Ja, je hebt gelijk. Bedankt! Ik had inderdaad een oude versie van de api...DutchKel schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:51:
[...]
Bij mij werkt die nog prima. Heb je wel de juiste? Ik gebruik de Kia Uvo / Hyundai Bluelink via hacs
MajaMestreech schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:52:
Er is in dit topic al veel geschreven over i-pedal. I-pedal staat voor 1 pedal driving ofwel, je rijdt door alleen gebruik te maken van het stroompedaal. Daarom ook extra vreemd dat i-pedal kan aan staan op lvl1 en je daarmee wel een erg lange weg hebt om tot stilstand te komen (komt de EV in deze stand wel tot stilstand?). Met name afgelopen week de ervaring dat de EV ineens van i-pedal lvl3 (dus snel tot stilstand komen) ineens op lvl1 stond, dat is toch wel ff schrikken en maar snel bijremmen.
had ik ook wel eens .. als ik te langzaam doorschakel in de sneeuw stand om hem van normal in eco te krijgen (4x klikken) .. daarom heb ik mydrive geconfigged met eco en sport sturing (rijd mi beter) en ik hoef maar 2x te klikken
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M5 16/512, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Met iedere 1-pedal stand komt hij uiteindelijk volledig tot stilstand maar het niveau en daarmee de regeneratieve kracht bepaalt hoe lang/de afstand waarin dit gebeurt.MajaMestreech schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:52:
Er is in dit topic al veel geschreven over i-pedal. I-pedal staat voor 1 pedal driving ofwel, je rijdt door alleen gebruik te maken van het stroompedaal. Daarom ook extra vreemd dat i-pedal kan aan staan op lvl1 en je daarmee wel een erg lange weg hebt om tot stilstand te komen (komt de EV in deze stand wel tot stilstand?). Met name afgelopen week de ervaring dat de EV ineens van i-pedal lvl3 (dus snel tot stilstand komen) ineens op lvl1 stond, dat is toch wel ff schrikken en maar snel bijremmen.
Bij de Niro Ev was dit niet. I-pedal is daar gewoon maximaal regeneren en het echte 1 ledal driving. Waarom is dit bij de EV3 anders? Hoe kun je 1 pedal driving op i-pedal lvl1? Waarom heet dit dan i-pedal als je hierbij moet bijremmen?
In dit topic is het inderdaad al veelvuldig voorbij gekomen, maar even ter herhaling: als je wisselt van rijmodus en dit te langzaam gebeurt kan het zijn dat je via de sneeuw modus van 3 terug naar 1 gaat. Op het dashboard zie je snel genoeg welke stand het is (ik check dit standaard want ik rij liever in 3 terwijl mijn vrouw 1 gebruikt).
Wat betreft het voordeel, tja naar mijn mening vind ik afhankelijk van binnenwegen of snelweg 3 of juist 1 prettiger rijden.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange