THE_BASE schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:05:
[...]
Helder, maar waarom is men dan zo lyrisch over rijden in de file met de EV3? Want hij gaat niet automatisch van rijbaan wisselen neem ik aan? Daarvoor moet die functie toch aan staan en een richting aanwijzer worden gebruikt? Ik zal voor mijn plezier eens file gaan rijden van de week.

Het meeste is al gezegd door de rest, maar ik ben sowieso lyrisch over het rijden, niet alleen file.
Het rijbaan wisselen vindt ik redelijk gaan, denk in 75% van de gevallen op de snelweg doet hij wat ik wil.
Maar....
Met i-Pedal hoef ik bijna nooit de rem meer te gebruiken en als je het aanstaan dat je dit ook met achteruit rijden wilt, dan hoef je niet eens 100% stil te staan om hem in zijn achteruit te zetten en in te parkeren.
Dit in combinatie met SCC en rijbaan + voorganger volgen betekent dat ik op de grotere wegen (of duidelijke binnenwegen) ook nog eens amper hoef te sturen.
En met het adaptieve stuur en een korte broek hoef ik niet eens mijn armen omhoog te houden, alleen mijn blote been zachtjes tegen het stuur te laten rusten, wat dus makkelijk gaat als je niet hoeft te acceleren of te remmen.
Dus ook al is het niet echt, voor mijn idee rijd ik toch aardig op een automatische piloot in veel gevallen en ja, dat maakt mij "lyrisch"
Disclaimer: wel altijd blijven opletten en klaar zijn om in te grijpen indien nodig.
Edit: mocht je bedoelen "van rijbaan wisselen in de file", nee dat lukt hem niet. Maar dat moet je ook niet willen, als iedereen gewoon lekker op zijn baan zou blijven (niet dat ik dat altijd doe) zouden de files al een stuk minder worden

.
Maar aangezien de auto zelf de voorganger volgt heb ik vaak niet eens de behoefte om te wisselen, ik zit gewoon relaxt en kom er vanzelf wel
[
Voor 11% gewijzigd door
NVranya op 04-09-2025 07:19
]