Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 15:15

R.G

Vraagje over krant apps hoe kan ik in of op de krant tekenen?
Bijvoorbeeld kruiswoord puzzel.
Kan dat überhaupt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 22:40
R.G schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:12:
Vraagje over krant apps hoe kan ik in of op de krant tekenen?
Bijvoorbeeld kruiswoord puzzel.
Kan dat überhaupt?
Je zou een screenshot kunnen maken. Die kan je daarna direct annoteren

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G

R.G

Maikjuh schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:57:
[...]

Je zou een screenshot kunnen maken. Die kan je daarna direct annoteren
Werkt perfect thx 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 20:54
Dinsdag de pro 13 + Magic keyboard wit +. Pencil pro binnen.
Werkt heel nice! Ik doe tegenwoordig geen dev werk meer, dus vooral office apps.
Meeting met teams zijn fijner. Beter beeld, makkelijk in te zoomen op slides.
Communicatie / chat in teams gaat sneller doordat de ipad versie de juiste woorden aanvult. Dus sneller typen.
Mijn zakelijk adminstratie lijk ik ook goed te kunnen doen.

Al met al heel happy. Witte variant van het magic keyboard trekt tot nu toe minder vlekken aan.
Typen vind ik fijner dan op het oude 11 inch magic keyboard van mijn vrouw. Ik vind mechanische toetsenboard en macbook pro keyboards vaak fijn. En dat gevoel heb ik ook met het 13 inch magic keyboard.

Al met al, happy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

DarkChylde schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:51:
Dinsdag de pro 13 + Magic keyboard wit +. Pencil pro binnen.
Werkt heel nice! Ik doe tegenwoordig geen dev werk meer, dus vooral office apps.
Meeting met teams zijn fijner. Beter beeld, makkelijk in te zoomen op slides.
Communicatie / chat in teams gaat sneller doordat de ipad versie de juiste woorden aanvult. Dus sneller typen.
Mijn zakelijk adminstratie lijk ik ook goed te kunnen doen.

Al met al heel happy. Witte variant van het magic keyboard trekt tot nu toe minder vlekken aan.
Typen vind ik fijner dan op het oude 11 inch magic keyboard van mijn vrouw. Ik vind mechanische toetsenboard en macbook pro keyboards vaak fijn. En dat gevoel heb ik ook met het 13 inch magic keyboard.

Al met al, happy.
Waarom dan toch voor een iPad gekozen i.p.v. een Macbook Air?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 20:54
In mijn specifieke geval was ipad handiger dan een macbook air.
Wanneer ik een macbook gebruikte met OSX moest ik mijn device enrolen bij de klant.
Voor de ipad hoefde dat niet. Ik heb ook echt getwijfeld tussen een air en een ipad pro.

Edit:
Ik merk nu ook dat het heel fijn is om je ios apps in desktop modus te hebben.
Dus even snel buienalarm checken.

[ Voor 20% gewijzigd door DarkChylde op 12-07-2024 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Net een iPad Pro 11 m4 256 Cellular bij Amazon.de als retourdeal gekocht voor 1080. Volgens mij een hele nette prijs. Nu wachten wat de staat is maar ik denk voor dit geld het proberen waard.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:11
Ik wil mijn iPad Pro 9.7" uit 2016 nu toch eindelijk eens upgraden naar een nieuwer model; de 11" M4, want de batterij is inmiddels echt naar de vaantjes en is helaas niet meer via Apple te vervangen. Eén van de redenen dat ik destijds voor de Pro ben gegaan zijn de speakers, echter nu lees ik her en der dat de kwaliteit van de speakers juist slechter is geworden. De 9.7 inch heeft een heel fijn warm geluid, maar de M4 zou een relatief blikkerig geluid hebben i.v.m. de dunnere behuizing. Kan iemand dat beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-06 21:20
MadDogMcCree schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:09:
Ik wil mijn iPad Pro 9.7" uit 2016 nu toch eindelijk eens upgraden naar een nieuwer model; de 11" M4, want de batterij is inmiddels echt naar de vaantjes en is helaas niet meer via Apple te vervangen. Eén van de redenen dat ik destijds voor de Pro ben gegaan zijn de speakers, echter nu lees ik her en der dat de kwaliteit van de speakers juist slechter is geworden. De 9.7 inch heeft een heel fijn warm geluid, maar de M4 zou een relatief blikkerig geluid hebben i.v.m. de dunnere behuizing. Kan iemand dat beamen?
Ten opzichte van de 2016 zal het een goede upgrade zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:11
WouterL schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Ten opzichte van de 2016 zal het een goede upgrade zijn
De speakers? Want ik lees juist overal dat de 9.7" en 10.5" de beste kwaliteit speakers hadden, en het met de M2 en vooral de M4 een stuk slechter is geworden ivm de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
MadDogMcCree schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:25:
[...]

De speakers? Want ik lees juist overal dat de 9.7" en 10.5" de beste kwaliteit speakers hadden, en het met de M2 en vooral de M4 een stuk slechter is geworden ivm de behuizing.
Dat is niet mijn eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:13
MadDogMcCree schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:25:
[...]

Ik heb zelf de 13 M4 en het geluid is absoluut niet blikkerig. Ik vind het een mooi vol geluid, de 11 inch weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
M1 2021 12,9” had een mooier geluid dan de M4 2024 13”, dat weet ik wel. Heb ze hier naast elkaar en heb dit ook op Youtube voorbij zien komen. Het is niet slecht, dat zeker niet. Het is wel gewoon minder qua totaalgeluid zeg maar, wat minder punch in te face en wow haha.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
danjan2411 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:17:
[...]

Ik heb zelf de 13 M4 en het geluid is absoluut niet blikkerig. Ik vind het een mooi vol geluid, de 11 inch weet ik natuurlijk niet.
Niks mis mee inderdaad, maar het is wel achteruit gegaan. De lage tonen zijn minder aanwezig om het toch nog acceptabel te laten klinken. Nadeel van het steeds dunner maken van de apparaten. Desalniettemin nog steeds wel knap wat ze eruit weten te persen. Voor een spelletje, simpel muziekje en een film(pje) meer dan genoeg. Muziek moet je echt luisteren via je Airpods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zo’n 2 maanden geleden ging het in dit topic al eens over Stage Manager. Een aantal gaven toen aan het toch eens een kans te geven. Ik ben wel benieuwd wat de gedachten over Stage Manager nu zijn. :) Zijn mensen het veel meer of zelfs volledig gaan gebruiken? Is het beeld dat je had over de iPad daardoor ook wat veranderd? Of geprobeerd, maar toch maar gelaten voor wat het is?

Tag een aantal personen die het hier volgens mij toen ook over hebben gehad: @Alpha89 @BurrowedLurker @Redondo1982 @Teknix1982 @TweakerVincent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:16
Uniciteit schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:22:
Zo’n 2 maanden geleden ging het in dit topic al eens over Stage Manager. Een aantal gaven toen aan het toch eens een kans te geven. Ik ben wel benieuwd wat de gedachten over Stage Manager nu zijn. :) Zijn mensen het veel meer of zelfs volledig gaan gebruiken? Is het beeld dat je had over de iPad daardoor ook wat veranderd? Of geprobeerd, maar toch maar gelaten voor wat het is?

Tag een aantal personen die het hier volgens mij toen ook over hebben gehad: @Alpha89 @BurrowedLurker @Redondo1982 @Teknix1982 @TweakerVincent
Ik ben fan van stage manager zowel alleen op de iPad als op mijn ultrawide. Ik weiger echter stage manager op m’n ultrawide te gebruiken sinds Apple geen 120hz ondersteund naar een external monitor. Vraag me niet waarom. Snap het al helemaal niet in combinatie met de M4, komop, die is krachtig genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:10

Ik ben er ook over te spreken, gebruik het dagelijks. Vooral om switchen van app goed werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik heb het aangezet toen er hier over gesproken werd. Samen met de tekstgrootte op de kleinste stand en de schaling op "meer ruimte" vind ik het persoonlijk wel fijn.

Wel zijn er een aantal apps waar ik fullscreen mode expliciet voor heb aangezet, zoals bijvoorbeeld mijn browser (ARC) en wat entertainment apps.

Wat ik alleen wel heel irritant vind is dat wanneer je op je wallpaper drukt (bijvoorbeeld naast een app die niet fullscreen is) je dan niet naar je homescreen gaat. Je moet hiervoor nog steeds omhoog swipen en daar moet ik wel even aan wennen merk ik 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overigens heb ik onlangs ook al mijn iconen van mijn homescreen gehaald en vervangen voor widgets of widget stapels. Dat vind ik persoonlijk ook wel fijn werken.

Wat apps onderin het dock en de rest start ik met spotlight (dat deed ik al).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pk0agIqpcHLoewppHyPFVI9JBL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2COyznk7TpUuhdhUXMvolgXM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 23-07-2024 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:07
Stage manager gebruik ik wel met externe monitor, maar voor op de iPad zelf niet, dan vind ik de twee apps naast elkaar en/of zo’n floating app stack bovenop fijner.

Maar het is wel situationeel, soms zet ik stage manager voor bepaalde dingen even aan, zoals bezig zijn met Files in combinatie met externe opslag of data verplaatsen tussen apps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goudstalen schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:58:
Maar het is wel situationeel, soms zet ik stage manager voor bepaalde dingen even aan, zoals bezig zijn met Files in combinatie met externe opslag of data verplaatsen tussen apps.
Ooh grappig dat je nou net dat als voorbeeld geeft. Dat doe ik ook regelmatig en daar vind ik 2x de bestanden app als "full screen" app naast elkaar net meer ruimte geven dan 2x de stagemanager variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982

Helaas nog niet aan toegekomen en daarom beetje in vergetelheid geraakt. Ik ga het eens opstarten deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:07
Donstil schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:18:
[...]

Ooh grappig dat je nou net dat als voorbeeld geeft. Dat doe ik ook regelmatig en daar vind ik 2x de bestanden app als "full screen" app naast elkaar net meer ruimte geven dan 2x de stagemanager variant.
Klopt dat geeft wel meer ruimte, dat is ook de voornaamste reden dat ik Stage Manager niet heel veel gebruik, op de 11 inch Pro vind ik dat toch net wat te weinig ruimte hebben zonder extern scherm.

Waar ik het wel handig voor vind is bijvoorbeeld naast Files schermen ook YouTube of Safari ernaast open te hebben als guide voor bijvoorbeeld het plaatsen van ROMs op SD/Flash kaart voor retro games, of juist als entertainment terwijl ik wat dingen in Synology/cloud/external/internal storage aan het managen ben. Dan is het wisselen tussen schermen wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Net even snel Stage Manager gestart, maar ik denk dat ik hierdoor wel productiever kan worden op een iPad. Het zorgt iig voor minder irritatie met de zichtbare vensters. Ik ben toch gewend om op een grote monitor te werken, maar op deze manier kan ik op de bank of aan tafel toch een beetje opstarten.

Ik ga er verder mee spelen, maar eerste indruk is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoe maken jullie PDF’s op de ipad? Met macos kan je simpel via preview een pdf genereren. Ik kan dat niet zomaar met de ipad? Bv van een jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TweakerVincent schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:07:
Hoe maken jullie PDF’s op de ipad? Met macos kan je simpel via preview een pdf genereren. Ik kan dat niet zomaar met de ipad? Bv van een jpeg
Gewoon zelfde als op iOS toch? Dus bijvoorbeeld een JPEG uit je Foto Album > Delen > Druk Af > Nog een keer Delen en dan wordt er een PDF gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Greatsword schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

Gewoon zelfde als op iOS toch? Dus bijvoorbeeld een JPEG uit je Foto Album > Delen > Druk Af > Nog een keer Delen en dan wordt er een PDF gemaakt.
ah dus printer gebruiken, tnx! Dat werkt natuurlijk ook voor word docs etc. top

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-06 20:47

Nitai

Live the life you love.

Greatsword schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

Als je bij het afdrukken de preview window vergroot met twee vingers dan kun je het gelijk opslaan als pdf.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

In hoeverre kan je een ipad gebruiken als werk apparaat?

Met:
optie om virtual machines te draaien
Code te schrijven
Testen uit te voeren
Notes bij te houden van meetings

ik vind zon keyboard aanschaffen 400,- nog wel wat, gaat dat veel meerwaarde opleveren?

Ik zit te denken om een ipad pro m4 aan te schaffen voor werk of een kleine macbook.

Is ipad os minder geschikt voor werk tov van een mac os?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
R.G schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:23:
In hoeverre kan je een ipad gebruiken als werk apparaat?

Met:
optie om virtual machines te draaien
Code te schrijven
Testen uit te voeren
Notes bij te houden van meetings

ik vind zon keyboard aanschaffen 400,- nog wel wat, gaat dat veel meerwaarde opleveren?

Ik zit te denken om een ipad pro m4 aan te schaffen voor werk of een kleine macbook.

Is ipad os minder geschikt voor werk tov van een mac os?
Voor mij is het echt een aanvulling op mijn andere apparaten zowel zakelijk en privé. Er zijn mensen die volledig werken op een iPad dus het kan wel. De vraag is wat jij zelf wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-06 05:07
Kort antwoord: Niet.

Lang antwoord:
Prima voor veel kantoor omgevingen waar alles in de cloud zit enzo. (Op mijn werk zou ik mij prima er mee kunnen redden.)

Maar je vraag:
Code schrijven? Prima. Uitvoeren op server ergens, ook prima. Notes, helemaal prima.
VM's: NEE. (Althans niet op de manier die jij zou willen denk ik.) Apple heeft die machines daarvoor (helaas) teveel dichtgetimmerd.

Als je Apple wil zou ik gewoon een Macbook nemen. Een air bijvoorbeeld als je qua kracht in de buurt wilt zitten en iets lichts batterij zuinig en stil wilt.
Met de macBook heb je een volwaardige pc, dus VM's prima en ook een terminal waar je code in kunt afdraaien mocht je dat nodig hebben. Ze zijn verder licht en zuinig qua batterij. Ze hebben een ingebouwd toetsenbord en een besturingssysteem wat je van alles toestaat. Dus met een air heb je als je alles optelt de zelfde kracht, maar goedkoper, want toetsenbord. En dat is het instapmodel, je kunt hem voor meer geld veel krachtiger hebben.

Maar heb je graag een scherm waar je met je vinger op kunt drukken en het wat doet, en waar je het toetsenbord van af kunt halen: Neem een Microsoft Surface. Het zijn volwaardige Windows pc's. Nadeel vind ik trouwens wel dat het leuke laptops zijn maar hele matige tablets. Ik hoop dat Apple ooit zoiets gaat maken want de uitvoering kan veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Redondo1982 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:51:
[...]

Voor mij is het echt een aanvulling op mijn andere apparaten zowel zakelijk en privé. Er zijn mensen die volledig werken op een iPad dus het kan wel. De vraag is wat jij zelf wilt.
Ik zou zakelijk 100% op een ipad kunnen werken in plaats van een laptop/pc. Privé daarentegen totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb nog geen iPad Pro M4 en ik kan een Apple Pencil Pro kopen voor 65 euro inclusief verzenden. Is dat een goeie deal? Het is met bon, maar ik ben bang om opgelicht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
syltheboy schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:45:
Ik heb nog geen iPad Pro M4 en ik kan een Apple Pencil Pro kopen voor 65 euro inclusief verzenden. Is dat een goeie deal? Het is met bon, maar ik ben bang om opgelicht te worden.
wel verdacht, ik heb mijn oude pencil 2 voor 75 euro verkocht 3 weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

syltheboy schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:45:
Niet realistisch qua prijs. Dat soort dingen wil je juist ophalen en ter plaatsen testen op echtheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:09:
[...]

Niet realistisch qua prijs. Dat soort dingen wil je juist ophalen en ter plaatsen testen op echtheid.
Ik doe het niet! Ik heb een 11” iPad Pro M4 besteld met onderwijskorting en ik krijg er een Apple bon bij van 90 euro. Daarvan ga ik een Pencil Pro aanschaffen. Een hoesje is ook al besteld.

Het is de PITAKA MagEZ Folio 2 geworden. Niet echt beschermend, maar wel praktisch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfxDSjZL_ljw_p4ZuM-fMhWVDMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nfN0iriStPBlWQmOLg2wGaYT.webp?f=user_large
Het is een flinke smak geld, maar ik ga er veel plezier aan beleven. Mijn 11” iPad Pro 2018 heb ik ook ruim 5 jaar met veel plezier gebruikt.

[ Voor 39% gewijzigd door syltheboy op 14-08-2024 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

PrimusIP schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:58:
Kort antwoord: Niet.

Lang antwoord:
Prima voor veel kantoor omgevingen waar alles in de cloud zit enzo. (Op mijn werk zou ik mij prima er mee kunnen redden.)

Maar je vraag:
Code schrijven? Prima. Uitvoeren op server ergens, ook prima. Notes, helemaal prima.
VM's: NEE. (Althans niet op de manier die jij zou willen denk ik.) Apple heeft die machines daarvoor (helaas) teveel dichtgetimmerd.

Als je Apple wil zou ik gewoon een Macbook nemen. Een air bijvoorbeeld als je qua kracht in de buurt wilt zitten en iets lichts batterij zuinig en stil wilt.
Met de macBook heb je een volwaardige pc, dus VM's prima en ook een terminal waar je code in kunt afdraaien mocht je dat nodig hebben. Ze zijn verder licht en zuinig qua batterij. Ze hebben een ingebouwd toetsenbord en een besturingssysteem wat je van alles toestaat. Dus met een air heb je als je alles optelt de zelfde kracht, maar goedkoper, want toetsenbord. En dat is het instapmodel, je kunt hem voor meer geld veel krachtiger hebben.

Maar heb je graag een scherm waar je met je vinger op kunt drukken en het wat doet, en waar je het toetsenbord van af kunt halen: Neem een Microsoft Surface. Het zijn volwaardige Windows pc's. Nadeel vind ik trouwens wel dat het leuke laptops zijn maar hele matige tablets. Ik hoop dat Apple ooit zoiets gaat maken want de uitvoering kan veel beter.
Oke maar een dual boot iPad Kan ook niet ivm locked bootloader ofniet en missende drivers?

Hoe goed werkt een MacBook M4 met dual boot windows en Mac osx?

Is dat beetje ok of veel driver issues en tpm onderdelen van bijvoorbeeld windows 11 die Dan niet met een MacBook werken of moet Ik zon vraag stellen in een MacBook topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
R.G schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:36:
[...]

Oke maar een dual boot iPad Kan ook niet ivm locked bootloader ofniet en missende drivers?

Hoe goed werkt een MacBook M4 met dual boot windows en Mac osx?

Is dat beetje ok of veel driver issues en tpm onderdelen van bijvoorbeeld windows 11 die Dan niet met een MacBook werken of moet Ik zon vraag stellen in een MacBook topic?
Ik heb nog nooit gehoord van dual boot op een ipad. Ik denk dat het niet bestaat.

Dual boot op macBook wordt ook niet meer door Apple ondersteund sinds ze ARM processors gebruiken. Maar daar zijn nog wel trucjes voor, maar ik ken die alleen met linux en ze zijn nogal gebruiksonvriendelijk en omslachtig.

Maar, het zou zo maar kunnen dat je wel gewoon alles al onder MacOS kunt draaien wat je wilt. Voor meeste software is er wel een MacOS versie of een alternatief. En wat er niet is zou je met Wine kunnen proberen. Ow, en op MacOS kun je wel gewoon Virtual Machines draaien, dus je kan er een Windows 11 VM opzetten als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dual boot op een iPad is geen ding inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Waarom worden bestellingen bij Apple vanuit Tsjechië verzonden?

[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 14-08-2024 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Omdat ze daar vermoedelijk een distributiecentrum hebben zitten.

• PrimusIP
Ik heb ze juist in verleden uit Ierland gehad.

• syltheboy
  • Niet online
Dan heeft Apple gewoon verschillende distributiecentra.

• nDirect090
  • Laatst online: 09:29
Ik ga denk toch ook maar upgraden naar een 11inch m4 pro. Heb nu een air 4, en ondanks het voor mijn doeleinde meer dan oke is. Merk ik dat het “traag” aanvoelt door het gebrek van promotion display. Sinds dat ik een iphone 15 pro max heb, is het verschil enorm.

Ik zou natuurlijk nog kunnen gaan voor een oudere ipad pro. Maar icm studentenkorting + de €90 tegoedbon vind ik het verschil te minimaal om niet meteen voor de nieuwste te gaan.

Merk alleen wel dat ik de iPad voor meer specifieke dingen gebruikt ipv dat het echt een daily driver was, anders pakte ik alsnog snel m’n telefoon want handzamer. Ik kan herinneren tijdens de iPad 2 tijd, dat het wel anders was. Ik deed letterlijk alles op dat ding. Maargoed dat zorgde voor mijn twijfel of ik wel opnieuw een iPad moest gaan kopen. Kan ik zonder? Ja makkelijk, met een iPhone en macbook als werk machine mag ik niet klagen. Maar het zijn net die kleine dingen waar een iPad mij fijn lijkt. Bv lezen van een boek.

Anyways hebben jullie nog aanraders voor screen protectors en of een case? Zat te denken aan de officiele folio, maar vond vroeger die flap niet altijd even fijn. Wel om hem te positioneren maar niet als je hem gewoon in je hand hield

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

nDirect090 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:41:

Anyways hebben jullie nog aanraders voor screen protectors en of een case? Zat te denken aan de officiele folio, maar vond vroeger die flap niet altijd even fijn. Wel om hem te positioneren maar niet als je hem gewoon in je hand hield
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Sinds een paar dagen heb ik een 11” iPad Pro 2024 en ik kom van het 2018 model, maar ik vind het verschil niet enorm groot. Het scherm is wel een stuk mooier, maar qua snelheid merk ik het niet zo. De Pencil Pro heeft leuke nieuwe functies, dus dat vind ik ook een verbetering t.o.v. de Pencil 2. Al vind ik het jammer dat ik die niet meer kan gebruiken. Ik gebruik hem niet professioneel, dus ik had net zo goed een iPad / iPad Air kunnen kopen. Geen 120Hz en geen Face-ID vind ik echter een gemis bij die modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-06 13:25
Dat topic is vrijwel dood.

@nDirect090 Ik ga zelf denk ik voor de magnetische hoes van ESR. Die heeft de afgelopen jaren steeds erg goede reviews en kost maar 2 tientjes. Ben nog wel even verder aan het kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
syltheboy schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:58:
Sinds een paar dagen heb ik een 11” iPad Pro 2024 en ik kom van het 2018 model, maar ik vind het verschil niet enorm groot. Het scherm is wel een stuk mooier, maar qua snelheid merk ik het niet zo.
Dat komt natuurlijk omdat de Pro 2018 nog steeds gewoon snel genoeg is voor de meesten..... voor mij in ieder geval wel. Voor de rest is het buiten het OLED scherm een beetje gemier in de marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Pepper92 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:15:
[...]

@nDirect090 Ik ga zelf denk ik voor de magnetische hoes van ESR. Die heeft de afgelopen jaren steeds erg goede reviews en kost maar 2 tientjes. Ben nog wel even verder aan het kijken.
Deze van Pitaka is ook een aanrader. Hij staat veel steviger door die origami vouwen. Dat heb ik zelf ondervonden. Koste mij wel zo’n 45 euro bij gsmpunt.nl. Wel vind ik het jammer dat hij de zijkanten van de iPad niet beschermt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfxDSjZL_ljw_p4ZuM-fMhWVDMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nfN0iriStPBlWQmOLg2wGaYT.webp?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door syltheboy op 18-08-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:19

The Legend

*Plop*

Sinds een paar dagen heb ik een 11” iPad Pro 2024 en ik kom van het 2018 model, maar ik vind het verschil niet enorm groot. Het scherm is wel een stuk mooier, maar qua snelheid merk ik het niet zo. De Pencil Pro heeft leuke nieuwe functies, dus dat vind ik ook een verbetering t.o.v. de Pencil 2. Al vind ik het jammer dat ik die niet meer kan gebruiken. Ik gebruik hem niet professioneel, dus ik had net zo goed een iPad / iPad Air kunnen kopen. Geen 120Hz en geen Face-ID vind ik echter een gemis bij die modellen.
Merk je nog verschil in accuduur?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mijn 11" M4 is inmiddels verkocht, heb er met moeite nog 925,- voor gekregen. (Compleet met doos, factuur en zelfs Apple Care was nog af te sluiten).

Als ik hem vergelijk met zowel de 11" als 12'" M1 Pro's vond ik het niet echt een wereld van verschil.

Ja, het OLED scherm is wat mooier, maar ik werk zonder problemen op een 14" MBP met MiniLED of een Apple Studio Display.

Vooral even gekeken naar Davinci Resolve of dat nog iets vloeiender gaat met 10 Bit, HEVC, D-Log drone footage maar als ik video's versneld wil afspelen om er doorheen te gaan gaat het nog steeds met haperingen. Denk dat vooral de 8GB ram de beperking is.

Verder prima ding, maar aangezien de 11 en 12'9" M1's tweedehands voor ~500-700 weggaan vind ik dat persoonlijk een veel betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Als je alleen beetje browst en je email checkt dan merk je dat inderdaad niet. Overigens wil ik wel even de wereld uithelpen dat mocht je hem niet professioneel gebruiken dat je dan maar een iPad of iPad Air moet kopen. Je zou dan inderdaad de Promotion (120hz) en Face-ID missen en ook daar koop je oa de Pro voor. De Pro staat bij Apple gewoon voor het beste, maar niet voor professioneel gebruik in mijn optiek. Wat is eigenlijk nu precies professioneel gebruik? Ik, die zakelijk een mail tik vanaf mijn iPad Pro haha. Zou ik ook kunnen met een standaard iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Redondo1982 Bij professioneel gebruik denk ik aan het editten van foto en video en grafische werkzaamheden. Ik ben blij met mijn aankoop en dat is het belangrijkste.

@Greatsword Jouw advertentie zag ik ook staan, maar aangezien je als student Apple 120 euro korting kreeg + een cadeaubon van 90 euro ben ik daarvoor gegaan. Mijn voorkeur ging ook naar zilver.

[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 18-08-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik heb ook een iPad Pro 13 voor triviale dingen. Beste koop? Echt niet. Cool? Jep🙃
Toch twijfel ik om tóch weer 11 te gaan. Mijn eeuwige twijfel 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Ja, die heb ik ook. Wel relatief zwaar door de magneten. Maar goed, beter dan 120 euro voor de officiële Apple hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Uniciteit schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:39:
[...]

Ja, die heb ik ook. Wel relatief zwaar door de magneten. Maar goed, beter dan 120 euro voor de officiële Apple hoes.
De ESR rebound is zeker fijn. De folio blijft het best, zeker de nieuwe. Maar duurrrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overigens ben ik een maandje in het buitenland en heb (uiteraard) alleen de 13” mee.
Vind het wederom fantastisch voor Raw foto en video. Zeker nu Lightroom en Photoshop steeds uitgebreider worden.

Wel is het af en toe even rommelen met foto’s in de cloud en de externe SSD maar goed dat neem ik voor lief. Bedenk mij echter nog steeds dagelijks tijdens dit soort trips dat het echt geweldig zou zijn als de pro 16” had geweest, de “upgrade” naar 13” vind ik daarom de grootste tegenvaller van deze generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

WouterL schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:40:
Ik heb ook een iPad Pro 13 voor triviale dingen. Beste koop? Echt niet. Cool? Jep🙃
Toch twijfel ik om tóch weer 11 te gaan. Mijn eeuwige twijfel 8-)
Gewoon doen, joh. 11” is de sweet spot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:11:
@Redondo1982 Bij professioneel gebruik denk ik aan het editten van foto en video en grafische werkzaamheden. Ik ben blij met mijn aankoop en dat is het belangrijkste.

@Greatsword Jouw advertentie zag ik ook staan, maar aangezien je als student Apple 120 euro korting kreeg + een cadeaubon van 90 euro ben ik daarvoor gegaan. Mijn voorkeur ging ook naar zilver.
De Apple Store bij onze zuiderburen heeft nog een betere onderwijs-aanbieding, een gratis Pencil Pro bij aanschaf van een iPad Pro. Ik moest nog 49 euro bijbetalen voor die Pencil Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
syltheboy schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:11:
Ik kijk gewoon wat ik mooi vind en of ik het waard vind. Dat Apple filmpjes maakt met al die grafische tekenaars zal me een worst zijn. Dat is om te laten zien waar het apparaat toe in staat is. Bovendien is niet elke tekenaar een professional.

Mercedes laat ook in filmpjes zien hoe goed mijn auto in ruw terrein is. Ik kom er alleen nooit van mijn levensdagen met mijn auto. Dadelijk wordt ie nog vies of raakt ie beschadigd. ;)

Blij met je aankoop, daar gaat het om. Dat je niet het volledige potentieel eruit haalt, dat is iets waar je zelf mee zit. Daar reageerde ik ook op, zeker mbt de Pencil Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
The Legend schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Merk je nog verschil in accuduur?
T.o.v. mijn 11” iPad Pro 2018 merk ik wel een verbetering in accuduur, maar het verschil is niet enorm of zo. Ook was de capaciteit van de accu van m’n vorige iPad in de ruim 5 jaar dat ik hem had een stukje achteruit gegaan.
Redondo1982 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:44:
[...]

Ik kijk gewoon wat ik mooi vind en of ik het waard vind. Dat Apple filmpjes maakt met al die grafische tekenaars zal me een worst zijn. Dat is om te laten zien waar het apparaat toe in staat is. Bovendien is niet elke tekenaar een professional.

Mercedes laat ook in filmpjes zien hoe goed mijn auto in ruw terrein is. Ik kom er alleen nooit van mijn levensdagen met mijn auto. Dadelijk wordt ie nog vies of raakt ie beschadigd. ;)

Blij met je aankoop, daar gaat het om. Dat je niet het volledige potentieel eruit haalt, dat is iets waar je zelf mee zit. Daar reageerde ik ook op, zeker mbt de Pencil Pro.
Uiteindelijk zit ik er niet mee, want ik heb er veel schik van. De Pencil Pro wilde ik er persé bij hebben, aangezien ik de Pencil 2 al gewent was. Ik gebruikte die ook al vaak.

[ Voor 21% gewijzigd door syltheboy op 20-08-2024 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
syltheboy schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:43:
[...]

Uiteindelijk zit ik er niet mee, want ik heb er veel schik van. De Pencil Pro wilde ik er persé bij hebben, aangezien ik de Pencil 2 al gewent was. Ik gebruikte die ook al vaak.
Ik heb de Pencil Pro bewust niet gekocht uit principe. Ik had ook de Pencil 2 en die gebruikte ik vaak voor contracten ed, maar los ik nu weer anders op. Ik vind het nog steeds belachelijk dat de Pencil 2 niet compatibel is en vond het bedrag niet waard om de Pencil Pro te kopen. Al het andere doe ik er niet mee, dus ben nu weer terug naar de natte krabbel, een standaard ingeladen handtekening of een krabbel met de vinger. Om documenten in te vullen gebruik ik weer het toetsenbord haha, is nog netter ook. Ik zal de Pencil Pro uiteindelijk wel weer in bezit krijgen, onder de boom ofzo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Redondo1982 Apple Pencil (USB-C) is natuurlijk ook nog een optie en een stuk voordeliger. Heb voor mijn pencil 2 nog 6 tientjes gekregen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Greatsword schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:14:
@Redondo1982 Apple Pencil (USB-C) is natuurlijk ook nog een optie en een stuk voordeliger. Heb voor mijn pencil 2 nog 6 tientjes gekregen ;)
Zeker, maar het gekke is dat ik het niet ‘voel’ bij die versie. Past niet bij de Pro :+

Dat magnetisch laden is ook wel ideaal op de zijkant. Heel slim weer van Apple. Nu is het nog principe, straks ontkenningsfase en rond december alsnog in bezit, let maar op haha. Erg toch?! Dat Apple is zooooo sterk, dat ik er alleen maar respect voor kan hebben (als ondernemer).

Maar dank voor je suggestie. Ik had m’n Pencil 2 kunnen verkopen, ware het niet dat die doorgeschoven is naar de kleine man hier. Z’n eerste Pencil 2 is stukgegaan (op gekauwd), zal die nooit meer doen zei die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Laatst online: 09:29
[...]

Ah ik zal die eens overwegen. Mij lijkt alleen de extra flap, die de bovenkant aan laat sluiten op de achterkant niet heel fijn. Maar het scheelt wel een boel geld met de officiele zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb er toevallig ook nog 6 tientjes voor gekregen. 49 euro hoefde ik maar bij te betalen voor die Pencil Pro, vanwege die 90 euro Apple-tegoed.

[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 21-08-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-06 10:34

Zorro

Z

Ik weet niet of dit het juiste topic is voor koopadvies maar aangezien het om iPad en specs gaat probeer ik het maar. Als het niet hier hoort zal een mod mij daar ongetwijfeld op wijzen :)

Mijn dochter speelt intensief Call of Duty. Tot nu toe vaak op haar iPhone maar ze wil nu een iPad omdat het daar beter op gaat (Ik zeg maar wat zij zegt, zelf heb ik geen idee...) Ze speelt zover ik begrijp op aardig niveau, wordt gevraagd om teams te joinen (wederom, ik speel de boodschapper slechts) dus het moet iets zijn wat niet gewoon werkt, maar echt goed werkt. Dus ik kijk naar de iPad Pro.

Nou zegt ze zelf dat ze dan veel RAM nodig heeft (Lees: 8GB is niet genoeg, het moet 16GB zijn), maar zover ik tot nu toe heb kunnen vinden is 4GB de systeemeis. Nou weet ik ook wel dat eis en praktijk niet altijd overeenkomen, maar met de prijzen van Apple en het feit dat 16GB slechts beschikbaar is bij 1TB opslag en bijbehorende prijs, vraag ik me af of 8GB niet voldoende is.

Zijn er mensen met ervaring hiermee die hier enig licht op kunnen laten schijnen?

(Edit: Ander optie wellicht ouder model met 16GB, geen idee wat beter is, RAM of CPU en wellicht beeldschermverschillen?)

[ Voor 5% gewijzigd door Zorro op 23-08-2024 12:30 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
Zorro schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:28:
Ik weet niet of dit het juiste topic is voor koopadvies maar aangezien het om iPad en specs gaat probeer ik het maar. Als het niet hier hoort zal een mod mij daar ongetwijfeld op wijzen :)

Mijn dochter speelt intensief Call of Duty. Tot nu toe vaak op haar iPhone maar ze wil nu een iPad omdat het daar beter op gaat (Ik zeg maar wat zij zegt, zelf heb ik geen idee...) Ze speelt zover ik begrijp op aardig niveau, wordt gevraagd om teams te joinen (wederom, ik speel de boodschapper slechts) dus het moet iets zijn wat niet gewoon werkt, maar echt goed werkt. Dus ik kijk naar de iPad Pro.

Nou zegt ze zelf dat ze dan veel RAM nodig heeft (Lees: 8GB is niet genoeg, het moet 16GB zijn), maar zover ik tot nu toe heb kunnen vinden is 4GB de systeemeis. Nou weet ik ook wel dat eis en praktijk niet altijd overeenkomen, maar met de prijzen van Apple en het feit dat 16GB slechts beschikbaar is bij 1TB opslag en bijbehorende prijs, vraag ik me af of 8GB niet voldoende is.

Zijn er mensen met ervaring hiermee die hier enig licht op kunnen laten schijnen?

(Edit: Ander optie wellicht ouder model met 16GB, geen idee wat beter is, RAM of CPU en wellicht beeldschermverschillen?)
Waarom niet gewoon een playstation/xbox of pc voor dat spel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL

Vind het allemaal nog al wat om eerlijk te zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Als Call of Duty de minimale eisen op 4GB stelt, dan is het dubbele daarvan voldoende, toch? De nieuwe M4-chip is ook zo ontzettend snel, daar verwacht ik ook geen problemen mee.

Dat soort apps hebben er een belang bij om het op zo veel mogelijk apparaten te laten draaien.

Ze kan het sowieso proberen met de iPad Pro met 8GB. Mocht het niet aan de wensen voldoen brengt ze hem toch weer terug naar de winkel?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

TweakerVincent schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:29:
[...]

Waarom niet gewoon een playstation/xbox of pc voor dat spel?
XBox is er maar het schijnt dat een touchscreen beter werkt dan een controller. Niet iets waar ik zelf een oordeel over kan vormen.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:51:
[...]

Als Call of Duty de minimale eisen op 4GB stelt, dan is het dubbele daarvan voldoende, toch? De nieuwe M4-chip is ook zo ontzettend snel, daar verwacht ik ook geen problemen mee.

Dat soort apps hebben er een belang bij om het op zo veel mogelijk apparaten te laten draaien.

Ze kan het sowieso proberen met de iPad Pro met 8GB. Mocht het niet aan de wensen voldoen brengt ze hem toch weer terug naar de winkel?
Was ook mijn belangrijkste denkrichting. Maar ik dacht wellicht weet iemand hier al dat dat niet werkt. Wat me sterk lijkt overigens :) Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

WouterL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:39:
[...]

Vind het allemaal nog al wat om eerlijk te zijn :+
Dat is dan ook precies waarom ik eerst wat info wil, als het met een relatief goedkope oplossing kan dan is dat goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Misschien dat de Pc en de iOS/ipados mobile specs door elkaar gehaald worden?

Call of Duty Mobile heeft absoluut geen 16 GB nodig.

Lees wel dit even door: iPad Pro M4 FPS drops er waren namelijk wat problemen met CoD mobile op de nieuwe chip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Zorro schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:10:
[...]

Dat is dan ook precies waarom ik eerst wat info wil, als het met een relatief goedkope oplossing kan dan is dat goed genoeg.
Misschien vloeken in dit topic, maar call of duty draait ook erg goed op een Android tablet voor een fractie van de prijs: https://www.belsimpel.nl/...4ys2RoC2ngQAvD_BwE&cntd=1 bijvoorbeeld

Ik zou er i.i.g. zeker geen iPad Pro voor aanschaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door WouterL op 23-08-2024 14:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zo mag ik nog even zeggen dat de accu van de 13” Pro wel echt lekker is.

Vandaag 2 vluchten, 1 van 2,5 uur en eentje van 7 uur, volle tijd video’s gekeken op 50% helderheid. Tussen de vluchten in de iPad 2 uur op een luchthaven gebruikt voor internet etc en klapte hem op Schiphol dicht met meer dan 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
WouterL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:39:
[...]

Misschien vloeken in dit topic, maar call of duty draait ook erg goed op een Android tablet voor een fractie van de prijs: https://www.belsimpel.nl/...4ys2RoC2ngQAvD_BwE&cntd=1 bijvoorbeeld

Ik zou er i.i.g. zeker geen iPad Pro voor aanschaffen.
Zelf ben je toch wel makkelijk met Macs, iPads en iPhones aanschaffen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
syltheboy schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:09:
[...]

Zelf ben je toch wel makkelijk met Macs, iPads en iPhones aanschaffen. ;)
Zeker weten, maar dat heeft er verder weinig mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
En je advies opgevolgd!

Pencil 2 verkocht (binnen twee uur) voor € 70,- en zojuist de Pencil pro besteld haha. Voelt toch een stuk beter nu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:34:
[...]

En je advies opgevolgd!

Pencil 2 verkocht (binnen twee uur) voor € 70,- en zojuist de Pencil pro besteld haha. Voelt toch een stuk beter nu :+
Nette prijs, had jij de verpakking er nog bij? Die van mij was al ruim 5 jaar oud, maar werkte nog top! De Pencil Pro is duur, maar het werkt ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
syltheboy schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:09:
[...]

Nette prijs, had jij de verpakking er nog bij? Die van mij was al ruim 5 jaar oud, maar werkte nog top! De Pencil Pro is duur, maar het werkt ook top.
Ja, incl. doos en ik ben ook wel een gewaardeerde verkoper plus dat mijn advertenties in normaal Nederlands zijn. Schijnt wel te helpen haha.

Maar je moet ook beetje geluk hebben met het momentum denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ben sinds gisteren in het bezit van een 13 inch Pro. Nu vroeg ik me af of ik sommige apps bij het openen niet fullscreen openen maar gelijk bijv een kwart van het scherm.

Is hier een instelling voor of is het standaard fullscreen en verder niets mogelijk qua grootte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:16
_Bailey_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:14:
ben sinds gisteren in het bezit van een 13 inch Pro. Nu vroeg ik me af of ik sommige apps bij het openen niet fullscreen openen maar gelijk bijv een kwart van het scherm.

Is hier een instelling voor of is het standaard fullscreen en verder niets mogelijk grootte?
Volgens mij is dat niet mogelijk. Je kunt alleen sneller switchen van size door stagemanager aan te laten staan geloof ik. Dan wordt tegelijkertijd niet het hele beeld bezet met de app die je opent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
mprkooij schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:34:
[...]

Volgens mij is dat niet mogelijk. Je kunt alleen sneller switchen van size door stagemanager aan te laten staan geloof ik. Dan wordt tegelijkertijd niet het hele beeld bezet met de app die je opent.
ah ok, ik zal me eens gaan verdiepen in dat Stage manager. tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Geloof dat het al eens aangehaald (@Donstil ? ) hier; als je de Magic Keyboard gebruikt op een tafel dan moet je tafel echt volledig egaal zijn.
Op mijn whitewash steigerhouten eettafel wobbelt het geheel nonstop.

Wat mij betreft niet een echt geslaagd ontwerp van dit Magic Keyboard

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 27-08-2024 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
_Bailey_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:13:
Geloof dat het al eens aangehaald (@Donstil ? ) hier; als je de Magic Keyboard gebruikt op een tafel dan moet je tafel echt volledig egaal zijn.
Op mijn whitewash steigerhouten eettafel wobbelt het geheel nonstop.

Wat mij betreft niet een echt geslaagd ontwerp van dit Magic Keyboard
Ja, echt een ontwerpfout. Ook vwb het zwaartepunt als je het geheel op schoot of in bed gebruikt. Dan kukelt ie zo naar achteren.

Dat was bij de voorgaande serie echt vele malen beter in balans allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:11

hmr

Ik gebruik mijn 11" nu sinds de launch, heel fijn tabletje om op te werken en notes bij te houden. Maar vind de batterijduur enigszins tegenvallen om heel eerlijk te zijn.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik gebruik hem sinds een paar weken. Zelf vind ik de batterijduur niet tegenvallen, gezien de dikte van het apparaat. Natuurlijk zou ik liever een batterijduur van 15 / 20 uur zien, dan maar een wat dikker apparaat. Geen enkele iPad haalt dat, MacBooks logischerwijs wel.

Toch ben ik zeker niet ontevreden, want de batterijduur van mijn 11” iPad Pro 2018 was wel wat minder geworden in de loop der jaren.

[ Voor 38% gewijzigd door syltheboy op 03-09-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 22:27
hmr schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:36:
Ik gebruik mijn 11" nu sinds de launch, heel fijn tabletje om op te werken en notes bij te houden. Maar vind de batterijduur enigszins tegenvallen om heel eerlijk te zijn.
Geheel mee eens. De batterijduur is in mijn beleving veel minder goed dan van oudere, dikkere series. Ik had 'm graag wat dikker gehad met een batterijduur die ik van 'n iPad gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Inmiddels de Magic Keyboard geretourneerd.
Wat een werkelijk onding is dat, 1 groot wobble fest was dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BobB schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:01:
[...]
Ik had 'm graag wat dikker gehad met een batterijduur die ik van 'n iPad gewend was.
Van mij had de batterij juist veel minder mogen zijn als ie daarmee nóg dunner zou kunnen :9
Maar dat zal absoluut per usercase verschillen, hier komt ie de deur niet uit en ligt ie altijd wel bij een lader in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:11

hmr

Dennisdn schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:03:
[...]

Van mij had de batterij juist veel minder mogen zijn als ie daarmee nóg dunner zou kunnen :9
Maar dat zal absoluut per usercase verschillen, hier komt ie de deur niet uit en ligt ie altijd wel bij een lader in de buurt...
Hier ook niet echt hoor, maar het gaat snel met een Teams call of een videootje.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik ben juist enorm tevreden met de batterijduur tov van mijn 12,9 IPP M1. Overigens volledig tegen de verwachtingen in, omdat ie stukje dunner is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:25:
Ik ben juist enorm tevreden met de batterijduur tov van mijn 12,9 IPP M1. Overigens volledig tegen de verwachtingen in, omdat ie stukje dunner is geworden.
Ja dat heb ik ook wel, die 12,9" M1 kreeg ik op thuiswerk dagen soms wel meermaals per dag leeg 8)7 (Komt ook wel door teams enz).

Nu gaat dat een stuk beter en zonder werk (zie boven) is het helemaal top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptor695
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:37
Sinds gisteren ook trotse eigenaar van de 11" M4! Omdat ik nog de 11" 2018 had, was ik lang aan het twijfelen of deze upgrade wel de moeite zou zijn. Tenslotte werkte mijn 11" 2018 nog steeds - buiten dat de batterij het beduidend minder deed - en blijft de M4 ook duur, zeker met alle nieuwe accessoires erbij. Ook zag ik hier vaker voorbijkomen dat sommigen weinig verschil merkten t.o.v. hun vorige iPad. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt :)
Na een dag mee te spelen ben ik wel echt steevast overtuigd: dit is een goeie upgrade. De eerste tien minuten zijn leuk als nieuw hebbedingetje, maar vooral daarna merkte ik verschil wanneer ik hem gebruik voor mijn werk. Supersmooth, geen haperingen, geen herladen van tabs of apps, de nieuwe Pencil is top en het scherm is prachtig. De batterijduur moet zich nog bewijzen natuurlijk. Nu ervan uitgaan dat deze opnieuw 6 jaar kan uitzingen!
Ook vreemd om te bedenken dat mijn Macbook Air M2 nu mijn oudste Apple device is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Inmiddels ben ik er ook van overtuigd, vooral is het scherm buitenshuis veel beter leesbaar. Batterijduur is beter, maar na ruim 5 jaar gebruik van de 11” 2018 was de batterijduur wel wat minder geworden. Maar niet zo slecht. De batterij van mijn 14” MBP 2021 van bijna ruim 2,5 jaar oud zit ook nog op 98%, wat ik erg netjes vind.

[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 06-09-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:33
Is er iemand met een Bricked iPad Pro M4 tijdens de update naar iPadOS 18?? Het internet staat er vol mee.. zou de DFU modus nog werken? Mijn oom (in het buitenland) heeft namelijk een Bricked iPad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Nee, hier direct goed gegaan gisteravond. Wel balen als dat je overkomt!

[ Voor 16% gewijzigd door Redondo1982 op 17-09-2024 12:52 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste