Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
THE_BASE schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:22:
[...]

Zoals gezegd: ik vind de EV3 (na de EV6) de mooiste uit de range tot nu toe. De EV4 gaat ook nog wel, maar is een ander verhaal. De EV5 vind ik persoonlijk lomp overkomen. :)
Weet je welke ik wel gaaf vond? De PV5 Cargo ziet er best kek uit in het zwart. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Liegebeest op 23-02-2026 20:33 ]

Liege, liege, liegebeest!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:01
Liegebeest schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:31:
[...]

Weet je welke ik wel gaaf vond? De PV5 Cargo ziet er best kek uit in het zwart. :D
Ik vind de PV5 Passenger met de two-tone in rood ook niet verkeerd uitzien!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Over twee weken wèèr naar de dealer met de EV3. Ik blijf achterin oneindig veel gekraak horen, vooral wanneer je door bochten rijdt, met alle snelheden. Heb alles al uit de achterbak gehaald, maar het blijft. In december heeft de dealer iets gesteld, maar ook toen was het niet weg. Heb het nog even aangekeken, leek beter te gaan, maar helaas. Je wordt er helemaal gek van.

Anyway, gisteren even door de wasstraat gehaald na al dat pekel en al. (Dat ging hier in het noorden langer door :P). Heb beetje haat-liefde verhouding met wasstraten, maar het was gisteren niet anders. Helaas gelijk de pineut. Een flinke kras over de lengte van de ruit, van boven naar beneden. Dat wordt nu intern opgepakt bij Loogman, maar hoop dat het geen welles-nietes verhaal wordt.

Zag ook flinke krassen van het deurportier achter. Dat is door eigen gebruik lijkt het... De pianolak is denk ik extreem gevoelig voor mannen-nagels.

Voor de rest blinkt 'ie wel in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGIfae0oZJRESxTLarbI3UkVC8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mo7G8LqglZSY1xop7byAHo56.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llnI--HCfpOUJP6a2ASWizInK4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iylJKc5GTC7Bu2ZF5huVwC1R.jpg?f=fotoalbum_large

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Steeffoon schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:43:
Over twee weken wèèr naar de dealer met de EV3. Ik blijf achterin oneindig veel gekraak horen, vooral wanneer je door bochten rijdt, met alle snelheden. Heb alles al uit de achterbak gehaald, maar het blijft. In december heeft de dealer iets gesteld, maar ook toen was het niet weg. Heb het nog even aangekeken, leek beter te gaan, maar helaas. Je wordt er helemaal gek van.

Anyway, gisteren even door de wasstraat gehaald na al dat pekel en al. (Dat ging hier in het noorden langer door :P). Heb beetje haat-liefde verhouding met wasstraten, maar het was gisteren niet anders. Helaas gelijk de pineut. Een flinke kras over de lengte van de ruit, van boven naar beneden. Dat wordt nu intern opgepakt bij Loogman, maar hoop dat het geen welles-nietes verhaal wordt.

Zag ook flinke krassen van het deurportier achter. Dat is door eigen gebruik lijkt het... De pianolak is denk ik extreem gevoelig voor mannen-nagels.

Voor de rest blinkt 'ie wel in ieder geval.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oei, je hebt niet alleen maar plezier van je EV3 in elk geval!

Die krassen op de pianolak herken ik niet, wel als de zon er op staat veel swirls, maar dat voorkom je echt niet.

De wasstraat doe ik ook niet meer en zeker niet bij Loogman. Ik heb daar mijn vorige Ford Fiesta toen hij nog nieuw was eens gewassen en ook krassen op de auto. Heb ik aangegeven bij ze, pakten ze direct op door me naar hun polijster te sturen, maar dat hielp helaas niets. Uiteindelijk trok ik aan het kortste eind. Daarom nu maar gewoon lekker afspuiten en met de hand en moet zeggen: dat valt me bij de EV3 alles mee, maar misschien heb ik mazzel met de kleur.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Voor als je je zorgen maakt!
Onderstaande door gevraag op internet (AI)...
Ik zie op internet weinig specifieke meldingen van problemen met de ICCU van de EV3 van Kia in 2026, zo te zien gaan de problemen vooral over de EV6 en modellen van Hyundai uit 2024 en 2025. Hoeveel problemen zijn er daadwerkelijk bekent en wat is dan het percentage.

Hier de reactie:
De observatie klopt: de grote golf aan ICCU-meldingen die je online vindt, heeft inderdaad betrekking op de eerste generatie E-GMP auto's (EV6 en Ioniq 5/6) uit de bouwjaren 2021-2024. Voor de Kia EV3 is de situatie in 2026 anders.
De harde cijfers en feiten voor de EV3:
Aantal bekende gevallen: Er is in 2026 geen officieel totaaloverzicht van het aantal defecte EV3-units. De meldingen zijn incidenteel (enkele tientallen wereldwijd op gebruikersfora zoals Reddit) in vergelijking met de tienduizenden recalls voor de EV6.
Geschat storingspercentage: Waar de vroege EV6 en Ioniq 5 modellen te maken hadden met storingspercentages tot wel 10% in bepaalde regio's, ligt dit voor de EV3 in 2026 naar schatting onder de 1%.
Nieuwe hardware: De EV3 is uitgerust met een geüpdatete versie van de ICCU. De fysieke componenten (zoals de MOSFET's) die in de 2022-modellen doorbrandden, zijn in de productielijn van de EV3 al verbeterd.
Waarom je minder meldingen ziet:
Softwarematige begrenzing: Kia heeft voor de EV3 direct software geïmplementeerd die het laadvermogen verlaagt zodra de ICCU te warm wordt. Dit voorkomt dat de unit kapot gaat, al resulteert het soms in een tragere laadsessie (wat door gebruikers soms als "probleem" wordt gemeld, maar eigenlijk een beveiliging is).
Lering uit het verleden: De beruchte recall SC302 (uitgerold in 2024/2025 voor oudere modellen) is als basis gebruikt voor de software-architectuur van de EV3.
Garantie-afhandeling: In 2026 worden eventuele problemen bij de EV3 vaak "stilzwijgend" opgelost tijdens regulier onderhoud via servicebulletins, waardoor ze minder snel op grote klaagpanels terechtkomen.
Conclusie: De EV3 is technisch gezien geen risicomodel voor ICCU-falen zoals de eerste EV6 dat was. De kans dat je in 2026 met een defecte unit komt te staan is statistisch gezien zeer klein.

• Ohmak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12:37
@De Eik
Ik las toevallig dit artikel op reddit: https://www.reddit.com/r/...r_coolant_levels_if_your/
Pagina: 1 ... 90 91 Laatste