Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 61 ... 71 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:16
ap3nr0ts schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:09:
Ik vind het echt zonde dat Kia Connect nu een melding heeft dat je moet overstappen. Ik vind die nieuwe app echt ruk. Logt me al eens uit, waarom iedere keer een onnodige splash screen, waarom minder functies dan de oude app, en waarom krijg ik nu vooral meer opties om dingen te kopen in plaats van puur mijn auto aansturen. Ik haat deze onnodige enshitification. Kan ik Connect nog aan de praat krijgen zonder die pop-up dat je moet overstappen steeds?

Kleine irritatie ook: waarom weet de oude app dat mijn auto blauw is en de nieuwe niet? :')
Heb in de “oude” app ook elke keer dezelfde splash screens die ik moet “ok”-en.
En minder functies?
Ik zie bijvoorbeeld een betere start van climate control die de oude mist….
Herstel, ik zag dat vroeger, nu niet meer? Of het is verplaatst

Wat mis jij allemaal t.o.v. Kia connect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 23:20

ap3nr0ts

hoi

NVranya schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:19:
[...]

En minder functies?

Die splash is nieuw, want dat is de melding dat de app verdwijnt. En een animatie van 3-ish seconden iedere keer als je de app opent? Kom op. Ik snap dat echt niet. Dat de climate control verbetert is, geloof ik graag. Ik heb dat alleen nog nooit gebruikt, haha. Ik vind het gewoon onzinnig dat ik een klein overzichtje heb met slechts een paar zaken van mijn auto, en ik nu naar andere tabs moet gaan om bijvoorbeeld aan te passen tot hoever ik wil opladen. Dat kon in mijn oude overzichtje echt vanaf het "hoofdscherm". Nu zit alles meer verstopt. Ik snap deze verbetering echt niet, eerder enshitification in mijn ogen met meer ruis en reclame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:20
Steeffoon schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:56:
[...]

Interessant!
En wat is het gemiddelde verbruik over deze reis, en de gemiddelde snelheid? :*)
14 kWh / 100 km! Maar, ik heb overal maximaal 110 gereden omdat ik samen met de schoonfamilie heb gereden die de bagagewagen achter de auto hadden en we ons ‘n beetje moesten aanpassen. Ik denk ook dat deze snelheid prima is en je er niet veel mee opschiet om harder te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:46

Steeffoon

Smartphone-nerd

bart155 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:25:
[...]

14 kWh / 100 km! Maar, ik heb overal maximaal 110 gereden omdat ik samen met de schoonfamilie heb gereden die de bagagewagen achter de auto hadden en we ons ‘n beetje moesten aanpassen. Ik denk ook dat deze snelheid prima is en je er niet veel mee opschiet om harder te rijden.
Dat is heel netjes! Prima snelheid inderdaad, zou ook zoiets doen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimmer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:02
NVranya schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:19:
[...]

En minder functies?

De oude en de nieuwe werken bij mij nog steeds maar vermoedelijk zal dit niet meer voor lang zijn gezien er een nieuwere app is en deze heeft inderdaat veel te veel reclame! vernieuwen is niet altijd beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 23:20

ap3nr0ts

hoi

Bimmer schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:27:
[...]

De oude en de nieuwe werken bij mij nog steeds maar vermoedelijk zal dit niet meer voor lang zijn gezien er een nieuwere app is en deze heeft inderdaat veel te veel reclame! vernieuwen is niet altijd beter !
Ik weet dat ik een zure lul ben, maar ik heb nog niet 1 verbetering gemerkt, haha. Het is net als die nieuwe Pathé-app vernieuwen voor het vernieuwen en de helft heb de functies (even?) kwijt zijn. Ik snap dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 09:31

Vagax

Hehe

BassieBulk schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:23:
[...]

Als in Augmented Reality? Dat is volgens mij alleen op de Koreaanse modellen: YouTube: 2025 Kia EV3 Ultimate 1,000km Test: Real-World Range Proven on Epic ...
I.i.g. niet bij de modellen in NL. Helaas..net zoals de Sentry Mode en de verstelbare achterstoelen.
Wat voor andere functies zitten er exclusief op het Koreaanse model? Ik weet dat hun ook een ingebouwde dashcam hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbelR
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-09 09:38
byebye171 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:52:
[...]

Haak
Niet goedkoop, maar werkt wel goed.
als je iemand kent met een 3D-printer: voor 4 euro en een paar print-uren heb je er zelf een gemaakt, de 3d-modellen zijn online gratis te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Vagax schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 23:06:
Wat voor andere functies zitten er exclusief op het Koreaanse model? Ik weet dat hun ook een ingebouwde dashcam hebben
Als ik het goed heb, is dat geen afzonderlijke camera. Het is ander gebruik van de camera’s die ook in de niet-Koreaanse EV3’s zitten. Net zoals de sentry-functionaliteit. Je zou dus denken dat het slechts een kwestie is van het in de de software aanzetten is.

Waarom we dat hier nu niet hebben, geen idee. Van die verstelbare achterbank had ik begrepen dat ze die achterwege hadden gelaten ivm de Euro-NCAP rating. Die zou nl. lager zijn icm de verstelbare achterbank.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wow! Het is zojuist gewoon gebeurd: we hebben een EV3 gekocht! _/-\o_

Een hele mooie EV3 GT Line in Ivory Silver. Ik dacht dat het een groene was, althans daarvoor ging ik er heen nadat ik de advertentie had gezien, maar het bleek dus Ivory Silver te zijn. Prachtige kleur! De dealer heeft zelf al de logo's in het zwart gemaakt en het embleem EV3 er af gehaald, lekker clean vanachter.

Uiteindelijk betalen we nu nog minder voor deze 'demo' in nieuwstaat dan wanneer we een nieuwe Plus Advanced zouden kopen waar we gisteren nog mee bezig waren. Overigens wist ik niet dat er veel matte onderdelen op die Plus Advanced zaten en dat sprak me niet heel erg aan en viel dus een beetje tegen, zeker toen ik de GT Line ernaast zag staan.

Nu nog een beetje hyper en moet nog even landen, maar over 10 dagen rijden we deze prachtige EV. Nog wel even achter een laadpaal aan. Kleinigheidje. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revenge69
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20-09 22:47
matje70 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:53:
[...]

Camera vandaag gemonteerd. Beeld is prima, nog niet naar nachtopname gekeken.
Hier kan ik helaas geen voorbeeld mp4 downloaden.
Wat zijn je ervaringen met inbouwen? Is het echt zo simpel als filmpje op YT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:23
THE_BASE schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:40:

Een hele mooie EV3 GT Line in Ivory Silver. Ik dacht dat het een groene was, althans daarvoor ging ik er heen nadat ik de advertentie had gezien, maar het bleek dus Ivory Silver te zijn. Prachtige kleur! De dealer heeft zelf al de logo's in het zwart gemaakt en het embleem EV3 er af gehaald, lekker clean vanachter.

Uiteindelijk betalen we nu nog minder voor deze 'demo' in nieuwstaat dan wanneer we een nieuwe Plus Advanced zouden kopen waar we gisteren nog mee bezig waren. Overigens wist ik niet dat er veel matte onderdelen op die Plus Advanced zaten en dat sprak me niet heel erg aan en viel dus een beetje tegen, zeker toen ik de GT Line ernaast zag staan.

Nu nog een beetje hyper en moet nog even landen, maar over 10 dagen rijden we deze prachtige EV. Nog wel even achter een laadpaal aan. Kleinigheidje. :)
ja zag bij een dealer in rotterdam / Dordrecht een soortgelijke demo staan .. met fikse korting ..

goede keus ...

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revenge69
Gisteren weer een Engelstalig filmpje bekeken op YT over de AI functionaliteit in de EV3.

Is er al enig zicht wanneer we dat nu eindelijk krijgen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
Revenge69 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:15:
Gisteren weer een Engelstalig filmpje bekeken op YT over de AI functionaliteit in de EV3.

ja vraag ik me ook al tijdje af ... komt er nog een grote AI update of is dit het (dan vind ik het wel een aanfluiting) ?

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Gefeliciteerd!!! Nu nog even 10 dagen doorbijten :9

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Soepie schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:47:
[...]

Gefeliciteerd!!! Nu nog even 10 dagen doorbijten :9
Thanks! We vinden het echt een gave auto, gisteren dacht ik nog: moeten we dit wel doen. Maar als iets dan in de showroom staat en binnen 10 dagen geleverd kan worden gaat het toch kriebelen. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

_birdie_ schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:19:
[...]

ja vraag ik me ook al tijdje af ... komt er nog een grote AI update of is dit het (dan vind ik het wel een aanfluiting) ?
AI zit er al in, als je vraagt naar bijvoorbeeld wat je kan doen in Amsterdam dan zal op het scherm te zien staan dat er AI wordt gebruikt ipv de lokale voice assistant.

Het is vrij nutteloos allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:22
wat ik al heel lang niet meer te zien krijg op de standaard navigatiekaart zijn de laadstations, ik herinner me dat die als groene cirkeltjes (als ik me goed herinner) op de kaaert getoond werden. Geen idee waarom ik deze niet meer tezien krijg, of ik nu gewoon rijd of een navigatie volg maakt niet uit, en of ik nu nog 20% over heb of 80% maakt ook niet uit

[ Voor 8% gewijzigd door bartmaniac op 02-08-2025 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

bartmaniac schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:57:
wat ik al heel lang niet meer te zien krijg op de standaard navigatiekaart zijn de laadstations, ik herinner me dat die als groene cirkeltjes (als ik me goed herinner) op de kaaert getoond werden. Geen idee waarom ik deze niet meer tezien krijg, of ik nu gewoon rijd of een navigatie volg maakt niet uit, en of ik nu nog 20% over heb of 80% maakt ook niet uit
Hier worden die pas getoond onder 20% SoC. Ze activeren tegelijk met de eerste 'battery low' melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
Revenge69 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:15:

AI zit er al in, wat je merkt met vragen aan de Kia.
Maar ik ben benieuwd welk filmpje jij gezien hebt en wat er daar dan allemaal kan.
Heb je een linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Gefeliciteerd met je aankoop! En lekker snel rijden!

Misschien een tip, wij kregen een erg gunstige offerte via laadpaaltje.com, voor een Easee. Kon echt snel geplaatst worden. Proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:31:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop! En lekker snel rijden!

Misschien een tip, wij kregen een erg gunstige offerte via laadpaaltje.com, voor een Easee. Kon echt snel geplaatst worden. Proberen waard.
Thanks. En zeker snel, kan niet wachten!

En nogmaals dank, we gaan er morgen even naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-09 16:13

Gefeliciteerd ;) een hele mooie keus lijkt me. _/-\o_
Ik ben benieuwd hoe die zwarte logo’s eruit zien op Ivory Silver.

Ik heb een GT PlusLine in Ivory Silver in bestelling staan en heb ook gelijk de zwarte logo’s meegenomen. Zakelijke lease overigens, dat maakt de keuze allemaal iets makkelijker
Misschien wat foto’s posten over 10 dagen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_EV_ schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 08:54:
[...]

Gefeliciteerd ;) een hele mooie keus lijkt me. _/-\o_
Ik ben benieuwd hoe die zwarte logo’s eruit zien op Ivory Silver.

Ik heb een GT PlusLine in Ivory Silver in bestelling staan en heb ook gelijk de zwarte logo’s meegenomen. Zakelijke lease overigens, dat maakt de keuze allemaal iets makkelijker
Misschien wat foto’s posten over 10 dagen?
Ik heb daar wel een foto van gemaakt natuurlijk en nog wat foto’s van de dealersite geplukt, ik vind de zwarte logo’s geslaagd en maakt hem wat stoerder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAu1-j4baWXkfeG1Slgro7P_DYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cvXuTSlElTItAx1R5UW3ODN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNsBtzGFWux6a5mBUr0sFKUcbi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3pje8Sb9FVgrxLzTfN9H3ex.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYmsf5WOBkkWZQDHRdCNCxzJMTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekKbXubJoEeqkXVn9JMGFXd2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEbOT9k8hQSi2_g9ev6Iv7TMIv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGremLmdY2fhDoojw2IuHm0k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door THE_BASE op 03-08-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-09 16:13
THE_BASE schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:17:
[...]

Ik heb daar wel een foto van gemaakt natuurlijk en nog wat foto’s van de dealersite geplukt, ik vind de zwarte logo’s geslaagd en maakt hem wat stoerder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inderdaad, geeft net iets meer body.
Toch een goede beslissing gemaakt :)
Voor nu kan ik niet meer dan verder gaan met het lange wachten tot begin november, dan loopt het leasecontract van mijn huidige Renault Captur af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

grimson

domeingrommer

Ik zag dat er een July 2025 nav update beschikbaar gesteld is. Iemand al offline (via USB stick) deze geïnstalleerd?
Nu bezig te downloaden. Kan niet goed zien in het downloadprogramma van KIA of deze ook de July 2025 variant is maar dat zie ik zo tijdens het updaten lijkt mij.

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v
Vermoedelijk een refresh (niks nieuws dus) die meer modellen ondersteund. Geen nieuwe versie kaartmateriaal of Navigatie software.

Laatste edit:
Bij het installeren melding 'identieke software, herinstalleren?'.
Geen update dus.

[ Voor 30% gewijzigd door grimson op 03-08-2025 12:41 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
Ik heb geprobeerd hem te installeren maar mijn auto kwam met de melding dat dit dezelfde versie was.
Blijkbaar op de achtergrond toch geüpdatet. Kn me niet herinneren dat ik er een melding over gehad heb.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

grimson schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:07:
Ik zag dat er een July 2025 nav update beschikbaar gesteld is. Iemand al offline (via USB stick) deze geïnstalleerd?
Nu bezig te downloaden. Kan niet goed zien in het downloadprogramma van KIA of deze ook de July 2025 variant is maar dat zie ik zo tijdens het updaten lijkt mij.

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v
Vermoedelijk een refresh (niks nieuws dus) die meer modellen ondersteund. Geen nieuwe versie kaarmateriaal of Navigatie software.
Als ik kijk naar de versienummers op die laatste pagina, volgens mij zijn die voor de EV3 niet gewijzigd. Ik vermoed dat het hier gaat om een update voor de vorige generatie auto's, met een Gen5W infotainment systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 03-08-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
bartmaniac schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:44:
Is het de bedoeling dat zowel de kia als de kia connect app naasr elkaar blijven bestaan? Vandaag nog een update van de kia connect app. Ik dacht dat het de bedoeling was dar die op termijn zou verdwijnen?
Ik heb kia app al gedownnload maar met geen mogelijkheid krijg ik installatie voor elkaar. Hij blijft maar vragen om voertuiginstallatie terwijl ik al op mijn oude kia connect app installatie heb gedaan. En om alles te verwijderen voor de nieuwe app dat gaat mij te ver. Ik wacht wel tot de oude app is uitgefaseerd en dan installeer ik de nieuwe wel. Bovendien kan de nieuwe app nou ook weer niet zoveel meer als de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-09 12:53
Iemand enig idee wat de toegevoegde waarde is van de rijvaardigheidscore. Of heeft iedereen dit uitgeschakeld?

EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NVranya
matje70 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:06:
Iemand enig idee wat de toegevoegde waarde is van de rijvaardigheidscore. Of heeft iedereen dit uitgeschakeld?
Om te kijken hoe goed je volgens Kia rijdt.
Ik rem te hard, maar ik gebruik regen lvl 3, dus ik denk dat ik dan al snel afgestraft wordt als ik moet bijremmen.
En kennelijk wordt ik ook geminderd omdat de schatting is dat ik (te?) weinig kilometers ga maken dit jaar, maar ik heb het pas net geactiveerd.

Dus de meerwaarde is wat je er zelf mee doet. Ik accepteer gewoon een lagere score 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Laatst online: 21:23
Robert1962 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:01:
[...]

Ik heb kia app al gedownnload maar met geen mogelijkheid krijg ik installatie voor elkaar. Hij blijft maar vragen om voertuiginstallatie terwijl ik al op mijn oude kia connect app installatie heb gedaan. En om alles te verwijderen voor de nieuwe app dat gaat mij te ver. Ik wacht wel tot de oude app is uitgefaseerd en dan installeer ik de nieuwe wel. Bovendien kan de nieuwe app nou ook weer niet zoveel meer als de oude.
Je kunt als het goed met dezelfde gegevens inloggen los in de oude app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:32
THE_BASE schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:17:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit. Deze velgen complimenteren de auto. Alle andere chromen velgen vind ik persoonlijk lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DeJurist schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 14:04:
[...]

Ziet er mooi uit. Deze velgen complimenteren de auto. Alle andere chromen velgen vind ik persoonlijk lelijk.
Thanks! Ben het overigens helemaal met je eens. Ik vind die Plus Advanced nét niet genoeg smoelen en de GT-Line of GT PlusLine zeker wel.

Nog 9 nachtjes slapen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
deejeebv schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Je kunt als het goed met dezelfde gegevens inloggen los in de oude app.
Heb ik al geprobeerd maar dan blijft de nieuwe app aangeven dat ik voertuig moet registreren terwijl ik dat al heb gedaan in oude kia connect app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb me de afgelopen weken en maanden goed vermaakt op dit topic. Heerlijk die voorpret. Laadpaal hangt ook al anderhalve week, laadpassen zijn besteld en binnen, laad-apps ook al, en ondertussen met ABRP alvast wat toekomstige routes leuk aan het uitstippelen. De blauwe EV3 volgt als het goed is eind deze maand. Ik zag dat de boot, waar onze Kia waarschijnlijk opstaat, ook ineens vijf dagen eerder aankomt in Engeland dus wie weet is dat goed nieuws.

Van de week alvast onze eerste vakantie met EV geboekt, het wordt Tsjechië en Polen in het voorjaar. Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen, maar dat komt vast goed. Kijk er nu al naar uit :)

De uren voorpret zijn in ieder geval heerlijk, maar vroeg me ondertussen wel twee dingen af;

Je kan natuurlijk iets van stroom opwekken door i-pedal en dergelijke te gebruiken. Laat de auto zien wat je terug hebt geleverd op een rit, en hoeveel kilometer dit extra is?

Heeft iemand gekozen in Nederland voor de verzekering van Kia zelf? Is die interessant qua premie in vergelijking met bijvoorbeeld Centraal Beheer en Inshared. Ik verwacht van de dealer rond de aflevering een berekening, maar ben wel benieuwd. Zit het te overwegen, maar omdat we een tweede auto hebben en die meelift op mijn kortingspercentage, is het de vraag of dat nog interessant gaat zijn. Geloof niet dat je een Mitsubishi bij Kia verzekerd krijgt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Geregenereerde energie kun je in de app terugvinden. Moet alleen wel even zoeken, in de oude app was dat makkelijker te vinden.

Ik heb uiteindelijk de verzekering via Kia afgesloten omdat die heel wat goedkoper uitkwam dan bij mijn oude verzekeraar. Gelukkig nog niet nodig gehad dus kan er verder niets van zeggen.

Edit: Energie gegevens staan onder voertuig -> mijn ritten -> EV-energieverbruik;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiCyTNQFdAoAB7Yq3gSPhJ9rPJg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UcbJpjBsixhwo0wmFWh77N7G.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Soepie op 03-08-2025 18:25 ]

Gewoon spullen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 17:46
Zijn er meer mensen die een paar keer per week opnieuw mogen inloggen in de Kia app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 17:36:

Heeft iemand gekozen in Nederland voor de verzekering van Kia zelf? Is die interessant qua premie in vergelijking met bijvoorbeeld Centraal Beheer en Inshared. Ik verwacht van de dealer rond de aflevering een berekening, maar ben wel benieuwd. Zit het te overwegen, maar omdat we een tweede auto hebben en die meelift op mijn kortingspercentage, is het de vraag of dat nog interessant gaat zijn. Geloof niet dat je een Mitsubishi bij Kia verzekerd krijgt. :+
Ik ben dat nu ook aan het uitzoeken en kom bij OHRA en Inshared het goedkoopste uit, voordeliger dan Kia. Ik geloof best dat de voorwaarden van Kia goed zijn, maar bij OHRA en Inshared vroeger ook nooit problemen gehad. Met 10 schadevrije jaren scheelt het me zo'n 30 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
THE_BASE schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:30:
[...]

Ik ben dat nu ook aan het uitzoeken en kom bij OHRA en Inshared het goedkoopste uit, voordeliger dan Kia. Ik geloof best dat de voorwaarden van Kia goed zijn, maar bij OHRA en Inshared vroeger ook nooit problemen gehad. Met 10 schadevrije jaren scheelt het me zo'n 30 euro per maand.
bij kia heb ik 3 of 4j volledige vergoeding van nieuwwaarde. Daarnaast heb ik ook nog een soort no-claimbeschermer.
Voor mijn waren de duurste componenten leeftijd en woonplaats .. een jonger persoon in oosten van het land betaald zo 40% minder was mijn inschatting. Het was niet goedkoopste maar toch maar KIA gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
jonk schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:25:
Zijn er meer mensen die een paar keer per week opnieuw mogen inloggen in de Kia app?
Yup. Verscheidene keren per week. Kan ook komen doordat ik 2 telefoons gebruik. Ik kan er nog geen patroon in vinden.

Gewoon spullen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• honey91
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16-09 17:11
Na heel wat voorbereiding en planning zijn we klaar voor de eerste vakantie met onze EV3. Wel een beetje spanning voor het laden gehad maar gezien de vele goede berichten hier zal het goed komen. Ik ben niet heel bang voor mijzelf of mijn vrouw maar ik wil met de kids niet teveel of onnodig stil staan. Lekker snel door naar de zon.

Trekhaakkoffer hebben we speciaal besteld om wat meer ruimte voor de campeerspullen te maken. Het zou weinig met de range moeten doen maar we gaan het merken. Ik ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy0nzcoK6E4eZHQwm99CJdnT_ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbRH8iE0nVQDcxm3hBL0KPHS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeforine
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 11:04
matje70 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:42:
[...]

Het installeren is erg gemakkelijk. De bestaande kap achter de binnenspiegel klik je met bijgeleverde plastic hevel los, je maakt de connector achter de spiegel los en verbind het geleverde splitter kabeltje, dan de connector van de splitter in het bestaande plug stoppen en de kap met camera op de plaats van de oude klikken. Klaar. De app downloaden, je auto starten( kampeerstand) op je gsm CarPlay en Bluetooth uit zetten. De gebruiksaanwijzing volgen en je kunt de camera via je gsm instellen uitlezen( kijken). Kind kan de was doen.
Kun je ook een foto maken vanuit de bestuurdersstoel? Ben benieuwd hoe erg die onder de binnenspiegel uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_birdie_ schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:34:
[...]

bij kia heb ik 3 of 4j volledige vergoeding van nieuwwaarde. Daarnaast heb ik ook nog een soort no-claimbeschermer.
Voor mijn waren de duurste componenten leeftijd en woonplaats .. een jonger persoon in oosten van het land betaald zo 40% minder was mijn inschatting. Het was niet goedkoopste maar toch maar KIA gedaan.
In ons geval hebben we geen splinternieuwe auto gekocht, maar men noemt het een 'occasion'. Dus daar is geen nieuwwaarde van toepassing, maar een aanschafwaarde. Wellicht komt het daardoor i.c.m. postcode, leeftijd en schadevrije jaren. Kia was in ons geval echt te duur, maar moet me er nog verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
matje70 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:42:
[...]

Het installeren is erg gemakkelijk. De bestaande kap achter de binnenspiegel klik je met bijgeleverde plastic hevel los, je maakt de connector achter de spiegel los en verbind het geleverde splitter kabeltje, dan de connector van de splitter in het bestaande plug stoppen en de kap met camera op de plaats van de oude klikken. Klaar. De app downloaden, je auto starten( kampeerstand) op je gsm CarPlay en Bluetooth uit zetten. De gebruiksaanwijzing volgen en je kunt de camera via je gsm instellen uitlezen( kijken). Kind kan de was doen.
Ziet er netjes uit, misschien voor de toekomst. Heb jarenlang een dashcam gehad, maar eigenlijk nooit echt wat aan gehad. Gebeurde gewoon niets bijzonders waarvoor we hem nodig hebben gehad. Misschien voor de parkeerstand wel weer handig. Doet die van jou opnemen tijdens parkeren als er iets voorbij loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
IK heb geprobeerd de auto te verwarmen, maar hoe hoog ik ook de temperatuur instel, de verwarming doet het niet. In het handleidingboekje kan ik het niet vinden(niet onder verwarmin, niet onder klimaatregeling, want dat staat er niet in)
Wie heeft de gouden tip? Het zal mogelijk iets simpels zijn, maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
jonk schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:25:
Voorheen wel, met de nieuwste versie van de iOS app v1.0.8.851(0.133.6) lijkt dit probleem opgelost te zijn.
Ook de twee andere problemen die ik had lijken te zijn opgelost: de uitlegschermen van de tab “Control” komen niet meer elke keer terug, en ook blijven de shortcuts voor de Digital Key op het homescreen nu beschikbaar (die verdwenen eerder na ze 1x gezien te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

[...]

Grappig, ik kwam juist bij mijn huisbank uit. Inshared was voor mij 11 euro per maand duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:27

Coffee

Coffee

deMercer schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:58:
[...]

Voorheen wel, met de nieuwste versie van de iOS app v1.0.8.851(0.133.6) lijkt dit probleem opgelost te zijn.
Ook de twee andere problemen die ik had lijken te zijn opgelost: de uitlegschermen van de tab “Control” komen niet meer elke keer terug, en ook blijven de shortcuts voor de Digital Key op het homescreen nu beschikbaar (die verdwenen eerder na ze 1x gezien te hebben).
Ik had er ook altijd last van, sinds ze de nieuwe app hier beschikbaar hebben gemaakt. Hopelijk nu niet meer 🙏

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revenge69
THE_BASE schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:43:
[...]

Thanks. En zeker snel, kan niet wachten!

En nogmaals dank, we gaan er morgen even naar kijken.
Let er wel op dat je laadpaal al is voorbereid voor VtG. ik zie bij "voordelige" aanbiedingen van laadpalen dat deze functionaliteit nog niet is voorbereid. Als je het dan achteraf kunt installeren komen er aanzienlijke kosten bij.

Dat is nu juist een van de mooie dingen van de EV3. Het is in Nederland nog niet mogelijk, maar komt er zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSNE
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:55
doggy1 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:42:
IK heb geprobeerd de auto te verwarmen, maar hoe hoog ik ook de temperatuur instel, de verwarming doet het niet. In het handleidingboekje kan ik het niet vinden(niet onder verwarmin, niet onder klimaatregeling, want dat staat er niet in)
Wie heeft de gouden tip? Het zal mogelijk iets simpels zijn, maar ik kan het niet vinden.
Heb je de ventilatie ook aan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Robert1962 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 17:05:
[...]

Heb ik al geprobeerd maar dan blijft de nieuwe app aangeven dat ik voertuig moet registreren terwijl ik dat al heb gedaan in oude kia connect app
Log je in met het juiste account? De redenen weet ik niet precies meer maar ik heb nu al 3 verschillende kia gerelateerde accounts.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Revenge69 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 06:41:
[...]

Let er wel op dat je laadpaal al is voorbereid voor VtG. ik zie bij "voordelige" aanbiedingen van laadpalen dat deze functionaliteit nog niet is voorbereid. Als je het dan achteraf kunt installeren komen er aanzienlijke kosten bij.

Dat is nu juist een van de mooie dingen van de EV3. Het is in Nederland nog niet mogelijk, maar komt er zeker aan.
Ik begreep juist van de dealer dat het totaal onbekend is wanneer die functie naar Nederland komt. Maar wil inderdaad w voorbereid zijn. Ik zat te denken aan een Easee Charge Up Go, maar die heeft vast geen VtG. Ik laat me nog even adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adcl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 09:50
V2g AC voorbereid: peblar Business, zaptec Go 2, Kathrein KWB (Duitsland).
Er zijn ook ook andere maar dan heb je een DC Type en dure oplossing met eigen inverter.

KIA is bezig met Vattenfall en mogelijk Enphase, Krijg het niet scherp of KIA het eigen V2G Protocol publiek maakt of gaat afdwingen dat via hun Protocol op te nemen. Ik hoop dat het eerste gaat gebeuren, maar Geld verdienen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
adcl schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:32:
V2g AC voorbereid: peblar Business, zaptec Go 2, Kathrein KWB (Duitsland).
Er zijn ook ook andere maar dan heb je een DC Type en dure oplossing met eigen inverter.

KIA is bezig met Vattenfall en mogelijk Enphase, Krijg het niet scherp of KIA het eigen V2G Protocol publiek maakt of gaat afdwingen dat via hun Protocol op te nemen. Ik hoop dat het eerste gaat gebeuren, maar Geld verdienen…..
Dus dan komt het er op neer dat ik een Zaptec Go 2 moet (zag die al bij Zonneplan en Kia zelf) en daarnaast logischerwijs een dynamisch contract. Maar in het minst gunstige geval bij een leverancier waar Kia mee samen werkt?

Zit nu in dubio: laatste dag om m’n nieuwe vaste stroomcontract te annuleren. Zit toch te denken om dynamisch te doen. Als ik zonder auto reken kwam ik op -72 euro per jaar. Met EV op +300 euro per jaar. Met dynamisch en slim laden kan dat voordeliger.

Aan de andere kant: 300 euro per jaar voor brandstof is ook niet veel geld en dan misschien vanaf 2027 dynamisch.

Hoe doen jullie dat eigenlijk: allemaal dynamische contracten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 19:06
THE_BASE schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:06:
[...]

Dus dan komt het er op neer dat ik een Zaptec Go 2 moet (zag die al bij Zonneplan en Kia zelf) en daarnaast logischerwijs een dynamisch contract. Maar in het minst gunstige geval bij een leverancier waar Kia mee samen werkt?

Zit nu in dubio: laatste dag om m’n nieuwe vaste stroomcontract te annuleren. Zit toch te denken om dynamisch te doen. Als ik zonder auto reken kwam ik op -72 euro per jaar. Met EV op +300 euro per jaar. Met dynamisch en slim laden kan dat voordeliger.

Aan de andere kant: 300 euro per jaar voor brandstof is ook niet veel geld en dan misschien vanaf 2027 dynamisch.

Als je in de gelegenheid bent om je grootste stroomverbruikers (ev, warmtepomp) deels te sturen qua verbruikmomenten dan is dynamisch al snel stukken voordeliger. Met accu's in de mix wordt de berekening een stuk ingewikkelder en minder zwart wit jammer genoeg. Maar dat is een heel ander onderwerp.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adcl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 09:50
Dynamisch contract…., zal afhangen van hoever je van een wp, batterij en zonnepanelen bent voorzien en natuurlijk een HEMS of iets vergelijkbaars in de vorm van HomeAssistant en het zelf kan inregelen. Zolang er nog gesaldeerd kan worden en de eigen zonnepanelen de 3k Wp niet overstijgen is een dynamisch contract niet zinvol in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoek
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-09 21:53
THE_BASE schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:06:
[...]

Ik heb een dynamisch contract en door de LR laad ik eigenlijk alleen maar in het weekend. De prijzen zijn in het weekend meerdere uren nul of negatief. Het wordt dan doordeweeks terugleveren waar ik een vergoeding voor krijg(soms niet, de prijs is dan nul of negatief) en in het weekend gratis laden. Voor mij werkt het en ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels ook druk bezig met de laadpaal en heb nu een offerte voor een Easee Charge Up. In principe het besluit genomen om geen 3-fase te gaan nemen, 1-fase met 35A is prima als ik op 7.2 kW kan laden zoals in een ander topic wordt verteld.

Echter verteld de beste man van laadpaaltje.com dat dit niet kan en de Kia EV3 op 1 fase hooguit op 3.6 kW kan laden, anders moet je naar 3-fase toe. ChatGPT zegt dat het wel kan.

Hoe is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Sinds een kleine maand gelukkige bezitter van een EV3 Plus LR (shale grey). Heerlijke kar zoals mijn schoonvader zou zeggen.

Wat mij opviel bij de trajectcontrole A2 (Maarssen-Abcoude) is dat tijdens de 130 tijd (na 19:00) de auto TOCH aangeeft dat ik te snel rijdt. Moet de signalen uitzetten omdat het super irritant is.

Dit ondanks het feit dat de weergave van de limite 130 weer geeft in het dashboard. Het piepen (en de rode weergave) gaat alleen weg als ik onder de 100 kom.

Iemand anders hier last van of een idee of ik iets verkeerd doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten-WL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09 16:34
Mijn telefoonhouder heb ik nu met een dergelijk steuntje vast zitten aan het linker rooster:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aed_LXvaTaLSMkTi1S6yL2EIrSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4cgKNH7gtRu5wyGwMCK9q20.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Coffee schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 23:14:
[...]

Ik had er ook altijd last van, sinds ze de nieuwe app hier beschikbaar hebben gemaakt. Hopelijk nu niet meer 🙏
Update: wordt nog steeds uitgelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Coffee schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:57:
Update: wordt nog steeds uitgelogd.
Ja, ik vandaag ook. Ook de “uitlegschermen” lieten zich weer even zien. Shortcuts voor de digital key blijven wel constant in beeld.

Het uitloggen gebeurt wel minder frequent dan eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Soepie schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:21:
[...]

Geregenereerde energie kun je in de app terugvinden. Moet alleen wel even zoeken, in de oude app was dat makkelijker te vinden.

Ik heb uiteindelijk de verzekering via Kia afgesloten omdat die heel wat goedkoper uitkwam dan bij mijn oude verzekeraar. Gelukkig nog niet nodig gehad dus kan er verder niets van zeggen.

Edit: Energie gegevens staan onder voertuig -> mijn ritten -> EV-energieverbruik;
[Afbeelding]
Ah helder, top, dank! Maar die opgewekte energie is van alle ritten zelf zeker, het is niet per rit inzichtelijk?
[...]

Heb alvast wat rondgekeken; er zitten veel prijsverschillen in. Mede omdat de auto van mijn partner (Mitsubishi Colt 2023) ook met mijn schadevrije jaren verzekerd is, scheelt dat flink in de kosten. Niet elke verzekeraar is daarmee interessant. Op dit moment is Centraal Beheer het goedkoopste. Kia zal wel een heel stuk voordeliger moeten zijn, wil ik dan de Colt elders laten verzekeren, anders is het totaalplaatje nog steeds hoog.

--

Gelijk een andere vraag: iemand een idee hoe het nu met de ICCU problemen zit? Het lijkt alsof ik er nu minder over lees; of is dat schijn bedriegt? Heb die EV3 nog niet eens, en ben er nu al huiverig voor (ook al is het random, en garantiewerk) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
Steeffoon schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:12:
[...]
Ah helder, top, dank! Maar die opgewekte energie is van alle ritten zelf zeker, het is niet per rit inzichtelijk?
[...]
Nee, helaas alleen per dag (of je moet gelijk na de rit kijken natuurlijk):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVn4exXxGkqZ3uA0dsAfPJQiubY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rmFawDjTJEYcLUczcPNTkprw.png?f=fotoalbum_large
Die afbeelding van gister is nu het onderste gedeelte.

Gewoon spullen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Het overzicht kan niet zo goed overweg met een rit met negatief energieverbruik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIZnupJGhjIRdRSubG5i3ZidBzs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OqVEwL1bR9pz1caLCZ10Q3c7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
Je krijgt energie van je radio :D, dat is toch goed ....

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
PSNE schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 07:29:
[...]

Heb je de ventilatie ook aan staan ?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSNE
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:55
Dan heb je waarschijnlijk een defect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
THE_BASE schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:07:
[...]

Ziet er netjes uit, misschien voor de toekomst. Heb jarenlang een dashcam gehad, maar eigenlijk nooit echt wat aan gehad. Gebeurde gewoon niets bijzonders waarvoor we hem nodig hebben gehad. Misschien voor de parkeerstand wel weer handig. Doet die van jou opnemen tijdens parkeren als er iets voorbij loopt?
Opname tijdens gebeurtenis bij verlaten voertuig wordt als optie ( meerprijs) verkocht. Ik heb dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 13:08
Google maps via Apple Carplay werkt bij mij de laatste tijd niet zo goed, gebruiken jullie dat ook? Vaak witte schermen, je kunt dan de route en afslagen wel zien maar ziet niet waar je rijd. Een tijdje terug bleef het scherm maar draaien, alsof hij niet ziet welke kant je op rijd.

Daarnaast vind ik het nog steeds lastig dat de parkeersensors niet werken bij vooruit parkeren. Ook niet als ik op de parkeer/achteruit camera knop druk in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 14:19
nassau schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:21:
Sinds een kleine maand gelukkige bezitter van een EV3 Plus LR (shale grey). Heerlijke kar zoals mijn schoonvader zou zeggen.

Wat mij opviel bij de trajectcontrole A2 (Maarssen-Abcoude) is dat tijdens de 130 tijd (na 19:00) de auto TOCH aangeeft dat ik te snel rijdt. Moet de signalen uitzetten omdat het super irritant is.

Dit ondanks het feit dat de weergave van de limite 130 weer geeft in het dashboard. Het piepen (en de rode weergave) gaat alleen weg als ik onder de 100 kom.

Ik heb dezelfde ervaring. Omdat ik er regelmatig rij heb ik de waarschuwing bij vaste camera's maar permanent helemaal uit gezet, alleen mobiel aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

awh84 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:42:
Google maps via Apple Carplay werkt bij mij de laatste tijd niet zo goed, gebruiken jullie dat ook? Vaak witte schermen, je kunt dan de route en afslagen wel zien maar ziet niet waar je rijd. Een tijdje terug bleef het scherm maar draaien, alsof hij niet ziet welke kant je op rijd.

Daarnaast vind ik het nog steeds lastig dat de parkeersensors niet werken bij vooruit parkeren. Ook niet als ik op de parkeer/achteruit camera knop druk in het midden.
Geen last van, lijkt me een Google Maps / CarPlay probleem die niet gerelateerd is aan Kia zelf.

De parkeersensoren werken gewoon als ik vooruit parkeer. Sterker nog, ze werken altijd onder een bepaalde snelheid. Als ik bij het stoplicht iets te dicht op de voorligger kom beginnen ze ook met piepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

nassau schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:21:

Ik rij hier regelmatig, soms ook ‘s avonds. Bij mij werkt het de ene keer wel, en de andere keer niet. Vrij irritant. Hoe kan je dit soort bugs het beste melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
  • Laatst online: 19-09 14:39

Misschien even je telefoon helemaal uit en dan weer aan zetten? Ik had de laatste dagen wat issues dat mijn iPhone 16pro geen automatische draadloze verbinding met CarPlay meer maakte. Even een hard reset van de telefoon en alles werkt weer als normaal, mocht je dat nog niet geprobeerd hebben zou ik dat zeker even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassau
  • Registratie: December 2000
Michel B. schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:52:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. Omdat ik er regelmatig rij heb ik de waarschuwing bij vaste camera's maar permanent helemaal uit gezet, alleen mobiel aan laten staan.
Dit is ook mijn oplossing maar toch wel raar dat het onbetrouwbaar is.

Sterker nog: de eerste keer reed ik richting Amsterdam: niets aan de hand. Was er een uur later weer terug richting Utrecht en is de kermis aan signalen niet te stoppen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Daar is een instelling voor om de parkeersensoren voor in te schakelen bij langzaam rijden. Standaard staat deze UIT, je moet dit dus zelf AAN zetten.

Totaal onbegrijpelijk trouwens, de keuze voor deze standaard instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matje70
Xeforine schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:03:
[...]

Kun je ook een foto maken vanuit de bestuurdersstoel? Ben benieuwd hoe erg die onder de binnenspiegel uitsteekt.
Bij deze een foto vanaf ooghoogte achter het stuur.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDHiSmECP0I5HvhyZ7QHppYV2e8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23RzITTfJhlIGk5dTDdefr9s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
THE_BASE schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:11:
Inmiddels ook druk bezig met de laadpaal en heb nu een offerte voor een Easee Charge Up. In principe het besluit genomen om geen 3-fase te gaan nemen, 1-fase met 35A is prima als ik op 7.2 kW kan laden zoals in een ander topic wordt verteld.

Echter verteld de beste man van laadpaaltje.com dat dit niet kan en de Kia EV3 op 1 fase hooguit op 3.6 kW kan laden, anders moet je naar 3-fase toe. ChatGPT zegt dat het wel kan.

Is een idee, maar weegt het op tegen de hoge vastrechtkosten van ca 170,00 per maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
matje70 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:38:
[...]

Is een idee, maar weegt het op tegen de hoge vastrechtkosten van ca 170,00 per maand?
Naar 3x25A hoef je niet meer vastrecht te betalen per maand, je betaald één keer voor het omzetten aan de netbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
THE_BASE schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:40:
[...]

Naar 3x25A hoef je niet meer vastrecht te betalen per maand, je betaald één keer voor het omzetten aan de netbeheerder.
Klopt maar wel voor 3 x 35 A wat genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:10
Maarten-WL schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:24:
Mijn telefoonhouder heb ik nu met een dergelijk steuntje vast zitten aan het linker rooster:

[Afbeelding]
Hi, blijft 'ie goed zitten? Welke heb je en waar besteld?

Tnx vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
THE_BASE schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:11:

EV database denkt 7,4kW op 1 fase:
https://ev-database.org/n...andard-Range#charge-table

En neem load balancing

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
  • Laatst online: 21:23
Die 7.4kW klopt weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
deejeebv schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:23:
[...]

Dat is mooi. 3x25a is toch eur 500 minimaal (netbeheerder en montage 3fase hoofdschakelaar) aan eenmalige kosten

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels de Zaptec Go 2 besteld met Load Balancing en installatie volgende week woensdag, een dag na bevestigde levering van de Kia EV3. Zo zijn we lekker voorbereid!

Ik ben tevreden met 7.4 kW (en verlies) laden en heb geen zin om 470 euro te betalen om naar 11 kW te gaan, we kunnen prima in de nacht bijladen.

Heel veel zin om in die auto te rijden, kan mij niet snel genoeg dinsdag zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
deejeebv schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:23:
[...]

Dank voor het bevestigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
BarryH schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:42:
[...]

Dat is mooi. 3x25a is toch eur 500 minimaal (netbeheerder en montage 3fase hoofdschakelaar) aan eenmalige kosten
Inderdaad, we bereiden de meterkast wel voor op 3-fase, maar in eerste instantie gaan we het gewoon doen met 7.4 kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
THE_BASE schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:47:
[...]

Inderdaad, we bereiden de meterkast wel voor op 3-fase, maar in eerste instantie gaan we het gewoon doen met 7.4 kW.
Als je zonnestroom wil laden, is 1 fase vaak handig (omdat je meer uren 1x6a overhebt dan 3x6a

Als je een laadpaal koopt eigenlijk een 3fase (voor toekomstige opties) en die 1 fase aansluiten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:48
BarryH schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:54:
[...]

Als je zonnestroom wil laden, is 1 fase vaak handig (omdat je meer uren 1x6a overhebt dan 3x6a

Als je een laadpaal koopt eigenlijk een 3fase (voor toekomstige opties) en die 1 fase aansluiten
Zaptec kan van 3 naar 1 fase schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik merk nu dat bij buitentemperatuur van 18 graden, er pas warme lucht te voelen is als ik temp. op minstens 24 graden instel. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

doggy1 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:25:
Ik merk nu dat bij buitentemperatuur van 18 graden, er pas warme lucht te voelen is als ik temp. op minstens 24 graden instel. Is dat normaal?
Ja, binnen temperatuur zal dan wel hoger liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
AtlAntA schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 07:42:
[...]

Log je in met het juiste account? De redenen weet ik niet precies meer maar ik heb nu al 3 verschillende kia gerelateerde accounts.
Jazeker hetzelfdeaccount waar ik mee ingelogd sta bij kia connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-WL
  • Laatst online: 15-09 16:34
slagroomsoes schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:54:
[...]

Hi, blijft 'ie goed zitten? Welke heb je en waar besteld?

Tnx vast!
Ja, bevalt mij goed. Deze heb ik: https://www.bol.com/nl/nl...o-zwart/9300000102311011/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09 06:41
Ondertussen twee dagen terug van een weekje Vorarlberg, Oostenrijk. 1900 km in totaal, waarvan ruim 1600 voor de heen- en terugreis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9maLa5rV1N7vxk2M7PXOkw5b1ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eczCOh6YPWjqcN8SV4tbpCS4.jpg?f=fotoalbum_large

In totaal 7 keer aan de snellader gestaan, de 11 kW laders maar even overgeslagen. In Oostenrijk is het staande praktijk dat je daar per minuut de laadkosten aftikt, dan blijf ik liever in de buurt om de boel te kunnen ontkoppelen. En ook daar hebben ze de laatste jaren flink geïnvesteerd, in bijna ieder dorp wist ik wel een snellader te vinden. Dat was 4 jaar geleden nog wel anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPtQ6aFpO3k3yjhp7vzpsCoCKW8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/blxnCbWNsTOQGNcrLuncNzSA.png?f=fotoalbum_large

- Met de ruitenwissers geactiveerd (of wellicht alleen op stand AUTO en actief) worden snelheidslimieten met een 'bei Nässe' onderbord herkend. _/-\o_ Deze dus, maar ook de variant met een regenwolk werd gepakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8GKudO2EDP_lnWw-muJiosswc0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lJlks2jB5IK96ARF53OOB2oO.jpg?f=user_large
Die wou ik eerst niet geloven, totdat we op een droog stuk ook deze borden tegen kwamen en de snelheid gewoon op 'ongelimiteerd' bleef staan;

- 2 fietsen achterop is geen probleem, als je ieder half uur een pauze-waarschuwing accepteert ;). Voor de volgende keer wellicht toch maar op zoek naar zo'n relais om de rij-assistenten te laten werken;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itMkTTBX0x7LvBg9kggZRlrBoIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3VosOfAPCY5RtEEPfOb06fj.jpg?f=fotoalbum_large

- Verbruik met die 2 fietsen achterop viel me ook donders mee. 130 waar mogelijk en verder de max. snelheid aangehouden. Dan werkt de ISLA toch wel lekker met al die Baustelles. Een enkele keer dat ie ernaast zat;

- Met de auto 400 hoogtemeters naar beneden levert een dikke procent aan acculading op;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7FDL9XVU9ZkeL6jB_S_kfwCLCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7YmAOhfz44ki5xWS8Nyf1hI5.png?f=fotoalbum_large

- Een negatief verbruik wordt niet zichtbaar op het scherm; verder dan 0,0 komt ie niet.

Eindoordeel: geen enkel probleem om de EV3 voor dit soort reizen te gebruiken. We hadden meer sanitaire stops nodig dan de noodzaak om de accu aan te vullen. Smaakt naar meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:49

aip

aikink schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:26:
We hadden meer sanitaire stops nodig dan de noodzaak om de accu aan te vullen. Smaakt naar meer!
Klinkt als tijd voor een grotere blaas ;)

Geintje natuurlijk, mij viel het reizen in mei ook alles mee. Hoewel ik de oude V70 waarmee ik zonder stoppen 1300km kon rijden op momenten ook wel makkelijk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 20:08
Je hoort toch te stoppen om de zoveel tijd, kan je net zo goed even inpluggen, kleine moeite.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

aip schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:45:
[...]

Klinkt als tijd voor een grotere blaas ;)
Ik had de standard range genomen, iets met bijtelling. Mijn lease loopt pas over 50 jaar af, dus we moeten het er even mee doen ;)

Maar inderdaad; aanbevolen is elke 2 uur rijden om even te stoppen. Ik moet zeggen dat ik de 10 tot 80% iets wat traag vind in 31 minuten, maar je kan dan wel weer 365km rijden (of 3,5uur). Als je puur laad om weer 2 uur verder te kunnen, dan is zo’n 20 minuten voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:29
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat Android Auto het niet doet?
Het heeft gewoon gewerkt, maar ineens komt hij niet meer bij beschikbare verbindingen te staan.
De telefoon zegt zelf dat Android Auto verbonden is en dat je op het scherm van de auto verder moet.

Ik heb de telefoon al eens herstart en de auto ook (geen volledige reset of los van de accu).

[ Voor 15% gewijzigd door Britske op 06-08-2025 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Coffee schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 08:35:
[...]

Mijn lease loopt pas over 50 jaar af, dus we moeten het er even mee doen ;)
Dat is een lange looptijd! :+

Pagina: 1 ... 61 ... 71 Laatste