Nee Dubai niet, dat zou ik toch wel wat spannend vinden. Ik ben me wel aan het inlezen over een woning in België. Als je die financiert met een hypotheek op een pand in NL dan drukt dat je box 3 vermogen hier flink en het Belgische pand valt niet in box 3. Je betaald wel wat belasting in Belgie, zoals ~10% overdrachtsbelasting, maar verder lijkt het heel gunstig uit te kunnen pakken.BekSide schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:13:
Recent zoals veel andere telkens wanneer een huurder de huur heeft opgezegd de woning verkocht. uitgepond dus.
Ik ben me momenteel aan het verdiepen in investeren in zowel bedrijfsmatige panden als het investeren in Dubai. Daar een woning kopen voor de verhuur.
Dit vooral vanwege de voordelen in belasting. Zijn er hier al ervaringsdeskundige welke wellicht ook in Dubai objecten gekocht hebben?
Maar het nadeel is dat de huurprijzen bij onze zuiderburen behoorlijk lager liggen, waardoor ondanks de lagere huizenprijzen het bruto rendement ruim onder de 5% ligt. Als iemand andere informatie heeft hoor ik dat graag
Iemand ervaring hiermee? https://momo-estates.be/