[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 207 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.420 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 13:24
Trishul schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:12:
Inter zou prima zijn inderdaad, je maakt toch wel kans tegen een Italiaanse club. Die serie A is niet meer zo sterk als pakweg 5 jaar geleden. Enige is dan wel dat de NL clubs niet teveel blessures moeten hebben. Misschien dat PSV tegen die tijd weer kan spelen met het middenveld op volle sterkte.
Tegen Arsenal lijkt me iets lastiger, maar PSV heeft ook daar een kans. Hun complete voorhoede is geblesseerd en zolang Saka niet meedoet kan PSV ze zomaar uitschakelen. Aan Bosz om d.m.v. beetje rouleren het team fit te houden.
Ik heb juist het gevoel dat de Serie A sterker is dan 5 jaar geleden. 20 jaar geleden was de Serie A natuurlijk nog een stuk sterker. Voornamelijk AC Milan destijds die een paar keer de CL finale haalde of won. Maar vijf jaar geleden voelde het alsof ze nog in een overgangsperiode zaten. Nu wordt er echt wel leuk voetbal gespeeld in de Serie A en ook Europees deden de clubs het niet onverdienstelijk. Het gaat nu opeens hard met AC, Juventus en Atalanta die eruit vliegen. Inter haalde twee jaar geleden zelfs nog de finale in de CL met heel net voetbal. Ik zou het zo niet durven zeggen wie ik liever zou loten.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dat was het hier ook de laatste tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:02:
[...]

Een ferme handdruk! Op te halen in Eindhoven. En als je van ver moet komen kan er denk ik zelfs een kop koffie van af!
Ik had op z'n minst een worstenbroodje verwacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:15:
Hoe uniek zou dat zien? Denk nooit vertoond?
Vijf clubs bij de laatst zestien?

Andere tijden - 1974/75

Feyenoord - laatste 16 EC1
PSV - halve finale EC2
Ajax - laatste 16 EC3
FC Amsterdam - kwartfinale EC3
Twente - finale EC3

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:20:
[...]

Niet alleen dat maar rouleren met huidige stand in eredivisie zal ook niet zo eenvoudig zijn en dat voor een minieme kans dat je in de CL door kan gaan... Denk dat je nu gewoon alles op competitie moet gooien, een eventuele meevaller in CL zou geweldig zijn maar die kans is Klein en ronde daarna speel je sowieso vs real, dus dat is wel einde verhaal.. Dit is gewoon de max zou ik zeggen. Alles op competitie nu.
De mogelijkheid tot rouleren moet je creeeren op het veld. Kijkende naar de vorm van PSV in de Eredivisie heeft PSV die luxe momenteel niet om vooraf spelers te laten rusten voor een aankomende wedstrijd in de CL ( of beker, of welke prioriteit dan ook ). De manier om spelers rust te gunnen is eerder dan het realiseren van een afdoende voorsprong in de eerste helft waardoor je sleutelspelers juist de rust kan gunnen door ze eraf te halen in de rust. Dat zie ik echter niet 1-2-3 gebeuren mede door die huidige vorm.

Maar ook daar, vaak genoeg voor een topwedstrijd in de Eredivisie gehoort dat club X een voordeel heeft omdat ze geen midweekse Europese wedstrijd hadden terwijl je dan in de wedstrijd een ander beeld ziet, de club die Europees speelde gooide meer energie in de wedstrijd. Vorm en gevoel (b)lijken toch wel kernpunten, zit de club in een happy flow dan is een extra wedstrijd minder problematisch dan dat je in de hoek zit waar de klappen vallen.
Gonadan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Omdat de clubbril feitelijk gezien gewoon een plek heeft in de lijst van zaken die het zicht kan vertroebelen, waarom zou ik dat níet mogen opnoemen? Is het een verboden woord?

Dwangmatig past onderhand wel redelijk op de wijze waarop je de discussie aan wilt om het toch te doen lijken alsof er een heel goed verdedigbare tegenovergestelde zienswijze zou moeten kunnen zijn. En dat allemaal op basis van één slowchat zinnetje tijdens een wedstrijd.
Dwangmatig nog wel? Je kleurt het nogal op een frappante manier. maar goed, dat je je niet kan vinden in de argumenten die ik breng dat kan, mag, en staat je compleet vrij. Dat er discussie over kan zijn lijkt mij inmiddels vrij evident en dat niet op basis van hetgeen ik aanhaal maar ook vanuit het perspectief van de VAR in beide situaties. Dat je dat als niet verdedigbaar stelt en daarmee dus blijkbaar ook als foutief blijft een keuze.

Dat je dan vervolgens de slowchat zin aanhaalt om dat te staven maakt, als je zaken zwart wit stelt, dan kan dat prima aangehaald worden dunkt mij, het is vooral de onderkenning van de bandbreedte die er blijkbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Pompi schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:49:
Heeft Arsenal nog spitsen? Ik dacht dat die allemaal tot einde van seizoen geblesseerd waren. Dus je zou op zich kans kunnen maken.
Merino :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:07
JanW schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:47:
[...]

Ik heb juist het gevoel dat de Serie A sterker is dan 5 jaar geleden. 20 jaar geleden was de Serie A natuurlijk nog een stuk sterker. Voornamelijk AC Milan destijds die een paar keer de CL finale haalde of won. Maar vijf jaar geleden voelde het alsof ze nog in een overgangsperiode zaten. Nu wordt er echt wel leuk voetbal gespeeld in de Serie A en ook Europees deden de clubs het niet onverdienstelijk. Het gaat nu opeens hard met AC, Juventus en Atalanta die eruit vliegen. Inter haalde twee jaar geleden zelfs nog de finale in de CL met heel net voetbal. Ik zou het zo niet durven zeggen wie ik liever zou loten.
Nou, sterker dan 5 jaar geleden? Toen speelden er nog echte wereldtoppers in de serie A. Correct me if I am wrong, maar bij Juventus speelde toen spelers zoals Ronaldo, Chiellini, Bonucci, Chiesa, Sczesny enz.
De tijden lijken voorbij dat de beste spelers in de serie A spelen. Ik zou zeggen, sinds een jaar of 3. PL en La Liga slokken de beste spelers op. De grote Italiaanse clubs lijken last te hebben van volgevreten vedettes (ze worden dik betaald) en geen goede trainers. Alleen Conte bij Napoli geloof ik, die staan dan ook 1e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 02:07
Los van bovenstaande, vind ik het wel grappig dat de eigenaar van Juventus een belang van 15% heeft in Philips. Juventus uitgeschakeld door PSV :*)

[ Voor 72% gewijzigd door Trishul op 20-02-2025 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:01
Het was gisteren zo spannend dat ook Tweakers stuk ging.

Van harte PSV-ers. Op een welverdiende overwinning. Zo blijkt wederom. NL loopt echt niet zover achter op de Serie A, als de nr 2 ook van een NL club verliest.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Napo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:59:
Dwangmatig nog wel? Je kleurt het nogal op een frappante manier. maar goed, dat je je niet kan vinden in de argumenten die ik breng dat kan, mag, en staat je compleet vrij. Dat er discussie over kan zijn lijkt mij inmiddels vrij evident en dat niet op basis van hetgeen ik aanhaal maar ook vanuit het perspectief van de VAR in beide situaties. Dat je dat als niet verdedigbaar stelt en daarmee dus blijkbaar ook als foutief blijft een keuze.

Dat je dan vervolgens de slowchat zin aanhaalt om dat te staven maakt, als je zaken zwart wit stelt, dan kan dat prima aangehaald worden dunkt mij, het is vooral de onderkenning van de bandbreedte die er blijkbaar is.
De slowchat zin is waar het mee begon. Een bijna feitelijke constatering waar voor zover ik heb kunnen lezen in het topic het niemand echt mee oneens was. Op wat oprechte vragen na kon iedereen zich wel vinden in de beoordeling van de situatie.
Dus ja, vergeef me dat ik dan een halve dag later nog steeds flinke posts moeten besteden aan dat onderwerp als dwangmatig beschouw. Je kunt het op mij proberen af te wikkelen nu, maar ik ben niet degene die hiermee begon.
En ja, ook jij hebt gewoon recht op je mening en visie, maar die is in dit geval gewoon niet maatgevend. Accepteer dat dan ook gewoon. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:06:
[...]
En ja, ook jij hebt gewoon recht op je mening en visie, maar die is in dit geval gewoon niet maatgevend. Accepteer dat dan ook gewoon. :)

• Gonadan

Gonadan

Trishul schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:03:
[...]

Nou, sterker dan 5 jaar geleden? Toen speelden er nog echte wereldtoppers in de serie A. Correct me if I am wrong, maar bij Juventus speelde toen spelers zoals Ronaldo, Chiellini, Bonucci, Chiesa, Sczesny enz.
De tijden lijken voorbij dat de beste spelers in de serie A spelen. Ik zou zeggen, sinds een jaar of 3. PL en La Liga slokken de beste spelers op. De grote Italiaanse clubs lijken last te hebben van volgevreten vedettes (ze worden dik betaald) en geen goede trainers. Alleen Conte bij Napoli geloof ik, die staan dan ook 1e.
Sterker in de breedte denk ik dat @JanW bedoelt, en dat gevoel heb ik ook. Vroeger had je een paar echte toppers, een subtop die niet heel goed was maar voornamelijk vervelend, en een niet noemenswaardige staart. Voor mijn gevoel zijn er nu meer clubs die daar goed presteren, maar zijn de klassieke toppers wel minder top geworden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:07:
Volwassen hoor. d:)b

Ik ben niet degene die een uitzonderlijke en verder niet gedeelde mening probeert op te dringen. Maar laten we het hier maar bij laten, want dit gaat écht nergens meer over zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:08:
[...]

Sterker in de breedte denk ik dat @JanW bedoelt, en dat gevoel heb ik ook. Vroeger had je een paar echte toppers, een subtop die niet heel goed was maar voornamelijk vervelend, en een niet noemenswaardige staart. Voor mijn gevoel zijn er nu meer clubs die daar goed presteren, maar zijn de klassieke toppers wel minder top geworden.
Laten we het dan op meer gebalanceerd houden.

Een Juve, Inter, Milan, Roma en Napoli waren clubs om rekening mee te houden in de EL en CL. Die wonnen ze geregeld en er speelden wereldsterren.

Dat is nu echt niet meer zo, ze zullen last hebben van de Spaanse, Duitse en Engelse competitie.
De lagere clubs zijn minder slecht dan toen, omdat de topclubs wellicht niet meer almachtig zijn. Een Atalanta dat nu daar meedoet in de bovenste regionen was 10 jaar geleden echt onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:15:
[...]

Ik ben niet degene die een uitzonderlijke en verder niet gedeelde mening probeert op te dringen. Maar laten we het hier maar bij laten, want dit gaat écht nergens meer over zo.
Geen idee hoe je het hier hebt meegekregen maar gisteren zijn wel meer vraagtekens gezet zowel vooraf als achteraf of het wel of niet buitenspel was. Dat daar vandaag dan ook een vraag over komt is het niet heel verwonderlijk dat iemand er op reageert. Dat je stelt dat het een uitzonderlijke mening is is ook niet helemaal in lijn maar die inhoudelijke discussie lijkt wel klaar.

Voor de overige zaken als dwangmatig, op te dringen, en andere punten zal dat vooral liggen bij je interpretatie

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:23:

Een Juve, Inter, Milan, Roma en Napoli waren clubs om rekening mee te houden in de EL en CL. Die wonnen ze geregeld en er speelden wereldsterren.

Dat is nu echt niet meer zo, ze zullen last hebben van de Spaanse, Duitse en Engelse competitie.
De lagere clubs zijn minder slecht dan toen, omdat de topclubs wellicht niet meer almachtig zijn. Een Atalanta dat nu daar meedoet in de bovenste regionen was 10 jaar geleden echt onmogelijk.
Inderdaad, ik weet niet of het netto sterker is maar er zijn nu meer clubs waar je rekening mee moet houden, en minder clubs die daadwerkelijk winnen.

Nu moet ik zeggen dat het ook met visie te maken kan hebben want een Juventus had met een andere tactiek gisteren ook zomaar van PSV kunnen winnen. Je kunt namelijk ook niet zonder meer stellen dat een PSV en Feyenoord qua individuele spelers duidelijk beter zijn dan respectievelijk Juve en Milan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:59
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:44:
[...]
beter als de bijna -20 ooit bij ruban kazan.
Ja, bizarre pot was dat. Midden op de dag in verband met de kou. Kopgoal van Luuk de Jong. En op het eind een intikkertje van Wisgerhof. 14 jaar geleden alweer.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:23:
[...]

En dat laatst - dat Atalanta nu meedoet - is juist een mooi iets in het voetbal. Clubs van weleer die helaas minder worden en nieuwe clubs die positie weer in weten te nemen. Zeker in de dynamiek van de europese competities waar macht zichzelf dankzij de tickets deels ook in stand kan houden is dat niet gemakkelijker geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 01:09

ST10©DE

Dus.............

[...]

Wat een onzin. Volgens mij zijn er heel veel mensen die zijn mening delen. Dat zullen geen mensen zijn met antipathie tegen PSV, maar wel neutrale voetballiefhebbers en PSV-fans. En helaas is in dit forum de antipathie voor een goed presterende NL club, anders dan je eigen club, erg aanwezig. Uitzonderingen daargelaten. Overwinningen bagatelliseren, beschuldigen van geluk met de scheids, arbitraire beslissingen van de scheids altijd uitleggen ten nadele van de NL club, etc...

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:27:
[...]

Inderdaad, ik weet niet of het netto sterker is maar er zijn nu meer clubs waar je rekening mee moet houden, en minder clubs die daadwerkelijk winnen.

Nu moet ik zeggen dat het ook met visie te maken kan hebben want een Juventus had met een andere tactiek gisteren ook zomaar van PSV kunnen winnen. Je kunt namelijk ook niet zonder meer stellen dat een PSV en Feyenoord qua individuele spelers duidelijk beter zijn dan respectievelijk Juve en Milan.
Individueel beter? PSV op bepaalde posities denk ik wel. Feyenoord niet, die speelden tenslotte met een C elftal.

Maar de tijd dat Italiaanse topclubs op hun absolute vedettes konden leunen om alsnog een (soms onverdiende) overwinning te pakken is voorbij. Geen Chiellini of Buffon om het achterin dicht te houden. Geen Pirlo om meesterlijk het spel te verdelen, geen Pogba of Higuain om t af te maken.

Juve is een schim van wat het was. Insgelijks voor Milan en Inter.

• HollowGamer
  • Niet online
Hopelijk loten ze niet Arsenal, toch wel schrik gekregen van de kracht van deze teams in de CL.

[ Voor 106% gewijzigd door HollowGamer op 20-02-2025 13:36 ]

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:33:
[...]

Individueel beter? PSV op bepaalde posities denk ik wel. Feyenoord niet, die speelden tenslotte met een C elftal.

Maar de tijd dat Italiaanse topclubs op hun absolute vedettes konden leunen om alsnog een (soms onverdiende) overwinning te pakken is voorbij. Geen Chiellini of Buffon om het achterin dicht te houden. Geen Pirlo om meesterlijk het spel te verdelen, geen Pogba of Higuain om t af te maken.

Juve is een schim van wat het was. Insgelijks voor Milan en Inter.
Eens. En misschien was het wel de luxe van dergelijke absolute toppers waardoor catenaccio vaak werkte. Misschien moeten ze daar ook gaan bijsturen qua cultuur om weer meer mee te doen.
Net zoals wij Nederlanders erachter zijn (sommigen althans) dat winst je geen punten krijgt voor het meeste balbezit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
ST10©DE schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Wat een onzin. Volgens mij zijn er heel veel mensen die zijn mening delen. Dat zullen geen mensen zijn met antipathie tegen PSV, maar wel neutrale voetballiefhebbers en PSV-fans. En helaas is in dit forum de antipathie voor een goed presterende NL club, anders dan je eigen club, erg aanwezig. Uitzonderingen daargelaten. Overwinningen bagatelliseren, beschuldigen van geluk met de scheids, arbitraire beslissingen van de scheids altijd uitleggen ten nadele van de NL club, etc...
Nu ik sinds een tijdje dit topic weer wat meer actief volg, vindt ik de antipathie jegens andere clubs dan de eigen best wel meevallen? Of ik merk het niet direct.

Ik zie hier soms mensen Feyenoord feliciteren, waarvan ik toch echt denk te weten dat ze Ajax fan zijn? Ook veel neutrale liefhebbers komen geregeld met felicitaties. Ik zie wel af en toe wat plaagstootjes voorbij komen, maar dat hoort er wel een beetje bij. De echte die hards onthouden zich van commentaar, wat ook prima is verder.

Als Feyenoorder kon ik ook genieten van PSV gister, want ik hou gewoon het Nederlandse clubbelang voor Europa in de gaten :9 . Als Ajax het tot de finale van de EL zou schoppen, zou ik het ze zeker niet misgunnen. Ik sta niet juichend op de banken, maar een glimlach zal er wel degelijk zijn.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet meer precies wie ik het hoorde zeggen over Milan en Juve maar daar spelen vooral b.v.-tjes. Niet vedettes met vedette neigingen, zie of zag je ook veel in Turkije. In de PL of Spanje niet meer aan de bak komen en toch veel willen verdienen, Italie en Turkije. Volgens mij gaan die competities daar ook "kapot" aan.
Italië was altijd echte teams met een solide organisatie met een of twee echte vedetten die het verschil maakten. De echte toppers gaan ook niet meer naar Italië.

Only fools are enslaved by time and space.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:03:
Is de bal nabij? Ja, denk het wel, hij kan hem niet raken en springt niet maar beweegt wel achterwaards richting waar de bal landt.
Vertel eens, wat precies had Schouten anders gedaan als die Juve speler niet gesprongen had?[edit, zie nu dat degene die buitenspel stond niet eens sprong[/edit] Of Boscagli. Zouden ze de bal nog steeds weggekopt hebben, of eens even rustig aangenomen, dan eens even rustig kijken waar ze hem af konden spelen, etc?

Even voor de duidelijkheid, dit zijn de regels:
Een duidelijke actie/beweging te maken die duidelijk invloed heeft op de mogelijkheid
van een tegenstander om de bal te spelen
Dus zeg het maar, welke mogelijkheid om de bal te spelen is hier duidelijk ontnomen...

[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 20-02-2025 15:21 ]

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:40:
Hopelijk loten ze niet Arsenal, toch wel schrik gekregen van de kracht van deze teams in de CL.
Volgens mij loot 1 van de 2 nu sowieso Arsenal en de ander dus Inter.

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Dat valt de laatste 2-3 seizoenen alles mee, de uitzonderingen zijn tegenwoordig degenen die het een andere NL club niet gunnen in Europa. Geen "ja maar City was niet in vorm", geen "ja maar Bayern had zoveel pech", etc etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 17:59
toolkist schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:10:
[...]
Dat zijn niet de volledige regels. In de spelregels (p 52) vind je
een tegenstander in diens spel te beïnvloeden door
- te voorkomen dat een tegenstander de bal kan spelen of in staat is te spelen door duidelijk het
gezichtsveld van de tegenstander te blokkeren of
- een tegenstander aan te vallen in strijd om de bal, of
- duidelijk te proberen de in de nabijheid zijnde bal te spelen waarbij deze handeling de tegenstander
beïnvloedt, of
- een duidelijke actie te maken die duidelijk invloed heeft op de mogelijkheid van een tegenstander om de
bal te spelen
Bekijk je dan de beelden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4X0pjBOelt4CL1SHzjWG0QnvLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6lPnHcHvmcRtB6o8tZ0FQwcI.png?f=fotoalbum_large
Dan zie je een speler die zich eerst gewoon mengt in de strijd om de bal. Niemand weet hier nog waar die bal precies gaat landen. Pas als hij ziet dat de bal buiten zijn bereik komt neemt hij een passieve houding aan. Ik vind dit typisch een twijfelgeval. Een scheids die dan het voordeel aan de aanvallers geeft kan ik prima mee leven. Maar een scheids die buitenspel geeft doet volgens mij ook niets fout.

Maar goed dat het uiteindelijk niet bepalend is geweest voor de uitkomst. Anders was er nog veel meer gezeur over dit moment. Terwijl het veel leuker is om te kibbelen over Noa Lang en of dat nou wel of geen waardevolle speler is ondanks/dankzij die prachtige assist bij de 1-0.

Regeren is vooruitschuiven

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:53:
[...]

Vijf clubs bij de laatst zestien?

Andere tijden - 1974/75

Feyenoord - laatste 16 EC1
PSV - halve finale EC2
Ajax - laatste 16 EC3
FC Amsterdam - kwartfinale EC3
Twente - finale EC3
Ik stam zelf van na die tijd, maar kan je de EC1 vergelijken met CL, EC2 met de Europa League en EC3 dan met de Conference League? Toen was Amsterdam duidelijk nog de voetbalhoofdstad met meerdere clubs in het betaalde (en dan ook nog hoge) voetbal.

• Napo
  • Niet online
T-MOB schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:59:
[...]

Dat zijn niet de volledige regels. In de spelregels (p 52) vind je

[...]

Bekijk je dan de beelden:
[Afbeelding]
Dan zie je een speler die zich eerst gewoon mengt in de strijd om de bal. Niemand weet hier nog waar die bal precies gaat landen. Pas als hij ziet dat de bal buiten zijn bereik komt neemt hij een passieve houding aan. Ik vind dit typisch een twijfelgeval. Een scheids die dan het voordeel aan de aanvallers geeft kan ik prima mee leven. Maar een scheids die buitenspel geeft doet volgens mij ook niets fout.

Maar goed dat het uiteindelijk niet bepalend is geweest voor de uitkomst. Anders was er nog veel meer gezeur over dit moment. Terwijl het veel leuker is om te kibbelen over Noa Lang en of dat nou wel of geen waardevolle speler is ondanks/dankzij die prachtige assist bij de 1-0.
Mijn punt was dat het buitenspel zou kunnen zijn op basis van "duidelijk te proberen de in de nabijheid zijnde bal te spelen waarbij deze handeling de tegenstander beïnvloedt".

Wanneer poogt je hem te spelen, wanneer beïnvloed je. Veel vragen en onzekerheid maar kan begrijpen dat je daardoor buitenspel zou staan, en nogmaals beide uitkomsten ( wel en geen buitenspel ) zijn te verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
DutchOwnage schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:01:
[...]

Nu ik sinds een tijdje dit topic weer wat meer actief volg, vindt ik de antipathie jegens andere clubs dan de eigen best wel meevallen? Of ik merk het niet direct.

Ik zie hier soms mensen Feyenoord feliciteren, waarvan ik toch echt denk te weten dat ze Ajax fan zijn? Ook veel neutrale liefhebbers komen geregeld met felicitaties. Ik zie wel af en toe wat plaagstootjes voorbij komen, maar dat hoort er wel een beetje bij. De echte die hards onthouden zich van commentaar, wat ook prima is verder.

Als Feyenoorder kon ik ook genieten van PSV gister, want ik hou gewoon het Nederlandse clubbelang voor Europa in de gaten :9 . Als Ajax het tot de finale van de EL zou schoppen, zou ik het ze zeker niet misgunnen. Ik sta niet juichend op de banken, maar een glimlach zal er wel degelijk zijn.
Ik vind dat ook best meevallen, soms kan je wel merken dat het iemand wat moeite kost, maar dat is helemaal niet erg. Over het algemeen is het erg gezellig hier in het topic, en ook in de NL'se competitie poule, terwijl daar voor menig persoon de belangen nog hoger zijn. :D

Ik had voor gisteren van PSV niet verwacht dat ze dit (in de reguliere speeltijd) over de streep zouden trekken, vooral omdat ze met 2 doelpunten verschil moesten winnen, ze hebben mij positief verrast.

• jbdeiman
toolkist schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:10:
[...]

Vertel eens, wat precies had Schouten anders gedaan als die Juve speler niet gesprongen had?[edit, zie nu dat degene die buitenspel stond niet eens sprong[/edit] Of Boscagli. Zouden ze de bal nog steeds weggekopt hebben, of eens even rustig aangenomen, dan eens even rustig kijken waar ze hem af konden spelen, etc?

[...]

Dus zeg het maar, welke mogelijkheid om de bal te spelen is hier duidelijk ontnomen...
Ik kan beide kanten wel begrijpen, maar als je inderdaad de regels volgt (zie post hierna), kan je i.m.o. niet stellen dat de speler de bal probeert te spelen, de speler van PSV hindert (dat is eigenlijk de andere aanvaller en de speler van PSV (ze zijn daar met zijn 2) die dat wat lastig maken.

M.a.w. naar de regels kijken ben ik het met je eens. Wel snap ik als zeer begenadigd voetballer (ahum. :+ ) en verdediger in de kelderklasse, dat dit soort zaken voor een verdediger / in een verdedigend moment heel lastig zijn. Je probeert om je heen in de gaten te houden, iemand beweegd (vanuit buitenspel) in de richting van de bal, je anticipeert en die speler stopt/ houdt in (neemt toch niet deel aan het spel), en ineens is in een splitsecond de hele situatie anders.
I.m.o. moet als je actief deelneemt (zou hij direct zijn blijven staan, dan neemt hij dus niet deel), waardoor een ander op je moet reageren, dan mag het van mij prima buitenspel zijn. (niet dat de regels voor de arbitrage daar gemakkelijker van worden, maar daar gaat het nu even niet om)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:44
jbdeiman schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:09:
[...]

Ik stam zelf van na die tijd, maar kan je de EC1 vergelijken met CL, EC2 met de Europa League en EC3 dan met de Conference League? Toen was Amsterdam duidelijk nog de voetbalhoofdstad met meerdere clubs in het betaalde (en dan ook nog hoge) voetbal.
Niet helemaal.

EC1 was de Europese competitie van de landskampioenen.
EC2 was voor de bekerwinnaars
EC3 was voor de nrs 2 tem ?? van de diverse Europese competities.

In de praktijk was EC1 de sterkste competitie.
En was de EC3 vaak zwaarder dan EC2. Zo heeft volgens mij NEC ooit meegedaan aan EC2 als verliezend bekerfinalist (omdat de kampioen dat jaar ook de beker won) terwijl ze in de Eerste divisie speelden. Ze hebben toen nog een redelijke wedstrijd tegen Barcelona gespeeld.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:11
Sjah schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:15:
[...]

Hoe uniek zou dat zien? Denk nooit vertoond?
3 jaar geleden voor het laatst. Dus zo uniek ook weer niet.

Succesvolle week voor Nederland - https://nos.nl/l/2556638#UPDATE-container-84201020

De laatste keer dat er vijf clubs uit Nederland de achtste finales van de verschillende Europese competities wisten te bereiken, is drie jaar geleden. Ajax haalde de laatste zestien van de Champions League en PSV, Feyenoord, AZ en Vitesse deden hetzelfde in de Conference League.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

nocalimero schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:06:
[...]

Niet helemaal.

EC1 was de Europese competitie van de landskampioenen.
EC2 was voor de bekerwinnaars
EC3 was voor de nrs 2 tem ?? van de diverse Europese competities.

In de praktijk was EC1 de sterkste competitie.
En was de EC3 vaak zwaarder dan EC2. Zo heeft volgens mij NEC ooit meegedaan aan EC2 als verliezend bekerfinalist (omdat de kampioen dat jaar ook de beker won) terwijl ze in de Eerste divisie speelden. Ze hebben toen nog een redelijke wedstrijd tegen Barcelona gespeeld.
Toch vond ik het wel charme hebben dat het echt om landskampioenschap ging. Echt een beetje de winnaars tegen elkaar en niet gewoon degenen met het meeste geld en af en toe een uitzondering.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:50:
[...]

Toch vond ik het wel charme hebben dat het echt om landskampioenschap ging. Echt een beetje de winnaars tegen elkaar en niet gewoon degenen met het meeste geld en af en toe een uitzondering.
Zouden we opnieuw moeten introduceren. Een competitie met de landskampioenen. Een Engelse naam voor de marketing, leauge lijkt mij logisch en eh, hmmmm Champions? Ja Champions League, de Europese competitie met landskampioenen 8)

Overigens is het knap dat er veel Nederlandse teams ver komen maar ik wil ook wel de kanttekening maken dat dit ook de eerste keer is dat de competitie opzet anders is. Dat doet misschien wel meer dan we denken.

• HollowGamer
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:28:
[...]

Zouden we opnieuw moeten introduceren. Een competitie met de landskampioenen. Een Engelse naam voor de marketing, leauge lijkt mij logisch en eh, hmmmm Champions? Ja Champions League, de Europese competitie met landskampioenen 8)

Overigens is het knap dat er veel Nederlandse teams ver komen maar ik wil ook wel de kanttekening maken dat dit ook de eerste keer is dat de competitie opzet anders is. Dat doet misschien wel meer dan we denken.
En je merkt ook dat bij veel (top) clubs gewoon de emmer overloopt. Krijg je straks selecties met 30+ volwaardige basisspelers?

Ik snap niet zo goed dat er niet aan de bel wordt getrokken. We zijn natuurlijk blij met meer voetbal, maar je kan ook andere leagues meer promoten. :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
evleerdam schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:34:
[...]

3 jaar geleden voor het laatst. Dus zo uniek ook weer niet.

Succesvolle week voor Nederland - https://nos.nl/l/2556638#UPDATE-container-84201020

De laatste keer dat er vijf clubs uit Nederland de achtste finales van de verschillende Europese competities wisten te bereiken, is drie jaar geleden. Ajax haalde de laatste zestien van de Champions League en PSV, Feyenoord, AZ en Vitesse deden hetzelfde in de Conference League.
Nou, dit is dus wel 2x CL, en 3x EL laatste 16, staat dus wel 2 treetjes hoger dan dat. Maar ok, ik verkoop de huid voordat de beer geschoten is.

• HollowGamer
  • Niet online
Sierd is op Ziggo 2, gelukkig heb ik ZS1 opstaan. :)

Verder snap ik het niet zo. Waarom pushen ze ook niet andere naar hun streamingdienst zoals ViaPlay?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:54
Steeds dat El Sierd gebash...
Ik ben fan van de man!

En fan van het Nederlandse voetbal... Hoop dat ze alle 3 doorkomen.
Lees eigenlijk : Twente. Voor de andere twee zie ik weinig problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:07
[...]

Idd, kijk wel uit als ik weer een vraag over buitenspel heb. Zal het vanavond nog eens terugkijken op tv ipv mobiel.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:59:
[...]

Dat zijn niet de volledige regels. In de spelregels (p 52)
ik haal het letterlijk uit de knvb regels over 2024-2025.

dus niet uit een document wat (deels) achterhaald is omdat het van een seizoen eerder is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-10 15:47

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Go NL Clubs! Gelukkig geen Sierd bij twente.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:33
Sierd is een topper. Hoop hem vanavond bij Ajax te horen. Boem, Koekoek, gooooool atletiiiii.

Sierd is nu al bij AZ.

Nou, dan maar hopen dat schelvis ergens een Italiaanse pot kapot becommentarieerd, verder zal het mij wordt zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Megupe op 20-02-2025 18:51 ]

• Harribo
Van Rooi schiet Unnerstall ff in (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:23:
[...]

Ik kan beide kanten wel begrijpen, maar als je inderdaad de regels volgt (zie post hierna), kan je i.m.o. niet stellen dat de speler de bal probeert te spelen, de speler van PSV hindert (dat is eigenlijk de andere aanvaller en de speler van PSV (ze zijn daar met zijn 2) die dat wat lastig maken.

M.a.w. naar de regels kijken ben ik het met je eens. Wel snap ik als zeer begenadigd voetballer (ahum. :+ ) en verdediger in de kelderklasse, dat dit soort zaken voor een verdediger / in een verdedigend moment heel lastig zijn. Je probeert om je heen in de gaten te houden, iemand beweegd (vanuit buitenspel) in de richting van de bal, je anticipeert en die speler stopt/ houdt in (neemt toch niet deel aan het spel), en ineens is in een splitsecond de hele situatie anders.
I.m.o. moet als je actief deelneemt (zou hij direct zijn blijven staan, dan neemt hij dus niet deel), waardoor een ander op je moet reageren, dan mag het van mij prima buitenspel zijn. (niet dat de regels voor de arbitrage daar gemakkelijker van worden, maar daar gaat het nu even niet om)
Dit is dan ook weer een voorbeeld van het keihard falen van de IFAB. Die leden ervan geilen volgens mij op ophef over beslissingen, want ze maken alles zo grijs als mogelijk.
Ik zie echt niet wat er op tegen is om "buitenspel = buitenspel, maakt niet uit wie" als regel te hanteren.

• Harribo
Twente begint matig

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Megupe schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:46:
Sierd is een topper. Hoop hem vanavond bij Ajax te horen. Boem, Koekoek, gooooool atletiiiii
Misschien dat ie pannenkoeken kan bakken bij fc lutjebroek :p heb liever de commentator van gister bjj psv. De beroemde samenvatting Real - Ajax met Sierd voelt bijna als malware instaleren met een cryprosteler alleen maar om die beelden nog eens te zien zonder de mute knop.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:12

Player1S

Probably out in the dark

Als Unestal bij PSV was gebleven en daar zo keepte als bij Twente hadden ze hem voor giga-bedrag verkocht aan een Europese topclub

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

twente moet bodo laten uitrazen en hopelijk toeslaan als ze op adem aan het komen zijn.

• Megupe
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:53:
[...]

Misschien dat ie pannenkoeken kan bakken bij fc lutjebroek :p heb liever de commentator van gister bjj psv. De beroemde samenvatting Real - Ajax met Sierd voelt bijna als malware instaleren met een cryprosteler alleen maar om die beelden nog eens te zien zonder de mute knop.
Ik vond die commentator van psv gisteren juist erg nep enthousiast.
Alsof hij niet voor psv is, maar wou laten kijken alsof hij een van de grote fans is.
Maar smaken verschillen, ik ben überhaupt meer dan van Engels commentaar. John Motson etc.

AZ schiet de kansen er niet in en verliest mijnans.
Twente komt niet verder dan 30m van eigen goal....

[ Voor 15% gewijzigd door Megupe op 20-02-2025 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Megupe schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:00:
[...]

Ik vond die commentator van psv gisteren juist erg nep enthousiast.
Alsof hij niet voor psv is, maar wou laten kijken alsof hij een van de grote fans is.
Maar smaken verschillen, ik ben überhaupt meer dan van Engels commentaar. John Motson etc.

AZ schiet de kansen er niet in en verliest mijnans.
Twente komt niet verder dan 30m van eigen goal....
Aanhoren dat we 'de moeder van neres moeten bedanken voor het baren van neres' in die samenvatting is gewoon pislauwe heineken gebrouwen uit de zeik van putin |:( :X

Dan is Albert Mantingh superieur bij psv gister. zwaar superieur. echt zwaar beter.

• Megupe
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:07:
[...]

Aanhoren dat we 'de moeder van neres moeten bedanken voor het baren van neres' in die samenvatting is gewoon pislauwe heineken gebrouwen uit de zeik van putin |:( :X

Dan is Albert Mantingh superieur bij psv gister. zwaar superieur. echt zwaar beter.
Dat is toch prachtig, ik kan ook echt genieten van el Sierd.
Was deze quote helemaal vergeten, dank je!

[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 20-02-2025 19:09 ]

• Harribo
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:56:
[...]

twente moet bodo laten uitrazen en hopelijk toeslaan als ze op adem aan het komen zijn.
Ik vind dat geen goed strijdplan.
Het is slapte troef nu af en toe bij Twente. Ze leveren gewoon ballen in in hun eigen strafschopgebied.

Ik denk dat het echt overtuigender moet, anders konden ze wel eens de deksel op de neus krijgen.

Edit : ik vind het mooi dat Sierd zijn eigen originaliteit erin gooit.
Als je het kunt waarderen

Edit : bam! Twente

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 20-02-2025 19:11 ]

Verwijderd

Waar is het Bam! plaatje?

• Barfman
  • Laatst online: 23:47
1-0 twente

System | Racing is in my Blood

• Megupe
Die goal van Twente kwam ook uit het niets.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

gws24

Thinking is hard!

Harribo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:09:
[...]

Het is slapte troef nu af en toe bij Twente. Ze leveren gewoon ballen in in hun eigen strafschopgebied.

Ik denk dat het echt overtuigender moet, anders konden ze wel eens de deksel op de neus krijgen.
U zei? :+

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:03
1-0 Twente, beetje lucky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
Wat onterecht, maar who cares

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:12

Player1S

Probably out in the dark

lullig doelpuntje.... maar hij telt en is retebelangrijk!

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

[...]

ze hebben geluisterd, 0-1.

• Harribo
Geluk kent geen logica :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Volgens mij moet je nog een keer zo'n opmerking maken als een soort omgekeerde Jinx :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:55

Quad

Doof

Ik heb er helaas geen een voor FCT!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
gws24 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:13:
[...]
Volgens mij moet je nog een keer zo'n opmerking maken als een soort omgekeerde Jinx :P
Ok
Ik vind dat Twente een slecht strijdplan hanteert.
Zo kun je de deksel op de neus krijgen

Zo, bij deze, we wachten af.. :)

Edit : @Quad pas je wat op met je onderschrift? ;) Twente speelt nu he?

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 20-02-2025 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Megupe schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:09:
[...]

Dat is toch prachtig, ik kan ook echt genieten van el Sierd.
Was deze quote helemaal vergeten, dank je!
[...]

[... ]

dan vind ik evert ten apel of frank snoeks al stukken 'beter' bij legendarische momenten. 'zelfs mijn schoonmoeder had die penalty nog gemaakt' is niet iets waar ik warm van word om te horen bij een samenvatting of historisch moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:45
Twente mag het ook niet meer weggeven eigenlijk

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03:31

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Quad schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:13:
[...]

Ik heb er helaas geen een voor FCT!
Heel snel eentje maken voor de club uit je regio

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Az komt af en toe best goed door, de afronding is jammer genoeg alleen niet goed genoeg.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:54
Als je deze Europese resultaten ziet ga jij je toch afvragen hoe het was gegaan als we die domme play-offs niet hadden gehad en NEC in plaats van GAE Europa in was gegaan...
Hopelijk verdwijnen ze dus snel en worden de tickets weer via ranglijst verdeelt en niet via wie er net op eind van seizoen in vorm is.

• Harribo
Pompi schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:20:
Als je deze Europese resultaten ziet ga jij je toch afvragen hoe het was gegaan als we die domme play-offs niet hadden gehad en NEC in plaats van GAE Europa in was gegaan...
Hopelijk verdwijnen ze dus snel en worden de tickets weer via ranglijst verdeelt en niet via wie er net op eind van seizoen in vorm is.
Ik vermoed dat jij NEC supporter bent

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
HollowGamer schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:41:
Sierd is op Ziggo 2, gelukkig heb ik ZS1 opstaan. :)

Verder snap ik het niet zo. Waarom pushen ze ook niet andere naar hun streamingdienst zoals ViaPlay?
Is VIA van Ziggo?

tJa dat Ziggo dit seizoen de hele Uefa competitie van het open net heeft afgeserveerd kon me niet boeien, maar nu begint het me te irriteren, bah.
Kan me nog een uitspraak van wijlen Wim Kok herinneren, dat internationaal voetbal nooit achter de paywall zou verdwijnen. Nou we zijn al halverwege, nu Oranje nog, nee dat zal niet een Wk-finale betreffen, maar wel een 1e ronde duel, zoals al de Engelsen is overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Tis ook wel een brei club dat Bodo Glimt
Leuke club voor Frank de Boer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
Harribo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:21:
[...]

Ik vermoed dat jij NEC supporter bent
Niet eens, maar voor de club uit onze hoofdstad ;). Maar denk/vind dat de stand over heel seizoen meer zegt over sterkte van een club/team dan als een club op eind van seizoen nog even 2 wedstrijden wint als meeste mensen al aan vakantie denken.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Sjah schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:22:
[...]

Is VIA van Ziggo?

tJa dat Ziggo dit seizoen de hele Uefa competitie van het open net heeft afgeserveerd kon me niet boeien, maar nu begint het me te irriteren, bah.
Kan me nog een uitspraak van wijlen Wim Kok herinneren, dat internationaal voetbal nooit achter de paywall zou verdwijnen. Nou we zijn al halverwege, nu Oranje nog, nee dat zal niet een Wk-finale betreffen, maar wel een 1e ronde duel, zoals al de Engelsen is overkomen.
ik kijk via ziggo go (van ouders) op de chromecast (1st gen, werkt nog steeds!) geen problemen hier.

afaik zou je gratis een account moeten kunnen aanmaken (hint: 10minutemail) bij ziggo om de NL clubs te kunnen bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:07
Megupe schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:46:
Sierd is een topper. Hoop hem vanavond bij Ajax te horen. Boem, Koekoek, gooooool atletiiiii.

Sierd is nu al bij AZ.

Nou, dan maar hopen dat schelvis ergens een Italiaanse pot kapot becommentarieerd, verder zal het mij wordt zijn.
Gister bij Real-City was Sierd prima te doen, hij was ook alleen met hey voetbal en geen randzaken (dat restaurant gedoe etc). Tenzij hij dat bewaart had voor de laatste 30 minuten.

Vind zijn enthiousasme vaak wel aanstekelijk, zeker als je z’n saaie “doe maar tikkie opzij/terug” pot hebt.

Barca was ook altijd een leuk voorbeeld, in de samenvatting zag je altijd een paar goals door combinatie spel / acties van Messi. Maar live zag je 80 minuten breien, 5 minuten klagen en de 5 minuten actie die je ook achteraf in de samenvatting had kunnen zien.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:44
Volgens mij heeft FC Twente enorm last van de tegenwind... Da bal komt soms bijna terug waaien.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:26:
[...]

afaik zou je gratis een account moeten kunnen aanmaken (hint: 10minutemail) bij ziggo om de NL clubs te kunnen bekijken.
Na kritiek hoef je zelfs geen account meer te maken sinds een aantal weken. Gisteren mijn account verwijderd en vandaag kan ik gewoon kijken via Ziggo Go.

Edit: Als je buiten NL (binnen EU) wil kijken dan moet je wel een account hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door gws24 op 20-02-2025 19:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Megupe
Twente en AZ voor. AZ ook enorme frommelgoal...
Porto achter en op dit moment uitgeschakeld.
Polonaise! *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Megupe op 20-02-2025 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Ben blij dat Bodo Glimt moet aanvallen en 2 keer moet scoren voor een verlenging.
Countervoetbal ligt hen beter , zie de afstraffing van Roma onder Mourinho met 6-1 en toen ze doorgingen tegen PSV en AZ

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19
AZ en Twente voor, begin ineens te vrezen dat Ajax het dan weer gaat verspelen..

[ Voor 5% gewijzigd door Gynnad op 20-02-2025 19:30 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
nocalimero schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:26:
Volgens mij heeft FC Twente enorm last van de tegenwind... Da bal komt soms bijna terug waaien.
Toch hebben ze met dat eigen doelpunt wel de wind mee gehad :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Gynnad schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:30:
AZ en Twente voor, begin ineens te vrezen dat Ajax het dan weer gaat verspelen..
Nee joh. Dat is vrees nergens op gebaseerd. Die tikken union weg denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Harribo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:14:
[...]

Ok
Ik vind dat Twente een slecht strijdplan hanteert.
Zo kun je de deksel op de neus krijgen

Zo, bij deze, we wachten af.. :)

Edit : @Quad pas je wat op met je onderschrift? ;) Twente speelt nu he?
Ja, maar ben nu even met zoon, vrouw en opa's en oma's in een pannenkoekenrestaurant! Dus geen actieve aandacht nog.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Megupe schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:27:
Polonaise! *O*
Dat laatste is ook heel fijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Quad schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:31:
[...]

Ja, maar ben nu even met zoon, vrouw en opa's en oma's in een pannenkoekenrestaurant! Dus geen actieve aandacht nog.
Oei lekker pannenkoeken
Eet smakelijk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 22:36
Wat een avond gisteren, ik ben echt 5 jaar ouder geworden. Helaas gingen door alle berichten de Phillips verlichting uit in de serverruimte van Tweakers.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

964C2 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:16:
[...]

Heel snel eentje maken voor de club uit je regio
Geef me een paar dagen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:05

Agent47

I always close my contracts.

carpebios schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:36:
Wat een avond gisteren, ik ben echt 5 jaar ouder geworden. Helaas gingen door alle berichten de Phillips verlichting uit in de serverruimte van Tweakers.
Wij moeten een aparte server hebben :+
Inclusief grote UPS

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• 964C2

964C2

Die ruimte gun ik je uiteraard.
Twente speelt overigens pas zondagmiddag weer tegen NEC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:05

Agent47

I always close my contracts.

NL ploegen staan er perfect voor! Mogelijk verliest er geen één deze week, lopen we uit op Portugal en gaan we allemaal door!

Wat een week :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19
Ajax met Rasmussen in de spits en wederom veel wisselingen.

Pasveer; Rosa, Sutalo, Rugani, Hato; Klaassen, Mokio, Fitz-Jim; Rasmussen, Berghuis, Edvardsen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhmQqTwqtyEXCc9TrvEGDrH17tY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CT13pON6XC0cYOmvGsX2fw4p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Gynnad op 20-02-2025 19:48 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015

Qu3st

Gynnad schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:46:
Ajax met Rasmussen in de spits en wederom veel wisselingen.

[Afbeelding]
Prima opstelling. Wel een gemis dat je beide spitsen nu mist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 13:24
Megupe schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:27:
Polonaise! *O*
Fijn hoor, ik ga zo even rond met de schaal coëfficientenbitterballen. Lekker bezig, maar zo'n Galatasaray valt toch gigantisch tegen. Als je de namen bekijkt zou je toch verwachten dat daar een aardig team van is te maken. Maar zoals wel vaker valt zo'n Turks team ontzettend tegen. Of mee, net hoe je 't bekijkt >:)

• carpebios
Lekker hoor van AZ, small club Galatasaray ligt er straks uit.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
Beetje apathisch bij Twente...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
Porto rode kaart (y)
Het loopt weer gesmeerd deze avond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:55:
Porto rode kaart (y)
Het loopt weer gesmeerd deze avond
Waar je in NL niet eens geel voor zou krijgen, want niet hard genoeg. Ben het overigens wel helemaal eens met dat dit rood is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Hij speelt de bal niet nee, penalty.

Pagina: 1 ... 207 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken