“Russian BMP hits a mine in a mine cleared corridor”
video: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/s/pKL22EXmTI
video: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/s/pKL22EXmTI
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."rapture schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:36:
Stokken in de wielen steken werkt ook in Mavic vs Mavic.
Hang een stok aan je drone en steekt het in de propellers van een vijandelijke drone.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/YgJGxQ3sh5
Waarom zou je dat willen aanvallen? Of hebben die dingen ook een functie bij de gevechten...?gise schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:50:
Ukraine struck the NIP-16 Deep Space Communications site in Vitino, Crimea on Saturday, one of two attacks it carried out on the occupied peninsula over the weekend.
Those strikes were carried out by U.S.-made Army Tactical Missile System (ATACMS) short-range ballistic missiles, Russian and Ukrainian sources claim.
The first attack over the weekend struck a space communications facility where there about 20 radar dishes, with some arrays packing eight dishes combined in giant fixtures. Low-resolution satellite imagery obtained by The War Zone shows that it was indeed attacked. However, the quality of the images makes it is hard to determine the exact extent of the damage. One was taken on June 22, before the attack, and the other after on June 24.
[Afbeelding]
Link: https://www.twz.com/land/...ce-communications-station
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat vroeg ik mij ook af. Ze zouden een rol kunnen spelen bij de besturing van GLONASS of detectie van ballistische raketten vanuit het Midden-Oosten, Afrika. Allemaal nogal speculatief en onduidelijk dus.Fiber schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:04:
[...]
Waarom zou je dat willen aanvallen? Of hebben die dingen ook een functie bij de gevechten...?
[ Voor 9% gewijzigd door SlaadjeBla op 25-06-2024 10:08 ]
Communicatie met satellieten:Fiber schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:04:
[...]
Waarom zou je dat willen aanvallen? Of hebben die dingen ook een functie bij de gevechten...?
According to the CyberBoroshno community, this facility, in addition to providing communication with space vehicles, military satellites included, was also used for hosting other sophisticated radio equipment. In particular, the russians placed a Krasukha electronic warfare system on the territory of this center, which was designed to shield the complex from attacks like the one Ukraine has just effectively done.
This is not the first successful Ukrainian attack on russian space facilities in Crimea. At the end of May 2024, Ukrainian rocket artillery forces fired four ATACMS at once to destroy the space communication node near Alushta.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Bijzonder dat Oekraine nu pas deze targets onder vuur nemen, en wel met de 'dure' ATACMS raketten. Volgens mij konden ze met drones al wel langer dit soort grote statische objecten raken.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Staat letterlijk in de quote van @Tens . Ja ze waren beveiligd, ook tegen ATACMS. Dus wel knap dat ze het toch redden.XanderDrake schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:47:
[...]
Bijzonder dat Oekraine nu pas deze targets onder vuur nemen, en wel met de 'dure' ATACMS raketten. Volgens mij konden ze met drones al wel langer dit soort grote statische objecten raken.
Of waren de schotels te zwaar beveiligd tot nu toe?
Vind het zelf dan wel bijzonder dat ze zo'n station bouwen op een stuk grond wat 'pas' 10 jaar geleden (onrechtmatig!) is toegeëigend. Maar dan wel het vertrouwen hebben om zoiets belangrijks daar te gaan bouwen.gise schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:50:
Ukraine struck the NIP-16 Deep Space Communications site in Vitino, Crimea on Saturday, one of two attacks it carried out on the occupied peninsula over the weekend.
Those strikes were carried out by U.S.-made Army Tactical Missile System (ATACMS) short-range ballistic missiles, Russian and Ukrainian sources claim.
The first attack over the weekend struck a space communications facility where there about 20 radar dishes, with some arrays packing eight dishes combined in giant fixtures. Low-resolution satellite imagery obtained by The War Zone shows that it was indeed attacked. However, the quality of the images makes it is hard to determine the exact extent of the damage. One was taken on June 22, before the attack, and the other after on June 24.
[Afbeelding]
Link: https://www.twz.com/land/...ce-communications-station
[ Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 25-06-2024 12:06 ]
Je doet de aanname dat het station minder dan 10 jaar oud is, dat is het uiteraard niet. Zoiets bouw je niet in 10 jaar. Hier wat meer informatie.AndereKoekoek schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:05:
[...]
Vind het zelf dan wel bijzonder dat ze zo'n station bouwen op een stuk grond wat 'pas' 10 jaar geleden (onrechtmatig!) is toegeëigend. Maar dan wel het vertrouwen hebben om zoiets belangrijks daar te gaan bouwen.
Dat mensen daar nog "vakantie/vrij" vieren.gise schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:30:
Hier CCTV beelden van de raket die boven de Krim uit de lucht zou zijn geschoten en waarvan brokstukken op het strand terecht kwamen.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/kriU40ZHNQ
De Krim is bijna zo groot als België.NeutraleTeun schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:30:
[...]
Dat mensen daar nog "vakantie/vrij" vieren.
Ik snap het echt niet.
Hoe groot is de Krim nu, hemelsbreed.
Je weet toch (mag ik hopen) dat er op x-km afstand flinke oorlog gevoerd wordt?
Ik blijf me elke keer verbazen over de situatie/mensen daar.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
1 of 2 weken geleden waren er idd al berichten dat de arty granaten van het Tsjechische initiatief aan de frontlinie waren opgedoken.gise schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:53:
Even iets anders, de Russen klagen weer dat er een voordeel is voor Oekraïne in het aantal artillerie granaten. Voor elk schot dat de Russen vuren krijgen ze 20 (misschien iets overdreven) schoten terug.
Uit de comments geeft iemand aan dat mogelijk de granaten vanuit het Tsjechische initiatief zijn aangekomen ook.
PSN
Heel lokaal zou het een keertje kunnen, dacht dat de verhouding over het geheel van 6 à 7 op 1 naar 3 à 4 op 1 was gegaan. Nog steeds Russisch voordeel dus.gise schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:53:
Voor elk schot dat de Russen vuren krijgen ze 20 (misschien iets overdreven) schoten terug.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Vandaag zouden de eerste Tsjechische kanonskogels moeten binnenkomen. Een beetje vroeg voor deze berichten lijkt mij. Ik denk dat het vooralsnog Amerikaanse kogels zijn die de Russen nu raken.YakuzA schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:11:
[...]
1 of 2 weken geleden waren er idd al berichten dat de arty granaten van het Tsjechische initiatief aan de frontlinie waren opgedoken.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Misschien dat de Russen over een tijdje kanonskogels moeten gebruiken maar vooralsnog schieten ze gewoon granaten.XanderDrake schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:26:
[...]
Vandaag zouden de eerste Tsjechische kanonskogels moeten binnenkomen. Een beetje vroeg voor deze berichten lijkt mij. Ik denk dat het vooralsnog Amerikaanse kogels zijn die de Russen nu raken.
Disclaimer: Onderstaande info zelf verkregen via kennissen in Rusland. En al moet je bij alles wat uit Rusland komt twijfelen, onderstaand klinkt wel aannemelijk.NeutraleTeun schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:30:
[...]
Dat mensen daar nog "vakantie/vrij" vieren.
Ik snap het echt niet.
Hoe groot is de Krim nu, hemelsbreed.
Je weet toch (mag ik hopen) dat er op x-km afstand flinke oorlog gevoerd wordt?
Ik blijf me elke keer verbazen over de situatie/mensen daar.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Vandaag zegt ie ‘Some time ago’.XanderDrake schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:26:
[...]
Vandaag zouden de eerste Tsjechische kanonskogels moeten binnenkomen. Een beetje vroeg voor deze berichten lijkt mij. Ik denk dat het vooralsnog Amerikaanse kogels zijn die de Russen nu raken.
"The first shipment of ammunition from our initiative arrived in Ukraine some time ago," Fiala said on X. "We are doing what it takes."
PSN
De vertaling in de comments en verdere uitleg over de laatste zin ging over het impliceren dat de russen niet zo goed geld in munitie kunnen omzetten als de Oekraïners:gise schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:53:
Ik zat er zelf ook even over na te denken, dat Russen op vakantie gaan naar de Krim is natuurlijk van de gekke, maar er word ze ook voorgehouden door de staatsmedia dat het daar veilig is, en er werden volgens mij ook flinke kortingen gegeven om mensen er naartoe te trekken.
Maar daarnaast, er zullen ook locals zijn die daar in de buurt wonen (ook wel even afhankelijk van hoe lang ze er wonen, sinds/na 2014 of langer? Maar ik zag pas ook beelden van het uitgaansleven in Kiev, ook daar proberen mensen, weg van de frontlinie hun leven zo goed als het gaat hun leven voort te zetten, dat zal ook op de Krim zo zijn voor de mensen die daar wonen, tripje naar het strand is dan daar ook onderdeel van.
Even iets anders, de Russen klagen weer dat er een voordeel is voor Oekraïne in het aantal artillerie granaten. Voor elk schot dat de Russen vuren krijgen ze 20 (misschien iets overdreven) schoten terug.
Uit de comments geeft iemand aan dat mogelijk de granaten vanuit het Tsjechische initiatief zijn aangekomen ook.
Video: (zonder subsidie) https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/MoXvBOiohH
Zien we het ook terug in statistieken?YakuzA schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:28:
Wel fijn dat ze weer genoeg Shells hebben om de GIS Arty adequaat in te zetten.
Soldiers of the National Guard, the Navy, the Army, the territorial defence, border guards. Those who defended Mariupol. Those who defended the Chornobyl nuclear power plant. Those who were on the Kherson, Donetsk, Kharkiv, Zaporizhzhia and Luhansk fronts."
Uit het onderstaande leid ik af dat een aantal van hen al best lang krijgsgevangen zijn geweest:The coordination headquarters reports that 32 National Guardsmen, 18 border guards, 17 representatives of the Navy, 15 Armed Forces soldiers and 8 territorial defence soldiers returned home.
In particular, 59 defenders of Mariupol were returned, including 52 soldiers who defended the Azovstal steel plant. Five National Guardsmen who guarded the Chornobyl nuclear power plant were released from captivity, too.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
🤷💥#ruSSian cryes : “Today our ammunition depot was blown up, there were explosions from 3 a.m. until now,”
— Jane 🇩🇰🇺🇦 (@jane_sinding) 25 juni 2024
An ammunition depot was damaged as a result of a drone attack in the village of #Olkhovatka, #Voronezh region. Residents were prohibited from leaving their homes.👇
🇺🇦✊ pic.twitter.com/cOozgmk404
[ Voor 33% gewijzigd door asing op 25-06-2024 22:59 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
On-Site support word mogelijk mogelijk.The Biden administration is moving toward lifting a de facto ban on American military contractors deploying to Ukraine, four US officials familiar with the matter told CNN, to help the country’s military maintain and repair US-provided weapons systems.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 25-06-2024 23:11 ]
PSN
Dit is te verwachten, als zelfs de mensen in de EU zoals Frankrijk 🇫🇷 zelfde soort constructies willen dan kunnnen ze niet achterblijven.YakuzA schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:11:
https://edition.cnn.com/2...actors-ukraine/index.html
[...]
On-Site support word mogelijk mogelijk.
Het wachten is nog steeds op het eerste schaap.Mektheb schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:47:
[...]
Dit is te verwachten, als zelfs de mensen in de EU zoals Frankrijk 🇫🇷 zelfde soort constructies willen dan kunnnen ze niet achterblijven.
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 26-06-2024 09:03 ]
PSN
Had Rheinmetall niet al een 'vooruitgeschoven' werkplaats in UA?YakuzA schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:54:
[...]
Het wachten is nog steeds op het eerste schaap.
Momenteel zijn er her en der plannen en voornemens, maar nog niemand in de uitvoeringsfase.
(frankrijk, estland/letland/litouwen etc zitten idd op hetzelfde te azen)
Verwacht daar maar niks van. Iran geeft, net als Rusland, helemaal niks om mensenlevens.gise schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:08:
Oekraïne zou een Shahed assemblage fabriek hebben geraakt in Rusland’s Krasnodar regio.
Mogelijk zijn hierbij ook Iraanse instructeurs omgekomen. Hopelijk zet dit die relatie iets op scherp aangezien Rusland niet de veiligheid kan garanderen of zulke aanvallen kan afslaan binnen eigen landsgrenzen waardoor deze Iraniërs dood zijn, maar dat is uiteraard wishful thinking.
Link: https://www.kyivpost.com/post/34843
Of dat zo is of niet, vertegenwoordigd het verlies van die mensenlevens bovendien een verlies van deskundigheid.AndereKoekoek schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:47:
[...]
Verwacht daar maar niks van. Iran geeft, net als Rusland, helemaal niks om mensenlevens.
The first batch of ammunition on the Czech initiative has already arrived in Ukraine.
— 𝔗𝔥𝔢 𝔇𝔢𝔞𝔡 𝔇𝔦𝔰𝔱𝔯𝔦𝔠𝔱 🇬🇪🇺🇦🇺🇲🇬🇷 (@TheDeadDistrict) 26 juni 2024
According to the president, it happened "some time ago". pic.twitter.com/Pd7k1YRAjh
[ Voor 25% gewijzigd door Tens op 26-06-2024 11:51 ]
Jesus. En daar betalen we zoveel voor? Ziet er niet best uit.Tens schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:21:
niet de beste kwaliteit (iets met Noord Korea), fuses beetje roestig. Zolang de boem op het juiste moment komt geen probleem natuurlijk.
[Twitter]
[Afbeelding]
Heb er zelf geen verstand van, maar beetje roest op de buitenkant lijkt me niet erg, gaat er vooral om hoe gebalanceerd ze zijn aan de binnenkant voor precizie.Avalaxy schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:25:
[...]
Jesus. En daar betalen we zoveel voor? Ziet er niet best uit.
Ergens verbaast mij dit niet. Als de wereldvoorraad van artillerie wordt ingezet in Oekraine de afgelopen 2 jaar, en er wordt veel gedaan aan inventory backfilling, dan zijn de nu nog overgebleven voorraden waarschijnlijk niet van topkwaliteit.Tens schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:21:
niet de beste kwaliteit (iets met Noord Korea), fuses beetje roestig.
Ik weet persoonlijk niet of, wat er binnen het initiatief betaald wordt voor deze ammo een te hoge prijs is, maar dat is zeker mogelijk.Avalaxy schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:25:
[...]
Jesus. En daar betalen we zoveel voor? Ziet er niet best uit.
🔥👀 A large-scale fire broke out at Cape Chauda, Crimea, from where the Shaheds are launched. This is the second time in the last week. pic.twitter.com/leQ0bnfMNM
— MAKS 24 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 26 juni 2024
In a unique incident, the crew of a Bradley M2A2 IFV from the 47th Brigade shot down an enemy FPV drone using a Bushmaster gun, preventing an attack on their vehicle. This occurred in the Pokrovske sector, where Russian forces have been launching over a hundred FPV drones daily.
PSN
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Jeumig, dat is wel echt een toevalstreffer hoor. Of hebben ze een dikke airburst?YakuzA schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:19:
Bradley die een drone neerschiet
https://www.threads.net/@noelreports/post/C8rGG8IN-9c?hl=en
[...]
Deze foto komt van een post over Noord Koreaanse munitie november 2023.Tens schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:21:
niet de beste kwaliteit (iets met Noord Korea), fuses beetje roestig. Zolang de boem op het juiste moment komt geen probleem natuurlijk.
[Twitter]
[Afbeelding]
Lijkt zelfs een stock foto van (Pierre Crom/Getty Images)blissard schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:15:
[...]
Deze foto komt van een post over Noord Koreaanse munitie november 2023.
https://lens.google.com/s...5NmYtMTIwZDI2MTBlYTNiIl1d
Ieder land heeft een voorraad ammo liggen. Wij bijvoorbeeld ook voor de Panzerhauwitzers. Dat spul wordt een keer gefabriceerd en vervolgens opgeslagen. Daar blijft het liggen tot het nodig is. Dat kan gerust een jaar of 40 zijn. Het ligt er omdat het nodig KAN zijn.XanderDrake schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:37:
[...]
Ergens verbaast mij dit niet. Als de wereldvoorraad van artillerie wordt ingezet in Oekraine de afgelopen 2 jaar, en er wordt veel gedaan aan inventory backfilling, dan zijn de nu nog overgebleven voorraden waarschijnlijk niet van topkwaliteit.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Westerse munitieopslag is niet zomaar een kast die voor 40 jaar dicht gaat, instandhouding voorkomt dat de munitie niet bruikbaar is wanneer nodig.asing schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:51:
[...]
Ieder land heeft een voorraad ammo liggen. Wij bijvoorbeeld ook voor de Panzerhauwitzers. Dat spul wordt een keer gefabriceerd en vervolgens opgeslagen. Daar blijft het liggen tot het nodig is. Dat kan gerust een jaar of 40 zijn. Het ligt er omdat het nodig KAN zijn.
Nu is het nodig dus gaan de magazijnen open. En zo ziet het er dan uit na decennia in opslag.
A powerful fire is raging near Oleshky, occupied left bank of the Kherson region. pic.twitter.com/qRHQUTX6sQ
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 26 juni 2024
Today's drone attacks in the occupied Lyubimivka, Kakhovka district, Kherson region, resulted in significant consequences. pic.twitter.com/5VVaN8iT8E
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 26 juni 2024
[ Voor 17% gewijzigd door Tens op 26-06-2024 19:43 ]
Ukraine 🇺🇦 now produces more than 3000 (!) FPV drones per day — Forbes
— @BrennpunktUA 🇩🇪🇺🇦 (@BrennpunktUA) 25 juni 2024
And there will be more every day. We are proud to be a small part of it, together with @frontlinekit and @sumlenny, who is just delivering the next batch to the front lines.
Slava Ukraïni 🇺🇦
Heroyam Slava 🫡 pic.twitter.com/r9LfdaSfBU
PSN
200k drones in de eerste 2 maanden van dit jaar geproduceerd. De beloofde 1 miljoen drones in 2024 is een understatement. Hoe geraken de Oekraïners aan het geld en de middelen om 2 miljoen drones in 2024 te produceren?YakuzA schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:27:
Niet slecht als ze zulke hoeveelheden produceren:
[Embed]
Het geld? Misschien gebruiken ze daar o.a. die 50 miljard voor uit de opbrengsten van de bevroren Russische tegoeden? De middelen? Ik denk dat China er geen problemen mee heeft om drone onderdelen te leveren aan Oekraine en drone jammers aan Rusland...rapture schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:44:
[...]
200k drones in de eerste 2 maanden van dit jaar geproduceerd. De beloofde 1 miljoen drones in 2024 is een understatement. Hoe geraken de Oekraïners aan het geld en de middelen om 2 miljoen drones in 2024 te produceren?
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Dit zal toch niet waar zijn, hoop ik.... Toch..?Last week, President Vladimir Putin made an official state visit to the Democratic Peoples’ Republic of Korea (DPRK) – North Korea, his first for almost a quarter of a century. As part of that visit Putin and Kim Jong Un signed a so-called defense pact in the North Korean capital on June 19.
The military treaty states: “In the event that any one of the two sides is put in a state of war by an armed invasion from an individual state or several states, the other side shall provide military and other assistance with all means in its possession without delay.”
In response to that Pyongyang announced early this week that it will be sending troops in the form of a military engineering unit to support Russian forces on the ground in the Donetsk region. The troops are expected to arrive on the battlefield as soon as next month.
Ik zie het weer als reden om westerse boots on the ground te zetten. Of misschien gewoon bij jets houden. Lekker laf vanuit je stealth fighter onzichtbaar boven eigen grond vliegenXanderDrake schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:43:
Pyongyang Says It Will Send Troops to Ukraine Within a Month.
[...]
Dit zal toch niet waar zijn, hoop ik.... Toch..?
Als het wel klopt, dan kijken we naar een nieuwe escalatie. Iraniers zitten al in Rusland en de Krim. De volgende stap zijn buitenlandse soldaten vrees ik. En daarna brigades...
[ Voor 9% gewijzigd door Nox op 26-06-2024 23:56 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
rusland produceert 30k mobiks per maand en 100k drones per maand is 3 drones per rus. Met 200k drones per maand wordt er 6 drones tov elke rus gezet.beany schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:54:
[...]
Het geld? Misschien gebruiken ze daar o.a. die 50 miljard voor uit de opbrengsten van de bevroren Russische tegoeden? De middelen? Ik denk dat China er geen problemen mee heeft om drone onderdelen te leveren aan Oekraine en drone jammers aan Rusland...
Ik vraag mij ook af wat te doen met 200.000 drones per maand. Dan zijn er 6666 per dag, 277 per uur. Hmm met dat enorm lange front valt 277 per uur eigenlijk wel mee, of zelfs tegen nu ik er over nadenk...... Bizar wat er doorheen gejaagd wordt eigenlijk.
Ik zit ook eigenlijk te wachten op het moment dat ze drone swarms gaan toepassen. 1000, 10.000, 50.000 of zelfs 100.000 drones die in 1x een gat slaan in het front.
Iemand vroeg wat de Oekraïners met bijkomende 100k drones per maand productiecapaciteit moeten doen.XanderDrake schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:43:
[...]
Als het wel klopt, dan kijken we naar een nieuwe escalatie. Iraniers zitten al in Rusland en de Krim. De volgende stap zijn buitenlandse soldaten vrees ik. En daarna brigades...
Kennelijk geeft Rusland langeafstandsraket technologie aan Noord Korea in ruil. Zelfs China is niet echt blij met deze deal.XanderDrake schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:43:
[...]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ben benieuwd hoe goed ze getrained zijn, taalbarriere zal ook wel een probleem worden.XanderDrake schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:43:
[...]
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Combat Experience is ook waardevol. Dus ik weet niet of Zuid-Korea hier blij mee is.PASware schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:15:
[...]
Ben benieuwd hoe goed ze getrained zijn, taalbarriere zal ook wel een probleem worden.
Denk dat Zuid Korea hier wel blij mee zal zijn.
Zuid Korea heeft al aangekondigd hun beleid mbt wapenleveringen aan UA te herzien. Dit zou wel eens (oa volgens Peter Zeihan) een enorme eigen doelpunt voor RU kunnen zijn gezien ZK nagenoeg grootste productiecapaciteit ter wereld heeft voor wapentuig en nu belang heeft bij afgang van RU/NK.LongBowNL schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:28:
[...]
Combat Experience is ook waardevol. Dus ik weet niet of Zuid-Korea hier blij mee is.
Oslik blyat! Oslik!
Precies. Schijnbaar heeft ZK de productie wel enigszins op orde. Zie ook de bestellingen van Polen. De diverse chaebols zitten in zo'n beetje alles van chips tot zware industrie en zijn dus ook in staat om bij te sturen en op te schalen.dion_b schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:33:
[...]
Zuid Korea heeft al aangekondigd hun beleid mbt wapenleveringen aan UA te herzien. Dit zou wel eens (oa volgens Peter Zeihan) een enorme eigen doelpunt voor RU kunnen zijn gezien ZK nagenoeg grootste productiecapaciteit ter wereld heeft voor wapentuig en nu belang heeft bij afgang van RU/NK.
"Meesterstrategist" Poetin was vergeten dat Noord-Korea een vijand heeft, Zuid-Korea en door het ondertekenen van een militair verdrag dat hij Z-K je daarmee tot als niet vijand, op zijn minst tegenstander maakt. En dat het nu in Z-K voordeel is om Rusland zo zwak mogelijk te maken, wie had dat kunnen zien aankomen...dion_b schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:33:
[...]
Zuid Korea heeft al aangekondigd hun beleid mbt wapenleveringen aan UA te herzien. Dit zou wel eens (oa volgens Peter Zeihan) een enorme eigen doelpunt voor RU kunnen zijn gezien ZK nagenoeg grootste productiecapaciteit ter wereld heeft voor wapentuig en nu belang heeft bij afgang van RU/NK.
Ik denk dat je met "dat hij N-K je daarmee tot als niet vijand, op zijn minst tegenstander maakt", je eigenlijk 'Z-K' bedoelde?klaw schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:46:
[...]
"Meesterstrategist" Poetin was vergeten dat Noord-Korea een vijand heeft, Zuid-Korea en door het ondertekenen van een militair verdrag dat hij N-K je daarmee tot als niet vijand, op zijn minst tegenstander maakt. En dat het nu in Z-K voordeel is om Rusland zo zwak mogelijk te maken, wie had dat kunnen zien aankomen...
Zou wat zijn. Als Zuid Korea echt wil kunnen ze scheepsladingen vol zeer goede tanks, artillerie, munitie, etc. leveren, om over drones en andere elektronica nog maar te zwijgen...TrailBlazer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:43:
Dus nu voert Oekraine niet alleen een proxy oorlog van de Navo tegen Rusland maar ook een van zuid-Korea tegen noord-Korea
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Reden te meer voor Zuid-Korea om wapens naar Oekraïne te sturen. Want dan kan het Noord-Koreaanse leger gedecimeerd worden in Oekraïne met Zuid-Koreaanse wapensXanderDrake schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:43:
[...]
De taalbarrière lijkt geen groot obstakel te zijn voor de Russische leiding bij het inzetten van huurlingen uit andere landen.PASware schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:15:
[...]
Ben benieuwd hoe goed ze getrained zijn, taalbarriere zal ook wel een probleem worden.
Denk dat Zuid Korea hier wel blij mee zal zijn.
Bedoelt dat Rusland een proxy oorlog tegen de Navo voert. De Navo heeft weinig belang bij deze oorlog. Rusland kan op ieder moment stoppen met de oorlog en zich terugtrekken tot de grenzen van 2014. Dan is de oorlog over.TrailBlazer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:43:
Dus nu voert Oekraine niet alleen een proxy oorlog van de Navo tegen Rusland maar ook een van zuid-Korea tegen noord-Korea
Nonsensical line goes here <---
Dat valt onder de categorie 'nice to have'. Oorlog is ontzettend kostbaar. Het lijden in Oekraïne is onvoorstelbaar.SkiFan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:23:
Nou, om nou te zeggen dat we er geen belang bij hebben is wat naief. We hebben er alle belang bij om te zien dat de immense hoeveelheden sowjet-materiaal weggegrind worden door de good guys. Dat vermindert de mogelijkheid van Rusland om een westerse staat te overweldigen toch substantieel.
Ik denk dat Rusland daar weinig voor voelt.... die willen juist meer bezetten (kado krijgen)phicoh schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:28:
[...]
Dat valt onder de categorie 'nice to have'. Oorlog is ontzettend kostbaar. Het lijden in Oekraïne is onvoorstelbaar.
Ja, dan is het mooi als het russisch materiaal gesloopt wordt. Maar als de oorlog nu beïndigd zou kunnen worden (op voorwaarden van Oekraïne natuurlijk) dan zou dat gewoon moeten. Dan ga je niet doorvechten om nog wat meer russiche spullen te slopen.
Nonsensical line goes here <---
Er is een analyse (van ik geloof Anders Puck Nielsen) waarom de VS deze oorlog rekken. Maar in het algemeen zou het redelijk rampzalig voor Oekraïne zijn als we de levering van wapens met opzet beperken om de russen zoveel mogelijk materiaal te laten verspillen.SkiFan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:09:
@phicoh Zo bedoelde ik het ook, maar het dus zeker wel in ons belang om de Russen zo veel mogelijk materieel te ontnemen. Het eind van deze oorlog kunnen de Russen alleen zelf bepalen. En we zijn ook niet op oorlog uit, maar als het dan toch maar moet, dan liever zodat de Russen ons nooit meer aanvallen.
[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 27-06-2024 14:38 ]
PSN
Die link werkt bij mij niet. De vorige van Threads.net ook al nietYakuzA schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:37:
Mig29 met Hammer bomb deploy en backflip
https://www.threads.net/@noelreports/post/C8t0D9RNXPX?hl=en
Zit wel wat raar knip en plakwerk in de clip.
Hier alternatieve reddit linkBootVluchteling schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:45:
[...]
Die link werkt bij mij niet. De vorige van Threads.net ook al niet
Dat is wel raar inderdaad.BootVluchteling schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:45:
[...]
Die link werkt bij mij niet. De vorige van Threads.net ook al niet
[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 27-06-2024 14:57 ]
PSN
Ook niet. Gewoon blanco scherm in zowel Firefox als I-explorer. Heeft iemand ook die link van die drone die uit de lucht geschoten werd?YakuzA schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:57:
[...]
Dat is wel raar inderdaad.
Werkt die feed wel gewoon op account naam?
https://www.threads.net/@noelreports
Ik zie wel dat die links op t.net wat raar werken, om een of andere reden sluiten de links naar threads.net de tab waaruit ik op de link klik
https://www.reddit.com/r/ukraine/s/veHIZTWm2QBootVluchteling schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:00:
[...]
Ook niet. Gewoon blanco scherm in zowel Firefox als I-explorer. Heeft iemand ook die link van die drone die uit de lucht geschoten werd?
threads weigert hier ook op FFHumma Kavula schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:02:
@YakuzA Linkjes werken hier wel gewoon op Firefox met ADB
Ukrainian Mig-29 launching two AASM 250 Hammer bombs on Russian positions. pic.twitter.com/2BrE4LJmYA
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 27 juni 2024
Twitter/X linkjes wel, Threads linkjes niet hier...Tens schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:36:
[...]
threads weigert hier ook op FF
Gaat de x-link wel?
[Twitter]
Threads, Reddit en X heb ik niet, maar ik weet over welke video dit gaat. Leuk weetje: dit is exact de tactiek die piloten worden aangeleerd voor het werpen van kernwapens. De opgaande vlucht is dan wat langer (en sneller), na de maneuvre kan de piloot met een neergaande vlucht veel snelheid maken weg van de zone van inslag.YakuzA schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:37:
Mig29 met Hammer bomb deploy en backflip
https://www.threads.net/@noelreports/post/C8t0D9RNXPX?hl=en
Zit wel wat raar knip en plakwerk in de clip.
Dat is ook wel weer waar. Nja dan maar hopen dat ze de meatgrinder ingaan. Dan valt er weinig ervaring over te brengen.LongBowNL schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:28:
[...]
Combat Experience is ook waardevol. Dus ik weet niet of Zuid-Korea hier blij mee is.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
BREAKING: The US, Israel and Ukraine are in talks to supply Kyiv with up to eight Patriot air defence systems, dramatically improving its ability to counter Russian air strikes.https://t.co/ZFhMqCopkX
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 27 juni 2024
Israël heeft eigen systemen die alle lagen van de multi layer defense aankunnen zonder de patriot idd.Tens schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:59:
De geruchten waren er al, Israël is de AA aan het vernieuwen en heeft dus (wrs op termijn) Patriots over.
[Twitter]
PSN
Israel’s M901 PAC-2 batteries are of an older variety than many of the Patriot systems currently in Ukraine. But according to military analysts, the older model is still fully compatible with the newer ones.
Crucially, Israel has also ample stocks of interceptor missiles — which Ukraine also needs — to go with the batteries, according to one person familiar with the size of Israel’s arsenal.
Analysts also said the old Israeli interceptor missiles had a longer range and a bigger warhead than the newer PAC-3 model.
This could make them well suited for intercepting the Russian fighter jets that have been dropping devastating glide bombs on Ukrainian cities and military positions from far behind the front lines.
“PAC-2 is actually more useful than PAC-3 for long range intercepts against aircraft, so they’d certainly be useful [in Ukraine],” said Justin Bronk, senior research fellow at the Royal United Services Institute in London.
Israel en Rusland hadden tot 7 oktober een vrij neutrale relatie. Maar doordat Rusland zo hard de kont van Iran moet kussen, is daar sindsdien niet veel van over. Dit is dus weer Poetin die voor korte termijn oplossingen zichzelf strategisch op de lange termijn in de voet schiet. Zie ook Zuid Korea.YakuzA schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:38:
Tot nog toe was het vooral de angst om Rusland tegen de benen te stoten die in Syrië staat met hun leger.
En de Shahed aanval vanuit Iran op 13 April gaf het volgende zetje.XanderDrake schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:39:
[...]
Israel en Rusland hadden tot 7 oktober een vrij neutrale relatie. Maar doordat Rusland zo hard de kont van Iran moet kussen, is daar sindsdien niet veel van over. Dit is dus weer Poetin die voor korte termijn oplossingen zichzelf strategisch op de lange termijn in de voet schiet. Zie ook Zuid Korea.
PSN
Die vrij stompzinnige strategie leverde eerder met heel veel pijn en moeite wat resultaat op, maar het botte wapen lijkt nu afgestompt te raken:But despite its losses, Russia is recruiting 25,000 to 30,000 new soldiers a month — roughly as many as are exiting the battlefield, U.S. officials said. That has allowed its army to keep sending wave after wave of troops at Ukrainian defenses, hoping to overwhelm them and break through the trench lines.
Een bufferzone bij Kharkiv als strategisch doel heb ik nooit serieus genomen. En bij Kharkiv zijn ze nooit uitgekomen:At times, this approach has proved effective, bringing the Russian army victories in Avdiivka and Bakhmut in eastern Ukraine. But Ukrainian and Western officials say the tactics were less successful this spring, as Russia tried to take land near the city of Kharkiv.
De aanvallen in mei bij Kharkiv waren in tijd meer geconcentreerd dan de belegeringen van Bakhmut en Avdiivka:“President Putin and Moscow have really tried to make big gains, to break through the front lines this spring,” Jens Stoltenberg, the NATO secretary general, said in an interview with The New York Times editorial board. “They tried and they failed. They made very small gains, and they are paying a very high price.”
Rusland leunt bij deze verliezen natuurlijk op zijn grotere bevolking, maar zelfs in dat kader zetten de huidige ontwikkelingen tot nadenken aan. Op het volgende heeft Rusland zelf een (negatieve) invloed:Russian casualties have spiked at other times, especially during the assaults on Avdiivka and Bakhmut. But the assaults on those cities were spread out over several months. The push in May, both outside Kharkiv and along the eastern front, involved more intense periods of Russian wave attacks. British military intelligence analysts said Russia’s casualties in May, which they put at an average of 1,200 a day, were the highest of the war.
Andere invloeden zijn voor de Russen als aanvallende partij nadelig:Russia’s use of infantry in wave attacks reflects one of its advantages in the war: Its population is much larger than Ukraine’s, giving it a bigger pool of potential recruits.
But the casualties have forced Russia to ship new recruits to Ukraine relatively quickly, meaning that the soldiers sent to the front are poorly trained.
The lack of structured training, and the need to commit new recruits to combat operations, has limited Russia’s ability to generate more capable units. It also increases casualties.
Zonder er een discussie over te willen starten (startpost...) noemt het artikel wat aantallen slachtoffers en waar ze op zijn gebaseerd.Ubiquitous drones have made it easy for both sides to spot, and target, enemy forces. And mines and cluster munitions make movement across open ground a nearly suicidal endeavor.
De Britten komen met een schatting van 500.000 dode en gewonde Russen. Hoe deze schatting tot stand komt verteld het artikel niet. Ze lijken behoorlijk de Oekraïense schattingen te volgen.U.S. estimates of casualties in the war are based on satellite imagery, communication intercepts, social media and news media dispatches from reporters, as well as official reporting from Russia and Ukraine. But such estimates vary, even within the U.S. government.
Het Amerikaanse hulppakket kan deze waarheid nog ondersteboven schoppen:Russia appears to be able to sustain its current campaign by offering financial incentives to recruits, drawing on convicts and bringing in some Russian mercenaries from Africa.
In ieder geval geen Russische doorbraak meer met een Oekraïne dat de focus op verdediging heeft:But the major question for this year will be whether Russia’s current strategy can best the Ukrainian military, which is finding its defensive footing. Arms and ammunition from a new $60 billion U.S. aid package are finally reaching the front lines, and Ukrainian commanders are no longer having to ration rounds. Russia still outguns Ukraine, but not by as much.
De bescheiden concessie van de Amerikanen is hier veel bekritiseerd. Oekraïne mag maar een beperkte afstand over de grens Russische doelen raken. Deze wijziging is in ieder geval een probleem voor Russen om met artillerie een stad als Kharkiv te raken:“What I see is a slowing of the Russians’ advance and a stabilizing of that particular piece of the front,” Mr. Austin told reporters in Brussels this month. “A couple of weeks ago, there was concern that we would see a significant breakthrough on the part of the Russians. I don’t think we’ll see that going forward.”
Hiermee is het natuurlijk niet klaar. verwacht wordt dat de strijd weer naar het oosten en zuiden zal kantelen.American officials said the change is beginning to have an impact, taking out Russian artillery and making it harder for Moscow to strike against Kharkiv.
The result, President Volodymyr Zelensky of Ukraine said this month, was that the Kharkiv offensive had proved to be “yet another mistake for Russia.”
“The destruction of Russian terrorists’ positions and launchers by our forces, our warriors, near the border really matters,” he said. “It is working. Exactly as we expected.”
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
‼️Russian soldiers reporting that cholera has begun to spread in the combat zone in the Kherson region because there's not enough bottled water for them to drink. 😁
— Natalka (@NatalkaKyiv) 28 juni 2024
TG channel “Two Majors” published the following letter from one of their subscribers:
“I wish you good health,… pic.twitter.com/ZZMcuOGOrO
“I wish you good health, comrade majors! Marine Corps on call! I want to clarify about problems with water. I saw your post in the secretariat about problems with water and diseases.
We were told that typhoid and cholera were already causing [a number of] deaths, and the number of diseases was growing.
To understand the situation with water: for one soldier there are 12 1.5 litter bottles for a maximum of two weeks, due to which those who carry out assigned tasks along the banks of the Dnieper or go to the islands as part of the RG, do not have enough water at all, and have to drink from the river and filter the water through fabric, to take water from abandoned wells, which is why this situation arose.
On the islands in the summer, if you work deep in the floodplains, you drink two or three times more water than usual: it’s like in the jungle, and there’s no way to get clean water there to boil, because it’s far from the river bed.
In the conventional rear, the situation is better: we travel and buy water at our own expense. Dropping water from a drone has already become part of the routine. I wouldn't have any complaints if we didn't have the same problem last year.
Nobody wants to learn from their mistakes and solve the problem, and asking volunteers to bring a million bottles of water for the third year of the SMO is not even funny.
I hope someone's shoulder straps fly off for this. The rear rats already have enough medals, maybe it’s time to punish someone? Just not an ordinary soldier’s or sergeant’s.”
[ Voor 69% gewijzigd door consolefreak op 28-06-2024 08:30 ]
En het is nu pas het begin van het echte hitte seizoen.consolefreak schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:29:
Net als vorig jaar gaat er weer een golf van Cholera door de Russische soldaten. Er zijn geen goede filters, ze filteren het water uit oude putten en kolken met doeken. Ze vinden het zelf belachelijk om in het derde jaar te moeten bedelen om schoon water van het thuisfront.
[Twitter]
[...]
PSN
consolefreak schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:29:
Net als vorig jaar gaat er weer een golf van Cholera door de Russische soldaten. Er zijn geen goede filters, ze filteren het water uit oude putten en kolken met doeken. Ze vinden het zelf belachelijk om in het derde jaar te moeten bedelen om schoon water van het thuisfront.
[Twitter]
[...]
Dit is natuurlijk de reinste onzin....do not have enough water at all, and have to drink from the river and filter the water through fabric, to take water from abandoned wells, which is why this situation arose.
Feit blijft dat ze dit jaar, net als vorig jaar weer een Cholera uitbraak hebben die hierdoor verzoorzaakt wordt. Dat er oplossingen voor zijn zal ook daar zeker wel bekend zijn, maar als die oplossingen niet voorradig zijn, kom je niet verder dan het filteren op de best mogelijke manier. En die manier doet weinig om Cholera te voorkomen.ZenTex schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:31:
[...]
[...]
Dit is natuurlijk de reinste onzin.
Ik had al eerder beelden gezien van Russen dei dmv "wet wipes" en textiel water "filteren".
Filteren tussen aanhalingstekens, want het water word er weliswaar iets helderder van kleur van, maar doet verder niets.
Er zijn gewoon tabletten te koop die je water filteren, of echte herbruikbare filters, die het idd veilig om te drinken maken. Te koop in elke outdoor winkel, kost echt niet zoveel, en zou wmb standaard in de uitruisting van frontsoldaten moeten zitten.
En anders kook je het water. Dit is echt geen rocket science.
Maar anders stuur je toch een boodschap aan Vladimir Vladirirovich, Als de fuhrer dit toch wist, nou nou.
[removed]
Aangezien het leger blijkbaar niet de kennis heeft om ze het eea te leren, zou het een idee zijn om ze een weekje met de padvindertjes mee te sturen die deze kennis wel hebben.redwing schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:54:
[...]
Feit blijft dat ze dit jaar, net als vorig jaar weer een Cholera uitbraak hebben die hierdoor verzoorzaakt wordt.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq