
Ik dacht zelf penalty, maar hier waren gisteren een hoop mensen die de 5m zone regel voor de keeper aanhaalde. Weet niet wat ik nu moet geloven.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken