Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

deMercer schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:27:
Daarnaast heb ik instelling “Schakel iPedal uit bij achteruit rijden” AAN staan. Dit ivm het manoeuvreren in de krappe parkeergarages hier.
Dit begrijp ik niet. Met de 26.1.1 update ging net als bij iedereen deze instelling weer aan. Ik merkte dat de controle over het manouvreren bij het achteruit rijden juist slechter is geworden wanneer de auto zelf accelereert wanneer je niets doet. Juist mét i-Pedal heb ik absolute controle. Daarom begrijp ik dit niet :)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:31:
[...]

Dit begrijp ik niet. Met de 26.1.1 update ging net als bij iedereen deze instelling weer aan. Ik merkte dat de controle over het manouvreren bij het achteruit rijden juist slechter is geworden wanneer de auto zelf accelereert wanneer je niets doet. Juist mét i-Pedal heb ik absolute controle. Daarom begrijp ik dit niet :)
Ik ervaarde dat de auto zelf achteruit rijdt met i-Pedal aan in zijn achteruit. Vind dat niet prettig, ik wil zelf bepalen wanneer er gereden wordt.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

THE_BASE schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:43:
[...]

Ik ervaarde dat de auto zelf achteruit rijdt met i-Pedal aan in zijn achteruit. Vind dat niet prettig, ik wil zelf bepalen wanneer er gereden wordt.
Dan staat die instelling die @deMercer noemt waarschijnlijk nog aan, die i-Pedal uitschakelt bij achteruit rijden. Met i-Pedal aan zou de auto stil moeten blijven staan als je de pedalen niet indrukt.

En wat je zegt is precies de reden voor mij: ik bepaal wanneer de auto rijdt, niet de auto. Ook in de R.

[ Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 17-02-2026 10:50 ]

• Ohmak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:52
Het is maar wat je gewend ben. Ik heb jaren een automaat gereden en was gewend aan het kruipen van de auto als je de rem los laat. En moets juist wennen aan ipedal dat de bewust “gas” geeft om de auto te bewegen. Ik heb ipedal ook uitstaan met achteruit rijden ivm controle, zelfde als @deMercer

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:24

Steeffoon

Smartphone-nerd

Nog steeds gezeik met de Kia-app. Inmiddels is de Kia Connect-klantenservice er naar eigen zeggen druk mee bezig, en wordt de technische afdeling erbij gehaald. Heb het met meerdere toestellen geprobeerd, allen blijven ze in dat kansloze scherm hangen. Ben benieuwd...

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:47:
En wat je zegt is precies de reden voor mij: ik bepaal wanneer de auto rijdt, niet de auto. Ook in de R.
Ik denk dat het een kwestie van ervaring/gewenning is, zoals @Ohmak aangeeft. Ook ik heb jarenlang in automaten gereden, en vindt - zeker bij manoeuvreren - het kruipen van de auto juist erg fijn. Met zelf controle over de rem kan ik zelf exact de snelheid bepalen en het moment van stoppen. En de snelheid na stoppen. Met iPedal krijg ik dat niet voor elkaar, ik moet dan zoveel ‘gas’ geven dat als de auto eenmaal gaat rijden, deze direct al veel te snel gaat.

Zoveel mensen, zoveel smaken. Gelukkig biedt de EV3 je veel vrijheden om die manier van rijden te gebruiken die jij prettig vindt, en drukt je niet naar een bepaalde manier zoals veel andere merken wel doen (geen iPedal, weinig maximale regeneratie, …).

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:30:
Nog steeds gezeik met de Kia-app. Inmiddels is de Kia Connect-klantenservice er naar eigen zeggen druk mee bezig, en wordt de technische afdeling erbij gehaald. Heb het met meerdere toestellen geprobeerd, allen blijven ze in dat kansloze scherm hangen. Ben benieuwd...
Hier de laatste twee dagen dat de deuren niet ontgrendelen, zonder sleutel. Weet niet of het aan de app, iOS of iets anders ligt. Wel even in de gaten houden.

Jammer, want aan de auto ligt het allemaal niet.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• deMercer
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:20:
Hier de laatste twee dagen dat de deuren niet ontgrendelen, zonder sleutel. Weet niet of het aan de app, iOS of iets anders ligt. Wel even in de gaten houden.
Je bedoelt dat het ontgrendelen met je iPhone e/o Apple Watch niet meer werkt? Dat heeft sowieso niets met de app te maken, dat gaat puur om de Wallet van je iPhone e/o Watch. Maar dit had ik ook een tijdje geleden, en na het resetten van de UWB module in de auto werkt het weer helemaal top. In deze post staan de precieze instructies (inclusief benodigde wachttijd).
Misschien toch wel in dit geval ;)

[ Voor 5% gewijzigd door deMercer op 17-02-2026 13:39 ]

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:24

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Dat lijkt me losstaan van de problemen die ik ervaar. Wellicht dat het toch aan jouw auto ligt :+

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:06:
[...]

Dat lijkt me losstaan van de problemen die ik ervaar. Wellicht dat het toch aan jouw auto ligt :+
Niets mis met Gers! :>

• Gevehi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-02 15:32
[...]

Bij mij deed het ontgrendelen via de telefoon het ook niet meer, kwam er vanochtend achter dat ik mijn Iphone opnieuw moest selecteren in de settings van auto zelf voor het ontgrendelen. Hierna werkte het wel weer.

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:33
Kan iemand me vertellen wat het voordeel zou kunnen zijn van de "auto" mode ipv I-pedal (lvl3). Ik rijd nu een jaar I-pedal maar dacht vandaag laat ik auto eens proberen. Ik schrok ervan hoe "onveilig" het aanvoelt. Ik vertrouwde het helemaal niet. Ik wist niet hoe ik moest reageren bij stoppen en optrekken. Hij reed op de rijksweg wel redelijk. Misschien moet ik meer mee experimenteren maar vind I-pedal tot nu toe het fijnste rijden.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

_birdie_ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:52:
Kan iemand me vertellen wat het voordeel zou kunnen zijn van de "auto" mode ipv I-pedal (lvl3). Ik rijd nu een jaar I-pedal maar dacht vandaag laat ik auto eens proberen. Ik schrok ervan hoe "onveilig" het aanvoelt. Ik vertrouwde het helemaal niet. Ik wist niet hoe ik moest reageren bij stoppen en optrekken. Hij reed op de rijksweg wel redelijk. Misschien moet ik meer mee experimenteren maar vind I-pedal tot nu toe het fijnste rijden.
Het idee schijnt te zijn dat je soms meer en soms minder regeneratief zou willen remmen. Het gebruik van die modus verandert dan het regeneratieniveau op basis van de navigatie-instructies en bochten in de weg.

Zelf zie ik het nut er ook niet van. Ik rijd ook altijd met niveau 3.

• in06cd
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:48
Ik rij constant op auto (regeneratief plus). De auto remt automatisch voor auto's voor je. Het is net of er een giga skippy bal tussen zit. Ook het automatisch stoppen achter een stilstaande auto voor het rode licht vind ik geweldig. Ik hou niet van i-pedal. Maar goed het is wat je het prettigst vindt.

• deMercer
  • Niet online
Ik heb “Auto” ook een paar keer uitgeprobeerd, maar daar ben ik mee gestopt toen de auto totaal niet afremde voor een haarspeldbocht. En die kom ik nog wel eens tegen hier. Ik houd het op iPedal en regen lvl 3.

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:20
JBarn schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:16:
[...]

Geen spatlappen hier, maar het valt me inderdaad wel op dat de achterkant van deze auto snel vies wordt. Weet iemand hoe dat komt?
(Kan ook aan mij / de kleur liggen, ivory silver hier, mijn vorige auto was “oxide bronze” dus dat maakt wel verschil)
Klopt, heb ik ook. Gewoon vaker wassen, is klusje van niks

• _birdie_
deMercer schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:12:
[...]

Ik heb “Auto” ook een paar keer uitgeprobeerd, maar daar ben ik mee gestopt toen de auto totaal niet afremde voor een haarspeldbocht. En die kom ik nog wel eens tegen hier. Ik houd het op iPedal en regen lvl 3.
denk dat ik het hier ook bij houd ... rijdt veel natuurlijker en ik wil zelf ook nog klein beetje invloed hebben.
Ik kan met I-pedal voor 90% van de gevallen inschatten waar de auto stopt (soms kleine corrigerend tikje nodig). Ik ga het nog wel een keer proberen maar tot nu heb ik er geen goed gevoel bij.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42
Ik heb hem standaard op 2. Als ik dan op de Cruise Control 80 rijdt en bij het 150m bord de CC Suspend, kom ik mooi met 35kMh op de rotonde terecht. Als ik de rotonde verlaat Resume ik de CC weer.

• _birdie_
De_Buurmannen schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:20:
[...]

Klopt, heb ik ook. Gewoon vaker wassen, is klusje van niks
ligt natuurlijk nooit aan de kleur. De rest van mijn auto blijft brandschoon (druppelvorming door de wasbehandeling) maar achterkant is echt supervies. In de Lente maar weer eens de hele auto doen.
Hij staat wel in een parkeergarage en daardoor wordt hij ook minder gauw vuil. Ik kan hier helaas (of gelukkig) niet met de hand wassen (kan natuurlijk wel naar faciliteit gaan waar dat wel kan). Maar ik ben toch wat lui met de wasstraat.

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste