De kaartversie die ik heb is
EUR 17.50.56.026.931.0
Is dit dan de meest recente?
EUR 17.50.56.026.931.0
Powered by Google heb ik volgens mij al lang?Soepie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:14:
Om 16:30 de auto maar uitgezet omdat ik even weg moest.
Om 17:30 weer aangezet en nu na een kwartier eindelijk klaar.
Als je nu iets zoekt is het inderdaad powered by Google.
Bluetooth verbinding stabiliteit ga ik later wel meemaken.
Volgens mij was powered by Google inderdaad al in de vorige update.NVranya schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:40:
[...]
Powered by Google heb ik volgens mij al lang?
Waar kunnen we op letten om te zien wat er echt nieuw is?
EUR.18.43.57.011.933.0 is de nieuwe versiebartmaniac schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:23:
De kaartversie die ik heb is
EUR 17.50.56.026.931.0
[ Voor 21% gewijzigd door Soepie op 28-08-2025 20:18 ]
Gewoon spullen
Nu ook klaar met de update. Zo op eerste zicht is versie 18 visueel niets verschillend met versie17 ?Soepie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:15:
[...]
Volgens mij was powered by Google inderdaad al in de vorige update.
Echt nieuw staat volgens mij in de: wat is er nieuw![]()
Volgens mij niet heel spannend verder, maar misschien zit er nog ergens een verrassing in.
[...]
EUR.18.43.57.011.933.0 is de nieuwe versie
Jammer dat men hier niet wat duidelijker over is.Bekende problemen zijn opgelost.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Zo te zien wordt die nog niet aangeboden. De laatste release is van juli.bertalizer schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:47:
Iemand hier die de nieuwe update al via usb heeft kunnen doen? Als ik een usb maak met de Kia Navigation Updater app dan zegt de wagen dat de update al is geïnstalleerd. Hij vraagt dan of ik dat opnieuw wil doen. Dat heb ik dan maar gedaan. Eens die "update" is uitgevoerd krijg ik onmiddellijk de pop-up dat er een update is...
EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB
De update wordt vanzelf wel gedownload tijdens het rijden of tijdens het laden. Daar hoef je niets speciaals voor te doen.matje70 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:56:
Mm, ik dacht dat je in kampeermodus de auto kon afsluiten. Maar dat gaat niet. Of doe ik iets fout. Hij staat nu de nieuwe software binnen te druppelen.
Maar wat @matje70 zegt/vraagt is wel waar. Eerder kon ik in kampeer/utility modes de auto op slot doen.Zr40 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:11:
[...]
De update wordt vanzelf wel gedownload tijdens het rijden of tijdens het laden. Daar hoef je niets speciaals voor te doen.
Utility mode is niet bedoeld voor het onbeheerd achterlaten van de auto
Gewoon spullen
Via mijn Apple Watch kan ik de EV3 in ieder geval op slot doen. Ik meen dat het via de app ook kan.matje70 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:56:
Mm, ik dacht dat je in kampeermodus de auto kon afsluiten.
He, dat wist ik niet, dat updates ook tijdens het laden worden gedownload. Dat is inderdaad beter dan via de Utility / Kampeer modus.Zr40 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:11:
De update wordt vanzelf wel gedownload tijdens het rijden of tijdens het laden.
Of misschien is er een conditie waarin het wel kan? Ik zie op een ander forum deze post (weliswaar voor een EV9) waarin het wél lukt met een stekker (of bijvoorbeeld de V2L adapter) in de laadpoort, en niet wanneer er niets is aangesloten. Misschien maakt dat het verschil?Soepie schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:50:
[...]
Maar wat @matje70 zegt/vraagt is wel waar. Eerder kon ik in kampeer/utility modes de auto op slot doen.
Bij een eerdere update had ik dat gedaan, maar dat kan blijkbaar nu niet meer
Gewoon spullen
matje70 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:20:
Even uitgeprobeerd. Met de gsm de auto geopend en gestart in kampeermodus. Uitgestapt, in kampeermodus staat nu de auto de software binnen te halen entertainment scherm uit. Deur dicht, lange piep. Met de gsm de deuren gesloten. Het kan dus wel, maar dan met de gsm.
Waar zit die kampeermodus in de app? Ik heb een IOS app en kan dat niet vinden.matje70 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:20:
Even uitgeprobeerd. Met de gsm de auto geopend en gestart in kampeermodus. Uitgestapt, in kampeermodus staat nu de auto de software binnen te halen entertainment scherm uit. Deur dicht, lange piep. Met de gsm de deuren gesloten. Het kan dus wel, maar dan met de gsm.
EV3 adv + LR 19” allseason
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik moet helaas nog tot 9sept wachten .. veel veilige km.Steeffoon schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:38:
Trillende beentjes...
Morgen de EV3 ophalen. Gelukkig is het 's ochtends al, dan hoef ik niet de hele dag mij te vervelen
Kampeermodus zit niet in de app, die moet je in de auto zelf aanzetten.pati schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:36:
[...]
[...]
Waar zit die kampeermodus in de app? Ik heb een IOS app en kan dat niet vinden.
Gewoon spullen
Wanneer je het rechter wieltje ingedrukt houd gaat het waarschuwings geluid van te hard rijden uit.THE_BASE schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:01:
Ik had dus de ster op het stuur ingesteld om rechtstreeks naar CarPlay te gaan. De ster op het dashboard voor bestuurderswaarschuwingej (zo las ik dat iemand dat eerder hier zo had gedaan).
Druk ik net lang op de scrolltoets aan de linkerkant van het stuur, krijg ik dus de bestuurdersinstellingen. Dus ook een sneltoets! Wist ik niet, alleen van de rechter scrolltoets.
Dus de ster op het dashboard gaat nu lekker naar een clean scherm uit met klok.
Maar dat staat er toch al?Veld-NL schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:47:
[...]
Wanneer je het rechter wieltje ingedrukt houd gaat het waarschuwings geluid van te hard rijden uit.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Tnx! Zal van het weekend wel even een update delen met foto'sBastiaan1983 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:46:
[...]
Ik moet helaas nog tot 9sept wachten .. veel veilige km.
Kampeermodus zit niet in de app je kan alleen de kampeermodus aanzetten IN de auto.pati schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:36:
[...]
[...]
Waar zit die kampeermodus in de app? Ik heb een IOS app en kan dat niet vinden.
Het is bijna zover, super leuk! Alvast veel plezier en hopelijk een leuke ervaring. We wachten op de foto’s.Steeffoon schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:38:
Trillende beentjes...
Morgen de EV3 ophalen. Gelukkig is het 's ochtends al, dan hoef ik niet de hele dag mij te vervelen
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Door het volume/aan uit wieltje in het midden van de console 4-5 sec in te drukken gaat het entertainment scherm aan/uit, dus sterretje in het midden kan je voor iets anders gebruiken, ik heb die op EV gezet. Dus je hebt 5 sneltoetsen!!Veld-NL schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:47:
[...]
Wanneer je het rechter wieltje ingedrukt houd gaat het waarschuwings geluid van te hard rijden uit.
Same here!matje70 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:15:
[...]
Door het volume/aan uit wieltje in het midden van de console 4-5 sec in te drukken gaat het entertainment scherm aan/uit, dus sterretje in het midden kan je voor iets anders gebruiken, ik heb die op EV gezet. Dus je hebt 5 sneltoetsen!!
Je hebt er zelfs 6: de Setup knop ingedrukt houden is ook een sneltoets. Je gaat dan naar een submenu binnen Setup. Ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe dat submenu heet, maar de opties als “Softwareupdate”, “Modemversie” etc. vallen daaronder.matje70 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:15:
Door het volume/aan uit wieltje in het midden van de console 4-5 sec in te drukken gaat het entertainment scherm aan/uit, dus sterretje in het midden kan je voor iets anders gebruiken, ik heb die op EV gezet. Dus je hebt 5 sneltoetsen!!
Ik had even mee moeten schrijven denk ik, met alle sneltoetsen die er zijn en die je aan kan maken. Ik weet van m'n huidige Kona de sterretjes, op het stuur en onder het infotainment. Welke zijn er nou allemaal? 🤣deMercer schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:39:
[...]
Je hebt er zelfs 6: de Setup knop ingedrukt houden is ook een sneltoets. Je gaat dan naar een submenu binnen Setup. Ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe dat submenu heet, maar de opties als “Softwareupdate”, “Modemversie” etc. vallen daaronder.
Steeffoon schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:47:
Ik had even mee moeten schrijven denk ik, met alle sneltoetsen die er zijn en die je aan kan maken. Ik weet van m'n huidige Kona de sterretjes, op het stuur en onder het infotainment. Welke zijn er nou allemaal? 🤣
GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season
Toen ik met 4 mensen in de auto (en bijbehorende bagage) en twee elektrische fietsen op het dak naar Italië reed kwam ik op 25kWh/100km. 27kWh/100km lijkt me niet waarschijnlijk zonder fietsen of dakkoffer. Weet je zeker dat je ABRP goed hebt ingesteld?jebman schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:28:
ABRP gebruik
Volgende week ga ik naar de Alpen en 1000km rijden. Eerste lange elektrische rit voor mij.
Nu zit ik met ABRP te plannen maar die rekent met een verbruik van ca 27kwh/100 km. En dan krijg ik 7-8 korte laadstops van 10-30’ voorgesteld. Is dat een bekende manier van rijden? Is wel de snelste route.
Wat is jullie verbruik en snelheid in Duitsland? Ga nu met 1 passagier en wat bagage.
Normaal verbruik ik in de avond bij 130 in NL 23kwh/100 en sta sinds januari gem op 16,6 over min eerste 5000km.
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
En hoe hard reed je door Duitsland? 130?Coffee schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:40:
[...]
Toen ik met 4 mensen in de auto (en bijbehorende bagage) en twee elektrische fietsen op het dak naar Italië reed kwam ik op 25kWh/100km. 27kWh/100km lijkt me niet waarschijnlijk zonder fietsen of dakkoffer. Weet je zeker dat je ABRP goed hebt ingesteld?
Ik ben naar Italië gereden met de auto stampvol, 4 personen en een trekhaakkoffer en ik kwam (met 130 km pu) echt niet zo hoog uit. Gemiddeld denk ik niet meer dan 22 Kwh /100km.jebman schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:28:
ABRP gebruik
Volgende week ga ik naar de Alpen en 1000km rijden. Eerste lange elektrische rit voor mij.
Nu zit ik met ABRP te plannen maar die rekent met een verbruik van ca 27kwh/100 km. En dan krijg ik 7-8 korte laadstops van 10-30’ voorgesteld. Is dat een bekende manier van rijden? Is wel de snelste route.
Wat is jullie verbruik en snelheid in Duitsland? Ga nu met 1 passagier en wat bagage.
Normaal verbruik ik in de avond bij 130 in NL 23kwh/100 en sta sinds januari gem op 16,6 over min eerste 5000km.
Bedankt voor het uitwerken! Ik sla 'm gelijk even op 🙂deMercer schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:17:
[...]
- Ster op stuur: vrij te kiezen
- Ster onder infotainment: vrij te kiezen
- Mute op stuur (rechter scrollwiel) ingedrukt houden: mute waarschuwing overschrijding maximum snelheid
- OK op stuur (linker scrollwiel) ingedrukt houden (enkel met EV3 in middelste deel tellers): instellingen ADAS
- Volume scrollwiel onder infotainment ingedrukt houden: uitschakelen scherm infotainment
- Setup toets onder infotainment ingedrukt houden: submenu infotainmentsysteem
De stress is er niet qua laadpalen. Het is de planning en tijdsduur. Wil niet te laat aankomen. Normaal scheurde ik net in 1 dag naar de bergen maar weer niet of dat nu nog gaat lukken.honey91 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:18:
[...]
werkte perfect. Hij moest even wennen qua range (door de trekhaakkoffer dacht hij dat er een . Het wijst zichzelf wel tijdens het rijden, zoveel laad mogelijkheden onderweg dat laadstress echt niet nodig is.
Een paar stukjes wel, maar wegens die fietsen liever maximaal rond de 110 (hoewel instructies van de fietsendrager aangaven dat je wel 130 mag rijden).
Het is zover. Veel plezier!Steeffoon schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:38:
Trillende beentjes...
suc6
Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Zelf ABRP gebruikt o.a. voor Spanje rit. Vind hem prettig omdat je rustig wat met scenario’s kunt spelen (korter vaker laden vs langer laden), hoe vol je ergens wilt aankomen en je max snelheid (bv Duitsland) etc kunt aanpassen. En vooral ook omdat ie Tesla laders meeneemt, wat Kia zelf lijkt te weigeren.jebman schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 06:58:
[...]
Welke app bevelen jullie aan. ABRP of de Kia navigatie? Beiden nooit gebruikt altijd Waze.
[ Voor 18% gewijzigd door jonk op 30-08-2025 11:21 ]
Voor @Steeffoon hé. ;-)
Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Yep, ABRP Premium is mij ook erg goed bevallen. Je kunt trouwens ook handmatig de SoC binnen ABRP aanpassen tijdens een rit.jonk schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:01:
Heb ABRP premium, dus met CarPlay navigatie inclusief de HUD. Normgebruik kun je aanpassen; ook gedaan toen ik, met andere auto, dakkoffer erop gooide. Via enode kan hij batterij % uit auto updaten maar dat loopt soms flink wat minuten achter.
Hahah dankjewel! Zal straks even een uitgebreidere post maken, maar nu nog bezig met de rit om wat foto's te maken. (auto aan de andere kant van het land opgehaald
Je wilde graag bevestigd zien dat de EV3 de juiste keuze is, niets mis mee._birdie_ schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:03:
Van de week bij KIA EV4/5 event geweest in Rhoon Poortugaal. Goed georganiseerd maar was (wo) erg warm in de demo ruimte ... ik was niet onder de indruk van de EV4 (voor mij als bijna bejaarde te lage instap) en laadruimte ook niet groot ... dan zou ik liever een EV6 nemen. De EV5 is stuk groter dan de EV3 maar weer kleiner dan de EV9. Instrumentarium scheelt niet veel ivgl EV3. Voor mijn situatie is de EV3 (1 of 2 personen) is de EV3 een prima keuze .. voor een groter gezin met grote lange kinderen is EV5 (of EV9) betere keuze ... de actieradius van de EV4 is beter da n de EV3 ... maar hij kon me niet bekoren .. nog steeds blij met mijn EV3 .. hij heeft ook niet veel concurrentie buiten de Skoda Elroq ... maar denk nog steeds dat EV3 (voor mij) de beste keus was. Had niet de intentie voor EV4/5 te gaan maar kijken kan nooit kwijt .. misschien dat ik er ook nog wel proefritje in ga maken (EV5).
Nice one!Steeffoon schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:08:
[...]
Hahah dankjewel! Zal straks even een uitgebreidere post maken, maar nu nog bezig met de rit om wat foto's te maken. (auto aan de andere kant van het land opgehaald)
[Afbeelding]
Hé, een blauwe GT Line had ik nog niet gezien. Nice. Veel plezier met de nieuwe bolide!Steeffoon schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:08:
Hahah dankjewel! Zal straks even een uitgebreidere post maken, maar nu nog bezig met de rit om wat foto's te maken. (auto aan de andere kant van het land opgehaald)
Ik weet niet of het typisch bezuinigingen van de Belgische overheid is. Maar de auto gaat uiteraard uit van de verkeersborden.bartmaniac schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:27:
Volgens ik las zou de kaartupdate een grote update moeten zijn met veel verbetering maar daar merk ik toch weinig van. Ik woon in een zone 30, dat geeft hij ook aan maar wanneer ik de grote weg opdraai (N-weg in België) geeft die nog een lange tijd 30 aan tot hij een snelheidsbord tegenkomt. Je zou toch denken dat hij door gps weet dat hij zich niet meer in zone 30 bevindt?
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Mijn indruk tot nu toe (onafhankelijk van updates) is dat de weergegeven maximumsnelheid enkel gebaseerd is op borden die de auto heeft herkend, en niet op kaartgegevens. Dit is op de parkeerplaats bij mijn werk goed te zien. Op de parkeerplaats hangen 5 km/u borden, die de auto herkent. Bij het verlaten van de parkeerplaats weet de auto niet dat het nog in de 30-zone zit, maar wel dat het binnen de bebouwde kom is, dus laat het 50 zien.bartmaniac schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:27:
Volgens ik las zou de kaartupdate een grote update moeten zijn met veel verbetering maar daar merk ik toch weinig van. Ik woon in een zone 30, dat geeft hij ook aan maar wanneer ik de grote weg opdraai (N-weg in België) geeft die nog een lange tijd 30 aan tot hij een snelheidsbord tegenkomt. Je zou toch denken dat hij door gps weet dat hij zich niet meer in zone 30 bevindt?
Ik denk niet dat de auto op de weg geschilderde getallen herkent …bartmaniac schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:45:
Paar dagen terug (dus nog met de vorige kaartversie) reed ik over de Zeelandbrug van Noord naar Zuid en de wagen dacht de hele tijd dat ik er maar 50 mocht terwijl op de grond 80 geschilderd staat.
Wij hebben de plus Advanced long range, in pearl white, en jij?Steeffoon schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:07:
[...]
Tnx! Zal van het weekend wel even een update delen met foto's
Mogelijk stonden ze dan op dezelfde boot![]()
Welke heb je besteld?
Hij kijkt dus niet alleen naar de borden, anders zou hij het verlatenvan de parkeerplaats nog steeds 5 km/h aangeven.Zr40 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:57:
[...]
Mijn indruk tot nu toe (onafhankelijk van updates) is dat de weergegeven maximumsnelheid enkel gebaseerd is op borden die de auto heeft herkend, en niet op kaartgegevens. Dit is op de parkeerplaats bij mijn werk goed te zien. Op de parkeerplaats hangen 5 km/u borden, die de auto herkent. Bij het verlaten van de parkeerplaats weet de auto niet dat het nog in de 30-zone zit, maar wel dat het binnen de bebouwde kom is, dus laat het 50 zien.
Dankjewel!deMercer schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:30:
[...]
Hé, een blauwe GT Line had ik nog niet gezien. Nice. Veel plezier met de nieuwe bolide!
Hier de GT-PlusLine in Frost BlueBastiaan1983 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:07:
[...]
Wij hebben de plus Advanced long range, in pearl white, en jij?
Zo heb ik er ook nog wel eentje. Op de afrit stond dit bord:Chris12345 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:24:
Die van mij geeft weleens ergens 75 aan. Ik weet zeker dat er in Nederland geen bord van 75 staat. Dus het komt niet alleen van de borden.
[ Voor 7% gewijzigd door Steeffoon op 30-08-2025 22:43 ]
Wat is enode? Dacht dat ABRP meeleest hoeveel er in de accu zit maar zie nu in CarPlay rechtsboven in de hoek alleen mijn ingesteld start niveau batterij en er onder het berekende verlies.jonk schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:01:
[...]
Zelf ABRP gebruikt o.a. voor Spanje rit. Vind hem prettig omdat je rustig wat met scenario’s kunt spelen (korter vaker laden vs langer laden), hoe vol je ergens wilt aankomen en je max snelheid (bv Duitsland) etc kunt aanpassen. En vooral ook omdat ie Tesla laders meeneemt, wat Kia zelf lijkt te weigeren.
Kia nav wat laden betreft nog nauwelijks uitgeprobeerd.
Heb ABRP premium, dus met CarPlay navigatie inclusief de HUD. Normgebruik kun je aanpassen; ook gedaan toen ik, met andere auto, dakkoffer erop gooide. Via enode kan hij batterij % uit auto updaten maar dat loopt soms flink wat minuten achter.
Als navigatiesoftware vind ik hem vrij aardig, ook met files.
Enode handles vehicle APIs and allows apps like ABRP to connect and read data from vehicles via the manufacturer’s own API.jebman schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:54:
[...]
Wat is enode? Dacht dat ABRP meeleest hoeveel er in de accu zit maar zie nu in CarPlay rechtsboven in de hoek alleen mijn ingesteld start niveau batterij en er onder het berekende verlies.
Mooi kleurtje wel, rijden er niet heel veel van rond. Aangezien je direct zwarte logo’s hebt, zoals ik, zou het kunnen dat we bij dezelfde dealer onze auto hebben gekocht.Steeffoon schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:41:
Vandaag was het zover: afgereisd van Drenthe naar het westen van Nederland. Goed en erg vriendelijk geholpen door Zeeuw&Zeeuw Kia. Het was de lange reis waard. We kwamen van een 1,5 jaar oude Hyundai Kona hybrid in N-Line uitvoering. Echt niets mis mee, maar als het eenmaal kietelt...Toen bij deze dealer een hele goede deal gekregen, toen de knoop doorgehakt. Wel was ik met de N-Line enorm verwend (en dus verpest), en dus moesten veel van deze functies dus eigenlijk wel terugkomen in de Kia EV3. Onder andere de 360-graden camera, stoelverkoeling en nog wat zaken zitten alleen in de GT-PlusLine, dus die moest het dan worden. Dagenlang getwijfeld over de kleur; werd het grijs of toch terracotta. Onderweg naar de dealer kwamen we een blauwe tegen, die we eigenlijk hadden weggestreept. We waren bijna om. Bij de dealer nogmaals minutenlang bij de blauwe gestaan: dat moest 'm worden.
Vanmorgen dus de Kia EV3 GT-PlusLine in Frost Blue opgehaald; wat een pareltje als hij onder het doek vandaan komtDirect voorzien van afneembare trekhaak en Hankook iOn Flexclimate all-seasonbanden. Veel van het infotainmentscherm is hetzelfde als van de Kona. Helemaal niet erg, want dat werkt zo erg lekker. Vanuit het westen weer terug richting huis. Ik had van de week alvast een route uitgestippeld voor fotostops. Want wat is nou mooier om zo'n bolide gelijk mooi vast te leggen... :-)
Paar uur later waren we klaar en bijna thuis. Alles aan elektrisch rijden is nieuw; dus op de terugweg nog even langs Tesla supercharger, eens kijken of dat allemaal werkt; ook dat werkt! Kan nog niets zinnigs zeggen over het verbruik; dat zal de komende tijd wel duidelijk worden. Ik ben weg van de blauwe kleur; ik deel wat foto's hieronder.
Overigens nog wel even maandag contact opnemen met de werkplaats. De navigatie laat bij het opstarten foutcode LC00144 zien; daar moet de dealer schijnbaar nog wat mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bekend probleem wat eerder opgelost is. Je moet je in de app meerdere keren per dag opnieuw aanmelden. Volgens de ontwikkelaar/Kia in de App Store melden ze dat het bekend is en er aan gewerkt wordt.matje70 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:29:
De laatste weken is de widget van Kia ( de nieuwe) na een paar uur weg en moet ik mij steeds opnieuw aanmelden. Dat gaat gelukkig vlot, maar was tot voor kort niet het geval. Even vlug op de widget iets uitvoeren is daardoor er niet meer bij. Is hier iets aan te doen of moet ik er maar mee leren dealen?
Ik ervaar precies hetzelfde, ik moet nu elke keer als ik in de app / widget iets wil doen eerst opnieuw inloggen. En door de twee on-boardings bij de tab Control.matje70 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:29:
De laatste weken is de widget van Kia ( de nieuwe) na een paar uur weg en moet ik mij steeds opnieuw aanmelden. Dat gaat gelukkig vlot, maar was tot voor kort niet het geval. Even vlug op de widget iets uitvoeren is daardoor er niet meer bij. Is hier iets aan te doen of moet ik er maar mee leren dealen?
Dankjewel, precies, dat klopt! Ik heb hem gekocht bij Zeeuw en Zeeuw; al kan elke dealer de EV3 direct met zwarte logo's leveren. Ik wilde juist EV3 en GT-Line er nog op houden. Vond ik wel tofTHE_BASE schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 07:00:
[...]
Mooi kleurtje wel, rijden er niet heel veel van rond. Aangezien je direct zwarte logo’s hebt, zoals ik, zou het kunnen dat we bij dezelfde dealer onze auto hebben gekocht.
Overigens hebben ze bij mij EV3 en GT Line er af gehaald, dat voegt niet zoveel toe. Ook niet omdat EV3 zwart is en GT Line niet. Maar dat zijn details. Ik heb een strakke kont doordat er alleen KIA staat.
Lekker genieten van je nieuwe auto en vooral schoonhouden!
Da’s knap balen!Steeffoon schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:15:
Echter, bij het rondje lopen, stuitte ik op wat beschadigingen bij de achterdeuren. Op de raamlijst lijkt een soort zwarte stickerstrip te zitten; en die is gaan rafelen. Heel toevallig aan beide kanten precies op hetzelfde punt.
Dat rafelen hebben wij ook wel, het is gewoon niet 100% netjes afgewerkt. Maar wij hebben een 9 maanden ‘oude’ occassion gekocht, dus heb me er maar bij neergelegd.Steeffoon schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:15:
Vanmorgen nog eens een rondje om de auto gelopen en even de bekende spullen zoals paraplu's erin gelegd. Echter, bij het rondje lopen, stuitte ik op wat beschadigingen bij de achterdeuren. Op de raamlijst lijkt een soort zwarte stickerstrip te zitten; en die is gaan rafelen. Heel toevallig aan beide kanten precies op hetzelfde punt.
Baal hier natuurlijk van, dat ik het niet direct zag gisteren. Maar ik dacht dat die dingen gewoon gespoten zijn... Iemand anders dit toevallig ook gehad? Morgen maar gelijk even bellen met de dealer...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier inmiddels ook al aardig wat middelen voor gekocht, wat ik voorheen niet deed. Ik heb een nieuwe hobby gevonden.Steeffoon schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:10:
[...]
Dankjewel, precies, dat klopt! Ik heb hem gekocht bij Zeeuw en Zeeuw; al kan elke dealer de EV3 direct met zwarte logo's leveren. Ik wilde juist EV3 en GT-Line er nog op houden. Vond ik wel tofMaar kan er inderdaad altijd nog af, haha.
Genieten gaat zeker lukken! Schoonhouden heb ik de middelen voor; en zal ook wel nodig zijn. Hij heeft nu al een modderige bips en bij thuiskomst direct een vogel die de auto gebruikte als openbaar toilet
Dat gevoel krijg ik juist weer bij auto's zonder badges.THE_BASE schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:04:
[...]
Ik vind het persoonlijk bij geen enkele auto nodig om een typenummer er op te zetten óf dat het een GT/RS of wat voor lijn het is. Dat voegt niet zoveel toe anders dan ‘kijk mij eens een duurder sportief model hebben.
De dealer had het al gedaan, dus geen keuze. Maar moet zeggen dat het wel lekker clean is.Zr40 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:18:
[...]
Dat gevoel krijg ik juist weer bij auto's zonder badges.
Persoonlijk maak ik mij er niet druk over. Het is een prima auto, en ik vind het geen probleem als geïnteresseerden aan de badges kunnen zien welk type auto het is.
Misschien wat optimistische gedachte, maar weet je zeker dat het niet een restant is van beschermingsfolie? Dat ben ik ook nog op diverse plekken tegengekomen. Zo ziet die rand er bij mij uit:Steeffoon schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:15:
Op de raamlijst lijkt een soort zwarte stickerstrip te zitten; en die is gaan rafelen. Heel toevallig aan beide kanten precies op hetzelfde punt.
Gewoon spullen
Hahah ja, Carclean heeft er met mij een goede klant bij sinds een paar jaar :-P.THE_BASE schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:04:
[...]
Hier inmiddels ook al aardig wat middelen voor gekocht, wat ik voorheen niet deed. Ik heb een nieuwe hobby gevonden.
Ik vind het persoonlijk bij geen enkele auto nodig om een typenummer er op te zetten óf dat het een GT/RS of wat voor lijn het is. Dat voegt niet zoveel toe anders dan ‘kijk mij eens een duurder sportief model hebben.
Ja, daar moest ik ook gelijk aan denken; maar die heb ik niet besteld en die hoef ik ook niet. Ik vermoed steeds meer dat het beschermfolie er wellicht iets te hard vanaf is getrokken, en dat daardoor een deel van de rest is meegekomen.deMercer schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:36:
[...]
Da’s knap balen!Het lijkt wel alsof iemand ietwat achteloos met een dakdrager bezig is geweest.
Overigens: op de foto's lijkt het alsof de blauwe lak aan de rechterkant ook wat beschadigd is. Of is dat enkel gezichtsbedrog van de foto?
Ik heb hem gisteren nieuw opgehaald. Ik laat de pret er niet door drukken; maar voelt wel rot.THE_BASE schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:02:
[...]
Dat rafelen hebben wij ook wel, het is gewoon niet 100% netjes afgewerkt. Maar wij hebben een 9 maanden ‘oude’ occassion gekocht, dus heb me er maar bij neergelegd.
Hoeveel km heb je op de teller, met andere woorden: hoort hij splinternieuw te zijn? Die schade had echter wel gemeld moeten worden als zij ervan weten is mijn mening. Dus zeker een belletje plegen. Laat het de pret niet drukken!
Heb even goed achter de rubbers gekeken; maar helaas is het echt een beschadiging van iets. Hoopte dat het inderdaad was, wat jij zei, maar helaas.jonk schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:05:
[...]
Misschien wat optimistische gedachte, maar weet je zeker dat het niet een restant is van beschermingsfolie? Dat ben ik ook nog op diverse plekken tegengekomen. Zo ziet die rand er bij mij uit:
[Afbeelding]
Het is zeker niet zo erg als bij jou, wel zonde! Bij mij is het gebruikersschade. En alhoewel die auto nieuw voelt, blijft het een occassion. Ik heb overigens wel gratis een lakstift meegekregen.Steeffoon schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:45:
Ik heb hem gisteren nieuw opgehaald. Ik laat de pret er niet door drukken; maar voelt wel rot.
Jammer dat het bij jou ook het geval is. Ik vind negen maanden nog erg jong voor een auto; en had me er persoonlijk niet bij neergelegd; maar als jij er vrede mee hebt, is het natuurlijk helemaal prima! :-)
Gelukkig maar! Hier overigens ook de lakstift erbij geregeld, maar maar ga je dit niet mooi mee krijgen.THE_BASE schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:07:
[...]
Het is zeker niet zo erg als bij jou, wel zonde! Bij mij is het gebruikersschade. En alhoewel die auto nieuw voelt, blijft het een occassion. Ik heb overigens wel gratis een lakstift meegekregen.
Er is recentelijk een update uitgebracht, dus dat zal net zijn nadat de dealer hem klaar had voor je?Steeffoon schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:18:
[...]
Gelukkig maar! Hier overigens ook de lakstift erbij geregeld, maar maar ga je dit niet mooi mee krijgen.
Morgen maar even de dealer bellen. Dat moet sowieso; want... inmiddels is er een OTA update geweest. De melding met die foutcode lijkt te zijn verdwenen. Echter, er wordt nu direct een andere OTA-update gedownload. Allemaal leuk en aardig; maar als je net een dag de EV3 in huis hebt, en dan al door je twee updates bent, dan gaat er toch echt iets mis
Just curious, voor mijn fiets weet ik inmiddels vrij goed welk onderhoud en schoonmaakmiddelen wél werken maar voor de auto ben ik vrij onwetend en kocht ik tot dusver niet meer dan ruitenwisservloeistof en motorolie- schoonmaken deed ik in de wasstraatSteeffoon schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:45:
Hahah ja, Carclean heeft er met mij een goede klant bij sinds een paar jaar :-P.
Meermalen in dit topic langsgekomen dat je de portieren ook kunt openen (en vergrendelen) door op het ‘streepje’ op de handgreep te drukken.bartmaniac schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:48:
Had gehoopt dat met de updaten volgende zou verholpen zijn. Ik loop met smartphone (= sleutel) en de fysieke sleutel naar de achterkant en open koffer manueel. Sluit daarna de koffer en loop naar bestuurdersdeur. Of ik ben verkeerd maar zouden de handgrepen niet moeten uit komen? Ik moet dan in mijn binnenzak naar sleutel zoeken en zien dat ik het juiste knopje indruk. Het zijn gelulkkig geen grote problemen maar soms vervelend
Hopelijk leest een dief niet meedeejeebv schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:51:
[...]
Meermalen in dit topic langsgekomen dat je de portieren ook kunt openen (en vergrendelen) door op het ‘streepje’ op de handgreep te drukken.
De eerste update die is verschenen, bracht onder andere de Google-integratie. Volgens mij was die update toch al even uit?THE_BASE schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:19:
[...]
Er is recentelijk een update uitgebracht, dus dat zal net zijn nadat de dealer hem klaar had voor je?
Je kunt altijd Carclean om advies vragen, of in dit topic vragen: Het grote auto detailing topicBlaauw87 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:48:
[...]
Just curious, voor mijn fiets weet ik inmiddels vrij goed welk onderhoud en schoonmaakmiddelen wél werken maar voor de auto ben ik vrij onwetend en kocht ik tot dusver niet meer dan ruitenwisservloeistof en motorolie- schoonmaken deed ik in de wasstraatWelke producten heb jij aangeschaft?
Jeetje, kom een keer hier poetsen dan pro!Steeffoon schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:01:
[...]
De eerste update die is verschenen, bracht onder andere de Google-integratie. Volgens mij was die update toch al even uit?
[...]
Je kunt altijd Carclean om advies vragen, of in dit topic vragen: Het grote auto detailing topic
Mijn Kona heb ik gewassen met de volgende zaken:
Shampoo: 26JPN
Wax: Dr Wack Wax - echt fantastisch spul
Ruitenreiniger: Invisible Glass - Premium Glass Cleaner - en: Mothers Wax Glass & Surface cleaner (met ProfiPolish Cloudless Glass Towel)
Foam: Valet Pro Foamula 1
Insectenspray: Kenotek Anti Insect
Een absolute aanrader is verder Poorboys World Spray and Wipe: even zonder water bijvoorbeeld vogelkak of vieze vlekken weghalen.
Na het wassen drogen met een Nuke Guys microfiber droogdoek
Hahaha, als ik in de buurt ben, zal ik aan je denkenTHE_BASE schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:26:
[...]
Jeetje, kom een keer hier poetsen dan pro!
Die tekst klopt niet, want dat zat er inderdaad al in. Maar gewoon bijwerken dus.
Dit is wat me opviel:Steeffoon schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:45:
Ik ben gelijk even naar buiten gerend, maar ik zie zelf op de plekken waar de foto's ook gemaakt zijn, geen schade. Misschien kijk ik er overheen; waar zie jij dat?
Thanks voor de verduidelijking. Gelijk even gewapend met zaklamp naar buiten gelopen. Het is inderdaad weerkaatsing gelukkig! 😉deMercer schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:45:
[...]
Dit is wat me opviel:
[Afbeelding]
Maar het zou ook de reflectie van de beschadiging van de zwarte strip kunnen zijn. Als jij niets ziet, dan is er - gelukkig! - niets aan de hand met de lak.
Haha, lachen. Zat die V2L-adapter er bij dan?Steeffoon schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:56:
Als je iets nieuw hebt, wil je natuurlijk alles testen.
Tijd voor een bakkie thee in het bos! 😁
[Afbeelding]
Voelt echt beetje futuristisch 😝THE_BASE schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:27:
[...]
Haha, lachen. Zat die V2L-adapter er bij dan?
Nice, zal wel alleen bij de GT PlusLine zitten dan.Steeffoon schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:10:
[...]
Voelt echt beetje futuristisch 😝
Yes, zat bij deze uitvoering erbij inderdaad.
Woensdag terug van vakantie en gelijk even checken. Misschien over het hoofd gezien. De laadkabel lag in de frunk en dacht dat er in de kofferbak onderin alleen accessoires voor pech onderweg lagen…Soepie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:41:
Volgens de prijslijst ook op de GT-Line als ik deze er bij pak.
@THE_BASE Ligt hij niet bij jou in de kofferbak? Onder de plank in een zwarte opberg hoes.
Ik kwam na een half jaar nog op enkele eenvoudig zichtbare plekken beschermfolie tegen. Volgens mij is diegene in de garage op een gegeven moment beschermfolie-blind/moe en stopt met het verder zoeken en verwijderen.jonk schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:05:
[...]
Misschien wat optimistische gedachte, maar weet je zeker dat het niet een restant is van beschermingsfolie? Dat ben ik ook nog op diverse plekken tegengekomen. Zo ziet die rand er bij mij uit:
[Afbeelding]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq