Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-08 00:07
Steeffoon schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:59:
Hoewel ik altijd zeer zuinig omga met de auto, zie ik toch wat gebruikerssporen (krasjes) op het infotainmentscherm van de Hyundai Kona die ik nu rij, zeker als de zon erop schijnt. Aangezien een EV3 onderweg is, zag ik dat Kia zelf een screenprotector aanbiedt.

Iemand die de originele (of een van Ali) gebruikt? Of juist niet, en nu ook de eerste krasjes op het scherm van de EV3 ziet?

Niemand die hier een reactie op heeft gelijk? :9

[...]
Misschien is dit wat je zoekt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wv_tLufSj6rL_v4yrbPvBDhztk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2B3RbWN457DCiPYGNQyRRRGm.jpg?f=fotoalbum_large

EV3 PLUS Adv LR all-season 19” ivory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-08 14:09
Iemand al concrete ervaring met OBD dongle op de EV3? Heb ABRP nu via Enode -> Kia Connect, maar dat is beperkt tot eens in de zoveel minuten een update van batterijpercentage. Met ODB kan ABRP een gedetailleerde verbruiksprofiel opbouwen, al weet ik niet hoeveel dat praktisch gezien toevoegt.

Opmerking op kiaownersclub.co.uk:
If you desperately want to get your SoC into ABRP, there's an option to use an OBD-II bluetooth dongle. But for security reasons you'd need to plug the dongle in (the socket is underneath the fuse box) only when needed. I don't think it's super necessary, you can always type in the current SoC when you're planning it, but I haven't been on a long journey in this yet.
Dat klinkt al wat minder praktisch.

[ Voor 50% gewijzigd door jonk op 27-07-2025 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-08 23:54
grimson schreef op zondag 27 juli 2025 @ 11:03:
[...]

Ahh excuus .. sorry het is 500KM
Nog steeds niet verkeerd met 130km/u op de snelweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
_birdie_ schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:03:
ik vind het verschil in geluidsnivo (kia ev3 +a) tussen spotify / YTM ivgl met fm/dab radio erg irritant (via Android auto)

Voor een beetje volume met spotify / YTM moet ik het volume op op plus 30 zetten (op schaal 45). Als ik dan overschakel naar de radio knallen mijn boxen zowat uit elkaar. dan moet ik terug naar 10-15 voor hetzelfde nivo.

Iemand hiervoor een oplossing .. of is het gewoon zo ? Ook vind ik de kwaliteit van het geluid veel minder bij spotify / YTM (speel hoogste nivo af (zeer hoog)).
Herkenbaar. Geprobeerd met de instellingen in multimedia systeem iets te tweaken, geen succes. Aan de zijde van mijn telefoon is er ook niets in te stellen (Apple). Speelt bij zowel Bluetooth koppeling als via de Apple CarPlay koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

_birdie_ schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:03:
ik vind het verschil in geluidsnivo (kia ev3 +a) tussen spotify / YTM ivgl met fm/dab radio erg irritant (via Android auto)

Voor een beetje volume met spotify / YTM moet ik het volume op op plus 30 zetten (op schaal 45). Als ik dan overschakel naar de radio knallen mijn boxen zowat uit elkaar. dan moet ik terug naar 10-15 voor hetzelfde nivo.
Gisteren toevallig ook eens de radio aangezet, en dit viel mij ook op. Maar... dit verschilt per zender! Pak ik bijvoorbeeld BBC World Service, dan is het volume vergelijkbaar met CarPlay. Maar pak ik een Nederlandse zender, dan is het volume een stuk luider. Ik denk dat Nederlandse broadcasting eigenlijk veel te luid uitzendt...

[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 27-07-2025 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 19:50
Deze heb ik toevallig vanmiddag geinstalleerd. Ik heb er nog niet mee gereden, maar het ziet er op zich goed uit. Minder reflecties en vingerafdrukken, maar ik krijg de indruk dat de helderheid en contrast wel iets minder wordt (wat logisch is). Ben benieuwd hoe het gaat bevallen bij het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-08 19:18
pnieuwla schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:52:
[...]

Deze heb ik toevallig vanmiddag geinstalleerd. Ik heb er nog niet mee gereden, maar het ziet er op zich goed uit. Minder reflecties en vingerafdrukken, maar ik krijg de indruk dat de helderheid en contrast wel iets minder wordt (wat logisch is). Ben benieuwd hoe het gaat bevallen bij het rijden.
Hoe was de installatie hiervan? Lastig/makkelijk? Last van luchtbellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 23:02

Steeffoon

Smartphone-nerd

Thanks! Ik zag m inderdaad voorbijkomen in de zoektocht. Twijfel nog, vooral of het gaat lukken om een screenprotector zonder vuil erachter of dergelijke te plaatsen door de grote omvang. Zag op Ali nog een aantal meer betaalbare.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Coffee schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:52:
Ik heb er inmiddels ook drie lange ritten op zitten. Totaal 2000km. In mijn geval hadden we twee fietsen op het dak, dus zeer slechte aërodynamica.

Met de LR kwamen we van 100% tot 5% ongeveer 360km ver. Hierbij was het verbruik gemiddeld 25.3kWh/100km. Zonder fietsen op het dak ligt het verbruik eerder rond de 15 a 16kWh/100km. 500km op een lading verbaasd me dus niks.
Bij ons op een lange rit naar kroatie gemiddeld 18 kwh/100km, met vouwwagen erachter. Vind ik heel netjes, rond de 100 km/u gereden. Reed heerlijk, alleen jammer dat sommige systemen niet meer werken. Ik miste de rijbaanassistentie het meest.

Ook.voor het eerst het koffiekopje gezien. Ik dacht dat ik alert reageerde door een pechgeval op de vluchtstrook te ontwijken, moest ik gelijk pauze nemen.....

Overigens geen last van laadstress gehad. Ionity snellaadpunten werken prima en snel weer op pad als je de routine erin hebt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bimmer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:51
Wij zijn ook op vakantie geweest met de EV 3 met 2 electrische fietsen op de trekhaak en het verbruik op autoweg zat 18,3Kwh en 18,4Kwh op 100km met een snelheid van 115-120 km/h dit is vrij netjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 19:50
rkvvkevin schreef op zondag 27 juli 2025 @ 18:50:
[...]

Hoe was de installatie hiervan? Lastig/makkelijk? Last van luchtbellen?
Ik was vooral bang voor stof dat zichtbaar zou zijn na installatie. Ik heb eerst de display helemaal schoon en stofvrij gemaakt (met plakbandje om laatste stofjes te verwijderen. De installatie gebruikt de natte methode. Dus zowel display natspuiten met bijgesloten zeepwater, dan de beschermende folie van de screen protector afhalen ineens, en de achterkant natspuiten. Dan aanbrengen, en doordat het nat is kan je de positionering aanpassen. Pas als je de daarmee tevreden bent kan je het water en de luchtbellen eruit duwen met squeegee en doekje. Staat allemaal uitgelegd. Het hanteren van de enorme screenprotector is wel een dingetje, ook omdat het stuur natuurlijk deels in de weg zit. Maar uiteindelijk is het resultaat wel goed, geen luchtbellen,volgens mij ook geen stofjes. Als ik thuis ben zal ik eens een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSNE
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07:56
Nog een keer het thema 'schuifdak'. Alweer heb ik dat een keer open laten staan en prompt een regenbui....gelukkig viel de schade mee...
Ongelooflijk dat dit niet opgelost wordt: de wagen waarschuwt wel altijd bij het verlaten of ik nog niet iets op de achterbank heb laten staan....pfff
Het zou eigenlijk automatisch moeten sluiten, toch ? Enzo niet, dan een alarmsignaal....
Nu de vraag: op de app KIA Connect zie je wel staan: "alarm: schuifdak open" !
Maar ook hier krijg ik geen akoestisch alarm/geluidssignaal daarbij ...
Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-08 18:17
PSNE schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:54:
Nog een keer het thema 'schuifdak'. Alweer heb ik dat een keer open laten staan en prompt een regenbui....gelukkig viel de schade mee...
Ongelooflijk dat dit niet opgelost wordt: de wagen waarschuwt wel altijd bij het verlaten of ik nog niet iets op de achterbank heb laten staan....pfff
Het zou eigenlijk automatisch moeten sluiten, toch ? Enzo niet, dan een alarmsignaal....
Ik krijg bij het uitzetten van de auto wel op het dashboard een melding en een toon dat het dak nog open staat.

En inderdaad ook de app notificatie die af gaat wanneer na x minuten deuren, ramen of dak open staan/niet op slot zijn. Maar dit laatste hangt ook af van wat voor notificatie permissies je ingesteld hebt in de app.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:19
Wordt inderdaad op het dashboard aangegeven.
Ik had hiervoor ook een open dak, dus al gewend om erop te letten, alhoewel ik soms vergeet als hij op een kiertje staat.

Nadeel alleen bij de EV3 is de afwatering: bij de vorige als het klaar was met regenen kon het dak gewoon open, maar hier kreeg ik gelijk een plens water over me heen toen ik dat probeerde 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:47

Vagax

Hehe

PSNE schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:54:
Als mijn dakraam op een kier of open staat dan krijg ik een geluid melding en op mijn dashboard staat duidelijk dat het dakraam nog open is, volgens mij schakelt hij ook niet uit tenzij je nog een keer op de uit knop drukt als die nog open staat maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSNE
Vagax schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:32:
[...]

Als mijn dakraam op een kier of open staat dan krijg ik een geluid melding en op mijn dashboard staat duidelijk dat het dakraam nog open is, volgens mij schakelt hij ook niet uit tenzij je nog een keer op de uit knop drukt als die nog open staat maar dat weet ik niet zeker.
Dat is vreemd, bij mij niet !
En ook zie ik het nergens terug bij 'instellingen'...
Nog andere ervaringen van het een, dan wel het ander ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSNE
Vagax schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:32:
[...]

Ik heb nog eens gecheckt, en warempel, inderdaad staat op het dashboard bij uitzetten een plaatje van een dak met een rood segment erin, ten teken [klaarblijkelijk!], dat dit nog open staat. En ook nog een geluidje erbij, maar zó vriendelijk dat ik dacht dat het gewoon het 'afsluitdeuntje' was. Waarom in dit geval niet dat akelige, doordringende koffiekop-piepje ??
Beide signalen waren me gewoon nog niet eerder opgevallen !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:33
Helaas geeft deze auto zoveel piepjes, dat je er lichtelijk immuun voor wordt. Met als gevolg dat je de echt belangrijke piepjes ook gaat negeren. Reden te meer om zoveel mogelijk regie te krijgen en nemen over al die overbodige piepjes en waarschuwingen. Ik zoek nog steeds welk piepje nu waarvoor is. En dat na 3500 km en 2,5 maand. Zal de leeftijd wel zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
PSNE schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:34:
[...]

Ik heb nog eens gecheckt, en warempel, inderdaad staat op het dashboard bij uitzetten een plaatje van een dak met een rood segment erin, ten teken [klaarblijkelijk!], dat dit nog open staat. En ook nog een geluidje erbij, maar zó vriendelijk dat ik dacht dat het gewoon het 'afsluitdeuntje' was. Waarom in dit geval niet dat akelige, doordringende koffiekop-piepje ??
Beide signalen waren me gewoon nog niet eerder opgevallen !
Dat is hem!
En net ook gecheckt, daarnaast komt nog (zonder het geluid!) het icoontje weer in beeld als je het portier opent.
Skipper_NH schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:57:
Helaas geeft deze auto zoveel piepjes, dat je er lichtelijk immuun voor wordt. Met als gevolg dat je de echt belangrijke piepjes ook gaat negeren. Reden te meer om zoveel mogelijk regie te krijgen en nemen over al die overbodige piepjes en waarschuwingen. Ik zoek nog steeds welk piepje nu waarvoor is. En dat na 3500 km en 2,5 maand. Zal de leeftijd wel zijn. 8)7
Dan wordt ik ook te oud, weet ook nog steeds niet altijd wat er nu weer piept als er niets duidelijk op het dashboard wordt aangegeven. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-08 21:13
Is het de bedoeling dat zowel de kia als de kia connect app naasr elkaar blijven bestaan? Vandaag nog een update van de kia connect app. Ik dacht dat het de bedoeling was dar die op termijn zou verdwijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-08 17:59

DEVegg

DEVegg

Skipper_NH schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:57:
Ik weet niet wat jouw leeftijd is, maar ik ben op een haar na 50 en ik heb hier ook last van. Soms krijg ik piepjes en ik heb werkelijk waar geen idee waarvoor. 8)7

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12345
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-08 22:36
Ik ben nog lang geen 50 (vind ik zelf), maar heb vaak ook geen idee. Had het met mijn vorige auto ook. Blijft toch lastig.

Ook nog even mijn ervaring van een trip naar de Franse Alpen met vouwwagen en twee fietsen erop. Over de grens vaak wel ongeveer 110 gereden. Verbruik, mede daardoor en door de fietsen, wel wat hoger dan bij anderen, namelijk ongeveer 22 kWh. Via Tesla palen gereden. Kost toch wel wat extra tijd, vanwege de locaties. Op één plek onvoldoende bereik met mijn telefoon om de laadpalen te vinden voor het laden. 30 meter verder gelopen en toen werkte het wel. Hetzelfde om het laden te stoppen. Dus als het laden niet wil stoppen, kan het maar zo aan het bereik liggen.
Het was afgelopen zaterdag overdag. Soms aardig druk bij de palen, maar geen wachttijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:47

Vagax

Hehe

Binnen een week dat ik de auto had werd het al automatisme om sterretje op mijn stuur te drukken, DAW en snelheid controle uit te zetten en dan op map drukken voor de kaart.
Geen piepjes meer sinds ik dat doe :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vagax op 29-07-2025 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSNE
Vagax schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:23:
Binnen een week dat ik de auto had werd het al automatisme om sterretje op mijn stuur te drukken, DAW en snelheid controle uit te zetten en dan op map drukken voor de kaart.
Dan ben je nog nooit uitgenodigd geweest voor een kopje koffie....Super irritant en niet uit te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Heel toevallig zojuist na lange tijd weer eens de kop koffie gehad. Ik geef de schuld aan het landweggetje dat ik normaal gesproken vermijd, waar je over de stippellijn moet rijden om de tegenligger er langs te laten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMCtdL9me92UyQezLZtibJdX5cg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6hAfd2AneAGAYtrzjpDKYIsM.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Zr40 op 29-07-2025 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:26
Vagax schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:23:
het is toch idioot dat dit moet, en niet in te stellen is om het uit te zetten. Ik erger me nog steeds.
Dit helpt een beetje: YouTube: Kia EV3 Noises Off! - How to turn off the annoying driving beeps on ...

[ Voor 23% gewijzigd door eboellie op 29-07-2025 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:06
Zr40 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:58:
Heel toevallig zojuist na lange tijd weer eens de kop koffie gehad. Ik geef de schuld aan het landweggetje dat ik normaal gesproken vermijd, waar je over de stippellijn moet rijden om de tegenligger er langs te laten...

[Afbeelding]
Ik heb meerdere malen het koffiekopje gehad, altijd op dit soort wegen inderdaad. Afgelopen zondag nog terwijl ik nog maar een kwartier onderweg was (veel fietsers en tegemoetkomende trekkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:18

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Zr40 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:58:

[Afbeelding]
Hoewel ik denk dat het er zeker mee te maken heeft, denk ik ook dat veel Nederlandse weggebruikers dit soort wegen verkeerd gebruiken. In principe is je plaats op de weg het midden, dus binnen beide lijnen. Lane assist werkt dan prima.
Er zijn echter bestuurders die -met of zonder tegenligger- die continue rechts blijven rijden. Ik kan mij goed voorstellen dat het koffiekopje dan eerder in beeld komt.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Johan9711 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:59:
[...]

Hoewel ik denk dat het er zeker mee te maken heeft, denk ik ook dat veel Nederlandse weggebruikers dit soort wegen verkeerd gebruiken. In principe is je plaats op de weg het midden, dus binnen beide lijnen. Lane assist werkt dan prima.
Er zijn echter bestuurders die -met of zonder tegenligger- die continue rechts blijven rijden. Ik kan mij goed voorstellen dat het koffiekopje dan eerder in beeld komt.
Totdat je 3x oid achter elkaar van het midden over de lijn gaat om een tegenligger te laten passeren. Dan moet je ook aan de koffie. Ik lust niet eens koffie 🫣 Een tijdje terug kreeg ik het koffie kopje terwijl de auto op de snelweg nagenoeg zelf reed en ik hem een aantal keer heb moeten corrigeren. Dus ook de auto zelf moet aan de koffie

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Johan9711 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:59:
[...]
In dit geval ben ik het daar niet mee eens. Het is al weer even geleden dat ik de theorie heb gehad, maar volgens mij gaat het hier niet om belijning om de rijstrook van de automobilist aan te duiden, maar om een fietssuggestiestrook. Voor de auto is de plaats op de weg hetzelfde als wanneer de fietssuggestiestrook niet aanwezig zou zijn: op de rechterhelft van de weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 29-07-2025 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:24
Zr40 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:32:
[...]

In dit geval ben ik het daar niet mee eens. Het is al weer even geleden dat ik de theorie heb gehad, maar volgens mij gaat het hier niet om belijning om de rijstrook van de automobilist aan te duiden, maar om een fietssuggestiestrook. Voor de auto is de plaats op de weg hetzelfde als wanneer de fietssuggestiestrook niet aanwezig zou zijn: op de rechterhelft van de weg.
Correct

https://vvn.nl/blijf-veil...stilstaan%20en%20parkeren.

Dat het handiger is in het midden te rijden vanwege de hulpsystemen maakt het niet de standaard. Het mag beiden. Ik rij in principe in het midden op de rechte stukken, in de bochten aan de rechterkant, langzaam (of je moet door de bocht heen kunnen kijken dan het gas erop)

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wess__
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 30-07 00:57
Hoi allemaal,

Vandaag de kogel door de kerk. Komende week na 9 jaar trouwe dienst gaat de clubman er uit voor de EV3 GT-plusline in Aventourine Green.

Dit wordt de coole papa auto aangezien mama in een Enyaq rijdt. Tijdens de proefrit al gemerkt dat de EV3 er een iets beter verbruik op na houd. Man, man, man wat een genot, en die geventileerde voorstoelen, wat een uitvinding! _/-\o_

Wat zijn jullie bevindingen of features waarvan je dacht: Wouw, dit is een dikke plus?
Ik ben van plan om de handleiding op het gemakje te gaan lezen komende week.

En: hoe hangen jullie de kabel op als je aan het laden bent? (ik heb voor de kabel van de enyaq een haak om 1 stekker zitten zodat de kabel van de grond af blijft, maar deze wordt niet meer verkocht dus ben opzoek naar alternatieven.)

Deze heb ik voor de Enyaq van de CFO des huizes: https://www.amazon.nl/dp/B0BD9BXPXQ?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byebye171
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:21
En: hoe hangen jullie de kabel op als je aan het laden bent? (ik heb voor de kabel van de enyaq een haak om 1 stekker zitten zodat de kabel van de grond af blijft, maar deze wordt niet meer verkocht dus ben opzoek naar alternatieven.)
Haak
Niet goedkoop, maar werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
byebye171 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:52:
[...]

Haak
Niet goedkoop, maar werkt wel goed.
Ik wist niet eens dat zulke dingen bestonden (mijn eerste EV).
Is dit nu echt handig? Als je met je kabel loopt te klooien tussen auto en laadpaal komt hij toch sowieso op de grond, of niet?

En als we toch bezig zijn met "handig of niet"....
Het is wat vroeg, maar ik zie wel eens dit soort hoezen langskomen:
https://m.media-amazon.co...5qC-B4V+L._AC_SL1500_.jpg

wat zogenaamd helpt tegen bevriezing.
Is dat nog iets om te hebben of niet? Alhoewel dat met een haak en opgerolde kabel dan waarschijnlijk niet meer zal werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:16
PSNE schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:13:
[...]

Dan ben je nog nooit uitgenodigd geweest voor een kopje koffie....Super irritant en niet uit te zetten...
Niet uit te zetten, maar wel weg te halen op het moment dat dit afgaat. Even de rem aanraken of wat ik doe; de richting aanwijzer aantikken en de piepjes + melding stoppen meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byebye171
NVranya schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:00:
[...]

Ik wist niet eens dat zulke dingen bestonden (mijn eerste EV).
Is dit nu echt handig? Als je met je kabel loopt te klooien tussen auto en laadpaal komt hij toch sowieso op de grond, of niet?
De kabel met een paar lussen aan de haak hangen gaat prima, vooral bij zanderige openbare laadpalen is dat met deze regen wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
Zijn er al meerdere ervaringen met matten/bescherming voor de kofferbak? Via Amazon zie je beduidend goedkopere sets bij verschillende aanbieders.

Ivm een mountainbike die ik soms achterin zal plaatsen wil ik kijken naar een mat dat stevig genoeg is tegen een trapper dat eroverheen schraapt en een waterdichte laag heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Benniebelazerd
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 01-08 01:30
Hey EV-3 vrienden.... toch een let op in de autowasstraat! Het ging een paar keer goed, maar vandaag werden de beide rutitenwissers aan de voorzijde toch gegrepen door een borstel en langs de kopse kant van de motorkap gewrongen. 1 stond rechtop, de ander er schuin overheen... Ruitenwisserarm rechts was verbogen, maar dat heb ik kunnen herstellen. Restschade is lakschade aan de kopse kant. Met spotrepair wel te fixen, maar toch zonde en een let op voor alle leden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannYzeE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 09:55
Blaauw87 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:26:
Zijn er al meerdere ervaringen met matten/bescherming voor de kofferbak? Via Amazon zie je beduidend goedkopere sets bij verschillende aanbieders.

Ivm een mountainbike die ik soms achterin zal plaatsen wil ik kijken naar een mat dat stevig genoeg is tegen een trapper dat eroverheen schraapt en een waterdichte laag heeft.
Kijk goed uit met die kofferbak matten, veel van die matten werken alleen als je de kofferbak op de 'hoogste' stand hebt staan en als je hem lager wilt zetten voor meer kofferbak ruimte dan past de mat al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 09:43
pnieuwla schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:58:
Edit: laat maar. Ik dacht dat onze achterklep kapot was maar blijkbaar kan je de hele elektrische actuatie ook uitzetten.
Misschien al ergens beschreven maar kon het niet terug vinden, hoe kan je de electrische achterklep uit zetten?
In de handleiding kon het ook niet vinden.
Ik vind het in de praktijk niet heel handig. Ik heb vaak dat ik even snel wat in de achterbak wil gooien en dan voelt het onnodig langzaam en dat i.c.m. het gepiep een beetje suf. Weet iemand dat?
(Wel heb ik een enkele keer gebruik gemaakt van handen vol hebben en de achterklep smart open ging, dat was wel handig moet ik bekennen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Soepstengel01 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:24:
[...]

Misschien al ergens beschreven maar kon het niet terug vinden, hoe kan je de electrische achterklep uit zetten?
In de handleiding kon het ook niet vinden.
Ik vind het in de praktijk niet heel handig. Ik heb vaak dat ik even snel wat in de achterbak wil gooien en dan voelt het onnodig langzaam en dat i.c.m. het gepiep een beetje suf. Weet iemand dat?
(Wel heb ik een enkele keer gebruik gemaakt van handen vol hebben en de achterklep smart open ging, dat was wel handig moet ik bekennen :) )
http://webmanual.kia.com/...ish/Settings_vehicle.html (zoek op tailgate)

Staat onder voertuig instellingen en deuren. Daar kan je instellen hoe ver de kofferbak open gaat, of dat automatisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
aidanl schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:30:
[...]

http://webmanual.kia.com/...ish/Settings_vehicle.html (zoek op tailgate)

Staat onder voertuig instellingen en deuren. Daar kan je instellen hoe ver de kofferbak open gaat, of dat automatisch is.
Dank voor de link! Alleen vind ik daar hetzelfde als in mijn eigen NL handleiding, instellen van de hoogte en snelheid maar niet uit of aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
dannYzeE schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:55:
[...]

Kijk goed uit met die kofferbak matten, veel van die matten werken alleen als je de kofferbak op de 'hoogste' stand hebt staan en als je hem lager wilt zetten voor meer kofferbak ruimte dan past de mat al niet meer.
Goed dat je het zegt, bij een MTB zou dat geen issue zijn want dan wil ik de tildrempel ook beperken. Maar wel goed om rekening mee te houden bij andere situaties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Soepstengel01 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:11:
[...]

Dank voor de link! Alleen vind ik daar hetzelfde als in mijn eigen NL handleiding, instellen van de hoogte en snelheid maar niet uit of aan zetten.
Ik denk dat het helaas niet verder gaat als die instellingen. Maar je kan als het goed is ook de hoogte op een gebruikers instelling kunnen zetten. Je zou hem dan op een zo laag mogelijke stand zetten zodat bij het indrukken van de knop deze minimaal open gaat en je hem zelf dan verder bedient. Mogelijk is dat een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:37
NVranya schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:00:
[...]

En als we toch bezig zijn met "handig of niet"....
Het is wat vroeg, maar ik zie wel eens dit soort hoezen langskomen:
https://m.media-amazon.co...5qC-B4V+L._AC_SL1500_.jpg

wat zogenaamd helpt tegen bevriezing.
Is dat nog iets om te hebben of niet? Alhoewel dat met een haak en opgerolde kabel dan waarschijnlijk niet meer zal werken.
Bevriest anders de elektriciteit in de kabel??????? >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

grimson

domeingrommer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0dcFFWYCO2_QkCCADp8jrLzsXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIZ5XOrMUAnN2M3M8nI4pPmI.jpg?f=fotoalbum_large
3 fase compatible laden met ~11KW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6m7TEVstxrP5LDGvKefxYx25bs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NiBAb08AyJDC3pWS8LsLeRo3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4WfyHevWEf070pe-CVQQShgQNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcSyCgxzS24wikYNhNnfaFPw.jpg?f=fotoalbum_large
~35cm bij 35cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R97AW-maJlNMRTvaP7hHOBn9g-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhimpF2OUlbtpuerz8X1CdTg.jpg?f=fotoalbum_large
Lichtgewicht en compact

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75ye055gHbF4eXrPEPtRXyfij_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikR97RiMJURSQ1pxVfSEdvPE.jpg?f=fotoalbum_large
Lengte ~128cm

Met betrekking tot handig vinden; een 'krul'kabel. Ten opzichte van de stugge meegeleverde kabel is dit toch een stuk prettiger in gebruik. In theorie 4m maar nog niet zo lang uitgerekt.

Besteld in Duitsland ivm prijs (146,06 EUR)

[ Voor 46% gewijzigd door grimson op 31-07-2025 14:31 . Reden: extra afbeeldingen toegevoegd. ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
onzenuub schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:43:
[...]

Bevriest anders de elektriciteit in de kabel??????? >:)
Nee, stekker vriest vast aan de auto.
Maar zoals gezegd, mijn eerste EV, geen idee of dat gebeurd of niet en of dit dan helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
grimson schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:44:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met betrekking tot handig vinden bij bovenstaande 'krul'kabel. Ten opzichte van de stugge meegeleverde kabel is dit toch een stuk prettiger in gebruik.

Besteld in Duitsland ivm prijs (146,06 EUR)
Ziet er ook inderdaad handig uit.... heb alleen net de haak besteld :D
Hoe lang is de kabel op "zijn kortst" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimmer
Ik ben op zoek naar een kastje of schema om tussen de stekker van een fietsendrager te zetten om te omzeilen dat de hulpsystemen niet worden uitgeschakeld bij het aansluiten van een fietsendrager. Ik heb dat hier is zien passeren maar vind het niet meer terug iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NVranya
Bimmer schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:05:
Ik ben op zoek naar een kastje of schema om tussen de stekker van een fietsendrager te zetten om te omzeilen dat de hulpsystemen niet worden uitgeschakeld bij het aansluiten van een fietsendrager. Ik heb dat hier is zien passeren maar vind het niet meer terug iemand een idee?
Deze?
Marcel25 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:34:
[...]
[Afbeelding]

Dit is het principe schema. Wat je nodig hebt zijn een 13 polige stekker en contra-stekker en een 8-relais printje. En een beetje handigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

grimson

domeingrommer

NVranya schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:00:
[...]Ziet er ook inderdaad handig uit.... heb alleen net de haak besteld :D
Hoe lang is de kabel op "zijn kortst" ?
~128cm als ik hem uitleg op de grond (zie aangevulde afbeeldingen)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimmer
Eventueel nog contactloos, zou nog een stuk beter zijn maar alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Nu online
Ik heb een in NL gekochte EV3 SR en binnenkort ga ik op vakantie naar de Balkan met de auto. Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het gebruik van Kia Connect / Live Services in landen buiten de EU, zoals: Bosnië en Herzegovina, Servië, Montenegro.

Het gaat me vooral om functies zoals: Live verkeersinformatie, Opladen op bestemming (POI's), App-connectie op afstand (laadstatus, vergrendelen/ontgrendelen).

Ik weet dat deze landen officieel niet op de Kia Connect-landenlijst staan, maar mogelijk werkt het via roaming als de auto in de EU geregistreerd is?

Alle ervaringen (positief of negatief) zijn welkom!
Alvast dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag de eerste stap genomen: een proefrit in een EV3 SR Plus Advance. Wat een enorm verschil met onze Ford Fiesta, zelfs de wederhelft is enthousiast. En die had ik niet zien aankomen.

We krijgen nog een prima bedrag terug voor onze huidige auto en 2.500,- extra inruilwaarde, maar het is alsnog een flinke smak geld. Er is ook nog Private Lease aangeboden, maar daarbij hebben we het idee dat je alleen maar betaald en over 5 jaar óf een andere auto moet leasen óf geen auto hebt en moet gaan kopen. We betalen liever in één keer af.

Waarvoor willen wij de EV? We hebben een oprit, zonnepanelen en zo'n 2.200 kWh teruglevering aan het net ná salderen. De benzineprijzen stijgen vanaf 2025 en de Ford Fiesta is nu 8 jaar oud. Kan zeker nog even mee, maar groter onderhoud wordt verwacht met b.v. de distributieriem. Daarnaast hebben we flink spaargeld en dan is de keuze: in ons nieuwe huis extra afbetalen óf genieten van een nieuwe auto. Nooit de beste investering mijn inziens, maar wel een leuke. Als de EV3 weer een jaar of 8-10 mee kan dan is het zo'n 250 euro per maand. Ter vergelijking: Private Lease is ons doorberekend op zo'n 650 euro per maand voor 5 jaar.

Qua auto is het een mooi ding om te zien, apart, maar modern. Flink scherm en net interieur. Misschien nog iets té druk, maar wel netjes en goed afgewerkt. Keurige opties bij die Plus Advanced en 400 km rijden is voor ons prima te doen. We hebben occasion overwogen, maar qua kosten maakt het niet veel uit en wederhelft heeft nu zijn zinnen gezet op een EV3. :)

Is er volgens jullie nog iets waar wij rekening mee moeten houden tijdens de beslissing die we gaan maken?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-07 16:12
THE_BASE schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:46:
Vandaag de eerste stap genomen: een proefrit in een EV3 SR Plus Advance. Wat een enorm verschil met onze Ford Fiesta, zelfs de wederhelft is enthousiast. En die had ik niet zien aankomen.

We krijgen nog een prima bedrag terug voor onze huidige auto en 2.500,- extra inruilwaarde, maar het is alsnog een flinke smak geld. Er is ook nog Private Lease aangeboden, maar daarbij hebben we het idee dat je alleen maar betaald en over 5 jaar óf een andere auto moet leasen óf geen auto hebt en moet gaan kopen. We betalen liever in één keer af.

Waarvoor willen wij de EV? We hebben een oprit, zonnepanelen en zo'n 2.200 kWh teruglevering aan het net ná salderen. De benzineprijzen stijgen vanaf 2025 en de Ford Fiesta is nu 8 jaar oud. Kan zeker nog even mee, maar groter onderhoud wordt verwacht met b.v. de distributieriem. Daarnaast hebben we flink spaargeld en dan is de keuze: in ons nieuwe huis extra afbetalen óf genieten van een nieuwe auto. Nooit de beste investering mijn inziens, maar wel een leuke. Als de EV3 weer een jaar of 8-10 mee kan dan is het zo'n 250 euro per maand. Ter vergelijking: Private Lease is ons doorberekend op zo'n 650 euro per maand voor 5 jaar.

Qua auto is het een mooi ding om te zien, apart, maar modern. Flink scherm en net interieur. Misschien nog iets té druk, maar wel netjes en goed afgewerkt. Keurige opties bij die Plus Advanced en 400 km rijden is voor ons prima te doen. We hebben occasion overwogen, maar qua kosten maakt het niet veel uit en wederhelft heeft nu zijn zinnen gezet op een EV3. :)

Is er volgens jullie nog iets waar wij rekening mee moeten houden tijdens de beslissing die we gaan maken?
Je hebt het al aardig op een rijtje zo te zien :) Ik heb ook particulier een EV3 Plus Advanced Standard Range aangeschaft (geleverd in januari en inmiddels 12000+km) en nog geen moment spijt. Enige wat echt een vraagteken blijft is restwaarde. De afschrijving zal groot zijn, maar hoe het precies uitpakt weet niemand natuurlijk.

Maar rijplezier is ook wat waard! Dat in combinatie met lange garantie maakt het voor een compacte EV SUV een no-brainer als je het mij vraagt! Plus Advanced is een mooi gebalanceerd optiepakket ook.

Alvast gefeliciteerd met de aankoop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
sdg875 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:52:
[...]

Je hebt het al aardig op een rijtje zo te zien :) Ik heb ook particulier een EV3 Plus Advanced Standard Range aangeschaft (geleverd in januari en inmiddels 12000+km) en nog geen moment spijt. Enige wat echt een vraagteken blijft is restwaarde. De afschrijving zal groot zijn, maar hoe het precies uitpakt weet niemand natuurlijk.

Maar rijplezier is ook wat waard! Dat in combinatie met lange garantie maakt het voor een compacte EV SUV een no-brainer als je het mij vraagt! Plus Advanced is een mooi gebalanceerd optiepakket ook.

Alvast gefeliciteerd met de aankoop :*)
Thanks, nog even een weekend dubben en kijken hoe we er over een paar nachtjes over denken. Na zo'n proefrit kun je niet anders dan enthousiast zijn.

Die was overigens in een GT-Line, dus we waren helemaal blij met de ambient light strip en de elektrisch verstelbare bijrijdersstoel. Maar die verlichting is blijkbaar niet bij de Plus Advanced als ik dit topic zo doorneem? Ook geen andere vorm van verlichting?

Wat me ook opviel: het was natuurlijk een automaat, maar ik wilde steeds met mijn rechterhand naar een pook. Dat werkt dus even anders bij deze EV, daar moest ik aan wennen, zeker als ik in zijn achteruit wilde, dan heb ik toch liever even snel een pook dan iets aan een hendel wat je moet draaien...

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-07 16:12
THE_BASE schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:08:
[...]

Thanks, nog even een weekend dubben en kijken hoe we er over een paar nachtjes over denken. Na zo'n proefrit kun je niet anders dan enthousiast zijn.

Die was overigens in een GT-Line, dus we waren helemaal blij met de ambient light strip en de elektrisch verstelbare bijrijdersstoel. Maar die verlichting is blijkbaar niet bij de Plus Advanced als ik dit topic zo doorneem? Ook geen andere vorm van verlichting?

Wat me ook opviel: het was natuurlijk een automaat, maar ik wilde steeds met mijn rechterhand naar een pook. Dat werkt dus even anders bij deze EV, daar moest ik aan wennen, zeker als ik in zijn achteruit wilde, dan heb ik toch liever even snel een pook dan iets aan een hendel wat je moet draaien...
Idd geen fancy sfeerverlichting in de Plus Advanced, maar is ook wel lekker rustig hoor :*)

Vwb de pook, dat went heel snel!

Veel succes met de beslissing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08 09:16

johanm3

Het kan altijd slechter

Vandaag ook overgegaan tot aankoop van een Kia ev3 GTplus line Snow white. Moeten nog even wachten, maar vermaak mij ondertussen wel met alle reviews en forums ;)

Zijn er mede tweakers die gebruik maken van de AR navigatie of überhaupt de navigatie van de Kia zelf?

Gadgets fan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel01
[...]

Gaaf, van harte alvast! Wij hebben dezelfde uitvoering privé gekocht en tot op heden blij mee. Ik wilde zelf destijds bewust geen GT line proefrijden omdat alle uitvoeringen daaronder dan toch wat tegen valt qua interieur. Achteraf blij met de keuze, GT line is zeker wel mooier maar voor ons het prijsverschil niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
adsa schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:51:
Ik heb een in NL gekochte EV3 SR en binnenkort ga ik op vakantie naar de Balkan met de auto. Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het gebruik van Kia Connect / Live Services in landen buiten de EU, zoals: Bosnië en Herzegovina, Servië, Montenegro.

Het gaat me vooral om functies zoals: Live verkeersinformatie, Opladen op bestemming (POI's), App-connectie op afstand (laadstatus, vergrendelen/ontgrendelen).

Ik weet dat deze landen officieel niet op de Kia Connect-landenlijst staan, maar mogelijk werkt het via roaming als de auto in de EU geregistreerd is?

Alle ervaringen (positief of negatief) zijn welkom!
Alvast dank!
Op dit moment in montenegro. Daar werkt het prima, al zit zo'n land meestal niet in je eu-belbundel. Toch bij kia dus wel. Ook kaartmateriaal en poi werkt gewoon.
Heerlijk de airco op afstand vast aangezet vanmiddag!

Oh, en het (snel)laden kent na Kroatië wel wat uitdagingen. Heb dus de granny charger wel mee. En we hebben flink bekijks van de locals.

[ Voor 6% gewijzigd door koelkast op 31-07-2025 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Soepstengel01 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:09:
[...]

Gaaf, van harte alvast! Wij hebben dezelfde uitvoering privé gekocht en tot op heden blij mee. Ik wilde zelf destijds bewust geen GT line proefrijden omdat alle uitvoeringen daaronder dan toch wat tegen valt qua interieur. Achteraf blij met de keuze, GT line is zeker wel mooier maar voor ons het prijsverschil niet waard.
Tja, ze zijn zo slim om het duurste model in te zeggen voor proefritten. :) Maar ga inderdaad even vragen of een PA model een optie is voor een proefrit, dan weten we echt wat we kopen.

Prima auto als opvolger van onze Fiesta, maar we zijn er nog niet uit of we het 40K waard vinden allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:15
[...]
Is een kwestie van wennen..
Al moet ik zeggen dat wij hier een EV3 en een E-2008 hebben en als ik een paar keer in de Peugeot gereden heb ik toch weer elke keer naar de middenconsole grijp om te schakelen.
Toch een beetje muscle memory }:O

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog een korte andere vraag: wij reden in een EV3 GT als ik me niet vergis met een deels wit stuur. Maar ik zie ook EV3's met een zwart stuur. Iemand die weet wat er met een Plus Advanced geleverd wordt, we vinden zwart wel een stuk rustiger ogen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:21:
Nog een korte andere vraag: wij reden in een EV3 GT als ik me niet vergis met een deels wit stuur. Maar ik zie ook EV3's met een zwart stuur. Iemand die weet wat er met een Plus Advanced geleverd wordt, we vinden zwart wel een stuk rustiger ogen. :)
2 spaaks grijs stuur (geen zwart) ..

download de folder van de ev3 even dan zie je alles en zijn opties,

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_birdie_ schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:38:
[...]

2 spaaks grijs stuur (geen zwart) ..

download de folder van de ev3 even dan zie je alles en zijn opties,
Heel summiere brochure, weinig duidelijkheid over interieur of over de lengte van de laadkabel. Helaas zit de laadaansluiting van de auto aan de rechterkant. Dus moet hem anders inparkeren en weet niet of ik dat haal vanaf de oplader aan het huis.

[ Voor 24% gewijzigd door THE_BASE op 31-07-2025 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:45:
[...]

Heel summiere brochure, weinig duidelijkheid over interieur of over de lengte van de laadkabel. Helaas zit de laadaansluiting van de auto aan de rechterkant. Dus moet hem anders inparkeren en weet niet of ik dat haal vanaf de oplader aan het huis.
moet toegeven dat brochure weer focust op de GTline.
Laadkabel is 5m.
https://www.autoleasetwen...-harman-kardon-283490576/ hier zie je meer van het interieur.
Ik heb tot nu toe alleen problemen gehad met tesla v2 palen waar de kabel te kort was. In principe zit de laadklep iets verder dan een tesla .. ionity geen problemen ... ikzelf heb grote hekel aan achteruitparkeren dus ben blij waar hij zit .. ik ben wel afhankelijk van publieke ac en dc laders omdat ik geen zonnepanelen heb in mijn appartement maar tot nu toe geen klachten ..

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_birdie_ schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:59:
[...]

moet toegeven dat brochure weer focust op de GTline.
Laadkabel is 5m.
https://www.autoleasetwen...-harman-kardon-283490576/ hier zie je meer van het interieur.
Ik heb tot nu toe alleen problemen gehad met tesla v2 palen waar de kabel te kort was. In principe zit de laadklep iets verder dan een tesla .. ionity geen problemen ... ikzelf heb grote hekel aan achteruitparkeren dus ben blij waar hij zit .. ik ben wel afhankelijk van publieke ac en dc laders omdat ik geen zonnepanelen heb in mijn appartement maar tot nu toe geen klachten ..
Top, thanks. Daar heb ik wat aan!

Vijf meter moet wel lukken als we netjes op de oprit staan, gaan we zien. Merk dat we er nu pas achterkomen dat een aantal geinige functies niet in de Plus Advanced zitten, zoals UHD, Ambient Lightning, 360 graden camera… maar even schakelen en alsnog een mooie auto zonder die opties.

We gaan een paar nachtjes slapen, het gaat natuurlijk niet over een pakje boter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
johanm3 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:57:
Zijn er mede tweakers die gebruik maken van de AR navigatie of überhaupt de navigatie van de Kia zelf?
Als in Augmented Reality? Dat is volgens mij alleen op de Koreaanse modellen: YouTube: 2025 Kia EV3 Ultimate 1,000km Test: Real-World Range Proven on Epic ...
I.i.g. niet bij de modellen in NL. Helaas..net zoals de Sentry Mode en de verstelbare achterstoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12345
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-08 22:36

Wellicht ten overvloede, maar houd er rekening mee dat de range in de winter een stuk minder is. Misschien dat je dan soms publiekelijk moet laden.
En de wegenbelasting gaat nog wel omhoog.
De private lease berekening vind ik best hoog. Dacht dat er eerder wel scherpere aanbiedingen waren, maar weet het niet zeker. Er zijn er best veel verkocht natuurlijk, dus dat kan straks nadelig zijn voor de restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:37

Wij verkochten onze auto, 6 jaar oud. Geld apart gezet en Kia EV3 Advanced Plus, short range, private lease gedaan voor 7 jaar. Geld van verkochte auto delen door 72 en dit gebruiken voor een deel private lease. De komende 7 jaar geen gezeik met onderhoudskosten, nieuwe banden kopen, stukken wat niet voorzien was, inruilwaarde electrische auto die in de toekmomst mogelijk heel laag is etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
onzenuub schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:44:
[...]

Wij verkochten onze auto, 6 jaar oud. Geld apart gezet en Kia EV3 Advanced Plus, short range, private lease gedaan voor 7 jaar. Geld van verkochte auto delen door 72 en dit gebruiken voor een deel private lease. De komende 7 jaar geen gezeik met onderhoudskosten, nieuwe banden kopen, stukken wat niet voorzien was, inruilwaarde electrische auto die in de toekmomst mogelijk heel laag is etc etc.
Kwam ook in ons op om zoiets te doen. Of überhaupt Private Lease. Bij inruil bij Kia krijgen we 3K extra. Dus die kunnen we meenemen. Dan financieren we 30K op lease. Maar dan móet de auto over 5 jaar worden ingeruild. En bij koop kun je er vrolijk een jaar of 8 mee verder rijden. Natuurlijk wel weer MRB en verzekering er in, dus aan die kant scheelt het weer iets.

Vraag me af hoeveel mensen Private Lease hebben gekozen eigenlijk of dat mensen allemaal 50K neerleggen.

[ Voor 10% gewijzigd door THE_BASE op 31-07-2025 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matje70
DEVegg schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:31:
Is er al iemand die deze dashcam heeft aangeschaft en gemonteerd?

https://fitcamx.com/produ...ev000-left-hand-drive-car

Zo, ja. Wat zijn je ervaringen.?
Camera vandaag gemonteerd. Beeld is prima, nog niet naar nachtopname gekeken.
Hier kan ik helaas geen voorbeeld mp4 downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Nu online
koelkast schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:21:
[...]

Op dit moment in montenegro. Daar werkt het prima, al zit zo'n land meestal niet in je eu-belbundel. Toch bij kia dus wel. Ook kaartmateriaal en poi werkt gewoon.
Heerlijk de airco op afstand vast aangezet vanmiddag!

Oh, en het (snel)laden kent na Kroatië wel wat uitdagingen. Heb dus de granny charger wel mee. En we hebben flink bekijks van de locals.
Fijn om te horen dat het werkt. Ik neem sowieso de thuislader mee. Alle accommodaties die ik heb geboekt laten me bij hen op 220v laden of er is een AC/DC lader in de buurt. Het is gewoon kwestie van plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm.kool
  • Registratie: September 2020
  • Nu online

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

Elektrisch rijden is de toekomst dus goede keuze. De ontwikkelingen rond EV’s gaan echter snel, heel snel. Mijn huidige Kia e-soul is bijna 5 jaar oud en is links en rechts ingehaald vwb de techniek. Inmiddels is 3 fasen laden de standaard (mijn e-soul doet nog 1 fase), snelladen met 80 kw wat de e-soul kan is tegenwoordig vaak het dubbele voor auto’s van rond de 45k (dat kostte de e-soul destijds), range van 500 tot 600 km in die prijsklasse is nu ook normaal (e-soul 450). En dat zie je terug in de prijzen die voor 2e hands gevraagd worden. Hoge afschrijving. Ik verwacht dat de komende jaren ook. Er worden nu al auto’s verkocht met 600 km range en 400 kw!!! snelladen en een meer dan complete uitrusting (Smart #5 Pro+) voor 49k. Dat is over 5 jaar de standaard en tegen die tijd is de huidige EV3 SR verouderd en dus ga je dat in de 2e hands prijs merken.
Als de auto ‘af rijdt’ is zelf kopen goed te verdedigen maar als je regelmatig nieuw wilt is, voor een EV, private lease nmm slimmer. Ook ben je dan ‘verzekerd’ tegen gedoe rond nog niet uit ontwikkelde techniek/software e.d. Er zijn goede aanbiedingen via bijv. het PrivateLease collectief van de consumentenbond en de ANWB. Leuk puzzelen is dat.
Veel plezier met EV3!

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-08 20:17

Coffee

Coffee

Bimmer schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:05:
Als je dit gaat bouwen, wil je er dan twee maken ? 😇

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eboellie
matje70 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:53:
[...]

Ow interessant!

Was het makkelijk installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eboellie
Voor de automobilisten die een standaard range (58 kWH) hebben. Hoe ver komen jullie ermee in de winter en in de zomer?
Klopt dit een beetje: https://ev-database.org/nl/auto/2211/Kia-EV3-Standard-Range
Praktische Actieradius tussen 230 - 480 km
Stad - Winter * 320 km
Snelweg - Winter * 230 km
Gecombineerd - Winter * 275 km
Stad - Zomer * 480 km
Snelweg - Zomer * 300 km
Gecombineerd - Zomer * 375 km

UPDATE: ik heb al wat zaken over de actieradius gevonden in dit topic, dank. Mocht iemand nog wat info hebben dan hoor ik het graag.

[ Voor 12% gewijzigd door eboellie op 01-08-2025 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-08 11:11

ap3nr0ts

hoi

Ik vind het echt zonde dat Kia Connect nu een melding heeft dat je moet overstappen. Ik vind die nieuwe app echt ruk. Logt me al eens uit, waarom iedere keer een onnodige splash screen, waarom minder functies dan de oude app, en waarom krijg ik nu vooral meer opties om dingen te kopen in plaats van puur mijn auto aansturen. Ik haat deze onnodige enshitification. Kan ik Connect nog aan de praat krijgen zonder die pop-up dat je moet overstappen steeds?

Kleine irritatie ook: waarom weet de oude app dat mijn auto blauw is en de nieuwe niet? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

[...]

Interessant. Install goed te doen? Kwaliteit ok? Jammer dat je geen videotje kunt uppen, fototjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:18:
[...]

Top, thanks. Daar heb ik wat aan!

Vijf meter moet wel lukken als we netjes op de oprit staan, gaan we zien. Merk dat we er nu pas achterkomen dat een aantal geinige functies niet in de Plus Advanced zitten, zoals UHD, Ambient Lightning, 360 graden camera… maar even schakelen en alsnog een mooie auto zonder die opties.

We gaan een paar nachtjes slapen, het gaat natuurlijk niet over een pakje boter. :)
UHD en 360 camera had ik ook graag gehad (en misschien gekoelde stoelen) maar je moet keuzes maken .. de +A was toen ik hem een jaar geleden kocht nog onderhevig aan de SEPP dus als ik die mooie genoemde dingen wilde hebben moest ik 8000 euro meer aftikken .. dat vond ik wat te gortig ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08 09:16

johanm3

Het kan altijd slechter

BassieBulk schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:23:
[...]

Als in Augmented Reality? Dat is volgens mij alleen op de Koreaanse modellen: YouTube: 2025 Kia EV3 Ultimate 1,000km Test: Real-World Range Proven on Epic ...
I.i.g. niet bij de modellen in NL. Helaas..net zoals de Sentry Mode en de verstelbare achterstoelen.
Hmmm, oke dat is jammer. Thanks voor de reactie Vandaag kwam ik er idd achter dat de stoelen niet naar achteren kon. En ook de knoppen aan de linker kant van de passagiersstoelleuning zijn niet aanwezig. Zodat je als bestuurder makkelijker de stoel naar voren en achter kan doen.

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byebye171
[...]

Heb je toevallig ook de rearcamera optie gekozen? En mocht dit het geval zijn, was het lastig om de kabel weg te werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_birdie_ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:00:
[...]

UHD en 360 camera had ik ook graag gehad (en misschien gekoelde stoelen) maar je moet keuzes maken .. de +A was toen ik hem een jaar geleden kocht nog onderhevig aan de SEPP dus als ik die mooie genoemde dingen wilde hebben moest ik 8000 euro meer aftikken .. dat vond ik wat te gortig ..
Precies. We kunnen de Plus Advanced kopen voor 32k waar we misschien nog wat vanaf kunnen krijgen. De GT PlusLine zou zo’n 10K meer. Dat vind ik wat teveel voor HUD, camera en die stoelen én de auto op afstand naar voren en achteren rijden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bimmer
Coffee schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:50:
[...]

Als je dit gaat bouwen, wil je er dan twee maken ? 😇
Het zal een winterprojectje worden en ik moet het dan ook nog testen of het wel werkt, zeker de hulpsystemen zouden moeten blijven werken (ik ben iets aan 't tekenen met een optocoupler en fet transistor zo blijft het ook volledig contactloos :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adsa
  • Nu online
eboellie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:36:
Voor de automobilisten die een standaard range (58 kWH) hebben. Hoe ver komen jullie ermee in de winter en in de zomer?
Klopt dit een beetje: https://ev-database.org/nl/auto/2211/Kia-EV3-Standard-Range
Praktische Actieradius tussen 230 - 480 km
Stad - Winter * 320 km
Snelweg - Winter * 230 km
Gecombineerd - Winter * 275 km
Stad - Zomer * 480 km
Snelweg - Zomer * 300 km
Gecombineerd - Zomer * 375 km

UPDATE: ik heb al wat zaken over de actieradius gevonden in dit topic, dank. Mocht iemand nog wat info hebben dan hoor ik het graag.
Ik heb sinds januari zo’n 10.000 km gereden met gemiddeld verbruik van 16,5 kwh per 100km. De opgegeven waardes kloppen redelijk, behalve de actieradius in de zomer in de stad.
480 km is dan erg optimistisch, zeker omdat je vaak de airco gebruikt. In de praktijk kom je dan eerder uit op 440–450 km, en dan moet je voorzichtig met je gaspedaal omgaan.

Belangrijker dan de theorie is wat je verbruik echt is, vooral op de snelweg bij constante snelheid.
In de stad maakt het minder uit, want je verbruik is daar sowieso laag, je hoeft in de stad geen rekening te houden met je range.

Houd er ook rekening mee dat je idealiter laadt tot 80% en niet onder de 10% zakt. Bij een snellader gaat je snelheid bij 73% al richting 50kwh en het zakt alleen maar vanaf daar. Wil je doorrijden dan moet je niet verder laden dan 73%.

Mijn ervaring in de zomer:
- Stad tussen 11,5 en 15 kwh per 100km
- Snelweg bij 100kmh tussen 15 en 16 kwh per 100km
- Snelweg bij 110kmh tussen 16 en 18kwh per 100km
- Snelweg bij 120kmh tussen 18 en 20khw per 100km

In de winter tel je hier 25-35% bij op. Het is allemaal redelijk ruim genomen omdat je afhankelijk bent van het gewicht, airco / verwarming en de windsnelheid.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door adsa op 01-08-2025 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
  • Nu online
adsa schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:02:
[...]

Ik heb sinds januari zo’n 10.000 km gereden. De opgegeven waardes kloppen redelijk, behalve de actieradius in de zomer in de stad.
480 km is dan erg optimistisch, zeker omdat je vaak de airco gebruikt. In de praktijk kom je dan eerder uit op 440–450 km, en dan moet je voorzichtig met je gaspedaal omgaan.

Belangrijker dan de theorie is wat je verbruik echt is, vooral op de snelweg bij constante snelheid.
In de stad maakt het minder uit, want je verbruik is daar sowieso laag, je hoeft in de stad geen rekening te houden met je range.

Houd er ook rekening mee dat je idealiter laadt tot 80% en niet onder de 10% zakt.
Met die marge kun je dus nooit de volledige opgegeven range gebruiken.

Mijn ervaring in de zomer:
- Stad tussen 11,5 en 15 kwh per 100km
- Snelweg bij 100kmh tussen 15 en 16 kwh per 100km
- Snelweg bij 110kmh tussen 16 en 18kwh per 100km
- Snelweg bij 120kmh tussen 18 en 20khw per 100km

In de winter tel je hier 25-35% bij op. Het is allemaal redelijk ruim genomen omdat je afhankelijk bent van het gewicht, airco / verwarming en de windsnelheid.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Heb inmiddels ruim 17000 km gereden (sinds januari), de auto geeft een gemiddeld verbruik aan van 16.3 kWh/100km. Dat is inclusief retour Wenen (in de zomer) waarbij ik in Duitsland 130 heb gereden, in NL mix van snelweg en 80 km wegen, snelweg meest overdag dus 100 km/h. Betreft de Plus uitvoering dus 17" velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Nu online
deejeebv schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:30:
[...]

Heb inmiddels ruim 17000 km gereden (sinds januari), de auto geeft een gemiddeld verbruik aan van 16.3 kWh/100km. Dat is inclusief retour Wenen (in de zomer) waarbij ik in Duitsland 130 heb gereden, in NL mix van snelweg en 80 km wegen, snelweg meest overdag dus 100 km/h. Betreft de Plus uitvoering dus 17" velgen.
ik reed 7km/kWh (14,3kWh/100km) over 4800km (sinds 10 jan) .. 60 procent snelweg (reed nooit harder dan 110). Veel regeneratie (lvl3) etc .. mydrive (eco icm sportief sturen) en ook wat hypermilen.

Als ik onder de 6.5km/Kwh rijd dan zet ik mezelf op een PIP (performance improvement plan).

Ik rijd regelmatig 8km/Kwh (12,5) onder gunstige omstandigheden maar ook een keer berg over / berg af (Mayerhofen / Holzkirchen langs de Achensee).

Kortom ben erg tevreden met actie radius ... en kom goed in de buurt van de opgegeven WLTP (563km voor +A).

Ben er wel sinds kort achter (ik reed meestal alleen i-pedal level 3) dat als je met level 2 optrekt het veel soepeler gaat (met 3 zit er een vertraging in)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:57:
[...]

Precies. We kunnen de Plus Advanced kopen voor 32k waar we misschien nog wat vanaf kunnen krijgen. De GT PlusLine zou zo’n 10K meer. Dat vind ik wat teveel voor HUD, camera en die stoelen én de auto op afstand naar voren en achteren rijden. :)
das wel heel erg mooie prijs ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_birdie_ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:51:
[...]

das wel heel erg mooie prijs ...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Nu online
ok :) .. ik kreeg 2000 extra korting, 1750 voor een heel oude kia picanto (20j) en de SEPP van 3000 maar wel voor de LR (ga er vanuit dat jij een SR neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_birdie_ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:20:
[...]

ok :) .. ik kreeg 2000 extra korting, 1750 voor een heel oude kia picanto (20j) en de SEPP van 3000 maar wel voor de LR (ga er vanuit dat jij een SR neemt.
Ja, helaas, die SEPP moeten we missen. En nemen inderdaad een SR. We kunnen dus thuis laden en rijden geen lange stukken vaak achter elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:35:
[...]

Ja, helaas, die SEPP moeten we missen. En nemen inderdaad een SR. We kunnen dus thuis laden en rijden geen lange stukken vaak achter elkaar.
als ik thuis kon laden had ik misschien ook wel een SR genomen ..maar nu wel blij met LR ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matje70
eboellie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:30:
[...]

Ow interessant!

Was het makkelijk installeren?
Het installeren is erg gemakkelijk. De bestaande kap achter de binnenspiegel klik je met bijgeleverde plastic hevel los, je maakt de connector achter de spiegel los en verbind het geleverde splitter kabeltje, dan de connector van de splitter in het bestaande plug stoppen en de kap met camera op de plaats van de oude klikken. Klaar. De app downloaden, je auto starten( kampeerstand) op je gsm CarPlay en Bluetooth uit zetten. De gebruiksaanwijzing volgen en je kunt de camera via je gsm instellen uitlezen( kijken). Kind kan de was doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matje70
DEVegg schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:17:
[...]

Interessant. Install goed te doen? Kwaliteit ok? Jammer dat je geen videotje kunt uppen, fototjes?
Een paar screenshotsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LExPGJ4dJbG0Icuj64Fo0cnHXK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RV0cfL2bp4Ef6QfKGDh3bHWU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRN1KgAHTo7gSRKyKUtUDK6LDns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Y5yn9UvK3onJvfXVZ5dUh2u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-08 15:54
Dit gister ook al in dit topic geplaatst maar wilde het hier ook nog even delen:

Gister teruggekomen van vakantie naar Italië, eerste keer met een volledige EV (Kia EV3 LR). In totaal 2400 kilometer gereden. Onderweg enkel bij Ionity kunnen laden, geen last gehad van laad-files. Ik had van tevoren op ongeveer elke 2 - 2,5 uur rijden een laad-stop ingepland, wat uiteindelijk ook gelukt is. Dit had ik niet verwacht met twee kleine kiddos. We hebben wel rustig aan gedaan (we hebben tenslotte vakantie) en de trip over twee dagen uitgesmeerd met een overnachting in Zuid-Duitsland. Op de heenweg bij de lokale V-markt voor 19 cent de kWh kunnen bijladen via de Virta app. 😊 Laden op de camping was uiteindelijk het duurste voor 60 cent de kWh. Al met al erg tevreden over hoe het verlopen is. Afgelopen jaar veel pasjes verzameld maar uiteindelijk alles met de apps gedaan… 😁Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5DUNUaZYiTAaZcrL-t_gf3Ni4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSCPgkXib0xaXpshIDj2YDjm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Nu online
_birdie_ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:37:
[...]

als ik thuis kon laden had ik misschien ook wel een SR genomen ..maar nu wel blij met LR ..
Ook met thuisladen kan de LR een voordeel zijn, met name als je wilt zonladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Nu online
deejeebv schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:33:
[...]

Ook met thuisladen kan de LR een voordeel zijn, met name als je wilt zonladen.
mijn voordeel met een LR (zonder eigen laadpaal) is dat ik niet zoveel publiek hoef te laden .. staan wel 8 palen in de straat (4 duurdere en 4 gekopere (Consessie afhankelijk). En nabije buurt (cirkel 500m nog wel stuk of 12 palen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Nu online
_birdie_ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:36:
[...]

mijn voordeel met een LR (zonder eigen laadpaal) is dat ik niet zoveel publiek hoef te laden .. staan wel 8 palen in de straat (4 duurdere en 4 gekopere (Consessie afhankelijk). En nabije buurt (cirkel 500m nog wel stuk of 12 palen).
Volgens mij bedoel je niet zo vaak, of je nu LR of SR hebt, je zult evenveel moeten laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Nu online
deejeebv schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:46:
[...]

Volgens mij bedoel je niet zo vaak, of je nu LR of SR hebt, je zult evenveel moeten laden ;)
zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 23:02

Steeffoon

Smartphone-nerd

bart155 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:03:
Dit gister ook al in dit topic geplaatst maar wilde het hier ook nog even delen:

Gister teruggekomen van vakantie naar Italië, eerste keer met een volledige EV (Kia EV3 LR). In totaal 2400 kilometer gereden. Onderweg enkel bij Ionity kunnen laden, geen last gehad van laad-files. Ik had van tevoren op ongeveer elke 2 - 2,5 uur rijden een laad-stop ingepland, wat uiteindelijk ook gelukt is. Dit had ik niet verwacht met twee kleine kiddos. We hebben wel rustig aan gedaan (we hebben tenslotte vakantie) en de trip over twee dagen uitgesmeerd met een overnachting in Zuid-Duitsland. Op de heenweg bij de lokale V-markt voor 19 cent de kWh kunnen bijladen via de Virta app. 😊 Laden op de camping was uiteindelijk het duurste voor 60 cent de kWh. Al met al erg tevreden over hoe het verlopen is. Afgelopen jaar veel pasjes verzameld maar uiteindelijk alles met de apps gedaan… 😁[Afbeelding]
Interessant!
En wat is het gemiddelde verbruik over deze reis, en de gemiddelde snelheid? :*)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste