Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 65 ... 71 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
deMercer schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:20:
[...]

Dat zou kunnen. Ik ben zelf meer van de feitelijke dan van de commerciële insteek ;)

Voor mij is de EV3 een C-segmenter. De aanstaande EV2 gaat volgens mij wel echt een B-segmenter zijn, de EV1 (KIA zusje van Hyundai Inster) een A-segmenter.
Dat klinkt vele malen logischer. :)

Ik vind hetzelf ook geen B-segmenter, kom uit een Fiesta en dit is dan absoluut een stap hoger. Een wereld van verschil. Ga na een week nog steeds vrolijk de weg op!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• THE_BASE
  • Niet online
onzenuub schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:08:
De EV4 is beduidend lager dan de EV3. Op t oog lijkt hij ook kleiner terwijl hij in werkelijkheid iets langer en breder is dan de EV3. De fastback sedan vond ik niet mooi. De EV5 vond ik een heel mooie auto, een iets meer uit de kluiten gewassen EV3. Interieur is nagenoeg gelijk met de EV3. Geen strijkplank meer, wel onder de klep van de middenconsole een met de klep afsluitbare bergruimte. Ook de deurgrendels aan binnenzijde anders. Achterdeuren aan de achterzijde hebben dezelfde deurhendels als EV3 aan de voorzijde heeft. De EV5 GT plus komt rond de 53000 euro. Er is ook een business uitvoering, die kan voor 1 januari al geleverd worden en heeft daardoor een gunstiger bijtelling, maar heeft wel een mindere uitvoering dan GT plus. De EV4 en EV worden vanaf januari geleverd. Maar al met al is de EV5 een heel mooie auto en wordt geleverd met enkele kleuren hetzelfde als de EV3 en enkele nieuwe kleuren.
Het lijkt mij een beetje alsof de oneven getallen de stijl van de EV9 hebben en de even getallen meer lijken op de EV6. Maar dat kan ook mijn logica zijn. 8)

Ik vind de EV5 weer een stuk leuker dan de EV4, ben toch wat meer van dat blok-design dan van het one of a kind van de EV4. Natuurlijk geheel persoonlijk, maar niet voor niets voor de EV3 gekozen, bovendien betaalbaar en prima voor hier met zijn tweetjes.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48

Steeffoon

Smartphone-nerd

THE_BASE schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:16:
[...]

Het lijkt mij een beetje alsof de oneven getallen de stijl van de EV9 hebben en de even getallen meer lijken op de EV6. Maar dat kan ook mijn logica zijn. 8)
Je logica klopt wel. Een dealer vertelde me dat dat ook zo bedacht is.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• THE_BASE
  • Niet online
Even een andere vraag: 2 weken geleden onze Kia EV3 opgehaald bij de Kia dealer. We hebben een lader meegekregen: een origineel Kia grijze kabel en zwarte stekkers. Is dat de standaard die er origineel ook bij hoort?

Op foto's zie ik die V2L lader, maar dat zal een los accessoire zijn, maar zie ook laders die grijze kabel hebben en een grijs/zwarte stekker.

Edit: op foto's van occasions zie ik zwarte stekkers. Dus geen idee waarom Kia op stock photos de andere kabel gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door THE_BASE op 21-08-2025 20:30 ]

• knarfbo
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 19:21
ik heb een originele trekhaak met originele kabel boom en bij mij kun je ook geen afstand meer instellen van de cruise control hij blijft op de grootste afstand staan. Niet echt prettig omdat ze er snel tussen gaan kruipen

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:44
THE_BASE schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:08:
Even een andere vraag: 2 weken geleden onze Kia EV3 opgehaald bij de Kia dealer. We hebben een lader meegekregen: een origineel Kia grijze kabel en zwarte stekkers. Is dat de standaard die er origineel ook bij hoort?

Op foto's zie ik die V2L lader, maar dat zal een los accessoire zijn, maar zie ook laders die grijze kabel hebben en een grijs/zwarte stekker.

Edit: op foto's van occasions zie ik zwarte stekkers. Dus geen idee waarom Kia op stock photos de andere kabel gebruikt.
De kleur van je kabel of de stekkers is toch totaal niet relevant. Kia maakt die ook vast niet zelf, wellicht koopt Kia ze ook bij verschillende leveranciers in.

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:16

Kabel is veel te duur, kun je elders goedkoper kopen.

• THE_BASE
  • Niet online
deejeebv schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:47:
[...]

De kleur van je kabel of de stekkers is toch totaal niet relevant. Kia maakt die ook vast niet zelf, wellicht koopt Kia ze ook bij verschillende leveranciers in.
I know, maar ging er alleen even over of het wel de juiste kabel is of dat de dealer de originele kabel lekker zelf gehouden had en mij iets anders heeft gegeven.

En wat voor jou niet relevant is, kan voor mij wel relevant zijn.

• onzenuub
THE_BASE schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:54:
[...]

I know, maar ging er alleen even over of het wel de juiste kabel is of dat de dealer de originele kabel lekker zelf gehouden had en mij iets anders heeft gegeven.
Zou je niet liever glasvezel hebben? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
onzenuub schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:57:
[...]

Zou je niet liever glasvezel hebben? :P
Haha, heb ik al. ;)

Maar serieus, het zal m’n OCD zijn dat vindt dat geleverde onderdelen moeten kloppen. Vandaar de vraag, maar kan me voorstellen dat het voor iemand anders niet belangrijk kan zijn welke kabel er bij de auto geleverd is.

• onzenuub
THE_BASE schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:02:
[...]

Haha, heb ik al. ;)

Maar serieus, het zal m’n OCD zijn dat vindt dat geleverde onderdelen moeten kloppen. Vandaar de vraag, maar kan me voorstellen dat het voor iemand anders niet belangrijk kan zijn welke kabel er bij de auto geleverd is.
Bij mijn auto zat de kabel met de tweekleurige stekkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 12:57
Hier een tevreden bezitter van een zwarte EV3 ;)

Nu een kleine 10k op de teller, qua rijcomfort nog steeds onwijs tevreden. De auto uitgekozen wegens onze eerste gezinsuitbreiding, met een baby en alle benodigdheden is de kofferbak zoals gehoopt groot zat voor vakanties.

De eerste irritaties en gewenning van de verschillende piepjes zijn ook afgenomen, de snelheid waarschuwing zet ik vrijwel direct uit. De gewenste snelheid in de KIA omgeving klopt niet altijd en ik rij vaak zo'n 5 á 10km per uur harder op de snelwegen. De andere waarschuwingen storen mij niet, al vind ik 'm soms wel erg snel met de "ogen op de weg" waarschuwing- soms na dubbel controleren in de zijspiegels gaat deze waarschuwing al af.

Ik heb stiekem wel spijt dat ik geen trekhaak heb gekozen bij de samenstelling. Dat was om de catalogus waarde en bijtelling te drukken, de montagekosten gaan nu achteraf toch al snel naar netto +1000 euro... Dat is toch fors hoger dan ik vooraf (naïef) had ingeschat. De trekhaak wil ik gebruiken omdat ik wekelijks eropuit trek met de mountainbike en ik toch al wat gebruikssporen merk van het in en uitladen van de fiets. Een achterklep drager voor een fully mtb is ook niet echt een handige tussenoplossing ivm frame/vering, daarnaast betwijfel ik of de plastic spoiler bovenop de achterruit wel bestand is tegen zo'n drager...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Laatst online: 21:44
Blaauw87 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:52:
Hier een tevreden bezitter van een zwarte EV3 ;)

Nu een kleine 10k op de teller, qua rijcomfort nog steeds onwijs tevreden. De auto uitgekozen wegens onze eerste gezinsuitbreiding, met een baby en alle benodigdheden is de kofferbak zoals gehoopt groot zat voor vakanties.

De eerste irritaties en gewenning van de verschillende piepjes zijn ook afgenomen, de snelheid waarschuwing zet ik vrijwel direct uit. De gewenste snelheid in de KIA omgeving klopt niet altijd en ik rij vaak zo'n 5 á 10km per uur harder op de snelwegen. De andere waarschuwingen storen mij niet, al vind ik 'm soms wel erg snel met de "ogen op de weg" waarschuwing- soms na dubbel controleren in de zijspiegels gaat deze waarschuwing al af.

Ik heb stiekem wel spijt dat ik geen trekhaak heb gekozen bij de samenstelling. Dat was om de catalogus waarde en bijtelling te drukken, de montagekosten gaan nu achteraf toch al snel naar netto +1000 euro... Dat is toch fors hoger dan ik vooraf (naïef) had ingeschat. De trekhaak wil ik gebruiken omdat ik wekelijks eropuit trek met de mountainbike en ik toch al wat gebruikssporen merk van het in en uitladen van de fiets. Een achterklep drager voor een fully mtb is ook niet echt een handige tussenoplossing ivm frame/vering, daarnaast betwijfel ik of de plastic spoiler bovenop de achterruit wel bestand is tegen zo'n drager...
Trekhak is bij mij direct geleverd, maar is een accessoire, dus telt niet mee voor de bijtelling. Wat betreft de snelheidspiepjes, ik hoor ze niet mee, volgens mij zijn ze ook minder irritant dan in het begin. Is er een update geweest die dit heeft aangepast?

• THE_BASE
  • Niet online
onzenuub schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:49:
[...]

Bij mijn auto zat de kabel met de tweekleurige stekkers.
Dank, geen idee dan, misschien afhankelijk van levermoment. Onze auto is van november.

• onzenuub
THE_BASE schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:16:
[...]

Dank, geen idee dan, misschien afhankelijk van levermoment. Onze auto is van november.
Ik had hem in januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De originele kabel die bij aflevering in mei in gesloten plastic zak in de kofferbak lag, in actie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzLDXJnUF4oKn9IkyB7gEJW6PE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUWwWcfiiWxrJsz7canK96Bm.jpg?f=fotoalbum_large

• THE_BASE
  • Niet online
Zr40 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:45:
[...]

De originele kabel die bij aflevering in mei in gesloten plastic zak in de kofferbak lag, in actie:

[Afbeelding]
Ah, precies. Die heb ik ook. Dan zal het wel goed zijn. Gracias @deMercer!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 12:57
deejeebv schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:56:
[...]

Trekhak is bij mij direct geleverd, maar is een accessoire, dus telt niet mee voor de bijtelling. Wat betreft de snelheidspiepjes, ik hoor ze niet mee, volgens mij zijn ze ook minder irritant dan in het begin. Is er een update geweest die dit heeft aangepast?
Shit als ik dat beter had geweten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 00:46
Sinds gisteren blaast de airco geen koele lucht meer. Wat ook even niet werkte maar nu terug wel was de buitentemperatuur aanduiding, die bleef lange tijd op 19° tot die plots terug werkte en dan snel opliep. Maar wat zou de ooraak van de airco kunnen zijn en kan ik zelf al iets ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 23:35

Coffee

Coffee

bartmaniac schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 00:36:
Sinds gisteren blaast de airco geen koele lucht meer. Wat ook even niet werkte maar nu terug wel was de buitentemperatuur aanduiding, die bleef lange tijd op 19° tot die plots terug werkte en dan snel opliep. Maar wat zou de ooraak van de airco kunnen zijn en kan ik zelf al iets ondernemen?
Je kan even proberen het hele systeem te resetten met de resetknop naast het volumewieltje?

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Goedemorgen, ik heb momenteel een Kia CarPlay parkeersessie actief, maar kan deze nergens uitschakelen. Weet iemand hoe dit moet? Het geld loopt op, nu al 2 uur ipv de 15 minuten die ik er stond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
Coffee schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:41:
Goedemorgen, ik heb momenteel een Kia CarPlay parkeersessie actief, maar kan deze nergens uitschakelen. Weet iemand hoe dit moet? Het geld loopt op, nu al 2 uur ipv de 15 minuten die ik er stond :(
Stond een stukje terug ook al iets over. Diegene was naar de dealer gegaan en die konden er ook niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:54:
Ah, precies. Die heb ik ook. Dan zal het wel goed zijn. Gracias @deMercer!
Wij hebben deze kabel gekregen bij aflevering:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rac9i0CB8gBMq-ZFqMJMxXM4HuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDovdH2MHVgSiac4HuwbC3C6.jpg?f=fotoalbum_large

NB Let niet op de groene tint van de foto, de auto staat onder een groene carport geparkeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door deMercer op 22-08-2025 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

WTM schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:48:
[...]

Ja, ga het bij Amex ook aankaarten.
Ik zie trouwens dat EasyPark B.V. op de voorlopige afschrijving bij Amex staan. Maar kan pas klacht aanmaken als bedrag definitief is.
Hoi @WTM , hoe is dit bij jou uiteindelijk verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWillems
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 12:16
knarfbo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:24:
ik heb een originele trekhaak met originele kabel boom en bij mij kun je ook geen afstand meer instellen van de cruise control hij blijft op de grootste afstand staan. Niet echt prettig omdat ze er snel tussen gaan kruipen
Had ik ook, zet nu de begrenzer op de gewenst snelheid en houd mijn voet op het gaspedaal werkt voor mij prettiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSNE
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:36
GJonke schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:13:
Rammeltje in de bagageruimte achter rechts:
We hebben de EV3 nu ruim 5.000 km, zijn overigens bijzonder tevreden over alles, maar we kunnen maar niet wennen aan een klein 'rammelend geluidje' tijdens het rijden over oneffenheden. Het gaat meer en meer irriteren. Inmiddels hebben we al geëxperimenteerd tot en met de hele kofferbak leeg. Maar dan nog blijft het bestaan.
Het is altijd moeilijk om 'geluidjes' te lokaliseren. Maar het meest in de buurt komt de ruimte achter de luidspreker rechts achter te komen. Iemand ervaring hiermee?
Vanochtend in de werkplaats geweest ivm het rammelend geluid achteren. De monteur heeft zelf de rammel ook geconstateerd en de achterbankbevestigingspunten 'getaped' en ook naar de kentekenplaatbevestiging gekeken. Het lijkt nu beduidend minder, maar is volgends mij nog niet helemaal weg. Komende periode moet ik dus even goed opletten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
deMercer schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:59:
[...]

Wij hebben deze kabel gekregen bij aflevering:[Afbeelding]

NB Let niet op de groene tint van de foto, de auto staat onder een groene carport geparkeerd.
Sorry, ik dacht dat jij had gereageerd, maar was @Zr40 :D

Maar er zijn dus verschillende kabels in omloop, maar ze doen hetzelfde. Vreemd in mijn optiek, maar het is wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:25

WTM

Coffee schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

Hoi @WTM , hoe is dit bij jou uiteindelijk verlopen?
Ik kon niet stopzetten. Kia Nederland aan de telefoon ook niet, per e-mail ook niet. Dealer kon het niet. Uiteindelijk stopt het na maximale parkeerduur van 25 uur geloof ik.

Dealer heeft overleg met Kia erover.

Bij creditcard zie je afschrijving EasyPark bv. Ik heb nog de tijd om die terug te halen maar wacht nog even de reactie van de dealer af. Het is in onderzoek…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWJGdeoaniCwMbUeVGgxaIgP8QU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30nSfabUfOhyHjAN5HcMk066.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is vaag: ik wil My Drive op Eco en Sportief sturen zetten. Maar kan de modus niet vinden, die is er niet. Terwijl ik zeker weet dat het er wel heeft gestaan. Iemand een idee?

In dit topic kwam ik erachter dat de oplossing zou zijn om te resetten, op hoop van zegen en het werkt!

[ Voor 35% gewijzigd door THE_BASE op 22-08-2025 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imiek99
  • Laatst online: 22:21

imiek99

EV3 +A LR

In mijn KIA EV3 wordt de KIA assistant alleen ‘wakker’ als ik kort het voice knopje indruk op het stuur. Dus niet als ik: “Hey KIA” roep. Is dit bij jullie ook zo of moet je hiervoor een instelling activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

WTM schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:28:
[...]

Ik kon niet stopzetten. Kia Nederland aan de telefoon ook niet, per e-mail ook niet. Dealer kon het niet. Uiteindelijk stopt het na maximale parkeerduur van 25 uur geloof ik.

Dealer heeft overleg met Kia erover.

Bij creditcard zie je afschrijving EasyPark bv. Ik heb nog de tijd om die terug te halen maar wacht nog even de reactie van de dealer af. Het is in onderzoek…
Ok! En dank voor de tip. Na een paar keer bellen en verschillende keren mailen heeft het Kia Connect supportteam mij mede gedeeld dat het is doorgezet naar de technische afdeling. We wachten het af. Ik zal het ook storneren.

Ze gebruiken dus EasyPark. Met die tarieven heb ik sowieso geen zin om in-car payment te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Coffee op 22-08-2025 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
imiek99 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:08:
In mijn KIA EV3 wordt de KIA assistant alleen ‘wakker’ als ik kort het voice knopje indruk op het stuur. Dus niet als ik: “Hey KIA” roep. Is dit bij jullie ook zo of moet je hiervoor een instelling activeren.
Hier ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12345
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:19
knarfbo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:24:
Ik kan het gewoon wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:07

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Soepie schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:45:
[...]

offtopic
JOE FTW

/offtopic
Oeps. M’n leeftijd wel een beetje verraden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 00:46
Coffee schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:40:
[...]

Je kan even proberen het hele systeem te resetten met de resetknop naast het volumewieltje?
Bij garage geweest en auto is uitgelezen. Een elektronisch component is defect en wordt onder garantie vervangen. Ik was de 2de die dit probleem had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Laatst online: 23:04
imiek99 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:08:
Werkt gewoon, geen idee of ik daar ooit iets voor heb aangezet, maar zou kunnen. Even alle instellingen nalopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
THE_BASE schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:58:
[Afbeelding]

Dit is vaag: ik wil My Drive op Eco en Sportief sturen zetten. Maar kan de modus niet vinden, die is er niet. Terwijl ik zeker weet dat het er wel heeft gestaan. Iemand een idee?

In dit topic kwam ik erachter dat de oplossing zou zijn om te resetten, op hoop van zegen en het werkt!
Raar ja, hier is alles nog.
Was de reset de oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9nHr4H_ARVsIWZDXgN3_L08JUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0QTmAZl9Yxk1e5Z3u1MfZCf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
NVranya schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 07:50:
[...]

Raar ja, hier is alles nog.
Was de reset de oplossing?

[Afbeelding]
Ja, dat was de oplossing. Daarna weer alles fris opnieuw instellen. :)

Het betreft dus niet iedereen, maar je kunt er spontaan mee te maken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imiek99

imiek99

EV3 +A LR

THE_BASE schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 08:48:
[...]

Ja, dat was de oplossing. Daarna weer alles fris opnieuw instellen. :)

Het betreft dus niet iedereen, maar je kunt er spontaan mee te maken krijgen.
Hoe werkt die reset dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
imiek99 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:04:
[...]

Hoe werkt die reset dan precies?
Gewoon via Algemeen een reset van je multimedia systeem uitvoeren, hij ontkoppeld automatisch de profielen, maar die voeg je daarna automatisch ook weer toe.

Het is jammer dat er geen back-up mogelijk is, maar alles was zo weer ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:13
Ik vraag me af, gezien de reset de optie weer toont, of dat een combinatie van andere instellingen er voor zorgt dat die eco knop verdwijnt. Het is namelijk softwarematig bijzonder als een knop ineens weg is, maar de anderen er nog wel staan. Dan is mijn aanname dat er conditionele logica achter zit die de knop wel/niet mogelijk maakt.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
aidanl schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:58:
Ik vraag me af, gezien de reset de optie weer toont, of dat een combinatie van andere instellingen er voor zorgt dat die eco knop verdwijnt. Het is namelijk softwarematig bijzonder als een knop ineens weg is, maar de anderen er nog wel staan. Dan is mijn aanname dat er conditionele logica achter zit die de knop wel/niet mogelijk maakt.
Die gedachte had ik serieus ook wel, hoor. Maar heb wat settings nagelopen en kon de juiste combinatie niet vinden. Met de wetenschap dat het bij meerdere voor is gekomen: het kan best een verkeerde combinatie zijn, zo'n knop is niet zomaar weg. In elk geval is het opgelost en mocht iemand hetzelfde tegenkomen: resetten (of de juiste knop vinden ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Viel me op dat in het EV6-topic wordt geklaagd over FWD en 400v van de EV3 (EV4 én EV5).

Natuurlijk had ik ook liever AWD gehad, maar je kunt voor 48K ook niet alles verwachten? 490v/800v interesseert me niet zoveel. De auto laadt in een halve nacht bij van 40 tot 80% en bij incidenteel snelladen even een kopje koffie nemen.

Merk dat ik niet zo goed tegen kritiek kan tegen ons mooie wagentje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48

Steeffoon

Smartphone-nerd

Waarom zou er geklaagd worden over FWD? Zou niet weten waarom ik AWD in Nederland nodig zou hebben eigenlijk.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:38
Steeffoon schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:33:
Waarom zou er geklaagd worden over FWD? Zou niet weten waarom ik AWD in Nederland nodig zou hebben eigenlijk.
Nou de torque steer is soms best irritant. Ik zou best graag de AWD willen hebben hoor. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:33:
Geen idee, lees gerust dat topic door. ;)

Ik mis het niet. Maar geef dan ook geen volle bak energie bij het groene licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:14:
Viel me op dat in het EV6-topic wordt geklaagd over FWD en 400v van de EV3 (EV4 én EV5).

Natuurlijk had ik ook liever AWD gehad, maar je kunt voor 48K ook niet alles verwachten? 490v/800v interesseert me niet zoveel. De auto laadt in een halve nacht bij van 40 tot 80% en bij incidenteel snelladen even een kopje koffie nemen.

Merk dat ik niet zo goed tegen kritiek kan tegen ons mooie wagentje. :)
Ik denk dat ze RWD (achterwielaandrijving) ipv AWD bedoelen 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat van 400V versus 800V is eigenlijk alleen relevant voor snelladen - het gaat minder snel bij laders met een hoger maximum. Als je er dagelijks van afhankelijk bent is het belangrijk, maar voor de incidentele vakantie-snellader duurt de menselijke snellading (wc/broodje/etc) al snel langer dan die van de auto…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
Ook in andere topics (Skoda Elroq, ID.* en anderen) hoor dat geklaag over FWD.
Ik heb het nog nooit erg gevonden en wat @Zr40 zegt over snelladen is inderdaad ook alleen relevant als je vaak snellaad.
Afgelopen week moest ik ook nog snelladen omdat ik ergens heen moest waar ik geen rekening mee gehouden had.
Dan jaag je er ook gewoon 18kW in 10 minuten in (had niet meer nodig).

Ik geniet gewoon lekker van mijn auto, laat anderen maar klagen :o

Gewoon spullen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Soepie schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:25:

Ik geniet gewoon lekker van mijn auto, laat anderen maar klagen :o
Precies, ik moet een voorbeeld aan je nemen. ;)

Gewoon een heerlijk rijdende auto qua comfort, een fantastische auto qua specs en een leuke auto qua interieur en infotainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 23:11
JWillems schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:32:
[...]

Had ik ook, zet nu de begrenzer op de gewenst snelheid en houd mijn voet op het gaspedaal werkt voor mij prettiger.
Echt? Is net zoiets als een baksteen op je gaspedaal leggen en dan met de rem de gewenste snelheid aanhouden lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik had dus de ster op het stuur ingesteld om rechtstreeks naar CarPlay te gaan. De ster op het dashboard voor bestuurderswaarschuwingej (zo las ik dat iemand dat eerder hier zo had gedaan).

Druk ik net lang op de scrolltoets aan de linkerkant van het stuur, krijg ik dus de bestuurdersinstellingen. Dus ook een sneltoets! Wist ik niet, alleen van de rechter scrolltoets.

Dus de ster op het dashboard gaat nu lekker naar een clean scherm uit met klok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Ehmmm, was da? Klinkt als een “feature” die ik nog niet ken, maar klinkt wel heul interessant….

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Soepie schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:12:
[...]

Ehmmm, was da? Klinkt als een “feature” die ik nog niet ken, maar klinkt wel heul interessant….
Oh, je rechterdeel is gewoon zwart met een klok. Ik hou er wel van. Lekker rijden zonder afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSNE
Soepie schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:12:
[...]

Ja, het meest rustgevende dashboard: alleen een analoog klokje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Hmzzzz. Morgen maar eens even naar kijken

Gewoon spullen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
En zo ziet dat er dan uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-CWXzcbw7OaQOSi9ET6cJv1OcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUrl4vt7m2btBktsudsRQglP.jpg?f=fotoalbum_large
Edit: lang drukken op uit/vol resulteert in hetzelfde. Dus sterretje weer voor iets anders kunnen gebruiken. :+

[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 24-08-2025 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSNE
Of zo natuurlijk...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tR5Rc1DiG_4S5tyhmr3sjddbJCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3ol6UywbxhiyJ89gfZhGrJk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier nog een leuk filmpje over de UI van ccNC, ik vind het persoonlijk echt een hele strakke fijne UI, zeker als ik dat vergelijk met wat ik heb gezien van andere automerken.

YouTube: Kia’s ccNC Infotainment, Ki wins World Design Awards | Kia

[ Voor 27% gewijzigd door THE_BASE op 24-08-2025 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:01:
Druk ik net lang op de scrolltoets aan de linkerkant van het stuur, krijg ik dus de bestuurdersinstellingen. Dus ook een sneltoets! Wist ik niet, alleen van de rechter scrolltoets.
Dat werkt alleen als het middelste gedeelte van het scherm achter het stuur op de derde mogelijkheid staat (met de EV3 in beeld). Op de tripcomputer- of de navigatiestand werkt dit niet.
Jammer, een extra sneltoets had ik wel fijn gevonden, maar ik heb altijd de tripcomputer aan staan. Die andere twee standen voegen weinig tot niets toe tov de info in de HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
deMercer schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:04:
[...]

Dat werkt alleen als het middelste gedeelte van het scherm achter het stuur op de derde mogelijkheid staat (met de EV3 in beeld). Op de tripcomputer- of de navigatiestand werkt dit niet.
Jammer, een extra sneltoets had ik wel fijn gevonden, maar ik heb altijd de tripcomputer aan staan. Die andere twee standen voegen weinig tot niets toe tov de info in de HUD.
Als je een HUD hebt ben ik het met je eens, die heb ik niet en dus vaak die auto in beeld. Ik switch af en toe naar de tripcomputer of met de ster op het paneel naar 'EV' met alle informatie over de batterij, lekker ruim in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zr40 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:55:
Dat van 400V versus 800V is eigenlijk alleen relevant voor snelladen - het gaat minder snel bij laders met een hoger maximum. Als je er dagelijks van afhankelijk bent is het belangrijk, maar voor de incidentele vakantie-snellader duurt de menselijke snellading (wc/broodje/etc) al snel langer dan die van de auto…
Wat vaak het geval is bij EV’s is dat de laadsnelheid na de initiële piek snel lager wordt. Met als gevolg dat voor die auto’s wordt aangeraden om de batterij zo leeg mogelijk te rijden om zo veel mogelijk te profiteren van de hoge laadsnelheid.

Wat ik erg fijn vind aan de EV3 is dat die zijn maximum laadsnelheid lang vast blijft houden, zodat dit niet nodig is. Ook bij een SoC van 20% à 30% kun je nog steeds snel veel kilometers rijbereik bijladen. Dat maakt dat je minder bezig hoeft te zijn met de “laadstrategie” op lange trips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:06:
Als je een HUD hebt ben ik het met je eens, die heb ik niet en dus vaak die auto in beeld.
Ja, zonder HUD is het een ander verhaal, kan ik me voorstellen.
Ik switch af en toe naar de tripcomputer of met de ster op het paneel naar 'EV' met alle informatie over de batterij, lekker ruim in beeld.
Een leuke mogelijkheid vind ik om in het “split screen” (het rechtergedeelte van het rechterscherm als je de navigatiekaart ziet, die staat bij mij eigenlijk altijd aan) de verdeling van het energieverbruik te zien (rijden, elektronica, HVAC, batterijverzorging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJonke
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:32
@ rammeltje:
By the way: heb je eerder een trekhaak laten monteren? Ik heb vanmiddag eens onder de auto gekeken of ik iets kon vinden, want zelfs in een lege auto, met de banken naar beneden, bleef het 'rammeltje' bestaan. Mijn garagecontact is nog met vakantie, dus dacht ik zelf nog wat onderzoek te doen.
Terug naar de trekhaak: om die te kunnen monteren moet men een stuk uit de kunststof plaat snijden die tegen de bodem van de auto is gemonteerd. En omdat dat geen mooi rechthoekje is, maar een veelhoekig gat, kan er, wanneer je over een hobbeltje rijdt, een stuk kunststof van die onderkant tegen de auto 'tikken': het rammeltje!.
Na de vakantie de garage vragen om dat netjes op te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:58:
Om hier op in te haken (en ook op wat @NVranya liet zien in zijn foto als reactie): ik probeer al een paar weken de kleur van de sfeerverlichting te veranderen, maar ik kon de instelling nergens meer vinden (terwijl ik die eerder al wel had aangepast). Na dit bericht heb gekeken of ik de motorstand bij My Drive kon veranderen, en nee, ook die instelling was er niet. Maar zin in een reset en alle instellingen weer langs te lopen voor 2 profielen had ik nog niet gekregen of kunnen maken, dus verder nog niets mee gedaan.

Eergisteren heb ik (eindelijk) de update voor de Auto-stand van de regen “gekocht” in de KIA Connect Store. Omdat het hele weekend de EV3 geen verbinding had met de KIA servers, is deze update gisteren pas geïnstalleerd. En toen ik daarna beide instellingen weer opzocht (sfeerverlichting en My Drive motorstand), kon ik die heel gemakkelijk vinden en aanpassen. Het lijkt er dus op dat deze update de ontbrekende instellingen weer boven water heeft getoverd.

Wat dan weer wel gek is (vind ik): het scherm voor de instellingen van My Drive ziet er anders uit dan op de foto van @NVranya. Het zijn namelijk meer instellingen , die zijn verdeeld over twee schermen :?

[ Voor 0% gewijzigd door deMercer op 27-08-2025 11:39 . Reden: Nadere bestudering bij stilstaande auto leert dat het scherm er toch hetzelfde uitziet, het andere scherm dat ik in gedachten had is het voorliggende scherm dat niet bij het MyDrive modus scherm hoort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
deMercer schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:33:
[...]

Om hier op in te haken (en ook op wat @NVranya liet zien in zijn foto als reactie): ik probeer al een paar weken de kleur van de sfeerverlichting te veranderen, maar ik kon de instelling nergens meer vinden (terwijl ik die eerder al wel had aangepast). Na dit bericht heb gekeken of ik de motorstand bij My Drive kon veranderen, en nee, ook die instelling was er niet. Maar zin in een reset en alle instellingen weer langs te lopen voor 2 profielen had ik nog niet gekregen of kunnen maken, dus verder nog niets mee gedaan.

Eergisteren heb ik (eindelijk) de update voor de Auto-stand van de regen “gekocht” in de KIA Connect Store. Omdat het hele weekend de EV3 geen verbinding had met de KIA servers, is deze update gisteren pas geïnstalleerd. En toen ik daarna beide instellingen weer opzocht (sfeerverlichting en My Drive motorstand), kon ik die heel gemakkelijk vinden en aanpassen. Het lijkt er dus op dat deze update de ontbrekende instellingen weer boven water heeft getoverd.

Wat dan weer wel gek is (vind ik): het scherm voor de instellingen van My Drive ziet er anders uit dan op de foto van @NVranya. Het zijn namelijk meer instellingen , die zijn verdeeld over twee schermen :?
Je hebt een prachtige exclusieve Spaanse versie. ;-)

Scherm van @NVranya en mij zijn exact hetzelfde. Die Auto Regen update stond er bij mij al op, dus niet zelf geïnstalleerd. Ik heb ook geen problemen met instellen verlichting gehad nog.

Maar herstellen voor twee profielen is inderdaad geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
deMercer schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:33:
[...]

Ik heb Plus Advanced, dus sowieso geen sfeerverlichting.
Jij hebt meer opties en denk daarom dat je meer instellingen hebt in jouw versie.
Maar mooi dat de instellingen er weer opeens zijn :)

Edit: zat te kijken naar de store ivm je update, maar ik zie alleen smart regenerative of die abonnementen.
Wat is de “auto-stand voor de regen”? Of bedoelen we hetzelfde?
Edit 2 : ja neem ik aan, ik slaap al half :z

[ Voor 5% gewijzigd door NVranya op 26-08-2025 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iets nieuws voor mij: de auto staat op de oprit en we zijn op vakantie (niemand zeggen ;-)). Nu zie ik onderstaande melding in de app. Is dat iets waar ik nu wat mee moet? En wat zegt het überhaupt? Laatste twee weken tot maximaal 80% opgeladen en ben van plan om bij terugkomst tot 100% te laden als de aardlekschakelaar is omgezet naar 32 ampere.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pJ9KfT5RhxnTqvx5r3qtJW0BTU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PTUWjtrSAAKsX6MnN6UWOPOE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

THE_BASE schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:12:
Iets nieuws voor mij: de auto staat op de oprit en we zijn op vakantie (niemand zeggen ;-)). Nu zie ik onderstaande melding in de app. Is dat iets waar ik nu wat mee moet? En wat zegt het überhaupt? Laatste twee weken tot maximaal 80% opgeladen en ben van plan om bij terugkomst tot 100% te laden als de aardlekschakelaar is omgezet naar 32 ampere.
[Afbeelding]
De melding geeft aan dat indien je gaat snelladen, de batterij opgewarmd kan worden voor een optimale laadsnelheid.

Normaal gesproken gebeurt dat wanneer je in de navigatie een snellader als bestemming kiest automatisch onderweg naar de lader, maar bij een korte afstand zou je dat van tevoren handmatig kunnen aanzetten. Het verhoogt het verbruik, daar zou je rekening mee kunnen houden in je laadplanning.

Maar ook als je het niet doet is er niets aan de hand, dan gebeurt het opwarmen tijdens het snelladen en is alleen de max laadsnelheid wat lager.

Voor 11 kW AC laden maakt het sowieso niet uit, dat is langzaam genoeg dat een lage batterijtemperatuur geen verschil maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 27-08-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:28:
[...]

De melding geeft aan dat indien je gaat snelladen, de batterij opgewarmd kan worden voor een optimale laadsnelheid.

Normaal gesproken gebeurt dat wanneer je in de navigatie een snellader als bestemming kiest automatisch onderweg naar de lader, maar bij een korte afstand zou je dat van tevoren handmatig kunnen aanzetten. Het verhoogt het verbruik, daar zou je rekening mee kunnen houden in je laadplanning.

Maar ook als je het niet doet is er niets aan de hand, dan gebeurt het opwarmen tijdens het snelladen en is alleen de max laadsnelheid wat lager.

Voor 11 kW AC laden maakt het sowieso niet uit, dat is langzaam genoeg dat een lage batterijtemperatuur geen verschil maakt.
Thanks ZrGPT! :)

Heel duidelijk en helder verhaal, had wel iets op Reddit gelezen, maar vond het wat verwarrend. Snelladen doe ik in principe (nog) niet en laadt thuis tot 11kW, dus dan laadt ik het voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Foutje.

[ Voor 97% gewijzigd door THE_BASE op 27-08-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:37:
Je hebt een prachtige exclusieve Spaanse versie. ;-)
Dat sowieso 8), maar …
Scherm van @NVranya en mij zijn exact hetzelfde.
… nadere bestudering bij stilstaande auto leert dat het scherm er bij mij toch hetzelfde uitziet, het andere scherm dat ik in gedachten had is het voorliggende scherm dat niet bij het MyDrive modus scherm hoort.

Feit blijft wel dat het installeren van de update voor de Auto instelling van het regeneratieve remmen het instellingen-probleem van mijn EV3 heeft opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
NVranya schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:38:
Edit: zat te kijken naar de store ivm je update, maar ik zie alleen smart regenerative of die abonnementen.
Wat is de “auto-stand voor de regen”? Of bedoelen we hetzelfde?
Edit 2 : ja neem ik aan, ik slaap al half :z
Ja, we bedoelen hetzelfde. Pas na jouw vraag realiseer ik me dat je Auto icm regen op twee manieren kunt lezen: als de Auto stand voor de ruitenwissers en als de Auto stand voor het regeneratief remmen. Ik doelde inderdaad op het laatste. Kennelijk sliep ik ook al half bij het opschrijven 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:45:
Snelladen doe ik in principe (nog) niet en laadt thuis tot 11kW, dus dan laadt ik het voor wat het is.
In deze context een mooie typo! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:28:
@THE_BASE Er kan ook een vergelijkbare melding komen te staan maar dan ivm een hoge temperatuur. Dan kun je de batterij juist afkoelen.

Erg fijn dat de EV deze informatie geeft, en de mogelijkheid biedt om handmatig deze verwarming/afkoeling aan en uit te zetten. En leuk dat de auto dat vervolgens tijdens het rijden ook weergeeft (in het batterijsymbool) en een melding geeft als dat proces compleet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
deMercer schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:47:
[...]

In deze context een mooie typo! ;)
Ik zat er op te wachten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-09 15:40
Kiwi70 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:48:
[...]

Die gratis OTA-updates zijn voor de navigatie volgens mij. Bij de noodzakelijke updates kun je volgens mij niet eens kiezen of je ze ota wilt uitvoeren, of wilt downloaden via een usb-stick.
Had net contact met de klantenservice omdat het mij niet lukt om de software op een stickie te zetten. OTA kan 2x gratis en daarna €89 voor 2 volgende OTA. De update software is erg raar, geeft aan dat er 50Gb vrije ruimte moet zijn, de klantenservice zegt dat er 100Gb vrije ruimte moet zijn en het programma Navigation Updater stokt omdat er 59Gb(!) ruimte te kort is. Terijwl ik 234Gb schijfruimte heb....

Daarnaast wordt mijn stick geweigerd, die kan alleen maar 64Gb zijn, niet groter, niet kleiner.
Maar ik mag natuurlijk langs de dealer gaan om het bestand op mijn stickje te laten zetten... kost me dan een 2h met heen en weer rijden en wachten.. Lekker dan.

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-09 15:40
Maar ik wil helemaal geen update! Alles werkt prima. Hoef geen YouTube of AI. En alle andere fratsen die veranderen/verslechteren na een update.
Ik wil alleen van die bloedirritante melding af elke keer als ik start en stop. Steeds weer op later drukken. Grrr. Kan ik ook van die pop up afkomen??

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

jebman schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:32:
Maar ik wil helemaal geen update! Alles werkt prima. Hoef geen YouTube of AI. En alle andere fratsen die veranderen/verslechteren na een update.
Ik wil alleen van die bloedirritante melding af elke keer als ik start en stop. Steeds weer op later drukken. Grrr. Kan ik ook van die pop up afkomen??
Ik heb zelf ook een hekel aan AI-in-alles, maar daar hoef je niet bang voor te zijn met de update, het wordt nergens opgedrongen of automatisch aangezet.

Idem met YouTube. Dat hoef ik niet te hebben in een auto, maar dat de auto er technisch toe in staat is dat vind ik niet erg. Eventueel zou je de knoppen op het home scherm anders kunnen rangschikken, maar ik zit nooit in het home scherm dus zelfs daar heb ik geen last van :)

Dat er iets zou verslechteren door een OTA update heb ik zelf nog niet meegemaakt. Eventuele storingen/bugs daargelaten natuurlijk, maar dat kan ook zonder update gebeuren.

Ik weet niet hoe je updates permanent kan weigeren. Maar als AI en YouTube de enige redenen zijn om de update niet te installeren, dan zou ik zeggen... je hoeft de nieuwe functies niet te gebruiken en het zit niet in de weg, installeer en je bent er van af? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
jebman schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:28:
[...]

Had net contact met de klantenservice omdat het mij niet lukt om de software op een stickie te zetten. OTA kan 2x gratis en daarna €89 voor 2 volgende OTA. De update software is erg raar, geeft aan dat er 50Gb vrije ruimte moet zijn, de klantenservice zegt dat er 100Gb vrije ruimte moet zijn en het programma Navigation Updater stokt omdat er 59Gb(!) ruimte te kort is. Terijwl ik 234Gb schijfruimte heb....

Daarnaast wordt mijn stick geweigerd, die kan alleen maar 64Gb zijn, niet groter, niet kleiner.
Maar ik mag natuurlijk langs de dealer gaan om het bestand op mijn stickje te laten zetten... kost me dan een 2h met heen en weer rijden en wachten.. Lekker dan.
Als het “gedwongen” updates zijn valt het wellicht buiten de 2 gratis updates. Bijvoorbeeld voor de ICCU problemen.
En als hij steeds die melding geeft is het wellicht een verplichte?
Misschien handig om dat nog even na te vragen… als ze dat überhaupt weten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
NVranya schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:57:
Als het “gedwongen” updates zijn valt het wellicht buiten de 2 gratis updates. Bijvoorbeeld voor de ICCU problemen.
Als ik het goed heb, geldt die limiet van 2 gratis OTA updates enkel voor updates van het infotainmentsysteem / de interne navigatie. En misschien betreft het zelfs alleen het kaartmateriaal. Andere updates, zoals die voor het oplossen van ICCU perikelen, vallen er inderdaad buiten voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:38
jebman schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:28:
[...]

Ik heb er niet eens bij stil gestaan en gewoon op installeren gedrukt. Hoe zou dat gaan? Krijg ik nu een rekening? Of wordt de update niet geïnstalleerd?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

AtlAntA schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:20:
[...]

Ik heb er niet eens bij stil gestaan en gewoon op installeren gedrukt. Hoe zou dat gaan? Krijg ik nu een rekening? Of wordt de update niet geïnstalleerd?
Als https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/yG6ugF relevant is (die pagina is niet specifiek voor de EV3) zou het na het eerste jaar gaan om updates die via de Kia Connect Store beschikbaar zijn danwel verkocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imiek99

imiek99

EV3 +A LR

En er is weer een update beschikbaar. Ik zag het download icoontje vanavond op het scherm verschijnen en bij de systeeminfo in het scherm stond dat de update werd opgehaald. Benieuwd wat er gewijzigd is. Nog geen info op de Kia update site….

• THE_BASE
  • Niet online
imiek99 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:26:
En er is weer een update beschikbaar. Ik zag het download icoontje vanavond op het scherm verschijnen en bij de systeeminfo in het scherm stond dat de update werd opgehaald. Benieuwd wat er gewijzigd is. Nog geen info op de Kia update site….
Ik zag het al op Reddit voorbij komen, ook daar stond niet wat er gewijzigd is. Mocht je iets opvallends tegenkomen dan lezen we dat graag.

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:03

DEVegg

DEVegg

Houd daarvoor ook Brian van EV Odessey op Youtube in de gaten.

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

• THE_BASE
  • Niet online
DEVegg schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:34:
Houd daarvoor ook Brian van EV Odessey op Youtube in de gaten.
Jep, die man heeft veel tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:13
THE_BASE schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:34:
[...]

Jep, die man heeft veel tips!
Dat heeft ie! (link naar screenshot)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

imiek99 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:26:
Na de installatie zou de changelog getoond moeten worden met de wijzigingen.

Hier was 'ie vanochtend nog aan het downloaden, dus ik heb zelf nog niets om te delen. :)

• Soepie
Volgens de comments op youtube zou het een update naar 25.7.1 voor het voertuigsysteem.
Ik draai volgens de app nog 25.6.1 dus dat zou voor mij wel een nieuwe versie zijn.

Ook zou er een nieuwe map versie zijn: 250601, dit was 250124 (en is het bij mij ook ;))

Straks maar even in de auto stappen dan...

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Klinkt als een update van juli 2025 die juni 2026 overschrijft. Dus loop je eigenlijk altijd twee maanden achter na bèta.

• deMercer
  • Niet online
Soepie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:08:
Volgens de comments op youtube zou het een update naar 25.7.1 voor het voertuigsysteem.
Ik draai volgens de app nog 25.6.1 dus dat zou voor mij wel een nieuwe versie zijn.

Ook zou er een nieuwe map versie zijn: 250601, dit was 250124 (en is het bij mij ook ;))

Straks maar even in de auto stappen dan...
Na ruim 2 uur rijden in de auto vandaag is de update hier nog niet volledig gedownload. Is kennelijk een grote update.

Edit: onze EV3 heeft al versie 25.8.1 voor het voertuigsysteem. Wel ‘nog maar’ 250124 voor de map.

[ Voor 8% gewijzigd door deMercer op 28-08-2025 14:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:13
Update is gedownload, duurde bij mij dik 2 uur. Staat nu in voorbereiding, de belangrijkste zaken uit release notes heb ik genoteerd:
  • Softwareversie SV1.EUR.ccNC.001.002.250601
  • Baltische talen toegevoegd
  • Grootschalige update van alle kaartgegevens (nieuwe locaties, verbeterde weggegevens, betere nauwkeurigheid)
  • Algemene systeemverbeteringen en betrouwbaarheidsupdates
  • Betere telefoonprojectie en stabielere Bluetooth-verbinding
  • Inschatting van benodigde tijd voor snelladen is verbeterd
  • Tal van optimalisaties om responsiviteit van het systeem te verbeteren
  • Bekende problemen zijn opgelost.
  • Google zoeken en POI upgrade
Nog niet kunnen testen, maar zit Google zoeken en de Google POI al niet in de huidige release?

edit: EV Odessey heeft het ook al genoteerd, het zit alleen achter zijn lidmaatschapsmuur, en kan ik niet bekijken.

[ Voor 9% gewijzigd door aikink op 28-08-2025 14:42 ]

• Soepie
aikink schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:39:
...
...
Hier nog steeds bezig met downloaden (al 3 uur).

Maar zou bovenstaande betekenen dat mijn draadloze Carplay nu ook gewoon goed gaat werken?

Gewoon spullen

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 18:41

• THE_BASE
  • Niet online
aikink schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:39:
Update is gedownload, duurde bij mij dik 2 uur. Staat nu in voorbereiding, de belangrijkste zaken uit release notes heb ik genoteerd:
  • Softwareversie SV1.EUR.ccNC.001.002.250601
  • Baltische talen toegevoegd
  • Grootschalige update van alle kaartgegevens (nieuwe locaties, verbeterde weggegevens, betere nauwkeurigheid)
  • Algemene systeemverbeteringen en betrouwbaarheidsupdates
  • Inschatting van benodigde tijd voor snelladen is verbeterd
  • Tal van optimalisaties om responsiviteit van het systeem te verbeteren
  • Bekende problemen zijn opgelost.
  • Google zoeken en POI upgrade
Nog niet kunnen testen, maar zit Google zoeken en de Google POI al niet in de huidige release?

edit: EV Odessey heeft het ook al genoteerd, het zit alleen achter zijn lidmaatschapsmuur, en kan ik niet bekijken.
Volgens mij nu wel te zien.

• THE_BASE
  • Niet online
Praktische vraag, als ik ga updaten lees ik over de Utility Mode. Is dat handig of een ritje maken?

• Soepie
THE_BASE schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:35:
Praktische vraag, als ik ga updaten lees ik over de Utility Mode. Is dat handig of een ritje maken?
Ik weet niet of een ritje genoeg is.... Die van mij is nog steeds bezig. Rond 11.30 vanmogen begonnen.
Downloaden is nu voltooid maar hij is aan het voorbereiden.

Ik heb inderdaad kampeermodus aangezet.

Gewoon spullen

• Soepie
Om 16:30 de auto maar uitgezet omdat ik even weg moest.
Om 17:30 weer aangezet en nu na een kwartier eindelijk klaar.

Als je nu iets zoekt is het inderdaad powered by Google.
Bluetooth verbinding stabiliteit ga ik later wel meemaken.

Gewoon spullen

Pagina: 1 ... 65 ... 71 Laatste